SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
[ afbeelding ]
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
[ afbeelding ]
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Het is een memo, geen transcript. Dat gesprek duurde een half uur en dit zijn enkele pagina's.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:36 schreef DuizendGezichten het volgende: [..] Ik zie hier geen woord over het al dan niet vrijgeven van militaire hulp en financiering. Biden en zoon komen één keer voorbij. Verder kruipen ze behoorlijk in elkaars anus, maar dat is niet impeachable. Maar dit is een transcript van de administratie zelf, toch? Kijken wat de klokkenluider precies heeft gemeld.
![]()
Het is een memo/samenvatting. Gesprek van 30 minuten (staat bovenaan) op maar 4,5 bladzijde lijkt me ook niet kloppen.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
En dan gaat het plots uit het niets over 'Biden's son'. Geen introductie, geen verdere toelichting. Gewoon 'Biden's son'. Zo praten mensen niet irl.
[..]![]()
Cnn gaat erin met gestrekt been met ook achtergrond info.
Niet na te vertellen of samen te vatten.
Blijkbaar waren de R’s vooraf wel op de hoogte van de inhoud.![]()
Waarom komt hij zijn belofte niet na?
POTUS says he's releasing the full transcript of the Ukraine call,Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Als ik het persbericht van Zelenskyy erbij pak na dit gesprek hebben ze wel allebei iets anders gehoord. Ik zie Trump bijvoorbeeld nergens zijn steun voor het 'large scale reform program' uitspreken, of een afspraak maken om de 'practical issues of Ukrainian-American cooperation' te bespreken.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:36 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Ik zie hier geen woord over het al dan niet vrijgeven van militaire hulp en financiering.
Biden en zoon komen één keer voorbij.
Verder kruipen ze behoorlijk in elkaars anus, maar dat is niet impeachable.
Maar dit is een transcript van de administratie zelf, toch?
Kijken wat de klokkenluider precies heeft gemeld.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Maar wel meerdere zinnen gebruiken om Giuliani te introduceren als 'mayor of New York'.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is een memo/samenvatting. Gesprek van 30 minuten (staat bovenaan) op maar 4,5 bladzijde lijkt me ook niet kloppen.
Maar goed, volgens dat transcript heeft Zelensky inderdaad gevraagd in de zaak Biden te duiken.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Maar als het dus zo is dat de IG een criminal referral deed hierover aan de DOJ en Barr wordt genoemd in deze memo, dan kan het toch niet zo zijn dat Barr zelf geoordeeld heeft gewoon geen onderzoek te laten doen?!
[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 25-09-2019 16:48:42 ]![]()
Wat het ook is, het is allemaal niet kies. Vooral niet mbt Ukraine en een president die net een groot FBI onderzoek heeft gehad ivm de politieke tegenstander van Zelensky, Putin. Als je dan toch een land gaat chanteren/beinvloeden, dan doe je dit toch echt niet bij een voormalige oostblok staat.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Memo, duidelijk. Een Barretje dus. Maar laten we dan in godsnaam hopen dat het volledige transcript nog vrijkomt, want dit is mijns inziens vleesch nog vis.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is een memo, geen transcript. Dat gesprek duurde een half uur en dit zijn enkele pagina's.Op het scherp van de snede.![]()
Ik denk dan ook niet dat Barr dit zou hebben gewild. Die is slim genoeg om zich niet aan een dergelijke kwestie zijn vingers te branden.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar als het dus zo is dat de IG een criminal referral maakte hierover aan de DOJ en Barr wordt genoemd in deze memo, dan kan het toch niet zo zijn dat Barr zelf geoordeeld heeft gewoon geen onderzoek te laten doen?!Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Voelt als Cartman in die episode waarin hij het aan de stok heeft met Wendy.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:18 schreef Ulx het volgende:
Trump probeerde nog een deal te sluiten met Pelosi om dit te voorkomen.
Maar Trump en deals sluiten....Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dank.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik het persbericht van Zelenskyy erbij pak na dit gesprek hebben ze wel allebei iets anders gehoord. Ik zie Trump bijvoorbeeld nergens zijn steun voor het 'large scale reform program' uitspreken, of een afspraak maken om de 'practical issues of Ukrainian-American cooperation' te bespreken.Op het scherp van de snede.![]()
Die moet gewoon naar het Congres. Dat is voor beide partijen het beste. Als Trump werkelijk over de schreef is gegaan, moet hij er voor boeten, zo niet, dan zijn de gevolgen voor de Dems.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:48 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Memo, duidelijk. Een Barretje dus. Maar laten we dan in godsnaam hopen dat het volledige transcript nog vrijkomt, want dit is mijns inziens vleesch nog vis.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Volgens mij beslist Barr daar ook niet over.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar als het dus zo is dat de IG een criminal referral deed hierover aan de DOJ en Barr wordt genoemd in deze memo, dan kan het toch niet zo zijn dat Barr zelf geoordeeld heeft gewoon geen onderzoek te laten doen?!Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Trump zegt in een persconferentie dat mensen tegen hem zeggen dat hij zo ontzettend vriendelijk was in dat gesprek, 'we didn't know you could be so friendly!'. En natuurlijk komt Clinton nog even ter sprake.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
En als het goed is, geeft een impeachment-inquiry het Huis meer mogelijkheden om vertraging of obstructie van het Witte Huis tegen te gaan. Laten we hopen dat de Democraten er vaart bij zetten.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Die moet gewoon naar het Congres. Dat is voor beide partijen het beste. Als Trump werkelijk over de schreef is gegaan, moet hij er voor boeten, zo niet, dan zijn de gevolgen voor de Dems.Op het scherp van de snede.![]()
Dit is niet samengevat door Barr. Je hebt een aantal mensen die meeluisteren met gesprekken om het gesprek te noteren en aantekeningen te maken. Aan het einde van het gesprek vergelijken ze die aantekeningen en maken ze er een geheel van. Dat is dit memorandum, daar is verder ook niet in gesneden.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:48 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Memo, duidelijk. Een Barretje dus. Maar laten we dan in godsnaam hopen dat het volledige transcript nog vrijkomt, want dit is mijns inziens vleesch nog vis.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Ik ben verre van een Amerikaans staatsrechtkenner hoor. Maar het lijkt me dat het hoofd van hetcdepartement een Aanwijzingsbevoegdheid heeft?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij beslist Barr daar ook niet over.zie email 27 oktober![]()
Maar wie zegt er dat er niet al gecensureerd is in de schrijffase.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is niet samengevat door Barr. Je hebt een aantal mensen die meeluisteren met gesprekken om het gesprek te noteren en aantekeningen te maken. Aan het einde van het gesprek vergelijken ze die aantekeningen en maken ze er een geheel van. Dat is dit memorandum, daar is verder ook niet in gesneden.zie email 27 oktober![]()
kun je aan het memorandum nummer herleiden wie dit heeft opgesteld? Dan weten we ook wie de klokkenluider is. Volgens Fox news een bias en partijdig personage.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is niet samengevat door Barr. Je hebt een aantal mensen die meeluisteren met gesprekken om het gesprek te noteren en aantekeningen te maken. Aan het einde van het gesprek vergelijken ze die aantekeningen en maken ze er een geheel van. Dat is dit memorandum, daar is verder ook niet in gesneden.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Begrijp ik. Maar een onvolledige boodschap de media inslingeren om de mensen en media alvast te primen, voordat het echte werk vrijkomt. Dat is een Barretje, toch?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is niet samengevat door Barr. Je hebt een aantal mensen die meeluisteren met gesprekken om het gesprek te noteren en aantekeningen te maken. Aan het einde van het gesprek vergelijken ze die aantekeningen en maken ze er een geheel van. Dat is dit memorandum, daar is verder ook niet in gesneden.Op het scherp van de snede.![]()
Zo te zien is die memo ‘confidential’, dat is een vrij laag rubriceringsniveau. Dikke kans dus dat een aanzienlijke groep er toegang toe had.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:54 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
kun je aan het memorandum nummer herleiden wie dit heeft opgesteld? Dan weten we ook wie de klokkenluider is. Volgens Fox news een bias en partijdig personage.zie email 27 oktober![]()
‘I would like you to do us a favour’
Oeps....I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dit is in eerste instantie via de Acting Director of National Intelligence (Maguire) gegaan. Die heeft de klacht niet doorgestuurd. Na een subpoena van Schiff heeft het DoJ zich er pas mee bemoeit en een memo geschreven (niet Barr zelf), maar toen waren we al bijna een halve maand verder.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben verre van een Amerikaans staatsrechtkenner hoor. Maar het lijkt me dat het hoofd van hetcdepartement een Aanwijzingsbevoegdheid heeft?
Uiteindelijk is het Maguire die dit allemaal liep te traineren.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Is niets mis mee, uiteraard. En het is nu duidelijk dat er absoluut geen geldbedrag tegenover stond, dus van machtsmisbruik is zeker geen sprake.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:57 schreef Ulx het volgende:
‘I would like you to do us a favour’
Oeps....
Daar staan de Dems dan met hun impeachment-bullshit. In hun hemd.![]()
![]()
Ik ben nog steeds extreem wantrouwig hoe meegaand het witte huis en de Republikeinen in de senaat zijn.
Dit lijkt alsof je gewoon in eigen doel schiet.My friends all drive horses![]()
Ah die had ik even gemist.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
Voor de mensen die hier meer over willen lezen. Is toendertijd waarschijnlijk niet eens langsgekomen in dit topic.
https://www.nytimes.com/2(...)hotel-turnberry.html
[..]
Neemt niet weg dat er nog legio andere gevallen zijn waarbij Trump z'n eigen locaties doodleuk laat gebruiken. Dat is ook de hele reden dat je er fatsoenlijk afstand van neemt. Dat doet hij dus absoluut niet.
Wij vinden hier dat een tweede kamerlid een gift van een paar tientjes al moet melden, hoe je dan de niet al te verhullende zelfverrijking van Trump goed kunt keuren is mij een raadsel.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op woensdag 25 september 2019 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Is niets mis mee, uiteraard. En het is nu duidelijk dat er absoluut geen geldbedrag tegenover stond, dus van machtsmisbruik is zeker geen sprake.
Daar staan de Dems dan met hun impeachment-bullshit. In hun hemd.Is dit de nieuwe verdedigenslinie? De doelpalen schuiven weer.
Machtsmisbruik tot en met dit.zie email 27 oktober![]()
Er klopt dan ook iets niet. Iets in mij zegt dat er keihard valsheid in geschrifte wordt gepleegd.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:00 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben nog steeds extreem wantrouwig hoe meegaand het witte huis en de Republikeinen in de senaat zijn.
Dit lijkt alsof je gewoon in eigen doel schiet.
Maar aan de andere kant vind ik dat wel weer heel vergaand. Maar dat dit niet de hele waarheid is lijkt me duidelijk.zie email 27 oktober![]()
Ik heb ook het flauwe vermoeden dat dit "transcript" echt voor geen meter klopt.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er klopt dan ook iets niet. Iets in mij zegt dat er keihard valsheid in geschrifte wordt gepleegd.
Maar aan de andere kant vind ik dat wel weer heel vergaand. Maar dat dit niet de hele waarheid is lijkt me duidelijk.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
twitter:JakeSherman twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:16:39the few democrats i’ve spoken to since this came out are absolutely gobsmacked that the White House released this. reageer retweet
twitter:costareports twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:24:52Several Senate Republicans I've spoken with in the last hour are stunned that the WH is releasing this transcript. They do not think it helps the president's cause. And they expect today's Senate GOP lunch to be quite the get-together. reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat moet die klokkenluider dan kunnen bevestigen of ontkennen he.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er klopt dan ook iets niet. Iets in mij zegt dat er keihard valsheid in geschrifte wordt gepleegd.
Maar aan de andere kant vind ik dat wel weer heel vergaand. Maar dat dit niet de hele waarheid is lijkt me duidelijk.
Zijn er al vermoedens wie dat is trouwens? Coats? Bolton?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Als dit vrijgeven zijn verdediging is vraag ik me af wat er nog meer aan bagger boven gaat komen.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:05 schreef speknek het volgende:
twitter:JakeSherman twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:16:39the few democrats i’ve spoken to since this came out are absolutely gobsmacked that the White House released this. reageer retweet
twitter:costareports twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:24:52Several Senate Republicans I've spoken with in the last hour are stunned that the WH is releasing this transcript. They do not think it helps the president's cause. And they expect today's Senate GOP lunch to be quite the get-together. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Misschien hier maar het lijkt mij een beetje gezochtquote:Op woensdag 25 september 2019 17:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb ook het flauwe vermoeden dat dit "transcript" echt voor geen meter klopt.twitter:ddiamond twitterde op woensdag 25-09-2019 om 16:14:02The White House transcript of the Ukraine call uses three ellipses - all when Trump is making requests, like here. https://t.co/vCGJlAg2la reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dus als Rutte de leider van een ander land had gevraagd Wilders of Baudet te onderzoeken op basis van vaagheden, dan was er volgens jou niets aan de hand?quote:Op woensdag 25 september 2019 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Is niets mis mee, uiteraard. En het is nu duidelijk dat er absoluut geen geldbedrag tegenover stond, dus van machtsmisbruik is zeker geen sprake.
Daar staan de Dems dan met hun impeachment-bullshit. In hun hemd.
Ik kan je verklappen dat dat Rutte de kop had gekost.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
quote:Op woensdag 25 september 2019 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Daar staan de Dems dan met hun impeachment-bullshit. In hun hemd.quote:Zelensky: “I would also like to thank you for your great support in the area of defense...” (That’s the military aid.)
Trump’s next line: “I would like you to do us a favor though...”I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dezelfde dag nog een unanieme motie van wantrouwen.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als Rutte de leider van een ander land had gevraagd Wilders of Baudet te onderzoeken op basis van vaagheden, dan was er volgens jou niets aan de hand?
Ik kan je verklappen dat dat Rutte de kop had gekost.zie email 27 oktober![]()
Rutte zit anders nog steeds op zijn plaats, ondanks het politieke proces tegen Wilders.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als Rutte de leider van een ander land had gevraagd Wilders of Baudet te onderzoeken op basis van vaagheden, dan was er volgens jou niets aan de hand?
Ik kan je verklappen dat dat Rutte de kop had gekost.![]()
Ah, en hoe zijn beide situaties precies vergelijkbaar, beste jongen?quote:Op woensdag 25 september 2019 17:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Rutte zit anders nog steeds op zijn plaats, ondanks het politieke proces tegen Wilders.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
En welke buitenlandse leider is daar bij betrokken.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Rutte zit anders nog steeds op zijn plaats, ondanks het politieke proces tegen Wilders.
Bonus tip: art. 127 ROzie email 27 oktober![]()
Dat Rutte en zijn vriendjes ook tot van alles in staat zijn.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, en hoe zijn beide situaties precies vergelijkbaar, beste jongen?![]()
Vertel.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat Rutte en zijn vriendjes ook tot van alles in staat zijn.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Is hij dan ook niet genoemd in het whistleblower verhaal?quote:Op woensdag 25 september 2019 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat Rutte en zijn vriendjes ook tot van alles in staat zijn.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Overigens, mag ik concluderen dat Trump ongeveer 1000 woorden kent en niet veel meer? Wat een zinnen zeg.quote:I have many Ukrainian friends, their incredible ·people.![]()
Zou doodmoe worden van zo'n figuur in m'n omgeving.quote:Op woensdag 25 september 2019 17:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Overigens, mag ik concluderen dat Trump ongeveer 1000 woorden kent en niet veel meer? Wat een zinnen zeg.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Dit waren slechts 'notes', geen letterlijke citaten ofzo.twitter:JYSexton twitterde op woensdag 25-09-2019 om 17:17:48The actual call was at least three times as long as the readout and reportedly Trump pressured Zelensky eight times to investigate Biden and work with Giuliani and Barr.The full transcript and complaint have to come out, because this is already enough for removal from office. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |