abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188786543
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Maar wij moslims zien dit niet als een historisch feit.
https://www.realtalk.nl/a(...)g-tot-de-opstanding/
pi_188786549
quote:
soera 4, 157 (met als kernuitspraak: “Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd.”)
pi_188786561
155 Maar, vanwege het verbreken van hun verdrag, hun ongeloof aan Gods tekenen, het zonder enig recht doden van de profeten […] 156 en wegens hun ongeloof, hun geweldige kwaadsprekerij over Marjam, 157 hun zeggen: “Wij hebben de masieh ‘Isa, de zoon van Marjam, Gods gezant gedood.” ? Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd. Zij die het daarover oneens zijn, verkeren erover in twijfel. Zij hebben er behalve het afgaan op vermoedens geen kennis van; zij hebben hem vast en zeker niet gedood. 158 Echter, God heeft hem tot Zich omhooggebracht. God is machtig en wijs. […]
160 Wegens de ongerechtigheid dus van hen die het jodendom aanhangen, hebben Wij hun goede dingen verboden die hun waren toegestaan en ook wegens het versperren van Gods weg voor velen, 161 wegens het nemen van woeker, hoewel het hun verboden was, en het door bedrog verteren van de bezittingen van de mensen: Wij hebben voor de ongelovigen onder hen een pijnlijke bestraffing klaargemaakt. 162 Maar zij onder hen die een diepgewortelde kennis hebben en de gelovigen, omdat zij geloven in wat naar jou is neergezonden en in wat voor jouw tijd is neergezonden, zij namelijk die de salaat verrichten, die de zakaat geven en die in God en de laatste dag geloven, zij zijn het die Wij een geweldig loon zullen geven.

— Soera 4, 155-162
pi_188786575
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:58 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dat hij NIET gekruisigd werd.
Wel eens de Bijbel gelezen en wat vond je er van ?
pi_188786579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:57 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Stel ik mij geen vragen bij :D
Geloven als een dom kind, zeggen ze niet voor niets.

"Houdt jij ze arm, houdt ik ze dom", zei de geestelijke tegen de koning.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188786589
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Hey, onderschat de waarde niet van een goede verzegeling! Je wil niet dat iemand met je wijn gerotzooid heeft!
Belangrijk. Zeker in het onfysieke hiernamaals natuurlijk. Waar gegiste suikers je niet bestaande darmstelsel anders zouden kunnen beschadigen denk ik? :{
pi_188786597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:00 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

soera 4, 157 (met als kernuitspraak: “Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd.”)
Jezus toch de Messias van de Joden?

4.157. En om hun [de Joden] zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", – maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), – doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

Iedereen weet dat de Joden Jezus niet als de Messias beschouwden. En toch zeggen zij volgens Allah in de eerste vorm meervoud: “Wij hebben de Messias, boodschapper van Allah gedood.” Als zij hem niet als Messias erkennen zullen zij dus zo niet spreken. Hier is duidelijk een moslim (Mohammed?) aan het woord die spreekt over Jezus als een Messias en Boodschapper van Allah.
Wat vind je hiervan ?
pi_188786630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wel eens de Bijbel gelezen en wat vond je er van ?
Ik zat op een Christelijke school en ik heb verplicht de Bijbel moeten lezen. Het oude testament kan ik mij wel ergens in vinden, maar het nieuwe testament niet echt.

Maar wat valt mij op?

- Hoe kan de Paus, een levend persoon, mensen heilig verklaren?
- Waarom mag een priester niet trouwen? Dit gaat tegen in tegen natuurlijke behoeftes?
- Hoe haal je het in je hoofd om profeten/god af te beelden?
- Waarom moet je in de kerk biechten tov een pastoor en niet rechtstreeks tot God?
- De katholieke godsdienst lijkt meer op een bedrijf. Je hebt priesters, bisschopen, aartsbischoppen, diakens (ofzo), misdienaars......
- De rol van de iman is niet identiek aan deze van een priester
- .....
pi_188786646
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Geloven als een dom kind, zeggen ze niet voor niets.

"Houdt jij ze arm, houdt ik ze dom", zei de geestelijke tegen de koning.
Lekker vrijgevochten kereltje ben jij :D

Wat voor baan heb je eigenlijk? Ben best benieuwd? :D
pi_188786655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:08 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Lekker vrijgevochten kereltje ben jij :D

Wat voor baan heb je eigenlijk? Ben best benieuwd? :D
Ik werk bij een multi-national.

Dat je die uitdrukking niet kent, verbaast me dan weer niets...
pi_188786669
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik werk bij een multi-national.

Dat je die uitdrukking niet kent, verbaast me dan weer niets...
Ja, maar wat voor baan heb je?
pi_188786713
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gelukkig is de wijn wel goed verpakt zo na de dood in het paradijs _O-

SAHIH INTERNATIONAL
They will be given to drink [pure] wine [which was] sealed.

https://quran.com/83/25-26
Moslims mogen geen alcohol.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188786717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik zat op een Christelijke school en ik heb verplicht de Bijbel moeten lezen. Het oude testament kan ik mij wel ergens in vinden, maar het nieuwe testament niet echt.

Maar wat valt mij op?

- Hoe kan de Paus, een levend persoon, mensen heilig verklaren?
- Waarom mag een priester niet trouwen? Dit gaat tegen in tegen natuurlijke behoeftes?
- Hoe haal je het in je hoofd om profeten/god af te beelden?
- Waarom moet je in de kerk biechten tov een pastoor en niet rechtstreeks tot God?
- De katholieke godsdienst lijkt meer op een bedrijf. Je hebt priesters, bisschopen, aartsbischoppen, diakens (ofzo), misdienaars......
- De rol van de iman is niet identiek aan deze van een priester
- .....
1e. Kan hij niet. Enkel God kan de mens bekeren En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont. romeinen 8 vers 1-17
2. Geen idee, rooms verzinsel ben protestants
3. Ben ik op tegen zoals ik al gezegd hebt. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God, Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen. exodus, Deuteronomium , tien geboden
4. Biechten is op zich niets mis mee (kan als vertrouwenspersoon fungeren) Maar hij kan niet je zonde vergeven)
5. Als protestant heb ik niet veel met die structuren. Paus denkt de vervanger te wezen van de apostelen.
pi_188786733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Moslims mogen geen alcohol.
Na de dood wel! Hele rivieren vol ermee!
pi_188786745
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Na de dood wel! Hele rivieren vol ermee!
Whut???
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188786780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:15 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
- edit -
Volgens mij is het geen islamitische deugd om op te scheppen over het aardse

[ Bericht 19% gewijzigd door naatje_1 op 04-09-2019 15:57:39 ]
pi_188786789
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat boeit trouwens wereldse zaken als een 'dikke auto' een moslim? Dat soort ijdelheid is toch haram? Hmmm....
Ijdelheid der Ijdelheden het is al ijdelheid.
pi_188786799
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ijdelheid der Ijdelheden het is al ijdelheid.
Het is inderdaad niet toegestaan volgens den islam. Maar ik krijg het idee dat Fushia2 de koran en hadiths maar erg slecht kent...
pi_188786803
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat boeit trouwens wereldse zaken als een 'dikke auto' een moslim? Dat soort ijdelheid is toch haram? Hmmm....
Zoals ik al zei, ik ben niet perfect.

Vind het altijd heerlijk om islam haters te zien haten. Succesvolle moslims, ja ze bestaan! :D

Zeker wanneer ik tijdens het weekend aan de kant wordt gezet door de arm der wet.

:D :D
pi_188786828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Kan je ingaan op mijn argumentaties ?
Beter dan deze flauwekul he
Ja, ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo bekend ben met protestanten. Weet enkel dat een dominee mag trouwen.

:D
pi_188786841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet toegestaan volgens den islam. Maar ik krijg het idee dat Fushia2 de koran en hadiths maar erg slecht kent...

Altijd grappig wanneer kaffirs je proberen te pakken op je geloof.
pi_188786910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:21 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Altijd grappig wanneer kaffirs je proberen te pakken op je geloof.
Zou je ons de culturele lading van dit woord eens uit kunnen leggen?
pi_188786923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:20 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo bekend ben met protestanten. Weet enkel dat een dominee mag trouwen.

maar wat vind je van deze argumentaties ?
pi_188786925
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zou je ons de culturele lading van dit woord eens uit kunnen leggen?
neen
pi_188786950
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:28 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

neen
;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')