Nee hoor, niks mis mee. Als je de parodie niet herkent, zeg dan niksquote:
Een ander woord voor ouder. Dat had jij er ook wel uitgehaald dacht ik.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:35 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Oproepen tot het doden van mensen doden zie ik hier zelden.
Toch raar dat ze het hier nog wel hadden over "wordt verdacht van.." terwijl hij toen al net zo dood was.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, werd. Strafvervolging stopt bij overlijden, dus na je dood ben je per definitie geen verdachte meer.
Inderdaad, zeer discutabel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Toch raar dat ze het hier nog wel hadden over "wordt verdacht van.." terwijl hij toen al net zo dood was.
https://www.dvhn.nl/drent(...)erkast-24772130.html
Ik snap best wat je bedoelt, maar het woord bestaat niet en dat heeft natuurlijk een reden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Een ander woord voor ouder. Dat had jij er ook wel uitgehaald dacht ik.
Vertel het eens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik snap best wat je bedoelt, maar het woord bestaat niet en dat heeft natuurlijk een reden.
quote:
Zo zien ouders dat niet. Het is HUN kind. Mensen die dat betwijfelen zullen het bezuren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van een auto, een huis, een blik tomatensoep of een ding naar keuze. Niet van een kind.
Eh. Ik ben dus ouder en ik vind mijn kinderen inderdaad MIJN kinderen, net zoals ik MIJN ouders m’n ouders vind, maar niet zoals ik mijn auto mijn auto vind. Je kind is iets heel anders dan je “eigendom”.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Zo zien ouders dat niet. Het is HUN kind. Mensen die dat betwijfelen zullen het bezuren.
Ze behandelen hun kind natuurlijk niet als een product.
Het is dus wel je eigendom, maar je behandelt je kind niet als een artikel. Precies zoals ik dus al zei.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. Ik ben dus ouder en ik vind mijn kinderen inderdaad MIJN kinderen, net zoals ik MIJN ouders m’n ouders vind, maar niet zoals ik mijn auto mijn auto vindt. Je kind is iets heel anders dan je “eigendom”.
Eh. Nee. Je kind is niet je eigendom. Het is je vlees en bloed en je verantwoordelijkheid, maar niet je bezit. Zodra je kind dat kan gaat het eigen beslissingen maken en zijn of haar eigen weg. Je kan dan niet “beslissen” over (of voor) je kind zoals je over je eigendom wel kan doen. Ik vind het echt iets heel anders.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:03 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is dus wel je eigendom, maar je behandelt je kind niet als een artikel. Precies zoals ik dus al zei.
Er is niets mis met die gedachte hoor, het is gewoon een constatering.
Klopt. Dit verhaal riekt van alle kanten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:10 schreef UitStraling het volgende:
De feiten, naakt kind in een speeltuin samen met gehandicapte man, vijf volwassen mannen die wat bier hadden gedronken en de gehandicapte man vervolgens hebben laten stikken.
Waren die mannen ook niet van Molukse afkomst las ik ergens?
Een soort eigendomsgevoel heeft een ouder wel. Loslaten is bijvoorbeeld bijzonder zwaar rond de autonome pubertijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. Nee. Je kind is niet je eigendom. Het is je vlees en bloed en je verantwoordelijkheid, maar niet je bezit. Zodra je kind dat kan gaat het eigen beslissingen maken en zijn of haar eigen weg. Je kan dan niet “beslissen” over (of voor) je kind zoals je over je eigendom wel kan doen. Ik vind het echt iets heel anders.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is just a duck.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Klopt. Dit verhaal riekt van alle kanten.
Inderdaad. De kans is wel heel klein dat het gebeurt is zoals het gepresenteerd wordt. Moet wel bizar toeval zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is just a duck.
Inderdaad. Als dat tenminste hier het geval was. Dan kan de patholoog het tijdstip van overlijden proberen zo goed mogelijk in te schatten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dank voor de info. Maar dan wordt dus pas achteraf door een bevoegd arts bepaald dat de persoon al was overleden op het tijdstip van arriveren van de politie?
Hoe betrouwbaar is dat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad. Als dat tenminste hier het geval was. Dan kan de patholoog het tijdstip van overlijden proberen zo goed mogelijk in te schatten.
Verandert dat de zaak?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:10 schreef UitStraling het volgende:
Waren die mannen ook niet van Molukse afkomst las ik ergens?
Geen idee. Ik denk dat verklaringen van omstanders en politie betrouwbaarder informatie opleveren dan een lijkschouwing achteraf.quote:
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.quote:
Misschien ook wel niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.
Nee, misschien niet. Maar feit blijft dat de dove man is overleden en dat de politie deze vijf "helden" aantroffen op het lijk van de overleden man. Of, als hij op dat moment nog niet dood was, op het stervende lichaam van het slachtoffer.quote:
Er stonden twee man te vliegeren met Molukse vechtvliegers, weet niet of je er dan zomaar vanuit kan gaan dat die personen twee Molukkers waren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wellicht. Misschien dat ze in die kringen nog wel een paar foefjes weten om iemand snel even dood te maken zonder veel sporen.
Alhoewel.. Als ik hier zoek naar Assen bij fighters staan er wel twee (hoogstwaarschijnlijk) Molukkers bij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ha! Die aggressiviteit kwam dus niet uit de lucht vallen.
Ja, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:
Als je iemand vanuit je burgerlijke stand staande houd, dan ben je ook verantwoordelijk voor diens gezondheid dunkt me zo. Iemand laten sterven zonder hulp te verlenen is ook strafbaar.
Nee hoor, die situatie is fundamenteel compleet anders. Dat je onder water na enkele minuten vanzelfsprekend verdrinkt, weet iedereen. Dat je in vuur vanzelfsprekend verbrandt ook. Je bent dus in gebreke als je dat laat gebeuren. Hier was het helemaal niet vanzelfsprekend dat de tuinman zou sterven door hem stevig vast te houden. Onzin dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een extreem voorbeeld: stel dat je iemand betrapt op een mogelijk zedenmisdrijf midden in een zwembad. En je houdt de verdachte in het water vast tot de politie komt. Als die arriveert, dan blijkt de man per ongeluk verdronken.
In dit geval zullen meer mensen waarschijnlijk zeggen: ja, waarom heb je die man laten verdrinken? Dat is niet goed.
De situatie in de speeltuin is exact hetzelfde, maar dan zonder water. De verdachte is dood.
Niemand sterft door stevig vasthouden. Onzin dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:47 schreef gombro het volgende:
[..]
Nee hoor, die situatie is fundamenteel compleet anders. Dat je onder water na enkele minuten vanzelfsprekend verdrinkt, weet iedereen. Dat je in vuur vanzelfsprekend verbrandt ook. Je bent dus in gebreke als je dat laat gebeuren. Hier was het helemaal niet vanzelfsprekend dat de tuinman zou sterven door hem stevig vast te houden. Onzin dus.
Nee precies. En waar hij wel aan is overleden weet voorlopig dus alleen God. En jij natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Niemand sterft door stevig vasthouden. Onzin dus.
Nee, ik weet ook niet waaraan hij is overleden. Maar ik weet wel dat die vijf man iets te maken hebben met dat overlijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:49 schreef gombro het volgende:
[..]
Nee precies. En waar hij wel aan is overleden weet voorlopig dus alleen God. En jij natuurlijk.
Pas maar op met wat je zegt; straks heb ook jij een aangifte aan je broek wegens smaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:28 schreef deedeetee het volgende:
De tuinman is overleden aan pedofieliteit.
google kent t woord ook nog en ik dacht nog wel t juist uitgevonden te hebben
Kan ik die mensen niet eens kwalijk nemenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 00:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt; straks heb ook jij een aangifte aan je broek wegens smaad
Precies dit.. Die vader roept iets waargenomen te hebben en de vier die erop af zijn gestormd zijn nemen dat aan als zijnde absoluut gebeurd. Het is wel heel heel vreemd dat er na zo'n lange tijd nog steeds geen eenduidig verhaal naar buiten is gekomen wát er dan gebeurd zou zijn..quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:09 schreef deedeetee het volgende:
Getuigen verklaringen in dergelijke dramatische omstandigheden zijn niet veel waard. De een roept iets en dan hebben 3 anderen dat - in hun herinnering - daadwerkelijk gezien....
Misschien hebben die programmamakers meer consideratie met het belang van een klein getraumatiseerd meisje dan jij....quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:04 schreef Woelwater het volgende:
normaal zijn programma's als Hart van Nederland er als de kippen bij om omstanders of buurtgenoten te interviewen maar in dit geval is het doodse stilte gebleven vanuit Assen.
Klopt, frappant is wel, en daar zijn wel mensen die daar, terecht m.i., verandering in willen brengen juridisch gezien, eigenaar van een huisdier bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van een auto, een huis, een blik tomatensoep of een ding naar keuze. Niet van een kind.
Nou, ik denk dat je de programmamakers echt teveel credits geeft.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:02 schreef gombro het volgende:
[..]
Misschien hebben die programmamakers meer consideratie met het belang van een klein getraumatiseerd meisje dan jij....
Eigenaardige is dat of niemand zag dat die man oiv / agv de uitgeoefende dwang / het geweld aan het creperen was of dat men het wel zag en dus niet daarnaar gehandeld heeft bijv. door na bewustzijnsverlies een reanimatie op te starten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:49 schreef DoubleUU het volgende:
Mensen begrijpen blijkbaar niet dat een aangerand meisje nog kan leven. Een moordenaar van een meisje van dezelfde leeftijd krijgt toch ook geen doodstraf? Die krijgt hooguit 10 jaar.
Deze 5 gasten hebben gezien dat hij stikte ofzo, en die hebben het laten gaan, onder het motto van : weer een pedo minder. Ik zet er 500 euro op.
En kans is groot dat de diagnose trauma helemaal niet gesteld is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je de programmamakers echt teveel credits geeft.
Kans is groter dat niemand met ze wilde praten.
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:10 schreef MadameMossel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)familie-overgedragen
De vrienden hebben nog steeds hun twijfels.
Precies. Het is pure, trol-achtige, speculatie. Zolang we niet weten wat het veronderstelde zedendelict precies inhoudt, valt er geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:27 schreef r_one het volgende:
[..]
En kans is groot dat de diagnose trauma helemaal niet gesteld is.
Helemaal mee eens, ik vind het nog steeds een vaag verhaal. Ik denk dat ze hopen dat het dood bloed.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Tja het blijft ook een raar verhaal. Met name omdat de overheidsinstanties enerzijds direct het verhaal afsluiten, maar verder totaal geen uitleg geven. Hij is niet mishandeld en heeft inderdaad een zedenmisdrijf gepleegd, echter zeggen we niet waar we dat op baseren.
We zijn nu een week verder en er is nog geen filmpje van het incident opgedoken, terwijl normaal altijd iedereen direct met zijn telefoon klaar staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |