abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2019 @ 00:40:47 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188147041
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

rijkdom vergaard, ja. en inderdaad vrijheid. dat houdt toch ook in dat je rekening houdt met elkaar...

En dat zegt iemand die uit zijn plaat gaat om een bordje met de tekst Allah's afbakbar :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:33 schreef pokkerdepok het volgende:

de nazis hielden ook van satire. leuke onschuldige spotprentjes van joden als onderkruipers met haakneuzen. ook lache?
[..]
Werkelijk? :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188147072
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

In zekere zin, indirect, wel, met anderen die onze huidige samenleving zo willen behouden zoals ie nu is. Hier geld dat kritiek/satire in principe niet kwetsend in opzet is. We leven hier met verschrikkelijk veel verschillende culturen, en het enige waardoor het draagbaar blijft, is als men dit accepteert. Door hier gewoon mee door te blijven gaan, ontwikkel je een soort schild hiervoor, waardoor je het "kwetsende" in de huidige sociale context kunt plaatsen, waardoor je de "kwetsende" opmerkingen van je af kunt laten glijden.

Ik wil niet dat de huidige sociale situatie wat betreft satire enz verandert, dus zal ik hiermee gewoon mee doorgaan. Ja er zullen anderen zijn die dan zich juist meer gaan verzetten, maar dat zij zo. Als ze hier zodoende niet meer gelukkig zijn, of als zij zichzelf niet meer herkennen in onze samenleving, wellicht dat dan een lampje gaat branden. Dan kunnen ze elders heen waar zij zichzelf wel herkennen in een samenleving. Wel lastig voor veel moslims, gezien de expansiedrift.
[..]
accepteren of weggaan... okee, duidelijk waar jij staat.
quote:
Weer overdrijf je, er word niemand geschopt.
[..]hoe het ook bedoeld is, er wordt in hun beleving een tik uitgedeeld. geheel begrijpelijk, gezien het klimaat van tegenwoordig.
quote:
Het is niet een kwestie van "wij doen alles goed", maar meer dat wij het fijn vinden zoals het nu is (of beter gezegd was). Wij vinden het fijn om te denken en zeggen wat we willen, en aan satire, humor, kritiek kan geen grens liggen die afgedwongen word d.m.v. onzinnige redenen of geweld. Niemand zegt dat jij niet gelijk bent. Zodoende verdienen moslims bijvoorbeeld geen uitzonderings positie.
En jouw "witte meerderheids reactie", het slaat nergens op, Nederland is een van de meest compacte multi culti samenlevingen op deze planeet. Vooralsnog heel succesvol, zolang we niet verder toegeven aan mensen die denken recht er aan te doen om bepaalde bevolkingsgroepen in een uitzonderingspositie te zetten
[..]
misschien is het besef over hoe je multi culti doet, daar nog niet geheel doorgedrongen. op geen enkel festival in het westen zou iemand het ook maar in zn hoofd halen om zo iets smakeloos te doen. en DAT is dus die multiculturele verworvenheid, dat je met respect voor elkaar samenleefd.
quote:
Prima, nadenken over dat wat je doet. Doe ik ook. Waar gepast en mogelijk hou ik rekening met anderen. Alleen niet met diegene die bijvoorbeeld dit respect met geweld denken af te mogen dwingen.
prima, je punt? dit is geen wij tegen de terroristen...
quote:
Overigens is mijn vrijheid wel degelijk in het geding. Als ik openlijk grapjes maak of kritiek geef over 1 profeet en, 1 profeet alleen, kan ik dreigementen en misschien erger tegemoet zien. Dit gegeven alleen al zorgt ervoor dat ik gemotiveerd ben om die personen te "kwetsen". Want ik wil niet dat het hier nog verder gaat veranderen in een sharia samenleving.
jij gaat weinig met moslims om, of wel?
is dat nou zo'n ramp, om bij gelovige mensen een grens te hebben over hoe je hun geloof belachelijk kan maken? en als het dan toch moet, laat marokkaanse cabaretiers dat dan lekker doen, en laat ze hun eigen weg volgen richting ontwikkeling voorbij religie. dat hebben wij ook rustig kunnen doen, door onze eigen geloven op de hak te nemen en in twijfel te trekken. en dat was een heel proces.
pi_188147125
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
Luister snowflakes. Vroeger had je in de klas altijd wel zo'n jankerd, we noemen d'r even Sylvaan. Alles was kwetsend, alles was stom, en hoewel eerst alleen de pestkop , we noemen hem Geert, haar irriteerde, was al gauw de rest van de klas haar zat. Niet omdat ze zwart was, stom haar had, etc. Dat waren de dingen die Geert riep om haar te pesten. Nee, omdat ze een zeikerd was. Niks kon, ze zou het tegen haar moeder zeggen. Enter Jill, het braafste meisje van de klas. Haar moeder was iets in de kerk en Jill leerde al snel dat, als ze schouderklopjes wilde, ze voor anderen op moest komen. Zodoende ging zij dus tegen haar klasgenootjes in als Sylvaan voor klikspaan werd uitgemaakt. Gevolg; Sylvaan en Jill werden beiden uitgekotst. Einde.

Wees dus geen zeikerd. :W
lang geleden, toen ik op school zat, hadden we maar 1 neger. op gegeven kwam de rgoep erachter dat hij niet zo moeilijk deed als er grapjes over zn huidskleur werden gemaakt. de hele rst van het jaar werdt hij standaard blauwe genoemnd, en lelijke surinamer. je zag al heel gauw dat hij het niet meer grappig vond, maar ja, klagen kon toen niet meer.
pi_188147137
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Net zoals je gekwetst voelen een keuze is.
Ik geloof er niks van dat een gevoel een keuze is. Rare gedachte? Waarom kiezen mensen er dan voor om soms gestressed of verdrietig te zijn. Lijkt me een betere keuze om altijd vrolijk te zijn.
pi_188147143
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:29 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Als dat al zo is dat geeft jou het recht nog niet.
En ze zullen zichzelf nooit “witte boer” noemen!
grappige conclusie. dus ik mag als buitenstaander geen kwetsende opmerking maken over hun groep. toch? is dat je conclusie?
pi_188147151
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:45 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien is het besef over hoe je multi culti doet, daar nog niet geheel doorgedrongen. op geen enkel festival in het westen zou iemand het ook maar in zn hoofd halen om zo iets smakeloos te doen. en DAT is dus die multiculturele verworvenheid, dat je met respect voor elkaar samenleefd.
De multiculturele verworvenheid is dat religie weer een alsmaar groter beslag legt op de publieke ruimte? Dat we het met veel moeite terugdringen tot achter de voordeur en in het gebedshuis fijn ongedaan maken en dat de imam aan hand van de overleveringen vanaf nu bepaalt wat wel en niet gezegd mag worden in Nederland? :o 8)7

quote:
is dat nou zo'n ramp, om bij gelovige mensen een grens te hebben over hoe je hun geloof belachelijk kan maken? en als het dan toch moet, laat marokkaanse cabaretiers dat dan lekker doen, en laat ze hun eigen weg volgen richting ontwikkeling voorbij religie. dat hebben wij ook rustig kunnen doen, door onze eigen geloven op de hak te nemen en in twijfel te trekken. en dat was een heel proces.
Net zoals er buurtvaders moeten zijn? Een soort van buurtcabaretiers? _O_
pi_188147183
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Werp je dan ook niet op als verdediger/woordvoerder van moslims als je hier opvattingen uitdraagt waarvan ik vrijwel zeker weet dat het niet de hunne zullen zijn.

Godslastering is binnen dat geloof best wel een enorm dingetje, niet te vergelijken met moslims of welke gewone mens dan ook bespotten. Verder drijf je natuurlijk ook niet de spot met iets kwetsbaars maar juist met iets almachtigs. Iets waarvan de onschendbaarheid hier op aarde vaak met geweld afgedwongen wordt.

Je moet niet zoveel onzin uitkramen.
ik verkondig mijn mening, niet die van moslims. gebaseerd op wat ik waarneem.

en dat jij je wilt afzetten tegen een handjevol gewelddadige extremisten, is ongepast hier. daar gaat het helemaal niet om.
pi_188147193
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan kom je wel?
ik niet, maar wel veel marokkanen, denk ik.
pi_188147210
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die uit zijn plaat gaat om een bordje met de tekst Allah's afbakbar :')
[..]
ja, so what?

quote:
Werkelijk? :')
is een prima voorbeeld van zogenaamde satire die helemaal niet onschadelijk of leuk was.
pi_188147211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:52 schreef pokkerdepok het volgende:
en dat jij je wilt afzetten tegen een handjevol gewelddadige extremisten, is ongepast hier. daar gaat het helemaal niet om.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering#Islamitische_wereld
Daar gaat het in relatie tot islam mondiaal nou net wel om.
pi_188147241
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De multiculturele verworvenheid is dat religie weer een alsmaar groter beslag legt op de publieke ruimte? Dat we het met veel moeite terugdringen tot achter de voordeur en in het gebedshuis fijn ongedaan maken en dat de imam aan hand van de overleveringen vanaf nu bepaalt wat wel en niet gezegd mag worden in Nederland? :o 8)7
[..]
alsof jij met foute grapjes kunt bijdrage tot het afnemen van de invloed van islam.
waarschijnlijk het tegenovergestelde. het is namelijk nier niet wij tegen ons christelijke geloof, maar wij tegen hen. een etnische minderheid. klein, belangrijk verschilletje.
quote:
Net zoals er buurtvaders moeten zijn? Een soort van buurtcabaretiers? _O_
?
pi_188147259
Als je boeren die een woordgrapje verzinnen op een festival als de ZC gaat gelijkstellen met nazi-propaganda bedoeld om de Joden te dehumaniseren dan ben je gewoon af.

Daar valt gewoon geen discussie meer mee te voeren en daar kan je maar het beste om lachen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188147284
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering#Islamitische_wereld
Daar gaat het in relatie tot islam mondiaal nou net wel om.
dat zij issues kapen en cultiveren, betekend nog niet dat die issues dus genegeerd kunnen worden.
het is niet zo moeilijke, he. je beledigd er gewoon mensen mee. normale mensen, met een geloof, die hier keihard werken en netjes belasting betalen, totaal niet dreigen, hier vaak al generaties wonen.
of moeten moslims ook geen rekening meer houden met onze maatschappij, omdat wij wat rechts extremistische groepjes hebben?
pi_188147288
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

alsof jij met foute grapjes kunt bijdrage tot het afnemen van de invloed van islam.
waarschijnlijk het tegenovergestelde. het is namelijk nier niet wij tegen ons christelijke geloof, maar wij tegen hen. een etnische minderheid. klein, belangrijk verschilletje.
[..]

?
Je kunt er door (ook de islamitische) god gewoon te blijven lasteren aan bijdragen dat het hier niet net zo'n taboe wordt als in door islam al compleet verziekte landen, jazeker.

En het is helemaal geen wij tegen hen want ik maak deel uit van geen enkel blank clubje/verbond, hoezeer je die indruk ook probeert te wekken. Sterker nog ik heb hier nooit te kennen gegeven wat mijn huidskleur of afkomst is en dat doet er ook geenszins toe.

Maar jij bepleit dus een soort van complete maatschappelijke segregatie waarbinnen mensen van een bepaalde etnische groep alleen aangesproken mogen worden door mensen uit diezelfde etnische groep, of wat? 8)7 |:(
pi_188147292
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

grappige conclusie. dus ik mag als buitenstaander geen kwetsende opmerking maken over hun groep. toch? is dat je conclusie?
Idd, als je consequent bent en geen minderheden wilt kwetsen.
Goed dat je tot je inzicht bent gekomen dat het een kwetsende opmerking was over een minderheid.
pi_188147303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je boeren die een woordgrapje verzinnen op een festival als de ZC gaat gelijkstellen met nazi-propaganda bedoeld om de Joden te dehumaniseren dan ben je gewoon af.

Daar valt gewoon geen discussie meer mee te voeren en daar kan je maar het beste om lachen.
ach, weer iemand beledigd omdat ik de nazis noem, zucht...
het gaat om het voorbeeld, niet omdat neerlanders nazis zouden zijn.
pi_188147313
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:00 schreef pokkerdepok het volgende:
het is niet zo moeilijke, he. je beledigd er gewoon mensen mee. normale mensen, met een geloof, die hier keihard werken en netjes belasting betalen, totaal niet dreigen, hier vaak al generaties wonen.
Klinkt bijna alsof je aan het janken bent, sterk onderbouwd hoor. Heb je ook nog argumenten of blijft het hierbij? Toen cabaretiers van de vara, nota bene betaald met gemeenschapsgeld, het christelijke geloof bespotten toen voerde je toch ook niet zo'n absurdistische voorstelling op?

Stel je nu dan alsjeblieft ook eens niet zo aan. Alle georganiseerde religie is kut. Ook die van de moslims. :W Sterker nog, die vind ik gezien de weerzinwekkende uitingsvormen wereldwijd nog een heel stuk kutter dan de andere die ik in de regel ook al flink kut vind!
pi_188147350
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je kunt er door (ook de islamitische) god gewoon te blijven lasteren aan bijdragen dat het hier niet net zo'n taboe wordt als in door islam al compleet verziekte landen, jazeker.

En het is helemaal geen wij tegen hen want ik maak deel uit van geen enkel blank clubje/verbond, hoezeer je die indruk ook probeert te wekken. Sterker nog ik heb hier nooit te kennen gegeven wat mijn huidskleur of afkomst is en dat doet er ook geenszins toe.

Maar jij bepleit dus een soort van complete maatschappelijke segregatie waarbinnen mensen van een bepaalde etnische groep alleen aangesproken mogen worden door mensen uit diezelfde etnische groep, of wat? 8)7 |:(
je bent automatisch onderdeel van een blank clubje, daar hoef je niet aan te werken. we hebben het over grote lijnen, niet over jouw persoonlijke situatie in het geheel.

en grapjes moeten kunnen, tuurlijk. ik wijs je erop dat je idee dat je zo hun denkwijze gaat veranderen, net als hoe wij dat bij ons hebben gedaan, niet gaat werken. is toch logisch, dat die verandering vanuit hunzelf moet komen.. als je echt wilt bijdragen, geef dan het goede voorbeeld en zeik je eigen cultuur af.
pi_188147362
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:00 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Idd, als je consequent bent en geen minderheden wilt kwetsen.
Goed dat je tot je inzicht bent gekomen dat het een kwetsende opmerking was over een minderheid.
draai het dan even om. of mag jij dan wel kwetsend zijn over hun cultuur.. wat dat is wat anders, zeker. lol.
pi_188147366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:05 schreef pokkerdepok het volgende:
je bent automatisch onderdeel van een blank clubje, daar hoef je niet aan te werken. we hebben het over grote lijnen, niet over jouw persoonlijke situatie in het geheel.

en grapjes moeten kunnen, tuurlijk. ik wijs je erop dat je idee dat je zo hun denkwijze gaat veranderen, net als hoe wij dat bij ons hebben gedaan, niet gaat werken. is toch logisch, dat die verandering vanuit hunzelf moet komen.. als je echt wilt bijdragen, geef dan het goede voorbeeld en zeik je eigen cultuur af.
Het goede voorbeeld is geen uitzondering voor hun god/geloof maken. Hier in Nederland kan blasfemie gewoon en zijn wij collectief verbolgen als daar geweld of zelfs moord op volgt. :W
pi_188147411
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Klinkt bijna alsof je aan het janken bent, sterk onderbouwd hoor. Heb je ook nog argumenten of blijft het hierbij? Toen cabaretiers van de vara, nota bene betaald met gemeenschapsgeld, het christelijke geloof bespotten toen voerde je toch ook niet zo'n absurdistische voorstelling op?

Stel je nu dan alsjeblieft ook eens niet zo aan. Alle georganiseerde religie is kut. Ook die van de moslims. :W Sterker nog, die vind ik gezien de weerzinwekkende uitingsvormen wereldwijd nog een heel stuk kutter dan de andere die ik in de regel ook al flink kut vind!
volgens mij moet jij bijna huilen.. wat voor argumenten wil je? je snapt neit dat extremisten maar een heel klein deeltje van de moslims in nederland zijn?
of dat er een verschil is tussen jezelf bevrijden van religie, of anderen erop aanvallen?
pi_188147427
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld is geen uitzondering voor hun god/geloof maken. Hier in Nederland kan blasfemie gewoon en zijn wij collectief verbolgen als daar geweld of zelfs moord op volgt. :W
succes ermee. krijg je alleen maar van dit soort conflicten door. en totaal niet wat je wil.
pi_188147428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

volgens mij moet jij bijna huilen.. wat voor argumenten wil je? je snapt neit dat extremisten maar een heel klein deeltje van de moslims in nederland zijn?
of dat er een verschil is tussen jezelf bevrijden van religie, of anderen erop aanvallen?
Dat maakt geen hol uit vriend. Blasfemie kan hier gewoon. We kunnen de christelijke en de joodse god bespotten en zeker ook de islamitische.
pi_188147445
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat maakt geen hol uit vriend. Blasfemie kan hier gewoon. We kunnen de christelijke en de joodse god bespotten en zeker ook de islamitische.
Nee toch? Het was hier toch zoals in Pakistan?
pi_188147452
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:11 schreef pokkerdepok het volgende:
succes ermee. krijg je alleen maar van dit soort conflicten door. en totaal niet wat je wil.
Wat ik wil is dezelfde vrijheid van meningsuiting genieten als zonder een islamitische aanwezigheid.

Overigens zou ik het alleszins met je eens zijn als er een bord had gehangen met twee vuilniszakken erop en de tekst "burka's verboden" oid. Maar Allah's afbakbar? Nee, dat moet gewoon kunnen. Niets mis mee. :W
pi_188147460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee toch? Het was hier toch zoals in Pakistan?
In de zin dat dit je vandaag de dag zo maar eens het leven kan kosten? Ja. Ik begrijp dan ook alleszins dat de organisatie ingeschikt is.

Overigens, voor de volledigheid, stelde ik dat we hier vandaag de dag cultureel een stuk dichter bij pakistan staan dan 30 jaar geleden. En dat is aantoonbaar waar.
pi_188147467
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

draai het dan even om. of mag jij dan wel kwetsend zijn over hun cultuur.. wat dat is wat anders, zeker. lol.
Je snapt het echt niet he?
pi_188147523
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat ik wil is dezelfde vrijheid van meningsuiting genieten als zonder een islamitische aanwezigheid.

Overigens zou ik het alleszins met je eens zijn als er een bord had gehangen met twee vuilniszakken erop en de tekst "burka's verboden" oid. Maar Allah's afbakbar? Nee, dat moet gewoon kunnen. Niets mis mee. :W
oh, dus jij hebt ook je grens?
pi_188147535
quote:

[..]

is dat nou zo'n ramp, om bij gelovige mensen een grens te hebben over hoe je hun geloof belachelijk kan maken?
Ja. Vrijheid van meningsuiting bestaat niet bij de gratie van religieuzen.

quote:
en als het dan toch moet, laat marokkaanse cabaretiers dat dan lekker doen, en laat ze hun eigen weg volgen richting ontwikkeling voorbij religie. dat hebben wij ook rustig kunnen doen, door onze eigen geloven op de hak te nemen en in twijfel te trekken. en dat was een heel proces.
We zijn toch allemaal deelnemers van dezelfde samenleving? Allemaal Nederlanders en zo? Of is het dan opeens wel prima om onderscheid te gaan maken tussen allochtonen en autochtonen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_188147536
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:15 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he?
ik snap dat je alles wilt kunnen zeggen, onder het mom van satire, maar als ik wat zeg over witte boertjes, dan mag het niet.
pi_188147541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oh, dus jij hebt ook je grens?
Dat zou wel het doelgericht beledigen/uitsluiten/zwart maken van een groep zijn. Maar denkbeelden en geloven, daar moet alles gewoon over gezegd kunnen worden. :W
pi_188147554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:23 schreef pokkerdepok het volgende:
witte
Dat is ook wel vrij racistisch he. Een beetje alsof ik over zwarte crimineeltjes begin.
pi_188147576
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Dus als religieus persoon is het prima om de overtuiging te delen dat alle niet-gelovigen zondaars zijn die na hun dood eeuwig zullen lijden, en het daar zelf naar gemaakt hebben.

Maar als niet religieus persoon kan men maar beter niets over een religie zeggen, want dat werkt maar averechts en zo?

Aparte stellingname hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188147601
quote:

[..]

ik snap dat je alles wilt kunnen zeggen, onder het mom van satire, maar als ik wat zeg over witte boertjes, dan mag het niet.
Nee, je snapt helemaal niets.
  Redactie Sport zaterdag 27 juli 2019 @ 01:58:18 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188147815
Wat is het probleem met Allah’s afbakbar? Is toch gewoon een woordgrap?

Ik zie andere borden die inderdaad dubieus zijn en niet zo passen in de huidige tijdgeest, maar het door mij aangehaalde bord zie ik geen enkel probleem mee..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 27 juli 2019 @ 08:12:48 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188148589
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:36 schreef pokkerdepok het volgende:
typisch witte meerderheids reactie op kritiek tegen je 'cultuur'. wij doen alles goed, de rest kan opfokke...
voorlopig is de “witte boer” inmiddels de minderheid hier als het om islamaanbidders gaat.
En de huillies zijn waarschijnlijk niet eens moslims, maar sneue personen zoals jij :D
Maar succes. Knuffel lekker verder.

Liedje voor pokkerdepok
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 08:57:59 #88
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_188148888
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat zij issues kapen en cultiveren, betekend nog niet dat die issues dus genegeerd kunnen worden.
of moeten moslims ook geen rekening meer houden met onze maatschappij, omdat wij wat rechts extremistische groepjes hebben?
Kerel er is geen strafbaar of kwaad woord gezegd.

Het zijn legale uitingen, met reden. Bevolkingsgroepen die dat niet snappen verdienen niet eens respect - ongeacht hun kleur of religie.

En als daar een robbertje om gevochten moet worden, prima. Nul genade voor bedreigingen van mijn vrijheid.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 09:39:25 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188149179
quote:

[..]

Dat mag jij prima zeggen, je werd er alleen op gewezen dat jij het over witte boeren had in dezelfde adem waarmee je het had over neerbuigend gedrag. Dat jij zelf de hypocrisie hierin niet herkent zegt al wel genoeg denk ik :')
  zaterdag 27 juli 2019 @ 09:43:54 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188149213
Van die SJW-ers die vanuit hun Amsterdamse grachtenbubbel met het zelfbenoemde morele vingertje zwaaien.

Zum kotzen.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 10:00:39 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188149348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van die SJW-ers die vanuit hun Amsterdamse grachtenbubbel met het zelfbenoemde morele vingertje zwaaien.

Zum kotzen.
Het ergste is dat hierdoor de mensen die terecht misstanden niet meer gehoord worden of hun standpunten worden direct gekaapt door schreeuwers en sterk uitvergroot en verwrongen in het gezicht geprakt van vermeende witte onderdrukkers, die daar alleen nog maar op reageren door het te negeren of door boos terug te schreeuwen omdat iedereen op dezelfde grote hoop in twee kampen wordt gegooid: witte, onderdrukkende en expres onwetende racist of linkse, schreeuwerige SJW-quinoakut.
pi_188149405
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

Zum kotzen.
Eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer.. Je hebt de SJW'ers die vanuit een gevoel van superioriteit met het vingertje staan te zwaaien, terwijl zij in wezen totaal geen interesse hebben in de 'benadeelde minderheden'. Het draait in eerste om henzelf.

Dan heb je de minderheden zelf, waarbij de groepen met de langste tenen ook altijd dezelfde zijn. Vrijheid van meningsuiting begrijpen zij wel, maar o jee als het 'au' doet..dan gelden er andere normen.

En dan is er nog een grote groep die wel meedoet met discussies maar die het eigenlijk allemaal geen ruk kan schelen. Zij zijn niet religieus of behoren niet tot een minderheid en zijn dus ook niet snel 'gekwetst'. En veel affectie met minderheden hebben zij ook niet, dus ook niet met SJW-kakkerlakken.
pi_188149462
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Tuurlijk, grapjes over religie moeten kunnen. Maar niet over de islam. Want dan worden moslims boos. Dat is een beetje de kern van je vele posts in deze topic toch? En je vind het niet een beetje laf van jezelf om een orthodox geloof - waarin weinig vrijheid is voor andersdenken - te vrijwaren van kritiek en satire? We moeten maar geduldig afwachten tot moslims zelf gaan "ontkerkelijken" en tot die tijd moeten we ze een uitzonderingspositie in de maatschappij geven?

Zoveel dom en lafheid op de zaterdagochtend is een beetje te veel voor me.

[ Bericht 37% gewijzigd door Defcon55 op 27-07-2019 10:18:10 ]
  zaterdag 27 juli 2019 @ 10:12:58 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188149494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer.. Je hebt de SJW'ers die vanuit een gevoel van superioriteit met het vingertje staan te zwaaien, terwijl zij in wezen totaal geen interesse hebben in de 'benadeelde minderheden'. Het draait in eerste om henzelf.

Dan heb je de minderheden zelf, waarbij de groepen met de langste tenen ook altijd dezelfde zijn. Vrijheid van meningsuiting begrijpen zij wel, maar o jee als het 'au' doet..dan gelden er andere normen.

En dan is er nog een grote groep die wel meedoet met discussies maar die het eigenlijk allemaal geen ruk kan schelen. Zij zijn niet religieus of behoren niet tot een minderheid en zijn dus ook niet snel 'gekwetst'. En veel affectie met minderheden hebben zij ook niet, dus ook niet met SJW-kakkerlakken.
In hun verwrongen wereldbeeld zijn moslims en andere minderheden altijd 'slachtoffers', die je als kleine kinderen of zo bij de hand moet nemen.
pi_188149513
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In hun verwrongen wereldbeeld zijn moslims en andere minderheden altijd 'slachtoffers', die je als kleine kinderen of zo bij de hand moet nemen.
Het zijn minderheden die zich eigenlijk superieur voelen en dan komt het altijd harder aan als zij zelf worden 'aangevallen'
pi_188149726
quote:

accepteren of weggaan... okee, duidelijk waar jij staat.
In ieder geval vóór niet-islamitische waarden ja
quote:
Denk je ook nog de rol van de smaak politie te kunnen moeten spelen?
quote:
prima, je punt? dit is geen wij tegen de terroristen...
Wij tegen tegen dreigen en het creëren van een grimmige sfeer
quote:
IN MIJN FUCKING FAMILIE ZITTEN MENSEN MET EEN ISLAMITISCHE ACHTERGROND
quote:
...laat marokkaanse cabaretiers dat dan lekker doen, en laat ze hun eigen weg volgen richting ontwikkeling voorbij religie. dat hebben wij ook rustig kunnen doen, door onze eigen geloven op de hak te nemen en in twijfel te trekken. en dat was een heel proces.
Hier is door anderen al prima op gereageerd lees ik al.
pi_188149804
In de huidige cultuur van zelfcensuur, ontstaan na o.a. Charlie Hebdo, lijkt mij het verdedigen van onschuldige grappen meer dan gerechtvaardigd. Ook of misschien wel juist als mensen hier aanstoot aan nemen.

Persoonlijk vind ik het bord absoluut niet grappig. Maar mijn smaak doet niets af aan het principe.

Overigens doet dit kleine clubje klagers de meerderheid van de groep geen plezier.
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 10:51:05 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188149832
quote:
quote:
klagen over een feestje waar je niet heengaat is dat dus niet he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188150097
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat zou wel het doelgericht beledigen/uitsluiten/zwart maken van een groep zijn. Maar denkbeelden en geloven, daar moet alles gewoon over gezegd kunnen worden. :W
okee. maar in ieder geval zijn we het dan eens over dat vrijheid in dit geval een grens heeft.
pi_188150106
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 01:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is ook wel vrij racistisch he. Een beetje alsof ik over zwarte crimineeltjes begin.
dus je vond mijn opmerking beledigend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')