Lol aparte familiequote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
Volgens mijn oudste broer zijn die uitspraken normaal. Ach, zo zijn kinderen van nu zegt hij altijd.quote:
Nou genoeg mensen die wel voor nageslacht kunnen zorgen. Gewoon duidelijk zeggen dat je ze niet wil en dat je ze haat. Die moeder gaat ook niet meer haar best doen voor jullie als jullie een keer fel duidelijk maken hoe jullie erover denkenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:05 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Nee, ik heb 3 broers en 1 zus en mijn vriend heeft 2 broers.
Niet iedereen leest altijd alles, heeft niks met proberen te makenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Probeer nog eens te lezen. Ze heeft het over de kinderen van haar broers en zus.
Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou genoeg mensen die wel voor nageslacht kunnen zorgen. Gewoon duidelijk zeggen dat je ze niet wil en dat je ze haat. Die moeder gaat ook niet meer haar best doen voor jullie als jullie een keer fel duidelijk maken hoe jullie erover denken
Je hoeft ze nergens op aan te spreken, het zijn niet jouw kinderen. Je kunt ze gewoon negeren en na een uurtje zeggen dat jullie nog iets te doen hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
Als ik een kind een hond zie slaan dan zeg ik er wat van, maakt niet uit van wie die kinderen zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je hoeft ze nergens op aan te spreken, het zijn niet jouw kinderen. Je kunt ze gewoon negeren en na een uurtje zeggen dat jullie nog iets te doen hebben.
Spreek de ouders aan ipv de kinderen waar je toch al een hekel aan hebt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:09 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Als ik een kind een hond zie slaan dan zeg ik er wat van, maakt niet uit van wie die kinderen zijn.
Dan zal jouw moeder het nooit compleet hebben. Ik vrees dat je nog duidelijker moet zijn als ze er weer over gaat zeuren.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.
Dat heeft bij sommigen helaas geen nut, want als het kind dan zegt dat hij of zij niets gedaan heeft wordt het geloofd. Wij zullen dat soort dingen wel verzinnen omdat we het leuk vinden wanneer een kind een waarschuwing van papa of mama krijgt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Spreek de ouders aan ipv de kinderen waar je toch al een hekel aan hebt.
Bemoei jezelf dan gewoon helemaal niet met die kinderen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:11 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat heeft bij sommigen helaas geen nut, want als het kind dan zegt dat hij of zij niets gedaan heeft wordt het geloofd. Wij zullen dat soort dingen wel verzinnen omdat we het leuk vinden wanneer een kind een waarschuwing van papa of mama krijgt.
Ook wanneer je bijvoorbeeld een oud klasgenoot van vroeger tegen komt. Ik kwam laatst iemand tegen waar ik op de mavo bij in de klas zat en kreeg meteen de vraag: Hoeveel kinderen heb je? Alsof het vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Mijn antwoord is dan altijd: Heb er 6 (katten) met 4 poten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Zelfs ik mijd plekken met zoveel schreeuw kinderen.
Maar ik zou gewoon de bom een keer goed laten barsten. Goed duidelijk nu niet nooit niet.
Maar het lijkt me heel lastig, je merkt dat de hele maatschappij om het krijgen en hebben van kinderen draait.
Doe maar eens een voorstelrondje bij een cursus of wat dan ook waarbij een groep mensen zich voorstellen. Het is blijkbaar enorm belangrijk te benoemen of je kinderen hebt, ook als dat in een setting totaal niet relevant is.
Die van mij kan een tik krijgen als ze zo gaat praten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Volgens mijn oudste broer zijn die uitspraken normaal. Ach, zo zijn kinderen van nu zegt hij altijd.
Zit er ook weleens aan te denken om met hun te breken, maar als ik terug denk aan de tijd voordat mijn broers en zus kinderen hadden heb ik daar wel goede herinneringen aan. Tot die tijd waren we heel hecht met elkaar, zelfs elk jaar 10 dagen met de hele familie op vakantie.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Bemoei jezelf dan gewoon helemaal niet met die kinderen.
Of breek gewoon met je familie
Tja de makkelijkste manier om van het gezeur af te komen is de bezoekjes beperken tot 0. Verhuizen naar de andere kant van het land maakt dat makkelijker.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:16 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Zit er ook weleens aan te denken om met hun te breken, maar als ik terug denk aan de tijd voordat mijn broers en zus kinderen hadden heb ik daar wel goede herinneringen aan. Tot die tijd waren we heel hecht met elkaar, zelfs elk jaar 10 dagen met de hele familie op vakantie.
Dat is nog steeds wel de norm in deze maatschappij ja. Dat jij ze niet hebt is prima en daar heeft niemand verder wat mee te maken maar verbaasd zijn over een dergelijke vraag is behoorlijk naïef.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:14 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Ook wanneer je bijvoorbeeld een oud klasgenoot van vroeger tegen komt. Ik kwam laatst iemand tegen waar ik op de mavo bij in de klas zat en kreeg meteen de vraag: Hoeveel kinderen heb je? Alsof het vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Mijn antwoord is dan altijd: Heb er 6 (katten) met 4 poten.
Wij wonen net 3 maanden in Duitsland. Ben niet van plan om nog eens te verhuizen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tja de makkelijkste manier om van het gezeur af te komen is de bezoekjes beperken tot 0. Verhuizen naar de andere kant van het land maakt dat makkelijker.
Dan niet meer op bezoek gaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:21 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Wij wonen net 3 maanden in Duitsland. Ben niet van plan om nog eens te verhuizen.
Doen we ook bijna niet, maar ze ontwijken zal lastig gaan gezien mijn nichtje recht tegenover ze woont. Zij is ook kindvrij (mijn oom en tante accepteren dat volledig) en daar komen we elke week wel een keer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |