abonnement Unibet Coolblue
pi_189375402
Fokkers,0

Ik heb het volgende aan de hand.

Heb een iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.

De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.

Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.


Reactie webshop:

Beste meneer,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Webshop x


Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?


Zie vorige topic reeks hier: WGR / Grote webwinkel levert fout artikel
En:


WGR / Grote webwinkel levert fout artikel #2

Update gisteravond geplaatst op forum:
Update:

Bol heeft echt alle communicatie verbroken. Ze reageren nu standaard met we mogen je niet meer helpen met deze case. De reden waarom krijg ik niet uit ze.

Dus zaak is voor Bol.com gesloten.

Inmiddels een 2de antwoord van juridisch loket gisteren ontvangen:


U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik zal deze e-mail hieronder beantwoorden.


Indien u een IPhone XS heeft besteld en reeds heeft betaald, dient u uiteraard deze ook te ontvangen. Het verzenden van een onjuist product dient Bol.com uiteraard te herstellen binnen een redelijke termijn. Ik lees in uw email dat Bol.com van mening is dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd van de onjuiste verzending. Ik kan mij voorstellen dat hierover inmiddels meer duidelijkheid bij hen is nu u de powerbank heeft teruggestuurd. Waarnaar wordt gerefereerd met 'verdachte omstandigheden' wordt mij niet duidelijk.


Het schrijven dat u heeft opgesteld ziet er goed uit. Ik weet niet of de door u gestelde termijn op het moment van uw email aan ons reeds is verstreken. Indien dit niet het geval is, kunt u dit afwachten. Indien de termijn is verstreken, is het belangrijk om u te beraden over volgende stappen.

U kan overwegen om de klachtenprocedure van Bol.com te doorlopen. Deze regeling is terug te vinden in artikel 16 en 17 van de algemene voorwaarden ( https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/ ). Bol.com is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is een relatief laagdrempelige en goedkope procedure. Meer over deze procedure leest u via https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/

U kan ook overwegen om een procedure bij de rechtbank te starten. Dit kunt u zelf doen alleen heeft u wel een gerechtsdeurwaarder nodig om de andere partij te dagvaarden. U kan ook overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u nagaan of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Meer informatie hierover kunt u vinden via https://www.rechtsbijstan(...)eerde-rechtsbijstand

Meer informatie over een gerechtelijke procedure treft u via https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx


Heeft u nog meer vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-8020 (¤ 0,25 p/m) op werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan adviseren wij u contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekeraar.


Iedereen kan bij het Juridisch Loket terecht voor kort, juridisch advies. Verdere dienstverlening van het Juridisch Loket (beoordelen stukken en afspraak op het spreekuur) is echter uitsluitend voor klanten die binnen de financiële grenzen van de Wet op de Rechtsbijstand vallen. Voor meer informatie over deze grenzen kunt u de onderstaande link raadplegen:

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/werkwijze/


Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Ga me verder verdiepen in vervolg stappen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:10:22 #2
408813 crew  trein2000
pi_189375473
Ik zal voor mijn helderheid even een samenvatting/tijdlijn proberen te maken. (En voor de meelezers natuurlijk)

- je ontving een powerbank ipv de bestelde telefoon;
- er wordt wat heen en weer gemaild over verdachte omstandigheden en een onderzoek;
- je besluit de druk iets op te voeren door ze 14 dagen de tijd te geven alsnog na te komen;
- je stuurt de powerbank terug;
- na wat gedoe bevestigt Bol de aankomst van de powerbank;
- Bol weigert nog met je te communiceren.

Vraag: klopt het plaatje wat ik hier boven schets?

Zo ja, dan sta je nu echt op het punt dat je een keuze moet gaan maken. Je hebt er 3

1, de makkelijkste maar ook minst aantrekkelijke, je laat het zitten.
2, je stapt naar de klachtencommissie
3, dagvaarden die hap.

De keuze is aan jou.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189375488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Ik zal voor mijn helderheid even een samenvatting/tijdlijn proberen te maken. (En voor de meelezers natuurlijk)

- je ontving een powerbank ipv de bestelde telefoon;
- er wordt wat heen en weer gemaild over verdachte omstandigheden en een onderzoek;
- je besluit de druk iets op te voeren door ze 14 dagen de tijd te geven alsnog na te komen;
- je stuurt de powerbank terug;
- na wat gedoe bevestigt Bol de aankomst van de powerbank;
- Bol weigert nog met je te communiceren.

Vraag: klopt het plaatje wat ik hier boven schets?

Zo ja, dan sta je nu echt op het punt dat je een keuze moet gaan maken. Je hebt er 3

1, de makkelijkste maar ook minst aantrekkelijke, je laat het zitten.
2, je stapt naar de klachtencommissie
3, dagvaarden die hap.

De keuze is aan jou.
Samenvatting klopt.
pi_189375489
Je vergeet 4: met #boos langs gaan

[ Bericht 58% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:19:08 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:12:34 #5
408813 crew  trein2000
pi_189375502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Je vergeet 4: met #boos langs gaan
Ja of met een bazooka op het hoofdkwartier schieten. Bombrieven bezorgen of weet ik wat. Maar aangezien dit wgr is hou ik het bij de juridische opties.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:19:22 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189375517
Je moet eens opletten hoe snel het opgelost wordt als een dergelijke partij* met een camera in Utrecht langsgaat op het hoofdkantoor.

En puntje bij paaltje is het misschien nog wel de effectiefste oplossing in dit soort zaken.

* #boos/Radar/Kanniewaarzijn/Kassa etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:30:09 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189375666
Hoe groot was die doos waar de powerbank in zat? Wordt een iPhone in hetzelfde formaat doos verstuurd? Ik kan me voorstellen dat zo'n powerbank verpakking een stuk kleiner/platter is.
pi_189375702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:30 schreef leolinedance het volgende:
Hoe groot was die doos waar de powerbank in zat? Wordt een iPhone in hetzelfde formaat doos verstuurd? Ik kan me voorstellen dat zo'n powerbank verpakking een stuk kleiner/platter is.
Zelfde formaat en om en nabij hetzelfde gewicht. (Is in het vorige deel besproken)
pi_189376543
Is het zo gek dat ze niet meer reageren? Als jij het juridische stappen onderneemt laat je ze goed schrikken. Wel raar dat ze intern dit niet onder de loep nemen.
-
pi_189376548
TS, waarom ben je nou niet langs gegaan bij juridisch loket ipv een mail gestuurd? Dan lossen ze het soort van gelijk op met je samen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:51:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189376560
Je had je toch al gemeld bij die Thuiswinkelclub? Wat was hun reactie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189376566
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:51 schreef Lienekien het volgende:
Je had je toch al gemeld bij die Thuiswinkelclub? Wat was hun reactie?
Klopt, vergeten te melden. Dat de webwinkel bij standpunt blijft om niet uit te betalen, daar kunnen ze verder ook niks aan doen was de reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:20:11 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:54:44 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189376567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:53 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Klopt, vergeten te melden. Dat de webwinkel bij standpunt blijft om niet uit te betalen, daar kunnen ze verder ook niks aan doen was de reactie.
En die geschillencommissie die het Juridisch Loket noemt, is dan dan wat anders?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:20:25 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_189376730
Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb maar je hebt eerder geschreven dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Waarom heb je daar nog geen contact mee opgenomen? De wachtperiode van 3 maanden handhaven ze vaak niet voor nieuwe gevallen en advies geven ze sowieso.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:36:58 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189376740
Hoe plaats je precies een bestelling (z)onder verdachte omstandigheden? Want dat willen we allemaal weten voor de toekomst natuurlijk.

Echt zuur TS, 1000 euro hee...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:37:54 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189376748
Voortaan altijd jezelf (laten) filmen terwijl je het pakket openmaakt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189376762
klant heeft zijn zegje kunnen doen, webwinkel heeft, zeer waarschijnlijk na een intern onderzoek, besloten dat er teveel "red flags" zijn gehesen en dus niet gaat betalen/retouneren etc.

wat die "red flags" zijn ga je uiteraard niet vertellen: daarmee speel je in de kaart van een potentiele oplichter (die weet dan immers waar hij in het vervolg op moet letten).

[ Bericht 43% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:27:13 ]
pi_189376766
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:36 schreef Tyr80 het volgende:
Hoe plaats je precies een bestelling (z)onder verdachte omstandigheden? Want dat willen we allemaal weten voor de toekomst natuurlijk.

Echt zuur TS, 1000 euro hee...
TS heeft volgens mij besteld terwijl hij een VPN gebruikte, misschien dat dat het verdacht maakt :’)
Maarja achterlijk dat het na 2 weken nog niet opgelost is.

#boos ofzo lijkt mij ook wel een goed idee
In de laatste aflevering was ook iemand die al maanden op ongeveer 1300 euro van Vodafone zat te wachten... even langs met een camera en presentator en het is geregeld :’)
Achterlijk allemaal
pi_189376799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zelfde formaat en om en nabij hetzelfde gewicht. (Is in het vorige deel besproken)
ik heb in het vorige deel wel de bewering gezien dat ze omgeveer even zwaar zijn, maar ongeveer is niet gelijk en zonder exacte typenummers en ean's is dat niet dubbel te checken.

bij mijn werk hebben we ook eens een retour afgekeurd omdat er iets miste volgens de klant (maar wel 100 gram verschil tov exitscan en retourscan)

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 11-10-2019 08:00:07 ]
pi_189376854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:40 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

TS heeft volgens mij besteld terwijl hij een VPN gebruikte, misschien dat dat het verdacht maakt :’)
Maarja achterlijk dat het na 2 weken nog niet opgelost is.

#boos ofzo lijkt mij ook wel een goed idee
In de laatste aflevering was ook iemand die al maanden op ongeveer 1300 euro van Vodafone zat te wachten... even langs met een camera en presentator en het is geregeld :’)
Achterlijk allemaal
Heb er regelmatig wat besteld zonder VPN, dus als ik nu VPN zou gebruiken zou ik direct op een zwarte lijst komen en ook een powerbank krijgen :') wat een kutwinkel is het door mensen zo te naaien, TS moet een advocaat nemen en deze zaak winnen.
pi_189376925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:36 schreef Tyr80 het volgende:
Hoe plaats je precies een bestelling (z)onder verdachte omstandigheden? Want dat willen we allemaal weten voor de toekomst natuurlijk.

Echt zuur TS, 1000 euro hee...
Omdat ik VPN had gebruikt tijdens plaatsen bestelling, dit staat standaard aan op al mijn devices.
pi_189376932
Op de verzending, track and trace staat het gewicht. Kun je dat niet gebruiken als bewijs? Wat weegt een iPhone, en wat weegt die powerbank?
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:05:04 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189376955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:37 schreef Tyr80 het volgende:
Voortaan altijd jezelf (laten) filmen terwijl je het pakket openmaakt?
Wat :')
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:20:20 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189377035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Omdat ik VPN had gebruikt tijdens plaatsen bestelling, dit staat standaard aan op al mijn devices.
Vraag me af of dat bezwaar stand houdt in een rechtszaak. Het is op z’n best suggestief.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189377036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:01 schreef marzman het volgende:
Op de verzending, track and trace staat het gewicht. Kun je dat niet gebruiken als bewijs? Wat weegt een iPhone, en wat weegt die powerbank?
Zie vorige topics. Staat alle info.
pi_189377053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat :')
Dat filmen kost je maar een paar seconden, lijkt me wel de moeite waard als het om een product van 450+ euro.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:56:04 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189377217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dat filmen kost je maar een paar seconden, lijkt me wel de moeite waard als het om een product van 450+ euro.
Kom op zeg, daar gaan we toch niet aan beginnen he. En dan zegt Bol straks dat je het pakketje vooraf opengemaakt hebt ofzo. Of dat je filmpje niet duidelijk genoeg is.

Nee, deze kant moet het niet op gaan. De bewijslast moet bij de verkoper liggen, anders gaat er nog veel meer oplichting plaatsvinden maar dan de andere kant op (malafide webshops).
pi_189377299
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:20 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vraag me af of dat bezwaar stand houdt in een rechtszaak. Het is op z’n best suggestief.
Dan had bol idd gewoon niet moeten gaan leveren.
pi_189377386
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:53 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Klopt, vergeten te melden. Dat de webwinkel bij standpunt blijft om niet uit te betalen, daar kunnen ze verder ook niks aan doen was de reactie.
je hebt ook nog een EU orgaan wat bemiddeld en druk zet. Ik heb dat eens bij DB nodig gehad. Ging om ¤50 wat uiteindelijk DB denk ik ¤1000 gekost heeft :') .

Weet niet of dat alleen grensoverschrijdende zaken betreft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:22:06 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:35:56 #30
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_189377469
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:20 schreef Tyr80 het volgende:
Vraag me af of dat bezwaar stand houdt in een rechtszaak. Het is op z’n best suggestief.
Maar waarom zou de wijze van bestellen relevant zijn tov de steken die bol laat vallen tijdens het proces er na?
Ik ga naar huis.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:57:16 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189377673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Omdat ik VPN had gebruikt tijdens plaatsen bestelling, dit staat standaard aan op al mijn devices.
Dat was jouw eigen invulling, dat het aan die VPN zou liggen. Heeft bol dat dan bevestigd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189377749
Een vpn als verdacht noemen of het daar op gooien is natuurlijk krankzinnig.
Zoveel mensen hebben een vpn.

Geschillencommissie zoals ik in vorig topic voorstelde is denk ik de makkelijkste vervolgstap.

Anders toch echt naar de rechter.
Boze mails of brieven ga je niets meer mee bereiken.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:10:30 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189377891
En hoe is het verder gegaan met die powerbank die ze van je hebben ontvangen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189377923
Heb je inmiddels het geld teruggekregen na de retour zending van de powerbank?
pi_189378112
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:12 schreef Taiga het volgende:
Heb je inmiddels het geld teruggekregen na de retour zending van de powerbank?
Nou lijkt me niet, dan was dit topic wel gesloten.
Tap tap tap
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:26:25 #36
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189378149
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een vpn als verdacht noemen of het daar op gooien is natuurlijk krankzinnig.
Zoveel mensen hebben een vpn.

Sterker nog, ze bloggen er zelf over hoe handig het wel niet is. :')
https://tech.bol.com/nl/article/wat-is-vpn
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:29:25 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189378209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:26 schreef Elpis het volgende:

[..]

Sterker nog, ze bloggen er zelf over hoe handig het wel niet is. :')
https://tech.bol.com/nl/article/wat-is-vpn
Het is dan ook alleen maar de AANNAME van TS dat de vpn de reden zou zijn dat bol het niet vertrouwt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189378255
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is dan ook alleen maar de AANNAME van TS dat de vpn de reden zou zijn dat bol het niet vertrouwt.
Precies. Dat was zijn vermoeden.

Er zijn zat mensen die vpn gebruiken. Durf te wedden dat er ook niks over in hun voorwaarden staat. En dat praat het belachelijke gedrag van Bol sowieso niet goed.
Tap tap tap
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:38:44 #39
408813 crew  trein2000
pi_189378353
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is dan ook alleen maar de AANNAME van TS dat de vpn de reden zou zijn dat bol het niet vertrouwt.
Ik vermoed de combinatie van en een VPN, en een mobiele telefoon (das echt risicoproduct nummero uno) plus een kloppend gewicht.

Vermoed ik.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189378382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou lijkt me niet, dan was dit topic wel gesloten.
Kan...had ook kunnen zijn dat ze de powerbank vergoed hadden als retourzending en niet de oorspronkelijke bestelling.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:40:47 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189378386
Vermoedens hebben we niks aan. -O-
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:41:36 #42
408813 crew  trein2000
pi_189378397
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:40 schreef Lienekien het volgende:
Vermoedens hebben we niks aan. -O-
Het maakt sowieso weinig uit. Ze moeten gewoon leveren. Punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:42:08 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189378404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:40 schreef Taiga het volgende:

[..]

Kan...had ook kunnen zijn dat ze de powerbank vergoed hadden als retourzending en niet de oorspronkelijke bestelling.
Ja, sowieso is nog onbeantwoord wat er is gebeurd toen bol heeft geconstateerd dat er een powerbank is teruggestuurd ipv een iPhone.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:45:14 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189378438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het maakt sowieso weinig uit. Ze moeten gewoon leveren. Punt.
Kennelijk maakt het wel uit, want het draait uiteindelijk om de redenen waarom bol denkt dat TS wél een iPhone geleverd heeft gekregen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189378550
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, sowieso is nog onbeantwoord wat er is gebeurd toen bol heeft geconstateerd dat er een powerbank is teruggestuurd ipv een iPhone.
Mijn retour (powerbank) hebben ze nu al 1,5 week ontvangen. Is nooit verwerkt geworden.
pi_189379179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Je vergeet 4: met #boos langs gaan
in België zou je #Testaankoop gehad hebben.
pi_189379243
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:45 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb in het vorige deel wel de bewering gezien dat ze omgeveer even zwaar zijn, maar ongeveer is niet gelijk en zonder exacte typenummers en ean's is dat niet dubbel te checken.

bij mijn werk hebben we ook eens een retour afgekeurd omdat er iets miste volgens de klant (maar wel 100 gram verschil tov exitscan en retourscan)
Als ts krek hetzelfde opvulsel gebruikte zou het idd exact evenveel gewogen moeten hebben. Maar dat valt natuurlijk niet echt te bewijzen.
pi_189379323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Ik zal voor mijn helderheid even een samenvatting/tijdlijn proberen te maken. (En voor de meelezers natuurlijk)

- je ontving een powerbank ipv de bestelde telefoon;
- er wordt wat heen en weer gemaild over verdachte omstandigheden en een onderzoek;
- je besluit de druk iets op te voeren door ze 14 dagen de tijd te geven alsnog na te komen;
- je stuurt de powerbank terug;
- na wat gedoe bevestigt Bol de aankomst van de powerbank;
- Bol weigert nog met je te communiceren.

Vraag: klopt het plaatje wat ik hier boven schets?

Zo ja, dan sta je nu echt op het punt dat je een keuze moet gaan maken. Je hebt er 3

1, de makkelijkste maar ook minst aantrekkelijke, je laat het zitten.
2, je stapt naar de klachtencommissie
3, dagvaarden die hap.

De keuze is aan jou.
Toch kan ik Bol wel begrijpen.
Het zal echt niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer zijn dat iemand hun probeert op te lichten.

Kan me goed voorstellen dat verdachte omstandigheden onder andere de volgende zijn.
-TS gebruikt een van om zijn identiteit te verbergen.
-TS koopt voor de eerste keer een artikel bij Bol.
-Eerste aankoop is gelijk een grote aankoop
-TS beweert een ander artikel ontvangen te hebben.

Ben bang dat voor TS weinig meer kan behalve de rechtsgang, de voorgestelde geschillencommissie zou ik niet doen in zijn geval, de kans is te groot dat hij hierin in het ongelijk gesteld wordt en daardoor verder van huis is.

Via de rechtsgang kan hij wellicht aantonen dat grote aankopen via andere webwinkels wel goed gaan en hij zodoende niet onbetrouwbaar is.

Bol zal het gaan gooien op identiteit verbergen en voor het eerst iets kopen is mijn vermoeden.
pi_189379332
Zeg TS; zijn jouw berichten op klachtencompas hierover ook verwijdert?
pi_189379553
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Toch kan ik Bol wel begrijpen.
Dat wel, maar ik vraag me toch af hoe ze geborgd hebben dat dit soort zaken voorkomen kunnen worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:28:22 #51
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_189379814
Whuuut, wat schandelijk van Bol! Ik loop er ook even met een boog omheen voorlopig...
Ik heb al een boek.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:35:56 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189379917
Ik overweeg dus totaal niet om bol te mijden. Ik zou er alleen geen telefoon bestellen. Ook geen laptop, trouwens. Die ga ik gewoon altijd persoonlijk afhalen in een winkel.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:37:55 #53
408813 crew  trein2000
pi_189379940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Toch kan ik Bol wel begrijpen.
Het zal echt niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer zijn dat iemand hun probeert op te lichten.

Kan me goed voorstellen dat verdachte omstandigheden onder andere de volgende zijn.
-TS gebruikt een van om zijn identiteit te verbergen.
-TS koopt voor de eerste keer een artikel bij Bol.
-Eerste aankoop is gelijk een grote aankoop
-TS beweert een ander artikel ontvangen te hebben.

Ben bang dat voor TS weinig meer kan behalve de rechtsgang, de voorgestelde geschillencommissie zou ik niet doen in zijn geval, de kans is te groot dat hij hierin in het ongelijk gesteld wordt en daardoor verder van huis is.

Via de rechtsgang kan hij wellicht aantonen dat grote aankopen via andere webwinkels wel goed gaan en hij zodoende niet onbetrouwbaar is.

Bol zal het gaan gooien op identiteit verbergen en voor het eerst iets kopen is mijn vermoeden.
Ja mooi. De plicht om aan te tonen dat er geleverd is licht echter bij BOL
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189380033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja mooi. De plicht om aan te tonen dat er geleverd is licht echter bij BOL
Pakketje is geleverd. Bol zou voor het inpakken een foto moeten maken en bij zulke dure pakketjes dan nog beter van die eenmalig te verbreken verzegelingen moeten uitrusten zodat de klant zeker weet dat er onderweg niets gebeurt is.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:45:40 #55
408813 crew  trein2000
pi_189380039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Pakketje is geleverd. Bol zou voor het inpakken een foto moeten maken en bij zulke dure pakketjes dan nog beter van die eenmalig te verbreken verzegelingen moeten uitrusten zodat de klant zeker weet dat er onderweg niets gebeurt is.
Een pakketje met een powerbank ja. Ik weet niet maar volgens mij is een iPhone geen powerbank.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189380070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een pakketje met een powerbank ja. Ik weet niet maar volgens mij is een iPhone geen powerbank.
Ts beweert hier powerbank, bol zegt dat er fraude in het spel is. We horen hier van ts steeds vlagen van zijn warrig verhaal. Daarom ook de rest van mijn opmerking. ^O^
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:55:50 #57
408813 crew  trein2000
pi_189380186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ts beweert hier powerbank, bol zegt dat er fraude in het spel is. We horen hier van ts steeds vlagen van zijn warrig verhaal. Daarom ook de rest van mijn opmerking. ^O^
Dan moet bol dat maar bewijzen. Vage verdachtmakingen zijn onvoldoende.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 13:38:35 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:13:52 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189380540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je hebt ook nog een EU orgaan wat bemiddeld en druk zet. Ik heb dat eens bij DB nodig gehad. Ging om ¤50 wat uiteindelijk DB denk ik ¤1000 gekost heeft :') .

Weet niet of dat alleen grensoverschrijdende zaken betreft.
Wat is DB?
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:15:24 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189380560
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik overweeg dus totaal niet om bol te mijden. Ik zou er alleen geen telefoon bestellen. Ook geen laptop, trouwens. Die ga ik gewoon altijd persoonlijk afhalen in een winkel.
Oh ik wel hoor... vorige week een nieuwe chromebook besteld tijdens een actie en kwam gewoon zoals het hoort.

Al was mijn pakketje van bol wat vanmorgen binnenkwam niet compleet, ging om een nintendo switch. Binnen 15 minuten chatten met een medewerkster was het opgelost en heb ik ook nog een waardebon gekregen om een verschil in prijs te dekken.

Ik bestel echt vaak bij bol en het gaat niet vaak mis, maar als het mis gaat wordt het altijd wel netjes opgelost. Ik vind het ook echt bizar om alles zo te lezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 13:39:11 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:16:32 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189380578
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:36 schreef wodca het volgende:

[..]

in België zou je #Testaankoop gehad hebben.
Ok
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:23:44 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189380674
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik overweeg dus totaal niet om bol te mijden. Ik zou er alleen geen telefoon bestellen. Ook geen laptop, trouwens. Die ga ik gewoon altijd persoonlijk afhalen in een winkel.
Ik vind het onzin, maar dat kun je inderdaad doen. Ik raad je wel aan het apparaat wel online te kopen ivm wet koop op afstand.
pi_189380791
Zo ken ik bol zeker niet, maar ik begrijp de TS ook niet helemaal. Schijnbaar is er een vermoeden tot fraude en hebben ze o.a. een kopie identiteitskaart nodig. Wat voor moeite is het dan bijv die te maken met BSN etc afgedekt? En ja ik weet dat bol dat niet mag eisen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 13:39:45 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:32:22 #63
408813 crew  trein2000
pi_189380838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zo ken ik bol zeker niet, maar ik begrijp de TS ook niet helemaal. Schijnbaar is er een vermoeden tot fraude en hebben ze o.a. een kopie identiteitskaart nodig. Wat voor moeite is het dan bijv die te maken met BSN etc afgedekt? En ja ik weet dat bol dat niet mag eisen.
Omdat het niet relevant is en ze het niet mogen vragen. Niet teveel meegaan in die onzin, geen stok geven om mee te slaan. Leveren moeten ze.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 13:40:18 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:35:10 #64
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189380883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:32 schreef trein2000 het volgende:
geen stok geven om mee te slaan
Wat TS helaas wel gedaan heeft door via alle kanalen tegelijk contact te zoeken, soc media, telefoon mail en dan ook nog een (aangetekende) brief

De frustratie is wel te begrijpen natuurlijk en bol zou hiervoor ook een nettere optie kunnen hebben gegeven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189381048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is DB?
Deutsche Bahn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189381059
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:53 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Mijn retour (powerbank) hebben ze nu al 1,5 week ontvangen. Is nooit verwerkt geworden.
En wat ga je er nu aan doen?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:51:02 #67
408813 crew  trein2000
pi_189381168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Deutsche Bahn
Ho oppassen, voor spoorwegen geldt een ander regime.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189381636
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef silliegirl het volgende:
Zeg TS; zijn jouw berichten op klachtencompas hierover ook verwijdert?
Ja, hebben ze ook verwijdert.
pi_189381928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh ik wel hoor... vorige week een nieuwe chromebook besteld tijdens een actie en kwam gewoon zoals het hoort.

Al was mijn pakketje van bol wat vanmorgen binnenkwam niet compleet, ging om een nintendo switch. Binnen 15 minuten chatten met een medewerkster was het opgelost en heb ik ook nog een waardebon gekregen om een verschil in prijs te dekken.

Ik bestel echt vaak bij bol en het gaat niet vaak mis, maar als het mis gaat wordt het altijd wel netjes opgelost. Ik vind het ook echt bizar om alles zo te lezen.
Waren ze ook zo coulant geweest als het een iPhone van ¤1000 betrof?denk het niet,en daar komt ts op een pijnlijke manier achter.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:53:03 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189382052
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Deutsche Bahn
Ok.

Op een Nederlands forum Duitse afkortingen gebruiken :')
pi_189382164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kom op zeg, daar gaan we toch niet aan beginnen he. En dan zegt Bol straks dat je het pakketje vooraf opengemaakt hebt ofzo. Of dat je filmpje niet duidelijk genoeg is.

Nee, deze kant moet het niet op gaan. De bewijslast moet bij de verkoper liggen, anders gaat er nog veel meer oplichting plaatsvinden maar dan de andere kant op (malafide webshops).
Ik ben hey helemaal met je eens omtrent dat het de verkeerde kant op gaat, maar zulke dure bestellingen film ik in het vervolg wel.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:00:21 #72
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189383066
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:42 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Waren ze ook zo coulant geweest als het een iPhone van ¤1000 betrof?denk het niet,en daar komt ts op een pijnlijke manier achter.
Ik denk het wel, ik heb eerder ook problemen gehad met de levering van een zonnescherm.
Dat bedrag lag hoger dan de iPhone en was ook nog eens van een partner leverancier.

Dat is ook super netjes opgelost incl waardebon voor het ongemak (bovenop het scherm natuurlijk).
Dus nee, ik herken dit totaal niet.

Ik ga wel voortaan filmen denk ik :D voor de zekerheid.
pi_189383571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:42 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Waren ze ook zo coulant geweest als het een iPhone van ¤1000 betrof?denk het niet,en daar komt ts op een pijnlijke manier achter.
Wat is jouw belang?
Je wil enorm graag bol.com beschadigen, je volgt alleen dit topic op fok en nu het topic eindelijk weer open is ben jij er ook weer present terwijl jij al zes dagen offline was
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:56:41 #74
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189384576
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is jouw belang?
Je wil enorm graag bol.com beschadigen, je volgt alleen dit topic op fok en nu het topic eindelijk weer open is ben jij er ook weer present terwijl jij al zes dagen offline was
hij is de eigenaar van iPhonekopen.nl
pi_189387033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh ik wel hoor... vorige week een nieuwe chromebook besteld tijdens een actie en kwam gewoon zoals het hoort.

Al was mijn pakketje van bol wat vanmorgen binnenkwam niet compleet, ging om een nintendo switch. Binnen 15 minuten chatten met een medewerkster was het opgelost en heb ik ook nog een waardebon gekregen om een verschil in prijs te dekken.

Ik bestel echt vaak bij bol en het gaat niet vaak mis, maar als het mis gaat wordt het altijd wel netjes opgelost. Ik vind het ook echt bizar om alles zo te lezen.
Dat is ook mijn ervaring. Ik bestel er vaak en veel. Het gaat bijna nooit mis. Als het wel misgaat, wordt het meteen rechtgezet.

Ook ik vind het verhaal van TS warrig en de vele (niet al te best geformuleerde) klachten onhandig. Dat betekent niet dat TS ongelijk heeft, maar ik kan me voorstellen dat bol.com de wijze van communiceren verdacht vindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189387749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Toch kan ik Bol wel begrijpen.
Het zal echt niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer zijn dat iemand hun probeert op te lichten.

Kan me goed voorstellen dat verdachte omstandigheden onder andere de volgende zijn.
-TS gebruikt een van om zijn identiteit te verbergen.
-TS koopt voor de eerste keer een artikel bij Bol.
-Eerste aankoop is gelijk een grote aankoop
-TS beweert een ander artikel ontvangen te hebben.

Ben bang dat voor TS weinig meer kan behalve de rechtsgang, de voorgestelde geschillencommissie zou ik niet doen in zijn geval, de kans is te groot dat hij hierin in het ongelijk gesteld wordt en daardoor verder van huis is.

Via de rechtsgang kan hij wellicht aantonen dat grote aankopen via andere webwinkels wel goed gaan en hij zodoende niet onbetrouwbaar is.

Bol zal het gaan gooien op identiteit verbergen en voor het eerst iets kopen is mijn vermoeden.
Na geschillencommissie is rechtszaak toch niet uitgesloten? Zie https://www.rechtspraak.n(...)/Geschillencommissie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:43:10 #77
408813 crew  trein2000
pi_189387987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 21:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Na geschillencommissie is rechtszaak toch niet uitgesloten? Zie https://www.rechtspraak.n(...)/Geschillencommissie.
Nee. Maar dan moet de geschillencommissie wel echt gekke dingen hebben gedaan. In principe is zo’n oordeel gewoon bindend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189389059
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 15:03 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik ben hey helemaal met je eens omtrent dat het de verkeerde kant op gaat, maar zulke dure bestellingen film ik in het vervolg wel.
Want je kunt een pakketje niet eerst openmaken en de iPhone eruit halen? en er daarna een baksteen in doen en dan filmen van Ooohhh een baksteen!!
pi_189389127
Ik heb bij Bol 1x een lege doos ontvangen. Was een flesje parfum van 100ml, maar PostNL gaf aan dat het pakketje +/- 30 gram woog.

Bol wilde een onderzoek starten, terwijl ze ook gewoon logisch kunnen nadenken dat een flesje parfum inclusief doos nooit 30 gram kan wegen.

Na veel gedoe hebben ze alsnog een nazending gedaan, maar makkelijk was het niet. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 22:49:04 ]
pi_189389227
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:34 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Want je kunt een pakketje niet eerst openmaken en de iPhone eruit halen? en er daarna een baksteen in doen en dan filmen van Ooohhh een baksteen!!
veel van de [bol dozen bevatten zo'n trekstrip: om em open te krijgen moet je dan echt de doos kapot maken
pi_189389331
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:34 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Want je kunt een pakketje niet eerst openmaken en de iPhone eruit halen? en er daarna een baksteen in doen en dan filmen van Ooohhh een baksteen!!
Dan zul je het pakje eerst wel weer helemaal netjes dicht moeten plakken (en ervaring leert dat het redelijk lastig is om het tape van zo'n doos te krijgen zonder de doos te beschadigen. En als je het tape opensnijdt dan zit het tape nog steeds op de doos en dat is over het algemeen wel te zien op het moment dat je het opnieuw dichtplakt.) Of je moet het filmpje gaan editten.. maar dan moet je wel goed kunnen editten..
pi_189389818
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan zul je het pakje eerst wel weer helemaal netjes dicht moeten plakken (en ervaring leert dat het redelijk lastig is om het tape van zo'n doos te krijgen zonder de doos te beschadigen. En als je het tape opensnijdt dan zit het tape nog steeds op de doos en dat is over het algemeen wel te zien op het moment dat je het opnieuw dichtplakt.) Of je moet het filmpje gaan editten.. maar dan moet je wel goed kunnen editten..
Ja, of je maakt de doos aan de onderkant open en weer dicht. Tijdens het filmen maak je de 'goede' kant open.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189390660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of je maakt de doos aan de onderkant open en weer dicht. Tijdens het filmen maak je de 'goede' kant open.
Dat is inderdaad wel een mogelijkheid..

Maar goed, feit blijft natuurlijk dat de webshop zal moeten bewijzen dat je hebt gefraudeerd. En dat is gewoon nagenoeg onmogelijk, maar iemand die gefraudeerd heeft zal niet zo snel besluiten om er een rechtzaak van te maken (de intentie van het frauderen is snel geld verdienen, zo'n rechtzaak kost tijd en geld, dus een fraudeur zal over het algemeen eieren voor zijn geld kiezen.)
pi_189390679
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of je maakt de doos aan de onderkant open en weer dicht. Tijdens het filmen maak je de 'goede' kant open.
Hier is over nagedacht :D
Tap tap tap
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:39:44 #85
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189390985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of je maakt de doos aan de onderkant open en weer dicht. Tijdens het filmen maak je de 'goede' kant open.
Dat kan toch helemaal niet joh :') de onderkant van de bol dozen gaan naar binnen open.
Terwijl je product nog in de doos zit krijg je dit nooit voor elkaar.
En als ze een grotere doos gebruiken vullen ze dit altijd op met kartonpapier en dan krijg je ook de doos niet naar binnen geklapt vanaf onder.

Mocht dit toch magisch lukken :D is een telefoondoosje (of laptop, gameconsole, game, cd, parfum) toch verzegeld of heeft een plastic laag?
pi_189391291
Geen idee joh. Ik bestel nooit bij die pauperwinkel. 8-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189391297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar goed, feit blijft natuurlijk dat de webshop zal moeten bewijzen dat je hebt gefraudeerd. En dat is gewoon nagenoeg onmogelijk,
Klopt, maar dat maakt het ook zo'n rare wetgeving.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189392515
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet joh :') de onderkant van de bol dozen gaan naar binnen open.
Terwijl je product nog in de doos zit krijg je dit nooit voor elkaar.
En als ze een grotere doos gebruiken vullen ze dit altijd op met kartonpapier en dan krijg je ook de doos niet naar binnen geklapt vanaf onder.

Mocht dit toch magisch lukken :D is een telefoondoosje (of laptop, gameconsole, game, cd, parfum) toch verzegeld of heeft een plastic laag?
Kwestie van een stuk uitsnijden in de onderkant. Dat is niet te zien als je de doos op tafel zet voor een unboxing video.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189392686
Is ‘t misschien mogelijk dat Bollekom een lijst met serie/IMEI nummers heeft van door Apple geleverde iPhones aan hun?
Zodat ze misschien aan de hand van het serie/IMEI nummer kunnen zien dat de iPhone geactiveerd is.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189393200
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:58 schreef CoExist het volgende:
Is ‘t misschien mogelijk dat Bollekom een lijst met serie/IMEI nummers heeft van door Apple geleverde iPhones aan hun?
Zodat ze misschien aan de hand van het serie/IMEI nummer kunnen zien dat de iPhone geactiveerd is.
Daar zat ik ook al aan te denken

Maar als die geactiveerd is door iemand die iPhone heeft gejat heeft of door iemand die eeniPhone ipv powerbank gekregen of wat dan ook..
Dan zal TS nog meer moeite hebben om te bewijzen dat hij nooit een iPhone van bol heeft gehad
pi_189393212
Zonder advocaat gaan ze die niet geven denk ik
pi_189393479
Ik vermoed dat er meer speelt aan de kant van bol.
Volgens mij heb ik 't al eerder gezegd, een medewerker van bol of iets in die geest, die met dat soort bestellingen zit te kutten.

