SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Voorlopig weer even niet. Zonder bevalt me goed, weg is dat junkerige ‘must eat’ gevoel.quote:Op maandag 26 augustus 2019 22:17 schreef Bluezz het volgende:
Ten tijde van mijn dr Frank dieet snákte ik naar brood en aardappels
Ben zo blij dat ik toch een beetje afval/niet zwaarder wordt terwijl ik gewoon kh eet
Wanneer ga je weer wat kh's toevoegen BE?
Was toch ff lekkerquote:Op maandag 26 augustus 2019 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Voorlopig weer even niet. Zonder bevalt me goed, weg is dat junkerige ‘must eat’ gevoel.
Zo heel af en toe zal ik wel kh’s bij het avondeten eten. Mss dan ook wel eens brood.
Maar de afgelopen 2 weken heb ik ze wel op hoor. Chocoladecroissantjes!pizza op het strand bij zonsondergang etc etc
Nu weer even niet dus.
Maar soms heb je wel net leuke kleren gevonden en is dat best zonde / irritantquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dit trek ik echt zķ slecht...
Dat wil je toch? Daar ben je toch voor bezig?
#zandinmekut
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit trek ik echt zķ slecht...
Dat wil je toch? Daar ben je toch voor bezig?
#zandinmekut
Wat moet je dan voorbereiden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:15 schreef IJsdraakje het volgende:
Gewoon 42. Da's toch het antwoord op alles.en maat 40 broeken zijn toch vaak te kort
![]()
En dat eten klaarzetten moet ik gewoon dķen. Misschien maar tegelijk met m'n avondeten klaarmaken doen, die paar uur koelkast kunnen er dan ook nog wel bij.
Ja, die verpakking wil ik dus minimaliseren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat moet je dan voorbereiden?
Ik koop gewoon kleinverpakkingen en plastic zakjes (excuus aan de stikkende zeeschildpadden) en eindig dan zo mijn lunch.
[ afbeelding ]
Kaasje was op, biet genoeg voor twee dagen
Luiheid![]()
Hier ook! Ik droeg eerst maat 46 en soms 48quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:06 schreef Barreltje het volgende:
ik had gister eten over, met wat sla tomaat en komkommer erbij een prima lunch![]()
verder vind ik het alleen maar leuk dat mijn kleding te groot is, want eindelijk leuke kleding die ik aan kan 46--> 44--> 42.. nu hopelijk nog naar 40 dan staat het ook ECHT goed
Resulteert hier in paprika gewoon afhappen, of komkommer dramatisch door midden breken in de lunchruimte alvorens eraan te gaan knauwen. Mijn collega's kijken me al jaren vreemd aan hierom trouwens, blijkt niet te wennen geloof ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:25 schreef IJsdraakje het volgende:
En dingen als een paprika wat kleiner hakken enzo. Geen extreem spannende dingen, maar wel dingen die ik niet in de ochtend met een slaperig hoofd wil doen.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 13:24 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben bezig om een ruggengraat te kweken.. Dit staat al de hele ochtend naast me:
[ afbeelding ]
Afhappen vind ik irritant, vind ik weer overal zaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Resulteert hier in paprika gewoon afhappen, of komkommer dramatisch door midden breken in de lunchruimte alvorens eraan te gaan knauwen. Mijn collega's kijken me al jaren vreemd aan hierom trouwens, blijkt niet te wennen geloof ik
Moest lachen om de MI van overal zaadquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Afhappen vind ik irritant, vind ik weer overal zaad.Plus een halve paprika achter m'n spalkje, dat velletje is precies stevig genoeg om goed vast te gaan zitten.
Ik ookquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Moest lachen om de MI van overal zaad
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Moest lachen om de MI van overal zaad
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is veel te weinig?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:53 schreef Sarabi het volgende:
-300gr ten opzichte van vorige week
Lijstje:
O: -
L: parelcouscoussalade
D: zoete aardappelfrietjes en een worstje
T: 3 snack a jacks
B: nog steeds elke dag 10k stappen
Oke! Het klinkt zo weinig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah alleen de lunch is al 700kcal.
Altijd lastig zulke lijstjes. Maar heb ook geen zin om alles uit te schrijven.quote:
Ik ben blij dat het woord Paprika in dit bericht staat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Afhappen vind ik irritant, vind ik weer overal zaad.Plus een halve paprika achter m'n spalkje, dat velletje is precies stevig genoeg om goed vast te gaan zitten.
Dat klopt jaquote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:41 schreef Rauw. het volgende:
Ik ben blij dat het woord Paprika in dit bericht staat.
Met een volwassenenbudget is kleding niet goedkoper, troost je met die gedachte.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 15:00 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nou, het is best irritant om op een studentenbudget elke keer weer nieuwe leuke kleren te kopen
Mijn smaak wordt vooral duurder..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:48 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met een volwassenenbudget is kleding niet goedkoper, troost je met die gedachte.
Ik ben een mix van alles tussen Ralph Lauren en Primark.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mijn smaak wordt vooral duurder..![]()
Vandaag een broek aan die eerder strak zat en nu heerlijk baggy zit.. en baggy staat ie totaal anders maar ook erg leuk
Heb je zo’n weegschaal die gewichten opslaat en dergelijke?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me vannacht helemaal leeggepiest dus ik ben toch maar gaan staan. +1 tov begin vakantie, vind ik prima acceptabel.
Nu alleen die weegschaal nog leren dat ik ik ben en niet mijn lieftallige.
Schelen jullie zo weinig? Dan gaat die het misschien nooit echt lekker uit elkaar houden.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me vannacht helemaal leeggepiest dus ik ben toch maar gaan staan. +1 tov begin vakantie, vind ik prima acceptabel.
Nu alleen die weegschaal nog leren dat ik ik ben en niet mijn lieftallige.
Check, ik merk het vooral als ik slippers aan heb, 's ochtends zitten ze prima, 's middags krijg ik ze amper aan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:17 schreef Goitske het volgende:
Ik voel me gelijk door die warmte weer opgezwollen. Ringen zitten strak, weegschaal blijft wel constant
Waarheid dit, het grootste verschil is dat mijn nettobudget wat groter is, maar ik heb ook een werkgarderobe, dus extra kosten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:48 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met een volwassenenbudget is kleding niet goedkoper, troost je met die gedachte.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:41 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het woord Paprika in dit bericht staat.
quote:
Wat dacht je van een budget als je 2 kinderen hebt. Die gaan bijna altijd voor. Dan zijn het schoenen, gymschoenen, voetbalkleding, bijna elke winter nieuwe garderobe want ze passen het niet meer etc. Ik besteed ongeveer 500 euro per jaar aan mijn kleding dat is incl schoenen, ondergoed en jassen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 15:00 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nou, het is best irritant om op een studentenbudget elke keer weer nieuwe leuke kleren te kopen
Telt ook op met jarenlang drie keer per dag batsen hoorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:37 schreef Rauw. het volgende:
Tja, voor een veel kleiner bedrag koop je ook een pakje condooms.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Dertig euro in het jaar en klaarrrr./spiraal
Geld is net als calorieën, je hebt altijd minder beschikbaar dan je zou willen.![]()
Disclaimer: is geen waarheid, weet ik. Maar ik vond 'm wel lollig klinken.
Dat is toch nog best een prima bedrag?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:35 schreef Goitske het volgende:
Wat dacht je van een budget als je 2 kinderen hebt. Die gaan bijna altijd voor. Dan zijn het schoenen, gymschoenen, voetbalkleding, bijna elke winter nieuwe garderobe want ze passen het niet meer etc. Ik besteed ongeveer 500 euro per jaar aan mijn kleding dat is incl schoenen, ondergoed en jassen.
30 per jaar??? Hoe doe je dat dan met schoenen e.d., die van jou zijn niet goedkoop toch.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Dertig euro in het jaar en klaarrrr./spiraal
Geld is net als calorieën, je hebt altijd minder beschikbaar dan je zou willen.![]()
Disclaimer: is geen waarheid, weet ik. Maar ik vond 'm wel lollig klinken.
Ik had het over de condoomkosten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
30 per jaar??? Hoe doe je dat dan met schoenen e.d., die van jou zijn niet goedkoop toch.
Owwwwwwquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik had het over de condoomkosten.![]()
Die kleding wil ik niet weten, tbh.
Schoenen kon ik per paar niet onder de 100 euro ivm steunzolen die er in moeten en dat gaat nogal lastig en moeten echt goede schoenen zijn. Dus dat is sowieso 200 euro per jaar hou je 300 over voor de rest gemiddelde bh kost 40-50 euro blijft er weinig over hoor. 1-2 broeken per jaar en paar shirtjes. Een winterjas zit je zo op 100-200 euroquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is toch nog best een prima bedrag?
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik aan kleding uitgeef. De laatste tijd wel weer iets meer, maar dat is ook omdat ik weer wat blijer met mezelf begin te worden. Maar ik koop eigenlijk zelden dure items, al probeer ik dat wel een beetje te veranderen omdat ik mezelf gewoon beter wil gaan kleden, ook voor kantoor. Schoenen wel altijd de bekende merken, maar wel alleen in de sale. Laatst nog Clarks desert boots van 140 euro voor 28 euro gevonden.
Dan kun je hem gewoon meerdere dagen om houden. #sloopdecrisis.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Telt ook op met jarenlang drie keer per dag batsen hoor
tsjah. een beetje goede BH voor mijn maat is toch al gauw 80 euro. dan gaat het snelquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:41 schreef Myraela het volgende:
Ik zal wel gewoon heel goedkoop en/of weinig shoppen.Misschien moet ik nog een beetje uit m'n studenten-shopgedrag groeien. Al zal ik nooit 500 euro uitgeven aan wat ondergoed.
Ik niet meer, heb de ruimte nu om aan te kloten met m'n onzinaankopen gelukkig.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:25 schreef Molo het volgende:
Ik doe niet aan budgetteren, te lui voor en interesseert me geen moer.
Betekent wel dat ik mega inefficiënt ben natuurlijk
Gelukkig niet zo enorm van het impulsief grote aankopen doen. En op boodschappen bespaar ik alleen als de kwaliteit er niet onder lijdt.
Goed voer
De HEMA heeft in mijn maat ook alleen oma BH's hoor. Schijnbaar hebben daar alleen oude mensen grote borsten. Maar bij Zalando heb ik laatst wel leuke goedzittende BH's gekocht voor iets van 30 euro.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:42 schreef Barreltje het volgende:
tsjah. een beetje goede BH voor mijn maat is toch al gauw 80 euro. dan gaat het snel
helaas kan ik niet bij de HEMA terecht
Lidl heeft voor grote maten een leuk aanbod. Wisselt wel, maar met regelmaat kan ik daar goed slagenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsjah. een beetje goede BH voor mijn maat is toch al gauw 80 euro. dan gaat het snel
helaas kan ik niet bij de HEMA terecht
AJAX?quote:
in iedergeval een stuk goedkoperquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Toch best handig die kleine tieten van mij
Jep. Goedkoper shoppen, geen rugklachten door het gewicht, zitten niet in de weg bij het sporten...quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Toch best handig die kleine tieten van mij
Ja, een fitbit aria weegschaal.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:36 schreef rena het volgende:
[..]
Heb je zo’n weegschaal die gewichten opslaat en dergelijke?
Best netjes een kilo idd
Ja, het scheelt inmiddels een kilo of 2 ofzo. En hij denkt dan eerder dat manlief omhoog fluctueert dan dat ik gedaald zou kunnen zijn. Terwijl hij toch echt al een keer eerder 1,5 kilo lichter van mij pakte.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Schelen jullie zo weinig? Dan gaat die het misschien nooit echt lekker uit elkaar houden.
Je kunt het op de website wel weer aangeven en aanpassen, misschien dat die dan vanzelf een steeds betere inschatting gaat maken. Als ik een poosje niet op de weegschaal had gestaan, was ik vaak weer een guest.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, een fitbit aria weegschaal.
Ja, het scheelt inmiddels een kilo of 2 ofzo. En hij denkt dan eerder dat manlief omhoog fluctueert dan dat ik gedaald zou kunnen zijn. Terwijl hij toch echt al een keer eerder 1,5 kilo lichter van mij pakte.
Nou ja goed, ik moet maar gewoon flink afvallen en F. niet en dan hopen dat hij mij weer op pikt.
Oh, eens even kijken dan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je kunt het op de website wel weer aangeven en aanpassen, misschien dat die dan vanzelf een steeds betere inschatting gaat maken. Als ik een poosje niet op de weegschaal had gestaan, was ik vaak weer een guest.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:42 schreef Lonaa het volgende:
protip: ga niet hardlopen om 12 uur bij 31 graden.
Gekkie.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel langzaam aan gedaan. 31 minuten over gedaan ditdat.
Heeft ie geen mechanisme dat je dat zelf kan sturen/assignen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, een fitbit aria weegschaal.
[..]
Ja, het scheelt inmiddels een kilo of 2 ofzo. En hij denkt dan eerder dat manlief omhoog fluctueert dan dat ik gedaald zou kunnen zijn. Terwijl hij toch echt al een keer eerder 1,5 kilo lichter van mij pakte.
Nou ja goed, ik moet maar gewoon flink afvallen en F. niet en dan hopen dat hij mij weer op pikt.
Als je er een keertje tegenaan tikt met je voet gaat hij naar de andere persoon, tenminste als het goed is.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:22 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Heeft ie geen mechanisme dat je dat zelf kan sturen/assignen?
Mijn vriendin streeft me nu ook bijna voorbij en het verschil is nu ook zo klein dat ie vraagt wie er op staat. We moeten dan ons gewicht op een been naar links of rechts verplaatsen om op die manier aan te geven wie er op de weegschaal staat(Ik heb een Withings smart scale overigens)
Dat vraagt hij hier soms wel als hij twijfelt, maar nu bepaalt hij gewoon dat ik het duikbootje ben ipv de appel.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:22 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Heeft ie geen mechanisme dat je dat zelf kan sturen/assignen?
Mijn vriendin streeft me nu ook bijna voorbij en het verschil is nu ook zo klein dat ie vraagt wie er op staat. We moeten dan ons gewicht op een been naar links of rechts verplaatsen om op die manier aan te geven wie er op de weegschaal staat(Ik heb een Withings smart scale overigens)
Bij de aria?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je er een keertje tegenaan tikt met je voet gaat hij naar de andere persoon, tenminste als het goed is.
Yesquote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij de aria?
*nog eens gaat staan.
Nee manquote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:42 schreef Lonaa het volgende:
protip: ga niet hardlopen om 12 uur bij 31 graden.
Ik vind het heel lastig, goeie BH's. Mijn zus zweert ook bij donnadinges. Heeft ook 100 F of zo.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
De HEMA heeft in mijn maat ook alleen oma BH's hoor. Schijnbaar hebben daar alleen oude mensen grote borsten. Maar bij Zalando heb ik laatst wel leuke goedzittende BH's gekocht voor iets van 30 euro.![]()
Vroeger had ik ook duurdere, maar ik sloop ze net zo snel en merk verder ook geen verschil.
Deed niets.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yesmaar misschien zijn er verschillende versies?
Goed bezig !quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:16 schreef Bluezz het volgende:
Kort huisbroekie gekocht in 44 2 maten kleiner Das niet normaal toch
Hmmm vervelendquote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Deed niets.
Hier is dat alleen als hij een vraagteken bij het icoontje plaatst.
Gisteren in de app 1 meting gecorrigeerd en vanmorgen pakte hij me weer.quote:
Wij hadden ook zo'n slimme weegschaal maar die doet raarrrr, dus we gebruiken de ouderwetse maar gewoon en ik hou het bij in Libra en hij schrijft het gewoon elke maandag in zijn agendaquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gisteren in de app 1 meting gecorrigeerd en vanmorgen pakte hij me weer.
Man is even zwaar als ik, dus ik snap de verwarring van het apparaat
Op wat voor manier niet?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van dat gewicht.
Nou dat je in een paar dagen een kg kwijt bent op de weegschaal en dan sta ik er maandag op en ben ik gewoon weer 89.7, let maar opquote:
Oh echt zie je dat zo duidelijk !!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanwege dat fluctueren woog ik dus dagelijks (alleen een aanrader als je het geschommel kan relativeren, als je weet dat je slecht reageert op een stuiterende weegschaal vooral niet doen). Zouter gegeten? Terug te zien op de weegschaal. Avond ervoor gesport? Terug te zien op de weegschaal. Alcohol? Dag erna een enorme drop (want vochtafdrijvend), dag daarna weer een piek. Ongesteld moeten worden? Piek.
Ik vond het in ieder geval prettig om inzicht te hebben in wat er aan die schommelingen vooraf ging, voor m'n daadwerkelijke afvallen kies ik dan vaak een "meetdag", dus de vrijdagen bijvoorbeeld met elkaar vergelijken, om te zien of ik dingen moet bijstellen in m'n voeding/beweegpatroon.
Dat is wel erg veel en zo langquote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ga je lekker zeg! Fijn voor je!
Ik heb denk ik wel 10 jaar lang elke dag, twee keer per dag, mijn gewicht in een schriftje naast mijn bed gezet om het vervolgens in drie verschillende apps te noteren.![]()
Maar zo zonder nadenken in de app vanaf de weegschaal is toch wel erg lekker.
Eet heb in het weekend anders dan normaal?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nou dat je in een paar dagen een kg kwijt bent op de weegschaal en dan sta ik er maandag op en ben ik gewoon weer 89.7, let maar op
Dat is steeds zo! Alleen 88.8 was vandaag wel 'bizar' laag voor mij.
Dat heb ik zo ongeveer in 20 jaar niet meer gewogen..
Misschien ook een kwestie van 'ik geloof mijn ogen niet en ik vertrouw meteen die weegschaal niet' hoor, kan ook
Alleen zondag een foodtruckfestivalletjequote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:45 schreef Sarabi het volgende:
Eet heb in het weekend anders dan normaal?
Maandags weeg ik meestal ook wel meer dan op vrijdag.
Dat komt volgens mij wel goedquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Alleen zondag een foodtruckfestivalletjeVerder eigenlijk niet, tenzij uit eten in een weekend, maar ook daar kies ik de meest ideale gerechten uit voor mij.
Maar ik weeg al weken hetzelfde op maandag.
En nu ineens die flinke schommeling.
We gaan het zien maandag
Jep, vocht schommelt best makkelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh echt zie je dat zo duidelijk !!
Wat goed dan zegqua rekening mee te houden..
Ik beweeg, nu ik weer wat meer uren werk wel veel meer, lunchwandelen doe ik nu ook, voorheen niet, slaap beter en darmen werken ook zonder die galblaas beter. Dus het kan bij mij daar ook mee te maken hebben. Ben eigenlijk nog steeds in herstel na een behoorlijke ingrijpende ziekte.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik reageer maar op een deel van de nachtschade familie. Hopelijk ben je er snel achter waar je niet tegen kanquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik ben vandaag bij de diëtiste geweest. Voorlopig ga ik fodmap even laten en in plaats ervan terug naar koolhydraatbeperkt en alle soorten nachtschade laten staan. Over een maand ga ik die dan testen om te kijken of dat het probleem was.
Dat is hier ook zo..quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Whehehe, Fitbit snapt het weer.
En... ik was 4 ons lichter dan gisteren en manlief hetzelfde.
Dus voor het eerst ever sinds we elkaar kennen ben ik lichter dan hij.Maar dat is wel vooral omdat hij nog nooit zo zwaar geweest is. :’)
Er zijn vast wel goede keuzes te maken toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:06 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag zin in een warme lunch, maar niet te ongezond. Supersimpele pasta gemaakt. Snoeptomaten kort zonder olie in een pan geroosterd. Half bouillonblokje, oregano en bassilicum en met de staafmixer er doorheen en daarna nog 100 gram huttenkase er doorheen gedaan. Was eigenlijk nog verrassend lekker.
Vanavond naar een klein foodtruckfestivalletje. Proberen het niet te slecht te maken, maar zolang het lekker en gezellig is, vind ik het wel best voor een avondje.
Lijkt me zo lastig al dat uitpluizen waar je wel en niet tegen kan. Hoop dat t wat oplevert voor jequote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik ben vandaag bij de diëtiste geweest. Voorlopig ga ik fodmap even laten en in plaats ervan terug naar koolhydraatbeperkt en alle soorten nachtschade laten staan. Over een maand ga ik die dan testen om te kijken of dat het probleem was.
Hier ook niet. Het is net iets halfslachtiger dan ik. Maar goed, hij is in het verleden vaker veel afgevallen en kan zich ook wel verliezen in krachttraining, dus ik zie hem er ook wel voor aan ineens helemaal om te slaan op enig moment.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is hier ook zo..maar ja, zijn lijf.. hij vind t niet fijn maar kan zich er ook niet toe zetten om t wat beter te krijgen...
[..]
Hier precies hetzelfdequote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier ook niet. Het is net iets halfslachtiger dan ik. Maar goed, hij is in het verleden vaker veel afgevallen en kan zich ook wel verliezen in krachttraining, dus ik zie hem er ook wel voor aan ineens helemaal om te slaan op enig moment.
Viel tegen eigenlijk, of nouja, was met vrienden die al snel voor de standaardopties gaan en had geen zin apart in een rij te staan. Morgen nog eens maar dan rustig met mijn vriend een paar uur op een kleedje chillen als het lekker weer is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:04 schreef Bluezz het volgende:
Er zijn vast wel goede keuzes te maken toch?
Ik begreep dat het inderdaad niet altijd alles hoeft in te houden. Op welke reageer jij? Wat voor reactie krijg jij als je het eet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik reageer maar op een deel van de nachtschade familie. Hopelijk ben je er snel achter waar je niet tegen kan
Het vergt vooral wat flexibiliteit. Maar ik hoop ook dat ik er zo achter kan komen. Dank jequote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lijkt me zo lastig al dat uitpluizen waar je wel en niet tegen kan. Hoop dat t wat oplevert voor je
Zou je dat graag zien gebeuren, en zo ja, bespreek je dat met hem?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier ook niet. Het is net iets halfslachtiger dan ik. Maar goed, hij is in het verleden vaker veel afgevallen en kan zich ook wel verliezen in krachttraining, dus ik zie hem er ook wel voor aan ineens helemaal om te slaan op enig moment.
Begrijpelijkquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 08:28 schreef Barreltje het volgende:
Hier levert iedere opmerking over eten uit in een discussie... hij weet dat ie er iets aan moet doen, maar vind het al lastig om zichzelf te initiëren enfrustreert zichzelf daar over. Als ik er dan ook graag hoe het gaat en hem er dus indirect aan herriner dat hij faalt ( zo voelt hij dat) dan zijn de rapen gaar..
Dus ik wacht het wel af
Hoe doe je dat dan? Dat je er gewoon vanuit gaat dat je de reep in 1 week opeet en dan een weektotaal maakt?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:10 schreef V1z0R het volgende:
Ik reken zelf ook gewoon met de totalen en niet per portie.
Maar dat is makkelijk als je alleen woont en niemand anders aan je eten zit.
Ja daar komt het op neer. Als x/7 maar minder is dan wat ik voor ogen heb.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Dat je er gewoon vanuit gaat dat je de reep in 1 week opeet en dan een weektotaal maakt?
Aangezien het de laatste dag van de maand is, tijd voor een grafiekje. Ik vond het een goede maand. Klein piekje rond mijn verjaardag, maar prima opgevangen en het maandtotaal is toch nog een mooie 4,7 kilo eraf. Om mijn jaardoel te halen, moet er de komende 4 maanden zo'n 3.5 kilo per maand vanaf. Misschien iets te fanatiek, maar we moeten het wel spannend houden.
[ afbeelding ]
Oh nee hoor. Het is zijn lijf en ik ben ook al jaren heeeel veel te zwaar, wie ben ik om hem te zeggen wat hij moet doen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 06:51 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zou je dat graag zien gebeuren, en zo ja, bespreek je dat met hem?
Want dit hoor ik bij echt heel veel vrouwen. (op feestjes/verjaardagen)
Wanneer ik het zelf zou zijn zou ik het namelijk graag horen als zoiets frustrerend is. Maar wat je dan vaak ziet is dat het naar voren komt in een discussie/ruzie over iets anders en dan juist averechts werkt.
Jawel:quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:03 schreef Bluezz het volgende:
Schrikken BE![]()
is de schutting niet helemaal zwart geblakerd? en ook
voor gewichtsdaling.
En @:Myra, je gaat lekkerje inspireert me om mijn maandoverzicht eens te bekijken!
En ook om eens op Libra te kijken of ik dat grafiekje van deze maand hier kan krijgen.. weet niet zeker of ik al een maand bezig ben met alles invoeren, ff kijken.
Vanochtend weer 88.8 op de weegschaal.. ik MOET dit wel geloven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je een heerlijk, haalbaar doel, BluezzEn je gaat goed
85k is mijn doel, dat woog ik in 1998 voor het laatst. Daarna zie ik wel verder.. ik hád jarenlang onder de 90 komen doel. Dat zit nu wel snor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doen wat je leuk vind Isa, bewegen komt wel weer goed bij jou![]()
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je een heerlijk, haalbaar doel, BluezzEn je gaat goed
Vanilla is live?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Als je de fitbit Aria hebt, dan even in de app op de weegschaal tikken en dan kan je daar wegingen aanpassen naar een andere user. De mijne heeft het nu weer prima door.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik vergat helemaal dat ik bezig ben met IF terwijl we in de tuin aan het werken waren, voor ik het wist had ik een handje rijpe bramen opWel heel lekker en ik heb me maar vastgehouden aan het idee dat ze dat vroeger ook heus wel deden tijdens het jagen
Over de slimme weegschaal, de mijne denkt ook steeds dat ik vriendlief ben. We schelen nu iets van een halve kilo (en 11% vet!) dus ik snap het wel. Maar snel zorgen dat dat verschil groter wordt.
Dat is leuk zeg, dat motiveert ookquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:38 schreef Sunnythesun het volgende:
B![]()
![]()
En sportenIk ben toegetreden tot een medische fitnessgroep op mijn werk (meegenomen door collega). Zij trainen 3 ochtenden in de week op de campus, nu lekker buiten op de baan en buiten-gym, leuke circuitjes onder begeleiding van fysio-trainers. Ik wil minimaal 1x structureel mee gaan doen en dan nog 1x zelfstandig in de gym. Andere collega's gaan vrijdag tussen de middag en vroegen of ik met hen mee wil, dat ga ik vast wel een keer doen, maar 'sochtends scheelt het wel tijd dus dat heeft mijn voorkeur. Maar zo tof dat dat allemaal kan en gestimuleerd wordt op mijn werk. En gratis ook nog!
![]()
Ja zeker. En de voorzieningen zijn er ook erg goed.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 21:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is leuk zeg, dat motiveert ook
Goed dat je er nu al scherp op bent toch? Volgens mij is het al dikke winst dat je de rem aantrekt en niet je kop in het zand steekt!quote:Op woensdag 4 september 2019 10:31 schreef Myraela het volgende:
Fijn dat je zo snel weer in het ritme zit, Sauvignon!
Ik weet eigenlijk niet waarom het even niet zo goed gaat. Het gaat voor de rest namelijk eigenlijk juist wel erg goed. Misschien juist iets teveel gezellige momenten. En gemakkelijk geworden met bijvoorbeeld niet de pasta wegen, maar vervolgens wel dooreten terwijl ik al gewoon voel dat ik voldoende op heb. Kcal niet kunnen invoeren omdat er veel buiten de deur was, en daardoor sowieso de controle een beetje verliezen. Ik vind het altijd lastig om een goede balans te houden tussen wel op dieet zijn, maar jezelf toch af en toe eens iets te gunnen.
Het is allemaal niet zo erg, maar nu weer even de rem aantrekken en netjes door.
Nice! Morgen een mooi stijf loopje?quote:Op woensdag 4 september 2019 10:30 schreef VitaBella het volgende:
Vandaag in de sportschool afgebeuld door mijn man. De benen waren aan de beurt
De hele week gaat het al (al, het is woensdag maar ok) heel goed met eten. Lunch maak ik elke keer voor twee dagen vooruit zodat er geen verleiding is om een broodje of iets anders slechts te halen.
quote:Op woensdag 4 september 2019 10:35 schreef Sarabi het volgende:
-2 kilo tegenover vorige maand(daar zat nog wel wat vakantiegewicht bij).
Maar belangrijkernieuw laagste gewicht
.
Prettig dat je het in ieder geval gesignaleerd hebt nu.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:31 schreef Myraela het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waarom het even niet zo goed gaat. Het gaat voor de rest namelijk eigenlijk juist wel erg goed. Misschien juist iets teveel gezellige momenten. En gemakkelijk geworden met bijvoorbeeld niet de pasta wegen, maar vervolgens wel dooreten terwijl ik al gewoon voel dat ik voldoende op heb. Kcal niet kunnen invoeren omdat er veel buiten de deur was, en daardoor sowieso de controle een beetje verliezen. Ik vind het altijd lastig om een goede balans te houden tussen wel op dieet zijn, maar jezelf toch af en toe eens iets te gunnen.
Het is allemaal niet zo erg, maar nu weer even de rem aantrekken en netjes door.
Ken je struggles..quote:Op woensdag 4 september 2019 11:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik blijf maar eten goddomme.
/einde klaagpost
Ik vrees ervoor jaquote:Op woensdag 4 september 2019 10:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nice! Morgen een mooi stijf loopje?
Soms helpt het ook wel eens om niet zo streng te zijn voor jezelf. Als ik over elke calorie obsedeer dan gaat het bij mij al snel van kwaad naar erger met het idee dat ik alles toch al verpest heb. Terwijl als ik rustig doorga en niet te snel van slag raak als ik eens wat meer eet ik misschien iets minder snel afval en wat vaker stilsta, maar de trendlijn toch naar beneden gaat. Alleen iets minder stijl.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:31 schreef Myraela het volgende:
Mwehehehe, klinkt goed.quote:Op woensdag 4 september 2019 11:23 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ik vrees ervoor jaen morgen een hele dag met de kleine terror die nogal graag aan mama hangt
volgens BMI is mijn vriend morbide obees maar hij sport en heeft een laag vetpercentage. Ik denk dat BMI een graadmeter is maar geen leidraadquote:Op woensdag 4 september 2019 11:43 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben 6 kg kwijten was op vakantie gelijk gebleven. Het gaat niet snel allemaal, maar het beweegt, dus daar ben ik erg blij mee. Ik voel me ook echt lekkerder in mijn vel, en dankzij het sporten ook fitter.
Vraag me wel af wat mijn einddoel zou moeten zijn. Voor een BMI van onder de 25 moet er nog 9 kg vanaf, en ik twijfel hoe realistisch het is om dat te willen bereiken/behouden.
quote:Op woensdag 4 september 2019 11:51 schreef Puala het volgende:
-1,7 kg tov vorige weekHet einddoel komt echt in zicht
![]()
En hier begint de omgeving te mopperen "ben je nou nog niet klaar" of "wanneer ga je weer normaal eten". Maar ik probeer mezelf er niet door te laten beīnvloeden. Tot eind deze maand blijf ik streng en dan gaat op vakantie de rem er af. Daarna weer even terug om de vakantiekilo's er af te krijgen en hulp te krijgen bij gezond eten.Wat zie je er goed uit? Ben je afgevallen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, zonder gekheid - dat lijkt me inderdaad frustrerend.
En ik herken dat wel hoor, dat ben je nou nog niet klaar. Maar het voordeel is dat het bij mij supersuperlangzaam gegaan is dus mensen wennen er heel geleidelijk aan![]()
quote:Op woensdag 4 september 2019 11:51 schreef Puala het volgende:
En hier begint de omgeving te mopperen "ben je nou nog niet klaar" of "wanneer ga je weer normaal eten".
Dit spreekt elkaar een beetje tegen?quote:Op woensdag 4 september 2019 11:51 schreef Puala het volgende:
En van mij lijken ze het helemaal niet te zien![]()
ik las het als familie vs bekendenquote:Op woensdag 4 september 2019 12:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
[..]
Dit spreekt elkaar een beetje tegen?
quote:Op woensdag 4 september 2019 12:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
[..]
Dit spreekt elkaar een beetje tegen?
Dat inderdaadquote:Op woensdag 4 september 2019 12:28 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
ik las het als familie vs bekenden
je familie weet dat je afvalt en is bezorgd/bemoeit zich ermee en met je vriend ga je naar feestjes/sociale gelegenheden en vangt alle complimenten
quote:Op woensdag 4 september 2019 11:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik blijf maar eten goddomme.
/einde klaagpost
Haha, vandaag de touwtjes weer strak? Hopelijk heb je er wel van kunnen genieten.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren dagje sauna, was heerlijk, lekkere detox algenpakking, heerlijke salade, je voelt je herboren. Toch?
Lijstje van gisteren:
O: griekse yoghurt met keto-granola
L: flinke salade met gerookte zalm
T: 2 bifi’s
D: macaroni met verse saus
T: pot Ben & Jerry’s
:’) Aaaaargh!!!!!
[..]
quote:Op woensdag 4 september 2019 13:19 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Haha, vandaag de touwtjes weer strak? Hopelijk heb je er wel van kunnen genieten.
Keto granola?receptje? Of ben ik heel erg spuit11?
Ik vind dit echt zo knap. Hoe lang heeft het geduurd voordat je dit zo bent gaan ervaren? Want in theorie ben ik het hiermee eens. In de praktijk ben ik ķf goed bezig of niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 11:26 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
Soms helpt het ook wel eens om niet zo streng te zijn voor jezelf. Als ik over elke calorie obsedeer dan gaat het bij mij al snel van kwaad naar erger met het idee dat ik alles toch al verpest heb. Terwijl als ik rustig doorga en niet te snel van slag raak als ik eens wat meer eet ik misschien iets minder snel afval en wat vaker stilsta, maar de trendlijn toch naar beneden gaat. Alleen iets minder stijl.
Ik vind het loslaten een van de moeilijkste dingen van diëten. Soms heb je geen controle over wat je eet bij andere mensen/ in restaurants, maar dat betekent niet dat alles voor niets is geweest.
Ik sta elke dag op de weegschaal en zie in mijn trendlijn ook veel ups en downs maar juist nu ik zie dat het fluctueert ben ik ook minder van slag als het een tijdje stil staat of als ik drie kilo meer weg na een avondje chinees eten. Dat trekt zichzelf allemaal wel weer recht.
ik ben ook niet heilig hoor, soms heb ik wel eens dagen dat ik flink van mezelf kan balen als ik toch een keer een pizza + koekjes + chips + wijn naar binnen heb geduwd. Maar die dagen zijn steeds minder gelukkig en ik denk dan vooral omdat ik mezelf wel toesta wat lekkers te nemen. En wie weet post ik over een paar weken een paniekoproep omdat ik niet kan stoppen met etenquote:Op woensdag 4 september 2019 15:00 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik vind dit echt zo knap. Hoe lang heeft het geduurd voordat je dit zo bent gaan ervaren? Want in theorie ben ik het hiermee eens. In de praktijk ben ik ķf goed bezig of niet.
Zo probeer ik er ook in te staan ja, want soms schommelt het hier enorm en in het begin raakte ik daar nog wel van slag van, maar inmiddels zie ik daarin ook de trend dat het nog wel naar beneden blijft gaan.quote:Op woensdag 4 september 2019 11:26 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
Soms helpt het ook wel eens om niet zo streng te zijn voor jezelf. Als ik over elke calorie obsedeer dan gaat het bij mij al snel van kwaad naar erger met het idee dat ik alles toch al verpest heb. Terwijl als ik rustig doorga en niet te snel van slag raak als ik eens wat meer eet ik misschien iets minder snel afval en wat vaker stilsta, maar de trendlijn toch naar beneden gaat. Alleen iets minder stijl.
Ik vind het loslaten een van de moeilijkste dingen van diëten. Soms heb je geen controle over wat je eet bij andere mensen/ in restaurants, maar dat betekent niet dat alles voor niets is geweest.
Ik sta elke dag op de weegschaal en zie in mijn trendlijn ook veel ups en downs maar juist nu ik zie dat het fluctueert ben ik ook minder van slag als het een tijdje stil staat of als ik drie kilo meer weg na een avondje chinees eten. Dat trekt zichzelf allemaal wel weer recht.
Receptje voor de carrot cake?quote:Op woensdag 4 september 2019 17:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand nog lekkere overnight oats recepten? Mag de volgende dag best een beetje stevig zijn.
Ik ga als eerste de carrot cake variant maken![]()
Ik zat aan deze te denken https://freshhh.nl/recepten/carrot-cake-overnight-oats/quote:
Klinkt goed. Nu ben ik op dit moment niet zo van het ontbijten maar wie weer binnenkort.quote:Op woensdag 4 september 2019 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zat aan deze te denken https://freshhh.nl/recepten/carrot-cake-overnight-oats/
Maar dan een beetje aangepast. Heb hem nog niet geprobeerd maar lijkt mij erg lekker.
Nee?quote:Op woensdag 4 september 2019 15:55 schreef VitaBella het volgende:
Ken je die lowcarb peanut butter cups BE? Daar was ik zo verslaafd aan toen ik lowcarb at
Oh dus ik ben niet de enige muts die weleens een lepel in zo'n pot zet..quote:Op woensdag 4 september 2019 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
rena!
[..]
Nee?
Vertel eens? Is dat anders dan af en toe een lepel uit te pot?![]()
Balansdaglijstje
L: 3 gekookte eieren, 3/4 gegrilde courgette, 100gr gerookte kipfilet
T: bakje Huttenkäse
D: broccoli stamppot (m mosterd en geraspte kaas) met gehaktballetjes
T: iets v kwark of yoghurt
Die T moet nog voor 20.30 maar ik heb net pas de stamppot op en zit vol.
Fijn dat je zo'n momentum gevonden hebt, toch? Van mijn eerdere afvalperiode heb ik ervaren dat ik op een gegeven moment gewoon in een ritme kwam en het vanzelf ging om in de goede keuzes te blijven. Maar nu krijg ik t maar niet voor elkaar om daar in te komen en blijf ik me dus alleen maar frustreren. En dan weeg ik me bewust niet regelmatig omdat dat dan nog meer frustreert. Ik ga vanaf volgende week maar een eetplan opstellen want ik weet het anders ook even niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 15:44 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
ik ben ook niet heilig hoor, soms heb ik wel eens dagen dat ik flink van mezelf kan balen als ik toch een keer een pizza + koekjes + chips + wijn naar binnen heb geduwd. Maar die dagen zijn steeds minder gelukkig en ik denk dan vooral omdat ik mezelf wel toesta wat lekkers te nemen. En wie weet post ik over een paar weken een paniekoproep omdat ik niet kan stoppen met eten![]()
Ik ben al heel lang onderweg en helaas is het pas echt het laatste jaar dat ik wat beter kan relativeren. Vooral elke dag wegen + invullen in Libra heeft me veel inzicht gegeven.
Nopequote:Op woensdag 4 september 2019 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dus ik ben niet de enige muts die weleens een lepel in zo'n pot zet..
quote:Op woensdag 4 september 2019 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
rena!
[..]
Nee?
Vertel eens? Is dat anders dan af en toe een lepel uit te pot?![]()
Lekkerquote:Op woensdag 4 september 2019 16:39 schreef rena het volgende:
[..]
Zo probeer ik er ook in te staan ja, want soms schommelt het hier enorm en in het begin raakte ik daar nog wel van slag van, maar inmiddels zie ik daarin ook de trend dat het nog wel naar beneden blijft gaan.
Inmiddels -13 kilo hier. Vandaag een nieuwe winterjas gekocht, want de oude is stuk en veel te groot, en nu dus in een maat kleiner dan ik had
quote:Op woensdag 4 september 2019 22:35 schreef VitaBella het volgende:
Jongens ik kom nu al amper meer uit bed. Wordt wat hoor morgen#wuss
Ineens zal het wel weer goed gaan hoor, zo gaat het meestalquote:Op woensdag 4 september 2019 21:07 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Fijn dat je zo'n momentum gevonden hebt, toch? Van mijn eerdere afvalperiode heb ik ervaren dat ik op een gegeven moment gewoon in een ritme kwam en het vanzelf ging om in de goede keuzes te blijven. Maar nu krijg ik t maar niet voor elkaar om daar in te komen en blijf ik me dus alleen maar frustreren. En dan weeg ik me bewust niet regelmatig omdat dat dan nog meer frustreert. Ik ga vanaf volgende week maar een eetplan opstellen want ik weet het anders ook even niet.
Wat goed zegquote:Op woensdag 4 september 2019 16:39 schreef rena het volgende:
[..]
Zo probeer ik er ook in te staan ja, want soms schommelt het hier enorm en in het begin raakte ik daar nog wel van slag van, maar inmiddels zie ik daarin ook de trend dat het nog wel naar beneden blijft gaan.
Inmiddels -13 kilo hier. Vandaag een nieuwe winterjas gekocht, want de oude is stuk en veel te groot, en nu dus in een maat kleiner dan ik had
Oeh! Klinkt goed!quote:Op woensdag 4 september 2019 22:33 schreef VitaBella het volgende:
[..]al is dat ook oh zo lekker af en toe.
Ik kon het linkje zo snel niet vinden maar wel een plaatje van Pinterest. Ik bewaarde ze gewoon in de vriezer en dan haalde ik er af en toe een paar uit voor bij de koffie/thee![]()
[ afbeelding ]
89.5quote:Op donderdag 5 september 2019 06:37 schreef Sarabi het volgende:
Hoe was het resultaat maandag Bluezz?
Ah zal je altijd zienquote:Op donderdag 5 september 2019 12:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
89.5Ik zei het toch!
En vanochtend, tussenweegje weer 88.6
Ahhh En dat is zo'n heerlijke geurquote:Op donderdag 5 september 2019 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Kind wilde appeltaart bakken!
Het ruikt hier nu zooooo lekker ik huis!
*nagels in bank zet...
Dan hoeft het dus van mij niet meer hč.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:22 schreef Bluezz het volgende:
Klein puntje taart kan toch wel?
Op werk wordt veel uitgedeeld en ik neem dan niet een hele punt, niet de helft, maar daar dan de helft van. Heb ik toch lekker de smaak te pakken
Ik ben sinds mei serieus bezig, dus het gaat best goed al zeg ik zelfquote:Op woensdag 4 september 2019 23:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat goed zeg
En hoelang bezig voor die -13?
Ik moet ook nog steeds wennen aan mijn te grote kledingSommige dingen zijn met elastiek of zaten gewoon vrij strak, dus het gaat nog best maar als er nog 5k afgaan moet ik écht alles vervangen.. /duuuur
![]()
![]()
![]()
Oh dat ruimt zo heerlijk op he.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:07 schreef rena het volgende:
[..]
Ik ben sinds mei serieus bezig, dus het gaat best goed al zeg ik zelf![]()
Ik heb van het weekend 8 zakken met kleding weggedaan, ik had niet veel kleding of zo![]()
Nee helemaal niet! Gezonde/hartige snacks zijn hier altijd een hit.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben een lijstje aan het maken want ik vier volgende week mijn jawel.. 30 verjaardag.
Nu wil ik ook wat gezonde snacks neerzetten. Dat is helemaal niet raar toch?
Ja al zal ik ook echt wel een chipje pakken... En biertjequote:Op donderdag 5 september 2019 21:24 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Nee helemaal niet! Gezonde/hartige snacks zijn hier altijd een hit.En al is het voor jezelf, het is fijn om mee te kunnen snacken toch?
Herkenbaar +1quote:Op donderdag 5 september 2019 19:37 schreef Brighteyes het volgende:
Wilde bijna vreten gaan halen, tot ik net op fb een before and after zie van een vriendin die inmiddels 16kg kwijt is. Ik ben heel blij voor haar maar zie ook groen van jaloezie en erger me kapot aan mijn eigen gebrek aan ruggegraat.
Ik neem wel kwark met een appel en wat kaneel ipv de appeltaart.
Wow en wowquote:Op donderdag 5 september 2019 21:07 schreef rena het volgende:
[..]
Ik ben sinds mei serieus bezig, dus het gaat best goed al zeg ik zelf![]()
Ik heb van het weekend 8 zakken met kleding weggedaan, ik had niet veel kleding of zo![]()
Geen enkel probleem mee. Warme appelquote:Op donderdag 5 september 2019 20:58 schreef VitaBella het volgende:
Oh maar versgebakken appeltaart is ook niet te weerstaan. Geen ruggengraat is daartegen bestendig
Kan je dan niet beter je PT vragen om een andere manier van trainen waar je misschien meer lol in hebt?quote:Op vrijdag 6 september 2019 10:32 schreef LuNaTiC het volgende:
Hier stopt het maar niet met chocolade op mijn werk. 2 collega's die pas hebben afgezwaaid. Vorige week allerlei verschillende soorten chocolade opgevroten.
Deze dinsdag kwam andere collega met 5 (!) verschillende zakken m&m's aanzetten.
Er zijn er nu al bijna 4 doorheen.
Durf te stellen dat ik de grootafnemer van ben![]()
Gewicht gaat voor het eerst sinds ~2 jaar als een drama omhoog. Tuurlijk wel eventjes relativeren, maar toch wel echt ruim 3-4 kg dan waar ik op zou willen zitten nu.
Ben ook een beetje krachttrainingmoe. Doe het nog trouw maar motivatie is 0. Verlang weer terug naar kickboksen wat ik al weken (maanden zelfs?) niet meer heb gedaan. Ga mijn PT maar even melden dat ik een paar weekjes break neem van het krachttrainen. Ga wel (weer) blijven letten op voeding (als de m&m's eindelijk op zijn) en dus weer even mijn echte passie kickboksen op ga pakken.
Hopelijk vind ik dan na 2-3 weekjes weer hernieuwde energie en motivatie om weer verder te gaan met krachttraining (want ik merk wel echt de voordelen ervan natuurlijk.. vind er alleen geen zak aan)
Qua krachttraining an sich is er maar zoveel wat je kan variëren. Ik krijg al om de zoveel weken een ander schema met andere oefeningen, dat houdt het nog wel enigszins afwisselend maar het is gewoon het krachttrainen zelf wat ik totaal niet boeiend vind.quote:Op vrijdag 6 september 2019 10:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter je PT vragen om een andere manier van trainen waar je misschien meer lol in hebt?
Om mijn lichaam beter te vormen. Om van skinny fat naar gespierder en afgetrainder te gaan. Sterker te worden.quote:Op vrijdag 6 september 2019 11:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Wat is je reden om krachttraining te doen eigenlijk?
Ik geloof niet zo in dingen doen waar je geen reet aan vindt namelijk, tenzij van tijdelijke aard met een bepaald doel voor ogen. (Voorbeeld: ik haat intervaltraining bij het hardlopen, maar het sneller worden vind ik wel heel bevredigend, dus ik doe er toch maar wel iets mee. Alleen wel iedere week een andere invulling daarvan.)
Mwoh, als ik wél op vakantie was gegaan zo rond deze tijd van het jaar, had ik diezelfde break gehad.quote:Op vrijdag 6 september 2019 12:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Juist omdat er al genoeg dingen zijn die gewoon moeten, vind ik (voor mezelf dan he) juist dat sporten me vooral een positief gevoel moet geven.![]()
Maar daarom lijkt het me een mooi ding om voor te leggen aan je PT, die heeft vast wel leuke ideeën om het wat afwisselender/interessanter voor je te maken.
Heb je geen opgeblazen buik? Ik had echt last van darmen etc toen ik weer carbs ging eten tijdens/na dr Frank dieet, was echt geen pretjequote:Op zaterdag 7 september 2019 21:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht: screw it, we gaan een dagje carb-loaden.
:’)![]()
Het ontslakt lekker zeg maar, ineens zoveel vezels (want broodje oude kaas en broodje osseworst) en vette troep.
Blijkbaar meteen gejinxt want bezoek van gistermiddag werd incl chocoladepepernoten, toastjes met kaas, pizza en een biertje. Ruggengraat was even stuk. Vanmorgen meteen een kg erbij :’) maargoed, dat trekt wel weer bij met normaal doen.quote:Op zondag 8 september 2019 14:08 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb na de vakantie mijn sportritme weer gevonden. Deze week twee keer voor kracht/cardio naar de sportschool geweest en vanmorgen eeb rondje op de racefiets gedaan. Voelt goed!
Meteen mooie compensatie voor het weinige zelf koken deze week en daardoor wat zwaarder eten dan normaal.
Helemaal in het begin en na 30 kilo wel gedaan.quote:Op maandag 9 september 2019 13:00 schreef VitaBella het volgende:
Zijn er mensen hier die voortgang foto's maken? Hoe vaak maken jullie die ongeveer?
Merk dat het er bij mij toch net te vaak in schiet of dat ik denk: ach er is toch niets veranderd ten opzichte van de laatste keer, doe ik over een week wel.
Bij begin, daarna elke 10kg en aan het einde door mijn begeleidster. En ik heb het zelf thuis elke 5 kg gedaan, maar dat verschil is veel moeilijker te zien.quote:Op maandag 9 september 2019 13:00 schreef VitaBella het volgende:
Zijn er mensen hier die voortgang foto's maken? Hoe vaak maken jullie die ongeveer?
Merk dat het er bij mij toch net te vaak in schiet of dat ik denk: ach er is toch niets veranderd ten opzichte van de laatste keer, doe ik over een week wel.
Deze week grieperig begonnen en woensdag heb ik een sollicitatiegesprek
Des te meer reden om gezond te blijven eten wel.
O: Havermout/Banaan/Pindakaas shake
L: Witlof spinazie salade met blauwe kaas, kipfilet en appel
T: Alpro Perzik
D: Zal iets van spaghetti met een bak groente worden.
Ik maak af en toe voortgangfoto’s, voor mezelfquote:Op maandag 9 september 2019 13:00 schreef VitaBella het volgende:
Ik maak elke 4 weken voortgangfoto's. Voor, zij, achter.quote:Op maandag 9 september 2019 13:00 schreef VitaBella het volgende:
Gaaf is dat hequote:Op dinsdag 10 september 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn pms gevreet van dit weekend is me vergeven!3 ons minder dan vrijdag na een fikse piek omhoog gisteren.
Blij mee. Die voor-na foto van die vriendin van mij met -16 was een goeie boost.Gisteren samen met haar ruim een uur gewandeld en heelijk een uur lang alleen maar over dieten geklept!
![]()
![]()
Oh, en ik heb ook nog een mooi dalend grafiekje:
[ afbeelding ]
Mijn hartslag in rust, volgens fitbit.
Mijnes zegt al een tijdje, 'you're fatter then yesterday!'quote:Op dinsdag 10 september 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
+1!
En ik ging wegen. De weegschaal zei 'YOU'RE FAT'
herkenbaar +1quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijnes zegt al een tijdje, 'you're fatter then yesterday!'
Zo'n lage hartslag?! Ik zit deze week gemiddeld op 66, geloof ikquote:Op dinsdag 10 september 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik heb ook nog een mooi dalend grafiekje:
[ afbeelding ]
Mijn hartslag in rust, volgens fitbit.
Het heeft wel iets met conditie te maken dacht ik, maar 66 is ook niet overdreven hoog nog hoor.quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:37 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zo'n lage hartslag?! Ik zit deze week gemiddeld op 66, geloof ik
Wat zegt hartslag precies? (Dat ik geen conditie heb?)
Of gewoon stress. Ik zat een poosje terug een aantal maanden met een gemiddelde van 72, dat is nu gelukkig weer gemiddeld rond de 55.quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:37 schreef Hupje het volgende:
Zo'n lage hartslag?! Ik zit deze week gemiddeld op 66, geloof ik
Wat zegt hartslag precies? (Dat ik geen conditie heb?)
Eiwitten duren langer om te verteren dan koolhydraten, dus in theorie zit je langer vol/voel je je langer verzadigd als je eiwitrijk eetquote:Op woensdag 11 september 2019 09:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was gisteren eens in de lidl en heb toen die skyr toetjes meegenomen. Lekker! Maar heeft die extra proteīne nou eigenlijk nut als je net als ik bijna niet sport?
Ik heb een blessure aan mijn knie en lies vandaar
Dat is alleen maar lekker.quote:Op woensdag 11 september 2019 09:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Eiwitten duren langer om te verteren dan koolhydraten, dus in theorie zit je langer vol/voel je je langer verzadigd als je eiwitrijk eet
Nuttig bij flink afvallen (als je weinig eet) om te voorkomen dat je je spieren gaat 'opeten' in de verbrandingquote:Op woensdag 11 september 2019 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is alleen maar lekker.
Wat is dit voor iets, zelf gemaakt of gekocht?quote:Op woensdag 11 september 2019 10:10 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: komkommersalade met kip
T: kiwi's
D: wokje met rijst, Chinese kool en buikspekblokjes
S: uur danstraining
T: misschien nog een kiwi
B: 10k stappen
Zelfgemaaktquote:Op woensdag 11 september 2019 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is dit voor iets, zelf gemaakt of gekocht?
Jezus man, dat klinkt goedquote:Op woensdag 11 september 2019 12:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zelfgemaakt
Groot stuk buikspek uren op de bbq. Maar we hadden veelste veel dus porties gemaakt van kleine blokjes en die in de vriezer gegooid.
Uitkijken naar de volgende batch dusquote:Op woensdag 11 september 2019 12:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
It ishelaas is dit volgens mij wel al weer de laatste portie.
Staat op de planningquote:Op woensdag 11 september 2019 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Uitkijken naar de volgende batch dus
Vanuit huis kreeg ik altijd mee hoe gezond die warenquote:
Als cracottequote:Op woensdag 11 september 2019 12:30 schreef Molo het volgende:
Wasa Vezelrijk hier
Wat bedoel je met echte crackers?
Zit nauwelijks voedingsvezel in dus dat vult niet zo, langdurig niet iigquote:
Ik heb zelf knäckebröd. Mijn man eet liever dat cracotte. Weet niet of hij er een plakbakkes van krijgtquote:Op woensdag 11 september 2019 12:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit nauwelijks voedingsvezel in dus dat vult niet zo, langdurig niet iig
Krijg je daar geen plakbek van met eten? Ik kan er niet mee omgaan iig
Vraag eensquote:Op woensdag 11 september 2019 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb zelf knäckebröd. Mijn man eet liever dat cracotte. Weet niet of hij er een plakbakkes van krijgt
Aan de zero dan maar?quote:Op woensdag 11 september 2019 13:35 schreef Fushia2 het volgende:
Het lukt maar niet om te stoppen met fris.... heb al veel geprobeerd.....![]()
Tja dan jezelf een max geven van wat je mag op een dag en dan eventueel afbouwen.quote:Op woensdag 11 september 2019 13:47 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Is niet te zuipen.
En van light/zero troep krijg ik vreemd genoeg nog meer zin in zoetigheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |