Mja, dat hadden wij ook wel (zelfs ons eigen huis al verkocht) maar door een administratief dingetje ging het hele feest uiteindelijk toch nog niet door. Wij hebben 3 keer uitstel moeten vragen ofzoquote:Op woensdag 3 juli 2019 00:13 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar 10 juli gaan we niet redden. We moeten dus uitstel gaan vragen. Dan is het wel handig als de makelaar wel al op de hoogte is.
Traagheid adviseur is enige kink in de kabel die ik kan bedenken... wij kunnen veel meer lenen dan we willen en hebben eigen geld. Taxatierapport is hoger dan de koopprijs. En hebben ook aantoonbaar 12 maanden hypotheek geld op de bank omdat ons eigen huis nog niet verkocht is.
In Nieuwegeinquote:Op woensdag 3 juli 2019 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Lunatic, zoeken jullie in Amsterdam ofzo, dat een huis met die specs in het hoge prijssegment niet te vinden is?![]()
Verder zou ik inderdaad proberen om voor jezelf een knoop door te hakken. Niets zo knagend als dit soort onzekerheden
sorryquote:Op woensdag 3 juli 2019 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
Jongens, open nou gewoon even een nieuwe als je 'm dicht gooitkost je pakweg 5 seconden extra tijd
Ze moeten gewoon eerst een ander huis kopen dan hun huis verkopen. Dat is waar de markt op dit moment naar is. Ik denk dat ze best wel willen, maar dat ze het een beangstigend idee vinden dat ze mogelijk met twee huizen blijven zitten. En dat snap ik wel, ik vond het ook geen prettig risico. Maar zo is de markt nu eenmaal op dit moment: eerst kopen, dan verkopen. Het is in de meeste regio's veel lastiger om te vinden wat je zoekt dan om te verkopen wat je hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:04 schreef yinu het volgende:
jeetje Lunatic, dat is ook balen. Ik vraag me dan wel af waarom zij willen verkopen? Lijkt bijna alsof ze het niet écht willen. Of een soort van ideale zekerheid willen: zeker weten dat je oude huis verkocht wordt en zeker weten dat je nieuwe huis perfect is en zeker weten dat je geen dubbele lasten hebt... Tsja, dat is too good to be true over het algemeen.
ik denk ook dat dat beangstigend is voor ze, al vraag ik me af of ze überhaupt wel de financiëring rond zouden krijgen van een nieuw huis zolang hun eigen huis nog niet is verkocht. Of ze moeten met overbruggingshypotheken aan de slag oid.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon eerst een ander huis kopen dan hun huis verkopen. Dat is waar de markt op dit moment naar is. Ik denk dat ze best wel willen, maar dat ze het een beangstigend idee vinden dat ze mogelijk met twee huizen blijven zitten. En dat snap ik wel, ik vond het ook geen prettig risico. Maar zo is de markt nu eenmaal op dit moment: eerst kopen, dan verkopen. Het is in de meeste regio's veel lastiger om te vinden wat je zoekt dan om te verkopen wat je hebt.
Ja daar neigen we toch ook wel naar. Die onzekerheid is dan ook eigenlijk geen issue meer, want dan gaan we vanaf nu wel gewoon vol op nieuwe huizen en zien we dit dan meer als het backup-plan. En misschien eindigt het dan alsnog allemaal wel 'goed', dat zij binnen een maand iets hebben gevonden en we alsnog daar in zouden kunnen (mocht bijv het huis niets worden waar we nu wel serieus werk van gaan maken).quote:Ik heb het afgelopen jaar Funda bijgehouden en sinds we ons huis hebben gekocht heb ik niet één ander huis gevonden dat aan onze wensen voldeed en binnen ons budget lag. Omdat het aanbod zo krap is zou ik op hun nieuwe aanbod ingaan, Lunatic. Tenzij je de onzekerheid echt niet meer trekt.
Ik zou er nog even heel goed de overeenkomst op na moeten slaan maar we zouden inderdaad nog in een rare en spannende overlap kunnen zitten als we allebei met een huis bezig zijn. Ik weet alleen even niet zo gauw of het een getekende overeenkomst is dat voldoende is, ofwel de financiëring rond (misschien zelfs dat een geaccepteerd bod genoeg zou zijn om er onderuit te komen, maar hiervoor geldt natuurlijk ook dat je pas je oude schoenen weg wilt gooien als je zeker weet dat je nieuwe hebt, en dat is wanneer de financiëring rond is. Dus denk dat een getekende overeenkomst het minimale is.).quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:27 schreef Burdie het volgende:
Wanneer wordt het van hun kan gezien 'definitief' dan, Luna? Als zij zeggen: "wij hebben een ander huis gevonden", kunnen jullie dan nog zeggen: "wij hebben gisteren een veel toffer huis gezien dus adieu"?
Dat is niet zo'n punt, daar heb je taxaties voor.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:25 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
ik denk ook dat dat beangstigend is voor ze, al vraag ik me af of ze überhaupt wel de financiëring rond zouden krijgen van een nieuw huis zolang hun eigen huis nog niet is verkocht. Of ze moeten met overbruggingshypotheken aan de slag oid.
Precies, je kunt er altijd nog onderuit als je iets beters vindt. En intussen blijven de voorwaarden (bijvoorbeeld de prijs) hetzelfde? Dat is voor jullie best gunstig, lijkt me?quote:Ja daar neigen we toch ook wel naar. Die onzekerheid is dan ook eigenlijk geen issue meer, want dan gaan we vanaf nu wel gewoon vol op nieuwe huizen en zien we dit dan meer als het backup-plan. En misschien eindigt het dan alsnog allemaal wel 'goed', dat zij binnen een maand iets hebben gevonden en we alsnog daar in zouden kunnen (mocht bijv het huis niets worden waar we nu wel serieus werk van gaan maken).
Klopt.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n punt, daar heb je taxaties voor.
[..]
Precies, je kunt er altijd nog onderuit als je iets beters vindt. En intussen blijven de voorwaarden (bijvoorbeeld de prijs) hetzelfde? Dat is voor jullie best gunstig, lijkt me?
Ooit lach je erom, LuNaTiC. Het is nu alleen verdomd vervelend allemaal.quote:
Ja daar ben ik ook wel van overtuigd, uiteindelijk vinden we echt wel iets en lachen we erom, chillend op onze bank/loungeset in de tuin onder het genot van een speciaalbiertje en wijntjequote:Op woensdag 3 juli 2019 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ooit lach je erom, LuNaTiC. Het is nu alleen verdomd vervelend allemaal.
Sinds de aankoop van ons huidige huis heb ik de "nieuw resultaat"-functie niet uitgezet. Er is gewoon nauwelijks aanbod meer (laatste mail is van 2 maanden geleden), en als er wat aangeboden wordt is het 1) veel duurder, 2) past niet bij onze wensen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen jaar Funda bijgehouden en sinds we ons huis hebben gekocht heb ik niet één ander huis gevonden dat aan onze wensen voldeed en binnen ons budget lag.
Destijds om pressie te zetten ja (nouja niet dat we zeker gingen bieden maar dat het wel een zeer serieuze optie was nu). Om ze toch te bewegen met onze voorwaarden mee te bewegen. Nu is het echter zo dat we dus toch de kriebels voor het andere huis hebben gekregen en dat maakt het ingewikkeld. Achteraf misschien niet handig geweest maar dat is dan de gok die we namen... voor hetzelfde geld waren ze wel akkoord en was die hele tweede bezichtiging niet ingepland en de kriebels niet verder ontwikkeld.quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Heb je ze verteld dat je op een ander huis gaat bieden dan
ze gaan tijdelijk in je huidige huis wonenquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:30 schreef LuNaTiC het volgende:
The soap continues: krijg net een appje dat ze (verkoopster) me toch even wilt spreken maandag: 'ze hebben misschien een idee'![]()
Haha ja woningruil zaten we ook aan te denkenquote:Op donderdag 4 juli 2019 23:20 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ze gaan tijdelijk in je huidige huis wonen
Dit zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ze laten jullie het alvast kopen en dan gaan zij het van jullie huren
hmmmm daar had ik nog niet eens aan gedacht!quote:Op vrijdag 5 juli 2019 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Dat lijkt me inderdaad ook nog wel heel erg spannend aangezien huurders wel erg veel rechten hebben in Nederland...quote:Op vrijdag 5 juli 2019 07:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit zou me niet verbazen.
Niet doen trouwens, daar zitten zoveel haken en ogen aan.
Hier zet ik ook mijn geld op in!quote:Op vrijdag 5 juli 2019 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
En natuurlijk is dat hun goed recht, maar het is aan jullie in hoeverre jullie bereid zijn daar jullie medewerking aan te verlenen. Ik begrijp zeker wel dat wanneer je denkt je droomhuis gevonden te hebben, dat je er wat voor over hebt om dat te krijgen. Ik kan me ook voorstellen dat er grenzen zijn voor jullie. Kunnen en willen jullie nog langer wachten, prima, zo niet, einde verhaal. Denken ze echt dat er nog meer mensen zijn die onder deze zelfde voorwaarden zullen willen kopen? Hoe courant is het huis?quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:35 schreef LuNaTiC het volgende:
nog even met collega/verkoopster over gebabbeld, en ze was heel standvastig. 3 of 6 maanden extra erbij, zou ook niets voor ze doen. Ze willen gewoon pertinent niet 2 keer verhuizen dus echt vasthouden aan deze voorwaarden. Zelfs als wij nu niet zouden verlengen (wat we dus wel gaan doen), zou ze het terug in de verkoop doen (/in de verkoop laten), en dan net zo lang tot er nieuwe kopers zijn die ook akkoord gaan met diezelfde voorwaarden. Ze willen er echt weg, ze willen het echt verkopen en iets nieuws, maar weigeren gewoon het risico te nemen dat ze ofwel met 2 hypotheken zitten ofwel dat ze tijdelijk moeten gaan huren. En daar zijn ze dus ook bereid de tijd voor te nemen.
Dat niet alleen, je hypotheekbank zal het een probleem vinden, en wat als de hut afbrandt?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 07:20 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
hmmmm daar had ik nog niet eens aan gedacht!
[..]
Dat lijkt me inderdaad ook nog wel heel erg spannend aangezien huurders wel erg veel rechten hebben in Nederland...
Sowieso neemt het de urgentie voor hen ook niet weg, en kan het zo nog superlang duren (als er geen einddatum op zit, en dat willen ze niet). (al voelt huren misschien voor hen als geld weggooien en is dat dan de stok achter de deur)
Ja, het neemt wel de onzekerheid weg bij ons dat het misschien nog steeds afketst, dat zal ze dan wel zeggen.
Maar goed, even afwachten.
Dat vind ik moeilijk te bepalen aangezien we er destijds vroeg bij waren, maar ik denk wel dat er niet toen in die korte tijd niet veel belangstelling was (waarom is dan de vraag, wíj waren er uiteraard wel erg gecharmeerd van) en dat we er onder de vraagprijs vrij soepel heen en weer eruit waren gekomen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
LuNaTiC, vraag: is het huis zo moeilijk verkoopbaar dat ze jullie graag als koper willen houden?
Dat laatste is denk ik inmiddels wel bijgesteld; anders zouden ze nu niet met een laatste 'stuiptrekking' komen. Al moeten we dus even afwachten wat het idee is. Maar denk wel dat er iets gaat komen om te voorkomen dat wij toch voor het andere huis gaan nu en dat zij zijn verzekerd van het verkoop van het huis. In welke constructie dan ook.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:28 schreef miss_sly het volgende:
Je zegt hier:
[..]
En natuurlijk is dat hun goed recht, maar het is aan jullie in hoeverre jullie bereid zijn daar jullie medewerking aan te verlenen. Ik begrijp zeker wel dat wanneer je denkt je droomhuis gevonden te hebben, dat je er wat voor over hebt om dat te krijgen. Ik kan me ook voorstellen dat er grenzen zijn voor jullie. Kunnen en willen jullie nog langer wachten, prima, zo niet, einde verhaal. Denken ze echt dat er nog meer mensen zijn die onder deze zelfde voorwaarden zullen willen kopen? Hoe courant is het huis?
Thanks voor de toelichting, is heel waardevol om dit soort dingen mee te nemen. Ik zit eigenlijk helemaal niet op al die regelshit in het algemeen te wachten, en dit soort risico's maken het er niet aantrekkelijker op. En wat je zegt, een hypotheekverstrekker gaat er ook niet zomaar mee akkoord en we gaan dat soort dingen ook niet 'off the books' doen. Dus bij voorbaat zal het geen optie zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, je hypotheekbank zal het een probleem vinden, en wat als de hut afbrandt?
Bij ons speelde die overweging bij de verkoop van mijn mans huis in 2013, en toen ging het om de kopers er vast te laten wonen door hen het te laten huren (notaris had lopen prutsen waardoor de datum overdracht in gevaar kwam, en zij in de problemen kwamen omdat de huur van hun appartement al opgezegd was).
Onze verkoopmakelaar adviseerde absoluut tegen, omdat daar gewoon teveel ellende bij om de hoek kan komen, en dat was op het toppunt van de huizencrisis.
Ik snap even niet wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:40 schreef avotar het volgende:
Kun je er zo makkelijk onderuit?
Ik neem aan dat jullie een voorbehoud hebben in het koopcontract?
Als je toch een ander huis hebt, drijf de boel op de spits en check ondertussen bij je rechtsbijstand hoe je dit moet aanpakken. Dan sla je er wellicht nog een slaatje uit ook.
Wanneer heb je gekocht? Dit is toch al zo qua meten sinds jaar en dag?quote:Op zondag 7 juli 2019 17:17 schreef Fazzoletti het volgende:
Ruimte onder schuine dak, meten vanaf binnen/buitenmuren. En schuur meegenomen in de woonruimte denken we...![]()
Hoe hebben jullie dat niet gezien toen je het kocht?quote:Op zondag 7 juli 2019 15:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Onze voorpret is even ver te zoekenAfgelopen week zijn de foto’s gemaakt en is het huis opgemeten. We kochten het met 104 m2 en nu met nieuwe meet normen komt het op 78. Gewoon 25m2 verdampt
Ben bang dat dat de vraagprijs dus ook wel erg zal drukken, halen we straks ondanks deze piek in prijzen, niet eens onze kosten koper er uit
Het heeft wel even fors effect op de prijzen per m2quote:Op zondag 7 juli 2019 18:30 schreef Myraela het volgende:
Maar als het puur nieuwe normen zijn, dan zal dat toch voor veel meer huizen zo zijn? Doet het dan wel echt zoveel met de prijs? Het huis blijft hetzelfde.
Er wordt hier idd gerekend net prijzen per m2. Dat de normen veranderd waren wisten we wel, maar we hadden niet verwacht dat het zo’n grote impact zou hebbenquote:Op zondag 7 juli 2019 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het heeft wel even fors effect op de prijzen per m2
Nou, het leest alsof jullie een voorlopig koopcontract hebben getekend.quote:
Oh zo. Ja dan denk ik dat je een stukje voorhistorie hebt gemist, maar er zit bij het voorlopig koopcontract een extra clausule in dat wij er vanaf kunnen als wij een ander huis hebben gevonden binnen die periode van dat koopcontract (4 maanden). Zij zouden van de clausule af kunnen komen na het aflopen ervan, dus als ze nog geen ander huis hebben gevonden.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:25 schreef avotar het volgende:
[..]
Nou, het leest alsof jullie een voorlopig koopcontract hebben getekend.
Ik vraag me af hoe makkelijk je er zelf onderuit kunt komen.
En ik vraag me af in hoeverre de verkopers dat kunnen. En als ze dat wel kunnen, of er geen boete aan vast zit en jullie er in elk geval daardoor een leuk bedrag aan over kunnen houden.
Klopt, we zitten nu wel in de drivers seat en dat is wel lekker. Als dit nieuwe huis niet gaat lukken komen we helaas wel weer in de oude situatie terecht natuurlijk, maar dat is dan niet anders. Dat 'idee/aanbod' om het bod op te hogen geldt straks ook nog wel tijdens die verlenging maar dan moet met name mijn vriendin wel héél erg ongeduldig worden en haar principes laten varen om dat te doen. Maar dat zien we dan wel weerquote:Op maandag 8 juli 2019 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt voornamelijk als een win-win voor jullie nu.
Of deur nummer 2, waar jullie vanmiddag gaan kijken met deur nummer 1 achter de hand.
Bod ophogen is natuurlijkDan hadden ze maar meer moeten vragen!
Ja groot is hij zeker !quote:Op maandag 8 juli 2019 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Poeh, flinke woning !
Recent nog een nieuwe keuken ingezet zie ik..
Congratz ! Hoe lang heeft het te koop gestaan ?quote:Op maandag 8 juli 2019 22:53 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Wow, wij hebben ons huis gewoon al verkocht (onder voorbehoud), niet verwacht dat zo snel zou gaan!
Financiering van ons nieuwe huis is helaas nog steeds niet klaar. Vandaag weer gebeld en de adviseur heeft contact gehad met de bank. Ons dossier staat voor morgen op de planning om door beide “commissies” gekeurd te worden. En als dat klaar is kan het snel gaan... helaas geen bindend antwoord. Morgen maar weer bellen.
De plinten in de keuken zien er vreemd uit? Wat kan daar in godsnaam bouwtechnisch aan mankeren?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 07:14 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ja groot is hij zeker !
Is recent gerenoveerd maar ik ben heel benieuwd naar de keuring.. vind die plinten in de keuken er vreemd uit zien, maar goed wij gaan het meemaken vanmiddag, als er niks geks is dan gaan wij het doen
Alsof ze nat zijn geweest ofzo i kweet het niet, gaan het zien het zal wel meevallen !quote:Op dinsdag 9 juli 2019 07:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De plinten in de keuken zien er vreemd uit? Wat kan daar in godsnaam bouwtechnisch aan mankeren?
Verder: ziet er uit als een mooi statig huis! Ga je hier nu wel langer blijven trouwens?
Ik zou toch ietwat huiverig zijn als een vrijstaande grote woning en ook nog eens recent gerenoveerd voor een dergelijke prijs te koop (ik ken de woning van Funda) is in deze tijd. Diegene die een bouwtechnische keuring uitvoert kan ook niet onder de tegels kijken naar de staat van het hout (neem aan dat in zo'n oude woning de vloeren van hout (balken) zijn ipv beton). Als het een ex-huurwoning betreft waar de eigenaar niet zelf in heeft gewoond zou ik nog eens extra alert zijn tijdens de keuring. Je zou niet de eerste zijn die een prachtig gerenoveerde woning koopt en de ellende pas zichtbaar wordt als het te laat is (ik spreek uit ervaringquote:
Geweldig wel dat aanbod... oh, je kijkt ook naar veel duurdere huizen? Misschien kun je dan ook wel wat meer betalen voor ons huis, terwijl we al een prijs afgesproken hadden.quote:Op maandag 8 juli 2019 13:20 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Klopt, we zitten nu wel in de drivers seat en dat is wel lekker. Als dit nieuwe huis niet gaat lukken komen we helaas wel weer in de oude situatie terecht natuurlijk, maar dat is dan niet anders. Dat 'idee/aanbod' om het bod op te hogen geldt straks ook nog wel tijdens die verlenging maar dan moet met name mijn vriendin wel héél erg ongeduldig worden en haar principes laten varen om dat te doen. Maar dat zien we dan wel weer
Wij gaan er inderdaad naartoe met het idee van misschien te mooi om waar te zijn, maar wie weet.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:03 schreef Zomersproet29 het volgende:
[..]
Ik zou toch ietwat huiverig zijn als een vrijstaande grote woning en ook nog eens recent gerenoveerd voor een dergelijke prijs te koop (ik ken de woning van Funda) is in deze tijd. Diegene die een bouwtechnische keuring uitvoert kan ook niet onder de tegels kijken naar de staat van het hout (neem aan dat in zo'n oude woning de vloeren van hout (balken) zijn ipv beton). Als het een ex-huurwoning betreft waar de eigenaar niet zelf in heeft gewoond zou ik nog eens extra alert zijn tijdens de keuring. Je zou niet de eerste zijn die een prachtig gerenoveerde woning koopt en de ellende pas zichtbaar wordt als het te laat is (ik spreek uit ervaring). Jong en onervaren als ik was tekende ik het contract zonder te weten dat je met een door verkoper goed geformuleerde ouderdomsclausule en een niet-bewoners clausule (bijna) geen poot hebt om op te staan. Heel veel succes vanmiddag
Ja ik zou het zelf ook niet eens dúrven voorstellen in die positie. Maar toch wel mooi dat ze er voor zichzelf toch een spin aan weten te geven waardoor het ook in ons voordeel lijkt. Tsja, waarom een véél duurder huis kopen wat eigenlijk niet je nummer 1 optie is en als je nu even 15-40k er bovenop legt, dan wél gegarandeerd snel in je droomhuis kunnen intrekken!quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geweldig wel dat aanbod... oh, je kijkt ook naar veel duurdere huizen? Misschien kun je dan ook wel wat meer betalen voor ons huis, terwijl we al een prijs afgesproken hadden.
