abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188137164
Het is ook nooit goed, wij "kregen" er 3. Onverantwoord in deze tijd. Blabla dit/dat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:26:28 #52
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188137169
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan niet meer op bezoek gaan.
Dat zou ik dan ook weer niet doen.

Wees gewoon duidelijk; Wij willen best komen maar dan niet als het zo druk is met kinderen. Punt
En dan verder niet in discussie gaan, dan laat je in iedergeval merken dat je er wel voor open staat.
pi_188137182
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:24 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Doen we ook bijna niet, maar ze ontwijken zal lastig gaan gezien mijn nichtje recht tegenover ze woont. Zij is ook kindvrij (mijn oom en tante accepteren dat volledig) en daar komen we elke week wel een keer.
Ik bedoel bij je ouders.
pi_188137254
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:26 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat zou ik dan ook weer niet doen.

Wees gewoon duidelijk; Wij willen best komen maar dan niet als het zo druk is met kinderen. Punt
En dan verder niet in discussie gaan, dan laat je in iedergeval merken dat je er wel voor open staat.
Misschien durft ze dat niet.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:29:15 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188137259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Je moeder respecteert je grenzen dus niet. Misschien moet je haar dat eens zeggen.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:40:53 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188137595
Zie het al voor me dat de moeders in de avond in jullie slaapkamer gaan zitten en eisen dat er nu eens wat moet gaan gebeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 17:23:12 #57
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_188138917
Rare familie, wij hebben ook geen kinderen, bewuste keuze maar mijn familie boeit het niet want is een keuze van mijn vriend en van mij. Sommigen geven ons juist gelijk terwijl ze zelf wel kinderen hebben, die zeggen dat ze als ze nu voor de keuze van wel of geen kinderen zouden staan er niet aan zouden beginnen en dat zijn mensen die dus wel kinderen hebben.

Mijn moeder wil heel graag oma worden en dat wordt ze nu ook gezien mijn broertje en zijn vriendin over 4 weken een zoontje verwachten. Dat ze van mij geen kleinkind krijgt vindt ze ook helemaal niet vervelend, is blij met de kleinzoon die op komst is.

[ Bericht % gewijzigd door NanKing op 12-08-2019 12:48:59 ]
pi_188140545
Mensen die geen kinderen willen zijn extreem egoïstisch en denken alleen maar aan de pleziertjes in het leven. Vergeet je biologische functie niet! Kinderen brengen je op zo veel verschillende manieren heel veel geluk.
pi_188140577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 18:47 schreef Damn_Daniel het volgende:
Mensen die geen kinderen willen zijn extreem egoïstisch en denken alleen maar aan de pleziertjes in het leven. Vergeet je biologische functie niet! Kinderen brengen je op zo veel verschillende manieren heel veel geluk.
:')
  Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 18:58:37 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188140742
quote:
Ze zijn ook vooral heel eerlijk in "er geen zin in hebben" en misschien juist bezig zijn met het milieu. Niks mis mee. Beter dan "toch maar kinderen krijgen omdat iedereen dat doet" .
  vrijdag 26 juli 2019 @ 18:58:56 #61
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188140749
Al die kinderloze mensen die dab 46 worden en plots kids willen :'l
pi_188141045
Wij hoeven ze ook niet. We hebben 2 leuke neefjes en daar blijft het bij.

Als je ziet waar het heen gaat met deze wereld lijkt het mij ook alles behalve een egoistische keuze
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:43:21 #63
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_188142314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 18:58 schreef dagobertE6 het volgende:
Al die kinderloze mensen die dab 46 worden en plots kids willen :'l
Zal mij niet gebeuren, ik weet zelf al van kinds af aan dat ik geen kind wil. Was een jaar of 12 toen ik dat al zei. Toen ik verplicht in een kleuterklas op snuffelstage moest toen ik in het 3e jaar van de middelbare school zat werd dat nog meer bevestigd. En al zal mijn mening ooit veranderen, wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren dan zal ik er nog niet aan beginnen. Ik ben nu bijna 35 en vind mezelf te oud om nog aan kinderen te beginnen.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:58:13 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188142519
Ik zou gewoon nog 1 keer het gesprek met je moeder aangaan en zeggen:
'We willen geen kinderen, nu niet, nooit niet. Mocht het ooit veranderen ben jij de eerste die het hoort, maar voor nu willen we er niet meer over praten en er ook geen opmerkingen over krijgen. Is dit wel het geval, dan komen we niet meer, de keuze is aan jou.'

En wel of geen contact met andere kinderen uit jullie familie, daarvan vind ik dat de keuze aan jou is, hoe graag wil jij je familie zien? Wil je ze wel zien? Dan zul je voor lief moeten nemen dat daar wel kinderen bij aanwezig zijn, want jullie andere familieleden hebben wel de keuze voor kinderen genomen en die hoeven ze natuurlijk ook niet te verbergen voor jullie.
pi_188142909
Zeggen dat je geen kinderen kunt krijgen en het pijnlijk vind om er over te praten werkt perfect. De meeste zijn dan zo de kluts kwijt dat ze er niet meer over beginnen.

Maar even serieus. Jullie ouders horen jullie dus niet. Ik zou ze een brief schrijven waarin je aangeeft dat je het gedram erg vervelend vind en je graag wil dat ze er mee stoppen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 21:55:59 #66
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188143573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:20 schreef speknek het volgende:
Als je speciaal je familie mijdt omdat er kinderen zijn, snap ik wel waarom je ouders verder niet naar je luisteren, want dan ben je zelf ook een emotioneel gestunte kleuter.

Wat op zich een goede reden is om niet zelf kinderen te nemen, dat dan weer wel.
Dit.
And so is the past
  vrijdag 26 juli 2019 @ 21:56:43 #67
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188143590
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:19 schreef valentijn101 het volgende:
Zeggen dat je geen kinderen kunt krijgen en het pijnlijk vind om er over te praten werkt perfect. De meeste zijn dan zo de kluts kwijt dat ze er niet meer over beginnen.

Maar even serieus. Jullie ouders horen jullie dus niet. Ik zou ze een brief schrijven waarin je aangeeft dat je het gedram erg vervelend vind en je graag wil dat ze er mee stoppen.
Tegen je ouders liegen. :'). Ben je 6 jaar oud?
And so is the past
pi_188156923
quote:

[..]

Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Lijkt me de allerbeste reden om er niet aan te beginnen.
MArja ouders willen graag opa en oma worden.
Doe je weinig aan.

Maar lijkt me een heel slechte reden om aan kinderen te beginnen :)
Ik denk dat je familie het pas gaat accepteren als jullie echt te oud zijn :)

Overigens kan ik bevestigen dat een eigen kind heel anders is dan al die anderen.
Maar dat lijkt me geen excuus om toch maar kinderen te nemen ondanks dat je het eigenlijk niet wil :)
pi_188156973
quote:
Hm. Als ik even de weteldbevolking natel... hebben wel genoeg mensen hun biologische plicht gedaan om je nu af te vragen of het biologisch gezien niet verantwoordelijker is om juist geen kinderen te krijgen.
pi_188157695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm. Als ik even de weteldbevolking natel... hebben wel genoeg mensen hun biologische plicht gedaan om je nu af te vragen of het biologisch gezien niet verantwoordelijker is om juist geen kinderen te krijgen.
Wij, Nederlanders, krijgen al minder kinderen per vrouw. Overbevolking ligt niet aan ons (West-Europa). Landen waarbij het economisch minder ver en sterk ontwikkeld is, krijgen vrouwen meer kinderen. Op deze wereld zijn er relatief gezien meer sterk onderontwikkelde landen dan ontwikkelde landen. Het is dan ook niet gek dat overbevolking een probleem is (wordt).

Overbevolking los je op door de sterk ontwikkelde landen op te stuwen naar een sterk ontwikkeld economisch land. Hoe economisch en sterker ontwikkeld een land, hoe minder kinderen per vrouw. Het heeft dus geen zin om als Nederland zijnde minder kinderen te krijgen puur om overbevolking tegen te gaan. Wat er moet gebeuren is dat de sterk minder ontwikkelde landen een sterkere economie krijgen. Hierdoor zal overbevolking pas minderen.

Mensen die dan ook zeggen geen kinderen te willen om overbevolking tegen te gaan kan ik niet serieus nemen. Die hebben geen idee hoe het in werkelijkheid werkt.
pi_188159995
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:55 schreef black-soldier het volgende:
Mensen die dan ook zeggen geen kinderen te willen om overbevolking tegen te gaan kan ik niet serieus nemen. Die hebben geen idee hoe het in werkelijkheid werkt.
Ik denk niet dat mensen om die reden kinderloos blijven. Een kinderwens is een gevoel dat je wel of niet hebt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_188160085
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen om die reden kinderloos blijven. Een kinderwens is een gevoel dat je wel of niet hebt.
Zeg ook niet dat alle mensen om die reden kinderloos blijven. Ik had het over de groep die betogen geen kinderen te willen hebben door overbevolking.
pi_188161100
Gewoon elke keer als je moeder begint over kinderen uitgebreid beginnen te vertellen over hoe erg jullie een liefhebber zijn van anale seks.
pi_188161198
Ik en mijn vriend willen ook geen kinderen, afgelopen februari (op 34 jarige leeftijd) heb ik mij (vrouw) dan ook laten steriliseren. Mijn moeder vond het op zijn hoogst jammer dat er zeker geen kleinkind aan mijn kant kwam, maar respecteert en begrijpt vanuit mijn oogpunt de keuze. Ze is al oma van mijn broer. Met hen heb ik bijna geen contact en ik zie mijn neefje maximaal twee keer in het jaar.

Mijn vriend heeft geen goede band met zijn familie dus ik weet niet wat die ervan vinden, maar dat boeit ons dan ook niks. Zijn zus heeft twee kinderen en die zijn ook zo onopgevoed dat het voelt als straf wanneer ik daar naar een 'feestje' moet. Na een uur ben ik helemaal op en blij als mijn bril en telefoon nog heel zijn.
And the druids turn to stone...
pi_188161313
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 20:47 schreef Chia het volgende:
Gewoon elke keer als je moeder begint over kinderen uitgebreid beginnen te vertellen over hoe erg jullie een liefhebber zijn van anale seks.
Doe jij dit ook?
  zondag 28 juli 2019 @ 09:43:18 #76
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_188167198
Dat jullie zelfs niet in de buurt van kinderen willen zijn vind ik nogal bijzonder. Ben benieuwd hoe je dan überhaupt je dag doorkomt.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 28 juli 2019 @ 09:52:47 #77
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_188167272
quote:

[..]

Dat merken we.

Klopt je eigen kind is echt totaal een andere ervaring dan een kind van een ander. Dat gevoel komt inderdaad ook pas wanneer je het zelf ervaart, ik moest ook niks van kinderen hebben maar je eigen mini me is zo’n vette ervaring. Maar ook erg hard werken, geef ik toe.

Desalniettemin, je ouders hoeven er niet om gaan zitten zeiken. Het is jullie goed recht om zelf te besluiten wat jullie willen in het leven. En als dat geen kinderen betekent, dan moeten ze dat respecteren!
  zondag 28 juli 2019 @ 09:57:31 #78
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_188167337
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Eens, je mag zelf ook wel een beetje gezellig doen naar de rest van de familie. Dat je geen kinderwens hebt is geen enkel probleem, maar je overal afzijdig van houden is ook behoorlijk egoïstisch.
pi_188167986
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 20:54 schreef Panthera1984 het volgende:
Zijn zus heeft twee kinderen en die zijn ook zo onopgevoed dat het voelt als straf wanneer ik daar naar een 'feestje' moet. Na een uur ben ik helemaal op en blij als mijn bril en telefoon nog heel zijn.
Dan doe je duidelijk zelf ook iets fout. Goede keus om geen kinderen te nemen, opvoeden en bijsturen zit je niet in het bloed.

Wat overigens geen verwijt is, slechts een constatering.
  zondag 28 juli 2019 @ 10:56:03 #80
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_188168024
Zeg dat je pedofiel bent, is 't zo klaar met die onzin.
pi_188168897
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Kinderen is gewoon een lastig iets, er komt zoveel bij kijken. Zelfs het gevoel is ook niet zo bepalend; bijv. ik heb wel een kinderwens, maar vind de uitvoering te lastig tot kansloos (in huidige maatschappij) waarbij ik er ook geen trek in heb.

Sommige kinderen zijn lief, schreeuwen en krijsen ook niet zo. Ze zijn gewoon bezig met hun speelgoed enz. Het ligt ook aan de ouders hoe ze kinderen opvoeden, of ze er tijd aan besteden. Dat kinderen krijsen, omdat ze in ontwikkeling zijn en moeite hebben om iets aan te kunnen is normaal. Maar tegenwoordig wat je in Nederland vaak ziet, lijkt wel ~$|^,%>\£]¥>|. De ouders corrigeren hun kinderen ook niet, bijv. ik zie 6-8 jarige jongen met opzet plastic verpakkingen zo op straat weggooien terwijl vlakbij een prullenbak staat. Het boeide de vader ook niet. Veel kinderen denken echt dat ze God zijn en alles mogen. Ze belagen gewoon volwassenen; alsof ze later zo antisociaal gaan worden dat ze in een forensisch kliniek gaan belanden wegens wat voor wangedrag dan ook. Er zijn ook ouders die dit anders aanpakken, alleen zie ik ze niet zo.

En zodra kinderen groter worden, leren ze net als volwassenen alle slechte dingen van elkaar en de omgeving: alcohol, drugs, enz. Controle weg, terwijl de maatschappij al best lastig is.

Gelukkig heb ik een beeld van hoe ik mijn kinderen wil opvoeden, tactieken om zoveel mogelijk problemen te voorkomen. Maar zelfs dan is het gevoel lauw terwijl er wel kinderwens is.

[ Bericht 20% gewijzigd door Yiwei op 28-07-2019 12:16:18 ]
  zondag 28 juli 2019 @ 12:08:17 #82
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188168902
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 09:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Klopt je eigen kind is echt totaal een andere ervaring dan een kind van een ander. Dat gevoel komt inderdaad ook pas wanneer je het zelf ervaart, ik moest ook niks van kinderen hebben maar je eigen mini me is zo’n vette ervaring. Maar ook erg hard werken, geef ik toe
Ook dat is geen wetmatigheid. Er zijn nogal wat mensen die weinig bijzonders voelen. Er rust alleen nogal een taboe op dat te uiten
  zondag 28 juli 2019 @ 12:15:36 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188169000
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:56 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Zeg dat je pedofiel bent, is 't zo klaar met die onzin.
_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188169326
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan doe je duidelijk zelf ook iets fout. Goede keus om geen kinderen te nemen, opvoeden en bijsturen zit je niet in het bloed.

Wat overigens geen verwijt is, slechts een constatering.
Dat klopt naar kinderen zeker. Met volwassenen is het geen probleem. Met deze specifieke kinderen is het nog lastiger, omdat de kinderen 'vrij' opgevoed worden, zonder grenzen. Alleen 'ik vind het niet leuk als je dat doet, kom maar even hier' en twee seconden later is alles alsof er niets gebeurd is. Bij kinderen die dus nooit 'nee' te horen krijgen van de ouders, vind ik het niet gepast om als buitenstaander dan wel grenzen en regels aan te geven.

Dat is precies wat ik ook super moeilijk vind aan kinderen in het algemeen. Stel je ziet een kind op straat vallen en zich bezeren. Als je erheen gaat en troost kunnen er twee dingen gebeuren. De ouder(s), waarderen dat je lief voor hun kind bent en zeggen 'dank je wel' voor initieel verzorgend reageren, of je krijgt een zeer boze ouder welke aangeeft dat je met je poten van hun kind af moet blijven en in het ergste geval misschien nog een sneer dat je hun kind aan het huilen gemaakt hebt.

Dan blijf ik er liever vandaan.
And the druids turn to stone...
  zondag 28 juli 2019 @ 13:09:42 #85
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_188169746
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ook dat is geen wetmatigheid. Er zijn nogal wat mensen die weinig bijzonders voelen. Er rust alleen nogal een taboe op dat te uiten
Gelukkig kan ik mij dat totaal niet voorstellen, wel erg als je dat dan zo ervaart.

Wat wel belangrijk is, is dat je nog tijd voor jezelf creëert. Een leven dat alleen maar om kinderen draait is ook niet goed. Ik ben met regelmaat in het buitenland voor mijn werk, zo heb ik altijd periodes met tijd dat ik alleen ben en mijn eigen dingen kan doen (ook naast werk).
pi_188171302
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:52 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Zeg ook niet dat alle mensen om die reden kinderloos blijven. Ik had het over de groep die betogen geen kinderen te willen hebben door overbevolking.
En ik ga aan dat ik betwijfel of die groep daadwerkelijk kinderloos blijven om die reden.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 28 juli 2019 @ 15:12:45 #87
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_188171640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.

Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.

Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.

Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.

Gisteren begon mijn moeder weer te zeuren over wanneer er nu eindelijk een kind gaat komen. Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur? Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
Dat je het gezeur zat bent snap ik wel. En tegelijkertijd, kinderen krijgen is helaas 'normaal' - als in; bewust kinderloos blijven is uitzonderlijk. Dus totdat je de leeftijd hebt waarop je ze niet meer zult krijgen zullen mensen er wel naar vragen waarschijnlijk.

Jullie opstelling met betrekking tot kinderen van anderen vind ik wonderlijk. Dat dat kwaad bloed zet bij jullie families snap ik heel goed. Vooral richting je broers en zussen. Die kinderen zijn hun prioriteit nummer één. Als je daar geen enkele energie in wilt steken dan zou ik dat ook als een klap in het gezicht ervaren. Zo word het kennelijk ook ervaren, want je krijgt op veel gelegenheden dus ook niet echt de ruimte. De kinderen zijn er toch, of je bent later of vroeger op de dag niet welkom. Het is vrij onbeschoft om een speciale behandeling te verlangen. Er is iemand jarig, je wordt uitgenodigd en wenst dan een deel van de gasten, en eigenlijk de rest van je familie, niet te zien. Jouw probleem.

Ik weet niet hoeveel je aan familie hecht, maar de koers die jullie lijken te kiezen zal er inderdaad mogelijk toe leiden dat je op een gegeven moment nergens meer welkom bent. Misschien is dat wat je wilt, lekker rustig immers. Maar misschien kun je iets water bij de wijn doen, ook in de wetenschap dat kinderen ouder worden en op een gegeven moment volwassen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_188172079
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:37 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Dat klopt naar kinderen zeker. Met volwassenen is het geen probleem. Met deze specifieke kinderen is het nog lastiger, omdat de kinderen 'vrij' opgevoed worden, zonder grenzen. Alleen 'ik vind het niet leuk als je dat doet, kom maar even hier' en twee seconden later is alles alsof er niets gebeurd is. Bij kinderen die dus nooit 'nee' te horen krijgen van de ouders, vind ik het niet gepast om als buitenstaander dan wel grenzen en regels aan te geven.

Dat is precies wat ik ook super moeilijk vind aan kinderen in het algemeen. Stel je ziet een kind op straat vallen en zich bezeren. Als je erheen gaat en troost kunnen er twee dingen gebeuren. De ouder(s), waarderen dat je lief voor hun kind bent en zeggen 'dank je wel' voor initieel verzorgend reageren, of je krijgt een zeer boze ouder welke aangeeft dat je met je poten van hun kind af moet blijven en in het ergste geval misschien nog een sneer dat je hun kind aan het huilen gemaakt hebt.

Dan blijf ik er liever vandaan.
Afgezien van dat je een punt hebt.
Zou ik toch zeker gewoon NEE zeggen als ze over jouw grenzen gaan.
Dat is niet hen opvoeden... dat is niet over je heen laten lopen door een stel onopgevoede koters en als de ouders daar iets op tegen houden moeten zij maar zorgen dat het kind niet over jouw grenzen zijn.
  zondag 28 juli 2019 @ 15:33:35 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188172155
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:01 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Vind ik niet want als we een dag later gaan dan zorgt ze ervoor dat er sowieso wel een paar kinderen nog een keer langskomen zodat we hun ook nog even kunnen zien. Dat heeft ze al meerdere keren gedaan. Ze wil perse dat wij zoveel mogelijk in contact komen met kinderen in de hoop dat we zelf ook besluiten om kinderen te krijgen.
Lijkt me wat overdreven.

Ik vind het vooral naar voor die kinderen dat ze geen goed contact met hun oom en tante hebben.
  zondag 28 juli 2019 @ 16:35:21 #90
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_188173730
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat je het gezeur zat bent snap ik wel. En tegelijkertijd, kinderen krijgen is helaas 'normaal' - als in; bewust kinderloos blijven is uitzonderlijk. Dus totdat je de leeftijd hebt waarop je ze niet meer zult krijgen zullen mensen er wel naar vragen waarschijnlijk.

Jullie opstelling met betrekking tot kinderen van anderen vind ik wonderlijk. Dat dat kwaad bloed zet bij jullie families snap ik heel goed. Vooral richting je broers en zussen. Die kinderen zijn hun prioriteit nummer één. Als je daar geen enkele energie in wilt steken dan zou ik dat ook als een klap in het gezicht ervaren. Zo word het kennelijk ook ervaren, want je krijgt op veel gelegenheden dus ook niet echt de ruimte. De kinderen zijn er toch, of je bent later of vroeger op de dag niet welkom. Het is vrij onbeschoft om een speciale behandeling te verlangen. Er is iemand jarig, je wordt uitgenodigd en wenst dan een deel van de gasten, en eigenlijk de rest van je familie, niet te zien. Jouw probleem.

Ik weet niet hoeveel je aan familie hecht, maar de koers die jullie lijken te kiezen zal er inderdaad mogelijk toe leiden dat je op een gegeven moment nergens meer welkom bent. Misschien is dat wat je wilt, lekker rustig immers. Maar misschien kun je iets water bij de wijn doen, ook in de wetenschap dat kinderen ouder worden en op een gegeven moment volwassen.
Los van het feit dat het een irritante tokkie familie kan zijn, heb je wel een punt.
  zondag 28 juli 2019 @ 16:50:26 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188174128
Zelf bewust geen kinderen. Wel tante, neven en nicht zijn inmiddels volwassen. Als die kinderen mij vroeger zo’n grote bek hadden gegeven of de huisdieren hadden gepest en hun ouders daar een beetje hun schouders over hadden opgehaald, had ik dat echt niet gepikt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188175113
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 18:58 schreef maily het volgende:

[..]

Ze zijn ook vooral heel eerlijk in "er geen zin in hebben" en misschien juist bezig zijn met het milieu. Niks mis mee. Beter dan "toch maar kinderen krijgen omdat iedereen dat doet" .
.

Ik heb ook geen kinderen, en ik heb ook een zus die ook geen kinderen heeft en ik heb een broer
die ook geen kinderen heeft.

Maar..... ik heb ook nog een zus die 4 kinderen heeft, en ook nog een zus die twee kinderen
heeft en nóg een zus die ook 2 kinderen heeft en dan nog 1 zus die één kind heeft en dan
heb ik ook 2 broers die allebei 2 kinderen hebben.

als je dat allemaal optelt denk ik dat dat wel genoeg is :')

want sommige van die kinderen hebben ook alweer kinderen dat zijn nu nog pas baby's
en peuters maar gelukkig houden ze het allemaal bij maximaal 2 of helemaal géén

Die ene zus die ''maar'' 1 dochter heeft, is er juist zo eentje die juist Géén kinderen wil
juist omdat ze zo juist bezig is met het milieu... daarom is ze ook Veganist en daarom
is ze Biologie gaan studeren in Leiden, dus ze is Bioloog.

Ik heb een foto van haar... maar die ga ik niet plaatsen...

ze doet ook altijd mee Met Free Hugs enzo....

ze zijn ook vaak bij evenementen zoals de Vierdaagse enzo....

Naar kind O+ asociaal ook .... wan ze wil géén kinderen.... de rotmeid O+

Nah.... dawast........
pi_188175426
quote:
8s.gif Op zondag 28 juli 2019 16:50 schreef Lienekien het volgende:
Zelf bewust geen kinderen. Wel tante, neven en nicht zijn inmiddels volwassen. Als die kinderen mij vroeger zo’n grote bek hadden gegeven of de huisdieren hadden gepest en hun ouders daar een beetje hun schouders over hadden opgehaald, had ik dat echt niet gepikt.
Geloof ook niet dat je dat soort dingen maar moet laat gebeuren omdat je zelf toevallig geen kinderen hebt :)

It takes a village to raise a child.
  zondag 28 juli 2019 @ 17:50:54 #94
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188175465
Wat een onzin om niet naar familie dagen te gaan omdat er kinderen komen

Dat jullie hebben besloten om geen kinderen te nemen lijkt me prima, kan je ook duidelijk maken

Maar ga dan niet afzonderlijk lopen doen omdat er wel mensen zijn in de wereld die wel gewoon kinderen hebben genomen.

Jezus stelletje autisten zeg
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 28 juli 2019 @ 17:51:53 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188175480
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:20 schreef speknek het volgende:
Als je speciaal je familie mijdt omdat er kinderen zijn, snap ik wel waarom je ouders verder niet naar je luisteren, want dan ben je zelf ook een emotioneel gestunte kleuter.

Wat op zich een goede reden is om niet zelf kinderen te nemen, dat dan weer wel.
Dit dus
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 28 juli 2019 @ 17:55:15 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188175520
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:50 schreef MMaRsu het volgende:
Wat een onzin om niet naar familie dagen te gaan omdat er kinderen komen

Dat jullie hebben besloten om geen kinderen te nemen lijkt me prima, kan je ook duidelijk maken

Maar ga dan niet afzonderlijk lopen doen omdat er wel mensen zijn in de wereld die wel gewoon kinderen hebben genomen.

Jezus stelletje autisten zeg
Dit ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188175636
Misschien proberen je ouders wel enkel alleen te laten zien dat kinderen geen gevaarlijke diersoort zijn.

Of erger... die kinderen komen graag bij opa en oma... ZELFS als jij er bent :)
pi_188175805
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.

Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.

Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.

Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.

Gisteren begon mijn moeder weer te zeuren over wanneer er nu eindelijk een kind gaat komen. Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur? Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
Gewoon zeggen dat je man of jij (te vroege overgang) onvruchtbaar lijkt te zijn dan houdt het gelul wel op.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188176018
Je kunt de teleurstelling van je ouders toch ook wel voorstellen. Een degelijke familie met sterke genen wordt doorgezet middels goede kinderen. Je moeder vind jou een ongelofelijk watje en je kinderhaat kinderachtig.
Dat je geen kinderen om je heen duldt is ook een behoorlijke egoïstische instelling.

Mocht je je familie hierom verlaten kan ik me voorstellen dat je ouders daar geen traan om laten.
Vakman pur sang
pi_188177144
quote:
Het zijn juist mensen die kinderen willen die egoïstisch zijn. De aarde is al vol genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')