Dat merken we.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:46 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer zeggen dat je geen kinderen wil niet genoeg is, dan is dus niets genoeg.
Bedoel je "Niet accepteren" of "niet ermee eens zijn"quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.
waarom nog redenen noemen? zeg gewoon dat jullie ze niet willen en dat ze er dus niet komen en dat het onderwerp afgedaan is voor jou.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat al raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bedoel je "Niet accepteren" of "niet ermee eens zijn"
Als ze het niet accepteren dan zegt je moeder dat je er niet meer inkomt met het kerstdiner totdat jullie zwanger zijn o.i.d.?
Er is maar 1 manier om dit op te lossen, en dat is ze voor eens en voor altijd heel duidelijk maken dat jullie niet van plan zijn kinderen op de wereld te gaan zetten, dat ze dat verdomme maar gewoon te accepteren hebben, en dat als ze erover blijven zeiken, ze maar eens heel goed moeten nadenken wat ze nu echt belangrijker vinden: jullie levensgeluk, of hun eigen verkapte grootouder-wens
Wij hebben mn ouders gelukkig inmiddels overtuigd dat ze er echt niet op hoeven te rekenen, en er is gelukkig nooit ruzie over geweest, wel altijd die fijne steekjes onderwater dat ze zo graag opa & oma zouden zijn. Fucking egoïstisch van ze als je er echt goed over nadenkt.
Gelukkig zijn mn broertje en vriendin nu begonnen met kinderen, vrees dat er dan nog een keer een golf van vragen komt a la "wordt het bij jullie niet eens tijd" en daarna houdt iedereen hopelijk voor altijd zn muil erover.
Had je moeder er zelf misschien ook liever geen gehad?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Dat merken we.
Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Wat ik weet van mijn vader is dat mijn moeder er op haar 18e wel al 1 had gewild, maar mijn vader vond dat ze toen te jong waren dus op haar 23e kwam de eerste. Zij heeft vanaf haar puberteit al een kinderwens gehad. Ik wist vanaf mijn 12e al dat ik er geen wil, dus precies het omgekeerde. Maar ze kan zich gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen gezien het krijgen van een kind volgens haar het ultieme geluk is voor ieder mens.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef maily het volgende:
[..]
Had je moeder er zelf misschien ook liever geen gehad?
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Sorry maar dat vind ik heel normaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
Dit dus. Even door de zure appel bijten, dat moeten zij dan ook doen door hun mond te houden over kinderen in relatie tot jullie beiden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Sorry maar dat vind ik heel normaal.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
Dan stuur je een kaart. Ik zou in dat geval niet meer gaanquote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
Klinkt vanuit jouw kant ook niet bepaald constructief, om het niet obsessief te noemen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
- bewust kindvrij.
- het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen)
- leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.
- Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.
-wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen
- De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
We zijn ook niet geweest maar 2 dagen na haar verjaardag onverwacht gegaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dan stuur je een kaart. Ik zou in dat geval niet meer gaan
Laat me raden, je ouders vinden het zo "gezellig" als de familie "compleet " is bij al die feestelijke gelegenheden?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:56 schreef SoepKipFreak het volgende:
[..]
Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Klinkt vanuit jouw kant ook niet bepaald constructief, om het niet obsessief te noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |