abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 september 2019 @ 14:40:13 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189007144
170625_50937_3e3f6b5e88a28398cb0c01eb931fc3ad.jpg



SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 september 2019 @ 14:42:01 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189007175
en ik heb nu menthol in de Q16 zitten, en als je daarmee iets lekt of het wat op je vinger hebt en nabij je oog mond of ogen zit is het gewoon echt irritant. Dus ik kijk nu echt wel uit met lekken :)

Wel grappig, als je de Q16 weglegt en na een nacht weer pakt is de tank helemaal bevroren.

Rook nu echt een stuk minder door de menthol. gewoon voor de lekker en niet echt meer voor de nicotine.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 18 september 2019 @ 15:06:30 #3
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189007469
quote:
99s.gif Op woensdag 18 september 2019 14:39 schreef Nizno het volgende:

[..]

dat heb ik soms met de Fog Q16 maar alleen als ik op de bank lig en dan de sigaret op de kop heb. alsof de vloeistof dan naast het schroefdraad ofzo langs lekt.

dus ik zou denken... heb je hem misschien te schuin?
Nee daar ligt het niet aan, dat dacht ik ook in het begin. Misschien omdat er meer 'kracht' gebruikt wordt ofzo icm te 'dunne' vloeistof?
Bij de Justfog merk ik ook regelmatig wat lekkage, dan moet ik mijn mondstukje even schoonmaken en dan kan ik weer ff voorruit, wellicht is dit wat damp wat blijft hangen en dan ophoopt....
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 september 2019 @ 15:07:16 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189007479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nee daar ligt het niet aan, dat dacht ik ook in het begin. Misschien omdat er meer 'kracht' gebruikt wordt ofzo icm te 'dunne' vloeistof?
Bij de Justfog merk ik ook regelmatig wat lekkage, dan moet ik mijn mondstukje even schoonmaken en dan kan ik weer ff voorruit, wellicht is dit wat damp wat blijft hangen en dan ophoopt....
hmz dan zou ik het niet weten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189038554
Ik heb begin deze week een bestelling geplaatst bij Bunkerbase voor verzending naar België:

5 liter VG
5 liter PG
1 liter 12mg/ml nicotine base
2 shake&vape's

Normaal moest ik deze gisteren ontvangen (verzending vanuit Duitsland), nu staat er bij leveringsdag "delivery pending", wil dit zeggen dat de bestelling "onderschept" is?

Wordt in dit geval de nicotine base eruit gehaald en de rest toegezonden of wordt alles in beslag genomen?
pi_189038750
Kan iemand een MTL mod met vervangbare accu aanbevelen voor gebruik met nicotine salts?
pi_189310122
quote:
Beetje vaag verhaal. 8 mensen hebben hun been gebroken na het gebruik van een e-sigaret? -> Van het roken van e-sigaretten breekt je been.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189310196
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:42 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Beetje vaag verhaal. 8 mensen hebben hun been gebroken na het gebruik van een e-sigaret? -> Van het roken van e-sigaretten breekt je been.
En het congres in Madrid? Wat voor bikkelharde conclusies zijn daar getrokken?
pi_189310260
quote:
Was te verwachten. Kwestie van tijd voor duidelijk is dat ook dit dodelijk is. Het inhaleren van rook is schadelijk, goh verrassing :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:41:46 #11
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189311311
Hoe groot is de kans dat ze dit gaan verbieden? Lijkt mij toch niet echt mogelijk en/of wenselijk.
pi_189315982
quote:
Vreemd, want de e-sigaret is al een jaar of tien zo op de markt. Ik denk dat het gewoon de bias is van mensen door de nieuwsberichten uit Amerika (wat overigens allemaal al verklaard is doordat mensen een olie (vitamine E acetaat) verdampt hebben wat afkomstig was uit illegale THC cartridges). Maar goed, ze hebben het nieuws gezien, denken van "oh nee ik heb ook klachten", en denken vervolgens dat het door de e-sigaret komt. Kunnen zo veel andere dingen zijn. Als het er 8 zijn in al die tijd dat de e-sigaret op de markt was, dan is dat zo ontzettend marginaal tov gewoon roken dat we ons er niet druk over hoeven te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189315996
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:41 schreef mossad_agent het volgende:
Hoe groot is de kans dat ze dit gaan verbieden? Lijkt mij toch niet echt mogelijk en/of wenselijk.
Lijkt me zo verdomd slecht voor de volksgezondheid want mensen zullen ongetwijfeld weer gaan roken. En daar zijn ze allemaal verantwoordelijk voor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:08:56 #14
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189329550
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:57 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Was te verwachten. Kwestie van tijd voor duidelijk is dat ook dit dodelijk is. Het inhaleren van rook is schadelijk, goh verrassing :')
Rook wel, dat is aangetoond. Van damp is dat echter niet aangetoond en daar gaat het hier om.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189331658
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:02 schreef Discombobulate het volgende:

Vreemd, want de e-sigaret is al een jaar of tien zo op de markt.
Bij de sigaret heeft het ook tientallen jaren geduurd voor men er echt van overtuigd was dat het niet zo gezond bleek te zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:08 schreef Byzantynixschii het volgende:

Rook wel, dat is aangetoond. Van damp is dat echter niet aangetoond en daar gaat het hier om.
Dat zal ook vast nog wel wat tijd duren. De industrie is ook machtig. Naar mijn idee is het echter een kwestie van tijd voor we als maatschappij er weer achter zijn dat het dodelijk is
pi_189332127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:55 schreef Roellie80 het volgende:
Bij de sigaret heeft het ook tientallen jaren geduurd voor men er echt van overtuigd was dat het niet zo gezond bleek te zijn.
Niemand beweert ook dat elektronisch roken gezond is. Integendeel, het enige wat men beweert is dat het minder schadelijk is dan roken.

We hebben nu wel véél betere wetenschap dus het is echt niet eenzelfde situatie als toen met roken. We hebben betere meetapparatuur, kennen veel meer biomarkers, kunnen meer assays doen, zowel in vivo als in vitro, data is digitaal, interdisciplinair weten we meer, betere statistiek, betere epidemiologische voorspellingen, meta-studies, etc. Kijk de literatuur er maar eens op na.

Ik denk dat we met veel meer waarschijnlijkheid kunnen zeggen dat e-sigaretten/dampen orders of magnitude minder schadelijk zijn dan roken.

quote:
Dat zal ook vast nog wel wat tijd duren. De industrie is ook machtig. Naar mijn idee is het echter een kwestie van tijd voor we als maatschappij er weer achter zijn dat het dodelijk is

Maar daar gaat het helemaal niet om. Je kan overal risico's aanplakken. Autorijden is potentieel ook dodelijk. De vraag is: hoeveel schadelijker is roken? Als je het mij vraagt echt veel en veel schadelijker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189332362
Ik trek al 3 jaar flinke pluimen uit mijn schoorsteen en ik kan hier eigenlijk best kwaad over worden. De eerste berichten uit Amerika die ik las waren echt heel slecht vertaald en werden zonder enige vorm van journalistieke deskundigheid uitgepoept om social media. De eerste 3 jaar heb ik niks gehoord over schadelijke gevolgen en tot 13 september waren er in NL 3 gevallen bekend waarbij de oorzaak nog steeds niet direct te herleiden is naar dampen. Nu 3 weken later zijn er “opeens” 9 gevallen bekend bij longartsen die het herleiden naar vapen. Het hele zaakje komt op mij heel erg geforceerd over opeens. Alsof BT ineens een gaatje heeft gevonden. Door het verbieden van de e-sigaret geven ze een signaal af dat ze, wie hier ook achter zit, gewoon willen dat mensen weer gaan roken. Het is je reinste onzin. Jongeren die beginnen met vapen gaan echt niet overstappen op een duurder, en viezer alternatief.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:27:34 #18
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189333864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Bij de sigaret heeft het ook tientallen jaren geduurd voor men er echt van overtuigd was dat het niet zo gezond bleek te zijn.
Dat klopt maar dat zegt niets over dampen.

quote:
Dat zal ook vast nog wel wat tijd duren. De industrie is ook machtig. Naar mijn idee is het echter een kwestie van tijd voor we als maatschappij er weer achter zijn dat het dodelijk is
Dit is gewoon onzin natuurlijk. Vanzelfsprekend is alles mogelijk maar je baseert dit op helemaal niets. Sterker nog; er zijn al enorm veel onderzoeken geweest en geen enkele heeft geresulteerd in de conclusie dat het schadelijk is. Het enige wat is aangetoond is dat sommige dingen die worden geassocieerd met dampen maar daar niet essentieel voor zijn schadelijk kunnen zijn, zoals olie inhaleren, slechte stofjes in liquid die niet nodig zijn of onjuist gebruik van een damper of batterijen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189561655
https://regulatorwatch.co(...)teria-is-misleading/

Mooi interview met Lion Shahab dat mooi alle wetenschap bij langs gaat
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189561832
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:57 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Was te verwachten. Kwestie van tijd voor duidelijk is dat ook dit dodelijk is. Het inhaleren van rook is schadelijk, goh verrassing :')
De meeste hier zullen het ongetwijfeld niet mee eens zijn omdat het "officeel" "niet bewezen" is maar die lui zijn er gewoon aan verslaafd en proberen het op alle manieren goed te praten.

Elk vorm van roken blijft schadelijk ook dampen, kwestie van tijd dat het bewezen wordt.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:12:26 #21
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189563344
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:34 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

De meeste hier zullen het ongetwijfeld niet mee eens zijn omdat het "officeel" "niet bewezen" is maar die lui zijn er gewoon aan verslaafd en proberen het op alle manieren goed te praten.

Elk vorm van roken blijft schadelijk ook dampen, kwestie van tijd dat het bewezen wordt.
Dampen is geen vorm van roken.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189612666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:34 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

De meeste hier zullen het ongetwijfeld niet mee eens zijn omdat het "officeel" "niet bewezen" is maar die lui zijn er gewoon aan verslaafd en proberen het op alle manieren goed te praten.

Elk vorm van roken blijft schadelijk ook dampen, kwestie van tijd dat het bewezen wordt.
Er wordt wel degelijk goed onderzoek gedaan. Ga eens daar een beetje in neuzen ipv reageren vanuit emotie. Hier is een mooi artikel dat inmiddels bijna 200 keer geciteerd is: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5362067/

Kijk eens naar het verschil in potentieel toxische en carcinogene biomarkers tussen rokers en mensen die de e-sigaret gebruiken. Mooie methodologie overigens, netjes zo goed mogelijk in vivo proberen te nabootsen en goeie sample sizes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189615958
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Er wordt wel degelijk goed onderzoek gedaan. Ga eens daar een beetje in neuzen ipv reageren vanuit emotie. Hier is een mooi artikel dat inmiddels bijna 200 keer geciteerd is: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5362067/

Kijk eens naar het verschil in potentieel toxische en carcinogene biomarkers tussen rokers en mensen die de e-sigaret gebruiken. Mooie methodologie overigens, netjes zo goed mogelijk in vivo proberen te nabootsen en goeie sample sizes.
Dat werd vroeger ook gezegd over asbest.

Zodra er winsten wordt gemaakt wordt iets al snel in een doofpot gestopt, en als het eenmaal naar buiten komt wordt schijnheilig gedaan dat men het niet wist.

Geld doet vreemde dingen bij mensen.

Dampen en Roken is iets waar het menselijk lichaam niet op is gebouwd.

Het maakt mij niet uit hoor als mensen hun verslaving proberen goed te praten.
pi_189617512
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:53 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Je reageert nog steeds vanuit emotie. Kun je wellicht ook het artikel bekritiseren? Je kan wel zien dat je nooit bèta onderwijs hebt gehad. Vaccinaties veroorzaken ook autisme of niet? Noem eens punt voor punt wat er mis is met dit artikel en waarom de resultaten niet juist zouden zijn?

Vapers zetten zich overigens keihard af van de tabaksindustrie! Maar als alles voor jou geld is, macht, belangen, onafhankelijke wetenschappers bestaan niet, etc. dan komen we nooit verder.

[ Bericht 4% gewijzigd door Discombobulate op 25-10-2019 18:49:37 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189619403
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je reageert nog steeds vanuit emotie. Kun je wellicht ook het artikel bekritiseren? Je kan wel zien dat je nooit bèta onderwijs hebt gehad. Vaccinaties veroorzaken ook autisme of niet? Noem eens punt voor punt wat er mis is met dit artikel en waarom de resultaten niet juist zouden zijn?

Vapers zetten zich overigens keihard af van de tabaksindustrie! Maar als alles voor jou geld is, macht, belangen, onafhankelijke wetenschappers bestaan niet, etc. dan komen we nooit verder.
Vaccinatie,s heb ik geen mening over, het maakt mij ook niks uit wat een ander doet, het is zijn lichaam niet de mijne, onze longen zijn niet bedoeld om (langdurig) spul in te ademen.

De wetenschap heeft zoveel als "bewezen" bestempeld en jaren later komt men erop terug, roken was vroeger ook gezond en had geen mogelijke gevolgen...

[ Bericht 1% gewijzigd door mrevil1337 op 25-10-2019 20:39:33 ]
pi_189619473
Oops dubbel.
pi_189619713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:33 schreef mrevil1337 het volgende:
De wetenschap heeft zoveel als "bewezen" bestempeld en jaren later komt men erop terug.
Nee, niemand beweert dat de wetenschap dingen bewijst. Bij jou is het alles of niet. Óf koffie kan kanker veroorzaken, óf pesticiden kunnen Alzheimer veroorzaken, óf *noem een willekeurig voorbeeld*. Dit is een onhandig relativisme.

Als je met Bayesiaanse waarschijnlijkheid rekent zul je zien dat, gegeven onze achtergrondkennis van nu, sommige dingen bijvoorbeeld een waarschijnlijkheid hebben van 90%. Dan kan het natuurlijk zo zijn dat het gegeven onjuist is en buiten die waarschijnlijkheid valt.

Is vapen minder slecht dan roken, en hoe veel? Ik denk dat we die vraag, gezien alle wetenschap erover dat nu gedaan wordt, we die vraag best met een vrij hoge waarschijnlijkheid met 'Ja' kunnen beantwoorden. De vraag hoe veel kunnen we ook zo beantwoorden, iig voor dingen in de korte termijn. Lange termijn effecten moeten nog duidelijk worden, maar daar wordt wel degelijk goed onderzoek naar verricht. Zie nogmaals de studie die ik gelinkt had.

Die '95% minder schadelijk dan roken' van het royal college of physicians is echt niet uit hun duim gezogen. En nee, die mensen worden ook niet betaald door de tabaksindustrie. Dat is nou juist het hele burgerinitiatief van vapen. De 'vape' producten van de tabaksindustrie zijn 'heat not burn' devices zoals de IQOS. Ook die zijn veel schadelijker dan e-sigaretten. Daarmee proberen ze nieuwe producten op de markt te brengen, maar die hebben niets te maken met vapen.

Een ander onderwerp. Wat vind jij er van dat Engelse ziekenhuizen 'vape shops' hebben zodat rokers, want er mag absoluut niet meer gerookt worden buiten Engelse ziekenhuizen, aangemoedigd worden om te vapen? Dit is toch een perfect voorbeeld van harm reduction? Het is alleen maar goed als mensen stoppen met roken. Ik zie graag dat roken uitgebannen wordt in de komende tien jaar, en de mensen die nog willen 'roken' mogen overstappen op het vapen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:34:09 #28
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189627373
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:53 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dat werd vroeger ook gezegd over asbest.

Zodra er winsten wordt gemaakt wordt iets al snel in een doofpot gestopt, en als het eenmaal naar buiten komt wordt schijnheilig gedaan dat men het niet wist.

Geld doet vreemde dingen bij mensen.

Dampen en Roken is iets waar het menselijk lichaam niet op is gebouwd.

Het maakt mij niet uit hoor als mensen hun verslaving proberen goed te praten.
Baseer je verhaal op feiten ipv onderbuikgekriebel.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189895814
Weet iemand nog een goede device? Ik heb nu Joyetech eGo Aio en ben er wel klaar mee. Het hoeft me allemaal niet te geavanceerd, gewoon een goede device.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:28:01 #30
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189906712
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:50 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand nog een goede device? Ik heb nu Joyetech eGo Aio en ben er wel klaar mee. Het hoeft me allemaal niet te geavanceerd, gewoon een goede device.
Ik heb de SMOK PrivM17 en die bevalt prima. Hoef je niets aan te doen, behalve opladen en bijvullen ;)
  woensdag 22 januari 2020 @ 04:04:07 #31
24329 KNAK
ff w88,......
pi_191139671
Vandaag precies 5 jaar geleden dat ik mijn eerste Aspire 'scud raket' binnenkreeg. 5 jaar geleden dat er een hobby geboren werd... het begin van een hoop bewolking!

5 jaar geleden gestopt met roken *O*

Heb nog een zwaargehavende, zonder een spatje verf er nog op RX200 met mn enige nog werkende RTA (Drop) erop waar ik alleen nog maar aromaloze 100%VG in op 0%nic in mieter in gebruik. De rest weg of ligt in de kast. Naar schatting dat ik per dag dat apparaat 2 minuten in handen heb - het is zo goed als voorbij. Ben er (al een tijdje) klaar mee.

5 jaar 8-)
Mai pben rai~!
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:00:16 #32
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191142637
Goed bezig!

Ik ben net gezakt van 1,5 naar 1 nic en heb dit jaar als doel om voorzichtig eens een tankje met 0 nic te gaan vullen af en toe.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:13:25 #33
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191142769
Ik zit nog op 6mg, heb wel al flesje met 3mg maar krijg daar nog niet echt voldoening uit. Ik mis de throatkick die ik bij 6mg nog wel heb.
pi_191142955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 04:04 schreef KNAK het volgende:
Vandaag precies 5 jaar geleden dat ik mijn eerste Aspire 'scud raket' binnenkreeg. 5 jaar geleden dat er een hobby geboren werd... het begin van een hoop bewolking!

5 jaar geleden gestopt met roken *O*

Heb nog een zwaargehavende, zonder een spatje verf er nog op RX200 met mn enige nog werkende RTA (Drop) erop waar ik alleen nog maar aromaloze 100%VG in op 0%nic in mieter in gebruik. De rest weg of ligt in de kast. Naar schatting dat ik per dag dat apparaat 2 minuten in handen heb - het is zo goed als voorbij. Ben er (al een tijdje) klaar mee.

5 jaar 8-)
Ken dat.
Van 20 ml per dag, naar misschien 10 hijsen per dag.
Als ik hem überhaupt nog pak.
Ook RX200 met Drop.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_191143337
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:50 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand nog een goede device? Ik heb nu Joyetech eGo Aio en ben er wel klaar mee. Het hoeft me allemaal niet te geavanceerd, gewoon een goede device.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:28 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik heb de SMOK PrivM17 en die bevalt prima. Hoef je niets aan te doen, behalve opladen en bijvullen ;)
Ik had een SMOK Trinity Alpha, prima compact apparaat echter veel last van lekkage en uiteindelijk defect geraakt door een brakke charge port.

De SMOK nord coils bevielen echter goed (lange levensduur, prima smaak, productie) ik ben overgestapt naar de SMOK Priv19.

TOP Apparaat! Geheel lek vrij, bouw kwaliteit voelt een stuk beter, enigste nadeel is dat de accu wat sneller leeg is.

Ik gebruik de 0.6 mesh nordcoil en damp >70%VG
  donderdag 23 januari 2020 @ 22:52:40 #36
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_191166985
Zo deze maand voor het eerst begonnen met vapen ..
eerst begonnen met een basic dingetje ( soort usb stick , maar nu gebruik ik de Q16C
Met Red Coils en 6 MG AB (begonnen met 18 MG maar was iets te zwaar voor mijn keel ... kom van zware shag af )
Het bevalt me prima , ik was lang wantrouwig naar het vapen , maar een collega ,gaf me een paar vapes ......... dus heb ik met kerst maar besloten om te gaan vapen .... eerste half vapen , half roken , na twee dagen helemaal gestopt met roken

nu ik een maand gestopt ben met roken.
En dus nu alleen nog maar Vapen

Wat een genot tegen over het roken , had er veel eerder aan moeten beginnen
Dus hier ook een te vrede vaper
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 03:03:05 #37
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191168643
Goed bezig! Mooi om te zien dat je wantrouwen toch omgezet is naar een tevreden ex-roker.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:12:13 #38
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191171097
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 22:52 schreef RAVW het volgende:
Zo deze maand voor het eerst begonnen met vapen ..
eerst begonnen met een basic dingetje ( soort usb stick , maar nu gebruik ik de Q16C
Met Red Coils en 6 MG AB (begonnen met 18 MG maar was iets te zwaar voor mijn keel ... kom van zware shag af )
Het bevalt me prima , ik was lang wantrouwig naar het vapen , maar een collega ,gaf me een paar vapes ......... dus heb ik met kerst maar besloten om te gaan vapen .... eerste half vapen , half roken , na twee dagen helemaal gestopt met roken

nu ik een maand gestopt ben met roken.
En dus nu alleen nog maar Vapen

Wat een genot tegen over het roken , had er veel eerder aan moeten beginnen
Dus hier ook een te vrede vaper
^O^ ^O^
pi_191172764
De Eleaf Tessera is echt een hoerending, wou ik even kwijt :7
Oplaadpoort kapot in 4 maanden, en hij heeft afgeronde hoeken aan de onderkant, waardoor die constant omviel, heb nu een Geekvape Solo mod :7
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_191179333
Iemand hier ervaring met een e-cig bestellen op AliExpress?
Reviews zien er wel goed uit.
Ik keek naar:
https://a.aliexpress.com/_UawbJ
  zaterdag 25 januari 2020 @ 10:09:32 #41
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_191186011
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 19:42 schreef Cici het volgende:
Iemand hier ervaring met een e-cig bestellen op AliExpress?
Reviews zien er wel goed uit.
Ik keek naar:
https://a.aliexpress.com/_UawbJ
Heb heel veel van die dingen op alie besteld. Kan prima hoor, de winkels kopen ook in dat land.
Wel rekening houden met boven de 22 euro is er een kans dat je belastin moet betalen en inklaringskosten.
pi_191187288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 10:09 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Heb heel veel van die dingen op alie besteld. Kan prima hoor, de winkels kopen ook in dat land.
Wel rekening houden met boven de 22 euro is er een kans dat je belastin moet betalen en inklaringskosten.
Yes, dank je :)
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:51:32 #43
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_191187809
Hier mijn vaper



En mocht ik deze zat zijn , welke is dan mooi voor een leuke overstap

en PS ik doe met 10 mg bijna 2 en halve dag is dit normaal of nog aan de hoge kant
oj ik zit op 50/50




Maar blijf het raar vinden dat je nu het gevoel heb dat je lucky strike rookt terwijl je gewoon aan het vapen bent

Iemand die misschien weet of er ook smaken zijn die dicht bij de pallmall zware shag in de buurt komt wat betreft smaak
want ze zeggen dan LS Liquid Silver Line - Britisch Tobacco het dichts in debuurt komt iemand ervaring met deze ?

Hier trouwens nog een leuke site voor mensne die anti vapen zijn :P
Hier worden het voordeel van Vapen vs Roken even goed duidelijk gemaakt

http://www.stoprokenvanda(...)p-naar-e-sigaretten/

Lees ook de Gerelateerde artikelen

[ Bericht 10% gewijzigd door RAVW op 25-01-2020 13:13:08 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_191188194
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:13 schreef mossad_agent het volgende:
Ik zit nog op 6mg, heb wel al flesje met 3mg maar krijg daar nog niet echt voldoening uit. Ik mis de throatkick die ik bij 6mg nog wel heb.
Heb ik ook. Zit op dit moment op 12 mg en ga binnenkort naar 6. Was op zondag een keer out of liquid, dus had wat 3 mg (50/50 PG/VG, ik vape zelf 70/30 PG/VG) van een vriend geleend. Ik kreeg er echt geen throat kick van dus kon er echt niet aan wennen, echt hele dag hijsen om toch die throat kick proberen te zoeken. Kon er niet aan wennen.

Ga sowieso binnen 2,3 jaar helemaal stoppen, maar moet nog even goed zoeken naar een goede device of liquid die ook bij 3 mg of lager een goeie throat kick geeft, want anders lukt het me niet ben ik bang.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191189301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 13:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Heb ik ook. Zit op dit moment op 12 mg en ga binnenkort naar 6. Was op zondag een keer out of liquid, dus had wat 3 mg (50/50 PG/VG, ik vape zelf 70/30 PG/VG) van een vriend geleend. Ik kreeg er echt geen throat kick van dus kon er echt niet aan wennen, echt hele dag hijsen om toch die throat kick proberen te zoeken. Kon er niet aan wennen.

Ga sowieso binnen 2,3 jaar helemaal stoppen, maar moet nog even goed zoeken naar een goede device of liquid die ook bij 3 mg of lager een goeie throat kick geeft, want anders lukt het me niet ben ik bang.
PG en nicotine zijn net de dingen die de throathit veroorzaken.
Dit wordt nog wel wat versterk met meer wattage door een lagere coil.
Zo kan ik best 12 mg hebben met een 1.5 coil op 15 Watt.
Ga ik dat proberen met een dripper met een 0.16 dual coil op 80 Watt, dan ga ik echt wel over m'n nek.
3/4 mg is dan echt wel mijn max.

Nou ben ik een paar jaar geleden wel eens een toevoeging tegengekomen, die een wat 'ruwer' gevoel in je keel geeft.
Wat en waar weet ik niet meer.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_191189511
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 19:42 schreef Cici het volgende:
Iemand hier ervaring met een e-cig bestellen op AliExpress?
Reviews zien er wel goed uit.
Ik keek naar:
https://a.aliexpress.com/_UawbJ
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 10:09 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Heb heel veel van die dingen op alie besteld. Kan prima hoor, de winkels kopen ook in dat land.
Wel rekening houden met boven de 22 euro is er een kans dat je belastin moet betalen en inklaringskosten.
Ik heb erg veel bij Fasttech vandaan gehaald.
Die zetten er standaard een lagere prijs op, zo tussen de 20 en 22 euro, als het (veel O-) ) duurder is.
Nooit extra hoeven te betalen.

Snelste levering: 9 dagen.
Langzaamste levering: 30 dagen (backorder van een dag of 7 en een omweggetje via Oostenrijk }:| )
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_191201326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 15:30 schreef marc0871 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb erg veel bij Fasttech vandaan gehaald.
Die zetten er standaard een lagere prijs op, zo tussen de 20 en 22 euro, als het (veel O-) ) duurder is.
Nooit extra hoeven te betalen.

Snelste levering: 9 dagen.
Langzaamste levering: 30 dagen (backorder van een dag of 7 en een omweggetje via Oostenrijk }:| )
Goede tip, voor de volgende keer ;)
Dank :)
  maandag 27 januari 2020 @ 10:51:19 #48
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191215206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 13:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Heb ik ook. Zit op dit moment op 12 mg en ga binnenkort naar 6. Was op zondag een keer out of liquid, dus had wat 3 mg (50/50 PG/VG, ik vape zelf 70/30 PG/VG) van een vriend geleend. Ik kreeg er echt geen throat kick van dus kon er echt niet aan wennen, echt hele dag hijsen om toch die throat kick proberen te zoeken. Kon er niet aan wennen.

Ga sowieso binnen 2,3 jaar helemaal stoppen, maar moet nog even goed zoeken naar een goede device of liquid die ook bij 3 mg of lager een goeie throat kick geeft, want anders lukt het me niet ben ik bang.
Ik ook, uiteindelijk is het doel om volledig te stoppen maar dat kan ik niet cold turkey zeg maar. Afbouwen maar mét throatkick ;)
  maandag 27 januari 2020 @ 20:31:07 #49
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_191223013
Zo vandaag maar weer terug gegaan naar de zwarte coils ( standaard ) die 6 Mg AB was iets te zwaar voor mijn keel inc rode coils ( stem val weg en in de ochend lijkt wel op je 30 van die dingen te gelijk vaped

...die man ik de vape winkel geloofde ook niet dat ik op 6 zat , hij vond hem te zwaar voor een 6 mg
Maar hij heb geadviseerd om terug te gaan naar een basic coils ( zwart ) dus dat heb ik maar gedaan ( bewijs wel geleverd bij hem dat het echt 6 MG was :D ) zelf gekocht bij hun
had fles je nog bij me

maar is dit normaal dat je stem en keel net zo voelt als of je 3 pakjes zware shag heb gerookt in 1 dag
alleen het moment vaak net na het vapen

Ik doe met een flesje 2 en halve dag van 10 mg ( 6 mg nic , 50/50 )
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_191225719
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:31 schreef RAVW het volgende:
Zo vandaag maar weer terug gegaan naar de zwarte coils ( standaard ) die 6 Mg AB was iets te zwaar voor mijn keel inc rode coils ( stem val weg en in de ochend lijkt wel op je 30 van die dingen te gelijk vaped

...die man ik de vape winkel geloofde ook niet dat ik op 6 zat , hij vond hem te zwaar voor een 6 mg
Maar hij heb geadviseerd om terug te gaan naar een basic coils ( zwart ) dus dat heb ik maar gedaan ( bewijs wel geleverd bij hem dat het echt 6 MG was :D ) zelf gekocht bij hun
had fles je nog bij me

maar is dit normaal dat je stem en keel net zo voelt als of je 3 pakjes zware shag heb gerookt in 1 dag
alleen het moment vaak net na het vapen

Ik doe met een flesje 2 en halve dag van 10 mg ( 6 mg nic , 50/50 )
Ja, ik begrijp dus niks van zwarte en rode coils.
Ik ga het pas begrijpen als je de Ohm's van de coils en de wattages die je daar doorheen jaagt noemt.
Welke topper helpt ook.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:11:46 #51
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191229670
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:31 schreef RAVW het volgende:
Zo vandaag maar weer terug gegaan naar de zwarte coils ( standaard ) die 6 Mg AB was iets te zwaar voor mijn keel inc rode coils ( stem val weg en in de ochend lijkt wel op je 30 van die dingen te gelijk vaped

...die man ik de vape winkel geloofde ook niet dat ik op 6 zat , hij vond hem te zwaar voor een 6 mg
Maar hij heb geadviseerd om terug te gaan naar een basic coils ( zwart ) dus dat heb ik maar gedaan ( bewijs wel geleverd bij hem dat het echt 6 MG was :D ) zelf gekocht bij hun
had fles je nog bij me

maar is dit normaal dat je stem en keel net zo voelt als of je 3 pakjes zware shag heb gerookt in 1 dag
alleen het moment vaak net na het vapen

Ik doe met een flesje 2 en halve dag van 10 mg ( 6 mg nic , 50/50 )
In dit geval zou ik gewoon minder gaan dampen. Kom je daarbij niet aan voldoende nicotine bevrediging dan moet je flink stijgen in nicotine. Hoeveel hijsen neem je per uur ongeveer?

Teveel dampen zorgt voor een zere keel, nicgehalte maakt daarbij niet uit dat zorgt alleen maar voor de throathit, dus het schuren in je keel direct bij een hijs, niet een permanent zere keel de dag erna.

Weet je zeker dat je correct dampt? Geen dry-hits? Coil geprimed voor gebruik? Welke tank? Welk wattage op welke weerstand?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191230219
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:31 schreef RAVW het volgende:
Zo vandaag maar weer terug gegaan naar de zwarte coils ( standaard ) die 6 Mg AB was iets te zwaar voor mijn keel inc rode coils ( stem val weg en in de ochend lijkt wel op je 30 van die dingen te gelijk vaped

...die man ik de vape winkel geloofde ook niet dat ik op 6 zat , hij vond hem te zwaar voor een 6 mg
Maar hij heb geadviseerd om terug te gaan naar een basic coils ( zwart ) dus dat heb ik maar gedaan ( bewijs wel geleverd bij hem dat het echt 6 MG was :D ) zelf gekocht bij hun
had fles je nog bij me

maar is dit normaal dat je stem en keel net zo voelt als of je 3 pakjes zware shag heb gerookt in 1 dag
alleen het moment vaak net na het vapen

Ik doe met een flesje 2 en halve dag van 10 mg ( 6 mg nic , 50/50 )
Ik heb ook een Justfog gehad, zelfde als die van jou, ik zat op 9 mg. En ik rookte er gewone sigaretten naast, had er niet genoeg aan. Geen zere keel of iets.

Ik heb nu sinds begin vorig jaar een Eleaf iStick Pico 75, en ik damp 6 mg, geen sigaret sinds die tijd meer aangeraakt.

In mijn Justfog had ik ook zwarte coils, maar geen last gehad van de keel.

Voor de rest snap ik niks van ohms en wattages e.d. :')
Mijn Eleaf is ingesteld door een vape winkel en dat gaat goed
pi_191230247
Trouwens, de zwarte coils zijn 1.6 ohm, de rode 1.2.
Tenminste, die ik heb.
pi_191230265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

In dit geval zou ik gewoon minder gaan dampen. Kom je daarbij niet aan voldoende nicotine bevrediging dan moet je flink stijgen in nicotine. Hoeveel hijsen neem je per uur ongeveer?

Teveel dampen zorgt voor een zere keel, nicgehalte maakt daarbij niet uit dat zorgt alleen maar voor de throathit, dus het schuren in je keel direct bij een hijs, niet een permanent zere keel de dag erna.

Weet je zeker dat je correct dampt? Geen dry-hits? Coil geprimed voor gebruik? Welke tank? Welk wattage op welke weerstand?
Oh, een hogere nic gehalte vond ik weer niet lekker aanvoelen in mijn keel. Wat gek dan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:24:28 #55
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191230630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Cici het volgende:

[..]

Oh, een hogere nic gehalte vond ik weer niet lekker aanvoelen in mijn keel. Wat gek dan.
Dat kan dus. Hoe meer nic hoe groter de throathit. Dus hoe meer je die gier in je keel voelt. Het verschilt enorm per persoon wat je wel en niet bevalt.

Maar dat is wel iets anders dan de dag erna een zere keel hebben van het dampen.

Het eerste is een kwestie van voorkeur en het tweede is een probleem dat je zou moeten voorkomen.

(Overigens is naast nic ook de PG/VG verhouding relevant voor de throathit, hoe meer PG hoe meer throathit en hoe meer VG hoe voller de damp.)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191230965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat kan dus. Hoe meer nic hoe groter de throathit. Dus hoe meer je die gier in je keel voelt. Het verschilt enorm per persoon wat je wel en niet bevalt.

Maar dat is wel iets anders dan de dag erna een zere keel hebben van het dampen.

Het eerste is een kwestie van voorkeur en het tweede is een probleem dat je zou moeten voorkomen.

(Overigens is naast nic ook de PG/VG verhouding relevant voor de throathit, hoe meer PG hoe meer throathit en hoe meer VG hoe voller de damp.)
Klopt, dat las ik net ergens :)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 16:52:21 #57
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_191235199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:58 schreef Cici het volgende:
Trouwens, de zwarte coils zijn 1.6 ohm, de rode 1.2.
Tenminste, die ik heb.
ja klopt met de Zwarte gaat het wel beter ... en ik rook ongeveer nu per dag met deze 1 tankje
Met die rode had ik nu al ander half verbruikt

damp nu op 3.4 wat
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:18:15 #58
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191235616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:52 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja klopt met de Zwarte gaat het wel beter ... en ik rook ongeveer nu per dag met deze 1 tankje
Met die rode had ik nu al ander half verbruikt

damp nu op 3.4 wat
3.4 watt op een 1.6 coil is overigens wel vrij laag. Daar is op zich niets mis mee als jou dat bevalt maar zo rond de 5-10 watt wordt gezien als ideaal. Wellicht zou je minder frequent een hijs nemen van je damper op een hoger wattage (immers meer verbruik en dus meer nicotine inhalatie) waardoor je de volgende dag minder last van je keel hebt. Het valt te proberen. Ik weet overigens niet hoe lang je dampt maar het kan ook een kwestie van gewenning zijn voor een beginner.

Weet je zeker dat het 3.4 watt is en niet 3.4 volt? 3.4 volt zou met een 1.6 coil uitkomen op 7+ watt en dat is wat aannemelijker.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:26:31 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_191239644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

3.4 watt op een 1.6 coil is overigens wel vrij laag. Daar is op zich niets mis mee als jou dat bevalt maar zo rond de 5-10 watt wordt gezien als ideaal. Wellicht zou je minder frequent een hijs nemen van je damper op een hoger wattage (immers meer verbruik en dus meer nicotine inhalatie) waardoor je de volgende dag minder last van je keel hebt. Het valt te proberen. Ik weet overigens niet hoe lang je dampt maar het kan ook een kwestie van gewenning zijn voor een beginner.

Weet je zeker dat het 3.4 watt is en niet 3.4 volt? 3.4 volt zou met een 1.6 coil uitkomen op 7+ watt en dat is wat aannemelijker.
js het is volt :+

ik vape nu een maand

even een kleine update doe nu met een 10 mg al 4 dagen met een zwarte coil :-) met die rode was ik al er door heen geweest in 2 dagen >:)

wel op 3,4 V

[ Bericht 4% gewijzigd door RAVW op 30-01-2020 18:16:59 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Official ESF Kreviewer maandag 9 maart 2020 @ 14:34:54 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191922291
Vaporesse Gen kit gekocht. Morgen komt ie. Toch maar eens dual battery proberen.

Zag toevallig mijn eerste cape bestelling ooit ook. 2014.
pi_191926054
Pas geleden een Aspire Skystar Revvo gekocht.
Met touchscreen :+
Mooi dingetje.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 maart 2020 @ 17:46:36 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191944265
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2020 14:34 schreef Kreator het volgende:
Vaporesse Gen kit gekocht. Morgen komt ie. Toch maar eens dual battery proberen.

Zag toevallig mijn eerste cape bestelling ooit ook. 2014.
Mooi ding. Werkt als een tierelier en goede kwaliteit. Op 60w mooie wolkjes.
pi_193243191
Hoi, ben ik weer! :W

In augustus gestopt met vapen, net voor de crisis weer begonnen :') Zondagavond m'n laatste voorraad opgemaakt en gisteren wanhopig weer nieuwe base besteld :') Zit nu aan die goedkope meuk van de Primera.

It's a lifestyle yo :7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 22 mei 2020 @ 01:08:16 #64
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193250474
Maar niet gerookt?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193252436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 01:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar niet gerookt?
Nee, echt nooit weer :N Het is veel makkelijker om te bemachtigen, maar die fout maak ik nooit meer ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:04:35 #66
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193254205
Dan ben je nog steeds aan het winnen. ^O^
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193254294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dan ben je nog steeds aan het winnen. ^O^
Ik ben nog steeds kneiterhard verslaafd :')
Maar heb er vrede mee :Y

Morgen komt SaveVape een liter base en lekkere smaakjes brengen O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193259018
Wie kan me helpen?

Ik heb oorheen bij savevape al een paar keer besteld.
Ik wil nu een liter pepermunt liquid maken, maar welke pak ik het beste?

ik lees olie, tabletten ..... :(
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:08:45 #69
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193271989
Welke 'wat' precies?

Olie en tabletten hebben niets met dampen te maken, tenzij ik weer een of andere vage innovatie heb gemist het afgelopen half jaar.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Official ESF Kreviewer vrijdag 29 mei 2020 @ 13:27:26 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193368234
Uwell Crown IV gekocht. Werd gek van 2ml dampen met de Vaporesse.
Nu 6.5ml.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 29 mei 2020 @ 13:30:05 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193368284
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:43 schreef fotostarter het volgende:
Wie kan me helpen?

Ik heb oorheen bij savevape al een paar keer besteld.
Ik wil nu een liter pepermunt liquid maken, maar welke pak ik het beste?

ik lees olie, tabletten ..... :(
Basis: vg/pg in de verhouding die je gewend bent. Hogere vg is wel prettig .

Smaakstoffen: iets met munt.

Nicotine: afhankelijk van je basis heb je los nicotine shots nodig.

Dit mixen. Paar dagen laten staan. Klaar.

Ik koop halffabricaten in germanie en dat is ongeveer hetzelfde.
pi_193583100
Nav het verbod op mentholsigaretten.. hoelang duurt het voor onze vape aroma's ook in de ban gaan?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193598815
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Nav het verbod op mentholsigaretten.. hoelang duurt het voor onze vape aroma's ook in de ban gaan?
zal wel niet gebeuren, indien wel zal je nog altijd in het buitenland kunnen bestellen
pi_193601469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:46 schreef 20100 het volgende:

[..]

zal wel niet gebeuren, indien wel zal je nog altijd in het buitenland kunnen bestellen
Is het dan geen smokkelen? :@
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193603122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:58 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Is het dan geen smokkelen? :@
je zal er heus niet de gevangenis voor in gaan :s)
pi_193603448
Heeft er iemand hier wel eens een wax vape gebruikt?
pi_193603839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Nav het verbod op mentholsigaretten.. hoelang duurt het voor onze vape aroma's ook in de ban gaan?
Ik zie niet in waarom ze aroma's in de ban zouden kunnen doen.
Aroma's worden ook in andere dingen dan dampvloeistof gebruikt.

Ze zouden kunnen overwegen om dampvloeistof met aroma's te verbieden, zoals ze in Amerika van plan zijn/doen (kweenie, ik volg het niet meer zo).
Maar er zijn zo veel aroma's (PG/VG gedragen of natuurlijke extracten op alcoholbasis. NOOIT OLIEGEDRAGEN!!!), dat je makkelijk zelf van het een of ander een paar druppels in je flesje kan doen.

Koop je neutrale base per liter, kan je zo heel goedkoop je eigen vloeistof maken.
Ik zat aan iets van 3,50 euro per 100 ml. met een base van 3 mg/ml. Meer nicotine was marginaal duurder.

[ Bericht 30% gewijzigd door marc0871 op 12-06-2020 18:06:55 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_193603877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:26 schreef Atak het volgende:
Heeft er iemand hier wel eens een wax vape gebruikt?
Da 's wel een andere tak van sport,hè?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_193604280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:54 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom ze aroma's in de ban zouden kunnen doen.
Aroma's worden ook in andere dingen dan dampvloeistof gebruikt.

Ze zouden kunnen overwegen om dampvloeistof met aroma's te verbieden, zoals ze in Amerika van plan zijn/doen (kweenie, ik volg het niet meer zo).
Maar er zijn zo veel aroma's (PG/VG gedragen of natuurlijke extracten op alcoholbasis. NOOIT OLIEGEDRAGEN!!!), dat je makkelijk zelf van het een of ander een paar druppels in je flesje kan doen.

Koop je neutrale base per liter, kan je zo heel goedkoop je eigen vloeistof maken.
Ik zat aan iets van 3,50 euro per 100 ml. met een base van 3 mg/ml. Meer nicotine was marginaal duurder.
Oh ik maak m'n eigen vloeistof al, ik had het over de 10ml aroma's die ik zelf toevoeg ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193604618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:23 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oh ik maak m'n eigen vloeistof al, ik had het over de 10ml aroma's die ik zelf toevoeg ;)
^O^

Kunnen ze niet, want die aroma's worden voor van alles en nog wat gebruikt.
Voedsel, dranken, zeep, shampoo, parfum, luchtverfrissers en you name it.
Dan moeten ze dat ook verbieden.

Desnoods maak je je eigen extracten met vruchten, kruiden of specerijen, op basis van wodka.
Klein maken en in een bierflesje (of ander bruin glas) doen en er wat wodka op schenken.
Koel en donker wegzetten voor een maand of zo. Regelmatig even schudden.
Daarna een beetje experimenteren met hoeveel je aan je base moet toevoegen.

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan met vanillebonen, verse munt, appel, kaneelstokjes, perzik en nog een paar dingen, met wisselend succes.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:06:08 #81
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193640758
Bij zo'n verbod moet je meer denken aan het verbod om kant-en-klare liquid met smaakjes bedoelt om te consumeren in een e-sigaret aan te bieden in winkels.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193641109
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Bij zo'n verbod moet je meer denken aan het verbod om kant-en-klare liquid met smaakjes bedoelt om te consumeren in een e-sigaret aan te bieden in winkels.
Ik hoop zo dat dat niet gebeurd... :'(
pi_193641951
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:56 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Da 's wel een andere tak van sport,hè?
Vapen is vapen
pi_193641986
Trouwens voor gekozen om te stoppen met nicotine. Ik had mezelf wijsgemaakt dat het geen gezondheidsproblemen zou geven. Ik merk dat dat toch wel het geval is. Vapen is te leuk om te stoppen dus voor nu vapen zonder nicotine.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:11:21 #85
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193655567
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat dat niet gebeurd... :'(
Zelf leren om sapjes te maken en het is geen probleem meer voor je.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:11:58 #86
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193655579
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:24 schreef Atak het volgende:
Ik had mezelf wijsgemaakt dat het geen gezondheidsproblemen zou geven. Ik merk dat dat toch wel het geval is.
Welke problemen dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193747704
Smaakjes van e-sigaretten worden verboden

Wettelijke maatregelen verhittingsapparaten en inzet accijns e-sigaret
Om de rookvrije generatie te bevorderen worden ook verhittingsapparaten voor tabak – zoals de IQOS - wettelijk aan banden gelegd. Door deze wetswijziging gaan voor deze apparaten dezelfde regels gelden als voor andere rookproducten, zoals sigaretten. Dat betekent onder andere de introductie van de leeftijdsgrens en het uitstalverbod. Ook wordt het reclameverbod van directe toepassing. In het kader van de lopende Europese herziening van tabaksaccijnzen wordt bovendien door Nederland ingezet op de invoering van accijnzen op nieuwe rookproducten als e-sigaretten.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193766312
https://petities.nl/petit(...)t-smaakjes?locale=nl

Tekenen maar :Y.

[ Bericht 22% gewijzigd door Anne op 24-06-2020 12:03:59 ]
pi_193767582
Getekend
pi_193767715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:33 schreef Sorella het volgende:
Getekend
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193768832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:33 schreef Sorella het volgende:
Getekend
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:03:13 #92
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_193771895
quote:
Getekend
You dont believe me ? Read this line again.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 19:20:59 #93
9859 crew  Karina
Woman
pi_193772262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:33 schreef Sorella het volgende:
Getekend
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_193772281
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:03 schreef 7nightwing7 het volgende:

[..]

Getekend
Combobreaker!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193774574
:? :? :? :? :? :? :? :? :?
pi_193774715
Getekend. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 juni 2020 @ 22:16:11 #97
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193775081
Dat soort dingen helpen toch geen reet.
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:39:29 #98
224960 highender
Travellin' Light
pi_193818522
Zelf heb ik er niets meer aan, want ik heb kunnen stoppen met roken, dankzij het dampen van e-liquids met smaakjes.
Ook met dampen ben ik inmiddels alweer een tijdje gestopt.
Beste stoppoging ooit, want hij werkte.

Alsnog getekend, want dit is belangrijk voor mensen die nog willen stoppen met roken, door te gaan dampen.

Goed dat ze kinderen willen beschermen, maar laat de volwassenen nou eens met rust.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 29 juni 2020 @ 11:30:42 #100
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193842410
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:16 schreef Kreator het volgende:
Dat soort dingen helpen toch geen reet.
Precies.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193937169
Getekend.

Tevens een vraagje, waar halen jullie jullie base vandaan tegenwoordig? Tips?
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_193937513
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:15 schreef renwan het volgende:
Getekend.

Tevens een vraagje, waar halen jullie jullie base vandaan tegenwoordig? Tips?
https://www.savevape.nl/nl/base-tpd2/
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193939876
quote:
Ik sla hem op in mijn favorieten, ik dank u!
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  Official ESF Kreviewer zondag 5 juli 2020 @ 14:12:55 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193940356
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:15 schreef renwan het volgende:
Getekend.

Tevens een vraagje, waar halen jullie jullie base vandaan tegenwoordig? Tips?
In Gronau bij e6 vape. Is om de hoek voor mij. Nicotine verkopen ze los in shots.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:10:56 #105
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_194019436
Ik ben nu zo'n 5 jaar aan het vapen en ben van het gemak, ik werk niet met wicks en ben niet continu bezig om de settings op mijn mod te finetunen. Ik heb in die jaren best wel wat verschillende mods (o.a. eVic vTwo, Eleaf Istick, MyVapors myTri) en atomisers (Ello Mini XL, Kanger EMOW, Kage XL, enz, enz).
Ik zit nu op de MyVapors myTri Kit met 3 losse 18650 batterijen in de mod. Ik gebruik een coil van 0.40 ohm / 3.32V op 27Watt.
De smaak is goed, ik kan net geen 2 dagen op een volle lading en ik gebruik zo'n 3ml liquid op een dag.
Ik ben echter op zoek naar iets anders. Mijn grote bezwaren zijn:
- Lekken door de airflow vents wanneer hij niet rechtstandig gebruikt wordt.
- Ik heb hem altijd in mijn borstzak zitten en hij is gewoon te groot.

Met name het lekken heb ik bij vrijwel iedere atomiser wel gehad, zeker wanneer de coil aan vervanging toe was. Mijn vrouw is daarom ook erg blij met alle vlekken in de borstzakken |:( .

Wat is voor mij nu een goede combinatie die niet lekt, ik zeker een dag zonder opladen mee kan en als het even kan ook een dag zonder bijvullen?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:13:40 #106
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_194019461
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

In Gronau bij e6 vape. Is om de hoek voor mij. Nicotine verkopen ze los in shots.
Daar woon ik ook in de buurt. Is het beter om daar je spul te halen ten opzichte van Savevape? Daar bestel ik namelijk ook m'n aromas.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:54:25 #107
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_194019950
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:10 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik ben nu zo'n 5 jaar aan het vapen en ben van het gemak, ik werk niet met wicks en ben niet continu bezig om de settings op mijn mod te finetunen. Ik heb in die jaren best wel wat verschillende mods (o.a. eVic vTwo, Eleaf Istick, MyVapors myTri) en atomisers (Ello Mini XL, Kanger EMOW, Kage XL, enz, enz).
Ik zit nu op de MyVapors myTri Kit met 3 losse 18650 batterijen in de mod. Ik gebruik een coil van 0.40 ohm / 3.32V op 27Watt.
De smaak is goed, ik kan net geen 2 dagen op een volle lading en ik gebruik zo'n 3ml liquid op een dag.
Ik ben echter op zoek naar iets anders. Mijn grote bezwaren zijn:
- Lekken door de airflow vents wanneer hij niet rechtstandig gebruikt wordt.
- Ik heb hem altijd in mijn borstzak zitten en hij is gewoon te groot.

Met name het lekken heb ik bij vrijwel iedere atomiser wel gehad, zeker wanneer de coil aan vervanging toe was. Mijn vrouw is daarom ook erg blij met alle vlekken in de borstzakken |:( .

Wat is voor mij nu een goede combinatie die niet lekt, ik zeker een dag zonder opladen mee kan en als het even kan ook een dag zonder bijvullen?
Zelf coils bouwen en daar goed genoeg in worden om het lekken voor 90% te voorkomen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Official ESF Kreviewer vrijdag 10 juli 2020 @ 17:29:47 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194025425
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:13 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Daar woon ik ook in de buurt. Is het beter om daar je spul te halen ten opzichte van Savevape? Daar bestel ik namelijk ook m'n aromas.
Geen idee. Ik ga er naartoe omdat ik wil dat er een winkel in de buurt blijft. Aardige gast, niet te duur, veel smaakjes.

Of het beter of goedkoper is weet ik niet. Zal wel niet.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:37:42 #109
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_194032940
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ga er naartoe omdat ik wil dat er een winkel in de buurt blijft. Aardige gast, niet te duur, veel smaakjes.

Of het beter of goedkoper is weet ik niet. Zal wel niet.
Ik ga volgende week in Gronau tanken, dan ga ik ook wel ff langs die shop. Ben benieuwd.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Official ESF Kreviewer zaterdag 11 juli 2020 @ 09:17:47 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194033096
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:37 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ik ga volgende week in Gronau tanken, dan ga ik ook wel ff langs die shop. Ben benieuwd.
Er zitten er twee vlak naast elkaar. E6 is de betere
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:21:01 #111
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_194033120
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er zitten er twee vlak naast elkaar. E6 is de betere
Okay! Komt goed uit dit, ik ben bijna door m'n smaakjes heen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_194189559
Ik heb net alle spullen besteld om zelf eliquid te maken.
Mooie duidelijke uitleg gehad in ml wat ik van alles moet mengen. Ik ben daar zo slecht in, percentages :@ :')

Maar gaat wel goed komen :)

Bij welke fysieke winkel kun je goedkope mengflesjes kopen?
pi_194418898
Ik zat vanmiddag thuis al te twijfelen of ik het katoen in mijn rta niet moest vervangen maar uiteindelijk geen tijd voor gehad en naar werk gegaan.

Nu gaat het nog goed maar merk dat ik echt moet vervangen vanavond maar ik vroeg me af hoe jullie dat doen? (Ja op tijd vervangen I know)
Voorgewickte coils meenemen? Extra tankje? Het is me bijvoorbeeld wel eens overkomen dat ik dacht de mod gekocht te hebben maar opeens een hele sterke liquid geur rook. Op zo'n moment wil ik wel een reddingen hebben :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_194419034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:14 schreef renwan het volgende:
Ik zat vanmiddag thuis al te twijfelen of ik het katoen in mijn rta niet moest vervangen maar uiteindelijk geen tijd voor gehad en naar werk gegaan.

Nu gaat het nog goed maar merk dat ik echt moet vervangen vanavond maar ik vroeg me af hoe jullie dat doen? (Ja op tijd vervangen I know)
Voorgewickte coils meenemen? Extra tankje? Het is me bijvoorbeeld wel eens overkomen dat ik dacht de mod gekocht te hebben maar opeens een hele sterke liquid geur rook. Op zo'n moment wil ik wel een reddingen hebben :P
Ik heb een tijdje met een extra mod met tankje gelopen maar dat was verre van ideaal. Ik heb nu gewoon een grote tank met coils die bijna 2 maanden meegaan.
pi_194419090
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:30 schreef Cici het volgende:
Ik heb net alle spullen besteld om zelf eliquid te maken.
Mooie duidelijke uitleg gehad in ml wat ik van alles moet mengen. Ik ben daar zo slecht in, percentages :@ :')

Maar gaat wel goed komen :)

Bij welke fysieke winkel kun je goedkope mengflesjes kopen?
Hoe is het gegaan afgelopen weken? :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194424299
quote:
81s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan afgelopen weken? :)
Ja goed! Heb een lekker smaakje, mango/framboos. Heb nog een smaakje staan, appel/peer, alleen ruikt die een beetje muf, durf die niet te proberen :')
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:46:46 #117
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_194668789
mooi om te horen Cici!
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:24:43 #118
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_194671016
M'n smok g-priv 2 van de tafel gevallen. Binnenwerk helemaal naar z'n grootje. G-priv 3 is onderweg. Tot die tijd met m'n basic pioneer4you mod vapen. Wel afzien dit. :D
.
You dont believe me ? Read this line again.
pi_194675732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 20:46 schreef RobjeGeus het volgende:
mooi om te horen Cici!
Heel fijn ja en een heel stuk goedkoper! Behalve als peer/appel smaak zo muf ruikt en smaakt dat je de hele batch moet weggooien. Dag 100 ml lol

Ook een batch banaan/snoep gemaakt, lekker!
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:48:22 #120
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_194719069
Ik heb ~een maand geleden een Vaporesse Xtra gekocht. Mooi klein apparaat, goede smaak, batterij houdt het zeker een dag uit, alleen 2 a 3 keer vullen op een dag. Na 2 weken deed hij het niet meer. Ik dacht dat het aan de pod lag, maar een nieuwe pod werkte ook niet denderend. Ik moet vrij hard drukken tijdens inhaleren. Een aantal dagen later merkte ik dat de vloeistof door een klein gaatje in de pod lekte, waardoor de contactpunten nat werden. Ik heb dat schoongemaakt met alcohol en daarna functioneerde het weer. De lekkage hield aan en een aantal dagen geleden merkte ik dat hij zonder dat ik eraan kwam uit zichzelf contact maakte en de rook en vloeistof door het mondstuk naar buiten kwam.
Heeft iemand ervaringen hiermee of een idee wat het zou kunnen zijn? Hij doet nu helemaal niet meer vapen, terwijl het apparaat wel detecteert als er een pod ingezet of uitgehaald wordt.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_194749103
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:48 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik heb ~een maand geleden een Vaporesse Xtra gekocht. Mooi klein apparaat, goede smaak, batterij houdt het zeker een dag uit, alleen 2 a 3 keer vullen op een dag. Na 2 weken deed hij het niet meer. Ik dacht dat het aan de pod lag, maar een nieuwe pod werkte ook niet denderend. Ik moet vrij hard drukken tijdens inhaleren. Een aantal dagen later merkte ik dat de vloeistof door een klein gaatje in de pod lekte, waardoor de contactpunten nat werden. Ik heb dat schoongemaakt met alcohol en daarna functioneerde het weer. De lekkage hield aan en een aantal dagen geleden merkte ik dat hij zonder dat ik eraan kwam uit zichzelf contact maakte en de rook en vloeistof door het mondstuk naar buiten kwam.
Heeft iemand ervaringen hiermee of een idee wat het zou kunnen zijn? Hij doet nu helemaal niet meer vapen, terwijl het apparaat wel detecteert als er een pod ingezet of uitgehaald wordt.
Is het niet zo dat bij pods de coil in de pod zelf zit? Ik weet dat dat wel zo is bij kant-en-klare pods. Dus dat zou een reden kunnen zijn dat je eerste pod niet meer werkt.
Die tweede pod klinkt alsof die kapot is. Heb je niet de mogelijkheid om bij een vapewinkel na te vragen? Mogelijk kun je daar een andere pod proberen. En waarschijnlijk kunnen zij je beter helpen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198060220
quote:
Halp, ze verkopen dit niet meer! :o
Wat moet ik nu doen?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198070882
quote:
81s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:38 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Halp, ze verkopen dit niet meer! :o
Wat moet ik nu doen?
https://www.nicotinebase.nl/nl/
pi_198071198
quote:
Ik ben helemaal vergeten wat de verhouding base en nicotine is ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198075655
quote:
81s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:46 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik ben helemaal vergeten wat de verhouding base en nicotine is ;(
Dat kun je toch zelf bepalen? :?

Ik bedoel, als je een flesje 10ml met 20mg nicotine mengt met een flesje 10ml base, dan heb je 20ml met 20mg nicotine. Wat neerkomt op 10ml met 10mg nicotine.

De laatste keer had ik 200 ml besteld. 140ml base en 6 flesjes nicotineboosters. Dus bij elkaar was het 200ml met 120mg nicotine. Per 10ml flesje 6mg nicotine.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198075713
quote:
11s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat kun je toch zelf bepalen? :?

Ik bedoel, als je een flesje 10ml met 20mg nicotine mengt met een flesje 10ml base, dan heb je 20ml met 20mg nicotine. Wat neerkomt op 10ml met 10mg nicotine.

De laatste keer had ik 200 ml besteld. 140ml base en 6 flesjes nicotineboosters. Dus bij elkaar was het 200ml met 120mg nicotine. Per 10ml flesje 6mg nicotine.
Ja zo klinkt het wel heel simpel, bedankt ;)

Ik was er aan gewend geraakt dat het vóór mij werd bepaald, vandaar.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198083435
quote:
81s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:34 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ja zo klinkt het wel heel simpel, bedankt ;)

Ik was er aan gewend geraakt dat het vóór mij werd bepaald, vandaar.
Begrijpelijk. ;) ik zou nu met excel een beetje met de waarden spelen om te kijken hoeveel nicotineboosters je nodig hebt als je bijvoorbeeld 1000ml aan base gaat bestellen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198083471
quote:
12s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Begrijpelijk. ;) ik zou nu met excel een beetje met de waarden spelen om te kijken hoeveel nicotineboosters je nodig hebt als je bijvoorbeeld 1000ml aan base gaat bestellen.
Gewoon keer 5? Of denk ik dan te simpel? :@

-Edit- Ik dacht 1L samen. 700ml base en 300ml nicotine
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198083476
Heel begrijpelijk dat ze het verbieden.
pi_198086599
quote:
81s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:21 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Gewoon keer 5? Of denk ik dan te simpel? :@

-Edit- Ik dacht 1L samen. 700ml base en 300ml nicotine
Ik heb even voor je uitgerekend.
Base: 1000ml
Nicotineboost: 100 stuks van 10ml
Samen 2000ml
Nicotinegehalte per 10ml is 10mg

50 boosters-> 6,7 mg per 10ml
25 boosters -> 4 mg per 10ml

Base: 200ml
Boosters: 10 stuks van 10ml
Samen 300ml
Nicotinegehalte: 6,7mg per 10ml

15 boosters -> 8,6 mg per 10 ml

Formule:
Vloeistof= 10ml booster * aantal boosters + ml base
Nicotine = 20mg * aantal boosters

Nicotinesterkte per 10ml = nicotine / vloeistof * 10

Hopelijk is het een beetje duidelijk? :o
ROBODEMONS..................|:(
pi_198089106
quote:
12s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb even voor je uitgerekend.
Base: 1000ml
Nicotineboost: 100 stuks van 10ml
Samen 2000ml
Nicotinegehalte per 10ml is 10mg

50 boosters-> 6,7 mg per 10ml
25 boosters -> 4 mg per 10ml

Base: 200ml
Boosters: 10 stuks van 10ml
Samen 300ml
Nicotinegehalte: 6,7mg per 10ml

15 boosters -> 8,6 mg per 10 ml

Formule:
Vloeistof= 10ml booster * aantal boosters + ml base
Nicotine = 20mg * aantal boosters

Nicotinesterkte per 10ml = nicotine / vloeistof * 10

Hopelijk is het een beetje duidelijk? :o
Yes! Dankjewel _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198089317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:21 schreef Atak het volgende:
Heel begrijpelijk dat ze het verbieden.
Eens! :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 08:34:09 #133
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_198089656
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:21 schreef Atak het volgende:
Heel begrijpelijk dat ze het verbieden.
Ja waarom ?
pi_198147276
Iedere keer die nieuwe modellen in mijn dampwinkel.....
Ben ooit begonnen met Vision/Vapros Spinners, die dampten heerlijk, maar gingen uit de handel. Toen een tijdje iSticks van Eleaf gehad, maar die gingen allemaal supersnel kapot. Nu heb ik Justfog Q16 en Q16pro batterijen, maar ik vind het maar niks, zo klein.
Ik ben het spoor helemaal bijster.
Plus, fysieke winkel is dicht, en de websites mogen geen foto's meer plaatsen. Superirritant vind ik het!
pi_198150269
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 15:13 schreef Kanaroe het volgende:
Iedere keer die nieuwe modellen in mijn dampwinkel.....
Ben ooit begonnen met Vision/Vapros Spinners, die dampten heerlijk, maar gingen uit de handel. Toen een tijdje iSticks van Eleaf gehad, maar die gingen allemaal supersnel kapot. Nu heb ik Justfog Q16 en Q16pro batterijen, maar ik vind het maar niks, zo klein.
Ik ben het spoor helemaal bijster.
Plus, fysieke winkel is dicht, en de websites mogen geen foto's meer plaatsen. Superirritant vind ik het!
Ik heb een Aspire Skystar Revvo. Wat een geweldig fijn ding! En heb 8 18650 oplaadbare batterijen :P

Ik heb trouwens 2 Aspire Skystar Revo's. Bij een webshop zijn ze rond de 85-90 euro.
Via Aliexpress, de echte Aspire, voor nog geen 30 euro besteld :')

Komen wel flinke wolken uit btw.
pi_198151217
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:23 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik heb een Aspire Skystar Revvo. Wat een geweldig fijn ding! En heb 8 18650 oplaadbare batterijen :P

Ik heb trouwens 2 Aspire Skystar Revo's. Bij een webshop zijn ze rond de 85-90 euro.
Via Aliexpress, de echte Aspire, voor nog geen 30 euro besteld :')

Komen wel flinke wolken uit btw.
Oplaadbare batterijen? Die stop je dan weer in je Aspire?
Ik hang mijn E-peuken gewoon aan de lader, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt...

Maar iig bedankt voor je tip, flinke wolken is sws wat ik nodig heb :)

Is het wel een mouth-to-lung systeem? Want dat is mijn ding
pi_198155505
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:12 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Oplaadbare batterijen? Die stop je dan weer in je Aspire?
Ik hang mijn E-peuken gewoon aan de lader, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt...

Maar iig bedankt voor je tip, flinke wolken is sws wat ik nodig heb :)

Is het wel een mouth-to-lung systeem? Want dat is mijn ding
Oplaadbaar ja. Als ze leeg zijn doe ik er volle in en kan gewoon door dampen. En de lege laad ik dan weer op. Zo heb ik nooit een leeg apparaat.

En nee. Is direct to lung. Maar wel flinke wolken.
Geen idee of mtl zulke grote wolken kunnen blazen eigenlijk.
pi_198157079
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef Cici het volgende:

[..]

Oplaadbaar ja. Als ze leeg zijn doe ik er volle in en kan gewoon door dampen. En de lege laad ik dan weer op. Zo heb ik nooit een leeg apparaat.

En nee. Is direct to lung. Maar wel flinke wolken.
Geen idee of mtl zulke grote wolken kunnen blazen eigenlijk.
Handig, ik snap het voordeel.
Bedankt!
pi_198158228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:56 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Handig, ik snap het voordeel.
Bedankt!
Graag gedaan!
pi_198196823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:34 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ja waarom ?
Het is gif.
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:03:28 #141
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_198200363
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Het is gif.
Och ben je nu zelf gestopt en dan is het gif ?
pi_198200832
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:03 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Och ben je nu zelf gestopt en dan is het gif ?
Daarvoor ook
pi_198608736
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef Cici het volgende:

[..]

Oplaadbaar ja. Als ze leeg zijn doe ik er volle in en kan gewoon door dampen. En de lege laad ik dan weer op. Zo heb ik nooit een leeg apparaat.

En nee. Is direct to lung. Maar wel flinke wolken.
Geen idee of mtl zulke grote wolken kunnen blazen eigenlijk.
Nee.
Voor clouds bro, clouds heb je 2 dingen nodig; lucht en power.
Lage Ohms waar je veel amperes doorheen kan jagen en een airflow die open genoeg is om zo'n hete coil te koelen.
Anders brand je je bek en je wick erbij.
Echte sapslurpers. Liefst hoog VG.
Typisch het terrein van een DL topper
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_198949028
hallo. ik ga even kijken of ik wat kan met dit topic.
ik gebruik vrnml vapepods en af en toe nog de pico.
de perfecte smaak van koffietabak die ik altijd bestelde uit china bestaat helaas niet meer
denk eraan om iets zelf te gaan 'brouwen', maar dan zo simpel mogelijk.

zag 20100 het al hebben over de bunkerbase site. daar zie ik iig al base incl nic
gebruik ondertussen wel nic salt, maar mss kan ik evengoed gwn weer op de normale nic gaan?
ben gewend om minder dan een euro te betalen per 10ml dus wil het wel rond die prijs houden.
en de perfecte koffiesmaak die niet te zoetig is. rond de 11 tot 16 nic. of min. 24mg nicsalt
en ja ik ken al die tabellen wel, maar soms gaat het draaien voor mn ogen en dan komt niks binnen
makkelijkste is dus voor mij nicbase pg/vg 30/70
en dan nog begrijpen hoe het zit met de aroma's...

helaas rook ik ook weer minstens 10 normale peuken per dag. heb het jaren zonder gedaan. maar oude gewoontes wil je soms weer oppakken. nu wil ik daar weer van af na 2 jaar. of max 2 peuk per dag. (de voorraad shag moet tenslotte ook nog op)


iemand die weet en helpt? <3
  maandag 3 mei 2021 @ 12:46:54 #145
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_199260060
Wellicht een domme vraag maar.... die tanks zijn hier gelimiteerd tot 2ml, is dat in het buitenland ook zo?

Dus als ik een tank uit Frankrijk bestel waarbij staat aangegeven dat er 3.7ml in kan, is die dan niet 'begrensd' of toch ook??
pi_199260419
weet ik niet, maar ik heb nog nieuwe ongebruikte van een ml of 6 volgens mij.
pi_199274232
Gebruik zelf ook zo'n ding, Innokin voor MTL met Nicsalts, en Freemax voor DL met nicotine vrije liquid, maar die laatste gebruik ik meestal niet want kost een vermogen aan liquid en de kamer wordt er zo mistig van.
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:45:23 #148
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_199286121
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:46 schreef mossad_agent het volgende:
Wellicht een domme vraag maar.... die tanks zijn hier gelimiteerd tot 2ml, is dat in het buitenland ook zo?

Dus als ik een tank uit Frankrijk bestel waarbij staat aangegeven dat er 3.7ml in kan, is die dan niet 'begrensd' of toch ook??
Nee hoor, tanks zijn niet op miraculeuze wijze 'begrenst'. Ze mogen in NL gewoon niet meer verkocht worden als ze groter zijn dan 2ml. Je kunt ze echter prima in het buitenland bestellen en importeren. Ze zijn niet illegaal ofzo.

Ik ben eigenlijk vergeten waarom ze dit hebben ingevoerd destijds. Was dat niet een of andere idiote onzinreden?

Overigens lang niet gepost in dit topic. Ik ben inmiddels helemaal gezakt naar 0,2 mg/ml nic. ik ben bijna van de nic af. :)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_199290856
Nog meer mensen die puur vapen voor de nicotine en smaakloze e-liquid hebben? Ik merk dat ik het verschil helemaal niet merk. Ja raakt zo gewend aan een smaakje en daarna is het gewoon een beetje meh.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:17:16 #150
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_199290965
Ik heb de cardridges binnen, zijn inderdaad 3.7ml. Nu heb ik (omdat ik er dus nu meer heb) de origineel meegeleverde opengemaakt en de 'begrenzing' eruit gehaald. Top want nu heb ik er dus drie van 3.7ml.
pi_199291425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 10:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee hoor, tanks zijn niet op miraculeuze wijze 'begrenst'. Ze mogen in NL gewoon niet meer verkocht worden als ze groter zijn dan 2ml. Je kunt ze echter prima in het buitenland bestellen en importeren. Ze zijn niet illegaal ofzo.

Ik ben eigenlijk vergeten waarom ze dit hebben ingevoerd destijds. Was dat niet een of andere idiote onzinreden?

Overigens lang niet gepost in dit topic. Ik ben inmiddels helemaal gezakt naar 0,2 mg/ml nic. ik ben bijna van de nic af. :)
Ik heb vorig jaar een extra Aspire Skystar revvo tank 3.6ml bij Aliexpress besteld. Wilde er vandaag een extra bestellen, kan ze niet meer vinden, wel de normale 2ml..... Jammer dit.
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:47:42 #152
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_199298802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:55 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een extra Aspire Skystar revvo tank 3.6ml bij Aliexpress besteld. Wilde er vandaag een extra bestellen, kan ze niet meer vinden, wel de normale 2ml..... Jammer dit.
Kijk eens op de site van Le Petit Vapoteur, wellicht hebben ze die daar wel?
pi_199300025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:47 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Kijk eens op de site van Le Petit Vapoteur, wellicht hebben ze die daar wel?
Dank voor de link, heb gekeken maar ze hebben het ook niet.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 00:22:09 #154
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_199309492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:55 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een extra Aspire Skystar revvo tank 3.6ml bij Aliexpress besteld. Wilde er vandaag een extra bestellen, kan ze niet meer vinden, wel de normale 2ml..... Jammer dit.
https://www.heavengifts.com/product/Aspire-Revvo-Tank.html
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_199311224
quote:
die had ik gister ook gevonden, maar dat is de euro editie en de blauwe van 2 ml
pi_199311253
mss kan je nog even contact opnemen met die verkoper op alie en vragen of ze er nog hebben liggen. in je orderhistory staat hij nog tussen.
je weet maar nooit.
pi_199312121
op ebay uk staan een paar complete kits. mss willen die wel naar nl verzenden. weet niet wat je er max aan uit wil geven. maar zijn rond de £26 excluis verz.
WEL vragen of het 3.6 ml tanks zijn, want ondanks die wel op de foto te zien zijn wil dat toch nog weleens anders zijn...
pi_199312185
helaas, deze verzend niet naar nl, https://www.ebay.nl/itm/174758389197
de anderen mag je zelf vragen
pi_199312376
Wat lief dat jullie meekeken O+
De tip om Ali eens te vragen of ze nog wat hebben vind ik een goede, ga ik dus doen!

Dank jullie O+
pi_199312385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:34 schreef suzi1 het volgende:
op ebay uk staan een paar complete kits. mss willen die wel naar nl verzenden. weet niet wat je er max aan uit wil geven. maar zijn rond de £26 excluis verz.
WEL vragen of het 3.6 ml tanks zijn, want ondanks die wel op de foto te zien zijn wil dat toch nog weleens anders zijn...
De hele kit koste mij nog geen 30 euro op Ali, dus alleen zo'n tank is dan wel duur voor die prijs haha.
pi_199313093
gaat ook om de hele kit hoor. want zou ook geen 30 overhebben voor een tank
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 mei 2021 @ 13:22:46 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199314173
Mijn Uwell Crown 4 is wel de beste tank die ik ooit heb gehad. Bovendien gaat er 6 of 7ml in.ik zou deze overwegen.
pi_199315027
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:22 schreef Kreator het volgende:
Mijn Uwell Crown 4 is wel de beste tank die ik ooit heb gehad. Bovendien gaat er 6 of 7ml in.ik zou deze overwegen.
Ik heb zelf nog veel arc coils en ben heel tevreden met m'n Aspire Skystar Revvo kit dus wil eigenlijk niet switchen van apparaat.
pi_199557510
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199579793
Algeheel e-liquid verbod in 2023?

Je kan wel gewoon uit Duitsland bestellen toch nog dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199580041
en china, heeft ook goed spul
pi_199594736
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:48 schreef suzi1 het volgende:
en china, heeft ook goed spul
Ik vind dit soort dingen uit China toch een beetje eng.....
pi_199594754
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:37 schreef Discombobulate het volgende:
Algeheel e-liquid verbod in 2023?

Je kan wel gewoon uit Duitsland bestellen toch nog dan?
Niet algeheel las ik ergens. Tabaksmaak blijft ivm poging stoppen met roken via vapen ofzo.
pi_199594856
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:02 schreef Cici het volgende:

[..]

Niet algeheel las ik ergens. Tabaksmaak blijft ivm poging stoppen met roken via vapen ofzo.
En smaakloos dan? Ik vape zelf gewoon pure smaakloze liquid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199595531
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:01 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik vind dit soort dingen uit China toch een beetje eng.....
heb ik niet zo'n probleem mee. wel een keer een totaal andere smaak dan wat het zou moeten zijn. maar voor de rest weet ik nu ong wel wat te bestellen. en als er eentje of 2 niet naar mijn zin zijn geef ik ze weg.
hier betaal je 4 euro per flesje van 10ml ofzo. daar heb ik 50ml voor. (al berekenen veel sites nu ineens wel verzendkosten, maar dan nog)
pi_199596140
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:57 schreef suzi1 het volgende:

[..]

heb ik niet zo'n probleem mee. wel een keer een totaal andere smaak dan wat het zou moeten zijn. maar voor de rest weet ik nu ong wel wat te bestellen. en als er eentje of 2 niet naar mijn zin zijn geef ik ze weg.
hier betaal je 4 euro per flesje van 10ml ofzo. daar heb ik 50ml voor. (al berekenen veel sites nu ineens wel verzendkosten, maar dan nog)
Gaat de douane niet flippen dan? Volgens mij is alles boven de 10ml haske illegaal in Nederland..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199596414
de douane heeft die pakketjes nog van mij nog nooit gecontroleerd. andere pakketten wel met totaal andere artikelen.
zijn al zo 50+ pakketjes met liquid deze kant uitgekomen.
en als ze flippen ben ik het denk alleen maar kwijt, of komen ze me dan ophalen en opsluiten ;)
pi_199599689
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En smaakloos dan? Ik vape zelf gewoon pure smaakloze liquid.
Ik heb geen idee, denk wel. Gaat puur om de smaakjes, lees de link maar eens die hierboven is geplaatst.
pi_199599698
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:57 schreef suzi1 het volgende:

[..]

heb ik niet zo'n probleem mee. wel een keer een totaal andere smaak dan wat het zou moeten zijn. maar voor de rest weet ik nu ong wel wat te bestellen. en als er eentje of 2 niet naar mijn zin zijn geef ik ze weg.
hier betaal je 4 euro per flesje van 10ml ofzo. daar heb ik 50ml voor. (al berekenen veel sites nu ineens wel verzendkosten, maar dan nog)
Ik maak mn liquids zelf. Ik kijk tegen die tijd wel eens.
pi_199599884
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 17:19 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik maak mn liquids zelf. Ik kijk tegen die tijd wel eens.
ja dat wil ik dus ook, maar zodra ik de formules zie word ik hoorntjesdol. en het klinkt zo simpel. beetje dit beetje dat beetje zus en zo. schudden en klaar.
pi_199600146
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 17:35 schreef suzi1 het volgende:

[..]

ja dat wil ik dus ook, maar zodra ik de formules zie word ik hoorntjesdol. en het klinkt zo simpel. beetje dit beetje dat beetje zus en zo. schudden en klaar.
Ik dacht precies hetzelfde, formules etc ieuw nee, ik heb waar ik altijd mn spul bestel de mensen daar een bericht gestuurd met wat ik nodig heb als ik batches wil maken van 100ml. Dat heb ik netjes gekregen. En dus maak ik het nu zelf. Ik hou mij wel aan bepaalde merken, is makkelijker voor mij lol.
  maandag 24 mei 2021 @ 19:33:42 #177
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199601912
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 17:35 schreef suzi1 het volgende:

[..]

ja dat wil ik dus ook, maar zodra ik de formules zie word ik hoorntjesdol. en het klinkt zo simpel. beetje dit beetje dat beetje zus en zo. schudden en klaar.
Zo simpel is het ook.. het is niet heel veel ingewikkelder als limonadesiroop in elkaar gooien.. Dat lukt toch wel hoop ik? :+

Water + siroop
Base (bij voorkeur kant en klaar met nicotine) + smaakstofje (+ evt nicotine)

Niet bepaald rocket sciënce toch? :P

Er zijn mensen die er een heel ritueel van maken met allerlei apparatuur en rechtsdraaiende yoghurtklutsers en geheime toverspreuken en 3 maanden onder dagelijks omwentelen rijpen in een klimaatgecontroleerde wijnkoelkast op biobrandstof, maar ik gooide het in elkaar en dampte het meteen.. zo'n batch is voor maaaaanden, dus 'steepen' doet het echt vanzelf wel, je gaat echt niet deaud als je het meteen gebruikt, het is niet vies ofzo, en er ontploft echt niks :+

En anders, laat je het lekker een weekje staan met het dopje eraf; het zóu kunnen dat de smaak daar na verloop van tijd iets van verbetert, maar dat doet het misschien ook wel als je het niet doet. Er is mij nooit iets opgevallen qua smaak. O-)

Het is zo ingewikkeld als je het zelf maakt, maar laat je niet gek maken, want er lopen een hoop gekkies rond in dampland, en veel van die gekkies zitten op die dampforums en feestboekshizzle, waar ze dagenlang kunnen discussiëren over de aanschaf van een nieuwe driptip.

Als je het één keer hebt gedaan denk je: was dit het? srsly? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199602431
quote:
7s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo simpel is het ook.. het is niet heel veel ingewikkelder als limonadesiroop in elkaar gooien.. Dat lukt toch wel hoop ik? :+

knip knip
juist, dat hele ritueel wat ik dan ga lezen, dat maakt me gek haha. ik las dus op het dampforum het eea. en dan denk hoezo moet je precies zoveel mg nicotine hebben. maakt t uit of je op 11,5 zit of precies 13.
had tijdje terug al iets gevonden van base incl nicotine. want ga ik zelf met al die boosters aan de gang dan wordt me dat ook al teveel van het goede (kwa gedachtengang) en maakt dat het zoveel goedkoper?
nou zou ik dan een base met minsten 50pg willen. en dan met koffie/tabacsmaak ---hoeveel aroma moet ik erin doen? en ja ik heb begrepen dat dat per persoon kwa smaak kan verschillen :/

momenteel heb ik een 100ml flesje van 75pg/25vg 11mg nic. maar nog geen aroma.
wilde t een keer testen, maar nog geen aroma dus
uiteindelijk wil ik een fles van 1L kopen

mijn dank is supergroot als jij weet wat ik toe moet voegen ;)
pi_199604126
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 17:19 schreef Cici het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, denk wel. Gaat puur om de smaakjes, lees de link maar eens die hierboven is geplaatst.
Ja, eerst wel in 2022. Maar ik las ook al iets in een mail van een van m'n leveranciers dat er in 2023 een algeheel verbod komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199604143
Misschien een goed moment om helemaal te stoppen.. :@
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 24 mei 2021 @ 22:04:55 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199605047
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 20:01 schreef suzi1 het volgende:

[..]

juist, dat hele ritueel wat ik dan ga lezen, dat maakt me gek haha. ik las dus op het dampforum het eea. en dan denk hoezo moet je precies zoveel mg nicotine hebben. maakt t uit of je op 11,5 zit of precies 13.
had tijdje terug al iets gevonden van base incl nicotine. want ga ik zelf met al die boosters aan de gang dan wordt me dat ook al teveel van het goede (kwa gedachtengang) en maakt dat het zoveel goedkoper?
nou zou ik dan een base met minsten 50pg willen. en dan met koffie/tabacsmaak ---hoeveel aroma moet ik erin doen? en ja ik heb begrepen dat dat per persoon kwa smaak kan verschillen :/

momenteel heb ik een 100ml flesje van 75pg/25vg 11mg nic. maar nog geen aroma.
wilde t een keer testen, maar nog geen aroma dus
uiteindelijk wil ik een fles van 1L kopen

mijn dank is supergroot als jij weet wat ik toe moet voegen ;)
Kwestie van smaak; houd de aanwijzingen van de fabrikant in het oog qua verhouding; als zij zeggen 10ml op 100ml base, doe je dat.. dan proef je hem, wil je sterker, mik je er nog een halve bij, is dat teveel, dan kun je weer aanlengen met base..zorg dus dat je als het effe kan altijd nog een beetje smaakstof over houdt voor als je hem sterker wilt maken. Of werk andersom; maak hem te sterk en leng hem aan tot je hem lekker vindt.

Nicotine is (helaas) ook een beetje smaakdrager in je liquid, net als PG.. dus als je er minder nicotine in gooit, kan het zijn dat er iets meer smaak bij moet, en even zo met PG.. VG is lekkerder voor je keel, maar hoe hoger het VG gehalte van je base, hoe meer smaak erbij zal moeten.. het is een beetje een balansje zoeken, maar zolang je meer ingrediënten op voorraad hebt, kun je een missertje altijd weer bijmengen.

TIP: ga dus een batch van 100ml maken in een fles van 200ml ofzo.. zodat je ruimte hebt om te corrigeren.

Ervaring leert dat 50/50 een allemansvriendje is.. vind je die te hard op je keel, kun je er wat VG bij gooien.

Ik had altijd voorgemixte flessen 70/30PG met 3Mg ofzo, dat werkte prima.

Een stom voorbeeldje van een 'receptje wat ik meestal maakte voor een halve liter..

Halve literfles met 0mg 70/30 base.. extra leeg flesje van 250ml. (groter altijd goed)

150ml base overgooien in het extra flesje
5x10ml nicoshot in de grote fles + 7x10ml smaak erbij, paar minuten schudden, klaar.

heb je nog die 150ml om hem evt te verdunnen. Als dat niet nodig is en je bent blij met je halve litertje mik je daar 2x10ml van een ander smaakje bij wat je eens wilt proberen en 10ml nicotine, en dan kun je daar ook nog lekker mee rommelen.

Het
is
simpol.

:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199605736
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, eerst wel in 2022. Maar ik las ook al iets in een mail van een van m'n leveranciers dat er in 2023 een algeheel verbod komt.
Een algemeen verbod op tabakswaren? Ik kan daar op internet niks over vinden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199606310
quote:
15s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Een algemeen verbod op tabakswaren? Ik kan daar op internet niks over vinden.
Ik zal morgen even die mail teruglezen die ik van mn eliquid leverancier kreeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:47 #184
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_199609966
Ik denk dat ze alleen de echte 'rare' smaakjes zoals appeltaart etc gaan verbieden. Een 'sweet tobacco' zie ik zo'n vaart niet lopen.

Zo wel, dan bestel ik voortaan in Frankrijk want dat bevalt mij nu al goed. Heb nu twee keer iets daar besteld en beiden waren binnen een dag of 4 binnen. Kwestie van een beetje vooruit plannen ;)
pi_199615188
quote:
7s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Het
is
simpol.

:)
durf het bijna niet te zeggen.. maar heb het nu 3 keer gelezen en proberen door te laten dringen, maar dat gaat niet. volgens mij is er iets mis met mij.
dat komt natuurlijk mede omdat ik dan op een site ga zoeken naar de base enzo en dan staan daar ook weer uitleg. EN dat moet ik beter niet meer lezen.

welke site raad jij me aan, bunker of safevape of??
het hoeft geen suprieure base te zijn, ik let graag op mijn centen. iets te graag.. dat ga ik een andere keer afleren.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:40:18 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199616860
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:46 schreef suzi1 het volgende:

[..]

durf het bijna niet te zeggen.. maar heb het nu 3 keer gelezen en proberen door te laten dringen, maar dat gaat niet. volgens mij is er iets mis met mij.
dat komt natuurlijk mede omdat ik dan op een site ga zoeken naar de base enzo en dan staan daar ook weer uitleg. EN dat moet ik beter niet meer lezen.

welke site raad jij me aan, bunker of safevape of??
het hoeft geen suprieure base te zijn, ik let graag op mijn centen. iets te graag.. dat ga ik een andere keer afleren.
Watsnappieniet?

Linkje (buitenland, maar goed adres voor base en diversen in complete pakketten) in je DM
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199617526
Halve literfles met 0mg 70/30 base.. extra leeg flesje van 250ml. (groter altijd goed)
150ml base overgooien in het extra flesje
5x10ml nicoshot in de grote fles + 7x10ml smaak


hier raak ik van in de war.
even op een rijtje of ik het dus wel of niet snap
ik neem een halve liter 70/30 of 50/50
leeg flesje van 250ml vul ik met 150ml base
in de fles van een halve liter mik ik 350ml base, 5x10ml nicshots en 7x10ml smaak
dus dan heb ik in die halve liter: 350 + 50 + 70
en dan evt aanvullen met wat smaak als me die te licht is of base als hij me te zwaar van smaak is
snap ik dat wel of niet goed :+ :@

tnx voor de link!

[ Bericht 0% gewijzigd door suzi1 op 25-05-2021 20:26:52 ]
pi_199619730
nou gooi die dm maar weer weg van mij, want er klopt volgens mij geen zak van _O-

jouw mix komt op 3mg. ik wil rond de 10. dus dan doe ik 15 x10ml nic (en niet 50!!!)
  zaterdag 29 mei 2021 @ 14:50:02 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199669186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 20:08 schreef suzi1 het volgende:
Halve literfles met 0mg 70/30 base.. extra leeg flesje van 250ml. (groter altijd goed)
150ml base overgooien in het extra flesje
5x10ml nicoshot in de grote fles + 7x10ml smaak


hier raak ik van in de war.
even op een rijtje of ik het dus wel of niet snap
ik neem een halve liter 70/30 of 50/50
leeg flesje van 250ml vul ik met 150ml base
in de fles van een halve liter mik ik 350ml base, 5x10ml nicshots en 7x10ml smaak
dus dan heb ik in die halve liter: 350 + 50 + 70
en dan evt aanvullen met wat smaak als me die te licht is of base als hij me te zwaar van smaak is
snap ik dat wel of niet goed :+ :@

tnx voor de link!
Je snapt het dus wel ;) .. dat is wat ik bedoelde inderdaad.. je gooit bijvoorbeeld 100ml 18mg bij 100ml 0mg base, dan is je eindresultaat dus 200ml met 9mg nico.. zo fiks je je base.. de smaak is gewoon 0mg, dus die kun je altijd bijmengen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:01 schreef suzi1 het volgende:
nou gooi die dm maar weer weg van mij, want er klopt volgens mij geen zak van _O-

jouw mix komt op 3mg. ik wil rond de 10. dus dan doe ik 15 x10ml nic (en niet 50!!!)
prima toch? jij bent de baas :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199669678
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Watsnappieniet?

Linkje (buitenland, maar goed adres voor base en diversen in complete pakketten) in je DM
Doe mij ook eens even een DM'tje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199670603
dank @Sounddragon
vooralsnog zal dat spul niet zo uit de handel gehaald worden, toch.
anders kan ik het natuurlijk nu al kopen en later gaan mixen.
heb nog veel half/volle flesjes en die moeten eerst op ;)
pi_199670620
Ik wil weer terug naar vapen. Heb een fantastisch apparaat, maar 1 probleem > de juiste smaak vinden :( Desert van Millers is goed te doen, maar ik zoek toch iets meer wat dicht bij tabak komt of gemixed met vanille (waar de vanille niet overheerst). Heb al zoveel rommel gekocht, maar de juiste nog steeds niet gevonden.
  zondag 30 mei 2021 @ 03:06:39 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199678967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:34 schreef suzi1 het volgende:
dank @:Sounddragon
vooralsnog zal dat spul niet zo uit de handel gehaald worden, toch.
anders kan ik het natuurlijk nu al kopen en later gaan mixen.
heb nog veel half/volle flesjes en die moeten eerst op ;)
Regelgeving verandert, en zij zijn al vanaf dag 1 van de EU regulering een beetje stout, nu nog vanwege de hoeveelheden, maar ze zijn ook best goedkoop. Het spul wat je bij hen koopt, is hier ook verkrijgbaar, maar alleen in kleinere hoeveelheden of duurder volgens mij.. beetje research doet wonderen. Het zal sowieso verkrijgbaar blijven, anders laat je het gewoon van buiten de EU opsturen.. waar een wil is, zijn vaak meerdere wegen :) Ik haal al best lang mijn zooi bij hen, omdat ze de webshop waren waar het langste Riptide concentraat te koop was.. die is nu volgens mij echt helemaal van de markt..

quote:
9s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Poepz0r het volgende:
Ik wil weer terug naar vapen. Heb een fantastisch apparaat, maar 1 probleem > de juiste smaak vinden :( Desert van Millers is goed te doen, maar ik zoek toch iets meer wat dicht bij tabak komt of gemixed met vanille (waar de vanille niet overheerst). Heb al zoveel rommel gekocht, maar de juiste nog steeds niet gevonden.
Google eens op RY4, of heb je die al geprobeerd?
Enige tabakssmaak éver die ik lekker vond.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 30 mei 2021 @ 03:20:36 #194
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_199678989
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 03:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Regelgeving verandert, en zij zijn al vanaf dag 1 van de EU regulering een beetje stout, nu nog vanwege de hoeveelheden, maar ze zijn ook best goedkoop. Het spul wat je bij hen koopt, is hier ook verkrijgbaar, maar alleen in kleinere hoeveelheden of duurder volgens mij.. beetje research doet wonderen. Het zal sowieso verkrijgbaar blijven, anders laat je het gewoon van buiten de EU opsturen.. waar een wil is, zijn vaak meerdere wegen :) Ik haal al best lang mijn zooi bij hen, omdat ze de webshop waren waar het langste Riptide concentraat te koop was.. die is nu volgens mij echt helemaal van de markt..
[..]

Google eens op RY4, of heb je die al geprobeerd?
Enige tabakssmaak éver die ik lekker vond.
Welke RY4 bedoel je? Krijg meerdere merken te zien namelijk.
  zondag 30 mei 2021 @ 03:34:28 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199679009
quote:
9s.gif Op zondag 30 mei 2021 03:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Welke RY4 bedoel je? Krijg meerdere merken te zien namelijk.
Veel gekopieërde smaak, kwestie van proberen.. bestaat al gruwelijk lang, ik heb tbh geen idee wat het origineel was.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 30 mei 2021 @ 03:35:22 #196
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_199679013
quote:
7s.gif Op zondag 30 mei 2021 03:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Veel gekopieërde smaak, kwestie van proberen.. bestaat al gruwelijk lang, ik heb tbh geen idee wat het origineel was.
Ja daar heb ik dus geen reet aan :') Hoe zag het potje eruit? Wat was het merk? ^O^ _O_
  zondag 30 mei 2021 @ 11:14:00 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199680661
quote:
9s.gif Op zondag 30 mei 2021 03:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja daar heb ik dus geen reet aan :') Hoe zag het potje eruit? Wat was het merk? ^O^ _O_
Ik denk dat het origineel van Dekang was.. die kom ik nu ook het meeste tegen als ik Google.. maar DK is chinese zooi, en vele andere, betere fabrikanten hebben die smaak gekopieëerd toen, omdat het een heel popi allemansvriendje was..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199681489
Roken :')

Waarom zou je geld uitgeven om te solliciteren naar kanker? Ik begrijp het niet.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199681943
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Roken :')

Waarom zou je geld uitgeven om te solliciteren naar kanker? Ik begrijp het niet.
Daarom zijn we hier ook allemaal overgestapt op vapen. Harm reduction.

Hier; https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M16-1107

quote:
Conclusion:
Former smokers with long-term e-cigarette–only or NRT-only use may obtain roughly similar levels of nicotine compared with smokers of combustible cigarettes only, but results varied. Long-term NRT-only and e-cigarette–only use, but not dual use of NRTs or e-cigarettes with combustible cigarettes, is associated with substantially reduced levels of measured carcinogens and toxins relative to smoking only combustible cigarettes.
Geen significant verschil in een handjevol biomarkers tussen vapen en nicotinekauwgom of spray.

En het blijft een heel hardnekkige verslaving. Wees blij dat iedereen hier niet meer rookt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199682280
Ik zag zonet dat een pakje Vannelle 15 euro kost.. 15!!
:o
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199684347
quote:
9s.gif Op zondag 30 mei 2021 03:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja daar heb ik dus geen reet aan :') Hoe zag het potje eruit? Wat was het merk? ^O^ _O_
ik koop zelf regelmatig liquid van hangda, ja uit china. van dezelfde fabrikant als hangsen.
maar 1 keer de mist in gegaan met een smaak. en ik lees nu dat de DE tobacco flavor een goede smaak met vanille heeft.
al moet ik wel zeggen dat je bij free shipping gerust 2 maanden kan zitten wachten eer je t in huis hebt.
kan je evt een link sturen als je niet vies bent van china.
kan je van hun ook gelijk een potje ry4 proberen. kost niet duur ;)
  zondag 30 mei 2021 @ 17:39:22 #202
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_199685058
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:35 schreef suzi1 het volgende:

[..]

ik koop zelf regelmatig liquid van hangda, ja uit china. van dezelfde fabrikant als hangsen.
maar 1 keer de mist in gegaan met een smaak. en ik lees nu dat de DE tobacco flavor een goede smaak met vanille heeft.
al moet ik wel zeggen dat je bij free shipping gerust 2 maanden kan zitten wachten eer je t in huis hebt.
kan je evt een link sturen als je niet vies bent van china.
kan je van hun ook gelijk een potje ry4 proberen. kost niet duur ;)
Yes stuur maar door graag zelfs! Welke nicotinegehalte neem je?
pi_199685409
ik neem merendeels vanaf 12mg. meestal flesjes van 50ml. zie dat sommige sold out zijn. maar je hebt van dat merk iig 10-30-50-100 ml
via die link kan je alle smaken en nic gehalte zien + hoeveel VG
het merk pirate bevalt mij ook goed. weet niet of ze die met jouw smaak hebben hoor. zo te zien niet, maar wie weet lust je ook een keer wat anders ;)
pi_199706851
@Sounddragon Welke Dekang had je? Kom nu ook Dekang Europe GOLD tegen USA MIX. Ik heb geen idee, zoveel keuze :')

FastTech gebruiken om te bestellen of iemand nog een betere tip?
pi_199711489
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
@:Sounddragon Welke Dekang had je? Kom nu ook Dekang Europe GOLD tegen USA MIX. Ik heb geen idee, zoveel keuze :')

FastTech gebruiken om te bestellen of iemand nog een betere tip?
Ik zag die volgens mij op eliquidmania.nl
Daar bestel ik altijd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juni 2021 @ 22:40:26 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199712014
Ik bestel tegenwoordig alles in Duitsland. 120ml Fles met 10ml smaakje, nicotine shot, vg. Is volgens mijn berekening nog rond de 1.8mg.
Volgende bestelling eens zonder nicotine proberen. Ben er wel klaar mee.
pi_199712468
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:40 schreef Kreator het volgende:
Ik bestel tegenwoordig alles in Duitsland. 120ml Fles met 10ml smaakje, nicotine shot, vg. Is volgens mijn berekening nog rond de 1.8mg.
Volgende bestelling eens zonder nicotine proberen. Ben er wel klaar mee.
Waar ergens bestel je?

@Cici Ik zal eens contact met ze opnemen, want hun noemen het weer Dking :') Volgens mij hetzelfde.
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 juni 2021 @ 06:20:29 #208
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199713544
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waar ergens bestel je?

@:Cici Ik zal eens contact met ze opnemen, want hun noemen het weer Dking :') Volgens mij hetzelfde.
Momenteel hier. https://www.edampf-shop.com/
pi_199715107
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

@:Cici Ik zal eens contact met ze opnemen, want hun noemen het weer Dking :') Volgens mij hetzelfde.
Klopt, zag ik lol.
Ikzelf vind het een fijne site met heel behulpzame mensen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:32:38 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199926906
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
@:Sounddragon Welke Dekang had je? Kom nu ook Dekang Europe GOLD tegen USA MIX. Ik heb geen idee, zoveel keuze :')

FastTech gebruiken om te bestellen of iemand nog een betere tip?
ik had een shitload dekangs, ik kreeg wel eens een doosje spul van de shop waar mijn ex werkt(e) als ze weer eens magazijn cleanup hadden gehad ofzo. Toen had je alleen gewoon Dekang. ik had soms tientallen, zoniet honderden flesjes in de la liggen, heb ze hier zelfs nog wel verpatst voor een prikkie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:38:23 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199927017
Oh, en mij mentionen werkt niet, staat uit. 😋
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199927047
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik had een shitload dekangs, ik kreeg wel eens een doosje spul van de shop waar mijn ex werkt(e) als ze weer eens magazijn cleanup hadden gehad ofzo. Toen had je alleen gewoon Dekang. ik had soms tientallen, zoniet honderden flesjes in de la liggen, heb ze hier zelfs nog wel verpatst voor een prikkie.
Maar je kan je niet herinneren welke precies begrijp ik?
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:15:53 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199929983
quote:
9s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar je kan je niet herinneren welke precies begrijp ik?
dude, da's een smaakie wat ik 10 jaar geleden ooit eens heb gehad, wadenkiezelluf?

Bestel er gewoon een, of 10, en vind het uit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199930261
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dude, da's een smaakie wat ik 10 jaar geleden ooit eens heb gehad, wadenkiezelluf?

Bestel er gewoon een, of 10, en vind het uit.
Ja zijn er al paar onderweg. Merk wel - gek genoeg - dat 18mg ( ook al rookte ik zware shag ) toch TE is ofzo. Misschien switchen naar 12mg.
  donderdag 17 juni 2021 @ 20:58:19 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199934205
quote:
9s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja zijn er al paar onderweg. Merk wel - gek genoeg - dat 18mg ( ook al rookte ik zware shag ) toch TE is ofzo. Misschien switchen naar 12mg.
ik ben ook begonnen op 18, na 35 jaar zware shag, best een tijdje volgehouden. Het spul wat ik nu damp is 3mg ofzo, en dat is puur voor de smaak.. nicotine is ook een smaakdrager in je liquid, dus hoe lager het nicotinegehalte, hoe meer smaakstof erbij moet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199938974
quote:
9s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja zijn er al paar onderweg. Merk wel - gek genoeg - dat 18mg ( ook al rookte ik zware shag ) toch TE is ofzo. Misschien switchen naar 12mg.
ik heb hier nic salt van 35 en 50mg. je zou van die salt minder aan die vaper hangen werd geschreven, nou dat is bij mij niet zo.
nu gebruik ik weer vrnml gewone liquid

baal wel ontzettend dat mijn favo nergens meer te verkrijgen is. was van een webshop in china. die verkochten blijkbaar als enige dat merk . hebben de meeste liquids eruit gegooid die ik met regelmaat kocht.
overgenomen door iemand anders die de prijzen verdriedubbelden. en niks meer free shipping bij besteding van min $20.
zo jammer.

heb je bij fasttecht besteld en dan de goedkoopste verzendmethode? want reken dan echt op 2 maanden wachten he.
pi_199939183
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:06 schreef suzi1 het volgende:

[..]

ik heb hier nic salt van 35 en 50mg. je zou van die salt minder aan die vaper hangen werd geschreven, nou dat is bij mij niet zo.
nu gebruik ik weer vrnml gewone liquid

baal wel ontzettend dat mijn favo nergens meer te verkrijgen is. was van een webshop in china. die verkochten blijkbaar als enige dat merk . hebben de meeste liquids eruit gegooid die ik met regelmaat kocht.
overgenomen door iemand anders die de prijzen verdriedubbelden. en niks meer free shipping bij besteding van min $20.
zo jammer.

heb je bij fasttecht besteld en dan de goedkoopste verzendmethode? want reken dan echt op 2 maanden wachten he.
Gewoon de standaard shipping ja. 2 maanden mwa valt mee hoor.
pi_199939184
Ik las elektronisch raken
pi_200122497
Gisteren voor 80 euro aan base/nicotine/aroma besteld, kan ik weer even vooruit :7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200532121


[ Bericht 67% gewijzigd door marc0871 op 25-07-2021 06:09:32 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 25 juli 2021 @ 11:25:41 #221
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_200536470
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 06:08 schreef marc0871 het volgende:

goeie kick
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_201492881
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:25 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]
goeie kick
Tja, je moet wat, als je een topic een beetje bovenaan in je lijst wil houden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201492884
Er gebeurd hier alleen niet zo veel meer.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:52:43 #224
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201601421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 02:03 schreef marc0871 het volgende:
Er gebeurd hier alleen niet zo veel meer.
Niet alleen hier. Ook buiten is om welke reden dan ook steeds minder te zien. Heel
Sporadisch zie ik nog wat flinke dampwolken voorbij vliegen. Raakt het uit de gratie? Door alle opgelegde beperkingen de stijging van gebruikers tot een halt geroepen? Geen idee. Ik weet wel dat ik 1.5jaar gestopt ben. Bijna 7 jaar geleden dat ik ermee begon. Tijd gaat fakking hard. Zo nu kom ik nog wat klein hardware en wat prut tegen ( coils, draad etc ). Alles gaat de vuilnisbak in en heb alleen nog maar de iStick30 als aandenken liggen.

Het was leuk. Mooie tijdelijke hobby die 20 jaar lang slechte gewoonte heeft weten te beëindigen.
Mai pben rai~!
pi_201603182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 07:52 schreef KNAK het volgende:

[..]
Niet alleen hier. Ook buiten is om welke reden dan ook steeds minder te zien. Heel
Sporadisch zie ik nog wat flinke dampwolken voorbij vliegen. Raakt het uit de gratie? Door alle opgelegde beperkingen de stijging van gebruikers tot een halt geroepen? Geen idee. Ik weet wel dat ik 1.5jaar gestopt ben. Bijna 7 jaar geleden dat ik ermee begon. Tijd gaat fakking hard. Zo nu kom ik nog wat klein hardware en wat prut tegen ( coils, draad etc ). Alles gaat de vuilnisbak in en heb alleen nog maar de iStick30 als aandenken liggen.

Het was leuk. Mooie tijdelijke hobby die 20 jaar lang slechte gewoonte heeft weten te beëindigen.
Grappig, 1,5 jaar geleden ben ik juist begonnen en heb er nog geen spijt. Alleen al dat je die stank van brandend tabak niet hebt is voor mij al een pluspunt.

Ik doe alleen niet aan grote dampwolken en ben op een gegeven moment overgestapt naar een podsysteem. Ook vind ik de meeste smaakje niet erg interessant, dus damp ik vooral tabakssmaak. Iets wat ik de eerste maanden vooral had vermeden, maar later achterkwam dat het helemaal niet naar tabak smaakt. :D Het is gewoon veel minder zoet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201603595
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 07:52 schreef KNAK het volgende:

[..]
Niet alleen hier. Ook buiten is om welke reden dan ook steeds minder te zien. Heel
Sporadisch zie ik nog wat flinke dampwolken voorbij vliegen. Raakt het uit de gratie? Door alle opgelegde beperkingen de stijging van gebruikers tot een halt geroepen? Geen idee. Ik weet wel dat ik 1.5jaar gestopt ben. Bijna 7 jaar geleden dat ik ermee begon. Tijd gaat fakking hard. Zo nu kom ik nog wat klein hardware en wat prut tegen ( coils, draad etc ). Alles gaat de vuilnisbak in en heb alleen nog maar de iStick30 als aandenken liggen.

Het was leuk. Mooie tijdelijke hobby die 20 jaar lang slechte gewoonte heeft weten te beëindigen.
Mja, doe er ook niks meer mee.
Het laatste jaar zonder nic en op een gegeven moment stond ie daar maar.
Ineens was 't het niet meer.

Zoals ik toen al zei, van 20ml per dag, naar nog geen 10ml in een week.
In een hete dripper :o
Jij had net hetzelfde.

Ik heb de Drop, met dual twisted 23, ID2,5, 5 wraps, 0.3 Ohm coils, nog op een Unknown mech zitten en een paar batterijen achtergehouden.
De rest heb ik allemaal weggedaan.
Zelfs de lader, waar nog maar 2 van de 4 sloten het van deden.

Totaal geen behoefte meer aan.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201604042
zoals bij anderen hun foon aan de hand zit geroest zit er bij mij een podsysteem aan vast. heb hier nu 2 medo's in gebruik, maar moet nog nieuwe pods voor een mooi prijsje zien te scoren.
maar ik heb nog genoeg andere podsystemen liggen.
af en toe nog de pico. en daarnaast lekker nog de gewone peuk.
al hoop ik van die laatste toch weer eens af te stappen.

was zelf eerst ook heel erg van de smaakjes, maar nu idd gwn tabak en dan evt met een nootsmaak. was eerst meestal koffie, maar mijn favo bestaat niet meer.
binnenkort toch maar weer eens een pod vullen met mint, goed voor de verkoudheid ;)
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:08:21 #228
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201604107
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Grappig, 1,5 jaar geleden ben ik juist begonnen en heb er nog geen spijt. Alleen al dat je die stank van brandend tabak niet hebt is voor mij al een pluspunt.

Ik doe alleen niet aan grote dampwolken en ben op een gegeven moment overgestapt naar een podsysteem. Ook vind ik de meeste smaakje niet erg interessant, dus damp ik vooral tabakssmaak. Iets wat ik de eerste maanden vooral had vermeden, maar later achterkwam dat het helemaal niet naar tabak smaakt. :D Het is gewoon veel minder zoet.
Smaakjes... smaakjes..
M'n huis leek op het hoogtepunt op een mini meth laboratorium. Overal flesjes die aan het rijpen waren, overal flessen base met allerlei verhoudingen, overal kleine monsters om te testen, flesjes in een yogurthwarmer, echt overal zooi...en dan hebben we het maar niet over de andere hardware.
Ondanks dat het een beetje doorgeslagen was toch ervan kunnen genieten. Zwaar vape-misbruik kan je zeggen maar tot nu toe nog geen (semi-)lange termijn issues ondervonden. Vraag me af of dit er uberhaupt is. Nog even wat jaartjes wachten misschien? Vapen is (was voor mij) gewoonweg dé manier om van roken af te komen als je het een beetje doorzet. Je hebt de nicotine, je hebt de handeling en daar is het een roker vaak om te doen, dus blijf vooral zo doorgaan en over een tijdje flikker je ook alles weg en ben je verlost van datgene waar je nooit vanaf dacht te kunnen komen

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:24 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Mja, doe er ook niks meer mee.
Het laatste jaar zonder nic en op een gegeven moment stond ie daar maar.
Ineens was 't het niet meer.

Zoals ik toen al zei, van 20ml per dag, naar nog geen 10ml in een week.
In een hete dripper :o
Jij had net hetzelfde.

Ik heb de Drop, met dual twisted 23, ID2,5, 5 wraps, 0.3 Ohm coils, nog op een Unknown mech zitten en een paar batterijen achtergehouden.
De rest heb ik allemaal weggedaan.
Zelfs de lader, waar nog maar 2 van de 4 sloten het van deden.

Totaal geen behoefte meer aan.
Drop heb ik ook nog zag ik... verder misschien nog iets in een doos maar dat was het. Toen ik verhuisde en een kleine erbij kreeg wilde ik niet meer beginnen aan het deactiveren van de rookmelder. Buiten staan had ik ook geen zin in. De zooi meenemen ook niet en aangezien ik al een tijd op 0 zat was het een eenvoudige keuze. Klaar.

2015 als schooiertje hier gestart jullie (ook jij O~) ) het leven zuur gemaakt met vragen, nu 7 jaar later als veteraan met mooie herinneringen heel af en toe lezen hoe de nieuwe generatie aan het knutselen is. Op naar Kruidvat voor een kleurspoeling :') (8>
Mai pben rai~!
pi_201605441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:08 schreef KNAK het volgende:
en
[..]
Drop heb ik ook nog zag ik... verder misschien nog iets in een doos maar dat was het. Toen ik verhuisde en een kleine erbij kreeg wilde ik niet meer beginnen aan het deactiveren van de rookmelder. Buiten staan had ik ook geen zin in. De zooi meenemen ook niet en aangezien ik al een tijd op 0 zat was het een eenvoudige keuze. Klaar.
Ook verhuist.
Van een eengezinswoning met 4 slaapkamers, naar een shalet met 2.
Zeg maar dat ik nu alleen de benedenverdieping heb aan ruimte.
Ik heb heel veel moeten weggooien.
Niet alleen van mijn ouders (wat een troep dragen mensen in 45 jaar een huis in :')), maar ook heel veel van mezelf.
Dingen waar ik al 10 jaar niet meer naar om had gekeken, gingen bijna zonder kijken weg.
Zat soms toch wat nostagie aan.
Het dampspul had zijn doel gediend en heb ik dus voor 95% weggedaan.
Scheelde toch weer een doos.
Het laatste is nog even een aandenken.
quote:
2015 als schooiertje hier gestart jullie (ook jij O~) ) het leven zuur gemaakt met vragen, nu 7 jaar later als veteraan met mooie herinneringen heel af en toe lezen hoe de nieuwe generatie aan het knutselen is. Op naar Kruidvat voor een kleurspoeling :') (8>
Ja, dat weten we nog :').
Dat werden de kleine uurtjes, die nacht _O-
Daar kregen SD en ik ook bijna grijze haren van :+

Maar jij ging ook letterlijk in een paar weken tijd van een startsetje naar full pro.
Met alle apparaten er tussenin, waar wij een jaar tot 1,5 jaar over hadden gedaan.
En toen de sapjes, idd :+

Als ik het zo lees, is de nieuwe garde niet zo van het knutselen en mengen.
Ik zie tenminste niet veel van het 'leuke' spul langs komen.

Kleurspoeling, meh.
Grijs is het nieuwe blond, hè.

[ Bericht 2% gewijzigd door marc0871 op 02-10-2021 15:19:11 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:07:22 #230
24329 KNAK
ff w88,......
pi_205197087
Helaas vanaf vandaag geen aroma’s meer te koop hoorde ik. Gewoon uit het buitenland bestellen lijkt mij? Is het ook een Europees verbod? Beetje belachelijk maar zo zijn we ze hier in Nederland wel gewend. Er zou misschien een opstandige puber de stap van e-cig naar peuk kunnen maken, maar lijkt mij dat alleen de serieuze stoppende roker hier het meeste hinder van zal gaan ondervinden.
Mai pben rai~!
pi_205197208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:07 schreef KNAK het volgende:
Helaas vanaf vandaag geen aroma’s meer te koop hoorde ik. Gewoon uit het buitenland bestellen lijkt mij? Is het ook een Europees verbod? Beetje belachelijk maar zo zijn we ze hier in Nederland wel gewend. Er zou misschien een opstandige puber de stap van e-cig naar peuk kunnen maken, maar lijkt mij dat alleen de serieuze stoppende roker hier het meeste hinder van zal gaan ondervinden.
Ging dat niet om voorgevulde wegwerpvapes?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205199033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:07 schreef KNAK het volgende:
Helaas vanaf vandaag geen aroma’s meer te koop hoorde ik. Gewoon uit het buitenland bestellen lijkt mij? Is het ook een Europees verbod? Beetje belachelijk maar zo zijn we ze hier in Nederland wel gewend. Er zou misschien een opstandige puber de stap van e-cig naar peuk kunnen maken, maar lijkt mij dat alleen de serieuze stoppende roker hier het meeste hinder van zal gaan ondervinden.
Jawel, is uitgesteld tot januari 2023.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ongartsen-ministerie

Ik weet alleen niet of ze ermee ook de aromas bedoelen of gewoon de kant en klare flesjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cici op 01-07-2022 13:13:41 ]
pi_206574228
Sinds (eer)gisteren begonnen met vapen, als vervanging voor sigaretten. Maar ik heb niet de indruk dat ik er geld mee zal besparen.

Roken: ongeveer 1 doos Ajja corse bleu, 175g, 45¤ per maand.
Vapen: na 2 dagen is m'n flesje van 10 ml (10 mg/ml nicotine), 5.95¤ reeds half leeg. 1 flesje per 4 dagen komt neer op 44.625¤ per maand (30 dagen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206574486
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:36 schreef crystal_meth het volgende:
Sinds (eer)gisteren begonnen met vapen, als vervanging voor sigaretten. Maar ik heb niet de indruk dat ik er geld mee zal besparen.

Roken: ongeveer 1 doos Ajja corse bleu, 175g, 45¤ per maand.
Vapen: na 2 dagen is m'n flesje van 10 ml (10 mg/ml nicotine), 5.95¤ reeds half leeg. 1 flesje per 4 dagen komt neer op 44.625¤ per maand (30 dagen).
Je kan ook zelf liquid maken. Vriend van me doet dat, volgens mij is ie maar 40 cent per dag kwijt ofzoiets.

En 5.95 voor een flesje vind ik erg duur. Ik betaal 1,40 voor een flesje smaakloos van 18 mg/mL
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206574529
wilde net komen schrijven, 5,95 is te duur. 2,95 is veelal een gangbare prijs volgens mij
bij mr. joy heb je millers voor 2,95 en zag er bij een snelle blik verschillende merken van 1,95 staan.

welke heb je? want nic salt is duurder ja
pi_206575207
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je kan ook zelf liquid maken. Vriend van me doet dat, volgens mij is ie maar 40 cent per dag kwijt ofzoiets.

En 5.95 voor een flesje vind ik erg duur. Ik betaal 1,40 voor een flesje smaakloos van 18 mg/mL
Had gezocht naar goedkope webshops, maar de meeste houden zich aan de Belgische wetgeving, die leveren geen nicotine bevattende liquids aan Belgische klanten.

Ik neem aan dat dat ook een probleem is als ik zelf wil mengen, tenzij ik shops vind die de wetgeving negeren en toch naar België versturen. Of misschien vallen de ingrediënten niet onder de wetgeving omdat het geen "eindprodukten" (consumptiegoederen) zijn. (net zoals laserpointers >5mW verboden zijn, maar de onderdelen ervoor (laserdiodes) wel vrij te koop zijn).

Een andere optie is zelf nicotine benzoate maken door zuur-base extractie uit pijptabak (sommige soorten bevatten ruim 50mg nicotine per gram, dan zou één pakje van 12¤ voldoende zijn voor 200 ml liquid (10 mg/ml)).Maar dat is iets waar ik liever niet aan begin.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:18 schreef suzi1 het volgende:
wilde net komen schrijven, 5,95 is te duur. 2,95 is veelal een gangbare prijs volgens mij
bij mr. joy heb je millers voor 2,95 en zag er bij een snelle blik verschillende merken van 1,95 staan.

welke heb je? want nic salt is duurder ja
Heb Luna tobacco, iderdaad met nic salt.

En van de mr joy website:
quote:
Wetgeving E-sigaretten in Belgie:

Verbod e-liquids met nicotine en Alle e-sigaretten en toebehoren, ingegaan sinds 13 maart 2016.
Productafbeeldingen mogen niet getoond worden, alleen de Logos op de plek van een afbeelding.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206575344
ah ik wist niet dat je in belgie woonde. mss iemand uit NL je een pakket toe laten sturen een optie?
zelf bestelde ik altijd in china, had paar betrouwbare sites, maar nu zijn de verzendkosten absurd gestegen.
ik betaalde destijds $5 voor 30ml nic salt of 50ml normale liquid.

heb zelf ook een tijd nic salt gebruikt en dat was lekker in die vape pods, maar nu ik weer de pico gebruik is de nic salt niet te doen, dus dan pak ik of weer de normale of meng die 2 samen.

zal later eens kijken hoe dat met een paar sites uit duitsland zat en verzenden. kan je zelf aan de slag met base etc. heb me daar ooit in willen verdiepen, maar op de eoa manier wil dat niet lukken.
en anders dit forum eens bezoeken https://dampforum.nu/
pi_206576106
savevape.de
pi_206576942
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:54 schreef suzi1 het volgende:
savevape.de
Bedankt!
10 flesjes van 10ml (met 20mg/ml) voor 13.50¤. Veel goedkoper dan wat ik nu heb.

Ik was al naar bulk hoeveelheden aan het zoeken. Die zijn weliswaar nog goedkoper, bvb een liter PG met 18% nicotine aan 189$, of 1.05$ per gram, maar verdunt tot 20mg/ml is dat in totaal 9 liter. En meteen een voorraad voor 10 jaar kopen lijkt me wat overdreven (kan je het uberhaupt zo lang bewaren? ).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206578249
volgens mij mix je die boosters door de base, maar daar heb ik verder weinig verstand van hoor en mijn duits is niet groots. zijn genoeg mensen in dit topic die dat wel weten.
zou anders een liter base zoals dit nemen https://www.savevape.de/insane-base-5050-1-l.html (zonder nic.)
of https://www.savevape.de/mix-shake-1000ml-50-50.html (zit je op 6mg)
en dan even uitrekenen hoe je ong op 10mg kan komen. staat oa in dit topic wel beschreven die berekening.
pi_206578675
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 16:21 schreef suzi1 het volgende:
volgens mij mix je die boosters door de base, maar daar heb ik verder weinig verstand van hoor en mijn duits is niet groots. zijn genoeg mensen in dit topic die dat wel weten.
zou anders een liter base zoals dit nemen https://www.savevape.de/insane-base-5050-1-l.html (zonder nic.)
of https://www.savevape.de/mix-shake-1000ml-50-50.html (zit je op 6mg)
en dan even uitrekenen hoe je ong op 10mg kan komen. staat oa in dit topic wel beschreven die berekening.
Ik wil sowieso overstappen op 20mg/ml, 10 mg/ml lijkt me te weinig (m'n flesje is al bijna leeg, en ondanks dat grijp ik nog meermaals per dag naar m'n vloeitjes, waarna ik me realizeer dat ik geen shag meer heb).
Die boosters bevatten de juiste verhouding PG/VG en de juiste hoeveelheid nicotine. Weet enkel niet hoe het smaakt zonder aroma.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206578858
vriendin hier heeft esig zonder aroma en zonder nic. even geproefd, geen smaak, maar je voelt wel dat je ites inhaleerd. zelf ben ik wel van een smaak, maar zonder is volgens mij wel te doen. volgens haar zeker wel. ze gebruikte eerst wel nic.

ik heb tijdlang ook wel hoge mg gebruikt, maar nu doe ik alles door elkaar. ik mix ook de normale flesjes van bijv 3mg met een andere smaak van 10 mg of evt nic salt van 50mg
heb het helaas maar 2 jaar zonder de gewone sigaret gedaan. nu ondertussen toch weer rond de 10 per dag. was eerst 30+
was weer gaan roken op werk waar de gewone rokers zaten en dan ga je (ik dan) al snel ook weer over op de shag.
maar moest ik nu perse keuze maken dan kies ik voor de elektrieke.
pi_206578881
het is ook zo dat je nogal makkelijk de halve dag die vaper in je hand houdt en dan ga je ook sneller door de ml heen.
pi_206585496
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 16:53 schreef suzi1 het volgende:
vriendin hier heeft esig zonder aroma en zonder nic. even geproefd, geen smaak, maar je voelt wel dat je ites inhaleerd. zelf ben ik wel van een smaak, maar zonder is volgens mij wel te doen. volgens haar zeker wel. ze gebruikte eerst wel nic.

ik heb tijdlang ook wel hoge mg gebruikt, maar nu doe ik alles door elkaar. ik mix ook de normale flesjes van bijv 3mg met een andere smaak van 10 mg of evt nic salt van 50mg
heb het helaas maar 2 jaar zonder de gewone sigaret gedaan. nu ondertussen toch weer rond de 10 per dag. was eerst 30+
was weer gaan roken op werk waar de gewone rokers zaten en dan ga je (ik dan) al snel ook weer over op de shag.
maar moest ik nu perse keuze maken dan kies ik voor de elektrieke.
M'n flesje is inmiddels leeg, ga morgen ook enkele smaken kopen. Zijn er bepaalde aanraders, niet noodzakelijk de meest aangename, maar bvb de meest opvallende, sterke of ongewone smaken (het is toch niet m'n bedoeling om ze steeds te gebruiken).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206585546
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
M'n flesje is inmiddels leeg, ga morgen ook enkele smaken kopen. Zijn er bepaalde aanraders, niet noodzakelijk de meest aangename, maar bvb de meest opvallende, sterke of ongewone smaken (het is toch niet m'n bedoeling om ze steeds te gebruiken).
ik vond zelf eerst kokosnoot wel lekker, maar na enige tijd proefde ik die smaak niet meer.
komkommer heb ik paar keer uit china besteld, vond ik lekker, maar weet niet of dat ook in belgie of nl te verkrijgen is.
koffie mengen met notensmaak. is niet ongewoon natuurlijk, maar wel wat ik regelmatig damp

zal eens even een site erbij pakken en kijken wat er zoal nog te koop is.
pi_206585645
je kan overigens nog altijd bij fasttech.com bestellen. duurde hier minstens een maand eer ik het in huis had, soms zelfs 2.
verzendkosten zijn daar nog steeds heel laag. snelle blik geeft hier 5x50ml heb voor nog geen $30 incl verz. ($2 verz)
maar dan moet je dus vooral geduld hebben eer je het in huis hebt. is ook altijd wel een couponcode voor te vinden ook nog voor extra korting.
merken als steam tribe, hangsen, hangda en pirate ben ik altijd wel goed over te spreken geweest.
pi_206585714
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:25 schreef suzi1 het volgende:

[..]
ik vond zelf eerst kokosnoot wel lekker, maar na enige tijd proefde ik die smaak niet meer.
komkommer heb ik paar keer uit china besteld, vond ik lekker, maar weet niet of dat ook in belgie of nl te verkrijgen is.
koffie mengen met notensmaak. is niet ongewoon natuurlijk, maar wel wat ik regelmatig damp

zal eens even een site erbij pakken en kijken wat er zoal nog te koop is.
Ik weet ook niet wat die shop allemaal in voorraad heeft, hun website zegt wel dat ze de grootste vape keten in België zijn, maar een lijst van producten is er niet te vinden (misschien omdat ze toch niet online mogen verkopen)
https://vaporshop.be/
En blijkbaar specialiseren ze in Belgische produkten ("brewed in Belgium")...

Zal ginder maar eens vragen of ze een lijst hebben.
En of ze noten, kokos of komkommersmaak hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:42 schreef suzi1 het volgende:
je kan overigens nog altijd bij fasttech.com bestellen. duurde hier minstens een maand eer ik het in huis had, soms zelfs 2.
verzendkosten zijn daar nog steeds heel laag. snelle blik geeft hier 5x50ml heb voor nog geen $30 incl verz. ($2 verz)
maar dan moet je dus vooral geduld hebben eer je het in huis hebt. is ook altijd wel een couponcode voor te vinden ook nog voor extra korting.
merken als steam tribe, hangsen, hangda en pirate ben ik altijd wel goed over te spreken geweest.
Ga in de loop van de week waarschijnlijk bestellingen plaatsen, ben plots minder geinteresseerd in geld besparen, en meer in smaken uitproberen.. :D
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206585779
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:55 schreef crystal_meth het volgende:
Ga in de loop van de week waarschijnlijk bestellingen plaatsen, ben plots minder geinteresseerd in geld besparen, en meer in smaken uitproberen.. :D
soms is flink geld uitgeven ook leuk en daar kan je zoveel langer mee doen dan gewone shag.
heb hier zelf een kistje vol met verschillende liquids en bleef lange tijd ook bestellen omdat ik zo benieuwd was. af en toe een miskoop maakte me niet uit, want je bent sws vele malen goedkoper uit. en anders maakte ik een vriend wel blij met smaken als pindakaas of iets van toast met weet ik veel wat.

soms kan mint ook echt wel heel lekker zijn. dus zou daar ook een flesje van bestellen/kopen

veel vape fun!
pi_206591925
Net inkopen gedaan. Allemaal 20 mg:
2x tobacco
1x strawberry + kiwi + orange: valt mee
1x cucumber + lemon + mint + rose: de nasmaak doet me aan muntthee denken, waar ik geen liefhebber van ben. Maar de munt helpt wel tegen tegen keel irritatie, van de tobacco moet ik af en toe hoesten (al is dat misschien omdat ik die in een 0.8 ohm cartridge gebruik, wat normaal gezien 50% meer damp oplevert dan de andere die in 1.2 ohm cartridges zitten).
Ik had eigenlijk op een sterkere smaakervaring gehoopt. Maar misschien vereist dat stoffen of concentraties die je niet veilig kan inhaleren...

Wooh, heb net de manier gevonden om direct-to-lung te vapen met m'n 18W ecig: de e-cig in je vuist knellen, met wijsvinger rond het mondstuk, dan je mond wijd open ertegen zetten en lang en diep inademen. Je vingers en lippen sluiten niet hermetisch af dus trek je naast damp van de ecig ook lucht naar binnen.
Was een indrukwekkende wolk, en blijkbaar een flinke hoeveelheid nicotine, want m'n hoofd voel nu erg vreemd aan. :@
Lol, heb normaal altijd een droge mond (door de meth), maar momenteel speeksel in overvloed. :9~
Anyway, was een weinig aangename ervaring, maar ik heb weer wat bijgeleerd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zondag 13 november 2022 @ 19:17:12 #250
9859 crew  Karina
Woman
pi_206664003
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:42 schreef suzi1 het volgende:
je kan overigens nog altijd bij fasttech.com bestellen. duurde hier minstens een maand eer ik het in huis had, soms zelfs 2.
verzendkosten zijn daar nog steeds heel laag. snelle blik geeft hier 5x50ml heb voor nog geen $30 incl verz. ($2 verz)
maar dan moet je dus vooral geduld hebben eer je het in huis hebt. is ook altijd wel een couponcode voor te vinden ook nog voor extra korting.
merken als steam tribe, hangsen, hangda en pirate ben ik altijd wel goed over te spreken geweest.
Ik wilde hier wat bestellen maar kon alleen met crypto betalen dus dat ging niet door helaas.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_206664142
quote:
99s.gif Op zondag 13 november 2022 19:17 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik wilde hier wat bestellen maar kon alleen met crypto betalen dus dat ging niet door helaas.
vreemd, ik betaalde altijd met paypal en zo te zien kan dat nog steeds.

FastTech securely accepts the following payment methods:

VISA
MasterCard
American Express
Discover
PayPal
e-Check, Debit Card, and EFT (through PayPal)
Select cryptocurrencies
  Moderator zondag 13 november 2022 @ 19:27:01 #252
9859 crew  Karina
Woman
pi_206664302
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 19:22 schreef suzi1 het volgende:

[..]
vreemd, ik betaalde altijd met paypal en zo te zien kan dat nog steeds.

FastTech securely accepts the following payment methods:

VISA
MasterCard
American Express
Discover
PayPal
e-Check, Debit Card, and EFT (through PayPal)
Select cryptocurrencies
Ik kon betaalwijze credit card niet aanvinken.

Er staat wel pay directy with credit card, maar die kan ik niet kiezen, of zie ik wat over het hoofd?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_206664427
weet niet of je dit bedoelt?

pi_206664499
misschien even kijken naar andere verzendoptie. dat de ene het wel shipt en de ander niet?
pi_206682036
Weet iemand of dat verbod op e-liquids europees is per 1 januari? Bestel nu bij een shop uit Parijs maar moet even kijken naar alternatieven als dat straks niet meer kan
Sicker than your average.
pi_206911365
Weet iemand of boosters of e-liquid zonder smaak ook verboden gaat zijn per 1 okt 2023?

Ik persoonlijk hoef geen smaakje iig, maar wil wel gewoon m'n smaakloze e-liquid om nicotine binnen te krijgen. Lijkt me niet logisch dat dit ook verboden wordt.

En anders maar even alternatieven uit het buitenland. No way dat de douane alles gaat controleren en dan maar onverzekerd gewoon.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206911779
Stel je voor dat alles banned wordt hé. Ik zie het met een aantal vrienden, een jaar of vier a vijf gestopt met roken, en pats boem ineens beginnen ze weer langzaam met roken want ja, stress of uitgaan of wat dan ook. Echt betreurend. Echter, ik ben nu al een jaar of zeven aan het vapen en kan met niet voorstellen dat ik ooit weer ga roken, maar als ik het met vrienden zie, dan kan het ook met mij gebeuren....
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206911790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:30 schreef Aberkullie het volgende:
Weet iemand of dat verbod op e-liquids europees is per 1 januari? Bestel nu bij een shop uit Parijs maar moet even kijken naar alternatieven als dat straks niet meer kan
Nee is alleen NL

In DE is het 0,0 een thema

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 02-12-2022 17:51:38 ]
pi_206911875
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Nee is alleen NL

In DE is het 0,0 een thema
Vriend ik kom er NU aan
Sicker than your average.
pi_206912160
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Vriend ik kom er NU aan
Gezellig! Tot straks xx
  woensdag 7 december 2022 @ 19:15:18 #261
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_206985832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Nee is alleen NL

In DE is het 0,0 een thema
Mooi dan zoek ik wel een vapeshop net over de grens :)
Kansloze regelgeving weer dit.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 december 2022 @ 09:39:06 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206991398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
Mooi dan zoek ik wel een vapeshop net over de grens :)
Kansloze regelgeving weer dit.
Het zal de lobby vd tabaksindustrie zijn. Elk redelijk mens ziet toch wel in dat dit niet werkt.

Ik bestel overigens al jaren al mijn liquids e.d. in duitsland (soms hardware in china), eigenlijk sinds het verboden werd om meer dan 10ml in een flesje te hebben of 2.5ml in een tank. Die betutteling staat me tegen.

*tevens ben ik dankzij vapen nu na 20+ jaar roken en jarenlang vapen en minderen met nicotine, nu wel nicotine vrij sinds een half jaartje. Heerlijk. Ik vape alleen nog omdat het gewoonte is, maar ongeveer 10% van wat ik eerst deed.
pi_206993068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Nee is alleen NL

In DE is het 0,0 een thema
Ook als het verbod hier in gaat? Dan kun je nog wel uit het buitenland bestellen zonder gezeur?
pi_206993232
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:41 schreef Cici het volgende:

[..]
Ook als het verbod hier in gaat? Dan kun je nog wel uit het buitenland bestellen zonder gezeur?
Ik woon al een tijdje niet meer in Nederland, dus geen idee helaas.

Vind dit sowieso een absurde/boute maatregel :D Verbied alleen Elfbars ipv ook liquids/aroma's.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 08-12-2022 12:55:22 ]
pi_206993266
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:54 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik woon al een tijdje niet meer in Nederland, dus geen idee helaas.

Vind dit sowieso een absurde/boute maatregel :D Verbied alleen Elfbars ipv ook liquids/aroma's.
Juist, ben het helemaal met je eens.
Ik maak mn eliquid zelf, ook voor mn tante en we balen hier heel erg van... :(
pi_206993299
je kan toch een hele lading inslaan. liquid van 3 jaar terug smaakt hier ook nog steeds.
pi_206996719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:58 schreef suzi1 het volgende:
je kan toch een hele lading inslaan. liquid van 3 jaar terug smaakt hier ook nog steeds.
Dat kan ook. Maar het lost het maar voor even op.
pi_206997692
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:21 schreef Cici het volgende:

[..]
Dat kan ook. Maar het lost het maar voor even op.
Denk dat je wel gewoon uit het buitenland kan bestellen hoor. En zo niet, dan kun je nog altijd gewoon smaakloze e-liquid kopen ipv die gore tabaksmaak.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 20:05:11 #269
9859 crew  Karina
Woman
pi_206998557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat je wel gewoon uit het buitenland kan bestellen hoor. En zo niet, dan kun je nog altijd gewoon smaakloze e-liquid kopen ipv die gore tabaksmaak.
Ik heb die tabaksmaak weleens geprobeerd, dat smaakt in de verste verte niet naar tabak :') Idd nogal vies.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_206999091
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:05 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik heb die tabaksmaak weleens geprobeerd, dat smaakt in de verste verte niet naar tabak :') Idd nogal vies.
Daarom denk ik ook dat sommige mensen straks gewoon weer gaan roken helaas. Wat heel triest is.

Maar ik heb gewoon al jaren lang smaakloos. PG is van zichzelf een beetje zoetig. Eerlijk gezegd mis ik helemaal geen smaakjes. En volgens mij blijft smaakloos gewoon beschikbaar. En anders maar uit België bestellen ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 21:56:30 #271
9859 crew  Karina
Woman
pi_207000254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat sommige mensen straks gewoon weer gaan roken helaas. Wat heel triest is.

Maar ik heb gewoon al jaren lang smaakloos. PG is van zichzelf een beetje zoetig. Eerlijk gezegd mis ik helemaal geen smaakjes. En volgens mij blijft smaakloos gewoon beschikbaar. En anders maar uit België bestellen ofzo.
Zonder smaak heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Als de smaakjes niet meer mogen dan is het wel een idee om dat te proberen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207006059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat sommige mensen straks gewoon weer gaan roken helaas. Wat heel triest is.

Maar ik heb gewoon al jaren lang smaakloos. PG is van zichzelf een beetje zoetig. Eerlijk gezegd mis ik helemaal geen smaakjes. En volgens mij blijft smaakloos gewoon beschikbaar. En anders maar uit België bestellen ofzo.
Ah dat zou fijn zijn ja
pi_207182644
twitter
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207185691
gaaf!

hoe bevalt het spul wat je laatst hebt gekocht?
en gaat het er nog steeds zo snel doorheen dat je evengoed gwn zou kunnen roken?
pi_207297689
Het lijkt wel of vapen de nieuwe trend gaat worden bij jongeren.

Het valt hoeveel jongeren dit gebruik waar de risico niet van bekend is en zeker niet op lange termijn.

Meestal hebben deze mensen nooit gerookt en die hebben grotere kans om dit wel te doen.
pi_207298048
lees net dat fasttech ermee gestopt is. wilde net checken hoelang ik al vape. had er al 2 jaar niets meer besteld, dus zal het niet missen.
maar minstens 7 jaar en nog steeds onder de levenden B-)
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 17:01:19 #277
9859 crew  Karina
Woman
pi_207406456
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207406679
quote:
Zou je vanuit de UK straks gewoon nog alles kunnen bestellen denk je?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 18:22:46 #279
9859 crew  Karina
Woman
pi_207407269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zou je vanuit de UK straks gewoon nog alles kunnen bestellen denk je?
ik hoop het wel ja. En waarom niet eigenlijk?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207407302
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:22 schreef Karina het volgende:

[..]
ik hoop het wel ja. En waarom niet eigenlijk?
Naja vanwege de aankomende "ban", maar zegt natuurlijk niets over uit het buitenland bestellen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 18:31:56 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_207407375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja vanwege de aankomende "ban", maar zegt natuurlijk niets over uit het buitenland bestellen.
Nee precies.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207858556
Toen ik m'n e-cig kocht zei de verkoper dat de meesten hun pods om de 2 a 3 weken vervangen, omdat ze na een tijd verbrand smaken. Dat is me net voor de eerste keer overkomen, had niet gemerkt dat ie leeg was. Ik neem aan dat het niet optreedt als je steeds op tijd bijvult?
Heb wel al 1 pod moeten afdanken omdat ie lekte.

Vorige week bij savevape.de 40x10ml besteld, ik hoop dat het op tijd aankomt, ben momenteel aan m'n laatste flesje bezig. De flesjes van de locale vape-shop hebben trouwens allemaal een vervelende vorm, zoals op deze foto:



Een beetje "ingedeukt" rond de hals, waardoor je het niet volledig kan leegmaken, ik schat dat er telkens zo'n 0.2 a 0.3 ml in het flesje blijft. Denk dat ik inmiddels genoeg restjes heb voor minstens 2 dagen, maar dan zal ik ze wel moeten opensnijden want ik heb geen injectienaald die lang genoeg is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207858850
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 01:06 schreef crystal_meth het volgende:
Toen ik m'n e-cig kocht zei de verkoper dat de meesten hun pods om de 2 a 3 weken vervangen, omdat ze na een tijd verbrand smaken. Dat is me net voor de eerste keer overkomen, had niet gemerkt dat ie leeg was. Ik neem aan dat het niet optreedt als je steeds op tijd bijvult?
Heb wel al 1 pod moeten afdanken omdat ie lekte.

Een beetje "ingedeukt" rond de hals, waardoor je het niet volledig kan leegmaken, ik schat dat er telkens zo'n 0.2 a 0.3 ml in het flesje blijft. Denk dat ik inmiddels genoeg restjes heb voor minstens 2 dagen, maar dan zal ik ze wel moeten opensnijden want ik heb geen injectienaald die lang genoeg is.
bij oningedeukte krijg ik er niet eens alles uit, maar slim idee wel, knippen en met een injectienaald. al heb ik meer dan genoeg voorraad.

ik heb die mod trouwens in t roze en ook die atomizer (incl lange pen) van de ego one mega :D
gebruik nu alweer lange tijd de pico. blijft toch mn favoriet blijkbaar.
die pen rolde nogal eens makkelijk van de tafel. heb hem gelukkig keer zelf kunnnen

verbrande coils maak ik een enkele keer mee. maar met op tijd vullen gaat dat niet gebeuren nee. vieze smaak krijg je wel op een keer, maar doe er langer mee dan 3 weken. als ik denk van hmmm smaakt niet goed meer dan verwissel ik pas.

hoop dat je pakketje snel binnen is!
pi_207858973
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 01:48 schreef suzi1 het volgende:

[..]

hoop dat je pakketje snel binnen is!
Heb de site gecheckt, het zou reeds verzonden zijn, dus...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207861447
Ik heb een Aspire Skystar mod (2 zelfs). Maar de coils waren laatst bij veel sites uitverkocht en bij Ali zijn ze ineens duur en bij maar 2 winkels te bestellen van wat ik zag.
Dus heb ik maar via Ali een Smok X-priv besteld. Hopen dat die coils meer te koop zijn over een tijd.
pi_207884818
Pakje is aangekomen. 40 flesjes e-base, 20 mg/ml. Valt best mee, zonder smaak.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207895992
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 12:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Had gezocht naar goedkope webshops, maar de meeste houden zich aan de Belgische wetgeving, die leveren geen nicotine bevattende liquids aan Belgische klanten.

Ik neem aan dat dat ook een probleem is als ik zelf wil mengen, tenzij ik shops vind die de wetgeving negeren en toch naar België versturen. Of misschien vallen de ingrediënten niet onder de wetgeving omdat het geen "eindprodukten" (consumptiegoederen) zijn. (net zoals laserpointers >5mW verboden zijn, maar de onderdelen ervoor (laserdiodes) wel vrij te koop zijn).

Een andere optie is zelf nicotine benzoate maken door zuur-base extractie uit pijptabak (sommige soorten bevatten ruim 50mg nicotine per gram, dan zou één pakje van 12¤ voldoende zijn voor 200 ml liquid (10 mg/ml)).Maar dat is iets waar ik liever niet aan begin.
[..]
Heb Luna tobacco, iderdaad met nic salt.

En van de mr joy website:
[..]

Even een reactie, had deze post nog niet eerder gezien. Ik bestel al sinds jaar en dag bij Mr.Joy en ik woon ook in Belgie dus dat is geen probleem. Ik neem altijd de tabak-smaken Highway en Tobacco van Nordic Puff Silver 18 mg en die mix ik dan in mijn vaper. Dan krijg je een goede hit en een lekkere tabaksmaak. Ik dacht 1.95 per 10 ml.
pi_208716960
Is savevape.de opgedoekt? https://www.savevape.de/ geeft een error (server default page), en als ik het adres ingeef zonder de "https://" beland ik op https://www.aromaworld.de/

quote:
Willkommen bei AromaWorld, dem Webshop für all Ihre Aromen und Accessoires. Wir liefern eine sehr breite Palette von Aromen, die für verschiedene Zwecke geeignet sind. Sie können an Aromen für Cocktails, Aromen für das Backen von Kuchen denken, Aromen für Diät- und Protein-Shakes, Aromen zur Verwendung in einem Aromadiffusor usw. usw.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 15 mei 2023 @ 22:02:34 #289
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_209168195
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
Is savevape.de opgedoekt? https://www.savevape.de/ geeft een error (server default page), en als ik het adres ingeef zonder de "https://" beland ik op https://www.aromaworld.de/
[..]
Je moet nu op twee sites bestellen (op de één de nicotine en op de ander de smaakstoffen) waar aromaworld er één van is
pi_209207906
Iemand goede website in Belgie of Duitsland waar je spul kan bestellen. Moet voornamelijk Qpharm liquid hebben en BF coils. Hoorde dat het per 1 juli wel lastig gaat worden in Nederland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 22 mei 2023 @ 11:44:59 #291
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209238268
Krijg allemaal mails dat 1 juli alle zooi niet meer online verkocht mag worden..

|:(

Als oud-veteraan weer een zowat compleet boek hoofdstuk gesloten zien worden terwijl dit voor mij en vele (ex)rokers een vorm van redding [waarmee het stoppen met roken is gelukt] geeft het een bitter smaakje.

Dit topique ook alweer 4 jaar oud :')

* KNAK en vapen, ook alweer een eeuwigheid geleden voor het gevoel. Mooie tijd geweest ;(

8000e post in 21 jaar Fok zojuiust gemacht *O*
Mai pben rai~!
pi_209239927
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 11:44 schreef KNAK het volgende:
Krijg allemaal mails dat 1 juli alle zooi niet meer online verkocht mag worden..

|:(

Als oud-veteraan weer een zowat compleet boek hoofdstuk gesloten zien worden terwijl dit voor mij en vele (ex)rokers een vorm van redding [waarmee het stoppen met roken is gelukt] geeft het een bitter smaakje.

Dit topique ook alweer 4 jaar oud :')

* KNAK en vapen, ook alweer een eeuwigheid geleden voor het gevoel. Mooie tijd geweest ;(

8000e post in 21 jaar Fok zojuiust gemacht *O*
Belgie of Duitsland kan je gewoon bestellen hoor. Vandaar ook mijn vorige vraag:

En ik vape alleen smaakloos, dus in principe zou ik nog smaakloze eliquid moeten kunnen bestellen in NL (en coils?), maar of dat voor een bedrijf rendabel is...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209242138
Oh, wordt dus alleen fysiek of buitenland. Echt niemand die een goede buitenlandse vendor weet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209243636
Blijkbaar kan smaakloos en tabak (gadver) e-liquid nog wel gewoon online na 1 juli zei m'n vendor. Nou mooi. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209293062
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 11:44 schreef KNAK het volgende:
Krijg allemaal mails dat 1 juli alle zooi niet meer online verkocht mag worden..

|:(

Als oud-veteraan weer een zowat compleet boek hoofdstuk gesloten zien worden terwijl dit voor mij en vele (ex)rokers een vorm van redding [waarmee het stoppen met roken is gelukt] geeft het een bitter smaakje.

Dit topique ook alweer 4 jaar oud :')

* KNAK en vapen, ook alweer een eeuwigheid geleden voor het gevoel. Mooie tijd geweest ;(

8000e post in 21 jaar Fok zojuiust gemacht *O*
KNAK, de man die mij hielp met mengen van eigen eliquids jaaaaaaaren terug haha.

Ik vape eigenlijk alleen nog flavourtec - green mint op 6mg (voorheen heette het spearmint), een zoetige mint, andere spearmints word ik misselijk van. Veruit mijn favoriet, heel af en toe pak ik eens een fruitsmaakje.

Dat wordt dus simpel uit duitsland of belgie halen.
pi_209294257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:51 schreef mtchel112 het volgende:
Dat wordt dus simpel uit duitsland of belgie halen.
Voor mij is de dichtstbijzijnde shop in Duitsland een uurtje rijden. Kan prima een keer per 3-4 maand heen. Maar wellicht blijft smaakloze e-liquid en niet disposable vapes nog gewoon te bestellen hier in NL zei m'n vendor. Iig even een voorraadje voor een maand of zes kopen voor 1 juli.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209372700
De prijzen in Duitsland liggen wel veel hoger dan in Nederland :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_209483115
Beste mensen,

Ik ga even brutaal zijn. Hopelijk niet te brutaal, want er wordt zoveel informatie door jullie gegeven. Hulde daarvoor. Maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Hopelijk is het oké als ik wat vragen stel waar ik hopelijk wat duidelijke informatie op kan krijgen.

Situatie: ik vraag dit voor mijn vriendin. De voornaamste vraag is, waarmee kan ze het best beginnen?

Ze is een redelijk verstokte roker die nu rond de 15 sigaretten per dag rookt. Maar ze wilt stoppen en heeft mij gevraagd om meer informatie te vinden over vaping cq. e-cigarettes. Ik help haar daar graag mee. Ze woont nog niet zo lang in Nederland en is dus niet zo goed in informatie vinden als ik.

Ze wilt voornamelijk de overstap naar vapen proberen om uiteindelijk helemaal te stoppen. Voor gezondheidsredenen vooral. Ze rookt "methol slim" sigaretten, normale sigaretten vindt ze eigenlijk niet lekker. Deze zijn inderdaad hier niet meer te krijgen, maar in Polen nog wel, ondanks EU ;) Gek maar waar.

Ze sprak haar voorkeur dus al uit naar menthol smaakjes maar ook een e-cigarette die nog het meest op een normale sigaret lijkt. Dus niet zo'n groot damp ding.

Enorm bedankt voor alle tips om haar op weg naar een gezonder (of minder ongezond..) leven! :)
  maandag 12 juni 2023 @ 16:21:59 #299
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_209489454
Heeft er iemand al een goede buitenlandse webshop gevonden voor eliquids?
pi_209490821
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:28 schreef Bessensap het volgende:
Beste mensen,

Ik ga even brutaal zijn. Hopelijk niet te brutaal, want er wordt zoveel informatie door jullie gegeven. Hulde daarvoor. Maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Hopelijk is het oké als ik wat vragen stel waar ik hopelijk wat duidelijke informatie op kan krijgen.

Situatie: ik vraag dit voor mijn vriendin. De voornaamste vraag is, waarmee kan ze het best beginnen?

Ze is een redelijk verstokte roker die nu rond de 15 sigaretten per dag rookt. Maar ze wilt stoppen en heeft mij gevraagd om meer informatie te vinden over vaping cq. e-cigarettes. Ik help haar daar graag mee. Ze woont nog niet zo lang in Nederland en is dus niet zo goed in informatie vinden als ik.

Ze wilt voornamelijk de overstap naar vapen proberen om uiteindelijk helemaal te stoppen. Voor gezondheidsredenen vooral. Ze rookt "methol slim" sigaretten, normale sigaretten vindt ze eigenlijk niet lekker. Deze zijn inderdaad hier niet meer te krijgen, maar in Polen nog wel, ondanks EU ;) Gek maar waar.

Ze sprak haar voorkeur dus al uit naar menthol smaakjes maar ook een e-cigarette die nog het meest op een normale sigaret lijkt. Dus niet zo'n groot damp ding.

Enorm bedankt voor alle tips om haar op weg naar een gezonder (of minder ongezond..) leven! :)
Ik heb een Joyetech Ego Aio, zijn ook wel soortgelijke devices die klein en handig zijn. Hoef je alleen coils er bij te kopen, die moet je maandelijks ofzo vervangen.

Máár, reken maar dat je niet zo maar geswitched bent hoor. Ik gebruikte zowel een normale sigaret als een e-sigaret voor een half jaar. Het is echt een proces voordat je echt van de tabak af bent. Daarna komt er ook weer meer bij kijken, ik vind sigaretten nu namelijk stinken en identificeer me ook niet meer als roker.

Kans ik groot dat als ze zo'n ding heeft ze nog wel een tijdje gewoon door gaat roken, maar je moet echt volhouden.

Edit: Oja, en voor een 'throat hit' zou ik een hoog PG gehalte in je liquid doen. Ik heb zelf 70% PG en 30% VG, maar het verschilt ook weer per device. Als je bv 100% VG doet dan is het net of je lucht inademt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209519684
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 11:44 schreef KNAK het volgende:
Krijg allemaal mails dat 1 juli alle zooi niet meer online verkocht mag worden..
PG en VG kun je ook ergens anders bestellen, dat geld ook voor kanthal draad en smaakstoffen. En ik weet wel zeker dat een webshop in Frankrijk, Spanje of Griekenland gewoon levert na 1 juli. En aangezien er vrij verkeer van goederen is en geen douane controle komt het ook gewoon aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')