Man, man, man... hoe verzin je het?!
We waren er al gelukkig wel vrij snel bij, en het is toch een hoger segment hier wat minder snel loopt, vermoed ik. Daarnaast zitten er wat features in het huis wat sommige soort gezinnen misschien toch iets afschrikt. Met name het aantal slaapkamers (3, waarvan 2 behoorlijk klein), zal men misschien toch niet handig vinden. Voor ons geen probleem, we willen waarschijnlijk wel gezinsuitbreiding, maar het zal dan bij 1 blijven. Overigens is er nog wel een mogelijkheid tot uitbouw voor een extra slaapkamer mocht het er ooit van komen, dus dat kan ook nog wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:37 schreef bleiblei het volgende:
Wel relaxt als je de tijd hebt voor 2de bezichtigingen en biedstrategien. Hier zijn huizen dan al 4 keer van eigenaar gewisseld, als ze een beetje normaal zijn
.
Ik vind het ook heel brutaal! Hopelijk wordt het wat met het andere huis. Spannend!quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:35 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ja ik zou het zelf ook niet eens dúrven voorstellen in die positie.
Thanks! net mijn makelaar gesproken en hij gaat zo een eerste bod uitbrengen. Er waren nog geen andere biedingen tot nu toe, dus dat is voor ons gustig. Hij gaat zo nog even als 'makelaars onder elkaar' uit proberen te vissen wat een prijs is waar zij blij van worden, en op basis daarvan een reëel openingsbod doen. Hopelijk is dat voldoende om in onderhandelingen snel tot elkaar te komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel brutaal! Hopelijk wordt het wat met het andere huis. Spannend!
Als het allemaal zo soepel verloopt als we hopen dan zullen ze weer van vooraf aan moeten beginnen. Niet dat ik ze dat gun, ondanks alles, maar je kunt niet zeggen dat wij er ook niet alles aan gedaan hebben om het tot een goed einde te brengen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 15:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh my die verkopers denken dat ze nogal op een makkelijke positie zitten. Wat brutaal
Ik denk dat jullie meer dan je best gedaan hebbenquote:Op dinsdag 9 juli 2019 16:42 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Als het allemaal zo soepel verloopt als we hopen dan zullen ze weer van vooraf aan moeten beginnen. Niet dat ik ze dat gun, ondanks alles, maar je kunt niet zeggen dat wij er ook niet alles aan gedaan hebben om het tot een goed einde te brengen.
Aha. Er is dus wel degelijk een ander huis wat ze op het oog hebben. Maar dat is óf te duur voor ze. Of zij worden het ook niet eens over de verkoopprijs.quote:Op maandag 8 juli 2019 13:09 schreef LuNaTiC het volgende:
Net gesproken, het was uiteindelijk het scenario of wij misschien bereid waren ons bod op te hogen. Zodat zij dat andere huis wel konden kopen en wij dus hun huis ook zeker konden kopen.
Gezegd dat ik het zou overleggen maar gaan we natuurlijk niet doen. Gelukkig stond het helemaal los van het verlengen, dat wordt nu gewoon in orde gemaakt door de makelaars op de achtergrond. Ze vond het geen probleem dat wij op dat andere huis gingen bieden, als dat het werd, snapte ze het helemaal en even goede vrienden. Wordt het hem niet dan zitten we gewoon zonder risico in die 6 maanden verlenging en gaan we nog steeds verder kijken naar andere geschikte huizen. Vinden zij dan toch iets, dan gaan we nog steeds met goed gevoel voor hun huis en maken we daar iets heel moois van.
Het grappige was dat ze het wel heel erg bracht als een win-win situatie voor ons beiden. Ze had het blijkbaar zo geïnterpreteerd dat hun huis nog steeds onze absolute nr 1 optie en droomhuis was. En ze wist naar welk huis we nu gingen kijken. Die is een tonnetje duurder en ze dacht dus 'laat ik deze optie toch maar op tafel gooien, als die interpretatie klopt dan zou het zonde zijn als je een ton meer betaalt voor een huis wat je veel minder graag zou willen'. Of dat oprecht zo was bedacht weet ik natuurlijk niet, maar goed. En ook los van het feit dat we principieel niet hun verschil willen bijleggen natuurlijk.
Anyway, prima zo. Straks 2e keer kijken, strategie bespreken met onze aankoopmakelaar en er vol voor gaan. Lukt het niet, dan kijken we weer verder
Dat was helemaal geen geheim hoor, daar hebben we constant contact over gehad. Juist omdat we beiden belang hadden dat zij iets zouden vinden (en zolang zij dichtbij een overeenkomst waren, waren wij ook misschien minder geneigd verder te kijken, dus het was ook wel in hun belang om ons up-to-date te houden).quote:Op dinsdag 9 juli 2019 17:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Aha. Er is dus wel degelijk een ander huis wat ze op het oog hebben. Maar dat is óf te duur voor ze. Of zij worden het ook niet eens over de verkoopprijs.
Het viel mee !! Een lek in de leiding in badkamer 1 peanuts. En een scheur in de muur, worst case scenario ¤ 2000,00 om de oorzaak te herstellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:03 schreef Zomersproet29 het volgende:
[..]
Ik zou toch ietwat huiverig zijn als een vrijstaande grote woning en ook nog eens recent gerenoveerd voor een dergelijke prijs te koop (ik ken de woning van Funda) is in deze tijd. Diegene die een bouwtechnische keuring uitvoert kan ook niet onder de tegels kijken naar de staat van het hout (neem aan dat in zo'n oude woning de vloeren van hout (balken) zijn ipv beton). Als het een ex-huurwoning betreft waar de eigenaar niet zelf in heeft gewoond zou ik nog eens extra alert zijn tijdens de keuring. Je zou niet de eerste zijn die een prachtig gerenoveerde woning koopt en de ellende pas zichtbaar wordt als het te laat is (ik spreek uit ervaring). Jong en onervaren als ik was tekende ik het contract zonder te weten dat je met een door verkoper goed geformuleerde ouderdomsclausule en een niet-bewoners clausule (bijna) geen poot hebt om op te staan. Heel veel succes vanmiddag
Ah mooi man, dat is prima te (laten) doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:43 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Het viel mee !! Een lek in de leiding in badkamer 1 peanuts. En een scheur in de muur, worst case scenario ¤ 2000,00 om de oorzaak te herstellen.
Vooral dat laten ja haha. Nee, wij zijn happyquote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah mooi man, dat is prima te (laten) doen.
Zaterdag 29 juni op Funda, maandag ochtend 1 juli stonden er al 8 aanvragen voor bezichtigingen. Deze zijn woensdag ochtend en donderdagmiddag gepland. En woensdag heeft gelijk iemand een bod gedaan. Vrijdag volgde een 2e bod en hebben gisteren de keuze gemaakt. Donderdag tekenen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 07:17 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Congratz ! Hoe lang heeft het te koop gestaan ?
Top ! Heerlijk hè om te verhuizen in deze tijdquote:Op dinsdag 9 juli 2019 20:14 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
[..]
Zaterdag 29 juni op Funda, maandag ochtend 1 juli stonden er al 8 aanvragen voor bezichtigingen. Deze zijn woensdag ochtend en donderdagmiddag gepland. En woensdag heeft gelijk iemand een bod gedaan. Vrijdag volgde een 2e bod en hebben gisteren de keuze gemaakt. Donderdag tekenen.
Morgen verloopt de ontbindende voorwaarde financiering voor ons nieuwe huis en we hebben vandaag eindelijk de hypotheek offerte getekend!
haha ja daar kijk ik wel naar uitquote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nou dat vlot!! Gefeliciteerd!
Toch die mancave he
Oh wow, super!! Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Paar keer heen en weer geboden en bod geaccepteerd![]()
Zou het dan echt ineens allemaal nu eens soepel verlopen?
snel om tafel met adviseur om de financien te bespreken en rond te breien. Verkopers willen het liefst in december de overdracht dus we moeten even goed kijken hoe dat gaat uitkomen met de hypotheekoffertes. Geen probleem om dan te moeten wachten (nog beetje sparen in de tussentijd).
Dat valt echt mee zeg, super!quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:43 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Het viel mee !! Een lek in de leiding in badkamer 1 peanuts. En een scheur in de muur, worst case scenario ¤ 2000,00 om de oorzaak te herstellen.
Nice!quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Gefeliciteerd!!! Hele goede keuze om gewoon lekker verder te gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:34 schreef LuNaTiC het volgende:
snel om tafel met adviseur om de financien te bespreken en rond te breien. Verkopers willen het liefst in december de overdracht dus we moeten even goed kijken hoe dat gaat uitkomen met de hypotheekoffertes. Geen probleem om dan te moeten wachten (nog beetje sparen in de tussentijd).
Thanks! ik dacht even 'hoe weet jij...' maar het kwartje viel ondanks de vroegte en weinig slaap (niet piekeren, maar wel veel nadenken een soort van adrenalinerushje ofzoquote:Op woensdag 10 juli 2019 07:53 schreef bleiblei het volgende:
Gefeliciteerd! En tof huis ook. Vooral heel af. Kan je zo hup intrekken.
Haha, ja wist niet zeker of ik het erbij moest zetten, maar mijn link bij SQ leek mij obvious genoegquote:Op woensdag 10 juli 2019 07:53 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Thanks! ik dacht even 'hoe weet jij...' maar het kwartje viel ondanks de vroegte en weinig slaap (niet piekeren, maar wel veel nadenken een soort van adrenalinerushje ofzo) gelukkig snel
Ja was het ook zeker, was ook echt een split-secondquote:Op woensdag 10 juli 2019 08:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haha, ja wist niet zeker of ik het erbij moest zetten, maar mijn link bij SQ leek mij obvious genoeg.
Yep, heb er in de buurt gewoond.quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:30 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Maar jij bent een local ? Omdat je het pand kent ?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:34 schreef LuNaTiC het volgende:
dank dank!quote:
Zoektocht gestaakt. Ooit komt er iets op ons pad. Ik wil daar best voor naar de andere kant van het land. Hij niet. Dus als we onze eisen blijven houden moet er meer geld bij. En hij dus nog harder werkenquote:Op woensdag 10 juli 2019 14:33 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
dank dank!jullie nog verder aan het kijken of toch de zoektocht gestaakt na dat nieuwbouwproject?
Ik DM hem je even (uiteindelijk mag ie vast wel een keer publiek op FOK maar zolang het nog niet helemaal rond is, houd ik hem nog even voor mezelf en degenen die geïnteresseed zijn via DMquote:Op woensdag 10 juli 2019 14:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Zoektocht gestaakt. Ooit komt er iets op ons pad. Ik wil daar best voor naar de andere kant van het land. Hij niet. Dus als we onze eisen blijven houden moet er meer geld bij. En hij dus nog harder werken![]()
Linkje?
Snap ik!quote:Op woensdag 10 juli 2019 14:36 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik DM hem je even (uiteindelijk mag ie vast wel een keer publiek op FOK maar zolang het nog niet helemaal rond is, houd ik hem nog even voor mezelf en degenen die geïnteresseed zijn via DM#nojinx
)
Alles wat je nu ontdekt kunnen ze nog voor je oplevering in orde maken. Dus loop de boel kritisch en met je meerkeuze lijst door.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh wat fijn LuNaTic! Gefeliciteerd! Ik ben, na alle perikelen, ook wel heel benieuwd naar het huis dat jullie nu gaan kopen. Mag ik ook een dm
![]()
Wij hebben volgende week de vooroplevering, heeft iemand een idee in hoeverre dit verschilt van de daadwerkelijke oplevering? We hebben nu niemand mee van VEH maar ik begreep wel dat we nu samen met de opzichter al het hele huis door gaan lopen. Ik snap niet zo goed wat het verschil is met de officiële oplevering (ja, dat we nu niet de sleutels krijgen en nog naar de notaris moeten, dat is me duidelijk).
Ja, ik had net mn vraag weggehaaldquote:Op woensdag 10 juli 2019 18:22 schreef laziness het volgende:
[..]
Alles wat je nu ontdekt kunnen ze nog voor je oplevering in orde maken. Dus loop de boel kritisch en met je meerkeuze lijst door.
Degene die je bij de oplevering meeneemt kijkt vaak naar de details waar jij niet aan denkt.
Ze nam het verrassend sportief op. Ze begreep het helemaal, en was blij voor ons. Of dat ook echt zo is, weet ik niet, maar anders kan ze goed alsof doen. Dus fijn dat dit gedeelte afgewikkeld is, nu onze energie richten op de financiën. Aangezien de verkopers het liefst de overdracht in december willen, moeten we dus even goed kijken naar welke hypotheekverstrekker gaan ivm de geldigheidsduur van de offerte. Meeste zijn 3 maanden geldig en we hebben natuurlijk geen zin om 2 of 3 keer te moeten verlengen met een bereidstellingprovisie, dat is nog flink wat geld, en zou een beetje tegen het idee in gaan om nog ff flink te sparen tot we erin mogen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:49 schreef yinu het volgende:
@:LuNaTic, gefeliciteerd! Goede keuze denk ik. Ik ben benieuwd hoe de andere verkopers reageren...
Ik had je graag een linkje gestuurd maar kreeg vanochtend een mailtje dat ie al niet meer beschikbaar wasquote:Op woensdag 10 juli 2019 23:24 schreef yinu het volgende:
En zij hoopt natuurlijk ook dat ze een volgende koper wel zo gek krijgt om die extra 15-40.000 erin te stoppen...
Staat dat huis nog op Funda trouwens? Daar ben ik inmiddels ook wel heel benieuwd naar geworden.
Ja dat denk ik ook hoor. Ze had het er al over dat het nu waarschijnlijk toch een beetje komkommermaand zou worden met de vakanties en zo.quote:Op donderdag 11 juli 2019 07:27 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat ze het van de markt gehaald hebben om het over een paar maanden (als ze zelf wel een ander huis hebben) weer te koop te zetten.
Dat doet natuurlijk niets af aan de overeenkomst die jullie nog hebben.
tegenvallende bevallingquote:Op donderdag 11 juli 2019 08:53 schreef bleiblei het volgende:
Dat was 9 maanden negatieve energie inderdaad.
Als hij een bepaalde tijd van funda af is en hij er dan weer terug op komt, reset de teller van hoe lang een huis te koop staat. Wat positiever is voor je verkoopkansen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 07:27 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat ze het van de markt gehaald hebben om het over een paar maanden (als ze zelf wel een ander huis hebben) weer te koop te zetten.
Dat doet natuurlijk niets af aan de overeenkomst die jullie nog hebben.
Ook dat uiteraard, plus dat dan niet opvalt dat het voor 45K meer te koop staat.quote:Op donderdag 11 juli 2019 11:29 schreef avotar het volgende:
[..]
Als hij een bepaalde tijd van funda af is en hij er dan weer terug op komt, reset de teller van hoe lang een huis te koop staat. Wat positiever is voor je verkoopkansen.
Locatie is key op dit moment, maar dankzij de lage rente kunnen heel veel mensen veel duurder kopen dan ze bij een "gemiddelde" rente zouden kunnen doen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 12:17 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vraag me overigens echt af of het straks voor 40k meer erop gaat. Ik denk nl dat het wel meevalt met die animo die ze zei te hebben gehad, en het is het huis gewoon niet waard. Maarja, je weet nooit hoe de markt zo weer is en wat de gek er voor geeft. Maar dan zul je wel op andere voorwaarden wat moeten inbinden
Nou dat, en ook zie je toch zelfs in deze markt en in deze regio (ik zit in dezelfde buurt) dat huizen die op de een of andere manier 'besmet' zijn geraakt, bijvoorbeeld door een rare indeling, onhandige voorwaarden of te hoge vraagprijs, minder snel verkocht worden. De markt is klein en alle kopers weten wel wat er in hun regio en budget voorhanden is. Dus als er ergens een smetje aanzit blijft iedereen er weg, lijkt het wel.quote:Op donderdag 11 juli 2019 12:17 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vraag me overigens echt af of het straks voor 40k meer erop gaat. Ik denk nl dat het wel meevalt met die animo die ze zei te hebben gehad, en het is het huis gewoon niet waard. Maarja, je weet nooit hoe de markt zo weer is en wat de gek er voor geeft. Maar dan zul je wel op andere voorwaarden wat moeten inbinden
Ga er zo precies mogelijk doorheen. Wij hadden daardoor uiteindelijk 0 opleverpunten omdat alles al was opgelostquote:Op woensdag 10 juli 2019 18:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, ik had net mn vraag weggehaald, kreeg net via de groepsapp door dat we bij de vooroplevering zelf met een iPad het huis doorlopen en dan 2 weken later nog officieel met de opzichter. En snap idd dat ze dan nog dingen kunnen aanpakken. Ik ben benieuwd!
Ja, zeker. We hebben vorige kijkdagen alles ook al heel goed bekeken. Al het meerwerk klopt en alles zag er de laatste x al supernetjes uit, dat was 2 maanden terug. We hebben tot nu toe 2 punten die ze nog moeten aanpakken, de meterkastdeur is enigszins krom en er zit een beschadiging in het kozijn van de openslaande deuren. Ben benieuwd of we nog meer tegenkomen. Hoorde van de anderen in het project dat ze maar weinig geks zijn tegengekomen, sommigen hadden ook geen opleverpunten. Verschillende mensen van VEH gaven ook aan dat de kwaliteit van de bouw erg goed is. Dat is erg fijnquote:Op vrijdag 12 juli 2019 07:46 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ga er zo precies mogelijk doorheen. Wij hadden daardoor uiteindelijk 0 opleverpunten omdat alles al was opgelosten inmiddels een half jaar later hebben we ook niks meer gevonden
20% van de klanten zorgt voor 80% van het werk, en dat zal ook voor in het openbaar klagen zo zijn; mensen hebben een minder groot belang bij complimenten dan bij klachten.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:44 schreef LuNaTiC het volgende:
klinkt heel zeldzaam als je al die horrorverhalen hoort inderdaadOf zou je de succesnummers gewoon veel minder horen?
NewBouw is onze bouwer. Ik weet niet of dat dezelfde is als bij jullie, dacht van niet?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Jij had toch dezelfde bouwer als wij hebben?
Fijn dat het zo lekker loopt!
Er zit alweer een deel van het plafond in. Ze waren er allemaal uit.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Oh maar dat valt nog best mee moblo! Er zitten nog plafonds in
Ooh! Alweer aan het opbouwenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zit alweer een deel van het plafond in. Ze waren er allemaal uit.
Het terug in elkaar zetten is begonnen...
Voor 80% tot zover.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat is een flinke verbouwing. Verloopt alles volgens plan?
Wow, flinke verbouwing! Ben benieuwd hoe het gaat worden. Heb je een voor- en na plattegrondje?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zit alweer een deel van het plafond in. Ze waren er allemaal uit.
Het terug in elkaar zetten is begonnen...
Nog niet! We hebben wat 3D planning gedaan in Sketchup. Dat is't, maar we kunnen binnenkort wat advies gebruiken dus zal dan wel wat meer posten!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:10 schreef Chell het volgende:
[..]
Wow, flinke verbouwing! Ben benieuwd hoe het gaat worden. Heb je een voor- en na plattegrondje?
Ik woon in een nieuwbouwwijk met inmiddels 1000 woningen en het meeste gebouwd door Dura.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:06 schreef Chell het volgende:
Wat fijn dat het zo soepel loopt Tante_Soesa!
Bij een collega die onlangs de oplevering had waren er 68 punten, waaronder echt wel grote dingen (diverse ramen die vervangen moesten worden, zonnepanelen die stuk waren, schoorsteen scheef). Het kan dus ook echt anders. Jammer dat mijn collega dezelfde bouwer heeft als ons nieuwe huis heeft
Thanks! Je hebt een dm!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:04 schreef Tarni het volgende:
@:lunatic ik heb even bijgelezen maar: jaaaaa! Gefelicteerd met jullie woning die jullie ook daadwerkelijk kunne gaan betrekkenRazend benieuwd naar foto's/filmpjes/ linkjes
Jaloers op je floorplanner skills. Wij zijn er beide zo slecht in dat we niet verder komenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:03 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Thanks! Je hebt een dm!
Ben al druk bezig met inrichten in floorplanner. Mijn mancave opzet
Komt nog een tafeltennistafeltop voor op de pooltafel. Lege ruimte wordt een bijkeukentje. Kleine ronde tafel is een pokertafel dus het pokerhol/gameroom.
Mn vriendin wil eigenlijk nog een airhockeytafel maar dat gaat dan ten koste van tafelvortbal en photoplay
[ afbeelding ]
ik ga weer eens kijken Sketchup bleek ok niet te doen. Nu ben ik weg een totaaldebiel hoor. Dus kan aan mij liggenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:29 schreef LuNaTiC het volgende:
het wijst zich redelijk vanzelf! ze hebben overigens een hele goede, duidelijk tutorial in pdf waarbij je de basics kan doen. Dat scheelt al een hoop. Bijv door met een onderlegger te beginnen, dus gewoon plattegrondje van funda. Daar kun je dan heel snel de ruimtes, muren etc overheen overtrekken.
Tig floorplanner tutorials later kan ik zeggen: ik heb het gemasterdquote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:01 schreef Tarni het volgende:
[..]
ik ga weer eens kijken Sketchup bleek ok niet te doen. Nu ben ik weg een totaaldebiel hoor. Dus kan aan mij liggen
Ik heb de mazzel met mijn blokkendoosquote:Op zondag 14 juli 2019 12:49 schreef LuNaTiC het volgende:
Nice! Zie je, het valt best mee als je de belangrijkste dingen kent. Alleen schuine daken, dakkapellen etc zijn wel tricky vind ik.
Voor:quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:10 schreef Chell het volgende:
[..]
Wow, flinke verbouwing! Ben benieuwd hoe het gaat worden. Heb je een voor- en na plattegrondje?
Dat is wel een echt luxeprobleemquote:Op maandag 15 juli 2019 10:00 schreef Tarni het volgende:
[..]
Ik heb de mazzel met mijn blokkendoos![]()
Kom er nu wel achter dat het inrichten nog best een uitdaging is. Beneden is straks een een enorme U vorm en met 1 gedeelte van de u heb ik geen idee wat ik moet. Keuken/speelplek/boekenkast/hangplek + TV is al gecoverd maar dan hou ik nog een heel stuk over
Extra zithoek? Eentje voor TV/gamen en eentje zonder dat soort prikkels om lekker te lezen enzo?quote:Op maandag 15 juli 2019 10:00 schreef Tarni het volgende:
[..]
Ik heb de mazzel met mijn blokkendoos![]()
Kom er nu wel achter dat het inrichten nog best een uitdaging is. Beneden is straks een een enorme U vorm en met 1 gedeelte van de u heb ik geen idee wat ik moet. Keuken/speelplek/boekenkast/hangplek + TV is al gecoverd maar dan hou ik nog een heel stuk over
Doe misschien later toch even een topic voor wat input en ideeën, maar het maakt zo'n ontzettend groot verschil, nu al, en dan is het nog helemaal leeg.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:56 schreef Chell het volgende:
Dat wordt wel echt een flinke verbetering qua indeling. Nice! Zo heerlijk Engels al die hokjes, maar zo'n grote ruimte is toch veel fijner.
Onderzoek vooral de kwaliteit en vakmanschap van de hypotheekadviseur. Je kunt ze in twee groepen verdelen.quote:Op maandag 15 juli 2019 10:33 schreef LuNaTiC het volgende:
Luxeproblemen
Hier vandaag koopovereenkomst binnengekregen. Taxateur gevonden en vanavond gesprek met hypotheekadviseur. Komt zo steeds meer in een stroomversnelling allemaal
Ik denk dat het zo iets gaat worden. Het is ook het gedeelte van de kamer met de grootste open haard + mooiste uitzicht dus een plek om te lezen zou wel kunnen. Maar hoe ik dat dan moet indelen is nog even de vraag.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:29 schreef Chell het volgende:
[..]
Extra zithoek? Eentje voor TV/gamen en eentje zonder dat soort prikkels om lekker te lezen enzo?
Heerlijke luxe problemen toch! Ik zou twee zithoeken echt wel fijn vinden, zelfs al zijn wij maar met z'n tweetjes. Kan mijn lief lekker schietknaloorlogherriefilms kijken en ik rustig lezen.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:57 schreef Tarni het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo iets gaat worden. Het is ook het gedeelte van de kamer met de grootste open haard + mooiste uitzicht dus een plek om te lezen zou wel kunnen. Maar hoe ik dat dan moet indelen is nog even de vraag.
Serieuze luxe problemen trouwens. Ik besef me dat heel goed.
whehehe.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
die haard staat daar eigenlijk gewoon kut, dat wel
TV kijken...bestaat dat nog?quote:Op maandag 15 juli 2019 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom plaats je je woonkamer in zo'n doorgangetje en niet gewoon lekker daar in die lichte open hoek? Zoals het nu staat is er ook maar 1 modus en dat is met je snufferd voor de TV, mij zou dat niet aanspreken![]()
Ik heb zelf dus een aparte TV-zone en een aparte zithoek gemaakt, zodat je als je in gesprek bent met elkaar, elkaar kunt aankijken, en als je TV wil kijken voor de TV gaat zitten
mijn laatste keer was augustus 2014.quote:
Je hebt veel ruimte en het eerste wat je doet is je meubels tegen zijkanten aan plaatsen. Dat is zonde! Ik zou eens beginnen om een bank los in de ruimte links onderin te zetten (met grote ramen en uitzicht op het water) en de tafel haaks op het eiland te plaatsen.quote:Op maandag 15 juli 2019 13:23 schreef Tarni het volgende:
Ik heb hem nu even helemaal leeg gemaakt om maximaal te profiteren van jullie inzichten![]()
Zal hem later nog x uploaden met onze meubels er in die we hebben en mijn idee so far.
De ramen in de hoek geplaatst links onderin zijn van vloer tot plafond. Deze kijken uit over het water. De ramen in het middenstuk zijn vanaf 90cm tot plafond en kijken uit op de tuin. Dat grijze blok in een open haard, aan beide kanten open.
[ afbeelding ]
Dit is wat ik nu heb met onze huidige meubels.
[ afbeelding ]
+1!quote:Op maandag 15 juli 2019 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt veel ruimte en het eerste wat je doet is je meubels tegen zijkanten aan plaatsen. Dat is zonde! Ik zou eens beginnen om een bank los in de ruimte links onderin te zetten (met grote ramen en uitzicht op het water) en de tafel haaks op het eiland te plaatsen.
Wat is dat kleinste hokje midden op je plattegrond?quote:Op maandag 15 juli 2019 13:23 schreef Tarni het volgende:
Ik heb hem nu even helemaal leeg gemaakt om maximaal te profiteren van jullie inzichten![]()
Zal hem later nog x uploaden met onze meubels er in die we hebben en mijn idee so far.
De ramen in de hoek geplaatst links onderin zijn van vloer tot plafond. Deze kijken uit over het water. De ramen in het middenstuk zijn vanaf 90cm tot plafond en kijken uit op de tuin. Dat grijze blok in een open haard, aan beide kanten open.
[ afbeelding ]
Dit is wat ik nu heb met onze huidige meubels.
[ afbeelding ]
Kijk tof. Dingen waar ik nooit aan zou denken. Ik weet niet zeker of ik je visie correct visualiseer, zal mijn best even doen. Ik heb trouwens ruim 60 planten. So yeah. Sowieso stamp ik het huis vol. Wil ook nog een kraamkamer met groeilampen hebben. Heb ik nu ookquote:Op maandag 15 juli 2019 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt veel ruimte en het eerste wat je doet is je meubels tegen zijkanten aan plaatsen. Dat is zonde! Ik zou eens beginnen om een bank los in de ruimte links onderin te zetten (met grote ramen en uitzicht op het water) en de tafel haaks op het eiland te plaatsen.
En weet je al zeker dat je een eetgedeelte wil maken van de plek waar nu de tafel staat? Je zou ook op de plek van de bank een lange tafel los in de ruimte kunnen zetten (dan profiteer je ook als je aan tafel zit van de open haard) en dan op de plek waar nu een tafel staat een kleinere, ronde tafel voor bijvoorbeeld ontbijt. De smalste doorgang zou dan de gamehoek kunnen worden. Als je van planten houdt, kun je bij de openslaande deuren links bovenin een oranjerie maken. Ik zou wat graag zo'n plek hebben om planten neer te zetten die in de winter buiten niet kunnen overleven (sinaasappels! citroenen!). En tja, dan staat de ruimte alweer vol.
Hangplantenquote:
Hoe vaak zet je die aan?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 07:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou dan voor 90 graden gaan. Je gaat toch ook niet met je rug naar de open haard zitten?
+1quote:Op dinsdag 16 juli 2019 07:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe vaak zet je die aan?
Je kunt ook een zomer- en winter opstelling overwegen. In de winter zoals het nu staat en in de zomer 180 graden gedraaid
Ja dit is een goede inderdaad. Ik ben vet goed geholpen iig. DANK!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 07:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe vaak zet je die aan?
Je kunt ook een zomer- en winter opstelling overwegen. In de winter zoals het nu staat en in de zomer 180 graden gedraaid
Nope geen notaris meer.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Vandaag de vooroplevering gehad van onze woningen en alles ziet er netjes uit. We hebben 12 punten genoteerd maar dat zijn bijna allemaal dingen als: kleine beschadiging in houten kozijn (moet opnieuw geschilderd), slot dakluik gaat zeer stroef (moet even naar gekeken worden, smeersel erin is waarschijnlijk genoeg) etc. Grootste punt was dat de zonnepanelen niet werkten, ze leken niet goed aangesloten. De opzichter ging hier meteen achteraan bellen dus dat zal snel gefixt zijn.
We zijn blij. Nog 13 dagen tot de oplevering! Stomme vraag; moet je bij nieuwbouw voor de daadwerkelijke oplevering nog naar de notaris? Of is het gewoon betalen, sleutels in ontvangst nemen en gaan? (We zijn bekend met de 5% regeling trouwens, maar zien hier geen noodzaak toe.)
Jullie zaten toch niet gisteren rond 13u bij de bank in Oers?quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:13 schreef Malteser het volgende:
Wat fijn Soesa! Dat is echt aftellen nu. Hopelijk worden alle punten netjes opgelost.
Wij hebben een bindende hypotheekofferte. Blij mee want ik werk op flexibele basis sinds februari dit jaar en we hebben een klein stukje overbrugging nodig maar alles is akkoord en getekend.
Nope.quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jullie zaten toch niet gisteren rond 13u bij de bank in Oers?
Spannend !! Wat voor type woning hebben jullie op het oog ?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:35 schreef LuNaTiC het volgende:
Lekker hoor!!
Maandag bouwkundige keuring én taxatie van ons nieuwe huis. Als er niets geks is met de keuring gaan we snel de koopovereenkomst tekenen. Als de taxatie afgerond is weten we ook wat we met de hypotheek kunnen doen en kan dat ook allemaal in gang worden gezet.
Intussen zijn we al wat meubelzaken afgegaan en is praktisch het hele huis al ingericht
Yep we zijn er allebei bij! Kwam er net nu achtet dat de taxatie precies op hetzelfde moment gaat gebeuren dus dat is wel grappig.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:41 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Spannend !! Wat voor type woning hebben jullie op het oog ?
Als de mogelijkheid daar is, ga mee met de keuring. al zijn het echt grote zeikers, je ziet wel het huis een keer goed met een deskundige.
Gisteren zijn er bij onze woning foto’s gemaakthopelijk snel op funda !
Hypotheek is besproken en er zijn geen beren op de weg. Woppaaa
Ze doen amper wat. Hadden vandaag klaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat gaat er mis?
En fijn, Fazz! linkje!!
Mooi zeg!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Ons huis staat nu ook op Funda, vind het super spannendDe eerste bezichtigingen staan al gepland voor komende week
![]()
Afgelopen week zijn we naar een ander huis gaan kijken, gisteren nog eens. Een bod gedaan (iets onder de vraagprijs) en dat is vandaag geaccepteerd![]()
![]()
Hopelijk gaat het met ons huis ook snel
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze doen amper wat. Hadden vandaag klaar moeten zijn.
Zijn niet klaar.
Mja.quote:Op donderdag 18 juli 2019 14:09 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nope.
Hoe gaat het bij jullie met bezichtigingen/verkoop?
Hoeveel haast heeft de kans op een succesvolle verkoop voor jullie? Wij hebben er na 4.5 week voor gekozen de prijs met bijna 6% te verlagen omdat het ons niet snel genoeg richting succes ging en we de aanloop vonden tegenvallen. Keuze voor deze prijswijziging werd bij ons hoofdzakelijk ingegeven door de naderende geboorte van onze dochter.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
[..]
Mja.
Sinds de plaatsing op funda elke week bezichtigingen gehad.
Op vorige week na. Maar toen waren we op vakantie. Dus dat was geluk bij ongeluk.
Deze week incl morgen 4 bezichtigingen. En vandaag was er een jong stel voor de 2e keer. Papa en mama waren vandaag mee gekomen. Ik heb geen idee of ze vandaag meerdere huizen voor de tweede keer gingen bekijken. Maar ze lijken wel enthousiast. Dan aankomende woensdag nog een bezichtiging. Dus op zich loopt het wel qua bezichtigingen. Maar nog geen bod gehad. Dus even kijken wat we nu doen. Even afwachten wat het stel van vandaag gaan doen en dat van morgen en dat van woensdag. En anders kijken of we een andere strategie in gaan zetten.
Nog even spannend dus maar het klinkt wel hoopvol!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
[..]
Mja.
Sinds de plaatsing op funda elke week bezichtigingen gehad.
Op vorige week na. Maar toen waren we op vakantie. Dus dat was geluk bij ongeluk.
Deze week incl morgen 4 bezichtigingen. En vandaag was er een jong stel voor de 2e keer. Papa en mama waren vandaag mee gekomen. Ik heb geen idee of ze vandaag meerdere huizen voor de tweede keer gingen bekijken. Maar ze lijken wel enthousiast. Dan aankomende woensdag nog een bezichtiging. Dus op zich loopt het wel qua bezichtigingen. Maar nog geen bod gehad. Dus even kijken wat we nu doen. Even afwachten wat het stel van vandaag gaan doen en dat van morgen en dat van woensdag. En anders kijken of we een andere strategie in gaan zetten.
We gaan half augustus naar de notaris voor de overdracht van ons nieuwe huis. Schoonouders blijven er dan nog wel wonen maar op die manier komt ‘het geld vrij uit de stenen’ zodat zij de bouw van hun nieuwe huis zonder hypotheek af kunnen ronden.quote:Op donderdag 18 juli 2019 14:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat fijn Malteser. Hoe is bij jullie de verdere planning?
Ik ga er van uit dat de opgegeven punten goed worden opgepakt. We gaan nu enorm af zitten tellen! Zin in!
Yes, dat is een mooie start!!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:31 schreef Fazzoletti het volgende:
update van de makelaar, er staan nu 14 bezichtigingen gepland voor volgende week
![]()
Dat voelt wel fijn
Dat is zuur.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze doen amper wat. Hadden vandaag klaar moeten zijn.
Zijn niet klaar.
Nogmaals, wat is jouw doel hier exact? Waarom deze hetze tegen moblo? Ik heb geen idee wie je bent of waar je vandaan komt, maar je verziekt dit prima topic behoorlijk. Whats in it for you? Vertel het me alsjeblieft, want ik tast volledig in het duister.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:27 schreef lighted het volgende:
aha.
oftewel, hier janken maar niks doen
gezien de vele dm's mag ik waarschijnlijk geen kritische noot plaatsen, maar, wat denk je dat hier blerren oplost?
kut voor je manquote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
Sarcasme is niet je ding zie ik.
Uiteraard hebben we ze gebeld, gesmst en de aannemer ook vanuit het buitenland. Geen gehoor.
Er wordt hier ook gewoon gediscussieerd hoor. Maar wat jij momenteel doet valt gewoon onder zuigen en dat weet je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:07 schreef lighted het volgende:
[..]
wat lul je nou?
een forum is toch voor discussie, of alleen applaus? bij de 1e kritische, sarcastische, uitdagende noot hangen er meteen 3 mods in mn inbox.. vertel mij dan wat het idee is van dit forum? dan oordeel ik vervolgens of ik in het keurslijf wil passen.
jaquote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Er wordt hier ook gewoon gediscussieerd hoor. Maar wat jij momenteel doet valt gewoon onder zuigen en dat weet je zelf ook wel.
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:15 schreef lighted het volgende:
[..]
wat zeiden ze aan de tel toen je belde ?
In hoeverre ga je met dit bericht een discussie aan dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:07 schreef lighted het volgende:
[..]
wat lul je nou?
een forum is toch voor discussie, of alleen applaus? bij de 1e kritische, sarcastische, uitdagende noot hangen er meteen 3 mods in mn inbox.. vertel mij dan wat het idee is van dit forum? dan oordeel ik vervolgens of ik in het keurslijf wil passen.
Het idee is/was om per 1 augustus de prijs aan te passen (wij gaan eind aug naar onze nieuwe woning). Maar we hebben zowaar een bod. En mogelijk gaan de mensen die vandaag kwamen kijken ook een bod doen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 08:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hoeveel haast heeft de kans op een succesvolle verkoop voor jullie? Wij hebben er na 4.5 week voor gekozen de prijs met bijna 6% te verlagen omdat het ons niet snel genoeg richting succes ging en we de aanloop vonden tegenvallen. Keuze voor deze prijswijziging werd bij ons hoofdzakelijk ingegeven door de naderende geboorte van onze dochter.
De mensen die ons huis een dag na de prijsaanpassing hebben bezichtigd deden een uurtje na de bezichtiging een bod waarbij ze de nieuwe vraagprijs boden. Als we ons huis langer voor de oude prijs te koop hadden laten staan hadden we er wellicht een hogere bedrag voor kunnen krijgen, echter was geen stress meer van bezichtigingen etc voor ons veel belangrijker.
Nicequote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het idee is/was om per 1 augustus de prijs aan te passen (wij gaan eind aug naar onze nieuwe woning). Maar we hebben zowaar een bod. En mogelijk gaan de mensen die vandaag kwamen kijken ook een bod doen.
Als je wilt zuigen ga je maar op de Keileweg staan.quote:
Ja hoor, maar we gaan wel nog een tegenbod doen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 21:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Goed bod ook Amaranta?
Hier stonden er vanochtend al geïnteresseerden in de tuinHet valt wel op dat mensen massaal naar binnen gaan gluren als er zo'n bord in je tuin staat
![]()
Staan ze al naar binnen te gluren??quote:Op zaterdag 20 juli 2019 21:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Goed bod ook Amaranta?
Hier stonden er vanochtend al geïnteresseerden in de tuinHet valt wel op dat mensen massaal naar binnen gaan gluren als er zo'n bord in je tuin staat
![]()
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het idee is/was om per 1 augustus de prijs aan te passen (wij gaan eind aug naar onze nieuwe woning). Maar we hebben zowaar een bod. En mogelijk gaan de mensen die vandaag kwamen kijken ook een bod doen.
Fijn!quote:Op maandag 22 juli 2019 14:58 schreef LuNaTiC het volgende:
Vandaag meegelopen met de bouwkundige keuring en de taxateur is langsgeweest.
Helaas zijn we er al snel achter dat sommige dingetjes die we zouden willen laten doen helaas niet in een bouwdepot af te vangen zijn. Oftewel die hele bouwdepot komt er niet en moet maar op termijn uit eigen zak (niet einde van de wereld maar had leuk geweest als het meteen mee kon).
Bouwkundige keuring was verder wel tiptop in orde dus gelijk terplekke daar het koopcontract getekend
Nu verkopers nog snel tekenen, einde week hopelijk taxatierapport af en dan kunnen we snel de financiering rond proberen te krijgen.
Weer een stapje dichterbij
Spannend! Is het een groot gat en denk je het te kunnen overbruggen naar tevredenheid? Voel je genoeg ruimte om het hard te spelen?quote:Op maandag 22 juli 2019 16:52 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben vandaag een tegenbod gedaan en zijn nu officieel in onderhandeling (denk ik)
Ik stuur je een Pmquote:Op maandag 22 juli 2019 17:22 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Spannend! Is het een groot gat en denk je het te kunnen overbruggen naar tevredenheid? Voel je genoeg ruimte om het hard te spelen?
Hè top dat de keuring goed is gegaan !!quote:Op maandag 22 juli 2019 14:58 schreef LuNaTiC het volgende:
Vandaag meegelopen met de bouwkundige keuring en de taxateur is langsgeweest.
Helaas zijn we er al snel achter dat sommige dingetjes die we zouden willen laten doen helaas niet in een bouwdepot af te vangen zijn. Oftewel die hele bouwdepot komt er niet en moet maar op termijn uit eigen zak (niet einde van de wereld maar had leuk geweest als het meteen mee kon).
Bouwkundige keuring was verder wel tiptop in orde dus gelijk terplekke daar het koopcontract getekend
Nu verkopers nog snel tekenen, einde week hopelijk taxatierapport af en dan kunnen we snel de financiering rond proberen te krijgen.
Weer een stapje dichterbij
Nou we hoopten een aantal zaken in een bouwdepot te kunnen zetten:quote:Op maandag 22 juli 2019 17:37 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Hè top dat de keuring goed is gegaan !!
Welke zaken passen er niet in het depot ?
Heb er ook wel een beetje ervaring meemiss kan ik je helpen ?
Bij de Rabobank krijg je ipv een depot het bedrag daadwerkelijk op je bankrekening gestort, zo kun je zelf bepalen wat je er mee doet (je hebt wel kans op een controle waarbij je facturen moet overleggen, maar kleine kans)
Rolluiken deur en verf gaan sowieso wel in een depot 100%quote:Op maandag 22 juli 2019 18:00 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Nou we hoopten een aantal zaken in een bouwdepot te kunnen zetten:
• onze keuken heeft een hele grote glazen schuifpui en grenst aan de tuin op het zuiden. Dat betekent dat daar flink de zon op gaat staan en het nogal heet wordt. Er is nu niets qua zonwering. We willen dus wel iets van een zonnescherm. Liefst zo'n pergola-achtige unit die ook wind- en regenbestendig is. Best nog wel een kostenpostje omdat ie al 7 m breed zal worden. Had fijn geweest om dat niet direct uit eigen zak te kopen maar mee te financieren via een depotje in de hypotheek
• zelfde geldt een beetje voor de master bedroom. Andere twee kamers hebben ze volledig voorzien van rolluiken dus dat verduistert super (zijn dan wel twee kinderkamers die ook op het zuiden liggen. Master bedroom grenst aan het noorden en ook twee ramen op oosten en westen maar daar is dus 0,0 zonwering, maar zelfs ook geen andere raamdecoratie. Sowieso wil ik het liefst pikkedonker dus eigenlijk wilde ik daar ook nog twee rolluiken en dan nog iets aan de binnenkant qua luxaflex (daar wordt een rolluik moeilijk vanwege driehoekige ramen, door de dakkappellen die daar staan.
• Wat potten verf voor de muren en speciale verf voor de trap
• Zwart stalen deur voor in de gang/woonkamer (vindt mn vriendin heel erg mooi)
• En optioneel nog een potje om een simpel keukentje te plaatsen in het souterrain bij de garage/mancave
Maar de taxateur zei eigenlijk meteen al dat de meeste van die dingen daar niet in kunnen. Ja misschien verf en heel misschien de deur maar hij adviseerde dan dat het wel erg dun werd en dat je dat maar beter uit eigen zak kon betalen.
Nahja dat gaan we dan maar doen. Zonwering voor slaapkamer is straks eerste prio, en de verf natuurlijk (is het geld ook weer niet). Grootste investering is de zonwering in de keuken maar we krijgen de sleutel in december dus voordat het straks zomer is dan sparen we daar wel weer voor (komt nog een eindejaarsuitkering van mijn vriendin aan en in mei dubbel vakantiegeld, dus we komen er vast wel uit)
Maar zo'n zonwering als wij in gedachten hebben, het lijkt me allemaal zo moeilijk meenemen als je het zo op maat laat maken. Ik heb het dan over zo'n unit:quote:Op maandag 22 juli 2019 18:35 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Rolluiken deur en verf gaan sowieso wel in een depot 100%
Alles wat je niet meeneemt (onroerende zaken) mag je opnemen in je bouwdepot !
Een zonwering of raambekleding valt hier inderdaad niet onder.
Oh zeker en dat gaat allemaal wel echt goed komen.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:24 schreef Stormqueen het volgende:
Haha, nee maar wat ik vind is ook werkelijk niet zo interessant, ik redeneerde vooral ook vanuit wat de bank waarschijnlijk vindt
Maar als dit je forever home is kun je nog even lekker een jaartje bijsparen en dan mooie zonwering aanleggen toch
Ooh ja, in mijn hoofd zeker wel. Tot je de sleutel krijgt en de realiteit in kickt. Maar tot die tijd is het heerlijk dagdromenquote:Op maandag 22 juli 2019 19:28 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Oh zeker en dat gaat allemaal wel echt goed komen.
Maarja, je wordt toch hebberig, nietwaar? Of ben ik de enige die dat heeft als je eenmaal begint? Zoveel mogelijk en zo snel als mogelijk?![]()
quote:
Dat verschilt misschien nogal per bank? Ik moest echt aangeven wat ik eventueel in een bouwdepot wou en alles wat in basis geen waardeverhoging met zich mee bracht mocht niet uit het bouwdepot worden gehaald.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:35 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Rolluiken deur en verf gaan sowieso wel in een depot 100%
Alles wat je niet meeneemt (onroerende zaken) mag je opnemen in je bouwdepot !
Een zonwering of raambekleding valt hier inderdaad niet onder.
Dat ziet ee redelijk onroerend uit ! Het moet inderdaad waardevermeerderend zijn en op een bepaald punt heeft een pand zijn maximale waarde behaalt, maar ik denk niet dat wij het over bedragen hebben van 50k, praat eens met je adviseur ik denk namelijk dat dit zeker te realiseren moet zijnquote:Op maandag 22 juli 2019 19:20 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Maar zo'n zonwering als wij in gedachten hebben, het lijkt me allemaal zo moeilijk meenemen als je het zo op maat laat maken. Ik heb het dan over zo'n unit:
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat als je dat eenmaal op maat hebt gemaakt, aan je huis hebt bevestigd, dat het je het niet zomaar ff meeneemt naar een ander huis. In die zin zie ik niet zo in wat nou het grote verschil is met een rolluik wat je ook op maat laat maken en bevestigen
maar goed, ik ben ook maar een simpleton.
Ik heb er niet heel lang over doorgevraagd maar er leek niet veel ruimte te zijn iig. En idd klopt he wel, als zo'n pergola hem niet wordt, dan is wat er overblijft ook niet zo spannend.
@:SQ dan verschillen we daarover van mening, ik snap wel dat jij dat zo vindt maar wij vinden het op de lasten zo weinig schelen dat het soms lekker is als je op korte termijn wat cash hebt en wat meer te besteden aan andere dingen (aangezien we eigenlijk zo'n beetje al onze meubelen nieuw kopen nu.Maar point taken en iedereen zit daar weer anders in. Het is ook geen ramp. Nu duurt het alleen wat langer, soit.
Hmmmz apart... vraag aan je adviseur om een verhoogde inschrijving (als je je hypotheek dan verhoogd hoef je niet opnieuw naar de notaris) als je dan eenmaal woont probeer je het gewoon nog een keer !quote:Op maandag 22 juli 2019 21:25 schreef LuNaTiC het volgende:
Ja onze adviseur daar hadden we het juist aan gevraagd wat mogelijk was en die heeft weer contact gehad van tevoren met die taxateur om hem zodanig te bewerken dat ie er evt wat mee kon in zn taxatierapport (blijf me nog steeds verbazen dat het zo soms blijkbaar werkt dat een taxateur gewoon een gewenst bedrag ophoest dat de koper goed uitkomt maar goed). Maar dat lijkt dus op niets uit te lopen toen ik het terloops aan hem vroeg. Kon ie niet verantwoorden in z’n rapport ofzo. Nahja.
Ik zou haar vandaag nog even een update sturen dus ik doe wel even verslag en vraag gewoon nog even of ze een slimmigheidje heeft. En anders is het echt geen ramp, dan sparen we later nog even door en dan komt het alsnog wel later goed.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:20 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Hmmmz apart... vraag aan je adviseur om een verhoogde inschrijving (als je je hypotheek dan verhoogd hoef je niet opnieuw naar de notaris) als je dan eenmaal woont probeer je het gewoon nog een keer !
Wij hadden dat we toen ineens weer dachten: wat is het ook wel een fijn huis! Zeker met goede foto's.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:21 schreef Nismo91 het volgende:
Onze woning staat op funda![]()
Blijft toch bijzonder om het voor het eerst te zien
Hoe is het bij jullie gisteren gegaan? Stucwerk klaar?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hadden dat we toen ineens weer dachten: wat is het ook wel een fijn huis! Zeker met goede foto's.
Tevreden met de foto's?
De woonkamer is iig klaar. Gang nog niet, maar kamer is het belangrijkste. Ook al een begin gemaakt met furfen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe is het bij jullie gisteren gegaan? Stucwerk klaar?
Wow, ik had er geloof ik een stuk of 12, vond ik al best veel, en gelukkig had ik er ook genoeg aan. Klinkt alsof je in een mooie luxepositie zit (hopelijk ook genoeg biedingen die hoog genoef zijn, daar draait het uiteindelijk omquote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Succes met de onderhandelingen Amaranta!
Mooie aanwinst voor je mancave Lunatic![]()
Vandaag 11 kijkers, vrijdag nog 14![]()
Jawel foto’s zijn prima, alleen de eerste foto is een beetje licht uitgevallen, maar netjes.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hadden dat we toen ineens weer dachten: wat is het ook wel een fijn huis! Zeker met goede foto's.
Tevreden met de foto's?
Fijn dat de woonkamer iig klaar is.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De woonkamer is iig klaar. Gang nog niet, maar kamer is het belangrijkste. Ook al een begin gemaakt met furfen.
Ja precies ! En er zit ook wel druk achter.. hebben al getekend voor een nieuw pandquote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:16 schreef LuNaTiC het volgende:
Lekker, succes iedereen met hun bezichtigingen! Altijd spannend als je dan weer dat aantal hoort. En al helemaal als je de biedingen straks hoor.
Eigenlijk is dat hele taxeren bij aankoopmoment een onzin verhaal. De marktwaarde heb je namelijk bewezen met je bod, meer was je niet bereidt te betalen en minder werd niet geaccepteerd door een verkoper. Vandaar dat een taxateur praktisch altijd rondom de transactieprijs uitkomt. Toeval?quote:Op maandag 22 juli 2019 21:25 schreef LuNaTiC het volgende:
Ja onze adviseur daar hadden we het juist aan gevraagd wat mogelijk was en die heeft weer contact gehad van tevoren met die taxateur om hem zodanig te bewerken dat ie er evt wat mee kon in zn taxatierapport (blijf me nog steeds verbazen dat het zo soms blijkbaar werkt dat een taxateur gewoon een gewenst bedrag ophoest dat de koper goed uitkomt maar goed). Maar dat lijkt dus op niets uit te lopen toen ik het terloops aan hem vroeg. Kon ie niet verantwoorden in z’n rapport ofzo. Nahja.
Alternatieve optie waar je misschien wel een bouwdepot voor kan krijgen omdat het echt niet verwijderbaar is: glas in de pui laten vervangen door warmtewerend glas (zit een IR filter in waardoor je wel het licht krijgt, maar niet de hitte). Maar het is de vraag of de bank dat als waardevermeerdering zal zien, en je hebt er niets aan als het regentquote:Op maandag 22 juli 2019 18:00 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Nou we hoopten een aantal zaken in een bouwdepot te kunnen zetten:
• onze keuken heeft een hele grote glazen schuifpui en grenst aan de tuin op het zuiden. Dat betekent dat daar flink de zon op gaat staan en het nogal heet wordt. Er is nu niets qua zonwering. We willen dus wel iets van een zonnescherm. Liefst zo'n pergola-achtige unit die ook wind- en regenbestendig is. Best nog wel een kostenpostje omdat ie al 7 m breed zal worden. Had fijn geweest om dat niet direct uit eigen zak te kopen maar mee te financieren via een depotje in de hypotheek
En is het ook niet zo dat een bank tegenwoordig minder financiert als het gaat om niet noodzakelijke verbouwingen? Van een prima functionerende keuken die niet jouw smaak is, zullen ze niet de verbouwing/vervanging financieren. Dus smaakgerelateerde en luxe aanpassingen kunnen je woongenot wellicht bevorderen, maar zijn niet noodzakelijk om behoorlijk te kunnen wonen. Zoiets had ik begrepen van de financieel adviseur.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:37 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat hele taxeren bij aankoopmoment een onzin verhaal. De marktwaarde heb je namelijk bewezen met je bod, meer was je niet bereidt te betalen en minder werd niet geaccepteerd door een verkoper. Vandaar dat een taxateur praktisch altijd rondom de transactieprijs uitkomt. Toeval?
Maar kan die taxateur niet twee waardes bepalen? Eentje as is en eentje met je voorgenomen verbeteringen? Dat laatste zou dan ruimte geven voor een depot. Zo is dat bij onze verbouwing wel gegaan toen. (Jaar geleden). Nu ga je natuurlijk niet echt hardcore verbouwen dus zal daar waarschijnlijk de nuance liggen. Zon zwarte stalen deur (erg mooi) is smaak gevoelig en zal niet altijd per definitie altijd leiden tot een meerwaarde ?
Geen idee, klinkt wel logisch. Bij ons zat er onder andere een tweede badkamer in de kostenopstelling maar daar is geen afslag voor smaakgevoeligheid gemaakt.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En is het ook niet zo dat een bank tegenwoordig minder financiert als het gaat om niet noodzakelijke verbouwingen? Van een prima functionerende keuken die niet jouw smaak is, zullen ze niet de verbouwing/vervanging financieren. Dus smaakgerelateerde en luxe aanpassingen kunnen je woongenot wellicht bevorderen, maar zijn niet noodzakelijk om behoorlijk te kunnen wonen. Zoiets had ik begrepen van de financieel adviseur.
Bepaalde delen wel, veel hoeken al gedaan, dus hopelijk eind deze week helemaal in de witte verf! Het begint langzaam ergens op te lijken.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat de woonkamer iig klaar is.
Al droog genoeg ook, om te verven?
Heb je daar een beetje ervaring mee ? Onze woning 2 maanden geleden laten stuken, toen gaan schilderen en voorstrijk gebruikt, slechtste keuze ooit !! Sommige muren zien er nog steeds niet uit vanwege die voorstrijkquote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bepaalde delen wel, veel hoeken al gedaan, dus hopelijk eind deze week helemaal in de witte verf! Het begint langzaam ergens op te lijken.
We hebben ook trade grade verf wat op nog drogende (niet zeiknatte..) pleister kan, dus dat scheelt wel wat tijd, maar het meeste is al helemaal droog omdat ze er zo lang over gedaan hebben
Tsja, zeg het maarquote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:37 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat hele taxeren bij aankoopmoment een onzin verhaal. De marktwaarde heb je namelijk bewezen met je bod, meer was je niet bereidt te betalen en minder werd niet geaccepteerd door een verkoper. Vandaar dat een taxateur praktisch altijd rondom de transactieprijs uitkomt. Toeval?
Ja geen idee, hij gaat sowieso geen aparte taxatie meer doen, ik krijg einde week gewoon het taxatierapport en daar zullen we mee moeten doen. Misschien dat mijn financieel adviseur alsnog wat met dat bedrag kan doen maar dat is dan ff afwachten. Je moet het ook wel wer bij de bank kunnen aantonen waar je het geld uit het bouwdepot voor gebruikt, toch? Als zij ook niet overtuigd zijn van onze wensen... nouja, nogmaals, het komt vast op zijn pootjes terecht allemaal.quote:Maar kan die taxateur niet twee waardes bepalen? Eentje as is en eentje met je voorgenomen verbeteringen? Dat laatste zou dan ruimte geven voor een depot. Zo is dat bij onze verbouwing wel gegaan toen. (Jaar geleden). Nu ga je natuurlijk niet echt hardcore verbouwen dus zal daar waarschijnlijk de nuance liggen. Zon zwarte stalen deur (erg mooi) is smaak gevoelig en zal niet altijd per definitie altijd leiden tot een meerwaarde ?
Ik las op een ander forum nog iets over zonwerend 3M raamfolie ( https://www.3mnederland.n(...)film-insulation-bnl/ ) wat het schijnbaar een heel percentage minder warm binnen kan maken. Misschien is het nog een (extra of) tussentijdse oplossing zijn. Uiteindelijk willen we alsnog wel zo'n pergola want het is wel lekker om daar gewoon buiten overkapt te kunnen zitten en helemaal als ie naast zonwerend ook nog eens regenbestendig is, dan heb je wellicht meteen een goede party-tentquote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:49 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Alternatieve optie waar je misschien wel een bouwdepot voor kan krijgen omdat het echt niet verwijderbaar is: glas in de pui laten vervangen door warmtewerend glas (zit een IR filter in waardoor je wel het licht krijgt, maar niet de hitte). Maar het is de vraag of de bank dat als waardevermeerdering zal zien, en je hebt er niets aan als het regent.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bepaalde delen wel, veel hoeken al gedaan, dus hopelijk eind deze week helemaal in de witte verf! Het begint langzaam ergens op te lijken.
We hebben ook trade grade verf wat op nog drogende (niet zeiknatte..) pleister kan, dus dat scheelt wel wat tijd, maar het meeste is al helemaal droog omdat ze er zo lang over gedaan hebben
Nice!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Er zit schot in.
[ afbeelding ]
Gelukkig waren de electricien en de furfers ook niet onder de indruk van de stucadoors; we zijn iig niet alleen dus, en dat kan ook mooi naar de aannemer doorgespeeld worden...
Dit moet de keuken worden, overigens. Met teal-achtige blauwe tegels:
[ afbeelding ]
gaafquote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Er zit schot in.
[ afbeelding ]
Gelukkig waren de electricien en de furfers ook niet onder de indruk van de stucadoors; we zijn iig niet alleen dus, en dat kan ook mooi naar de aannemer doorgespeeld worden...
Dit moet de keuken worden, overigens. Met teal-achtige blauwe tegels:
[ afbeelding ]
Moet je niet willenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:25 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben (weer, stomme woningmarkt...) een leuk huis op het oog. De badkamer is ongeveer 160 x 275. Zouden we daar bad, douche, toilet en wastafel(tje) in krijgen? De deur zit in een lange zijde (ongeveer 90 cm uit de hoek). Er is geen raam waar we last van kunnen hebben.
Ik denk dat het kan, manlief denkt van niet... En dan zouden we geen bod doen
Wij hebben een badkamer van 187,5x293 en daarin past het, zelfs met een vrij grote wastafel. Je moet wel even passen en van alles niet de grootste en breedste formaten nemen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:25 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben (weer, stomme woningmarkt...) een leuk huis op het oog. De badkamer is ongeveer 160 x 275. Zouden we daar bad, douche, toilet en wastafel(tje) in krijgen? De deur zit in een lange zijde (ongeveer 90 cm uit de hoek). Er is geen raam waar we last van kunnen hebben.
Ik denk dat het kan, manlief denkt van niet... En dan zouden we geen bod doen
Toilet ook?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben een badkamer van 187,5x293 en daarin past het, zelfs met een vrij grote wastafel. Je moet wel even passen en van alles niet de grootste en breedste formaten nemen.
Kun je de badkamer niet nog vergroten?
Met een toilet?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben een badkamer van 187,5x293 en daarin past het, zelfs met een vrij grote wastafel. Je moet wel even passen en van alles niet de grootste en breedste formaten nemen.
Kun je de badkamer niet nog vergroten?
Ah, goede, dat had ik gemist.quote:
Ik douche liever in bad dan dat ik (met een baby) geen bad heb. Ik puzzel nog even door.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, goede, dat had ik gemist.
Nee, toilet zit apart, dat krijg je er inderdaad niet fatsoenlijk bij. Tenzij douchen in bad, wat niet per se niet fijn is, overigens.
Vriendin met kleine bovenwoning in Amsterdam centrum en kleine douche is lyrisch hierover.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik douche liever in bad dan dat ik (met een baby) geen bad heb. Ik puzzel nog even door.
Met toilet ook? Lijkt me krap gedoequote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:09 schreef Stormqueen het volgende:
Tink, ik denk wel dat het kan, zelfs met aparte douche. Ik ga morgen even wat voor je tekenen in floorplanner.
Klopt, superkrap, maar zeker haalbaar. Je moet alleen geen weelde van ruimte verwachtenquote:
Jawel, kan wel, je moet alleen je materiaalkeuzes er op afstemmen.quote:
Ik zal onze badkamer in het oude huis er even bij zoeken, daar zaten die deuren in.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:37 schreef laziness het volgende:
Ik gooi ons design er nog maar eens in om out of the box te denken met indelen in een kleine ruimte.
2,6 bij 2,1 geloof ik en nog 30cm in de hoek waar een koof met leidingen loopt en wat er dus nog af ging qua ruimte.
Zoals leandra zegt vouwdeuren in de douche en een hoekbad.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |