abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188293850
Als ik dit topic zo eens doorlees:
OUD / Het minst leuke aan je kinderen

dan moeten er toch mensen zijn die spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze aan kinderen begonnen zijn? :D

Wie durft daar eerlijk voor uit te komen.

Normaal begint TS natuurlijk, maar ik heb geen kinderen, dus ik kan niet beginnen.

Wie?

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 05-08-2019 09:43:48 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:19:16 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_188293877
Waarom nou meteen weer die toonzetting he. Dat vind ik zo jammer. Daardoor ontsporen dit soort discussies dus altijd.

Maar nee, spijt hebben is sowieso weinig zinvol, daarnaast heeft het krijgen van kinderen mijn leven ook in heel veel opzichten heel veel zin gegeven.

Makkelijk is het zeker niet. Waardevol wel degelijk.
disclaimer
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2019 @ 09:19:36 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188293881
Heb je überhaupt kinderen dan TS?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_188293936
Nee. Geen spijt.
Zonder wrijving geen glans
pi_188294019
Toonzetting is weer heel erg speciaal.
Waarom open je uberhaupt dit topic? Om je er beter over te voelen ofzo dat je geen kinderen hebt :?
Maar om te antwoorden: weinig mensen hebben spijt van het krijgen van kinderen. Dat iets soms minder leuk kan zijn betekent niet dat je er spijt van hebt. Open een topic waarin mensen het leukste van hun kinderen moeten melden en zet dat dan tegen elkaar af, dan heb je nog iets objectiefs. Wat jij doet is gewoon de eerlijkheid van mensen over de minder leuke zaken van kinderen gebruiken om er nog iets extra negatiefs van te maken.
pi_188294025
Nee, nu niet en nooit gehad...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188294099
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom nou meteen weer die toonzetting he. Dat vind ik zo jammer. Daardoor ontsporen dit soort discussies dus altijd.
Ik stel gewoon een vraag hoor. :)
vosss is de naam,
pi_188294129
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Stel je op je werk ook dit soort normale vragen? ;') Of bij je familie of wat dan ook
pi_188294133
Geen moment.
Schudden voor gebruik
pi_188294144
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:41 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Stel je op je werk ook dit soort normale vragen? ;') Of bij je familie of wat dan ook
Wat is er niet normaal aan om gewoon te vragen of er mensen zijn die spijt hebben van het nemen van kinderen? Zo raar is die vraag niet.
vosss is de naam,
pi_188294147
Die mensen zijn er vast. Maar denk je die te vinden hier in OUD..?
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:43:16 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_188294156
In dat geval zal ik je OP even aanpassen zodat het echt een normale vraag is en wat minder klinkt als stemmingmakerij :+
disclaimer
pi_188294157
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Die mensen zijn er vast. Maar denk je die te vinden hier in OUD..?
Als ik dat andere topic zo lees dan denk ik het wel ja :)
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:44:43 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_188294171
Een betere vraag zo misschien zijn of ouders het hebben van kinderen onderschat hebben.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 09:54:39 #15
5428 crew  miss_sly
pi_188294291
quote:

[..]

Je stelt geen vraag, je stelt dat als je de voorbeelden in het andere topic ziet, mensen wel spijt MOETEN hebben. Als je dat in dit topic dus niet toegeeft, durf je dat kennelijk niet. Het kan niet zo zijn dat je geen spijt hebt, het kan alleen zo zijn dat je het niet toegeeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188294347
Dat je je kinderen af en toe achter het behang wilt plakken betekent niet dat je meteen spijt hebt dat je ze hebt gemaakt. Als je auto wel eens stuk gaat heb je ook niet meteen spijt dat je 'm ooit hebt gekocht?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:59:10 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_188294352
quote:

[..]

Heb jij wel spijt?

Oh je hebt geen kinderen. Dan snap ik niet wat je hiermee wilt bereiken.
Where law ends, tyrrany begins.
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2019 @ 10:00:46 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_188294374
Heb je wel eens aan jouw ouders gevraagd of ze spijt hebben dat jij er bent ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:04:44 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188294404
Nope, en als ik met de kennis van nu weer voor dezelfde keuze stond als 28 jaar geleden (alleenstaand ouder vs abortus) zou ik weer de keuze maken mijn kind alleen op te voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188294436
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je stelt geen vraag, je stelt dat als je de voorbeelden in het andere topic ziet, mensen wel spijt MOETEN hebben. Als je dat in dit topic dus niet toegeeft, durf je dat kennelijk niet. Het kan niet zo zijn dat je geen spijt hebt, het kan alleen zo zijn dat je het niet toegeeft.
Ik stel wel een vraag. Zie de zin die eindigt op een vraagteken.

En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er mensen zijn die spijt hebben. Dat moet gewoon haast wel.

En wat durf ik niet toe te geven? Ik stel gewoon een normale vraag; wat zitten jullie allemaal te stuiteren? 8)7
vosss is de naam,
pi_188294587
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:07 schreef vosss het volgende:

[..]

En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er mensen zijn die spijt hebben. Dat moet gewoon haast wel.

En wat durf ik niet toe te geven? Ik stel gewoon een normale vraag; wat zitten jullie allemaal te stuiteren? 8)7
Gast je weet zelf ook wel hoe debiel je OP is. Je zou op die manier ook nooit iets vragen aan iemand buiten het forum
pi_188294600
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:22 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Gast je weet zelf ook wel hoe debiel je OP is. Je zou op die manier ook nooit iets vragen aan iemand buiten het forum
Tuurlijk wel.
vosss is de naam,
pi_188294603
Over dat irl vragen dan.
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:25:22 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188294616
Je stelt een vraag waarbij je op zoek bent naar een bepaald antwoord, omdat je uit dat andere topic de conclusie trekt dat die ouders er wel moeten zijn.

Ja, die ouders zullen er best zijn, maar ik acht de kans klein dat ze in OUD zitten, daarbij lees ik in dat andere topic niets in de categorie "was ik er maar nooit aan begonnen".

Het leven is nou eenmaal niet allemaal leuk en makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je bij iedere tegenvaller spijt hebt dat je er aan begonnen bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 10:26:22 #25
5428 crew  miss_sly
pi_188294632
quote:

[..]

De manier waarop je een vraag stelt impliceert dat het niet mogelijk is om geen spijt te hebben, alleen dat je niet durft toe te geven dat je geen spijt hebt.

Lezen; de 'je' in de zinnen slaat niet op jou, maar op algemeen.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 10:28:07 #26
5428 crew  miss_sly
pi_188294659
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:25 schreef Leandra het volgende:
Je stelt een vraag waarbij je op zoek bent naar een bepaald antwoord, omdat je uit dat andere topic de conclusie trekt dat die ouders er wel moeten zijn.

Ja, die ouders zullen er best zijn, maar ik acht de kans klein dat ze in OUD zitten, daarbij lees ik in dat andere topic niets in de categorie "was ik er maar nooit aan begonnen".

Het leven is nou eenmaal niet allemaal leuk en makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je bij iedere tegenvaller spijt hebt dat je er aan begonnen bent.
Je gaat op vakantie met het vliegtuig en je terugvlucht heeft 3 uur vertraging. Spijt natuurlijk dat je überhaupt op vakantie wilde gaan en de rest van de vakantie is nu volledig verpest! 8)7
pi_188294671
quote:

[..]

Ik denk dat je ouders wel spijt hebben.
Vakman pur sang
pi_188294688
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:25 schreef Leandra het volgende:

Waarom zouden ze daar niet zitten? Zou toch best kunnen dat mensen ‘spijt’ hebben?
pi_188294693
Een stelling eindigen met een vraag, maakt niet dat het een vraag wordt. Je stelt dat mensen wel spijt moeten hebben, zet er vervolgens een vraagteken achter om mensen tot reageren te motiveren. Om vervolgens ook nog te vragen: wie durft daar eerlijk voor uit te komen. Ergo: als TS heb je al geconcludeerd dat mensen spijt (moeten) hebben en je wil enkel nog bevestiging.

Grappig, ik was net voornemens om te reageren op het andere topic maar dat ga ik nu maar laten. Irritatiepunten hebben van je kinderen kan je niet gelijk stellen aan het hebben van spijt. Jij hebt geen kinderen, dat kan je niet weten. Des te wonderlijker vind ik het dat uitgerekend jij dit topic opent.
pi_188294703
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De manier waarop je een vraag stelt impliceert dat het niet mogelijk is om geen spijt te hebben, alleen dat je niet durft toe te geven dat je geen spijt hebt.

Lezen; de 'je' in de zinnen slaat niet op jou, maar op algemeen.
Persoonlijk vind ik wel dat dr heftig wordt gereageerd. Ik las laatst nog een artikel waarin een aantal mensen aangeven spijt te hebben van kinderen. Heerst toch een taboe op, jammer eigenlijk, ik vind dat dat hier ook te zien is door de heftige reacties. Mensen kunnen spijt hebben en ergens zou het ook mooi zijn als ze daar open voor kunnen zijn.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 10:37:55 #31
5428 crew  miss_sly
pi_188294768
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik wel dat dr heftig wordt gereageerd. Ik las laatst nog een artikel waarin een aantal mensen aangeven spijt te hebben van kinderen. Heerst toch een taboe op, jammer eigenlijk, ik vind dat dat hier ook te zien is door de heftige reacties. Mensen kunnen spijt hebben en ergens zou het ook mooi zijn als ze daar open voor kunnen zijn.
Zeker.

Maar deze TS heeft al vaker stellingen of topics gehad waarin zijn afkeer van kinderen (hebben) duidelijk wordt geventileerd en waarin hij aanstuurt op het feit dat ouders per definitie eigenlijk liever toch geen kinderen zouden hebben gekregen. En zoals iemand hierboven al zegt: als je ergens irritatiepunten over hebt, kun je dat niet gelijkstellen aan spijt hebben.
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:41:20 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188294805
Goed, ontopic.
Spijt? Spijt is een heftig woord dus nee, spijt niet.
Wel denk ik soms "Jezus, wat was het relaxt zonder kinderen."

Maar net als met werk is het een utopie om iets te vinden waar je altijd elke minuut weer super blij mee bent. Het gaat om het gemiddelde. En dus bij kinderen is het 80% van de tijd afzien, 20% super tof en die 20% compenseren de 80% ruimschoots.

Iets wat je alleen begrijpt als je kinderen hebt.

En ik ben ook met oog op de toekomst blij dat ik ze heb. Zou het best scary vinden om alleen oud te worden. De kinderen en later kleinkinderen om je heen zijn toch de mensen die bij je blijven (als je je werk goed gedaan hebt). In goede en slechte tijden.
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:44:16 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188294836
quote:

[..]

Geweldig, zoals jij de vermoorde onschuld kunt spelen. Kunnen die ‘kut’kinderen uit dat andere topic nog wat van leren!

Hoewel je hoopt dat die het wel ontgroeien voor hun volwassenheid.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:46:52 #34
36431 bleiblei
pi_188294869
Overigens begrijp ik kinderlozen ook wel. Super fijn om geen rekening te hoeven houden met kinderen en bakken geld over te houden. Maar ik zou die 2 koters voor geen goud willen inruilen daarvoor :P .
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 10:51:21 #35
5428 crew  miss_sly
pi_188294925
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:46 schreef bleiblei het volgende:
Overigens begrijp ik kinderlozen ook wel. Super fijn om geen rekening te hoeven houden met kinderen en bakken geld over te houden. Maar ik zou die 2 koters voor geen goud willen inruilen daarvoor :P .
Nou, dit!

Ik zie zeker de voordelen van kinderloos zijn wel. Zijn we ook jaren geweest en dat was ook heel fijn.
Maar ik ben erg blij met onze dochter en we hebben het doorgaans echt fijn met drieën. En soms niet, en dat hoort er ook bij.
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:07:14 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188295147
Nee.

Natuurlijk is niet alles perfect, maar over het algemeen genomen is hij een zeer prettige aanvulling op mijn leven. Brengt hij veel meer fijne dingen dan vervelende dingen.

Ik zal vast ook wel dingen hebben waaraan hij zich irriteert. Maar aan het eind van de dag zijn we aardig gelukkig met elkaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188295260
Ik houd echt zielsveel van ze. Dan kan je toch geen spijt hebben dat ze er überhaupt zijn?
pi_188295327
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:46 schreef bleiblei het volgende:
Maar ik denk niet dat die per se altijd spijt zouden krijgen als ze wel kinderen hadden gekregen. Voor veel mensen geldt dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden en zo lang je in staat bent je kinderen lief te hebben zal het zo'n vaart niet lopen. Dan groei je er vanzelf in dat je nooit anders had gewild, omdat je weet wat je dan had gemist.

In het algemeen dan hè, er zijn altijd uitzonderingen.
pi_188295332
Ik heb geen spijt van het geen kinderen hebben
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:22:40 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188295374
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dit!

Ik zie zeker de voordelen van kinderloos zijn wel. Zijn we ook jaren geweest en dat was ook heel fijn.
Maar ik ben erg blij met onze dochter en we hebben het doorgaans echt fijn met drieën. En soms niet, en dat hoort er ook bij.
Die voordelen zie ik niet zo. Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Ok ok, verre reizen is wat lastig de eerste paar jaar (maar dichterbij zijn ook fantastische dingen, wij zijn bv toen naar Zweden gegaan), 4 keer per week compleet naar de klote door uitgaan werkt niet zo goed met kinderen. Maar verder valt het echt reuze mee en gaat het vooral om hoe wil jij het voor jezelf invullen.

Ik heb me eigenlijk nooit beperkt gevoeld door mijn kind.
Het hangt denk ik vooral af van wat wil je met je eigen leven? Wat vindt je leuk en past een kind daarbij?
Ik vond naar Zweden gaan, bootje bij het huisje, wandelen, vuurtje en marshmallows roosteren in de avond, heerlijk. Dat had ik zonder kind ook heerlijk gevonden. Had ik zonder kind ook gedaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:23:34 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295384
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze daar niet zitten? Zou toch best kunnen dat mensen ‘spijt’ hebben?
Ja "spijt" tussen aanhalingstekens wel, maar daar gaat het niet om hè, het gaat om echte spijt.
Ik denk dat mensen die echt spijt hebben kinderen te hebben gekregen hier idd niet zitten, om diverse redenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:25:57 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_188295420
Ik heb dus een collega gehad, in de babyzaak waar ik in mijn studietijd werkte, die ooit bekend heeft dat ze spijt had van haar kinderen.
De sjitstorm die ze over zich heen kreeg, daar lusten de honden geen brood van. Ik begrijp wel dat het een enorm taboe is. Maar ja, die mensen bestaan inderdaad wel degelijk. Gelukkig zijn ze dungezaaid.
disclaimer
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 11:26:42 #43
5428 crew  miss_sly
pi_188295427
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die voordelen zie ik niet zo. Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Ok ok, verre reizen is wat lastig de eerste paar jaar (maar dichterbij zijn ook fantastische dingen, wij zijn bv toen naar Zweden gegaan), 4 keer per week compleet naar de klote door uitgaan werkt niet zo goed met kinderen. Maar verder valt het echt reuze mee en gaat het vooral om hoe wil jij het voor jezelf invullen.

Ik heb me eigenlijk nooit beperkt gevoeld door mijn kind.
Het hangt denk ik vooral af van wat wil je met je eigen leven? Wat vindt je leuk en past een kind daarbij?
Ik vond naar Zweden gaan, bootje bij het huisje, wandelen, vuurtje en marshmallows roosteren in de avond, heerlijk. Dat had ik zonder kind ook heerlijk gevonden. Had ik zonder kind ook gedaan.
Klopt, ik voel me dan ook niet beperkt door mijn kind.
Ik had de afgelopen tien jaar wel andere dingen kunnen doen als ik geen kind had gehad die ik OOK leuk had gevonden en waar ik van genoten had. Dus dat zouden de voordelen zijn van geen kind. Het is niet dat omdat ik ook de voordelen zie van geen kind(eren) ik me dus beperkt voel door mijn kind.
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:28:52 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295453
Ik ben al langer moeder dan ik geen moeder ben geweest, en kan me echt niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien zonder mijn kinderen, hoewel de levens van kinderloze vriendinnen wel een hintje geven van hoe het zou kunnen zijn, maar ik geloof niet dat zij gelukkiger of ongelukkiger zijn dan ik.

Overigens twijfel ik wel of ik er nog geweest was als ik op een bepaald moment niet voor mijn kind had moeten doorgaan.
Mijn kinderen zijn overigens ook wel een reden dat ik er niet zelf een einde aan zal maken (tenzij zeer ernstig ziek), want ik weet dat dat ze enorm pijn zou doen, ook mijn grote kind. Dat voelt trouwens niet als een verplichting, voor de duidelijkheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:30:50 #45
36431 bleiblei
pi_188295473
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, ik voel me dan ook niet beperkt door mijn kind.
Ik had de afgelopen tien jaar wel andere dingen kunnen doen als ik geen kind had gehad die ik OOK leuk had gevonden en waar ik van genoten had. Dus dat zouden de voordelen zijn van geen kind. Het is niet dat omdat ik ook de voordelen zie van geen kind(eren) ik me dus beperkt voel door mijn kind.
Ik voel mij met name (af en toe O-) ) op zondagochtenden beperkt door onze kinderen :'D .
En af en toe op vrijdag en zaterdagavonden/nachten met de volgende ochtend in mijn achterhoofd :P .

Maar ik neem nog wel wraak over een jaar of 12 *) .
pi_188295477
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dus een collega gehad, in de babyzaak waar ik in mijn studietijd werkte, die ooit bekend heeft dat ze spijt had van haar kinderen.
De sjitstorm die ze over zich heen kreeg, daar lusten de honden geen brood van. Ik begrijp wel dat het een enorm taboe is. Maar ja, die mensen bestaan inderdaad wel degelijk. Gelukkig zijn ze dungezaaid.
Hoezo shitstorm? Is toch vooral heel vervelend voor haar? :? Het is dan roeien met de riemen die je hebt en veel meer kan zij niet doen. Je verantwoordelijkheid niet nemen is iets anders dan spijt hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2019 11:31:49 ]
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:31:46 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_188295485
Nou, ik voel me wel degelijk soms beperkt door mijn kinderen.
Als ik gewoon heel graag een dag niks zou willen doen en een beetje in bed liggen rotten.
Als ik een dag naar de Efteling ga met ze en ik in álle achtbanen zou willen.
Oh my, als ik écht ziek ben en alleen maar in bed wil liggen met een kussen op mijn kop.
Weet ik het, noem maar op. Er zijn best veel dingen die niet (meer) zomaar kunnen als je kinderen hebt. Die ik soms best zou willen doen.
Maar ja, dat is niet hetzelfde als spijt hebben. Ik verdraag op sommige momenten mijn man ook slecht. Wel niet zeggen dat ik spijt heb dat ik met hem getrouwd ben.
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:32:07 #48
36431 bleiblei
pi_188295491
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoezo shitstorm? Is toch vooral heel vervelend voor haar? :? Het is dan roeien met de riemen die je hebt en veel meer kan zij niet doen.
Shitstorm van anderen die het lastig vinden om een reactie van een ander in hun meningenpatroon te passen :P .
pi_188295492
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:41 schreef bleiblei het volgende:
En dus bij kinderen is het 80% van de tijd afzien, 20% super tof en die 20% compenseren de 80% ruimschoots.

Iets wat je alleen begrijpt als je kinderen hebt.

Meer mensen die dit gevoel delen?
Hier is het, aangaande het eerste gedeelte,precies andersom:
80 % is super tof en 20 % is afzien.

Waarin zit 't afzien voor jullie?
Verder dan het slaapgebrek en gemis aan tijd voor jezelf kom ik niet echt.
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:32:31 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295496
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
En als vrouw kun je nog moeilijker je gezin verlaten dan als man, het wordt je als vrouw veel meer kwalijk genomen.
Het "ging een pakje sigaretten halen, kwam nooit meer terug" gaat altijd over mannen, nooit over vrouwen, die komen daar lang zo makkelijk niet mee weg.

Ik weet wel van een moeder die vertrokken is, is ook echt gewoon helemaal kwijt, heeft haar man met toen twee hele kleine kinderen (baby en peuter) laten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:33:12 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_188295507
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoezo shitstorm? Is toch vooral heel vervelend voor haar? :? Het is dan roeien met de riemen die je hebt en veel meer kan zij niet doen. Je verantwoordelijkheid niet nemen is iets anders dan spijt hebben.
Dat ben ik met je eens, maar veel mensen kunnen dat toch moeilijk verkroppen, als iemand een "afwijkende" mening heeft. En schromen niet om dat te laten merken.

Zeker hier op FOK zouden we dat gedrag toch wel gewoon moeten zijn :+
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:34:49 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188295524
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:28 schreef Leandra het volgende:
Ik ben al langer moeder dan ik geen moeder ben geweest, en kan me echt niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien zonder mijn kinderen, hoewel de levens van kinderloze vriendinnen wel een hintje geven van hoe het zou kunnen zijn, maar ik geloof niet dat zij gelukkiger of ongelukkiger zijn dan ik.

Oh, ik kan het me wel voorstellen hoor :D

Maar ik heb geen spijt. Ik kan ook niets bedenken wat niet leuk is aan ze, maar dat komt vooral omdat ik hele makkelijke kinderen heb en voel daardoor geen beperkingen. Want over het algemeen ben ik niet de allergrootste kindervriend en vind de kinderen van andere meestal irritant.
pi_188295526
Ik zit nu te denken en zelfs in de eerste vijf maanden van mijn oudste, toen ie alleen maar kon krijsen, heb ik geen minuut spijt gehad dat hij er was. Want liefde en houden van enzo.
pi_188295531
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Shitstorm van anderen die het lastig vinden om een reactie van een ander in hun meningenpatroon te passen :P .
Maar ik vind het vreemd om daar een veroordelende mening over te hebben. Is toch zwaar shit als iemand dat zo ervaart? Aan gevoelens is nu eenmaal niet alles maakbaar. En zulke gevoelens ten opzichte van iets permanents terwijl vele anderen het gegund is daar juist van te genieten is echt heel zuur.

Ik denk overigens dat de spijtmoeder nog weleens een betere ouder zou kunnen zijn dan de kortzichtige personen die haar veroordelen. Lekker voorbeeld ben je dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2019 11:35:52 ]
pi_188295557
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:31 schreef Schanu het volgende:
Irritatiepunten hebben van je kinderen kan je niet gelijk stellen aan het hebben van spijt.
Dat doe ik toch nergens, ik zeg alleen dat ik het me zo kan voorstellen als ik al die irritatiepunten zo lees.

quote:
Jij hebt geen kinderen, dat kan je niet weten.
Duurde nog lang voordat deze dooddoener erin gegooid werd. Man man man :r

Er is ook gewoon geen enkele normale discussie te voeren hier.

Mod, gooi het topic maar dicht :r :(
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:40:18 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_188295579
Tuurlijk gooien we dit niet dicht. Het topic loopt juist superlekker!
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:40:25 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295582
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh, ik kan het me wel voorstellen hoor :D

Maar ik heb geen spijt. Ik kan ook niets bedenken wat niet leuk is aan ze, maar dat komt vooral omdat ik hele makkelijke kinderen heb en voel daardoor geen beperkingen. Want over het algemeen ben ik niet de allergrootste kindervriend en vind de kinderen van andere meestal irritant.
Ik kan ook niets bedenken voor het andere topic, sterker nog; ik heb het andere topic zelfs doorgestuurd naar mijn man, want die wordt iedere keer kwaad als Soneal expres zit te boeren (om een reactie van hem uit te lokken), terwijl ik helemaal dubbel lig :')
Maar goed, dit is ook wel m'n makkelijke kind hoor, hij houdt zich nog beter aan de regels dan ikzelf, ik ben dan ook verbaasd en geamuseerd tegelijk als hij zelf voorstelt iets tegen de regels te doen, want dat is zo niet mijn kind (t/m 8 alleen onder begeleiding, en ik zag het niet zitten, zegt hij: "we.... zouden kunnen zeggen dat ik 9 ben") :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:41:49 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295603
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:34 schreef Adrian4 het volgende:
Ik zit nu te denken en zelfs in de eerste vijf maanden van mijn oudste, toen ie alleen maar kon krijsen, heb ik geen minuut spijt gehad dat hij er was. Want liefde en houden van enzo.
Die hormonen hebben dan echt wel hun nut idd :D
Als je (bijna) radeloos bent van je huilende baby die maar niet op wil houden, en toch blijf je er zielsveel van houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:44:24 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295635
quote:
13s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat doe ik toch nergens, ik zeg alleen dat ik het me zo kan voorstellen als ik al die irritatiepunten zo lees.
[..]

Duurde nog lang voordat deze dooddoener erin gegooid werd. Man man man :r

Er is ook gewoon geen enkele normale discussie te voeren hier.

Mod, gooi het topic maar dicht :r :(
Nou ja, die dooddoener is wel hoe het werkt natuurlijk; je krijgt een kind, je houdt er vrijwel instant van (soms duurt dat wat langer), en daardoor zijn al die irritatiepunten die je in dat topic leest geen reden om spijt te hebben dat je kinderen hebt gekregen.

En ja, dat weet je pas als je ze hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188295640
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
Tuurlijk gooien we dit niet dicht. Het topic loopt juist superlekker!
Prima. Kunnen dan alle mensen die géén spijt hebben dan optiefen? Dit topic is voor mensen die wèl spijt hebben. Bedankt alvast :{w
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:44:37 #61
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188295643
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan ook niets bedenken voor het andere topic, sterker nog; ik heb het andere topic zelfs doorgestuurd naar mijn man, want die wordt iedere keer kwaad als Soneal expres zit te boeren (om een reactie van hem uit te lokken), terwijl ik helemaal dubbel lig :')
Maar goed, dit is ook wel m'n makkelijke kind hoor, hij houdt zich nog beter aan de regels dan ikzelf, ik ben dan ook verbaasd en geamuseerd tegelijk als hij zelf voorstelt iets tegen de regels te doen, want dat is zo niet mijn kind (t/m 8 alleen onder begeleiding, en ik zag het niet zitten, zegt hij: "we.... zouden kunnen zeggen dat ik 9 ben") :D
Haha.

Ja, ik kon wel IETS bedenken hoor voor het andere topic :') maar dat is niets om spijt over te hebben. Maar als ik de andere irritatiepunten lees snap ik de vraag van Vosss wel. Als ik sommige dingen zo lees had ik misschien wel spijt gehad :D

Ik denk niet dat ik genoeg hormonen had gehad om niet heel even spijt te hebben bij een 5 maanden lang huilende baby. Denk ik he, geen ervaring :P
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:45:51 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_188295659
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Prima. Kunnen dan alle mensen die géén spijt hebben dan optiefen? Dit topic is voor mensen die wèl spijt hebben. Bedankt alvast :{w
Nee hoor, je vroeg of mensen spijt hadden, dus iedereen mag antwoord geven op die vraag :P
disclaimer
pi_188295682
Zou Jozef Fritzl spijt hebben?
U MAD?
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:47:49 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188295692
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha.

Ja, ik kon wel IETS bedenken hoor voor het andere topic :') maar dat is niets om spijt over te hebben. Maar als ik de andere irritatiepunten lees snap ik de vraag van Vosss wel. Als ik sommige dingen zo lees had ik misschien wel spijt gehad :D

Ik denk niet dat ik genoeg hormonen had gehad om niet heel even spijt te hebben bij een 5 maanden lang huilende baby. Denk ik he, geen ervaring :P
Oh, ik denk dat iedere jonge ouder wel eens een "waar ben k aan begonnen?! :'( ;( :'( " momentje heeft gehad, zeker met een jonge, huilende baby die je nog moet leren kennen, waar je nog mee moet leren omgaan, borstvoeding die niet lekker loopt, gebroken nachten enz. enz.
Maar die "waar ben ik aan begonnen?!" gedachte is imho niet hetzelfde als spijt hebben.

Dat is hoogstens spijt voor dat moment, niet blijvend en in het algemeen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188295828
Ik heb spijt, ja. Van kinderen? Nee. Sterker nog, ik ben elke dag superblij met mijn zoons, en ook met al die pubers waar ik les aan geef O+

Waar heb ik dan spijt van? Dat kan ik beter niet hier posten, op gevaar een ban te krijgen :+
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:15:43 #66
36431 bleiblei
pi_188296067
quote:

[..]

:D slechte verliezer :D .
pi_188296096
quote:

[..]

Nee :D
Vakman pur sang
pi_188296102
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]

:D slechte verliezer :D .
Spijt dat ik dit topic geopend heb met al die zuurpruimen hier die over elkaar heen buitelen om wie het hardst kan roepen dat ik achterlijk ben.

Ik open geen topics meer in OUD :r
vosss is de naam,
pi_188296109
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik voel me wel degelijk soms beperkt door mijn kinderen.
Als ik gewoon heel graag een dag niks zou willen doen en een beetje in bed liggen rotten.
Als ik een dag naar de Efteling ga met ze en ik in álle achtbanen zou willen.
Oh my, als ik écht ziek ben en alleen maar in bed wil liggen met een kussen op mijn kop.
Weet ik het, noem maar op. Er zijn best veel dingen die niet (meer) zomaar kunnen als je kinderen hebt. Die ik soms best zou willen doen.
Maar ja, dat is niet hetzelfde als spijt hebben. Ik verdraag op sommige momenten mijn man ook slecht. Wel niet zeggen dat ik spijt heb dat ik met hem getrouwd ben.
Pfff dit. Ik mis vooral het laagdrempelig de deur uitgaan. Niet iedere afspraak/activiteit buiten de deur is geschikt om met kinderen te doen, en nu moet ik altijd afstemmen met mijn man of opvang. En ik heb een erg uithuizerige man, dus zit regelmatig verplicht avonden 'alleen' thuis me te vervelen met slapende kinderen (of erger, me te vervelen met niet-slapers).
pi_188296110
Veel plezier met al die kutkinderen gewenst; ik hoop dat ze jullie tot wanhoop drijven en dat jullie alsnog spijt krijgen :*
vosss is de naam,
pi_188296117
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
*O*
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:20:54 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188296135
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
Veel plezier met al die kutkinderen gewenst; ik hoop dat ze jullie tot wanhoop drijven en dat jullie alsnog spijt krijgen :*
Backfire!!!

Jaja, hij stelde gewoon een vraag. :')
pi_188296140
Het is in ieder geval een geruststellende gedachte dat TS zicht niet voortplant.
pi_188296145
Ik geniet niet van elk moment, maar ik heb nooit spijt gehad. O+
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:22:05 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296152
Gelukkig doet OUD zijn best om van de reputatie van een eng eensgezind kliekje af te komen :').

Het is een beetje een reltopic misschien, nou en? Opzich is het echt geen achterlijke vraag hoor.

Nee zeggen is ook een prima antwoord, maar deze hetze meteen is echt niet nodig. Topics kan je ook links laten liggen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188296229
Welke hetze?
Ik vind dat hier best serieus geantwoord wordt op de TS zijn vraag en ik denk dat TS stiekem meer hetze had verwacht.

Waarom zijn jullie altijd bezig om voor jezelf te bewijzen dat OUD een eensgezind kliekje is?Om daarna heel hard te kunnen roepen dat OUD een eensgezind kliekje is?

Live and let live.
pi_188296251
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:22 schreef HeatWave het volgende:
Gelukkig doet OUD zijn best om van de reputatie van een eng eensgezind kliekje af te komen :').

Het is een beetje een reltopic misschien, nou en? Opzich is het echt geen achterlijke vraag hoor.

Nee zeggen is ook een prima antwoord, maar deze hetze meteen is echt niet nodig. Topics kan je ook links laten liggen.
Dankje HW. Eindelijk iemand die gewoon normaal reageert.
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:36:28 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296295
quote:

Goed zo, dat is weer geweldige PR.
Een van de weinige subfora dat nog wel goed loopt gaan afzeiken, TOP! Dit is wat het forum nodig heeft!

De vraag is of mensen spijt hebben, en kennelijk bevalt het antwoord niet, maar als je een antwoord hebt dat niet in lijn is met de verwachting in de OP moet je het topic kennelijk maar links laten liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296308
Spijt niet maar aLs ik het weer over mog doen had ik er niet voor gekozen...
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:37:37 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296315
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed zo, dat is weer geweldige PR.
Een van de weinige subfora dat nog wel goed loopt gaan afzeiken, TOP! Dit is wat het forum nodig heeft!

De vraag is of mensen spijt hebben, en kennelijk bevalt het antwoord niet, maar als je een antwoord hebt dat niet in lijn is met de verwachting in de OP moet je het topic kennelijk maar links laten liggen.
Anders doe je er nog even een drama schepje bovenop, de tandjes :').
Get woke, go broke!
pi_188296319
Maar TS wordt wel weer nodeloos afgezeken om een doodnormale vraag a.d.v. een leuk anders topic.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:38:53 #82
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188296330
Geen haar op m'n hoofd. Ook al ben ik kaal. :+.
And so is the past
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:39:31 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296335
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Anders doe je er nog even een drama schepje bovenop, de tandjes :').
Wat dacht je er van zelf het topic links te laten liggen, een topic in een subforum waar je toch al de schurft aan hebt.

Ik ga toch ook niet over gehaakte konijntjes lopen zeiken in CRE?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:39:44 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296336
En de reden dat het "goed loopt" is dus dat alles wat niet in het straatje past keihard wordt afgefikt zodat er dus idd geen "wanklank" is.

En dan nog ontkennen dat het een kliekje is. Dapper wel.
Get woke, go broke!
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:40:00 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296339
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat dacht je er van zelf het topic links te laten liggen, een topic in een subforum waar je toch al de schurft aan hebt.

Ik ga toch ook niet over gehaakte konijntjes lopen zeiken in CRE?
Omdat het een goeie vraag is.
Get woke, go broke!
pi_188296350
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:00 schreef just me het volgende:
Heb je wel eens aan jouw ouders gevraagd of ze spijt hebben dat jij er bent ?
Mijn moeder heeft me zo'n tien jaar geleden verteld dat ze mij eigenlijk niet had gewild en ook moeite had zich aan mij te hechten. Toen vond ik dat zo vreselijk om te horen, vooral ook omdat ze iets expliciet maakte wat ik als kind ook wel eens gevoeld heb,
Aan de andere kant zei ze daar ook bij dat ze vrij snel wel de knop heeft kunnen omzetten en net zoveel van mij is gaan houden als van haar andere kinderen. En ook dat heb ik altijd gevoeld.

Nu ik zelf kinderen heb. begrijp ik die dubbelheid, die ik tien jaar geleden zo lastig vond, veel beter.

Wat mij verbaast is dat een aantal users hier schrijven dat zulke ouders waarschijnlijk niet te vinden zijn in OUD. Waarom zou dat zo zijn? Want als er 1 ding duidelijk is, is dat je ook met spijt of van een in eerste instantie ongewenst kind heel veel kunt houden en daarmee niet onder doet voor welke andere ouder dan ook.

Zelf heb ik de afgelopen twee jaar wel eens gedacht of ik misschien spijt had van ons tweede kind. Omdat het zo intensief is, en ook omdat ik echt heb getwijfeld aan het krijgen van een tweede.
Heel soms heb ik daadwerkelijk even een gevoel van spijt gevoeld. Maar dan volgt direct wat door anderen hier ook beschreven wordt, mijn liefde voor mijn kind en het besef dat ik dat en hem nooit had willen missen. Maar ik ben niet geboren voor een druk gezin en dat wist ik allang voor ik aan kinderen begon. Ik vind dat drukke en veeleisende echt wel eens lastig. (Net als mijn moeder.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188296359
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:37 schreef HostiMeister het volgende:
Maar TS wordt wel weer nodeloos afgezeken om een doodnormale vraag a.d.v. een leuk anders topic.
Dat afzeiken ben ik wel gewend hoor, daar trek ik me verder weinig van aan, maar het geeft wel weer eens aan hoe de zeilen erbij staan in OUD. Een normale vraag stellen, die het publiek hier niet zint, wordt niet getolereerd. Dat blijkt.

Maargoed, ik laat het maar weer voor wat het is, veel plezier nog met dit topic. Jammer dat het zo moet. ;(
vosss is de naam,
pi_188296365
Neuh, geen spijt hier, maar de kleine man is dan ook nog geen twee maanden oud en gedraagt zich eigenlijk alles een voorbeeldbaby. Als het een baby from hell zou zijn geweest had ik er wellicht anders over gedacht :P
pi_188296371
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:19 schreef Stormqueen het volgende:

Maar nee, spijt hebben is sowieso weinig zinvol, daarnaast heeft het krijgen van kinderen mijn leven ook in heel veel opzichten heel veel zin gegeven.

Makkelijk is het zeker niet. Waardevol wel degelijk.
Dit zijn heel veel woorden om te zeggen dat je spijt hebt :P
pi_188296378
quote:

Ik zit niet actief in OUD, dus ik heb geen idee welk kliekje je bedoelt.

Het is natuurlijk een beetje vreemd als ts dit topic start met een aantal aannames, en kritiek niet zo geweldig vindt. Het is gewoon anders als je kinderen hebt, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden van TS, want dooddoener. Ofzo.
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Spijt dat ik dit topic geopend heb met al die zuurpruimen hier die over elkaar heen buitelen om wie het hardst kan roepen dat ik achterlijk ben.

quote:
Jeetje, wat een volwassen reacties.
pi_188296382
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Geen haar op m'n hoofd. Ook al ben ik kaal. :+.
Woah ben jij kaal??? Pics!!! :D!!
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:43:31 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296387
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat het een goeie vraag is.
Nee, het is geen goede vraag als hij alleen maar "Ja, ik heb spijt" als antwoord wil.

Een goede vraag mag verschillende antwoorden hebben, maar hij wil geen verschillende antwoorden, hij wil een jankend "Ja, ik vind het vreselijk kut om kinderen te hebben!!!" reactie, en dat baseert hij op posts in een ander topic.

En dan kan hij zich ook nog eens niet voorstellen dat mensen in dat andere topic allerlei irritatiepunten over hun kinderen hebben die er niet toe leiden dat ze spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.
Er is geen vraag, het gewenste antwoord is duidelijk; hij kan zich niet voorstellen dat zulke irritatiepunten niet tot spijt leiden, en dus moeten die ouders hier komen melden dat ze spijt hebben, anders klopt er iets niet.

Hij gaat voorbij aan het feit dat je een heel hoge irritatiegrens hebt als het gaat om iemand waar je zielsveel van houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296397
Overigens moeten al die tere zieltjes van ouders die op de ts lopen te zeiken niet zo jankmuilen. Het is wellicht een taboe om over dit soort dingen in real life te spreken, maar kom op zeg.

Waarschijnlijk zijn hun kinderen ook van die lichtgeraakte sneeuwvlokjes :r
pi_188296401
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:42 schreef Linkse_krijger het volgende:
Neuh, geen spijt hier, maar de kleine man is dan ook nog geen twee maanden oud en gedraagt zich eigenlijk alles een voorbeeldbaby. Als het een baby from hell zou zijn geweest had ik er wellicht anders over gedacht :P
Had je 'm dan bij het grofvuil gezet en een nieuwe gemaakt? Ik betwijfel het.
pi_188296416
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zit niet actief in OUD, dus ik heb geen idee welk kliekje je bedoelt.

Het is natuurlijk een beetje vreemd als ts dit topic start met een aantal aannames, en kritiek niet zo geweldig vindt. Het is gewoon anders als je kinderen hebt, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden van TS, want dooddoener. Ofzo.
[..]

[..]

Jeetje, wat een volwassen reacties.
Die reacties waren een reactie op het gros van de reacties op mijn normale vraag in de OP. Op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee ja. En dan reageer ik dus zo.

Maargoed, ik ben weg uit dit topic en weg uit OUD.

@HeatWave kan jij achter de schermen een topic-open ban voor mij regelen in OUD? Bij voorkeur permanent.
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:45:59 #96
36431 bleiblei
pi_188296417
quote:

Valt best mee toch? Ik post hier nooit en de meesten reageren erg constructief in een topic wat duidelijk bedoeld is om te kutten. Beetje jammer dat jij, juist als crew het weer begint op te stoken. Is dat nu waar FOK! Als forum heen wil? Ik vind het wat kinderachtig en vooral jammer dat juist jij hier probeert alsnog de boel aan te wakkeren.
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:46:14 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296422
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het is geen goede vraag als hij alleen maar "Ja, ik heb spijt" als antwoord wil.

Een goede vraag mag verschillende antwoorden hebben, maar hij wil geen verschillende antwoorden, hij wil een jankend "Ja, ik vind het vreselijk kut om kinderen te hebben!!!" reactie, en dat baseert hij op posts in een ander topic.

En dan kan hij zich ook nog eens niet voorstellen dat mensen in dat andere topic allerlei irritatiepunten over hun kinderen hebben die er niet toe leiden dat ze spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.
Er is geen vraag, het gewenste antwoord is duidelijk; hij kan zich niet voorstellen dat zulke irritatiepunten niet tot spijt leiden, en dus moeten die ouders hier komen melden dat ze spijt hebben, anders klopt er iets niet.

Hij gaat voorbij aan het feit dat je een heel hoge irritatiegrens hebt als het gaat om iemand waar je zielsveel van houdt.
Nogal logisch dat hij die antwoorden zoekt he? Anders was het geen vraag.

Als ik vraag of er iemand spaans spreekt en de hele groep komt melden dat ze wel frans spreken is het ook totaal nutteloos he?

Het is gewoon overduidelijk dat er in OUD nooit negatief over kinderen gepost mag worden en ik stel daar idd mijn vragen bij.

Nogmaals, het is een beetje een reltopic. Nou en, dit is ook gewoon FOK! hoor, geen apart forum. Een beetje een andere blik op dingen is echt niet fout.
Get woke, go broke!
pi_188296427
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Had je 'm dan bij het grofvuil gezet en een nieuwe gemaakt? Ik betwijfel het.
Wat is dat nou weer voor conclusie?
pi_188296444
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor conclusie?
Dezelfde als die TS trekt. Ik ben het er niet mee eens, maar ik wil wel weten waar TS met zijn onderzoekje (De twee topics over dit onderwerp) naartoe wil.
pi_188296454
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dezelfde als die TS trekt. Ik ben het er niet mee eens, maar ik wil wel weten waar TS met zijn onderzoekje (De twee topics over dit onderwerp) naartoe wil.
Vrij matige conclusie, probeer het nog eens als je volwassen bent.
pi_188296455
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Overigens moeten al die tere zieltjes van ouders die op de ts lopen te zeiken niet zo jankmuilen. Het is wellicht een taboe om over dit soort dingen in real life te spreken, maar kom op zeg.

Waarschijnlijk zijn hun kinderen ook van die lichtgeraakte sneeuwvlokjes :r
Wauw, dus als mensen zeggen dat ze geen spijt hebben, of aangeven dat de toonzetting en vraagstelling van TS nergens op slaat (dus niet het onderwerp zelf), maakt van mensen meteen tere zieltjes?

Heerlijk hoe al die clichés over ouders meteen uit de kast worden getrokken als je kritisch bent. Ga lekker ergens anders relschoppen :')
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:49:05 #102
36431 bleiblei
pi_188296456
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als ik vraag of er iemand spaans spreekt en de hele groep komt melden dat ze wel frans spreken is het ook totaal nutteloos he?

Het is gewoon overduidelijk dat er in OUD nooit negatief over kinderen gepost mag worden en ik stel daar idd mijn vragen bij.

Nogmaals, het is een beetje een reltopic. Nou en, dit is ook gewoon FOK! hoor, geen apart forum. Een beetje een andere blik op dingen is echt niet fout.
Jammer dat FOK gelijk staat aan puberale reltopics om mensen over de kling te jagen en dat zodra er onverwacht een nette discussie ontstaat die weliswaar niet strookt met de insteek van de ts, jij komt janken. Godverdomme zeg. Wat zielig.
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:50:53 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_188296474
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:39 schreef HeatWave het volgende:
En de reden dat het "goed loopt" is dus dat alles wat niet in het straatje past keihard wordt afgefikt zodat er dus idd geen "wanklank" is.

En dan nog ontkennen dat het een kliekje is. Dapper wel.
Sorry maar dit is echt zo niet waar. En nee, daar zeg ik niet omdat het mijn kliekje zou zijn. Ik vind juist dat er een heel open gesprek gevoerd wordt. Jammer dat jij dat anders ziet. Ook jammer dat jij het als collega nodig acht om dat hier op deze manier tentoon te spreiden. Bedankt.
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:51:09 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296478
quote:

[..]

Nee, als je oprechte interesse hebt dan zoek je niet alleen antwoorden in een bepaalde richting.
Overigens; als je OUD werkelijk zou kennen zou je ook weten dat er vaak genoeg negatief over kinderen gepost wordt, maar je kent OUD niet, en je komt niet verder dan het standaard gezeik over OUD dat primair gebaseerd is op wat men in KLB en ONZ zelf over OUD verzint.

Maar nogmaals; je doet de PR voor het forum echt super, ik zou het wel weten als ik als iets met FOK! wilde doen en de PR zo zag posten.
Dat andere subfora niet afgezeken mag worden omdat dat negatief is voor FOK! geldt ook meestal niet als het over OUD gaat, dat geldt alleen maar voor subfora die wel echt naar de klote zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:51:11 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296479
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jammer dat FOK gelijk staat aan puberale reltopics om mensen over de kling te jagen en dat zodra er onverwacht een nette discussie ontstaat die weliswaar niet strookt met de insteek van de ts, jij komt banken. Godverdomme zeg. Wat zielig.
Dit slaat echt nergens op.

Ik kom helemaal niet stoken, ik kom mijn mening geven dat het echt niet zo'n achterlijke vraag is, ook al stelde TS hem misschien wat cru.

En dit inhakken op mij nu is precies wat ik wil aantonen, een beetje een andere toon dan gewenst en ik moet me als crew niet bezighouden met het vernietigen van FOK! ofzo.

Adem eens in en uit en denk nog een keer echt na over wat ik wil zeggen.
Get woke, go broke!
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:53:38 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296508
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, als je oprechte interesse hebt dan zoek je niet alleen antwoorden in een bepaalde richting.
Overigens; als je OUD werkelijk zou kennen zou je ook weten dat er vaak genoeg negatief over kinderen gepost wordt, maar je kent OUD niet, en je komt niet verder dan het standaard gezeik over OUD dat primair gebaseerd is op wat men in KLB en ONZ zelf over OUD verzint.

Maar nogmaals; je doet de PR voor het forum echt super, ik zou het wel weten als ik als iets met FOK! wilde doen en de PR zo zag posten.
Dat andere subfora niet afgezeken mag worden omdat dat negatief is voor FOK! geldt ook meestal niet als het over OUD gaat, dat geldt alleen maar voor subfora die wel echt naar de klote zijn.
Ga toch weg met je gedoe over PR, dit is 1 fucking topic, geen crewmededeling in MED ofzo.

Dit is mijn mening, en die mening delen velen met mij, en niets en dan ook niets wat jullie nu met al dat gif posten doet iemand van mening veranderen hoor.

Nogmaals, de andere kant belichten is heel normaal in discussies, maar doe je het hier ben je een slecht crewlid.

Please, kijk eens goed in de spiegel.
Get woke, go broke!
pi_188296513
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:48 schreef Schanu het volgende:

[..]

Wauw, dus als mensen zeggen dat ze geen spijt hebben, of aangeven dat de toonzetting en vraagstelling van TS nergens op slaat (dus niet het onderwerp zelf), maakt van mensen meteen tere zieltjes?

Heerlijk hoe al die clichés over ouders meteen uit de kast worden getrokken als je kritisch bent. Ga lekker ergens anders relschoppen :')
Bij post 60 gooit ts wel een beetje zijn eigen glazen in ja, maar daarvoor werd hij ook al afgefikt, omdat de vraag blijkbaar te heftig is voor sommigen.
pi_188296517
quote:

[..]

Volgens mij zijn er een paar goede inhoudelijke reacties gegeven, waar TS en alle andere mensen die hier komen rellen aan voorbij gaan. Want het is leuker om te zeiken over andere reacties.

TS stelt geen vraag, hij stelt een voor hem voldongen feit vast aan de hand van een ander topic en wil die graag bevestigd zien. Wat, helaas voor hem, niet gebeurt.

Dat er niks negatiefs gepost mag worden over kinderen, kijk voor de lol eens in het topic waar TS dit topic op heeft gebaseerd. Hoezo niets negatiefs?? Dat daar meteen een conclusie uit wordt getrokken dat deze mensen wel spijt MOETEN hebben van hun kinderen, dat wekt irritatie op ja. Er zullen vast mensen zijn met spijt, daar moet ook over gepraat kunnen worden, maar het is de toon die de muziek maakt en het was TS zelf die vals inzette. Nota bene erken je zelf dat het 'een beetje' een reltopic is, dat jij je dan kan verbazen over geïrriteerde reacties, verbaast mij op mijn beurt.
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:54:52 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296522
Hij vraagt of mensen spijt hebben.
Het antwoord op die vraag kan gewoon "Nee" zijn.

Net zoals het antwoord "Nee" kan zijn als iemand vraagt of mensen Spaans spreken.
Maar kennelijk mag je alleen jaar "Ja" antwoorden, anders moet je het topic maar links laten liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296527
Oeh, blauw op roze, wordt het dan nu echt een reltopic? :9
pi_188296529
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:54 schreef Leandra het volgende:
Hij vraagt of mensen spijt hebben.
Het antwoord op die vraag kan gewoon "Nee" zijn.

Net zoals het antwoord "Nee" kan zijn als iemand vraagt of mensen Spaans spreken.
Maar kennelijk mag je alleen jaar "Ja" antwoorden, anders moet je het topic maar links laten liggen.
Ook voordat ts op post 60 de plank mis ging slaan kreeg hij al de wind van voren.
pi_188296554
Dit topic loopt wel _O-

Wij hebben er 3 en zijn zelf nog vrij jong, alle 3 bewuste keuze dus niet zo een lul verhaal van per ongeluk, en nog nooit een moment spijt van gehad !

Als je maar wil, er goed over nadenk en je niet op een houtje hoeft te bijten ;)
Ik was hier...
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:57:11 #113
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_188296555
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat is er niet normaal aan om gewoon te vragen of er mensen zijn die spijt hebben van het nemen van kinderen? Zo raar is die vraag niet.
Is het ook niet en vind hem best interessant zelfs de vraag :)

Sommige mensen zijn gewoon snel op hun kutje getrapt als het om dit soort dingen gaat.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_188296562
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:54 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Bij post 60 gooit ts wel een beetje zijn eigen glazen in ja, maar daarvoor werd hij ook al afgefikt, omdat de vraag blijkbaar te heftig is voor sommigen.
Omdat ts (daar komt 'ie weer, de dooddoener) geen kinderen heeft, maar wel de discussie wilt sturen naar een eigen standpunt dat door gebrek aan kennis en ervaring weinig serieus kan worden genomen.
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:58:14 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188296572
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat ts (daar komt 'ie weer, de dooddoener) geen kinderen heeft, maar wel de discussie wilt sturen naar een eigen standpunt dat door gebrek aan kennis en ervaring weinig serieus kan worden genomen.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire

Dank
Get woke, go broke!
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:58:27 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296576
Overigens; als ouders zich al inhouden hier negatief over hun kinderen te posten dan kan ik me heel goed voorstellen dat dat onder andere is omdat er eens in de zoveel tijd weer eens een afzeiktopic in ONZ of KLB geopend moet worden waarin posts uit dit subforum belachelijk gemaakt moeten worden.

Dat nodigt ook niet uit tot het posten van dat soort kwetsbare zaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296579
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus als je geen kinderen hebt mag je die vraag niet stellen? Bovendien stelt ts slechts dat hij verwacht dat er mensen zijn die spijt hebben.

Beetje hooghartig gedrag wel van die ouders.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 12:58:54 #118
5428 crew  miss_sly
pi_188296583
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat afzeiken ben ik wel gewend hoor, daar trek ik me verder weinig van aan, maar het geeft wel weer eens aan hoe de zeilen erbij staan in OUD. Een normale vraag stellen, die het publiek hier niet zint, wordt niet getolereerd. Dat blijkt.

Maargoed, ik laat het maar weer voor wat het is, veel plezier nog met dit topic. Jammer dat het zo moet. ;(
Weet je, als je het anders insteekt, klinkt het heel anders en krijg je niet het idee dat je als kinderhater al vooringenomen bent en zeker weet dat mensen spijt hebben, maar het niet durven zeggen.

Als je nou was gestart met iets als:
In het andere topic staan best wel wat dingen waardoor ik me zou kunnen voorstellen dat mensen echt spijt hebben van het krijgen van kinderen.
Is dat zo? Zijn er mensen die er spijt van hebben en het anders gedaan zouden hebben als alles van tevoren hadden geweten?

Dat klinkt een stuk vriendelijker en alsof je ook echt op zoek bent naar een serieus antwoord ipv een rel.
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:59:09 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296584
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ook voordat ts op post 60 de plank mis ging slaan kreeg hij al de wind van voren.
Dat komt door de originele OP.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296593
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

In hoeverre wijkt die af van de huidige OP?
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:00:18 #121
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_188296602
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:37 schreef hoechst het volgende:
Precies, dit denk ik zelf ook. Toch vind ik dat wel een hele lastige, want ik zou mn dochtertje nu niet meer kunnen missen. Maar goed, als ik terug zou gaan in de tijd met de kennis van nu, dan denk ik dat ik het niet weer helemaal opnieuw zou willen doen. Ondanks dat ik helemaal geen heel lastig kind heb hoor.
pi_188296617
Voor iemand die normaal gezien meer een lurker is, valt het affakkelen van TS toch mee? Dat heb ik op verschillende fora toch wel beroerder gezien.

Een goede vraag is het wel. Ik ben er wel bang voor: dat we aan kinderen beginnen, ik er gigantisch veel spijt van krijg en dat kind in kwestie dat nog merkt ook. Ik vind niet-bestaand kind nu al leuk genoeg dat ik ze dat soort gevoelens niet gun.
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_188296647
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:58 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dus als je geen kinderen hebt mag je die vraag niet stellen? Bovendien stelt ts slechts dat hij verwacht dat er mensen zijn die spijt hebben.

Beetje hooghartig gedrag wel van die ouders.
Je mag de vraag wel stellen, maar je eigen beperkte mening als algemeen feit presenteren kan gewoon niet.

Je moet mij ook geen vragen stellen over vrouwendingen. Daar heb ik gewoon geen ervaring mee, domweg omdat ik geen vrouw ben. Het zou ook vervelend worden als ik vrouwen dingen ging vertellen die ze zelf veel beter weten, toch?
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:05:28 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296668
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:37 schreef hoechst het volgende:
Jij hebt kinderen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296680
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:00 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Precies, dit denk ik zelf ook. Toch vind ik dat wel een hele lastige, want ik zou mn dochtertje nu niet meer kunnen missen. Maar goed, als ik terug zou gaan in de tijd met de kennis van nu, dan denk ik dat ik het niet weer helemaal opnieuw zou willen doen. Ondanks dat ik helemaal geen heel lastig kind heb hoor.
Maar is het in woorden te vatten waar hem dan in zit dan? Want de impact van een kind onderschatten overkomt elke ouder op bepaalde punten.
pi_188296685
Het lijkt mij vooral moeilijk/zwaar om kinderen te hebben. Zo’n enorme verantwoordelijkheid: altijd zorgen voor en niet veel tijd voor jezelf. En dan ook nog geld verdienen, zorgen dat je kids niks tekort komen, eten op tafel, huishouden doen. Ik heb wel respect voor ouders. Aan de andere kant lijkt het mij ook super leuk: ik vind kinderen vaak wel leuk, grappig, lijkt me ook heel leuk om je kind op te zien groeien, een ‘mens’ zien worden zeg maar.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen spijt kunnen hebben; het lijkt mij zwaar. Vooral als je, voordat je begon aan kinderen, een enorm rooskleurig beeld had ofzo. Daarentegen kan ik me ook voorstellen dat het hartstikke leuk is.
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:07:41 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296699
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je mag de vraag wel stellen, maar je eigen beperkte mening als algemeen feit presenteren kan gewoon niet.

Je moet mij ook geen vragen stellen over vrouwendingen. Daar heb ik gewoon geen ervaring mee, domweg omdat ik geen vrouw ben. Het zou ook vervelend worden als ik vrouwen dingen ging vertellen die ze zelf veel beter weten, toch?
quote:
Als ik zo die klachten over ongesteld zijn lees dan moet het wel heel erg kut zijn (npi) om vrouw te zijn, wees eens eerlijk? Was je niet liever als man geboren?!

Want kom op, als ik dat zo lees dan moet dat gekut (npi) met de tampons en dergelijke wel hel op aarde zijn.

Zeg het maar, spijt dat je als vrouw geboren bent?
Dit idee?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188296704
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zoveel 'feiten' presenteert ts niet eens. Maar ik begrijp nu dat de OP is aangepast, dus wellicht was dat in de originele OP wel.
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:08:17 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188296708
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:59 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

In hoeverre wijkt die af van de huidige OP?
In de OP had TS het over krijsende kutkinderen.
pi_188296732
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Dit idee?
Eh, ja. Precies.
pi_188296734
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In de OP had TS het over krijsende kutkinderen.
Ja ok, dat is niet echt een fatsoenlijke formulering. Lastig discussiëren ook als de OP wordt aangepast.
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:13:19 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188296773
quote:

HW! O+ :*
Check even het topic waar Vosss aan refereert, negatiever dan dat vind je niet hoor.

En als antwoord aan de TS:
Spijt... groot woord., nee, dat niet.
Zou ik het weer doen? Ik weet het echt niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 05-08-2019 13:20:09 ]
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:13:22 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188296775
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het lijkt mij vooral moeilijk/zwaar om kinderen te hebben. Zo’n enorme verantwoordelijkheid: altijd zorgen voor en niet veel tijd voor jezelf. En dan ook nog geld verdienen, zorgen dat je kids niks tekort komen, eten op tafel, huishouden doen. Ik heb wel respect voor ouders. Aan de andere kant lijkt het mij ook super leuk: ik vind kinderen vaak wel leuk, grappig, lijkt me ook heel leuk om je kind op te zien groeien, een ‘mens’ zien worden zeg maar.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen spijt kunnen hebben; het lijkt mij zwaar. Vooral als je, voordat je begon aan kinderen, een enorm rooskleurig beeld had ofzo. Daarentegen kan ik me ook voorstellen dat het hartstikke leuk is.
Maar moeilijk en zwaar is toch geen opmars naar spijt?
Ik ken ook wel mensen met een moeilijke en zware baan, maar die hebben nog steeds meer plezier in hun werk dan wanneer ze die moeilijke zware baan niet zouden hebben en in plaats daarvan een simpel baantje.

Overigens denk ik dat dat rooskleurige beeld op voorhand bij heel veel mensen ook wel meevalt.
Vrijwel iedereen weet dat dingen niet vanzelf gaan, dat je gewoon heel erg veel tijd en energie kwijt bent aan (de opvoeding van) je kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:16:40 #134
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_188296817
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:06 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar is het in woorden te vatten waar hem dan in zit dan? Want de impact van een kind onderschatten overkomt elke ouder op bepaalde punten.
Denk niet eens dat ik die onderschat heb, want heb er best goed over na gedacht voordat ik er aan begon. Heb ook geen spijt, al dacht ik het eerst jaar wel af en toe van ''waar ben ik aan begonnen, dit is niet voor mij weggelegd''. Nu ben ik enorm gelukkig met mijn dochter hoor, maar als ik 5/6 jaar terug zou gaan in de tijd dat ik er dan toch niet voor zou kiezen. Nou ja, het klinkt en voelt ook heel dubbel, omdat ik nu ook absoluut niet meer zonder haar zou willen.
pi_188297102
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat topic waar ik naar verwijs hebben jullie het allemaal zelf over krijsende kinderen, dus het enige waar jullie over zouden kunnen vallen is de toevoeging "kut".

Ik vind krijsende kinderen nou eenmaal gewoon kut en klaarblijkelijk een aantal van jullie ook, alleen zeggen jullie het niet op die manier.

Dat is ook het enige wat er aangepast is aan de OP.
vosss is de naam,
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:42:22 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188297125
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:40 schreef vosss het volgende:

[..]

In dat topic waar ik naar verwijs hebben jullie het allemaal zelf over krijsende kinderen, dus het enige waar jullie over zouden kunnen vallen is de toevoeging "kut".

Ik vind krijsende kinderen nou eenmaal gewoon kut en klaarblijkelijk een aantal van jullie ook, alleen zeggen jullie het niet op die manier.

Jij snapt kennelijk niet dat krijsende kinderen geen reden zijn tot spijt.
Dat jij denkt dat je dan spijt zou hebben kun je schijnbaar niet vertalen naar het feit dat dat niet erg genoeg is voor anderen om geen spijt te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188297132
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik had dat topic nog niet gelezen. Maar inderdaad zeg, veel.van die mensen hadden nooit kinderen moeten krijgen.
Die kunnen er gewoon niet mee omgaan.
Pedagogisch verantwoord opgevoede kinderen krijsen nauwelijks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 05-08-2019 13:56:35 ]
Vakman pur sang
pi_188297142
Hoewel nutteloos vind ik het op zich geen rare vraag/conclusie.

Ik vraag me ook regelmatig af als ik mensen hun krijsende kind kwaad zie afbranden/negeren/afbekken: waarom ben je hier dan ook aan begonnen? Helemaal voor een buitenstaander/persoon zonder kinderen is dat op zich een voor de hand liggende gedachte.

Volgens mij ben je als opvoeder ofwel de pirmaire oorzaak van wangedrag van je kind, minstens degene die het helpt in stand te houden en hoe dan ook ben jij de enige die er wat aan kan veranderen.

Dus het lijkt voor mij als buitenstaander net alsof mensen die klagen over, of een strijd aan gaan met hun kinderen helemaal geen zin hebben om daar wat mee te doen.

Ik vraag me ook serieus af of mensen wel echt zin hebben om zich te verdiepen in de behoeften van hun opgroeiende kind, of dat ze denken ik doe wat binnen mijn huidige bereik ligt, de rest mja jammer hopelijk trekt het nog wat bij en droogt het nog enigszins goed op. Het komt vaak zo cynisch en afgestompt op me over, en er zijn ballen die in de lucht moeten enz. net alsof een kind daar een boodschap aan heeft.

Terwijl je juist op de moeilijke/hardnekkige problemen waar je je aan ergert zoveel winst kan behalen voor het hele gezin. Het kind aborteren kan niet meer dus waarom zou je het gedrag waar je je aan kapot ergert niet aanpakken?
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188297179
Geen spijt. Het omgekeerde. Alles is zoveel leuker nu -ie er is! O+

Tot dusver dan hè, we hebben er pas anderhalf jaar op zitten :7
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:48:57 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188297202
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:44 schreef -marz- het volgende:

Ik vraag me ook regelmatig af als ik mensen hun krijsende kind kwaad zie afbranden/negeren/afbekken: waarom ben je hier dan ook aan begonnen? Helemaal voor een buitenstaander/persoon zonder kinderen is dat op zich een voor de hand liggende gedachte.

Volgens mij ben je als opvoeder ofwel de pirmaire oorzaak van wangedrag van je kind, minstens degene die het helpt in stand te houden en hoe dan ook ben jij de enige die er wat aan kan veranderen.

Dus het lijkt voor mij als buitenstaander net alsof mensen die klagen over, of een strijd aan gaan met hun kinderen helemaal geen zin hebben om daar wat mee te doen.

Ik vraag me ook serieus af of mensen wel echt zin hebben om zich te verdiepen in de behoeften van hun opgroeiende kind, of dat ze denken ik doe wat binnen mijn huidige bereik ligt, de rest mja jammer hopelijk trekt het nog wat bij en droogt het nog enigszins goed op. Het komt vaak zo cynisch en afgestompt op me over, en er zijn ballen die in de lucht moeten enz. net alsof een kind daar een boodschap aan heeft.

Terwijl je juist op de moeilijke/hardnekkige problemen waar je je aan ergert zoveel winst kan behalen voor het hele gezin. Het kind aborteren kan niet meer dus waarom zou je het gedrag waar je je aan kapot ergert niet aanpakken?
Dat is wel een lekker makkelijk oordeel, maar hoe kan het dan dat mensen meerdere kinderen hebben, die primair op dezelfde manier opgevoed worden, en dat het ene kind gewoon een kind is dat zich krijsend ter aarde stort als iets niet gaat zoals het wil en het andere kind een kind is dat je probleemloos uit eten zou kunnen nemen in een sterrenrestaurant?

Dat het ene kind opgroeit tot een junk of crimineel, en de andere kinderen gewoon hardwerkende brave burgers zijn? Allemaal dezelfde opvoeding gehad.

Soms zit het in de opvoeding (of vooral het gebrek daaraan), maar soms is het gewoon karakter.
Aan de andere kant is het ook zo dat als de situatie wat lastiger is (alleenstaande ouder bijvoorbeeld), dat het dan altijd aan de opvoeding ligt als het kind niet goed opdroogt, maar aan het karakter van het kind te danken is als het kind wel goed opdroogt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188297242
quote:

Ik vraag me ook regelmatig af als ik mensen hun krijsende kind kwaad zie afbranden/negeren/afbekken:
Jij hebt geen kinderen? Je hebt wel helemaal gelijk. ^O^
Een intelligente opvoeder heeft helemaal geen problemen. Het is vaak je eigen gedrag (of energie) wat een kind gaat spiegelen. Terwijl het gewoon rust, vertrouwen en respect (wederzijds) nodig heeft.
Kijk eens naar de meditairaine landen, daar loopt de kleuterjuf dikwijls met 30 kinderen een eind. En alleen, de kinderen hebben een lang dik touw vast en niemand maakt lawaai.
Vakman pur sang
pi_188297299
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik had dat topic nog niet gelezen. Maar inderdaad zeg, veel.van die mensen hadden nooit kinderen moeten krijgen.
Pedagogisch verantwoord opgevoede kinderen krijsen niet.
:') :') :')
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:57:27 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188297328
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Pedagogisch verantwoord opgevoede kinderen krijsen niet.
Goedzo, gelijk weer een voorbeeld waarom mensen niet heel makkelijk open zijn over problemen met hun kinderen.
Je wordt gelijk afgefakkeld als je er wel open over bent, want het ligt aan je (gebrekkige) opvoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188297351
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij hebt geen kinderen? Je hebt wel helemaal gelijk. ^O^
Een intelligente opvoeder heeft helemaal geen problemen. Het is vaak je eigen gedrag (of energie) wat een kind gaat spiegelen. Terwijl het gewoon rust, vertrouwen en respect (wederzijds) nodig heeft.
Kijk eens naar de meditairaine landen, daar loopt de kleuterjuf dikwijls met 30 kinderen een eind. En alleen, de kinderen hebben een lang dik touw vast en niemand maakt lawaai.
Oh alsjeblieft, ga ergens anders trollen :') Een intelligente opvoeder heeft geen problemen? Kortom, het probleem ligt altijd bij de ouders, en lastige kinderen hebben per definitie domme ouders? Dat is zo kort door de bocht dat ik er inhoudelijk niet eens woorden aan ga verspillen.
pi_188297361
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel een lekker makkelijk oordeel, maar hoe kan het dan dat mensen meerdere kinderen hebben, die primair op dezelfde manier opgevoed worden, en dat het ene kind gewoon een kind is dat zich krijsend ter aarde stort als iets niet gaat zoals het wil en het andere kind een kind is dat je probleemloos uit eten zou kunnen nemen in een sterrenrestaurant?

Dat het ene kind opgroeit tot een junk of crimineel, en de andere kinderen gewoon hardwerkende brave burgers zijn? Allemaal dezelfde opvoeding gehad.

Soms zit het in de opvoeding (of vooral het gebrek daaraan), maar soms is het gewoon karakter.
Aan de andere kant is het ook zo dat als de situatie wat lastiger is (alleenstaande ouder bijvoorbeeld), dat het dan altijd aan de opvoeding ligt als het kind niet goed opdroogt, maar aan het karakter van het kind te danken is als het kind wel goed opdroogt.
Even los van de rest, maar ik vind de verschillen tussen broers/zussen van verschillende leeftijden niet echt een argument. Er zullen altijd verschillen in opvoeding, aandacht en/of prioriteiten zijn tussen eerste en volgende kinderen, en vaak flink ook.
pi_188297383
quote:

Dus als jij een slechte dag hebt op je werk, dien je meteen je ontslag in? Want waarom ben je eraan begonnen. Als je ruzie hebt met je partner, dien je meteen een echtscheidingsverzoek in? Want waarom ben je er aan begonnen....
pi_188297395
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:58 schreef Schanu het volgende:

[..]

Oh alsjeblieft, ga ergens anders trollen :') Een intelligente opvoeder heeft geen problemen? Kortom, het probleem ligt altijd bij de ouders, en lastige kinderen hebben per definitie domme ouders? Dat is zo kort door de bocht dat ik er inhoudelijk niet eens woorden aan ga verspillen.
Huh ik quote die intelligente gast.
Nu antwoordt jij voor hem?
Vakman pur sang
pi_188297414
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Huh ik quote die intelligente gast.
Nu antwoordt jij voor hem?
Ongeacht wie jij quote, je stelt dat een intelligente opvoeder geen problemen heeft. Dat is waar ik op reageer.
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:05:25 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188297457
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Even los van de rest, maar ik vind de verschillen tussen broers/zussen van verschillende leeftijden niet echt een argument. Er zullen altijd verschillen in opvoeding, aandacht en/of prioriteiten zijn tussen eerste en volgende kinderen, en vaak flink ook.
Bij grote leeftijdsverschillen zal dat idd niet echt een argument zijn, maar als je er een stuk of 3 hebt die amper 2 jaar schelen dan (of waar zelfs een tweeling bij zit), dan maakt de opvoeding op zich niet heel veel verschil.
Dat er voor het oudste kind de eerste jaren meer aandacht is is geen garantie dat dat oudste kind ook beter terechtkomt dan de andere kinderen.
Maar ouders die voet bij stuk houden doen dat over het algemeen bij alle kinderen, ouder die over zich heen laten lopen doen dat over het algemeen ook bij alle kinderen, ongeacht het feit dat het ene kind klaagt dat het andere kind "altijd alles mag, en ik nooit".

Ik ken weinig gezinnen waar de regels wel voor het ene kind gelden en niet voor het andere.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2019 @ 14:05:36 #150
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_188297459
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft me zo'n tien jaar geleden verteld dat ze mij eigenlijk niet had gewild en ook moeite had zich aan mij te hechten. Toen vond ik dat zo vreselijk om te horen, vooral ook omdat ze iets expliciet maakte wat ik als kind ook wel eens gevoeld heb,
Aan de andere kant zei ze daar ook bij dat ze vrij snel wel de knop heeft kunnen omzetten en net zoveel van mij is gaan houden als van haar andere kinderen. En ook dat heb ik altijd gevoeld.

Nu ik zelf kinderen heb. begrijp ik die dubbelheid, die ik tien jaar geleden zo lastig vond, veel beter.

Wat mij verbaast is dat een aantal users hier schrijven dat zulke ouders waarschijnlijk niet te vinden zijn in OUD. Waarom zou dat zo zijn? Want als er 1 ding duidelijk is, is dat je ook met spijt of van een in eerste instantie ongewenst kind heel veel kunt houden en daarmee niet onder doet voor welke andere ouder dan ook.

Zelf heb ik de afgelopen twee jaar wel eens gedacht of ik misschien spijt had van ons tweede kind. Omdat het zo intensief is, en ook omdat ik echt heb getwijfeld aan het krijgen van een tweede.
Heel soms heb ik daadwerkelijk even een gevoel van spijt gevoeld. Maar dan volgt direct wat door anderen hier ook beschreven wordt, mijn liefde voor mijn kind en het besef dat ik dat en hem nooit had willen missen. Maar ik ben niet geboren voor een druk gezin en dat wist ik allang voor ik aan kinderen begon. Ik vind dat drukke en veeleisende echt wel eens lastig. (Net als mijn moeder.)
Ik post niet in OUD omdat mijn dochter er post, of gepost heeft.

Kinderen hebben is gewoon intensief en ik denk dat er tegenwoordig een druk op ouders zit om alles goed te doen of nog beter te doen. Als ouders maak je fouten en ja, dat gaat weleens ten koste van je kind. Als ouder kun je ook sorry zeggen tegen een kind, daar is niets mis mee.

Ik heb er geen spijt van dat ik kinderen heb, en ik geniet nu ook volop van mijn kleinkinderen en dat kun je, volgens mij, niet doen als je geen goede band met je kinderen hebt.

Wees gelukkig met wat je heb, geniet ervan en zeg sorry als het nodig is *)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:29:21 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188297772
Zal de vraag niet beter kunnen zijn "Nu je weet hoe het voor je voelt en wat je moet laten en wat je ervoor terug krijgt.. zou je het dan nog een keer zo doen? Of zou je dan een ander pad bewandelen?"
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:30:46 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_188297788
quote:
15s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:10 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ja ok, dat is niet echt een fatsoenlijke formulering. Lastig discussiëren ook als de OP wordt aangepast.
Hij klaagde zelf dat hij geen normale antwoorden kreeg dus ik heb m een beetje geholpen. Toen kwamen er wel normale antwoorden maar toen was het ook niet goed. Dus, mja. Ik vond het eigenlijk best goed gaan en ik vind dat er eerlijke en gevarieerde antwoorden werden gegeven totdat er een aantal figuren overheen begonnen te schreeuwen. Maar uiteraard ligt het daar nooit aan :D
disclaimer
pi_188297906
Spijt, nooit. Maar af en toe mag ik graag terugdenken aan de tijd dat ik hele dagen knetterstoned achter m’n playstation zat te wachten totdat mijn vriendin met haar pessarium om haar baarmoedermond terug was van werk en ik er weer eens rucksichtlös overheen kon voordat we naar de kroeg konden. Die dagen liggen ver, ver achter mij, en die mis ik wel een beetje.

Maar goed, the grownup life bevalt me uiteindelijk uitstekend. :)
-nee-
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:39:11 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188297929
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:37 schreef Marsenal het volgende:
Spijt, nooit. Maar af en toe mag ik graag terugdenken aan de tijd dat ik hele dagen knetterstoned achter m’n playstation zat te wachten totdat mijn vriendin met haar pessarium om haar baarmoedermond terug was van werk en ik er weer eens rucksichtlös overheen kon voordat we naar de kroeg konden. Die dagen liggen ver, ver achter mij, en die mis ik wel een beetje.

:D
pi_188297951
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:46 schreef minilot het volgende:
Geen spijt. Het omgekeerde. Alles is zoveel leuker nu -ie er is! O+

Tot dusver dan hè, we hebben er pas anderhalf jaar op zitten :7
Ja dit dus. Maar dan zijn we pas 5 maanden bezig <3
pi_188297975
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:37 schreef Marsenal het volgende:

Dit. Nou ja, niet knetterstoned achter de Playstation, wel trillend van de mdma op een strandfeestje. O+ Zelfde principe :7
pi_188298318
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:29 schreef Cue_ het volgende:
Zal de vraag niet beter kunnen zijn "Nu je weet hoe het voor je voelt en wat je moet laten en wat je ervoor terug krijgt.. zou je het dan nog een keer zo doen? Of zou je dan een ander pad bewandelen?"
Had denk ik ook een betere vraag geweest.

En ik zou het zo overdoen. Ik zit echt niet altijd op een roze wolk en vind ook niet elk moment leuk.
Maar mijn leven met kind vind ik zoveel leuker. . O+
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:07:27 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_188298341
Ik denk dat ik wel misschien wat bewuster en harder had genoten van bepaalde vrijheden, als ik alles van te voren had geweten. En misschien wat jonger aan begonnen zodat mijn moeder ze nog wat bewuster mee had kunnen maken :+
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:15:33 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188298480
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:05 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Had denk ik ook een betere vraag geweest.

En ik zou het zo overdoen. Ik zit echt niet altijd op een roze wolk en vind ook niet elk moment leuk.
Maar mijn leven met kind vind ik zoveel leuker. . O+
Dat was idd een betere vraag geweest.
En alleen een kind opvoeden was echt behoorlijk zwaar, maar ik zou geen andere keuze gemaakt hebben, hoewel ik het niemand zal adviseren.
Overigens zou ik mbt ons nakomelingetje dat ik niet alleen hoef op te voeden ook geen andere keuze maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188298654
Wat iemand hier zei heb ik ook weleens: dat je van die uitgebluste / chagrijnige ouders ziet lopen door de stad met krijsende kinderen. En dat je dan idd de gedachte hebt: ben jij wel gelukkig? Ofzo :P
pi_188298786
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was idd een betere vraag geweest.
En alleen een kind opvoeden was echt behoorlijk zwaar, maar ik zou geen andere keuze gemaakt hebben, hoewel ik het niemand zal adviseren.
Overigens zou ik mbt ons nakomelingetje dat ik niet alleen hoef op te voeden ook geen andere keuze maken.
Is wel grappig om te zien, vriendin van mij werd op haar 25e moeder en is alleenstaand. We zijn nu 1,5 jaar verder maar het is zo leuk en relax. Ze is zo gelukkig, kindje ook en het gaat ook echt goed, dat ik dus de gedachte krijg: het is leuk en makkelijk.

Als ik kijk naar de broer van mijn vriend met zijn partner (dertigers), dat kindje is ook van dezelfde leeftijd, dan zie ik zoveel stress en strijd om allerlei dingen als slapen, middagdutjes, weet ik het wat allemaal. Dan krijg ik weer de gedachte: wat een moeilijkheden allemaal, nooit aan beginnen.
pi_188299024
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wat iemand hier zei heb ik ook weleens: dat je van die uitgebluste / chagrijnige ouders ziet lopen door de stad met krijsende kinderen. En dat je dan idd de gedachte hebt: ben jij wel gelukkig? Ofzo :P
Dat is een momentopname die je ziet.
En op dat moment zal de ouder (en het betreffende kind) inderdaad niet zo gelukkig zijn.
Dat wil overigens niet zeggen dat ze spijt hebben.
pi_188299065
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Is wel grappig om te zien, vriendin van mij werd op haar 25e moeder en is alleenstaand. We zijn nu 1,5 jaar verder maar het is zo leuk en relax. Ze is zo gelukkig, kindje ook en het gaat ook echt goed, dat ik dus de gedachte krijg: het is leuk en makkelijk.

Als ik kijk naar de broer van mijn vriend met zijn partner (dertigers), dat kindje is ook van dezelfde leeftijd, dan zie ik zoveel stress en strijd om allerlei dingen als slapen, middagdutjes, weet ik het wat allemaal. Dan krijg ik weer de gedachte: wat een moeilijkheden allemaal, nooit aan beginnen.
Deze twee situaties vatten voor mij ouderschap goed samen.

De momenten waarop het zo relaxed gaat. Dat je zo gelukkig bent.
En daar tegenover de momenten dat je zelf gestrest ben (of niet lekker in je vel zit) en dat het allemaal veel minder soepel gaat.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:48:27 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188299081
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik was ook 25 (en alleen) toen mijn oudste geboren werd, ik was 44 (en niet alleen) toen mijn jongste geboren werd, dat wat ik nu een relaxtere moeder ben dan destijds zou ik nu ook zijn geweest als ik weer een alleenstaande moeder was, sterker nog; het zou wel eens kunnen zijn dat dat me makkelijker afgaat dan met een andere ouder erbij.
Je hebt dan bijvoorbeeld ook niet dat je kind je kan proberen uit te spelen tegen de andere ouder, het is wel zwaar, maar het heeft zeker wel zo z'n voordelen.
Het kan ook wel zo zijn dat je alleen andere oplossingen zoekt als er een probleem is dan wanneer je ook de andere ouder nog in kunt zetten. Ik weet het niet.

Ik weet wel dat dat hele "een eenoudergezin is per definitie slechter voor een kind" BS is, er zijn legio gezinnen met 2 ouders waar de kinderen beroerder opgegroeid zijn dan mijn oudste bij mij alleen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:51:16 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188299129
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het gedrag van het kind kan wel verband houden met het uitgeblust/chagrijnig zijn van de ouders, maar dat laatste hoeft weer niet door het kind te komen, hoeft er zelfs geen enkel verband mee te houden.

Ik kan boos, verdrietig, gefrustreerd zijn, zwaar over de zeik zijn tegen mijn partner, maar dat ben ik nooit over of tegen mijn kind.
Hij zegt wel eens van "Je bent vaak boos", maar dat ben ik vrijwel nooit tegen hem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188299312
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij grote leeftijdsverschillen zal dat idd niet echt een argument zijn, maar als je er een stuk of 3 hebt die amper 2 jaar schelen dan (of waar zelfs een tweeling bij zit), dan maakt de opvoeding op zich niet heel veel verschil.
Dit is onwaar, of laat ik het zo zeggen er is veel bewijs tegen deze stelling.

quote:
Dat er voor het oudste kind de eerste jaren meer aandacht is is geen garantie dat dat oudste kind ook beter terechtkomt dan de andere kinderen.
Maar ouders die voet bij stuk houden doen dat over het algemeen bij alle kinderen, ouder die over zich heen laten lopen doen dat over het algemeen ook bij alle kinderen, ongeacht het feit dat het ene kind klaagt dat het andere kind "altijd alles mag, en ik nooit".

Ik ken weinig gezinnen waar de regels wel voor het ene kind gelden en niet voor het andere.
Je stelt dat kinderen grootbrengen gaat over regels.

Dat valt te bezien. Ben jij geworden wie je nu bent dankzij de huisregels van je vader en moeder?

Bovendien, de expliciete opvoeding kan exact gelijk zijn. Dan nog zullen de verschillen tussen de vorming van kinderen onderling groot zijn. Het zijn juist impliciete omgevingsfactoren waarin de grootste verschillen bestaan.

Ouders gaan met kinderen van verschillend geslacht bijvoorbeeld al heel anders om. Dit heeft te maken met hun eigen sekse en opvoeding en de blauwdruk die daarmee gelegd is voor de verwachtingen die je hebt van een jongen dan wel meisje. Dit grotendeels onbewust dus feminisme en genderneutrale intenties ten spijt.

Denk verder aan: hoeveel tijd/aandacht er is voor een kind, algemene verwachtingen en houding van de ouders (heel belangrijk en dit kan enorm verschillen als het bijvoorbeeld gaat om een eerste of tweede of derde kind), voorbeeldgedrag, samenwerken tussen kinderen, empathie, etc.

Al tijdens de zwangerschap zijn de omgevingsfactoren al heel verschillend per kind, na de geboorte zijn de verschillen alleen maar groter.

Hier wordt veel onderzoek naar gedaan dus dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Het lijkt alsof er vaak gedacht wordt dat hetgeen je letterlijk zegt en doet tegen een kind de meeste impact heeft op het gedrag van kinderen. Do as I say, don't do as I do. Maar als je puur logisch nadenkt is dat heel gemakkelijk te ondermijnen, kijk alleen al naar hoe je zelf het beste leert in een simpele situatie. Iemand die je komt vertellen geen drugs te gebruiken terwijl hij zelf strak staat van een lijntje coke. Dat is wel hoe veel mensen proberen hun kind op te voeden.

Daarom is mijn mening als er gedragsproblemen zijn bij je kind moet je bij jezelf onderzoeken wat je aan je eigen (levens)houding en gedrag kan veranderen. Tenminste, als je je kind betere kansen wil geven in het leven en je gezinsleven positief wil beïnvloeden.
pi_188299419
Ik word over 2 maanden vader. Ik ben benieuwd of ik er spijt van ga krijgen. Hahahhh
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:06:26 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188299424
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:00 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dit is onwaar, of laat ik het zo zeggen er is veel bewijs tegen deze stelling.
[..]

Je stelt dat kinderen grootbrengen gaat over regels.

Dat valt te bezien. Ben jij geworden wie je nu bent dankzij de huisregels van je vader en moeder?

Bovendien, de expliciete opvoeding kan exact gelijk zijn. Dan nog zullen de verschillen tussen de vorming van kinderen onderling groot zijn. Het zijn juist impliciete omgevingsfactoren waarin de grootste verschillen bestaan.

Ouders gaan met kinderen van verschillend geslacht bijvoorbeeld al heel anders om. Dit heeft te maken met hun eigen sekse en opvoeding en de blauwdruk die daarmee gelegd is voor de verwachtingen die je hebt van een jongen dan wel meisje. Dit grotendeels onbewust dus feminisme en genderneutrale intenties ten spijt.

Denk verder aan: hoeveel tijd/aandacht er is voor een kind, algemene verwachtingen en houding van de ouders (heel belangrijk en dit kan enorm verschillen als het bijvoorbeeld gaat om een eerste of tweede of derde kind), voorbeeldgedrag, samenwerken tussen kinderen, empathie, etc.

Al tijdens de zwangerschap zijn de omgevingsfactoren al heel verschillend per kind, na de geboorte zijn de verschillen alleen maar groter.

Hier wordt veel onderzoek naar gedaan dus dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Het lijkt alsof er vaak gedacht wordt dat hetgeen je letterlijk zegt en doet tegen een kind de meeste impact heeft op het gedrag van kinderen. Do as I say, don't do as I do. Maar als je puur logisch nadenkt is dat heel gemakkelijk te ondermijnen, kijk alleen al naar hoe je zelf het beste leert in een simpele situatie. Iemand die je komt vertellen geen drugs te gebruiken terwijl hij zelf strak staat van een lijntje coke. Dat is wel hoe veel mensen proberen hun kind op te voeden.

Daarom is mijn mening als er gedragsproblemen zijn bij je kind moet je bij jezelf onderzoeken wat je aan je eigen (levens)houding en gedrag kan veranderen. Tenminste, als je je kind betere kansen wil geven in het leven en je gezinsleven positief wil beïnvloeden.
Nee, ik stel niet dat opvoeden over regels gaat, ik stel alleen dat ik weinig gezinnen ken waar de regels voor het ene kind heel anders zijn dan voor het andere kind.

Als je werkelijk denkt dat kinderen geen compleet verschillende karakters kunnen hebben, en problemen eigenlijk altijd bij de ouders liggen dan wens ik je nog heel veel sterkte in de toekomst.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188300096
Dankje maar waar heb ik heel veel sterkte bij nodig?

Het mag een impopulair standpunt zijn, maar wat ik zoal lees hier en om mij heen hoor over dramaqueens en driftbuiten tot zelfs psychiatrische diagnoses, denk ik dat we met z'n allen een klein beetje zijn doorgeslagen in het nuanceren van de impact van opvoeding als het gaat om karaktervorming van kinderen. Wat voor mij heel logisch lijkt is dat blijkbaar voor heel veel mensen helemaal niet.

Een mens wordt niet geboren met een karakter. Dat kan ook helemaal niet want de hersenen staan nog aan het begin van ontwikkeling. Een temperament, meer zit er nog niet op/in. En met temperament wordt bedoeld: alertheid, reactiepatroon, en dus niet: hij/zij is koppig en heeft driftbuien om kleine dingen. Dat temperament noemen is gewoon een zwaktebod.

Iedereen, alle mensen zijn namelijk behoorlijk koppig en hebben driftbuien als ze hun zin niet krijgen. Een kind dat niet bokkig is, is meestal een angstig of onveilig gehecht kind.

Gelukkig leren we op onze weg naar volwassenheid hoe we beter om kunnen gaan met lastige situaties en sterke emoties. Tenminste, als onze ouders dat zelf ook kunnen en de intentie hebben om het ons te leren, zodat ze ons, behalve begrenzen, ook steunen en helpen in die lastige situaties. Dus echt leren en niet: dan maak je maar zin of: stel je niet aan, zoals veel van onze ouders zelf zijn grootgebracht.

Als onze ouders onze emoties gaan managen, ofwel met "stel je niet zo aan" ofwel met speentjes en afleiding en ander vermijdingstactieken en vervolgens het gedrag van het daardoor grenzeloos ontsporende kind gaan wegzetten als lastig, irritant, hopeloos, slecht karakter, temperament, gedragsprobleem, ADHD of wat dan ook en erop reageren met veroordelen, vergelijken met andere kinderen die zich wel kunnen gedragen, straffen, timeouts, regels, negeren, helpen we ons kind van de regen in de drup en sturen we weer een nieuwe volwassene zonder enige emotionele vaardigheden de wereld in.

Dit is een cyclus die in generaties wordt doorgegegeven en die een ouder kan doorbreken door zichzelf als ouder/opvoeder verder te bekwamen in emotieregulatie, bewustzijn en liefdevol grenzen kunnen aangeven. Juist als er gedragsproblemen bij het kind zijn, is het zaak om dit te doen.

Veel mensen van mijn leeftijd (35) en ouder hebben dit namelijk amper geleerd van huis uit. En dat zie je aan de gedragsproblemen van onze kinderen. Wat ik continu zie om me heen is dat mensen óf alleen maar liefdevol zijn, óf begrenzen. Zodra ze gaan begrenzen is alle liefde weg en is het een soort vulkaanuitbarsting. Voor een kind is dit angstig en verwarrend, het gevolg is nog meer opstandig gedrag tot zelfs regressie: weer vergeten van nieuw verworven skills, weer gaan bedplassen etc.

Als je je enigszins verdiept in de uitdagingen van de hedendaagse ontwikkelingspsychologie en orthopedagogiek valt dit direct op. Er is geen andere verklaring voor de lange wachtlijsten in de GGZ dan dat er op dit moment iets mis gaat in het opvoeden van onze kinderen tot gebalanceerde volwassenen.
pi_188300167
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit. Nou ja, niet knetterstoned achter de Playstation, wel trillend van de mdma op een strandfeestje. O+ Zelfde principe :7
Potato potato inderdaad :7
-nee-
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:48:30 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_188300177
Ik vind dit op zich een heel interessante en goede discussie, ik denk alleen dat ie niet in dit topic past? Wellicht beter voor het opvoedmethoden-topic, of er iets aparts voor aanmaken?
disclaimer
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:49:46 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188300198
Als de theorie maar goed zit hè.
Het vervelendste kind in de klas van mijn kind is het kind van een psycholoog.... je zou denken dat een ouder die dusdanige kennis en intelligentie heeft een kind wel fatsoenlijk zou kunnen opvoeden, maar helaas, het is een gruwelijk schreeuwend vervelend kind, echt nare trekjes ook.
Maar ja hoogbegaafd, dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Dat er meer hoogbegaafde kinderen in die klas zitten die een stuk minder moeilijk zijn boeit niet.

Niet mijn kind overigens, tenminste niet voor zover wij weten, want ik vind het bizar om zulke jonge kinderen te testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:55:09 #173
80382 manny
30 is best veel
pi_188300282
als je er eens over wil podcastluisteren.

leuke serie over de dynamiek tussen ouders en kinderen onderling, en zijdelings komt ook de “spijt van kinderen” aan bod in sommige afleveringen.

https://podcasts.apple.co(...)0350?i=1000442812225

waarom wil je er 2 en geen 3 ? past goed in de auto....

[ Bericht 6% gewijzigd door manny op 05-08-2019 17:00:38 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188300389
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En als antwoord aan de TS:
Spijt... groot woord., nee, dat niet.
Zou ik het weer doen? Ik weet het echt niet.

dat dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 17:10:09 #175
5428 crew  miss_sly
pi_188300486
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind dit op zich een heel interessante en goede discussie, ik denk alleen dat ie niet in dit topic past? Wellicht beter voor het opvoedmethoden-topic, of er iets aparts voor aanmaken?
Ja, ik vind het ook heel interessant, en van mij mag er in het andere topic of een nieuw topic zeker over verder gepraat worden!

@-marz-
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:20:53 #176
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188300639
quote:
Wat raar im dit te hopen. Kut voor de kinderen ook, terwijl zij er niets aan kunnen doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188300672
Mijn kinderen vinden vosss ook kut, maakt allemaal niet uit :T
-nee-
pi_188300776
Nurture
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:43 schreef -marz- het volgende:

Een mens wordt niet geboren met een karakter. Dat kan ook helemaal niet want de hersenen staan nog aan het begin van ontwikkeling. Een temperament, meer zit er nog niet op/in. En met temperament wordt bedoeld: alertheid, reactiepatroon, en dus niet: hij/zij is koppig en heeft driftbuien om kleine dingen. Dat temperament noemen is gewoon een zwaktebod.

nurture vs nature vind ik altijd interssant.
Ik geloof namelijk dat veel van je karakter al bij je geboorte aanwezig is.
Je kan het zien aan hoe verschillende baby’s reageren op situaties.
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:38:48 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188300868
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:31 schreef Omentielvo het volgende:
Nurture
[..]

nurture vs nature vind ik altijd interssant.
Ik geloof namelijk dat veel van je karakter al bij je geboorte aanwezig is.
Je kan het zien aan hoe verschillende baby’s reageren op situaties.
Volgens mij hebben we hier een aantal ouders met (eeneiige) tweelingen, ben benieuwd of die kunnen bevestigen dat de kinderen geen verschillende karakters hadden als baby.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188300894
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we hier een aantal ouders met eeneiige tweelingen, ben benieuwd of die kunnen bevestigen dat de kinderen geen verschillende karakters hadden als baby.
Ik geloof dus dat er al verschil te zien is vanaf de babytijd. :Y
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:40:42 #181
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_188300900
'Ik voel me niet lekker' zei mijn vrouw.

Het was drie uur in de nacht, we waren net terug van een stapavond en we hadden allebei teveel gedronken en je dan niet lekker voelen is niet zo vreemd. Ze ging naar het toilet en toen het erg lang duurde ging ik even controleren, ze zat voorover gebogen boven de pot en spoog alles uit wat er die avond naar binnen was gegaan.

Ze zag lijkbleek, dus ik belde de huisarts, die was op vakantie, de vervangende huisarts stond echter binnen no-time voor de deur.
Dat wij allebei flink gedronken hadden begreep hij meteen.

Wij waren kinderloos omdat mijn vrouw een afwijking had waarbij het afbraakproces van de eicel al in werking trad voordat de eisprong er was, en ons was verzekerd dat wij nooit kinderen zouden krijgen.

Na drie jaar van onderzoek en tests hadden wij samen besloten dat we genoeg hadden van al dat gedoe en ons erbij neergelegd dat wij kinderloos zouden blijven. Ons leven buiten ons werk om bestond uit uitgaan, lekker eten en drinken en tot laat in de nacht (of vroeg in de ochtend) lol maken en met vrienden samen zijn.

En toen was er die nacht die we nooit meer zullen vergeten.
De huisarts nam ons mee naar zijn praktijk, deed een of andere test en toen nog een andere.

'Ik zou stoppen met roken en drinken als ik u was' zei hij na een kwartier, terwijl hij mijn vrouw streng aankeek, 'U bent zwanger' voegde hij eraan toe.

Wij hebben hem waarschijnlijk aangekeken alsof we water zagen branden, en toen we elkaar aankeken liepen de tranen over onze wangen van ongeloof en blijdschap.

Mijn vrouw was al in de vierde maand, en wij hebben nog 5 maanden in onzekerheid gezeten of onze levensstijl geen invloed had gehad op onze ongeboren dochter. Gelukkig was daarvan geen sprake en zijn we ouders geworden van een dochter die bij de geboorte bijna elf pond woog.

Ik heb er alleen maar spijt van dat we maar één kind hebben, maar ben ook blij dat ons dat ene kleine geluk geschonken is, terwijl we het niet meer verwachten.
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:42:58 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188300927
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:40 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ik geloof dus dat er al verschil te zien is vanaf de babytijd. :Y
Ik ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:43:57 #183
80382 manny
30 is best veel
pi_188300944
quote:

[..]

Volgens mij hebben we hier een aantal ouders met (eeneiige) tweelingen, ben benieuwd of die kunnen bevestigen dat de kinderen geen verschillende karakters hadden als baby.
leuk onderwerp, lees maar eens wat over eeneiige tweelingen die vlak na geboorte gescheiden worden en jarenlang apart opgroeien en die ze dan vergelijken.

laat ik het zo zeggen: ze treffen wat overeenkomsten aan. understatement
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:55:03 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188301080
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:43 schreef manny het volgende:

[..]

leuk onderwerp, lees maar eens wat over eeneiige tweelingen die vlak na geboorte gescheiden worden en jarenlang apart opgroeien en die ze dan vergelijken.

laat ik het zo zeggen: ze treffen wat overeenkomsten aan. understatement
Nature.... despite the kind of nurture.
Maar ik snap dat "tabula rasa" een aantrekkelijke gedachte is.

Ik geloof best dat de opvoeding effect kan hebben op gedrag van kinderen, maar ik geloof er niets van dat kinderen karakterloos geboren worden, en de hele persoonlijkheid gebaseerd is op de opvoeding of op datgene wat het kind om zich heen ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:33:29 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_188301604
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook heel interessant, en van mij mag er in het andere topic of een nieuw topic zeker over verder gepraat worden!

@:-marz-
Yup, eens. :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:40 schreef DrDarwin het volgende:

Ik heb er alleen maar spijt van dat we maar één kind hebben, maar ben ook blij dat ons dat ene kleine geluk geschonken is, terwijl we het niet meer verwachten.
O+

En @:vosss , wat bijzonder dat je de vraag hier neerlegt en vervolgens niet ingaat op mensen die inhoudelijk reageren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188301876
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:55 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof best dat de opvoeding effect kan hebben op gedrag van kinderen
Maar als je opvoedingstijl er mogelijk wel of geen effect op heeft.

Wat zien jullie dan als geschikte oplossingsstrategie als je kind opstandig of anderszins vervelend of grenzeloos gedrag vertoont?
pi_188301966
quote:
Wat mankeert jou
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:58:27 #188
80382 manny
30 is best veel
pi_188301995
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:50 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat zien jullie dan als geschikte oplossingsstrategie als je kind opstandig of anderszins vervelend of grenzeloos gedrag vertoont?
het is niet zwart wit naar mijn bescheiden mening en dus probeer je naar eer en geweten te sturen, grenzen aan te geven, vertrouwen te geven, etc etc

denk wel dat de impact van “bewust” opvoeden overschat wordt en (naast nature) de impact van basale dingen als veiligheid, liefde en vertrouwen geven (heb je een teiltje) onderschat.
pi_188302106
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:58 schreef manny het volgende:

[..]

het is niet zwart wit naar mijn bescheiden mening en dus probeer je naar eer en geweten te sturen, grenzen aan te geven, vertrouwen te geven, etc etc

denk wel dat de impact van “bewust” opvoeden overschat wordt en (naast nature) de impact van basale dingen als veiligheid, liefde en vertrouwen geven (heb je een teiltje) onderschat.
Dat denk ik ook! Het feit dat jij zelfs een teiltje nodig hebt bij die begrippen zegt al heel veel.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:26:46 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_188302440
quote:

[..]

:W

Karakters waren idd als baby al anders. Later meer/anders gedefinieerd. Juist door die verschillende karakters pas je wel je opvoeding aan op aan. Want waar de een goed reageert op humor, werkt dat bij de ander bijvoorbeeld averechts.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:26:59 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188302441
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:50 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet één oplossingsstrategie is, ik denk dat je dat van het karakter van het kind moet laten afhangen; wat bij de een prima werkt, werkt bij de ander totaal niet, en wat bij die ander werkt zou bij de een mogelijk een veel te drastische methode zijn.

Sommige kinderen kun je best een gesprek mee aangaan in de trant van "ik vind het niet goed als je dit of dat doet omdat zus of zo", en bij andere kinderen heeft dat weinig effect maar kan een "omdat ik het zeg" prima werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:28:31 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_188302469
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet één oplossingsstrategie is, ik denk dat je dat van het karakter van het kind moet laten afhangen; wat bij de een prima werkt, werkt bij de ander totaal niet, en wat bij die ander werkt zou bij de een mogelijk een veel te drastische methode zijn.

Sommige kinderen kun je best een gesprek mee aangaan in de trant van "ik vind het niet goed als je dit of dat doet omdat zus of zo", en bij andere kinderen heeft dat weinig effect maar kan een "omdat ik het zeg" prima werken.
Ja, precies dat :D

En dat werkt bij tweelingen ook precies zo.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:28:43 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188302472
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

:W

Karakters waren idd als baby al anders. Later meer/anders gedefinieerd. Juist door die verschillende karakters pas je wel je opvoeding aan op aan. Want waar de een goed reageert op humor, werkt dat bij de ander bijvoorbeeld averechts.
Thnx. Je merkt het verschil ook al heel snel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188302521
Ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen dan klagen over irritant gedrag van hun kinderen. Het is dan toch súper simpel om ze ermee op te laten houden :)
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:32:54 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_188302534
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben zo vrij geweest het bewuste topic even te zoeken en de imo relevante teksten daar te quoten.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:34:33 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188302558
Overigens merk ik aan de vriendjes van mijn jongste (8) dat humor wel gewaardeerd wordt.
Aan de andere kant is een aantal van hen ook een oudste kind in wat grotere gezinnen (oa met een tweeling) en dan merk je ook wel dat de rust, ruimte en aandacht die ze hier kunnen krijgen als dat gewenst is wel heel erg goed bij ze valt.
Ze hebben wel iets van "Yess!!" als ik een mee ga een klasse-uitje en ze in mijn groepje zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188307866
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij hebt kinderen?
Ik heb geen kinderen.
Ik ben de stem van degenen die dit niet toe te durven geven.
  maandag 5 augustus 2019 @ 23:33:19 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188307909
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:31 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen.
:')
  maandag 5 augustus 2019 @ 23:46:22 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188308138
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:31 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen.
Nou, van alle users die ik zou kunnen bedenken om me een stem te geven ben jij ongeveer de laatste.
Op positie 143.957.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188317598
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, van alle users die ik zou kunnen bedenken om me een stem te geven ben jij ongeveer de laatste.
Op positie 143.957.
Wie is de laatste?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:09:36 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188317646
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:06 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wie is de laatste?
# 143.958
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:12:47 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188317749
Puur antwoord op topictitel: Nee, totaal geen spijt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:12:59 #203
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188317751
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:32 schreef -marz- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen dan klagen over irritant gedrag van hun kinderen. Het is dan toch súper simpel om ze ermee op te laten houden :)
Heb jij al pubers? Ik vind mijn kinderen, mijn man en mijn hond rete-irritant. En veranderen cq ze op laten houden met irritant zijn? Vergeet het.
Overigens vinden zij mij waarschijnlijk nog irritanter. Toch houden we van elkaar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188326772
Oke, daar gaan we dan: ik heb op momenten (veel!) spijt gehad van het besluit om voor een tweede kind te gaan. De traumatische bevalling en het lange herstel heeft mij en ons gezin erg veel gekost, het leven was echt simpeler daarvoor. Ik heb me lang schuldig gevoeld richting mijn eerste kind dat we zijn wereld zo overhoop hebben gegooid. Ik ben echt wild van onze tweede zoon, dus ik heb nooit spijt van zijn bestaan maar die zwangerschap heeft voorgoed iets in mij veranderd, en dat doet eigenlijk gewoon erg veel pijn. Spijt is niet de emotie die nu nog de overhand heeft, maar het is er absoluut geweest.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:06:42 #205
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188327402
quote:
Nou nee.

Ze hebben hun eigen manier van reageren en dat haal je er niet zo eventjes uit omdat jij dat fijner vindt.
Sterker nog, dat zou niet eens ok zijn, zou afdoen aan wie ze zijn en waarom je ook zoveel van ze houdt.

Een robot is niet wat je wil, een slaaf ook niet. En kind is een ontwikkelend zelfstandig wezen en daar zitten nu eenmaal fantastische kanten aan en kanten die je echt minder vindt.

En daarnaast zijn er ook nog 'fases' in ontwikkeling. De ik ben 2 en ik zeg nee fase. De waarom fase. De afzet-fase. Ik noem maar een paar die nogal kenbaar zijn.
Maar het is doodnormaal en leidt tot fijne, zelfstandige wezens. Die je waardeert om wat ze zijn, maar echt niet met alles overeen komt.

In elke relatie zullen er pluspunten zijn en mispunten zijn. Het gaat niet om geen minpunten, die de kop in drukken. Het gaat om zijn er voldoende pluspunten?
pi_188328091
quote:
Je snapt inderdaad niet zo veel.
pi_188330396
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:51 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Je snapt inderdaad niet zo veel.
Nou en, wat gaat het voor verschil maken of ik het wel of niet snap?

Hoe je je door je kind* laat behandelen is een keuze. Als je het niet aan kan, doe er wat aan. Zorg dat je er beter in wordt.

*Voor "kind" kan je ook invullen: hond, partner, werkgever, buurman, moeder, vader.

Je ergeren is een keuze.

Klagen is een keuze.

Men kiest er hier voor om zich te ergeren aan hun eigen thuis, hun rijkdom, hun alles, hun soms lang gekoesterde droom.

Snap ik niet, ga ik ook niet snappen. Trek je treurige kop eens uit je aars, voordat je ineens kwijt bent wat je lief is. Het overkomt momenteel 1/3 van de gezinnen.
pi_188330431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:09 schreef -marz- het volgende:

[..]

Nou en, wat gaat het voor verschil maken of ik het wel of niet snap?

Hoe je je door je kind* laat behandelen is een keuze. Als je het niet aan kan, doe er wat aan. Zorg dat je er beter in wordt.

*Voor "kind" kan je ook invullen: hond, partner, werkgever, buurman, moeder, vader.

Je ergeren is een keuze.

Klagen is een keuze.

Men kiest er hier voor om zich te ergeren aan hun eigen thuis, hun rijkdom, hun alles, hun soms lang gekoesterde droom.

Snap ik niet, ga ik ook niet snappen. Trek je treurige kop eens uit je aars, voordat je ineens kwijt bent wat je lief is. Het overkomt momenteel 1/3 van de gezinnen.
Wat een onsamenhangend verhaal. Probeer er eens met je psycholoog een coherent verhaal van te maken.
pi_188330452
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:11 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Wat een onsamenhangend verhaal. Probeer er eens met je psycholoog een coherent verhaal van te maken.
Als je dit al onsamenhangend vindt ben jij precies diegene die ik bedoel met "je moet je kop uit je aars trekken."
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:15 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188330508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:17 schreef L-E het volgende:
Oke, daar gaan we dan: ik heb op momenten (veel!) spijt gehad van het besluit om voor een tweede kind te gaan. De traumatische bevalling en het lange herstel heeft mij en ons gezin erg veel gekost, het leven was echt simpeler daarvoor. Ik heb me lang schuldig gevoeld richting mijn eerste kind dat we zijn wereld zo overhoop hebben gegooid. Ik ben echt wild van onze tweede zoon, dus ik heb nooit spijt van zijn bestaan maar die zwangerschap heeft voorgoed iets in mij veranderd, en dat doet eigenlijk gewoon erg veel pijn. Spijt is niet de emotie die nu nog de overhand heeft, maar het is er absoluut geweest.
L-E :*

Ik snap dit wel. En heel eerlijk heb ik er ook echt geen spijt van (nu) dat we nooit voor een tweede gegaan zijn. Alhoewel ik die deur zelf heel lang op een kiertje heb gehouden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:37:28 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_188330841
Niemand trekt hier koppen uit aarzen, dat doen alleen een paar selecte users uit dozen. Gaarne iets volwassener taalgebruik ;)
disclaimer
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:19:34 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_188333552
En even wat kinderachtig geneuzel verwijderd. Persoonlijke vetes vecht je maar uit via dm.
disclaimer
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:31:46 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_188333745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:09 schreef -marz- het volgende:

Je ergeren is een keuze.

Klagen is een keuze.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind het zelf erg fijn dat ik me zelden erger aan iets of iemand. Mijn man begrijpt er geen bal van, die voelt zich regelmatig zéér geïrriteerd, daar waar ik mijn schouders ophaal. Maar imo ligt de oorzaak van het gevoel van ergernis idd bij de ontvanger. In hoeverre trek je je eea aan, laat je dingen binnenkomen, kun je ze van je af laten glijden.
Mijn vorige baas zei: "Ziek zijn is een keuze." Dat ging me net een brug te ver.
pi_188341329
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
En even wat kinderachtig geneuzel verwijderd. Persoonlijke vetes vecht je maar uit via dm.
Als je dit kinderachtig vindt maar selectief negatieve reacties laat staan dan kan je beter even met je psycholoog gaan praten
  donderdag 8 augustus 2019 @ 07:58:06 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_188341338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:56 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Als je dit kinderachtig vindt maar selectief negatieve reacties laat staan dan kan je beter even met je psycholoog gaan praten
Prima meid. Dit was gewoon persoonlijk geflame, dat hoort hier niet.
disclaimer
pi_188341341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:31 schreef Moonah het volgende:
Mijn vorige baas zei: "Ziek zijn is een keuze." Dat ging me net een brug te ver.
"Ziek zijn overkomt je, maar verzuim is een keuze." was het hier :r
pi_188341445
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:11 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Prima meid. Dit was gewoon persoonlijk geflame, dat hoort hier niet.
Zo'n reactie hoort hier toch ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')