abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 september 2019 @ 21:17:28 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189029459
quote:
Schuldmachine, een aanklacht tegen de schuldenindustrie

In de BNNVARA-documentaire ‘Schuldmachine’ is te zien hoe het leven van deze jongeren volledig beheerst wordt door problematische schulden. Aan de hand van de schulddossiers van drie jongvolwassenen uit Amsterdam-Zuidoost laten de makers zien hoe makkelijk het is om klem te komen zitten in een ondoorgrondelijk systeem waarmee de schuldenindustrie krankzinnig veel geld verdient, maar waardoor mensen steeds verder in de problemen komen. Hoe komen we eruit?
https://joop.bnnvara.nl/v(...)de-schuldenindustrie

Open het topic op de Joop om de docu te kunnen zien.

Wel een interessante docu. Ook grappig hoe alle vooroordelen zo duidelijk terugkomen, van mensen die op hun 21-ste al drie kinderen hebben maar zelf totaal onzelfstandig zijn, alle vaders weggelopen, iemand die heus voor op de verkeerde plek fietsen 14 dagen de bak in gaat tot de hulpverlenersindustrie die met boetseren en 'vision boards' de mensen uit de schulden probeert te mediteren. Ook grappig hoe iemand mediteert hoe je met een uitkering ooit nog uit de schulden kan komen. Dealen is ook niet zo gemakkelijk, daar zitten vaak nepdrugs bij..
Maar los daarvan: veel schulden ontstaan dus omdat mensen meteen vanaf het begin hun zorgpremie niet betalen en dat dus ook jarenlang niet doen. Tja. Waarschijnlijk hadden ze al die tijd wel een dure telefoon. Dure telefoons, roken etc. worden zorgvuldig buiten beeld gehouden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:28:37 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189029774
Joh, Amsterdam zuid oost. Zoek maar 3 van dat soort jongeren in de dorpen in de rest van het land.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:33:55 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189029927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Joh, Amsterdam zuid oost. Zoek maar 3 van dat soort jongeren in de dorpen in de rest van het land.
Zullen er ook wel zijn, alleen minder extreem.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:38:03 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189030059
Beetje ergerlijk is het wel dat ze op tv nooit verder komen dan verslag te doen van hun eigen Amsterdamse achtertuin.
pi_189030153
1 op de 5 jongeren heeft problematische schulden volgens de docu.
Dat vind ik wel schokkend eigenlijk.
Ik had eerder 1 op de 10 of 15 verwacht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189030228
Mijn muis heeft er wel 10 seconden boven gehangen, maar het lukt me gewoon niet om op die joop link te klikken. Iets in mij verzet zich daartegen.
pi_189030311
Ik vind de systematiek van verhogingen, rente, incasso's, deurwaarders etc om iemand te dwingen te betalen wel interessant.

Dus iemand kan 100 euro niet betalen, laten we er 200 van maken want dan kan het misschien wel.

De docu laat zien dat veel incassobureaus niet bezig zijn om de vordering af te sluiten maar om snel zoveel mogelijk geld te verdienen. Dat een persoon verder de problemen ingeduwd wordt doet niet ter zaken.

Het is eigenlijk best wel een beetje gek

Maar excuses voor deze offtopic.
Ontopic: het zijn alleen maar gekleurde mensjes, ze zijn gewoon lui
pi_189030319
quote:
Op donderdag 19 september 2019 21:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Mijn muis heeft er wel 10 seconden boven gehangen, maar het lukt me gewoon niet om op die Joop link te klikken. Iets in mij verzet zich daartegen.
Verzetsheld.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:46:58 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189030333
Wel schokkend dat schulden voor een groot deel bestaan uit rente en incassokosten. Het probleem wordt alleen maar erger, het is niet oplossingsgericht.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:47:51 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189030360
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind de systematiek van verhogingen, rente, incasso's, deurwaarders etc om iemand te dwingen te betalen wel interessant.

Dus iemand kan 100 euro niet betalen, laten we er 200 van maken want dan kan het misschien wel.

De docu laat zien dat veel incassobureaus niet bezig zijn om de vordering af te sluiten maar om snel zoveel mogelijk geld te verdienen. Dat een persoon verder de problemen ingeduwd wordt doet niet ter zaken.

Het is eigenlijk best wel een beetje gek

Maar excuses voor deze offtopic.
Ontopic: het zijn alleen maar gekleurde mensjes, ze zijn gewoon lui
Het is helemaal niet ontopic, daar gaat het juist over
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:47:56 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
1 op de 5 jongeren heeft problematische schulden volgens de docu.
Dat vind ik wel schokkend eigenlijk.
Ik had eerder 1 op de 10 of 15 verwacht.
Dat getal vind ik ook erg hoog. Al verbaasd het me niet dat in een documentaire over schulden je zo'n hoog cijfer hoort. Het is maar net hoe je de statistieken weergeeft of wie je het woord laat doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:48:43 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Wel schokkend dat schulden voor een groot deel bestaan uit rente en incassokosten. Het probleem wordt alleen maar erger, het is niet oplossingsgericht.
Ik heb het nog niet gezien, maar van wat ik van andere series/docu's/verhalen heb is dat dit soort mensen het net zo lang laten liggen tot het echt compleet fout is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189030395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Mijn muis heeft er wel 10 seconden boven gehangen, maar het lukt me gewoon niet om op die joop link te klikken. Iets in mij verzet zich daartegen.
Het is uitgezonden op tv. Door BNN
Dat is een nogal linkse omroep

Dus jij kan beter voetbal oid opzetten
pi_189030463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet gezien, maar van wat ik van andere series/docu's/verhalen heb is dat dit soort mensen het net zo lang laten liggen tot het echt compleet fout is.
Dar is zeker waar.
De meeste van de gasten in deze documentaire ontkennen niet hun eigen verantwoordelijkheid in dit.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:55:50 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189030566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Wel schokkend dat schulden voor een groot deel bestaan uit rente en incassokosten.
Die vaak voortkomen uit het niet of te laat betalen van je rekeningen. Voor een deel zelfs ook nog van overbodige of nodeloos dure abonnementen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 september 2019 @ 21:58:23 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189030619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die vaak voortkomen uit het niet of te laat betalen van je rekeningen. Voor een deel zelfs ook nog van overbodige of nodeloos dure abonnementen.
Ja tuurlijk, maar wat heeft een maatschappij aan hele volksstammen die diep in de schulden zitten en daar nauwelijks uit kunnen komen?
Dan kun je wel roepen dat het hun eigen schuld is, maar het is een maatschappelijk probleem.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:00:49 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189030667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar wat heeft een maatschappij aan hele volksstammen die diep in de schulden zitten en daar nauwelijks uit kunnen komen?
Dan kun je wel roepen dat het hun eigen schuld is, maar het is een maatschappelijk probleem.
Wat heeft een maatschappij aan mensen die gratis hun rekeningen niet kunnen betalen?

Waarom maken we huurtoeslag en zorgtoeslag over aan mensen die er shag van kopen in plaats van hun rekeningen te betalen? Moet je die als beloning voor hun onverantwoordelijke gedrag hun schulden maar gewoon kwijtschelden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189030727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet gezien, maar van wat ik van andere series/docu's/verhalen heb is dat dit soort mensen het net zo lang laten liggen tot het echt compleet fout is.
Struisvogeltactiek inderdaad.
Regel nummer 1 wat je dus nooit moet doen als er een betalingsherinnering of deurwaardersbrief op de deurmat valt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189030750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
aan mensen die er shag van kopen
Gaat dus regelrecht de economie in.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:05:49 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar wat heeft een maatschappij aan hele volksstammen die diep in de schulden zitten en daar nauwelijks uit kunnen komen?
Dan kun je wel roepen dat het hun eigen schuld is, maar het is een maatschappelijk probleem.
Ik kan me voorstellen dat we als maatschappij niets opschieten met mensen die zo diep in de schulden zitten als in die docu. Maar een bepaalde verhoging/boete omdat je te laat betaald vind ik niet meer dan redelijk. Heb ik zelf ook wel eens mijn neus aan gestoten en van geleerd.

Vergeet ook niet dat de bedrijven die zitten te wachten op het geld ook rekeningen te betalen hebben en personeel wat hun centen wilt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189030781
Ja dat krijg je als de overheid deze mensen amper ondersteunt.
pi_189030792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Wel schokkend dat schulden voor een groot deel bestaan uit rente en incassokosten. Het probleem wordt alleen maar erger, het is niet oplossingsgericht.
Weerzinwekkend. De rente (welke rente?!) en incassokosten zouden nooit boven een bepaalde grens mogen uit komen, en ook nog eens in redelijke verhouding moeten staan met de oorspronkelijke schuld.

Maarja, de overheid en met name Justitie is zelf een van de grootste gewetenloze schurken waar het dit fenomeen betreft; kijk maar eens wat voor dreigementen er op een simpele verkeersboete staan. Niet op tijd betalen betekent 1e aanmaning 50% bovenop de originele boete en de 2e aanmaning daar nog eens eenzelfde 50% bovenop. Binnen afzienbare tijd dus een verdubbeling van de boete. En je moet er niet aan denken wat er daarna kan gebeuren. Wat een fascisten die dit soort dingen verzinnen en handhaven. Die verdienen wmb iets terminaals.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 19 september 2019 @ 22:07:37 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189030795
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:06 schreef Shanna_ het volgende:
Ja dat krijg je als de overheid deze mensen amper ondersteunt.
:D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 september 2019 @ 22:08:10 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Weerzinwekkend. De rente (welke rente?!) en incassokosten zouden nooit boven een bepaalde grens mogen uit komen, en ook nog eens in redelijke verhouding moeten staan met de oorspronkelijke schuld.

Maarja, de overheid en met name Justitie is zelf een van de grootste gewetenloze schurken waar het dit fenomeen betreft; kijk maar eens wat voor dreigementen er op een simpele verkeersboete staan. Niet op tijd betalen betekent 1e aanmaning 50% bovenop de originele boete en de 2e aanmaning daar nog eens eenzelfde 50% bovenop. Binnen afzienbare tijd dus een verdubbeling van de boete. En je moet er niet aan denken wat er daarna kan gebeuren. Wat een fascisten die dit soort dingen verzinnen en handhaven. Die verdienen wmb iets terminaals.
Verder gaat alles goed?

Ook klopt je verhaal niet. Het is geen 50%.

Bron: de verkeersboete die vanmiddag op de mat viel :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189030839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maarja, de overheid en met name Justitie is zelf een van de grootste gewetenloze schurken waar het dit fenomeen betreft; kijk maar eens wat voor dreigementen er op een simpele verkeersboete staan. Niet op tijd betalen betekent 1e aanmaning 50% bovenop de originele boete en de 2e aanmaning daar nog eens eenzelfde 50% bovenop. Binnen afzienbare tijd dus een verdubbeling van de boete. En je moet er niet aan denken wat er daarna kan gebeuren. Wat een fascisten die dit soort dingen verzinnen en handhaven. Die verdienen wmb iets terminaals.
Beetje plat gezegd maar op zich wel mee eens. Als je een schuld bij de CJIB hebt lopen dan werkt dat hetzelfde als drijfzand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:11:08 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Beetje plat gezegd maar op zich wel mee eens. Als je een schuld bij de CJIB hebt lopen dan werkt dat hetzelfde als drijfzand.
Je kan mij niet wijs maken dat als je een beetje je best doet, daar best wat te regelen valt. De envelop in de fik steken is zeker de oplossing niet.