Verklaart wel waarom ze een ID willen zien, dat jij niet voor bol werkt of via via de boel oplicht.

Aan de andere kant is dat een intern ding, mag een daadwerkelijke klant niet de dupe van worden noch het daaraan niet mee willen werken betekenen dat bol geen verplichtingen hoeft na te komen.

Jammer dat het zo loopt.
Jammer dat bol ook geen basisinformatie verschaft omdat ze wel erg zeker van hun zaak lijken te zijn.

Ja ik snap dat ze geen gratis tips hoeven te geven qua hoe je dan bepaalde maatregelen zou kunnen omzeilen, maar aan de andere kant zou het betekenen dat je op meerdere manieren de boel zou kunnen oplichten.. Lijkt me wat sterk.
pi_189393681
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:58 schreef CoExist het volgende:
Is ‘t misschien mogelijk dat Bollekom een lijst met serie/IMEI nummers heeft van door Apple geleverde iPhones aan hun?
Zodat ze misschien aan de hand van het serie/IMEI nummer kunnen zien dat de iPhone geactiveerd is.
Dan mogen ze mij wat meer info geven. Ze laten niks los.
pi_189394229
zal er ook vast mee te maken hebben dat een iPhone in de top 10 van fraude artikelen staat dat Bol.com wat lastiger doet.

Heeft TS geen rechtsbijstand ? Mooie case voor de rechtsbijstand.
pi_189394354
TS had geen rechtsbijstand.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189394439
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:22 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan mogen ze mij wat meer info geven. Ze laten niks los.
Het topic is een kleine week op slot geweest.

Wat heb je in de tussenliggende tijd voor stappen ondernomen?

Het was, voor het topic tijdelijk dicht ging, al lang duidelijk dat je er zelf met Bol niet meer uit ging komen en dat het uiteindelijk wel op een gang naar de rechtbank uit zou lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189394447
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:09 schreef descon het volgende:
zal er ook vast mee te maken hebben dat een iPhone in de top 10 van fraude artikelen staat dat Bol.com wat lastiger doet.

Heeft TS geen rechtsbijstand ? Mooie case voor de rechtsbijstand.
Dit dus.

TS heeft het zichzelf moeilijker gemaakt dan nodig was, wat dat betreft kan het eerder aangegeven rijtje van mij verder uitgebreid worden:

-TS gebruikt een vpn om zijn identiteit te verbergen.
-TS koopt voor de eerste keer een artikel bij Bol.
-Eerste aankoop is gelijk een grote aankoop
-TS beweert een ander artikel ontvangen te hebben.

-Op ID-vraag wordt afwijzend gereageerd, geen wonder dat alarmbellen afgaan......

Wat dat betreft had TS het beter anders kunnen aanpakken.
Zelf heb ik ook een paar keer meegemaakt dat er iets mis ging, maar werd altijd keurig opgelost zelfs als het een externe verkoper betrof.
pi_189395066
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:26 schreef klipper het volgende:

[..]

Dit dus.

TS heeft het zichzelf moeilijker gemaakt dan nodig was, wat dat betreft kan het eerder aangegeven rijtje van mij verder uitgebreid worden:

-TS gebruikt een vpn om zijn identiteit te verbergen.
-TS koopt voor de eerste keer een artikel bij Bol.
-Eerste aankoop is gelijk een grote aankoop
-TS beweert een ander artikel ontvangen te hebben.

-Op ID-vraag wordt afwijzend gereageerd, geen wonder dat alarmbellen afgaan......

Wat dat betreft had TS het beter anders kunnen aanpakken.
Zelf heb ik ook een paar keer meegemaakt dat er iets mis ging, maar werd altijd keurig opgelost zelfs als het een externe verkoper betrof.
Waarschijnlijk denken ze dan bij bol..we vertrouwen het niet..we zien je wel in de rechtbank (en dan is het snel een schikking mocht het kloppen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2019 16:46:01 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:43:57 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189395158
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:30 schreef descon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denken ze dan bij bol.com...we vertrouwen het niet..we zien je wel in de rechtbank (en dan is het snel een schikking mocht het kloppen)
Dat denk ik ook. Zou het ook niet vertrouwen. Valt me op dat enkelen hier op basis van de beschikbare informatie Bol direct wantrouwen. Op basis waarvan? Wie zegt ons dat TS de boel niet loopt te flessen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 12-10-2019 16:47:03 ]
pi_189395962
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Zou het ook niet vertrouwen. Valt me op dat enkelen hier op basis van de beschikbare informatie Bol direct wantrouwen. Op basis waarvan? Wie zegt ons dat TS de boel niet loopt te flessen?
Nou ja welke beschikbare informatie?

Ik heb ook informatie van bol via iemand hier en daaruit blijkt toch echt meer aan de hand te zijn aan de bol's kant om het maar zo te zeggen.

Probleem is dat ik het niet hier kan plaatsen zo direct wat mij vertelt is.

Maar ik vind op basis van wat ik weet, het raar dat bol zo stellig en star reageert op het hele verhaal.
Natuurlijk is het misschien sneller voor TS om een kopie ID te geven.. maar op basis van welke wet of regelgeving is hij dat verplicht?
Interne problemen bij bol, zijn interne problemen van bol..

De wet zegt dat BOL moet aantonen dat een consument, TS in dit geval natuurlijk, de boel belazerd (of dat poogt te doen) en dat ze daarom niet aan de wet hoeven te voldoen.
Maar tegelijkertijd overleggen ze nul komma nul bewijs.. en ja dan moet het inderdaad via de rechter maar dat is eigenlijk te sneu voor woorden dat het zo ver moet gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nizno op 12-10-2019 16:45:45 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:31:25 #101
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189396353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het topic is een kleine week op slot geweest.

Wat heb je in de tussenliggende tijd voor stappen ondernomen?

Het was, voor het topic tijdelijk dicht ging, al lang duidelijk dat je er zelf met Bol niet meer uit ging komen en dat het uiteindelijk wel op een gang naar de rechtbank uit zou lopen.
Dit. +1.

Maar in plaats van de gang naar de rechtbank zou ik de geschillencommissie overwegen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189397049
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Dit. +1.

Maar in plaats van de gang naar de rechtbank zou ik de geschillencommissie overwegen.
Juist geen geschillencommissie, de kans dat zij de kant van Bol kiezen is te groot en dan staat TS nog zwakker.
Overigens is uitspraak geschillencommissie bindend waardoor verdere stappen "onmogelijk" zijn.

Voordeel geschillencommissie is dat dit veel goedkoper is, nadeel is dat deze "vaker" in voordeel leverancier spreken.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:48:07 #103
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189397134
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 15:38 schreef klipper het volgende:

[..]

Voordeel geschillencommissie is dat dit veel goedkoper is, nadeel is dat deze "vaker" in voordeel leverancier spreken.
Uiteindelijk komt het dan neer op kosten versus baten, en risico.

De geschillencommissie kost je iets van 50 euro aan klachtgeld. Het risico 50 euro te verliezen op een geschil van ¤1000,- lijkt mij acceptabel. De route via de rechter is dan beduidend duurder. Alleen al een dagvaarding opstellen en laten betekenen kost een veelvoud van die vijftig euro.

- aanvulling - de vraag is dus wat het TS waard is. Als je voldoende geld hebt en heel principieel bent dan gewoon laten voorkomen die hap. Maar pragmatisch gezien zou ik het benaderen als dat je die ¤1000,- kwijt bent en heel goed nadenken wat er tegen redelijke kosten nog terug te halen valt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eix op 12-10-2019 17:49:02 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189397164
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Zou het ook niet vertrouwen. Valt me op dat enkelen hier op basis van de beschikbare informatie Bol direct wantrouwen. Op basis waarvan? Wie zegt ons dat TS de boel niet loopt te flessen?
Dat gevoel heb ik dus ook, stel ze kunnen het helder krijgen met de kopie van de ID of het geeft ze meer vertrouwen.. Waarom dan niet doen? Alleen uit principe niet??

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 12-10-2019 16:45:14 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189399035
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 15:38 schreef klipper het volgende:

[..]

Juist geen geschillencommissie, de kans dat zij de kant van Bol kiezen is te groot en dan staat TS nog zwakker.
Overigens is uitspraak geschillencommissie bindend waardoor verdere stappen "onmogelijk" zijn.

Voordeel geschillencommissie is dat dit veel goedkoper is, nadeel is dat deze "vaker" in voordeel leverancier spreken.
Bindend als in geen beroep mogelijk. Gang naar de rechter staat een ieder vrij. Ook na een bindende uitspraak.

Overigens zou ik hier voor de rechter kiezen. Geen goede ervaringen met de geschillencommissie (als was het een andere).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:00:42 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189400292
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja welke beschikbare informatie?

Ik heb ook informatie van bol via iemand hier en daaruit blijkt toch echt meer aan de hand te zijn aan de bol's kant om het maar zo te zeggen.

Probleem is dat ik het niet hier kan plaatsen zo direct wat mij vertelt is.

Maar ik vind op basis van wat ik weet, het raar dat bol zo stellig en star reageert op het hele verhaal.
Natuurlijk is het misschien sneller voor TS om een kopie ID te geven.. maar op basis van welke wet of regelgeving is hij dat verplicht?
Interne problemen bij bol, zijn interne problemen van bol..

De wet zegt dat BOL moet aantonen dat een consument, TS in dit geval natuurlijk, de boel belazerd (of dat poogt te doen) en dat ze daarom niet aan de wet hoeven te voldoen.
Maar tegelijkertijd overleggen ze nul komma nul bewijs.. en ja dan moet het inderdaad via de rechter maar dat is eigenlijk te sneu voor woorden dat het zo ver moet gaan.
Als jij meer info hebt dan tot nu toe beschikbaar was moet je dat hier wel delen he ;) ik had het over de info die we uit het topic hadden kunnen halen..
pi_189400423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als jij meer info hebt dan tot nu toe beschikbaar was moet je dat hier wel delen he ;) ik had het over de info die we uit het topic hadden kunnen halen..
Op zich zijn het geen harde feiten, dat wil zeggen ik hoor het van een betrouwbaar iemand hier.
Maar wat ik eerder schreef komt dicht genoeg in de buurt.

Bol heeft, naar mijn mening, interne problemen.

Maar goed, eigenlijk maakt het geen reet uit wat ik erover denk.
TS zal zijn gelijk moeten gaan halen, lijkt mij erg frustrerend zoals het gaat.
pi_189402118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op zich zijn het geen harde feiten, dat wil zeggen ik hoor het van een betrouwbaar iemand hier.
Maar wat ik eerder schreef komt dicht genoeg in de buurt.

Bol heeft, naar mijn mening, interne problemen.

Maar goed, eigenlijk maakt het geen reet uit wat ik erover denk.
TS zal zijn gelijk moeten gaan halen, lijkt mij erg frustrerend zoals het gaat.
Wat voor een interne problemen?
pi_189402154
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 21:50 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat voor een interne problemen?
Prijsfouten, verkeerde artikelen leveren, spullen die in het distributiecentrum verdwijnen.
pi_189402553
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 21:52 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Prijsfouten, verkeerde artikelen leveren, spullen die in het distributiecentrum verdwijnen.
En daar is ts de dupe van helaas.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:28:15 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189402751
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 22:16 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En daar is ts de dupe van helaas.
Dat is slechts een aanname.
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 11:09:25 #112
447051 crew  Peejtur
pi_189409470
Wij sluiten dit topic. Mocht je alsnog weer hulp nodig hebben, kun je een nieuw topic openen later. Maar geen dagboektopic meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')