abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2019 @ 16:37:30 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189116807
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

[ afbeelding ]
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

[ afbeelding ]
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 25 september 2019 @ 16:38:29 #2
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189116823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:36 schreef DuizendGezichten het volgende: [..] Ik zie hier geen woord over het al dan niet vrijgeven van militaire hulp en financiering. Biden en zoon komen één keer voorbij. Verder kruipen ze behoorlijk in elkaars anus, maar dat is niet impeachable. Maar dit is een transcript van de administratie zelf, toch? Kijken wat de klokkenluider precies heeft gemeld.
Het is een memo, geen transcript. Dat gesprek duurde een half uur en dit zijn enkele pagina's.
pi_189116831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
En dan gaat het plots uit het niets over 'Biden's son'. Geen introductie, geen verdere toelichting. Gewoon 'Biden's son'. Zo praten mensen niet irl.
[..]

Het is een memo/samenvatting. Gesprek van 30 minuten (staat bovenaan) op maar 4,5 bladzijde lijkt me ook niet kloppen.
pi_189116839
Cnn gaat erin met gestrekt been met ook achtergrond info.
Niet na te vertellen of samen te vatten.
Blijkbaar waren de R’s vooraf wel op de hoogte van de inhoud.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 16:40:56 #5
54593 crew  Olga
Cheese
pi_189116862
Waarom komt hij zijn belofte niet na?

POTUS says he's releasing the full transcript of the Ukraine call,
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_189116881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:36 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Ik zie hier geen woord over het al dan niet vrijgeven van militaire hulp en financiering.

Biden en zoon komen één keer voorbij.

Verder kruipen ze behoorlijk in elkaars anus, maar dat is niet impeachable.

Maar dit is een transcript van de administratie zelf, toch?

Kijken wat de klokkenluider precies heeft gemeld.
Als ik het persbericht van Zelenskyy erbij pak na dit gesprek hebben ze wel allebei iets anders gehoord. Ik zie Trump bijvoorbeeld nergens zijn steun voor het 'large scale reform program' uitspreken, of een afspraak maken om de 'practical issues of Ukrainian-American cooperation' te bespreken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189116885
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:39 schreef Em31 het volgende:

[..]

Het is een memo/samenvatting. Gesprek van 30 minuten (staat bovenaan) op maar 4,5 bladzijde lijkt me ook niet kloppen.
Maar wel meerdere zinnen gebruiken om Giuliani te introduceren als 'mayor of New York'.

Maar goed, volgens dat transcript heeft Zelensky inderdaad gevraagd in de zaak Biden te duiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 september 2019 @ 16:42:41 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189116886
Maar als het dus zo is dat de IG een criminal referral deed hierover aan de DOJ en Barr wordt genoemd in deze memo, dan kan het toch niet zo zijn dat Barr zelf geoordeeld heeft gewoon geen onderzoek te laten doen?!

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 25-09-2019 16:48:42 ]
  woensdag 25 september 2019 @ 16:43:14 #9
384435 klappernootopreis
pi_189116898
Wat het ook is, het is allemaal niet kies. Vooral niet mbt Ukraine en een president die net een groot FBI onderzoek heeft gehad ivm de politieke tegenstander van Zelensky, Putin. Als je dan toch een land gaat chanteren/beinvloeden, dan doe je dit toch echt niet bij een voormalige oostblok staat.
pi_189116973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is een memo, geen transcript. Dat gesprek duurde een half uur en dit zijn enkele pagina's.
Memo, duidelijk. Een Barretje dus. Maar laten we dan in godsnaam hopen dat het volledige transcript nog vrijkomt, want dit is mijns inziens vleesch nog vis.
Op het scherp van de snede.
  woensdag 25 september 2019 @ 16:48:39 #11
384435 klappernootopreis
pi_189116975
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar als het dus zo is dat de IG een criminal referral maakte hierover aan de DOJ en Barr wordt genoemd in deze memo, dan kan het toch niet zo zijn dat Barr zelf geoordeeld heeft gewoon geen onderzoek te laten doen?!
Ik denk dan ook niet dat Barr dit zou hebben gewild. Die is slim genoeg om zich niet aan een dergelijke kwestie zijn vingers te branden.
  woensdag 25 september 2019 @ 16:48:54 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189116981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:18 schreef Ulx het volgende:
Trump probeerde nog een deal te sluiten met Pelosi om dit te voorkomen.

Maar Trump en deals sluiten....
Voelt als Cartman in die episode waarin hij het aan de stok heeft met Wendy.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_189117008
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik het persbericht van Zelenskyy erbij pak na dit gesprek hebben ze wel allebei iets anders gehoord. Ik zie Trump bijvoorbeeld nergens zijn steun voor het 'large scale reform program' uitspreken, of een afspraak maken om de 'practical issues of Ukrainian-American cooperation' te bespreken.
Dank.
  woensdag 25 september 2019 @ 16:50:42 #14
384435 klappernootopreis
pi_189117013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:48 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Memo, duidelijk. Een Barretje dus. Maar laten we dan in godsnaam hopen dat het volledige transcript nog vrijkomt, want dit is mijns inziens vleesch nog vis.
Die moet gewoon naar het Congres. Dat is voor beide partijen het beste. Als Trump werkelijk over de schreef is gegaan, moet hij er voor boeten, zo niet, dan zijn de gevolgen voor de Dems.
pi_189117023
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar als het dus zo is dat de IG een criminal referral deed hierover aan de DOJ en Barr wordt genoemd in deze memo, dan kan het toch niet zo zijn dat Barr zelf geoordeeld heeft gewoon geen onderzoek te laten doen?!
Volgens mij beslist Barr daar ook niet over.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 16:52:50 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_189117058
Trump zegt in een persconferentie dat mensen tegen hem zeggen dat hij zo ontzettend vriendelijk was in dat gesprek, 'we didn't know you could be so friendly!'. En natuurlijk komt Clinton nog even ter sprake.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_189117060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:50 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Die moet gewoon naar het Congres. Dat is voor beide partijen het beste. Als Trump werkelijk over de schreef is gegaan, moet hij er voor boeten, zo niet, dan zijn de gevolgen voor de Dems.
En als het goed is, geeft een impeachment-inquiry het Huis meer mogelijkheden om vertraging of obstructie van het Witte Huis tegen te gaan. Laten we hopen dat de Democraten er vaart bij zetten.
pi_189117061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:48 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Dit is niet samengevat door Barr. Je hebt een aantal mensen die meeluisteren met gesprekken om het gesprek te noteren en aantekeningen te maken. Aan het einde van het gesprek vergelijken ze die aantekeningen en maken ze er een geheel van. Dat is dit memorandum, daar is verder ook niet in gesneden.
pi_189117066
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij beslist Barr daar ook niet over.
Ik ben verre van een Amerikaans staatsrechtkenner hoor. Maar het lijkt me dat het hoofd van hetcdepartement een Aanwijzingsbevoegdheid heeft?
zie email 27 oktober
pi_189117092
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is niet samengevat door Barr. Je hebt een aantal mensen die meeluisteren met gesprekken om het gesprek te noteren en aantekeningen te maken. Aan het einde van het gesprek vergelijken ze die aantekeningen en maken ze er een geheel van. Dat is dit memorandum, daar is verder ook niet in gesneden.
Maar wie zegt er dat er niet al gecensureerd is in de schrijffase.
zie email 27 oktober
  woensdag 25 september 2019 @ 16:54:57 #21
384435 klappernootopreis
pi_189117096
quote:

[..]

kun je aan het memorandum nummer herleiden wie dit heeft opgesteld? Dan weten we ook wie de klokkenluider is. Volgens Fox news een bias en partijdig personage.
pi_189117107
quote:

[..]

Begrijp ik. Maar een onvolledige boodschap de media inslingeren om de mensen en media alvast te primen, voordat het echte werk vrijkomt. Dat is een Barretje, toch?
  woensdag 25 september 2019 @ 16:56:16 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_189117118
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189117124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:54 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

kun je aan het memorandum nummer herleiden wie dit heeft opgesteld? Dan weten we ook wie de klokkenluider is. Volgens Fox news een bias en partijdig personage.
Zo te zien is die memo ‘confidential’, dat is een vrij laag rubriceringsniveau. Dikke kans dus dat een aanzienlijke groep er toegang toe had.
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 16:57:23 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_189117131
‘I would like you to do us a favour’

Oeps....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_189117154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben verre van een Amerikaans staatsrechtkenner hoor. Maar het lijkt me dat het hoofd van hetcdepartement een Aanwijzingsbevoegdheid heeft?
Dit is in eerste instantie via de Acting Director of National Intelligence (Maguire) gegaan. Die heeft de klacht niet doorgestuurd. Na een subpoena van Schiff heeft het DoJ zich er pas mee bemoeit en een memo geschreven (niet Barr zelf), maar toen waren we al bijna een halve maand verder.

Uiteindelijk is het Maguire die dit allemaal liep te traineren.
  woensdag 25 september 2019 @ 16:58:50 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189117155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:57 schreef Ulx het volgende:

Oeps....
Is niets mis mee, uiteraard. En het is nu duidelijk dat er absoluut geen geldbedrag tegenover stond, dus van machtsmisbruik is zeker geen sprake.

Daar staan de Dems dan met hun impeachment-bullshit. In hun hemd. :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 17:00:13 #28
426493 crew  PippenScottie
pi_189117182
Ik ben nog steeds extreem wantrouwig hoe meegaand het witte huis en de Republikeinen in de senaat zijn.

Dit lijkt alsof je gewoon in eigen doel schiet.
My friends all drive horses
pi_189117189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

[..]

Voor de mensen die hier meer over willen lezen. Is toendertijd waarschijnlijk niet eens langsgekomen in dit topic.

https://www.nytimes.com/2(...)hotel-turnberry.html
[..]

Ah die had ik even gemist.
Neemt niet weg dat er nog legio andere gevallen zijn waarbij Trump z'n eigen locaties doodleuk laat gebruiken. Dat is ook de hele reden dat je er fatsoenlijk afstand van neemt. Dat doet hij dus absoluut niet.
Wij vinden hier dat een tweede kamerlid een gift van een paar tientjes al moet melden, hoe je dan de niet al te verhullende zelfverrijking van Trump goed kunt keuren is mij een raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189117192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Is niets mis mee, uiteraard. En het is nu duidelijk dat er absoluut geen geldbedrag tegenover stond, dus van machtsmisbruik is zeker geen sprake.

:') Is dit de nieuwe verdedigenslinie? De doelpalen schuiven weer.
Machtsmisbruik tot en met dit.
zie email 27 oktober
pi_189117224
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:00 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben nog steeds extreem wantrouwig hoe meegaand het witte huis en de Republikeinen in de senaat zijn.

Er klopt dan ook iets niet. Iets in mij zegt dat er keihard valsheid in geschrifte wordt gepleegd.
Maar aan de andere kant vind ik dat wel weer heel vergaand. Maar dat dit niet de hele waarheid is lijkt me duidelijk.
zie email 27 oktober
pi_189117246
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er klopt dan ook iets niet. Iets in mij zegt dat er keihard valsheid in geschrifte wordt gepleegd.
Maar aan de andere kant vind ik dat wel weer heel vergaand. Maar dat dit niet de hele waarheid is lijkt me duidelijk.
Ik heb ook het flauwe vermoeden dat dit "transcript" echt voor geen meter klopt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 september 2019 @ 17:05:43 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_189117272
JakeSherman twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:16:39 the few democrats i’ve spoken to since this came out are absolutely gobsmacked that the White House released this. reageer retweet
costareports twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:24:52 Several Senate Republicans I've spoken with in the last hour are stunned that the WH is releasing this transcript. They do not think it helps the president's cause. And they expect today's Senate GOP lunch to be quite the get-together. reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:08:08 #34
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189117315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat moet die klokkenluider dan kunnen bevestigen of ontkennen he.

Zijn er al vermoedens wie dat is trouwens? Coats? Bolton? :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 17:09:26 #35
3928 Ulx
pi_189117329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:05 schreef speknek het volgende:
JakeSherman twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:16:39 the few democrats i’ve spoken to since this came out are absolutely gobsmacked that the White House released this. reageer retweet
costareports twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:24:52 Several Senate Republicans I've spoken with in the last hour are stunned that the WH is releasing this transcript. They do not think it helps the president's cause. And they expect today's Senate GOP lunch to be quite the get-together. reageer retweet
Als dit vrijgeven zijn verdediging is vraag ik me af wat er nog meer aan bagger boven gaat komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:09:37 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_189117335
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik heb ook het flauwe vermoeden dat dit "transcript" echt voor geen meter klopt.
Misschien hier maar het lijkt mij een beetje gezocht

ddiamond twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:14:02 The White House transcript of the Ukraine call uses three ellipses - all when Trump is making requests, like here. https://t.co/vCGJlAg2la reageer retweet
pi_189117376
quote:

[..]

Dus als Rutte de leider van een ander land had gevraagd Wilders of Baudet te onderzoeken op basis van vaagheden, dan was er volgens jou niets aan de hand?

Ik kan je verklappen dat dat Rutte de kop had gekost.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 17:13:04 #38
3928 Ulx
pi_189117382
quote:

[..]

quote:
Zelensky: “I would also like to thank you for your great support in the area of defense...” (That’s the military aid.)
Trump’s next line: “I would like you to do us a favor though...”

pi_189117424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als Rutte de leider van een ander land had gevraagd Wilders of Baudet te onderzoeken op basis van vaagheden, dan was er volgens jou niets aan de hand?

Dezelfde dag nog een unanieme motie van wantrouwen.
zie email 27 oktober
pi_189117436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte zit anders nog steeds op zijn plaats, ondanks het politieke proces tegen Wilders.
pi_189117470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Rutte zit anders nog steeds op zijn plaats, ondanks het politieke proces tegen Wilders.
Ah, en hoe zijn beide situaties precies vergelijkbaar, beste jongen?
pi_189117495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En welke buitenlandse leider is daar bij betrokken.

Bonus tip: art. 127 RO
zie email 27 oktober
pi_189117517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, en hoe zijn beide situaties precies vergelijkbaar, beste jongen?
Dat Rutte en zijn vriendjes ook tot van alles in staat zijn.
pi_189117529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vertel.
pi_189117549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel.
Nee doe maar niet. We houden het hier enigszins ontopic
zie email 27 oktober
  woensdag 25 september 2019 @ 17:24:30 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189117558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Is hij dan ook niet genoemd in het whistleblower verhaal?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 25 september 2019 @ 17:24:31 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189117559
quote:
I have many Ukrainian friends, their incredible ·people.
Overigens, mag ik concluderen dat Trump ongeveer 1000 woorden kent en niet veel meer? Wat een zinnen zeg.
pi_189117589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

Overigens, mag ik concluderen dat Trump ongeveer 1000 woorden kent en niet veel meer? Wat een zinnen zeg.
Zou doodmoe worden van zo'n figuur in m'n omgeving.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:28:32 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189117611
JYSexton twitterde op woensdag 25-09-2019 om 17:17:48 The actual call was at least three times as long as the readout and reportedly Trump pressured Zelensky eight times to investigate Biden and work with Giuliani and Barr.The full transcript and complaint have to come out, because this is already enough for removal from office. reageer retweet
Dit waren slechts 'notes', geen letterlijke citaten ofzo.
pi_189117630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel.
Dat is voor een ander topic, dit topic gaat over de Amerikaanse politiek
pi_189117668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar wie zegt er dat er niet al gecensureerd is in de schrijffase.
Dat kan ook. Zojuist geld ingezet op een van de notulisten als klokkenluider die onder druk bepaalde zaken weg moesten laten uit het memorandum.

Wel beetje BNW, maar yolo.
pi_189117820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan ook. Zojuist geld ingezet op een van de notulisten als klokkenluider die onder druk bepaalde zaken weg moesten laten uit het memorandum.

Wel beetje BNW, maar yolo.
Geld ingezet?
pi_189117854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geld ingezet?
Bij wijze van, maar dit lijkt me wel een spectaculaire ontknoping.
pi_189117916
kylegriffin1 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 17:45:52 Republican Rep. Matt Gaetz reveals on @MSNBC that he and other members of Congress were invited to the White House this morning to discuss the memo of the Ukraine phone call with Trump. reageer retweet
Ik vermoed dat daar geen Democraten bij uitgenodigd waren.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 25 september 2019 @ 17:56:18 #55
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_189117954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 16:57 schreef Ulx het volgende:

Oeps....
Een dikke oeps inderdaad.
Dat neigt naar een quid pro quo, want de favor moet gereturned worden, uiteraard.

Bij een normaal, informeel of belangrijk verzoek is het ok, maar bij zo'n politiek spelletje? En dan de persoonlijke advocaat van Trump die diplomaten vervangt bij meerdere contacten met Oekraine... Dit zaakje stinkt aan alle kanten.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 18:08:25 #56
3928 Ulx
pi_189118116
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:53 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 17:45:52 Republican Rep. Matt Gaetz reveals on @:MSNBC that he and other members of Congress were invited to the White House this morning to discuss the memo of the Ukraine phone call with Trump. reageer retweet
Ik vermoed dat daar geen Democraten bij uitgenodigd waren.
Die organiseren zelf wel een bespreking.
pi_189118215
Schiff heeft een overtuigend verhaal, eerlijk gezegd.
pi_189118225
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:00 schreef PippenScottie het volgende:

Als je nagaat hoeveel personeel er al uitgezet is door Trump en hoe men daar denkt over het niveau van potus is het niet zo verwonderlijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 18:20:54 #59
3928 Ulx
pi_189118271
DNI baas McGuire geeft lafjes aan dat ze graag een oplossing zoeken samen met WH en Congres.

Het is heel simpel: geef alles aan het Huis.
pi_189118356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:16 schreef DuizendGezichten het volgende:
Schiff heeft een overtuigend verhaal, eerlijk gezegd.
Schiff:

The transcript of the call reads like a classic mob shakedown

– We do a lot for Ukraine
– There’s not much reciprocity
– I have a favor to ask
– Investigate my opponent
– My people will be in touch

Nice country you got there.

It would be a shame if something happened to her.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_189118575
eelcobvr twitterde op woensdag 25-09-2019 om 18:12:43 Het verweer van het Witte Huis, per ongeluk gestuurd naar de Democraten https://t.co/8vQho78zzY reageer retweet
zie email 27 oktober
  woensdag 25 september 2019 @ 18:41:20 #62
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189118595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:40 schreef trein2000 het volgende:
eelcobvr twitterde op woensdag 25-09-2019 om 18:12:43 Het verweer van het Witte Huis, per ongeluk gestuurd naar de Democraten https://t.co/8vQho78zzY reageer retweet
whehe, wat een ellende weer :')
  woensdag 25 september 2019 @ 18:44:34 #63
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189118659
quote:
Ah grappig, je zag MangoTree al meteen beginnen over absentie van een quid pro quo: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #664: Spanning rond de whistleblower
pi_189118911
18D-schaak uiteraard.
pi_189118994
brhodes twitterde op woensdag 25-09-2019 om 17:53:57 So the Barr DoJ was suppressing a whistle blower complaint that apparently implicates Barr in Trump’s Ukraine scheme. The corruption is everywhere in this Administration. reageer retweet
gregpmiller twitterde op woensdag 25-09-2019 om 17:56:45 Important point -- Barr/DOJ advised the DNI not to share the whistleblower complaint, even as Barr/DOJ was named on the call at the heart of the whistleblower complaint. https://t.co/UVKglV8kPq reageer retweet
pi_189119118
quote:
Haha, wat een faal :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 19:14:31 #67
3928 Ulx
pi_189119128
Dit is dus goede reclame voor Trump en de GOP volgens enkelen.
pi_189119364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:14 schreef Ulx het volgende:
Volgens wie?
pi_189119383
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Schiff:

The transcript of the call reads like a classic mob shakedown

– We do a lot for Ukraine
– There’s not much reciprocity
– I have a favor to ask
– Investigate my opponent
– My people will be in touch

Nice country you got there.

It would be a shame if something happened to her.
Hij is ook openbaar aanklager geweest, meen ik me te herinneren.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 19:36:19 #70
3928 Ulx
pi_189119441
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:29 schreef koemleit het volgende:

[..]

Volgens wie?
Wat figuren hier en op Twitter die beweren dat Trump van deze puinhoop gaat profiteren.
pi_189119701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:14 schreef Ulx het volgende:
Bill Clinton werd populairder door de impeachment procedure en Nixon niet. Het is maar net welke kant hij opwiebert.
pi_189119708
We're gonna need a bigger popcorn machine.

Ik wilde haast nog tegenwerpen dat de gelekte talking points misschien met opzet zijn verstuurd en gefabriceerd zijn, maar .... nee. Ik ben ermee gestopt om te denken dat de Trump-adminstratie zichzelf niet meer kan overtreffen qua incompetentie.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 19:56:33 #73
54593 crew  Olga
Cheese
pi_189119719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bill Clinton werd populairder door de impeachment procedure en Nixon niet. Het is maar net welke kant hij opwiebert.
Maar goed de reden voor hun impeachement procedure verschilden natuurlijk heel erg van elkaar.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_189119773
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:29 schreef koemleit het volgende:

[..]

Volgens wie?
Als je op de frontpage kijkt denk ik volgens 80-90%. De meesten denken dat dit weer een geweldige overwinning voor Trump is. Nou is dat natuurlijk een hele lage standaard maar goed. Het is natuurlijk wel zo dat Trump heel veel wegkomt wat een ander de kop zou kosten.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 20:09:52 #75
3928 Ulx
pi_189119969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarna won de GOP vrij vaak.
pi_189120078
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom Trump nou aandringt op zo'n onderzoek. Als ik politifact moet geloven zijn er helemaal geen aanwijzingen dat Biden Oekraïne onder druk heeft gezet om zijn zoon. Lijkt me niet dat een onderzoek iets op gaat leveren.

Daarnaast, Trump dringt (lijkt het) aan op een onderzoek naar mogelijke chantage van Oekraïne door Biden door Oekraïne... te chanteren. Hij kan zelf toch wel bedenken hoe ironisch dat is?
Incelfrikandel
  woensdag 25 september 2019 @ 20:21:06 #77
414827 Wave103
It's not pop music
pi_189120187
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom Trump nou aandringt op zo'n onderzoek. Als ik politifact moet geloven zijn er helemaal geen aanwijzingen dat Biden Oekraïne onder druk heeft gezet om zijn zoon. Lijkt me niet dat een onderzoek iets op gaat leveren.

Daarnaast, Trump dringt (lijkt het) aan op een onderzoek naar mogelijke chantage van Oekraïne door Biden door Oekraïne... te chanteren. Hij kan zelf toch wel bedenken hoe ironisch dat is?
Die man kijkt 24/7 Fox News, die leeft in een bubbel
pi_189120264
Dit ziet er niet goed uit voor Trump. Ben benieuwd of hij zich hieruit kan praten. Dit helpt Biden overigens ook niet. Ik denk dat de kans is toegenomen dat Warren de Democratische kandidaat wordt. Die lijkt sowieso in meerdere staten flink te stijgen in de peilingen.
pi_189120427
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Biden zijn zoon moe(s)t waarschijnlijk de nieuwe ‘but her emails’ worden ofzo?
pi_189120523
quote:

Ja als je erover nadenkt slaat dit allemaal nergens op. Maar als je niet nadenkt en gewoon de frontpage leest is dit 4D schaak.
pi_189120911
quote:
Ha! Zoiets vermoedde ik al :D
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 01:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik kan het toch maar moeilijk geloven. What's the catch? :D

Waarom nu ineens wel? Mss hebben er mensen met ontslag gedreigd? Maguire of zo? Mulvaney? :P

Ow the DNI speaks:

[ afbeelding ]

pi_189120912
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:55 schreef robdriessen het volgende:
We're gonna need a bigger popcorn machine.

Ik wilde haast nog tegenwerpen dat de gelekte talking points misschien met opzet zijn verstuurd en gefabriceerd zijn, maar .... nee. Ik ben ermee gestopt om te denken dat de Trump-adminstratie zichzelf niet meer kan overtreffen qua incompetentie.
Het is natuurlijk wel zo dat er nergens staat 'zo moeten we ons verdedigen', maar gewoon een "objectief" stuk dat de hele zaak gewoon fake news is. Wat mij betreft is het wel gelekt. Het gaat immers nu als een lopend vuurtje rond internet en iedereen leest nu de talking points. En wat is er beter dan talking points verspreiden?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_189121093
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja als je erover nadenkt slaat dit allemaal nergens op. Maar als je niet nadenkt en gewoon de frontpage leest is dit 4D schaak.
En als je anders beweert worden ze mad. Dat is dan ook wel weer apart. En vermakelijk.
Incelfrikandel
pi_189121534
Dit is toch wel de slapste poging tot afleiden tot nu toe

realDonaldTrump twitterde op woensdag 25-09-2019 om 20:13:43 Wow! “Ukraine Whistleblower’s lead attorney donated to Biden.” @FreeBeacon reageer retweet
En hij krijgt het meteen voor zijn kiezen ook natuurlijk

jaketapper twitterde op woensdag 25-09-2019 om 21:45:14 You know who else donated to Biden? Donald J. Trump, in 2001. https://t.co/GBu626VTBZ https://t.co/o6K4pQ03jk reageer retweet
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_189122172
kylegriffin1 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:35:24 Breaking on @MSNBC: @NicolleDWallace reports that the Senate Intelligence Committee is in possession of the whistleblower complaint. reageer retweet
En POTUS staat bij de pers conferentie van de UN weer de ene na de andere leugen te vertellen

Factcheck draadje:

ddale8 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:22:21 Quotes and fact checks on Trump's press conference will be in this thread. reageer retweet
pi_189122218
thx voor alle updates, uitleg etc ^O^
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_189122304
MSNBC kapt Trump zelfs af om te vertellen dat hij staat te liegen:

kylegriffin1 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:40:01 .@NicolleDWallace cuts in on @MSNBC during Trump's speech, says "the president isn't telling the truth" when he talks about the Bidens. reageer retweet
  woensdag 25 september 2019 @ 22:47:12 #89
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_189122325
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:45 schreef Kijkertje het volgende:

kylegriffin1 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:40:01 .@:NicolleDWallace cuts in on @:MSNBC during Trump's speech, says "the president isn't telling the truth" when he talks about the Bidens. reageer retweet
Paniek.
2019: The Great Awakening
pi_189122375
Die gast staat daadwerkelijk in de ruimte te zwammen nu 8)7
Geen touw aan vast te knopen en volledig random.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:51:13 #91
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189122385
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:45 schreef Kijkertje het volgende:

kylegriffin1 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:40:01 .@:NicolleDWallace cuts in on @:MSNBC during Trump's speech, says "the president isn't telling the truth" when he talks about the Bidens. reageer retweet
Zouden er meer moeten doen net als fact checks bij presidentiele debatten. Deze uit 2012 was wel effectief:

pi_189122610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zouden er meer moeten doen net als fact checks bij presidentiele debatten. Deze uit 2012 was wel effectief:

Zou idd standaard moeten gebeuren. Maar de pers kan zich ook wel eens gaan beraden hoe om te gaan met POTUS. Net bijv: iemand stelt een vraag over Zelenski en Trump begint over Clinton:

ddale8 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:55:41 Trump is not really addressing the question about his call to Zelensky. He is instead boasting again that he beat Hillary Clinton 306 to 223, though she got 232, though he has said 223 more than 25 times. He then talks about how Clinton didn't go to Wisconsin. reageer retweet
pi_189122723
De beelden in de tweet hoe Wallace inbreekt op Trump's leugens:

MSNBC twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:45:48 .@NicolleDWallace cuts away from President Trump's news conference:"We hate to do this, but the president isn't telling the truth ... what Trump appears to be trying to do is to turn his own impeachment into a big deflection." https://t.co/8jNGfYYQkD reageer retweet
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 23:16:46 #94
3928 Ulx
pi_189122764
De klacht van de klokkenluider is bij het Congres.
pi_189122782
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zou idd standaard moeten gebeuren. Maar de pers kan zich ook wel eens gaan beraden hoe om te gaan met POTUS. Net bijv: iemand stelt een vraag over Zelenski en Trump begint over Clinton:

ddale8 twitterde op woensdag 25-09-2019 om 22:55:41 Trump is not really addressing the question about his call to Zelensky. He is instead boasting again that he beat Hillary Clinton 306 to 223, though she got 232, though he has said 223 more than 25 times. He then talks about how Clinton didn't go to Wisconsin. reageer retweet
Die man is helemaal de weg kwijt. Vrees dat hij de komende periode nog meer 'unhinged' wordt dan hij al was.
  woensdag 25 september 2019 @ 23:19:37 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189122810
Heeft Pompeo een Ambien in zijn Chocomel gedaan? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2019 @ 23:20:00 #97
3928 Ulx
pi_189122817
Probeert Trump Pence nu onder de bus te gooien? Mij best hoor, maar de GOP zal dat niet waarderen.
pi_189122828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:20 schreef Ulx het volgende:
Probeert Trump Pence nu onder de bus te gooien? Mij best hoor, maar de GOP zal dat niet waarderen.
Die kan hij niet ontslaan, zal leuk worden. Maar waar gaat dit over?
zie email 27 oktober
  woensdag 25 september 2019 @ 23:21:39 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189122839
Warren loopt steeds verder in op Biden _O_
https://www.realclearpoli(...)nomination-6730.html
pi_189122900
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 23:16 schreef Ulx het volgende:
De klacht van de klokkenluider is bij het Congres.
mkraju twitterde op woensdag 25-09-2019 om 23:22:01 Mike Quigley, House Intel Dem, says the whistleblower complaint “reinforces our concerns,” saying the complaint was very well done reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')