Winkelpersoneel mag dus geen uitspraken meer doen over wel speelgoed volgens hun geschikt is voor welk geslacht. Dat soort gesprekken moeten aan banden worden gelegd.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Concreet, hoe precies? Wat is er voor ouders of kinderen niet mogelijk?
Die categorisering wordt opgeheven ja. Dus je grootste bezwaar is dat winkelpersoneel in het vervolg speelgoed niet meer indeelt in die 2 categorieën en dat is een inbreuk op je vrijheid van expressie?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Winkelpersoneel mag dus geen uitspraken meer doen over wel speelgoed volgens hun geschikt is voor welk geslacht. Dat soort gesprekken moeten aan banden worden gelegd.
Deels. Afgezien van dat ik vind dat bedrijven lekker zelf moeten bepalen hoe ze hun spullen indelen...quote:Op donderdag 26 september 2019 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die categorisering wordt opgeheven ja. Dus je grootste bezwaar is dat winkelpersoneel in het vervolg speelgoed niet meer indeelt in die 2 categorieën en dat is een inbreuk op je vrijheid van expressie?
Ze zijn alvast bang voor een imaginaire glijdende schaal richting verdoemenis omdat mensen meer gelijkheid willen.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die categorisering wordt opgeheven ja. Dus je grootste bezwaar is dat winkelpersoneel in het vervolg speelgoed niet meer indeelt in die 2 categorieën en dat is een inbreuk op je vrijheid van expressie?
Hoe behaal je meer gelijkheid met dit voorstel?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze zijn alvast bang voor een imaginaire glijdende schaal richting verdoemenis omdat mensen meer gelijkheid willen.
Ja en wat hier voorgesteld wordt is 100% gelijkheid van kansen en niet gelijkheid van uitkomsten.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Grappige conclusies trek je. Strawman much?
Gelijkheid van kansen is gelijkheid van kansen. Je bent niet dom. Je snapt heus wel wat streven voor uitkomsten en streven voor kansen is.
Mijn oudste heeft in ieder geval een leuke vriendin en goede baan -en zit dus niet, zoals jij, de hele dag op FoK te trollen-quote:Op donderdag 26 september 2019 11:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
vooral trots op zijn
ik hoop voor je dat je zn leven niet verneukt hebt
Wat heeft een winkelindeling met kansnivellering te maken?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja en wat hier voorgesteld wordt is 100% gelijkheid van kansen en niet gelijkheid van uitkomsten.
Ja, toch? Dan beslis ik wel dat 'ie niet met het fornuis mag spelen, beslist hij zelf of hij met een auto of pop of duplo wil spelen.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:03 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen prima zelf instaat zijn om aan te geven wat voor speelgoed ze leuk vinden en ouders over het algemeen prima in staat zijn om die voorkeuren te herkennen. Ik ben geen voorstander van "je mag daar niet mee spelen want dat is voor meisjes" en "je moet hier mee spelen want anders discrimineer je het andere geslacht en conform je jezelf naar een sociologisch bepaalde gender rol" mentaliteit. Laat kinderen gewoon lekker spelen met wat ze leuk vinden.
Dat laatste klopt niet. Winkelpersoneel mag n.a.v. het geslacht niet meer ouders naar een bepaald product verwijzen. Het zit hem puur in de categorisering en het "oh, het is een jongen nou dan deze speelgoedauto's".quote:Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Deels. Afgezien van dat ik vind dat bedrijven lekker zelf moeten bepalen hoe ze hun spullen indelen...
Mijn grootste bezwaar is dat winkelpersoneel volgens het Franse model van dit voorstel niet eens met een klant mag spreken over het geslacht van het kind en dat daarmee de overheid zich ACTIEF bemoeit met waar jij wel of niet 1-op-1 over spreekt met een ander persoon.
Overheidsfascisme dus.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet. Winkelpersoneel mag n.a.v. het geslacht niet meer ouders naar een bepaald product verwijzen.
Jongen? Mag jij van de overheid mijn geslacht aannemen?quote:
Hihi.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jongen? Mag jij van de overheid mijn geslacht aannemen?
Fascisme is ok als wij het doen want wij hebben goede bedoelingen hihihiquote:
Ja, want zodra de overheid iets aan banden legt of een verandering wil bewerkstelligen door dat wettelijk af te dwingen zijn het fascisten.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Fascisme is ok als wij het doen want wij hebben goede bedoelingen hihihi
Zodra de overheid zich gaat bemoeien met gesprekken die jij wel of niet mag voeren.. dat is fascisme ja.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want zodra de overheid iets aan banden legt of een verandering wil bewerkstelligen door dat wettelijk af te dwingen zijn het fascisten.
Dat doet de overheid dus niet. In dit geval zeggen ze alleen: we vinden de categorisering van speelgoed voor jongens of meisjes onwenselijk. Als jij graag met een medewerker wil delen dat je een jongetje hebt gehad en stiekem op een meisje had gehoopt dan is er niemand die jou of de winkelmedewerker tegenhoudt. Alleen willen ze dus niet dat de winkelmedewerker a.d.h.v. gesprek zegt: "kijk eens, speelgoedauto's, vinden jongens hartstikke leuk".quote:Op donderdag 26 september 2019 12:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zodra de overheid zich gaat bemoeien met gesprekken die jij wel of niet mag voeren.. dat is fascisme ja.
Die is dan ook gewoon te koop. Bimbo Barbie zal altijd blijven bestaan. Het gaat hier om een extra productlijn. Net als bijvoorbeeld de sterke vrouwenlijn, waarin een stuk of twintig vrouwelijke rolmodellen zitten. Denk dan aan Amelia Earhart, Frida Kahlo, of wat moderner: Naomi Osaka en Ava Duvernay. Een beetje een evolutie van de Fashionistalijn. Die bestaat uit poppen met allerlei verschillende maten en kleuren. Klinkt leuk als je diversiteit wilt uitstralen, maar is een drama qua marketing, tooling en cadeaushoppen ( oma koopt verkeerde maat kledingsetje omdat ze niet weet welke maat pop kleinkind heeft bijvoorbeeld). Bovendien hebben de Fashionista's niet echt een eigen identiteit, in tegenstelling tot Barbie.quote:
Dat is dus precies het beperken van wat iemand kan zeggen waar SpecialK het over heeft.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doet de overheid dus niet. In dit geval zeggen ze alleen: we vinden de categorisering van speelgoed voor jongens of meisjes onwenselijk. Als jij graag met een medewerker wil delen dat je een jongetje hebt gehad en stiekem op een meisje had gehoopt dan is er niemand die jou of de winkelmedewerker tegenhoudt. Alleen willen ze dus niet dat de winkelmedewerker a.d.h.v. gesprek zegt: "kijk eens, speelgoedauto's, vinden jongens hartstikke leuk".
Ik vind dit echt fascinerend.. zie je het zelf echt niet of.. ben je zo bezig met je ego te verdedigen.. of is dit een "advocaat van de duivel" situatie...quote:Op donderdag 26 september 2019 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doet de overheid dus niet. In dit geval zeggen ze alleen: we vinden de categorisering van speelgoed voor jongens of meisjes onwenselijk. Als jij graag met een medewerker wil delen dat je een jongetje hebt gehad en stiekem op een meisje had gehoopt dan is er niemand die jou of de winkelmedewerker tegenhoudt. Alleen willen ze dus niet dat de winkelmedewerker a.d.h.v. gesprek zegt: "kijk eens, speelgoedauto's, vinden jongens hartstikke leuk".
Wat andere mensen wel of niet willen zeggen daar hebben fascisten ook een broertje dood aan.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen willen ze dus niet dat de winkelmedewerker a.d.h.v. gesprek zegt: "kijk eens, speelgoedauto's, vinden jongens hartstikke leuk".
Je moet Joop.nl eens lezen, absurd die teksten daar.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef LelijKnap het volgende:
Ziek, ziek, ziek, er zijn users die totalitair beleid aan het verdedigen zijn alsof het de normaalste zaak van de wereld is. ''Waar heb je het over? Ze zeggen alleen: dit mag je niet zeggen!''
Ik had nooit kunnen bevroeden dat ze zo snel zo hard zouden afgleiden. Ondanks alle signalen. Ik vrees voor de toekomst.
Meid toch.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dit echt fascinerend.. zie je het zelf echt niet of.. ben je zo bezig met je ego te verdedigen.. of is dit een "advocaat van de duivel" situatie...
Die selectieve blindheid die je laat zien... het schokt mij. Oprecht.
MIjn aanwezigheid op fok is er een van momenten, of het nu onderweg is of achter mijn PC.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft in ieder geval een leuke vriendin en goede baan -en zit dus niet, zoals jij, de hele dag op FoK te trollen-
Al-Nusra was niet de enige extremistenclub die onze overheid financieert.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet Joop.nl eens lezen, absurd die teksten daar.
quote:Op donderdag 26 september 2019 12:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Al-Nusra was niet de enige extremistenclub die onze overheid financierd.
Ja zo werkt dat niet, afstoten die handel.quote:De website is een onderdeel van (en wordt betaald door) de VARA, een publieke omroep die wordt gefinancierd door de overheid (dus door mensen die in/aan Nederland belasting betalen). De VARA en Joop.nl stellen dat de website wordt betaald met het geld dat de omroep ontvangt uit zijn ledencontributie, niet uit de subsidie die zij ontvangt van de Nederlandse staat
Ik vrees met grote vreze!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef LelijKnap het volgende:
Ziek, ziek, ziek, er zijn users die totalitair beleid aan het verdedigen zijn alsof het de normaalste zaak van de wereld is. ''Waar heb je het over? Ze zeggen alleen: dit mag je niet zeggen!''
Ik had nooit kunnen bevroeden dat ze zo snel zo hard zouden afgleiden. Ondanks alle signalen. Ik vrees voor de toekomst.
Ik met een freesmachine!quote:
Geef daar nou eens een bron voor dan!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:05 schreef SpecialK het volgende:
Winkelpersoneel mag dus geen uitspraken meer doen over wel speelgoed volgens hun geschikt is voor welk geslacht. Dat soort gesprekken moeten aan banden worden gelegd.
We hebben al vastgesteld dat users hier dat OK vinden ongeacht of het exact zo is zoals beschreven in het bericht. Dat is wat mij betreft al interessant genoeg want het toont aan dat er absoluut geen bodem op zit.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Geef daar nou eens een bron voor dan!Behalve die hearsay uit het bericht!
Er wordt niks ingeperkt. Men wil alleen af van de automatische reflex dat jongens met auto's moeten spelen en meiden met poppen. Het enige wat je dus niet meer in zo'n gesprek zult horen is dus "Verjaardag voor een jongen? Nou loop dan maar even mee naar onze speelgoedauto's".quote:Op donderdag 26 september 2019 12:29 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Dat is dus precies het beperken van wat iemand kan zeggen waar SpecialK het over heeft.
ja wel als de overheid je dat oplegt inderdaad. Dit niet inzienquote:Op donderdag 26 september 2019 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt niks ingeperkt. Men wil alleen af van de automatische reflex dat jongens met auto's moeten spelen en meiden met poppen. Het enige wat je dus niet meer in zo'n gesprek zult horen is dus "Verjaardag voor een jongen? Nou loop dan maar even mee naar onze speelgoedauto's".
Welk een horror!
Je lult maar een eind weg dus?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:40 schreef SpecialK het volgende:
We hebben al vastgesteld dat users hier dat OK vinden ongeacht of het exact zo is zoals beschreven in het bericht. Dat is wat mij betreft al interessant genoeg want het toont aan dat er absoluut geen bodem op zit.
Daar staat nergens dat je niet over jongen of meisjes mag beginnen!quote:'If you go to a shop to buy a toy for your young niece or nephew, the first question is: "Is it for a girl or a boy?" and not: "Do they like to play outside? Do they like to play construction games? Do they like to play at taking care of a baby?".'
Vrouwenkleren en mannen kleren ook maar door elkaar heen hangen bij kledingwinkels?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt niks ingeperkt. Men wil alleen af van de automatische reflex dat jongens met auto's moeten spelen en meiden met poppen. Het enige wat je dus niet meer in zo'n gesprek zult horen is dus "Verjaardag voor een jongen? Nou loop dan maar even mee naar onze speelgoedauto's".
Welk een horror!
Je kan het zo erg bagataliseren en ridiculiseren als je maar wilt. Het ziet er nu naar uit dat je bij wet verboden wordt om iets te zeggen, en dat bevalt me totaal niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welk een horror!
Gvdquote:Op donderdag 26 september 2019 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welk een horror!
Misschien verdwijnen die icoontjes naast de gebruikersnamen op FOK! ook wel. Je weet het nooit met die fascisten!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vrouwenkleren en mannen kleren ook maar door elkaar heen hangen bij kledingwinkels?
Denk dat onze 30 cm afgehakt wordt tot kleine clit in den toekomst.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Misschien verdwijnen die icoontjes naast de gebruikersnamen op FOK! ook wel. Je weet het nooit met die fascisten!
Dat blijkt dus helemaal nergens uit.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:45 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Je kan het zo erg bagataliseren en ridiculiseren als je maar wilt. Het ziet er nu naar uit dat je bij wet verboden wordt om iets te zeggen, en dat bevalt me totaal niet.
Ah, dat miste nog in dit topic. Ik heb weer een volle bingokaart.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat onze 30 cm afgehakt wordt tot kleine clit in den toekomst.
Kindjes krijgen kan wel met vluchtelingen, die zijn immers zielig maar wel mannelijk.
quote:Op donderdag 26 september 2019 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, dat miste nog in dit topic. Ik heb weer een volle bingokaart.
In dit geval wel, want het snijdt hout!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:49 schreef LelijKnap het volgende:
Humor?! Mag dat wel van de Goedbedoelende staat?
https://joop.bnnvara.nl/o(...)tkenner-van-het-jaarquote:Kortom, er zijn veel personen en organisaties die de waarheid zoveel geweld aandoen dat je het crimineel zou kunnen noemen. Sommige experts pleiten dan ook voor het criminaliseren van het verspreiden van desinformatie. Ook op ons blog Sargasso is deze discussie gevoerd. Het is duidelijk dat het verspreiden van des- en misinformatie veel meer aandacht moet krijgen en dat we moeten ophouden met het publiek een misleidend ‘both sides’-perspectief voor te schotelen.
Dit is wel de manier waarop de Fransen dit hebben geimplementeerd. Van Engelshoven heeft inderdaad nog niet aangegeven de wet hetzelfde in te voeren dat erken ik ook.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat blijkt dus helemaal nergens uit.
'men' heeft niks te willen !! wat iemand zegt in zijn / haar winkel daar heeft de overheid totaal geen fuck mee te maken, tis ook horror dat je ineens papieren moet invullen dat je na je dood ze met je fikken van je lichaam moeten afblijven.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welk een horror!
Eens en amen eigenlijk.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:34 schreef -Chakotay- het volgende:
...
Niet dat ik het per definitie stom vind dat een jongen met een poppenwagen loopt, als hij dat graag doet, prima toch?
Maar het stimuleren en aanmoeding om je zoon met "vrouwen" speelgoed te spelen (en vice versa), door hem een vals beeld te geven van geslacht is ronduit belachelijk en abject, een jongen is geboren als jongen en moet een man worden, het is de taak en plicht van elke ouder om hun kinderen daarin te begeleiden.
Gebeurt dit niet, dan kan het kind in kwestie er traumatische klachten aan overhouden.
Daarnaast gaat het hele romantische beeld van speelgoed kopen ook naar de klote, jongens rennen naar de jongenshoek, meisjes naar de meisjeshoek en worden allebei zielsgelukkig van het speelgoed die ze daar aantreffen. Gun een jongen om een jongen te zijn en een meisje om een meisje te zijn.
NEE!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:51 schreef Luckyseven het volgende:
Dit is wel de manier waarop de Fransen dit hebben geimplementeerd.
Daar staat nergens dat je niet over jongen of meisjes mag beginnen!quote:'If you go to a shop to buy a toy for your young niece or nephew, the first question is: "Is it for a girl or a boy?" and not: "Do they like to play outside? Do they like to play construction games? Do they like to play at taking care of a baby?".'
Er is maar één side, de deugside.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://joop.bnnvara.nl/o(...)tkenner-van-het-jaar
Ik doe deze er ook maar even bij, extreem links is gewoon eng.
En de overheid bepaald wat dat is. Andere meningen worden niet getollereerd.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er is maar één side, de deugside.
Er is nog helemaal niks geïmplementeerd. Er is alleen een wens uitgesproken door een minister.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:51 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Dit is wel de manier waarop de Fransen dit hebben geimplementeerd.
Allright.quote:Van Engelshoven heeft inderdaad nog niet aangegeven de wet hetzelfde in te voeren dat erken ik ook.
Ik heb niet zoveel met dramatische taal en de links met fascisme. Meestal is de soep niet zo heet als 'ie wordt opgediend. En vooralsnog blijkt nergens uit dat het verboden wordt om gesprekken te voeren met klanten of de inhoud daarvan dwangmatig te beperken.quote:Maar ik zie je in dit topic al heel lang erg kinderachtig reageren op mensen die het wettelijk beperken van wat je mag zeggen eng vinden. En door de link die in het artikel zelf met de Franse wet wordt gelegd is het niet raar dat deze discussie wordt aangesneden.
Eens. Wetenschappelijke feiten ontkennen over de verschillen in biologie tussen verschillende rassen is al een feit btw. "Racisme op wetenschappelijke basis", superfout en strafbaar. I kid you not.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
Blijft toch bijzonder om te zien dat al deze mensen die normaal in een TBS kliniek thuishoren zich intussen in de politiek hebben weten binnen te wurmen.
...
Wat is het volgende. ... Wetenschappelijke feiten ontkennen over de verschillen in biologie tussen mannen en vrouwen?
Dit soort mensen moeten opgesloten worden in een inrichting.
Realiteit is heteronormatief dus seksistisch en onderdrukkendquote:Op donderdag 26 september 2019 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
Blijft toch bijzonder om te zien dat al deze mensen die normaal in een TBS kliniek thuishoren zich intussen in de politiek hebben weten binnen te wurmen.
Dat concept 'menselijke natuur' blijft toch een vreemd concept voor veel van dit soort volidioten. Doorgeslagen feministen die denken dat genderspecifieke opvoeding de oorzaak is van parttime werkende vrouwenWat is het volgende. Ontkennen dat vrouwen zwanger kunnen raken ? Wetenschappelijke feiten ontkennen over de verschillen in biologie tussen mannen en vrouwen?
Dit soort mensen moeten opgesloten worden in een inrichting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |