SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik ook niet. Ooit wel eens een zonneschijn kans gezien van 100% maar was ook zeer zelden.quote:Op zondag 29 september 2019 20:11 schreef mazaru het volgende:
Neerslag 100%![]()
Dat heb ik volgens mij nog nooit zien staan
[ afbeelding ]
Hoax. Bij @bloodymary1 regent het nooitquote:
lekker manquote:
Naja...simpel:quote:Op maandag 30 september 2019 08:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe is het met het neerslagtekort, stelletje fakenewsers
Nou, op plekken nog droger dan vorig jaar en voor een groot deel van NL sowieso nog een flink negatief neerslagoverschot.quote:Op maandag 30 september 2019 08:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe is het met het neerslagtekort, stelletje fakenewsers
Ik zit goedquote:Op maandag 30 september 2019 08:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, op plekken nog droger dan vorig jaar en voor een groot deel van NL sowieso nog een flink negatief neerslagoverschot.
[ afbeelding ]
Gekke Gerrit met zn malle kaartjesquote:Op maandag 30 september 2019 08:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, op plekken nog droger dan vorig jaar en voor een groot deel van NL sowieso nog een flink negatief neerslagoverschot.
[ afbeelding ]
Jij zit altijd goed tochquote:
Laten we hopen op nazomerweer.quote:Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Dven het volgende:
Alle modellen hebben het zwaar met Lorenzo. Gaat de kaarten in de komende 48 uur nog flink door elkaar schudden. Kan tegen het weekend zomaar opeens prachtig nazomerweer zijn óf een flinke najaarsstorm
Kan echt nog alle kanten op ja, zelfs binnen hetzelfde moment schiet het van hot naar her. Denk dat er over een dag of twee pas duidelijk is welke kant het opgaat in West-Europa dit weekend.quote:Op maandag 30 september 2019 10:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Laten we hopen op nazomerweer.
Scheelt idd nogal en dan geen 50 kilometer ofzo
Een flinke najaarsstorm zou wel weer een keer leuk zijnquote:Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Dven het volgende:
Alle modellen hebben het zwaar met Lorenzo. Gaat de kaarten in de komende 48 uur nog flink door elkaar schudden. Kan tegen het weekend zomaar opeens prachtig nazomerweer zijn óf een flinke najaarsstorm
Op dit moment lijkt ie ten westen van Ierland langs te gaan richting IJsland, maar zelfs Spanje en Frankrijk zou nog kunnen. Ik vlieg donderdag terug uit Madeira, dus ben wel benieuwdquote:Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Dven het volgende:
Lekker dwars door de storm heen vliegen.quote:Op maandag 30 september 2019 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt ie ten westen van Ierland langs te gaan richting IJsland, maar zelfs Spanje en Frankrijk zou nog kunnen. Ik vlieg donderdag terug uit Madeira, dus ben wel benieuwd
Hier ook. Ik wist niet dat ze dat hadden afgegeven.quote:Op maandag 30 september 2019 13:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Toch al een geruime tijd de zon nu.
Ik dus ook niet, dacht hele dag regen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier ook. Ik wist niet dat ze dat hadden afgegeven.
Dat dacht ik ook. Of eigenlijk de hele week nog regen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik dus ook niet, dacht hele dag regen.
Morgen wordt volgens mij de minste dag.quote:Op maandag 30 september 2019 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Of eigenlijk de hele week nog regen.
Alles of niets bij jouquote:Op maandag 30 september 2019 14:20 schreef Dven het volgende:
September eindigt in stijl : Zonovergoten en 31°C
Deze tijd van het jaar toch vaker allesquote:Op maandag 30 september 2019 14:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Alles of niets bij jou
Dit weekend niks bij jou met een frisse 13 gradenquote:Op maandag 30 september 2019 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze tijd van het jaar toch vaker alles
quote:Regen, regen en nog eens regen. In de hele provincie is de afgelopen anderhalve week zoveel neerslag gevallen dat NH Nieuws-weerman Jan Visser graag 'een rondje regenmeters' maakt. Benieuwd hoe nat het bij jou in de buurt is geweest?
Op ons verzoek zet de weerman verspreid door de provincie wat drijfnatte plaatsen op een rij. Bovenaan de lijst vinden we Purmerend terug: niet alleen de natste plaats van de regio Waterland, maar zelfs van heel Noord-Holland. In Purmerend stokte de regenmeter pas op 186 millimeter neerslag.
Vanuit andere regio's in Noord-Holland vinden we daarachter Uitgeest (166 mm) en Enkhuizen (154 millimeter) terug. Daarmee blijven ze Bergen (149 mm), Den Burg (143 mm) en Overveen (140 mm) voor.
Ook in Hoofddorp (128 mm) en Schellingwoude (106 mm) bleef de regenhoeveelheid boven de 100 millimeter. Onderaan de lijst vinden we Weesp terug: 91 millimeter.
Uh nee. Maar misschien is het een keer tijd dat jij je op iemand anders gaat focussen. Dit begint vervelend te worden. Bij voorbaat dank.quote:Op maandag 30 september 2019 15:38 schreef Pery het volgende:
[..]
Dit weekend niks bij jou met een frisse 13 graden
In Noord-Holland hoeven de sproeiers niet meer aanquote:Op maandag 30 september 2019 15:48 schreef ddx het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-bij-jou-in-de-buurt
[..]
Jij brengt het te berde, en als ik vervolgens reageer op je ben je overstuur. 13 graden in Veliko Turnovo dit weekend aldus MeteoGroup.quote:Op maandag 30 september 2019 16:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Uh nee. Maar misschien is het een keer tijd dat jij je op iemand anders gaat focussen. Dit begint vervelend te worden. Bij voorbaat dank.
Buiten dat ik niet in Veliko Tarnovo woon en het daar zaterdag ook geen 13 graden wordt volgens 237847632786432 andere weersites en modellen ben je continu op zoek en aan het zuigen, dat weet jij, dat weet ik, dat weten de heren en dames moderators dus ga nu vooral niet de domme spelen. Daarom nogmaals, vraag ik je gewoon vriendelijk om vooral geen aandacht aan mij of mijn posts te besteden. Is niet al teveel gevraagd, mag ik hopen.quote:Op maandag 30 september 2019 16:09 schreef Pery het volgende:
[..]
Jij brengt het te berde, en als ik vervolgens reageer op je ben je overstuur. 13 graden in Veliko Turnovo dit weekend aldus MeteoGroup.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op maandag 30 september 2019 16:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat ik niet in Veliko Tarnovo woon
quote:Op maandag 30 september 2019 16:19 schreef Dven het volgende:
Modellen zijn het ook niet met elkaar eens vwb neerslag. Op een rij ECMWF, GFS en ICON voor komende 7 dagenMaar wel herfstig nat. Meeste valt wel voor a.s donderdag, dat scheelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou snel kunnen wennen aan het klimaat wat hier heerst. Paar voorkeuren erbij en het is helemaal af. Soms wat spektakel met onweer in de zomer ofzo. Ook de zonsopgang en ondergang tijden zijn altijd wel gunstig.Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
quote:Op maandag 30 september 2019 22:52 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Bak woater genot. @:powerloungen
Bwhahahaha. Maar het slaapt wel fijn. En morgen 100% kans op regen (quote:Op maandag 30 september 2019 22:52 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 september 2019 22:52 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Nog wel in de provinciequote:
Maak je borst maar nat voor over drie weken danquote:Op maandag 30 september 2019 19:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan het vroege donker worden
Ik vind het ook nog steeds vrij warm aanvoelen eigenlijk. Ik weet niet of die 13 graden eind deze week echt verandering qua gevoel gaat aanbrengen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:03 schreef Dven het volgende:
Bijzonder beeld. Tot Vlieland nog een warme westerwind waarna het op Terschelling ineens omslaat naar een relatief koele oosterwind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dauwpunten blijven redelijk gelijk en de wind lijkt ook niet veel te gaan doen dus veel verschil zal er wat dat betreft in het westen niet lijken te zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds vrij warm aanvoelen eigenlijk. Ik weet niet of die 13 graden eind deze week echt verandering qua gevoel gaat aanbrengen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat voor over drie weken dan
Wel wennen inderdaad, 's avonds nog even een terrasje pakken en voor je het weet zit je alweer in het donker.
Valt allemaal wel mee inderdaad. Veel hysterie vorige week over die 'verregende dinsdag'quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Was dit het nou? Alles dooft nu snel uit en van storm is ook niet bepaald sprake..
Nee gezellig juistquote:Op maandag 30 september 2019 19:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan het vroege donker worden
Mwah, Zuid-Limburg is niet het droogste stuk van NL, dat zit meer hier in Midden-Limburg/Oost-Brabant. En hier heeft het vanmorgen geregend!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:40 schreef dick_laurent het volgende:
En zuid Limburg weer praktisch droog![]()
Wordt echt problematisch daar....
Dit snap ik dus echt niet. Gezellig, knus, warme choco... als je verder geen leven hebt misschien fijn, maar verder is dit gewoon kut. Ik heb nu al dat ik met regelmaat in het donker nog ergens naartoe moet, dat is echt funest voor je motivatie en stemming.quote:
Ach gut, het is weer tijd voor ‘de blaadjes vallen dus ik ben depri’ in dit topic :’)quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit snap ik dus echt niet. Gezellig, knus, warme choco... als je verder geen leven hebt misschien fijn, maar verder is dit gewoon kut. Ik heb nu al dat ik met regelmaat in het donker nog ergens naartoe moet, dat is echt funest voor je motivatie en stemming.
En dan heb je ook nog de hele wintertijd periode dat je in het donker van werk vertrekt, dan zakt de moed al helemaal in je schoenen.
Homootjequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit snap ik dus echt niet. Gezellig, knus, warme choco... als je verder geen leven hebt misschien fijn, maar verder is dit gewoon kut. Ik heb nu al dat ik met regelmaat in het donker nog ergens naartoe moet, dat is echt funest voor je motivatie en stemming.
En dan heb je ook nog de hele wintertijd periode dat je in het donker van werk vertrekt, dan zakt de moed al helemaal in je schoenen.
Of misschien is niet iedereen zo'n dramaqueenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regen? Bij bloodymary????quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, Zuid-Limburg is niet het droogste stuk van NL, dat zit meer hier in Midden-Limburg/Oost-Brabant. En hier heeft het vanmorgen geregend!
Iedereen heeft daar last van. Na zonsondergang nog iets doen klopt gewoon niet met je biologische klok. Daar kan je je wel gewoon overheen zetten, maar doen alsof het niks uit maakt trap ik niet inquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Of misschien is niet iedereen zo'n dramaqueen
Heb er geen last van en ben graag in het donker buiten. Ga m'n leven toch niet laten bepalen door wanneer de zon opkomt of ondergaatquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen heeft daar last van. Na zonsondergang nog iets doen klopt gewoon niet met je biologische klok. Daar kan je je wel gewoon overheen zetten, maar doen alsof het niks uit maakt trap ik niet in
Misschien zit iedereen hier wel gewoon de hele avond binnen
Ik zit de hele dag op mijn zolderkamertje, want ik Fok!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen heeft daar last van. Na zonsondergang nog iets doen klopt gewoon niet met je biologische klok. Daar kan je je wel gewoon overheen zetten, maar doen alsof het niks uit maakt trap ik niet in
Is allang door experts aangegeven dat we in december een elfstedentocht krijgen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:30 schreef Dven het volgende:
Oper. wat doet u nu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weer eens een ander kleurtje dan oranje en rood.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:30 schreef Dven het volgende:
Oper. wat doet u nu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zeker. Toch vermoed ik dat menig vrouw het fris aan de vis zal krijgen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Weer eens een ander kleurtje dan oranje en rood.
Dat denk ik ook hoor. Dat noemen ze dan "gezellig". Ik ben s'avonds ook liever gezellig buiten. Met licht en lekkere temperaturen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ajoh, eerst zien/voelen/ervaren dan geloven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Flikker eens op met die temperaturen onder 5 graden.
Jij ziet het alleen op je computerscherm, verder merk je er niks van.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ajoh, eerst zien/voelen/ervaren dan geloven.
Haha ja, gelukkig loop ik iedere nacht tussen 5 en 6 al buiten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij ziet het alleen op je computerscherm, verder merk je er niks van.
Gaan we nu de hele winter weer 'ik ben de enige die buiten komt' aanhoren ja?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij ziet het alleen op je computerscherm, verder merk je er niks van.
Ik hoorde net dat bloodymary ook regelmatig buiten komt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaan we nu de hele winter weer 'ik ben de enige die buiten komt' aanhoren ja?
Dat is van 2 uur terug. Benieuwd of ze daar nu al verzopen zijnquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:51 schreef ddx het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-door-zware-regenval
Sinds donderdag weg en nog geen dag goed weer geweest in Nederland, volgens mij. Echt een goed gekozen week. Na a.s donderdag wel droger.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Stortregen! Dat was toch al gauw 36 minuten geleden dat ik dat voor het laatst mocht meemaken
Lap je raam vieslel!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:32 schreef d.k. het volgende:
Ik heb hier zicht op de bui die net ten noorden van Eindhoven voorbij kwam. Dat gaf een mooi wolkje [ afbeelding ]
(en ja mijn ruiten zijn vies)
Dit was 5 minuten geleden en nu is de nacht ingevallen aan deze kant van het huis, aan de andere kant is het nog licht.
Neerslagtekort! Climate change!quote:Op woensdag 2 oktober 2019 05:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nondeju wat is er veel regen gevallen.
Uiteraard, verliest veel kracht en mag boven NL amper nog een depressie worden genoemd. Maar wel een bijzonder beeldquote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:01 schreef wodca het volgende:
[..]
zou enkel voor neerslag zorgen zei de Vlaamse tv weerman gisteren.
Lijkt wat te blijven hangen boven Nederland.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Uiteraard, verliest veel kracht en mag boven NL amper nog een depressie worden genoemd. Maar wel een bijzonder beeld
Dit is wat er in NL nog ongeveer van over is
[ afbeelding ]
Toch wel wat regen?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Uiteraard, verliest veel kracht en mag boven NL amper nog een depressie worden genoemd. Maar wel een bijzonder beeld
Dit is wat er in NL nog ongeveer van over is
[ afbeelding ]
Zal absoluut wat neerslag meebrengen maar de sommen van gisteren zullen bijvoorbeeld niet worden gehaald. Even zien wat EC straks zegt.quote:
Ik dacht juist dat a.s. vrijdag behoorlijk wat neerslag werd verwacht a.h. van die depressie?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal absoluut wat neerslag meebrengen maar de sommen van gisteren zullen bijvoorbeeld niet worden gehaald. Even zien wat EC straks zegt.
Iets van een 10MM volgens GFS, EC wijkt daar niet heel veel vanaf. Maar kan lokaal altijd een verrassing opleveren natuurlijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat a.s. vrijdag behoorlijk wat neerslag werd verwacht a.h. van die depressie?
Lekker hoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Iets van een 10MM volgens GFS, EC wijkt daar niet heel veel vanaf. Maar kan lokaal altijd een verrassing opleveren natuurlijk.
Zondag nieuwe depressie die nadien af lijkt te zakken naar Italiė. Dat is wel interessant om te volgen want die kan boven de dampende middellandse zee gigantische sommen op gaan leveren, zeker rond zuidelijk Italiė.
Beetje Vit. D kweken, niets mis mee.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:00 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag gvd tyfus koud. Maar 11/12 graden. Waardeloos en kansloos. Vandaag maar genieten van de 27 graden
Zoiets hoorde ik ook een paar weken voordat de 40 graden gehaald werdquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:45 schreef dick_laurent het volgende:
Oktober gaat volop door in de herfstmodus zo te zien ja. Waar we vorig jaar nog serieus verwend werden met een reeks warme en zelfs zomerse dagen tot halverwege de maand, lijkt zelfs een dag met 20 graden verre van haalbaar dit jaar.
Jammer, maar goed... het is wat het is.
Vandaag valt enigszins mee aangezien er wat zonnestraaltjes tussendoor zitten.
Ghehe. Ja maar kom op, tot half Oktober blijft t vrijwel zeker wisselvallig en vrij koel. Daarna zou er nog een verdwaald nazomertje kunnen ontstaan, maar tegen die tijd zal het al écht lastig worden om nog een of meerdere dagen van 20+ graden te behalen...quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik ook een paar weken voordat de 40 graden gehaald werd
Dat hoeft van mij niet meer.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik ook een paar weken voordat de 40 graden gehaald werd
Kan ik me iets bij voorstellenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat hoeft van mij niet meer.
Hier net een buitje overgetrokken, maar intussen alweer blauwe lucht,quote:
2018 zeer warm en zeer droog, '17 was warm en zat rond de gemiddelde qua neerslag, 2016 was relatief koel maar zeer zonnig en droog, net als 2015 dat was en 2014 was erg droog en zeer zacht.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
3 oktober zal wel weer geheel volgens traditie in het water vallen
3 oktober, niet de hele maand.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
17 en 18 waren warm en niet veel natter en droger dan de norm is, 2016 was relatief koel maar zeer zonnig en droog, net als 2015 dat was en 2014 was erg droog en zeer zacht.
Laatste in het water gevallen oktober moet je toch alweer naar 2013, waarbij dat ook nog eens door een zeer nat kluster van een dag of 3/4 viel.
[ afbeelding ]
2018 : Xquote:
TAG DER EINHEIT !!! ALLES IST KAPUT EINZZZquote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:47 schreef Nattekat het volgende:
3 oktober zal wel weer geheel volgens traditie in het water vallen
Maakt jou niks uit, toch? Jij wil alleen maar regen en ander kut weerquote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
DE ZON DOET HET NOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nah, komt niet eens in de buurt. Zie nu overigens wel weer een beetje water in de slotenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:02 schreef Elan het volgende:
Heerlijk die verkoelingVan dat neerslag tekort zal ook vrij weinig over zijn?
Nou lekker danquote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:26 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Nah, komt niet eens in de buurt. Zie nu overigens wel weer een beetje water in de sloten![]()
[ afbeelding ]
Nattekat woont volgens mij in Leiderdorp, een soort excuus buitenwijk van Leiden. Alleen op 3 oktober horen ze er opeens echt bij want gratis vrije dag.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
TAG DER EINHEIT !!! ALLES IST KAPUT EINZZZ
Gaat ook niet worden meegerekend. Berekenen is gestopt eind september en alles wat valt gaat linea recta van het tekort af omdat er amper verdamping meer is.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:29 schreef Elan het volgende:
Alhoewel de neerslag van de afgelopen dagen daar nog niet is meegerekend. En er is nog meer onderweg is
Eind van de middag gelukkig langzaam droger. Voor het noorden en oosten iigquote:Op donderdag 3 oktober 2019 08:23 schreef Dven het volgende:
Lorenzo gaat toch nog voor wat neerslag zorgen, met namen in de grensregio Nederland/Belgiė. In het westen zal het erg vroeg in de ochtend zijn, wat meer naar het oosten kan het met de spits gemakkelijker tot problemen leiden, intensiteit is vrij hoog namelijk.
[ afbeelding ]
Valid: Sat 05Oct.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 08:23 schreef Dven het volgende:
Lorenzo gaat toch nog voor wat neerslag zorgen, met namen in de grensregio Nederland/Belgiė. In het westen zal het erg vroeg in de ochtend zijn, wat meer naar het oosten kan het met de spits gemakkelijker tot problemen leiden, intensiteit is vrij hoog namelijk.
[ afbeelding ]
Bijna scherpquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Valid: Sat 05Oct.
Ik denk dat het met die spits wel meevalt...
Oeps... En daar keek ik inderdaad overheen. Excuses!quote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijna scherpDat is de totale neerslag die tot dat moment valt.
Dit is de situatie vrijdagochtend om 08:00. Trekt vanaf ongeveer 05:00 vanuit het westen het land binnen.
[ afbeelding ]
Moest er ook even goed over nadenken hoe het nu zatquote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Oeps... En daar keek ik inderdaad overheen. Excuses!
En het klopt echt. Regende best even flink hier in Roermond. Maar goed, dat houdt de Duitsers die een lang weekend hebben genomen na de feestdag van gisteren tenminste wegquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijna scherpDat is de totale neerslag die tot dat moment valt.
Dit is de situatie vrijdagochtend om 08:00. Trekt vanaf ongeveer 05:00 vanuit het westen het land binnen.
[ afbeelding ]
Zit goed hier dan met een broeierige 13 graden. Straks effe een tiental hoodies enzulks kopen. Herfstquote:
Ik kom net terug uit Madeira waar het woensdag en gister nog 26 graden was. Je bent zeker niet de enige. Dit is toch gewoon tyfus koud en depressief k*t weer. Ik was 8 dagen weg en het heeft echt alleen maar geregend, hoor ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:30 schreef dick_laurent het volgende:
Ben volgens mij de enige hier die t zou waarderen als het eens een dagje niet stortregent
Mijn hond en ik zijn het roerend met je eensquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:30 schreef dick_laurent het volgende:
Ben volgens mij de enige hier die t zou waarderen als het eens een dagje niet stortregent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de septemberrun werd oktober nog iets te warm verwacht, circa een halve graad ongeveer. Iets verder het continent in tot een graad en voor het zuidoosten van Europa 1-2 graden te warm. Iberisch schiereiland gemiddeld en rond Portugal iets te koel. benieuwd hoe dat morgen staat."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:11 schreef Dven het volgende:
Morgen worden de nieuwe maandverwachtingen van ECMWF vrijgegeven. Voor september waren ze spot-on met temperaturen rond gemiddeld (exact gemiddeld verlopen) en een zeer nat noordwesten en relatief droog zuidoosten. Voor het gehele continent was de verwachting sowieso vrij goed. Met uitzondering van west-Rusland dan. Daar werd het te warm verwacht maar was het relatief best koud.
septemberben ook wel benieuwd. Eerder verschenen publicaties gaven elke maand oktober, november en december te warm, dus ik hoop dat dat zo blijft. 1-2 graden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de septemberrun werd oktober nog iets te warm verwacht, circa een halve graad ongeveer. Iets verder het continent in tot een graad en voor het zuidoosten van Europa 1-2 graden te warm. Iberisch schiereiland gemiddeld en rond Portugal iets te koel. benieuwd hoe dat morgen staat.Never Stop Exploring!
Het regent hier echt al 48 uur onafgebroken naar mijn idee. Alleen de appendix van Nederland is uiteraard droogquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:04 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn God er komt ook gewoon echt geen einde aan die regen...
Maar echt.....na 8 dagen Madeira kom ik qua weer betreft in een totaal andere wereld terecht. Dit is echt in en in triest.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:04 schreef dick_laurent het volgende:
Ik reken er 5. Vanaf maart zie ik het weer zonniger en warmer inquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben er nu al helemaal klaar mee voor de aankomende 8 maanden. Wat een tyfusweer
Tuurlijk, maar het is echt elke keer exact hetzelfde. Dit is echt, zelfmoord weer.. Er is geen gulden middenwegquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik reken er 5. Vanaf maart zie ik het weer zonniger en warmer in.
Maar relativeer wel. het is Nederland en het is zoals het is
Ik voel je, broeder.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben er nu al helemaal klaar mee voor de aankomende 8 maanden. Wat een tyfusweer
Absoluut! Nou ja, de middenweg is dat het lichter is en af en toe een opklaring met zon. Er zijn genoeg landen die ermee te maken hebben en het moet maar af en toe, maar ik zie er niks positiefs aan. Tot aan oud en nieuw kan ik er altijd wel mee leven. Daarna zsm weer lente.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het is echt elke keer exact hetzelfde. Dit is echt, zelfmoord weer.. Er is geen gulden middenweg
Jij bent in Madeira geweest toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar echt.....na 8 dagen Madeira kom ik qua weer betreft in een totaal andere wereld terecht. Dit is echt in en in triest.
Gelukkig is het morgen wel een stuk beter
Hoge luchtvochtigheid is in de vroege zomerquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Absoluut! Nou ja, de middenweg is dat het lichter is en af en toe een opklaring met zon. Er zijn genoeg landen die ermee te maken hebben en het moet maar af en toe, maar ik zie er niks positiefs aan. Tot aan oud en nieuw kan ik er altijd wel mee leven. Daarna zsm weer lente.
Komende week is het op maandag na ook weer ronduit wisselvallig. Misschien maar eens kijken of ik niet buiten Nederland wil wonen. Nergens zal het qua weer natuurlijk perfect zijn. Zuid Europa is in de zomer ook veel te heet. Eigenlijk ook wel benieuwd hoe die mensen dat daar vinden. Waar @:Dven woont is ook niet alles. Hoge luchtvochtigheid en vrij heet in de zomer. Waar ik afgelopen week was komt in de buurt van perfect. Op een paar details na
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kijk best wel op tegen de donkere dagen, ik heb altijd wel in meer of mindere mate last van een winterdip. Part of the game.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Absoluut! Nou ja, de middenweg is dat het lichter is en af en toe een opklaring met zon. Er zijn genoeg landen die ermee te maken hebben en het moet maar af en toe, maar ik zie er niks positiefs aan. Tot aan oud en nieuw kan ik er altijd wel mee leven. Daarna zsm weer lente.
Komende week is het op maandag na ook weer ronduit wisselvallig. Misschien maar eens kijken of ik niet buiten Nederland wil wonen. Nergens zal het qua weer natuurlijk perfect zijn. Zuid Europa is in de zomer ook veel te heet. Eigenlijk ook wel benieuwd hoe die mensen dat daar vinden. Waar @:Dven woont is ook niet alles. Hoge luchtvochtigheid en vrij heet in de zomer. Waar ik afgelopen week was komt in de buurt van perfect. Op een paar details na
Dan kruip jij ook weer uit je schulpquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 00:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kijk best wel op tegen de donkere dagen, ik heb altijd wel in meer of mindere mate last van een winterdip. Part of the game.
Ja maar ook echt :’) elke dag regenquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag droogquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 03:07 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja maar ook echt :’) elke dag regen
Tering
Dat klopt.quote:
Dan kunnen we tegen die tijd dit topic opdoeken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:30 schreef wodca het volgende:
Net gelezen dat onze atmosfeer over 5 miljard jaar volledig verdwenen is.
Regen, regen, regen maar dat lost droogteprobleem (nog) niet opquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 17:27 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe staat het eigenlijk gesteld met de bodem? Is deze qua droogte alweer wat bijgetrokken na deze dagen?
Ben benieuwd. Ik ga voor de meeste neerslag boven het midden van het land aangezien het daar een tijdlang stil blijft hangen s'middags.quote:
Dit jaar de eerste twee weken van maart.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 00:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan me even niet meer heugen wanneer we voor het laatst zoveel regen hebben gehad inderdaad. Vorig jaar niet iig
Ik ga hard en lang lachen als de zwaardere regen die nu boven Engeland ligt over het noorden gaat trekken, precies het tegenovergestelde van de verwachtingen.quote:Op zondag 6 oktober 2019 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Klopt weer niets van de voorspelling, regengebied trekt nu al voorbij Zeeland en N Brabant
Pluk regen lijkt dunner, minder actief en eerder te zijn begonnen.quote:Op zondag 6 oktober 2019 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Klopt weer niets van de voorspelling, regengebied trekt nu al voorbij Zeeland en N Brabant
Temperatuur daalt wel lekker gestaag nu in huis. 18 gradenquote:Op zondag 6 oktober 2019 10:51 schreef RamboDirk het volgende:
Kachel nog niet aan gehad, vandaag even doorkomen met extra trui
Waarom een "quote:Op zondag 6 oktober 2019 11:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Temperatuur daalt wel lekker gestaag nu in huis. 18 graden
Ik heb de verwarming sowieso nauwelijks aan. Hooguit een keertje in januari of februari maar daarvoor eigenlijk nooit.quote:Op zondag 6 oktober 2019 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom een "" dat de temperatuur in je huis aan het dalen is? Wil je het dan graag koud hebben? Of wil je graag je verwarming aan moeten zetten en hoge stookkosten betalen? Beide scenarios lijken mij nou niet echt iets om je op te verheugen....
Dus dan zit je in de kou met 16 graden?quote:Op zondag 6 oktober 2019 11:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb de verwarming sowieso nauwelijks aan. Hooguit een keertje in januari of februari maar daarvoor eigenlijk nooit.
Laat maar. Nu idd een dikke vlek de rest van de middagquote:Op zondag 6 oktober 2019 10:07 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Pluk regen lijkt dunner, minder actief en eerder te zijn begonnen.
In de radar gisteren (voor vandaag) stond een dikke blauwe vlek die vanaf 09hr nagenoeg de hele dag over midden en Zuid zou moeten trekken.
Lijkt vooralsnog niet helemaal het geval, maar misschien ontwikkelt er nog wat.
Nee hoor. Kan met de airco ook verwarmenquote:Op zondag 6 oktober 2019 13:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dus dan zit je in de kou met 16 graden?
Kan iemand mij vertellen waarom dit kaartje stopt op 30 september en pas in april weer ververst wordt?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:25 schreef Faraday01 het volgende:
[ afbeelding ]
Er zal een lange periode van gestage regenval nodig zijn om de tekorten van soms wel 300 mm weg te werken
quote:Op zondag 6 oktober 2019 15:04 schreef agenda het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom dit kaartje stopt op 30 september en pas in april weer ververst wordt?
Telt de neerslag in de herfst winter niet?
quote:In het najaar wordt de potentiele referentiegewasverdamping klein en is dan vrijwel altijd verwaarloosbaar ten opzicht van de hoeveelheid regen. Het potentiele neerslagtekort zoals berekend door het KNMI heeft dan geen toevoegde waarde meer in de droogtemonitoring. Om die reden wordt de berekening van het potentiele neerslagtekort en het doorlopend potentieel neerslagoverschot ieder jaar per 30 september gestopt.
quote:Op zondag 6 oktober 2019 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee hoor. Kan met de airco ook verwarmen![]()
Je bent niet alleen kan ik je verzekeren.quote:Op zondag 6 oktober 2019 16:11 schreef Irrem het volgende:
Het regent hier, Dordrecht, al de hele dag onafgebroken.
Yep wat een baggerweer. Maar ja aan de andere kant toch een beetje ziek dus gewoon binnen blijven.quote:Op zondag 6 oktober 2019 16:11 schreef Irrem het volgende:
Het regent hier, Dordrecht, al de hele dag onafgebroken.
Daar heb ik ook best wat foto's van voorbij zien komen, mooie scheiding in de lucht.quote:Op zondag 6 oktober 2019 18:55 schreef YourCaptor het volgende:
Heel de dag regen gehad. Nu is het net een halfuur droog.
Overigens hadden we afgelopen maandag hier deze bewolking, heel apart om te zien:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 oktober 2019 18:56 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Daar heb ik ook best wat foto's van voorbij zien komen, mooie scheiding in de lucht.
Lekker met blote voeten op de vloerverwarming.quote:Op zondag 6 oktober 2019 18:58 schreef ACT-F het volgende:
Wat een heerlijk regenachtig grijs kutweer
Verwarming is voor mietjesquote:Op zondag 6 oktober 2019 18:59 schreef JDude het volgende:
[..]
Lekker met blote voeten op de vloerverwarming.
Dat snap ik niet helemaal. Er kan dus tussen september en april 1000mm regen vallen en dan nog zeggen we begin april dat er nog een tekort van 300mm is? Bijzonder... Ik meende dat neerslagtekort/droogte te maken had met de vochtigheid van de grond en hoogte van het grondwater. Als het heel de winter regent zouden de gewassen daar mijns inziens juist baat bij moeten hebben in het voorjaar.quote:
Tijd voor de fleecedeken.quote:Op zondag 6 oktober 2019 20:48 schreef RemcoW23 het volgende:
Temperatuur in huis is nu op het niveau dat ik graag in de zomer had: 18.5.
Waarom zou je bij die temperatuur de verwarming aan doen? Dat snap ik echt niet, kleed je wat beter aan.quote:
quote:Op zondag 6 oktober 2019 18:40 schreef Djeez het volgende:
Prachtig weer vandaag, mag ook weleens gezegd worden
Sommige mensen hebben een slecht geļsoleerd huis, of kunnen een hoge gasrekening niet betalen of voelen zich schuldig in een warm huis kennelijk.. geen idee waarom je geen comfort zou mogen hebben in je eigen huis.quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
In het bejaardentehuis krijg je wel bezoek toch?quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
Wat is koud? Mij maak je echt niet blij door continu in een huis van 22 graden of warmer te moeten zitten. Comfortabel ala want ik ken mensen die 's winters het tot 12 graden laten dalen en dat is mij binnen net te koud maar dan heb ik net zo graag een pul aan bij 17/18 in plaats van als een achterlijke Bulgaar in 29 graden te zitten terwijl ik op teenslippers en een sportbroekje door huis paradeer. Je lichaam is z'n eigen verwarmingssysteem he. Door continu maar in de warmte te zitten zet je dat op een laag pitje. Een van de gevolgen laat zich al raden : miepen wanneer het een keer wat kouder is omdat je lichaam in feite nergens tegen bestand is.quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een slecht geļsoleerd huis, of kunnen een hoge gasrekening niet betalen of voelen zich schuldig in een warm huis kennelijk.. geen idee waarom je geen comfort zou mogen hebben in je eigen huis.
Natuurlijk zijn er ook warmbloedige mensen die altijd in een t-shirt lopen, maar dat zijn er niet zoveel toch?
Hier ook, zaligquote:
Blijkbaar heeft hij het wel koud. Want hij zegt dan kleed je je maar beter aan. Nee dank je, ik kleed me liever normaal aan en dan de verwarming aan. Daar is die voor.quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een slecht geļsoleerd huis, of kunnen een hoge gasrekening niet betalen of voelen zich schuldig in een warm huis kennelijk.. geen idee waarom je geen comfort zou mogen hebben in je eigen huis.
Natuurlijk zijn er ook warmbloedige mensen die altijd in een t-shirt lopen, maar dat zijn er niet zoveel toch?
Hier wel ja, altijd gezellig en behaaglijk. Maar meestal zitten we buiten als er mensen komen, heerlijk onder de overkapping die met zeilen dicht kan, houtkachel aan, warmtelampen indien nodig, muziekje aan, drankje er bij. Heerlijke avonden. Ook als het vriest is het er in een mum van tijd 22+.quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:22 schreef JDude het volgende:
[..]
In het bejaardentehuis krijg je wel bezoek toch?
Er zitten nog al verschillen tussen 22, 12, 17/18 en 29 graden hčquote:Op maandag 7 oktober 2019 07:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is koud? Mij maak je echt niet blij door continu in een huis van 22 graden of warmer te moeten zitten. Comfortabel ala want ik ken mensen die 's winters het tot 12 graden laten dalen en dat is mij binnen net te koud maar dan heb ik net zo graag een pul aan bij 17/18 in plaats van als een achterlijke Bulgaar in 29 graden te zitten terwijl ik op teenslippers en een sportbroekje door huis paradeer. Je lichaam is z'n eigen verwarmingssysteem he. Door continu maar in de warmte te zitten zet je dat op een laag pitje. Een van de gevolgen laat zich al raden : miepen wanneer het een keer wat kouder is omdat je lichaam in feite nergens tegen bestand is.
Uiteraard zit daar verschil tussen. De verwarming hoger met minder kleding of lager en wat meer kleding heeft daarentegen wel degelijk een verschil. Dit omdat je verwarming min of meer grotendeels rond je hals zit. Een sjaal dragen is in dat geval dus wel contraproductiefquote:Op maandag 7 oktober 2019 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Er zitten nog al verschillen tussen 22, 12, 17/18 en 29 graden hčDe een heeft het comfortabel bij 18 of lager, voor de ander is 22 nog te koud. Maar door de kachel op 18 of lager te zetten en dan een dikke trui aan te doen of een deken over te doen is echt niet beter voor je eigen verwarmingssysteem dan de kachel op 22 te zetten en je lichter te kleden.
Ieder zijn ding, zelf heb ik het het liefste rond de 20-22 en zolang je overdag maar genoeg buiten komt dan blijf je wel wennen aan de kou (ik heb het niet vaak echt koud).
Sowieso knusser jaquote:Op maandag 7 oktober 2019 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn huis is erg goed geļsoleerd en blijft nu ook rond de 19 graden hangen zonder dat de verwarming aan hoeft. S'avonds zitten vrouwlief en ik dan soms onder een dekentje op de bank als we het een tikkeltje fris krijgen, lekker gezellig en kneuterig![]()
Moet zeggen dat ik ook niet zo houd van CV warmte. Het wordt wel warm, maar ook heel droog en op een vreemde manier benauwend... Ik heb liever 18/19 graden binnen zonder CV aan en dan onder een dekentje op de bank dan 22 graden artificial CV ketel warmte.
Maar ieder zo zijn ding he.
Zat er voor het HD model van ECMWF en GFS al niet meer in. Daarbuiten kan het met kleine atmosferische verschillen al vrij veel veranderen, zeker op het vlak van (nacht)vorst want iets minder uitstraling of wind dan verwacht gooit alles al compleet overhoop.quote:Op maandag 7 oktober 2019 11:28 schreef Pery het volgende:
Ach, die 'nachtvorst' van afgelopen nacht konden ze zelfs gisteravond dus blijkbaar niet goed voorspellen, laat staan dit weekend.
Nee ik krijg nooit bezoek. Anders was het wel 20+ graden in huis door al die poppetjes van 37 graden die er zittenquote:Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Wederom goed om je lichaam een warmteboost te geven. Koud douchenquote:Op maandag 7 oktober 2019 16:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nee ik krijg nooit bezoek. Anders was het wel 20+ graden in huis door al die poppetjes van 37 graden die er zitten. Niet eens verwarming voor nodig dan.
Maar ik kan prima leven met 18 graden in huis. Trainingsbroek aan met een simpel tshirtje of longsleeve. Hoef niet zo nodig in een zwembroek rond te lopen
Zeker na een wat frissere douche (ivm sporten) warmt het lichaam daarna op en heb ik het de rest van de avond warm zat.
In de zomer niet fijn, in de winter juist wel. Als dan de verwarming ook nog eens aan gaat voelt het voor mij als 25+ graden, terwijl het dan 20 is ofzo.
's Winters staat de CV ingesteld op 17 graden en als er bezoek komt zet ik hem op 19. Dat vind ik warm zat. Niets mis met een trui.quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooi toch, dan stuift het niet zoquote:
Stel je niet zo aan man.. :’)quote:Op maandag 7 oktober 2019 22:06 schreef KingRoland het volgende:
de hele week regen
vorige week ook al
ik weet dat dit niet op het forum mag, maar ik moet het toch eruit gooien..
wat een ka()kr weer is dit zeg
Wat betreft Zuidoost:quote:Op maandag 7 oktober 2019 10:49 schreef Dven het volgende:
ECMWF is wat tegenvallend in vergelijking met de voorbije dagen. Waar komend weekend in ieder geval nog warme dagen leek op te leveren maar met redelijk wat bewolking, lijkt het nu toch wat wisselvalliger en koeler te gaan verlopen alhoewel er nog voldoende leden een warm clustertje vormen.
[ afbeelding ]
De Amerikanen zijn in ieder geval voor de zaterdag wat positiever. Gaandeweg de dag oplossende bewolking en een aangename temperatuur
[ afbeelding ]
Daarbuiten nog steeds wel sterk wisselvallig
[ afbeelding ]
?quote:Op maandag 7 oktober 2019 17:32 schreef Dven het volgende:
Vind dit wel een goed voorbeeld dat duidelijk weergeeft dat op veel locaties in Nederland er echt nog 100mm aan water moet vallen voor het normaal beeld zich weer herstelt. Dit zou nabij Valkenswaard moeten zijn. Gepikt van weerwoord.
[ afbeelding ]
De straten zijn daar helemaal ondergelopenquote:
Ik woon nabij een vennen gebied (Hatertse- en Overasseltse Vennen nabij Nijmegen) en op een paar grotere vennen na staat het gros daar idd helemaal of zo goed als droogquote:Op maandag 7 oktober 2019 17:32 schreef Dven het volgende:
Vind dit wel een goed voorbeeld dat duidelijk weergeeft dat op veel locaties in Nederland er echt nog 100mm aan water moet vallen voor het normaal beeld zich weer herstelt. Dit zou nabij Valkenswaard moeten zijn. Gepikt van weerwoord.
[ afbeelding ]
Buiten zitten kan altijdquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 07:59 schreef Djeez het volgende:
Ik vier zaterdag mijn 40ste verjaardag. Zou mooi zijn als we net als vorig jaar buiten kunnen zitten. Al was het maar voor de rokers
Ja maar wel bewolkt en regenachtig, dan toch liever een graad of 12 en zon.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:12 schreef INViCTuS het volgende:
2 dagen 20 graden komend weekend?!
Laten we het hopen
Dat is ook wel weer een beetje overdreven allemaal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:25 schreef INViCTuS het volgende:
Dit noem ik nou een echte "temperatursturz". Koude inval in de VS. Denver morgen 27 graden en donderdag-2![]()
https://www.wetteronline.de/wetter/denver?prefpar=sun&print=false
Je ziet niet hoe extreem laag het water staat?quote:
Maar niet ongebruikelijk in de Centennial Statequote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer een beetje overdreven allemaal.
Stopt overal op 30 september.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://www.knmi.nl/neder(...)en/neerslagoverschot
https://www.knmi.nl/neder(...)erslagtekort_droogte
Weet iemand of er ook een website is die deze kaartjes bijhoudt? Bij het KNMI stopt het bijhouden op 30 september.
Oke, jammer. Weet je toevallig of er wel een cumulatieve kaart op jaarbasis is van de neerslag? Ik ken wel deze site voor de maandoverzichten.quote:
Zou eigenlijk niet weten waar dat te vinden..quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Oke, jammer. Weet je toevallig of er wel een cumulatieve kaart op jaarbasis is van de neerslag? Ik ken wel deze site voor de maandoverzichten.
https://neerslagkaart.nl/archief/?dm=maand
Ik spotte je sarcasme nietquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Je ziet niet hoe extreem laag het water staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |