abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:17:52 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_187728236


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
disclaimer
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:18:27 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_187728247
Jongens, open nou gewoon even een nieuwe als je 'm dicht gooit :P kost je pakweg 5 seconden extra tijd ;)
disclaimer
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:20:29 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_187728267
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:13 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar 10 juli gaan we niet redden. We moeten dus uitstel gaan vragen. Dan is het wel handig als de makelaar wel al op de hoogte is.
Traagheid adviseur is enige kink in de kabel die ik kan bedenken... wij kunnen veel meer lenen dan we willen en hebben eigen geld. Taxatierapport is hoger dan de koopprijs. En hebben ook aantoonbaar 12 maanden hypotheek geld op de bank omdat ons eigen huis nog niet verkocht is.
Mja, dat hadden wij ook wel (zelfs ons eigen huis al verkocht) maar door een administratief dingetje ging het hele feest uiteindelijk toch nog niet door. Wij hebben 3 keer uitstel moeten vragen ofzo :( ik hoop oprecht dat jullie dat niet gaan meemaken.
Overigens, heeft de adviseur geen enkele reden kunnen geven voor deze vertraging?
disclaimer
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:22:15 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_187728296
Lunatic, zoeken jullie in Amsterdam ofzo, dat een huis met die specs in het hoge prijssegment niet te vinden is? :o

Verder zou ik inderdaad proberen om voor jezelf een knoop door te hakken. Niets zo knagend als dit soort onzekerheden :(
disclaimer
pi_187728448
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Lunatic, zoeken jullie in Amsterdam ofzo, dat een huis met die specs in het hoge prijssegment niet te vinden is? :o

Verder zou ik inderdaad proberen om voor jezelf een knoop door te hakken. Niets zo knagend als dit soort onzekerheden :(
In Nieuwegein ;) Maar we gaan vandaag wel doorpakken denk ik, welke beslissing het ook wordt. Sowieso gaan we serieus werk maken van het andere huis, ongeacht of we doorgaan of niet met dat andere huis. En als dat niets wordt, ook weer verder kijken en op andere geschikte huizen vol gaan (al is dat dus lastig qua aanbod, zoals gezegd...)

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
Jongens, open nou gewoon even een nieuwe als je 'm dicht gooit :P kost je pakweg 5 seconden extra tijd ;)
sorry :@ ben topicstartschuw :') :@
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187728752
jeetje Lunatic, dat is ook balen. Ik vraag me dan wel af waarom zij willen verkopen? Lijkt bijna alsof ze het niet écht willen. Of een soort van ideale zekerheid willen: zeker weten dat je oude huis verkocht wordt en zeker weten dat je nieuwe huis perfect is en zeker weten dat je geen dubbele lasten hebt... Tsja, dat is too good to be true over het algemeen.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:06:21 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187728774
Ik zou het helemaal afkappen, Luna. Ze willen verkopen of niet, niet zo halfslachtig "misschien".
KuikenGuppy
pi_187728908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:04 schreef yinu het volgende:
jeetje Lunatic, dat is ook balen. Ik vraag me dan wel af waarom zij willen verkopen? Lijkt bijna alsof ze het niet écht willen. Of een soort van ideale zekerheid willen: zeker weten dat je oude huis verkocht wordt en zeker weten dat je nieuwe huis perfect is en zeker weten dat je geen dubbele lasten hebt... Tsja, dat is too good to be true over het algemeen.
Ze moeten gewoon eerst een ander huis kopen dan hun huis verkopen. Dat is waar de markt op dit moment naar is. Ik denk dat ze best wel willen, maar dat ze het een beangstigend idee vinden dat ze mogelijk met twee huizen blijven zitten. En dat snap ik wel, ik vond het ook geen prettig risico. Maar zo is de markt nu eenmaal op dit moment: eerst kopen, dan verkopen. Het is in de meeste regio's veel lastiger om te vinden wat je zoekt dan om te verkopen wat je hebt.

Ik heb het afgelopen jaar Funda bijgehouden en sinds we ons huis hebben gekocht heb ik niet één ander huis gevonden dat aan onze wensen voldeed en binnen ons budget lag. Omdat het aanbod zo krap is zou ik op hun nieuwe aanbod ingaan, Lunatic. Tenzij je de onzekerheid echt niet meer trekt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:21:34 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187728968
Dat laatste herken ik Claudia. :Y In de wachttijd tot wij onze sleutel kregen en net daarna heb ik het aanbod ook wel in de gaten gehouden inderdaad en er was er geen een die me hetzelfde gevoel gaf voor dezelfde voorwaarden (oa. prijs, locatie etc.)
De markt is echt nog steeds heel krap.
***
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:25:38 #10
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187729015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon eerst een ander huis kopen dan hun huis verkopen. Dat is waar de markt op dit moment naar is. Ik denk dat ze best wel willen, maar dat ze het een beangstigend idee vinden dat ze mogelijk met twee huizen blijven zitten. En dat snap ik wel, ik vond het ook geen prettig risico. Maar zo is de markt nu eenmaal op dit moment: eerst kopen, dan verkopen. Het is in de meeste regio's veel lastiger om te vinden wat je zoekt dan om te verkopen wat je hebt.
ik denk ook dat dat beangstigend is voor ze, al vraag ik me af of ze überhaupt wel de financiëring rond zouden krijgen van een nieuw huis zolang hun eigen huis nog niet is verkocht. Of ze moeten met overbruggingshypotheken aan de slag oid.

quote:
Ik heb het afgelopen jaar Funda bijgehouden en sinds we ons huis hebben gekocht heb ik niet één ander huis gevonden dat aan onze wensen voldeed en binnen ons budget lag. Omdat het aanbod zo krap is zou ik op hun nieuwe aanbod ingaan, Lunatic. Tenzij je de onzekerheid echt niet meer trekt.
Ja daar neigen we toch ook wel naar. Die onzekerheid is dan ook eigenlijk geen issue meer, want dan gaan we vanaf nu wel gewoon vol op nieuwe huizen en zien we dit dan meer als het backup-plan. En misschien eindigt het dan alsnog allemaal wel 'goed', dat zij binnen een maand iets hebben gevonden en we alsnog daar in zouden kunnen (mocht bijv het huis niets worden waar we nu wel serieus werk van gaan maken).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:27:24 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187729040
Wanneer wordt het van hun kan gezien 'definitief' dan, Luna? Als zij zeggen: "wij hebben een ander huis gevonden", kunnen jullie dan nog zeggen: "wij hebben gisteren een veel toffer huis gezien dus adieu"?
KuikenGuppy
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:31:26 #12
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187729089
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:27 schreef Burdie het volgende:
Wanneer wordt het van hun kan gezien 'definitief' dan, Luna? Als zij zeggen: "wij hebben een ander huis gevonden", kunnen jullie dan nog zeggen: "wij hebben gisteren een veel toffer huis gezien dus adieu"?
Ik zou er nog even heel goed de overeenkomst op na moeten slaan maar we zouden inderdaad nog in een rare en spannende overlap kunnen zitten als we allebei met een huis bezig zijn. Ik weet alleen even niet zo gauw of het een getekende overeenkomst is dat voldoende is, ofwel de financiëring rond (misschien zelfs dat een geaccepteerd bod genoeg zou zijn om er onderuit te komen, maar hiervoor geldt natuurlijk ook dat je pas je oude schoenen weg wilt gooien als je zeker weet dat je nieuwe hebt, en dat is wanneer de financiëring rond is. Dus denk dat een getekende overeenkomst het minimale is.).

Komt er dus wel aan op goede communicatie van beide kanten. (vind ik ook wel belangrijk om dat goed en open te doen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187729291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:25 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

ik denk ook dat dat beangstigend is voor ze, al vraag ik me af of ze überhaupt wel de financiëring rond zouden krijgen van een nieuw huis zolang hun eigen huis nog niet is verkocht. Of ze moeten met overbruggingshypotheken aan de slag oid.
Dat is niet zo'n punt, daar heb je taxaties voor.

quote:
Ja daar neigen we toch ook wel naar. Die onzekerheid is dan ook eigenlijk geen issue meer, want dan gaan we vanaf nu wel gewoon vol op nieuwe huizen en zien we dit dan meer als het backup-plan. En misschien eindigt het dan alsnog allemaal wel 'goed', dat zij binnen een maand iets hebben gevonden en we alsnog daar in zouden kunnen (mocht bijv het huis niets worden waar we nu wel serieus werk van gaan maken).
Precies, je kunt er altijd nog onderuit als je iets beters vindt. En intussen blijven de voorwaarden (bijvoorbeeld de prijs) hetzelfde? Dat is voor jullie best gunstig, lijkt me?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:49:38 #14
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187729307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet zo'n punt, daar heb je taxaties voor.
[..]

Precies, je kunt er altijd nog onderuit als je iets beters vindt. En intussen blijven de voorwaarden (bijvoorbeeld de prijs) hetzelfde? Dat is voor jullie best gunstig, lijkt me?
Klopt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187729322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:49 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Klopt.
Ooit lach je erom, LuNaTiC. Het is nu alleen verdomd vervelend allemaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:52:12 #16
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187729340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ooit lach je erom, LuNaTiC. Het is nu alleen verdomd vervelend allemaal.
Ja daar ben ik ook wel van overtuigd, uiteindelijk vinden we echt wel iets en lachen we erom, chillend op onze bank/loungeset in de tuin onder het genot van een speciaalbiertje en wijntje :+

Alleen nu nog niet :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187729360
En dat geldt ook voor financieringsperikelen. Wij hebben ook flink zitten stressen door een financieel adviseur die te laconiek was. En hij deed elke keer alsof wij ons druk maakten om niets. :{w

Het was best zuur, want we hadden contact gezocht met een financieel adviseur die we vertrouwden. Hij had op dat moment geen tijd voor ons, maar verwees ons door naar een van zijn collega's. Later (toen onze overlijdensrisicoverzekeringen maar niet geregeld werden) hebben we geklaagd bij het bureau en dat hadden we veel eerder moeten doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187729485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb het afgelopen jaar Funda bijgehouden en sinds we ons huis hebben gekocht heb ik niet één ander huis gevonden dat aan onze wensen voldeed en binnen ons budget lag.
Sinds de aankoop van ons huidige huis heb ik de "nieuw resultaat"-functie niet uitgezet. Er is gewoon nauwelijks aanbod meer (laatste mail is van 2 maanden geleden), en als er wat aangeboden wordt is het 1) veel duurder, 2) past niet bij onze wensen.

Maar het geeft wel een goed gevoel dat je toch een goede koop hebt gedaan.
pi_187729522
Dat is hier niet anders inderdaad. En ondertussen schieten voor dezelfde huizen als wij hebben de prijzen gigantisch omhoog. Best bizar eigenlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juli 2019 @ 12:40:02 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187730004
Mja. Ik vind het toch wel spannend. Dat eerst kopen, dan verkopen.
Gaat voor mijn gevoel zo traag.
  woensdag 3 juli 2019 @ 21:35:00 #21
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187738720
nog even met collega/verkoopster over gebabbeld, en ze was heel standvastig. 3 of 6 maanden extra erbij, zou ook niets voor ze doen. Ze willen gewoon pertinent niet 2 keer verhuizen dus echt vasthouden aan deze voorwaarden. Zelfs als wij nu niet zouden verlengen (wat we dus wel gaan doen), zou ze het terug in de verkoop doen (/in de verkoop laten), en dan net zo lang tot er nieuwe kopers zijn die ook akkoord gaan met diezelfde voorwaarden. Ze willen er echt weg, ze willen het echt verkopen en iets nieuws, maar weigeren gewoon het risico te nemen dat ze ofwel met 2 hypotheken zitten ofwel dat ze tijdelijk moeten gaan huren. En daar zijn ze dus ook bereid de tijd voor te nemen.

Nouja, weten we dat ook weer.

Maandag trouwens 2e bezichtiging van andere huis waar we stiekem een beetje op verliefd lijken te raken. Met aankoopmakelaar erbij, dus daarna even kansen inschatten en waarschijnlijk een bod doen. Ben benieuwd, het is echt een huis dat af is en tot in de puntjes afgewerkt, fantastische keuken, mooie garage/souterrain voor een toffe mancave, grote tuin... wel stukje duurder en ik ben heel benieuwd of het populair is en of het rond de vraagprijs weg kan...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:30:02 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187757128
The soap continues: krijg net een appje dat ze (verkoopster) me toch even wilt spreken maandag: 'ze hebben misschien een idee' :X

Iemand theorieën? Iets zegt me nu we wel willen verlengen maar we tegelijkertijd waarschijnlijk op dat andere huis gaan bieden, dat ze het toch wel heet onder hun voeten wordt. We zitten al een beetje hardop te brainstormen wat het zou kunnen zijn; toch een datum, of misschien wel om ons bod op te hogen zodat ze dat andere huis kunnen kopen, of toch iets anders??

Ik ga het maandag maar even afwachten, sowieso op diezelfde dag bezichtiging 2 en dan zien we wel. Het zorgt wel weer voor een soort stress in de zin van dat we nu zoiets hadden: we gaan vol op huis 2 en weten dat we met die verlenging altijd die 1 als backup gaan houden. Als ze nu iets gaan bedenken waarbij ze ons iets bieden maar tegelijkertijd wel eisen dat we niet meer verder kijken (en dus niet gaan bieden op het andere huis) valt die verlenging misschien toch wel in het water als we niet akkoord gaan...

(probleem is namelijk dat vriendin inmiddels wel klaar is met alles en nu vol voor huis 2 wil gaan en dat snap ik maar al te goed. Ik ga daar ook wel in mee).

Aan de andere kant als zo het verhaal gaat uitspelen dan zijn we er denk ik ook wel klaar mee want dan vinden we wel dat er misbruik is gemaakt van onze generositeit al die tijd. Dan moeten we het verlies maar nemen en het risico erbij dat huis 2 het ook niet wordt...

Wie mee wil speculeren, mag het zeggen :+ (en ik weet het: er komen vast reacties dat jullie er nu echt klaar mee zouden zijn, dat we nu ook echt al niet moeten verlengen, etc etc. Goed bedoeld, en ik snap het, maar daar kan ik even niets mee ;) En ook omdat we nog niet weten wat hetgeen is wat ze voorstellen natuurlijk!)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:45:09 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_187757370
Heb je ze verteld dat je op een ander huis gaat bieden dan :?
disclaimer
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:49:20 #24
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187757432
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Heb je ze verteld dat je op een ander huis gaat bieden dan :?
Destijds om pressie te zetten ja (nouja niet dat we zeker gingen bieden maar dat het wel een zeer serieuze optie was nu). Om ze toch te bewegen met onze voorwaarden mee te bewegen. Nu is het echter zo dat we dus toch de kriebels voor het andere huis hebben gekregen en dat maakt het ingewikkeld. Achteraf misschien niet handig geweest maar dat is dan de gok die we namen... voor hetzelfde geld waren ze wel akkoord en was die hele tweede bezichtiging niet ingepland en de kriebels niet verder ontwikkeld. :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187758907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 21:30 schreef LuNaTiC het volgende:
The soap continues: krijg net een appje dat ze (verkoopster) me toch even wilt spreken maandag: 'ze hebben misschien een idee' :X
ze gaan tijdelijk in je huidige huis wonen :P
  vrijdag 5 juli 2019 @ 06:39:06 #26
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187760672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 23:20 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

ze gaan tijdelijk in je huidige huis wonen :P
Haha ja woningruil zaten we ook aan te denken :P maar dan moeten ze met 2 kinderen in een apartement gaan met maar 2 slaapkamers in een andere stad :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 06:43:38 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_187760678
Ze laten jullie het alvast kopen en dan gaan zij het van jullie huren :7
disclaimer
  vrijdag 5 juli 2019 @ 07:11:08 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187760764
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ze laten jullie het alvast kopen en dan gaan zij het van jullie huren :7
Dit zou me niet verbazen.

Niet doen trouwens, daar zitten zoveel haken en ogen aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 juli 2019 @ 07:20:37 #29
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187760800
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ze laten jullie het alvast kopen en dan gaan zij het van jullie huren :7
hmmmm daar had ik nog niet eens aan gedacht!

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 07:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zou me niet verbazen.

Niet doen trouwens, daar zitten zoveel haken en ogen aan.
Dat lijkt me inderdaad ook nog wel heel erg spannend aangezien huurders wel erg veel rechten hebben in Nederland...

Sowieso neemt het de urgentie voor hen ook niet weg, en kan het zo nog superlang duren (als er geen einddatum op zit, en dat willen ze niet). (al voelt huren misschien voor hen als geld weggooien en is dat dan de stok achter de deur)

Ja, het neemt wel de onzekerheid weg bij ons dat het misschien nog steeds afketst, dat zal ze dan wel zeggen.

Maar goed, even afwachten.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_187763166
Wat een soap LuNa, ik zou die onzekerheid niet trekken. Vond de keukenopstelling bepalen zonder te weten dat onze hypotheek rond was al een kwelling :')

Gisteren een borrel op de bouwplaats gehad, eerste indruk van onze naaste buren is goed *O* was een beetje bang voor kinderschuwe bejaarden :D Tis gelukkig ook een jong gezin met twee kinderen waarvan de jongste even oud is als onze jongste dochter.
Zoals verwacht sowieso veel kinderen. Ze waren lekker aan het baggeren bij het water, toen de mijne bedacht dat het wel leuk was om dr gloednieuwe sandaal in het water te gooien :X dus ik kon onder toeziend oog van al mijn toekomstige buurtgenoten via de spekgladde baggerkant het water in }:|
(Tot mijn enkels)
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_187763372
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ze laten jullie het alvast kopen en dan gaan zij het van jullie huren :7
Hier zet ik ook mijn geld op in!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187763445
LuNaTiC, vraag: is het huis zo moeilijk verkoopbaar dat ze jullie graag als koper willen houden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 5 juli 2019 @ 12:28:04 #33
5428 crew  miss_sly
pi_187763787
Je zegt hier:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:35 schreef LuNaTiC het volgende:
nog even met collega/verkoopster over gebabbeld, en ze was heel standvastig. 3 of 6 maanden extra erbij, zou ook niets voor ze doen. Ze willen gewoon pertinent niet 2 keer verhuizen dus echt vasthouden aan deze voorwaarden. Zelfs als wij nu niet zouden verlengen (wat we dus wel gaan doen), zou ze het terug in de verkoop doen (/in de verkoop laten), en dan net zo lang tot er nieuwe kopers zijn die ook akkoord gaan met diezelfde voorwaarden. Ze willen er echt weg, ze willen het echt verkopen en iets nieuws, maar weigeren gewoon het risico te nemen dat ze ofwel met 2 hypotheken zitten ofwel dat ze tijdelijk moeten gaan huren. En daar zijn ze dus ook bereid de tijd voor te nemen.

En natuurlijk is dat hun goed recht, maar het is aan jullie in hoeverre jullie bereid zijn daar jullie medewerking aan te verlenen. Ik begrijp zeker wel dat wanneer je denkt je droomhuis gevonden te hebben, dat je er wat voor over hebt om dat te krijgen. Ik kan me ook voorstellen dat er grenzen zijn voor jullie. Kunnen en willen jullie nog langer wachten, prima, zo niet, einde verhaal. Denken ze echt dat er nog meer mensen zijn die onder deze zelfde voorwaarden zullen willen kopen? Hoe courant is het huis?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:34:16 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187763863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 07:20 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

hmmmm daar had ik nog niet eens aan gedacht!
[..]

Dat lijkt me inderdaad ook nog wel heel erg spannend aangezien huurders wel erg veel rechten hebben in Nederland...

Sowieso neemt het de urgentie voor hen ook niet weg, en kan het zo nog superlang duren (als er geen einddatum op zit, en dat willen ze niet). (al voelt huren misschien voor hen als geld weggooien en is dat dan de stok achter de deur)

Ja, het neemt wel de onzekerheid weg bij ons dat het misschien nog steeds afketst, dat zal ze dan wel zeggen.

Maar goed, even afwachten.
Dat niet alleen, je hypotheekbank zal het een probleem vinden, en wat als de hut afbrandt?
Bij ons speelde die overweging bij de verkoop van mijn mans huis in 2013, en toen ging het om de kopers er vast te laten wonen door hen het te laten huren (notaris had lopen prutsen waardoor de datum overdracht in gevaar kwam, en zij in de problemen kwamen omdat de huur van hun appartement al opgezegd was).
Onze verkoopmakelaar adviseerde absoluut tegen, omdat daar gewoon teveel ellende bij om de hoek kan komen, en dat was op het toppunt van de huizencrisis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 juli 2019 @ 13:04:37 #35
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187764217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
LuNaTiC, vraag: is het huis zo moeilijk verkoopbaar dat ze jullie graag als koper willen houden?
Dat vind ik moeilijk te bepalen aangezien we er destijds vroeg bij waren, maar ik denk wel dat er niet toen in die korte tijd niet veel belangstelling was (waarom is dan de vraag, wíj waren er uiteraard wel erg gecharmeerd van) en dat we er onder de vraagprijs vrij soepel heen en weer eruit waren gekomen.

Ik denk wél dat ze inmiddels wel beseffen dat het wél heel moeilijk wordt om het opnieuw te verkopen onder dezelfde voorwaarden (los nog eens of ze misschien denken dat het úberhaupt moeilijk te verkopen is).

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:28 schreef miss_sly het volgende:
Je zegt hier:
[..]

En natuurlijk is dat hun goed recht, maar het is aan jullie in hoeverre jullie bereid zijn daar jullie medewerking aan te verlenen. Ik begrijp zeker wel dat wanneer je denkt je droomhuis gevonden te hebben, dat je er wat voor over hebt om dat te krijgen. Ik kan me ook voorstellen dat er grenzen zijn voor jullie. Kunnen en willen jullie nog langer wachten, prima, zo niet, einde verhaal. Denken ze echt dat er nog meer mensen zijn die onder deze zelfde voorwaarden zullen willen kopen? Hoe courant is het huis?
Dat laatste is denk ik inmiddels wel bijgesteld; anders zouden ze nu niet met een laatste 'stuiptrekking' komen. Al moeten we dus even afwachten wat het idee is. Maar denk wel dat er iets gaat komen om te voorkomen dat wij toch voor het andere huis gaan nu en dat zij zijn verzekerd van het verkoop van het huis. In welke constructie dan ook.

Wij zitten nu gewoon in de wedstrijd dat we gewoon écht gaan voor andere huizen waar we een goed gevoel over hebben. Eerder in de wachttijd was dat nog niet, maar simpelweg omdat er geen betere alternatieven waren langsgekomen. Nu komt het zo toevallig uit dat er bij het verstrijken van de deadline ineens wél zo'n huis voorbijkomt. Voorheen zouden we dan dus in dubio zitten of we toch moeten wachten op het originele huis of toch voor een ander moeten gaan; die dubio verdween nadat zij niet meer met onze eigen voorwaarden mee wilden bewegen.

Het blijft nog steeds een tof huis waar we gelukkig in zouden worden en blij als het van ons wordt, maar momenteel beschouw ik het toch even als een backup-spoor. Tenzij er maandag iets gebeurt met een fantastisch - voor ons - aantrekkelijk idee, dan wordt het nog stof tot nadenken :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat niet alleen, je hypotheekbank zal het een probleem vinden, en wat als de hut afbrandt?
Bij ons speelde die overweging bij de verkoop van mijn mans huis in 2013, en toen ging het om de kopers er vast te laten wonen door hen het te laten huren (notaris had lopen prutsen waardoor de datum overdracht in gevaar kwam, en zij in de problemen kwamen omdat de huur van hun appartement al opgezegd was).
Onze verkoopmakelaar adviseerde absoluut tegen, omdat daar gewoon teveel ellende bij om de hoek kan komen, en dat was op het toppunt van de huizencrisis.
Thanks voor de toelichting, is heel waardevol om dit soort dingen mee te nemen. Ik zit eigenlijk helemaal niet op al die regelshit in het algemeen te wachten, en dit soort risico's maken het er niet aantrekkelijker op. En wat je zegt, een hypotheekverstrekker gaat er ook niet zomaar mee akkoord en we gaan dat soort dingen ook niet 'off the books' doen. Dus bij voorbaat zal het geen optie zijn.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 16:40:58 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_187767182
Kun je er zo makkelijk onderuit?
Ik neem aan dat jullie een voorbehoud hebben in het koopcontract?

Als je toch een ander huis hebt, drijf de boel op de spits en check ondertussen bij je rechtsbijstand hoe je dit moet aanpakken. Dan sla je er wellicht nog een slaatje uit ook.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 juli 2019 @ 17:15:22 #37
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187767526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:40 schreef avotar het volgende:
Kun je er zo makkelijk onderuit?
Ik neem aan dat jullie een voorbehoud hebben in het koopcontract?

Als je toch een ander huis hebt, drijf de boel op de spits en check ondertussen bij je rechtsbijstand hoe je dit moet aanpakken. Dan sla je er wellicht nog een slaatje uit ook.
Ik snap even niet wat je bedoelt?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 7 juli 2019 @ 15:25:06 #38
73386 Fazz
onderweg
pi_187795025
Onze voorpret is even ver te zoeken :{ Afgelopen week zijn de foto’s gemaakt en is het huis opgemeten. We kochten het met 104 m2 en nu met nieuwe meet normen komt het op 78. Gewoon 25m2 verdampt }:| Ben bang dat dat de vraagprijs dus ook wel erg zal drukken, halen we straks ondanks deze piek in prijzen, niet eens onze kosten koper er uit :X
  zondag 7 juli 2019 @ 15:26:38 #39
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187795056
Hoe wijken de nieuwe meetnormen dan zo af waardoor het zoveel minder is dan? :X
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 7 juli 2019 @ 17:17:02 #40
73386 Fazz
onderweg
pi_187797437
Ruimte onder schuine dak, meten vanaf binnen/buitenmuren. En schuur meegenomen in de woonruimte denken we... :{
  zondag 7 juli 2019 @ 17:21:24 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187797525
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:17 schreef Fazzoletti het volgende:
Ruimte onder schuine dak, meten vanaf binnen/buitenmuren. En schuur meegenomen in de woonruimte denken we... :{
Wanneer heb je gekocht? Dit is toch al zo qua meten sinds jaar en dag?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 juli 2019 @ 17:31:14 #42
73386 Fazz
onderweg
pi_187797741
Gekocht in 2010. Blijkbaar waren er toen nog geen/andere NEM-normen dan nu
  zondag 7 juli 2019 @ 17:32:37 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187797771
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Onze voorpret is even ver te zoeken :{ Afgelopen week zijn de foto’s gemaakt en is het huis opgemeten. We kochten het met 104 m2 en nu met nieuwe meet normen komt het op 78. Gewoon 25m2 verdampt }:| Ben bang dat dat de vraagprijs dus ook wel erg zal drukken, halen we straks ondanks deze piek in prijzen, niet eens onze kosten koper er uit :X
Hoe hebben jullie dat niet gezien toen je het kocht?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 7 juli 2019 @ 17:35:28 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187797818
Nieuwe meetinstructies sinds 1 juli 2019:
https://www.waarderingska(...)soppervlakte-inhoud/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187799655
Maar als het puur nieuwe normen zijn, dan zal dat toch voor veel meer huizen zo zijn? Doet het dan wel echt zoveel met de prijs? Het huis blijft hetzelfde.
  zondag 7 juli 2019 @ 18:32:12 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187799726
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:30 schreef Myraela het volgende:
Maar als het puur nieuwe normen zijn, dan zal dat toch voor veel meer huizen zo zijn? Doet het dan wel echt zoveel met de prijs? Het huis blijft hetzelfde.
Het heeft wel even fors effect op de prijzen per m2
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 juli 2019 @ 18:42:14 #47
73386 Fazz
onderweg
pi_187800083
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het heeft wel even fors effect op de prijzen per m2
Er wordt hier idd gerekend net prijzen per m2. Dat de normen veranderd waren wisten we wel, maar we hadden niet verwacht dat het zo’n grote impact zou hebben -O-

Nouja, volgende week hebben we weer overleg met de makelaar over de verkoopstrategie. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.
  zondag 7 juli 2019 @ 20:59:08 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187802933
Zo kochten wij ons vorige huis voor 120 maar verkochten het echt maar voor 104m2 na plaatsing van een dakkapel wat de bewoonbare vloeroppervlakte vergrootte. :') -O-

Heel lullig Fazz, maar bij ons had het geen invloed op de verkoopprijs, of althans, wij haalde er ruim uit wat we er in hadden gestopt in 13 jaar tijd.
***
  zondag 7 juli 2019 @ 21:31:34 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187803600
Oh dat is balen zeg. Wij kwamen juist iets hoger uit dan ik had verwacht :?. Wij kochten voor 96m2 en er kwam 10m2 zomaar ineens bij (geen verbouwingen gehad) toen we gingen verkopen. Eigenlijk niet bij stilgestaan, kwam ons goed uit natuurlijk (we kwamen ook precies boven die 100m2 grens uit, wat gunstig is voor funda).
  maandag 8 juli 2019 @ 10:25:44 #50
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_187809232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 17:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik snap even niet wat je bedoelt?
Nou, het leest alsof jullie een voorlopig koopcontract hebben getekend.
Ik vraag me af hoe makkelijk je er zelf onderuit kunt komen.

En ik vraag me af in hoeverre de verkopers dat kunnen. En als ze dat wel kunnen, of er geen boete aan vast zit en jullie er in elk geval daardoor een leuk bedrag aan over kunnen houden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')