Overigens is het met verkeersboetes ook vrij simpel. Je bent er zelf bij. Dus als je dan toch al in de shit zit, hou je dan iig aan de regels.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:14:02 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189030938
Verkeersboetes kun je altijd voorkomen door geen overtreding te maken, dus die lijken me geen zinnige aanvulling op de discussie. Zorgpremies, huur en dergelijke zijn hoe dan ook een verplichting, en dat een verhoging van een reeds bestaande schuld niet bevorderlijk is voor de kansen om die volgende maand wel te betalen lijkt me wel een gegeven. Dat er een straf staat op niet of te laat betalen is echter wel logisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189030944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verder gaat alles goed?
Niet als ik hier over nadenk.

Ik zag een tijd geleden iets over mensen die voor het niet betalen van een verkeersboete door de politie van huis werden gehaald en in de gevangenis belandden voor een bepaalde tijd. Zelfs hoogzwangere vrouwen. En dan denk je dat door in de bak te zitten de oorspronkelijke schuld werd kwijtgescholden? Welnee!

En dan blijkt dat er te weinig politiecapaciteit en celruimte is, terwijl we dan wel die capaciteit kunnen besteden aan mensen die een verkeersboete niet kunnen betalen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 19 september 2019 @ 22:15:46 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Niet als ik hier over nadenk.

Ik zag een tijd geleden iets over mensen die voor het niet betalen van een verkeersboete door de politie van huis werden gehaald en in de gevangenis belandden voor een bepaalde tijd. Zelfs hoogzwangere vrouwen. En dan denk je dat door in de bak te zitten de oorspronkelijke schuld werd kwijtgescholden? Welnee!

En dan blijkt dat er te weinig politiecapaciteit en celruimte is, terwijl we dan wel die capaciteit kunnen besteden aan mensen die een verkeersboete niet kunnen betalen.
Je kan je toch vast wel bedenken dat de mensen bij wie zoiets gebeurd dat niet zomaar overkomt? Dat zal vast geen boete van 5 km zijn geweest waar ze 1 aanmaning voor gekregen hebben.

Waar heb je dat gezien trouwens? Ik ben wel benieuwd naar het verhaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:16:21 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189030987
Waarom komen die mensen eigenlijk niet in aanmerking voor de schuldsanering?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189031003
Niemand die zegt dat het hun eigen schuld is? Verbazingwekkend
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 19 september 2019 @ 22:16:58 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189031008
Het doel van die gijzelingen is het netwerk in beweging brengen, wat vaak ook wel lukt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 september 2019 @ 22:17:33 #33
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189031020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat heeft een maatschappij aan mensen die gratis hun rekeningen niet kunnen betalen?

Waarom maken we huurtoeslag en zorgtoeslag over aan mensen die er shag van kopen in plaats van hun rekeningen te betalen? Moet je die als beloning voor hun onverantwoordelijke gedrag hun schulden maar gewoon kwijtschelden?
Nee, maar mensen krijgen niet meer de kans hun schulden af te lossen, omdat de overheid onder andere veel meer dan de wettelijke rente rekent bovenop de oorspronkelijke schuld. Schuld is een verdienmodel.
Bedrijven verkopen hun vorderingen aan incassobureaus, die er vervolgens ook weer aan willen verdienen.
pi_189031024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Je kan mij niet wijs maken dat als je een beetje je best doet, daar best wat te regelen valt. De envelop in de fik steken is zeker de oplossing niet.
Als je eerst de struisvogeltactiek gebruikt hebt weet ik dat nog niet zo zeker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189031068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verder gaat alles goed?

Ook klopt je verhaal niet. Het is geen 50%.

Bron: de verkeersboete die vanmiddag op de mat viel :')
https://www.cjib.nl/be/verkeersboete

Niet helemaal de goede link, maar check deze:

quote:
U hebt een boete gekregen van

¤ 50

Eerste aanmaning

¤ 75 = ¤ 50 x 1,5

Tweede aanmaning

¤ 150 = ¤ 50 x 3
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189031106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom komen die mensen eigenlijk niet in aanmerking voor de schuldsanering?
Foute schulden misschien?
Een van de jongeren in de docu had een dikke belastingschuld.
In gevallen van bijvoorbeeld te veel gekregen zorg/huur/kinderopvang toeslag gaat de belastingdienst niet akkoord met schuldsanering.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189031139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, maar mensen krijgen niet meer de kans hun schulden af te lossen, omdat de overheid onder andere veel meer dan de wettelijke rente rekent bovenop de oorspronkelijke schuld. Schuld is een verdienmodel.
Bedrijven verkopen hun vorderingen aan incassobureaus, die er vervolgens ook weer aan willen verdienen.
Ik kan me nog herinneren dat het vaak te sprake is geweest bij VaraKassa. En toen is volgens mij ook een wettelijk bedrag vastgelegd hoeveel een schuld mag worden verhoogd. Dat is al een aantal jaar terug
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 19 september 2019 @ 22:21:39 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189031141
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

https://www.cjib.nl/be/verkeersboete

Niet helemaal de goede link, maar check deze:
[..]

Vaag. Ik heb hier een boete van 46 euro, inclusief 9 euro administratie kosten. 1e verhoging is 64.50, tweede is 120 euro.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189031202
Één van die dames had een schuld van 37.000 bij haar zorgverzekeraar.

37.000!

Hoe dan?
  donderdag 19 september 2019 @ 22:25:02 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189031249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:16 schreef maryen65 het volgende:
Niemand die zegt dat het hun eigen schuld is? Verbazingwekkend
Natuurlijk is het in de basis hun eigen schuld. Want waarom zij wel en anderen niet? Waarom ben jij op je 18e je zorgverzekering gaan betalen ipv de meest luxe mobiele telefoon te kopen en die zorgverzekering gewoon jaar-na-jaar niet te betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189031256
Ook wel een mooi verhaal van 1 van de dames.

Toen ze 12 jaar oud was, heeft haar moeder boeken voor haar gekocht en hier nooit betaald. Toen zij 21 jaar oud werd, kwam de vordering op haar naam te staan

_O-
pi_189031260
Ik vraag me altijd af hoe jongeren steeds met de nieuwste telefoon lopen, met welk geld ze auto rijden etc etc. Het moet allemaal mooier, nieuwer, het houd een keer op
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_189031276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:16 schreef maryen65 het volgende:
Niemand die zegt dat het hun eigen schuld is? Verbazingwekkend
Dat jij dit wil denken, zorgwekkend
pi_189031281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vaag. Ik heb hier een boete van 46 euro, inclusief 9 euro administratie kosten. 1e verhoging is 64.50, tweede is 120 euro.
Dan is het bedrag van de tweede aanmaning bijna DRIE keer de oorspronkelijke boete.

De maffia is er niks bij.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189031323
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat jij dit wil denken, zorgwekkend
O ze hebben het niet aan zichzelf te danken? Ik zeg niet dat ze niet geholpen moeten worden maar ze moeten zich er toch van bewust zijn dat het aan hun zelf ligt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_189031348
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:25 schreef opgebaarde het volgende:
Ook wel een mooi verhaal van 1 van de dames.

Toen ze 12 jaar oud was, heeft haar moeder boeken voor haar gekocht en hier nooit betaald. Toen zij 21 jaar oud werd, kwam de vordering op haar naam te staan

_O-
Was hier ook met verbazing naar het kijken.
Dan ben je lekker genaaid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189031366
1) Persoonlijke financiën een verplicht schoolvak maken
2) Huurtoeslag uitbetalen aan verhuurder, zorgtoeslag uitbetalen aan zorgverzekeraar
3) Zorg dat de overheid onderdeel is van de oplossing ipv onderdeel van het probleem met die idiote CJIB-verhogingen en rigide houding belastingdienst
4) sommige van die gasten een schop onder hun hol geven

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:29:21 ]
  donderdag 19 september 2019 @ 22:28:30 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189031371
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
Één van die dames had een schuld van 37.000 bij haar zorgverzekeraar.

37.000!

Hoe dan?
Het probleem van de zorgverzekering is dat je hem moet hebben. BIj een abbo op iets gooien ze je eruit als je drie maanden niet betaald. Je schuld blijft dan beperkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189031383
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:16 schreef maryen65 het volgende:
Niemand die zegt dat het hun eigen schuld is? Verbazingwekkend
Mensen die niet uitkijken met oversteken en dan op de motorkap van een auto belanden, hebben dat dus ook over zichzelf afgeroepen. Laat die lekker zelf zorgen dat ze in het ziekenhuis komen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189031387
Tegenwoordig krijg je toch geen abonnementen meer die niet bij je inkomen passen? Ik moest de laatste keer (en dat was zelfs een verlenging!) aangeven hoeveel ik verdien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:32:36 ]
pi_189031428
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:28 schreef Heph844 het volgende:
1) Persoonlijke financiën een verplicht schoolvak maken
2) Huurtoeslag uitbetalen aan verhuurder, zorgtoeslag uitbetalen aan zorgverzekeraar
3) Zorg dat de overheid onderdeel is van de oplossing ipv onderdeel van het probleem met die idiote CJIB-verhogingen en rigide houding belastingdienst
4) sommige van die gasten een schop onder hun hol geven
2 wordt echt een zooitje als blijkt dat een deel van toeslag onterecht bleek.

De rest mee eens. En mensen zouden geleerd moeten om niet al die overbodige rotzooi na te jagen maar dat druist natuurlijk in tegen de principes van het systeem.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:32:18 ]
pi_189031442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:27 schreef maryen65 het volgende:

[..]

O ze hebben het niet aan zichzelf te danken? Ik zeg niet dat ze niet geholpen moeten worden maar ze moeten zich er toch van bewust zijn dat het aan hun zelf ligt
Je maakt je druk om iets wat je zelf verzint. Heb je dat door? Waarom doe je dat?

Ja ze hebben het aan zichzelf te danken
Nee ze krijgen wel te horen dat ze zelf debet zijn. Een paar erkennen dat ook
Ja ze krijgen in dit geval hulp van een vrijwilliger
pi_189031455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:29 schreef LelijKnap het volgende:
Ik moest de laatste kee (en dat was zelfs een verlenging!) aangeven hoeveel ik verdien.
Moest je dat ook bewijzen of kun je ook liegen en bij het inkomen gewoon een gigantisch bedrag intypen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:32:25 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189031474
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:28 schreef Heph844 het volgende:
1) Persoonlijke financiën een verplicht schoolvak maken
Nee. Ga weg met alle maatschappelijke ellende op het bord van het onderwijs te gooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 september 2019 @ 22:32:43 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189031482
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dan is het bedrag van de tweede aanmaning bijna DRIE keer de oorspronkelijke boete.

De maffia is er niks bij.
1) krijg de boete niet.
2) betaal op tijd
3) betaal na de eerste aanmaning

Je moet dus 3 stappen door om die verhoging te pakken. Terecht imo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189031487
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Ga weg met alle maatschappelijke ellende op het bord van het onderwijs te gooien.
Kan godsdienst eruit
pi_189031495
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:31 schreef Harvest89 het volgende:
Moest je dat ook bewijzen of kun je ook liegen en bij het inkomen gewoon een gigantisch bedrag intypen?
Je kan wel liegen maar aan het einde van het aanmeldproces wordt het gecontroleerd in een systeem. Ik weet niet meer welke...
  donderdag 19 september 2019 @ 22:33:40 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189031500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kan godsdienst eruit
Is geen verplicht vak. Maar dat wist je al.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 september 2019 @ 22:33:54 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189031506
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Mensen die niet uitkijken met oversteken en dan op de motorkap van een auto belanden, hebben dat dus ook over zichzelf afgeroepen. Laat die lekker zelf zorgen dat ze in het ziekenhuis komen.
Wat een topvergelijking weer. Weet je zeker dat dat terminale wat je andere mensen toewenst niet bij jezelf zit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189031537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is geen verplicht vak. Maar dat wist je al.
Godsdienst/levensbeschouwing dan, of is dat inmiddels ook al afgeschaft? Flikker het anders maar bij maatschappijleer. Het is in ieder geval een stuk nuttiger om (kort) te leren dan iets als Frans of geschiedenis.
pi_189031544
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
Één van die dames had een schuld van 37.000 bij haar zorgverzekeraar.

37.000!

Hoe dan?
Op het moment dat je je zorgverzekering 6 maanden niet hebt betaald krijg je een zorgverzekering via het CAK, de premie hiervoor is hoger dan voor een normale zorgverzekering. Als je die ook niet betaald dan loopt het snel op. Tel daarbij alle verhogingen (incassokosten, rente, etc.) op en dan zit je al redelijk snel aan zo'n bedrag.
pi_189031552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Mensen die niet uitkijken met oversteken en dan op de motorkap van een auto belanden, hebben dat dus ook over zichzelf afgeroepen. Laat die lekker zelf zorgen dat ze in het ziekenhuis komen.
Ik zeg toch niet dat ze niet geholpen moeten worden? Maar als ze zich niet bewust zijn van het feit dat het merendeel aan hunzelf ligt dan leren ze toch niks?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 19 september 2019 @ 22:36:28 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189031560
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Godsdienst/levensbeschouwing dan, of is dat inmiddels ook al afgeschaft? Flikker het anders maar bij maatschappijleer. Het is in ieder geval een stuk nuttiger om (kort) te leren dan iets als Frans of Geschiedenis.
Het-is-geen-verplicht-vak. En als het zo verrekte nuttig is, dan is het misschien handig om dat als ouder aan je kind te leren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189031585
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
of geschiedenis.
Geschiedenis moet juist veel meer gegeven worden op basis en middelbare scholen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189031590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het-is-geen-verplicht-vak. En als het zo verrekte nuttig is, dan is het misschien handig om dat als ouder aan je kind te leren.
De mensen bij wie het fout gaat zullen inderdaad wel geweldige rolmodellen hebben ja. En hoezo is levensbeschouwing of maatschappijleer opeens geen verplicht vak meer. Heb beiden verplicht moeten doorlopen op de middelbare.
pi_189031599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
dan is het misschien handig om dat als ouder aan je kind te leren.
Misschien is het handig om reeël te zijn en te erkennen dat de nieuwe Nederlandse ouders daar niet capabel genoeg voor zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:38:38 ]
  donderdag 19 september 2019 @ 22:39:09 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189031616
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De mensen bij wie het fout gaat zullen inderdaad wel geweldige rolmodellen hebben ja. En hoezo is levensbeschouwing of maatschappijleer opeens geen verplicht vak meer. Heb beiden verplicht moeten doorlopen op de middelbare.
Maatschappijleer is wel verplicht. Levensbeschouwing en/of godsdienst is het niet en ook nooit geweest. Een school kan er natuurlijk wel voor kiezen om het op te nemen in het (verplichte) vakkenpakket, maar dat kan met het vak Japans ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189031640
Moest wel lachen om die rappers en motivators in de docu.
Zelfbenoemde professionals die het probleem wel even gaan oplossen. Ga toch weg man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189031651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem van de zorgverzekering is dat je hem moet hebben. BIj een abbo op iets gooien ze je eruit als je drie maanden niet betaald. Je schuld blijft dan beperkt.
Ja maar wat zou iemand zonder inkomen per maand moeten betalen? ¤100?
Nu kom je na 6 maanden niet betalen wel in het 130% regiem ( :') ), maar dan is 16.000 (ik was in de war met andere dame die 37k schuld had) wel veel. 16.000 / 130 is 10 jaar. Wat mis ik?
  donderdag 19 september 2019 @ 22:40:51 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189031655
Overigens heeft het onderwijs 'burgerschapsvorming' wel als taak (maar niet als verplicht schoolvak, gelukkig). Het lijkt me niet onlogisch dat een beetje verstandig met geld omgaan daar ook wel bijhoort, maar je moet daar bij leerlingen van 15 met ongeveer nul financiële verplichtingen ook weer niet te veel van verwachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189031675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maatschappijleer is wel verplicht. Levensbeschouwing en/of godsdienst is het niet en ook nooit geweest. Een school kan er natuurlijk wel voor kiezen om het op te nemen in het (verplichte) vakkenpakket, maar dat kan met het vak Japans ook.
Verklaart een hoop eigenlijk, maar goed, 3 lesjes persoonlijke financiën met een SO op het einde zou wellicht toch geen overbodige luxe zijn, vooral op het vmbo.
pi_189031687
Dan maar een spaarzame en calvinistische inborst opwekken tijdens de inburgeringscursus :')
pi_189031688
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja maar wat zou iemand zonder inkomen per maand moeten betalen? ¤100?
Nu kom je na 6 maanden niet betalen wel in het 130% regiem ( :') ), maar dan is 16.000 (ik was in de war met andere dame die 37k schuld had) wel veel. 16.000 / 130 is 10 jaar. Wat mis ik?
Niet betaalde zorgkosten?
pi_189031735
Het schiet natuurlijk ook totaal niet op dat die eerste kerel dakloos is. Wmb zou iemand zonder woonadres vrijgesteld moeten worden van (de doorloop van) bepaalde kosten. Alhoewel dat natuurlijk wel fraude/vermijdingsgedrag in de hand kan werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:47:32 ]
  donderdag 19 september 2019 @ 22:46:38 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189031784
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja maar wat zou iemand zonder inkomen per maand moeten betalen? ¤100?
Nu kom je na 6 maanden niet betalen wel in het 130% regiem ( :') ), maar dan is 16.000 (ik was in de war met andere dame die 37k schuld had) wel veel. 16.000 / 130 is 10 jaar. Wat mis ik?
Ik denk dat ze gewoon 10 jaar niks betaald heeft. Misschien ook nog enige ziekenhuisrekeningen (zag minstens 3 kids lopen) die ze niet betaald heeft.
Die mensen krijgen allemaal zorgtoeslag, maar dat maken ze ergens anders aan op. Ik snap sowieso niet waarom die toeslagen niet rechtstreeks aan de zorgverzekeraar betaald worden> Dat zou al veel schelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189031837
Betaal dan gelijk de hele premie.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:49:12 ]
  donderdag 19 september 2019 @ 22:50:28 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189031871
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:49 schreef LelijKnap het volgende:
Betaal dan gelijk de hele premie.
Waarom?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:50:51 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189031879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:44 schreef LelijKnap het volgende:
Het schiet natuurlijk ook totaal niet op dat die eerste kerel dakloos is. Wmb zou iemand zonder woonadres vrijgesteld moeten worden van (de doorloop van) bepaalde kosten. Alhoewel dat natuurlijk wel fraude/vermijdingsgedrag in de hand kan werken.
Wat maakt het feit of je dakloos bent of niet uit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189031942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom?
Omdat ze het restandbedrag al helemaal niet gaan betalen nu ze die 75 euro niet kunnen misbruiken. En het scheelt rompeslomp omdat de hoogte afhankelijk is van het inkomen en er dus eventueel teruggevorderd zal moeten worden. Of geldt dat alleen voor huurtoeslag?

En wie weet is het motivatie voor de overheid om de verzekeringsmafia in toom te houden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:55:11 ]
pi_189031962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
Wat maakt het feit of je dakloos bent of niet uit?
Het is oa het verschil tussen wel en geen baan kunnen krijgen.
pi_189031974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het-is-geen-verplicht-vak. En als het zo verrekte nuttig is, dan is het misschien handig om dat als ouder aan je kind te leren.
Het probleem is dat teveel ouders dat dus niet doen en dat er daardoor dus een maatschappelijk probleem is ontstaan/ontstaat. Ipv het een verplicht vak op scholen te maken, zou ik voorstellen dat er, vanuit de gemeente of landelijke overheid, een project opgezet wordt voor jongeren, waaraan zij tussen de 17 en 19 jaar verplicht mee moeten doen, waarbij zij leren over omgaan met geld en waarbij ze vanaf hun 18de ook begeleid worden bij het regelen van hun financiën etc.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:55:50 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189032015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat ze het restandbedrag al helemaal niet gaan betalen nu ze die 75 euro niet kunnen misbruiken. En het scheelt rompeslomp omdat de hoogte afhankelijk is van het inkomen en er dus eventueel teruggevorderd zal moeten worden. Of geldt dat alleen voor huurtoeslag?
Hele rare gedachtegang is dat.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is oa het verschil tussen wel en geen baan kunnen krijgen.
Hoeft niet. Al werkt het niet in je voordeel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189032026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:54 schreef madam-april het volgende:
Het probleem is dat teveel ouders dat dus niet doen en dat er daardoor dus een maatschappelijk probleem is ontstaan/ontstaat. Ipv het een verplicht vak op scholen te maken, zou ik voorstellen dat er, vanuit de gemeente of landelijke overheid, een project opgezet wordt voor jongeren, waaraan zij tussen de 17 en 19 jaar verplicht mee moeten doen, waarbij zij leren over omgaan met geld en waarbij ze vanaf hun 18de ook begeleid worden bij het regelen van hun financiën etc.
Of misschien voor mensen die voor levensjaar y een x bedrag schuld op hun naam hebben staan.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:56:33 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189032027
Je krijgt op de middelbare school toch ook een stukje economie? Daar worden dit soort dingen toch ook in meegenomen?
het is bij mij al even geleden dat ik in de schoolbanken zat
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189032032
Na het kijken van dit soort docu's zou je bijna willen dat de wettige volwassen leeftijd verhoogt wordt van 18 naar 21 jaar.

Of misschien 30 jaar. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189032058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hele rare gedachtegang is dat.
Waarom? Dat is hoe dit soort mensen redeneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 22:59:24 ]
pi_189032059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dan is het bedrag van de tweede aanmaning bijna DRIE keer de oorspronkelijke boete.

De maffia is er niks bij.
Het is maar een idee he, maar als je nou eens direct betaalt?

Of nog beter, geen verkeersboetes incasseert.
  donderdag 19 september 2019 @ 22:58:29 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189032073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
Je krijgt op de middelbare school toch ook een stukje economie? Daar worden dit soort dingen toch ook in meegenomen?
het is bij mij al even geleden dat ik in de schoolbanken zat
Is ook niet verplicht, en ook dan geldt dat een lesje moraal in financiële verantwoordelijkheid er bij een puber niet echt in gaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189032091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:56 schreef Harvest89 het volgende:
Na het kijken van dit soort docu's zou je bijna willen dat de wettige volwassen leeftijd verhoogt wordt van 18 naar 21 jaar.

Of misschien 30 jaar. :')
Tja, het brein is pas rond 25 jaar volledig ontwikkelt.
pi_189032096
Maar zorg- huurtoeslagen zouden direct naar de zorgverzekeraar / woningcorporatie moeten worden gestort zodat het in ieder gebruikt wordt waar het voor bedoeld is.
pi_189032106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Of misschien voor mensen die voor levensjaar y een x bedrag schuld op hun naam hebben staan.
Dan ben je eigenlijk al te laat imo.
pi_189032149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk al te laat imo.
Mwa, je kan het bv al doen bij 2 á 3 maanden achterstand en als je het haalt wordt het kwijtgescholden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 23:02:33 ]
pi_189032277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mwa, je kan het bv al doen bij 2 á 3 maanden achterstand en als je het haalt wordt het kwijtgescholden.
Dat is inderdaad wel een idee, maar dan vind ik wel dat er dan gedurende (minstens) een jaar na het behalen van de cursus, wel nacontrole en begeleiding moet blijven.
  donderdag 19 september 2019 @ 23:07:56 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189032308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom? Dat is hoe dit soort mensen redeneren.
Allemaal? Nee. Hooguit een paar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 september 2019 @ 23:08:08 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189032314
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is ook niet verplicht, en ook dan geldt dat een lesje moraal in financiële verantwoordelijkheid er bij een puber niet echt in gaat.
Daar heb je gelijk in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189032349
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:59 schreef Linkse_krijger het volgende:
Maar zorg- huurtoeslagen zouden direct naar de zorgverzekeraar / woningcorporatie moeten worden gestort zodat het in ieder gebruikt wordt waar het voor bedoeld is.
Of iemand terecht huurtoeslag krijgt, wordt pas later bekeken. En de situatie kan veranderen.

Dus ook al gaat het geld direct naar de coöperatie, dan nog kan je een enorm grote schuld oplopen.


In deze docu komt een dame aan bod waar de belastingdienst 27.000 claimt voor onterecht ontvangen kinderopvangtoeslag. De BD heeft in 2012 en 2013 de bedragen rechtstreeks overgemaakt aan de opvang en helaas is de opvang failliet gegaan en nu kan zij niet bewijzen dat haar kinderen op die opvang hebben gezeten... Oeps
pi_189032364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een idee, maar dan vind ik wel dat er dan gedurende (minstens) een jaar na het behalen van de cursus, wel nacontrole en begeleiding moet blijven.
Ja prima. En dat dan ook tijdens de cursus natuurlijk.

Zal een dure grap blijken maar hele volksstammen aan de ketting van incassobureau's lijkt me ook niet gezond voor de maatschappij en economie.
pi_189032398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Allemaal? Nee. Hooguit een paar.
Alle gevallen die in de schulden zijn gekomen door toeslagen te misbruiken zullen een kleiner bedrag bij nog minder inkomsten niet wél juist inzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 23:11:54 ]
  donderdag 19 september 2019 @ 23:21:32 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189032635
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of iemand terecht huurtoeslag krijgt, wordt pas later bekeken. En de situatie kan veranderen.

Dus ook al gaat het geld direct naar de coöperatie, dan nog kan je een enorm grote schuld oplopen.

In deze docu komt een dame aan bod waar de belastingdienst 27.000 claimt voor onterecht ontvangen kinderopvangtoeslag. De BD heeft in 2012 en 2013 de bedragen rechtstreeks overgemaakt aan de opvang en helaas is de opvang failliet gegaan en nu kan zij niet bewijzen dat haar kinderen op die opvang hebben gezeten... Oeps
Houd ook rekening met de mogelijkheid dat haar kinderen daar inderdaad nooit geweest zijn. Zoveel bewijs zal niet nodig zijn, hooguit een maandelijks afschrift. En waarom heeft de belastingdienst op de eerste plaats al rechtstreeks aan de opvang betaald? Dat is niet gebruikelijk, daar zit ook al iets achter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189032739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja prima. En dat dan ook tijdens de cursus natuurlijk.

Zal een dure grap blijken maar hele volksstammen aan de ketting van incassobureau's lijkt me ook niet gezond voor de maatschappij en economie.
Ik kan het niet met cijfers/bronnen onderbouwen, maar ik durf wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat zo'n verplichte cursus + nazorg de overheid en maatschappij op termijn een hele hoop geld zal besparen/opleveren.
pi_189032825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Houd ook rekening met de mogelijkheid dat haar kinderen daar inderdaad nooit geweest zijn. Zoveel bewijs zal niet nodig zijn, hooguit een maandelijks afschrift. En waarom heeft de belastingdienst op de eerste plaats al rechtstreeks aan de opvang betaald? Dat is niet gebruikelijk, daar zit ook al iets achter.
Ik heb het wel vaker gehoord, dat een opvang hier om vraagt. Ik weet niet waarom ze er om vragen maar ik heb zo'n vermoeden als de bang zijn dat de ouder niet kan betalen
pi_189032847
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is uitgezonden op tv. Door BNN
Dat is een nogal linkse omroep

Dus jij kan beter voetbal oid opzetten
Ik heb een bloedhekel aan voetbal
pi_189034364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je kan wel liegen maar aan het einde van het aanmeldproces wordt het gecontroleerd in een systeem. Ik weet niet meer welke...
Word gecheckt qua BKR, ze kunnen geen inkomen controleren.

Ik had dat ook bij mijn verlenging.
Zolang je geen schulden hebt zou het geen probleem moeten zijn.. dus rijst de vraag hoe kunnen dat soort mensen toch een abo hebben bij zulke checks?
  vrijdag 20 september 2019 @ 05:55:05 #104
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_189034371
Zo ook het programma deurwaarders laatst. Het ging om een Antilliaanse dame van 24. Toen ze aan haar vroegen hoe het zo was gekomen vertelde ze: " tsja het begon eigenlijk toen ik 18 was want toen mocht ik gaan lenen."

En dat was dus gratis geld. En zo leefde ze de komende 6 jaar volledig gratis, kocht en deed alles wat haar hartje begeerde. Tot na 6 jaar de deurwaarder pas langs kwam. Nou dan zit ze even in de schuldsanering, het merendeel wordt kwijtgescholden en dan kan ze weer verder op dezelfde voet.

Want consequenties zijn er niet en waarom zou ze. Lekker er op los leven en laat de rest het maar oplossen.

En het kan ook gewoon allemaal. Het was echt een bijzondere blik in het leven van mensen zonder enig besef van ook maar iets eigenlijk, erg interessant wel.
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:00:54 #105
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189034702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:29 schreef LelijKnap het volgende:
Tegenwoordig krijg je toch geen abonnementen meer die niet bij je inkomen passen? Ik moest de laatste keer (en dat was zelfs een verlenging!) aangeven hoeveel ik verdien.
Voor welk abonnement? Sportschool? OV? Troskompas?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189035493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat heeft een maatschappij aan mensen die gratis hun rekeningen niet kunnen betalen?

Waarom maken we huurtoeslag en zorgtoeslag over aan mensen die er shag van kopen in plaats van hun rekeningen te betalen?
omdat eigen verantwoordelijkheid belangrijk gevonden wordt door sommigen. die toeslagen zouden direct naar de verzekeraar of woningbouw overgemaakt moeten worden.
pi_189035744
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 05:55 schreef T-zooi het volgende:
Zo ook het programma deurwaarders laatst. Het ging om een Antilliaanse dame van 24. Toen ze aan haar vroegen hoe het zo was gekomen vertelde ze: " tsja het begon eigenlijk toen ik 18 was want toen mocht ik gaan lenen."

En dat was dus gratis geld. En zo leefde ze de komende 6 jaar volledig gratis, kocht en deed alles wat haar hartje begeerde. Tot na 6 jaar de deurwaarder pas langs kwam. Nou dan zit ze even in de schuldsanering, het merendeel wordt kwijtgescholden en dan kan ze weer verder op dezelfde voet.

Want consequenties zijn er niet en waarom zou ze. Lekker er op los leven en laat de rest het maar oplossen.

En het kan ook gewoon allemaal. Het was echt een bijzondere blik in het leven van mensen zonder enig besef van ook maar iets eigenlijk, erg interessant wel.
Waar lenen zulke mensen?
pi_189035772
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of iemand terecht huurtoeslag krijgt, wordt pas later bekeken. En de situatie kan veranderen.

Dus ook al gaat het geld direct naar de coöperatie, dan nog kan je een enorm grote schuld oplopen.


In deze docu komt een dame aan bod waar de belastingdienst 27.000 claimt voor onterecht ontvangen kinderopvangtoeslag. De BD heeft in 2012 en 2013 de bedragen rechtstreeks overgemaakt aan de opvang en helaas is de opvang failliet gegaan en nu kan zij niet bewijzen dat haar kinderen op die opvang hebben gezeten... Oeps
Wat gek. Dus ze kunnen nog geld terug claimen van jaren terug? Dat is toch ook niet netjes. Bereken het dan meteen het jaar daarop, dan loopt het ook niet zo hoog op.
pi_189035785
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

omdat eigen verantwoordelijkheid belangrijk gevonden wordt door sommigen. die toeslagen zouden direct naar de verzekeraar of woningbouw overgemaakt moeten worden.
Ik hoor bij die groep "sommigen", jij niet?
pi_189035915
Ik heb nog van mijn ouders geleerd dat als je geen geld hebt kan je iets niet kopen
I will do what i must !!
pi_189035985
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik hoor bij die groep "sommigen", jij niet?
Nee ik niet eigen verantwoordelijkheid is overschat voor de populatie met een te laag iq. Daar wordt misbruik van gemaakt en de kosten daarna op de maatschappij afgewenteld.
pi_189036546
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

omdat eigen verantwoordelijkheid belangrijk gevonden wordt door sommigen. die toeslagen zouden direct naar de verzekeraar of woningbouw overgemaakt moeten worden.
En waar is de eigen verantwoordelijjkheid van bedrijven? Je kunt ook iemand pas een telefoonaansluiting geven als die vooraf betaalt, dus een maand vooruit ipv een maand achteraf.

Maar doe je dat niet en iemand komt in betalingsproblemen, dan kun je van een rekening van 50 euro een rekening van vele honderden euro's maken door allerlei handeling te verrichten die kennelijk niet bijdragen aan het ingelost krijgen van de schuld. Ik zou zeggen verplaats een deel van de verantwoordelijkheid van de consument naar het bedrijf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189036599
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:19 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik heb nog van mijn ouders geleerd dat als je geen geld hebt kan je iets niet kopen
Ligt ook sterk aan de achtergrond van ouders en hun opvoeding.
Zat mensen die maar al te graag teren op de zak van een ander zonder blikken of blozen, maar wel boos en/of verdrietig worden als er een deurwaarder voor de deur staat.

Een ander verhaal vind ik het als je bijv. genaaid word (niet letterlijk) in een relatie, partner bouwt stiekem schulden op, verlaat jou, jij krijgt de rekeningen.

Daar vind ik de schuldsanering ook voor bedoeld eigenlijk, of vergelijkbare kromme situaties deels of geheel buiten je eigen schuld om.
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:31:57 #114
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_189036792
Dit is geen maatschappelijk probleem. Dit is een jij probleem voor veel van deze jongeren.

Jij gaat de schulden aan.
Jij betaald de boete of rekening niet.
Jij komt hierdoor in de problemen.

Het gevolg van een samenleving waar grote groepen verslaafd zijn aan de geluksmachine van de overheid. Eigen verantwoordelijkheid ho maar :')
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 11:36:42 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189036861
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:31 schreef detaris het volgende:
Jij gaat de schulden aan.
In het geval van studenten is het "Jij moet de schulden aangaan" dat vind ik het wrange, de huidige generatie moet schulden maken als ze een opleiding willen doen na hun middelbaar onderwijs.

quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:19 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik heb nog van mijn ouders geleerd dat als je geen geld hebt kan je iets niet kopen
Ik ook maar onze regering leert ons als je iets wilt moet je eerst een schuld aangaan.

Ze zadelen studenten op met een studieschuld en geven mensen voordeeltjes als je een hypotheek neemt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:39:03 #116
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189036882
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:31 schreef detaris het volgende:
Dit is geen maatschappelijk probleem. Dit is een jij probleem voor veel van deze jongeren.
Ongeveer een derde van de huishoudens heeft nauwelijks spaargeld. Allemaal mensen, jong of oud, die maar weinig nodig hebben om in de problemen te komen. Dat noem ik wel degelijk een maatschappelijk probleem. Er zijn nu eenmaal mensen die nauwelijks of niet met geld om kunnen gaan. Ze kunnen amper een week vooruit kijken, laat staan een maand. Voor die groep zie ik maar één oplossing en dat is dat de vaste lasten gereserveerd worden op hun bankrekening zodat ze dat niet voor andere zaken kunnen uitgeven. Feitelijk zit je daarmee dicht tegen een bewindvoering aan, maar dat is toch wel een stapje verder omdat een curator veel meer bemoeienis heeft.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189036891
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In het geval van studenten is het "Jij moet de schulden aangaan" dat vind ik het wrange, de huidige generatie moet schulden maken als ze een opleiding willen doen na hun middelbaar onderwijs.
[..]

Ik ook maar onze regering leert ons als je iets wilt moet je eerst een schuld aangaan.
Dat een grootdeel mensen zich diep in de schulden moet steken voor een opleiding is wel een beetje wrang ja
I will do what i must !!
pi_189036918
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In het geval van studenten is het "Jij moet de schulden aangaan" dat vind ik het wrange, de huidige generatie moet schulden maken als ze een opleiding willen doen na hun middelbaar onderwijs.
[..]

Ik ook maar onze regering leert ons als je iets wilt moet je eerst een schuld aangaan.

Ze zadelen studenten op met een studieschuld en geven mensen voordeeltjes als je een hypotheek neemt.
Dat is heel wat anders. Een lening voor een studie is net als een lening voor een huis (hypotheek) een investering, die je terugverdient. Dat kun je toch niet vergelijken met consumptieve leningen voor mobiele telefoontjes en dikke TV's ;(

En de rente op studieleningen is 0%, hoe is dat geen voordeeltje? De Hypotheekrente die je mag aftrekken is lager dan de gehele rente die je betaalt hoor.
pi_189036938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:43 schreef uncucked het volgende:
Een lening voor een studie is net als een lening voor een huis (hypotheek) een investering, die je terugverdient.
Dat is niet een soort natuurwet hoor. Dat "terugverdienen" is verre van vanzelfsprekend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:43 schreef uncucked het volgende:
De Hypotheekrente die je mag aftrekken is lager dan de gehele rente die je betaalt hoor.
Wat? Hoe werkt dat dan? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 11:45:18 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189036950
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:43 schreef uncucked het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders. Een lening voor een studie is net als een lening voor een huis (hypotheek) een investering, die je terugverdient. Dat kun je toch niet vergelijken met consumptieve leningen voor telefoontjes en dikke TV's ;(
En wanneer is een lening wel een investering en wanneer niet? We krijgen het gewoon aangeleerd... als je kijkt naar hoe onze regering over geld denkt dan zie je overal dat je risico's moet nemen en leningen moet afsluiten.

Dingen als sparen wordt afgeraden op sparen zit een straf op lenen niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189036951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet een soort natuurwet hoor. Dat "terugverdienen" is verre van vanzelfsprekend.
Klopt en dan mag je naar rato terugbetalen, afhankelijk van je inkomen. Heel sociaal.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 11:46:57 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189036980
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:45 schreef uncucked het volgende:

[..]

Klopt en dan mag je naar rato terugbetalen, afhankelijk van je inkomen. Heel sociaal.
Maar je leert daarmee wel een hele generatie aan dat het hebben van een schuld doodnormaal is en vanzelf wel weer goed komt "later". Het is immers zowat verplicht...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189037005
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar je leert daarmee wel een hele generatie aan dat het hebben van een schuld doodnormaal is en vanzelf wel weer goed komt "later". Het is immers zowat verplicht...
Als een hele generatie te dom is om het verschil te zien tussen een studielening c.q. hypotheek (een investering) en consumptief krediet, dan vraag ik me af wat ze dan überhaupt op een universiteit of hogeschool te zoeken hebben.
pi_189037019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet een soort natuurwet hoor. Dat "terugverdienen" is verre van vanzelfsprekend.
[..]

Wat? Hoe werkt dat dan? :)
quote:
De hypotheekrenteaftrek wordt in aanmerking genomen tegen maximaal een tarief van in 2017 50%, dat elk jaar met 0,5 %-punt verlaagd wordt, zie Tariefsaanpassing aftrek kosten eigen woning. In het Belastingplan 2019 staat een voorstel om deze afbouw te verstellen naar 3 procentpunten per jaar. Dit zou betekenen dat het aftrektarief van 37,05% in 2023 is bereikt.

In de 2e en 3e schijf is het aftrekpercentage materieel verhoogd door de afbouw van de algemene heffingskorting: door de aftrek wordt het inkomen in box 1 lager en de algemene heffingskorting dus hoger. Hierdoor kan de rente voor 3%-punt extra worden afgetrokken.
Bron: Wikipedia
M.a.w. je hypotheek is niet geheel rentevrij, de studielening wel. Dus in feite worden studieleningen heviger "gesubsidieerd" met voordeeltjes dan hypotheken.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 11:52:31 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189037057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:48 schreef uncucked het volgende:

[..]

Als een hele generatie te dom is om het verschil te zien tussen een studielening c.q. hypotheek (een investering) en consumptief krediet, dan vraag ik me af wat ze dan überhaupt op een universiteit of hogeschool te zoeken hebben.
Natuurlijk weten ze dat verschil wel en velen balen er enorm van dat ze schulden hebben. Maar doordat het verplicht is normaliseer je het wel, het is een normaal fenomeen dus ga je eerder een schuld aan.

Ik zou niet eens weten waar ik naartoe zou moeten gaan om iets te kopen als ik er geen geld voor heb. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 11:53:55 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189037074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:49 schreef uncucked het volgende:

[..]

[..]

M.a.w. je hypotheek is niet geheel rentevrij, de studielening wel. Dus in feite worden studieleningen heviger "gesubsidieerd" met voordeeltjes dan hypotheken.
Maar het zijn beide voorbeelden van doe maar gewoon zo'n lening is goed voor je...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189037094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Wel schokkend dat schulden voor een groot deel bestaan uit rente en incassokosten. Het probleem wordt alleen maar erger, het is niet oplossingsgericht.
Omdat het een verdienmodel is. Je dacht dat lenen bedoeld was als een galante service voor het volk?
pi_189037343
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waar is de eigen verantwoordelijjkheid van bedrijven? Je kunt ook iemand pas een telefoonaansluiting geven als die vooraf betaalt, dus een maand vooruit ipv een maand achteraf.

Maar doe je dat niet en iemand komt in betalingsproblemen, dan kun je van een rekening van 50 euro een rekening van vele honderden euro's maken door allerlei handeling te verrichten die kennelijk niet bijdragen aan het ingelost krijgen van de schuld. Ik zou zeggen verplaats een deel van de verantwoordelijkheid van de consument naar het bedrijf.
Nee zo werkt het in de VVD wereld van persoonlijke vrijheden niet. Maximize the profits, socialize the losses. :D

Maar je hebt wel een punt. En ook dat mensen bij tig verschillende instanties tegelijk schulden kunnen opbouwen is natuurlijk ook bizar dat dit mogelijk is.
pi_189037562
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 05:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Word gecheckt qua BKR, ze kunnen geen inkomen controleren.

Ik had dat ook bij mijn verlenging.
Zolang je geen schulden hebt zou het geen probleem moeten zijn.. dus rijst de vraag hoe kunnen dat soort mensen toch een abo hebben bij zulke checks?
Dan heeft een Vodafone-werknemer tegen me gelogen op het risico dat ik geen abonnement zou afsluiten. Waarom zou ie dat doen?
pi_189037628
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan heeft een Vodafone-werknemer tegen me gelogen op het risico dat ik geen abonnement zou afsluiten. Waarom zou ie dat doen?
Vriendin van mij heeft bijstand en een abbo kunne verlengen met een gloednieuwe S10. Zonder extra bij bijbetalen. Was binnen 5 minuten geregeld.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189037651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom komen die mensen eigenlijk niet in aanmerking voor de schuldsanering?
Bij mijn gemeente is een 1 van de eisen : je moet een inkomen hebben.

1 van de jongeren was dakloos. Daarmee heb je al geen recht op bijstand. Zal hij ook geen werk hebben (niet dat ze dat zeiden in ieder geval). Dan kun je dus ook niet in de schuldsanering want : geen inkomen.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189037656
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:35 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Vriendin van mij heeft bijstand en een abbo kunne verlengen met een gloednieuwe S10. Zonder extra bij bijbetalen. Was binnen 5 minuten geregeld.
Que?! Ik moest in een klap meer dan de helft van m'n telefoon betalen omdat ik geen inkomen had.
pi_189037683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
Voor welk abonnement? Sportschool? OV? Troskompas?
Telefoon en internet/tv volgens mij.
pi_189037686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan heeft een Vodafone-werknemer tegen me gelogen op het risico dat ik geen abonnement zou afsluiten. Waarom zou ie dat doen?
Ik dacht dat een telecombedrijf geen inzicht heeft of kan hebben op jouw jaarinkomen, maar wat ze blijkbaar wel kunnen doen is je kredietwaardigheid toetsen.

Dat gaat dan via bepaalde handelsinformatiebureaus.
Het lijkt mij dat ze dat niet voor iedere klant checken, alleen degene met een hoge schuld bijv bekend bij het BKR en dat diegene dan ook nog een hoog inkomen doorgeven.

Tmobile medewerker in de winkel, legde mij uit dat als je genoeg bijlegt op de telefoon, dat ze geen BKR check doen.
Goed ik kocht em in 1x omdat het 2 jaar lang afbetalen onzin vind op een telefoon die per definitie waarde verliest iedere dag, maar daar gaat het niet om.
pi_189037727
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Que?! Ik moest in een klap meer dan de helft van m'n telefoon betalen omdat ik geen inkomen had.
Ik vond het ook raar hoor, vraag me niet wat ze daar gezegd heeft in die winkel. Maar ze had hem wel. Aangezien ze het ding niks vond heeft ze hem geruild voor een s9 (iets met lampjes die wel of niet toegevoegd werden bij meldingen). En ongeruild was het ook zo.


Ik heb een simonly. Ben ook wel eens benieuwd of het mij ook zou lukken met alleen een wajong-uitkering. Maar ik bem meer het type dat eerst spaart en dan pas iets aanschaft ipv een soort afbetaling-constructie aan te gaan.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189037805
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik dacht dat een telecombedrijf geen inzicht heeft of kan hebben op jouw jaarinkomen, maar wat ze blijkbaar wel kunnen doen is je kredietwaardigheid toetsen.

Dat gaat dan via bepaalde handelsinformatiebureaus.
Het lijkt mij dat ze dat niet voor iedere klant checken, alleen degene met een hoge schuld bijv bekend bij het BKR en dat diegene dan ook nog een hoog inkomen doorgeven.

Tmobile medewerker in de winkel, legde mij uit dat als je genoeg bijlegt op de telefoon, dat ze geen BKR check doen.
Goed ik kocht em in 1x omdat het 2 jaar lang afbetalen onzin vind op een telefoon die per definitie waarde verliest iedere dag, maar daar gaat het niet om.
Ik zei ook tegen hem dat ik dacht dat er alleen standaard een BKR-check werd gedaan en toen vertelde ie me dus dat deze controle er bovenop was ingevoerd (vorige jaar November).

Ja, ik werd dus -zonder schuld- gedwongen om het grootste deel al af te betalen. Ging trouwens om een S9+ 20gb oid.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:48:40 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189037823
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Que?! Ik moest in een klap meer dan de helft van m'n telefoon betalen omdat ik geen inkomen had.
Bijstand is gewoon een inkomen he. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189037834
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:41 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik vond het ook raar hoor, vraag me niet wat ze daar gezegd heeft in die winkel. Maar ze had hem wel. Aangezien ze het ding niks vond heeft ze hem geruild voor een s9 (iets met lampjes die wel of niet toegevoegd werden bij meldingen). En ongeruild was het ook zo.

Ik heb een simonly. Ben ook wel eens benieuwd of het mij ook zou lukken met alleen een wajong-uitkering. Maar ik bem meer het type dat eerst spaart en dan pas iets aanschaft ipv een soort afbetaling-constructie aan te gaan.
Vaag, de S10 is veel fijner qua grootte, maar weet je zeker dat ze niet een deel betaald had? Met een wajong-inkomen is dat wel slim ja maar volgens mij zei ie dat je minstens een minimuminkomen moet hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 12:53:07 ]
pi_189037841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Bijstand is gewoon een inkomen he. :)
Zat ik niet in. Ik heb al een tijdje geen recht op bijstand meer :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 12:49:56 ]
pi_189037903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vaag, de S10 is veel fijner qua grootte, maar weet je zeker dat ze niet een deel betaald had? Met een wajong-inkomen is dat wel slim ja maar volgens zei ie dat je minstens een minimuminkomen moet hebben.
Ja dat weet ik zeker. Ik heb aan haar de vorige verlenging al uitleg gevraagd over die inkomenstoets. Zij moest namelijk verlengen toen die net ingevoerd was. En ze zei :' stelt niks voor heb gewoon een nieuw abbo met nieuw toestel (toen s8 net uit) kunnen krijgen.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:54:16 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189037909
Meest bizarre aan deze docu vond ik nog dat kinderopvangtoeslag verhaal.
Vrouw heeft kinderen naar de opvang gestuurd, de toeslag gaat naar de kinderopvang en niet naar haar. Daarna gaat de kinderopvang failliet en kunnen geen bewijs leveren aan de belastingdienst dat die kinderen daar zijn geweest, en moet moeder dus het hele bedrag terugbetalen van meer dan ¤30.000.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:55:42 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189037938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:54 schreef Harvest89 het volgende:
Meest bizarre aan deze docu vond ik nog dat kinderopvangtoeslag verhaal.
Vrouw heeft kinderen naar de opvang gestuurd, de toeslag gaat naar de kinderopvang en niet naar haar. Daarna gaat de kinderopvang failliet en kunnen geen bewijs leveren aan de belastingdienst dat die kinderen daar zijn geweest, en moet moeder dus het hele bedrag terugbetalen van meer dan ¤30.000.
Als er ergens veel gefraudeerd wordt dan is het wel bij de kinderopvang... Vooral omdat zowel ouder als kinderopvang er baat bij hebben als er veel uren gemaakt worden. De rekening komt elders. Ik zou graag de belastingdienst in dezen gehoord hebben (hoor en wederhoor) of het inderdaad zo'n eenzijdig en raar verhaal is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189037955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er ergens veel gefraudeerd wordt dan is het wel bij de kinderopvang... Vooral omdat zowel ouder als kinderopvang er baat bij hebben als er veel uren gemaakt worden. De rekening komt elders. Ik zou graag de belastingdienst in dezen gehoord hebben (hoor en wederhoor) of het inderdaad zo'n eenzijdig en raar verhaal is.
Ik heb dat gelukkig altijd geweigerd, zowel kinderopvang als bij gastouderorganisatie boden ze dat aan.
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:45:46 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189038516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:57 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Ik heb dat gelukkig altijd geweigerd, zowel kinderopvang als bij gastouderorganisatie boden ze dat aan.
Bizar dat ze dit al meteen aanboden! In welk dorp/ stad was dat?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189038533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bizar dat ze dit al meteen aanboden! In welk dorp/ stad was dat?
Gastouderbureau was landelijk, weet de naam even niet.
De kdv was hier in Zuid-Limburg, maan noem ik liever niet :)
pi_189038961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Mijn muis heeft er wel 10 seconden boven gehangen, maar het lukt me gewoon niet om op die joop link te klikken. Iets in mij verzet zich daartegen.
:D Joop is ook een enge site met posts van kort pittige dames en kick out zwarte pieters.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 15:42:08 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189040133
De schuldenindustrie is een perverse zieke industrie. Incassobureau's die letterlijk 54 euro (of wat die wettelijke limiet ook is) voor een "brief" vragen. Dossiers expres jaren op de plank laten liggen, want rente en aanmaningen. Dossiers onderling doorverkopen, rechtzaken starten voor infantiele bedragen, bankbeslagen uitvoeren om onder de beslagvrije voet uit te komen en mensen dus helemaal in de stront te werken.

Nee, schulden maken is je eigen schuld (hihi) en daad zou je zelf verantwoordelijk voor moeten worden gehouden, maar dat betekent niet dat je maar domweg kapot gemaakt mag worden. Ik kan me zo voorstellen dat er bij een deel van de schuldenaar meer speelt dan alleen lang leve de lol mentaliteit.

Ik heb wel eens figuur van GGN aan de deur gehad, die was overigens voor de vorige bewoner, maar die begon het gesprek letterlijk met goh, leuke scooter. Beetje jammer als we die in beslag nemen hé? Alvorens hij weer in z'n mooie Mercedes E klasse stapte.

Heb daar nog een klacht over inhediend en teruggekoppeld gekregen dat ze hem zouden aanspreken. Sure :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_189040966
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In deze docu komt een dame aan bod waar de belastingdienst 27.000 claimt voor onterecht ontvangen kinderopvangtoeslag. De BD heeft in 2012 en 2013 de bedragen rechtstreeks overgemaakt aan de opvang en helaas is de opvang failliet gegaan en nu kan zij niet bewijzen dat haar kinderen op die opvang hebben gezeten... Oeps
Bijzonder verhaal...
Het klopt dat er rechtstreeks kinderopvangtoeslag kan worden uitbetaald aan de opvang. De zogenaamde convenant koo's wat als ketenpartner wordt gezien door de belastingdienst.

Maar ondanks dat, je krijgt als ouder altijd een opvangcontract, want het betreft namelijk een overeenkomst tussen ouder en kinderopvangorganisatie (koo), daarnaast ontvang je maandelijks de facturen. Want ondanks de rechtstreekse betaling vanuit belastingdienst betaal je als ouder nog altijd een eigen gedeelte van de factuur (eigenbijdrage.. Zonder dat geen recht). Ook heb je hier betaalbewijzen van in de vorm van bankafschriften. Daarnaast krijg je jaarlijks een jaaropgaaf. Dus hoezo geen bewijslast?

Er zal wel wat anders aan de hand zijn, gok ik. Maar naar een ander wijzen is makkelijker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bloem75 op 20-09-2019 16:58:36 ]
pi_189041602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bizar dat ze dit al meteen aanboden! In welk dorp/ stad was dat?
10% van de kinderopvangorganisaties bieden dit aan. Dit betreft ongeveer 20% van de kinderen die op de opvang zitten. Deze organisaties hebben een convenant met de belastingdienst.

Maar je blijft al ouder zelf verantwoordelijk voor het juist aanleveren van informatie bij de belastingdienst en dus voor een juiste toeslagaanvraag. Dus als je 98 bso uren aanvraagt, moet je wel 32 uur per week werken. Ook dien je zelf je inkomen juist te schatten voor het lopende jaar.

Dit controleert de opvang namelijk niet. Ze zijn geen bewindvoerders. Het geld wordt enkel op hun rekening gestort en op de factuur staat dan het bedrag wat nog door de ouder betaald dient te worden. Ook geeft de opvang organisatie jaarlijks de afgenomen uren door aan de belastingdienst en het uurtarief.
pi_189044632
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:42 schreef Straatcommando. het volgende:
De schuldenindustrie is een perverse zieke industrie. Incassobureau's die letterlijk 54 euro (of wat die wettelijke limiet ook is) voor een "brief" vragen. Dossiers expres jaren op de plank laten liggen, want rente en aanmaningen. Dossiers onderling doorverkopen, rechtzaken starten voor infantiele bedragen, bankbeslagen uitvoeren om onder de beslagvrije voet uit te komen en mensen dus helemaal in de stront te werken.

Nee, schulden maken is je eigen schuld (hihi) en daad zou je zelf verantwoordelijk voor moeten worden gehouden, maar dat betekent niet dat je maar domweg kapot gemaakt mag worden. Ik kan me zo voorstellen dat er bij een deel van de schuldenaar meer speelt dan alleen lang leve de lol mentaliteit.

Ik heb wel eens figuur van GGN aan de deur gehad, die was overigens voor de vorige bewoner, maar die begon het gesprek letterlijk met goh, leuke scooter. Beetje jammer als we die in beslag nemen hé? Alvorens hij weer in z'n mooie Mercedes E klasse stapte.

Heb daar nog een klacht over inhediend en teruggekoppeld gekregen dat ze hem zouden aanspreken. Sure :')
Ik neem aan dat jij ook niet gratis werkt? Die deurwaarders willen ook gewoon graag een salaris, en het kantoor e.d. moet ook betaald worden.

Heel jammer als men schulden heeft en de rekeningen niet kan betalen, maar waarom zou dan een ander op moeten draaien voor de kosten die gemaakt worden om een schuldenaar achter de broek te zitten?
pi_189044788
Na Amsterdam-Zuidoost gestopt met lezen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 20:53:03 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189044799
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:44 schreef uncucked het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook niet gratis werkt? Die deurwaarders willen ook gewoon graag een salaris, en het kantoor e.d. moet ook betaald worden.

Heel jammer als men schulden heeft en de rekeningen niet kan betalen, maar waarom zou dan een ander op moeten draaien voor de kosten die gemaakt worden om een schuldenaar achter de broek te zitten?
Dat is niet de kern van mijn boodschap. Schulden maak je doorgaans zelf en zul je dus zelf moeten oplossen. Deurwaarders, incassobureaus etc moeten inderdaad betaald worden voor hun werk, maar ik vind het op z'n minst matig te noemen dat er zoveel winst gemaakt wordt over de rug van doorgaans zwakkere mensen uit de samenleving.

Het is net alsof je een soort ziekte hebt, schulden. Zie dit topic maar. Eigen schuld, alles wat je overkomt is ook je eigen schuld, had je maar moeten betalen..en dat laatste wordt dus heel lastig als je eenmaal in die situatie zit waardoor andere schulden ook weer explosief stijgen.

Een vordering van 100 euro veranderd rustig in een vordering van duizenden euro's. Dat staat gewoon niet meer in verhouding met elkaar.

Los daarvan is het een parasitaire branche. Ze voegen letterlijk niets toe in hun huidige vorm. Men koopt schulden op, gooit er een boel kosten bij op en dan is het maar wachten tot de schuldenaar de WSPN in gaat. De perverse prikkel daarvan is dat het bedrag dan zo hoog mogelijk moet zijn, zodat er zoveel mogelijk opgehaald kan worden. En raad eens waar het gros van de schuldenaren in belandt zodra ze in de WSPN zitten? De bijstand.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 20:58:02 #153
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189044891
Nu heb ik geen cijfers bij de hand, maar volgens mij is een groot deel van de schuldenberg dat van zorgpremies. Daar hebben ze iets heel slims op gevonden. Die mensen komen in een wanbetalerregeling en dan int het cjib de zorgtoeslag en mag jij de rest +20 euro betalen. Per maand.

Je kunt je verzekering niet meer aanpassen, want wanbetaler. Zit je dan met een ontstoken kies(bv) in je bek. Duurt weer 3 jaar en dan kan er een grote sanering plaatsvinden want in die 3 jaar geen geld voor de tandarts. Men gaat niet naar de dokter, want eigen risico.

Ik kan zo wel doorgaan. Ik ben een beetje klaar met het "hard aanpakken" riedeltje van velen. Het is mega kortzichtig en veroorzaakt op de langere termijn alleen maar meer kosten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_189049697
Ik ben er wel voorstander van dat er een echt persoonlijk faillissement komt.
  zaterdag 21 september 2019 @ 03:24:09 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189050443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/v(...)de-schuldenindustrie

Open het topic op de Joop om de docu te kunnen zien.

Wel een interessante docu. Ook grappig hoe alle vooroordelen zo duidelijk terugkomen, van mensen die op hun 21-ste al drie kinderen hebben maar zelf totaal onzelfstandig zijn, alle vaders weggelopen, iemand die heus voor op de verkeerde plek fietsen 14 dagen de bak in gaat tot de hulpverlenersindustrie die met boetseren en 'vision boards' de mensen uit de schulden probeert te mediteren. Ook grappig hoe iemand mediteert hoe je met een uitkering ooit nog uit de schulden kan komen. Dealen is ook niet zo gemakkelijk, daar zitten vaak nepdrugs bij..
Maar los daarvan: veel schulden ontstaan dus omdat mensen meteen vanaf het begin hun zorgpremie niet betalen en dat dus ook jarenlang niet doen. Tja. Waarschijnlijk hadden ze al die tijd wel een dure telefoon. Dure telefoons, roken etc. worden zorgvuldig buiten beeld gehouden.
Dit klopt wel denk ik

Het probleem is da ze niet weten hoe korte schulden om te zetten naar lange schulden

De overheid (belastingdienst, centraal justitieel incasso bureau) is de ergste tegenpartij van allemaal.
Schulden worden bij achterstand soms wel 3x hoger en het treffen van regelingen is bijna uitgesloten.
De politiek zou hier wat aan kunnen veranderen want verantwoordelijken verschuilen zich achter regels
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189432200
quote:
Gemeenten mogen vanaf 2021 betalingsachterstanden inzien van schuldenaren

Gemeenten mogen vanaf 2021 in de bestanden van woningcorporaties, energie- en drinkwaterbedrijven en zorgverzekeraars kijken om te zien of iemand betalingsachterstanden opbouwt. Staatssecretaris Van Ark van Sociale Zaken wil zo de schuldhulpverlening verbeteren.

De gemeenten moeten op deze manier eerder kunnen signaleren dat iemand in de problemen dreigt te komen en een berg schulden opbouwt die nog moeilijk is af te lossen. Vaak zoeken mensen te laat hulp, zegt Van Ark.

Volgens de staatssecretaris zullen schuldhulpverleners niet lukraak informatie opvragen, maar wordt per burger een plan van aanpak gemaakt. De schuldenaren hoeven vooraf geen toestemming te geven, maar dat is volgens Van Ark niet in strijd met de privacywet.

Schuldhulpverleners

De maatregel is een van de veertig actiepunten die Van Ark heeft aangekondigd om problematische schulden van gezinnen te voorkomen en op te lossen. Ze moeten de reguliere schuldhulpverleners van gemeenten helpen. Het wetsvoorstel gaat nu naar de Tweede Kamer.

https://nos.nl/artikel/23(...)an-schuldenaren.html
Uiteraard is de 'oplossing' gevonden in het nog verder inperken van privacy; het verzamelen van data.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 17:51:10 ]
pi_189432844
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 01:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben er wel voorstander van dat er een echt persoonlijk faillissement komt.
Ik ook! Lekker schulden maken dan dan weer opnieuw kunnen beginnen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189432887
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
En raad eens waar het gros van de schuldenaren in belandt zodra ze in de WSPN zitten? De bijstand.
Ja natuurlijk, of je nu 10k per maand verdien of in de bijstand zit, je houdt evenveel over... ik zou het dan ook wel weten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:53:04 #159
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_189433172
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ook! Lekker schulden maken dan dan weer opnieuw kunnen beginnen....
Dat kan al! Met de schuldsanering, is echt geweldig!
pi_189433613
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is niet de kern van mijn boodschap. Schulden maak je doorgaans zelf en zul je dus zelf moeten oplossen.
Geldt dat ook voor de schuldeisers? Die maken die schulden immers ook zelf, je kunt ook vooruit laten betalen natuurlijk.

quote:
Deurwaarders, incassobureaus etc moeten inderdaad betaald worden voor hun werk, maar ik vind het op z'n minst matig te noemen dat er zoveel winst gemaakt wordt over de rug van doorgaans zwakkere mensen uit de samenleving.
Hoezo moeten ze eigenlijk betaald worden voor hun werk? Je kunt niet zomaar werk gaan doen en verwachten daarvoor betaald te krijgen. Iemand zal je opdracht moeten geven voor dat werk tegen een afgesproken prijs, en die zal dat doen voor nuttig werk.

Deurwaarders en incassobureau's brengen hun werk niet in rekening bij de opdrachtgever, maar bij diens schuldenaar. Dat is op zich al raar natuurlijk, maar daardoor gaan ze ook een heleboel werkzaamheden verrichten die het innen van de vordering geen stap dichterbij brengen, integendeel zelfs

Dat komt allemaal door hoe het wettelijk geregeld is. Zorg dat incassobureau's en deurwaarders goed betaald krijgen voor het succesvol innen van een schuld, en niet voor het alleen maar vergroten van die schuld. Als dat betekent dat deurwaarders nee zeggen tegen bedrijven en die bedrijven op hun beurt geen I-phones meer meegeven aan iemand die 25 euro administratiekosten voor een abbo heeft betaald dan is dat helemaal geen enkel probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189441556
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu heb ik geen cijfers bij de hand, maar volgens mij is een groot deel van de schuldenberg dat van zorgpremies. Daar hebben ze iets heel slims op gevonden. Die mensen komen in een wanbetalerregeling en dan int het cjib de zorgtoeslag en mag jij de rest +20 euro betalen. Per maand.

Je kunt je verzekering niet meer aanpassen, want wanbetaler. Zit je dan met een ontstoken kies(bv) in je bek. Duurt weer 3 jaar en dan kan er een grote sanering plaatsvinden want in die 3 jaar geen geld voor de tandarts. Men gaat niet naar de dokter, want eigen risico.

Ik kan zo wel doorgaan. Ik ben een beetje klaar met het "hard aanpakken" riedeltje van velen. Het is mega kortzichtig en veroorzaakt op de langere termijn alleen maar meer kosten.
Dit idd en daarbij zou de tandarts gewoon in de basisverzekering moeten zitten.
Er wordt zoveel onzin in die verzekering geduwd maar de vrij basale tandarts en je gebit wordt als iets luxe gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189441750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd en daarbij zou de tandarts gewoon in de basisverzekering moeten zitten.
Er wordt zoveel onzin in die verzekering geduwd maar de vrij basale tandarts en je gebit wordt als iets luxe gezien.
Maar van die rechtsdraaiende glutenvrije tarwe yoga cursus maakt bijna niemand gebruik, stel je eens voor dat iedereen naar de tandarts gaat en hoeveel dat kost.

Hell tandartsen zijn afzetters 1e klas als ik de rekeningen zie schrik ik me steeds kapot omgerekend ben ik vaak meer als 300 euro per uur kwijt bij die beroepsgroep.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:53:38 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189441785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar van die rechtsdraaiende glutenvrije tarwe yoga cursus maakt bijna niemand gebruik, stel je eens voor dat iedereen naar de tandarts gaat en hoeveel dat kost.

Hell tandartsen zijn afzetters 1e klas als ik de rekeningen zie schrik ik me steeds kapot omgerekend ben ik vaak meer als 300 euro per uur kwijt bij die beroepsgroep.
tandartsen waren vroeger een nog veel grotere lobby club dan nu.

Toen was het een beschermd beroep en is de hele faculteit tandfheelkunde in Utrecht gesloten door toedoen van de lobby
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189442087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Joh, Amsterdam zuid oost. Zoek maar 3 van dat soort jongeren in de dorpen in de rest van het land.
Tijdje bij een klantenservice gewerkt en debiele wanbetalers heb je in heel het land. Een keer zelfs een boze man aan de lijn gehad die tijdens het schelden op mij vanwege zijn afsluiting blikjes bier aan het kopen was.
pi_189442151
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind de systematiek van verhogingen, rente, incasso's, deurwaarders etc om iemand te dwingen te betalen wel interessant.

Dus iemand kan 100 euro niet betalen, laten we er 200 van maken want dan kan het misschien wel.

De docu laat zien dat veel incassobureaus niet bezig zijn om de vordering af te sluiten maar om snel zoveel mogelijk geld te verdienen. Dat een persoon verder de problemen ingeduwd wordt doet niet ter zaken.

Het is eigenlijk best wel een beetje gek

Maar excuses voor deze offtopic.
Ontopic: het zijn alleen maar gekleurde mensjes, ze zijn gewoon lui
Precies, en mensen in de cel werpen omdat ze een boete niet kunnen betalen, maar de boete wel laten staan is ook vrij bijzonder. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:01:54 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189442545
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind de systematiek van verhogingen, rente, incasso's, deurwaarders etc om iemand te dwingen te betalen wel interessant.

Dus iemand kan 100 euro niet betalen, laten we er 200 van maken want dan kan het misschien wel.

De docu laat zien dat veel incassobureaus niet bezig zijn om de vordering af te sluiten maar om snel zoveel mogelijk geld te verdienen.
Dat een persoon verder de problemen ingeduwd wordt doet niet ter zaken.
Schulden is big business , het gevolg van de marktwerking , die eindigt in massale schulden en hoge lasten
He meer schulden hoe meer marktwerking en andersom
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189442688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat heeft een maatschappij aan mensen die gratis hun rekeningen niet kunnen betalen?

Waarom maken we huurtoeslag en zorgtoeslag over aan mensen die er shag van kopen in plaats van hun rekeningen te betalen? Moet je die als beloning voor hun onverantwoordelijke gedrag hun schulden maar gewoon kwijtschelden?
Daarom moet men eens beginnen om die huurtoeslag en zorgtoeslag etc. niet op de rekening te storten maar gelijk verrekenen. En dit moet gelijk gebeuren en niet als er pas schulden ontstaan.

Overigens kan men beter al die subsidies afschaffen en dan kunnen uitkeringen etc omhoog.
pi_189442789
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu heb ik geen cijfers bij de hand, maar volgens mij is een groot deel van de schuldenberg dat van zorgpremies. Daar hebben ze iets heel slims op gevonden. Die mensen komen in een wanbetalerregeling en dan int het cjib de zorgtoeslag en mag jij de rest +20 euro betalen. Per maand.

Je kunt je verzekering niet meer aanpassen, want wanbetaler. Zit je dan met een ontstoken kies(bv) in je bek. Duurt weer 3 jaar en dan kan er een grote sanering plaatsvinden want in die 3 jaar geen geld voor de tandarts. Men gaat niet naar de dokter, want eigen risico.

Ik kan zo wel doorgaan. Ik ben een beetje klaar met het "hard aanpakken" riedeltje van velen. Het is mega kortzichtig en veroorzaakt op de langere termijn alleen maar meer kosten.
Klopt. De meeste schulden zitten in het niet betalen van zorgpremies. En als dit zo blijft doorgaan zullen daardoor de zorgkosten behoorlijk stijgen. Want uiteindelijk laat je niemand op straat dood gaan.
pi_189442790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar van die rechtsdraaiende glutenvrije tarwe yoga cursus maakt bijna niemand gebruik, stel je eens voor dat iedereen naar de tandarts gaat en hoeveel dat kost.

Hell tandartsen zijn afzetters 1e klas als ik de rekeningen zie schrik ik me steeds kapot omgerekend ben ik vaak meer als 300 euro per uur kwijt bij die beroepsgroep.
Als ik heel eerlijk ben valt dat wel mee. Klasgenote is tandarts en uiteindelijk vangt een tandarts iets van 35-40% van het tarief. De rest gaat op aan gebouw, assistent etc.
Ga je uit van 6 periodieke controles per uur kom je ¤125 per uur. Dat zelfde betalen we ict consultants die genoeg hebben aan een laptop ipv peperdure tandartsapparatuur.

Het is nog steeds een zeer royaal belegde boterham en de winst zit in de behandelingen maar op zich valt mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:29:49 #170
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_189442956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben valt dat wel mee. Klasgenote is tandarts en uiteindelijk vangt een tandarts iets van 35-40% van het tarief. De rest gaat op aan gebouw, assistent etc.
Ga je uit van 6 periodieke controles per uur kom je ¤125 per uur. Dat zelfde betalen we ict consultants die genoeg hebben aan een laptop ipv peperdure tandartsapparatuur.

Het is nog steeds een zeer royaal belegde boterham en de winst zit in de behandelingen maar op zich valt mee.
Tel daarbij de input die je moet leveren, 6 jaar studie etc. Praktijkervaring tegen kleine vergoeding etc. Er is niet voor niks een tekort aan tandartsen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:35:54 #171
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189443024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Klopt. De meeste schulden zitten in het niet betalen van zorgpremies. En als dit zo blijft doorgaan zullen daardoor de zorgkosten behoorlijk stijgen. Want uiteindelijk laat je niemand op straat dood gaan.
Nou dat kan natuurlijk wel gewoon niet verzekerd geen hulp.
We moeten eens af van het altijd maar andere laten opdraaien voor het falen van een individu.
Ik ken zelf ook mensen die al meermaals bij de schuldsanering hebben gelopen en meermaals komen ze er weer terwijl je zou denken je zou ooit toch wel leren van je fouten maar nee.

Soms moeten we gewoon concluderen dat sommige mensen niet mee kunnen in de maatschappij en dan is het heel simpel

Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189443055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Tel daarbij de input die je moet leveren, 6 jaar studie etc. Praktijkervaring tegen kleine vergoeding etc. Er is niet voor niks een tekort aan tandartsen.
Een numerus fixus bij tandartsopleidingen draagt ook niet bij aan meer tandartsen. Alhoewel een flink hoeveelheid opgeleiden bij rechtenstudie het tarief van advocaten ook niet omlaag gebracht heeft. ;)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:40:32 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189443080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:35 schreef Nicksanders het volgende:

Soms moeten we gewoon concluderen dat sommige mensen niet mee kunnen in de maatschappij en dan is het heel simpel

[ afbeelding ]
wat dan ?? dood ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189443164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:35 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nou dat kan natuurlijk wel gewoon niet verzekerd geen hulp.
We moeten eens af van het altijd maar andere laten opdraaien voor het falen van een individu.
Ik ken zelf ook mensen die al meermaals bij de schuldsanering hebben gelopen en meermaals komen ze er weer terwijl je zou denken je zou ooit toch wel leren van je fouten maar nee.

Soms moeten we gewoon concluderen dat sommige mensen niet mee kunnen in de maatschappij en dan is het heel simpel

[ afbeelding ]
Nee, zelfs in de VS werden mensen geholpen die niet verzekerd zijn. Daarom ook dat die verzekeringen in de VS onbetaalbaar zijn. Die kant gaan wij hier ook op.

Een collectief maakt het betaalbaar voor iedereen mits dan ook iedereen netjes blijft betalen.

En zoals ik al aangaf moet je gelijk die zorgtoeslag verrekenen en niet die toeslag storten op de rekening van de verzekerde. Dan kun je op twee vingers natellen dat het niet gebruikt word voor zorg maar voor andere doelen word gebruikt.

Zorg is een noodzakelijk kwaad dat je niemand moet gaan ontzeggen. Ik zie zorg niet als een luxe.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:47:43 #175
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189443201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat dan ?? dood ?
Dat zijn jouw woorden.
Ze hebben ook nog iets als familie die ze misschien willen helpen.

Waarom moet een maatschappij (andere lees belastingbetalers) altijd opdraaien voor de mensen die falen (en zoals ik al zei ken ze zelf ook) en het gebeurt ze niet één keer maar meermaals.

Natuurlijk als het gebeurt kunnen we ze schuldsanering de eerste keer helpen. Maar echt geen tweede keer ergens moet het stoppen die ongein.
Of strakker beleid inderdaad zorg premie meteen richting de verzekering eventuele subsidies als huur ook want je pikt die gasten er altijd uit.

Zeiken over hoe slecht ze het hebben schulden dit dat terwijl je ondertussen in hun huis struikelt over de kratten bier en sloffen sigaretten.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:48:53 #176
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189443229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee, zelfs in de VS werden mensen geholpen die niet verzekerd zijn. Daarom ook dat die verzekeringen in de VS onbetaalbaar zijn. Die kant gaan wij hier ook op.

Een collectief maakt het betaalbaar voor iedereen mits dan ook iedereen netjes blijft betalen.

En zoals ik al aangaf moet je gelijk die zorgtoeslag verrekenen en niet die toeslag storten op de rekening van de verzekerde. Dan kun je op twee vingers natellen dat het niet gebruikt word voor zorg maar voor andere doelen word gebruikt.

Zorg is een noodzakelijk kwaad dat je niemand moet gaan ontzeggen. Ik zie zorg niet als een luxe.
Ook prima dan moet inderdaad van de toeslagen meteen de zorgverzekering betaalt worden.
En krijg je dat niet maar wel een wanbetaler misschien rechtstreeks vanuit je werk dat het richting de zorgverzekeraar gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nicksanders op 15-10-2019 11:55:20 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:52:42 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189443302
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Zeiken over hoe slecht ze het hebben, schulden dit, dat, terwijl je ondertussen in hun huis struikelt over de kratten bier en sloffen sigaretten.
ha ha Maf _O- _O- _O- :W 8)7 8)7 *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ook prima dan moet inderdaad van de toeslagen meteen de zorgverzekering betaalt worden.
En krijg je dat niet maar wel een wantbetaler misschien rechtstreeks vanuit je werk dat het richting de zorgverzekeraar gaat.
Wat is een want betaler ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189443365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:47 schreef Nicksanders het volgende:


Waarom moet een maatschappij (andere lees belastingbetalers) altijd opdraaien voor de mensen die falen (en zoals ik al zei ken ze zelf ook) en het gebeurt ze niet één keer maar meermaals.

Bedrijven die mensen nogmaals aan schulden helpen terwijl men weet dat ze niet met geld kunnen omgaan zouden we ook eens moeten aanpakken ipv deze problematiek bij het individu te willen leggen en de maatschappij weer met de gevolgen op te zadelen.


Het CJIB werkt tegenwoordig al met afbetaalregelingen en benaderd mensen actief voordat er deurwaarders ingeschakeld gaan worden.
https://www.volkskrant.nl(...)gsregeling~b80d77c8/
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:57:17 #179
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189443380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ha ha Maf _O- _O- _O- :W 8)7 8)7 *O*
[..]

Wat is een want betaler ??
Wanbetaler

Inhoudelijk weet je niks maar gelukkig had ik een tikfout.



En wat is er maf het is bijna altijd het zelfde liedje schulden zuipen en roken onder het kopje maar ik heb stress man dus heb mijn sigaretten nodig 7 euro per pakje per dag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 15-10-2019 12:05:09 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189443435
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:47 schreef Nicksanders het volgende:
Of strakker beleid inderdaad zorg premie meteen richting de verzekering eventuele subsidies als huur ook want je pikt die gasten er altijd uit.

Dat is administratief een wangedrocht of zeg maar gerust totaal onmogelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:01:16 #181
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189443449
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is administratief een wangedrocht of zeg maar gerust totaal onmogelijk.
Maar het is wel altijd mogelijk om de belastingbetaler en mensen die nog geld krijgen van die wanbetalers er voor op te laten draaien.

Of ze belastingdienst nu overmaakt naar rekening nummer a of dat ze het op rekeningnummer b storten.
Zou dan wel een beleid voor moeten komen dat wel maar waar een wil is, is een weg.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189443507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:01 schreef Nicksanders het volgende:
Maar het is wel altijd mogelijk om de belastingbetaler en mensen die nog geld krijgen van die wanbetalers er voor op te laten draaien.
Er zal altijd een zekere last op de belastingbetaler terecht komen inderdaad, welke situatie je ook creëert. Dat de uiteindelijke last bij de schuldeisers komt lijkt me verder prima, dat is de core business van krediet verstrekken hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:28:17 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189443958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:57 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Wanbetaler

Inhoudelijk weet je niks maar gelukkig had ik een tikfout.

[ afbeelding ]

En wat is er maf het is bijna altijd het zelfde liedje schulden zuipen en roken onder het kopje maar ik heb stress man dus heb mijn sigaretten nodig 7 euro per pakje per dag.
iedereen heeft wel eens stress , geeft niet joh
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12:06 #184
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189444652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iedereen heeft wel eens stress , geeft niet joh
Weer goede inhoudelijke reactie nee jij komt er wel.
Sneu links figuur :r :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189445102
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Tel daarbij de input die je moet leveren, 6 jaar studie etc. Praktijkervaring tegen kleine vergoeding etc. Er is niet voor niks een tekort aan tandartsen.
nah dat is meer de numerus fixus en de onwil van de politiek om dat op te lossen. 30% van de tandartsen komt nu al uit het buitenland. Ze zien al 15 jaar een tekort maar geld uitgeven om het aantal opleidingsplaatsen te vergroten ho maar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189445275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:46 schreef BasEnAad het volgende:
Wel schokkend dat schulden voor een groot deel bestaan uit rente en incassokosten. Het probleem wordt alleen maar erger, het is niet oplossingsgericht.
Het is er ook niet om oplossingsgericht te zijn. Of denk je dat de farmaceutische industrie gebaat is bij uitbannen van ziektes.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:01:10 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189447733
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Weer goede inhoudelijke reactie nee jij komt er wel.
Sneu links figuur :r :r
ik ben er al
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')