abonnement Unibet Coolblue
pi_188771132
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen?

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
pi_188771233
Leg mij dan eens uit wat die belangrijke verschillen dan zijn.
En waarom kan dat niet verenigd worden met een andere religie die toch op hetzelfde neerkomt?
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:20:44 #3
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188771281
Volgens mij komt het best vaak voor hoor, dat binnen een relatie de een zich bekeert tot het geloof van de ander.
pi_188771299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Leg mij dan eens uit wat die belangrijke verschillen dan zijn.
En waarom kan dat niet verenigd worden met een andere religie die toch op hetzelfde neerkomt?
Er zijn gigantische verschillen. Dat kan in heel praktische zaken al een probleem worden. Bv je partner eist dat je zoons (en misschien zelfs dochters) besneden worden en jij vindt dat verminking.

De 1 mag geen rund eten en wel varken, de ander precies andersom.

Je wil dat je dochter haar haar bedekt, de ander vindt het geen probleem.

Feestdagen en tradities die de een belangrijk vindt en de ander zelfs verwerpelijk etc etc etc

In de praktijk: erg lastig.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Leg mij dan eens uit wat die belangrijke verschillen dan zijn.
En waarom kan dat niet verenigd worden met een andere religie die toch op hetzelfde neerkomt?
Praktische verschillen (abrahamitische religies):
Wel besnijden (joden, moslims) vs. niet besnijden (christenen).
Wel varken (christenen) vs. geen varken (joden, moslims).

En dan heb je nog zaken zoals offerfeest.

En hoe ga je het kind opvoeden? Mee naar de kerk, synagoge of moskee? Of juist helemaal niets, het kind besluit wel wanneer-ie 18 is?
Hoe strict wordt de opvoeding?

Het probleem is ook hoe flexibel men wil zijn voor de ander... Hoe religieuzer, hoe groter dat probleem wordt.

En om het allemaal nog lomper te maken: soms speelt niet alleen de religie een rol, maar cultuur ook. Denk bijvoorbeeld aan familiebanden; in de ene cultuur is familie belangrijker dan de andere... En hoe ga je het met trouwen doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2019 15:29:55 ]
pi_188771484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Leg mij dan eens uit wat die belangrijke verschillen dan zijn.
En waarom kan dat niet verenigd worden met een andere religie die toch op hetzelfde neerkomt?
- mijn kinderen moeten islamitisch opgevoed worden
- mijn zoontje moet besneden worden
- mijn kinderen komen het huis niet uit in sexy kleding. (geldt ook voor mannen)
- ik doe mij aan Ramadan
- ik wil geen varkensvlees in mijn koelkast
- geen alcohol

......

Is maar een kleine opsomming van problemen die je kan tegenkomen.
pi_188771505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:32 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

- mijn kinderen moeten islamitisch opgevoed worden
- mijn zoontje moet besneden worden
- mijn kinderen komen het huis niet uit in sexy kleding. (geldt ook voor mannen)
- ik doe mij aan Ramadan
- ik wil geen varkensvlees in mijn koelkast
- geen alcohol

......

Is maar een kleine opsomming van problemen die je kan tegenkomen.
En hoe komt je partner jou dan tegemoet?
pi_188771533
Dank voor de reacties, Zargon en onnoembare.
Maar dat wist ik al. ^O^
pi_188771546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:32 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

- mijn kinderen moeten islamitisch opgevoed worden
- mijn zoontje moet besneden worden
- mijn kinderen komen het huis niet uit in sexy kleding. (geldt ook voor mannen)
- ik doe mij aan Ramadan
- ik wil geen varkensvlees in mijn koelkast
- geen alcohol

......

Is maar een kleine opsomming van problemen die je kan tegenkomen.
Zijn deze zaken ter sprake gekomen tijdens een relatie met een niet-moslima? Hoe ben je hiermee omgegaan en hoe is dat geëindigd?

Atheïsten zijn naar mijn ervaring eerder genoodzaakt om voor deze zaken geen begrip op te brengen dan iemand die wél praktiserend christelijk of joods is. Die heeft er (naar mijn ervaring) sneller begrip voor omdat het vaak kruist met de gelijkwaardige normen en waarden.

Zo ver uit elkaar zitten de christendom, jodendom en islam niet. In essentie dan. Natuurlijk zijn er er wel dominante verschillen maar lijken mij te overbruggen. Vandaar dat een moslim bijv. wel met een christelijke dame kan trouwen volgens de Koran. Wel onder voorwaarden natuurlijk.
pi_188771595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:35 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Zijn deze zaken ter sprake gekomen tijdens een relatie met een niet-moslima? Hoe ben je hiermee omgegaan en hoe is dat geëindigd?

Atheïsten zijn naar mijn ervaring eerder genoodzaakt om voor deze zaken geen begrip op te brengen dan iemand die wél praktiserend christelijk of joods is. Die heeft er (naar mijn ervaring) sneller begrip voor.
Naar mijn ervaring, juist niet!

Atheïsten zijn juist degenen die dan toegevend worden.
Een christen en een moslim zullen allebei hun zin willen doordrukken.

Denk dus niet dat twee praktiserende geloven met elkaar kunnen.
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:40:16 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188771634
Valt reuze mee. Kijk naar Wim-Lex (protestant) en Max (katholiek).
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:42:15 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188771670
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:32 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

- mijn kinderen moeten islamitisch opgevoed worden
- mijn zoontje moet besneden worden
- mijn kinderen komen het huis niet uit in sexy kleding. (geldt ook voor mannen)
- ik doe mij aan Ramadan
- ik wil geen varkensvlees in mijn koelkast
- geen alcohol

......

Is maar een kleine opsomming van problemen die je kan tegenkomen.
Dat lijkt me eerder een islam-probleem dan "relatie tussen twee geloven" in het algemeen. Anders gezegd: willekeurig twee verschillende geloven kunnen goed samengaan, behalve als een van de twee de islam is.
pi_188771741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:32 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

- mijn kinderen moeten islamitisch opgevoed worden
- mijn zoontje moet besneden worden
- mijn kinderen komen het huis niet uit in sexy kleding. (geldt ook voor mannen)
- ik doe mij aan Ramadan
- ik wil geen varkensvlees in mijn koelkast
- geen alcohol

......

Is maar een kleine opsomming van problemen die je kan tegenkomen.
Kijk. En al die zaken zijn voor mij weer totaal onbespreekbaar. Ik ben geen religieuze fanaticus die denkt in het jaar 700 te leven immers.

Zodoende, het werkt nooit.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:35 schreef TRON2.0 het volgende:

Vandaar dat een moslim bijv. wel met een christelijke dame kan trouwen volgens de Koran. Wel onder voorwaarden natuurlijk.
Ja. Als ze zich bekeert ja :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771765
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:40 schreef Lunatiek het volgende:
Valt reuze mee. Kijk naar Wim-Lex (protestant) en Max (katholiek).
Allebei gelegenheidschristenen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771772
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:40 schreef Lunatiek het volgende:
Valt reuze mee. Kijk naar Wim-Lex (protestant) en Max (katholiek).
Twee christenen vallen idd mee.
Maar geen moslim en christen
pi_188771784
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat lijkt me eerder een islam-probleem dan "relatie tussen twee geloven" in het algemeen. Anders gezegd: willekeurig twee verschillende geloven kunnen goed samengaan, behalve als een van de twee de islam is.
Hoe een pesthekel ik ook aan de islam heb, met een fanatieke christen, jood, hindoe of whatever zou het mij ook niet lukken hoor.

Het werkt gewoon niet om compleet irrationele en onlogische zaken op te gaan dringen en tot een halszaak te maken bij mij.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja. Als ze zich bekeert ja :')
Nope. Spui geen onzin uit.
Ze hoeft zich niet te bekeren, de kinderen dienen echter wel islamitisch opgevoed te worden.
pi_188771899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:51 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Nope. Spui geen onzin uit.
Een christelijke vrouw mag trouwen met een moslim als ze zich bekeert.
Andersom mag het niet, een islamitische vrouw mag niet met een christelijke man trouwen.

Werkt altijd maar 1 kant op, want de kinderen moeten immers WEL moslim worden he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een christelijke vrouw mag trouwen met een moslim als ze zich bekeert.
Andersom mag het niet, een islamitische vrouw mag niet met een christelijke man trouwen.

Werkt altijd maar 1 kant op, want de kinderen moeten immers WEL moslim worden he.
Mijn moeder die christelijk is is al 30 jaar gelukkig getrouwd met mijn vader, een islamitische man. Ze is nog steeds christelijk en gaat naar de kerk. Mijn vader gaat nog steeds naar de moskee en doet aan de ramadan. Ze werkt mee aan de tradities maar dat gebeurt ook vice versa vanuit mijn vader.

Nogmaals, het hoeft niet. Het is wel gewenst, dat is wel zo, dat is wat anders dan moeten.
pi_188771972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:56 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Mijn moeder die christelijk is is al 30 jaar gelukkig getrouwd met mijn vader, een islamitsiche man. Ze is nog steeds christelijk en gaat naar de kerk. Mijn vader gaat nog steeds naar de moskee en doet aan de ramadan. Ze werkt mee aan de tradities maar dat gebeurt ook vice versa.

Nogmaals, het hoeft niet. Het is wel gewenst, dat is wel zo, dat is wat anders dan moeten.
Volgens den islamitische regels mag het niet. Ze zijn dus ongetwijfeld niet ook getrouwd in de moskee, maar gewoon voor de NLe staat lijkt mij?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188771991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:32 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

- mijn kinderen komen het huis niet uit in sexy kleding. (geldt ook voor mannen)

Wat is nou weer sexy kleding voor mannen? :?
pi_188772019
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat is nou weer sexy kleding voor mannen? :?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 3 september 2019 @ 16:08:20 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188772155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:56 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Mijn moeder die christelijk is is al 30 jaar gelukkig getrouwd met mijn vader, een islamitische man. Ze is nog steeds christelijk en gaat naar de kerk. Mijn vader gaat nog steeds naar de moskee en doet aan de ramadan. Ze werkt mee aan de tradities maar dat gebeurt ook vice versa vanuit mijn vader.

Nogmaals, het hoeft niet. Het is wel gewenst, dat is wel zo, dat is wat anders dan moeten.
Precies. Komt ook steeds vaker voor en in tegenstelling tot wat graag wordt gedacht is echt niet iedereen zo zwaar praktiserend, maar goed, laten we vooral een eind uit de buurt blijven van die vermoeiende discussie.

Cijfers spreken voor zich, het is met name een regionaal gebonden verschijnsel dat globaal meer geaccepteerd wordt alhoewel dat in India en zeker Indonesië tegenvalt maar dat land is dan ook flinke stappen achteruit aan het zetten.

Ieder geval, dit gaat natuurlijk meer en meer gemeengoed worden tot er uiteindelijk niemand ook nog maar een fluit om geeft, eigenlijk gelijk als hoe het in Nederland verlopen is. "Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen" zegt vast iedereen nog wel iets,
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188772303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:08 schreef Dven het volgende:
Precies. Komt ook steeds vaker voor en in tegenstelling tot wat graag wordt gedacht is echt niet iedereen zo zwaar praktiserend, maar goed, laten we vooral een eind uit de buurt blijven van die vermoeiende discussie.
Eindelijk iemand die het begrijpt. Religie blijft afhankelijk van een persoonlijke interpretatie, lekker boeiend wat baardmannetjes of iemand op internet er wat van vindt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:08 schreef Dven het volgende:
Ieder geval, dit gaat natuurlijk meer en meer gemeengoed worden tot er uiteindelijk niemand ook nog maar een fluit om geeft, eigenlijk gelijk als hoe het in Nederland verlopen is.
Mensen worden ook steeds flexibeler en het blijft een wisselwerking. De fundamentele normen en waarden zijn wat belangrijker dan de bijzaken. Ik heb weleens rare gezichten gekregen toen ik zei dat er met de Ramadan niet van mijn moeder wordt verwacht dat ze vast (mensen schrokken oprecht dat ze niet werd gedwongen? Dafuq?). Tijdens de Ramadan eet/drinkt mijn moeder gewoon niet voor de neus van vastenden om hen niet te storen (ookal zegt mijn pa dat ze gewoon moet doen waar ze in heeft, mijn moeder zegt dat ze hem liever steunt in het behalen zijn doelen).

Met kerst en pasen (voor mijn moeder dus) hebben we een heerlijke maaltijd aan tafel met verschillende delicatessen uit beiden culturen. En zonder alcohol, want mijn ma is sowieso geen fan van drank, dus dat scheelt al.

Nogmaals, het kan best. Maar de mindset (of liefde?) van mijn ouders lijken een hoop geholpen te hebben en ik ben er stiekem een beetje trots op ook. ^O^
pi_188772447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:08 schreef Dven het volgende:
Ieder geval, dit gaat natuurlijk meer en meer gemeengoed worden tot er uiteindelijk niemand ook nog maar een fluit om geeft, eigenlijk gelijk als hoe het in Nederland verlopen is. "Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen" zegt vast iedereen nog wel iets,
Met het zeer grote verschil dat de NLers zelf massaal de kerk de middelvinger gaven.

Dat gebeurt niet bij andere groepen hier, integendeel zelfs.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188772626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een christelijke vrouw mag trouwen met een moslim als ze zich bekeert.
Andersom mag het niet, een islamitische vrouw mag niet met een christelijke man trouwen.

Werkt altijd maar 1 kant op, want de kinderen moeten immers WEL moslim worden he.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een christelijke vrouw mag trouwen met een moslim als ze zich bekeert.
Andersom mag het niet, een islamitische vrouw mag niet met een christelijke man trouwen.

Werkt altijd maar 1 kant op, want de kinderen moeten immers WEL moslim worden he.
Een moslim man mag trouwen met een christelijke vrouw. Ze hoeft zich niet eens te bekeren.

Al gebeurt dit zelden.
pi_188772647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

[..]

Een moslim man mag trouwen met een christelijke vrouw. Ze hoeft zich niet eens te bekeren.

Al gebeurt dit zelden.
Ik had geen zin om te herhalen tegen een muur, thanks.
pi_188772650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk. En al die zaken zijn voor mij weer totaal onbespreekbaar. Ik ben geen religieuze fanaticus die denkt in het jaar 700 te leven immers.

Zodoende, het werkt nooit.
Ik ben ook geen fanaticus? Draai prima meer in deze maatschappij, maar qua partner zoek ik wel iemand die hetzelfde denkt.
pi_188772680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens den islamitische regels mag het niet. Ze zijn dus ongetwijfeld niet ook getrouwd in de moskee, maar gewoon voor de NLe staat lijkt mij?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens den islamitische regels mag het niet. Ze zijn dus ongetwijfeld niet ook getrouwd in de moskee, maar gewoon voor de NLe staat lijkt mij?
:')

Wie is hier nou de moslim? Jij of ik? (New Kids parodie :+)
pi_188773208
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:56 schreef TRON2.0 het volgende:
Mijn moeder die christelijk is is al 30 jaar gelukkig getrouwd met mijn vader, een islamitische man. Ze is nog steeds christelijk en gaat naar de kerk. Mijn vader gaat nog steeds naar de moskee en doet aan de ramadan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:08 schreef Dven het volgende:
Precies. Komt ook steeds vaker voor en in tegenstelling tot wat graag wordt gedacht is echt niet iedereen zo zwaar praktiserend, maar goed, laten we vooral een eind uit de buurt blijven van die vermoeiende discussie.

Dat laatste heeft er dus niets mee te maken want

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

[..]

Een moslim man mag trouwen met een christelijke vrouw. Ze hoeft zich niet eens te bekeren.

Al gebeurt dit zelden.
niets in het geloof verbiedt dit. Kom maar terug als islamitische vrouwen probleemloos trouwen met christelijke mannen ofzo. _O-
pi_188773234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:16 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt. Religie blijft afhankelijk van een persoonlijke interpretatie, lekker boeiend wat baardmannetjes of iemand op internet er wat van vindt.
[..]

Mensen worden ook steeds flexibeler en het blijft een wisselwerking. De fundamentele normen en waarden zijn wat belangrijker dan de bijzaken. Ik heb weleens rare gezichten gekregen toen ik zei dat er met de Ramadan niet van mijn moeder wordt verwacht dat ze vast (mensen schrokken oprecht dat ze niet werd gedwongen? Dafuq?). Tijdens de Ramadan eet/drinkt mijn moeder gewoon niet voor de neus van vastenden om hen niet te storen (ookal zegt mijn pa dat ze gewoon moet doen waar ze in heeft, mijn moeder zegt dat ze hem liever steunt in het behalen zijn doelen).

Met kerst en pasen (voor mijn moeder dus) hebben we een heerlijke maaltijd aan tafel met verschillende delicatessen uit beiden culturen. En zonder alcohol, want mijn ma is sowieso geen fan van drank, dus dat scheelt al.

Nogmaals, het kan best. Maar de mindset (of liefde?) van mijn ouders lijken een hoop geholpen te hebben en ik ben er stiekem een beetje trots op ook. ^O^
Maar ben jij dan christelijk of islamitisch opgevoed en wél of niet besneden? :B
  dinsdag 3 september 2019 @ 17:19:27 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188773251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een christelijke vrouw mag trouwen met een moslim als ze zich bekeert.
Andersom mag het niet, een islamitische vrouw mag niet met een christelijke man trouwen.

Werkt altijd maar 1 kant op, want de kinderen moeten immers WEL moslim worden he.
En als er geen kinderen in het spel zijn?
  dinsdag 3 september 2019 @ 17:32:43 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188773425
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Dat laatste heeft er dus niets mee te maken want
[..]

niets in het geloof verbiedt dit. Kom maar terug als islamitische vrouwen probleemloos trouwen met christelijke mannen ofzo. _O-
Dat gebeurt in heel wat delen van de wereld al. Zoals één van m'n vrienden met een dame met moslimachtergrond getrouwd is. Maar goed, al die lachebekkies en de toon van je posts geven alweer aan dat we weer met een schijtlollige user te maken hebben dus dat negeer ik liever zoveel mogelijk :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188773433
Als je geen kinderen neemt. Anders is het een misdaad.
pi_188773445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat gebeurt in heel wat delen van de wereld al. Zoals één van m'n vrienden met een dame met moslimachtergrond getrouwd is. Maar goed, al die lachebekkies en de toon van je posts geven alweer aan dat we weer met een schijtlollige user te maken hebben dus dat negeer ik liever zoveel mogelijk :)
Van een moslimachtergrond is heel iets anders dan moslim. Afvalligen uit zeer progressieve milieus ken ik ook wel ja.
  dinsdag 3 september 2019 @ 17:35:08 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188773468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:16 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt. Religie blijft afhankelijk van een persoonlijke interpretatie, lekker boeiend wat baardmannetjes of iemand op internet er wat van vindt.
[..]

Mensen worden ook steeds flexibeler en het blijft een wisselwerking. De fundamentele normen en waarden zijn wat belangrijker dan de bijzaken. Ik heb weleens rare gezichten gekregen toen ik zei dat er met de Ramadan niet van mijn moeder wordt verwacht dat ze vast (mensen schrokken oprecht dat ze niet werd gedwongen? Dafuq?). Tijdens de Ramadan eet/drinkt mijn moeder gewoon niet voor de neus van vastenden om hen niet te storen (ookal zegt mijn pa dat ze gewoon moet doen waar ze in heeft, mijn moeder zegt dat ze hem liever steunt in het behalen zijn doelen).

Met kerst en pasen (voor mijn moeder dus) hebben we een heerlijke maaltijd aan tafel met verschillende delicatessen uit beiden culturen. En zonder alcohol, want mijn ma is sowieso geen fan van drank, dus dat scheelt al.

Nogmaals, het kan best. Maar de mindset (of liefde?) van mijn ouders lijken een hoop geholpen te hebben en ik ben er stiekem een beetje trots op ook. ^O^
Zeker de moslims in het westen zullen in een hoog tempo verwesteren, ondanks dat er vanuit eigen gelederen wel wat hobbels zullen zijn, net zoals het stigmatiseren van de hele groep door bepaalde westerlingen problematisch kan werken.

Al met al zal het rap homogeniseren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188773477
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Maar ben jij dan christelijk of islamitisch opgevoed en wél of niet besneden? :B
Gezien jouw schijtlollige toon en mijn privacy gaat dat jou geen flikker aan.
pi_188773511
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:35 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Gezien jouw schijtlollige toon en mijn privacy gaat dat jou geen flikker van.
Dat zegt al wel genoeg. Verder helemaal niet schijtlollig, sterker nog: "je mag best mijn kinderen baren maar ze zullen zich schikken naar mijn cultuur/geloof en wat gerechten uit de jouwe erbij eten wanneer dat niet met mijn voedingsregels conflicteert" vind ik eerder om te janken dan te lachen. Vooral dat er ook echt vrouwen zijn die daarvoor te porren zijn. :') En dan heb ik het nog niet eens over de genitale mutilatie.
  dinsdag 3 september 2019 @ 17:37:40 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188773518
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Van een moslimachtergrond is heel iets anders dan moslim. Afvalligen uit zeer progressieve milieus ken ik ook wel ja.
Nu zijn er ook zat moslima's die met een niet moslim gaan. Dat is zoals gezegd in heel wat moslimgemeenschappen in het westen niet echt een groot punt meer. Net zoals het bij de balkanmoslims speelt.

Maar goed, gaan nu weer lollige grapjes krijgen over eerwraak en dergelijke. Dat spelletje hoeven we absoluut niet te spelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188773540
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:37 schreef Dven het volgende:
Nu zijn er ook zat moslima's die met een niet moslim gaan.
Gewoon openlijk? Ook bij familie bekend?
pi_188773569
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat zegt al wel genoeg. Verder helemaal niet schijtlollig, sterker nog: "je mag best mijn kinderen baren maar ze zullen zich schikken naar mijn cultuur/geloof en wat gerechten uit de jouwe erbij eten wanneer dat niet met mijn voedingsregels conflicteert" vind ik eerder om te janken dan te lachen. Vooral dat er ook echt vrouwen zijn die daarvoor te porren zijn. :') En dan heb ik het nog niet eens over de genitale mutilatie.
Je bent ook nog een blind voor je eigen kinderachtige gepost, ben blij dat jij je waanbeelden vol aannames hebt en die nog verder neerkalkt zodat anderen het ook zien hoe het niet moet. _O-
pi_188773592
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:40 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Je bent ook nog een blind voor je eigen kinderachtige gepost, ben blij dat jij je waanbeelden vol aannames hebt en die nog verder neerkalkt zodat anderen het ook zien hoe het niet moet. _O-
Tja, maar geloof ik dat je op een vliegend paard naar de hemel kunt reizen?
pi_188773605
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tja, maar geloof ik dat je op een vliegend paard naar de hemel kunt reizen?
Wie zegt dat ik wel of niet gelovig ben? Ga zo door met je aannames en getroll.
pi_188773632
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:42 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik wel of niet gelovig ben? Ga zo door met je aannames en getroll.
Ik in ieder geval niet, ik geloof overigens evenmin in een zoon van god die water in wijn kon veranderen hoor. Maar daar zijn ook veel 'christenen' tegenwoordig minder letterlijk in. *O* Maar als we het dan toch over waanbeelden hebben, in uitgerekend dit topic..
pi_188774118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:39 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fanaticus? Draai prima meer in deze maatschappij, maar qua partner zoek ik wel iemand die hetzelfde denkt.
Zie jij het niets als fanatiek je geloof uitoefenen als je je theoretische zoon zijn lichamelijke integriteit schroomt?

Waarom kan je zaken die een ander aangaan niet loslaten? Het is toch helemaal prima dat jij je aan regels conformeert waar je zelf voor gekozen hebt. Is het dan ook niet prima als je vriendin haar eigen regels aanhoudt?

Meedraaien in een maatschappij zegt niets over het fanatisme mbt je geloof. Dat geeft alleen maar aan dat je bereid bent concessies te doen om aan een inkomen te voldoen.

Zou je het kunnen accepteren als je vriendin aan al je grillen wil toegeven behalve het onnodig besnijden van een willoos kind?
pi_188774683
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:40 schreef Lunatiek het volgende:
Valt reuze mee. Kijk naar Wim-Lex (protestant) en Max (katholiek).
Als je allebei erg progressief protestants en progressief katholiek bent dan maakt het ook niet uit idd.
pi_188777548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen?

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
Dit is heel makkelijk.
Als het een thema word (een "ding" dus) gaat het niet werken
Want dan komt het onderwerp iedere keer terug, en groter.

Als mensen zodanig in elkaar opgaan dat ze het wel van elkaar weten maar het niet boeit zitten ze gebeiteld.

Zodra het een vast gespreksonderwerp kan je op het einde wachten
pi_188779432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen? Ik denk dat het je leven onnodig moeilijk maken is.

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
Zeer lastig. En hoe voed je je kinderen op?
pi_188781364
Sowieso lastig. Haat valt lastig met haat te combineren en de 2 gelovigen zijn min of meer opgevoed om elkaar te haten.
Conscience do cost.
pi_188781994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Zeker de moslims in het westen zullen in een hoog tempo verwesteren, ondanks dat er vanuit eigen gelederen wel wat hobbels zullen zijn,
Het moskeebezoek, het strik gelovig zijn neemt juist toe!
quote:
net zoals het stigmatiseren van de hele groep door bepaalde westerlingen problematisch kan werken.
Uiteraard is het de schuld van de witmang hurdurdur razzzzisme
quote:
Al met al zal het rap homogeniseren.
Wensdenken dat niets met de realiteit te maken heeft.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188782009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:39 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fanaticus? Draai prima meer in deze maatschappij, maar qua partner zoek ik wel iemand die hetzelfde denkt.
Iemand verminken oa vanwege een boekje van 1400 jaar oud vol aantoonbare onjuistheden is behoorlijk fanatiek.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188783165
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Dat laatste heeft er dus niets mee te maken want
[..]

niets in het geloof verbiedt dit. Kom maar terug als islamitische vrouwen probleemloos trouwen met christelijke mannen ofzo. _O-
Maar dan krijg je geen islamtische kinderen? De ummah (gemeenschap) vergroten is een belangrijke taak als moslim. Daarom zie je ook veel vaker grote Islamitische gezinnen.

Je kan disccusies hebben zoveel je wil over vrouwen en mannen, maar als je in je broekje kijkt zie je heus wel dat er een groot verschil is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde rechten, uiteraard, maar hebben niet hetzelfde doel op aarde. Dit kan je niet ontkennen.

En vrouwen worden goed behandeld in de islam. Natuurlijk zijn er mensen die hun vrouwen/dochter slecht behandelen en zaken opleggen, maar dit gebeurt even vaak bij niet moslims.

Ik ken genoeg stellen waarbij de vrouw gecontroleerd wordt door de man. En dit heeft niks te maken met religie, maar met jaloezie en onzekerheid. Dit bestaat bij de gehele bevolking. Raar he? :o
pi_188783217
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Iemand verminken oa vanwege een boekje van 1400 jaar oud vol aantoonbare onjuistheden is behoorlijk fanatiek.
Jij verwart cultuur en religie.

Vrouwenbesnijdenis is een ritueel die quasi enkel voorkomt bij Afrikaanse moslims. Nergens wordt dit in de koran vermeld. Ook niet in de Sunnah.

Seks is ook een belangrijk iets binnen de islam tussen man en vrouw. Je mag seks hebben voor je plezier en voorspel wordt zelfs aanbevolen omdat je anders seks hebt als dieren. Zowel man als vrouw mogen van elkaar genieten en daar hoort het wegsnijden van de clitoris uiteraard niet bij.
pi_188783435
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:00 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Jij verwart cultuur en religie.

Vrouwenbesnijdenis is een ritueel die quasi enkel voorkomt bij Afrikaanse moslims. Nergens wordt dit in de koran vermeld. Ook niet in de Sunnah.

Seks is ook een belangrijk iets binnen de islam tussen man en vrouw. Je mag seks hebben voor je plezier en voorspel wordt zelfs aanbevolen omdat je anders seks hebt als dieren. Zowel man als vrouw mogen van elkaar genieten en daar hoort het wegsnijden van de clitoris uiteraard niet bij.
Mannen besnijdenis is ook pure onnodige verminking.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188783659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Mannen besnijdenis is ook pure onnodige verminking.
Dit is jouw mening. Prima toch?
pi_188784027
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:33 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dit is jouw mening. Prima toch?
Dat is geen mening maar een medisch feit. Zoals de medische wereld ook al een hele tijd roept.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188784608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:55 schreef Fushia2 het volgende:
Maar dan krijg je geen islamtische kinderen? De ummah (gemeenschap) vergroten is een belangrijke taak als moslim. Daarom zie je ook veel vaker grote Islamitische gezinnen
Precies mijn punt.
pi_188784705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Maar dan krijg je geen islamtische kinderen? De ummah (gemeenschap) vergroten is een belangrijke taak als moslim. Daarom zie je ook veel vaker grote Islamitische gezinnen.

Bedankt voor het toegeven van hetgeen wat wij al zeiden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188784725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen?

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
Jeetje wat een superouderwetse OP.
Man, decennia geleden speelde dit, nu niet meer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188785117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Jeetje wat een superouderwetse OP.
Man, decennia geleden speelde dit, nu niet meer.
Dit is net het mooie aan de islam. Er is geen plaats voor vernieuwing. Iets wat perfect is hoef je niet te vernieuwen.

En maar goed ook, want het is nog eens strikt verbioden :D
pi_188785127
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is geen mening maar een medisch feit. Zoals de medische wereld ook al een hele tijd roept.
Onzin. We hebben een arts binnen het gezin en je praat dus onzin.
pi_188785235
quote:
9s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:23 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Onzin. We hebben een arts binnen het gezin en je praat dus onzin.
Aha. Zo'n 'arts' die in Djinns gelooft en dat als verklaring voor psychische problemen geeft en aan rochia doet zeker? :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:22 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Iets wat perfect is hoef je niet te vernieuwen.
Mooi. Geen Westerse geneeskunde gebruiken jij, maar gewoon Mohammed's oplossing van kamelenzeik drinken.

Oh en sperma wordt tussen de ribben en de ruggemerg aangemaakt, dus als je problemen daarmee hebt, gewoon daar even kijken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785325
quote:
9s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:23 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Onzin. We hebben een arts binnen het gezin en je praat dus onzin.
Onderschrijft die ook de enorme medische waarde van kamelenurine? :@
pi_188785554
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Onderschrijft die ook de enorme medische waarde van kamelenurine? :@
Gast, in KLB en ONZ wil ik best trollen en lachen, maar hou het hier serieus
pi_188785578
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Gast, in KLB en ONZ wil ik best trollen en lachen, maar hou het hier serieus
Dus binnen/mbt de suna/hadith verandert er wel het één en ander? ;(
pi_188785581
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Gast, in KLB en ONZ wil ik best trollen en lachen, maar hou het hier serieus
Jij bent moslim en je partner niet ?
pi_188785611
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Aha. Zo'n 'arts' die in Djinns gelooft en dat als verklaring voor psychische problemen geeft en aan rochia doet zeker? :')
Waarom praat je, opnieuw, zonder kennis van zaken? Het doet wat me je he? Ga maar lekker weer palletten stapelen, je komt er wel :D
pi_188785629
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Mooi. Geen Westerse geneeskunde gebruiken jij, maar gewoon Mohammed's oplossing van kamelenzeik drinken.

Oh en sperma wordt tussen de ribben en de ruggemerg aangemaakt, dus als je problemen daarmee hebt, gewoon daar even kijken.
- nee -

Je mag nog zovaak op de PVV stemmen, neen we gaan niet weg. We're taking this place over. Binnen 50 jaar is de islam aan de macht in Europa.

SubhanAlllah

_O_

[ Bericht 6% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:50:02 ]
pi_188785633
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:59 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom praat je, opnieuw, zonder kennis van zaken? Het doet wat me je he? Ga maar lekker weer palletten stapelen, je komt er wel :D
Ah je beweert dat er moslims zijn die niet in djinns geloven? En dat niet als oorzaak zien van psychische klachten en bv ook homofiele?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:00 schreef Fushia2 het volgende:
Binnen 50 jaar is de islam aan de macht in Europa.

SubhanAlllah

_O_
Wat mooi! _O_

Net zo'n shithole als de rest vd islamitische wereld! _O_
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785667
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dus binnen/mbt de suna/hadith verandert er wel het één en ander? ;(
Neen, maar het zijn 2 afzonderlijke zaken. De Sunnah staat los van de koran, maar is er wel op gebaseerd.

Het is meer een soort dagboek van hoe de profeet Mohamed vzm leefde.
pi_188785687
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat mooi! _O_

Net zo'n shithole als de rest vd islamitische wereld! _O_
:D

Wist je dat Azië de meeste moslims telt? Is het daar een shithole?

Ga maar weer lekker de Telegraaf lezen boer
pi_188785693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:02 schreef Fushia2 het volgende:

profeet Mohamed vzm.
De dochter van je zoon inpikken
Karavaans overvallen
Tientallen mensen onthoofden

Dat is 'In Vrede Leven' _O_

Volgens de moslims dan
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah je beweert dat er moslims zijn die niet in djinns geloven? En dat niet als oorzaak zien van psychische klachten en bv ook homofiele?
Ik geloof best in djinns. En ik geloof ook dat ze de oorzaak van psychische klachten kunnen zijn.

En nu? You mad?

:D
pi_188785714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:02 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Neen, maar het zijn 2 afzonderlijke zaken. De Sunnah staat los van de koran, maar is er wel op gebaseerd.

Het is meer een soort dagboek van hoe de profeet Mohamed vzm leefde.
Ja de koran is het onveranderlijke woord van God, dat weten we maar de betrouwbaar geachte hadith tellen toch ook gewoon mee?
pi_188785718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:04 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

:D

Wist je dat Azië de meeste moslims telt? Is het daar een shithole?

Ga maar weer lekker de Telegraaf lezen boer
De ontwikkeldste gedeeltes zijn niet de islamitische, maar de Oost-Aziatische gebieden _O_

Maar veel plezier met Pakistan, Indonesie, Afghanistan en die shitholes die nog harder achteruit gaan dan de beurswaarde van de Free Record Shop.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De dochter van je zoon inpikken
Karavaans overvallen
Tientallen mensen onthoofden

Dat is 'In Vrede Leven' _O_

Volgens de moslims dan
Lees eens het eerste testament in de Bijbel. Is niet echt zachtaardig te noemen.

- nee -

:D

[ Bericht 1% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:51:13 ]
pi_188785720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:05 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik geloof best in djinns. En ik geloof ook dat ze de oorzaak van psychische klachten kunnen zijn.

En nu? You mad?

:D
En van de homoseksuele verlangens en gedragingen van Tofik Dibi?
pi_188785728
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja de koran is het onveranderlijke woord van God, dat weten we maar de betrouwbaar geachte hadith tellen toch ook gewoon mee?
klopt :)
pi_188785739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De ontwikkeldste gedeeltes zijn niet de islamitische, maar de Oost-Aziatische gebieden _O_

Maar veel plezier met Pakistan, Indonesie, Afghanistan en die shitholes die nog harder achteruit gaan dan de beurswaarde van de Free Record Shop.
Snap nog altijd niet waarom je hier loopt te posten :D
pi_188785752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:05 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik geloof best in djinns. En ik geloof ook dat ze de oorzaak van psychische klachten kunnen zijn.

En nu? You mad?

:D
Nee integendeel. Ik wist het al, maar er zijn een hoop niet-moslims hier die zeggen dat ik dan uit m'n nek lul en 'islamofobisch' ben. Daarom ben ik heel blij dat je hebt toegegeven hoe dom je bent en je laat zien hoe pre-middeleeuws jullie denken.

Met je boze geesten :') :') :') :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Lees eens het eerste testament in de Bijbel. Is niet echt zachtaardig te noemen.

- edit -

:D
Wie noemt die mensen daaruit zachtaardig dan? Het 1e testament Vrede Zij Met Hem? :?

Jezus daarentegen. Dat was een Nozem uit Nazareth.

[ Bericht 1% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:51:59 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785780
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee integendeel. Ik wist het al, maar er zijn een hoop niet-moslims hier die zeggen dat ik dan uit m'n nek lul en 'islamofobisch' ben. Daarom ben ik heel blij dat je hebt toegegeven hoe dom je bent en je laat zien hoe pre-middeleeuws jullie denken.

Met je boze geesten :') :') :') :')
Goh ja, dom.... heb een leuke baan en betaal wss een stuk meer belastingen dan jij. Dus ik, ALS MOSLIM, drag meer bij aan deze maatschappij dan jij doet

haha

:D
pi_188785800
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wie noemt die mensen daaruit zachtaardig dan? Het 1e testament Vrede Zij Met Hem? :?

Jezus daarentegen. Dat was een Nozem uit Nazareth.
Wist je dat het 1e testament bijna volledig in de koran te vinden is? Wist je dat jezus binnen de islam een zeer grote profeet is?

:D
pi_188785806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:10 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Wist je dat het 1e testament bijna volledig in de koran te vinden is? Wist je dat jezus binnen de islam een zeer grote profeet is?

:D
Ja.
Ja.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ben je weer door djinns bezeten of is dit gewoon je eigen racisme, voorhuidsloze boze geestenbangerik?
Aan je post te zijn moet je wel heel de dag door Schultenbrau lopen te zuipen

:
pi_188785820
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja.
Ja.
Waarom haat je de islam eigenlijk? Werd je vroeger gepest door een moslim op school?
pi_188785827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:10 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Wist je dat het 1e testament bijna volledig in de koran te vinden is? Wist je dat jezus binnen de islam een zeer grote profeet is?

:D
Daarnaast expliciet niet de zoon van god, niet wederopgestaan en zijn profetie is outdated en van de hand gedaan na de definitieve, allerlaatste update door de profeet mohammed. _O_
pi_188785897
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:12 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom haat je de islam eigenlijk?
Het is een domme, verwerpelijke, haatdragende en achterhaalde ideologie die zijn volgelingen dom en slaafs houdt en ze zich dramatisch laat gedragen op zo'n beetje de hele wereld.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188785916
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:16 schreef Fushia2 het volgende:
- edit -

:D
Hoe islamitisch is het eigenlijk om je openlijk zo laatdunkend uit te laten over cognitief minder bedeelden waarvan het merendeel jou noch je geloof iets misdaan zal hebben? En wanneer zij evenveel tijd of zelfs meer steken in hun arbeid dan jij in jouw beter betaalde baan, dragen zij dan niet evenveel of meer bij aan de samenleving of dien je om dat te beoordelen eerst de conversieslag: opbrengsten/afdracht te maken?

[ Bericht 9% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:53:46 ]
pi_188786035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:16 schreef Fushia2 het volgende:
-edit -

:D
Waarom ontkracht een moslim de kruisiging van de Heere Jezus ?

[ Bericht 6% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:54:01 ]
pi_188786204
Dit topic en de reacties erop is een mooi antwoord op de vraag van TS. En bovendien wederom een toelichting waarom het geloof in z'n algemeen slechts haat, onvrede en geweld kweekt.
Conscience do cost.
pi_188786214
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe islamitisch is het eigenlijk om je openlijk zo laatdunkend uit te laten over cognitief minder bedeelden waarvan het merendeel jou noch je geloof iets misdaan zal hebben? En wanneer zij evenveel tijd of zelfs meer steken in hun arbeid dan jij in jouw beter betaalde baan, dragen zij dan niet evenveel of meer bij aan de samenleving of dien je om dat te beoordelen eerst de conversieslag: opbrengsten/afdracht te maken?
We zijn allemaal zondaars. Nergens heb ik beweerd dit niet te zijn :D
pi_188786221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:38 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Er werken hier helaas weinig moslims. :'(
Wel een geslachtsgesegregeerde stilte/gebedsruimte? :9~
pi_188786239
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:39 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

We zijn allemaal zondaars. Nergens heb ik beweerd dit niet te zijn :D
Kijk je uit naar het paradijs met je eeuwige erectie en rivieren van wijn? :') _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is een domme, verwerpelijke, haatdragende en achterhaalde ideologie die zijn volgelingen dom en slaafs houdt en ze zich dramatisch laat gedragen op zo'n beetje de hele wereld.
Het zit je echt diep. :o

Vanavond nood aan wat praten? Je kan je hart bij mij luchten als je wilt. Heb geen meetings meer vanmiddag, dus kan lekker vroeg weg mocht je dit willen

:D
pi_188786253
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk je uit naar het paradijs met je eeuwige erectie en rivieren van wijn? :') _O-
Geen eeuwige erectie willen temidden van rivieren van wijn. :') (Witte of rode?)
pi_188786260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk je uit naar het paradijs met je eeuwige erectie en rivieren van wijn? :') _O-
Jouw hedendaagse leven is een hel :D
pi_188786268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:42 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Jouw hedendaagse leven is een hel :D
En daar schep jij een sadistisch genoegen in?
pi_188786285
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wel een geslachtsgesegregeerde stilte/gebedsruimte? :9~
Ik werk voor een multinational, dus kan hier wel bidden ja. Ze zijn hier best ruimdenkend. *O*
pi_188786290
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En daar schep jij een sadistisch genoegen in?
Alles gebeurt met de wil van Allah swt
pi_188786303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:42 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Jouw hedendaagse leven is een hel :D
Hoe extreem banaal om een paradijs voor te stellen, na de dood, dus als je fysieke lichaam weg is, waar je vleselijke lusten wil botvieren en je kapot wil zuipen _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786314
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:43 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik werk voor een multinational, dus kan hier wel bidden ja. Ze zijn hier best ruimdenkend. *O*
Vind je dat niet jammer, dat je dan nooit eens zo'n lekkere ronde ongestelde marokkaanse vrouwenasser voor je kunt treffen in het gebed? Dat zou er voor mij toch wel een extra dimensie aan geven. :9~
pi_188786357
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoe extreem banaal om een paradijs voor te stellen, na de dood, dus als je fysieke lichaam weg is, waar je vleselijke lusten wil botvieren en je kapot wil zuipen _O-
Je snapt het niet. En je zal het nooit snappen.

Moge Allah swt je naar de islam leiden.

Ameen

@stokj - broeder, praat met deze gekke man. Volgens mij is hij bezeten, maar ben niet zeker.
pi_188786378
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Vind je dat niet jammer, dat je dan nooit eens zo'n lekkere ronde ongestelde marokkaanse vrouwenasser voor je kunt treffen in het gebed? Dat zou er voor mij toch wel een extra dimensie aan geven. :9~
BREAKING NEWS: assers worden niet ongesteld en zijn niet zo vaak rood. Behalve mocht ze aambeiden hebben ofzo.

:D
pi_188786392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:49 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

BREAKING NEWS: assers worden niet ongesteld en zijn niet zo vaak rood. Behalve mocht ze aambeiden hebben ofzo.

:D
Dus ongesteldheid maakt een vrouw niet volledig onrein?
pi_188786415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:49 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

BREAKING NEWS: assers worden niet ongesteld en zijn niet zo vaak rood. Behalve mocht ze aambeiden hebben ofzo.

:D
De kruisiging ontkennen jullie terwijl het een gewoon historisch gegeven is.
pi_188786430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:51 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

De kruisiging ontkennen jullie terwijl het een gewoon historisch gegeven is.
En jezus is blank met blauwe ogen en lang haar? :D
pi_188786443
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:52 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

En jezus is blank met blauwe ogen en lang haar? :D
Dat maakt de kinderbijbel ervan ;)
Ik hang de regel aan dat je Jezus niet kan, en niet mag afbeelden
pi_188786450
Lol nee, als een moslima wat met mij wil zal ze de islam de rug moeten keren en anders gaat ze maar met haar neef Achmed.
pi_188786457
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dus ongesteldheid maakt een vrouw niet volledig onrein?
Een vrouw mag niet bidden tijdens de menstruatie. Het is idd onrein.
pi_188786467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:52 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

En jezus is blank met blauwe ogen en lang haar? :D
Was de profeet Mohammed een witte man?
pi_188786480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:54 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Een vrouw mag niet bidden tijdens de menstruatie. Het is idd onrein.
Wat wettisch allemaal.
Waarom zou Allah'God nooit je gebed wilt verhoren als je onrein bent ?
pi_188786486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:53 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat maakt de kinderbijbel ervan ;)
Ik hang de regel aan dat je Jezus niet kan, en niet mag afbeelden
Maar wij moslims zien dit niet als een historisch feit.
pi_188786496
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Maar wij moslims zien dit niet als een historisch feit.
Wat zien jullie daarin wel ?
pi_188786498
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:48 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Je snapt het niet. En je zal het nooit snappen.

Moge Allah swt je naar de islam leiden.

Ameen

@:stokj - broeder, praat met deze gekke man. Volgens mij is hij bezeten, maar ben niet zeker.
Gelukkig is de wijn wel goed verpakt zo na de dood in het paradijs _O-

SAHIH INTERNATIONAL
They will be given to drink [pure] wine [which was] sealed.

https://quran.com/83/25-26
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786508
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Maar wij moslims zien dit niet als een historisch feit.
Uhuh uhuh
pi_188786509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:55 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat wettisch allemaal.
Waarom zou Allah'God nooit je gebed wilt verhoren als je onrein bent ?
Stel ik mij geen vragen bij :D
pi_188786511
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gelukkig is de wijn wel goed verpakt zo na de dood in het paradijs _O-

SAHIH INTERNATIONAL
They will be given to drink [pure] wine [which was] sealed.

https://quran.com/83/25-26
_O- _O- _O-
pi_188786520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat zien jullie daarin wel ?
Dat hij NIET gekruisigd werd.
pi_188786524
Hey, onderschat de waarde niet van een goede verzegeling! Je wil niet dat iemand met je wijn gerotzooid heeft!
pi_188786526
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gelukkig is de wijn wel goed verpakt zo na de dood in het paradijs _O-

SAHIH INTERNATIONAL
They will be given to drink [pure] wine [which was] sealed.

https://quran.com/83/25-26
Misschien komt het wel door figureren als jou dat alcohol verboden is binnen de islam?

:D
pi_188786535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:58 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Misschien komt het wel door figureren als jou dat alcohol verboden is binnen de islam?

:D
Was het niet meer zo dat alles dat je geest vertroebelt verboden is?
pi_188786543
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Maar wij moslims zien dit niet als een historisch feit.
https://www.realtalk.nl/a(...)g-tot-de-opstanding/
pi_188786549
quote:
soera 4, 157 (met als kernuitspraak: “Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd.”)
pi_188786561
155 Maar, vanwege het verbreken van hun verdrag, hun ongeloof aan Gods tekenen, het zonder enig recht doden van de profeten […] 156 en wegens hun ongeloof, hun geweldige kwaadsprekerij over Marjam, 157 hun zeggen: “Wij hebben de masieh ‘Isa, de zoon van Marjam, Gods gezant gedood.” ? Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd. Zij die het daarover oneens zijn, verkeren erover in twijfel. Zij hebben er behalve het afgaan op vermoedens geen kennis van; zij hebben hem vast en zeker niet gedood. 158 Echter, God heeft hem tot Zich omhooggebracht. God is machtig en wijs. […]
160 Wegens de ongerechtigheid dus van hen die het jodendom aanhangen, hebben Wij hun goede dingen verboden die hun waren toegestaan en ook wegens het versperren van Gods weg voor velen, 161 wegens het nemen van woeker, hoewel het hun verboden was, en het door bedrog verteren van de bezittingen van de mensen: Wij hebben voor de ongelovigen onder hen een pijnlijke bestraffing klaargemaakt. 162 Maar zij onder hen die een diepgewortelde kennis hebben en de gelovigen, omdat zij geloven in wat naar jou is neergezonden en in wat voor jouw tijd is neergezonden, zij namelijk die de salaat verrichten, die de zakaat geven en die in God en de laatste dag geloven, zij zijn het die Wij een geweldig loon zullen geven.

— Soera 4, 155-162
pi_188786575
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:58 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dat hij NIET gekruisigd werd.
Wel eens de Bijbel gelezen en wat vond je er van ?
pi_188786579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:57 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Stel ik mij geen vragen bij :D
Geloven als een dom kind, zeggen ze niet voor niets.

"Houdt jij ze arm, houdt ik ze dom", zei de geestelijke tegen de koning.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786589
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Hey, onderschat de waarde niet van een goede verzegeling! Je wil niet dat iemand met je wijn gerotzooid heeft!
Belangrijk. Zeker in het onfysieke hiernamaals natuurlijk. Waar gegiste suikers je niet bestaande darmstelsel anders zouden kunnen beschadigen denk ik? :{
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:00 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

soera 4, 157 (met als kernuitspraak: “Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd.”)
Jezus toch de Messias van de Joden?

4.157. En om hun [de Joden] zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", – maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), – doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

Iedereen weet dat de Joden Jezus niet als de Messias beschouwden. En toch zeggen zij volgens Allah in de eerste vorm meervoud: “Wij hebben de Messias, boodschapper van Allah gedood.” Als zij hem niet als Messias erkennen zullen zij dus zo niet spreken. Hier is duidelijk een moslim (Mohammed?) aan het woord die spreekt over Jezus als een Messias en Boodschapper van Allah.
Wat vind je hiervan ?
pi_188786630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wel eens de Bijbel gelezen en wat vond je er van ?
Ik zat op een Christelijke school en ik heb verplicht de Bijbel moeten lezen. Het oude testament kan ik mij wel ergens in vinden, maar het nieuwe testament niet echt.

Maar wat valt mij op?

- Hoe kan de Paus, een levend persoon, mensen heilig verklaren?
- Waarom mag een priester niet trouwen? Dit gaat tegen in tegen natuurlijke behoeftes?
- Hoe haal je het in je hoofd om profeten/god af te beelden?
- Waarom moet je in de kerk biechten tov een pastoor en niet rechtstreeks tot God?
- De katholieke godsdienst lijkt meer op een bedrijf. Je hebt priesters, bisschopen, aartsbischoppen, diakens (ofzo), misdienaars......
- De rol van de iman is niet identiek aan deze van een priester
- .....
pi_188786646
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Geloven als een dom kind, zeggen ze niet voor niets.

"Houdt jij ze arm, houdt ik ze dom", zei de geestelijke tegen de koning.
Lekker vrijgevochten kereltje ben jij :D

Wat voor baan heb je eigenlijk? Ben best benieuwd? :D
pi_188786655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:08 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Lekker vrijgevochten kereltje ben jij :D

Wat voor baan heb je eigenlijk? Ben best benieuwd? :D
Ik werk bij een multi-national.

Dat je die uitdrukking niet kent, verbaast me dan weer niets...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786669
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik werk bij een multi-national.

Dat je die uitdrukking niet kent, verbaast me dan weer niets...
Ja, maar wat voor baan heb je?
pi_188786713
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gelukkig is de wijn wel goed verpakt zo na de dood in het paradijs _O-

SAHIH INTERNATIONAL
They will be given to drink [pure] wine [which was] sealed.

https://quran.com/83/25-26
Moslims mogen geen alcohol.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188786717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik zat op een Christelijke school en ik heb verplicht de Bijbel moeten lezen. Het oude testament kan ik mij wel ergens in vinden, maar het nieuwe testament niet echt.

Maar wat valt mij op?

- Hoe kan de Paus, een levend persoon, mensen heilig verklaren?
- Waarom mag een priester niet trouwen? Dit gaat tegen in tegen natuurlijke behoeftes?
- Hoe haal je het in je hoofd om profeten/god af te beelden?
- Waarom moet je in de kerk biechten tov een pastoor en niet rechtstreeks tot God?
- De katholieke godsdienst lijkt meer op een bedrijf. Je hebt priesters, bisschopen, aartsbischoppen, diakens (ofzo), misdienaars......
- De rol van de iman is niet identiek aan deze van een priester
- .....
1e. Kan hij niet. Enkel God kan de mens bekeren En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont. romeinen 8 vers 1-17
2. Geen idee, rooms verzinsel ben protestants
3. Ben ik op tegen zoals ik al gezegd hebt. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God, Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen. exodus, Deuteronomium , tien geboden
4. Biechten is op zich niets mis mee (kan als vertrouwenspersoon fungeren) Maar hij kan niet je zonde vergeven)
5. Als protestant heb ik niet veel met die structuren. Paus denkt de vervanger te wezen van de apostelen.
pi_188786733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Moslims mogen geen alcohol.
Na de dood wel! Hele rivieren vol ermee!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786745
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Na de dood wel! Hele rivieren vol ermee!
Whut???
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188786780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:15 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
- edit -
Volgens mij is het geen islamitische deugd om op te scheppen over het aardse

[ Bericht 19% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:57:39 ]
pi_188786789
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat boeit trouwens wereldse zaken als een 'dikke auto' een moslim? Dat soort ijdelheid is toch haram? Hmmm....
Ijdelheid der Ijdelheden het is al ijdelheid.
pi_188786799
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ijdelheid der Ijdelheden het is al ijdelheid.
Het is inderdaad niet toegestaan volgens den islam. Maar ik krijg het idee dat Fushia2 de koran en hadiths maar erg slecht kent...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786803
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat boeit trouwens wereldse zaken als een 'dikke auto' een moslim? Dat soort ijdelheid is toch haram? Hmmm....
Zoals ik al zei, ik ben niet perfect.

Vind het altijd heerlijk om islam haters te zien haten. Succesvolle moslims, ja ze bestaan! :D

Zeker wanneer ik tijdens het weekend aan de kant wordt gezet door de arm der wet.

:D :D
pi_188786828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Kan je ingaan op mijn argumentaties ?
Beter dan deze flauwekul he
Ja, ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo bekend ben met protestanten. Weet enkel dat een dominee mag trouwen.

:D
pi_188786841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet toegestaan volgens den islam. Maar ik krijg het idee dat Fushia2 de koran en hadiths maar erg slecht kent...
:D

Altijd grappig wanneer kaffirs je proberen te pakken op je geloof.
pi_188786910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:21 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

:D

Altijd grappig wanneer kaffirs je proberen te pakken op je geloof.
Zou je ons de culturele lading van dit woord eens uit kunnen leggen?
pi_188786923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:20 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo bekend ben met protestanten. Weet enkel dat een dominee mag trouwen.

:D
maar wat vind je van deze argumentaties ?
pi_188786925
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zou je ons de culturele lading van dit woord eens uit kunnen leggen?
neen
pi_188786950
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:28 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

neen
;(
pi_188786994
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zou je ons de culturele lading van dit woord eens uit kunnen leggen?
Zal wel afvallige of ongelovige betekenen
pi_188787005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zal wel afvallige of ongelovige betekenen
Ik vroeg niet naar de letterlijke vertaling/betekenis maar de culturele lading. ;)
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 15:46:27 #153
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188787145
Ik heb nu al twee keer in dit topic lopen vegen en moet dat zo te zien nog een keer doen, maar dit is de laatste keer. Als jullie niet normaal kunnen praten over twee geloven op één kussen zie ik de noodzaak om met een slotje te gaan zwaaien

tl;Dr: doe normaal

Oh, en de SC is hier: F&L / [F&L SC #17] Hey :) Ik vind F&L een interessant subforum

[ Bericht 21% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 16:00:03 ]
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188787156
In theorie zou ik het als totaal ongelovige hond wel kunnen, met een praktiserend gelovige een relatie hebben. Wat zij zelf aan het geloof doet boeit me niet zoveel. Het zou pas een probleem worden als ze mij geloofszaken op zou dringen. Ze moet me ook niet constant proberen te bekeren, daar ben ik echt allergisch voor.

In de praktijk lijkt het me onmogelijk omdat ik me niet voor kan stellen dat iemand die praktiserend religieus is dat allemaal van haar partner (van mij dus) zou pikken :D .

Ik zou best nog voor de vorm wat mee willen en een beetje inschikken. Dan moet je denken aan met Kerstmis mee naar de kerk. Of tijdens de ramadan als de schoonfamilie op bezoek is eventjes niet eten of drinken (zodra ze de deur uit zijn uiteraard wel weer). Gewoon wat pragmatische zaken die de sociale omgang met haar vrienden en familie wat soepeler maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188789725
Ik als niet-christen en boeddhistische interesses ben getrouwd met een christen en dat gaat heel goed :P

Dus ja hoor, prima mogelijk :Y
-
  Beste debater 2022 woensdag 4 september 2019 @ 19:06:03 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188789946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik zat op een Christelijke school en ik heb verplicht de Bijbel moeten lezen. Het oude testament kan ik mij wel ergens in vinden, maar het nieuwe testament niet echt.

Maar wat valt mij op?

- Hoe kan de Paus, een levend persoon, mensen heilig verklaren?
- Waarom mag een priester niet trouwen? Dit gaat tegen in tegen natuurlijke behoeftes?
- Hoe haal je het in je hoofd om profeten/god af te beelden?
- Waarom moet je in de kerk biechten tov een pastoor en niet rechtstreeks tot God?
- De katholieke godsdienst lijkt meer op een bedrijf. Je hebt priesters, bisschopen, aartsbischoppen, diakens (ofzo), misdienaars......
- De rol van de iman is niet identiek aan deze van een priester
- .....
1. Dat doet de paus niet als persoon, dat wordt gedaan vanuit de functie van het pausschap; een rolbedeling die teruggaat tot de H. Petrus
2. Gebaseerd op uitspraken van de H. Paulus, die ongehuwde status aanbeval; in de traditie is dit opgevat als onderdeel van de verheven functie van priester, zij het dat ik persoonlijk het celibaat per direct zou afschaffen. Punt is: het komt niet uit de lucht vallen, daar is een traditie aan vooraf gegaan.
3. Afbeeldingen in dienst van het goddelijke zijn niet zondig, afbeeldingen verafgoden is wat verboden is. Dat weten we, want Mozes maakte gouden cherubs voor op de Ark; hij maakte een koperen slang, de tempel van Salomo was versierd met afbeeldingen van engelen, mensen, dieren en planten en in het visioen van de tempel van Ezekiël is eveneens sprake van deze versieringen in het heilige der heilige.
4. Gaat terug op traditie in het vroege christendom, onderbouwd met schriftuurlijke uitspraken.
5. Idem, dit systeem is te herleiden tot de traditie in het vroege christendom, onderbouwd met schriftplaatsen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 4 september 2019 @ 19:12:34 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188790033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:12 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

1e. Kan hij niet. Enkel God kan de mens bekeren En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont. romeinen 8 vers 1-17
2. Geen idee, rooms verzinsel ben protestants
3. Ben ik op tegen zoals ik al gezegd hebt. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God, Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen. exodus, Deuteronomium , tien geboden
4. Biechten is op zich niets mis mee (kan als vertrouwenspersoon fungeren) Maar hij kan niet je zonde vergeven)
5. Als protestant heb ik niet veel met die structuren. Paus denkt de vervanger te wezen van de apostelen.
Jij hebt geen foto's in huis? Nooit iets getekend?

Als je zegt: nee, dan ben je consequent en houd je je aan jouw visie op dat gebod.

Als je zegt: ja, maar ik aanbid geen foto's of tekeningen, dan ben je nog nergens, want in pakweg 2000 jaar katholicisme en orthodoxisme is het 'aanbidden van afbeeldingen' ooit toegestaan geweest. Katholieken en orthodoxen aanbidden net zo goed afbeeldingen als dat jij dat doet wanneer je een foto van een geliefde bekijkt.

Nog een vraag: Toen Jacob hoorde dat zijn geliefde Jozef door wilde dieren was verscheurd, omhelsde en kuste hij de mantel die hij hem gegeven had. Aanbad Jacob hier het kledingstuk? Viel hij op zijn knieën voor een mantel? Of was zijn affectie voor het subject, het beeld, het kleedstuk, dermate omdat het VERWEES naar de persoon die hij liefhad?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 4 september 2019 @ 19:25:03 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188790213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
In theorie zou ik het als totaal ongelovige hond wel kunnen, met een praktiserend gelovige een relatie hebben. Wat zij zelf aan het geloof doet boeit me niet zoveel. Het zou pas een probleem worden als ze mij geloofszaken op zou dringen. Ze moet me ook niet constant proberen te bekeren, daar ben ik echt allergisch voor.

In de praktijk lijkt het me onmogelijk omdat ik me niet voor kan stellen dat iemand die praktiserend religieus is dat allemaal van haar partner (van mij dus) zou pikken :D .

Ik zou best nog voor de vorm wat mee willen en een beetje inschikken. Dan moet je denken aan met Kerstmis mee naar de kerk. Of tijdens de ramadan als de schoonfamilie op bezoek is eventjes niet eten of drinken (zodra ze de deur uit zijn uiteraard wel weer). Gewoon wat pragmatische zaken die de sociale omgang met haar vrienden en familie wat soepeler maken.
Ik dacht ook dat het kon, als atheïst met een iemand met een oosters-orthodoxe achtergrond maar niet echt praktizerend. Het bleek niet te kunnen in ons geval. Niet omdat hij mij dingen opdrong, maar omdat er niet mee te praten viel over sommige dingen wegens Absolute Waarheid.
Waar ik dingen van verschillende kanten kon bekijken, kon hij dit niet. Er was maar één mogelijke waarheid wat sommige zaken betreft, al toonde ik vijf andere invalshoeken aan.

Overigens begon hij die discussies meestal zelf en werd dan pissig als ik ergens niet in meeging, het was niet dat ik steeds stond te oreren. De druppel was toen hij vond dat ik mijn visie niet mocht uitleggen over levensbeschouwelijke zaken aan de kinderen als ze iets vroegen. Ik mocht van alles vinden en denken, maar ik mocht het niet hardop zeggen. Ik moest de kinderen maar naar hem verwijzen als ze iets vroegen over de zin van het bestaan of hoe het logisch of onlogisch was of er een God bestond, dat soort dingen.

We zijn niet langer samen. De kinderen hebben een goed stel hersens en neigen vooral naar atheisme. Soms gaat er eentje mee naar de kerk met hem maar omdat hij zelf ook nogal grillig is in zijn vroomheid nemen ze zijn geloof niet erg serieus en zien ze het niet als hun geloof. Het is een cultureel ding aan hun identiteit dat vooral etnisch van aard lijkt. Ik let er bewust op om niet te stoken maar ik antwoord eerlijk op hun vragen. Wat hen betreft is het dus okay om ertussen te zitten, tussen ons in de relatie werkte het niet.
pi_188790244
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:48 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Je snapt het niet. En je zal het nooit snappen.

Moge Allah swt je naar de islam leiden.

Ameen

@:stokj - broeder, praat met deze gekke man. Volgens mij is hij bezeten, maar ben niet zeker.
Man man man :') :') :')

@van_Lamehuizen reinheid, rust en focus op het goede is waar het o.a. op draait. Natuurlijk ga je in een gebedshuis niet liggen krikken of pagga slaan. Dat is makroeh. :P
pi_188790257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat het kon, als atheïst met een iemand met een oosters-orthodoxe achtergrond maar niet echt praktizerend. Het bleek niet te kunnen in ons geval. Niet omdat hij mij dingen opdrong, maar omdat er niet mee te praten viel over sommige dingen wegens Absolute Waarheid.
Waar ik dingen van verschillende kanten kon bekijken, kon hij dit niet. Er was maar één mogelijke waarheid wat sommige zaken betreft, al toonde ik vijf andere invalshoeken aan.

Overigens begon hij die discussies meestal zelf en werd dan pissig als ik ergens niet in meeging, het was niet dat ik steeds stond te oreren. De druppel was toen hij vond dat ik mijn visie niet mocht uitleggen over levensbeschouwelijke zaken aan de kinderen als ze iets vroegen. Ik mocht van alles vinden en denken, maar ik mocht het niet hardop zeggen. Ik moest de kinderen maar naar hem verwijzen als ze iets vroegen over de zin van het bestaan of hoe het logisch of onlogisch was of er een God bestond, dat soort dingen.

We zijn niet langer samen. De kinderen hebben een goed stel hersens en neigen vooral naar atheisme. Soms gaat er eentje mee naar de kerk met hem maar omdat hij zelf ook nogal grillig is in zijn vroomheid nemen ze zijn geloof niet erg serieus en zien ze het niet als hun geloof. Het is een cultureel ding aan hun identiteit dat vooral etnisch van aard lijkt. Ik let er bewust op om niet te stoken maar ik antwoord eerlijk op hun vragen. Wat hen betreft is het dus okay om ertussen te zitten, tussen ons in de relatie werkte het niet.
Nou ja, als ik dit zo lees denk ik dat het niet zo zeer ligt aan het feit dat hij praktiserend religieus is maar gewoon aan zijn persoonlijkheid. :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 4 september 2019 @ 19:32:16 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188790346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, als ik dit zo lees denk ik dat het niet zo zeer ligt aan het feit dat hij praktiserend religieus is maar gewoon aan zijn persoonlijkheid. :@
Heb je een heel goed punt in, want dat denk ik ook. Zit ook te denken aan voorbeelden in mijn omgeving waarbij het wel goed ging. Oom van me uit een katholiek nest met mijn hervormde tante (destijds nog een Ding, die twee stromingen), gelukkig oud geworden. Veel dames met een islamitische achtergrond met Nederlandse niet-moslimmannen die gelukkig zijn samen.

Een apart geval zijn twee kennissen met een Javaanse achtergrond waarbij eerst de vrouw zich bekeerde voor de man tot de islam, de man na 10 jaar ongeveer evangelisch christen werd. Zij is na een paar jaar gesukkel gevolgd en nu loopt het weer goed onderling. Daar was het plotselinge verschil echt een ding waarop het bijna ontspoorde maar ik denk dat dat ook eerder aan de persoonlijkheden heeft gelegen: hij is dominant en grillig en zij volgt hem in alles.
pi_188797252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, als ik dit zo lees denk ik dat het niet zo zeer ligt aan het feit dat hij praktiserend religieus is maar gewoon aan zijn persoonlijkheid. :@
Heb je het over mij? Ik ben gewoon eerlijk dat het niet werkt. En qua geloof wil ik geen toegevingen doen neen.

Al laat ik wel iedereen in zijn waarde. Iedereen is vrij om te geloven, ik respecteer iedereen en verwacht dit ook terug. Maar ik kan niet ontkennen dat ik een conservatieve kijk heb op veel dingen.
pi_188797358
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij hebt geen foto's in huis? Nooit iets getekend?

Als je zegt: nee, dan ben je consequent en houd je je aan jouw visie op dat gebod.

Als je zegt: ja, maar ik aanbid geen foto's of tekeningen, dan ben je nog nergens, want in pakweg 2000 jaar katholicisme en orthodoxisme is het 'aanbidden van afbeeldingen' ooit toegestaan geweest. Katholieken en orthodoxen aanbidden net zo goed afbeeldingen als dat jij dat doet wanneer je een foto van een geliefde bekijkt.

Nog een vraag: Toen Jacob hoorde dat zijn geliefde Jozef door wilde dieren was verscheurd, omhelsde en kuste hij de mantel die hij hem gegeven had. Aanbad Jacob hier het kledingstuk? Viel hij op zijn knieën voor een mantel? Of was zijn affectie voor het subject, het beeld, het kleedstuk, dermate omdat het VERWEES naar de persoon die hij liefhad?
U zult voor uzelf geen afgodsbeelden maken, noch die dienen.
Dat jullie als katholieken overal een heilige van gemaakt hebben is jullie probleem.
Jacob aanbad die mantel niet hij was gewoon erg verdrietig en blind dus dat verklaart het ook
  donderdag 5 september 2019 @ 11:22:50 #164
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188798269
Ben als paganist al jaren samen met een atheist. Gaat prima, maar dat zijn geen 2 geloven, is er maar 1.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188798641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ben als paganist al jaren samen met een atheist. Gaat prima, maar dat zijn geen 2 geloven, is er maar 1.
Je gelooft wel in een boven natuurlijk Wezen ?
pi_188798696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:58 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Heb je het over mij?
Alleen als jij de ex van Qarrad bent :P

quote:
Ik ben gewoon eerlijk dat het niet werkt. En qua geloof wil ik geen toegevingen doen neen.

Al laat ik wel iedereen in zijn waarde. Iedereen is vrij om te geloven, ik respecteer iedereen en verwacht dit ook terug. Maar ik kan niet ontkennen dat ik een conservatieve kijk heb op veel dingen.
Ik zie het in de praktijk ook niet snel werken zoals ik al zei.

Kijk, ik ben zelf Rooms-Katholiek opgevoed en op papier ben ik dat nog steeds. Maar ik ben echt keihard van mijn geloof gevallen. Dat zou best samen gaan met een niet praktiserende moslima, ook als die nog wel zou geloven in een god. Maar zodra er verboden en geboden komen die het dagelijks leven gaan beïnvloeden zou dat voor mij niet werken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188798729
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 11:50 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je gelooft wel in een boven natuurlijk Wezen ?
Dat geloof is wat dat betreft nog tot daar aan toe, maar zoals Grrrrr hierboven al zegt: als er ge- en verboden bij komen kijken dan gaat het natuurlijk wrijven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 5 september 2019 @ 12:05:40 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188798859
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 11:50 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je gelooft wel in een boven natuurlijk Wezen ?
In goden en/of entiteiten? Ja, maar ik zal ze niet bovennatuurlijk noemen, voor mij zijn ze deel van de natuurlijke orde.
Ik geloof dus niet in een almachtige, alwetende grote godheid.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188798969
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In goden en/of entiteiten? Ja, maar ik zal ze niet bovennatuurlijk noemen, voor mij zijn ze deel van de natuurlijke orde.
Ik geloof dus niet in een almachtige, alwetende grote godheid.
Wat bedoel je met natuurlijke orde ?
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 18:59:01 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188804636
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:08 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

U zult voor uzelf geen afgodsbeelden maken, noch die dienen.
Dat jullie als katholieken overal een heilige van gemaakt hebben is jullie probleem.
Jacob aanbad die mantel niet hij was gewoon erg verdrietig en blind dus dat verklaart het ook
Dat treft; Katholieken maken noch afgodsbeelden, noch dienen zij die. De enige wijze waarop iconoclasten hun kritiek kunnen 'onderbouwen' is door foutieve attributie. Zíj vinden dat een beeld van een heilige, of een corpus op een kruis, door Katholieken en Orthodoxen als goddelijk wordt gezien, of gezien als begiftigd met goddelijke krachten, ergo, Katholieken en Orthodoxen 'aanbidden' afgodsbeelden.

Dat heet krom redeneren. Je kent een eigenschap toe aan een groep die die eigenschap helemaal niet bezit. Ik daag je uit in 2000 jaar katholieke en orthodoxe theologie één theoloog, gebod, kerkregel of dogma te tonen die stelt dat een beeld of icoon in zichzelf goddelijk is, en goddelijke eer bewezen moet worden in de vorm van aanbidding.

Maar verwacht ik niet teveel van iemand die zelfs diens eigen kerkleer niet heeft bestudeerd?

En ook dit: "Jacob aanbad die mantel niet"...

Nee, dat zeg ik dus... dat is het hele punt. Hij aanbad geen dode materie, een kledingstuk, of wat dan ook. Hij koesterde het object omdat het verwees naar zijn dood gewaande zoon. Het herinnerde hem aan zijn zoon. Was die mantel van iemand anders geweest, had hij er geen waarde aan gehecht.

Zo ook met een heiligenbeeld. De materie - hout, edelmetaal, steen - wordt geen goddelijkheid toegekend, is niet bijzonder, en de uitbeelding in dat materiaal is eveneens niet goddelijk, echter wel bijzonder, omdat het VERWIJST naar het meest dierbare voor Katholieken en Orthodoxen: God, Christus en zijn kerk. Wordt van datzelfde materiaal een baksteen gemaakt, of een plank, zou volgens jouw lezing de Katholiek of Orthodox alsnog op zijn knieën liggen om een baksteen of een plank 'te aanbidden'.

Laatste vraagje... ik heb een foto in mijn portemonnee van mijn geliefde, en zeker tijdens momenten van lange afstand wil ik die foto wel eens een kus geven. Nu begrijp ik dat ik al een helwaardig monster ben omdat ik het gore lef heb een afbeelding van iemand die 'beneden op de aarde' is bij me dragen, maar is die foto mij dierbaar, zelfs een kus waardig, omdat die foto mijn geliefde IS, of omdat die foto naar haar VERWIJST? In jouw lezing IS die foto mijn geliefde, en die foto 'dien' ik, 'aanbid' ik zelfs, kennelijk, en VERVANGT zelfs de essentie waar het naar verwijst, mijn geliefde zelf.

Maar goed, aangezien jij het tweede gebod heel serieus neemt, mag ik aannemen dat jij inderdaad geen enkele afbeeldingen bezit: geen foto's, geen schilderijen, geen tekeningen, niets. Als je zegt: inderdaad, die heb ik niet, dan ben je consequent. Zeg je nee, die heb ik wel, MAAR IK DIEN OF AANBID ZE NIET, zeg je precies hetzelfde als ik. Alleen verwijt je mij aanbidding, omdat je nu eenmaal een fatale attributiefout maakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188805419
Gedachten kunnen ook aanbeden worden. Zowel de positieve als de negatieve, ook al gaan ze helemaal niet over een god. Zodra ze gelooft worden, worden ze aanbeden en kan dan ook benoemd worden als het hebben van een 'religie'. Is dat dan ook afgoderij.
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 19:53:56 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188805530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:47 schreef Oscar123 het volgende:
Gedachten kunnen ook aanbeden worden. Zowel de positieve als de negatieve, ook al gaan ze helemaal niet over een god. Zodra ze gelooft worden, worden ze aanbeden en kan dan ook benoemd worden als het hebben van een 'religie'. Is dat dan ook afgoderij.
Voor onze huis-iconoclasten waarschijnlijk wel.

In christelijke zin is afgoderij niets anders dan goddelijkheid toekennen aan andere personen of zaken dan God, en die andere personen of zaken aanbidden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188805928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Voor onze huis-iconoclasten waarschijnlijk wel.

In christelijke zin is afgoderij niets anders dan goddelijkheid toekennen aan andere personen of zaken dan God, en die andere personen of zaken aanbidden.
Nog even off-topic, Er zijn streng gelovige mensen die werkelijk in de gedachten geloven van een letterlijke hel en daarmee verkondigen dat de ongelovige allemaal naar die hel zullen gaan. Dat is een negatieve kwade gedachten, niets positiefs in te vinden. Zijn ze dan eigenlijk daarmee
het kwaad aan het aanbidden? Zo hoor ik bijvoorbeeld ook wel eens mensen die hele dagen lopen te vloeken, waarbij ik denk, ze zijn heel de dag aan het bidden.
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 20:31:44 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188806090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:18 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Nog even off-topic, Er zijn streng gelovige mensen die werkelijk in de gedachten geloven van een letterlijke hel en daarmee verkondigen dat de ongelovige allemaal naar die hel zullen gaan. Dat is een negatieve kwade gedachten, niets positiefs in te vinden. Zijn ze dan eigenlijk daarmee
het kwaad aan het aanbidden? Zo hoor ik bijvoorbeeld ook wel eens mensen die hele dagen lopen te vloeken, waarbij ik denk, ze zijn heel de dag aan het bidden.
Interessant idee. Persoonlijk denk ik dat geloven in een eeuwige martelplaats voor mensen, Gods eigen creaties, omdat ze om wat voor reden dan ook 'niet voldoen aan de vereisten', grenst aan het psychopathische. Ik bemerk bij een hoop die-hard gelovigen, van allerhande snit, wel een soort van verlekkerd sadisme, waarbij nog meer wordt uitgekeken naar de ellende en de pijn van anderen ('de vijanden', 'de ongelovigen', 'de ketters') dan naar de eigen gelukzaligheid in het paradijs. Het heeft iets uitermate pervers, het hele dogma van de hel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188806177
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen?

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
Als het gaat om het hebben van een relatie met iemand die anders geloofd dan gaat het niet meer om twee personen maar om vier personen in een relatie.
Twee echte personen en twee denkbeeldige personen. Dat lijkt mij net een beetje te veel.
  donderdag 5 september 2019 @ 20:54:15 #176
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188806327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 12:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat bedoel je met natuurlijke orde ?
Niet los van/buiten de natuurlijke processen.

Ik hou het expres hierbij om duidelijk te zijn. Mocht dat toch niet zo zijn hoor ik het graag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cause_Mayhem op 05-09-2019 21:17:55 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188807143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:18 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Nog even off-topic, Er zijn streng gelovige mensen die werkelijk in de gedachten geloven van een letterlijke hel en daarmee verkondigen dat de ongelovige allemaal naar die hel zullen gaan. Dat is een negatieve kwade gedachten, niets positiefs in te vinden. Zijn ze dan eigenlijk daarmee
het kwaad aan het aanbidden? Zo hoor ik bijvoorbeeld ook wel eens mensen die hele dagen lopen te vloeken, waarbij ik denk, ze zijn heel de dag aan het bidden.
Nee want dat is gewoon de werkelijkheid.
pi_188807190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Interessant idee. Persoonlijk denk ik dat geloven in een eeuwige martelplaats voor mensen, Gods eigen creaties, omdat ze om wat voor reden dan ook 'niet voldoen aan de vereisten', grenst aan het psychopathische. Ik bemerk bij een hoop die-hard gelovigen, van allerhande snit, wel een soort van verlekkerd sadisme, waarbij nog meer wordt uitgekeken naar de ellende en de pijn van anderen ('de vijanden', 'de ongelovigen', 'de ketters') dan naar de eigen gelukzaligheid in het paradijs. Het heeft iets uitermate pervers, het hele dogma van de hel.
Hiermee bedoel je mijn soort groep zeker ?
Mensen die daar niet in geloven doen te kort aan de Schrift.
De samenspraak tussen lazarus en de rijke man wordt een soort sprookje terwijl het echt ernst is anders had die samenspraak ook ergens anders over kunnen gaan.
  donderdag 5 september 2019 @ 22:07:29 #179
80382 manny
30 is best veel
pi_188807214
Mensen die geloven laten zich per definitie graag van alles wijsmaken, dat is immers de essentie van geloven. Als ze dan elkaar ook kunnen wijsmaken dat een relatie gaat werken, en als je daar dan allebei in gelooft dan komt het goed.

mooi principe dat geloven. Je gelooft er gewoon in. Punt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188807236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:00 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nee want dat is gewoon de werkelijkheid.
Kan jij een plek vinden en aan mij laten zien waar de hel echt/werkelijk bestaat, afgezien dan van jouw gedachte?
pi_188807246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:08 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Kan jij een plek vinden en aan mij laten zien waar de hel echt/werkelijk bestaat, afgezien dan van jouw gedachte?
Nee
Maar waarom zou er dan volgens jou wel een hemel zijn ?
of een niets ?
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:17:26 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hiermee bedoel je mijn soort groep zeker ?
Mensen die daar niet in geloven doen te kort aan de Schrift.
De samenspraak tussen lazarus en de rijke man wordt een soort sprookje terwijl het echt ernst is anders had die samenspraak ook ergens anders over kunnen gaan.
Mijn hele post over de absurditeit van je 'afgodsbeelden'-beschuldiging laat je maar even liggen?

Bedoel ik 'jouw soort'? Geen idee, kan niet zien hoe jij daarover denkt. Maar ik neem aan zoals de meeste normale mensen dat je het zien lijden van mensen niet echt tof vindt.

Te kort doen aan de Schrift? Op basis van wiens autoriteit? Wie bepaalt dat?

De samenspraak tussen Lazarus en de Rijke Man was een parabel, ofwel, beeldspraak. Daarbij vond deze plaats toen Jezus nog leefde en niet gekruisigd was, begraven en herrezen. Aangezien het Oordeel pas komt met zijn wederkomst, kan de Rijke Man niet in een 'hel' hebben gezeten, aangezien het Oordeel nog niet geveld is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188807326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nee
Maar waarom zou er dan volgens jou wel een hemel zijn ?
of een niets ?
Dus je antwoord is een nee.
Is het dan denkbeeldig of echt/werkelijkheid?
pi_188807341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn hele post over de absurditeit van je 'afgodsbeelden'-beschuldiging laat je maar even liggen?

Bedoel ik 'jouw soort'? Geen idee, kan niet zien hoe jij daarover denkt. Maar ik neem aan zoals de meeste normale mensen dat je het zien lijden van mensen niet echt tof vindt.

Te kort doen aan de Schrift? Op basis van wiens autoriteit? Wie bepaalt dat?

De samenspraak tussen Lazarus en de Rijke Man was een parabel, ofwel, beeldspraak. Daarbij vond deze plaats toen Jezus nog leefde en niet gekruisigd was, begraven en herrezen. Aangezien het Oordeel pas komt met zijn wederkomst, kan de Rijke Man niet in een 'hel' hebben gezeten, aangezien het Oordeel nog niet geveld is.
In de hades is wel mogelijk.
Al is het beeldspraak waarom zou de term hel er niet meer toe doen ?
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:22:14 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

In de hades is wel mogelijk.
Al is het beeldspraak waarom zou de term hel er niet meer toe doen ?
Krijg ik nog een reactie op mijn post aangaande de absurditeit van je aantijging dat Katholieken afgodsbeelden dienen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188807400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Krijg ik nog een reactie op mijn post aangaande de absurditeit van je aantijging dat Katholieken afgodsbeelden dienen?
Ja.
Ik ben geen fan van foto's
Het is absurd om te stellen dat je geen foto mag maken.
Maar doordat je ook niet achterkomt hoe Jezus er uit heeft gezien kan je geen foto maken.
pi_188807403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Krijg ik nog een reactie op mijn post aangaande de absurditeit van je aantijging dat Katholieken afgodsbeelden dienen?
Wil je nu mijn vraag beantwoorden ?
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:35:21 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:23 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja.
Ik ben geen fan van foto's
Het is absurd om te stellen dat je geen foto mag maken.
Maar doordat je ook niet achterkomt hoe Jezus er uit heeft gezien kan je geen foto maken.
Dit is je enige reactie op mijn post?

Oké...

Het is 'absurd' om te stellen dat je geen foto's mag maken...

Pak ik weer even jouw verzen erbij waarbij je weer een potentiële beeldenstorm wil ontketenen:

"U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is."

Huichelachtig. Meer heb ik niet te zeggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:36:33 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:23 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wil je nu mijn vraag beantwoorden ?
Hades is het dodenrijk... Wat zegt het Oude Testament over het dodenrijk? Daar is geen bewustzijn, de doden weten niets. Hoe kan de rijke man onbewust bewust lijden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188807589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is je enige reactie op mijn post?

Oké...

Het is 'absurd' om te stellen dat je geen foto's mag maken...

Pak ik weer even jouw verzen erbij waarbij je weer een potentiële beeldenstorm wil ontketenen:

"U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is."

Huichelachtig. Meer heb ik niet te zeggen.
Nee hoho
Het gaat om het maken van een voorwerp
Dat doe je niet met een foto. je legt enkel dat voorwerp vast.
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:37:56 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nee hoho
Het gaat om het maken van een voorwerp
Dat doe je niet met een foto. je legt enkel dat voorwerp vast.
Een foto is geen voorwerp?

Man, man, man... In hoeveel bochten ga je je nog wringen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188807605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een foto is geen voorwerp?

Man, man, man... In hoeveel bochten ga je je nog wringen?
Een foto is een afbeelding op een plat vlak vervaardigd door middel van fotografie. Een foto geeft relaties weer van objecten, voorwerpen, mensen of dieren uit de werkelijke wereld zoals gezien door de lens van een camera gedurende een (meestal korte) tijdperiode.[1
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:41:08 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807636
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Een foto is een afbeelding op een plat vlak vervaardigd door middel van fotografie. Een foto geeft relaties weer van objecten, voorwerpen, mensen of dieren uit de werkelijke wereld zoals gezien door de lens van een camera gedurende een (meestal korte) tijdperiode.[1
Ja, en, het blijft een afbeelding, een facsimile... een voorwerp.

Zo typisch weer dit...

"SCHRIFT ALLEEN! SCHRIFT ALLEEN!" briest de calvinist... Maar bij 'geen enkele afbeeldingen maken' schroomt deze letterknecht niet wat kiekjes te schieten van mensen, dieren, nou ja, alles wat op de aarde is... want dat is 'anders'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188807640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en, het blijft een afbeelding, een facsimile... een voorwerp.

Zo typisch weer dit...

"SCHRIFT ALLEEN! SCHRIFT ALLEEN!" briest de calvinist... Maar bij 'geen enkele afbeeldingen maken' schroomt deze letterknecht niet wat kiekjes te schieten van mensen, dieren, nou ja, alles wat op de aarde is... want dat is 'anders'.
https://veenendaal.sp.nl/(...)tien-geboden-gebod-2
https://www.holyhome.nl/deca2.html
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:45:50 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807688
quote:
Goh, een reformatorische column over het tweede gebod.

En, hoe verrassend, geen enkele melding over het feit dat er STENEN TAFELEN GEGRAVEERD WERDEN (voorwerpen), die kennelijk zo kostbaar waren dat ze in een speciaal daarvoor gebouwde kist opgeborgen moesten worden, noch over de gouden cherubs op de ark, de afbeeldingen in de tempel van Salomo en het visioen van Ezekiël.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188807703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh, een reformatorische column over het tweede gebod.

En, hoe verrassend, geen enkele melding over het feit dat er STENEN TAFELEN GEGRAVEERD WERDEN (voorwerpen), die kennelijk zo kostbaar waren dat ze in een speciaal daarvoor gebouwde kist opgeborgen moesten worden, noch over de gouden cherubs op de ark, de afbeeldingen in de tempel van Salomo en het visioen van Ezekiël.
Die werden ook niet aanbeden.
Het is van een SP'er dat moet jou wel aanslaan
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 22:47:41 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188807725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Die werden ook niet aanbeden.
Het is van een SP'er dat moet jou wel aanslaan
... beelden, altaren, heiligen, Maria, kruizen worden ook niet aanbeden... Hoe vaak moet je dit nog gezegd worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 september 2019 @ 23:19:37 #198
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188808271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh, een reformatorische column over het tweede gebod.

En, hoe verrassend, geen enkele melding over het feit dat er STENEN TAFELEN GEGRAVEERD WERDEN (voorwerpen), die kennelijk zo kostbaar waren dat ze in een speciaal daarvoor gebouwde kist opgeborgen moesten worden, noch over de gouden cherubs op de ark, de afbeeldingen in de tempel van Salomo en het visioen van Ezekiël.
Ten dienste van... Niet op zichzelf.

Alhoewel ik het alles dwaasheid vind. Gehechtheid aan regels/rituelen om met een boeddhistische inslag te spreken.
Of verlies van soevereiniteit om met het paganisme te spreken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 23:20:31 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188808290
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ten dienste van... Niet op zichzelf.
Hetzelfde geldt voor heiligenbeelden, altaren, iconen, kruizen. Staan ten dienste van... niet op zichzelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 september 2019 @ 23:23:51 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188808358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor heiligenbeelden, altaren, iconen, kruizen. Staan ten dienste van... niet op zichzelf.
Zie aanvulling.

Ik vind het een dwaze discussie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 23:27:58 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188808426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zie aanvulling.

Ik vind het een dwaze discussie.
Prima, voor mij is het wel belangrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 september 2019 @ 23:46:43 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188808753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Prima, voor mij is het wel belangrijk.
Waarom?

Voor jou is het toch oprecht? Waarom verdedig je jezelf tegen de regels en rituelen die een ander zichzelf oplegt?

Als jij wil dienen is dat jouw zaak. Dat doe jij op jouw manier. Own dat met wat meer trots. Leg uit wat je doet. Waarom je dat doet. Maar verdedig niet. Het is jouw pad.

Ikzelf dien niet, maar heb ook mijn manieren. Vind iemand wat anders, prima, hun leven, hun pad. Ik ga mezelf niet verdedigen, ik ga gewoon mijn pad en gun hun het hunne.
Ik vind het interessant om over hun pad te horen, misschien leer ik er zelfs wat van. Maar daar blijft het wel bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Beste debater 2022 donderdag 5 september 2019 @ 23:48:35 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188808787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom?

Voor jou is het toch oprecht? Waarom verdedig je jezelf tegen de regels en rituelen die een ander zichzelf oplegt?

Als jij wil dienen is dat jouw zaak. Dat doe jij op jouw manier. Own dat met wat meer trots. Leg uit wat je doet. Waarom je dat doet. Maar verdedig niet. Het is jouw pad.

Ikzelf dien niet, maar heb ook mijn manieren. Vind iemand wat anders, prima, hun leven, hun pad. Ik ga mezelf niet verdedigen, ik ga gewoon mijn pad en gun hun het hunne.
Ik vind het interessant om over hun pad te horen, misschien leer ik er zelfs wat van. Maar daar blijft het wel bij.
Ok.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188812195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:40 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Als het gaat om het hebben van een relatie met iemand die anders geloofd dan gaat het niet meer om twee personen maar om vier personen in een relatie.
Twee echte personen en twee denkbeeldige personen. Dat lijkt mij net een beetje te veel.
"2 denkbeeldige personen"?

:')
  vrijdag 6 september 2019 @ 11:33:41 #205
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188812709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zie aanvulling.

Ik vind het een dwaze discussie.
Zijn paganisten niet juist gek op beelden, altaren, et cetera?
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:21:35 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188814028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Zijn paganisten niet juist gek op beelden, altaren, et cetera?
Absoluut. De meeste iig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:25:01 #207
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188814095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Absoluut. De meeste iig.
Waarom vind je dat dan dwaasheid?
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:31:44 #208
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188814187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:25 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Waarom vind je dat dan dwaasheid?
Er staat ik vind het een dwaze discussie. Dat betekend wat anders.


Ik citeer mezelf voor de uitleg:

Waarom?

Voor jou is het toch oprecht? Waarom verdedig je jezelf tegen de regels en rituelen die een ander zichzelf oplegt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:42:21 #209
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188814346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:51 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

"2 denkbeeldige personen"?

:')
Ik vermoed dat deze reactie illustreert waarom het tussen jou en iemand die niet gelooft of een ander geloof heeft niet lukt. Je reageert hier smalend op iemand die een andere mening heeft. Binnen een relatie zal die ander op geloofsgebied dus hetzelfde moeten denken als jij, anders gaat het op lange termijn niet werken. Je geeft die ander namelijk niet de ruimte om iets anders te geloven.
pi_188815130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik vermoed dat deze reactie illustreert waarom het tussen jou en iemand die niet gelooft of een ander geloof heeft niet lukt. Je reageert hier smalend op iemand die een andere mening heeft. Binnen een relatie zal die ander op geloofsgebied dus hetzelfde moeten denken als jij, anders gaat het op lange termijn niet werken. Je geeft die ander namelijk niet de ruimte om iets anders te geloven.
Dit klopt wel.

Ik streef naar het ultieme geluk en jennah (paradijs). Het zou vreemd en egoïstisch zijn van mezelf mocht ik dit doel enkel voor mezelf hebben niet?

Je wilt het beste voor je gezin toch?
  vrijdag 6 september 2019 @ 14:42:10 #211
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188815209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:34 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dit klopt wel.

Ik streef naar het ultieme geluk en jennah (paradijs). Het zou vreemd en egoïstisch zijn van mezelf mocht ik dit doel enkel voor mezelf hebben niet?

Je wilt het beste voor je gezin toch?
Er zijn vele prima manieren waarop je kinderen kunt opvoeden. De perfecte opvoeding bestaat niet (maar de meeste mensen komen daar pas achter als het kind er al is).
pi_188815790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Er zijn vele prima manieren waarop je kinderen kunt opvoeden. De perfecte opvoeding bestaat niet (maar de meeste mensen komen daar pas achter als het kind er al is).
Mijn kinderen zullen islamtisch opgevoed worden. Laat daar gaan twijfel over bestaan :D

- edit -

[ Bericht 35% gewijzigd door naatje_1 op 06-09-2019 17:55:03 ]
pi_188815797
Iemand nog zin in 72 druiven?
  vrijdag 6 september 2019 @ 15:28:41 #214
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188815825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:26 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Mijn kinderen zullen islamtisch opgevoed worden. Laat daar gaan twijfel over bestaan :D
Met zo'n instelling verwacht ik dat je weinig kinderen zult krijgen. :D
pi_188815857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:28 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Met zo'n instelling verwacht ik dat je weinig kinderen zult krijgen. :D
Nou, als z'n geloofsgenoten een indicatie mogen zijn....
  vrijdag 6 september 2019 @ 15:34:08 #216
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188815906
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou, als z'n geloofsgenoten een indicatie mogen zijn....
In Nederland of buitenland?

Ik mag toch hopen dat moslima's ondertussen ook gewoon een leuke, redelijke vent zoeken. En niet iemand die vindt dat zijn ideeën blind opgevolgd moeten worden.
pi_188817506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:34 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dit klopt wel.

Ik streef naar het ultieme geluk en jennah (paradijs). Het zou vreemd en egoïstisch zijn van mezelf mocht ik dit doel enkel voor mezelf hebben niet?

Je wilt het beste voor je gezin toch?
Als jouw partner een christen zou zijn, christenen geloven in een hemel. Dat is zeg maar hun paradijs. En als je dan zegt dat jij het beste wil voor je gezin, je partner, zou het dan egoïstisch van je zijn om je partner die hemel/paradijs waar zij in geloofd en als doel voor ogen houdt niet te gunnen?
  vrijdag 6 september 2019 @ 18:17:51 #218
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188818468
Hoe past dit topic eigenlijk bij het beeld van vrome moslim dat je hier loopt te verkondigen?
ONZ / Wie wil mij snel pijpen?
pi_188819393
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 18:17 schreef Zilverberk het volgende:
Hoe past dit topic eigenlijk bij het beeld van vrome moslim dat je hier loopt te verkondigen?
ONZ / Wie wil mij snel pijpen?
Ja, dat is wat mensen doen, al eeuwen lang. Komische hè.
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 19:43:17 #220
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188819592
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 18:17 schreef Zilverberk het volgende:
Hoe past dit topic eigenlijk bij het beeld van vrome moslim dat je hier loopt te verkondigen?
ONZ / Wie wil mij snel pijpen?
F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 6 september 2019 @ 19:57:20 #221
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188819835
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Ik vind TS vrij humorloos overkomen. :Y
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 20:00:30 #222
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188819885
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:57 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik vind TS vrij humorloos overkomen. :Y
Dat kan je vinden, verder weinig relevant.

Nu weer over naar het onderwerp.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188819911
Dit topic is echt bizar. Liefde kan niet plaatsvinden door geloof? Wie verdedigt het geloof dan nog? Weg ermee. Waar hebben we het over. Wtfaq ouwe.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188819945
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Vroom? Waar heb je het over?
Normale mensen geloven niet in die onzin, dat begrijp je ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820044
newsflash voor jou : je mag niets als gelovige. Een denkbeeldig iemand vereren, dat mag je. En van alles mag je niet. Wat een feest. OM NIETS. Bizarre shit.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820071
Slavernij leek afgeschaft totdat de islam zijn intrede nam.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:10 schreef DoubleUU het volgende:
Slavernij leek afgeschaft totdat de islam zijn intrede nam.
Misschien ben jij verslaafd aan al jouw gedachten over de islam, ieder zijn drug.
pi_188820407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:24 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Misschien ben jij verslaafd aan al jouw gedachten over de islam, ieder zijn drug.
Sinds wanneer is islam een drug?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Sinds wanneer is islam een drug?
Niet de islam, jouw gedachten over de islam
pi_188820595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:31 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Niet de islam, jouw gedachten over de islam
Dat mag jij denken. Jij vindt de islam wel oke?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820701
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat mag jij denken. Jij vindt de islam wel oke?
Wat zij geloven is hun zaak, het is niet aan mij om voor hun te gaan bepalen waar ze in moeten geloven of niet.
pi_188820736
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:39 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Wat zij geloven is hun zaak, het is niet aan mij om voor hun te gaan bepalen waar ze in moeten geloven of niet.
Wat als over 100 jaar Nederland voor 50 % moslim is en jouw kinderen daarin moeten leven? Of boeit je dat niet?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 20:43:57 #233
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188820835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
newsflash voor jou : je mag niets als gelovige. Een denkbeeldig iemand vereren, dat mag je. En van alles mag je niet. Wat een feest. OM NIETS. Bizarre shit.
Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.

@Fushia2
Ik denk eigenlijk dat de vraag die gewichtiger is dan 'twee geloven op één kussen', twee culturen op één kussen. Vaak ligt er achter geloof een bepaalde cultuur en met sommige cultuurverschillen krijg je een clash. Echter, zelfs bij twee gezinnen kan je al cultuurverschillen ontwaren, dus samenleven met een ander komt er op neer je tot een andere cultuur te verhouden. Als dat niet lukt, faalt de relatie en dan maakt je soort geloof niet uit.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188820880
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.

@:fushia2
Ik denk eigenlijk dat de vraag die gewichtiger is dan 'twee geloven op één kussen', twee culturen op één kussen. Vaak ligt er achter geloof een bepaalde cultuur en met sommige cultuurverschillen krijg je een clash. Echter, zelfs bij twee gezinnen kan je al cultuurverschillen ontwaren, dus samenleven met een ander komt er op neer je tot een andere cultuur te verhouden. Als dat niet lukt, faalt de relatie en dan maakt je soort geloof niet uit.
Net zoals mensen vrijwillig kozen dood te gaan bij de Jones-club. Het zijn gewoon gebrainwashede mensen.
En dat jij het probeert recht te lullen terwijl je weet dat het krom is, en dat als admin zijnde. schaam je.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat als over 100 jaar Nederland voor 50 % moslim is en jouw kinderen daarin moeten leven? Of boeit je dat niet?
Als jij al in die denkbeeldige toekomst wil leven, ga je gang. Ik doe dat niet.
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 20:49:05 #236
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188820974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:45 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Net zoals mensen vrijwillig kozen dood te gaan bij de Jones-club. Het zijn gewoon gebrainwashede mensen.
En dat jij het probeert recht te lullen terwijl je weet dat het krom is, en dat als admin zijnde. schaam je.
Wie zegt dat ongelovigen niet gebrainwasht zijn?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188820985
Even voor de duidelijkheid : elke gelovige heeft bloed aan de handen voor hun geliefde fantasie. Voor wat jij wilt zijn duizenden, misschien wel miljoenen mensen vermoord. En dat vereer jij. Schaam je. Doe normaal.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188821062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:48 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Als jij al in die denkbeeldige toekomst wil leven, ga je gang. Ik doe dat niet.
Nee jij steekt je kop in het zand.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188821271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee jij steekt je kop in het zand.
Ik leef liever uit de realiteit van het hier en nu dan in een droomwereld te leven van een denkbeeldige toekomst.
pi_188821350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:57 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Ik leef liever uit de realiteit van het hier en nu dan in een droomwereld te leven van een denkbeeldige toekomst.
Je klinkt nogal dromerig voor iemand die niet in een droomwereld leeft..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188821428
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je klinkt nogal dromerig voor iemand die niet in een droomwereld leeft..
Begrijpelijk, mijn realiteit kan voor jou een droom zijn.
pi_188821452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:01 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Begrijpelijk, mijn realiteit kan voor jou een droom zijn.
Dream on ;)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188821856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dream on ;)
Dank je, jij ook in jouw denkbeeldige toekomst die niet bestaat.
pi_188830193
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:43 schreef naatje_1 het volgende:
Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.
Dus het is niet zo dat het doorgaans iets is waar je in geboren en geindoctrineerd bent, en dat in het ongelukkige geval dat je bijvoorbeeld een jehova's getuige of gereformeerd bent maakt dat wanneer je het geloof verlaat je ook gelijk vrijwel je gehele sociale kring/familie verliest? Oke...

Hebben 'islamitische' en 'joodse' jongetjes eigenlijk een keuze in de rituele verminking van hun penis? Hoe kunnen ze op die leeftijd precies een eigen keuze maken voor eender welk geloof?
pi_188830394
Eigenlijk is er ook niet een wezenlijk verschil tussen 'sekte' en 'geloof'. Sekte is vooral een term die gelovigen gebruiken over andere geloven om hun eigen geloof te valideren.
Conscience do cost.
pi_188857200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:38 schreef ems. het volgende:
Eigenlijk is er ook niet een wezenlijk verschil tussen 'sekte' en 'geloof'. Sekte is vooral een term die gelovigen gebruiken over andere geloven om hun eigen geloof te valideren.
Het enige verschil tussen een sekte en een geloof is het aantal aanhangers en de leeftijd ervan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188857247
Ik denk dat het lastig is bij twee geloven die allebei de nadruk leggen op dagelijkse gewoonten en gebruiken. Dan kom je meer praktische hindernissen tegen in je relatie, zoals de eet- en kledingsregels. Zelf zou ik denk ik best een relatie kunnen hebben met iemand met een ander geloof, en zolang diegene ook mijn geloof respecteert en me niet wil bekeren of iets dergelijks zou ik ook best bereid zijn om compromissen te sluiten qua levensstijl.
pi_188858311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat mag jij denken. Jij vindt de islam wel oke?
Leg mij eens uit wat er verkeerd is met de islam?

En begin niet over terroristen en aanslagen. Breivik is ook een "praktiserende" Christen, maar werd nooit bestempeld als terrorist. Gekken heb je overall.

Ik functioneer perfect in deze maatschappij.

:X :X
pi_188858338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Er zijn vele prima manieren waarop je kinderen kunt opvoeden. De perfecte opvoeding bestaat niet (maar de meeste mensen komen daar pas achter als het kind er al is).
De perfecte opvoeding is een islamitische opvoeding.

:P
pi_188858351
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Precies. Niet denken dat wij geen humor hebben.

Krijg ook geen rode oortjes wanneer men over seks praat ofzo.

:') :D
pi_188858377
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
newsflash voor jou : je mag niets als gelovige. Een denkbeeldig iemand vereren, dat mag je. En van alles mag je niet. Wat een feest. OM NIETS. Bizarre shit.
Wat mag ik niet dan? Ik voel mij helemaal niet bekert in mijn leven? :D
pi_188858386
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:51 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Breivik is ook een "praktiserende" Christen, maar werd nooit bestempeld als terrorist. Gekken heb je overall.
Sorry? Hij is veroordeeld voor terrorisme.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858813
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Sorry? Hij is veroordeeld voor terrorisme.
Ja, dit kan zijn maar kijk:

Stel dat ik morgen iemand op straat doodschiet zal ik ONMIDDELIJK als terrorist bestempeld worden. Ook zullen er toevallig wel mensen zijn die mij Allahu Akbar hebben horen roepen.

Mocht een niet-moslim morgen hetzelfde doen zal men spreken over een gestoorde man met problemen die mentale problemen heeft. Zijn geloof zal men er niet bij betrekken.
pi_188858834
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:29 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, dit kan zijn maar kijk:

Stel dat ik morgen iemand op straat doodschiet zal ik ONMIDDELIJK als terrorist bestempeld worden. Ook zullen er toevallig wel mensen zijn die mij Allahu Akbar hebben horen roepen.

Mocht een niet-moslim morgen hetzelfde doen zal men spreken over een gestoorde man met problemen die mentale problemen heeft. Zijn geloof zal men er niet bij betrekken.
Het gebeurt juist vaak andersom!

De terrorist in Den Haag is als 'verwarde man' bestempelt, terwijl hij op zijn FB berichten plaatste dat hij zoveel mogelijk ongelovigen wilde pakken.

Terwijl 4 kneuzen die een bierflesje tegen een moskee gooien als terroristen zijn veroordeeld.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator maandag 9 september 2019 @ 11:56:52 #255
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188859154
Jongens, wat heeft terrorisme te maken met het vraagstuk van dit topic? Blijf alsjeblieft ontopic! (dit geldt eveneens voor TS)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 9 september 2019 @ 11:57:28 #256
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188859164
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:29 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, dit kan zijn maar kijk:

Stel dat ik morgen iemand op straat doodschiet zal ik ONMIDDELIJK als terrorist bestempeld worden. Ook zullen er toevallig wel mensen zijn die mij Allahu Akbar hebben horen roepen.

Mocht een niet-moslim morgen hetzelfde doen zal men spreken over een gestoorde man met problemen die mentale problemen heeft. Zijn geloof zal men er niet bij betrekken.
Vind je dat heel gek?
  maandag 9 september 2019 @ 12:01:59 #257
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188859244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen?

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
Mijn zwager is Rooms katholiek opgevoed maar gelooft niets. Mijn zus is protestants en gaat iedere zondag met de kinderen, die dus ook geloven, naar de kerk. En dat gaat blijkbaar prima.

Zou niet werken in mijn relatie overigens...denk ik.. :{
pi_188859374
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mijn zwager is Rooms katholiek opgevoed maar gelooft niets. Mijn zus is protestants en gaat iedere zondag met de kinderen, die dus ook geloven, naar de kerk. En dat gaat blijkbaar prima.

Zou niet werken in mijn relatie overigens...denk ik.. :{
Het ligt aan de mate van gelovig zijn lijkt mij. Als je het alleen in naam bent, dan is het prima te doen lijkt mij.

Volg je echt de ge- en verboden op, dan gaat het niet, tenzij de ene zich aan de andere conformeert. En dat gaat dan ook vaak weer fout met de tijd, omdat je dan je echte aard verloochend voor iemand anders.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188863965
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het ligt aan de mate van gelovig zijn lijkt mij. Als je het alleen in naam bent, dan is het prima te doen lijkt mij.

Volg je echt de ge- en verboden op, dan gaat het niet, tenzij de ene zich aan de andere conformeert. En dat gaat dan ook vaak weer fout met de tijd, omdat je dan je echte aard verloochend voor iemand anders.
Denk wel dat dit klopt want als een persoon zich inderdaad helemaal gaat conformeren aan de wil en de eisen van de partner, dan is dat een facade, een rol die gespeeld wordt.
De (toekomstige) partner kan dan helemaal verlieft worden, alleen dan niet op de echte persoon maar op de facade.
Maar de persoon die zich helemaal conformeert en in die facade zit en leeft, heeft dan al geen goede relatie met zichzelf. Die persoon zelf kan geloven dat een ander alleen maar van hem of haar kan houden door die rol te spelen. En op die manier kan die persoon, die in die rol zit, zichzelf helemaal kwijt raken in die relatie want, wat moet die persoon wel allemaal doen of laten om die liefde van de partner te kunnen krijgen die hij of zij nodig denkt te hebben.
Bij iemand die zich op die manier gaat conformeren kan het zijn dat de partner en mensen uit zijn of haar directe omgeving hem of haar de aardigste persoon vinden die ze kennen, terwijl de persoon zelf een pest hekel kan hebben aan zichzelf. In zo'n geval kan die persoon toch geen goede relatie opbouwen als de relatie met zichzelf al niet goed is.
pi_188867857
- doe nou niet -

[ Bericht 97% gewijzigd door naatje_1 op 09-09-2019 22:27:31 ]
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188870084
- gewoon, nee, niet op die manier -

[ Bericht 93% gewijzigd door naatje_1 op 09-09-2019 22:27:46 ]
  maandag 9 september 2019 @ 21:53:59 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188870615
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:59 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Denk wel dat dit klopt want als een persoon zich inderdaad helemaal gaat conformeren aan de wil en de eisen van de partner, dan is dat een facade, een rol die gespeeld wordt.
De (toekomstige) partner kan dan helemaal verlieft worden, alleen dan niet op de echte persoon maar op de facade.
Maar de persoon die zich helemaal conformeert en in die facade zit en leeft, heeft dan al geen goede relatie met zichzelf. Die persoon zelf kan geloven dat een ander alleen maar van hem of haar kan houden door die rol te spelen. En op die manier kan die persoon, die in die rol zit, zichzelf helemaal kwijt raken in die relatie want, wat moet die persoon wel allemaal doen of laten om die liefde van de partner te kunnen krijgen die hij of zij nodig denkt te hebben.
Bij iemand die zich op die manier gaat conformeren kan het zijn dat de partner en mensen uit zijn of haar directe omgeving hem of haar de aardigste persoon vinden die ze kennen, terwijl de persoon zelf een pest hekel kan hebben aan zichzelf. In zo'n geval kan die persoon toch geen goede relatie opbouwen als de relatie met zichzelf al niet goed is.
Mwaw.

Ik denk meer dat het over wel of geen aversie gaat naar elkaars overtuiging.

Om een simpel vb te geven.
Stel ik trouw met een joods iemand. Die vindt het belangrijk dat thuis de OT spijswetten gelden.
Dan kan ik een aversie hebben. Stomme spijswetten, slaat nergens op. Of ik kan denken/zeggen, prima, zat lekkers, vind het prima zoals het is.

Afhankelijk van het persoon is het een offer/irritatie, of maakt het niets uit/zit er logica in/maakt het gewoon niet uit.

Bv een conservatief, maar niet religieus, persoon kan prima leven met mams is huismoeder en de kinderen worden wat strenger langs die lijn opgevoed. Zolang dat persoon geen persoonlijke aversie heeft naar dat betreffende geloof zullen er veel overeenkomsten zijn. Meer dan tegenstellingen.

Ik leef samen met atheisten, zelf richting anti theisten.
Maar toch werkt het. En ja some lachen ze wat om 'gekke CM' met haar 'heksendingen'. Maar ze accepteren het, geven het ruimte en aan het eind van de dag houden ze ook van min omdat dat deel van mij is. En andersom geld hetzelfde.

Is er begrip? Daar draait het om, zonder begrip houdt het op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188872223
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mwaw.

Ik denk meer dat het over wel of geen aversie gaat naar elkaars overtuiging.

Om een simpel vb te geven.
Stel ik trouw met een joods iemand. Die vindt het belangrijk dat thuis de OT spijswetten gelden.
Dan kan ik een aversie hebben. Stomme spijswetten, slaat nergens op. Of ik kan denken/zeggen, prima, zat lekkers, vind het prima zoals het is.

Afhankelijk van het persoon is het een offer/irritatie, of maakt het niets uit/zit er logica in/maakt het gewoon niet uit.

Bv een conservatief, maar niet religieus, persoon kan prima leven met mams is huismoeder en de kinderen worden wat strenger langs die lijn opgevoed. Zolang dat persoon geen persoonlijke aversie heeft naar dat betreffende geloof zullen er veel overeenkomsten zijn. Meer dan tegenstellingen.

Ik leef samen met atheisten, zelf richting anti theisten.
Maar toch werkt het. En ja some lachen ze wat om 'gekke CM' met haar 'heksendingen'. Maar ze accepteren het, geven het ruimte en aan het eind van de dag houden ze ook van min omdat dat deel van mij is. En andersom geld hetzelfde.

Is er begrip? Daar draait het om, zonder begrip houdt het op.
Conformeren is een gedrag waarbij iemand zich aan gaat passen aan wat een ander wilt om wat voor reden dan ook. En er zijn mensen die daar heel ver in kunnen gaan waarbij ze zichzelf helemaal weg kunnen cijferen zodat er niet veel van de eigen identiteit over blijft.
Bij aversie gaat het meer om een emotie.
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:10:27 #264
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188877066
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het ligt aan de mate van gelovig zijn lijkt mij. Als je het alleen in naam bent, dan is het prima te doen lijkt mij.
Je gelooft of niet, daar zit volgens mij weinig tussen. Je gelooft niet "een beetje". Mijn zus is "praktiserend". Ze bezoekt dan ook dingen als "reveilweken" en zo. Echt een he;le week jubelen, luisteren en zingen onder soortgenoten. Mijn nichtjes gaan mee, zwager blijft thuis.
quote:
Volg je echt de ge- en verboden op, dan gaat het niet, tenzij de ene zich aan de andere conformeert. En dat gaat dan ook vaak weer fout met de tijd, omdat je dan je echte aard verloochend voor iemand anders.
Kun je een voorbeeld noemen waar het fout gaat als je een gebod of verbod echt opvolgt?
pi_188877246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld noemen waar het fout gaat als je een gebod of verbod echt opvolgt?
Simpel: partner wil dat kind besneden wordt want dat moet van religie. Andere partner vindt dat terecht verminking van de lichamelijke integriteit.

Voedsel: partner wil niet dat varkensvlees gegeten wordt want mag niet van religie. Andere partner wil zijn ei met spek terecht niet opgeven.

En zo kan je nog wel even doorgaan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:35:15 #266
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188877494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Simpel: partner wil dat kind besneden wordt want dat moet van religie. Andere partner vindt dat terecht verminking van de lichamelijke integriteit.

Voedsel: partner wil niet dat varkensvlees gegeten wordt want mag niet van religie. Andere partner wil zijn ei met spek terecht niet opgeven.

En zo kan je nog wel even doorgaan.
Dat gaat op voor jodendom en islam. Mijn zus is gewoon christelijk (protestant), daar mag je gewoon varkensvlees eten en hoef je niet besneden te worden. Gedoopt zijn mijn nichtjes uiteraard wel.
pi_188877677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat gaat op voor jodendom en islam. Mijn zus is gewoon christelijk (protestant), daar mag je gewoon varkensvlees eten en hoef je niet besneden te worden. Gedoopt zijn mijn nichtjes uiteraard wel.
Ja dat klopt. Het gaat toch ook om een relatie tussen twee geloven? Tussen protestants en katholiek zal heden ten dage beter gaan omdat (in NL tenminste) de scherpe kantjes daar zo onderhand wel af zijn meestal.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 10 september 2019 @ 12:00:00 #268
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188877983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Het gaat toch ook om een relatie tussen twee geloven? Tussen protestants en katholiek zal heden ten dage beter gaan omdat (in NL tenminste) de scherpe kantjes daar zo onderhand wel af zijn meestal.
Mijn oma wist het nog zeker:

"2 geloven op 1 kussen - daar slaapt de duivel tussen"

:s)
pi_188878547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mijn oma wist het nog zeker:

"2 geloven op 1 kussen - daar slaapt de duivel tussen"

:s)
In de kern klopt dat natuurlijk ook gewoon.

En dat beperkt zich niet perse tot geloven, het is ook zo als je wereldvisie/houding compleet anders is.

Zo zal ik als rechtse vrije jonguh echt nooit een relatie met een linkse paarsharige SJW-feministe kunnen hebben.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:07:22 #270
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188878747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de kern klopt dat natuurlijk ook gewoon.

En dat beperkt zich niet perse tot geloven, het is ook zo als je wereldvisie/houding compleet anders is.

Zo zal ik als rechtse vrije jonguh echt nooit een relatie met een linkse paarsharige SJW-feministe kunnen hebben.
Dat dacht is vroeger ook van mezelf maar heb nu toch al weer aardig wat jaartjes een goede relatie met een feministe. En nee, ze heeft geen paars haar, wel intelligent en is heerlijk gewillig in bed. Die zijn er ook gewoon. .. :9
pi_188878999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je gelooft of niet, daar zit volgens mij weinig tussen. Je gelooft niet "een beetje".
De mate van religiositeit prima meetbaar te maken. De waarde die je hecht aan je overtuiging ("ik wéét dat dit de waarheid is" vs "ik kies voor deze waarheid"), de waarde die je hecht aan de leefregels (richtlijnen vs harde leefregels), de exclusiviteit van je eigen God ("alle godsdiensten aanbidden in essentie dezelfde god" vs "Alle andere wegen dan de mijne zijn volledig fout").

Natuurlijk, in essentie ben je wél of níet gelovig, maar de mate van religiositeit verschilt wel degelijk.
Extremistisch gematigd.
pi_188879947
[quote]0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Simpel: partner wil dat kind besneden wordt want dat moet van religie. Andere partner vindt dat terecht verminking van de lichamelijke integriteit.

Voedsel: partner wil niet dat varkensvlees gegeten wordt want mag niet van religie. Andere partner wil zijn ei met spek terecht niet opgeven.

En zo kan je nog wel even doorgaan.

De religie waar de partner in geloofd heeft te maken met zijn identiteit. Als hij dus wil dat zijn kind besneden wordt heeft dat eigenlijk niet meer met het kind te maken of met zijn partner, maar met zijn eigen identiteit, wie hij is volgens zijn religie. Het draait dus om hem zelf. Zijn partner die niet wil dat het kind besneden wordt, dat heeft niets te maken met een identiteit.
Dat lijkt mij gewoon een reactie vanuit een gezond verstand. Want met een gezond verstand ga je toch niet snijden in een gezond lichaam.
pi_188880415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de kern klopt dat natuurlijk ook gewoon.

En dat beperkt zich niet perse tot geloven, het is ook zo als je wereldvisie/houding compleet anders is.

Zo zal ik als rechtse vrije jonguh echt nooit een relatie met een linkse paarsharige SJW-feministe kunnen hebben.
Denken dat rechts vrijheid biedt :D :D
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:22:33 #274
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188880428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk. En al die zaken zijn voor mij weer totaal onbespreekbaar. Ik ben geen religieuze fanaticus die denkt in het jaar 700 te leven immers.

Zodoende, het werkt nooit.
Als je er dermate met gestrekt been in gaat, zal dat zeker niet werken nee.
Gelukkig is niet iedereen even inflexibel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_188889986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:21 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Denken dat rechts vrijheid biedt :D :D
Meer dan religie in ieder geval, dat valt toch echt niet te ontkennen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188890115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Als je er dermate met gestrekt been in gaat, zal dat zeker niet werken nee.
Gelukkig is niet iedereen even inflexibel.
Oh ja, geen varkensvlees zelfs in je koelkast hebben is wel flexibel?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188891954
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Meer dan religie in ieder geval, dat valt toch echt niet te ontkennen.
Droom verder jongeman. Rechts heeft nog nooit bewezen democratisch te werk te gaan.
pi_188891959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja, geen varkensvlees zelfs in je koelkast hebben is wel flexibel?
Waarom zou je varkensvlees in je koelkast willen.

:r
pi_188892001
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:53 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Rechts heeft nog nooit bewezen democratisch te werk te gaan.
:|W
Rechts is per definitie onderdeel van het democratische proces. Dit integendeel tot oa jouw religie die een theocratie als doel heeft. Per definitie on-democratisch dus.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188892004
Als mijn zusje met een ongelovige thuis komt is zij mijn zusje niet meer. Ik zou zelf nooit een ongelovige trouwen tenzij ze bereid is om naar het woord van Allah te leven.
pi_188892018
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:54 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom zou je varkensvlees in je koelkast willen.

:r
Omdat het heerlijk is.
Ei met spek :9
Varkensrollade :9
Pulled pork :9

Waarom zou je het niet willen? Oh ja. 'Omdat het niet van god mag'.... :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 11 september 2019 @ 11:27:10 #282
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188892403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:54 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom zou je varkensvlees in je koelkast willen.

:r
Je beseft dat je met deze opmerking je eigen topic compleet ongeloofwaardig maakt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_188894686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat het heerlijk is.
Ei met spek :9
Varkensrollade :9
Pulled pork :9

Waarom zou je het niet willen? Oh ja. 'Omdat het niet van god mag'.... :')
:'( :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:27 schreef avotar het volgende:

[..]

Je beseft dat je met deze opmerking je eigen topic compleet ongeloofwaardig maakt?
:'( :'(

noooooooooo ahahahhaa
pi_188894704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:56 schreef Nerdslayer het volgende:
Als mijn zusje met een ongelovige thuis komt is zij mijn zusje niet meer. Ik zou zelf nooit een ongelovige trouwen tenzij ze bereid is om naar het woord van Allah te leven.
Allahu Snackbar ja

:D :D

astaghfirullah
pi_188895241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:27 schreef avotar het volgende:

[..]

Je beseft dat je met deze opmerking je eigen topic compleet ongeloofwaardig maakt?
Hij laat slechts zien hoe enorm onmogelijk veel moslims in de praktijk zijn. Het werkt altijd maar 1 kant op bij hun. De islamkant op.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 11 september 2019 @ 14:54:29 #286
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188896097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij laat slechts zien hoe enorm onmogelijk veel moslims in de praktijk zijn. Het werkt altijd maar 1 kant op bij hun. De islamkant op.
Nee, dat is veel te generaliserend.
Gelukkig weet ik in de praktijk dat het ook anders kan.

Er zijn echt wel compromissen mogelijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_188896410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:27 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Allahu Snackbar ja

:D :D

astaghfirullah
Wat kom je stoer doen a kaffir
  woensdag 11 september 2019 @ 17:22:51 #288
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188898119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja, geen varkensvlees zelfs in je koelkast hebben is wel flexibel?
In veel gevallen is dat niet eens zo. Maar zelfs als dat wel zo is blijft er nog heel erg veel over wat well in die koelkast kan.

De vraag is dan ook niet zozeer of varkensvlees in de koelkast mag, maar of jij dat als groot offer ziet. Jij voor je gevoel dik moet inleveren.

Het gaat erom of dat varkensvlees in je koelkast iets is wat jou veel kost, of dat je wat wel in die koelkast is helemaal prima vindt, je dat varkensvlees niet echt mist.

Alles staat of valt bij heb je een aversie, of ligt het prima in jouw lijn?
Bij jou is dat antwoord duidelijk. Zelfs geen varkensvlees (maar wel 1001 andere heerlijke dingen) is voor jou een offer, voel je je niet ok over.
Voor jou werkt dat dus niet, zou ten koste van jou gaan. Dat is ok, dat is jouw overtuiging.

Een relatie werkt niet als het voor jouw gevoel meer kost dan het oplevert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 11 september 2019 @ 17:24:46 #289
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188898149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:54 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom zou je varkensvlees in je koelkast willen.

:r
Dat zeg je enkel omdat je nooit uitgebakken spek hebt geproefd oa.
Varkensvlees is echt vet lekker.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188906175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij laat slechts zien hoe enorm onmogelijk veel moslims in de praktijk zijn. Het werkt altijd maar 1 kant op bij hun. De islamkant op.
:') :') :') :')
pi_188906186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:15 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Wat kom je stoer doen a kaffir
Nou nou nou, Hans heeft 3 woordjes Arabisch geleerd. Als je Allah swt zou vrezen zou je gelijk je sig aanpassen.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:12:05 #292
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188907584
Ik moet nu denken aan Allah's Afbakbar op de Zwarte Cross. Geef toe, die was goed gevonden.
pi_188910946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik moet nu denken aan Allah's Afbakbar op de Zwarte Cross. Geef toe, die was goed gevonden.
Goh ja, ik heb er op zich weinig problemen mee. Humor moet tot een bepaalde grens wel kunnen. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.

Maar wat miij wel opvalt is dat je dit niet zou moeten proberen met de joden. Dan staat gelijk het hele land in rep en roer.

Beste voorbeeld: je kan vervolgd worden als je de holocaust deels ontkent. :') :')

(en hiermee bedoel ik zelf niks mee, het valt mij gewoon op)
  donderdag 12 september 2019 @ 15:25:56 #294
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188911324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:56 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Goh ja, ik heb er op zich weinig problemen mee. Humor moet tot een bepaalde grens wel kunnen. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.

Maar wat miij wel opvalt is dat je dit niet zou moeten proberen met de joden. Dan staat gelijk het hele land in rep en roer.

Beste voorbeeld: je kan vervolgd worden als je de holocaust deels ontkent. :') :')

(en hiermee bedoel ik zelf niks mee, het valt mij gewoon op)
Wat een rare vergelijking. De holocaust ontkennen heeft niets met humor te maken. En een grap maken over de holocaust is niet strafbaar (al zullen veel mensen het wel smakeloos vinden).

Verder heb ik nooit begrepen wat er nou zo erg is aan een profeet afbeelden. Wij katholieken hebben prachtige beelden van allerlei heiligen, engelen en Jezus zelf, zolang je de beelden zelf niet gaat aanbidden is er niks mis mee.
pi_188911430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:56 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Goh ja, ik heb er op zich weinig problemen mee. Humor moet tot een bepaalde grens wel kunnen. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.

Maar wat miij wel opvalt is dat je dit niet zou moeten proberen met de joden. Dan staat gelijk het hele land in rep en roer.

Beste voorbeeld: je kan vervolgd worden als je de holocaust deels ontkent. :') :')

(en hiermee bedoel ik zelf niks mee, het valt mij gewoon op)
Ik geloof in de maangod. Een halve sikkel afbeelden vind ik blasfemie en veel te ver gaan.
-
pi_188911544
Ik snap trouwens ook niet waarom holocaustontkenning strafbaar is, maar dat terzijde.

Het probleem met de islam is de verheiliging van de koran als "letterlijk gedicteerd woord van god" en van Mohammed als persoon.

Welkom in Nederland. Als je er niet tegen kunt dat mensen je religie bespotten of profeten afbeelden, zit je in het verkeerde land. Niet dat ik die bespotting aanmoedig, maar het taboe dat er nu op heerst is schadelijk voor onze maatschappij en democratie.
-
  donderdag 12 september 2019 @ 15:46:18 #297
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188911634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:41 schreef Haushofer het volgende:
Welkom in Nederland. Als je er niet tegen kunt dat mensen je religie bespotten of profeten afbeelden, zit je in het verkeerde land. Niet dat ik die bespotting aanmoedig, maar het taboe dat er nu op heerst is schadelijk voor onze maatschappij en democratie.
Christenen kunnen hier gemiddeld trouwens veel beter tegen dan moslims.
pi_188911757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:46 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Christenen kunnen hier gemiddeld trouwens veel beter tegen dan moslims.
Ja. Ik moet de eerste Life of Brian Muslimstyle nog zien.

Voorzie dan weer hysterische taferelen en moordpartijen.

Wat dat betreft is een deel van de islamitische wereld een bipolaire tijdbom.
-
pi_188912156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:56 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.



Oh noes wat errrurg!!!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator donderdag 12 september 2019 @ 22:19:47 #300
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188918529
Ik denk niet dat hier nog heel veel uit komt aangaande dit onderwerp, voor vragen aangaande Islam kan je hier terecht: F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #17
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')