Fokkers,0
Ik heb het volgende aan de hand.
Heb een
iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.
De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.
Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.
Reactie webshop:
Beste meneer,
Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.
In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.
Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.
Met vriendelijke groet,
Webshop x
Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?
Zie vorige topic reeks hier:
WGR / Grote webwinkel levert fout artikelEn:
WGR / Grote webwinkel levert fout artikel #2Update gisteravond geplaatst op forum:
Update:
Bol heeft echt alle communicatie verbroken. Ze reageren nu standaard met we mogen je niet meer helpen met deze case. De reden waarom krijg ik niet uit ze.
Dus zaak is voor Bol.com gesloten.
Inmiddels een 2de antwoord van juridisch loket gisteren ontvangen:
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik zal deze e-mail hieronder beantwoorden.
Indien u een
IPhone XS heeft besteld en reeds heeft betaald, dient u uiteraard deze ook te ontvangen. Het verzenden van een onjuist product dient Bol.com uiteraard te herstellen binnen een redelijke termijn. Ik lees in uw email dat Bol.com van mening is dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd van de onjuiste verzending. Ik kan mij voorstellen dat hierover inmiddels meer duidelijkheid bij hen is nu u de powerbank heeft teruggestuurd. Waarnaar wordt gerefereerd met 'verdachte omstandigheden' wordt mij niet duidelijk.
Het schrijven dat u heeft opgesteld ziet er goed uit. Ik weet niet of de door u gestelde termijn op het moment van uw email aan ons reeds is verstreken. Indien dit niet het geval is, kunt u dit afwachten. Indien de termijn is verstreken, is het belangrijk om u te beraden over volgende stappen.
U kan overwegen om de klachtenprocedure van Bol.com te doorlopen. Deze regeling is terug te vinden in artikel 16 en 17 van de algemene voorwaarden (
https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/ ). Bol.com is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is een relatief laagdrempelige en goedkope procedure. Meer over deze procedure leest u via
https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
U kan ook overwegen om een procedure bij de rechtbank te starten. Dit kunt u zelf doen alleen heeft u wel een gerechtsdeurwaarder nodig om de andere partij te dagvaarden. U kan ook overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u nagaan of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Meer informatie hierover kunt u vinden via
https://www.rechtsbijstan(...)eerde-rechtsbijstand
Meer informatie over een gerechtelijke procedure treft u via
https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx
Heeft u nog meer vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-8020 (¤ 0,25 p/m) op werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan adviseren wij u contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekeraar.
Iedereen kan bij het Juridisch Loket terecht voor kort, juridisch advies. Verdere dienstverlening van het Juridisch Loket (beoordelen stukken en afspraak op het spreekuur) is echter uitsluitend voor klanten die binnen de financiële grenzen van de Wet op de Rechtsbijstand vallen. Voor meer informatie over deze grenzen kunt u de onderstaande link raadplegen:
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/werkwijze/ Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ga me verder verdiepen in vervolg stappen