abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187594076


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_187594137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:11 schreef zeeland6 het volgende:
CC - Balanz
CC beweert nu dat deel 2 niet gedekt is door 1e hyp. In de zekerheden staat wat anders.....

este Investeerder,

Project Deel 2 is een lening zonder hypothecaire zekerheid die in 72 maanden afgelost wordt.


=====
CC:
Project deel 1 is een lening met hypthecaire zekerheid en deze betaald daarom een procent punt minder rente. Deze lening wordt in 1x aan het einde van de looptijd afgelost , de rente wordt maandelijks bijgeschreven.

De prospectussen beschrijven de leningen tot in detail. Als u nog vragen heeft horen wij het graag. Beste kunt u ons bellen.

Dank voor uw interesse in de leningen.
=====
Het is logisch gezien de hogere rente in schijf 2, viel gewoon niet anders te verklaren. Maar je kon het uit de pitch niet afleiden. Ik had eerst nog een beetje spijt niet in schijf 2 te hebben geïnvesteerd, maar achteraf gelukkig van niet, mijn gevoel was juist.
Pecunia non olet
pi_187594221
Project A'dam op SiG is vandaag volgegooid
pi_187594327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is logisch gezien de hogere rente in schijf 2, viel gewoon niet anders te verklaren. Maar je kon het uit de pitch niet afleiden.
Erger: je kon uit de pitch juist afleiden dat ook deel 2 hypothecair wordt gedekt, dit staat zwart op wit onder de tab "zekerheden".
Wat een ongelofelijk gepruts...
pi_187594382
Hoe ik het lees ook gewoon een inschrijving van 550k (+30%) voor beide leningdelen.

Dat het aflossingsvrije deel na 5 jaar wordt geherfinancierd en daardoor dus ook de laatste 12 maanden van het annuïteitendeel moet afgelost worden is ook niet voldoende toegelicht. (anders kan het eerste hypotheekrecht niet vrijgegeven worden)
pi_187594572
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:32 schreef impact9 het volgende:
Hoe ik het lees ook gewoon een inschrijving van 550k (+30%) voor beide leningdelen.

Dat het aflossingsvrije deel na 5 jaar wordt geherfinancierd en daardoor dus ook de laatste 12 maanden van het annuïteitendeel moet afgelost worden is ook niet voldoende toegelicht. (anders kan het eerste hypotheekrecht niet vrijgegeven worden)
Ook dit is een omstandigheid waaruit eventueel had kunnen worden afgeleid dat deel 2 niet onder de 1e hypotheek valt.......

In ieder geval is het allemaal slordig en weinig professioneel opgezet. Als professionaliteit de reden is geweest om van KOM naar CC over te stappen, dan is die missie mislukt.
Pecunia non olet
pi_187595103
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook dit is een omstandigheid waaruit eventueel had kunnen worden afgeleid dat deel 2 niet onder de 1e hypotheek valt.......

In ieder geval is het allemaal slordig en weinig professioneel opgezet. Als professionaliteit de reden is geweest om van KOM naar CC over te stappen, dan is die missie mislukt.
Voor mij een reden om naast KOM ook CC op de zwarte lijst te zetten om daar niets mee te doen.
pi_187595716
ze zijn lichtelijk in paniek bij CC.
Het antwoord op mijn vraag hebben ze weggehaald bij V&A .....

https://www.capitalcircle(...)alanzs-deel-1/vragen
pi_187595723
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:14 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Voor mij een reden om naast KOM ook CC op de zwarte lijst te zetten om daar niets mee te doen.
Ik ben toch wat milder. Dit is volgens mij hun eerste project met hypothecaire zekerheid.
Dus ik zou zeggen een leermomentje. Lijkt me wel dat als de lening daadwerkelijk niet onder de hypotheek valt, men iedere investeerder in de annuitaire lening moet informeren dat er geen hypotheek op deze lening van toepassing is en dat de investeerder in deze annuitaire lening de mogelijkheid moet hebben om zich terug te trekken.

Wat obli al zei en wat ik in de vorige reeks al suggereerde: het klopte voor het gevoel niet dat de annuitaire lening waarvan het risico gedurende de looptijd door aflossing terugloopt een hoger rente percentage heeft dan de aflossingsvrije lening met het zelfde hypothecaire onderpand.

Overgens staat in het informatie memorandum over de zekerheden van lening 2 dit:

Zekerheden
Capital Circle beoordeelt de zekerheden als voldoende:
Eerste hypothecaire inschrijving met 30% opslag op 2517 AR 's-Gravenhage, Laan van Meerdervoort 96c
Alle en toekomistige DGA's van Balanzs Holding B.V. tekenen hoofdelijk mee voor de totale geldlening.
Momenteel zijn er twee DGA's verbonden aan beide entiteiten.
Hoofdelijke aansprakelijkheid Mevrouw E.T. Horsman en de heer M. Bernard
Verpanding van de huurpenningen


:? :?

@horsman heb jij familie in de Yoga business? :)

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-06-2019 13:09:07 ]
pi_187595957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben toch wat milder. Dit is volgens mij hun eerste project met hypothecaire zekerheid.
Dus ik zou zeggen een leermomentje. Lijkt me wel dat men iedere investeerder in de annuitaire lening moet informeren dat er geen hypotheek op deze lening van toepassing is en dat de investeerder in deze annuitaire lening de mogelijkheid heeft om zich terug te trekken.

Wat obli al zei en wat ik in de vorige reeks al suggereerde: het klopte voor het gevoel niet dat de annuitaire lening waarvan het risico gedurende de looptijd door aflossing terugloopt een hoger rente percentage heeft dan de aflossingsvrije lening met het zelfde hypothecaire onderpand.

Overgens staat in het informatie memorandum over de zekerheden van lening 2 dit:

Zekerheden
Capital Circle beoordeelt de zekerheden als voldoende:
Eerste hypothecaire inschrijving met 30% opslag op 2517 AR 's-Gravenhage, Laan van Meerdervoort 96c
Alle en toekomistige DGA's van Balanzs Holding B.V. tekenen hoofdelijk mee voor de totale geldlening.
Momenteel zijn er twee DGA's verbonden aan beide entiteiten.
Hoofdelijke aansprakelijkheid Mevrouw E.T. Horsman en de heer M. Bernard
Verpanding van de huurpenningen


Memorandum is mijn inziens duidelijk genoeg hypothecaire dekking. En ik zie dat zij het antwoord op de vraag van zeeland inderdaad hebben weggehaald. Voor mij een duidelijke reden om hen op de zwarte lijst te zetten. Het enige dat zij mi. zouden kunnen doen om de situatie te redden is leningdeel 2 opnieuw en nu met juiste informatie openstellen en excuses aan iedereen aanbieden..
pi_187596126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:57 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Memorandum is mijn inziens duidelijk genoeg hypothecaire dekking. En ik zie dat zij het antwoord op de vraag van zeeland inderdaad hebben weggehaald. Voor mij een duidelijke reden om hen op de zwarte lijst te zetten. Het enige dat zij mi. zouden kunnen doen om de situatie te redden is leningdeel 2 opnieuw en nu met juiste informatie openstellen en excuses aan iedereen aanbieden..
We zullen zien hoe men dit gaat oplossen. Op dit moment doe ik met beide leningen niet mee vanwege de onduidelijkheden en de te lage rente in lening 1. Ik wil eventueel met lening 1 meedoen als de rente naar 6.5% gaat.
pi_187596145
Mij lijkt een 1e hypotheek voor lening 1 en een tweede voor lening 2 logisch. Een niet gesecureerde lening tegen 6% waar Balansz in vorige projecten tegen 7, 7.5% leende lijkt me heel onlogisch. Duidelijk dat CC de splitsing in 2 leningen niet goed heeft doordacht. Verpanding huurpenningen is ook een dingetje, die staat ook bij zekerheiden lening 2 genoemd maar zonder hypotheek is dat ook niet logisch.
pi_187596404
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hoofdelijke aansprakelijkheid Mevrouw E.T. Horsman en de heer M. Bernard
Verpanding van de huurpenningen



@horsman heb jij familie in de Yoga business?
_O-
pi_187597405
CC glibbert zich een weg naar buiten:

"Excuus eerder gegeven antwoord was niet juist. Intentie was om snel te reageren, maar haast en spoed is zelden goed. Tekst is het memorandum is dus juist. Hierbij de correctie:

Wij hebben gekozen om voor beide lening delen een eerste hypothecaire inschrijving te vragen. Voor de duidelijkheid, zowel op lening deel 1 als lening deel 2 zal een eerste hypothecaire zekerheid worden gevestigd. Wij hadden de keuze om per lening deel een eerste en tweede inschrijving te vragen. Wij hebben hier niet voor gekozen, omdat ten allen tijde een eerste hypotheekrecht te behouden op het object. Aangezien er sprake is van verschillende lening delen en het in theorie mogelijk is om een van de lening delen vervroegd af te lossen door bijvoorbeeld herfinanciering. Hierdoor krijgen wij niet te maken met een rangordewisseling. "
pi_187599989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:26 schreef zeeland6 het volgende:
CC glibbert zich een weg naar buiten:

"Excuus eerder gegeven antwoord was niet juist. Intentie was om snel te reageren, maar haast en spoed is zelden goed. Tekst is het memorandum is dus juist. Hierbij de correctie:

Wij hebben gekozen om voor beide lening delen een eerste hypothecaire inschrijving te vragen. Voor de duidelijkheid, zowel op lening deel 1 als lening deel 2 zal een eerste hypothecaire zekerheid worden gevestigd. Wij hadden de keuze om per lening deel een eerste en tweede inschrijving te vragen. Wij hebben hier niet voor gekozen, omdat ten allen tijde een eerste hypotheekrecht te behouden op het object. Aangezien er sprake is van verschillende lening delen en het in theorie mogelijk is om een van de lening delen vervroegd af te lossen door bijvoorbeeld herfinanciering. Hierdoor krijgen wij niet te maken met een rangordewisseling. "
benieuwd hoe dat aangepakt wordt als het pand onverhoopt over zeg 4 jaar met verlies verkocht moet worden.
eigenlijk zou dan nu al de wijze van verdeling tussen 1 en 2 bekent moeten zijn.
als niets geregeld is lijkt me dat 2 wel erg goede papieren heeft, maar dan had de rente eerder andersom moeten zijn.
pi_187600255
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:49 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

benieuwd hoe dat aangepakt wordt als het pand onverhoopt over zeg 4 jaar met verlies verkocht moet worden.
eigenlijk zou dan nu al de wijze van verdeling tussen 1 en 2 bekent moeten zijn.
als niets geregeld is lijkt me dat 2 wel erg goede papieren heeft, maar dan had de rente eerder andersom moeten zijn.
Je beseft je dat een eerste of tweede hypotheekrecht niet heel veel zegt over de verdeling, maar eerder over de volgorde in kans iets te verkopen? :P
pi_187600334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:49 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

benieuwd hoe dat aangepakt wordt als het pand onverhoopt over zeg 4 jaar met verlies verkocht moet worden.
eigenlijk zou dan nu al de wijze van verdeling tussen 1 en 2 bekent moeten zijn.
als niets geregeld is lijkt me dat 2 wel erg goede papieren heeft, maar dan had de rente eerder andersom moeten zijn.
Als niets is geregeld mag je er volgens mij vanuit gaan dat het pro rato wordt verdeeld op basis van de resterende schuld op dat moment. Dan profiteert 1 dus mee van de aflossing bij 2.
pi_187601230
Vreemd verhaal, maar zo bezien is deel 2 toch veel interessanter?
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_187601514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 17:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je beseft je dat een eerste of tweede hypotheekrecht niet heel veel zegt over de verdeling, maar eerder over de volgorde in kans iets te verkopen? :P
ik denk dat als ze het een eerste en tweede hypotheekrecht genomen hadden dat alles over de verdeling gezegd had.
pi_187601585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 17:12 schreef Benger het volgende:

[..]

Als niets is geregeld mag je er volgens mij vanuit gaan dat het pro rato wordt verdeeld op basis van de resterende schuld op dat moment. Dan profiteert 1 dus mee van de aflossing bij 2.
Of er wordt uitgegaan dat zoals bij de start lening 2 een hypothecaire zekerheid houdt van 18% en lening 1 van 82 %
pi_187602087
Is deze hier al voorbij gekomen? Ik kreeg hem via mijn mail binnen via Beursgenoten.

quote:
pi_187602824
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 18:52 schreef quepos het volgende:
Is deze hier al voorbij gekomen? Ik kreeg hem via mijn mail binnen via Beursgenoten.
[..]

Ik vind dat soort warrant verhalen met recht op certificaten altijd een bijzonder verhaal. Geef mij maar gewoon een certificaat.
pi_187612261
Nemen jullie de nieuwe HCN mee vanmiddag? De eigen inbreng vind ik positief en all you can eat concepten lopen doorgaans goedm anderzijds is rente wat laag voor een 3-sterren en ik begrijp de constructie niet helemaal met aandeelhouders versus het vastgoed.
pi_187612498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 08:55 schreef Jaco078 het volgende:
Nemen jullie de nieuwe HCN mee vanmiddag? De eigen inbreng vind ik positief en all you can eat concepten lopen doorgaans goedm anderzijds is rente wat laag voor een 3-sterren en ik begrijp de constructie niet helemaal met aandeelhouders versus het vastgoed.
Als minpunt zou ik noemen haar m.i. bescheiden horeca ervaring plus dat ze me een 'zweverig' typetje lijkt. Voor de rest moet je afwachten of de formule aanslaat.
Anderzijds tekent de andere aandeelhouder ook hoofdelijk mee en die heeft het pand in bezit met (neem ik aan??) overwaarde, en misschien nog wat overig vermogen.

Dus misschien bescheiden inleg.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 26-06-2019 09:26:40 ]
Pecunia non olet
pi_187612775
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 18:26 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Of er wordt uitgegaan dat zoals bij de start lening 2 een hypothecaire zekerheid houdt van 18% en lening 1 van 82 %
De Balanzs lening 1 staat al een dag op nog 190k te gaan of te wel helemaal stil. Men zal bij CC toch echt wat moeten doen om de boel vlot te trekken. Voor als men hier mee leest met 6.5% doe ik mee met deel 1. :7

Overigens zie ik nu ook nog dat lening 2 een B risicorating heeft en lening 1 een A. 8)7
Oh, Oh, wie dat verzonnen heeft...................
pi_187612986
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als minpunt zou ik noemen haar m.i. bescheiden horeca ervaring plus dat ze me een 'zweverig' typetje lijkt. Voor de rest moet je afwachten of de formule aanslaat.
Anderzijds tekent de andere aandeelhouder ook hoofdelijk mee en die heeft het pand in bezit met (neem ik aan??) overwaarde, en misschien nog wat overig vermogen.

Dus misschien bescheiden inleg.
Er wordt inderdaad gesproken over de pand-eigenaar als aandeelhouder, maar dat zegt nog niets over de financiering / overwaarde op het pand. Tevens merk ik op dat de dame in kwestie bedrijfsleidster / operationeel manager was van het vorige concept Bij Hen op deze locatie , en dat dit blijkbaar geen succes is geworden, ondanks, haar volledige toewijding en volle inzet.
Dit in samenwerking met de pandeigenaar / vorige exploitant van de Bij Hen.

Rest dan, oa de vraagstelling, is het de locatie, is het het management, is het het concept, als oorzaak. Twijfel zelf ook nog.

Heb getracht de pandeigenaar, vorige exploitant te achterhalen, nog niet gelukt,
pi_187612988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 08:55 schreef Jaco078 het volgende:
Nemen jullie de nieuwe HCN mee vanmiddag? De eigen inbreng vind ik positief en all you can eat concepten lopen doorgaans goedm anderzijds is rente wat laag voor een 3-sterren en ik begrijp de constructie niet helemaal met aandeelhouders versus het vastgoed.
Ik laat hem lopen om alle door andere en mijzelf genoemde redenen. Daarnaast is m.i. voor deze uiteindelijke maar 🌟 🌟 🌟 starter de geboden rente te laag.

Het is maar een relatief klein bedrag dus hij zal in een paar minuutjes vol zitten.
pi_187613059
quote:
12s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:08 schreef peterc het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad gesproken over de pand-eigenaar als aandeelhouder, maar dat zegt nog niets over de financiering / overwaarde op het pand.
Dat is inderdaad nog maar de vraag. Tsja iets beters kon ik ook niet bedenken dan eventueel aanwezig vermogen (in welke vorm dan ook). Er gaan vast nog betere komen dus ga dan ook maar passen deze keer. :)
Pecunia non olet
pi_187613151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De Balanzs lening 1 staat al een dag op nog 190k te gaan of te wel helemaal stil. Men zal bij CC toch echt wat moeten doen om de boel vlot te trekken. Voor als men hier mee leest met 6.5% doe ik mee met deel 1. :7

Daar sluit ik me bij aan. Dat maakt het nèt aantrekkelijk genoeg.

Overigens raad ik CC aan om de 2 pitches in zijn geheel ongeldig te verklaren en opnieuw te publiceren. Maar dan deze keer wèl goed hoop ik. ~O>
Pecunia non olet
pi_187613362
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nog maar de vraag. Tsja iets beters kon ik ook niet bedenken dan eventueel aanwezig vermogen (in welke vorm dan ook). Er gaan vast nog betere komen dus ga dan ook maar passen deze keer. :)
Hier de andere activiteit van de uitbater. Ze zweeft vermoedelijk door het restaurant en omzet prognoses moeten met deze gave zeer nauwkeurig zijn. :) http://www.namastehealing.nl/overmij/


Doe dus ook niet mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-06-2019 10:56:34 ]
pi_187613828
Project KTC Bolsward B.V. bij CCF helemaal niet zien langskomen, had mogelijk wel mee willen doen.
Over het hoofd gezien?
pi_187614242
2 nieuwe projecten op funding circe 28/6 open.
De verzekeringsagent in limburg ziet er wel interessant uit (C). De andere minder (B)?
pi_187614360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat hem lopen om alle door andere en mijzelf genoemde redenen. Daarnaast is m.i. voor deze uiteindelijke maar 🌟 🌟 🌟 starter de geboden rente te laag.

Het is maar een relatief klein bedrag dus hij zal in een paar minuutjes vol zitten.
laat hem voorbij gaan, staat vlgs mij net open
pi_187614591
Sonmansstraat rotterdam Sameningeld
pi_187614699
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De Balanzs lening 1 staat al een dag op nog 190k te gaan of te wel helemaal stil. Men zal bij CC toch echt wat moeten doen om de boel vlot te trekken. Voor als men hier mee leest met 6.5% doe ik mee met deel 1. :7

Overigens zie ik nu ook nog dat lening 2 een B risicorating heeft en lening 1 een A. 8)7
Oh, Oh, wie dat verzonnen heeft...................
Zo ik het zie zijn ze wel goed begonnen maar ergens voor het einde is het niet afgemaakt.
zo wordt bijvoorbeeld ook melding gemaakt dat lening 1 een lening is ter grootte van de executiewaarde. en lening 2 het bedrag van executiewaarde tot aankoopbedrag.

Dus denk dat er dan nog had bij moeten staan;
- allebei leningen 1e hypotheek.
als het fout gaat wordt zaakje verkocht en eerst lening 1 terugbetaald, als er dan wat over is lening 2.
dan kloppen de rente en risico beter
pi_187614814
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hier de andere activiteit van de uitbater. Ze zweeft vermoedelijk door het restaurant en omzet prognoses moeten met deze gave zeer nauwkeurig zijn. :) http://www.namastehealing.nl/overmij/

Doe dus ook niet mee.
Helden is binnen 20 minuten volgeschreven. :?
pi_187614918
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat hem lopen om alle door andere en mijzelf genoemde redenen. Daarnaast is m.i. voor deze uiteindelijke maar 🌟 🌟 🌟 starter de geboden rente te laag.

Het is maar een relatief klein bedrag dus hij zal in een paar minuutjes vol zitten.
Ook jij hebt helderziende gaven.🏆🏆
Pecunia non olet
pi_187615279
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Sonmansstraat rotterdam Sameningeld
Onderhoud?? https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i13312!8i6656
pi_187615392
quote:
Gevalletje houtrotvuller.....(redelijk in makelaarstermen = gebrekkig)
pi_187615816
quote:
Ik hoop dat ze met die 25k onderhoudskosten ook even de kozijnen vervangen.
pi_187615983
Ik zou der nog niet misschien willen wonen.
pi_187616211
Topslijter capital circle
pi_187616227
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Topslijter capital circle
Snapt iemand deze zin? (laatste deel)

La*rence van D*mburg Sc*pio geeft een tweede hypotheek af op de geregistreerde eigen woning voor ¤ 25.000,- welke op moment van beoordeling een materiële waarde heeft. De overwaarde van de woning wordt gebruikt voor aflossing van de lening, hetgeen boetevrij is.
pi_187616237
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:03 schreef impact9 het volgende:

[..]

Snapt iemand deze zin? (laatste deel)

La*rence van D*mburg Sc*pio geeft een tweede hypotheek af op de geregistreerde eigen woning voor ¤ 25.000,- welke op moment van beoordeling een materiële waarde heeft. De overwaarde van de woning wordt gebruikt voor aflossing van de lening, hetgeen boetevrij is.
Wellicht: Eigen woning staat te koop en na verkoop wordt de overwaarde gebruikt om een deel van de capital circle lening af te lossen. Dit mag boetevrij.
pi_187616358
je moet bij CC wel een cursus tekstverklaring hebben gedaan.
pi_187616595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:14 schreef zeeland6 het volgende:
je moet bij CC wel een cursus tekstverklaring hebben gedaan.
Ik vrees dat ze deze lening niet aan mij zullen gaan slijten.
Pecunia non olet
pi_187617436
Indoorspeeltuin Kapitaal op Maat aangeboden ter overname.
Hopen dat de investeerders hier goed uit komen. Er is ook een 2e hypotheek na de ING.

[ Bericht 13% gewijzigd door KrekelJapie op 26-06-2019 15:58:23 ]
pi_187618099
quote:
Volgens mij ben ik deze nog niet eerder tegengekomen: Stichting Zekerhedenagent Collin Crowdfund

Ik heb nog een slager bij Collin die niet meer betaald. Deze zit zo te zien ook tot over zijn oren in de schuld. Voor mij geen slagers meer!

quote:
5/5s met slechts 7%. Ook niets voor mij.
pi_187618620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 16:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik deze nog niet eerder tegengekomen: Stichting Zekerhedenagent Collin Crowdfund

Ik heb nog een slager bij Collin die niet meer betaald. Deze zit zo te zien ook tot over zijn oren in de schuld. Voor mij geen slagers meer!
[..]

5/5s met slechts 7%. Ook niets voor mij.

Alle mee eens.

Het scheepje van GvE ben ik wat positiever over ondanks hoge LTV.
Pecunia non olet
pi_187618655
Fraude bij koffie project van ivm. Bij aanvraag valse verklaringen afgegeven. Nu na 2 termijnen failliet (faillissement is aangevraagd door CAN).
pi_187618717
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:12 schreef djh77 het volgende:
Fraude bij koffie project van ivm. Bij aanvraag valse verklaringen afgegeven. Nu na 2 termijnen failliet (faillissement is aangevraagd door CAN).

Onder welke naam was dit project? Het zegt me niets...
Pecunia non olet
pi_187618731
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Sonmansstraat rotterdam Sameningeld
De rente in schijf 1A wordt wel steeds lager.
pi_187618774
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:17 schreef quepos het volgende:

[..]

De rente in schijf 1A wordt wel steeds lager.
Marktwerking. Komt snel vol.
pi_187619183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Onder welke naam was dit project? Het zegt me niets...
Barato. 1 van de laatsten op IVM. Zit er ook in. Heel crue als je probeert een afweging te maken maar gewoon belazerd wordt.
pi_187619547
quote:
Zit in de eerste lening, dat deze maar snel mag vollopen, dan ben ik er van af :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door Frandderouw op 26-06-2019 18:22:57 ]
pi_187620103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Barato. 1 van de laatsten op IVM. Zit er ook in. Heel crue als je probeert een afweging te maken maar gewoon belazerd wordt.
Shit man :o . Er was een tijd dat ik heel enthousiast was over IVM maar sinds hun overname is het weinig meer. Ze kunnen nog zoveel keurig doorgerekende sheetjes aanreiken maar als de basisgegevens van de projecten niet deugen dan is het drijfzand. Het is te makkelijk om platformen om de tuin te leiden. Niet alleen bij FNC.
Pecunia non olet
pi_187620276
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:12 schreef djh77 het volgende:
Fraude bij koffie project van ivm. Bij aanvraag valse verklaringen afgegeven. Nu na 2 termijnen failliet (faillissement is aangevraagd door CAN).

was er dan ook een lening bij CAN?
pi_187620298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:53 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

was er dan ook een lening bij CAN?
Ja deze zou afgelost worden na funding ivm. Dit is nooit gebeurd. Een bewuste actie.
pi_187620694
Nou, ik heb mijn eerste horecaproject meegenomen, pakupaku bij GVE. Kreeg een berichtje dat de rente naar 9% is, en vind het concept wel goed. Ook aardig dat er al eea getest en met de 'community' gedaan is (kickstarter), dat geeft ook wel wat 'drive' aan. Blijft horeca in de huidige economie, en niet al te veel (of geen zoals we er hier meestal naar kijken) zekerheden, dus maar bescheiden meegenomen (en zal voor mij wel een van de weinige blijven). Eens kijken of het wat wordt :)
pi_187620868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:15 schreef TechLight het volgende:
Nou, ik heb mijn eerste horecaproject meegenomen, pakupaku bij GVE. Kreeg een berichtje dat de rente naar 9% is, en vind het concept wel goed. Ook aardig dat er al eea getest en met de 'community' gedaan is (kickstarter), dat geeft ook wel wat 'drive' aan. Blijft horeca in de huidige economie, en niet al te veel (of geen zoals we er hier meestal naar kijken) zekerheden, dus maar bescheiden meegenomen (en zal voor mij wel een van de weinige blijven). Eens kijken of het wat wordt :)
Horeca neem ik enkel en alleen op HCN mee.

Scheepje op GVE ziet er trouwens leuk uit. In maart de oom, nu de neef.
pi_187622671
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Onder welke naam was dit project? Het zegt me niets...
Faillissement en oplichting project Barato Coffee bij InvestorMatch (en CrowdAboutNow):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 27-06-2019 17:25:36 ]
pi_187622711
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Alle mee eens.

Het scheepje van GvE ben ik wat positiever over ondanks hoge LTV.
Ik vind de afossing t.o.v. beschikbare cashflow nog el een probleem. Zo heeft de man nauwelijks een inkomen ?
pi_187622941
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik vind de afossing t.o.v. beschikbare cashflow nog el een probleem. Zo heeft de man nauwelijks een inkomen ?
Het is nogal krap gecalculeerd allemaal, vooral het eerste jaar, maar in het eerste jaar betaalt hij nog geen aanslag IB/ZVW waarschijnlijk.
Ik vraag me af waarom niet voor 6 of 7 jaar aflossing is gekozen, dat had hem jaarlijks wat meer lucht gegeven. Daarnaast hik ik een beetje tegen de leeftijd aan, 20 jaar, toch erg jong om al zoveel verantwoordelijkheid te dragen en zoveel schulden aan te gaan. Blijkbaar is hij daarmee wat vroeger dan de meesten. Hij wordt wel goed begeleid door familie, dat scheelt natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_187623466
GvE eist voordat de lening wordt uitgbeoekt een motorkeuring. Ik zou hierbij nog zetten: het behalen van het vaarbewijs. Dat heeft hij nog niet......
pi_187624584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:53 schreef zeeland6 het volgende:
GvE eist voordat de lening wordt uitgbeoekt een motorkeuring. Ik zou hierbij nog zetten: het behalen van het vaarbewijs. Dat heeft hij nog niet......
Pensionado die meevaart is wel plausibel...schippers zien hun werk niet alleen als werk maar ook als passie (veelal)
pi_187624895
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Marktwerking. Komt snel vol.
Dat was inderdaad te verwachten, dat dit zou gaan schuiven.
pi_187627369
Nog even een paar antwoorden op vragen uit het vorige deel van de CF reeks:

@investeerdertje: Ik heb. nog geen ervaring met het Sida traject. Als ik op de info op de trine site af ga zijn er nog geen defaults (dus zou de werking hiervan nog niet in de praktijk getest zijn). Mijn historie met het platform is echter pas 14 maanden, dus nog te kort om echt iets over defaults te zeggen.
Tot op heden komen alle rentebetalingen en aflossingen op schema binnen, so far so good.

@Aalsmeer15: Ik vind de rentepercentages bij SIG te laag: mijn ondergrens is 6% netto rente i.c.m. 1e hypotheek, en 7% netto rente i.c.m. 2e hypotheek. De schijven 1A+B zijn altijd lager als 6%, en als ik het goed heb halen de hoogste schijven ook de 7% niet.

Zo af en toe is het gewoon een kwestie van op mijn handen blijven zitten, en gewoon maar accepteren dat er sommige maanden meer geld vrijvalt uit CF als dat er ge herinvesteert wordt. Daar staat tegenover dat in andere maanden weer flink meer geïnvesteerd wordt als de som van de vrijvallende bedragen.
pi_187627418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef ETphonehome het volgende:
@:Aalsmeer15: Ik vind de rentepercentages bij SIG te laag: mijn ondergrens is 6% netto rente i.c.m. 1e hypotheek, en 7% netto rente i.c.m. 2e hypotheek. De schijven 1A+B zijn altijd lager als 6%, en als ik het goed heb halen de hoogste schijven ook de 7% niet.
Is de loan to value verder geen argument om wel of niet te investeren. Puur 1e hypotheek?
pi_187627594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef ETphonehome het volgende:
Nog even een paar antwoorden op vragen uit het vorige deel van de CF reeks:

@:investeerdertje: Ik heb. nog geen ervaring met het Sida traject. Als ik op de info op de trine site af ga zijn er nog geen defaults (dus zou de werking hiervan nog niet in de praktijk getest zijn). Mijn historie met het platform is echter pas 14 maanden, dus nog te kort om echt iets over defaults te zeggen.
Tot op heden komen alle rentebetalingen en aflossingen op schema binnen, so far so good.

@:Aalsmeer15: Ik vind de rentepercentages bij SIG te laag: mijn ondergrens is 6% netto rente i.c.m. 1e hypotheek, en 7% netto rente i.c.m. 2e hypotheek. De schijven 1A+B zijn altijd lager als 6%, en als ik het goed heb halen de hoogste schijven ook de 7% niet.

Zo af en toe is het gewoon een kwestie van op mijn handen blijven zitten, en gewoon maar accepteren dat er sommige maanden meer geld vrijvalt uit CF als dat er ge herinvesteert wordt. Daar staat tegenover dat in andere maanden weer flink meer geïnvesteerd wordt als de som van de vrijvallende bedragen.
Bedankt voor de toelichting, is duidelijk.
Ik hanteer ook een minimaal netto rente, moet wel bekennen dat die de afgelopen jaren wel een procent gezakt is.
Ik doe nu niets meer onder 4 % netto of boven 8% netto.
pi_187628306
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef ETphonehome het volgende:
Nog even een paar antwoorden op vragen uit het vorige deel van de CF reeks:

@:investeerdertje: Ik heb. nog geen ervaring met het Sida traject. Als ik op de info op de trine site af ga zijn er nog geen defaults (dus zou de werking hiervan nog niet in de praktijk getest zijn). Mijn historie met het platform is echter pas 14 maanden, dus nog te kort om echt iets over defaults te zeggen.
Tot op heden komen alle rentebetalingen en aflossingen op schema binnen, so far so good.
Ik neem bij lendahand de sida investeringen tegenwoordig mee. Daar is het alleen slechts 6.5%.

Mij staan alleen uitbetalingen per kwartaal erg tegen haha
pi_187628327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is de loan to value verder geen argument om wel of niet te investeren. Puur 1e hypotheek?
Om voor mijzelf te spreken, als de ltv 60% is dan zie ik het als een erg veilige investering. De laagste schijven zouden wat dat aan gaat prima kunnen. Dat de hogere schijven hun geld dan niet terug krijgen is, om het netjes te zeggen, niet mijn probleem
pi_187628404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is de loan to value verder geen argument om wel of niet te investeren. Puur 1e hypotheek?
Loan to value is voor mij een argument dat in beeld komt nadat het criterium "rentepercentage" positief beantwoord is. Voor o.g. in Nederland hou ik ongeveer 80-85% als maximum aan, bij Estateguru 65%.
pi_187628758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:08 schreef obligataire het volgende:
Het scheepje van GvE ben ik wat positiever over ondanks hoge LTV.
Raar trouwens dat GvE een LTV van 116% aangeeft (dat is m.i. de LTV voor de lening met 3e hypotheek). Voor de GvE lening geldt volgens mij een LTV van 94% (150k/160k). Nog steeds hoog natuurlijk.
pi_187629028
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef ETphonehome het volgende:
Ik vind de rentepercentages bij SIG te laag: mijn ondergrens is 6% netto rente i.c.m. 1e hypotheek, en 7% netto rente i.c.m. 2e hypotheek. De schijven 1A+B zijn altijd lager als 6%, en als ik het goed heb halen de hoogste schijven ook de 7% niet.
Als ik het goed begrijp investeer je dus alleen in bedrijfspanden. Want bij woonhuizen en appartementen zijn dit soort percentages onmogelijk haalbaar. En dat hoeft ook eigenlijk niet want bij woonhuizen is het risico op leegstand en waardedaling véél lager. In tijden van economische crisis kunnen bedrijfspanden massaal te koop/te huur komen staan.

Zo'n project in Duitsland met een paar dozijn appartementen als onderpand, zie ik persoonlijk als erg aantrekkelijk. Dan is 6% netto rente niet echt reëel om te verwachten lijkt me?
Pecunia non olet
pi_187629110
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef ETphonehome het volgende:

@:Aalsmeer15: Ik vind de rentepercentages bij SIG te laag: mijn ondergrens is 6% netto rente i.c.m. 1e hypotheek, en 7% netto rente i.c.m. 2e hypotheek. De schijven 1A+B zijn altijd lager als 6%, en als ik het goed heb halen de hoogste schijven ook de 7% niet.

Je moet ook bedenken dat de banken maar +/- 3,5% vragen voor een beleggingspand (bij 70-80% ltv), dus waarom zou iemand >6% gaan betalen...als de rente bij SIG nog verder omhoog moet dan heb je kans dat ze bij SIG veel klanten kwijt raken aan de banken.
pi_187629865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp investeer je dus alleen in bedrijfspanden. Want bij woonhuizen en appartementen zijn dit soort percentages onmogelijk haalbaar. En dat hoeft ook eigenlijk niet want bij woonhuizen is het risico op leegstand en waardedaling véél lager. In tijden van economische crisis kunnen bedrijfspanden massaal te koop/te huur komen staan.

Zo'n project in Duitsland met een paar dozijn appartementen als onderpand, zie ik persoonlijk als erg aantrekkelijk. Dan is 6% netto rente niet echt reëel om te verwachten lijkt me?
Mijn CF met hypotheek projecten zijn inderdaad allemaal bedrijfsmatig. Er zitten er wel enkele bij waar de zekerheid een 2e hypotheek op een woonhuis is (o.a. My art DNA, GvE en Fabryk, All4funding).
Zo zet dit draadje mij toch weer aan het denken of ik wellicht ook moet differentiëren richting woonhuizen/appartementen, met bijbehorende rentepercentages.
  donderdag 27 juni 2019 @ 12:13:02 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187629995
Vandaag FNC?
pi_187629999
@ETphonehome Het nieuwste SIG project zit op 6,75 in schijf 3, dus komt al wel in de buurt van de 7%.
pi_187630041
quote:
18s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef xzaz het volgende:
Vandaag FNC?
Wat is je vraag? 1 nieuwe erbij gekomen.
pi_187630120
Faillissement GvE met 2e hypotheek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verwacht dat het resterende bedrag gezien de overwaarde en de privé vermogenspositie nog wel volledig retour komt.
pi_187630361
ik zit in 15407 en dat dossier is ook aan de deurwaarder overgedragen. Drie projecten met dezelfde zekerheidsstelling.......
pi_187630767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:45 schreef zeeland6 het volgende:
ik zit in 15407 en dat dossier is ook aan de deurwaarder overgedragen. Drie projecten met dezelfde zekerheidsstelling.......
2 projecten want 1 project is reeds volledig afgelost
pi_187630839
Je mist het punt. Het 1e project denk de zekerheden te hebben denk de investeerder. Projecten die daarna komen en failliet gaan die winnen de zekerheden uit en voor het eerste project resteert geen zekerheid meer. Dat is het probleem.
pi_187630981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 13:27 schreef zeeland6 het volgende:
Je mist het punt. Het 1e project denk de zekerheden te hebben denk de investeerder. Projecten die daarna komen en failliet gaan die winnen de zekerheden uit en voor het eerste project resteert geen zekerheid meer. Dat is het probleem.
Ik kan je niet volgen.
Project 15407 en 16868 hebben toch gezamenlijk het 2e hypotheekrecht?
Project 17007 = afgelost
Een andere partij heeft het 1e hypotheekrecht.
pi_187632137
Ik zit in project 17663 van GvE met de naam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag dat de locatie is verwijderd van de website. Weet iemand hoe lang al? Ik zag dit eerder vandaag en heb dus GvE hier over een mail gestuurd.
Ik kon nog geen faillissement vinden.
pi_187632818
GvE haalt af en toe projecten van hun website om deze 'overzichtelijk' te houden. Dit hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat er problemen zijn met het project.
pi_187632963
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:17 schreef evandijk70 het volgende:
GvE haalt af en toe projecten van hun website om deze 'overzichtelijk' te houden. Dit hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat er problemen zijn met het project.
Ik bedoel dat deze vestiging van het bedrijf is verwijderd en het depot van 2 maandtermijnen is inmiddels leeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187632998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 13:39 schreef william0199 het volgende:

[..]

Ik kan je niet volgen.
Project 15407 en 16868 hebben toch gezamenlijk het 2e hypotheekrecht?
Project 17007 = afgelost
Een andere partij heeft het 1e hypotheekrecht.
16868=failliet en 15407 niet
als 16868 de zekerheden uitwint heeft 15407 geen zekerheden meer. 15407 blijft 'gewoon' geincasseerd worden, voor zo lang het duurt. Ik hoop dat hier bij GvE rekening mee houden, waarschijnlijk want 15407 is niet voor niets aan de deurwaarder overgedragen. Maar ik verwacht weinig van Flanderijn
Het is dus onwenselijk dat 3 projecten dezelfde zekerheden kennen.
pi_187633154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:23 schreef william0199 het volgende:
Faillissement GvE met 2e hypotheek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verwacht dat het resterende bedrag gezien de overwaarde en de privé vermogenspositie nog wel volledig retour komt.

Het ging toch om drie panden?
[spoiler]Wat is uw eigen vermogen?
Het onroerend goed is dit jaar opnieuw getaxeerd. De executiewaarde van de 3 panden bedraagt ¤ 1.720.000,-. De totale hypotheek is ¤ 1.177.000,- zodat ons vermogen ca. ¤ 543.000,- is. Gaan wij uit van de marktwaarde dan is ons vermogen ¤ 1.068.000,-. Naast de overwaarde in het onroerend goed is er nog ¤ 100.000,- kapitaal opgebouwd in een levenpolis.[/spoiler]

Edit: sorry ik zat bij de oude lening te kijken. Sinds # 16868 geldt vorenstaande niet meer.

En het was in den beginne toch een VOF? Nu een B.V.?

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 27-06-2019 16:51:45 ]
Pecunia non olet
pi_187633559
GvE bevestigd desgevraagd dat als er uitgewonnen wordt beide projecten worden afgelost/beeindigd. Dus 15407 wordt 'meegenomen/meegesleurd 'in failisement van 18686. Dat bedoel ik met ongewenst.
pi_187633705
Ik moest vandaag in Friesland zijn en heb dit gecombineerd met een bezoekje aan Fabryk Design, dit is een project van A4F van begin vorige maand.

De eigenaresse Mevr. Veenstra zat in een bespreking (ik had ook geen tijd afgesproken) maar ben uitgebreid rondgeleid door een van de medewerkers. Ze zitten in een leuk karakteristiek pand (oude melkfabriek). Ook is er betrokkenheid met het dorp. Naast Mevr. Veenstra waren er meerdere medewerkers aan het werk waaronder meerdere ontwerpers. Er hing verder duidelijk een positieve werksfeer. Daarnaast o.a. de freesmachine in actie gezien. Al met al een positieve indruk gekregen en meteen even de klaarstaande incentive geïncasseerd :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 27-06-2019 17:51:01 ]
pi_187633839
quote:
18s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:13 schreef xzaz het volgende:
Vandaag FNC?
Ik heb nog geen betaling binnen.
pi_187633865
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:27 schreef Horsemen het volgende:
Ik moest vandaag in Friesland zijn en heb dit gecombineerd met een bezoekje aan Fabryk Design, dit is een project van A4F van begin vorige maand.

De eigenaresse Mevr. Veenstra zat in een bespreking (ik had ook geen tijd afgesproken) maar ben uitgebreid rondgeleid door een van de medewerkers. Ze zitten in een leuk karakteristiek pand (oude melkfabriek). Ook is er betrokkenheid met het dorp. Naast Mevr. Veenstra waren er meerdere medewerkers aan het werk waaronder meerdere ontwerpers. Er hing verder duidelijk een positieve werksfeer. Daarnaast o.a. de vreesmachine in actie gezien. Al met al een positieve indruk gekregen en meteen even de klaarstaande incentive geïncasseerd :)
wat is dat een vreesmachine ? O-)
pi_187634073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

wat is dat een vreesmachine ? O-)
Daar maken ze dergelijke https://fabrykdesign.nl/p(...)he-vormen-en-dieren/ vormen mee. Met een freesmachine frezen ze dit uit een plank mdf of hout.
pi_187634343
Zal deze annulering iets te maken hebben met signalen vanuit de forum?
quote:
Cinque Accountancy gaat niet door
Enige tijd geleden hebben wij via deze nieuwsbrief een vooraankondiging gedaan voor het project Cinque Accountancy. Helaas hebben wij gisteren te horen gekregen dat de ondernemer af ziet van een financiering via All4Funding. Of de overname nog doorgaat is ons niet bekend
pi_187634845
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:05 schreef djh77 het volgende:
Zal deze annulering iets te maken hebben met signalen vanuit de forum?
[..]

Lijkt mij heel waarschijnlijk. Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de stipte aflossing van de FNC lening......
Pecunia non olet
pi_187635112
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Daar maken ze dergelijke https://fabrykdesign.nl/p(...)he-vormen-en-dieren/ vormen mee. Met een freesmachine frezen ze dit uit een plank mdf of hout.
U is gediskwalificeerd als taalnazi
pi_187636491
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:27 schreef Horsemen het volgende:
Ik moest vandaag in Friesland zijn en heb dit gecombineerd met een bezoekje aan Fabryk Design, dit is een project van A4F van begin vorige maand.

De eigenaresse Mevr. Veenstra zat in een bespreking (ik had ook geen tijd afgesproken) maar ben uitgebreid rondgeleid door een van de medewerkers. Ze zitten in een leuk karakteristiek pand (oude melkfabriek). Ook is er betrokkenheid met het dorp. Naast Mevr. Veenstra waren er meerdere medewerkers aan het werk waaronder meerdere ontwerpers. Er hing verder duidelijk een positieve werksfeer. Daarnaast o.a. de freesmachine in actie gezien. Al met al een positieve indruk gekregen en meteen even de klaarstaande incentive geïncasseerd :)
En hoe is de incentive?
pi_187642871
Ook ik heb nog geen betaling van FNC mogen ontvangen, zijn behoorlijk vertraagd deze maand
pi_187643172
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 07:05 schreef plesner het volgende:
Ook ik heb nog geen betaling van FNC mogen ontvangen, zijn behoorlijk vertraagd deze maand
In het betaalschema staat de betaling gepland op 2 juli.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 08:57:37 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187643622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 07:56 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

In het betaalschema staat de betaling gepland op 2 juli.
Iemand enig idee waarom ze dit doen? Nu krijg ik in mijn overzicht altijd het idee dat ik het in juli moet plaatsen terwijl het juni is. :{
pi_187643935
Funding circle investeringen gaan vandaag pas om half 1 open!
pi_187644040
quote:
18s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Iemand enig idee waarom ze dit doen? Nu krijg ik in mijn overzicht altijd het idee dat ik het in juli moet plaatsen terwijl het juni is. :{
Weekend ertussen.
pi_187644150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:42 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Weekend ertussen.
FNC Duitsland betaalde de 25e al. Belachelijk dat het in Nederland altijd langer moet duren. Ik denk eerder dat ze nog zoveel mogelijk geld van debiteuren proberen binnen te hengelen?
Pecunia non olet
pi_187644344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

FNC Duitsland betaalde de 25e al. Belachelijk dat het in Nederland altijd langer moet duren. Ik denk eerder dat ze nog zoveel mogelijk geld van debiteuren proberen binnen te hengelen?
En het zijn weer extra rentedragende dagen voor FNC zolang het saldo op hun rekeningen staat.
pi_187644611
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:34 schreef Jaco078 het volgende:
Funding circle investeringen gaan vandaag pas om half 1 open!
Gebeld en wordt hersteld.
pi_187644664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Gebeld en wordt hersteld.
Klopt , het adviesbureau Waalre/limburg staat open voor investering.
Pecunia non olet
pi_187644686
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt , het adviesbureau Waalre/limburg staat open voor investering.
Daar ging het me om. I.m.o. 1 van de betere pitches van 2019.
pi_187644863
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:36 schreef Jaco078 het volgende:
I.m.o. 1 van de betere pitches van 2019.
Als je er voor het gemak even vanuit gaat dat er de afgelopen anderhalf jaar geen rare dingen zijn gebeurd...
pi_187644939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:57 schreef Tjalala het volgende:

[..]

En hoe is de incentive?
Je kunt de incentive zelf uitkiezen uit het assortiment. Uiteraard iets paard gerelateerd gekozen O-) Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar het ziet er zeker leuk uit en was netjes afgewerkt. Ook hadden ze er nog een persoonlijk handgeschreven bedankkaartje bij gedaan.
pi_187644947
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:54 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Als je er voor het gemak even vanuit gaat dat er de afgelopen anderhalf jaar geen rare dingen zijn gebeurd...
Dit dus...
pi_187644966
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit dus...
Hij schijnt wel enorm goed te zijn: een 9.8 *O* https://www.martensadvies.nl/

Ik doe mee maar vroeg me wel even af waarom iemand met zulke winsten nog geld moet lenen maar ja.
Pecunia non olet
pi_187644988
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:30 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ik bedoel dat deze vestiging van het bedrijf is verwijderd en het depot van 2 maandtermijnen is inmiddels leeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderwerp al eerder behandeld maar nog niet geheel duidelijk gecommuniceerd vanuit GVE. Leningnemer maakt niet langer onderdeel uit van WAVe franchise maar is eigen "merk" begonnen. Waarom dit gepaard moest gaan met niet betalen is ook mij een raadsel. GVE was/is in gesprek met de ondernemer. Hoop dat we daar spoedig iets van terughoren.
pi_187645109
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij schijnt wel enorm goed te zijn: een 9.8 *O* https://www.martensadvies.nl/

Ik doe mee maar vroeg me wel even af waarom iemand met zulke winsten nog geld moet lenen maar ja.
quote:
Na zijn studie H.E.A.O in Eindhoven heeft Mike zijn ervaring opgedaan bij de ING BANK en de ABN AMRO.
Hij heeft gewerkt bij ABN-Amro en de ING, weet de de weg, zou dus connecties moeten hebben maar moet toch gaan lenen tegen 12,99% + kosten...

Het blijft koffiedik kijken maar het ontbreken van de cijfers over 2018 is voor mij al genoeg reden om hem niet mee te nemen.
pi_187645114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij schijnt wel enorm goed te zijn: een 9.8 *O* https://www.martensadvies.nl/

Ik doe mee maar vroeg me wel even af waarom iemand met zulke winsten nog geld moet lenen maar ja.
en ik ben ook verbaasd dat een C is met zo'n winst en EV. Bescheiden deelname gedaan. Loopt nog niet hard.
pi_187645307
Financieel advies op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/financieel-advies-alan/
  vrijdag 28 juni 2019 @ 11:32:53 #119
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187645356
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

en ik ben ook verbaasd dat een C is met zo'n winst en EV. Bescheiden deelname gedaan. Loopt nog niet hard.
Ik ook een bescheiden bedrag.
pi_187645504
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:29 schreef djh77 het volgende:
Financieel advies op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/financieel-advies-alan/
heb je een investeringslinkje ?
pi_187645570
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:41 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

heb je een investeringslinkje ?
Er is hier al meermaals aangegeven dat deze bij "direct" leningen helaas niet bestaan.
pi_187645602
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er is hier al meermaals aangegeven dat deze bij "direct" leningen helaas niet bestaan.
ik ben hier recent aageschoven, ik ga niet het hele forum doorspitten. bedankt.
pi_187645739
Heeft er iemand hier toevallig (net zoals ik) ook geinvesteerd in een Ingenieursbureau (wil geen volledige naam noemen)? Via FnC.

Inmiddels 29 dagen vertraagd en vrij weinig communicatie vanuit FnC daarover.
pi_187645826
Sonsmansstraat op SIG geöffnet :)

Zal wel weer een verhaal van de lange adem worden, schijf 1a loopt wel vlot door.
Schijf 1b is hier ook wel aantrekkelijk lijkt me.
Pecunia non olet
  vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10:01 #125
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187645927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:56 schreef xaban06 het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig (net zoals ik) ook geinvesteerd in een Ingenieursbureau (wil geen volledige naam noemen)? Via FnC.

Inmiddels 29 dagen vertraagd en vrij weinig communicatie vanuit FnC daarover.
Uit mijn hoofd wel communicatie over geweest.
Had vertraging in de debiteuren betaling. Zou deze periode opgelost moeten zijn.
pi_187646042
Eén van de don'ts voor verstandig investeren (beleggen in iets wat aangeprezen wordt in Business Class) bevestigd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187646076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:56 schreef xaban06 het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig (net zoals ik) ook geinvesteerd in een Ingenieursbureau (wil geen volledige naam noemen)? Via FnC.

Inmiddels 29 dagen vertraagd en vrij weinig communicatie vanuit FnC daarover.
Heb m ook. Cijfers waren goed. Is wel een E'tje. ..
pi_187646086
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 07:05 schreef plesner het volgende:
Ook ik heb nog geen betaling van FNC mogen ontvangen, zijn behoorlijk vertraagd deze maand
Net even gebeld: Dinsdag wordt het gestort.
pi_187646296
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je kunt de incentive zelf uitkiezen uit het assortiment. Uiteraard iets paard gerelateerd gekozen O-) Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar het ziet er zeker leuk uit en was netjes afgewerkt. Ook hadden ze er nog een persoonlijk handgeschreven bedankkaartje bij gedaan.
Daar gaat het om toch :)
pi_187646360
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:03 schreef obligataire het volgende:
Sonsmansstraat op SIG geöffnet :)

Zal wel weer een verhaal van de lange adem worden, schijf 1a loopt wel vlot door.
Schijf 1b is hier ook wel aantrekkelijk lijkt me.
En weer 0,1% minder rente in schijf 1A. Voor een vrij risicoloze belegging is iets boven de 4% na aftrek kosten in deze marktomstandigheden nog wel ok maar het houdt niet over.
pi_187646446
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:56 schreef xaban06 het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig (net zoals ik) ook geinvesteerd in een Ingenieursbureau (wil geen volledige naam noemen)? Via FnC.

Inmiddels 29 dagen vertraagd en vrij weinig communicatie vanuit FnC daarover.
Ik heb hem ook. In de maandelijkse mail betreffende de voortgang van achterstallige projecten stond dat meneer in de tweede week van juni ging betalen. Ik heb ook nog niks gezien.
pi_187646546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:03 schreef obligataire het volgende:
Sonsmansstraat op SIG geöffnet :)

Zal wel weer een verhaal van de lange adem worden, schijf 1a loopt wel vlot door.
Schijf 1b is hier ook wel aantrekkelijk lijkt me.
Het is misschien een detail, maar ik kan de naam "Brian" van de project owner niet echt plaatsen als ik de rest van het verhaaltje lees.
pi_187646565
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het is misschien een detail, maar ik kan de naam "Brian" van de project owner niet echt plaatsen als ik de rest van het verhaaltje lees.
Klopt. Zelfde bij dit project:
https://investeren.sameningeld.nl/project/schiedam-vondellaan-43

Zijn vrienden noemen het misschien Brian

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 28-06-2019 13:17:37 ]
pi_187646586
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het is misschien een detail, maar ik kan de naam "Brian" van de project owner niet echt plaatsen als ik de rest van het verhaaltje lees.
had ik ook gezien, Brian --- Bayram ? Heb het even nagevraagd.
pi_187646839
GvE Noordermeer vastgoed III. Bruto 4,5%. Dat is volgens mij een nieuw rentedieptepunt :(
pi_187646950
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:30 schreef optrandje het volgende:
GvE Noordermeer vastgoed III. Bruto 4,5%. Dat is volgens mij een nieuw rentedieptepunt :(
voor 90% loan to value wel ja.....
pi_187647420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Net even gebeld: Dinsdag wordt het gestort.
Is er een reden gemeld waarom er zo laat betaald wordt ? Normaal rond de 27e/28e.

Edit 28/6, 16.00 uur: betaling hier ook ontvangen. Het antwoord vanuit FNC vind ik op zijn zachts gezegd best een beetje merkwaardig.

[ Bericht 11% gewijzigd door Crowdfunder99 op 28-06-2019 17:12:28 ]
pi_187647466
25k voor modeontwerpster op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/alexandra-popoviciu/
pi_187647488
Italiaans restaurant op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/de-pasta-club/
Met 2e hypotheek op 2 bedrijfspanden.
pi_187647628
Mens en Beweging op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Centrum-voor-mens-en-beweging
Via horeca adviesbureau
pi_187647761
Collin Direct My building projects staat open voor investering:
https://www.collincrowdfund.nl/my-building-projects-b-v/
pi_187648270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Net even gebeld: Dinsdag wordt het gestort.
Bij mij is het zojuist bijgeschreven...
  vrijdag 28 juni 2019 @ 15:30:38 #143
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_187648297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 15:29 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Bij mij is het zojuist bijgeschreven...
Hier ook
pi_187648463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:06 schreef kopersneek het volgende:
Onderwerp al eerder behandeld maar nog niet geheel duidelijk gecommuniceerd vanuit GVE
Correct, maar zeg maar gerust (bewust?) onduidelijk gecommuniceerd. Na communicatie over het uitblijven van de betalingen in algemen termen waarbij voor mij op z'n minste de indruk werd gewekt dat ze ook niet wisten wat er aan de hand was, heb ik gve aangegeven (na ca. 1 minuten zoeken) dat de naam was gewijzigd en er een complete juridische reorganisatie had plaatsgevonden in de BV constructies. Ze gaven aan dat al te weten en al in gesprek met ondernemer te zijn voor een "goede oplossing" voor beide partijen, maar vervolgens blijft het erg stil en wordt er niet gecommuniceerd terwijl het volgens de voorwaarden waar alle partijen destijds mee akkoord zijn gegaan heel helder is wat er hoort te gebeuren.
pi_187648844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:30 schreef optrandje het volgende:
GvE Noordermeer vastgoed III. Bruto 4,5%. Dat is volgens mij een nieuw rentedieptepunt :(
https://www.funda.nl/koop(...)74-kanariesprenk-51/

overigens je kan blijkbaar goed boeren met 4 NYP's

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 28-06-2019 16:43:48 ]
pi_187648952
Pecunia non olet
pi_187649013
Duitse appartementen Crowd real estate:
En hij gaat hard
pi_187649066
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Duitse appartementen Crowd real estate:
En hij gaat hard
Heb ook direct vooringeschreven.
pi_187649148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:46 schreef djtiesto8 het volgende:
Collin Direct My building projects staat open voor investering:
https://www.collincrowdfund.nl/my-building-projects-b-v/
Tnx, bescheiden meegenomen. Redelijk wat zekerheden.
Pecunia non olet
pi_187649415
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:25 schreef djh77 het volgende:
Italiaans restaurant op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/de-pasta-club/
Met 2e hypotheek op 2 bedrijfspanden.
Kansloos verhaal dit :'( ik zie weinig in die 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_187649434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:13 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Heb ook direct vooringeschreven.
idem
pi_187649559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kansloos verhaal dit :'( ik zie weinig in die 2e hypotheek.
via streetview zie ik dat ie net aan het verkeerde "pleintje"zit , terras van de advocaat snap ik niet zo goed, kan je vlgs mij ook amper zitten, straks maar eens goed lezen, maar van 2e hypo krijg ik het niet warm
pi_187649626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Duitse appartementen Crowd real estate:
En hij gaat hard
Ziet er op zich goed uit. Maar de volgende opmerking is nogal vaag:
"Daarnaast heeft de initiatiefnemer gedurende de looptijd de mogelijkheid om de propositie te verruimen met vergelijkbare appartementen (onder strikte voorwaarden)."
edit: even vergeten dat CRE aan voorinschrijvingen doet ipv een voorpublicatie van 48 uur

[ Bericht 5% gewijzigd door Tsundoku op 28-06-2019 16:54:21 ]
pi_187649878
bootje op GvE loopt vol
pi_187650135
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kansloos verhaal dit :'( ik zie weinig in die 2e hypotheek.
Ik zie niet in waarom dit een kansloos verhaal is. Hij draait al een redelijke omzet, het is geen starter.met een zonnige prognose.
pi_187650567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:56 schreef xaban06 het volgende:
29 dagen vertraa
Ja, ik. Een van mijn zeldzame categorie E projecten.
pi_187650599
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 17:22 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dit een kansloos verhaal is. Hij draait al een redelijke omzet, het is geen starter.met een zonnige prognose.
Ik wens je succes :)

- Horeca niet zijnde HCN doe ik niet vaak
- Horeca!
- Pasta eet ik liever bij een 'echte' Italiaan
- Onderneming minder dan 2 jaar oud
- Beperkte vermogenspositie (zeg maar niets, dus)...(blijkbaar niets aan de vorige tent overgehouden?)
- 2e Hypotheek m.i. nauwelijks waarde
- Bijna 8 ton schuld
- EV zit geheel in de 'stenen'?
- Matige (dus slechte!) liquiditeit (verbetert door herfinanciering; zo lust ik er nog wel een paar).

Kortom ik kijk rustig verder

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 28-06-2019 18:12:33 ]
Pecunia non olet
pi_187651229
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 17:01 schreef zeeland6 het volgende:
bootje op GvE loopt vol
Drijft ie nog wel ?? :D
pi_187651243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 18:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik wens je succes :)

- Horeca niet zijnde HCN doe ik niet vaak
- Horeca!
- Pasta eet ik liever bij een 'echte' Italiaan
- Onderneming minder dan 2 jaar oud
- Beperkte vermogenspositie (zeg maar niets, dus)...(blijkbaar niets aan de vorige tent overgehouden?)
- 2e Hypotheek m.i. nauwelijks waarde
- Bijna 8 ton schuld
- EV zit geheel in de 'stenen'?
- Matige (dus slechte!) liquiditeit (verbetert door herfinanciering; zo lust ik er nog wel een paar).

Kortom ik kijk rustig verder
Maar het belangrijkste is dat hij omzet en winst maakt en daardoor vind ik het niet kansloos.
pi_187651271
Voor de mensen die in de saeck breda zitten(hcn). Zal gaat na deze week sluiten.

Weet dat er een aantal van jullie ook in zaten :(. Ben benieuwd wat weet nog terug gaat komen.
pi_187651606
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 19:03 schreef wilan het volgende:
Voor de mensen die in de saeck breda zitten(hcn). Zal gaat na deze week sluiten.

Weet dat er een aantal van jullie ook in zaten :(. Ben benieuwd wat weet nog terug gaat komen.
https://m.facebook.com/st(...)83&__tn__=%2As%2As-R
pi_187651867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 19:03 schreef wilan het volgende:
Voor de mensen die in de saeck breda zitten(hcn). Zal gaat na deze week sluiten.

Weet dat er een aantal van jullie ook in zaten :(. Ben benieuwd wat weet nog terug gaat komen.
lening 110k 8% ergens begin 2018 gestart, dus kun je het uitrekenen, voor de investors hopende dat er nog wat uit een overname van inventaris en ov boedel door een nieuwe exploitant met een ander concept komt. Ginneken Breda is wel een echte horeca buurt. Blijft de restschuld beperkt en kan daar een oplossing voor bedacht worden.
pi_187656204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:38 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Daar gaat het om toch :)
Zeker!
Het geheel heeft een goede indruk achtergelaten en de incentive heeft inmiddels een mooi plekje gekregen.
pi_187659711
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 19:00 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Maar het belangrijkste is dat hij omzet en winst maakt en daardoor vind ik het niet kansloos.
Met "kansloos" bedoelde ik te zeggen dat hij 100% zeker niet door de obli ballotage heen komt :)

Natuurlijk is er een kans dat de tent overleeft en niet voortijdig bij Bijzonder Beheer strandt.

Maar die kans schat ik bij andere horeca projecten, vooral van HCN, een stuk gunstiger in. Die wacht ik dan toch maar liever af.
Pecunia non olet
pi_187659747
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:30 schreef optrandje het volgende:
GvE Noordermeer vastgoed III. Bruto 4,5%. Dat is volgens mij een nieuw rentedieptepunt :(
Beide ondernemers hebben een BKR score J (Verhoogd risico). Gelet op het feit dat hun eerdere projecten binnen 20 minuten volliepen, snap ik het. Maar de investeringsfee is 2,8%.
pi_187659841
A4F camping Italie staat ook online:

https://www.all4funding.n(...)-bosco-mesola-italie

Als zekerheid voor deze crowdfundlening zal er een eerste hypotheek volgens Italiaans recht worden gevestigd op het camperpark

Gaat dat zo makkelijk?
pi_187659977
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:39 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Beide ondernemers hebben een BKR score J (Verhoogd risico). Gelet op het feit dat hun eerdere projecten binnen 20 minuten volliepen, snap ik het. Maar de investeringsfee is 2,8%.
2,4% toch? Maar dan op basis van 27% bruto rente vergoeding (over 6 jaar)
pi_187660086
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

2,4% toch? Maar dan op basis van 27% bruto rente vergoeding (over 6 jaar)
Heeft iemand misschien een WOZ waarde kunnen vinden van dit appartement?
Pecunia non olet
pi_187660595
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:01 schreef Tjalala het volgende:
A4F camping Italie staat ook online:

https://www.all4funding.n(...)-bosco-mesola-italie

Als zekerheid voor deze crowdfundlening zal er een eerste hypotheek volgens Italiaans recht worden gevestigd op het camperpark

Gaat dat zo makkelijk?
Doortrek camping met plekken voor campers. Geen vast plekken lijkt het dus. 10 km van het strand in de Po delta, lees muggen. Veel achterstallig onderhoud, zelf geen fatsoenlijke electra. 1e hypotheek lijkt dus niet van veel waarde. Het plan maakt er meer een camping van dan een camperplaats.... verandering moet dan wel eerst lukken en nieuwe doelgroep aantrekken. Weet niet waarom je een vaste staanplaats zou willen hebben op die locatie.

laat hem lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Frandderouw op 29-06-2019 10:39:49 ]
pi_187660649
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

2,4% toch? Maar dan op basis van 27% bruto rente vergoeding (over 6 jaar)
Correct. Het is 6 jaar, geen 7. En die kosten zijn natuurlijk eenmalig, in tegenstelling tot de rentevergoeding op het uitstaande bedrag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Groepfunder op 29-06-2019 10:58:10 ]
pi_187661299
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:30 schreef optrandje het volgende:
GvE Noordermeer vastgoed III. Bruto 4,5%. Dat is volgens mij een nieuw rentedieptepunt
Lagere rente en aanzienlijk hoger risico dan 1e schijf SIG... ik pas. Ik begrijp ook niet dat risicoklassificatie 1 is, terwijl die voor het project van vorige maand nog 3 was. In de cashflow verandert nauwelijks iets.
pi_187661910
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heeft iemand misschien een WOZ waarde kunnen vinden van dit appartement?
https://www.funda.nl/koop(...)74-kanariesprenk-51/

Peildatum WOZ-waarde
01-01-2018 79.000 euro
01-01-2017 78.000 euro
01-01-2016 75.000 euro
01-01-2015 78.000 euro

Verkoopgeschiedenis
Aangeboden sinds 12 april 2012
Verkoopdatum 10 april 2019
Looptijd 83 1/2 maand
pi_187662550
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 11:30 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik begrijp ook niet dat risicoklassificatie 1 is, terwijl die voor het project van vorige maand nog 3 was. In de cashflow verandert nauwelijks iets.
19884: De betaalverplichting is 60% ten opzichte van de betaalcapaciteit, wat een classificatie 3 oplevert
20155: De betaalverplichting is 16% ten opzichte van de betaalcapaciteit, wat een classificatie 1 oplevert

Kan iemand die 16% / 60% verschil verklaren, ik begrijp wel dat er daardoor een fors verschil in risico classificatie is, er lijkt dus ergens nog wat anders van invloed ? (Rente verschil 4.5 / 5.5)
pi_187662564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 12:22 schreef Tsundoku het volgende:
Looptijd 83 1/2 maand
Da's wel lang..? (of foutje Funda?)
pi_187662581
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:46 schreef djtiesto8 het volgende:
Collin Direct My building projects staat open voor investering:
https://www.collincrowdfund.nl/my-building-projects-b-v/
Staat nagenoeg stil. Zou het met het weer te maken hebben? Of toch de korte bestaansgeschiedenis van dit bedrijf.
pi_187662639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:12 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Staat nagenoeg stil. Zou het met het weer te maken hebben? Of toch de korte bestaansgeschiedenis van dit bedrijf.
Misschien ook de vrij lange looptijd (6 jaar).
https://mybuildingprojects.nl/

Lijkt me wel een jongen die van aanpakken weet. Risico's zijn er ook genoeg, zou hij een AOV hebben als hij door zijn rug gaat, en wat brengt zo'n truck op bij gedwongen verkoop.

Op FNC zou ik deze ook meenemen, zou daar waarschijnlijk een B zijn, dus er een vergelijkbaar bedrag in gestopt.

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 29-06-2019 13:24:02 ]
Pecunia non olet
pi_187663865
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 09:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heeft iemand misschien een WOZ waarde kunnen vinden van dit appartement?
dres
Adres: Kanariesprenk 51
Postcode: 4386 DE
Plaatsnaam: Vlissingen
WOZ-waarde
i
Identificatie: 071800008494
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2018 79.000 euro
01-01-2017 78.000 euro
01-01-2016 75.000 euro
01-01-2015 78.000 euro

Kenmerken
i
Bouwjaar: 1980
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 71 m²

https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/
pi_187664611
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 14:51 schreef peterc het volgende:

[..]

dres
Adres: Kanariesprenk 51
Postcode: 4386 DE
Plaatsnaam: Vlissingen
WOZ-waarde
i
Identificatie: 071800008494
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2018 79.000 euro
01-01-2017 78.000 euro
01-01-2016 75.000 euro
01-01-2015 78.000 euro

Kenmerken
i
Bouwjaar: 1980
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 71 m²

https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/
Dank:). Tsja dan weet ik het wel......ik heb al 2 Noordermeertjes en daar blijft het voorlopig bij.
Pecunia non olet
pi_187666948
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank:). Tsja dan weet ik het wel......ik heb al 2 Noordermeertjes en daar blijft het voorlopig bij.
Ik zie ze niet 1-2-3 in de problemen komen..
pi_187668326
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:02 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik zie ze niet 1-2-3 in de problemen komen..
Ik ook niet maar met deze LTV is de rente gewoonweg te laag. Als crowdfunders hierin meegaan is het einde zoek.
Pecunia non olet
pi_187674022
er is 60.000 euro bijgestort bij newfunding,
gildenweg
pi_187675131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien ook de vrij lange looptijd (6 jaar).
https://mybuildingprojects.nl/

Lijkt me wel een jongen die van aanpakken weet. Risico's zijn er ook genoeg, zou hij een AOV hebben als hij door zijn rug gaat, en wat brengt zo'n truck op bij gedwongen verkoop.

Op FNC zou ik deze ook meenemen, zou daar waarschijnlijk een B zijn, dus er een vergelijkbaar bedrag in gestopt.

Even op de website gekeken, als je zijn contactgegevens zoekt dan kom je niet verder als een 06 nummer, dit wekt bij mij al argwaan op.
pi_187676273
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 07:06 schreef quepos het volgende:

[..]

Linkje naar zn linkedin en Facebook werken ook niet.
pi_187676763
Eerste halfjaar Nederlandse crowdfundmarkt: 52% in de plus https://www.crowdfundmark(...)2-procent-in-de-plus
pi_187676987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 18:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ook niet maar met deze LTV is de rente gewoonweg te laag. Als crowdfunders hierin meegaan is het einde zoek.
Helemaal mee eens.
Ik neem hem ook zeker niet mee.
pi_187677176
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje naar zn linkedin en Facebook werken ook niet.
Hmmm, de balans begint nu naar de verkeerde kant over te hellen. Bij twijfel niet inhalen luidt het spreekwoord.

Edit:
Ik vind 'm trouwens wel:
https://www.facebook.com/marc.langeberg gebeurt alleen niet veel op.

https://www.linkedin.com/in/marc-langeberg-488023115/
http://www.mlangeberg.nl/?page=Nieuws_-

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 30-06-2019 12:02:38 ]
Pecunia non olet
pi_187678645
Noordermeertje III open, gaat redelijk, lijkt me sneller een pizza bezorgt.
  zondag 30 juni 2019 @ 13:08:29 #189
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_187678660
quote:
Wie gaat deze doen? (En waarom wel/niet?)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_187679546
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 13:08 schreef darktower het volgende:

[..]

Wie gaat deze doen? (En waarom wel/niet?)
Ik ga deze meepakken denk ik:

Pro: mooi rentepercentage voor 2 jaar ; aandeelhouder investeert zelf ook 1,3 miljoen (achtergesteld) ; eigenaar heeft veel ervaring; Banken willen financiering overnemen na oplevering (al staat dat niet vast natuurlijk) ; Er is al een nieuwe huurder gevonden.

Con: Nu veel leegstand ; voor mij nu onduidelijkheid of ze nu een 5e verdieping gaan bouwen ja of nee en wanneer dit wordt besloten.

Ben ook benieuwd hoe snel deze vol loopt: Geen grote site voor crowdfunding en behoorlijk fors bedrag.

( https://www.vastgoedinves(...)-center-te-groningen )
  zondag 30 juni 2019 @ 14:03:40 #191
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_187679621
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 13:57 schreef ingmar_loko het volgende:

[..]

Ik ga deze meepakken denk ik:

Pro: mooi rentepercentage voor 2 jaar ; aandeelhouder investeert zelf ook 1,3 miljoen (achtergesteld) ; eigenaar heeft veel ervaring; Banken willen financiering overnemen na oplevering (al staat dat niet vast natuurlijk) ; Er is al een nieuwe huurder gevonden.

Con: Nu veel leegstand ; voor mij nu onduidelijkheid of ze nu een 5e verdieping gaan bouwen ja of nee en wanneer dit wordt besloten.

Ben ook benieuwd hoe snel deze vol loopt: Geen grote site voor crowdfunding en behoorlijk fors bedrag.

( https://www.vastgoedinves(...)-center-te-groningen )
Ik neig ook naar een 'ja'. Bekende vastgoedpartij en dat de aandeelhouder zelf achtergesteld investeert klinkt positief. Ik denk dat hij snel volloopt; het is gelinkt aan duurzaaminvesteren.nl en daar loopt ook alles binnen no time vol. Enige nadeel vind ik altijd dat je minimaal 1000 euro in moet leggen, dat is toch altijd wel veel. Ik doe liever lager, maar met duurzaaminvesteren.nl heb ik vooralsnog geen enkele negatieve ervaring, so here we go again I guess. Eerste keer op hun zusterplatform dan.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_187679824
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:03 schreef darktower het volgende:

[..]

Ik neig ook naar een 'ja'. Bekende vastgoedpartij en dat de aandeelhouder zelf achtergesteld investeert klinkt positief. Ik denk dat hij snel volloopt; het is gelinkt aan duurzaaminvesteren.nl en daar loopt ook alles binnen no time vol. Enige nadeel vind ik altijd dat je minimaal 1000 euro in moet leggen, dat is toch altijd wel veel. Ik doe liever lager, maar met duurzaaminvesteren.nl heb ik vooralsnog geen enkele negatieve ervaring, so here we go again I guess. Eerste keer op hun zusterplatform dan.
Vorige keer had ik het vakantieresort meegenomen. Stond toen na 2 maanden op 22% en project toen beëindigd. Kijken of deze wel in 2 mnd vol komt. Neem m wel mee.

Edit: werken niet met toezeggingen; direct betalen
  zondag 30 juni 2019 @ 14:23:02 #193
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_187679879
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:18 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Vorige keer had ik het vakantieresort meegenomen. Stond toen na 2 maanden op 22% en project toen beëindigd. Kijken of deze wel in 2 mnd vol komt. Neem m wel mee.

Ah, vastgoedinvesteren is dus geen duurzaaminvesteren qua snel vollopen. Maar weet ook niet of de spes anders waren voor dat vakantieparkproject?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_187679959
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:23 schreef darktower het volgende:

[..]

Ah, vastgoedinvesteren is dus geen duurzaaminvesteren qua snel vollopen. Maar weet ook niet of de spes anders waren voor dat vakantieparkproject?
Totaal verschillende pitches.
pi_187681156
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Totaal verschillende pitches.
Daar trap ik niet meer in, 2 maanden 1.000 euro dood geld, ik hou deze wel in de gaten in ieder geval.
Pecunia non olet
pi_187682628
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, de balans begint nu naar de verkeerde kant over te hellen. Bij twijfel niet inhalen luidt het spreekwoord.

Edit:
Ik vind 'm trouwens wel:
https://www.facebook.com/marc.langeberg gebeurt alleen niet veel op.

https://www.linkedin.com/in/marc-langeberg-488023115/
http://www.mlangeberg.nl/?page=Nieuws_-
Ik heb'm geannuleerd Obli. Heb er een matig gevoel bij. Morgen voor eenzelfde netto rendement fors meer zekerheid bij Vastgoedinvesteren.nl.
pi_187689284
Kinderkleding op GvE is ook een grote flop
pi_187692115
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb'm geannuleerd Obli. Heb er een matig gevoel bij. Morgen voor eenzelfde netto rendement fors meer zekerheid bij Vastgoedinvesteren.nl.
Ik heb uiteindelijk ook geannuleerd. Wat je zegt: morgen komt er een mooi project op Vastgoedinvesteren dat veel aantrekkelijker lijkt. Toch hoop ik voor die jongen wel dat het project vol komt want het lijkt me een harde werker en zijn 1e jaar als ZZP'er was op zich prima.
Pecunia non olet
pi_187694131
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 13:08 schreef darktower het volgende:

[..]

Wie gaat deze doen? (En waarom wel/niet?)
Ik ga denk ik niet meedoen. Als ik het goed zie is de LTV in de huidige staat 148%. De geprognostiseerde cijfers voor na de verbouwing vind ik persoonlijk te onzeker om op basis daarvan 1000 euro te investeren.
pi_187694406
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:02 schreef peterc het volgende:

[..]

lening 110k 8% ergens begin 2018 gestart, dus kun je het uitrekenen, voor de investors hopende dat er nog wat uit een overname van inventaris en ov boedel door een nieuwe exploitant met een ander concept komt. Ginneken Breda is wel een echte horeca buurt. Blijft de restschuld beperkt en kan daar een oplossing voor bedacht worden.
https://www.dehorecatusse(...)et-ginneken-in-breda

Vraagprijs is 40k
  maandag 1 juli 2019 @ 09:59:09 #201
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187694447
Wordt deze maand op Sameningeld de Vlasstraat uit Utrecht uitbetaald?
pi_187694540
Vastgoedinvesteren.nl staat open. Al ruim 65% (!) opgehaald. Gaat heel snel.

[ Bericht 2% gewijzigd door W1241302 op 01-07-2019 10:13:49 ]
pi_187694725
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:07 schreef W1241302 het volgende:
Vastgoedinvesteren.nl staat open. Al ruim 65% (!) opgehaald. Gaat heel snel.
Dank voor de herinnering. Pfff dat had ik niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Volgens mij ben ik één van de allerlaatsten. Moet je op 99% }) :( eerst nog een passendheidstoets uitvoeren, zak ik eerst(?) , daarna nog een keer, dan eindelijk goed blijkbaar. Hij is inmiddels met 1K overschreven.

1% bij zo'n groot project is toch nog een paar dozijn investeerders, dat was mijn geluk :)
Pecunia non olet
pi_187694738
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:59 schreef Gijsbertus het volgende:
Wordt deze maand op Sameningeld de Vlasstraat uit Utrecht uitbetaald?
Nee 1 augustus.
  maandag 1 juli 2019 @ 10:29:47 #205
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_187694813
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank voor de herinnering. Pfff dat had ik niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Volgens mij ben ik één van de allerlaatsten. Moet je op 99% }) :( eerst nog een passendheidstoets uitvoeren, zak ik eerst(?) , daarna nog een keer, dan eindelijk goed blijkbaar. Hij is inmiddels met 1K overschreven.

1% bij zo'n groot project is toch nog een paar dozijn investeerders, dat was mijn geluk :)
In 11 minuten hebben ze 4,8 miljoen opgehaald. Waanzinnig. Is dit een nieuw record?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_187694864
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:29 schreef darktower het volgende:

[..]

In 11 minuten hebben ze 4,8 miljoen opgehaald. Waanzinnig. Is dit een nieuw record?
Ik denk het. Gek dat dat andere project totaal niet liep. Er doen vast hele grote professionele partijen mee dus dat geeft dan ook wel weer een 'veilig' gevoel.
Pecunia non olet
pi_187695430
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:29 schreef darktower het volgende:

[..]

In 11 minuten hebben ze 4,8 miljoen opgehaald. Waanzinnig. Is dit een nieuw record?
Helaas net te laat :-(. Als iemand er nog uit wil...
pi_187695444
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank:). Tsja dan weet ik het wel......ik heb al 2 Noordermeertjes en daar blijft het voorlopig bij.
Noordermeer III is vol
pi_187696736
Frontendbasters op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/fare-b-v/
pi_187697045
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank voor de herinnering. Pfff dat had ik niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Volgens mij ben ik één van de allerlaatsten. Moet je op 99% }) :( eerst nog een passendheidstoets uitvoeren, zak ik eerst(?) , daarna nog een keer, dan eindelijk goed blijkbaar. Hij is inmiddels met 1K overschreven.

1% bij zo'n groot project is toch nog een paar dozijn investeerders, dat was mijn geluk :)
Alsnog geslaagd en ook nog op tijd. *O*
pi_187699446
quote:
Financiering via HCN. :)
Laten we hopen dat het snel verkocht wordt. Jammer dat de tent al gesloten is want een lopende zaak verkoopt gemakkelijker dan een gesloten Saeck.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-07-2019 16:56:25 ]
pi_187699525
Wie deze nog mee wil nemen https://www.collincrowdfund.nl/watersportcentrum-proosdij-b-v/
Staat nu voor 94% vol! Dus nog 145K te gaan
pi_187700557
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wie deze nog mee wil nemen https://www.collincrowdfund.nl/watersportcentrum-proosdij-b-v/
Staat nu voor 94% vol! Dus nog 145K te gaan
Wat te laat op Vastgoedinvesteren.nl vanmorgen. Daarom deze met dubbele inleg meegenomen.
pi_187703963
Een pluim vandaag voor Mediprof- consult B.V., (FNC), alles netjes afgelost. 11% rente + 1% bonus, 'het kan dus toch!'. ^O^
Pecunia non olet
pi_187704925
Vraagje over EstateGuru. Ik zie daar deze lening die een target van 185k¤ heeft, en een collateral waarde van 1.11M¤. Toch komen ze op een LTV van 55.3% (en projected LTV 65%). De mortgage amount staat zelfs op 1.24M¤ (en is first rank). Dat zou dus een LTV van minder dan 20% moeten opleveren. Wat mis ik hier? De lener investeert zelf ook 649k¤, valt dat dan ook onder die mortgage? Dan kom ik op %% van 67 of 75, dus klopt het nog niet.

De appraisal is helaas in het Lets en als plaatje beschikbaar dus kan dat ook zo 123 niet vertalen. Ik zie daar wel het bedrag van 1.11M¤ terugkomen, maar ook veel andere bedragen.

(edit: na wat verder zoeken zie ik wel dat de lener twee vorige projecten heeft gedaan waarbij de bedragen samen met de nieuwe lening matchen met die 55.3%. Dat zullen wel de vorige stages van deze 'verbouwing' zijn. Echt duidelijk is het niet, en vraag me alsnog wel af hoe dat met 'first rank' zit, want als men later leningen met dezelfde rank belast is dat voor de bestaande investeerders natuurlijk nadelig. Klopt het dan dat ze dit tot de 'projected LTV' mogen doen, of is dat formeel geen beperking?)

[ Bericht 13% gewijzigd door TechLight op 01-07-2019 21:12:56 ]
pi_187708915
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 20:49 schreef TechLight het volgende:
Vraagje over EstateGuru. Ik zie daar deze lening die een target van 185k¤ heeft, en een collateral waarde van 1.11M¤. Toch komen ze op een LTV van 55.3% (en projected LTV 65%). De mortgage amount staat zelfs op 1.24M¤ (en is first rank). Dat zou dus een LTV van minder dan 20% moeten opleveren. Wat mis ik hier? De lener investeert zelf ook 649k¤, valt dat dan ook onder die mortgage? Dan kom ik op %% van 67 of 75, dus klopt het nog niet.

De appraisal is helaas in het Lets en als plaatje beschikbaar dus kan dat ook zo 123 niet vertalen. Ik zie daar wel het bedrag van 1.11M¤ terugkomen, maar ook veel andere bedragen.

(edit: na wat verder zoeken zie ik wel dat de lener twee vorige projecten heeft gedaan waarbij de bedragen samen met de nieuwe lening matchen met die 55.3%. Dat zullen wel de vorige stages van deze 'verbouwing' zijn. Echt duidelijk is het niet, en vraag me alsnog wel af hoe dat met 'first rank' zit, want als men later leningen met dezelfde rank belast is dat voor de bestaande investeerders natuurlijk nadelig. Klopt het dan dat ze dit tot de 'projected LTV' mogen doen, of is dat formeel geen beperking?)
Dit kun je denk ik beter hier
WGR / P2P-lending - waar de auto invest traag is
vragen.
pi_187713030
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 20:49 schreef TechLight het volgende:
Vraagje over EstateGuru. Ik zie daar deze lening die een target van 185k¤ heeft, en een collateral waarde van 1.11M¤. Toch komen ze op een LTV van 55.3% (en projected LTV 65%). De mortgage amount staat zelfs op 1.24M¤ (en is first rank). Dat zou dus een LTV van minder dan 20% moeten opleveren. Wat mis ik hier? De lener investeert zelf ook 649k¤, valt dat dan ook onder die mortgage? Dan kom ik op %% van 67 of 75, dus klopt het nog niet.

De appraisal is helaas in het Lets en als plaatje beschikbaar dus kan dat ook zo 123 niet vertalen. Ik zie daar wel het bedrag van 1.11M¤ terugkomen, maar ook veel andere bedragen.

(edit: na wat verder zoeken zie ik wel dat de lener twee vorige projecten heeft gedaan waarbij de bedragen samen met de nieuwe lening matchen met die 55.3%. Dat zullen wel de vorige stages van deze 'verbouwing' zijn. Echt duidelijk is het niet, en vraag me alsnog wel af hoe dat met 'first rank' zit, want als men later leningen met dezelfde rank belast is dat voor de bestaande investeerders natuurlijk nadelig. Klopt het dan dat ze dit tot de 'projected LTV' mogen doen, of is dat formeel geen beperking?)
De lening verstrekken ze gefaseerd uit. Je moet hier altijd rekening houden met de projected ltv. Het gehele project valt de eerste hypothecaire vestiging onder.
pi_187714172
COMING SOON
NOUVEAU RUIG op HORECA CROWDFUNDING
VIJFWERELDDELEN 85
3071 PS ROTTERDAM

Stoer, sexy en een tikkeltje stout. Treed binnen in de wereld van Nouveau Ruig. Een wereld waar echte mannen en vrouwen nog vlees eten. Waar een mals stuk vlees gezien wordt als afrodisiac.

Nouveau Ruig is niet als de gebruikelijke steakrestaurants. Op de menukaart vind je niet de geijkte gerechten, maar de heerlijkste en verleidelijkste vleessoorten, verzameld uit alle uithoeken van de wereld. Hier straalt één en al liefde vanaf.

Maar voor wie denkt dat het bij Nouveau Ruig alleen maar om vlees draait, heeft het mis. Het draait om passie. Om beleving. Om sfeer. Maar bovenal draait het om jou, onze gast.

Een iets te gezellige borrel met collega’s, date-night met je grote liefde of een zondagse lunch met je (schoon)ouders. Wij weten ons aan te passen aan elke gelegenheid.

Neem van ons aan, een bezoek aan Nouveau Ruig is er één die je nog lang bij blijft.
pi_187714890
Nieuwe op DuurzaamInvesteren:
https://www.duurzaaminves(...)il?PropositionID=118

Mager netto rendement: 4,1%
Pecunia non olet
pi_187715968
Beef Steak Club:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_187720163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:43 schreef obligataire het volgende:
Beef Steak Club:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar mijn mening een positieve verandering in deze lening. Deze ondernemer neemt na eerdere problemen stappen om zijn liquiditeits/schulden positie te verbeteren door OG te verkopen en een deel van de lening af te lossen. Daarnaast geeft hij 0.5% extra rente en een tweede hypotheek als zekerheid voor het wegvallen van de 1ste hypothecaire zekerheid op het te verkopen OG.
Ik zal dus instemmen, tenzij hier blijkt dat ik iets over het hoofd zie.
pi_187720353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Naar mijn mening een positieve verandering in deze lening. Deze ondernemer neemt na eerdere problemen stappen om zijn liquiditeits/schulden positie te verbeteren door OG te verkopen en een deel van de lening af te lossen. Daarnaast geeft hij 0.5% extra rente en een tweede hypotheek als zekerheid voor het wegvallen van de 1ste hypothecaire zekerheid op het te verkopen OG.
Ik zal dus instemmen, tenzij hier blijkt dat ik iets over het hoofd zie.
Ik heb ook vóór gestemd.
Pecunia non olet
pi_187727053
5. Crowdfunding leverde ruim 1 miljard op www.sprout.nl

https://www.sprout.nl/art(...)1ce62830099a366a2667
  woensdag 3 juli 2019 @ 09:17:08 #224
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187727607
quote:
12s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:03 schreef escortmk2 het volgende:
Op 27-3 heb ik ingeschreven op een zonnepanelenproject van greencrowd.
Op 7-5 een korte update mbt een subsidieaanvraag van dit project.

Het gaat hier om mijn eerste project bij dit platform en ik heb voor een laag bedrag ingeschreven om eerst even kennis te maken met het platform. Verder niets van gehoord, lig er ook niet wakker van, maar iemand enig idee wat ik nu kan verwachten?

(had natuurlijk ook even kunnen mailen, maar soms is Fok! makkelijker en sneller ;-) )
joehoe, na ruim 3 maanden een betaalverzoek *O*
meteen maar even betaald om de vaart erin te houden.
  woensdag 3 juli 2019 @ 09:21:08 #225
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187727635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Naar mijn mening een positieve verandering in deze lening. Deze ondernemer neemt na eerdere problemen stappen om zijn liquiditeits/schulden positie te verbeteren door OG te verkopen en een deel van de lening af te lossen. Daarnaast geeft hij 0.5% extra rente en een tweede hypotheek als zekerheid voor het wegvallen van de 1ste hypothecaire zekerheid op het te verkopen OG.
Ik zal dus instemmen, tenzij hier blijkt dat ik iets over het hoofd zie.
ik zit hier niet in, maar als ik het zo lees komt het in ieder geval over als een serieuze weloverwogen wijziging waarin de belangen van alle betrokkenen zijn meegenomen, dus ook de investeerders. En dat laatste is helaas lang niet vanzelfsprekend.
pi_187728636
Vastgoedlening pedicure geldvoorelkaar

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 04-07-2019 08:34:29 ]
pi_187728981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 18:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik wens je succes :)

- Horeca niet zijnde HCN doe ik niet vaak
- Horeca!
- Pasta eet ik liever bij een 'echte' Italiaan
- Onderneming minder dan 2 jaar oud
- Beperkte vermogenspositie (zeg maar niets, dus)...(blijkbaar niets aan de vorige tent overgehouden?)
- 2e Hypotheek m.i. nauwelijks waarde
- Bijna 8 ton schuld
- EV zit geheel in de 'stenen'?
- Matige (dus slechte!) liquiditeit (verbetert door herfinanciering; zo lust ik er nog wel een paar).

Kortom ik kijk rustig verder
Pastaclub is open gegaan en nu al bijna vol :N
Pecunia non olet
pi_187729068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoedlening voor pedicure op geldvoorelkaar
Geen beste cijfers (dure hobby van mevrouw), maar dat geld komt wel terug. Vooral door partner. Groot minpunt vind ik dat 83% van de hoofdsom pas over 5 jaar wordt afgelost. Dat had best wat meer gekund en gemogen. Het zal me niet weerhouden om mee te doen.
Pecunia non olet
pi_187729297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoedlening voor pedicure op geldvoorelkaar
Kijk ik naar de cijfers in de bijlage dan gaan ze voor 2019 uit van een ruim 30% hogere omzet, tegelijkertijd wordt de post afschrijvingen meer dan gehalveerd. Ik vraag me af of dit bedrijf eigenlijk wel levensvatbaar is. Misschien dat iemand met meer verstand van cijfers dingen ziet die ik mis? Blijft over de ltv die, uitgaande van de voorgenomen aflossing en afgaande op de taxatie, aan het eind nog iets meer dan 56% is, moet eerst nog wel gehaald worden natuurlijk.
pi_187729372
Ik dacht, ze zullen het pand wel als particulier kopen en verhuren aan zichzelf, maar dat lijkt niet het geval. Anders kun je nog zeggen, we halen er geen salaris uit, maar we hebben in ieder geval de huurinkomsten uit het pand.
pi_187729445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:54 schreef Red_arrow het volgende:
Ik dacht, ze zullen het pand wel als particulier kopen en verhuren aan zichzelf, maar dat lijkt niet het geval. Anders kun je nog zeggen, we halen er geen salaris uit, maar we hebben in ieder geval de huurinkomsten uit het pand.


[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 03-07-2019 12:20:51 ]
pi_187730864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:54 schreef Red_arrow het volgende:
Ik dacht, ze zullen het pand wel als particulier kopen en verhuren aan zichzelf, maar dat lijkt niet het geval. Anders kun je nog zeggen, we halen er geen salaris uit, maar we hebben in ieder geval de huurinkomsten uit het pand.
4 Chickies op de foto en dan 143K omzet, misschien zit daar de kern van het probleem.
Pecunia non olet
pi_187731407
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pastaclub is open gegaan en nu al bijna vol :N
En dat terwijl het rendement (AFM methodiek) van CCF ondertussen is gezakt naar 1,55%... 8)7
https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/
pi_187731748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 14:25 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

En dat terwijl het rendement (AFM methodiek) van CCF ondertussen is gezakt naar 1,55%... 8)7
https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/
Kreeg gisteren een mail van oom Bas dat Papa J*hn's Rotterdam ook niet meer betaalt, de zaak gesloten heeft en uitgeschreven KVK. En dat met nog maar 15% afgelost.
pi_187732194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 14:25 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

En dat terwijl het rendement (AFM methodiek) van CCF ondertussen is gezakt naar 1,55%... 8)7
https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/
Ik denk dat de problemen meer zitten bij de startende horecabedrijven/-ondernemers en niet zozeer bij bestaande zaken met ondernemers met enige ervaring. Van de eerste kan ik er zo 20 opnoemen die het niet gered hebben of zullen gaan redden. Ik hou het niet bij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het aandeel van de horeca bij Collin een stuk lager is geworden.
pi_187732855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:22 schreef rechtsbackje het volgende:

[..] Ik hou het niet bij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het aandeel van de horeca bij Collin een stuk lager is geworden.
Tsja de rotte appels zijn grotendeels al uit de boom geschud....
Maar die Pasta Club hangt daar ook niet lang verwacht ik🤪🤪
Pecunia non olet
pi_187733502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:22 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ik denk dat de problemen meer zitten bij de startende horecabedrijven/-ondernemers en niet zozeer bij bestaande zaken met ondernemers met enige ervaring. Van de eerste kan ik er zo 20 opnoemen die het niet gered hebben of zullen gaan redden. Ik hou het niet bij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het aandeel van de horeca bij Collin een stuk lager is geworden.
Ik denk dat de problemen in de CCF portefeuille niet alleen bij horecabedrijven zitten. Er zijn volgens mij ook heel wat problemen met o.a. startende bedrijven uit de (brede) technogiesector.
pi_187734089
iemand iets gehoord over Zorg Vastgoed Management (collin) is een week te laat ?
pas 9 x betaald.
pi_187734579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:59 schreef zeeland6 het volgende:
iemand iets gehoord over Zorg Vastgoed Management (collin) is een week te laat ?
pas 9 x betaald.
Inclusief het eerst aflossingsvrije halfjaar heeft deze ondernemer al 15 keer keurig betaald. Vorige maand kwam de betaling ook iets later binnen (2 werkdagen). Ik heb geen extra info, maar ik verwacht dat de betaling ook deze maand gewoon binnen gaat komen.
pi_187734665
Nieuwe bij SamenInGeld gaat vrijdag 15.30 uur live.

https://investeren.sameni(...)dam-aleidastraat-144
pi_187734862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:33 schreef quepos het volgende:
Nieuwe bij SamenInGeld gaat vrijdag 15.30 uur live.

https://investeren.sameni(...)dam-aleidastraat-144
Brian deed het vorige week nog met een loodgieter. Nu met een machinist
pi_187735120
Deze is wel 10 jaar ouder maar verder geen oordeel daarover
pi_187735841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 14:25 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

En dat terwijl het rendement (AFM methodiek) van CCF ondertussen is gezakt naar 1,55%... 8)7
https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/
Zo hé, die hebben inmiddels ff ¤ 8.000.000,- kwijtgescholden afgeboekt. Gaat dit jaar nog over de ¤ 10.000.000,- ........

[ Bericht 10% gewijzigd door paardendokter op 03-07-2019 20:31:29 ]
pi_187735935
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Brian deed het vorige week nog met een loodgieter. Nu met een machinist
Krijg dat van die machinist niet gevonden, misschien dat ik er over heen kijk, of ze hebben het weggehaald.
pi_187736261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:39 schreef quepos het volgende:

[..]

Krijg dat van die machinist niet gevonden, misschien dat ik er over heen kijk, of ze hebben het weggehaald.
Beroep

Adviseur en machinist
pi_187736478
Vastgoedproject op WvjG
Hovenierstraat, Naaldwijk 90k tegen 6%
https://maps.app.goo.gl/UJdKtKXHgw8dtkTM8
https://www.fundainbusine(...)3-hovenierstraat-37/

[ Bericht 12% gewijzigd door djh77 op 03-07-2019 20:48:37 ]
pi_187736877
A4f fitness:

https://www.all4funding.nl/project/58/snap-fitness-groeit


En vastgoed aankondiging op wvjg.

Vastgoed Hovenierstraat 37 te Naaldwijk
60 maanden
6%
¤ 90.000,00
pi_187737031
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:06 schreef djh77 het volgende:
Vastgoedproject op WvjG
Hovenierstraat, Naaldwijk 90k tegen 6%
https://maps.app.goo.gl/UJdKtKXHgw8dtkTM8
Is daarvan al een link met informatie beschikbaar? Op de site vind ik hem niet.
pi_187737349
quote:
Eerst geld opgehaald bij gve en ccf. Nu bij a4f. Waarom hoppen?
pi_187737868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:33 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Is daarvan al een link met informatie beschikbaar? Op de site vind ik hem niet.
Helemaal onderaan de site bij Binnenkort actueel. Meer info is er nog niet.
pi_187739364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:47 schreef djh77 het volgende:
Eerst geld opgehaald bij gve en ccf. Nu bij a4f. Waarom hoppen?
Een vorm van risicospreiding bij crowdfunding? Om het platformrisico af te dekken denk ik :o
Ik laat 'm lopen.
pi_187741608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:08 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Helemaal onderaan de site bij Binnenkort actueel. Meer info is er nog niet.
Merci, had ik niet zien staan.
pi_187743709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:57 schreef TechLight het volgende:

[..]

Een vorm van risicospreiding bij crowdfunding? Om het platformrisico af te dekken denk ik :o
Ik laat 'm lopen.
Ook niet zoveel zekerheden toch?
pi_187747456
energiemeters op duurzaaminvesteren open, staat op 75%
pi_187748863
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:38 schreef Aalsmeer15 het volgende:
energiemeters op duurzaaminvesteren open, staat op 75%
89% nu, doe zelf niet mee, vind de netto rente te laag.
Pecunia non olet
pi_187749204
Renteverhoging SiG
quote:
Project Rotterdamsedijk 162 A1 te Schiedam; de rentetarieven voor de hoogste twee schijven zijn verhoogd. Voor schijf 2 ontvangen investeerders nu 6,00% (was 5,70%) en voor schijf 3 nu 6,75% (was 6,35%). Dit is ook van toepassing op de al gedane investeringen of toezeggingen.
pi_187749463
Want het volgende project is alweer aangekondigd:

https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-bastion-117
Pecunia non olet
pi_187749544
Renteverhoging kinderkleding gve
quote:
De ondernemers verhogen de rente van 8,0% naar 9,0%. Deze verhoging geldt voor alle investeerders in het project en heeft geen invloed op de risicoclassificatie
pi_187749703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:56 schreef djh77 het volgende:
Renteverhoging SiG
[..]

Mooie ontwikkeling. Meer risico levert nu ook meer rente op.
pi_187752577
Niet alleen Lendahand heeft partners met problemen. Ook bij Trine heb ik nu een vertraging:

quote:
We just wanted to let you know that the upcoming repayment for your investment in Kusa will be delayed. We are currently in discussions with our partner Raj Ushanga House to find out more about the situation and if this could have any implications for future repayments of the loan.

We expect to have an update by the end of July and as soon as we know more we will reach out to you.
pi_187753824
Betalingen FNC vandaag verwerkt. Natuurlijk is er weer een forse tweede ronde nodig en zullen de bel teams het wel weer druk hebben.
pi_187753903
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 18:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Betalingen FNC vandaag verwerkt. Natuurlijk is er weer een forse tweede ronde nodig en zullen de bel teams het wel weer druk hebben.
7% van de betalingen niet ontvangen. Trekt later meestal bij tot 2% achterstand
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:14:20 #264
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_187754867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 18:08 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

7% van de betalingen niet ontvangen. Trekt later meestal bij tot 2% achterstand
Ik krijg van veel platforms nauwelijks iets in de beschrijving als ik geld krijg. 'derdengelden', zonder specificatie welk project. Lukt mij niet eens fatsoenlijk om bij te houden of hoe wat waar wanneer ik alles terug krijg.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_187755585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:14 schreef darktower het volgende:

[..]

Ik krijg van veel platforms nauwelijks iets in de beschrijving als ik geld krijg. 'derdengelden', zonder specificatie welk project. Lukt mij niet eens fatsoenlijk om bij te houden of hoe wat waar wanneer ik alles terug krijg.
Als je inlogt geven de meeste platformen voldoende info I.M.o.
pi_187756751
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Als je inlogt geven de meeste platformen voldoende info I.M.o.
De meesten van ons denk ik houden een excel sheet bij met daarin alle aflossingsschema's van hun projecten. Dan is het een kwestie van periodiek de ontvangsten vergelijken met de schema's.
Pecunia non olet
pi_187760892
F*RE BV open op collin direct. Nog 13% te gaan.
pi_187761067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 07:44 schreef Jaco078 het volgende:
F*RE BV open op collin direct. Nog 13% te gaan.
Tnx. FNC bedragje meegenomen. Lijkt me een gezond bedrijf dat verder kan groeien en IT'ers zijn altijd welkom.
Pecunia non olet
pi_187761775
Om 11 uur komt de Voetenboer uit Velp (bij Arnhem) online. Het woon+winkelpand. Ik twijfel wat. De 1e hypotheek ziet er prima uit, denk ook dat het een courant pand is. Lijkt me makkelijk inzetbaar voor allerlei soorten van dienstverleners.

Resultaten uit het bedrijf zijn zwaar r*k, veel te weinig omzet voor een team van 4. Omzetprognose lijkt me niet realistisch, 30% extra omzet dit jaar, excel is geduldig maar ik vind het te fors.
Denk dat ze al blij moet zijn als ze break-even gaat draaien. Volgens mij kan ze beter wat anders gaan doen in haar tijd maar wie ben ik. Dure hobby zo.

Daarentegen denk ik dat deze mensen met hun andere inkomsten rente- en aflossing wel kunnen opbrengen, wil dus wel wat doneren.

Was glaubt ihr davon.
Pecunia non olet
pi_187761994
Bedrijfspand Waardevoorjegeld
R2 Project BV huurt op dit moment een bedrijfspand in Naaldwijk. Behoefte en financieel voordeel zijn de reden om het gehuurde pand te kopen van de verhuurder en daarna ook te benutten voor eigen gebruik. De benodigde aanpassingen en inrichting zijn al gedaan. Een deel van de financiering is niet uit eigen middelen te verkrijgen. Daarom krijgt u de kans om in deze financiering mee te doen.

Gegevens voor deze investering:
• Leningbedrag: ¤ 90.000,-
• Rente: bruto 6,0%
• Looptijd: 5 jaar
• Aflossing: Lineair maandelijks op basis van een aflosschema van 10 jaar ( ¤ 750,- per maand) en het restant na 5 jaar (door gehele aflossing of door herfinanciering)
• Zekerheid: 1e hypotheek op het betreffende pand, met een waarde in verhuurde staat van ¤ 165.000,- (LTV 55%)

Alle overige informatie wordt maandag 8 juli op het platform geplaatst, waarna de inschrijving zal starten op woensdag avond 10 juli om 20.00 uur.
http://www.racingteamr2project.nl/team

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 05-07-2019 10:55:39 ]
pi_187762247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:49 schreef obligataire het volgende:
Om 11 uur komt de Voetenboer uit Velp (bij Arnhem) online. Het woon+winkelpand. Ik twijfel wat. De 1e hypotheek ziet er prima uit, denk ook dat het een courant pand is. Lijkt me makkelijk inzetbaar voor allerlei soorten van dienstverleners.

Resultaten uit het bedrijf zijn zwaar r*k, veel te weinig omzet voor een team van 4. Omzetprognose lijkt me niet realistisch, 30% extra omzet dit jaar, excel is geduldig maar ik vind het te fors.
Denk dat ze al blij moet zijn als ze break-even gaat draaien. Volgens mij kan ze beter wat anders gaan doen in haar tijd maar wie ben ik. Dure hobby zo.

Daarentegen denk ik dat deze mensen met hun andere inkomsten rente- en aflossing wel kunnen opbrengen, wil dus wel wat doneren.

Was glaubt ihr davon.
Ik laat dit verlieslatend tenenkaasimperium voor wat het is. Zeker met die rente van 5,5%.
pi_187762578
Vastgoed met 2e hypotheek op Collin direct.
https://www.collincrowdfund.nl/jeegee-vastgoed-b-v/
pi_187762809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:49 schreef obligataire het volgende:
Om 11 uur komt de Voetenboer uit Velp (bij Arnhem) online. Het woon+winkelpand. Ik twijfel wat. De 1e hypotheek ziet er prima uit, denk ook dat het een courant pand is. Lijkt me makkelijk inzetbaar voor allerlei soorten van dienstverleners.

Resultaten uit het bedrijf zijn zwaar r*k, veel te weinig omzet voor een team van 4. Omzetprognose lijkt me niet realistisch, 30% extra omzet dit jaar, excel is geduldig maar ik vind het te fors.
Denk dat ze al blij moet zijn als ze break-even gaat draaien. Volgens mij kan ze beter wat anders gaan doen in haar tijd maar wie ben ik. Dure hobby zo.

Daarentegen denk ik dat deze mensen met hun andere inkomsten rente- en aflossing wel kunnen opbrengen, wil dus wel wat doneren.

Was glaubt ihr davon.
Ik heb hem meegenomen.
pi_187762847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hem meegenomen.
Ik ook maar niet overdreven veel. Staat nu op 51K. Misschien wat vroeg voor een voorspelling maar denk dat de rente nog wel wat omhoog zal gaan. Ik heb zo'n idee dat er druk vanuit de bank achter zit.
Pecunia non olet
pi_187762864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:56 schreef djh77 het volgende:
Renteverhoging SiG
[..]

Heeft nog niet veel effect. Slechts 2 nieuwe investeerders in 24uur
pi_187764864
Aflossing project Crowdrealestate wordt met een half jaar uitgesteld:
Groep Knippenberg N.V. heeft in het afgelopen jaar meerdere biedingen op het object ontvangen. Deze biedingen waren voldoende om de investeerders ("de crowd") te kunnen aflossen, maar lagen nog ruimschoots onder de marktwaarde zoals vastgelegd in het taxatierapport van maart 2018. In overleg met de initiatiefnemer is daarom besloten om de lening met zes maanden te verlengen. De mogelijkheid hiervoor is destijds in de Crowdrealestate voorwaarden opgenomen. Door deze verlenging heeft Groep Knippenberg N.V. de mogelijkheid om de reeds gemaakte biedingen uit te onderhandelen of eventuele nieuwe biedingen af te wachten. Voor investeerders blijft hierdoor een propositie met een zeer positieve risico-rendementsverhouding nog enige tijd behouden.

Alle leningscondities blijven uiteraard ongewijzigd. Zo ontvangt u als investeerder nog steeds een vaste rentevergoeding van 7% per jaar en blijft onder meer de eerste hypothecaire zekerheid met een ruime overwaarde behouden. De rentegarantie van twaalf maanden blijft eveneens behouden.

De Stichting Zekerhedenagent Crowdrealestate, die het hypotheekrecht namens u waarborgt, en het platform zijn akkoord gegaan met deze verlenging. Het is immers financieel onwenselijk om de zekerheden bij een propositie die erg voorspoedig verloopt uit te winnen. Wij zullen echter niet akkoord gaan met het onbeperkt doorschuiven van de aflossingsdatum. Dit zal worden vastgelegd in een additionele verlengingsovereenkomst.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 13:56:18 #277
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187764871
Crowdrealestate - Maasmechelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187764882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Aflossing project Crowdrealestate wordt met een half jaar uitgesteld:
Wat mij betreft prima geregeld en prima gecommuniceerd.
pi_187764954
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 13:57 schreef optrandje het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima geregeld en prima gecommuniceerd.
Mee eens. Ik vind dit overigens wel het platform met de onduidelijkste interface. Je moet zelf narekenen of je rente-betalingen kloppen. Het platform zelf geeft die info niet.
pi_187765261
HCN/Freak* P*ano Bar (Oubah* ) gaat vervroegd aflossen incl. vergoeding fee en 1% extra 'dividend'.

Prima zaak, blijkbaar gaat het daar toch beter dan ik (stilletjes) dacht.
Pecunia non olet
pi_187765463
Fitness geldvoorelkaar
Nu classificatie 2, maar in 2019 obv de vooruitzichten zou deze naar classificatie 3 gaan
  vrijdag 5 juli 2019 @ 14:41:27 #282
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187765480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:23 schreef obligataire het volgende:
HCN/Freak* P*ano Bar (Oubah* ) gaat vervroegd aflossen incl. vergoeding fee en 1% extra 'dividend'.

Prima zaak, blijkbaar gaat het daar toch beter dan ik (stilletjes) dacht.
Dat is vrij snel. Project voor 48 maanden die na 11 al aflost..
pi_187765523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:23 schreef obligataire het volgende:
HCN/Freak* P*ano Bar (Oubah* ) gaat vervroegd aflossen incl. vergoeding fee en 1% extra 'dividend'.

Prima zaak, blijkbaar gaat het daar toch beter dan ik (stilletjes) dacht.
Zo af en toe wat negativiteit over de ondernemer in het nieuws, maar zijn cijfers zijn altijd prima geweest. Ik had deze misschien liever door zien lopen.

Ik hoop in ieder geval niet dat hij dit met al zijn projecten gaat doen.
pi_187765532
Aanvulling project Sameningeld Aleidastraat
LET OP! Aanvulling van SamenInGeld op 05-07-2019
Omdat de verbouwing in eigen beheer gedaan zal worden kan met de genoemde verbouwingskosten van ¤ 35.000,00 de nodige renovatie plaatsvinden.
pi_187765550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:44 schreef wilan het volgende:

[..]

Zo af en toe wat negativiteit over de ondernemer in het nieuws, maar zijn cijfers zijn altijd prima geweest. Ik had deze misschien liever door zien lopen.
De cijfers waren juist heel slecht, althans het Eigen Vermogen van de groep. Reden om dit na te vragen bij HCN maar die gaven aan dat het een vertekend beeld was omdat de exploitatiewaarden zouden ontbreken.

Ze losten verder wel netjes af dus wat dat betreft had het van mij ook weer niet gehoeven.
Pecunia non olet
pi_187765611
Overigens wel heel flauw dat deze lening 1 dag voor de volgende termijn wordt afgelost en er over die hele termijn geen rente wordt vergoed. (Gaat niet om grote bedragen, maar als percentage op de ontvangen rente op deze lening natuurlijk wel).
pi_187766313
Aleidastraat is geopend voor de liefhebbers :)
Pecunia non olet
pi_187767872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:31 schreef obligataire het volgende:
Aleidastraat is geopend voor de liefhebbers :)
Ik laat deze lekker lopen.
Klaarblijkelijk zijn er meer mensen die hier zo over denken want hij gaat veel langzamer dan dat de laatste tijd gebruikelijk is bij SiG. Zelfs schijf 1a is nog niet op de helft.
pi_187768028
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 17:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat deze lekker lopen.
Klaarblijkelijk zijn er meer mensen die hier zo over denken want hij gaat veel langzamer dan dat de laatste tijd gebruikelijk is bij SiG. Zelfs schijf 1a is nog niet op de helft.
Hmmm, kan misschien ook door het weer en de vakanties komen? Het is hier ook vrij rustig.
Vrouwen bloot, handel dood, of zoiets.

Ik heb hem zelf wel meegenomen in de eerste schijf, lijkt me voldoende voorzichtig in dit geval.
Pecunia non olet
pi_187768135
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 13:57 schreef optrandje het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima geregeld en prima gecommuniceerd.
Je kunt je wel afvragen of de taxatiewaarden waarmee investeerders over de streep getrokken worden , wel zo realistisch zijn. Hier is het inderdaad prima zoals het gaat.
Pecunia non olet
pi_187768718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 18:08 schreef obligataire het volgende:
Je kunt je wel afvragen of de taxatiewaarden waarmee investeerders over de streep getrokken worden , wel zo realistisch zijn
Heeft iemand wel eens een taxatierappport bij CRE opgevraagd?
pi_187769757
Het platform October is, volgens een vandaag verspreidde nieuwsbrief, vanaf nu ook actief in Duitsland. Duitsland is, naast Spanje, Italië, Frankrijk en Nederland, het vijfde land waarin dit Europese platform actief is. Ik vind het een mooie ontwikkeling. Nog wat meer mogelijkheden voor spreiding in de crowdfundingportefeuille op dat platform.
pi_187770666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 19:52 schreef Groepfunder het volgende:
Het platform October is, volgens een vandaag verspreidde nieuwsbrief, vanaf nu ook actief in Duitsland. Duitsland is, naast Spanje, Italië, Frankrijk en Nederland, het vijfde land waarin dit Europese platform actief is. Ik vind het een mooie ontwikkeling. Nog wat meer mogelijkheden voor spreiding in de crowdfundingportefeuille op dat platform.
CRE is sinds vandaag ook in Duitsland actief.
pi_187771893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:28 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Inclusief het eerst aflossingsvrije halfjaar heeft deze ondernemer al 15 keer keurig betaald. Vorige maand kwam de betaling ook iets later binnen (2 werkdagen). Ik heb geen extra info, maar ik verwacht dat de betaling ook deze maand gewoon binnen gaat komen.
Nog steeds niet betaald. Als deze weer niet betaald (mijn 6e probleemgeval/default binnen collin) dan annulleer ik ook binnen de bedenktijd het laatste project. Heb het helemaal gehad met collin. Ook 0,0 communicatie.
pi_187772532
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 22:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Nog steeds niet betaald. Als deze weer niet betaald (mijn 6e probleemgeval/default binnen collin) dan annulleer ik ook binnen de bedenktijd het laatste project. Heb het helemaal gehad met collin. Ook 0,0 communicatie.
Zit er ook in. In de pitch werd zelfs gehint op een Q1 2019 gedeeltelijke aflossing ... die is iig niet voorbij gekomen.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 22:58:40 #296
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187772533
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:44 schreef wilan het volgende:

[..]

Zo af en toe wat negativiteit over de ondernemer in het nieuws, maar zijn cijfers zijn altijd prima geweest. Ik had deze misschien liever door zien lopen.

Ik hoop in ieder geval niet dat hij dit met al zijn projecten gaat doen.
Liep inderdaad prima, maar als er nu een project wordt afgelost vind ik dat niet erg. Je zou kunnen zeggen dat het risico voor de andere lopende projecten lager wordt omdat er kennelijk voldoende winst gemaakt wordt en de groep als totaal minder schulden op de balans heeft, helemaal prima dus.
pi_187774988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 13:57 schreef optrandje het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima geregeld en prima gecommuniceerd.
De oplossing is totaal anders dan kort geleden gecommuniceerd. Voor mij eerder verwarrend (het windmolenproject is al aangekondigd op de website) dan prima gecommuniceerd.
quote:
Bedrijfsgebouw Maasmechelen - Aflossing
De propositie 'Bedrijfsgebouw Maasmechelen' is sinds vorig jaar augustus succesvol in exploitatie. Huidige investeerders krijgen binnenkort de mogelijkheid om afgelost te worden of hun inleg (met eventueel een additioneel bedrag) te converteren naar een nieuwe propositie. Het object van de huidige propositie wordt hierbij uitgebreid met twee naastgelegen percelen en een langdurig verhuurde windmolen. Meer informatie zal spoedig volgen
pi_187777128
SIG Bastion Lelystad open
pi_187777130
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:12 schreef obligataire het volgende:
Want het volgende project is alweer aangekondigd:

https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-bastion-117
Staat inmiddels open voor de liefhebbers.
(te laat dus dubbel :O )

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 06-07-2019 11:18:12 (Aanv.) ]
pi_187777203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 17:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, kan misschien ook door het weer en de vakanties komen? Het is hier ook vrij rustig.
Vrouwen bloot, handel dood, of zoiets.

Ik heb hem zelf wel meegenomen in de eerste schijf, lijkt me voldoende voorzichtig in dit geval.
Ik denk het niet als ik kijk naar hoe veel sneller het Lelystad project volloopt.
Lelystad heb ik overigens ook meegenomen.
pi_187777207
SamenInGeld begint inmiddels samen met Collin wel redelijk dominant te worden binnen mijn crowdfundingsinvesteringen. Dat komt omdat ik sinds anderhalf jaar voor het grootste deel in hypothecair gedekte leningen investeer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')