abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188808426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zie aanvulling.

Ik vind het een dwaze discussie.
Prima, voor mij is het wel belangrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 september 2019 @ 23:46:43 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188808753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Prima, voor mij is het wel belangrijk.
Waarom?

Voor jou is het toch oprecht? Waarom verdedig je jezelf tegen de regels en rituelen die een ander zichzelf oplegt?

Als jij wil dienen is dat jouw zaak. Dat doe jij op jouw manier. Own dat met wat meer trots. Leg uit wat je doet. Waarom je dat doet. Maar verdedig niet. Het is jouw pad.

Ikzelf dien niet, maar heb ook mijn manieren. Vind iemand wat anders, prima, hun leven, hun pad. Ik ga mezelf niet verdedigen, ik ga gewoon mijn pad en gun hun het hunne.
Ik vind het interessant om over hun pad te horen, misschien leer ik er zelfs wat van. Maar daar blijft het wel bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188808787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom?

Voor jou is het toch oprecht? Waarom verdedig je jezelf tegen de regels en rituelen die een ander zichzelf oplegt?

Als jij wil dienen is dat jouw zaak. Dat doe jij op jouw manier. Own dat met wat meer trots. Leg uit wat je doet. Waarom je dat doet. Maar verdedig niet. Het is jouw pad.

Ikzelf dien niet, maar heb ook mijn manieren. Vind iemand wat anders, prima, hun leven, hun pad. Ik ga mezelf niet verdedigen, ik ga gewoon mijn pad en gun hun het hunne.
Ik vind het interessant om over hun pad te horen, misschien leer ik er zelfs wat van. Maar daar blijft het wel bij.
Ok.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188812195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:40 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Als het gaat om het hebben van een relatie met iemand die anders geloofd dan gaat het niet meer om twee personen maar om vier personen in een relatie.
Twee echte personen en twee denkbeeldige personen. Dat lijkt mij net een beetje te veel.
"2 denkbeeldige personen"?

:')
  vrijdag 6 september 2019 @ 11:33:41 #205
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188812709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zie aanvulling.

Ik vind het een dwaze discussie.
Zijn paganisten niet juist gek op beelden, altaren, et cetera?
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:21:35 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188814028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Zijn paganisten niet juist gek op beelden, altaren, et cetera?
Absoluut. De meeste iig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:25:01 #207
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188814095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Absoluut. De meeste iig.
Waarom vind je dat dan dwaasheid?
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:31:44 #208
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188814187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:25 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Waarom vind je dat dan dwaasheid?
Er staat ik vind het een dwaze discussie. Dat betekend wat anders.

Ik citeer mezelf voor de uitleg:

Waarom?

vrijdag 6 september 2019 @ 13:42:21 #209
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188814346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:51 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

"2 denkbeeldige personen"?

:')
Ik vermoed dat deze reactie illustreert waarom het tussen jou en iemand die niet gelooft of een ander geloof heeft niet lukt. Je reageert hier smalend op iemand die een andere mening heeft. Binnen een relatie zal die ander op geloofsgebied dus hetzelfde moeten denken als jij, anders gaat het op lange termijn niet werken. Je geeft die ander namelijk niet de ruimte om iets anders te geloven.
pi_188815130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik vermoed dat deze reactie illustreert waarom het tussen jou en iemand die niet gelooft of een ander geloof heeft niet lukt. Je reageert hier smalend op iemand die een andere mening heeft. Binnen een relatie zal die ander op geloofsgebied dus hetzelfde moeten denken als jij, anders gaat het op lange termijn niet werken. Je geeft die ander namelijk niet de ruimte om iets anders te geloven.
Dit klopt wel.

Ik streef naar het ultieme geluk en jennah (paradijs). Het zou vreemd en egoïstisch zijn van mezelf mocht ik dit doel enkel voor mezelf hebben niet?

Je wilt het beste voor je gezin toch?
  vrijdag 6 september 2019 @ 14:42:10 #211
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188815209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:34 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dit klopt wel.

Ik streef naar het ultieme geluk en jennah (paradijs). Het zou vreemd en egoïstisch zijn van mezelf mocht ik dit doel enkel voor mezelf hebben niet?

Er zijn vele prima manieren waarop je kinderen kunt opvoeden. De perfecte opvoeding bestaat niet (maar de meeste mensen komen daar pas achter als het kind er al is).
pi_188815790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Er zijn vele prima manieren waarop je kinderen kunt opvoeden. De perfecte opvoeding bestaat niet (maar de meeste mensen komen daar pas achter als het kind er al is).
Mijn kinderen zullen islamtisch opgevoed worden. Laat daar gaan twijfel over bestaan :D

- edit -

[ Bericht 35% gewijzigd door naatje_1 op 06-09-2019 17:55:03 ]
pi_188815797
Iemand nog zin in 72 druiven?
  vrijdag 6 september 2019 @ 15:28:41 #214
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188815825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:26 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Mijn kinderen zullen islamtisch opgevoed worden. Laat daar gaan twijfel over bestaan :D
Met zo'n instelling verwacht ik dat je weinig kinderen zult krijgen. :D
pi_188815857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:28 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Met zo'n instelling verwacht ik dat je weinig kinderen zult krijgen. :D
Nou, als z'n geloofsgenoten een indicatie mogen zijn....
  vrijdag 6 september 2019 @ 15:34:08 #216
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188815906
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou, als z'n geloofsgenoten een indicatie mogen zijn....
In Nederland of buitenland?

Ik mag toch hopen dat moslima's ondertussen ook gewoon een leuke, redelijke vent zoeken. En niet iemand die vindt dat zijn ideeën blind opgevolgd moeten worden.
pi_188817506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:34 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Dit klopt wel.

Als jouw partner een christen zou zijn, christenen geloven in een hemel. Dat is zeg maar hun paradijs. En als je dan zegt dat jij het beste wil voor je gezin, je partner, zou het dan egoïstisch van je zijn om je partner die hemel/paradijs waar zij in geloofd en als doel voor ogen houdt niet te gunnen?
  vrijdag 6 september 2019 @ 18:17:51 #218
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188818468
Hoe past dit topic eigenlijk bij het beeld van vrome moslim dat je hier loopt te verkondigen?
ONZ / Wie wil mij snel pijpen?
pi_188819393
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 18:17 schreef Zilverberk het volgende:
Hoe past dit topic eigenlijk bij het beeld van vrome moslim dat je hier loopt te verkondigen?
Ja, dat is wat mensen doen, al eeuwen lang. Komische hè.
  vrijdag 6 september 2019 @ 19:43:17 #220
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188819592
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 18:17 schreef Zilverberk het volgende:
F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 6 september 2019 @ 19:57:20 #221
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188819835
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Ik vind TS vrij humorloos overkomen. :Y
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:00:30 #222
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188819885
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:57 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik vind TS vrij humorloos overkomen. :Y
Dat kan je vinden, verder weinig relevant.

Nu weer over naar het onderwerp.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188819911
Dit topic is echt bizar. Liefde kan niet plaatsvinden door geloof? Wie verdedigt het geloof dan nog? Weg ermee. Waar hebben we het over. Wtfaq ouwe.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188819945
quote:

[..]

Vroom? Waar heb je het over?
Normale mensen geloven niet in die onzin, dat begrijp je ?
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_188820044
newsflash voor jou : je mag niets als gelovige. Een denkbeeldig iemand vereren, dat mag je. En van alles mag je niet. Wat een feest. OM NIETS. Bizarre shit.
pi_188820071
Slavernij leek afgeschaft totdat de islam zijn intrede nam.
pi_188820337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:10 schreef DoubleUU het volgende:
Slavernij leek afgeschaft totdat de islam zijn intrede nam.
Misschien ben jij verslaafd aan al jouw gedachten over de islam, ieder zijn drug.
pi_188820407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:24 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Misschien ben jij verslaafd aan al jouw gedachten over de islam, ieder zijn drug.
Sinds wanneer is islam een drug?
pi_188820524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Sinds wanneer is islam een drug?
Niet de islam, jouw gedachten over de islam
pi_188820595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:31 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Niet de islam, jouw gedachten over de islam
Dat mag jij denken. Jij vindt de islam wel oke?
pi_188820701
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat zij geloven is hun zaak, het is niet aan mij om voor hun te gaan bepalen waar ze in moeten geloven of niet.
pi_188820736
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:39 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Wat zij geloven is hun zaak, het is niet aan mij om voor hun te gaan bepalen waar ze in moeten geloven of niet.
Wat als over 100 jaar Nederland voor 50 % moslim is en jouw kinderen daarin moeten leven? Of boeit je dat niet?
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:43:57 #233
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188820835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
newsflash voor jou : je mag niets als gelovige. Een denkbeeldig iemand vereren, dat mag je. En van alles mag je niet. Wat een feest. OM NIETS. Bizarre shit.
Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.

@Fushia2
Ik denk eigenlijk dat de vraag die gewichtiger is dan 'twee geloven op één kussen', twee culturen op één kussen. Vaak ligt er achter geloof een bepaalde cultuur en met sommige cultuurverschillen krijg je een clash. Echter, zelfs bij twee gezinnen kan je al cultuurverschillen ontwaren, dus samenleven met een ander komt er op neer je tot een andere cultuur te verhouden. Als dat niet lukt, faalt de relatie en dan maakt je soort geloof niet uit.
pi_188820880
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.

@:fushia2
Ik denk eigenlijk dat de vraag die gewichtiger is dan 'twee geloven op één kussen', twee culturen op één kussen. Vaak ligt er achter geloof een bepaalde cultuur en met sommige cultuurverschillen krijg je een clash. Echter, zelfs bij twee gezinnen kan je al cultuurverschillen ontwaren, dus samenleven met een ander komt er op neer je tot een andere cultuur te verhouden. Als dat niet lukt, faalt de relatie en dan maakt je soort geloof niet uit.
Net zoals mensen vrijwillig kozen dood te gaan bij de Jones-club. Het zijn gewoon gebrainwashede mensen.
En dat jij het probeert recht te lullen terwijl je weet dat het krom is, en dat als admin zijnde. schaam je.
pi_188820972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat als over 100 jaar Nederland voor 50 % moslim is en jouw kinderen daarin moeten leven? Of boeit je dat niet?
Als jij al in die denkbeeldige toekomst wil leven, ga je gang. Ik doe dat niet.
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:49:05 #236
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188820974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:45 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Net zoals mensen vrijwillig kozen dood te gaan bij de Jones-club. Het zijn gewoon gebrainwashede mensen.
En dat jij het probeert recht te lullen terwijl je weet dat het krom is, en dat als admin zijnde. schaam je.
Wie zegt dat ongelovigen niet gebrainwasht zijn?
pi_188820985
Even voor de duidelijkheid : elke gelovige heeft bloed aan de handen voor hun geliefde fantasie. Voor wat jij wilt zijn duizenden, misschien wel miljoenen mensen vermoord. En dat vereer jij. Schaam je. Doe normaal.
pi_188821062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:48 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Als jij al in die denkbeeldige toekomst wil leven, ga je gang. Ik doe dat niet.
Nee jij steekt je kop in het zand.
pi_188821271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee jij steekt je kop in het zand.
Ik leef liever uit de realiteit van het hier en nu dan in een droomwereld te leven van een denkbeeldige toekomst.
pi_188821350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:57 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Ik leef liever uit de realiteit van het hier en nu dan in een droomwereld te leven van een denkbeeldige toekomst.
Je klinkt nogal dromerig voor iemand die niet in een droomwereld leeft..
pi_188821428
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je klinkt nogal dromerig voor iemand die niet in een droomwereld leeft..
Begrijpelijk, mijn realiteit kan voor jou een droom zijn.
pi_188821452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:01 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Begrijpelijk, mijn realiteit kan voor jou een droom zijn.
Dream on ;)
pi_188821856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dream on ;)
Dank je, jij ook in jouw denkbeeldige toekomst die niet bestaat.
pi_188830193
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:43 schreef naatje_1 het volgende:
Dus het is niet zo dat het doorgaans iets is waar je in geboren en geindoctrineerd bent, en dat in het ongelukkige geval dat je bijvoorbeeld een jehova's getuige of gereformeerd bent maakt dat wanneer je het geloof verlaat je ook gelijk vrijwel je gehele sociale kring/familie verliest? Oke...

Hebben 'islamitische' en 'joodse' jongetjes eigenlijk een keuze in de rituele verminking van hun penis? Hoe kunnen ze op die leeftijd precies een eigen keuze maken voor eender welk geloof?
pi_188830394
Eigenlijk is er ook niet een wezenlijk verschil tussen 'sekte' en 'geloof'. Sekte is vooral een term die gelovigen gebruiken over andere geloven om hun eigen geloof te valideren.
Conscience do cost.
pi_188857200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:38 schreef ems. het volgende:
Eigenlijk is er ook niet een wezenlijk verschil tussen 'sekte' en 'geloof'. Sekte is vooral een term die gelovigen gebruiken over andere geloven om hun eigen geloof te valideren.
Het enige verschil tussen een sekte en een geloof is het aantal aanhangers en de leeftijd ervan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188857247
Ik denk dat het lastig is bij twee geloven die allebei de nadruk leggen op dagelijkse gewoonten en gebruiken. Dan kom je meer praktische hindernissen tegen in je relatie, zoals de eet- en kledingsregels. Zelf zou ik denk ik best een relatie kunnen hebben met iemand met een ander geloof, en zolang diegene ook mijn geloof respecteert en me niet wil bekeren of iets dergelijks zou ik ook best bereid zijn om compromissen te sluiten qua levensstijl.
pi_188858311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er verkeerd is met de islam?

En begin niet over terroristen en aanslagen. Breivik is ook een "praktiserende" Christen, maar werd nooit bestempeld als terrorist. Gekken heb je overall.

Ik functioneer perfect in deze maatschappij.

:X :X
pi_188858338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

De perfecte opvoeding is een islamitische opvoeding.

:P
pi_188858351
quote:

[..]

Precies. Niet denken dat wij geen humor hebben.

Krijg ook geen rode oortjes wanneer men over seks praat ofzo.

:') :D
pi_188858377
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
Wat mag ik niet dan? Ik voel mij helemaal niet bekert in mijn leven? :D
pi_188858386
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:51 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Breivik is ook een "praktiserende" Christen, maar werd nooit bestempeld als terrorist. Gekken heb je overall.
Sorry? Hij is veroordeeld voor terrorisme.
pi_188858813
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Sorry? Hij is veroordeeld voor terrorisme.
Ja, dit kan zijn maar kijk:

Stel dat ik morgen iemand op straat doodschiet zal ik ONMIDDELIJK als terrorist bestempeld worden. Ook zullen er toevallig wel mensen zijn die mij Allahu Akbar hebben horen roepen.

Mocht een niet-moslim morgen hetzelfde doen zal men spreken over een gestoorde man met problemen die mentale problemen heeft. Zijn geloof zal men er niet bij betrekken.
pi_188858834
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:29 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Stel dat ik morgen iemand op straat doodschiet zal ik ONMIDDELIJK als terrorist bestempeld worden. Ook zullen er toevallig wel mensen zijn die mij Allahu Akbar hebben horen roepen.

Mocht een niet-moslim morgen hetzelfde doen zal men spreken over een gestoorde man met problemen die mentale problemen heeft. Zijn geloof zal men er niet bij betrekken.
Het gebeurt juist vaak andersom!

De terrorist in Den Haag is als 'verwarde man' bestempelt, terwijl hij op zijn FB berichten plaatste dat hij zoveel mogelijk ongelovigen wilde pakken.

Terwijl 4 kneuzen die een bierflesje tegen een moskee gooien als terroristen zijn veroordeeld.
  maandag 9 september 2019 @ 11:56:52 #255
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188859154
Jongens, wat heeft terrorisme te maken met het vraagstuk van dit topic? Blijf alsjeblieft ontopic! (dit geldt eveneens voor TS)
  maandag 9 september 2019 @ 11:57:28 #256
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188859164
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:29 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Vind je dat heel gek?
  maandag 9 september 2019 @ 12:01:59 #257
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188859244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:06 schreef Fushia2 het volgende:
Zou dit ooit goed kunnen werken? Indien beide partijen toch wat praktiseren en dus bezig zijn met het geloof.

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd in het verleden, maar het werd nooit iets. Hoe hard ik het ook geprobeerd heb en hoe open ik er ook tegenover stond, na een tijdje merkte je toch wel belangrijke verschillen op.

Iemand andere ervaringen?

Volgens mij kan dit nooit werken en zullen er na een tijdje altijd spanningen zijn. Of de een moet zijn geloof opgeven, maar dit zie ik niet snel mensen doen.
Mijn zwager is Rooms katholiek opgevoed maar gelooft niets. Mijn zus is protestants en gaat iedere zondag met de kinderen, die dus ook geloven, naar de kerk. En dat gaat blijkbaar prima.

Zou niet werken in mijn relatie overigens...denk ik.. :{
pi_188859374
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mijn zwager is Rooms katholiek opgevoed maar gelooft niets. Mijn zus is protestants en gaat iedere zondag met de kinderen, die dus ook geloven, naar de kerk. En dat gaat blijkbaar prima.

Zou niet werken in mijn relatie overigens...denk ik.. :{
Het ligt aan de mate van gelovig zijn lijkt mij. Als je het alleen in naam bent, dan is het prima te doen lijkt mij.

Volg je echt de ge- en verboden op, dan gaat het niet, tenzij de ene zich aan de andere conformeert. En dat gaat dan ook vaak weer fout met de tijd, omdat je dan je echte aard verloochend voor iemand anders.
pi_188863965
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het ligt aan de mate van gelovig zijn lijkt mij. Als je het alleen in naam bent, dan is het prima te doen lijkt mij.

Volg je echt de ge- en verboden op, dan gaat het niet, tenzij de ene zich aan de andere conformeert. En dat gaat dan ook vaak weer fout met de tijd, omdat je dan je echte aard verloochend voor iemand anders.
Denk wel dat dit klopt want als een persoon zich inderdaad helemaal gaat conformeren aan de wil en de eisen van de partner, dan is dat een facade, een rol die gespeeld wordt.
De (toekomstige) partner kan dan helemaal verlieft worden, alleen dan niet op de echte persoon maar op de facade.
Maar de persoon die zich helemaal conformeert en in die facade zit en leeft, heeft dan al geen goede relatie met zichzelf. Die persoon zelf kan geloven dat een ander alleen maar van hem of haar kan houden door die rol te spelen. En op die manier kan die persoon, die in die rol zit, zichzelf helemaal kwijt raken in die relatie want, wat moet die persoon wel allemaal doen of laten om die liefde van de partner te kunnen krijgen die hij of zij nodig denkt te hebben.
Bij iemand die zich op die manier gaat conformeren kan het zijn dat de partner en mensen uit zijn of haar directe omgeving hem of haar de aardigste persoon vinden die ze kennen, terwijl de persoon zelf een pest hekel kan hebben aan zichzelf. In zo'n geval kan die persoon toch geen goede relatie opbouwen als de relatie met zichzelf al niet goed is.
pi_188867857
- doe nou niet -

[ Bericht 97% gewijzigd door naatje_1 op 09-09-2019 22:27:31 ]
pi_188870084
- gewoon, nee, niet op die manier -

[ Bericht 93% gewijzigd door naatje_1 op 09-09-2019 22:27:46 ]
  maandag 9 september 2019 @ 21:53:59 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188870615
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:59 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Denk wel dat dit klopt want als een persoon zich inderdaad helemaal gaat conformeren aan de wil en de eisen van de partner, dan is dat een facade, een rol die gespeeld wordt.
De (toekomstige) partner kan dan helemaal verlieft worden, alleen dan niet op de echte persoon maar op de facade.
Maar de persoon die zich helemaal conformeert en in die facade zit en leeft, heeft dan al geen goede relatie met zichzelf. Die persoon zelf kan geloven dat een ander alleen maar van hem of haar kan houden door die rol te spelen. En op die manier kan die persoon, die in die rol zit, zichzelf helemaal kwijt raken in die relatie want, wat moet die persoon wel allemaal doen of laten om die liefde van de partner te kunnen krijgen die hij of zij nodig denkt te hebben.
Bij iemand die zich op die manier gaat conformeren kan het zijn dat de partner en mensen uit zijn of haar directe omgeving hem of haar de aardigste persoon vinden die ze kennen, terwijl de persoon zelf een pest hekel kan hebben aan zichzelf. In zo'n geval kan die persoon toch geen goede relatie opbouwen als de relatie met zichzelf al niet goed is.
Mwaw.

Ik denk meer dat het over wel of geen aversie gaat naar elkaars overtuiging.

Om een simpel vb te geven.
Stel ik trouw met een joods iemand. Die vindt het belangrijk dat thuis de OT spijswetten gelden.
Dan kan ik een aversie hebben. Stomme spijswetten, slaat nergens op. Of ik kan denken/zeggen, prima, zat lekkers, vind het prima zoals het is.

Afhankelijk van het persoon is het een offer/irritatie, of maakt het niets uit/zit er logica in/maakt het gewoon niet uit.

Bv een conservatief, maar niet religieus, persoon kan prima leven met mams is huismoeder en de kinderen worden wat strenger langs die lijn opgevoed. Zolang dat persoon geen persoonlijke aversie heeft naar dat betreffende geloof zullen er veel overeenkomsten zijn. Meer dan tegenstellingen.

Ik leef samen met atheisten, zelf richting anti theisten.
Maar toch werkt het. En ja some lachen ze wat om 'gekke CM' met haar 'heksendingen'. Maar ze accepteren het, geven het ruimte en aan het eind van de dag houden ze ook van min omdat dat deel van mij is. En andersom geld hetzelfde.

Is er begrip? Daar draait het om, zonder begrip houdt het op.
pi_188872223
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mwaw.

Ik denk meer dat het over wel of geen aversie gaat naar elkaars overtuiging.

Om een simpel vb te geven.
Stel ik trouw met een joods iemand. Die vindt het belangrijk dat thuis de OT spijswetten gelden.
Dan kan ik een aversie hebben. Stomme spijswetten, slaat nergens op. Of ik kan denken/zeggen, prima, zat lekkers, vind het prima zoals het is.

Afhankelijk van het persoon is het een offer/irritatie, of maakt het niets uit/zit er logica in/maakt het gewoon niet uit.

Bv een conservatief, maar niet religieus, persoon kan prima leven met mams is huismoeder en de kinderen worden wat strenger langs die lijn opgevoed. Zolang dat persoon geen persoonlijke aversie heeft naar dat betreffende geloof zullen er veel overeenkomsten zijn. Meer dan tegenstellingen.

Ik leef samen met atheisten, zelf richting anti theisten.
Maar toch werkt het. En ja some lachen ze wat om 'gekke CM' met haar 'heksendingen'. Maar ze accepteren het, geven het ruimte en aan het eind van de dag houden ze ook van min omdat dat deel van mij is. En andersom geld hetzelfde.

Is er begrip? Daar draait het om, zonder begrip houdt het op.
Conformeren is een gedrag waarbij iemand zich aan gaat passen aan wat een ander wilt om wat voor reden dan ook. En er zijn mensen die daar heel ver in kunnen gaan waarbij ze zichzelf helemaal weg kunnen cijferen zodat er niet veel van de eigen identiteit over blijft.
Bij aversie gaat het meer om een emotie.
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:10:27 #264
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188877066
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je gelooft of niet, daar zit volgens mij weinig tussen. Je gelooft niet "een beetje". Mijn zus is "praktiserend". Ze bezoekt dan ook dingen als "reveilweken" en zo. Echt een he;le week jubelen, luisteren en zingen onder soortgenoten. Mijn nichtjes gaan mee, zwager blijft thuis.
quote:
Kun je een voorbeeld noemen waar het fout gaat als je een gebod of verbod echt opvolgt?
pi_188877246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld noemen waar het fout gaat als je een gebod of verbod echt opvolgt?
Simpel: partner wil dat kind besneden wordt want dat moet van religie. Andere partner vindt dat terecht verminking van de lichamelijke integriteit.

Voedsel: partner wil niet dat varkensvlees gegeten wordt want mag niet van religie. Andere partner wil zijn ei met spek terecht niet opgeven.

En zo kan je nog wel even doorgaan.
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:35:15 #266
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188877494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Simpel: partner wil dat kind besneden wordt want dat moet van religie. Andere partner vindt dat terecht verminking van de lichamelijke integriteit.

Voedsel: partner wil niet dat varkensvlees gegeten wordt want mag niet van religie. Andere partner wil zijn ei met spek terecht niet opgeven.

Dat gaat op voor jodendom en islam. Mijn zus is gewoon christelijk (protestant), daar mag je gewoon varkensvlees eten en hoef je niet besneden te worden. Gedoopt zijn mijn nichtjes uiteraard wel.
pi_188877677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat gaat op voor jodendom en islam. Mijn zus is gewoon christelijk (protestant), daar mag je gewoon varkensvlees eten en hoef je niet besneden te worden. Gedoopt zijn mijn nichtjes uiteraard wel.
Ja dat klopt. Het gaat toch ook om een relatie tussen twee geloven? Tussen protestants en katholiek zal heden ten dage beter gaan omdat (in NL tenminste) de scherpe kantjes daar zo onderhand wel af zijn meestal.
  dinsdag 10 september 2019 @ 12:00:00 #268
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188877983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Het gaat toch ook om een relatie tussen twee geloven? Tussen protestants en katholiek zal heden ten dage beter gaan omdat (in NL tenminste) de scherpe kantjes daar zo onderhand wel af zijn meestal.
Mijn oma wist het nog zeker:

"2 geloven op 1 kussen - daar slaapt de duivel tussen"

:s)
pi_188878547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mijn oma wist het nog zeker:

"2 geloven op 1 kussen - daar slaapt de duivel tussen"

:s)
In de kern klopt dat natuurlijk ook gewoon.

En dat beperkt zich niet perse tot geloven, het is ook zo als je wereldvisie/houding compleet anders is.

Zo zal ik als rechtse vrije jonguh echt nooit een relatie met een linkse paarsharige SJW-feministe kunnen hebben.
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:07:22 #270
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188878747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En dat beperkt zich niet perse tot geloven, het is ook zo als je wereldvisie/houding compleet anders is.

Zo zal ik als rechtse vrije jonguh echt nooit een relatie met een linkse paarsharige SJW-feministe kunnen hebben.
Dat dacht is vroeger ook van mezelf maar heb nu toch al weer aardig wat jaartjes een goede relatie met een feministe. En nee, ze heeft geen paars haar, wel intelligent en is heerlijk gewillig in bed. Die zijn er ook gewoon. .. :9
pi_188878999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je gelooft of niet, daar zit volgens mij weinig tussen. Je gelooft niet "een beetje".
De mate van religiositeit prima meetbaar te maken. De waarde die je hecht aan je overtuiging ("ik wéét dat dit de waarheid is" vs "ik kies voor deze waarheid"), de waarde die je hecht aan de leefregels (richtlijnen vs harde leefregels), de exclusiviteit van je eigen God ("alle godsdiensten aanbidden in essentie dezelfde god" vs "Alle andere wegen dan de mijne zijn volledig fout").

Natuurlijk, in essentie ben je wél of níet gelovig, maar de mate van religiositeit verschilt wel degelijk.
Extremistisch gematigd.
pi_188879947
[quote]0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De religie waar de partner in geloofd heeft te maken met zijn identiteit. Als hij dus wil dat zijn kind besneden wordt heeft dat eigenlijk niet meer met het kind te maken of met zijn partner, maar met zijn eigen identiteit, wie hij is volgens zijn religie. Het draait dus om hem zelf. Zijn partner die niet wil dat het kind besneden wordt, dat heeft niets te maken met een identiteit.
Dat lijkt mij gewoon een reactie vanuit een gezond verstand. Want met een gezond verstand ga je toch niet snijden in een gezond lichaam.
pi_188880415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Denken dat rechts vrijheid biedt :D :D
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:22:33 #274
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188880428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk. En al die zaken zijn voor mij weer totaal onbespreekbaar. Ik ben geen religieuze fanaticus die denkt in het jaar 700 te leven immers.

Zodoende, het werkt nooit.
Als je er dermate met gestrekt been in gaat, zal dat zeker niet werken nee.
Gelukkig is niet iedereen even inflexibel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_188889986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:21 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Denken dat rechts vrijheid biedt :D :D
Meer dan religie in ieder geval, dat valt toch echt niet te ontkennen.
pi_188890115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Als je er dermate met gestrekt been in gaat, zal dat zeker niet werken nee.
Gelukkig is niet iedereen even inflexibel.
Oh ja, geen varkensvlees zelfs in je koelkast hebben is wel flexibel?
pi_188891954
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Meer dan religie in ieder geval, dat valt toch echt niet te ontkennen.
Droom verder jongeman. Rechts heeft nog nooit bewezen democratisch te werk te gaan.
pi_188891959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom zou je varkensvlees in je koelkast willen.

:r
pi_188892001
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:53 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Rechts heeft nog nooit bewezen democratisch te werk te gaan.
:|W
Rechts is per definitie onderdeel van het democratische proces. Dit integendeel tot oa jouw religie die een theocratie als doel heeft. Per definitie on-democratisch dus.
pi_188892004
Als mijn zusje met een ongelovige thuis komt is zij mijn zusje niet meer. Ik zou zelf nooit een ongelovige trouwen tenzij ze bereid is om naar het woord van Allah te leven.
pi_188892018
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:54 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Omdat het heerlijk is.
Ei met spek :9
Varkensrollade :9
Pulled pork :9

Waarom zou je het niet willen? Oh ja. 'Omdat het niet van god mag'.... :')
  woensdag 11 september 2019 @ 11:27:10 #282
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188892403
quote:

[..]

Je beseft dat je met deze opmerking je eigen topic compleet ongeloofwaardig maakt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_188894686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat het heerlijk is.
Ei met spek :9
Varkensrollade :9
Pulled pork :9

Waarom zou je het niet willen? Oh ja. 'Omdat het niet van god mag'.... :')
:'( :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:27 schreef avotar het volgende:

[..]

Je beseft dat je met deze opmerking je eigen topic compleet ongeloofwaardig maakt?
:'( :'(

noooooooooo ahahahhaa
pi_188894704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:56 schreef Nerdslayer het volgende:
Als mijn zusje met een ongelovige thuis komt is zij mijn zusje niet meer. Ik zou zelf nooit een ongelovige trouwen tenzij ze bereid is om naar het woord van Allah te leven.
Allahu Snackbar ja

:D :D

astaghfirullah
pi_188895241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:27 schreef avotar het volgende:

[..]

Hij laat slechts zien hoe enorm onmogelijk veel moslims in de praktijk zijn. Het werkt altijd maar 1 kant op bij hun. De islamkant op.
  woensdag 11 september 2019 @ 14:54:29 #286
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188896097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij laat slechts zien hoe enorm onmogelijk veel moslims in de praktijk zijn. Het werkt altijd maar 1 kant op bij hun. De islamkant op.
Nee, dat is veel te generaliserend.
Gelukkig weet ik in de praktijk dat het ook anders kan.

Er zijn echt wel compromissen mogelijk.
pi_188896410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:27 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Allahu Snackbar ja

:D :D

astaghfirullah
Wat kom je stoer doen a kaffir
  woensdag 11 september 2019 @ 17:22:51 #288
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188898119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In veel gevallen is dat niet eens zo. Maar zelfs als dat wel zo is blijft er nog heel erg veel over wat well in die koelkast kan.

De vraag is dan ook niet zozeer of varkensvlees in de koelkast mag, maar of jij dat als groot offer ziet. Jij voor je gevoel dik moet inleveren.

Het gaat erom of dat varkensvlees in je koelkast iets is wat jou veel kost, of dat je wat wel in die koelkast is helemaal prima vindt, je dat varkensvlees niet echt mist.

Alles staat of valt bij heb je een aversie, of ligt het prima in jouw lijn?
Bij jou is dat antwoord duidelijk. Zelfs geen varkensvlees (maar wel 1001 andere heerlijke dingen) is voor jou een offer, voel je je niet ok over.
Voor jou werkt dat dus niet, zou ten koste van jou gaan. Dat is ok, dat is jouw overtuiging.

Een relatie werkt niet als het voor jouw gevoel meer kost dan het oplevert.
  woensdag 11 september 2019 @ 17:24:46 #289
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188898149
quote:

[..]

Dat zeg je enkel omdat je nooit uitgebakken spek hebt geproefd oa.
Varkensvlees is echt vet lekker.
pi_188906175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:') :') :') :')
pi_188906186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:15 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Wat kom je stoer doen a kaffir
Nou nou nou, Hans heeft 3 woordjes Arabisch geleerd. Als je Allah swt zou vrezen zou je gelijk je sig aanpassen.
  donderdag 12 september 2019 @ 11:12:05 #292
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188907584
Ik moet nu denken aan Allah's Afbakbar op de Zwarte Cross. Geef toe, die was goed gevonden.
pi_188910946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik moet nu denken aan Allah's Afbakbar op de Zwarte Cross. Geef toe, die was goed gevonden.
Goh ja, ik heb er op zich weinig problemen mee. Humor moet tot een bepaalde grens wel kunnen. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.

Maar wat miij wel opvalt is dat je dit niet zou moeten proberen met de joden. Dan staat gelijk het hele land in rep en roer.

Beste voorbeeld: je kan vervolgd worden als je de holocaust deels ontkent. :') :')

(en hiermee bedoel ik zelf niks mee, het valt mij gewoon op)
  donderdag 12 september 2019 @ 15:25:56 #294
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188911324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:56 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Goh ja, ik heb er op zich weinig problemen mee. Humor moet tot een bepaalde grens wel kunnen. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.

Maar wat miij wel opvalt is dat je dit niet zou moeten proberen met de joden. Dan staat gelijk het hele land in rep en roer.

Beste voorbeeld: je kan vervolgd worden als je de holocaust deels ontkent. :') :')

Wat een rare vergelijking. De holocaust ontkennen heeft niets met humor te maken. En een grap maken over de holocaust is niet strafbaar (al zullen veel mensen het wel smakeloos vinden).

Verder heb ik nooit begrepen wat er nou zo erg is aan een profeet afbeelden. Wij katholieken hebben prachtige beelden van allerlei heiligen, engelen en Jezus zelf, zolang je de beelden zelf niet gaat aanbidden is er niks mis mee.
pi_188911430
quote:

[..]

Ik geloof in de maangod. Een halve sikkel afbeelden vind ik blasfemie en veel te ver gaan.
pi_188911544
Ik snap trouwens ook niet waarom holocaustontkenning strafbaar is, maar dat terzijde.

Het probleem met de islam is de verheiliging van de koran als "letterlijk gedicteerd woord van god" en van Mohammed als persoon.

Welkom in Nederland. Als je er niet tegen kunt dat mensen je religie bespotten of profeten afbeelden, zit je in het verkeerde land. Niet dat ik die bespotting aanmoedig, maar het taboe dat er nu op heerst is schadelijk voor onze maatschappij en democratie.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:46:18 #297
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188911634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:41 schreef Haushofer het volgende:
Welkom in Nederland. Als je er niet tegen kunt dat mensen je religie bespotten of profeten afbeelden, zit je in het verkeerde land. Niet dat ik die bespotting aanmoedig, maar het taboe dat er nu op heerst is schadelijk voor onze maatschappij en democratie.
Christenen kunnen hier gemiddeld trouwens veel beter tegen dan moslims.
pi_188911757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 15:46 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Christenen kunnen hier gemiddeld trouwens veel beter tegen dan moslims.
Ja. Ik moet de eerste Life of Brian Muslimstyle nog zien.

Voorzie dan weer hysterische taferelen en moordpartijen.

Wat dat betreft is een deel van de islamitische wereld een bipolaire tijdbom.
pi_188912156
quote:

[..]
. Afbeeldingen van de profeet gaan dan weer veel te ver.

Oh noes wat errrurg!!!
pi_188918529
Ik denk niet dat hier nog heel veel uit komt aangaande dit onderwerp, voor vragen aangaande Islam kan je hier terecht: F&L / [Centraal] Vragen over de Islam #17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')