abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189375402
registreer om deze reclame te verbergen
Fokkers,0

Ik heb het volgende aan de hand.

Heb een iPhone besteld, maar het verkeerde product ontvangen namelijk een oplaad bank.

De webshop beticht mij van fraude want deze reactie kreeg ik per mail wat ik ongelofelijk vindt.

Eerste bestelling ooit bij dit bedrijf. Uit fatsoen noem ik bedrijfsnaam niet.


Reactie webshop:

Beste meneer,

Vanmorgen heb je met mij en een aantal van mijn collega's gesproken via Twitter. In ons gesprek gaf je aan dat je het besluit van ons hoofdkantoor graag zwart op wit wilde hebben. Zoals beloofd is hier dan ook de mail die dit besluit bevestigd.

In je eerdere contact liet je weten dat je een powerbank had ontvangen in plaats van de bestelde iPhone. De collega die je toen hebt gesproken heeft deze kwestie bij ons hoofdkantoor neergelegd om te kijken wat we voor je konden betekenen.

Het hoofdkantoor heeft op haar beurt laten weten dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd om aan te tonen dat er inderdaad een powerbank is geleverd in plaats van de iPhone. Daarnaast vond het hoofdkantoor de omstandigheden waarin de bestelling is geplaatst niet betrouwbaar genoeg om ons het groene licht te geven om de bestelling te annuleren of te vervangen. Hoe graag ik je ook zou helpen, het besluit van het hoofdkantoor staat vast.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Voor nu in ieder geval nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Webshop x


Dit is zo bizar. Wat kan ik nou doen, of wie heeft dit ook al meegemaakt?


Zie vorige topic reeks hier: WGR / Grote webwinkel levert fout artikel
En:


WGR / Grote webwinkel levert fout artikel #2

Update gisteravond geplaatst op forum:
Update:

Bol heeft echt alle communicatie verbroken. Ze reageren nu standaard met we mogen je niet meer helpen met deze case. De reden waarom krijg ik niet uit ze.

Dus zaak is voor Bol.com gesloten.

Inmiddels een 2de antwoord van juridisch loket gisteren ontvangen:


U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik zal deze e-mail hieronder beantwoorden.


Indien u een IPhone XS heeft besteld en reeds heeft betaald, dient u uiteraard deze ook te ontvangen. Het verzenden van een onjuist product dient Bol.com uiteraard te herstellen binnen een redelijke termijn. Ik lees in uw email dat Bol.com van mening is dat er onvoldoende bewijs is aangeleverd van de onjuiste verzending. Ik kan mij voorstellen dat hierover inmiddels meer duidelijkheid bij hen is nu u de powerbank heeft teruggestuurd. Waarnaar wordt gerefereerd met 'verdachte omstandigheden' wordt mij niet duidelijk.


Het schrijven dat u heeft opgesteld ziet er goed uit. Ik weet niet of de door u gestelde termijn op het moment van uw email aan ons reeds is verstreken. Indien dit niet het geval is, kunt u dit afwachten. Indien de termijn is verstreken, is het belangrijk om u te beraden over volgende stappen.

U kan overwegen om de klachtenprocedure van Bol.com te doorlopen. Deze regeling is terug te vinden in artikel 16 en 17 van de algemene voorwaarden ( https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/ ). Bol.com is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is een relatief laagdrempelige en goedkope procedure. Meer over deze procedure leest u via https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/

U kan ook overwegen om een procedure bij de rechtbank te starten. Dit kunt u zelf doen alleen heeft u wel een gerechtsdeurwaarder nodig om de andere partij te dagvaarden. U kan ook overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u nagaan of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Meer informatie hierover kunt u vinden via https://www.rechtsbijstan(...)eerde-rechtsbijstand

Meer informatie over een gerechtelijke procedure treft u via https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx


Heeft u nog meer vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-8020 (¤ 0,25 p/m) op werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan adviseren wij u contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekeraar.


Iedereen kan bij het Juridisch Loket terecht voor kort, juridisch advies. Verdere dienstverlening van het Juridisch Loket (beoordelen stukken en afspraak op het spreekuur) is echter uitsluitend voor klanten die binnen de financiële grenzen van de Wet op de Rechtsbijstand vallen. Voor meer informatie over deze grenzen kunt u de onderstaande link raadplegen:

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/werkwijze/


Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geīnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Ga me verder verdiepen in vervolg stappen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:10:22 #2
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_189375473
Ik zal voor mijn helderheid even een samenvatting/tijdlijn proberen te maken. (En voor de meelezers natuurlijk)

- je ontving een powerbank ipv de bestelde telefoon;
- er wordt wat heen en weer gemaild over verdachte omstandigheden en een onderzoek;
- je besluit de druk iets op te voeren door ze 14 dagen de tijd te geven alsnog na te komen;
- je stuurt de powerbank terug;
- na wat gedoe bevestigt Bol de aankomst van de powerbank;
- Bol weigert nog met je te communiceren.

Vraag: klopt het plaatje wat ik hier boven schets?

Zo ja, dan sta je nu echt op het punt dat je een keuze moet gaan maken. Je hebt er 3

1, de makkelijkste maar ook minst aantrekkelijke, je laat het zitten.
2, je stapt naar de klachtencommissie
3, dagvaarden die hap.

De keuze is aan jou.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189375488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Ik zal voor mijn helderheid even een samenvatting/tijdlijn proberen te maken. (En voor de meelezers natuurlijk)

- je ontving een powerbank ipv de bestelde telefoon;
- er wordt wat heen en weer gemaild over verdachte omstandigheden en een onderzoek;
- je besluit de druk iets op te voeren door ze 14 dagen de tijd te geven alsnog na te komen;
- je stuurt de powerbank terug;
- na wat gedoe bevestigt Bol de aankomst van de powerbank;
- Bol weigert nog met je te communiceren.

Vraag: klopt het plaatje wat ik hier boven schets?

Zo ja, dan sta je nu echt op het punt dat je een keuze moet gaan maken. Je hebt er 3

1, de makkelijkste maar ook minst aantrekkelijke, je laat het zitten.
2, je stapt naar de klachtencommissie
3, dagvaarden die hap.

De keuze is aan jou.
Samenvatting klopt.
pi_189375489
registreer om deze reclame te verbergen
Je vergeet 4: met #boos langs gaan

[ Bericht 58% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:19:08 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:12:34 #5
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_189375502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Je vergeet 4: met #boos langs gaan
Ja of met een bazooka op het hoofdkwartier schieten. Bombrieven bezorgen of weet ik wat. Maar aangezien dit wgr is hou ik het bij de juridische opties.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:19:22 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189375517
Je moet eens opletten hoe snel het opgelost wordt als een dergelijke partij* met een camera in Utrecht langsgaat op het hoofdkantoor.

En puntje bij paaltje is het misschien nog wel de effectiefste oplossing in dit soort zaken.

* #boos/Radar/Kanniewaarzijn/Kassa etc.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:30:09 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189375666
registreer om deze reclame te verbergen
Hoe groot was die doos waar de powerbank in zat? Wordt een iPhone in hetzelfde formaat doos verstuurd? Ik kan me voorstellen dat zo'n powerbank verpakking een stuk kleiner/platter is.
pi_189375702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:30 schreef leolinedance het volgende:
Hoe groot was die doos waar de powerbank in zat? Wordt een iPhone in hetzelfde formaat doos verstuurd? Ik kan me voorstellen dat zo'n powerbank verpakking een stuk kleiner/platter is.
Zelfde formaat en om en nabij hetzelfde gewicht. (Is in het vorige deel besproken)
pi_189376543
Is het zo gek dat ze niet meer reageren? Als jij het juridische stappen onderneemt laat je ze goed schrikken. Wel raar dat ze intern dit niet onder de loep nemen.
-
pi_189376548
TS, waarom ben je nou niet langs gegaan bij juridisch loket ipv een mail gestuurd? Dan lossen ze het soort van gelijk op met je samen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:51:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189376560
Je had je toch al gemeld bij die Thuiswinkelclub? Wat was hun reactie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189376566
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:51 schreef Lienekien het volgende:
Je had je toch al gemeld bij die Thuiswinkelclub? Wat was hun reactie?
Klopt, vergeten te melden. Dat de webwinkel bij standpunt blijft om niet uit te betalen, daar kunnen ze verder ook niks aan doen was de reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:20:11 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:54:44 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189376567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:53 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Klopt, vergeten te melden. Dat de webwinkel bij standpunt blijft om niet uit te betalen, daar kunnen ze verder ook niks aan doen was de reactie.
En die geschillencommissie die het Juridisch Loket noemt, is dan dan wat anders?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:20:25 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_189376730
Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb maar je hebt eerder geschreven dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Waarom heb je daar nog geen contact mee opgenomen? De wachtperiode van 3 maanden handhaven ze vaak niet voor nieuwe gevallen en advies geven ze sowieso.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:36:58 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189376740
Hoe plaats je precies een bestelling (z)onder verdachte omstandigheden? Want dat willen we allemaal weten voor de toekomst natuurlijk.

Echt zuur TS, 1000 euro hee...
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:37:54 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189376748
Voortaan altijd jezelf (laten) filmen terwijl je het pakket openmaakt?
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_189376762
klant heeft zijn zegje kunnen doen, webwinkel heeft, zeer waarschijnlijk na een intern onderzoek, besloten dat er teveel "red flags" zijn gehesen en dus niet gaat betalen/retouneren etc.

wat die "red flags" zijn ga je uiteraard niet vertellen: daarmee speel je in de kaart van een potentiele oplichter (die weet dan immers waar hij in het vervolg op moet letten).

[ Bericht 43% gewijzigd door Nizno op 11-10-2019 10:27:13 ]
pi_189376766
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:36 schreef Tyr80 het volgende:
Hoe plaats je precies een bestelling (z)onder verdachte omstandigheden? Want dat willen we allemaal weten voor de toekomst natuurlijk.

Echt zuur TS, 1000 euro hee...
TS heeft volgens mij besteld terwijl hij een VPN gebruikte, misschien dat dat het verdacht maakt :’)
Maarja achterlijk dat het na 2 weken nog niet opgelost is.

#boos ofzo lijkt mij ook wel een goed idee
In de laatste aflevering was ook iemand die al maanden op ongeveer 1300 euro van Vodafone zat te wachten... even langs met een camera en presentator en het is geregeld :’)
Achterlijk allemaal
pi_189376799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zelfde formaat en om en nabij hetzelfde gewicht. (Is in het vorige deel besproken)
ik heb in het vorige deel wel de bewering gezien dat ze omgeveer even zwaar zijn, maar ongeveer is niet gelijk en zonder exacte typenummers en ean's is dat niet dubbel te checken.

bij mijn werk hebben we ook eens een retour afgekeurd omdat er iets miste volgens de klant (maar wel 100 gram verschil tov exitscan en retourscan)

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 11-10-2019 08:00:07 ]
pi_189376854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:40 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

TS heeft volgens mij besteld terwijl hij een VPN gebruikte, misschien dat dat het verdacht maakt :’)
Maarja achterlijk dat het na 2 weken nog niet opgelost is.

#boos ofzo lijkt mij ook wel een goed idee
In de laatste aflevering was ook iemand die al maanden op ongeveer 1300 euro van Vodafone zat te wachten... even langs met een camera en presentator en het is geregeld :’)
Achterlijk allemaal
Heb er regelmatig wat besteld zonder VPN, dus als ik nu VPN zou gebruiken zou ik direct op een zwarte lijst komen en ook een powerbank krijgen :') wat een kutwinkel is het door mensen zo te naaien, TS moet een advocaat nemen en deze zaak winnen.
pi_189376925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:36 schreef Tyr80 het volgende:
Hoe plaats je precies een bestelling (z)onder verdachte omstandigheden? Want dat willen we allemaal weten voor de toekomst natuurlijk.

Echt zuur TS, 1000 euro hee...
Omdat ik VPN had gebruikt tijdens plaatsen bestelling, dit staat standaard aan op al mijn devices.
pi_189376932
Op de verzending, track and trace staat het gewicht. Kun je dat niet gebruiken als bewijs? Wat weegt een iPhone, en wat weegt die powerbank?
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:05:04 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189376955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:37 schreef Tyr80 het volgende:
Voortaan altijd jezelf (laten) filmen terwijl je het pakket openmaakt?
Wat :')
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:20:20 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189377035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Omdat ik VPN had gebruikt tijdens plaatsen bestelling, dit staat standaard aan op al mijn devices.
Vraag me af of dat bezwaar stand houdt in een rechtszaak. Het is op z’n best suggestief.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_189377036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:01 schreef marzman het volgende:
Op de verzending, track and trace staat het gewicht. Kun je dat niet gebruiken als bewijs? Wat weegt een iPhone, en wat weegt die powerbank?
Zie vorige topics. Staat alle info.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')