Ja mooi. De plicht om aan te tonen dat er geleverd is licht echter bij BOLquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Toch kan ik Bol wel begrijpen.
Het zal echt niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer zijn dat iemand hun probeert op te lichten.
Kan me goed voorstellen dat verdachte omstandigheden onder andere de volgende zijn.
-TS gebruikt een van om zijn identiteit te verbergen.
-TS koopt voor de eerste keer een artikel bij Bol.
-Eerste aankoop is gelijk een grote aankoop
-TS beweert een ander artikel ontvangen te hebben.
Ben bang dat voor TS weinig meer kan behalve de rechtsgang, de voorgestelde geschillencommissie zou ik niet doen in zijn geval, de kans is te groot dat hij hierin in het ongelijk gesteld wordt en daardoor verder van huis is.
Via de rechtsgang kan hij wellicht aantonen dat grote aankopen via andere webwinkels wel goed gaan en hij zodoende niet onbetrouwbaar is.
Bol zal het gaan gooien op identiteit verbergen en voor het eerst iets kopen is mijn vermoeden.
Pakketje is geleverd. Bol zou voor het inpakken een foto moeten maken en bij zulke dure pakketjes dan nog beter van die eenmalig te verbreken verzegelingen moeten uitrusten zodat de klant zeker weet dat er onderweg niets gebeurt is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja mooi. De plicht om aan te tonen dat er geleverd is licht echter bij BOL
Een pakketje met een powerbank ja. Ik weet niet maar volgens mij is een iPhone geen powerbank.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Pakketje is geleverd. Bol zou voor het inpakken een foto moeten maken en bij zulke dure pakketjes dan nog beter van die eenmalig te verbreken verzegelingen moeten uitrusten zodat de klant zeker weet dat er onderweg niets gebeurt is.
Ts beweert hier powerbank, bol zegt dat er fraude in het spel is. We horen hier van ts steeds vlagen van zijn warrig verhaal. Daarom ook de rest van mijn opmerking.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een pakketje met een powerbank ja. Ik weet niet maar volgens mij is een iPhone geen powerbank.
Dan moet bol dat maar bewijzen. Vage verdachtmakingen zijn onvoldoende.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ts beweert hier powerbank, bol zegt dat er fraude in het spel is. We horen hier van ts steeds vlagen van zijn warrig verhaal. Daarom ook de rest van mijn opmerking.
Wat is DB?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je hebt ook nog een EU orgaan wat bemiddeld en druk zet. Ik heb dat eens bij DB nodig gehad. Ging om ¤50 wat uiteindelijk DB denk ik ¤1000 gekost heeft .
Weet niet of dat alleen grensoverschrijdende zaken betreft.
Oh ik wel hoor... vorige week een nieuwe chromebook besteld tijdens een actie en kwam gewoon zoals het hoort.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik overweeg dus totaal niet om bol te mijden. Ik zou er alleen geen telefoon bestellen. Ook geen laptop, trouwens. Die ga ik gewoon altijd persoonlijk afhalen in een winkel.
Okquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:36 schreef wodca het volgende:
[..]
in België zou je #Testaankoop gehad hebben.
Ik vind het onzin, maar dat kun je inderdaad doen. Ik raad je wel aan het apparaat wel online te kopen ivm wet koop op afstand.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik overweeg dus totaal niet om bol te mijden. Ik zou er alleen geen telefoon bestellen. Ook geen laptop, trouwens. Die ga ik gewoon altijd persoonlijk afhalen in een winkel.
Omdat het niet relevant is en ze het niet mogen vragen. Niet teveel meegaan in die onzin, geen stok geven om mee te slaan. Leveren moeten ze.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zo ken ik bol zeker niet, maar ik begrijp de TS ook niet helemaal. Schijnbaar is er een vermoeden tot fraude en hebben ze o.a. een kopie identiteitskaart nodig. Wat voor moeite is het dan bijv die te maken met BSN etc afgedekt? En ja ik weet dat bol dat niet mag eisen.
Wat TS helaas wel gedaan heeft door via alle kanalen tegelijk contact te zoeken, soc media, telefoon mail en dan ook nog een (aangetekende) briefquote:
Deutsche Bahnquote:
En wat ga je er nu aan doen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mijn retour (powerbank) hebben ze nu al 1,5 week ontvangen. Is nooit verwerkt geworden.
Ho oppassen, voor spoorwegen geldt een ander regime.quote:
Ja, hebben ze ook verwijdert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef silliegirl het volgende:
Zeg TS; zijn jouw berichten op klachtencompas hierover ook verwijdert?
Waren ze ook zo coulant geweest als het een iPhone van ¤1000 betrof?denk het niet,en daar komt ts op een pijnlijke manier achter.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh ik wel hoor... vorige week een nieuwe chromebook besteld tijdens een actie en kwam gewoon zoals het hoort.
Al was mijn pakketje van bol wat vanmorgen binnenkwam niet compleet, ging om een nintendo switch. Binnen 15 minuten chatten met een medewerkster was het opgelost en heb ik ook nog een waardebon gekregen om een verschil in prijs te dekken.
Ik bestel echt vaak bij bol en het gaat niet vaak mis, maar als het mis gaat wordt het altijd wel netjes opgelost. Ik vind het ook echt bizar om alles zo te lezen.
Ik ben hey helemaal met je eens omtrent dat het de verkeerde kant op gaat, maar zulke dure bestellingen film ik in het vervolg wel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kom op zeg, daar gaan we toch niet aan beginnen he. En dan zegt Bol straks dat je het pakketje vooraf opengemaakt hebt ofzo. Of dat je filmpje niet duidelijk genoeg is.
Nee, deze kant moet het niet op gaan. De bewijslast moet bij de verkoper liggen, anders gaat er nog veel meer oplichting plaatsvinden maar dan de andere kant op (malafide webshops).
Ik denk het wel, ik heb eerder ook problemen gehad met de levering van een zonnescherm.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 14:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Waren ze ook zo coulant geweest als het een iPhone van ¤1000 betrof?denk het niet,en daar komt ts op een pijnlijke manier achter.
Wat is jouw belang?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 14:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Waren ze ook zo coulant geweest als het een iPhone van ¤1000 betrof?denk het niet,en daar komt ts op een pijnlijke manier achter.
hij is de eigenaar van iPhonekopen.nlquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is jouw belang?
Je wil enorm graag bol.com beschadigen, je volgt alleen dit topic op fok en nu het topic eindelijk weer open is ben jij er ook weer present terwijl jij al zes dagen offline was
Dat is ook mijn ervaring. Ik bestel er vaak en veel. Het gaat bijna nooit mis. Als het wel misgaat, wordt het meteen rechtgezet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh ik wel hoor... vorige week een nieuwe chromebook besteld tijdens een actie en kwam gewoon zoals het hoort.
Al was mijn pakketje van bol wat vanmorgen binnenkwam niet compleet, ging om een nintendo switch. Binnen 15 minuten chatten met een medewerkster was het opgelost en heb ik ook nog een waardebon gekregen om een verschil in prijs te dekken.
Ik bestel echt vaak bij bol en het gaat niet vaak mis, maar als het mis gaat wordt het altijd wel netjes opgelost. Ik vind het ook echt bizar om alles zo te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |