Niet los van/buiten de natuurlijke processen.quote:Op donderdag 5 september 2019 12:17 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Wat bedoel je met natuurlijke orde ?
Nee want dat is gewoon de werkelijkheid.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:18 schreef Oscar123 het volgende:
[..]
Nog even off-topic, Er zijn streng gelovige mensen die werkelijk in de gedachten geloven van een letterlijke hel en daarmee verkondigen dat de ongelovige allemaal naar die hel zullen gaan. Dat is een negatieve kwade gedachten, niets positiefs in te vinden. Zijn ze dan eigenlijk daarmee
het kwaad aan het aanbidden? Zo hoor ik bijvoorbeeld ook wel eens mensen die hele dagen lopen te vloeken, waarbij ik denk, ze zijn heel de dag aan het bidden.
Hiermee bedoel je mijn soort groep zeker ?quote:Op donderdag 5 september 2019 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Interessant idee. Persoonlijk denk ik dat geloven in een eeuwige martelplaats voor mensen, Gods eigen creaties, omdat ze om wat voor reden dan ook 'niet voldoen aan de vereisten', grenst aan het psychopathische. Ik bemerk bij een hoop die-hard gelovigen, van allerhande snit, wel een soort van verlekkerd sadisme, waarbij nog meer wordt uitgekeken naar de ellende en de pijn van anderen ('de vijanden', 'de ongelovigen', 'de ketters') dan naar de eigen gelukzaligheid in het paradijs. Het heeft iets uitermate pervers, het hele dogma van de hel.
Kan jij een plek vinden en aan mij laten zien waar de hel echt/werkelijk bestaat, afgezien dan van jouw gedachte?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee want dat is gewoon de werkelijkheid.
Neequote:Op donderdag 5 september 2019 22:08 schreef Oscar123 het volgende:
[..]
Kan jij een plek vinden en aan mij laten zien waar de hel echt/werkelijk bestaat, afgezien dan van jouw gedachte?
Mijn hele post over de absurditeit van je 'afgodsbeelden'-beschuldiging laat je maar even liggen?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Hiermee bedoel je mijn soort groep zeker ?
Mensen die daar niet in geloven doen te kort aan de Schrift.
De samenspraak tussen lazarus en de rijke man wordt een soort sprookje terwijl het echt ernst is anders had die samenspraak ook ergens anders over kunnen gaan.
Dus je antwoord is een nee.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:09 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee
Maar waarom zou er dan volgens jou wel een hemel zijn ?
of een niets ?
In de hades is wel mogelijk.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hele post over de absurditeit van je 'afgodsbeelden'-beschuldiging laat je maar even liggen?
Bedoel ik 'jouw soort'? Geen idee, kan niet zien hoe jij daarover denkt. Maar ik neem aan zoals de meeste normale mensen dat je het zien lijden van mensen niet echt tof vindt.
Te kort doen aan de Schrift? Op basis van wiens autoriteit? Wie bepaalt dat?
De samenspraak tussen Lazarus en de Rijke Man was een parabel, ofwel, beeldspraak. Daarbij vond deze plaats toen Jezus nog leefde en niet gekruisigd was, begraven en herrezen. Aangezien het Oordeel pas komt met zijn wederkomst, kan de Rijke Man niet in een 'hel' hebben gezeten, aangezien het Oordeel nog niet geveld is.
Krijg ik nog een reactie op mijn post aangaande de absurditeit van je aantijging dat Katholieken afgodsbeelden dienen?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:19 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
In de hades is wel mogelijk.
Al is het beeldspraak waarom zou de term hel er niet meer toe doen ?
Ja.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Krijg ik nog een reactie op mijn post aangaande de absurditeit van je aantijging dat Katholieken afgodsbeelden dienen?
Wil je nu mijn vraag beantwoorden ?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Krijg ik nog een reactie op mijn post aangaande de absurditeit van je aantijging dat Katholieken afgodsbeelden dienen?
Dit is je enige reactie op mijn post?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:23 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja.
Ik ben geen fan van foto's
Het is absurd om te stellen dat je geen foto mag maken.
Maar doordat je ook niet achterkomt hoe Jezus er uit heeft gezien kan je geen foto maken.
Hades is het dodenrijk... Wat zegt het Oude Testament over het dodenrijk? Daar is geen bewustzijn, de doden weten niets. Hoe kan de rijke man onbewust bewust lijden?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:23 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Wil je nu mijn vraag beantwoorden ?
Nee hohoquote:Op donderdag 5 september 2019 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is je enige reactie op mijn post?
Oké...
Het is 'absurd' om te stellen dat je geen foto's mag maken...
Pak ik weer even jouw verzen erbij waarbij je weer een potentiële beeldenstorm wil ontketenen:
"U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is."
Huichelachtig. Meer heb ik niet te zeggen.
Een foto is geen voorwerp?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:37 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee hoho
Het gaat om het maken van een voorwerp
Dat doe je niet met een foto. je legt enkel dat voorwerp vast.
Een foto is een afbeelding op een plat vlak vervaardigd door middel van fotografie. Een foto geeft relaties weer van objecten, voorwerpen, mensen of dieren uit de werkelijke wereld zoals gezien door de lens van een camera gedurende een (meestal korte) tijdperiode.[1quote:Op donderdag 5 september 2019 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een foto is geen voorwerp?
Man, man, man... In hoeveel bochten ga je je nog wringen?
Ja, en, het blijft een afbeelding, een facsimile... een voorwerp.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:38 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Een foto is een afbeelding op een plat vlak vervaardigd door middel van fotografie. Een foto geeft relaties weer van objecten, voorwerpen, mensen of dieren uit de werkelijke wereld zoals gezien door de lens van een camera gedurende een (meestal korte) tijdperiode.[1
https://veenendaal.sp.nl/(...)tien-geboden-gebod-2quote:Op donderdag 5 september 2019 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en, het blijft een afbeelding, een facsimile... een voorwerp.
Zo typisch weer dit...
"SCHRIFT ALLEEN! SCHRIFT ALLEEN!" briest de calvinist... Maar bij 'geen enkele afbeeldingen maken' schroomt deze letterknecht niet wat kiekjes te schieten van mensen, dieren, nou ja, alles wat op de aarde is... want dat is 'anders'.
Goh, een reformatorische column over het tweede gebod.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:41 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
https://veenendaal.sp.nl/(...)tien-geboden-gebod-2
Die werden ook niet aanbeden.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, een reformatorische column over het tweede gebod.
En, hoe verrassend, geen enkele melding over het feit dat er STENEN TAFELEN GEGRAVEERD WERDEN (voorwerpen), die kennelijk zo kostbaar waren dat ze in een speciaal daarvoor gebouwde kist opgeborgen moesten worden, noch over de gouden cherubs op de ark, de afbeeldingen in de tempel van Salomo en het visioen van Ezekiël.
... beelden, altaren, heiligen, Maria, kruizen worden ook niet aanbeden... Hoe vaak moet je dit nog gezegd worden?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:46 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Die werden ook niet aanbeden.
Het is van een SP'er dat moet jou wel aanslaan
Ten dienste van... Niet op zichzelf.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, een reformatorische column over het tweede gebod.
En, hoe verrassend, geen enkele melding over het feit dat er STENEN TAFELEN GEGRAVEERD WERDEN (voorwerpen), die kennelijk zo kostbaar waren dat ze in een speciaal daarvoor gebouwde kist opgeborgen moesten worden, noch over de gouden cherubs op de ark, de afbeeldingen in de tempel van Salomo en het visioen van Ezekiël.
Hetzelfde geldt voor heiligenbeelden, altaren, iconen, kruizen. Staan ten dienste van... niet op zichzelf.quote:Op donderdag 5 september 2019 23:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ten dienste van... Niet op zichzelf.
Zie aanvulling.quote:Op donderdag 5 september 2019 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor heiligenbeelden, altaren, iconen, kruizen. Staan ten dienste van... niet op zichzelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |