Ga je beide dagen fietsen volgend weekend?quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:57 schreef dop het volgende:
[..]
kan ik niet helaas
Volgend weekend mergel heuvelland 2 daagse op de MTB
www.mh2d.nl
13 oktober pathfinder giro
https://nl-nl.facebook.com/events/404267013777867/
is wel het planquote:Op maandag 16 september 2019 14:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ga je beide dagen fietsen volgend weekend?
Ook leukquote:Op maandag 16 september 2019 15:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
Bij ons is er aankomend weekend ook een gravelride, routes van 55 en 115.
Route gaat ook een eind Duitsland in. Wellicht dat ik de 55km ga fietsen op de MTB
http://euregiogravelride.nl/
Tof. Rijksweg bij Margraten is afgesloten dat weekend, houd hier rekening mee als je naar het Zuiden afzakt.quote:
thx zal even kijken of we daar last van gaan hebbenquote:Op maandag 16 september 2019 18:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tof. Rijksweg bij Margraten is afgesloten dat weekend, houd hier rekening mee als je naar het Zuiden afzakt.
Ik overweeg de 115km te gaan rijden iemand van hier die zin heeft om aan te haken?quote:Op maandag 16 september 2019 15:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
Bij ons is er aankomend weekend ook een gravelride, routes van 55 en 115.
Route gaat ook een eind Duitsland in. Wellicht dat ik de 55km ga fietsen op de MTB
http://euregiogravelride.nl/
Dat lukte mij vandaag ook primaquote:Op maandag 16 september 2019 14:16 schreef kanovinnie het volgende:
Jij mag niet mee DDX, ik hou de dagafstand het liefst onder de 300 km
Oh ok, naja opzich kan ik dat weekend wel.quote:Op maandag 16 september 2019 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
Het idee was om ergens een weekendje te gaan crossen, slap ouwehoeren en eten. 5 en 6 oktober kon iedereen, maar nu niet meer.
Volgens shimano theorie past het niet. In de praktijk past een 11-30 wel. Kost wel iets meer tijd met afstellen.quote:Op maandag 16 september 2019 20:49 schreef Reljem het volgende:
Liefhebbers, ik koop een Direct Drive trainer (de Flux). Moet een cassette bij. Ik heb nu een 11 speed, bereik 11-28 met achterderailleur shimano 105 - 5800. Ik wil eigenlijk een 11-30 cassette die ik straks in de bergen kan switchen met mijn 11-28, als het echt uit de hand loopt qua hoogtemeters en percentages. Past er een 11-30? Ik zag iets voorbij komen met korte en lange kooi, maar kon niet echt achterhalen of dat voor mij van toepassing is.
Update: heb een compact voor, 50-34
Update 2: de afstand tussen het centrum van mijn ene deraillerwieltje (boutje) en het centrum van de ander is pak 'm beet 5,8 cm. Ik kan nergens iets zien over SS of GS.
34x30 gaat je echt niet helpen, als 34x28 niet lukt. Je gaat alleen nog langzamer.quote:Op maandag 16 september 2019 20:49 schreef Reljem het volgende:
Liefhebbers, ik koop een Direct Drive trainer (de Flux). Moet een cassette bij. Ik heb nu een 11 speed, bereik 11-28 met achterderailleur shimano 105 - 5800. Ik wil eigenlijk een 11-30 cassette die ik straks in de bergen kan switchen met mijn 11-28, als het echt uit de hand loopt qua hoogtemeters en percentages. Past er een 11-30? Ik zag iets voorbij komen met korte en lange kooi, maar kon niet echt achterhalen of dat voor mij van toepassing is.
Update: heb een compact voor, 50-34
Update 2: de afstand tussen het centrum van mijn ene deraillerwieltje (boutje) en het centrum van de ander is pak 'm beet 5,8 cm. Ik kan nergens iets zien over SS of GS.
Mja, dat was een volgende vraag. Ik fiets nu 4 jaar, 4 fietsvakanties, Limburg, Tecklenburg, Ardennen etc. Altijd met 34-28. Nooit ergens afgestapt. Dit jaar zo’n 3500 km erop zitten. Toch heb ik in het verleden bij de Alp of dit jaar bij de Planches des Belles Filles wel s gedacht; goh, nog iets lichter zou heerlijk zijn. Peddel graag. Met het ook op toertochten komende 2 jaar (Marmotten etc) denk ik dat het lekker is om op de eerste bergen van de dag zo licht mogelijk te trappen om vermoeidheid tegen te gaan.. weet niet in hoeverre dat klopt.quote:Op maandag 16 september 2019 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
34x30 gaat je echt niet helpen, als 34x28 niet lukt. Je gaat alleen nog langzamer.
MissPatty heeft deze zomer ook het licht gezien. Trapte altijd met (triple) 30x28 snel veel te licht. Dit jaar is ze bewust wat zwaarder gaan trappen en warempel gaat het beter bergop.
Ben ik met je eens. Afgelopen vakantie naar de Ardennen geweest met een 34-30. Bijna altijd zat ik op de 30 bergop, 8% tot 20% en alles ertussen op de 30. Als ik wat extra nodig had ging ik op de pedalen staan. Je gaat er inderdaad alleen maar langzamer van. Als de cassette versleten is wordt die vervangen voor een 28 max.quote:Op maandag 16 september 2019 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
34x30 gaat je echt niet helpen, als 34x28 niet lukt. Je gaat alleen nog langzamer.
MissPatty heeft deze zomer ook het licht gezien. Trapte altijd met (triple) 30x28 snel veel te licht. Dit jaar is ze bewust wat zwaarder gaan trappen en warempel gaat het beter bergop.
Het is ook de regio van @Oksel, misschien dat hij hem fietst.. (en dan de 115 doet)quote:Op maandag 16 september 2019 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik overweeg de 115km te gaan rijden iemand van hier die zin heeft om aan te haken?
40x42 hier... maar wel met 27.5quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:09 schreef MarcoD het volgende:
38x46 🥳🥳🥳
Voor dit soort werk met minimaal 10-15kg extra bepakking..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwah, voor vakantie had je toen ook al 50-40-30 (alleen niet voor de modebewuste fietsers).quote:Op dinsdag 17 september 2019 12:09 schreef the_critic het volgende:
10 jaar geleden reed je gewoon 53/42 voor, en als je op vakantie ging gooide je er een 39 op.. Tegenwoordig gooi je er aan de achterkant en 42 op...
Vind je dat inderdaad een stuk beter dan achtertassen? (als je achtertassen überhaupt eens hebt geprobeerd)quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:18 schreef MarcoD het volgende:
Bikepacking tassen gaat prima off-road !
Klopt. Ik twijfel dus nog een beetje of het alleen maar hip is of dat het ook daadwerkelijk veel beter fietst offroadquote:Op woensdag 18 september 2019 06:53 schreef kaasplankje het volgende:
Dat hele bikepacking iss toch gestoeld op zo min mogelijk zooi meeslepen? Vandaar die hipstertassen.
Het staat of valt bij gewicht verdeling en een laag gewicht.quote:Op woensdag 18 september 2019 08:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Klopt. Ik twijfel dus nog een beetje of het alleen maar hip is of dat het ook daadwerkelijk veel beter fietst offroad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |