SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 7 september 2019 20:58 schreef Patroon het volgende:
Dat cross weekend van 5-6okt kan ik helaas niet bij zijn
Zuid Limburg, Ardennen, Eifel, Hartz, swartswald, Tecklenburg, Luxemburgquote:Op zaterdag 7 september 2019 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van 10 oktober tot de 22ste op pad met de camper. Zit te denken aan Drenthe. Het plan is om een beetje te fietsen, beetje te chillen enzo. Heeft er iemand nog een andere plek die hier niet al te ver vandaan is?
quote:Op zaterdag 7 september 2019 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van 10 oktober tot de 22ste op pad met de camper. Zit te denken aan Drenthe. Het plan is om een beetje te fietsen, beetje te chillen enzo. Heeft er iemand nog een andere plek die hier niet al te ver vandaan is?
Rotterdam.quote:Op zaterdag 7 september 2019 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van 10 oktober tot de 22ste op pad met de camper. Zit te denken aan Drenthe. Het plan is om een beetje te fietsen, beetje te chillen enzo. Heeft er iemand nog een andere plek die hier niet al te ver vandaan is?
Als je gaat fietsen, zou ik kijken naar de Ardennen, Eiffel, Moezeldal, Harz, Luxemburg, Zuid Limburg, Sauerland of misschien als je meer tijd neemt, de Vogezen.quote:Op zondag 8 september 2019 10:09 schreef the_critic het volgende:
[..]
Zuid Limburg, Ardennen, Eifel, Hartz, swartswald, Tecklenburg, Luxemburg
Je kan ook starten in de funklassen/basisleden. Daar koersen zat 40plussers. Zijn vaak koersen met een A en B klasse. Rij je daar alles aan bonken dan ga je naar de sportklasse. Tot daar zal je geen oudprofs vinden. Die kom je geloof ik pas tegen vanaf de masters. https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renner/licentiesquote:Op zondag 8 september 2019 17:56 schreef Godshand het volgende:
Gisteren met een club mee gefietst die ook aan wedstrijden doet.
Wel geinig, met spelletjes onderweg om te leren dicht op elkaar kop-staart te rijden en te ritsen.
Woensdag of volgende week zaterdag nog een keer en dan beslissen of ik lid wordt.
Ik ben 40+, weet alleen niet of zoveel trainen voor wedstrijden nog zin heeft? Iemand ervaring mee? Prof niveau haal ik uiteraard nooit, maar vergeleken met leeftijdsgenoten? Is daar een soort categorie voor beginnende wedstrijd renners?
Ik bedoel, tegen afgezwaaide profs rijden die nu voor de lol nog amateur wedstrijden rijden met 45 jarige leeftijd lijkt mij nog lastig winnen...
Er zijn ook clubs die een 40+ of 50+ wedstrijd hebben. Op sloten heb je dat sowieso.quote:Op zondag 8 september 2019 17:56 schreef Godshand het volgende:
Gisteren met een club mee gefietst die ook aan wedstrijden doet.
Wel geinig, met spelletjes onderweg om te leren dicht op elkaar kop-staart te rijden en te ritsen.
Woensdag of volgende week zaterdag nog een keer en dan beslissen of ik lid wordt.
Ik ben 40+, weet alleen niet of zoveel trainen voor wedstrijden nog zin heeft? Iemand ervaring mee? Prof niveau haal ik uiteraard nooit, maar vergeleken met leeftijdsgenoten? Is daar een soort categorie voor beginnende wedstrijd renners?
Ik bedoel, tegen afgezwaaide profs rijden die nu voor de lol nog amateur wedstrijden rijden met 45 jarige leeftijd lijkt mij nog lastig winnen...
de kans dat je tegen een oud prof rijd lijkt me sowieso bijzonder klein.quote:Op zondag 8 september 2019 20:54 schreef Najieto het volgende:
[..]
Je kan ook starten in de funklassen/basisleden. Daar koersen zat 40plussers. Zijn vaak koersen met een A en B klasse. Rij je daar alles aan bonken dan ga je naar de sportklasse. Tot daar zal je geen oudprofs vinden. Die kom je geloof ik pas tegen vanaf de masters. https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renner/licenties
Mijn doel is ontspannen tussen werk en andere verplichtingen, naast geen dikke Fokkert worden en tenslotte gewoon lol hebben..quote:Op zondag 8 september 2019 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn ook clubs die een 40+ of 50+ wedstrijd hebben. Op sloten heb je dat sowieso.
Trainen heeft sowieso zin. Hangt voornamelijk van je doelstellingen af. Bij de sportklasse rijd er hier in de omgeving een figuur die dik (en) 40+ is en elke wedstrijd wint.
[..]
de kans dat je tegen een oud prof rijd lijkt me sowieso bijzonder klein.
Paar jaar terug was Erik Dekker nog sportklasse.quote:Op zondag 8 september 2019 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn ook clubs die een 40+ of 50+ wedstrijd hebben. Op sloten heb je dat sowieso.
Trainen heeft sowieso zin. Hangt voornamelijk van je doelstellingen af. Bij de sportklasse rijd er hier in de omgeving een figuur die dik (en) 40+ is en elke wedstrijd wint.
[..]
de kans dat je tegen een oud prof rijd lijkt me sowieso bijzonder klein.
Ik weet nog van PTA dat je op zoek was naar een buscamperquote:Op zaterdag 7 september 2019 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van 10 oktober tot de 22ste op pad met de camper. Zit te denken aan Drenthe. Het plan is om een beetje te fietsen, beetje te chillen enzo. Heeft er iemand nog een andere plek die hier niet al te ver vandaan is?
Ik zou er samen met mijn ouders 1 kopen. Maar toen besloot mijn vader dat mijn budget ren druppel op de gloeiende plaat was en heeft ie een nieuwe 6.5 meter half integraal gekocht. En die mag ik ook gebruiken.quote:Op maandag 9 september 2019 00:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik weet nog van PTA dat je op zoek was naar een buscamper
Heb je er nu een gekocht ?
Ik ben ook een beetje op zoek naar een camper....
Zo'n dik regenjack van Vaude of Agu (Secco).quote:Op maandag 9 september 2019 16:44 schreef McM77 het volgende:
N.a.v. afgelopen weekeinde en een niet werkend regenjasje van de decathlon, iemand nog tips voor een goed regenjack, die het ook, na een uur in de regen fietsen droog houd?
57? Petje af. Vraag mij wel af of koersen boven je 65e nog wel gezond is...? Toch vrij grote inspanningen steeds.quote:Op zondag 8 september 2019 23:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Paar jaar terug was Erik Dekker nog sportklasse.
Overigens sprak ik dit weekend met een man van 57 die podium had gereden in een koersje waar ik meedeed. Hij reed echt onzettend goed en vertelde dat hij pas 10 jaar terug is begonnen met koersen.
Echt heel veel meerdaagse koersen zijn er niet voor ons stervelingen. Dan moet je echt in de hogere niveau's zitten. Maar tijdritten en eendagskoersen zijn er meer dan genoeg. Althans, clubwedstrijden & criteriums. Een grote ronde door een halve provincie is nagenoeg alleen voor de elite en profs. En heel veel ploegentijdritten zijn er denk ik ook niet. En daar moet je ook echt wel wat ervaring voor hebben.quote:Op zondag 8 september 2019 22:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mijn doel is ontspannen tussen werk en andere verplichtingen, naast geen dikke Fokkert worden en tenslotte gewoon lol hebben..
Geen hoogstaande ambities dus. Alle bekende wegwedstrijden vormen kan je aan deelnemen in die klassen: (ploegen/klim) tijdrit, eendagskoers, meerdaagse koersen? Vooral tijdritten lijken mij wel uitdagend..
Ga eens kijken bij wielerclubs in de buurt wat die je kunnen bieden.quote:Op zondag 8 september 2019 22:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mijn doel is ontspannen tussen werk en andere verplichtingen, naast geen dikke Fokkert worden en tenslotte gewoon lol hebben..
Geen hoogstaande ambities dus. Alle bekende wegwedstrijden vormen kan je aan deelnemen in die klassen: (ploegen/klim) tijdrit, eendagskoers, meerdaagse koersen? Vooral tijdritten lijken mij wel uitdagend..
kunt je beter afvragen of het gezond is om in een stoel te gaan zitten en te doen alsof je oud bent.quote:Op maandag 9 september 2019 18:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
57? Petje af. Vraag mij wel af of koersen boven je 65e nog wel gezond is...? Toch vrij grote inspanningen steeds.
Zegt meer over die lullo's die je achter lieten.quote:Op zondag 8 september 2019 22:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Aan die zwarte bladzijde uit mijn wielerhistorie wil ik niet meer herinnerd worden...
Wie noem jij een lulloquote:Op dinsdag 10 september 2019 07:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zegt meer over die lullo's die je achter lieten.
Als je dat je hele leven al doet... Maar zoveel die op die leeftijd koersen zie je niet meer hoor.quote:Op maandag 9 september 2019 18:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
57? Petje af. Vraag mij wel af of koersen boven je 65e nog wel gezond is...? Toch vrij grote inspanningen steeds.
Mijn getekende plaatsnaambordsprintdemarragepapieren liggen standaard klaar om in te dienen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 09:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vergeet bijna de demmaragepapieren
Renners zijn onsympathieke mensen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 09:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is toch niet heel sympathiek?
Tussen zitten in een stoel en een knallende demarrage plaatsen na 160 km op topsnelheid fietsen zit nog een heel landschap aan inspanningsniveausquote:Op dinsdag 10 september 2019 06:23 schreef dop het volgende:
[..]
kunt je beter afvragen of het gezond is om in een stoel te gaan zitten en te doen alsof je oud bent.
Over grote deel van de de ouderen beweegt te weinig.
Teveel sporten en inspanning is een behoorlijke zeldzaam iets
Inderdaad. Fietsen doe je niet om vrienden te makenquote:Op dinsdag 10 september 2019 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Renners zijn onsympathieke mensen.
Bij een clubje waar ik wel eens mee reed, was een paar jaar terug een man die naar het WK voor veteranen ging (75+). Volgens hem rijden de Italianen van die leeftijd nog wekelijks wedstrijden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 09:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als je dat je hele leven al doet... Maar zoveel die op die leeftijd koersen zie je niet meer hoor.
precies en daarom kun je ook op je 65e gewoon wielrennen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tussen zitten in een stoel en een knallende demarrage plaatsen na 160 km op topsnelheid fietsen zit nog een heel landschap aan inspanningsniveaus
Er zijn bijna geen koersen van 160 km. De meeste zijn niet meer dan 50 tot 80.quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tussen zitten in een stoel en een knallende demarrage plaatsen na 160 km op topsnelheid fietsen zit nog een heel landschap aan inspanningsniveaus
Ik ben dan ook een hele grote klootzak.quote:Op dinsdag 10 september 2019 09:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is toch niet heel sympathiek?
Eensch!quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een hele grote klootzak.
Als bron kan je iedereen van FOK! raadplegen.
Ik vond het best meevallen anders toen we samen de eerste etappe van je Munchentrip maakte.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een hele grote klootzak.
Als bron kan je iedereen van FOK! raadplegen.
Als je al 160km op topsnelheid fietst kan je toch niet meer demarreren?quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tussen zitten in een stoel en een knallende demarrage plaatsen na 160 km op topsnelheid fietsen zit nog een heel landschap aan inspanningsniveaus
Scherp, maar je begrijpt wat ik bedoel. In koersen hebben ze vaak een hoge snelheid en de koplopers moeten hard hun best doen om vooruit te blijven....quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je al 160km op topsnelheid fietst kan je toch niet meer demarreren?
Dat was omdat ik een gratis hotelovernachting had bij je thuisquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik vond het best meevallen anders toen we samen de eerste etappe van je Munchentrip maakte.
Dus oneens.
Ik zal niet ontkennen dat wielrennen geen zware sport is, maar dat is juist ook het leuke ervan vind ik. Niet opgeven maar blijven doorgaan. Verder is wat gezond is een nogal relatief begrip. Sommige mensen vinden het fietsen van 160km gekkenwerk. Maar de meeste wielrenners die die afstanden rijden zijn juist kerngezond en afgetraind, letten op hun voeding en gaan op tijd naar bed.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Scherp, maar je begrijpt wat ik bedoel. In koersen hebben ze vaak een hoge snelheid en de koplopers moeten hard hun best doen om vooruit te blijven....
Wie? Ik?quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:46 schreef the_critic het volgende:
Je koffie opzuipen en ondertussen je kinderen druk maken, en steeds naar je vriendin gluren..
Sletquote:Op dinsdag 10 september 2019 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ondertussen al bij 4 uit dit topic overnacht volgens mij
Daarom ben ik maar expres vorige week zondag niet gekomen. Ik hoorde die kinderen nog razen toen ik aan het fietsen wasquote:
Hosselvinniequote:Op dinsdag 10 september 2019 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ondertussen al bij 4 uit dit topic overnacht volgens mij
Als 't nou nog eens knappe vrouwen waren, maar nee. Alleen maar kerels. En de vrouwen die al in huis zijn, zijn al bezet.quote:
Ze is inmiddels alweer 5quote:Op dinsdag 10 september 2019 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als 't nou nog eens knappe vrouwen waren, maar nee. Alleen maar kerels. En de vrouwen die al in huis zijn, zijn al bezet.
of in het geval van de dochter van flipmoehoe een jaar of 25 te jong
Goede messenset en aanzetstaal kopen, en dan nonchalant de messen slijpen als ze op de stoep staan.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ze is inmiddels alweer 5![]()
Moet er nog niet aan denken dat er over 10 jaar van die gasten voor de deur staan om met haar op stap te gaan
Van die gasten als ik? Van een jaar of 30?quote:Op donderdag 12 september 2019 10:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ze is inmiddels alweer 5![]()
Moet er nog niet aan denken dat er over 10 jaar van die gasten voor de deur staan om met haar op stap te gaan
Ik ook niet maar het weekend erop kan ik wel. 5-10 heb ik competitie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Is er überhaupt iemand die dat crossweekend wel kan?
kan ik niet helaasquote:
jep ken je Yorit?quote:
Ja. Vroeger een "collega" geweest. Net als die knakker die where the streets have no name organiseert.quote:
Ow grappig, ons kent ons.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja. Vroeger een "collega"geweest.
Nee ook al af moeten zeggenquote:Op zaterdag 14 september 2019 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Is er überhaupt iemand die dat crossweekend wel kan?
Die 24uurs races? (Als bijvoorbeeld: https://tourdeville.nl/24uurs/ )quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:11 schreef dop het volgende:
[..]
Vaak ook bij het bikepacking dingetje waar ik dan weer sommige van jouw koeriers tegen kom
Jongejonge dit schiet dus niet op🙈quote:
Dat ziet er nog wel geinig uitquote:Op zaterdag 14 september 2019 20:57 schreef dop het volgende:
[..]
13 oktober pathfinder giro
https://nl-nl.facebook.com/events/404267013777867/
Het plan is om naar Leeuwarden te rijden, daar zijn wedstrijden van ons nieuwe (jeugd) team. Maar met bikepacken bedoel ik dan eigenlijk dat ik mijn bagage aan hun meegeefquote:Op zondag 15 september 2019 21:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Jongejonge dit schiet dus niet op🙈
Waar gaan we heenrijden Kano?
Nee lang weekend met de lokale wielbouwer/hipster bikeshop klein schaling , mannetje of 20.quote:Op zondag 15 september 2019 21:00 schreef McM77 het volgende:
[..]
Die 24uurs races? (Als bijvoorbeeld: https://tourdeville.nl/24uurs/ )
Even gemist, maar wat is (of was?) het idee ?quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Is er überhaupt iemand die dat crossweekend wel kan?
Ga je beide dagen fietsen volgend weekend?quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:57 schreef dop het volgende:
[..]
kan ik niet helaas
Volgend weekend mergel heuvelland 2 daagse op de MTB
www.mh2d.nl
13 oktober pathfinder giro
https://nl-nl.facebook.com/events/404267013777867/
is wel het planquote:Op maandag 16 september 2019 14:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ga je beide dagen fietsen volgend weekend?
Ook leukquote:Op maandag 16 september 2019 15:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
Bij ons is er aankomend weekend ook een gravelride, routes van 55 en 115.
Route gaat ook een eind Duitsland in. Wellicht dat ik de 55km ga fietsen op de MTB
http://euregiogravelride.nl/
Tof. Rijksweg bij Margraten is afgesloten dat weekend, houd hier rekening mee als je naar het Zuiden afzakt.quote:
thx zal even kijken of we daar last van gaan hebbenquote:Op maandag 16 september 2019 18:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tof. Rijksweg bij Margraten is afgesloten dat weekend, houd hier rekening mee als je naar het Zuiden afzakt.
Ik overweeg de 115km te gaan rijden iemand van hier die zin heeft om aan te haken?quote:Op maandag 16 september 2019 15:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
Bij ons is er aankomend weekend ook een gravelride, routes van 55 en 115.
Route gaat ook een eind Duitsland in. Wellicht dat ik de 55km ga fietsen op de MTB
http://euregiogravelride.nl/
Dat lukte mij vandaag ook primaquote:Op maandag 16 september 2019 14:16 schreef kanovinnie het volgende:
Jij mag niet mee DDX, ik hou de dagafstand het liefst onder de 300 km
Oh ok, naja opzich kan ik dat weekend wel.quote:Op maandag 16 september 2019 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
Het idee was om ergens een weekendje te gaan crossen, slap ouwehoeren en eten. 5 en 6 oktober kon iedereen, maar nu niet meer.
Volgens shimano theorie past het niet. In de praktijk past een 11-30 wel. Kost wel iets meer tijd met afstellen.quote:Op maandag 16 september 2019 20:49 schreef Reljem het volgende:
Liefhebbers, ik koop een Direct Drive trainer (de Flux). Moet een cassette bij. Ik heb nu een 11 speed, bereik 11-28 met achterderailleur shimano 105 - 5800. Ik wil eigenlijk een 11-30 cassette die ik straks in de bergen kan switchen met mijn 11-28, als het echt uit de hand loopt qua hoogtemeters en percentages. Past er een 11-30? Ik zag iets voorbij komen met korte en lange kooi, maar kon niet echt achterhalen of dat voor mij van toepassing is.
Update: heb een compact voor, 50-34
Update 2: de afstand tussen het centrum van mijn ene deraillerwieltje (boutje) en het centrum van de ander is pak 'm beet 5,8 cm. Ik kan nergens iets zien over SS of GS.
34x30 gaat je echt niet helpen, als 34x28 niet lukt. Je gaat alleen nog langzamer.quote:Op maandag 16 september 2019 20:49 schreef Reljem het volgende:
Liefhebbers, ik koop een Direct Drive trainer (de Flux). Moet een cassette bij. Ik heb nu een 11 speed, bereik 11-28 met achterderailleur shimano 105 - 5800. Ik wil eigenlijk een 11-30 cassette die ik straks in de bergen kan switchen met mijn 11-28, als het echt uit de hand loopt qua hoogtemeters en percentages. Past er een 11-30? Ik zag iets voorbij komen met korte en lange kooi, maar kon niet echt achterhalen of dat voor mij van toepassing is.
Update: heb een compact voor, 50-34
Update 2: de afstand tussen het centrum van mijn ene deraillerwieltje (boutje) en het centrum van de ander is pak 'm beet 5,8 cm. Ik kan nergens iets zien over SS of GS.
Mja, dat was een volgende vraag. Ik fiets nu 4 jaar, 4 fietsvakanties, Limburg, Tecklenburg, Ardennen etc. Altijd met 34-28. Nooit ergens afgestapt. Dit jaar zo’n 3500 km erop zitten. Toch heb ik in het verleden bij de Alp of dit jaar bij de Planches des Belles Filles wel s gedacht; goh, nog iets lichter zou heerlijk zijn. Peddel graag. Met het ook op toertochten komende 2 jaar (Marmotten etc) denk ik dat het lekker is om op de eerste bergen van de dag zo licht mogelijk te trappen om vermoeidheid tegen te gaan.. weet niet in hoeverre dat klopt.quote:Op maandag 16 september 2019 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
34x30 gaat je echt niet helpen, als 34x28 niet lukt. Je gaat alleen nog langzamer.
MissPatty heeft deze zomer ook het licht gezien. Trapte altijd met (triple) 30x28 snel veel te licht. Dit jaar is ze bewust wat zwaarder gaan trappen en warempel gaat het beter bergop.
Ben ik met je eens. Afgelopen vakantie naar de Ardennen geweest met een 34-30. Bijna altijd zat ik op de 30 bergop, 8% tot 20% en alles ertussen op de 30. Als ik wat extra nodig had ging ik op de pedalen staan. Je gaat er inderdaad alleen maar langzamer van. Als de cassette versleten is wordt die vervangen voor een 28 max.quote:Op maandag 16 september 2019 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
34x30 gaat je echt niet helpen, als 34x28 niet lukt. Je gaat alleen nog langzamer.
MissPatty heeft deze zomer ook het licht gezien. Trapte altijd met (triple) 30x28 snel veel te licht. Dit jaar is ze bewust wat zwaarder gaan trappen en warempel gaat het beter bergop.
Het is ook de regio van @Oksel, misschien dat hij hem fietst.. (en dan de 115 doet)quote:Op maandag 16 september 2019 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik overweeg de 115km te gaan rijden iemand van hier die zin heeft om aan te haken?
40x42 hier... maar wel met 27.5quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:09 schreef MarcoD het volgende:
38x46 🥳🥳🥳
Voor dit soort werk met minimaal 10-15kg extra bepakking..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwah, voor vakantie had je toen ook al 50-40-30 (alleen niet voor de modebewuste fietsers).quote:Op dinsdag 17 september 2019 12:09 schreef the_critic het volgende:
10 jaar geleden reed je gewoon 53/42 voor, en als je op vakantie ging gooide je er een 39 op.. Tegenwoordig gooi je er aan de achterkant en 42 op...
Vind je dat inderdaad een stuk beter dan achtertassen? (als je achtertassen überhaupt eens hebt geprobeerd)quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:18 schreef MarcoD het volgende:
Bikepacking tassen gaat prima off-road !
Klopt. Ik twijfel dus nog een beetje of het alleen maar hip is of dat het ook daadwerkelijk veel beter fietst offroadquote:Op woensdag 18 september 2019 06:53 schreef kaasplankje het volgende:
Dat hele bikepacking iss toch gestoeld op zo min mogelijk zooi meeslepen? Vandaar die hipstertassen.
Het staat of valt bij gewicht verdeling en een laag gewicht.quote:Op woensdag 18 september 2019 08:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Klopt. Ik twijfel dus nog een beetje of het alleen maar hip is of dat het ook daadwerkelijk veel beter fietst offroad
Oppompen en kijken of je weer lucht kwijtraakt.quote:Op woensdag 18 september 2019 00:52 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje van een andere orde: Heb sinds gisteren tubeless banden gemonteerd op m’n racer.
M’n velgen zijn niet tubeless ready, maar met een tubeless velglint en alles werkt ‘t prima. Alleen merk ik dat m’n achterwiel sinds gisteren 2,5 bar verloren heeft. Voorwiel slechts een halve bar.
Wat kan ik hier aan doen? Nog een beetje latex erin mikken?
Ducktape en superlijm.quote:Op woensdag 18 september 2019 00:52 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje van een andere orde: Heb sinds gisteren tubeless banden gemonteerd op m’n racer.
M’n velgen zijn niet tubeless ready, maar met een tubeless velglint en alles werkt ‘t prima. Alleen merk ik dat m’n achterwiel sinds gisteren 2,5 bar verloren heeft. Voorwiel slechts een halve bar.
Wat kan ik hier aan doen? Nog een beetje latex erin mikken?
Thanks voor de tip. Laag extra velglint kan geen kwaad nee.quote:Op woensdag 18 september 2019 10:22 schreef ddx het volgende:
[..]
Oppompen en kijken of je weer lucht kwijtraakt.
En anders extra laag velglint misschien ?
Ja klopt. Vond het echt zo kut offroad fietsen met (relatief) veel gewicht achterop. Kan me niet voorstellen dat mensen daar plezier aan beleven. Hopelijk is het met nieuwe setup een stuk beterquote:Op woensdag 18 september 2019 09:07 schreef dop het volgende:
[..]
Het staat of valt bij gewicht verdeling en een laag gewicht.
Met traditionele tassen zie je dat er vaak teveel wordt meegenomen en vaak teveel gewicht achter op.
Ik zou eerder kijken of die eerste laag wel goed zit.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Laag extra velglint kan geen kwaad nee.
Keihard pompen is altijd goedquote:Op woensdag 18 september 2019 21:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga ‘m nog ff knalhard oppompen en kijken of de band goed zit.
Eerst voorspel met de latex.quote:Op donderdag 19 september 2019 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Keihard pompen is altijd goed
Nou, gelukkig gaat het meestal ook wel weer omlaag, maar dat duurt altijd wel een stuk korterquote:Op zondag 22 september 2019 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Opzich is het wel leuk daar, maar het gaat steeds omhoog en dat is zo vervelend.
Daar merk ik nooit wat vanquote:Op zondag 22 september 2019 20:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, gelukkig gaat het meestal ook wel weer omlaag, maar dat duurt altijd wel een stuk korter
Vrouw en kind verkopen en emigreren!quote:Op zondag 22 september 2019 20:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
Misschien heb ik wel talent en gaat dat klimmen wel goed. Gelukkig wordt het weer wat slechter de komende periode, dus in het voorjaar maar eens een weekendje boeken met vrouw en kind.
Wil je een bod doen?quote:Op zondag 22 september 2019 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar merk ik nooit wat van
[..]
Vrouw en kind verkopen en emigreren!
Nee joh, ben je gek? Ik heb het nu heerlijk rustig.quote:
Heb je hem nog gefietst?quote:Op maandag 16 september 2019 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik overweeg de 115km te gaan rijden iemand van hier die zin heeft om aan te haken?
Hee nee, mijn zoontje had mij aangestoken met een griepje, dus zat te blaffen als een zeehond.quote:Op maandag 23 september 2019 11:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb je hem nog gefietst?
Zelf een rondje op de weg gemaakt met 5 man.. Ging weer lekker en wat een weertje erbij!
nee, is met smart trainer al niet leuk.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
is Zwiften ook leuk met een niet smart trainer? Waar je dus zelf met een schuifje op het stuur de weerstand moet regelen?
Heb nog nooit op een tacx gezeten, fiets in de winter altijd buiten. Maar toch zou het soms wel makkelijk zijn..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je workouts doet wel. Dan kan je gewoon schakelen als je een hoger blokje in gaat. Free ride is leuker met smarttrainer.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
is Zwiften ook leuk met een niet smart trainer? Waar je dus zelf met een schuifje op het stuur de weerstand moet regelen?
Heb nog nooit op een tacx gezeten, fiets in de winter altijd buiten. Maar toch zou het soms wel makkelijk zijn..
quote:Op woensdag 25 september 2019 10:52 schreef Reintji het volgende:
Mogguh. Iemand een tip voor een fiets?
Mijn vader, een nog altijd sportieve 70er, wil ik graag verrassen met een fraai nieuw exemplaar. Als voormalig hardloper en duursporter maakt hij nog steeds met veel plezier (en tempo) zijn kilometers.
Graag maakt hij de overstap naar schijfremmen, carbon optioneel (denk dat bij evt valpartijtje een alu fiets beter is)Degene die je vader het mooiste uit vind zien. Maar ik denk dat een S-Works Venge of een Giant Propel Advanced SL 0 Disc wel zal voldoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder extra apparatuur werkt Zwift niet op een niet smart trainer.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
is Zwiften ook leuk met een niet smart trainer? Waar je dus zelf met een schuifje op het stuur de weerstand moet regelen?
Heb nog nooit op een tacx gezeten, fiets in de winter altijd buiten. Maar toch zou het soms wel makkelijk zijn..
quote:Op woensdag 25 september 2019 11:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Degene die je vader het mooiste uit vind zien. Maar ik denk dat een S-Works Venge of een Giant Propel Advanced SL 0 Disc wel zal voldoen.
quote:Op woensdag 25 september 2019 10:52 schreef Reintji het volgende:
Mogguh. Iemand een tip voor een fiets?
Mijn vader, een nog altijd sportieve 70er, wil ik graag verrassen met een fraai nieuw exemplaar. Als voormalig hardloper en duursporter maakt hij nog steeds met veel plezier (en tempo) zijn kilometers.
Graag maakt hij de overstap naar schijfremmen, carbon optioneel (denk dat bij evt valpartijtje een alu fiets beter is)Ik weet niet wat het budget is maar dit is een heul mooie aluminium fiets:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://masoncycles.cc/shop/categories/definition-bikesAldus.
Dan zou ik toch voor de Bianchi Aria E gaan. Die kan tenminste gewoon 2 bidonhouders monteren.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:25 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Anders deze dan kan hij nog ff vooruit.
Beetje buiten het budget. Maar thxquote:Op woensdag 25 september 2019 12:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het budget is maar dit is een heul mooie aluminium fiets:
https://masoncycles.cc/shop/categories/definition-bikes
Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.quote:Op woensdag 25 september 2019 11:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Degene die je vader het mooiste uit vind zien. Maar ik denk dat een S-Works Venge of een Giant Propel Advanced SL 0 Disc wel zal voldoen.
Heb wel een cadans en snelheidssensor dus IETS smart ben ik al welquote:Op woensdag 25 september 2019 11:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zonder extra apparatuur werkt Zwift niet op een niet smart trainer.
En verder mis je dan net het hele doel achter Zwift. Kun je beter gewoon een Tacx filmpje downloaden waarin wordt aangegeven in welke weerstand je moet rijden, Zwift zal dit niet doen dus je moet zelf bedenken hoe zwaar je berg op wilt fietsen.
Je komt met carbon en schijfremmen. Dan blijven er 100.000 opties over.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.
Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Alu is een beetje uit de mode niet? Wat is je budget?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.
Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Als je geen smart trainer hebt, hebt je wel een powermeter met ant+ nodig. Zwift moet namelijk wel weten wat je doet.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb wel een cadans en snelheidssensor dus IETS smart ben ik al wel
Maar mijn gevoel is ook wel dat een smart trainer het net wat leuker maakt.
Op marktplaats gaan ze nu natuurlijk voor de hoofdprijs de deur uit.
Tsja je stelt een hele algemene vraag, dus krijg je algemene reactie. Beetje meer moeite mag best.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.
Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Haha. Volgens mijn zijn de looks het eerste waar je altijd naar kijkt. Een "fijne functionele" fiets is de stads E-bike van mijn vrouw ook. Maar anderen hiervoor hebben het al gezegd, want verder dan "ik zoek een fiets met schrijfremmen" kwam je zelf ook niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:
[..]
Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.
Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Je hebt de Zpower ANT+ module nodig, die cadans en snelheid omzet in iets wat zwift snapt.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je geen smart trainer hebt, hebt je wel een powermeter met ant+ nodig. Zwift moet namelijk wel weten wat je doet.
Nope. Met een snelheids en cadansmeter kan je ook zwiften. Dan heb je wel te maken met hun zPower berekening.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je geen smart trainer hebt, hebt je wel een powermeter met ant+ nodig. Zwift moet namelijk wel weten wat je doet.
carbon is op een andere manier stevig. Zal eerder scheuren dan deuken.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:32 schreef Reintji het volgende:
Ok, wellicht heb ik de sfeer verkeerd aangevoeld.
Framemaat 58, hij maakt ongeveer tussen de 8k en 10k per jaar. Zat zelf te kijken naar een Canyon Endurace AL Disc 8.0. Budget ongeveer tot ¤2500,-
Fietst het hele jaar door, in de winter ook op de schaatsbaan, geen e-bike. Zelf leek mij een alu frame beter, met het oog op evt valpartij. Of is carbon net zo stevig? Stack en reach meer toegespitst op endurance, exacte maten heb ik nu niet. (Heeft nu een Koga Team Edition uit 2009).
Giant Defy Advanced 1: https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-1-2020quote:Op woensdag 25 september 2019 14:32 schreef Reintji het volgende:
Ok, wellicht heb ik de sfeer verkeerd aangevoeld.
Framemaat 58, hij maakt ongeveer tussen de 8k en 10k per jaar. Zat zelf te kijken naar een Canyon Endurace AL Disc 8.0. Budget ongeveer tot ¤2500,-
Fietst het hele jaar door, in de winter ook op de schaatsbaan, geen e-bike. Zelf leek mij een alu frame beter, met het oog op evt valpartij. Of is carbon net zo stevig? Stack en reach meer toegespitst op endurance, exacte maten heb ik nu niet. (Heeft nu een Koga Team Edition uit 2009).
Alles kan stuk.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:27 schreef Z het volgende:
Staal gaat niet stuk als je valt.
https://www.genesisbikes.co.uk/bike/equilibrium-disc-2020
Maar een Canyon is een betere keuze denk ik. Krijg je betere wielen en groep voor hetzelfde geld.
De rose heb je ook in een alu frame.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:25 schreef Reintji het volgende:
Thx, we gaan kijken naar de Giant, Canyon, Specialized Tarmac en de Rose (caribbean blue)
Leuk, zo'n sportieve vader! Een endurance geometrie klinkt wel verstandig. Belangrijk om wel goed de geometrietabellen te vergelijken en niet alleen van de maat uit te gaan die de fabrikant erop plakt. Schijfremmen zie ik zelf het nut niet van in op een wegfiets, tenzij je echt met 30+ mm banden zou willen gaan rijden.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:32 schreef Reintji het volgende:
Ok, wellicht heb ik de sfeer verkeerd aangevoeld.
Framemaat 58, hij maakt ongeveer tussen de 8k en 10k per jaar. Zat zelf te kijken naar een Canyon Endurace AL Disc 8.0. Budget ongeveer tot ¤2500,-
Fietst het hele jaar door, in de winter ook op de schaatsbaan, geen e-bike. Zelf leek mij een alu frame beter, met het oog op evt valpartij. Of is carbon net zo stevig? Stack en reach meer toegespitst op endurance, exacte maten heb ik nu niet. (Heeft nu een Koga Team Edition uit 2009).
Ja maar carbonnen velgremmen zijn ook goed genoeg, alleen met regen een iets langere aanremtijd. Maarja hoevaak fietst de gemiddelde toerder in de regen.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:51 schreef Z het volgende:
Vooral met carbonwielen hebben schijfremmen toegevoegde waarde (voor de gemiddelde toerder).
quote:Op donderdag 26 september 2019 14:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Leuk, zo'n sportieve vader! Een endurance geometrie klinkt wel verstandig. Belangrijk om wel goed de geometrietabellen te vergelijken en niet alleen van de maat uit te gaan die de fabrikant erop plakt. Schijfremmen zie ik zelf het nut niet van in op een wegfiets, tenzij je echt met 30+ mm banden zou willen gaan rijden.
Qua looks zie ik zelf liever bijv. een Cannondale dan een fiets van de Duitse merken als Canyon en Rose. Als voorbeeldje wat er mogelijk is deze Synapse: https://www.bike24.de/p1294842.html
Weliswaar niet in de goede maat beschikbaar maar misschien elders wel.
Thx. Die nemen we ook mee.quote:Op vrijdag 27 september 2019 01:38 schreef Fretwork het volgende:
Als je echt voor endurance wil gaan zou ik kijken naar een Cannondale Synapse, Trek Domane of Specialized Roubaix.
Iets budgetvriendelijker zijn bijvoorbeeld de Canyon Endurace en Cube Agree
Hij is oud en wijs genoeg om zelf te beslissenquote:Op vrijdag 27 september 2019 07:21 schreef the_critic het volgende:
Kun je je pa niet beter kaartjes voor bikemotion geven en lekker samen en dagje uit en rondkijken... en de toezegging voor een bijdrage voor een nieuwe fiets?
Ik zou echt niet super blij worden als ik fiets kreeg waar ik zelf geen inspraak in had gehad.
Mooie foto! Maar je mag nog wel een buisje inkortenquote:Op vrijdag 27 september 2019 11:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
bikemotion is idd leuk om eens rond te kijken.
Was ook aan het rondkijken naar een nieuwe fiets vorig jaar. Daar een hoop gezien en dan zie je de kleuren ook in het echt.
Daardoor direct gevallen voor mijn blauwe Sensa Guilia G3![]()
[ afbeelding ]
Ik zou het stuur wat naar voren kantelen, zodat je shifters wat meer horizontaal komen te staan. Als je nu onderin de beugels zit en wil remmen moeten je polsen niet zo'n fijne hoek maken. Je shifters zitten nu ook nagenoeg even hoog als je zadel.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
bikemotion is idd leuk om eens rond te kijken.
Was ook aan het rondkijken naar een nieuwe fiets vorig jaar. Daar een hoop gezien en dan zie je de kleuren ook in het echt.
Daardoor direct gevallen voor mijn blauwe Sensa Guilia G3![]()
[ afbeelding ]
Goed opgemerkt! Heb ze daar in Italie alweer gekanteld. Onderin de beugels was het idd lastiger remmen. Al heb ik eigenlijk de hele tijd met de handen op de shifters gezeten.quote:Op maandag 30 september 2019 16:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou het stuur wat naar voren kantelen, zodat je shifters wat meer horizontaal komen te staan. Als je nu onderin de beugels zit en wil remmen moeten je polsen niet zo'n fijne hoek maken. Je shifters zitten nu ook nagenoeg even hoog als je zadel.
In juli, augustus en september samen kom ik aan 1985kmquote:Op maandag 30 september 2019 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, nieuw maandrecord gefietst. 2015 km. Zal nog wel even duren voordat ik dit verbeter.
Afdaling altijd in de beugels doen, ook al heb je voldoende remkracht. Je zal niet de eerste (en de laatste) zijn die door een steentje of hobbeltje (die je niet opmerkt door schaduw) met de handen van zijn stuur glijdt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:05 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Goed opgemerkt! Heb ze daar in Italie alweer gekanteld. Onderin de beugels was het idd lastiger remmen. Al heb ik eigenlijk de hele tijd met de handen op de shifters gezeten.
Genoeg controle en remkracht met die schijfremmen.
(en vind het fijner zitten)
Had ze toen ik de fiets net had iets gekanteld omdat ik wat last van mijn nek had. Maar nu met het
"horizontale" stuur ook geen last meer.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
In juli, augustus en september samen kom ik aan 1985km
Flink getrappeld! en nu.. fiets weer in de schuur tot de volgende challange? Rapha 500?
En dit. Ben zelf een keer door zo’n diepe kuil gegaan dat m’n garminhouder afbrak.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afdaling altijd in de beugels doen, ook al heb je voldoende remkracht. Je zal niet de eerste (en de laatste) zijn die door een steentje of hobbeltje (die je niet opmerkt door schaduw) met de handen van zijn stuur glijdt.
Is de accu niet gewoon leeg?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:08 schreef Blik het volgende:
Meh, voorderailleur wilde gisteren niet meer schakelen... meteen maar nieuwe kabels en stuurlint besteld om het te gaan fiksen. Voor alles moet een eerste keer zijn
Vergeet de aero houding niet bij een Ivo 200 over zo'n oude treinbaan in belgie met een mooie drempel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
En natuurlijk de keer dat ik een vonkenregen trok in een sjieke slip in de Ardennen. Dat had ik ook niet heelhuids overleeft met mijn handen op de shifters.
Oja! Toen was ik er van overtuigt dat er wel iets stuk moest zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:46 schreef ddx het volgende:
[..]
Vergeet de aero houding niet bij een Ivo 200 over zo'n oude treinbaan in belgie met een mooie drempel.
Ik heb geen code maar een link waar ik moet inloggen op zwift?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:57 schreef the_critic het volgende:
Is er hier iemand die aan de strava zwift challenge heeft meegedaan en een code voor maand gratis heeft waar hij niets mee doet? Dan heb ik wel interesse (mag via dm)
heb de challenge maar ff gejoint, pb met codequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:57 schreef the_critic het volgende:
Is er hier iemand die aan de strava zwift challenge heeft meegedaan en een code voor maand gratis heeft waar hij niets mee doet? Dan heb ik wel interesse (mag via dm)
quote:Op maandag 30 september 2019 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, nieuw maandrecord gefietst. 2015 km. Zal nog wel even duren voordat ik dit verbeter.
tnx voor de reminder! ik moet nog 50km om die challange te voltooien.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:57 schreef the_critic het volgende:
Is er hier iemand die aan de strava zwift challenge heeft meegedaan en een code voor maand gratis heeft waar hij niets mee doet? Dan heb ik wel interesse (mag via dm)
Als ik er 1 koop is het er 1 waar ik een cassette op kan zetten. Lijkt me veel makkelijker dan gedoe met een band.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik ga daarom voor de tacx vortex. Die gaat tot 7% en is incl trainingsband, ant+ dongel en voorwielsteun bij rose voor 305 euro. Dat gaat dan nog een keer.
Zit anders op 2 avonden vast dat ik buiten kan fietsen. Regent het, dan ga ik ook niet. Zo hoop ik in de winter toch wat meer kilometers te maken.
Ik heb nog een tacx die denk ik al 20 jaar oud is. Tacx Basic ofzo heet die. Is met computer scherm en via toetsen vermogen of weerstand te wijzigen. Best vooruitstrevend ding voor die tijd. Wil best eens een tacx die smart is, maar dat ding gaat maar niet stuk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind 't nog steeds lastig. Wil eigenlijk wat meer trainen maar ik heb niet zo'n zin om steeds in de regen te fietsen.
Althans, ik vind het irritant dat m'n materiaal zo snel naar de tering gaat. En dat je blijft poetsen. Maar zo'n dure smarttrainer aanschaffen vind ik ook weer zo wat
Hoezo? wiel eruit, wiel met trainingsband erop erin en gaan. Bij eentje waar je een cassette op moet zetten doe je exact dezelfde handeling eigenlijk. Normale wiel er uit, en dan in de tacx zetten op de cassette.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik er 1 koop is het er 1 waar ik een cassette op kan zetten. Lijkt me veel makkelijker dan gedoe met een band.
Zo'n ding heb ik ook. Maar die staat stof te verzamelen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb nog een tacx die denk ik al 20 jaar oud is. Tacx Basic ofzo heet die. Is met computer scherm en via toetsen vermogen of weerstand te wijzigen. Best vooruitstrevend ding voor die tijd. Wil best eens een tacx die smart is, maar dat ding gaat maar niet stuk.
Ik heb een 4 jaar geleden paar maanden Zwift gedaan, maar ik liet mij te veel opjutten door anderen. Kijk nu wat YouTube en werk mijn blokjes af.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo'n ding heb ik ook. Maar die staat stof te verzamelen.Met zwift oid lijkt me een stuk leuker om te trainen.
Zal mij ook wel weer gebeuren. Of ik doe d'r helemaal niets mee.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb een 4 jaar geleden paar maanden Zwift gedaan, maar ik liet mij te veel opjutten door anderen. Kijk nu wat YouTube en werk mijn blokjes af.
Herkenbaar, ik vind het ook best lollig. Wel met een smart versie, lekker indoor kapot gaanquote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:00 schreef Blik het volgende:
Net weer een sessie zwift erop zitten, ik vind het top. Met name de wat meer afwisselende routes met een klimmetje erin zijn leuk om te doen
Ben erg tevreden over de Swissstop black princequote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:49 schreef Z het volgende:
Ik moet nieuwe remblokken hebben voor mijn carbonnen wielen. Ik kan gewoon de standaard Reynolds-blokjes kopen maar zijn en alternatieven? Er zijn ook hele dure Reynolds-blokjes die kennelijk veel beter remmen in de regen, is dat de moeite waard?
Ik ben nog geen level 12, dus nog geen alp voor mij..quote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:53 schreef StretchingKoala het volgende:
Ben ook zwift verslaafd geraakt afgelopen jaar, eingelijk sinds ik een Neo heb gekocht. Werd zoveel leuker. Toen een vaste alu fiets erop dus geen gehannes meer met fiets wissels etc etc
Vind de social rides en evenementen erg leuk (in combi met discord), en natuurlijk kapot gaan op die K**** alpe :-)
Nog een tevreden black prince remmer hier. Heb ook reynolds blue gehad, die maken meer herrie, en remmen -zeker bij nat weer- minder goed.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben erg tevreden over de Swissstop black prince
Er zijn wel een paar events waarbij je de Alpe du Zwift kan fietsen zonder dat je level 12 bent. Sowieso iedere woensdag om 21:00, en volgens mij ook zondagochtend.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik ben nog geen level 12, dus nog geen alp voor mij..
Wat is discord?
Toen januari 2016 wat geprobeerd op de tacx. Met vrienden 2.5u op de tacx gezeten en ondertussen skype aan. Dat was wel leuk. Met alleen Youtube aan ben ik er nog 1:15u wel echt klaar mee.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:00 schreef Blik het volgende:
Net weer een sessie zwift erop zitten, ik vind het top. Met name de wat meer afwisselende routes met een klimmetje erin zijn leuk om te doen
Begrijp me goed, ik moet er niet aan denken 2u binnen te gaan fietsen. Maar voor kortere workouts vind ik het primaquote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toen januari 2016 wat geprobeerd op de tacx. Met vrienden 2.5u op de tacx gezeten en ondertussen skype aan. Dat was wel leuk. Met alleen Youtube aan ben ik er nog 1:15u wel echt klaar mee.
Ik heb nu mijn oude Canyon standaard op de tacx staan. Wat ik nog wel eens wil doen bij slecht weer is eerst 1.5u max in de regen en dan nog 1u op de tacx.
https://www.strava.com/activities/471528844
Wellicht krijg je vanzelf informatie als de challenge formeel is afgelopen? Dat is over 2 dagen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik heb die zwift challenge net afgerond. Mooi ritje hier over de grens gemaakt. (40 minuten rijden) 100km met 1150hm.
Heb via de mail die ik kreeg van strava "congrats on completing etc" mezelf aangemeld bij strava. Maar zie nergens staan dat ik een maand gratis zwift kan gebruiken. Ook geen redeem code gehad. Hoe ging dat bij jullie?
Wat een drukte met die blokjes...het is echt niet zo dat die campy blokjes beter werken op Bora's en visa versaquote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga dit weekend beginnen met de crosscompetitie. Dus zwift is niet nodig. Verder gebruik ik op mijn carbon wielen alleen de blokjes die erbij horen. Dus campy blokjes voor mn Bora's en de FFWD's ook hun eigen blokjes.
Qua kosten maakt het niet uit. Dus waarom zou ik aftermarket blokjes kopen?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat een drukte met die blokjes...het is echt niet zo dat die campy blokjes beter werken op Bora's en visa versa
Je blijft wel steeds wisselen. Swissstop zijn trouwens geen aftermarketquote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Qua kosten maakt het niet uit. Dus waarom zou ik aftermarket blokjes kopen?
Nee ik wissel in principe niet, de campy blokjes zitten in de Canyon en zijn campyfit, de FFWD's zitten in de CX en zijn Shimanofit. Ik moet alleen wisselen als er een alu wielset in gaat, maar dat is zo gepiept..quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je blijft wel steeds wisselen. Swissstop zijn trouwens geen aftermarket
Ah oké. Ja dat moet ik ook. Afgelopen zomer in de bergen nog met alu gereden, vond dat eigenlijk wel fijner dalen dan carbon, omdat ik toch soms rustig aan moest doen met MissPattyquote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee ik wissel in principe niet, de campy blokjes zitten in de Canyon en zijn campyfit, de FFWD's zitten in de CX en zijn Shimanofit. Ik moet alleen wisselen als er een alu wielset in gaat, maar dat is zo gepiept..
Ik kan met de carbon wielen in de koersfiets in principe overal mee rijden, bergen, vlak, wedstrijden of wat dan ook. Die Bora's zijn zo allround inzetbaar dat ze er nooit uit hoeven. In de CX zitten tubewielen voor de wedstrijden en als ik ga trainen of toeren daarmee dan moet ik er alu clinchers in steken, dus dan ook blokjes wisselen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah oké. Ja dat moet ik ook. Afgelopen zomer in de bergen nog met alu gereden, vond dat eigenlijk wel fijner dalen dan carbon, omdat ik toch soms rustig aan moest doen met MissPatty
Top, thanks!quote:Op donderdag 3 oktober 2019 16:30 schreef Patroon het volgende:
Die SKS raceblades zijn idd goed, maar ik zou je frame heel goed beschermen. Want het water met zand gaat tussen het opzetstuk op je frame zitten en icm de wind zorgt dit ervoor dat je lak eraf schuurt.
Voor de racer is de PRO prima en voor een crosser ofzo heb je ook de XL versie. Beide kan je tegenwoordig in hoogte verstellen zag ik. Ik heb thuis nog een setje liggen waarbij dat niet kan, die past dus niet op mijn crosser/winterfiets.
Correct.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 21:27 schreef Z het volgende:
Kan je remblokken voor carbon wielen niet gebruiken met aluminium wielen?
En natuurlijk er geen gewoonte van maken om elk weekend in de beste restaurants ter wereld te eten en alles bestellen wat ze hebben. Gewoon een keer tevreden zijn met een bakje kwark met bosbessen en zonnebloempitjesquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:29 schreef Fretwork het volgende:
Heb m'n vaste fietsgroepje aan het spinnen gekregen voor komende winter. Dit jaar proberen wat beter te mountainbiken en dan komt het wel goed met niet viesdik worden hoop ik.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
En natuurlijk er geen gewoonte van maken om elk weekend in de beste restaurants ter wereld te eten en alles bestellen wat ze hebben. Gewoon een keer tevreden zijn met een bakje kwark met bosbessen en zonnebloempitjes
Het is uiteindelijk deze geworden.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Giant Defy Advanced 1: https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-1-2020
Hopen dat het weer er ook zo over denkt🙈quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik doe nog ff een weekendje niks, dan ga ik ook weer lekker crossen en duurritjes doen.
Ik mag morgen mn eerste cross wedstrijdje weer rijden. Het wordt dan wel ok weer morgen, maar door de overvloedige regen van deze week zal de NEB wel 1 grote modderbult zijn. Dat wordt glijen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik doe nog ff een weekendje niks, dan ga ik ook weer lekker crossen en duurritjes doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik kan mijn mijn carbon wielen ook op elk terrein goed uit de voeten. Als ik een cyclo rij dan steek ik ze zonder twijfel, ook bij regen. Maar op vakantie dan wil ik rustig kunnen dalen en dan moet ik gewoon meer remmen, dat vind ik zonde met carbon. Bovendien heb ik een prima setje alu Campa Zonda in de garage staan en het is ook zondaquote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik kan met de carbon wielen in de koersfiets in principe overal mee rijden, bergen, vlak, wedstrijden of wat dan ook. Die Bora's zijn zo allround inzetbaar dat ze er nooit uit hoeven. In de CX zitten tubewielen voor de wedstrijden en als ik ga trainen of toeren daarmee dan moet ik er alu clinchers in steken, dus dan ook blokjes wisselen.
Nou ik heb der best zin in. De eerste competitiecross is morgen bij ons op de club dus een thuiswedstrijd. En dan 3 weken niks en de volgende pas begin november in Delft. Mijn crossfiets staat me al de hele week aan te kijken, wanneer gaan we nou?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik mag morgen mn eerste cross wedstrijdje weer rijden. Het wordt dan wel ok weer morgen, maar door de overvloedige regen van deze week zal de NEB wel 1 grote modderbult zijn. Dat wordt glijen.
Heb er nog niet juichend veel zin in...
Ondanks de wat mindere conditie ging 't nog best goed. Parcoursje lag me wel. Stond voorin bij de start en als 7e het veld in. Ik kon alleen mijn psotie niet handhaven en druppelde een paar renners mij voorbij waarvan nog 2 in de laatste ronde. Dat was wel zuur normaal ben ik zelf degene die in de laatste ronde nog over heeft voor een versnelling of 3. Uiteindelijk 11e en sprint voor 10e plek verloren op een haar.quote:
Mooie tip! Ga ik ook om mijn pompje doen!quote:Op maandag 14 oktober 2019 13:09 schreef Z het volgende:
Ik had een klapband. Gefixed met een stukkie duct tape wat ik vijf jaar geleden om m'n pompje gewikkeld had (voor dit soort gevallen). Probleemloos thuisgekomen.
MacGyver!quote:Op maandag 14 oktober 2019 13:09 schreef Z het volgende:
Ik had een klapband. Gefixed met een stukkie duct tape wat ik vijf jaar geleden om m'n pompje gewikkeld had (voor dit soort gevallen). Probleemloos thuisgekomen.
Zo is het. Als je goed bent, rijdt je nooit lek of andere pech. En als het dan toch gebeurt ligt het aan een anderquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 14:18 schreef Patroon het volgende:
Gewoon zorgen dat je in orde bent, dan heb je niets nodig.
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje! Bizar hoe goed het aanslaat de laatste tijd. Ik vrees alleen dat binnenkort alle wielrenners het Zwarte Woud het Schwarzwald gaan noemen ;-). Veel indoorplezier!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik heb vorige week mijn Tacx binnen gekregen (Vortex).
Hier een beetje mee aan het spelen geweest. Afgelopen weekend een ritje door het Schwarzwald gemaakt (best pittig zo'n berg beklimmen!) en gisteravond een rondje Ronde hoep gedaan..
Van de strava / zwift challange overigens nog geen code gekregen. Wel aan het mailen geweest met beide partijen. Alleen wijzen ze allbei naar elkaar over wie de codes moeten uitreiken..
Volgens mij doen mensen het vaak met een schroevendraaier of een ander wigvormig hulpstuk. Als je dat doet moet je erop letten dat je niet je hele pads kapot schraapt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:18 schreef Coppi het volgende:
Even een noobvraagje. Ik heb gisteren mijn eerste MTB gekocht. Aangezien mijn racefiets velgremmen heeft zijn schijfremmen nieuw voor mij. Helaas beetje dom gedaan. Bij het transport voorwiel eruit gehaald en vervolgens de rem aangeraakt bij het uitladen. Nu blijven de remklauwen tegen elkaar aanzitten en krijg ik dus mijn wiel er niet meer in. Hoe krijg ik mijn remblokken/klauwen weer van elkaar af?
Soms krijg je er een kunststof wigje bij wat je precies om deze reden in je remklauw kan doen tijdens transport, maar daar heb jij nu ff niks aan. Grote platte schroevendraaier, eventueel iets om de tip gewikkeld. Zachtjes mee wrikken, uiteraard geen grote kracht zetten. Dan duw je de zuigers weer uit elkaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:18 schreef Coppi het volgende:
Even een noobvraagje. Ik heb gisteren mijn eerste MTB gekocht. Aangezien mijn racefiets velgremmen heeft zijn schijfremmen nieuw voor mij. Helaas beetje dom gedaan. Bij het transport voorwiel eruit gehaald en vervolgens de rem aangeraakt bij het uitladen. Nu blijven de remklauwen tegen elkaar aanzitten en krijg ik dus mijn wiel er niet meer in. Hoe krijg ik mijn remblokken/klauwen weer van elkaar af?
Hoe ben je tot het besluit gekomen om een Vortex te nemen en niet bijvoorbeeld een Bushido? Ik zie dat de Vortex ongeveer 280 euro kost en de Bushido 385 euro. Is de Bushido veel beter dan de Vortex, of is dat niet eens merkbaar?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik heb vorige week mijn Tacx binnen gekregen (Vortex).
Hier een beetje mee aan het spelen geweest. Afgelopen weekend een ritje door het Schwarzwald gemaakt (best pittig zo'n berg beklimmen!) en gisteravond een rondje Ronde hoep gedaan..
Van de strava / zwift challange overigens nog geen code gekregen. Wel aan het mailen geweest met beide partijen. Alleen wijzen ze allbei naar elkaar over wie de codes moeten uitreiken..
Voornamelijk de prijs. De Bushido (van Wiggle voor 385) Heb je nog een Tacx band bij nodig en nog een ANT + Dongle.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe ben je tot het besluit gekomen om een Vortex te nemen en niet bijvoorbeeld een Bushido? Ik zie dat de Vortex ongeveer 280 euro kost en de Bushido 385 euro. Is de Bushido veel beter dan de Vortex, of is dat niet eens merkbaar?
lees hier ook al wat verschillen: https://forums.zwift.com/t/tacx-vortex-or-bushido/7567
Een ANT+ dongle is het geld niet. Op Ali een keer gekocht voor 7 euro ofzo. Klimmen op 200w is ook wel logisch dat het op het kleine blad moet, 200w schiet ook niet op he bergopquote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Voornamelijk de prijs. De Bushido (van Wiggle voor 385) Heb je nog een Tacx band bij nodig en nog een ANT + Dongle.
De Vortex set die ik gekocht heb was helemaal compleet.
Had de Vortex ook al eens getest bij mijn broertje, heeft een weerstand van 950W, wat voor mij meer als voldoende is. Hij kan zo hellingen aan van 7% wat ik prima vind.
Meeste apps staan ook op 50% ingesteld, zodat hij tot 14% wel steeds zwaarder aanvoelt.
Afgelopen zondag er bijna 2 uur opgezeten en toen tijdens het klimmen constant op zo'n 200W gezeten, Je moet dan ook echt op het kleine blad fietsen anders is het niet te doen.
Gisteren was een vlak rondje, dan gaat het continu op het grote blad maar vond ik het met 170W al wel dikke prima.
Heb geen idee of het veel of weinig is... ben nog niet thuis in de wattagesquote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een ANT+ dongle is het geld niet. Op Ali een keer gekocht voor 7 euro ofzo. Klimmen op 200w is ook wel logisch dat het op het kleine blad moet, 200w schiet ook niet op he bergop
Maakt ook niet uit. Zolang je maar plezier hebt!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:00 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb geen idee of het veel of weinig is... ben nog niet thuis in de wattages
De eerste klim van 20 minuten had ik 225Watt gemiddeld.. de 2de klim was de meeste puf eruit en zat ik op 206W gemiddeld (op een klim van 48 minuten)
Maar ook in het echt ben ik geen klimmer, daar is de snelheid ook laag
Met mijn gewicht is afdalen dan weer erg lekker.. maak wat makkelijker snelheid
https://www.strava.com/activities/2785442912
En dat heb ikquote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit. Zolang je maar plezier hebt!
Is die ooit wel lekker geweest dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:44 schreef McM77 het volgende:
Veel italianen...
Is het daar toch meer de macho cultuur (oid) die er voor zorgt dat men makkelijker naar de EPO grijpt?
Ander vraagje..Taiwan KOM schijnt er weer aan te komen..nu liep ik gisteren toevallig tegen een filmpie van Durian Rider aan... ligt het aan mij of is die goser de laatste niet helemaal lekker meer?
Heb je het artikel niet gelezen?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:44 schreef McM77 het volgende:
Veel italianen...
Is het daar toch meer de macho cultuur (oid) die er voor zorgt dat men makkelijker naar de EPO grijpt?
Die is nooit goed geweest.quote:Ander vraagje..Taiwan KOM schijnt er weer aan te komen..nu liep ik gisteren toevallig tegen een filmpie van Durian Rider aan... ligt het aan mij of is die goser de laatste niet helemaal lekker meer?
Hoe weet jij dat nou weerquote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:45 schreef Tommeke het volgende:
Haha bizar! EPO is ook niet goedkoop ofzo
Ik ga vaak wel ff kijken, altijd leuk spektakel. Geinig parcours, vooral dat deel wat midden over de kermis loopt. En zoveel nachtelijke stadscrossen zijn er niet in Woerden.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:34 schreef Leonos het volgende:
Iemand volgende week naar de nacht van Woerden?
Of iemand toevallig eerder geweest? Benieuwd of het de moeite waard is om te gaan kijken.
Ze zijn behoorlijk bezig hun eigen graf steeds dieper te graven. Nu nog wachten totdat ze er zelf in gaan liggen en andere app builder het vol stortquote:Op donderdag 17 oktober 2019 15:05 schreef Z het volgende:
Strava mobile app to lose support for Bluetooth and ANT+ sensors
Ik gebruik die koppeling dat niet maar een hoop mensen vast wel.
Maar dan moet het wel mogelijk zijn alle Strava-data over te zetten.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:39 schreef Najieto het volgende:
[..]
Ze zijn behoorlijk bezig hun eigen graf steeds dieper te graven. Nu nog wachten totdat ze er zelf in gaan liggen en andere app builder het vol stort
Ik gebruikte dit voor hardlopenquote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
egratie niet werkt moet je maar een andere app gebruiken en zo de gegevens importeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt! Ik heb het met een platte schroevendraaier gedaan. Volgens mij is alles ongeschonden gebleven.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij doen mensen het vaak met een schroevendraaier of een ander wigvormig hulpstuk. Als je dat doet moet je erop letten dat je niet je hele pads kapot schraapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |