abonnement Unibet Coolblue
pi_189111350
Mogguh. Iemand een tip voor een fiets?

Mijn vader, een nog altijd sportieve 70er, wil ik graag verrassen met een fraai nieuw exemplaar. Als voormalig hardloper en duursporter maakt hij nog steeds met veel plezier (en tempo) zijn kilometers.

Graag maakt hij de overstap naar schijfremmen, carbon optioneel (denk dat bij evt valpartijtje een alu fiets beter is)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189111517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
is Zwiften ook leuk met een niet smart trainer? Waar je dus zelf met een schuifje op het stuur de weerstand moet regelen?

Heb nog nooit op een tacx gezeten, fiets in de winter altijd buiten. Maar toch zou het soms wel makkelijk zijn..
Als je workouts doet wel. Dan kan je gewoon schakelen als je een hoger blokje in gaat. Free ride is leuker met smarttrainer.
pi_189111734
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:52 schreef Reintji het volgende:
Mogguh. Iemand een tip voor een fiets?

Mijn vader, een nog altijd sportieve 70er, wil ik graag verrassen met een fraai nieuw exemplaar. Als voormalig hardloper en duursporter maakt hij nog steeds met veel plezier (en tempo) zijn kilometers.

Graag maakt hij de overstap naar schijfremmen, carbon optioneel (denk dat bij evt valpartijtje een alu fiets beter is)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degene die je vader het mooiste uit vind zien. Maar ik denk dat een S-Works Venge of een Giant Propel Advanced SL 0 Disc wel zal voldoen.
pi_189111971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
is Zwiften ook leuk met een niet smart trainer? Waar je dus zelf met een schuifje op het stuur de weerstand moet regelen?

Heb nog nooit op een tacx gezeten, fiets in de winter altijd buiten. Maar toch zou het soms wel makkelijk zijn..
Zonder extra apparatuur werkt Zwift niet op een niet smart trainer. :)
En verder mis je dan net het hele doel achter Zwift. Kun je beter gewoon een Tacx filmpje downloaden waarin wordt aangegeven in welke weerstand je moet rijden, Zwift zal dit niet doen dus je moet zelf bedenken hoe zwaar je berg op wilt fietsen.
pi_189112789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Degene die je vader het mooiste uit vind zien. Maar ik denk dat een S-Works Venge of een Giant Propel Advanced SL 0 Disc wel zal voldoen.
:D
pi_189112945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:52 schreef Reintji het volgende:
Mogguh. Iemand een tip voor een fiets?

Mijn vader, een nog altijd sportieve 70er, wil ik graag verrassen met een fraai nieuw exemplaar. Als voormalig hardloper en duursporter maakt hij nog steeds met veel plezier (en tempo) zijn kilometers.

Graag maakt hij de overstap naar schijfremmen, carbon optioneel (denk dat bij evt valpartijtje een alu fiets beter is)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wat het budget is maar dit is een heul mooie aluminium fiets:
https://masoncycles.cc/shop/categories/definition-bikes
Aldus.
  woensdag 25 september 2019 @ 12:25:31 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189113019


Anders deze dan kan hij nog ff vooruit.
pi_189113172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:25 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Anders deze dan kan hij nog ff vooruit.
Dan zou ik toch voor de Bianchi Aria E gaan. Die kan tenminste gewoon 2 bidonhouders monteren. :P
pi_189114188
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:22 schreef Z het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het budget is maar dit is een heul mooie aluminium fiets:
https://masoncycles.cc/shop/categories/definition-bikes
Beetje buiten het budget. Maar thx
pi_189114221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Degene die je vader het mooiste uit vind zien. Maar ik denk dat een S-Works Venge of een Giant Propel Advanced SL 0 Disc wel zal voldoen.
Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.

Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
pi_189114309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zonder extra apparatuur werkt Zwift niet op een niet smart trainer. :)
En verder mis je dan net het hele doel achter Zwift. Kun je beter gewoon een Tacx filmpje downloaden waarin wordt aangegeven in welke weerstand je moet rijden, Zwift zal dit niet doen dus je moet zelf bedenken hoe zwaar je berg op wilt fietsen.
Heb wel een cadans en snelheidssensor dus IETS smart ben ik al wel ;)
Maar mijn gevoel is ook wel dat een smart trainer het net wat leuker maakt.
Op marktplaats gaan ze nu natuurlijk voor de hoofdprijs de deur uit.
pi_189114330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:

[..]

Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.

Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Je komt met carbon en schijfremmen. Dan blijven er 100.000 opties over.
Valt dus niks over te zeggen..

Als je nu eens komt met een prijsklasse, wat voor geometrie etc dan komen er waarschijnlijk wel iets passender reacties :)
pi_189114344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:

[..]

Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.

Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Alu is een beetje uit de mode niet? Wat is je budget?
Aldus.
pi_189114348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:57 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Heb wel een cadans en snelheidssensor dus IETS smart ben ik al wel ;)
Maar mijn gevoel is ook wel dat een smart trainer het net wat leuker maakt.
Op marktplaats gaan ze nu natuurlijk voor de hoofdprijs de deur uit.
Als je geen smart trainer hebt, hebt je wel een powermeter met ant+ nodig. Zwift moet namelijk wel weten wat je doet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_189114366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:

[..]

Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.

Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Tsja je stelt een hele algemene vraag, dus krijg je algemene reactie. Beetje meer moeite mag best.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_189114609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:50 schreef Reintji het volgende:

[..]

Hij geeft niet zoveel om de looks, maar zoekt een fijne, functionele fiets.

Maar gezien de reacties hier kijk ik zelf wel even verder. Thx anyway
Haha. Volgens mijn zijn de looks het eerste waar je altijd naar kijkt. Een "fijne functionele" fiets is de stads E-bike van mijn vrouw ook. Maar anderen hiervoor hebben het al gezegd, want verder dan "ik zoek een fiets met schrijfremmen" kwam je zelf ook niet.

En beide fietsen die ik noemde voldoen aan die eisen, en ook aan je vervolgeisen. Dat dit wellicht niet het antwoord is wat je zoekt, komt toch echt door de vraag die je zelf stelt. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je geen smart trainer hebt, hebt je wel een powermeter met ant+ nodig. Zwift moet namelijk wel weten wat je doet.
Je hebt de Zpower ANT+ module nodig, die cadans en snelheid omzet in iets wat zwift snapt. :)
pi_189114655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je geen smart trainer hebt, hebt je wel een powermeter met ant+ nodig. Zwift moet namelijk wel weten wat je doet.
Nope. Met een snelheids en cadansmeter kan je ook zwiften. Dan heb je wel te maken met hun zPower berekening.
pi_189114782
Ok, wellicht heb ik de sfeer verkeerd aangevoeld.

Framemaat 58, hij maakt ongeveer tussen de 8k en 10k per jaar. Zat zelf te kijken naar een Canyon Endurace AL Disc 8.0. Budget ongeveer tot ¤2500,-

Fietst het hele jaar door, in de winter ook op de schaatsbaan, geen e-bike. Zelf leek mij een alu frame beter, met het oog op evt valpartij. Of is carbon net zo stevig? Stack en reach meer toegespitst op endurance, exacte maten heb ik nu niet. (Heeft nu een Koga Team Edition uit 2009).
  woensdag 25 september 2019 @ 14:43:08 #169
545 dop
:copyright: dop
pi_189114956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:32 schreef Reintji het volgende:
Ok, wellicht heb ik de sfeer verkeerd aangevoeld.

Framemaat 58, hij maakt ongeveer tussen de 8k en 10k per jaar. Zat zelf te kijken naar een Canyon Endurace AL Disc 8.0. Budget ongeveer tot ¤2500,-

Fietst het hele jaar door, in de winter ook op de schaatsbaan, geen e-bike. Zelf leek mij een alu frame beter, met het oog op evt valpartij. Of is carbon net zo stevig? Stack en reach meer toegespitst op endurance, exacte maten heb ik nu niet. (Heeft nu een Koga Team Edition uit 2009).
carbon is op een andere manier stevig. Zal eerder scheuren dan deuken.
Maar er zijn tegenwoordig heel wat carbon reparatie bedrijven.
Denk dat je een carbon frame makkelijker repareert dan een alu frame.

Verder man van 70 die zo hard valt dat zijn frame breekt, zou me meer zorgen maken om de man.

Als de man niet heel erg om het uiterlijk geeft, dan zou ik kijken welk merk de beste afmontage geeft voor je centjes, canyon zal vast hoog scoren.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 25-09-2019 15:35:52 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_189114991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:32 schreef Reintji het volgende:
Ok, wellicht heb ik de sfeer verkeerd aangevoeld.

Framemaat 58, hij maakt ongeveer tussen de 8k en 10k per jaar. Zat zelf te kijken naar een Canyon Endurace AL Disc 8.0. Budget ongeveer tot ¤2500,-

Fietst het hele jaar door, in de winter ook op de schaatsbaan, geen e-bike. Zelf leek mij een alu frame beter, met het oog op evt valpartij. Of is carbon net zo stevig? Stack en reach meer toegespitst op endurance, exacte maten heb ik nu niet. (Heeft nu een Koga Team Edition uit 2009).
Giant Defy Advanced 1: https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-1-2020
pi_189115145
https://www.rosebikes.nl/rose-team-gf-four-disc-ultegra-2673771
105 uitvoering is 2235.

Heb je een prima afgemonteerde carbonnen fiets voor.
pi_189115630
Staal gaat niet stuk als je valt.
https://www.genesisbikes.co.uk/bike/equilibrium-disc-2020

Maar een Canyon is een betere keuze denk ik. Krijg je betere wielen en groep voor hetzelfde geld.
Aldus.
  woensdag 25 september 2019 @ 15:31:39 #173
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189115698
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:27 schreef Z het volgende:
Staal gaat niet stuk als je valt.
https://www.genesisbikes.co.uk/bike/equilibrium-disc-2020

Maar een Canyon is een betere keuze denk ik. Krijg je betere wielen en groep voor hetzelfde geld.
Alles kan stuk.
pi_189117217
True.
Aldus.
pi_189118352
Thx, we gaan kijken naar de Giant, Canyon, Specialized Tarmac en de Rose (caribbean blue :o )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')