Dat merken we.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:46 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer zeggen dat je geen kinderen wil niet genoeg is, dan is dus niets genoeg.
Bedoel je "Niet accepteren" of "niet ermee eens zijn"quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.
waarom nog redenen noemen? zeg gewoon dat jullie ze niet willen en dat ze er dus niet komen en dat het onderwerp afgedaan is voor jou.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat al raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bedoel je "Niet accepteren" of "niet ermee eens zijn"
Als ze het niet accepteren dan zegt je moeder dat je er niet meer inkomt met het kerstdiner totdat jullie zwanger zijn o.i.d.?
Er is maar 1 manier om dit op te lossen, en dat is ze voor eens en voor altijd heel duidelijk maken dat jullie niet van plan zijn kinderen op de wereld te gaan zetten, dat ze dat verdomme maar gewoon te accepteren hebben, en dat als ze erover blijven zeiken, ze maar eens heel goed moeten nadenken wat ze nu echt belangrijker vinden: jullie levensgeluk, of hun eigen verkapte grootouder-wens
Wij hebben mn ouders gelukkig inmiddels overtuigd dat ze er echt niet op hoeven te rekenen, en er is gelukkig nooit ruzie over geweest, wel altijd die fijne steekjes onderwater dat ze zo graag opa & oma zouden zijn. Fucking egoïstisch van ze als je er echt goed over nadenkt.
Gelukkig zijn mn broertje en vriendin nu begonnen met kinderen, vrees dat er dan nog een keer een golf van vragen komt a la "wordt het bij jullie niet eens tijd" en daarna houdt iedereen hopelijk voor altijd zn muil erover.
Had je moeder er zelf misschien ook liever geen gehad?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Wat ik weet van mijn vader is dat mijn moeder er op haar 18e wel al 1 had gewild, maar mijn vader vond dat ze toen te jong waren dus op haar 23e kwam de eerste. Zij heeft vanaf haar puberteit al een kinderwens gehad. Ik wist vanaf mijn 12e al dat ik er geen wil, dus precies het omgekeerde. Maar ze kan zich gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen gezien het krijgen van een kind volgens haar het ultieme geluk is voor ieder mens.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef maily het volgende:
[..]
Had je moeder er zelf misschien ook liever geen gehad?
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Sorry maar dat vind ik heel normaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
Dit dus. Even door de zure appel bijten, dat moeten zij dan ook doen door hun mond te houden over kinderen in relatie tot jullie beiden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Sorry maar dat vind ik heel normaal.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
Dan stuur je een kaart. Ik zou in dat geval niet meer gaanquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
Klinkt vanuit jouw kant ook niet bepaald constructief, om het niet obsessief te noemen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
- bewust kindvrij.
- het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen)
- leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.
- Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.
-wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen
- De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
We zijn ook niet geweest maar 2 dagen na haar verjaardag onverwacht gegaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dan stuur je een kaart. Ik zou in dat geval niet meer gaan
Laat me raden, je ouders vinden het zo "gezellig" als de familie "compleet " is bij al die feestelijke gelegenheden?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:56 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Klinkt vanuit jouw kant ook niet bepaald constructief, om het niet obsessief te noemen.
Lol aparte familiequote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
Volgens mijn oudste broer zijn die uitspraken normaal. Ach, zo zijn kinderen van nu zegt hij altijd.quote:
Nou genoeg mensen die wel voor nageslacht kunnen zorgen. Gewoon duidelijk zeggen dat je ze niet wil en dat je ze haat. Die moeder gaat ook niet meer haar best doen voor jullie als jullie een keer fel duidelijk maken hoe jullie erover denkenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:05 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Nee, ik heb 3 broers en 1 zus en mijn vriend heeft 2 broers.
Niet iedereen leest altijd alles, heeft niks met proberen te makenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Probeer nog eens te lezen. Ze heeft het over de kinderen van haar broers en zus.
Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou genoeg mensen die wel voor nageslacht kunnen zorgen. Gewoon duidelijk zeggen dat je ze niet wil en dat je ze haat. Die moeder gaat ook niet meer haar best doen voor jullie als jullie een keer fel duidelijk maken hoe jullie erover denken
Je hoeft ze nergens op aan te spreken, het zijn niet jouw kinderen. Je kunt ze gewoon negeren en na een uurtje zeggen dat jullie nog iets te doen hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
Als ik een kind een hond zie slaan dan zeg ik er wat van, maakt niet uit van wie die kinderen zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je hoeft ze nergens op aan te spreken, het zijn niet jouw kinderen. Je kunt ze gewoon negeren en na een uurtje zeggen dat jullie nog iets te doen hebben.
Spreek de ouders aan ipv de kinderen waar je toch al een hekel aan hebt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:09 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Als ik een kind een hond zie slaan dan zeg ik er wat van, maakt niet uit van wie die kinderen zijn.
Dan zal jouw moeder het nooit compleet hebben. Ik vrees dat je nog duidelijker moet zijn als ze er weer over gaat zeuren.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.
Dat heeft bij sommigen helaas geen nut, want als het kind dan zegt dat hij of zij niets gedaan heeft wordt het geloofd. Wij zullen dat soort dingen wel verzinnen omdat we het leuk vinden wanneer een kind een waarschuwing van papa of mama krijgt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Spreek de ouders aan ipv de kinderen waar je toch al een hekel aan hebt.
Bemoei jezelf dan gewoon helemaal niet met die kinderen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:11 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat heeft bij sommigen helaas geen nut, want als het kind dan zegt dat hij of zij niets gedaan heeft wordt het geloofd. Wij zullen dat soort dingen wel verzinnen omdat we het leuk vinden wanneer een kind een waarschuwing van papa of mama krijgt.
Ook wanneer je bijvoorbeeld een oud klasgenoot van vroeger tegen komt. Ik kwam laatst iemand tegen waar ik op de mavo bij in de klas zat en kreeg meteen de vraag: Hoeveel kinderen heb je? Alsof het vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Mijn antwoord is dan altijd: Heb er 6 (katten) met 4 poten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Zelfs ik mijd plekken met zoveel schreeuw kinderen.
Maar ik zou gewoon de bom een keer goed laten barsten. Goed duidelijk nu niet nooit niet.
Maar het lijkt me heel lastig, je merkt dat de hele maatschappij om het krijgen en hebben van kinderen draait.
Doe maar eens een voorstelrondje bij een cursus of wat dan ook waarbij een groep mensen zich voorstellen. Het is blijkbaar enorm belangrijk te benoemen of je kinderen hebt, ook als dat in een setting totaal niet relevant is.
Die van mij kan een tik krijgen als ze zo gaat praten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Volgens mijn oudste broer zijn die uitspraken normaal. Ach, zo zijn kinderen van nu zegt hij altijd.
Zit er ook weleens aan te denken om met hun te breken, maar als ik terug denk aan de tijd voordat mijn broers en zus kinderen hadden heb ik daar wel goede herinneringen aan. Tot die tijd waren we heel hecht met elkaar, zelfs elk jaar 10 dagen met de hele familie op vakantie.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Bemoei jezelf dan gewoon helemaal niet met die kinderen.
Of breek gewoon met je familie
Tja de makkelijkste manier om van het gezeur af te komen is de bezoekjes beperken tot 0. Verhuizen naar de andere kant van het land maakt dat makkelijker.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:16 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Zit er ook weleens aan te denken om met hun te breken, maar als ik terug denk aan de tijd voordat mijn broers en zus kinderen hadden heb ik daar wel goede herinneringen aan. Tot die tijd waren we heel hecht met elkaar, zelfs elk jaar 10 dagen met de hele familie op vakantie.
Dat is nog steeds wel de norm in deze maatschappij ja. Dat jij ze niet hebt is prima en daar heeft niemand verder wat mee te maken maar verbaasd zijn over een dergelijke vraag is behoorlijk naïef.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:14 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Ook wanneer je bijvoorbeeld een oud klasgenoot van vroeger tegen komt. Ik kwam laatst iemand tegen waar ik op de mavo bij in de klas zat en kreeg meteen de vraag: Hoeveel kinderen heb je? Alsof het vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Mijn antwoord is dan altijd: Heb er 6 (katten) met 4 poten.
Wij wonen net 3 maanden in Duitsland. Ben niet van plan om nog eens te verhuizen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tja de makkelijkste manier om van het gezeur af te komen is de bezoekjes beperken tot 0. Verhuizen naar de andere kant van het land maakt dat makkelijker.
Dan niet meer op bezoek gaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:21 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Wij wonen net 3 maanden in Duitsland. Ben niet van plan om nog eens te verhuizen.
Doen we ook bijna niet, maar ze ontwijken zal lastig gaan gezien mijn nichtje recht tegenover ze woont. Zij is ook kindvrij (mijn oom en tante accepteren dat volledig) en daar komen we elke week wel een keer.quote:
Dat zou ik dan ook weer niet doen.quote:
Ik bedoel bij je ouders.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:24 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Doen we ook bijna niet, maar ze ontwijken zal lastig gaan gezien mijn nichtje recht tegenover ze woont. Zij is ook kindvrij (mijn oom en tante accepteren dat volledig) en daar komen we elke week wel een keer.
Misschien durft ze dat niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zou ik dan ook weer niet doen.
Wees gewoon duidelijk; Wij willen best komen maar dan niet als het zo druk is met kinderen. Punt
En dan verder niet in discussie gaan, dan laat je in iedergeval merken dat je er wel voor open staat.
Je moeder respecteert je grenzen dus niet. Misschien moet je haar dat eens zeggen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:47 schreef Damn_Daniel het volgende:
Mensen die geen kinderen willen zijn extreem egoïstisch en denken alleen maar aan de pleziertjes in het leven. Vergeet je biologische functie niet! Kinderen brengen je op zo veel verschillende manieren heel veel geluk.
Ze zijn ook vooral heel eerlijk in "er geen zin in hebben" en misschien juist bezig zijn met het milieu. Niks mis mee. Beter dan "toch maar kinderen krijgen omdat iedereen dat doet" .quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:47 schreef Damn_Daniel het volgende:
Mensen die geen kinderen willen zijn extreem egoïstisch en denken alleen maar aan de pleziertjes in het leven. Vergeet je biologische functie niet! Kinderen brengen je op zo veel verschillende manieren heel veel geluk.
Zal mij niet gebeuren, ik weet zelf al van kinds af aan dat ik geen kind wil. Was een jaar of 12 toen ik dat al zei. Toen ik verplicht in een kleuterklas op snuffelstage moest toen ik in het 3e jaar van de middelbare school zat werd dat nog meer bevestigd. En al zal mijn mening ooit veranderen, wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren dan zal ik er nog niet aan beginnen. Ik ben nu bijna 35 en vind mezelf te oud om nog aan kinderen te beginnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:58 schreef dagobertE6 het volgende:
Al die kinderloze mensen die dab 46 worden en plots kids willen :'l
Dit.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:20 schreef speknek het volgende:
Als je speciaal je familie mijdt omdat er kinderen zijn, snap ik wel waarom je ouders verder niet naar je luisteren, want dan ben je zelf ook een emotioneel gestunte kleuter.
Wat op zich een goede reden is om niet zelf kinderen te nemen, dat dan weer wel.
Tegen je ouders liegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:19 schreef valentijn101 het volgende:
Zeggen dat je geen kinderen kunt krijgen en het pijnlijk vind om er over te praten werkt perfect. De meeste zijn dan zo de kluts kwijt dat ze er niet meer over beginnen.
Maar even serieus. Jullie ouders horen jullie dus niet. Ik zou ze een brief schrijven waarin je aangeeft dat je het gedram erg vervelend vind en je graag wil dat ze er mee stoppen.
Lijkt me de allerbeste reden om er niet aan te beginnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Hm. Als ik even de weteldbevolking natel... hebben wel genoeg mensen hun biologische plicht gedaan om je nu af te vragen of het biologisch gezien niet verantwoordelijker is om juist geen kinderen te krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:47 schreef Damn_Daniel het volgende:
Wij, Nederlanders, krijgen al minder kinderen per vrouw. Overbevolking ligt niet aan ons (West-Europa). Landen waarbij het economisch minder ver en sterk ontwikkeld is, krijgen vrouwen meer kinderen. Op deze wereld zijn er relatief gezien meer sterk onderontwikkelde landen dan ontwikkelde landen. Het is dan ook niet gek dat overbevolking een probleem is (wordt).quote:Op zaterdag 27 juli 2019 17:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm. Als ik even de weteldbevolking natel... hebben wel genoeg mensen hun biologische plicht gedaan om je nu af te vragen of het biologisch gezien niet verantwoordelijker is om juist geen kinderen te krijgen.
Ik denk niet dat mensen om die reden kinderloos blijven. Een kinderwens is een gevoel dat je wel of niet hebt.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 17:55 schreef black-soldier het volgende:
Mensen die dan ook zeggen geen kinderen te willen om overbevolking tegen te gaan kan ik niet serieus nemen. Die hebben geen idee hoe het in werkelijkheid werkt.
Zeg ook niet dat alle mensen om die reden kinderloos blijven. Ik had het over de groep die betogen geen kinderen te willen hebben door overbevolking.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen om die reden kinderloos blijven. Een kinderwens is een gevoel dat je wel of niet hebt.
Doe jij dit ook?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:47 schreef Chia het volgende:
Gewoon elke keer als je moeder begint over kinderen uitgebreid beginnen te vertellen over hoe erg jullie een liefhebber zijn van anale seks.
Klopt je eigen kind is echt totaal een andere ervaring dan een kind van een ander. Dat gevoel komt inderdaad ook pas wanneer je het zelf ervaart, ik moest ook niks van kinderen hebben maar je eigen mini me is zo’n vette ervaring. Maar ook erg hard werken, geef ik toe.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Eens, je mag zelf ook wel een beetje gezellig doen naar de rest van de familie. Dat je geen kinderwens hebt is geen enkel probleem, maar je overal afzijdig van houden is ook behoorlijk egoïstisch.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dan doe je duidelijk zelf ook iets fout. Goede keus om geen kinderen te nemen, opvoeden en bijsturen zit je niet in het bloed.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:54 schreef Panthera1984 het volgende:
Zijn zus heeft twee kinderen en die zijn ook zo onopgevoed dat het voelt als straf wanneer ik daar naar een 'feestje' moet. Na een uur ben ik helemaal op en blij als mijn bril en telefoon nog heel zijn.
Kinderen is gewoon een lastig iets, er komt zoveel bij kijken. Zelfs het gevoel is ook niet zo bepalend; bijv. ik heb wel een kinderwens, maar vind de uitvoering te lastig tot kansloos (in huidige maatschappij) waarbij ik er ook geen trek in heb.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen om die reden kinderloos blijven. Een kinderwens is een gevoel dat je wel of niet hebt.
Ook dat is geen wetmatigheid. Er zijn nogal wat mensen die weinig bijzonders voelen. Er rust alleen nogal een taboe op dat te uitenquote:Op zondag 28 juli 2019 09:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Klopt je eigen kind is echt totaal een andere ervaring dan een kind van een ander. Dat gevoel komt inderdaad ook pas wanneer je het zelf ervaart, ik moest ook niks van kinderen hebben maar je eigen mini me is zo’n vette ervaring. Maar ook erg hard werken, geef ik toe
quote:Op zondag 28 juli 2019 10:56 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Zeg dat je pedofiel bent, is 't zo klaar met die onzin.
Dat klopt naar kinderen zeker. Met volwassenen is het geen probleem. Met deze specifieke kinderen is het nog lastiger, omdat de kinderen 'vrij' opgevoed worden, zonder grenzen. Alleen 'ik vind het niet leuk als je dat doet, kom maar even hier' en twee seconden later is alles alsof er niets gebeurd is. Bij kinderen die dus nooit 'nee' te horen krijgen van de ouders, vind ik het niet gepast om als buitenstaander dan wel grenzen en regels aan te geven.quote:Op zondag 28 juli 2019 10:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan doe je duidelijk zelf ook iets fout. Goede keus om geen kinderen te nemen, opvoeden en bijsturen zit je niet in het bloed.
Wat overigens geen verwijt is, slechts een constatering.
Gelukkig kan ik mij dat totaal niet voorstellen, wel erg als je dat dan zo ervaart.quote:Op zondag 28 juli 2019 12:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ook dat is geen wetmatigheid. Er zijn nogal wat mensen die weinig bijzonders voelen. Er rust alleen nogal een taboe op dat te uiten
En ik ga aan dat ik betwijfel of die groep daadwerkelijk kinderloos blijven om die reden.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:52 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat alle mensen om die reden kinderloos blijven. Ik had het over de groep die betogen geen kinderen te willen hebben door overbevolking.
Dat je het gezeur zat bent snap ik wel. En tegelijkertijd, kinderen krijgen is helaas 'normaal' - als in; bewust kinderloos blijven is uitzonderlijk. Dus totdat je de leeftijd hebt waarop je ze niet meer zult krijgen zullen mensen er wel naar vragen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.
Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.
Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.
Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.
Gisteren begon mijn moeder weer te zeuren over wanneer er nu eindelijk een kind gaat komen. Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur? Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
Afgezien van dat je een punt hebt.quote:Op zondag 28 juli 2019 12:37 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Dat klopt naar kinderen zeker. Met volwassenen is het geen probleem. Met deze specifieke kinderen is het nog lastiger, omdat de kinderen 'vrij' opgevoed worden, zonder grenzen. Alleen 'ik vind het niet leuk als je dat doet, kom maar even hier' en twee seconden later is alles alsof er niets gebeurd is. Bij kinderen die dus nooit 'nee' te horen krijgen van de ouders, vind ik het niet gepast om als buitenstaander dan wel grenzen en regels aan te geven.
Dat is precies wat ik ook super moeilijk vind aan kinderen in het algemeen. Stel je ziet een kind op straat vallen en zich bezeren. Als je erheen gaat en troost kunnen er twee dingen gebeuren. De ouder(s), waarderen dat je lief voor hun kind bent en zeggen 'dank je wel' voor initieel verzorgend reageren, of je krijgt een zeer boze ouder welke aangeeft dat je met je poten van hun kind af moet blijven en in het ergste geval misschien nog een sneer dat je hun kind aan het huilen gemaakt hebt.
Dan blijf ik er liever vandaan.
Lijkt me wat overdreven.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Los van het feit dat het een irritante tokkie familie kan zijn, heb je wel een punt.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:12 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat je het gezeur zat bent snap ik wel. En tegelijkertijd, kinderen krijgen is helaas 'normaal' - als in; bewust kinderloos blijven is uitzonderlijk. Dus totdat je de leeftijd hebt waarop je ze niet meer zult krijgen zullen mensen er wel naar vragen waarschijnlijk.
Jullie opstelling met betrekking tot kinderen van anderen vind ik wonderlijk. Dat dat kwaad bloed zet bij jullie families snap ik heel goed. Vooral richting je broers en zussen. Die kinderen zijn hun prioriteit nummer één. Als je daar geen enkele energie in wilt steken dan zou ik dat ook als een klap in het gezicht ervaren. Zo word het kennelijk ook ervaren, want je krijgt op veel gelegenheden dus ook niet echt de ruimte. De kinderen zijn er toch, of je bent later of vroeger op de dag niet welkom. Het is vrij onbeschoft om een speciale behandeling te verlangen. Er is iemand jarig, je wordt uitgenodigd en wenst dan een deel van de gasten, en eigenlijk de rest van je familie, niet te zien. Jouw probleem.
Ik weet niet hoeveel je aan familie hecht, maar de koers die jullie lijken te kiezen zal er inderdaad mogelijk toe leiden dat je op een gegeven moment nergens meer welkom bent. Misschien is dat wat je wilt, lekker rustig immers. Maar misschien kun je iets water bij de wijn doen, ook in de wetenschap dat kinderen ouder worden en op een gegeven moment volwassen.
.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ze zijn ook vooral heel eerlijk in "er geen zin in hebben" en misschien juist bezig zijn met het milieu. Niks mis mee. Beter dan "toch maar kinderen krijgen omdat iedereen dat doet" .
Geloof ook niet dat je dat soort dingen maar moet laat gebeuren omdat je zelf toevallig geen kinderen hebtquote:Op zondag 28 juli 2019 16:50 schreef Lienekien het volgende:
Zelf bewust geen kinderen. Wel tante, neven en nicht zijn inmiddels volwassen. Als die kinderen mij vroeger zo’n grote bek hadden gegeven of de huisdieren hadden gepest en hun ouders daar een beetje hun schouders over hadden opgehaald, had ik dat echt niet gepikt.
Dit dusquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:20 schreef speknek het volgende:
Als je speciaal je familie mijdt omdat er kinderen zijn, snap ik wel waarom je ouders verder niet naar je luisteren, want dan ben je zelf ook een emotioneel gestunte kleuter.
Wat op zich een goede reden is om niet zelf kinderen te nemen, dat dan weer wel.
Ditquote:Op zondag 28 juli 2019 17:50 schreef MMaRsu het volgende:
Wat een onzin om niet naar familie dagen te gaan omdat er kinderen komen
Dat jullie hebben besloten om geen kinderen te nemen lijkt me prima, kan je ook duidelijk maken
Maar ga dan niet afzonderlijk lopen doen omdat er wel mensen zijn in de wereld die wel gewoon kinderen hebben genomen.
Jezus stelletje autisten zeg
Gewoon zeggen dat je man of jij (te vroege overgang) onvruchtbaar lijkt te zijn dan houdt het gelul wel op.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.
Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.
Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.
Gisteren begon mijn moeder weer te zeuren over wanneer er nu eindelijk een kind gaat komen. Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur? Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
Het zijn juist mensen die kinderen willen die egoïstisch zijn. De aarde is al vol genoeg.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:47 schreef Damn_Daniel het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |