abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:43:09 #1
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136049
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.

Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.

Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.

Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.

Gisteren begon mijn moeder weer te zeuren over wanneer er nu eindelijk een kind gaat komen. Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur? Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2019 @ 15:46:36 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188136129
Wanneer zeggen dat je geen kinderen wil niet genoeg is, dan is dus niets genoeg.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 15:50:27 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188136202
Wat een gedram van jullie familie :r
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:50:34 #4
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:46 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer zeggen dat je geen kinderen wil niet genoeg is, dan is dus niets genoeg.
Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
pi_188136211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.
Bedoel je "Niet accepteren" of "niet ermee eens zijn"
Als ze het niet accepteren dan zegt je moeder dat je er niet meer inkomt met het kerstdiner totdat jullie zwanger zijn o.i.d.? :P

Er is maar 1 manier om dit op te lossen, en dat is ze voor eens en voor altijd heel duidelijk maken dat jullie niet van plan zijn kinderen op de wereld te gaan zetten, dat ze dat verdomme maar gewoon te accepteren hebben, en dat als ze erover blijven zeiken, ze maar eens heel goed moeten nadenken wat ze nu echt belangrijker vinden: jullie levensgeluk, of hun eigen verkapte grootouder-wens

Wij hebben mn ouders gelukkig inmiddels overtuigd dat ze er echt niet op hoeven te rekenen, en er is gelukkig nooit ruzie over geweest, wel altijd die fijne steekjes onderwater dat ze zo graag opa & oma zouden zijn. Fucking egoïstisch van ze als je er echt goed over nadenkt.
Gelukkig zijn mn broertje en vriendin nu begonnen met kinderen, vrees dat er dan nog maximaal 1 keer een golf van vragen komt a la "wordt het bij jullie niet eens tijd" en daarna houdt iedereen hopelijk voor altijd zn muil erover.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:51:39 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188136231
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat al raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
waarom nog redenen noemen? zeg gewoon dat jullie ze niet willen en dat ze er dus niet komen en dat het onderwerp afgedaan is voor jou.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:52:42 #7
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bedoel je "Niet accepteren" of "niet ermee eens zijn"
Als ze het niet accepteren dan zegt je moeder dat je er niet meer inkomt met het kerstdiner totdat jullie zwanger zijn o.i.d.? :P

Er is maar 1 manier om dit op te lossen, en dat is ze voor eens en voor altijd heel duidelijk maken dat jullie niet van plan zijn kinderen op de wereld te gaan zetten, dat ze dat verdomme maar gewoon te accepteren hebben, en dat als ze erover blijven zeiken, ze maar eens heel goed moeten nadenken wat ze nu echt belangrijker vinden: jullie levensgeluk, of hun eigen verkapte grootouder-wens

Wij hebben mn ouders gelukkig inmiddels overtuigd dat ze er echt niet op hoeven te rekenen, en er is gelukkig nooit ruzie over geweest, wel altijd die fijne steekjes onderwater dat ze zo graag opa & oma zouden zijn. Fucking egoïstisch van ze als je er echt goed over nadenkt.
Gelukkig zijn mn broertje en vriendin nu begonnen met kinderen, vrees dat er dan nog een keer een golf van vragen komt a la "wordt het bij jullie niet eens tijd" en daarna houdt iedereen hopelijk voor altijd zn muil erover.
Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
  Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 15:52:43 #8
197773 crew  maily
pi_188136259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Had je moeder er zelf misschien ook liever geen gehad?
pi_188136275
Wat een gezeik. Ik snap dat je redenen wil noemen maar dat zou niet moeten hoeven. Het is jullie keuze en dat kunnen ze jammer vinden maar het is zoals het is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:54:36 #10
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136297
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef maily het volgende:

[..]

Had je moeder er zelf misschien ook liever geen gehad?
Wat ik weet van mijn vader is dat mijn moeder er op haar 18e wel al 1 had gewild, maar mijn vader vond dat ze toen te jong waren dus op haar 23e kwam de eerste. Zij heeft vanaf haar puberteit al een kinderwens gehad. Ik wist vanaf mijn 12e al dat ik er geen wil, dus precies het omgekeerde. Maar ze kan zich gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen gezien het krijgen van een kind volgens haar het ultieme geluk is voor ieder mens.
pi_188136305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Whiskyplankje
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:56:55 #12
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136335
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
pi_188136376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:56 schreef SoepKipFreak het volgende:
en de honden van mijn ouders slaan.
uh wtf
pi_188136377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Sorry maar dat vind ik heel normaal.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2019 @ 16:00:49 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188136421
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dit dus. Even door de zure appel bijten, dat moeten zij dan ook doen door hun mond te houden over kinderen in relatie tot jullie beiden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:01:08 #16
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Sorry maar dat vind ik heel normaal.
Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
pi_188136463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
_O-

Klinkt als een vervelend mens :P :P
pi_188136464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Dan stuur je een kaart. Ik zou in dat geval niet meer gaan
pi_188136470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
- bewust kindvrij.

- het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen)

- leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.

- Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.

-wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen

- De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
Klinkt vanuit jouw kant ook niet bepaald constructief, om het niet obsessief te noemen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:03:03 #20
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan stuur je een kaart. Ik zou in dat geval niet meer gaan
We zijn ook niet geweest maar 2 dagen na haar verjaardag onverwacht gegaan.
pi_188136488
Begrijp het wel hoor. Ik kom liever ook niet op plekken waarvan ik weet dat er veel kleine kinderen zijn.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:03:12 #22
130803 Gripper
Get a grip
pi_188136490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:56 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
Laat me raden, je ouders vinden het zo "gezellig" als de familie "compleet " is bij al die feestelijke gelegenheden?
Zo herkenbaar dit, ik kan ook met rollende ogen naar krijsende kinderen zitten kijken die elkaar afmaken. We proberen ook altijd pas laat aan te komen of al dat kleine spul te ontlopen.

Belangrijkste is toch je eigen agenda te houden. En je niet te laten chanteren met opmerkingen als "dan kom je morgen maar"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:04:35 #23
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136522
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Klinkt vanuit jouw kant ook niet bepaald constructief, om het niet obsessief te noemen.
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
pi_188136525
Zijn jullie beide enigskind?
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:05:22 #25
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef phoenyx het volgende:
Nee, ik heb 3 broers en 1 zus en mijn vriend heeft 2 broers.
pi_188136544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
Lol aparte familie
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:06:19 #27
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:05 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Lol aparte familie
Volgens mijn oudste broer zijn die uitspraken normaal. Ach, zo zijn kinderen van nu zegt hij altijd.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2019 @ 16:06:28 #28
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188136574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef phoenyx het volgende:
Probeer nog eens te lezen. Ze heeft het over de kinderen van haar broers en zus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_188136577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:05 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Nee, ik heb 3 broers en 1 zus en mijn vriend heeft 2 broers.
Nou genoeg mensen die wel voor nageslacht kunnen zorgen. Gewoon duidelijk zeggen dat je ze niet wil en dat je ze haat. Die moeder gaat ook niet meer haar best doen voor jullie als jullie een keer fel duidelijk maken hoe jullie erover denken
pi_188136599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Probeer nog eens te lezen. Ze heeft het over de kinderen van haar broers en zus.
Niet iedereen leest altijd alles, heeft niks met proberen te maken
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:08:10 #31
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou genoeg mensen die wel voor nageslacht kunnen zorgen. Gewoon duidelijk zeggen dat je ze niet wil en dat je ze haat. Die moeder gaat ook niet meer haar best doen voor jullie als jullie een keer fel duidelijk maken hoe jullie erover denken
Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.
pi_188136638
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Je hoeft ze nergens op aan te spreken, het zijn niet jouw kinderen. Je kunt ze gewoon negeren en na een uurtje zeggen dat jullie nog iets te doen hebben.
pi_188136639
Tokkie problemen in een tokkie familie.

Zeg gewoon duidelijk: wij krijgen geen kinderen. Punt. En elke keer dat jullie erover beginnen, gaan we direct weg.

En dat dan dus ook doen. Dan is het snel duidelijk.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:09:39 #34
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136658
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je hoeft ze nergens op aan te spreken, het zijn niet jouw kinderen. Je kunt ze gewoon negeren en na een uurtje zeggen dat jullie nog iets te doen hebben.
Als ik een kind een hond zie slaan dan zeg ik er wat van, maakt niet uit van wie die kinderen zijn.
pi_188136678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:09 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Als ik een kind een hond zie slaan dan zeg ik er wat van, maakt niet uit van wie die kinderen zijn.
Spreek de ouders aan ipv de kinderen waar je toch al een hekel aan hebt.
  Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 16:11:42 #36
197773 crew  maily
pi_188136700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.
Dan zal jouw moeder het nooit compleet hebben. Ik vrees dat je nog duidelijker moet zijn als ze er weer over gaat zeuren.
Sterkte in ieder geval.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:11:49 #37
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Spreek de ouders aan ipv de kinderen waar je toch al een hekel aan hebt.
Dat heeft bij sommigen helaas geen nut, want als het kind dan zegt dat hij of zij niets gedaan heeft wordt het geloofd. Wij zullen dat soort dingen wel verzinnen omdat we het leuk vinden wanneer een kind een waarschuwing van papa of mama krijgt.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:12:17 #38
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188136716
Zelfs ik mijd plekken met zoveel schreeuw kinderen.

Maar ik zou gewoon de bom een keer goed laten barsten. Goed duidelijk nu niet nooit niet.
Maar het lijkt me heel lastig, je merkt dat de hele maatschappij om het krijgen en hebben van kinderen draait.

Doe maar eens een voorstelrondje bij een cursus of wat dan ook waarbij een groep mensen zich voorstellen. Het is blijkbaar enorm belangrijk te benoemen of je kinderen hebt, ook als dat in een setting totaal niet relevant is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188136773
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:11 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Dat heeft bij sommigen helaas geen nut, want als het kind dan zegt dat hij of zij niets gedaan heeft wordt het geloofd. Wij zullen dat soort dingen wel verzinnen omdat we het leuk vinden wanneer een kind een waarschuwing van papa of mama krijgt.
Bemoei jezelf dan gewoon helemaal niet met die kinderen.
Of breek gewoon met je familie
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:14:39 #40
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136776
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Zelfs ik mijd plekken met zoveel schreeuw kinderen.

Maar ik zou gewoon de bom een keer goed laten barsten. Goed duidelijk nu niet nooit niet.
Maar het lijkt me heel lastig, je merkt dat de hele maatschappij om het krijgen en hebben van kinderen draait.

Doe maar eens een voorstelrondje bij een cursus of wat dan ook waarbij een groep mensen zich voorstellen. Het is blijkbaar enorm belangrijk te benoemen of je kinderen hebt, ook als dat in een setting totaal niet relevant is.
Ook wanneer je bijvoorbeeld een oud klasgenoot van vroeger tegen komt. Ik kwam laatst iemand tegen waar ik op de mavo bij in de klas zat en kreeg meteen de vraag: Hoeveel kinderen heb je? Alsof het vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Mijn antwoord is dan altijd: Heb er 6 (katten) met 4 poten.
pi_188136787
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:06 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Volgens mijn oudste broer zijn die uitspraken normaal. Ach, zo zijn kinderen van nu zegt hij altijd.
Die van mij kan een tik krijgen als ze zo gaat praten.
Whiskyplankje
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:16:29 #42
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188136819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:14 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Bemoei jezelf dan gewoon helemaal niet met die kinderen.
Of breek gewoon met je familie
Zit er ook weleens aan te denken om met hun te breken, maar als ik terug denk aan de tijd voordat mijn broers en zus kinderen hadden heb ik daar wel goede herinneringen aan. Tot die tijd waren we heel hecht met elkaar, zelfs elk jaar 10 dagen met de hele familie op vakantie.
pi_188136887
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:16 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Zit er ook weleens aan te denken om met hun te breken, maar als ik terug denk aan de tijd voordat mijn broers en zus kinderen hadden heb ik daar wel goede herinneringen aan. Tot die tijd waren we heel hecht met elkaar, zelfs elk jaar 10 dagen met de hele familie op vakantie.
Tja de makkelijkste manier om van het gezeur af te komen is de bezoekjes beperken tot 0. Verhuizen naar de andere kant van het land maakt dat makkelijker.
pi_188136972
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:14 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Ook wanneer je bijvoorbeeld een oud klasgenoot van vroeger tegen komt. Ik kwam laatst iemand tegen waar ik op de mavo bij in de klas zat en kreeg meteen de vraag: Hoeveel kinderen heb je? Alsof het vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Mijn antwoord is dan altijd: Heb er 6 (katten) met 4 poten.
Dat is nog steeds wel de norm in deze maatschappij ja. Dat jij ze niet hebt is prima en daar heeft niemand verder wat mee te maken maar verbaasd zijn over een dergelijke vraag is behoorlijk naïef.
Whiskyplankje
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:20:24 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_188136982
Als je speciaal je familie mijdt omdat er kinderen zijn, snap ik wel waarom je ouders verder niet naar je luisteren, want dan ben je zelf ook een emotioneel gestunte kleuter.

Wat op zich een goede reden is om niet zelf kinderen te nemen, dat dan weer wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:20:25 #46
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188136985
Waarom ga/blijf je er überhaupt over in gesprek? Je moet je helemaal niet hoeven verdedigen waarom jullie ze niet willen, dat gaat ze namelijk geen bal aan.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:21:06 #47
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188137002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Tja de makkelijkste manier om van het gezeur af te komen is de bezoekjes beperken tot 0. Verhuizen naar de andere kant van het land maakt dat makkelijker.
Wij wonen net 3 maanden in Duitsland. Ben niet van plan om nog eens te verhuizen.
pi_188137066
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:21 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Wij wonen net 3 maanden in Duitsland. Ben niet van plan om nog eens te verhuizen.
Dan niet meer op bezoek gaan.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:24:36 #49
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188137117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan niet meer op bezoek gaan.
Doen we ook bijna niet, maar ze ontwijken zal lastig gaan gezien mijn nichtje recht tegenover ze woont. Zij is ook kindvrij (mijn oom en tante accepteren dat volledig) en daar komen we elke week wel een keer.
pi_188137151
Je gaat er toch niet je familie voor afstoten. Geef gewoon aan dat het gesprek klaar is, zonder emotie, want het is blijkbaar een weloverwogen keuze.

En dan accepteer je gelijk dat je broers en zus wel gekozen hebben voor kinderen, dus zal je je daar een keer of 20 per jaar doorheen moeten slaan.

Acceptatie gaat twee kanten op, want zolang jij oordeelt over “die kinderen”, mag iedereen oordelen over jullie afwijkende gedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')