Achja, ze willen ook wel eens wat anders dan het eeuwige aanrecht!quote:Op donderdag 26 september 2019 11:50 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
[..]
heeft te maken met de vrouwenisering
Als die mening is dat vrouwen de toekomst hebben en mannen hebben afgedaan en straks tweederangs burgers worden, dan vind ik dat wel eng ja. Jij vindt het allemaal prachtig blijkbaar.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Eng hè, vrouwen met een mening.
quote:Op donderdag 26 september 2019 11:49 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
kind kan niet alles zelf beslissen, omdat het simpelweg een kind is
maar veel mensen die dat niet snappen
Is emancipatie nu echt een verbetering?quote:Op donderdag 26 september 2019 11:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Eng hè, vrouwen met een mening.
Ik denk inderdaad niet dat een kind van 6 uit zichzelf snel denkt 'ik wil die genderneutrale pop'. Dat zal er door de ouders in gewreven worden.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:49 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
kind kan niet alles zelf beslissen, omdat het simpelweg een kind is
maar veel mensen die dat niet snappen
Mooi toch!quote:Op donderdag 26 september 2019 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als die mening is dat vrouwen de toekomst hebben ...
Daar heb je vast een quote van?quote:en mannen hebben afgedaan en straks tweederangs burgers worden, dan vind ik dat wel eng ja.
De (over) reacties zijn priceless. Zeker.quote:Jij vindt het allemaal prachtig blijkbaar.
taak aan de ouders om die in de juiste richting te stimulerenquote:Op donderdag 26 september 2019 11:51 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Een kind heeft fantasie, die zo wordt geprikkeld.
Niks mis mee.
Een kind kan immers ook zelf beslissen om Barbie's haar af te knippen.
Feminazi: ''we moeten alle mannen castreren bij geboorte''quote:Op donderdag 26 september 2019 11:52 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Is emancipatie nu echt een verbetering?
Opvoeding wrijf je inquote:Op donderdag 26 september 2019 11:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat een kind van 6 uit zichzelf snel denkt 'ik wil die genderneutrale pop'. Dat zal er door de ouders in gewreven worden.
Ja! Als je hiermee het streven naar een volwaardige plaats in de samenleving bedoelt. 100 maal ja!quote:Op donderdag 26 september 2019 11:52 schreef -Chakotay- het volgende:
Is emancipatie nu echt een verbetering?
quote:Op donderdag 26 september 2019 11:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Feminazi: ''we moeten alle mannen castreren bij geboorte''
SicSicSic: ''Haha wat mooi een vrouw met een mening, al die rechtse rukkertjes over de zeik, lololol go dames''.
Wat is de juiste richting? Barbies met lang haar?quote:Op donderdag 26 september 2019 11:53 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
taak aan de ouders om die in de juiste richting te stimuleren
is een simpel instinctief natuurlijk proces
yepquote:Op donderdag 26 september 2019 11:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat is de juiste richting? Barbies met lang haar?
Ja natuurlijk, wacht ik check even mijn database met alle domme dingen die politici uit voorgaande kabinetten ooit gezegd hebben.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar heb je vast een quote van?
Als dat zo is, dan zou ik het met dat deel uiteraard niet eens zijn!
quote:
vooral trots op zijnquote:Op donderdag 26 september 2019 11:57 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Nou, mijn zoontje loopt trots met z'n poppenwagen rond, met z'n favoriete, zelf uitgekozen roze beker.
Liggen overigens alleen auto's in de poppenwagen.
Lijkt mij dat als een politicus zegt dat 'mannen hebben afgedaan en straks tweederangs burgers worden', dit toch wel ergens als controverse bewaard zou moeten zijn gebleven.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja natuurlijk, wacht ik check even mijn database met alle domme dingen die politici uit voorgaande kabinetten ooit gezegd hebben.
Vrijheid van expressie.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke vrijheid wordt er precies ingeperkt?
Er zit bij zulke dingen een kloof tussen het droombeeld (dat je zogenaamd mag zijn wie je bent; een fantasie waar zulke poppen deel van uit maken), en hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit.quote:
Grappige conclusies trek je. Strawman much?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat versta jij onder gelijkheid van kansen?
Ik bedoel, anders dan het weghalen van genderspecifieke keurslijven en discriminatie bij kleine kinderen, want dat vind jij schijnbaar nodig om gelijke kansen te creeren.
Exact mijn gedachtequote:Op donderdag 26 september 2019 08:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En dat allemaal door speelgoed?Mijn hemel we worden geregeerd door gekken.
een eng naar fascistisch riekend clubje is dat gewordenquote:Op donderdag 26 september 2019 11:43 schreef Bocaj het volgende:
D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66
D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66 D66
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een dom wijf. Die Amerikaanse SJW bullshit komt dus ook hier naar toe.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef Messina het volgende:
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.
De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.
In december 2018 sprak Van Engelshoven tijdens een TED-talk ook al over genderstereotypen. Ook tegenwoordig tonen advertenties voor speelgoed volop stereotypische rolmodellen, merkte ze op. ,,Meisjes zijn verzorgend, jongens zijn avontuurlijk.”
Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.
https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/
Wat een gezeik om niks. Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Mijn principes zijn de enige reden waarom ik mij meng met deze discussie.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je verschuift de discussie naar specifieke principes. Zodat jij je straatje schoonveegt.
Nee. Ik zeg dat iemand die roept dat principes er zijn om aan de kant te schuiven iemand is die ik niet serieus neem. Als jij zo met principes om gaat dan ben je een soort persoon wat snel schuift van mening naar mening naar mening zonder dat er veel bewijslast nodig is om je te verschuiven.quote:Eerst zeg je dat je niet afwijkt van principes en iemand die daar wel voor open staat niet serieus neemt.
Ik denk dat kinderen prima zelf instaat zijn om aan te geven wat voor speelgoed ze leuk vinden en ouders over het algemeen prima in staat zijn om die voorkeuren te herkennen. Ik ben geen voorstander van "je mag daar niet mee spelen want dat is voor meisjes" en "je moet hier mee spelen want anders discrimineer je het andere geslacht en conform je jezelf naar een sociologisch bepaalde gender rol" mentaliteit. Laat kinderen gewoon lekker spelen met wat ze leuk vinden.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:57 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Nou, mijn zoontje loopt trots met z'n poppenwagen rond, met z'n favoriete, zelf uitgekozen roze beker.
Liggen overigens alleen auto's in de poppenwagen.
Mensen die minder stereotypering willen en dat via de wet aan anderen willen opdringen zijn inderdaad voor minder persoonlijke vrijheid.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit is een beetje een misleidend statement, alsof de mensen die minder aan stereotypering willen doen zijn voor minder persoonlijke vrijheid.
Daar kom je vervolgens zelf wel achter toch?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zit bij zulke dingen een kloof tussen het droombeeld (dat je zogenaamd mag zijn wie je bent; een fantasie waar zulke poppen deel van uit maken), en hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit.
Of het heel erg in je voordeel werkt in je klas, als je dat voor sinterklaas hebt gekregen? Ik betwijfel het.
Winkelpersoneel mag dus geen uitspraken meer doen over wel speelgoed volgens hun geschikt is voor welk geslacht. Dat soort gesprekken moeten aan banden worden gelegd.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Concreet, hoe precies? Wat is er voor ouders of kinderen niet mogelijk?
Die categorisering wordt opgeheven ja. Dus je grootste bezwaar is dat winkelpersoneel in het vervolg speelgoed niet meer indeelt in die 2 categorieën en dat is een inbreuk op je vrijheid van expressie?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Winkelpersoneel mag dus geen uitspraken meer doen over wel speelgoed volgens hun geschikt is voor welk geslacht. Dat soort gesprekken moeten aan banden worden gelegd.
Deels. Afgezien van dat ik vind dat bedrijven lekker zelf moeten bepalen hoe ze hun spullen indelen...quote:Op donderdag 26 september 2019 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die categorisering wordt opgeheven ja. Dus je grootste bezwaar is dat winkelpersoneel in het vervolg speelgoed niet meer indeelt in die 2 categorieën en dat is een inbreuk op je vrijheid van expressie?
Ze zijn alvast bang voor een imaginaire glijdende schaal richting verdoemenis omdat mensen meer gelijkheid willen.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die categorisering wordt opgeheven ja. Dus je grootste bezwaar is dat winkelpersoneel in het vervolg speelgoed niet meer indeelt in die 2 categorieën en dat is een inbreuk op je vrijheid van expressie?
Hoe behaal je meer gelijkheid met dit voorstel?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze zijn alvast bang voor een imaginaire glijdende schaal richting verdoemenis omdat mensen meer gelijkheid willen.
Ja en wat hier voorgesteld wordt is 100% gelijkheid van kansen en niet gelijkheid van uitkomsten.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Grappige conclusies trek je. Strawman much?
Gelijkheid van kansen is gelijkheid van kansen. Je bent niet dom. Je snapt heus wel wat streven voor uitkomsten en streven voor kansen is.
Mijn oudste heeft in ieder geval een leuke vriendin en goede baan -en zit dus niet, zoals jij, de hele dag op FoK te trollen-quote:Op donderdag 26 september 2019 11:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
vooral trots op zijn
ik hoop voor je dat je zn leven niet verneukt hebt
Wat heeft een winkelindeling met kansnivellering te maken?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja en wat hier voorgesteld wordt is 100% gelijkheid van kansen en niet gelijkheid van uitkomsten.
Ja, toch? Dan beslis ik wel dat 'ie niet met het fornuis mag spelen, beslist hij zelf of hij met een auto of pop of duplo wil spelen.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:03 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen prima zelf instaat zijn om aan te geven wat voor speelgoed ze leuk vinden en ouders over het algemeen prima in staat zijn om die voorkeuren te herkennen. Ik ben geen voorstander van "je mag daar niet mee spelen want dat is voor meisjes" en "je moet hier mee spelen want anders discrimineer je het andere geslacht en conform je jezelf naar een sociologisch bepaalde gender rol" mentaliteit. Laat kinderen gewoon lekker spelen met wat ze leuk vinden.
Dat laatste klopt niet. Winkelpersoneel mag n.a.v. het geslacht niet meer ouders naar een bepaald product verwijzen. Het zit hem puur in de categorisering en het "oh, het is een jongen nou dan deze speelgoedauto's".quote:Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Deels. Afgezien van dat ik vind dat bedrijven lekker zelf moeten bepalen hoe ze hun spullen indelen...
Mijn grootste bezwaar is dat winkelpersoneel volgens het Franse model van dit voorstel niet eens met een klant mag spreken over het geslacht van het kind en dat daarmee de overheid zich ACTIEF bemoeit met waar jij wel of niet 1-op-1 over spreekt met een ander persoon.
Overheidsfascisme dus.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet. Winkelpersoneel mag n.a.v. het geslacht niet meer ouders naar een bepaald product verwijzen.
Jongen? Mag jij van de overheid mijn geslacht aannemen?quote:
Hihi.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jongen? Mag jij van de overheid mijn geslacht aannemen?
Fascisme is ok als wij het doen want wij hebben goede bedoelingen hihihiquote:
Ja, want zodra de overheid iets aan banden legt of een verandering wil bewerkstelligen door dat wettelijk af te dwingen zijn het fascisten.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Fascisme is ok als wij het doen want wij hebben goede bedoelingen hihihi
Zodra de overheid zich gaat bemoeien met gesprekken die jij wel of niet mag voeren.. dat is fascisme ja.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want zodra de overheid iets aan banden legt of een verandering wil bewerkstelligen door dat wettelijk af te dwingen zijn het fascisten.
Dat doet de overheid dus niet. In dit geval zeggen ze alleen: we vinden de categorisering van speelgoed voor jongens of meisjes onwenselijk. Als jij graag met een medewerker wil delen dat je een jongetje hebt gehad en stiekem op een meisje had gehoopt dan is er niemand die jou of de winkelmedewerker tegenhoudt. Alleen willen ze dus niet dat de winkelmedewerker a.d.h.v. gesprek zegt: "kijk eens, speelgoedauto's, vinden jongens hartstikke leuk".quote:Op donderdag 26 september 2019 12:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zodra de overheid zich gaat bemoeien met gesprekken die jij wel of niet mag voeren.. dat is fascisme ja.
Die is dan ook gewoon te koop. Bimbo Barbie zal altijd blijven bestaan. Het gaat hier om een extra productlijn. Net als bijvoorbeeld de sterke vrouwenlijn, waarin een stuk of twintig vrouwelijke rolmodellen zitten. Denk dan aan Amelia Earhart, Frida Kahlo, of wat moderner: Naomi Osaka en Ava Duvernay. Een beetje een evolutie van de Fashionistalijn. Die bestaat uit poppen met allerlei verschillende maten en kleuren. Klinkt leuk als je diversiteit wilt uitstralen, maar is een drama qua marketing, tooling en cadeaushoppen ( oma koopt verkeerde maat kledingsetje omdat ze niet weet welke maat pop kleinkind heeft bijvoorbeeld). Bovendien hebben de Fashionista's niet echt een eigen identiteit, in tegenstelling tot Barbie.quote:
Dat is dus precies het beperken van wat iemand kan zeggen waar SpecialK het over heeft.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doet de overheid dus niet. In dit geval zeggen ze alleen: we vinden de categorisering van speelgoed voor jongens of meisjes onwenselijk. Als jij graag met een medewerker wil delen dat je een jongetje hebt gehad en stiekem op een meisje had gehoopt dan is er niemand die jou of de winkelmedewerker tegenhoudt. Alleen willen ze dus niet dat de winkelmedewerker a.d.h.v. gesprek zegt: "kijk eens, speelgoedauto's, vinden jongens hartstikke leuk".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |