abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:14:09 #251
5428 crew  miss_sly
pi_187634463
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hoe was de kijkdag, Miss :)?
O, zo heerlijk! Wat een fijn huis is het. Het is natuurlijk nog erg leeg, de binnenwanden zijn nog niet geplaatst bijvoorbeeld, maar we kregen er wel echt een beeld van de ruimtes.
Ik zal straks even wat foto's posten als ik thuis ben. We schrokken in eerste instantie wel toen we binnenkwamen en de keuken/eetkamer zagen. Die ruimte is echt huge, en zo mooi! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 27-06-2019 18:19:46 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:19:02 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187634532
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, zo heerlijk! Wat een fijn huis is het. Het is natuurlijk nog erg leeg, de binnenwanden zijn nog niet geplaatst bijvoorbeeld, maar we kregen er wel echt een beeld van de ruimtes.
Ik zal straks even wat foto's posten als ik thuis ben. We schrokken in eerste instantie wel toen we binnenkwamen en de keuken/eetkamer zagen. Die ruimte is echt hoge, en zo mooi! O+
Dat klinkt goed! Fijn he, om zo in je huis rond te kunnen wandelen en echt een gevoel erbij te krijgen O+

Hebben jullie al iets meer concreets rondom de oplevering gehoord?
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:23:28 #253
5428 crew  miss_sly
pi_187634601
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Fijn he, om zo in je huis rond te kunnen wandelen en echt een gevoel erbij te krijgen O+

Hebben jullie al iets meer concreets rondom de oplevering gehoord?
Ja, twee versies :')
Van onze grote vriendin van de kopers begeleiding: zeker niet voor kerst. (Wij hebben 14 januari becijferd obv werkbare dagen): nou daar konden we echt niet vanuit gaan, hoor, waarschijnlijk later.

Spraken we andere mensen die de uitvoerder daarover hadden gesproken: week 47 (maandag 18 november), en jullie huis is al verder dan het onze.

Schiet mij maar lek, hoe kun je daar nou op plannen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:30:17 #254
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187634718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, twee versies :')
Van onze grote vriendin van de kopers begeleiding: zeker niet voor kerst. (Wij hebben 14 januari becijferd obv werkbare dagen): nou daar konden we echt niet vanuit gaan, hoor, waarschijnlijk later.

Spraken we andere mensen die de uitvoerder daarover hadden gesproken: week 47 (maandag 18 november), en jullie huis is al verder dan het onze.

Schiet mij maar lek, hoe kun je daar nou op plannen?
Dat verschil is wel heel erg groot inderdaad.

In mijn ervaring blijft het bouwbedrijf altijd heel vaag en gaat uit van het ergste (wij kregen van hen als eerste indicatie week 37, september is dat). De uitvoerder was al heel snel duidelijk. 75% van het project voor de bouwvak en de rest erna. En tot nu toe klopt dat allemaal precies.

Gelukkig heb je nog wel even. Al weet ik hoe graag je wilt gaan plannen. In het beste geval krijgen wij over 3,5 week de sleutel en weten we dat nu nog niet zeker :')
pi_187634731
Lekker dan, miss. Zijn jullie inmiddels al verder met de binnenhuisarchitect? Ik stel me zo voor dat die goed kan helpen met het gezellig maken van de grote ruimtes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187634764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:54 schreef Tarni het volgende:
Over aannemers; wij kochten in april en zochten gelijk aannemers voor september. Van de 5 benaderde partijen had 1 geen tijd, 1 vroeg zo'n hoog bedrag dat die vermoedelijk ook geen tijd had :X Partij 3 en 4 hadden wel tijd maar trokken ruim 6 maanden uit voor de klus en bleken meerdere klussen tegelijk te doen (en dus duurt het lang want ze zijn niet continu bezig net jou) en 1 aannemer had meerdere opties staan maar koos voor ons omdat het het minst bewerkelijke project was. Mazzel dus.

Vraag voor jullie over verwarming in de badkamer; wij nemen beneden vloerverwarming maar boven niet. Dit is een kosten besparing. Infrezen is duur en we hebben nimmer nooit in de slaapkamers de verwarming aan. Radiatoren voldoen prima mochten we het wel even willen. In de badkamer willen we echter wel vloerverwarming want radiatoren in badkamers zijn niet mooi (en wat we wel mooi vinden is niet te betalen). En hoewel we een koude slaapkamer heerlijk vinden is een ijskoude badkamer vrij klote. Dus willen we deze aansluiten op de vloerverwarming beneden. Als de verwarming beneden aan staat, dan in de badkamer ook.

Echter zegt onze bouwbegeleider dat ze in 99% van de gevallen elektrische vloerverwarming aanleggen en dus bijna nooit zoals wij dat willen. Elektrische vloerverwarming is m.i onhandig want moet op een timer. Daarnaast is het altijd 'bij verwarming' en heb je alsnog een radiator nodig. Hij zegt 'maar het kan wel, wat jij wil'.

Maar wat weet ik nou. Ik gebruik mijn boerenverstand in deze kwestie maar ik heb geen idee of ik een slimme of domme boer in mijn hoofd heb zitten :?

Halp!
Ik zou voor deze vraag een apart topic aanmaken, want de kans is dan groter dat users met technische kennis je vraag lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:36:13 #257
5428 crew  miss_sly
pi_187634801
We hebben nog even, maar vooral de aannemer die moet stuken en schilderen moet het wel op tijd weten voor zijn planning. Hij gaat ook de badkamer en toiletten doen. Best een klus dus, dus beetje behoorlijk plannen is nodig. Gelukkig was hij nu mee, en heeft hij ook de beide verschillende opties gehoord. En hij is meestal wel flexibel.

Beetje jammer is dat de Velux dakramen dusdanig hoog geplaats zijn, dat wij niet bij de hendel kunnen. Nou zijn wij niet gemiddeld, wellicht, maar de uitvoerder moest tot zijn spijt toegeven dat hij er met zijn 1.87 ook niet bij kon :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:37:51 #258
5428 crew  miss_sly
pi_187634826
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:31 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker dan, miss. Zijn jullie inmiddels al verder met de binnenhuisarchitect? Ik stel me zo voor dat die goed kan helpen met het gezellig maken van de grote ruimtes.
We hebben een advies van haar gehad waar we heel blij mee zijn. De keuken is vooral gewoon echt wel groot, dat moet ik nog even verwerken :') Wel een prachtige ruimte om een leefkeuken van te maken. En uiteraard komt er een keuken in, dat richt al aardig in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 juni 2019 @ 19:03:53 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187635218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, twee versies :')
Van onze grote vriendin van de kopers begeleiding: zeker niet voor kerst. (Wij hebben 14 januari becijferd obv werkbare dagen): nou daar konden we echt niet vanuit gaan, hoor, waarschijnlijk later.

Spraken we andere mensen die de uitvoerder daarover hadden gesproken: week 47 (maandag 18 november), en jullie huis is al verder dan het onze.

Schiet mij maar lek, hoe kun je daar nou op plannen?
De uitvoerder gaat over de planning, de kopersbegeleiding moet verplicht het uiterste scenario blijven verkopen.
Ik zou dus eerder uitgaan van wat de uitvoerder zegt.

Mijn gesprekje met de uitvoerder leverde me ook een veel betere datum op die men inderdaad haalde :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187635243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben een advies van haar gehad waar we heel blij mee zijn.
Mooi! Heb je nog specifieke inzichten opgedaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 21:18:22 #261
5428 crew  miss_sly
pi_187638177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooi! Heb je nog specifieke inzichten opgedaan?
Ze heeft ons fijne ideeën aan de hand gedaan mbt kleuren, ze had wat behangstalen voor bepaalde muren, leuke ideeën over hoe te verven, een goed lichtplan en fijne tips voor de indeling van verschillende ruimtes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187638566
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou voor deze vraag een apart topic aanmaken, want de kans is dan groter dat users met technische kennis je vraag lezen.
Ga ik doen. thnkx
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 08:29:40 #263
5428 crew  miss_sly
pi_187643422
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:03 schreef laziness het volgende:

[..]

De uitvoerder gaat over de planning, de kopersbegeleiding moet verplicht het uiterste scenario blijven verkopen.
Ik zou dus eerder uitgaan van wat de uitvoerder zegt.

Mijn gesprekje met de uitvoerder leverde me ook een veel betere datum op die men inderdaad haalde :Y
Ik hoop het heel erg! Grote kans dat we dan alsnog Kerst niet in het nieuwe huis kunnen vieren, maar het betekent wel dat we al begin 2020 erin kunnen en niet pas ergens in april. Dat scheelt ook een aantal maanden te duur huren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 08:35:41 #264
5428 crew  miss_sly
pi_187643458
Anyway, een paar foto's van gisteren.

De binnenwanden staan nog niet, dus toen we de voordeur door waren, stonden we meteen in een zaal :o De eetkamer/keuken is echt groot. Ik schrok er eerst even van, maar toen ik me de keuken erin voorstelde, eetkamertafel, een kastje, wat planten, etc., kreeg ik er wel een goed gevoel over.

Onder de hele breedte van het raam komt de keuken met spoelbak en hij gaat rechts in de hoek ook de hoek om. Daarnaast komt straks de dubbele koel/vrieskast. Ervoor komt dan het eiland om te koken en met zitmogelijkheid.



Ik vind de tuindeuren met de ramen ernaast ook erg mooi, vooral dat ze zo hoog zijn.



Overzicht van eetkamer/keuken. Het zal iets anders ogen, want er komt natuurlijk nog een muurtje van de hal.



De woonkamer voor waar de zithoek komt is dan wel een heel stuk kleiner. Dat wordt dus een fijne knusse hoek.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:19:18 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187643785
Ziet er indd groot uit!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:19:50 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187643791
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:25:32 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187643840
Mooi hoor Miss, ziet er inderdaad zeer ruim uit! En ik vind het idd moeilijk te bedenken dat de oplevering nog zo lang zou duren? Als ik zo de foto’s zie dan komt dit erg overeen met onze kijkdag eind februari, wij worden 5 maanden later opgeleverd. Dan zouden jullie idd richting november/december wel opgeleverd kunnen worden. April lijkt mij echt het worst case scenario!

Maar dat zegt mijn boerenverstand, ik hoop het voor jullie!
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 10:44:16 #268
5428 crew  miss_sly
pi_187644768
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mooi hoor Miss, ziet er inderdaad zeer ruim uit! En ik vind het idd moeilijk te bedenken dat de oplevering nog zo lang zou duren? Als ik zo de foto’s zie dan komt dit erg overeen met onze kijkdag eind februari, wij worden 5 maanden later opgeleverd. Dan zouden jullie idd richting november/december wel opgeleverd kunnen worden. April lijkt mij echt het worst case scenario!

Maar dat zegt mijn boerenverstand, ik hoop het voor jullie!
Mja, ik heb datzelfde idee. Dus onze aannemer houdt daar in ieder geval wel rekening mee. Volgens mij moesten we de vloeren ongeveer 4 weken van tevoren ongeveer inplannen en de keuken idem. Dus dat zou op zich wel goed kunnen komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187646043
Fijn om zoveel ramen te hebben, miss!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 28 juni 2019 @ 12:39:07 #270
95752 crew  Chell
Kluns
pi_187646301
Wow, wat groot miss_sly! Ik ben echt heel benieuwd hoe het er uit ziet met de keuken erin straks. Zo'n enorme keuken is wel echt een droom <3

Bij ons blijft het maar stil. Ik weet dat er inmiddels wat koopwoningen uit het complex opgeleverd zijn. Die zijn casco, dus daar gaan nu aannemers in terwijl de rest van het complex nog afgebouwd wordt. Ik hoorde van een koper dat de huurwoningen dan in september worden opgeleverd. Helaas horen we van onze verhuurder zelf niks.

Van de week hebben we wel op het pleintje in onze nieuwe wijk gegeten. Zo fijn! En de avond ervoor op het gras gehangen bij Hotel New York voor. Ik kan er wel aan wennen dat dat mijn achtertuin wordt O+
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 13:09:16 #271
5428 crew  miss_sly
pi_187646620
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:39 schreef Chell het volgende:
Wow, wat groot miss_sly! Ik ben echt heel benieuwd hoe het er uit ziet met de keuken erin straks. Zo'n enorme keuken is wel echt een droom <3
Ik ben ook erg benieuwd! En inderdaad, het is echt een droom!

quote:
Bij ons blijft het maar stil. Ik weet dat er inmiddels wat koopwoningen uit het complex opgeleverd zijn. Die zijn casco, dus daar gaan nu aannemers in terwijl de rest van het complex nog afgebouwd wordt. Ik hoorde van een koper dat de huurwoningen dan in september worden opgeleverd. Helaas horen we van onze verhuurder zelf niks.

Van de week hebben we wel op het pleintje in onze nieuwe wijk gegeten. Zo fijn! En de avond ervoor op het gras gehangen bij Hotel New York voor. Ik kan er wel aan wennen dat dat mijn achtertuin wordt O+
Wat vervelend dat ze jullie niet een beetje op de hoogte houden. Niet ongebruikelijk, heb ik het idee, maar ik begrijp het gewoon niet. Hoe moeilijk is het om mensen een beetje erbij te betrekken en te vertellen wat ze ongeveer kunnen verwachten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 13:15:43 #272
5428 crew  miss_sly
pi_187646698
Wat ik overigens echt totaal niet kan begrijpen is de weigering van het bouwbedrijf om de muur van de badkamer iets op te schuiven. We hadden dat al aan de kopersbegeleidster gevraagd en zij zei dat het niet meer kon. Gisteren bleek dat er nog geen binnenwanden staan, dus ook niet die van de badkamer. B heeft er de uitvoerder even bijgehaald en gevraagd of ze dat ene nog te plaatsen muurtje dan 30 cm konden opschuiven. Moesten we aan de koperbegeleidster vragen. Zij zegt dus nee.

Ik vind het onbegrijpelijk: het is zonde van tijd, geld, energie en materialen om het zo te bouwen en dat wij dan als eerste het net gebouwde muurtje eruit slopen en een nieuwe bouwen 30 cm verderop :')

Er is trouwens helemaal niet gevraagd naar de leeftijd van onze dochter. We hadden haar van tevoren gewaarschuwd dat het zou kunnen dat ze er niet in zou mogen, want we zouden niet gaan liegen over haar leeftijd. Maar ze kreeg gewoon een helm en klaar. Ze is netjes bij ons gebleven en vond het heel erg fijn dat ze ook het huis even kon zien en voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187646757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:15 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik overigens echt totaal niet kan begrijpen is de weigering van het bouwbedrijf om de muur van de badkamer iets op te schuiven. We hadden dat al aan de kopersbegeleidster gevraagd en zij zei dat het niet meer kon. Gisteren bleek dat er nog geen binnenwanden staan, dus ook niet die van de badkamer. B heeft er de uitvoerder even bijgehaald en gevraagd of ze dat ene nog te plaatsen muurtje dan 30 cm konden opschuiven. Moesten we aan de koperbegeleidster vragen. Zij zegt dus nee.

Ik vind het onbegrijpelijk: het is zonde van tijd, geld, energie en materialen om het zo te bouwen en dat wij dan als eerste het net gebouwde muurtje eruit slopen en een nieuwe bouwen 30 cm verderop :')

Er is trouwens helemaal niet gevraagd naar de leeftijd van onze dochter. We hadden haar van tevoren gewaarschuwd dat het zou kunnen dat ze er niet in zou mogen, want we zouden niet gaan liegen over haar leeftijd. Maar ze kreeg gewoon een helm en klaar. Ze is netjes bij ons gebleven en vond het heel erg fijn dat ze ook het huis even kon zien en voelen.
Wij hebben hetzelfde gezanik gehad met de muur tussen keuken en hal. Het ging bij ons echt om nog geen 5 centimeter. Maar nee ze wilde niet. Snapte daar ook niks van.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 14:40:04 #274
5428 crew  miss_sly
pi_187647676
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben hetzelfde gezanik gehad met de muur tussen keuken en hal. Het ging bij ons echt om nog geen 5 centimeter. Maar nee ze wilde niet. Snapte daar ook niks van.
Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Het is ook zulke verspilling, want je kunt het wandje niet opschuiven, het moet eruit gesloopt en je kunt het niet hergebruiken.

Onze buren willen hetzelfde doen, kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat willen. Hoe moeilijk is het om dat even te doen tijdens de bouw?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 juni 2019 @ 14:42:02 #275
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187647703
Even een kleine semi-domper van mezelf afschrijven hier. Best wel stom, want ik lurk hier wel mee maar ik heb zo weinig energie om enthousiast te reageren terwijl ik wel blij ben voor de mensen hier die al wat verder zijn met hun (ver)huis(plannen). Echter hier stokt het nog steeds.

Inmiddels zijn er nog 3 weken over van onze 4-maanden clausule (voor de mensen die net meelezen: voorlopig koopcontract getekend, huidige bewoners hebben echter nog geen ander huis, in de clausule staat dat zij na 4 maanden de clausule mogen gebruiken om te ontbinden als ze nog niets nieuws hebben, wij hebben de mogelijkheid te ontbinden als we binnen 4 maanden een ander huis zouden vinden). Ik weet dat ze best wel ver waren met een huis, waar ze echt flink maar dan ook flink onder de prijs hadden geboden. Er zat nu nog een gat van 15k en ik had dus goede hoop dat het nu éindelijk wel eens zou lukken. Verwachtte eigenlijk een dezer dagen een update.

Vandaag echter telefoontje van makelaar gekregen, met het verzoek van hun kant uit om de clausule open te breken en te verlengen met 6 maanden. Dat betekent dus zeer waarschijnlijk (anders zouden ze er vast niet mee komen) dat dat huis toch nog is afgeketst. Moet het nog van haar zelf horen, maar kan bijna niet anders.

Ene kant wel positief dat ze toch willen verlengen (waren toch een beetje bang dat ze er misschien toch vanaf zouden zien omdat het ze tegenviel), aan de andere kant is het toch wel zenuwslopend gebleken, niet wetende waar je aan toe bent, en vooral ook wel, óf het uiteindelijk ooit nog van ons gaat worden. Dus nu heel erg aan het overwegen om akkoord te gaan maar dan wel toch een keer met een definitieve datum. Maar wel weer risky aangezien je de kans loopt dat ze niet akkoord gaan en je het dan helemaal kwijt bent... aan de andere kant voor hen ook wel fijn om het nu nu def al verkocht te hebben ipv dat allemaal opnieuw te moeten gaan doen, kost ook weer tijd en geld, en wie geeft ze de garantie dat het opnieuw verkocht gaat worden. En er is vast geen koper die onder dezelfde voorwaarden mee zouden gaan als wij dat destijds hebben gedaan.

Moeilijk moeilijk. Inmiddels maandag wel een bezichtiging gepland bij een ander heel mooi huis, alleen wel een tonnetje duurder :X kunnen dat wel betalen waarschijnlijk, maar de vraag is of we dat willen. In die zin is het oorspronkelijke huis wat we graag willen wel veel meer wat je krijgt voor je geld (en echt nog wel onze favoriete optie).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187647733
Alles wat afwijkt van standaard betekent dat ze moeten nadenken en dat het dus mis kan gaan.
Dat willen ze niet, want als jij die muur 30 cm wilt opschuiven en de buren een andere muur 25 cm en weer een andere muur 10 cm, dan is de kans dat er iets niet goed gaat natuurlijk best reëel. En daar hebben ze geen zin in. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 14:45:42 #277
5428 crew  miss_sly
pi_187647750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Alles wat afwijkt van standaard betekent dat ze moeten nadenken en dat het dus mis kan gaan.
Dat willen ze niet, want als jij die muur 30 cm wilt opschuiven en de buren een andere muur 25 cm en weer een andere muur 10 cm, dan is de kans dat er iets niet goed gaat natuurlijk best reëel. En daar hebben ze geen zin in. :)
Goed documenteren kun je leren *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 14:48:05 #278
5428 crew  miss_sly
pi_187647785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:42 schreef LuNaTiC het volgende:
Even een kleine semi-domper van mezelf afschrijven hier. Best wel stom, want ik lurk hier wel mee maar ik heb zo weinig energie om enthousiast te reageren terwijl ik wel blij ben voor de mensen hier die al wat verder zijn met hun (ver)huis(plannen). Echter hier stokt het nog steeds.

Inmiddels zijn er nog 3 weken over van onze 4-maanden clausule (voor de mensen die net meelezen: voorlopig koopcontract getekend, huidige bewoners hebben echter nog geen ander huis, in de clausule staat dat zij na 4 maanden de clausule mogen gebruiken om te ontbinden als ze nog niets nieuws hebben, wij hebben de mogelijkheid te ontbinden als we binnen 4 maanden een ander huis zouden vinden). Ik weet dat ze best wel ver waren met een huis, waar ze echt flink maar dan ook flink onder de prijs hadden geboden. Er zat nu nog een gat van 15k en ik had dus goede hoop dat het nu éindelijk wel eens zou lukken. Verwachtte eigenlijk een dezer dagen een update.

Vandaag echter telefoontje van makelaar gekregen, met het verzoek van hun kant uit om de clausule open te breken en te verlengen met 6 maanden. Dat betekent dus zeer waarschijnlijk (anders zouden ze er vast niet mee komen) dat dat huis toch nog is afgeketst. Moet het nog van haar zelf horen, maar kan bijna niet anders.

Ene kant wel positief dat ze toch willen verlengen (waren toch een beetje bang dat ze er misschien toch vanaf zouden zien omdat het ze tegenviel), aan de andere kant is het toch wel zenuwslopend gebleken, niet wetende waar je aan toe bent, en vooral ook wel, óf het uiteindelijk ooit nog van ons gaat worden. Dus nu heel erg aan het overwegen om akkoord te gaan maar dan wel toch een keer met een definitieve datum. Maar wel weer risky aangezien je de kans loopt dat ze niet akkoord gaan en je het dan helemaal kwijt bent... aan de andere kant voor hen ook wel fijn om het nu nu def al verkocht te hebben ipv dat allemaal opnieuw te moeten gaan doen, kost ook weer tijd en geld, en wie geeft ze de garantie dat het opnieuw verkocht gaat worden. En er is vast geen koper die onder dezelfde voorwaarden mee zouden gaan als wij dat destijds hebben gedaan.

Moeilijk moeilijk. Inmiddels maandag wel een bezichtiging gepland bij een ander heel mooi huis, alleen wel een tonnetje duurder :X kunnen dat wel betalen waarschijnlijk, maar de vraag is of we dat willen. In die zin is het oorspronkelijke huis wat we graag willen wel veel meer wat je krijgt voor je geld (en echt nog wel onze favoriete optie).
Verlengen en wel actief op zoek gaan naar een ander huis?
Ik zou er zelf heel slecht tegen kunnen dat er zoveel onduidelijkheid is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 juni 2019 @ 14:51:49 #279
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187647833
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verlengen en wel actief op zoek gaan naar een ander huis?
Ik zou er zelf heel slecht tegen kunnen dat er zoveel onduidelijkheid is.
We zijn wel 'actief' op zoek, in de zin dat we Funda gewoon in de gaten houden. Het is alleen zo dat we qua wensen en prijssegment weinig interessants tegenkomen (behalve dan het huis waar we maandag gaan kijken). Dus in die zin zijn we onszelf ook wel een klein beetje aan het gijzelen omdat we gewoon de hoop hebben op dit huis, dat echt aan al onze wensen voldoet).

Het zou bij mij al wel een hele boel onzekerheid wegnemen als er iets kan worden vastgelegd dat het 100% doorgaat. De tijd (al moet dit geen jaren duren) zou me zelf dan nog iets minder interesseren dan m'n vriendin, ik zit zo wel even prima, kunnen we flink sparen ook nog enzo... Als tegenprestatie wil ik dan best aan hun beloven dat wij ook niet meer verder kijken (en dan duw je er nog maar een boeteclausule in voor beide kanten dat als een van de twee er alsnog van af wil, dat je een mooie som op tafel mag leggen voor het ongemak.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187647842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed documenteren kun je leren *O*
Eens, maar ik heb jaren geleden behoorlijk veel extra mogen betalen voor een ander bad in mijn badkamer. Niet alleen de meerprijs van het andere bad, maar ook een meerprijs voor het niet plaatsen van het standaard bad.
Best een duur bad als je nagaat dat ik eens per jaar in bad lag. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 14:54:47 #281
5428 crew  miss_sly
pi_187647870
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:51 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

We zijn wel 'actief' op zoek, in de zin dat we Funda gewoon in de gaten houden. Het is alleen zo dat we qua wensen en prijssegment weinig interessants tegenkomen (behalve dan het huis waar we maandag gaan kijken). Dus in die zin zijn we onszelf ook wel een klein beetje aan het gijzelen omdat we gewoon de hoop hebben op dit huis, dat echt aan al onze wensen voldoet).

Het zou bij mij al wel een hele boel onzekerheid wegnemen als er iets kan worden vastgelegd dat het 100% doorgaat. De tijd (al moet dit geen jaren duren) zou me zelf dan nog iets minder interesseren dan m'n vriendin, ik zit zo wel even prima, kunnen we flink sparen ook nog enzo... Als tegenprestatie wil ik dan best aan hun beloven dat wij ook niet meer verder kijken (en dan duw je er nog maar een boeteclausule in voor beide kanten dat als een van de twee er alsnog van af wil, dat je een mooie som op tafel mag leggen voor het ongemak.
Dan zou ik dat echt gewoon voorstellen. Zekerheid is wel echt wat waard, in mijn ogen. Maar goed, dat is ook heel persoonlijk, want genoeg mensen kunnen prima met onzekerheid overweg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 14:56:17 #282
5428 crew  miss_sly
pi_187647888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens, maar ik heb jaren geleden behoorlijk veel extra mogen betalen voor een ander bad in mijn badkamer. Niet alleen de meerprijs van het andere bad, maar ook een meerprijs voor het niet plaatsen van het standaard bad.
Best een duur bad als je nagaat dat ik eens per jaar in bad lag. :D
Meerwerk is altijd belachelijk duur. En dan nog mogen ze van mij een meerprijs vragen voor het net iets verder naar links plaatsen van dat wandje. Maar dat doen ze niet. En echt, als ik alleen al aan de verspilling van het materiaal denk en de onnodige kosten aan beide kanten, dan kan ik het alleen maar heel vreemd vinden dat ze dat niet willen doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 juni 2019 @ 15:09:10 #283
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187648045
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zou ik dat echt gewoon voorstellen. Zekerheid is wel echt wat waard, in mijn ogen. Maar goed, dat is ook heel persoonlijk, want genoeg mensen kunnen prima met onzekerheid overweg.
Zekerheid is inderdaad veel waard, mijn onzekerheid om het voor te stellen is nu echter dat het helemaal afgekapt wordt en dan heb je écht helemaal niks.

Al is dat ook wel weer een vorm van zekerheid natuurlijk :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 15:10:20 #284
5428 crew  miss_sly
pi_187648066
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 15:09 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zekerheid is inderdaad veel waard, mijn onzekerheid om het voor te stellen is nu echter dat het helemaal afgekapt wordt en dan heb je écht helemaal niks.

Al is dat ook wel weer een vorm van zekerheid natuurlijk :+
Ja precies :D Dat zou mijn idee in ieder geval zijn. En je geeft ook meteen de boodschap af dat jullie dat huis wel graag willen, maar dat er ook een einde is aan jullie geduld. Wat denk ik ook jullie goed recht is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 juni 2019 @ 15:15:19 #285
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187648121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 15:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja precies :D Dat zou mijn idee in ieder geval zijn. En je geeft ook meteen de boodschap af dat jullie dat huis wel graag willen, maar dat er ook een einde is aan jullie geduld. Wat denk ik ook jullie goed recht is.
yeah het awkwarde blijft toch ook een beetje dat verkopende partij een bekende op het werk is. Ik weet rationeel gezien wel dat het een zakelijke overeenkomst blijft (en ook geen kleine), maar toch. Als ik dan toch een scenario voor me zie, is dat we zeggen 6 maanden verlengen maar dan is dat meteen de einddatum voor definitieve verkoop en overdracht. Zullen ze denk ik niet zomaar mee akkoord gaan, maar stel dat ze er wel voor open staan met def datum en er een jaar van maken, kunnen we nog met 9 maanden terugkomen. Klinkt wel lang maar dan weten we dat wer in april volgend jaar in kunnen.

Zo niet eerder, want er is natuurlijk nog steeds een kans dat ze wel iets vinden.

Maar goed, moet het nog even allemaal laten bezinken (straks nog even bellen met mijn makelaar, kijken wat hij adviseert).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 17:18:43 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187650090
Jeetje LuNaTic, wat een lastige situatie zeg. Ik weet niet of ik dat geduld zou kunnen opbrengen 😕. Succes!

30 juli krijgen wij de sleutels w/
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 17:21:44 #287
5428 crew  miss_sly
pi_187650125
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 17:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Jeetje LuNaTic, wat een lastige situatie zeg. Ik weet niet of ik dat geduld zou kunnen opbrengen 😕. Succes!

30 juli krijgen wij de sleutels w/
Jippie *O* Dat is echt aftellen! Wat fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187650223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed documenteren kun je leren *O*
Dat is niet echt het punt. Het punt is meer dat diegene die het uitvoeren dan naar specifieke bouwtekeningen moeten kijken en moeten gaan nadenken dat ze niet de standaard maten gebruiken. En daar gaat het vaak fout en daarom willen ze dat niet. Of kost het de hoofdprijs. (Want als het fout gaat, moeten zijn dat wandje weer slopen en op de juiste plek zetten).

In mijn appartement was een houten kozijnen tussenwand van 3 m breed bij 2,6 m hoog met 6 ramen weglaten een meerprijs van 700 euro. Dus met teruggeven materiaal en er niks anders aan plafond gedaan hoefde te worden (want werd na plaatsing kozijn pas gespoten) was het toch extra geld. Want er moest nagedacht worden en op tekeningen worden gekeken.
pi_187715060
Ik mag me hier ook melden, paar weken geleden een vrijstaande woning gekocht. En ons eigen woning staat sinds zaterdag op Funda.

Vraagje: hoe verliep bij jullie de financiering? We waren al bezig met advies e.d. voor dat we daadwerkelijk een bod hadden uitgebracht. Op het moment dat we bij de adviseur zaten op 27 mei werden we gebeld dat ons bod geaccepteerd was. We konden toen gelijk keuzes maken. Taxatie werd vast uitgezet en de laatste papieren hebben we aangeleverd. Bedrag zou geen probleem worden en het was dus alleen taxatie afwachten.
29 mei voorlopig koopcontract ontvangen, 31 mei getekend. Ontbindende voorwaarde financiering en daarvoor tot 10 juli de tijd.
Adviseur geeft op 27 mei aan een week of 4 nodig te hebben. Wij besluiten toch 6 weken op te nemen. Je raadt het al....we gaan het waarschijnlijk niet redden!

6 juni zijn we geweest om de financieringsopzet te bekijken. En daar waren we mee akkoord. Taxatierapport 14 juni klaar. Intussen blijf ik contact houden en vragen of we voor 10 juli gaan redden. Krijg ik geen duidelijkheid over. Het is inmiddels 24 juni als ik voor de zoveelste keer aan de bel trek. En ik krijg reactie dat het rente aanbod deze week verwacht wordt. Deze is er pas 28 juni, wij hebben gelijk getekend en retour gestuurd. Zojuist weer gebeld, ze zijn er mee bezig...maar antwoord of we het gaan redden krijg ik niet.

Hebben jullie nog tips? Behalve erboven op blijven zitten? De makelaar van de verkopende partij weet ervan en vraagt alleen om hem op de hoogte te houden.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:00:24 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187715489
Oei, ik kwam net op Funda echt een prachtige boerderij tegen. Hij moet alleen volledig gestript worden en daarvoor komen we toch echt een ton te kort ofzo. Zo jammer dit -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:10:11 #291
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187716018
Hier hebben we gister teruggekoppeld naar de makelaar dat we alleen 6 maanden willen verlengen met definitieve verkoop. Dus over 6 maanden de sleutel. We willen als allerlaatste handreiking, als dat niet mogelijk is, er 9 maanden van maken en dan zouden ze een jaar de tijd hebben gehad om iets te vinden. Dat lijkt me gul genoeg :o

Anders gaan we niet verlengen, of misschien wel onder hun voorwaarden (hebben we toch ook niets te verliezen), maar gaan we waarschijnlijk bieden op een ander huis die we maandag hebben bezichtigd (ook een prachtig huis, maar wel ruim een ton duurder. Kunnen we wel betalen, vraag is of we het willen).

Maar eerst even afwachten op hun reactie...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 17:02:05 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187716772
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:23 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Ik mag me hier ook melden, paar weken geleden een vrijstaande woning gekocht. En ons eigen woning staat sinds zaterdag op Funda.

Vraagje: hoe verliep bij jullie de financiering? We waren al bezig met advies e.d. voor dat we daadwerkelijk een bod hadden uitgebracht. Op het moment dat we bij de adviseur zaten op 27 mei werden we gebeld dat ons bod geaccepteerd was. We konden toen gelijk keuzes maken. Taxatie werd vast uitgezet en de laatste papieren hebben we aangeleverd. Bedrag zou geen probleem worden en het was dus alleen taxatie afwachten.
29 mei voorlopig koopcontract ontvangen, 31 mei getekend. Ontbindende voorwaarde financiering en daarvoor tot 10 juli de tijd.
Adviseur geeft op 27 mei aan een week of 4 nodig te hebben. Wij besluiten toch 6 weken op te nemen. Je raadt het al....we gaan het waarschijnlijk niet redden!

6 juni zijn we geweest om de financieringsopzet te bekijken. En daar waren we mee akkoord. Taxatierapport 14 juni klaar. Intussen blijf ik contact houden en vragen of we voor 10 juli gaan redden. Krijg ik geen duidelijkheid over. Het is inmiddels 24 juni als ik voor de zoveelste keer aan de bel trek. En ik krijg reactie dat het rente aanbod deze week verwacht wordt. Deze is er pas 28 juni, wij hebben gelijk getekend en retour gestuurd. Zojuist weer gebeld, ze zijn er mee bezig...maar antwoord of we het gaan redden krijg ik niet.

Hebben jullie nog tips? Behalve erboven op blijven zitten? De makelaar van de verkopende partij weet ervan en vraagt alleen om hem op de hoogte te houden.
De verkopende partij heeft in principe niks te maken met deze datum.

Wat is de reden dat het zo loopt?

Wij hebben toevallig ook tot 10 juli. En net nog heea telefonisch met onze adviseur besproken.
Nergens zit een kink in de kabel.

Hij zei ook dat de verkopende partij niks te maken heeft met de ontbindende financieringstermijn. Dat is enkel voor ons ala koper belangrijk.

Wij hoeven alleen nog maar ons huis te verkopen...
  dinsdag 2 juli 2019 @ 17:04:54 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187716828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:10 schreef LuNaTiC het volgende:
Hier hebben we gister teruggekoppeld naar de makelaar dat we alleen 6 maanden willen verlengen met definitieve verkoop. Dus over 6 maanden de sleutel. We willen als allerlaatste handreiking, als dat niet mogelijk is, er 9 maanden van maken en dan zouden ze een jaar de tijd hebben gehad om iets te vinden. Dat lijkt me gul genoeg :o


Ik snap
Anders gaan we niet verlengen, of misschien wel onder hun voorwaarden (hebben we toch ook niets te verliezen), maar gaan we waarschijnlijk bieden op een ander huis die we maandag hebben bezichtigd (ook een prachtig huis, maar wel ruim een ton duurder. Kunnen we wel betalen, vraag is of we het willen).

Maar eerst even afwachten op hun reactie...
Ik snap het niet. Jullie hebben al een bod gehad, maar de kopers moeten hun huis nog verkopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 02-07-2019 17:25:54 ]
  dinsdag 2 juli 2019 @ 17:25:14 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187717121
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Jullie hebben al een bos gehad, maar de kopers moeten hun huis nog verkopen?
Nee zij hebben een huis gekocht, alleen de verkopers willen niet opleveren omdat zij geen ander huis hebben. (Zo heb ik het iig begrepen.)
KuikenGuppy
  dinsdag 2 juli 2019 @ 17:41:44 #295
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187717399
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee zij hebben een huis gekocht, alleen de verkopers willen niet opleveren omdat zij geen ander huis hebben. (Zo heb ik het iig begrepen.)
Klopt ja, het is een hele rare constructie maar we hebben een huis gekocht alleen met een clausule dat het pas definitief is als de huidige bewoners een ander huis hebben gevonden (hebben ze nog niet).

Als ze na 4 maanden (bijna verstreken) nig niets hebben, konden ze besluiten te ontbinden.

Vonden wij binnen die 4 maanden een ander huis, konden wij dat ook.

Nu willen ze onder dezelfde voorwaarden met 6 maanden extra de clausule verlengen... waar wij dus niet mee opschieten.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 17:52:12 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187717590
Het blijft een rare constructie en ik snap niet goed hoe jullie daar ooit in mee zijn gegaan :P.
Tenzij het natuurlijk jullie droomhuis der droomhuizen is.
Ik zou me er overheen zetten en wat anders gaan zoeken, deze constructie al dan niet aanhoudend. (Want jullie verliezen er niks mee om deze constructie zo aan te houden, toch?)

[ Bericht 18% gewijzigd door Burdie op 02-07-2019 17:57:52 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:14:04 #297
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187718025
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:52 schreef Burdie het volgende:
Het blijft een rare constructie en ik snap niet goed hoe jullie daar ooit in mee zijn gegaan :P.
Ja ik snap het heel goed hoor, maar (ik heb dit al vaker uitgebreid uitgelegd, dus excuses voor de regulars die er een beetje moe van worden :+ ) voor ons voelde het een beetje als een laatste stroomhalm. Wan ten eerste:

quote:
Tenzij het natuurlijk jullie droomhuis der droomhuizen is.
Ja dat was/is het; wij kijken in een redelijk hoog en specifiek segment, in een specifiek en beperkt gebied, en het voldoet aan zo goed als alle (hoge) eisen/wensen die we hebben. Bijv sowieso al een tuin van 200m2 en het woonoppervlakte is ook al zo groot. Is hier in het dorp/stad zeeer dun bezaaid kan ik je vertellen, tenzij je in nog veel hogere segmenten gaat kijken en daar gaan we niet aan beginnen.

Destijds was de keuze of deze clausule, of uit de verkoop halen. Bij het tweede scenario dachten we: ja shit, dan heb je helemaal niks, en kun je natuurlijk wel verder kijken, maar heb je dan niet liever tóch de vis nog een beetje aan je haak, hopende dat het gewoon gaat lukken binnen die 4 maanden. Anders ga je toch bij andere huizen denken 'ja het haalt het toch niet bij dat andere huis, en stel nu dat we hier voor gaan en die komt straks daarna tóch weer op de markt... dan baal je natuurlijk ook. Je weet gewoon niet of en wanneer het er nog een keer op, dus waarom niet voor nu dit zo aangaan.

Achteraf vraag je je af of we het toen al niet uitonderhandeld konden hebben met een einddatum eraan maar aangezien is gebleken dat de verkoopster een collega van me was en we dus ook regelmatig contact hebben (en zij gewoon open kaart speelt), denk ik wel te kunnen zeggen dat ze het inderdaad uit de verkoop hadden kunnen halen. En dan moet je dus op zoek naar een nieuwe speld in een hooiberg. En wij liepen natuurlijk ook geen risico onder die voorwaarden.

quote:
Ik zou me er overheen zetten en wat anders gaan zoeken, deze constructie al dan niet aanhoudend. (Want jullie verliezen er niks mee om deze constructie zo aan te houden, toch?)
Klopt, dat gaan we ook zeker doen als zij niet akkoord met een einddatum gaan voor definitieve verkoop. Inmiddels hebben we wel het idee dat we wat meer leverage hebben... en ik denk inmiddels dat hoewel het misschien voor hen lastig is om iets nieuws te vinden, het misschien wel net zo lastig wordt straks om het huis opnieuw te verkopen. En kopers vinden die wel akkoord gaan met die clausule voor een tweede keer, die kans acht ik klein.

In elk geval nu tijd voor duidelijkheid, we merken toch wel (mn vriendin nog meer dan ik) dat we hier weg willen en aan een volgende stap willen beginnen... dus nu even buigen of breken.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187724085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:14 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]


Toch snap ik het ergens wel hoor. Als je kijkt naar mensen die een nieuwbouwproject kopen, die zijn toch ook anderhalf tot 2 jaar zoet met wachten. Ik ken zelfs een stel die hun huis al lang verkocht hadden en nu al 3 jaar in een tijdelijke huurwoning zitten te wachten tot de ontwikkelaar eindelijk hun huis af heeft... Maar dan moet je inderdaad wel een soort idee hebben dat het toch nog definitief kan worden. Dus niet zoals nu, waarbij het in principe eigenlijk niet doorgaat, tenzij zij een nieuw huis vinden. Liever andersom, zoals jullie nu willen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 23:22:31 #299
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187724256
Nouja, ervaring leerde hier dat de onzekerheid wel een slagje harder aan je vreet dan dat je wéét dat het geregeld is, maar je alleen wacht op het moment dat het klaar is. Al is in het laatste geval, 3 jaar wachten ook wel aardig bizar :o .
pi_187725199
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

De verkopende partij heeft in principe niks te maken met deze datum.

Wat is de reden dat het zo loopt?

Wij hebben toevallig ook tot 10 juli. En net nog heea telefonisch met onze adviseur besproken.
Nergens zit een kink in de kabel.

Hij zei ook dat de verkopende partij niks te maken heeft met de ontbindende financieringstermijn. Dat is enkel voor ons ala koper belangrijk.

Wij hoeven alleen nog maar ons huis te verkopen...
Dat begrijp ik, maar 10 juli gaan we niet redden. We moeten dus uitstel gaan vragen. Dan is het wel handig als de makelaar wel al op de hoogte is.
Traagheid adviseur is enige kink in de kabel die ik kan bedenken... wij kunnen veel meer lenen dan we willen en hebben eigen geld. Taxatierapport is hoger dan de koopprijs. En hebben ook aantoonbaar 12 maanden hypotheek geld op de bank omdat ons eigen huis nog niet verkocht is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')