abonnement Unibet Coolblue
pi_189306130
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet miepen, ik heb stadsverwarming :+ Dat kan mooi verduurzaamd worden.
dag
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:45:41 #252
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_189306532
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Of gewoon de verwarming aan doen.
Waarom zou je bij die temperatuur de verwarming aan doen? Dat snap ik echt niet, kleed je wat beter aan.
pi_189307788
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:40 schreef Djeez het volgende:
Prachtig weer vandaag, mag ook weleens gezegd worden
_O-
pi_189307803
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
pi_189307872
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
Sommige mensen hebben een slecht geïsoleerd huis, of kunnen een hoge gasrekening niet betalen of voelen zich schuldig in een warm huis kennelijk.. geen idee waarom je geen comfort zou mogen hebben in je eigen huis. :@
Natuurlijk zijn er ook warmbloedige mensen die altijd in een t-shirt lopen, maar dat zijn er niet zoveel toch?
dag
  zondag 6 oktober 2019 @ 23:22:53 #256
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_189307884
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
In het bejaardentehuis krijg je wel bezoek toch?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_189309768
4 graden hier ~:)
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:56:32 #258
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189309846
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een slecht geïsoleerd huis, of kunnen een hoge gasrekening niet betalen of voelen zich schuldig in een warm huis kennelijk.. geen idee waarom je geen comfort zou mogen hebben in je eigen huis. :@
Natuurlijk zijn er ook warmbloedige mensen die altijd in een t-shirt lopen, maar dat zijn er niet zoveel toch?
Wat is koud? Mij maak je echt niet blij door continu in een huis van 22 graden of warmer te moeten zitten. Comfortabel ala want ik ken mensen die 's winters het tot 12 graden laten dalen en dat is mij binnen net te koud maar dan heb ik net zo graag een pul aan bij 17/18 in plaats van als een achterlijke Bulgaar in 29 graden te zitten terwijl ik op teenslippers en een sportbroekje door huis paradeer. Je lichaam is z'n eigen verwarmingssysteem he. Door continu maar in de warmte te zitten zet je dat op een laag pitje. Een van de gevolgen laat zich al raden : miepen wanneer het een keer wat kouder is omdat je lichaam in feite nergens tegen bestand is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:56:58 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189309849
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 07:35 schreef aloa het volgende:
4 graden hier ~:)
Hier ook, zalig _O_ koffietje op het terras, ochtend kan niet stuk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189310274
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een slecht geïsoleerd huis, of kunnen een hoge gasrekening niet betalen of voelen zich schuldig in een warm huis kennelijk.. geen idee waarom je geen comfort zou mogen hebben in je eigen huis. :@
Natuurlijk zijn er ook warmbloedige mensen die altijd in een t-shirt lopen, maar dat zijn er niet zoveel toch?
Blijkbaar heeft hij het wel koud. Want hij zegt dan kleed je je maar beter aan. Nee dank je, ik kleed me liever normaal aan en dan de verwarming aan. Daar is die voor.
pi_189310292
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:22 schreef JDude het volgende:

[..]

In het bejaardentehuis krijg je wel bezoek toch?
Hier wel ja, altijd gezellig en behaaglijk. Maar meestal zitten we buiten als er mensen komen, heerlijk onder de overkapping die met zeilen dicht kan, houtkachel aan, warmtelampen indien nodig, muziekje aan, drankje er bij. Heerlijke avonden. Ook als het vriest is het er in een mum van tijd 22+.
pi_189310302
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 07:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat is koud? Mij maak je echt niet blij door continu in een huis van 22 graden of warmer te moeten zitten. Comfortabel ala want ik ken mensen die 's winters het tot 12 graden laten dalen en dat is mij binnen net te koud maar dan heb ik net zo graag een pul aan bij 17/18 in plaats van als een achterlijke Bulgaar in 29 graden te zitten terwijl ik op teenslippers en een sportbroekje door huis paradeer. Je lichaam is z'n eigen verwarmingssysteem he. Door continu maar in de warmte te zitten zet je dat op een laag pitje. Een van de gevolgen laat zich al raden : miepen wanneer het een keer wat kouder is omdat je lichaam in feite nergens tegen bestand is.
Er zitten nog al verschillen tussen 22, 12, 17/18 en 29 graden hè ;) De een heeft het comfortabel bij 18 of lager, voor de ander is 22 nog te koud. Maar door de kachel op 18 of lager te zetten en dan een dikke trui aan te doen of een deken over te doen is echt niet beter voor je eigen verwarmingssysteem dan de kachel op 22 te zetten en je lichter te kleden.

Ieder zijn ding, zelf heb ik het het liefste rond de 20-22 en zolang je overdag maar genoeg buiten komt dan blijf je wel wennen aan de kou (ik heb het niet vaak echt koud).
pi_189310594
Precies, ik heb het binnen wel 22, maar kom denk ik meer uur per dag buiten dan de meesten hier. Ook als het regent en in de winter. Niet miepen dus.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 09:58:49 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_189310865
Mijn huis is erg goed geïsoleerd en blijft nu ook rond de 19 graden hangen zonder dat de verwarming aan hoeft. S'avonds zitten vrouwlief en ik dan soms onder een dekentje op de bank als we het een tikkeltje fris krijgen, lekker gezellig en kneuterig O+

Moet zeggen dat ik ook niet zo houd van CV warmte. Het wordt wel warm, maar ook heel droog en op een vreemde manier benauwend... Ik heb liever 18/19 graden binnen zonder CV aan en dan onder een dekentje op de bank dan 22 graden artificial CV ketel warmte.

Maar ieder zo zijn ding he.
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:36:15 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189311254
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Er zitten nog al verschillen tussen 22, 12, 17/18 en 29 graden hè ;) De een heeft het comfortabel bij 18 of lager, voor de ander is 22 nog te koud. Maar door de kachel op 18 of lager te zetten en dan een dikke trui aan te doen of een deken over te doen is echt niet beter voor je eigen verwarmingssysteem dan de kachel op 22 te zetten en je lichter te kleden.

Ieder zijn ding, zelf heb ik het het liefste rond de 20-22 en zolang je overdag maar genoeg buiten komt dan blijf je wel wennen aan de kou (ik heb het niet vaak echt koud).
Uiteraard zit daar verschil tussen. De verwarming hoger met minder kleding of lager en wat meer kleding heeft daarentegen wel degelijk een verschil. Dit omdat je verwarming min of meer grotendeels rond je hals zit. Een sjaal dragen is in dat geval dus wel contraproductief :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:39:11 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189311277
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn huis is erg goed geïsoleerd en blijft nu ook rond de 19 graden hangen zonder dat de verwarming aan hoeft. S'avonds zitten vrouwlief en ik dan soms onder een dekentje op de bank als we het een tikkeltje fris krijgen, lekker gezellig en kneuterig O+

Moet zeggen dat ik ook niet zo houd van CV warmte. Het wordt wel warm, maar ook heel droog en op een vreemde manier benauwend... Ik heb liever 18/19 graden binnen zonder CV aan en dan onder een dekentje op de bank dan 22 graden artificial CV ketel warmte.

Maar ieder zo zijn ding he.
Sowieso knusser ja :D Lage luchtvochtigheid kan je natuurlijk wel genoeg aan doen al is een hoge luchtvochtigheid vaak, zeker in dit jaargetijde, een groter probleem.

Feit blijft dat het meest gezond in alle opzichten is om niet al te ver van de omgevingstemperatuur vandaan te zitten. Bij 40 graden dus niet binnen in 16 graden gaan zitten. En bij -20 niet in 30 graden thuis verblijven.

Maar dat maak je niet veel mensen wijs, zoals ik hier bijvoorbeeld zie. Want dat is wat ze exact doen. Verluchten is ook een eng woord want dan haal je koude lucht in huis en daar word je ziek van. Net als van ijsjes eten in september.

Ondertussen is er wel een griepgolf van vier maanden maar goed, dat maak je hen niet wijs :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:44:46 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189311343
Voorlopig kan ik me in ieder geval op gaan maken voor de nazomer

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:49:02 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189311406
ECMWF is wat tegenvallend in vergelijking met de voorbije dagen. Waar komend weekend in ieder geval nog warme dagen leek op te leveren maar met redelijk wat bewolking, lijkt het nu toch wat wisselvalliger en koeler te gaan verlopen alhoewel er nog voldoende leden een warm clustertje vormen.



De Amerikanen zijn in ieder geval voor de zaterdag wat positiever. Gaandeweg de dag oplossende bewolking en een aangename temperatuur



Daarbuiten nog steeds wel sterk wisselvallig

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189311955
Ach, die 'nachtvorst' van afgelopen nacht konden ze zelfs gisteravond dus blijkbaar niet goed voorspellen, laat staan dit weekend.
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:46:40 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189312249
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:28 schreef Pery het volgende:
Ach, die 'nachtvorst' van afgelopen nacht konden ze zelfs gisteravond dus blijkbaar niet goed voorspellen, laat staan dit weekend.
Zat er voor het HD model van ECMWF en GFS al niet meer in. Daarbuiten kan het met kleine atmosferische verschillen al vrij veel veranderen, zeker op het vlak van (nacht)vorst want iets minder uitstraling of wind dan verwacht gooit alles al compleet overhoop.

Overigens was het vlak over de grens al afgekoeld tot net boven nul en was de vorst absoluut niet ver.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189316362
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
Nee ik krijg nooit bezoek. Anders was het wel 20+ graden in huis door al die poppetjes van 37 graden die er zitten :D. Niet eens verwarming voor nodig dan.

Maar ik kan prima leven met 18 graden in huis. Trainingsbroek aan met een simpel tshirtje of longsleeve. Hoef niet zo nodig in een zwembroek rond te lopen ;)

Zeker na een wat frissere douche (ivm sporten) warmt het lichaam daarna op en heb ik het de rest van de avond warm zat.

In de zomer niet fijn, in de winter juist wel. Als dan de verwarming ook nog eens aan gaat voelt het voor mij als 25+ graden, terwijl het dan 20 is ofzo.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 7 oktober 2019 @ 16:36:08 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189316472
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:29 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Nee ik krijg nooit bezoek. Anders was het wel 20+ graden in huis door al die poppetjes van 37 graden die er zitten :D. Niet eens verwarming voor nodig dan.

Maar ik kan prima leven met 18 graden in huis. Trainingsbroek aan met een simpel tshirtje of longsleeve. Hoef niet zo nodig in een zwembroek rond te lopen ;)

Zeker na een wat frissere douche (ivm sporten) warmt het lichaam daarna op en heb ik het de rest van de avond warm zat.

In de zomer niet fijn, in de winter juist wel. Als dan de verwarming ook nog eens aan gaat voelt het voor mij als 25+ graden, terwijl het dan 20 is ofzo.
Wederom goed om je lichaam een warmteboost te geven. Koud douchen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 17:07:02 #273
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_189317023
Zou leuk zijn als de zon het uberhaupt weer eens doet. Troosteloos egaal grijs vandaag ook weer. Geen fuck aan en geeft werkelijk nul energie dit weertype.
  maandag 7 oktober 2019 @ 17:32:10 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189317346
Vind dit wel een goed voorbeeld dat duidelijk weergeeft dat op veel locaties in Nederland er echt nog 100mm aan water moet vallen voor het normaal beeld zich weer herstelt. Dit zou nabij Valkenswaard moeten zijn. Gepikt van weerwoord.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 18:46:45 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189318420
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk, van die mannen die graag in een koud huis zitten. Jullie krijgen zeker nooit bezoek? Dat kan ik begrijpen ja. Hier staat de verwarming al gewoon op 22, lekker behaaglijk.
's Winters staat de CV ingesteld op 17 graden en als er bezoek komt zet ik hem op 19. Dat vind ik warm zat. Niets mis met een trui.
Als het bezoek de temperatuur niet aan staat, dan trekken ze maar wat warmers aan of gaan ze maar ergens heen waar het warmer is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')