abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188820071
Slavernij leek afgeschaft totdat de islam zijn intrede nam.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188820337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:10 schreef DoubleUU het volgende:
Slavernij leek afgeschaft totdat de islam zijn intrede nam.
Misschien ben jij verslaafd aan al jouw gedachten over de islam, ieder zijn drug.
pi_188820407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:24 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Misschien ben jij verslaafd aan al jouw gedachten over de islam, ieder zijn drug.
Sinds wanneer is islam een drug?
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_188820524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Sinds wanneer is islam een drug?
Niet de islam, jouw gedachten over de islam
pi_188820595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:31 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Niet de islam, jouw gedachten over de islam
Dat mag jij denken. Jij vindt de islam wel oke?
pi_188820701
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat zij geloven is hun zaak, het is niet aan mij om voor hun te gaan bepalen waar ze in moeten geloven of niet.
pi_188820736
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:39 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Wat zij geloven is hun zaak, het is niet aan mij om voor hun te gaan bepalen waar ze in moeten geloven of niet.
Wat als over 100 jaar Nederland voor 50 % moslim is en jouw kinderen daarin moeten leven? Of boeit je dat niet?
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:43:57 #233
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188820835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
newsflash voor jou : je mag niets als gelovige. Een denkbeeldig iemand vereren, dat mag je. En van alles mag je niet. Wat een feest. OM NIETS. Bizarre shit.
Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.

@Fushia2
Ik denk eigenlijk dat de vraag die gewichtiger is dan 'twee geloven op één kussen', twee culturen op één kussen. Vaak ligt er achter geloof een bepaalde cultuur en met sommige cultuurverschillen krijg je een clash. Echter, zelfs bij twee gezinnen kan je al cultuurverschillen ontwaren, dus samenleven met een ander komt er op neer je tot een andere cultuur te verhouden. Als dat niet lukt, faalt de relatie en dan maakt je soort geloof niet uit.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188820880
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat hangt er sterk vanaf welk geloof je aanhangt en uiteindelijk is het aanhangen van een geloof (tenzij sekte) een keuze die je in vrijheid maakt.

@:fushia2
Ik denk eigenlijk dat de vraag die gewichtiger is dan 'twee geloven op één kussen', twee culturen op één kussen. Vaak ligt er achter geloof een bepaalde cultuur en met sommige cultuurverschillen krijg je een clash. Echter, zelfs bij twee gezinnen kan je al cultuurverschillen ontwaren, dus samenleven met een ander komt er op neer je tot een andere cultuur te verhouden. Als dat niet lukt, faalt de relatie en dan maakt je soort geloof niet uit.
Net zoals mensen vrijwillig kozen dood te gaan bij de Jones-club. Het zijn gewoon gebrainwashede mensen.
En dat jij het probeert recht te lullen terwijl je weet dat het krom is, en dat als admin zijnde. schaam je.
pi_188820972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat als over 100 jaar Nederland voor 50 % moslim is en jouw kinderen daarin moeten leven? Of boeit je dat niet?
Als jij al in die denkbeeldige toekomst wil leven, ga je gang. Ik doe dat niet.
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:49:05 #236
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_188820974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:45 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Net zoals mensen vrijwillig kozen dood te gaan bij de Jones-club. Het zijn gewoon gebrainwashede mensen.
En dat jij het probeert recht te lullen terwijl je weet dat het krom is, en dat als admin zijnde. schaam je.
Wie zegt dat ongelovigen niet gebrainwasht zijn?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188820985
Even voor de duidelijkheid : elke gelovige heeft bloed aan de handen voor hun geliefde fantasie. Voor wat jij wilt zijn duizenden, misschien wel miljoenen mensen vermoord. En dat vereer jij. Schaam je. Doe normaal.
pi_188821062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:48 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Als jij al in die denkbeeldige toekomst wil leven, ga je gang. Ik doe dat niet.
Nee jij steekt je kop in het zand.
pi_188821271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee jij steekt je kop in het zand.
Ik leef liever uit de realiteit van het hier en nu dan in een droomwereld te leven van een denkbeeldige toekomst.
pi_188821350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:57 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Ik leef liever uit de realiteit van het hier en nu dan in een droomwereld te leven van een denkbeeldige toekomst.
Je klinkt nogal dromerig voor iemand die niet in een droomwereld leeft..
pi_188821428
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je klinkt nogal dromerig voor iemand die niet in een droomwereld leeft..
Begrijpelijk, mijn realiteit kan voor jou een droom zijn.
pi_188821452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:01 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Begrijpelijk, mijn realiteit kan voor jou een droom zijn.
Dream on ;)
pi_188821856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dream on ;)
Dank je, jij ook in jouw denkbeeldige toekomst die niet bestaat.
pi_188830193
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:43 schreef naatje_1 het volgende:
Dus het is niet zo dat het doorgaans iets is waar je in geboren en geindoctrineerd bent, en dat in het ongelukkige geval dat je bijvoorbeeld een jehova's getuige of gereformeerd bent maakt dat wanneer je het geloof verlaat je ook gelijk vrijwel je gehele sociale kring/familie verliest? Oke...

Hebben 'islamitische' en 'joodse' jongetjes eigenlijk een keuze in de rituele verminking van hun penis? Hoe kunnen ze op die leeftijd precies een eigen keuze maken voor eender welk geloof?
pi_188830394
Eigenlijk is er ook niet een wezenlijk verschil tussen 'sekte' en 'geloof'. Sekte is vooral een term die gelovigen gebruiken over andere geloven om hun eigen geloof te valideren.
Conscience do cost.
pi_188857200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:38 schreef ems. het volgende:
Eigenlijk is er ook niet een wezenlijk verschil tussen 'sekte' en 'geloof'. Sekte is vooral een term die gelovigen gebruiken over andere geloven om hun eigen geloof te valideren.
Het enige verschil tussen een sekte en een geloof is het aantal aanhangers en de leeftijd ervan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188857247
Ik denk dat het lastig is bij twee geloven die allebei de nadruk leggen op dagelijkse gewoonten en gebruiken. Dan kom je meer praktische hindernissen tegen in je relatie, zoals de eet- en kledingsregels. Zelf zou ik denk ik best een relatie kunnen hebben met iemand met een ander geloof, en zolang diegene ook mijn geloof respecteert en me niet wil bekeren of iets dergelijks zou ik ook best bereid zijn om compromissen te sluiten qua levensstijl.
pi_188858311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er verkeerd is met de islam?

En begin niet over terroristen en aanslagen. Breivik is ook een "praktiserende" Christen, maar werd nooit bestempeld als terrorist. Gekken heb je overall.

Ik functioneer perfect in deze maatschappij.

:X :X
pi_188858338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Er zijn vele prima manieren waarop je kinderen kunt opvoeden. De perfecte opvoeding bestaat niet (maar de meeste mensen komen daar pas achter als het kind er al is).
De perfecte opvoeding is een islamitische opvoeding.

:P
pi_188858351
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

F&L is serieus, ONZ niet. Lijkt me dat je wel gewoon humor mag hebben als je vroom bent.
Precies. Niet denken dat wij geen humor hebben.

Krijg ook geen rode oortjes wanneer men over seks praat ofzo.

:') :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')