abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 23:20:40 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187445237
Een paard is zondag ernstig gewond geraakt toen het in het Amsterdamse Bos werd aangevallen door een pitbull. De politie is op zoek naar de eigenaar van de hond, aangezien die er na het incident vandoor is gegaan.



De man lijnde de grijs-witte pitbull aan toen hij de amazone met haar paard zag rijden. Hij liet het beest na een paar honderd meter echter weer vrij, waarop de hond toch nog achter het paard aan ging en hem in het rechter voorbeen beet.

Nadat de pitbull had losgelaten, ging de man er vandoor. De politie roept hem op zich te melden. Ook zoekt ze getuigen die iets van het voorval hebben gezien.



De eigenaresse van het paard plaatste schokkende foto’s van de verwondingen op Facebook en roept de eigenaar van de hond op zich te melden. „Zoiets kan natuurlijk gebeuren, maar een excuus was wel op zijn plaats geweest. Wij zouden het fijn vinden om deze traumatische ervaring netjes af te sluiten,” schrijft ze.

:( :{

:P
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 23:23:23 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_187445302
Dat doet ie normaal nooit
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_187445312
Paard en hond gewoon beide afmaken.
  Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 23:24:56 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187445331
Laatste bericht:

Volgens Omroep Brabant: Jongetje (11) door hond in gezicht gebeten en moet naar ziekenhuis; hond in beslag genomen
Bij de voetbalvereniging werd zaterdagmiddag een toernooi gespeeld. Na afloop liepen de eigenaren de kantine binnen en legden ze de hond vast aan de riem. Volgens een woordvoerder van de politie liep het jongetje naar de hond toe om te spelen en is hij toen in zijn gezicht gebeten.

Eerdere meldingen
Rond halfnegen kwam de melding binnen bij de politie. Het jongetje werd gebeten door een bastaard Duitse Staander. De hond werd in beslag genomen door de politie. "We gaan kijken of er een melding is van eerder agressief gedrag van de hond", vertelt de woordvoerder. "Als dat zo is, kan de burgemeester besluiten om de hond te muilkorven of zelfs af te laten maken. Dat hangt dus af van mogelijk eerdere voorvallen."

Hoe het met het jongetje gaat, is niet bekend. De politie doet onderzoek naar het voorval.
-----------------------------------

Volgens BN/DeStem:
Jongetje (11) in gezicht gebeten door hond in Goirle
Hoe erg het jongetje gewond is geraakt, is niet bekend. Bij de voetbalvereniging was een toernooi gaande. De eigenaren van de hond hadden zich verzameld om op het veld op de foto te gaan, waarbij ze de hond even alleen lieten langs de lijn van het voetbalveld, zo meldt de organisator van het toernooi aan deze site. Op dat moment is het jongetje vermoedelijk met de hond gaan spelen, waarop hij in zijn gezicht is gebeten. Volgens de politie lag de hond aangelijnd en was er vermoedelijk even geen toezicht.

De gewonde jongen werd langs de lijn behandeld tot het hard ging regenen. Toen is hij naar de voetbalkantine gebracht om te schuilen. Daarna is hij in een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
----------------

Het is dus nog niet duidelijk of het incident zich in de kantine of langs de lijn heeft afgespeeld.
pi_187445476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:20 schreef maily het volgende:
Een paard is zondag ernstig gewond geraakt toen het in het Amsterdamse Bos werd aangevallen door een pitbull. De politie is op zoek naar de eigenaar van de hond, aangezien die er na het incident vandoor is gegaan.

[ afbeelding ]

De man lijnde de grijs-witte pitbull aan toen hij de amazone met haar paard zag rijden. Hij liet het beest na een paar honderd meter echter weer vrij, waarop de hond toch nog achter het paard aan ging en hem in het rechter voorbeen beet.

Nadat de pitbull had losgelaten, ging de man er vandoor. De politie roept hem op zich te melden. Ook zoekt ze getuigen die iets van het voorval hebben gezien.

[ afbeelding ]

De eigenaresse van het paard plaatste schokkende foto’s van de verwondingen op Facebook en roept de eigenaar van de hond op zich te melden. „Zoiets kan natuurlijk gebeuren, maar een excuus was wel op zijn plaats geweest. Wij zouden het fijn vinden om deze traumatische ervaring netjes af te sluiten,” schrijft ze.

:( :{

:P
Die plaatjes doen het niet bij mij. :?

Bij mij in de tokkiewijk neemt het aantal tokkiehonden zienderogen toe. Het gaat hier om mensen die hun eigen kinderen al niet in bedwang kunnen houden, dus laat staan hun ernstig gestoorde vechthond. Je ziet het ook meteen wanneer het weer om zo'n wandelende tijdbom gaat: als ze al van verre naar je lopen te loeren, i.p.v. naar de baas te kijken en diens instructies op te volgen, dan weet je al hoe laat het is.

Ze zullen mij niet zo snel aanvallen, maar kleine hondjes en kinderen zijn inmiddels al enkele keren de sjaak geweest, gelukkig tot nu toe nog met niet al te ernstige gevolgen. Maar dat laatste is natuurlijk slechts een kwestie van tijd.
  Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 23:45:36 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187445740
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die plaatjes doen het niet bij mij. :?

Bij mij in de tokkiewijk neemt het aantal tokkiehonden zienderogen toe. Het gaat hier om mensen die hun eigen kinderen al niet in bedwang kunnen houden, dus laat staan hun ernstig gestoorde vechthond. Je ziet het ook meteen wanneer het weer om zo'n wandelende tijdbom gaat: als ze al van verre naar je lopen te loeren, i.p.v. naar de baas te kijken en diens instructies op te volgen, dan weet je al hoe laat het is.

Ze zullen mij niet zo snel aanvallen, maar kleine hondjes en kinderen zijn inmiddels al enkele keren de sjaak geweest, gelukkig tot nu toe nog met niet al te ernstige gevolgen. Maar dat laatste is natuurlijk slechts een kwestie van tijd.
@ de OP: de originele OP is van 2 jaar geleden ;), en niet van mij ;)
dus hoe het zit met die plaatjes weet ik niet ....

En verder vraag ik me ook vaak af waarom zoveel mensen een/zo'n hond willen .....
en die vervolgens niet opvoeden.
pi_187449537
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:45 schreef maily het volgende:

[..]

@ de OP: de originele OP is van 2 jaar geleden ;), en niet van mij ;)
dus hoe het zit met die plaatjes weet ik niet ....

En verder vraag ik me ook vaak af waarom zoveel mensen een/zo'n hond willen .....
en die vervolgens niet opvoeden.
Maar dat geval in Goirle treft de hond eigenlijk geen schuld.
pi_187449594
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:17 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dat geval in Goirle treft de hond eigenlijk geen schuld.
Nee, het is nooit de schuld van de hond. En dat is ook meteen het probleem. Mensen mogen gewoon vrij rondlopen met levensgevaarlijke dieren en als er zwaargewonden of zelfs doden vallen, dan is het de schuld van niemand.
pi_187449617
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:17 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dat geval in Goirle treft de hond eigenlijk geen schuld.
Eens, even spelen met een onbekende hond... Die hond was even zonder toezicht maar die jongen blijkbaar ook.

En daarnaast vraag ik me af wat het "spel" was, stoeien of uitdagen kan leuk zijn voor de jongen maar bedreigend ervaren worden door de hond.
pi_187449647
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, even spelen met een onbekende hond... Die hond was even zonder toezicht maar die jongen blijkbaar ook.

En daarnaast vraag ik me af wat het "spel" was, stoeien of uitdagen kan leuk zijn voor de jongen maar bedreigend ervaren worden door de hond.
En nu is het de schuld van het slachtoffer?
pi_187449664
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, het is nooit de schuld van de hond. En dat is ook meteen het probleem. Mensen mogen gewoon vrij rondlopen met levensgevaarlijke dieren en als er zwaargewonden of zelfs doden vallen, dan is het de schuld van niemand.
Een Duitse staande is niet echt een gevaarlijke hond, ja voor konijnen en dergelijke dieren. Je moet je kinderen gewoon leren dat ze vreemde honden met rust moeten laten, zeker als er geen baas bij is.
pi_187449677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:24 schreef Antonov89 het volgende:
Paard en hond gewoon beide afmaken.
En de baasjes. Niet janken, zo is natoer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_187449688
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een Duitse staande is niet echt een gevaarlijke hond, ja voor konijnen en dergelijke dieren. Je moet je kinderen gewoon leren dat ze vreemde honden met rust moeten laten, zeker als er geen baas bij is.
...omdat ze anders levensgevaarlijk gewond kunnen raken.

Ik zie meer in een algemeen straatverbod voor honden. Als je toch per se zo'n beest wil: best, maar alleen op privéterrein. Je mag andere mensen niet in gevaar brengen omdat je zelf per se een huisdier moet hebben.
pi_187449717
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

...omdat ze anders levensgevaarlijk gewond kunnen raken.

Ik zie meer in een algemeen straatverbod voor honden. Als je toch per se zo'n beest wil: best, maar alleen op privéterrein. Je mag andere mensen niet in gevaar brengen omdat je zelf per se een huisdier moet hebben.
Goed plan, honden bijten inderdaad nooit als ze zich op privéterrein bevinden. Beter leer je jezelf en je kinderen wat te doen in geval van een hond op straat tegenkomen.
pi_187449759
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Goed plan, honden bijten inderdaad nooit als ze zich op privéterrein bevinden.
Maar dan kiezen mensen er zelf voor om erbij in de buurt te komen.
quote:
Beter leer je jezelf en je kinderen wat te doen in geval van een hond op straat tegenkomen.
Beter laten ze die gore tokkiebeesten gewoon thuis.
pi_187449793
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dan kiezen mensen er zelf voor om erbij in de buurt te komen.
[..]

Beter laten ze die gore tokkiebeesten gewoon thuis.
Die jongen in Goirle koos er toch ook zelf voor om bij die hond in de buurt te komen? Dus wie is er dan schuldig?
pi_187449806
Even concreet hè? Heb je dus een koter van een jaar of acht die je altijd hebt verteld lief te doen tegen dieren en zo. Op een dag besluit dat kind even een hond te aaien en hap, halve gezicht eraf.

Als je als ouders dan te horen krijgt dat je kind waarschijnlijk dat beest pestte en dat jullie als ouders je kind beter hadden moeten leren hoe om te gaan met honden, dan krijg je het toch niet voor elkaar om die figuren in leven te laten?
pi_187449820
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:37 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Die jongen in Goirle koos er toch ook zelf voor om bij die hond in de buurt te komen? Dus wie is er dan schuldig?
O, wauw. Dit is wel een ernstig gestoorde post.

Nou ja, wel illustratief bij de stelling dat veel mensen totaal ongeschikt zijn om zulke beesten te houden.
  zondag 16 juni 2019 @ 09:40:11 #19
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187449826
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nu is het de schuld van het slachtoffer?
Punt een wat doet een hond überhaupt op een sportclub?
Punt twee waarom leren ouders hun kind niet om niet met vreemde dieren te "spelen"
Punt drie waar was het toezicht van beiden?
pi_187449838
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:38 schreef Jigzoz het volgende:
Even concreet hè? Heb je dus een koter van een jaar of acht die je altijd hebt verteld lief te doen tegen dieren en zo. Op een dag besluit dat kind even een hond te aaien en hap, halve gezicht eraf.

Als je als ouders dan te horen krijgt dat je kind waarschijnlijk dat beest pestte en dat jullie als ouders je kind beter hadden moeten leren hoe om te gaan met honden, dan krijg je het toch niet voor elkaar om die figuren in leven te laten?
De meeste ouders leren hun kinderen om aan het baasje te vragen of ze de hond mogen aaien.
pi_187449839
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Punt een wat doet een hond überhaupt op een sportclub?
Punt twee waarom leren ouders hun kind niet om niet met vreemde dieren te "spelen"
Punt drie waar was het toezicht van beiden?
Wat doet een kind van 11 op een sportclub en waar was zijn toezicht? Serieus?
  zondag 16 juni 2019 @ 09:42:02 #22
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187449855
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:38 schreef Jigzoz het volgende:
Even concreet hè? Heb je dus een koter van een jaar of acht die je altijd hebt verteld lief te doen tegen dieren en zo. Op een dag besluit dat kind even een hond te aaien en hap, halve gezicht eraf.

Als je als ouders dan te horen krijgt dat je kind waarschijnlijk dat beest pestte en dat jullie als ouders je kind beter hadden moeten leren hoe om te gaan met honden, dan krijg je het toch niet voor elkaar om die figuren in leven te laten?
Jij gaat uit van aaien. Ik was er niet bij maar voor hetzelfde geld heeft dat kind hem aan de staart getrokken of wat ever.
pi_187449860
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:41 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De meeste ouders leren hun kinderen om aan het baasje te vragen of ze de hond mogen aaien.
En anders moet je niet zeuren als je kind dood is.

Ik ga hier ook niet verder op in. Totaal gestoord dit.
  zondag 16 juni 2019 @ 09:42:58 #24
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187449870
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat doet een kind van 11 op een sportclub en waar was zijn toezicht? Serieus?
Nee wat doet een hond op een sportclub?

En ja, hou je kind in de gaten.
pi_187449918
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En anders moet je niet zeuren als je kind dood is.

Ik ga hier ook niet verder op in. Totaal gestoord dit.
Waar zeg ik dat? Enige opvoeding wbt huisdieren is bij veel kinderen niet het slechtste idee. Maar het is mij duidelijk dat jij 7 kleuren schijt als je een hond ziet. En juist omdat je als de dood bent ga je rare dingen roepen.
pi_187450000
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:46 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Enige opvoeding wbt huisdieren is bij veel kinderen niet het slechtste idee. Maar het is mij duidelijk dat jij 7 kleuren schijt als je een hond ziet. En juist omdat je als de dood bent ga je rare dingen roepen.
Ik heb een tyfushekel aan die gore beesten ja. En ik heb ook nog kinderen en als je dan eerst zo'n nieuwsbericht leest en vervolgens reacties als hierboven, dan stelt dat niet bepaald gerust. Integendeel. Nul verantwoordelijkheidsbesef en het is allemaal de schuld van het slachtoffer. Levensgevaarlijk gestoord.

Maar oké, laten we redelijk doen. We maken de eigenaar van het dier op alle mogelijke manieren aansprakelijk voor alles wat zijn beest aanricht. Kind doodgebeten? Doodslag. Alleen gewond? Mishandeling met blijvend letsel tot gevolg. Enzovoort.
pi_187450049
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een tyfushekel aan die gore beesten ja. En ik heb ook nog kinderen en als je dan eerst zo'n nieuwsbericht leest en vervolgens reacties als hierboven, dan stelt dat niet bepaald gerust. Integendeel. Nul verantwoordelijkheidsbesef en het is allemaal de schuld van het slachtoffer. Levensgevaarlijk gestoord.

Maar oké, laten we redelijk doen. We maken de eigenaar van het dier op alle mogelijke manieren aansprakelijk voor alles wat zijn beest aanricht. Kind doodgebeten? Doodslag. Alleen gewond? Mishandeling met blijvend letsel tot gevolg. Enzovoort.
Misschien moet je je gewoon niet mengen in een discussie als je er al zo gekleurd in staat?
pi_187450059
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Misschien moet je je gewoon niet mengen in een discussie als je er al zo gekleurd in staat?
Als je een mening hebt, dan moet je je niet mengen in een discussie...

Bijzondere invalshoek.
pi_187450088
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je een mening hebt, dan moet je je niet mengen in een discussie...

Bijzondere invalshoek.
Als je mij quote dan graag het hele stuk, niet alleen het stukje wat jou past.
pi_187450105
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Als je mij quote dan graag het hele stuk, niet alleen het stukje wat jou past.
Ik denk dat je je vergist, want dat deed ik. Kijk maar.
pi_187450120
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist, want dat deed ik. Kijk maar.
:')

Het stukje 'als je er zo gekleurd in staat' laat je dus weg.
pi_187450122
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een tyfushekel aan die gore beesten ja. En ik heb ook nog kinderen en als je dan eerst zo'n nieuwsbericht leest en vervolgens reacties als hierboven, dan stelt dat niet bepaald gerust. Integendeel. Nul verantwoordelijkheidsbesef en het is allemaal de schuld van het slachtoffer. Levensgevaarlijk gestoord.

Maar oké, laten we redelijk doen. We maken de eigenaar van het dier op alle mogelijke manieren aansprakelijk voor alles wat zijn beest aanricht. Kind doodgebeten? Doodslag. Alleen gewond? Mishandeling met blijvend letsel tot gevolg. Enzovoort.
Ik heb zelf ook twee kinderen, maar die leer ik wel hoe ze met honden om moeten gaan.
En voor welke gevallen zou het schuld op de eigenaar verhalen dan van toepassing zijn?
pi_187450129
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

:')

Het stukje 'als je er zo gekleurd in staat' laat je dus weg.
Gast. Kijk dan zelf. Het staat er.
pi_187450137
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
En voor welke gevallen zou het schuld op de eigenaar verhalen dan van toepassing zijn?
Alle.
  zondag 16 juni 2019 @ 10:05:26 #35
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450165
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een tyfushekel aan die gore beesten ja. En ik heb ook nog kinderen en als je dan eerst zo'n nieuwsbericht leest en vervolgens reacties als hierboven, dan stelt dat niet bepaald gerust. Integendeel. Nul verantwoordelijkheidsbesef en het is allemaal de schuld van het slachtoffer. Levensgevaarlijk gestoord.

Maar oké, laten we redelijk doen. We maken de eigenaar van het dier op alle mogelijke manieren aansprakelijk voor alles wat zijn beest aanricht. Kind doodgebeten? Doodslag. Alleen gewond? Mishandeling met blijvend letsel tot gevolg. Enzovoort.
Ik deel je mening hoor, ik vind huisdieren in zijn algemeenheid al een vreemd verschijnsel en ben ook voorstander van duidelijke regelgeving met betrekking tot overlast en schade.

Wat heeft een hond er überhaupt aan om meegenomen te worden naar een sportvereniging?
  zondag 16 juni 2019 @ 10:05:57 #36
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450171
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alle.
Behalve die op eigen erf.

Edit:
Al hoewel, kijk dat boemeltje van de serie Chateau Meiland. Die valt ook iedere gast of aannemer aan. Mensen die door de eigenaren zijn uitgenodigd en vervolgens worden aangevallen door dat valse getraumatiseerde beest.
pi_187450177
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Behalve die op eigen erf.
Ook. Als ik thuis iemand uitnodig en die vervolgens mishandel, dan is het net zo goed mishandeling.
  zondag 16 juni 2019 @ 10:08:15 #38
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450194
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook. Als ik thuis iemand uitnodig en die vervolgens mishandel, dan is het net zo goed mishandeling.
Ja zie mijn edit.
pi_187450197
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alle.
En dan? Opsluiten en de sleutel weggooien dan maar? Dat gaat toch niet werken. Zijn jouw kinderen nou ook zo bang voor honden?
pi_187450205
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En dan? Opsluiten en de sleutel weggooien dan maar? Dat gaat toch niet werken.
Wat is er dan onhaalbaar aan de eigenaar direct aansprakelijk stellen?
  zondag 16 juni 2019 @ 10:09:29 #41
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450207
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En dan? Opsluiten en de sleutel weggooien dan maar? Dat gaat toch niet werken. Zijn jouw kinderen nou ook zo bang voor honden?
Gewoon niet aan dieren beginnen als je de tijd en de ruimte er niet voor hebt.
  Spellchecker zondag 16 juni 2019 @ 10:09:38 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187450211
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een Duitse staande is niet echt een gevaarlijke hond, ja voor konijnen en dergelijke dieren. Je moet je kinderen gewoon leren dat ze (vreemde) honden met rust moeten laten, zeker als er geen baas bij is.
^O^
pi_187450281
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is er dan onhaalbaar aan de eigenaar direct aansprakelijk stellen?
Maar dat is toch al jaren zo? En als je gewoon verzekerd bent betaald de verzekering de kosten die er zijn.
pi_187450289
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:15 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dat is toch al jaren zo? En als je gewoon verzekerd bent betaald de verzekering de kosten die er zijn.
Strafrechtelijk bedoel ik. Niet alleen financieel.
  zondag 16 juni 2019 @ 10:21:08 #45
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450346
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Strafrechtelijk bedoel ik. Niet alleen financieel.
Dit, dat maakt het verschil.
pi_187450380
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Strafrechtelijk bedoel ik. Niet alleen financieel.
En wat voor straffen dacht je aan?
pi_187450389
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:24 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En wat voor straffen dacht je aan?
Nu vallen we wel behoorlijk in herhaling hoor.

We maken de eigenaar van het dier op alle mogelijke manieren aansprakelijk voor alles wat zijn beest aanricht. Kind doodgebeten? Doodslag. Alleen gewond? Mishandeling met blijvend letsel tot gevolg. Enzovoort.
pi_187450429
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu vallen we wel behoorlijk in herhaling hoor.

We maken de eigenaar van het dier op alle mogelijke manieren aansprakelijk voor alles wat zijn beest aanricht. Kind doodgebeten? Doodslag. Alleen gewond? Mishandeling met blijvend letsel tot gevolg. Enzovoort.
Maar daar bereik je toch helemaal niks mee? Ook dan worden mensen gebeten. Het aantal honden en incidenten verminderd niet als je eigenaren straft. De bijterd in kwestie blijft gewoon rondlopen en indien ingeslapen schaffen ze wel een nieuwe aan
  zondag 16 juni 2019 @ 10:35:33 #49
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450500
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar daar bereik je toch helemaal niks mee? Ook dan worden mensen gebeten. Het aantal honden en incidenten verminderd niet als je eigenaren straft. De bijterd in kwestie blijft gewoon rondlopen en indien ingeslapen schaffen ze wel een nieuwe aan
Daar bereik je juist wel mee dat mensen eens vooraf gaan nadenken.
Pitt Bull los, ok als die er eentje pakt riskeer ik celstraf
Geen muilkorf, flinke boete.

Een huisdier hebben is je verantwoordelijkheid nemen.
pi_187450577
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar bereik je juist wel mee dat mensen eens vooraf gaan nadenken.
Pitt Bull los, ok als die er eentje pakt riskeer ik celstraf
Geen muilkorf, flinke boete.

Een huisdier hebben is je verantwoordelijkheid nemen.
Dat geval in Goirle was geen Pitt of Stafford. En wat denk je dat al die celstraffen de maatschappij kosten? En weerhoudt dat de gestraften van na vrijlating ervan om gewoon weer een nieuwe hond aan te schaffen?
  zondag 16 juni 2019 @ 10:45:27 #51
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450628
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:41 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat geval in Goirle was geen Pitt of Stafford. En wat denk je dat al die celstraffen de maatschappij kosten? En weerhoudt dat de gestraften van na vrijlating ervan om gewoon weer een nieuwe hond aan te schaffen?
Kopen ze een nieuwe hond, gaan ze over de scheef hop weer celstraf. Ik denk dat we de maatschappij er een stuk vriendelijker mee maken als eigenaren van bijters gewoon buiten de maatschappij gezet worden.

Al hebben ze een bijtende chiwawa, mensen nemen een huisdier. Zorg er dan voor dat die geen overlast of gevaar voor anderen is.
pi_187450647
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kopen ze een nieuwe hond, gaan ze over de scheef hop weer celstraf. Ik denk dat we de maatschappij er een stuk vriendelijker mee maken als eigenaren van bijters gewoon buiten de maatschappij gezet worden.

Al hebben ze een bijtende chiwawa, mensen nemen een huisdier. Zorg er dan voor dat die geen overlast of gevaar voor anderen is.
Dus blijven er dus steeds nieuwe slachtoffers bij komen.
  zondag 16 juni 2019 @ 10:49:45 #53
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187450687
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:47 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dus blijven er dus steeds nieuwe slachtoffers bij komen.
Net als nu toch? Alleen nu worden de eigenaren van de hond niet ter verantwoording geroepen. Ik zie alleen maar een win win situatie bij een duidelijke wet.
pi_187450756
Nooit slechte ervaringen gehad met zogenaamde vechthonden en heb er honderden, zo niet duizenden ontmoet. Lekker stoeien, knuffelen, aaien, niks aan de hand. Ze kunnen wat hyper worden van aandacht, omdat ze dol op mensen zijn, maar voor de rest is er - mits juist opgevoed - niks mis mee.

Ze zijn wel vrij moeilijk op te voeden, omdat ze snel afgeleid zijn, sterk en energiek zijn. Ook zijn ze vrij dominant jegens andere honden, dus dat klikt ook niet altijd.

Ik vermijd zelf eerder herdershonden, husky-achtigen en dobermannen in fysiek contact, dan "vechthonden". Het komt wel van pas om enige kennis te hebben van hondengedrag. Zo kun je veel beter inschatten welke honden je niet moet benaderen. Er zijn namelijk vrij weinig honden die volledig uit het niets overgaan tot de aanval.
pi_187450875
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Net als nu toch? Alleen nu worden de eigenaren van de hond niet ter verantwoording geroepen. Ik zie alleen maar een win win situatie bij een duidelijke wet.
Ik zie meer in mensen voorlichten en uitleggen hoe je met honden om moet gaan. En dan heb ik het niet alleen over de baasjes.
pi_187450960
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zie meer in mensen voorlichten en uitleggen hoe je met honden om moet gaan. En dan heb ik het niet alleen over de baasjes.
Die mensen kiezen er zelf voor om met zo'n achterlijke hond rond te gaan lopen. Waarom zou de rest van de wereld zich daaraan moeten aanpassen? Ik heb daar helemaal geen behoefte aan.

Jouw kuthond = jouw verantwoordelijkheid.
pi_187451012
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die mensen kiezen er zelf voor om met zo'n achterlijke hond rond te gaan lopen. Waarom zou de rest van de wereld zich daaraan moeten aanpassen? Ik heb daar helemaal geen behoefte aan.

Jouw kuthond = jouw verantwoordelijkheid.
In het Goirlese geval kun je dan ook spreken van jouw kutkind=jouw verantwoordelijkheid.
pi_187451038
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:12 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In het Goirlese geval kun je dan ook spreken van jouw kutkind=jouw verantwoordelijkheid.
Kinderen zijn veel meer waard dan honden :')
pi_187451046
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:12 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In het Goirlese geval kun je dan ook spreken van jouw kutkind=jouw verantwoordelijkheid.
Oneens. Je doet hier net of honden op dezelfde hoogte staan als de mens.

Je dient er als hondenbezitter maar voor te zorgen dat jouw doorgefokte schijthond geen gevaar vormt voor de samenleving. Nieuwsgierige, spelende en soms klierende kinderen maken daar nu eenmaal deel van uit. Als je hond daar niet normaal mee om kan gaan, dan rest nog slechts het spuitje.
pi_187451120
Wat een achterlijke discussie.
Honden moet je opvoeden, net als kinderen. Punt.

Als je hondeneigenaar of papa bent en je doet dat niet goed, dan is het _jouw_ eigen dikke schuld.

End of discussion
pi_187451235
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kinderen zijn veel meer waard dan honden :')
Dat is een zienswijze, ben het er niet mee eens in mijn geval
pi_187451290
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:26 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Dat is een zienswijze, ben het er niet mee eens in mijn geval
Dat vermoedde ik al. En dat is ook precies het grote probleem met hondenbezitters. Ze zien hun hond vaak als hun kind. :')
  zondag 16 juni 2019 @ 11:40:09 #63
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187451469
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:53 schreef Cockwhale het volgende:
Nooit slechte ervaringen gehad met zogenaamde vechthonden en heb er honderden, zo niet duizenden ontmoet. Lekker stoeien, knuffelen, aaien, niks aan de hand. Ze kunnen wat hyper worden van aandacht, omdat ze dol op mensen zijn, maar voor de rest is er - mits juist opgevoed - niks mis mee.

Ze zijn wel vrij moeilijk op te voeden, omdat ze snel afgeleid zijn, sterk en energiek zijn. Ook zijn ze vrij dominant jegens andere honden, dus dat klikt ook niet altijd.

Ik vermijd zelf eerder herdershonden, husky-achtigen en dobermannen in fysiek contact, dan "vechthonden". Het komt wel van pas om enige kennis te hebben van hondengedrag. Zo kun je veel beter inschatten welke honden je niet moet benaderen. Er zijn namelijk vrij weinig honden die volledig uit het niets overgaan tot de aanval.
Ja joh, de hele wereld moet even een “omgang met honden”-cursus doen, zodat we precies weten hoe we met honden om moeten gaan :’)
pi_187451911
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Een Duitse staande is niet echt een gevaarlijke hond, ja voor konijnen en dergelijke dieren. Je moet je kinderen gewoon leren dat ze vreemde honden met rust moeten laten, zeker als er geen baas bij is.
En wat als deze honden en voornamelijk vechthonden niet aangelijnd rondrennen in wandelgebieden waar ook weleens een kind voorbij loopt? Wat kun je dan aan het kind vertellen? Wegrennen? blijven staan?, rollen?
pi_187451991
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:19 schreef myShizzle het volgende:
Wat een achterlijke discussie.
Honden moet je opvoeden, net als kinderen. Punt.

Als je hondeneigenaar of papa bent en je doet dat niet goed, dan is het _jouw_ eigen dikke schuld.

End of discussion
De beste hondentrainers geven toe dat je vechthonden zelfs als pro heel moeilijk mak kunt maken en het gevaar tot 0 kunt reduceren. Helaas zijn de meeste eigenaren alles behalve de beste hondentrainers.
pi_187452062
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En wat als deze honden en voornamelijk vechthonden niet aangelijnd rondrennen in wandelgebieden waar ook weleens een kind voorbij loopt? Wat kun je dan aan het kind vertellen? Wegrennen? blijven staan?, rollen?
Zeker niet gaan rennen of gillen. Vechthonden zijn trouwens niet zozeer gericht op mensen aanvallen. Andere honden zijn een groter probleem.
  zondag 16 juni 2019 @ 12:25:54 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187452073
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:53 schreef Cockwhale het volgende:
Nooit slechte ervaringen gehad met zogenaamde vechthonden en heb er honderden, zo niet duizenden ontmoet. Lekker stoeien, knuffelen, aaien, niks aan de hand.
"Dat doet ie normaal nooit!"
pi_187452077
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De beste hondentrainers geven toe dat je vechthonden zelfs als pro heel moeilijk mak kunt maken en het gevaar tot 0 kunt reduceren. Helaas zijn de meeste eigenaren alles behalve de beste hondentrainers.
Je kunt geen enkele hond helemaal mak krijgen. In mijn ervaring zijn Staffords en dergelijke juist makkelijker te trainen dan bijv die kutkees van ons moeder. Die luistert helemaal voor geen meter.
pi_187452304
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:26 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je kunt geen enkele hond helemaal mak krijgen. In mijn ervaring zijn Staffords en dergelijke juist makkelijker te trainen dan bijv die kutkees van ons moeder. Die luistert helemaal voor geen meter.
Jij bent dan ook een eerste klas amateur en die spreken eerder met hun hart dan met hun hersens en daar gebeuren de meeste ongelukken bij.
pi_187452328
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:24 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zeker niet gaan rennen of gillen. Vechthonden zijn trouwens niet zozeer gericht op mensen aanvallen. Andere honden zijn een groter probleem.
Nou dan kan ik gerust het kind laten wandelen in de buurt van een loslopende vechthond. Bedankt voor je advies. Het kind moet gewoon even niet hoesten en niet toevallig op de radar zijn.
pi_187452425
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een eerste klas amateur en die spreken eerder met hun hart dan met hun hersens en daar gebeuren de meeste ongelukken bij.
Hoeveel Staffords en aanverwanten heb je al gehad. Waarschijnlijk 0.
  zondag 16 juni 2019 @ 13:10:31 #72
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187452736
Ah, het maandelijkse spot de Tokkies topic.

Lekker die moordmachines nuanceren. Clowns.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 16 juni 2019 @ 13:17:24 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187452843
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:10 schreef Mr.J het volgende:
Ah, het maandelijkse spot de Tokkies topic.

Lekker die moordmachines nuanceren. Clowns.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187453052
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hoeveel Staffords en aanverwanten heb je al gehad. Waarschijnlijk 0.
Inderdaad. Zelf 1 Amerikaan gehad, meest zachtaardig hond die ik gekend heb jegens mensen (ook kinderen). Mensen willen niet accepteren dat het per hond (en opvoeding) verschilt. Datzelfde geldt voor kinderen. Alles is potentieel een moordwapen in de verkeerde handen. De enige manier om dit tegen te gaan is door de verkeerde handen eraf te hakken en te verwijderen, niet elke potentieel wapen te verbieden.
pi_187453345
Gewoon de hondenbelasting weer invoeren 1000 euro per maand en dan neemt het hondenbezit wel af. DNA database voor honden die gecheckt wordt bij hondenpoep en anderen incidenten zodat je de eigenaar kunt vinden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_187453414
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelf 1 Amerikaan gehad, meest zachtaardig hond die ik gekend heb jegens mensen (ook kinderen). Mensen willen niet accepteren dat het per hond (en opvoeding) verschilt. Datzelfde geldt voor kinderen. Alles is potentieel een moordwapen in de verkeerde handen. De enige manier om dit tegen te gaan is door de verkeerde handen eraf te hakken en te verwijderen, niet elke potentieel wapen te verbieden.
Ik vond het ook geen moeilijke honden. Twee Amerikanen en een Brit gehad hier, waren allen gewoon leuke honden.
pi_187453788
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelf 1 Amerikaan gehad, meest zachtaardig hond die ik gekend heb jegens mensen (ook kinderen). Mensen willen niet accepteren dat het per hond (en opvoeding) verschilt. Datzelfde geldt voor kinderen. Alles is potentieel een moordwapen in de verkeerde handen. De enige manier om dit tegen te gaan is door de verkeerde handen eraf te hakken en te verwijderen, niet elke potentieel wapen te verbieden.
Onzin natuurlijk. Een chihuahua is geen moordwapen. En een hamster ook niet.
pi_187453877
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Een chihuahua is geen moordwapen. En een hamster ook niet.
:')
  zondag 16 juni 2019 @ 17:25:59 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187456106
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:15 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Oneens. Je doet hier net of honden op dezelfde hoogte staan als de mens.

Je dient er als hondenbezitter maar voor te zorgen dat jouw doorgefokte schijthond geen gevaar vormt voor de samenleving. Nieuwsgierige, spelende en soms klierende kinderen maken daar nu eenmaal deel van uit. Als je hond daar niet normaal mee om kan gaan, dan rest nog slechts het spuitje.
Hoe is een kruising duitse staander een doorgefokte schijthond?

Verder een hond is een hond. In dit geval had zijn eigenaar hem nooit vastgebonden zonder toezicht achter moeten laten.
Het dier kan niet ontwijken, door de beperking voelt het zich eerder bedreigd. Het is echt honden houden voor dummy's om dit soort dingen gewoon nooit te doen. Op elke fatsoenlijke puppy cursus wordt je verteld dit nooit te doen.

Het kind kan dit niet aangerekend worden, ik ga ervan uit dat het kind geen kwaad in de zin had. En je mag niet verwachten dat een kind een hond kan lezen en daar goed op reageert ipv goed bedoeld het foute doet.
De eigenaar valt dit wel aan te rekenen. Die heeft een gevaarlijke situatie gecreeerd hiermee. Hij/zij had toezicht moeten houden en contact moeten begeleiden waardoor het voor hond en kind prettig verliep.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187463152
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:24 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zeker niet gaan rennen of gillen. Vechthonden zijn trouwens niet zozeer gericht op mensen aanvallen. Andere honden zijn een groter probleem.
Vechthonden?

Je hebt waakhonden(werkhonden) en jachthonden en alle honden zijn roofdieren. De zogenaamde vechthonden zijn vaak gewoon dominant naar andere honden of worden sneller door (vaak) kleinere honden uit gedaagd.

Incidenten met mensen zijn dus vaak gerelateerd aan het jagers of waak instinct. Ben groot liefhebber van (waak)honden, maar laten we wel wezen het is alleen mijn verantwoording en van niemand anders en hond<<<<<<<<<<mens op de ranglijst..zorg als hond eigenaar gewoon dat je hond vast loopt z niet zomaar uit de tuin kan ontsnappen etc. Neem je verantwoordelijkheid
pi_187464413
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Vechthonden?

Je hebt waakhonden(werkhonden) en jachthonden en alle honden zijn roofdieren. De zogenaamde vechthonden zijn vaak gewoon dominant naar andere honden of worden sneller door (vaak) kleinere honden uit gedaagd.

Incidenten met mensen zijn dus vaak gerelateerd aan het jagers of waak instinct. Ben groot liefhebber van (waak)honden, maar laten we wel wezen het is alleen mijn verantwoording en van niemand anders en hond<<<<<<<<<<mens op de ranglijst..zorg als hond eigenaar gewoon dat je hond vast loopt z niet zomaar uit de tuin kan ontsnappen etc. Neem je verantwoordelijkheid
Ik gebruik die term om het voor andere fokkers begrijpelijk te maken. En ja je moet op je eigen hond letten maar dat wil niet zeggen dat je je kinderen niet hoeft te leren hoe met honden om te gaan en ik begrijp dat ongevraagde geaai ook gewoon niet zo. Als ik buiten een vreemd kind ongevraagd over zijn bol aai en erbij zeg wat een schatje ik het vind bellen ze terecht de wouten.
  maandag 17 juni 2019 @ 08:58:51 #82
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187464973
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 06:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En ja je moet op je eigen hond letten maar dat wil niet zeggen dat je je kinderen niet hoeft te leren hoe met honden om te gaan en ik begrijp dat ongevraagde geaai ook gewoon niet zo.
Dat bedoel ik. Niet de doorgefokte moordmachine maar een kind is het probleem.

Maar ja, als je Schulzenbrau maar smaakt toch? Alweer tijd voor een nieuwe tattoo in je nek?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187464983
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 06:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik gebruik die term om het voor andere fokkers begrijpelijk te maken. En ja je moet op je eigen hond letten maar dat wil niet zeggen dat je je kinderen niet hoeft te leren hoe met honden om te gaan en ik begrijp dat ongevraagde geaai ook gewoon niet zo. Als ik buiten een vreemd kind ongevraagd over zijn bol aai en erbij zeg wat een schatje ik het vind bellen ze terecht de wouten.
Begrijp het maar ook hierin heb je een verantwoording. Hoe kunnen andermans kinderen ongevraagd bij je hond? ik zeg standaard "nee" tegen mensen die mijn hond willen aaien, en als ze vragen maar hij bijt toch niet? Zeg ik iets in de vorm van; nee nog nooit maar kan er niet voor instaan, want hij is een hond en kaln onverspelbaar zijn. (hond heeft nog nooit iemand gebeten en ik ga er ook vanuit dat het niet gebeurt, maar hierdoor heb ik geen zogenaamde kenners die telkens de hond aanhalen enzo. Gewoon duidelijk zijn naar iedereen. )
pi_187465029
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 08:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Niet de doorgefokte moordmachine maar een kind is het probleem.

Maar ja, als je Schulzenbrau maar smaakt toch? Alweer tijd voor een nieuwe tattoo in je nek?
Bang voor honden? Of is je katje een keer gegrepen (die beesten schijten gewoon in andermans tuin, maar dat mag je niet erg vinden of zo)
  maandag 17 juni 2019 @ 09:27:46 #85
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187465300
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Bang voor honden? Of is je katje een keer gegrepen (die beesten schijten gewoon in andermans tuin, maar dat mag je niet erg vinden of zo)
Hier geen angst voor handen hoor, dank voor je interesse in mijn welbevinden.

Maar jouw genetische defect stuk verdriet laat je dus ook katten grijpen? Typerend en vooroordeelbevestigend zeg. :N
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 09:28:18 #86
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187465311
PS: Waar is @erodome?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187465434
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hier geen angst voor handen hoor, dank voor je interesse in mijn welbevinden.

Maar jouw genetische defect stuk verdriet laat je dus ook katten grijpen? Typerend en vooroordeelbevestigend zeg. :N
Begrijpend lezen is zeker niet je sterkste competentie, merk ik.
  maandag 17 juni 2019 @ 09:37:12 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187465448
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Bang voor honden? Of is je katje een keer gegrepen (die beesten schijten gewoon in andermans tuin, maar dat mag je niet erg vinden of zo)
Daar heb ik ook een pest aan, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn hond een kat mag aanvallen. Van die fratsen ben ik niet gediend :N
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187465660
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar heb ik ook een pest aan, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn hond een kat mag aanvallen. Van die fratsen ben ik niet gediend :N
Als je een hond hebt, dan weet je dat vreemde katten je tuin vermijden door de hond en het territorium van de hond respecteren.

Maar vraagje stel(zoals in mijn geval) hond zit in de goed afgeschermde stenen omheining, en een kat van de buren komt in die omheining en hond grijpt in een ongemerkt moment die kat, is dit dan mijn verantwoording? HAd de hond niet alleen in eigen tuin mogen zijn, of had kat eigenaar die kat niet los moeten laten lopen?
  maandag 17 juni 2019 @ 09:56:00 #90
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187465701
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is zeker niet je sterkste competentie, merk ik.
Je vroeg of ik bang was voor honden en of mijn katje was gegrepen. Zo lastig was dat niet of ik moet iets totaal over het hoofd zien? :?

Maar vertel, als je hond er even niet is (bezig een kind te grijpen ofzo), probeer je dan zelf die katten pijn te doen? Gooi je met je bierblikjes?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 09:58:47 #91
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187465750
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar vraagje stel(zoals in mijn geval) hond zit in de goed afgeschermde stenen omheining, en een kat van de buren komt in die omheining en hond grijpt in een ongemerkt moment die kat, is dit dan mijn verantwoording? HAd de hond niet alleen in eigen tuin mogen zijn, of had kat eigenaar die kat niet los moeten laten lopen?
Mag ik ook antwoorden?

1) Nee, het is niet jouw verantwoording nee.
2) Echter als je hond een kat verscheurd zou je dat dolle genetisch defect misschien een spuitje moeten geven voor hij hetzelfde doet met je buurmeisje.

Of wacht, dan had dat kindje maar niet in de buurt moeten komen toch? :N
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187465835
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:56 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je vroeg of ik bang was voor honden en of mijn katje was gegrepen. Zo lastig was dat niet of ik moet iets totaal over het hoofd zien? :?

Maar vertel, als je hond er even niet is (bezig een kind te grijpen ofzo), probeer je dan zelf die katten pijn te doen? Gooi je met je bierblikjes?
Verder alles oké?
pi_187465848
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Mag ik ook antwoorden?

1) Nee, het is niet jouw verantwoording nee.
2) Echter als je hond een kat verscheurd zou je dat dolle genetisch defect misschien een spuitje moeten geven voor hij hetzelfde doet met je buurmeisje.

Of wacht, dan had dat kindje maar niet in de buurt moeten komen toch? :N
Lees mijn andere comments. Nogmaals: verder alles oké?
  maandag 17 juni 2019 @ 10:04:40 #94
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187465857
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Verder alles oké?
Met mij prima. Dank.

Ben toch wel benieuwd naar de antwoorden. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187465991
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:04 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Met mij prima. Dank.

Ben toch wel benieuwd naar de antwoorden. :)
Op welke vragen? Ik lees alleen getrol
pi_187466000
Als je een auto rijdt heb je een rijbewijs nodig, als je een brommer rijdt heb je een rijbewijs nodig, als je wilt zwemmen heb je zwemdiploma's nodig, als een wapen wilt hebben dan heb je een vergunning nodig.

Is het dan niet logisch als je bij al het andere of een rijbewijs of een certificaat of een diploma nodig hebt, dat dit ook nodig zou moeten zijn bij het hebben van gevaarlijke huisdieren. Ik heb het niet alleen over agressieve waakhonden, maar ook over exotische dieren of over giftige/gevaarlijke dieren.

Maak je er een potje van, dan raak je je vergunning kwijt en mag je geen huisdieren houden tot je weer opnieuw je vergunning hebt behaald. Dit geeft tegelijk ook de ruimte om kleine kinderen niet een grote waakhond mee te geven gezien zij niet in bezit zijn van deze vergunning en dus is dit verboden als het kind niet kan aantonen dat ze hiervoor een vergunning heeft en dus getraind is.
pi_187466014
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:14 schreef MakkieR het volgende:
Als je een auto rijdt heb je een rijbewijs nodig, als je een brommer rijdt heb je een rijbewijs nodig, als je wilt zwemmen heb je zwemdiploma's nodig, als een wapen wilt hebben dan heb je een vergunning nodig.

Is het dan niet logisch als je bij al het andere of een rijbewijs of een certificaat of een diploma nodig hebt, dat dit ook nodig zou moeten zijn bij het hebben van gevaarlijke huisdieren. Ik heb het niet alleen over agressieve waakhonden, maar ook over exotische dieren of over giftige/gevaarlijke dieren.

Maak je er een potje van, dan raak je je vergunning kwijt en mag je geen huisdieren houden tot je weer opnieuw je vergunning hebt behaald. Dit geeft tegelijk ook de ruimte om kleine kinderen niet een grote waakhond mee te geven gezien zij niet in bezit zijn van deze vergunning en dus is dit verboden als het kind niet kan aantonen dat ze hiervoor een vergunning heeft.
Sowieso kinderen die alleen met een hond lopen, of het nu een hond van 10 kilo of 80 kilo is, gewoon onverantwoord.
  maandag 17 juni 2019 @ 10:19:29 #98
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466073
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Op welke vragen? Ik lees alleen getrol
Het zijn keurig valide vragen voor de beeldvorming hier. Jammer dat je die niet wilt beantwoorden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466097
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Het zijn keurig valide vragen voor de beeldvorming hier. Jammer dat je die niet wilt beantwoorden.
Welke vragen of ik bier blikjes aan het gooien ben?
  maandag 17 juni 2019 @ 10:47:15 #100
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466377
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Welke vragen of ik bier blikjes aan het gooien ben?
Ondermeer ja. Lees maar even terug, de zinnen met dit tekentje erachter mag je als vraag beschouwen: "?"

Zonder die haakjes dus.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466414
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 10:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ondermeer ja. Lees maar even terug, de zinnen met dit tekentje erachter mag je als vraag beschouwen: "?"

Zonder die haakjes dus.
Oh dat getrol. Vraag iets serieus
  maandag 17 juni 2019 @ 11:04:47 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187466538
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Als je een hond hebt, dan weet je dat vreemde katten je tuin vermijden door de hond en het territorium van de hond respecteren.

Maar vraagje stel(zoals in mijn geval) hond zit in de goed afgeschermde stenen omheining, en een kat van de buren komt in die omheining en hond grijpt in een ongemerkt moment die kat, is dit dan mijn verantwoording? HAd de hond niet alleen in eigen tuin mogen zijn, of had kat eigenaar die kat niet los moeten laten lopen?
Link via DM want weet niet of ik die op dit forum mag plaatsen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187466579
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Begrijp het maar ook hierin heb je een verantwoording. Hoe kunnen andermans kinderen ongevraagd bij je hond? ik zeg standaard "nee" tegen mensen die mijn hond willen aaien, en als ze vragen maar hij bijt toch niet? Zeg ik iets in de vorm van; nee nog nooit maar kan er niet voor instaan, want hij is een hond en kaln onverspelbaar zijn. (hond heeft nog nooit iemand gebeten en ik ga er ook vanuit dat het niet gebeurt, maar hierdoor heb ik geen zogenaamde kenners die telkens de hond aanhalen enzo. Gewoon duidelijk zijn naar iedereen. )
Nou er zijn toch zat kinderen die ongevraagd je hond even willen aaien. Een incident van lang geleden: ik ging mijn kind ophalen op school, hondje mocht mee want dan kon die meteen even gaan poepen enzovoort, ik sta daar te wachten, niet tussen andere ouders, en in ene komt er een jongetje naar mij toe die de hond begon te aaien, ik zeg tegen dat jong doe maar niet aaien, hij kan bijten. Oh zegt dat kind, maar mij bijt hij niet hoor. En een seconde later ging het bijna fout, kind zat op zijn knieën voor mijn hond en het was dat ik m'n hond op tijd terug kon trekken anders had ie hem flink gebeten. Wie is hier dan fout? Volgens sommige fokkers ben ik dan fout want ik moet mijn Stafford maar niet mee naar school nemen. En dat stoort me dan mateloos, want ik heb dat kind gezegd niet te aaien omdat ik weet dat die hond dat niet prettig vindt. Om die reden heb ik hem ook nooit alleen buiten bij de winkel laten staan omdat er altijd domme mensen blijven die denken dat ze overal maar aan mogen zitten met hun fikken. Ik heb mijn kinderen ook aangeleerd dat ze gewoon van honden af moeten blijven.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:14:00 #104
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466640
Een genetisch defect beest mee naar school nemen is nagenoeg hetzelfde als die despressieve high school kid een AR15 geven met zijn verjaardag. :N

Ben je nu serieus zo kortzichtig? |:(
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466658
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Link via DM want weet niet of ik die op dit forum mag plaatsen.
Waarom niet geeft precies aan waar het probleem ligt toch? Honden haters, vinden altijd dat de hond dood had gemoeten, preventief. Is niet mee te praten over dit onderwerp

Zie hier:

quote:
[]https://fokstatic.nl/p/13s.gif[/img] Op maandag 17 juni 2019 11:14 schreef Mr.J het volgende:
Een genetisch defect beest mee naar school nemen is nagenoeg hetzelfde als die despressieve high school kid een AR15 geven met zijn verjaardag. :N

Ben je nu serieus zo kortzichtig? |:(
pi_187466660
quote:
13s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:14 schreef Mr.J het volgende:
Een genetisch defect beest mee naar school nemen is nagenoeg hetzelfde als die despressieve high school kid een AR15 geven met zijn verjaardag. :N

Ben je nu serieus zo kortzichtig? |:(
Technisch gezien was de hond niet op het terrein van de school.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:17:24 #107
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466677
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Technisch gezien was de hond niet op het terrein van de school.
Ah, je stond net buiten het hek. Nee dat is totaal wat anders.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466680
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Waarom niet geeft precies aan waar het probleem ligt toch? Honden haters, vinden altijd dat de hond dood had gemoeten, preventief. Is niet mee te praten over dit onderwerp
Klopt, meestal weten ze ook niet waar ze het over hebben. Iets met klokken en klepels.
pi_187466692
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:17 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ah, je stond net buiten het hek. Nee dat is totaal wat anders.
Je was erbij ofzo?? Als je goed had gelezen had je gelezen dat ik niet tussen de andere ouders stond.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:21:06 #110
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466713
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Waarom niet geeft precies aan waar het probleem ligt toch? Honden haters, vinden altijd dat de hond dood had gemoeten, preventief. Is niet mee te praten over dit onderwerp

Zie hier:
[..]

Ik haat geen honden hoor, ik zet alleen mijn twijfels bij doorgedraaide moordmachines mee laten draaien in de maatschappij.

Dat je dat niet inziet is onderdeel van het probleem en maakt je indirect medeschuldig aan de volgende uit elkaar getrokken kat in je tuin of een aangevallen kindje op schoolplein waar Cryptodinges zijn monster uitlaat. }:|
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 11:23:30 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466745
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je was erbij ofzo?? Als je goed had gelezen had je gelezen dat ik niet tussen de andere ouders stond.
Ja, je kan wel gaan muggenziften dat je x meter buiten het schoolplein stond op x meter afstand van de andere ouders.

Daar jezelf ophouden met een beest waarvan je weet dat hij gevaarlijk is naar kinderen... :N Ga je schamen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466747
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:21 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik haat geen honden hoor, ik zet alleen mijn twijfels bij doorgedraaide moordmachines mee laten draaien in de maatschappij.

Dat je dat niet inziet is onderdeel van het probleem en maakt je indirect medeschuldig aan de volgende uit elkaar getrokken kat in je tuin of een aangevallen kindje op schoolplein waar Cryptodinges zijn monster uitlaat. }:|
Goh en hoeveel van die doorgedraaide moordmachines ken jij in het echte leven? En verzin geen dingen die ik nergens gezegd heb ja. En hou je kat maar gewoon binnen.
pi_187466772
quote:
13s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:23 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja, je kan wel gaan muggenziften dat je x meter buiten het schoolplein stond op x meter afstand van de andere ouders.

Daar jezelf ophouden met een beest waarvan je weet dat hij gevaarlijk is naar kinderen... :N Ga je schamen.
De enige die hier aan het mierenneuken is ben jij. Je was er punt 1 niet bij en je verzint nu zelf dingen die beter in jouw straatje passen. Ik denk dat jij in je broek poept als je een hond ziet. Zo bang kom je hier over.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:26:27 #114
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466786
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:23 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Goh en hoeveel van die doorgedraaide moordmachines ken jij in het echte leven? En verzin geen dingen die ik nergens gezegd heb ja. En hou je kat maar gewoon binnen.
Gelukkig ken ik er nagenoeg geen. Blij toe!

PS: Ik heb ook geen kat. 8-)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466789
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nou er zijn toch zat kinderen die ongevraagd je hond even willen aaien. Een incident van lang geleden: ik ging mijn kind ophalen op school, hondje mocht mee want dan kon die meteen even gaan poepen enzovoort, ik sta daar te wachten, niet tussen andere ouders, en in ene komt er een jongetje naar mij toe die de hond begon te aaien, ik zeg tegen dat jong doe maar niet aaien, hij kan bijten. Oh zegt dat kind, maar mij bijt hij niet hoor. En een seconde later ging het bijna fout, kind zat op zijn knieën voor mijn hond en het was dat ik m'n hond op tijd terug kon trekken anders had ie hem flink gebeten. Wie is hier dan fout? Volgens sommige fokkers ben ik dan fout want ik moet mijn Stafford maar niet mee naar school nemen. En dat stoort me dan mateloos, want ik heb dat kind gezegd niet te aaien omdat ik weet dat die hond dat niet prettig vindt. Om die reden heb ik hem ook nooit alleen buiten bij de winkel laten staan omdat er altijd domme mensen blijven die denken dat ze overal maar aan mogen zitten met hun fikken. Ik heb mijn kinderen ook aangeleerd dat ze gewoon van honden af moeten blijven.
Lekkere hond heb je. :')

Toch maar een spuitje dan?
pi_187466799
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:26 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Gelukkig ken ik er nagenoeg geen. Blij toe!

PS: Ik heb ook geen kat. 8-)
Je lult dus maar wat omdat je gewoon bang bent voor honden.
pi_187466820
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:26 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Lekkere hond heb je. :')

Toch maar een spuitje dan?
Hij is 11 jaar bij me gebleven en op een dag vredig gestorven in zijn eigen mand.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:29:35 #118
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466828
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:25 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De enige die hier aan het mierenneuken is ben jij. Je was er punt 1 niet bij en je verzint nu zelf dingen die beter in jouw straatje passen. Ik denk dat jij in je broek poept als je een hond ziet. Zo bang kom je hier over.
Ik verzin niets. Jij neemt je genetisch defect mee naar school en vindt dat heel normaal zolang je maar iets buiten het hek and andere ouders staat. Ongelovelijk. :{
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 11:30:12 #119
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187466836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:28 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hij is 11 jaar bij me gebleven en op een dag vredig gestorven in zijn eigen mand.
Hoe los je nu je kattenprobleem op dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187466870
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:29 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik verzin niets. Jij neemt je genetisch defect mee naar school en vindt dat heel normaal zolang je maar iets buiten het hek and andere ouders staat. Ongelovelijk. :{
Was jij erbij? Jouw kind zat op dezelfde school? En er is uiteindelijk niets gebeurd dan een kind dat een wijze les heeft geleerd. Die les had ie eigenlijk van zijn eigen ouders moeten leren. Maar gek genoeg hoor ik je daar dan niet over.
pi_187466889
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:30 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hoe los je nu je kattenprobleem op dan?
Ik heb geen kattenprobleem, ik heb er zelf ook een. Ik vind mezelf druk maken om de beesten van andere mensen zonde van mijn tijd.
pi_187466912
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nou er zijn toch zat kinderen die ongevraagd je hond even willen aaien. Een incident van lang geleden: ik ging mijn kind ophalen op school, hondje mocht mee want dan kon die meteen even gaan poepen enzovoort, ik sta daar te wachten, niet tussen andere ouders, en in ene komt er een jongetje naar mij toe die de hond begon te aaien, ik zeg tegen dat jong doe maar niet aaien, hij kan bijten. Oh zegt dat kind, maar mij bijt hij niet hoor. En een seconde later ging het bijna fout, kind zat op zijn knieën voor mijn hond en het was dat ik m'n hond op tijd terug kon trekken anders had ie hem flink gebeten. Wie is hier dan fout? Volgens sommige fokkers ben ik dan fout want ik moet mijn Stafford maar niet mee naar school nemen. En dat stoort me dan mateloos, want ik heb dat kind gezegd niet te aaien omdat ik weet dat die hond dat niet prettig vindt. Om die reden heb ik hem ook nooit alleen buiten bij de winkel laten staan omdat er altijd domme mensen blijven die denken dat ze overal maar aan mogen zitten met hun fikken. Ik heb mijn kinderen ook aangeleerd dat ze gewoon van honden af moeten blijven.
Mee eens. Echter dragen voor fokkers niet bij aan goed hond eigenaarschap en zijn velen gewoon domme Tokkies die totaal geen verstand van honden hebben, maar eerder bezig met cashen. Hoe meer je je hond socialiseerd hoe beter het gaat, maar wel hoe meer jij moet opletten en verantwoordelijkheid draagt, het is kosten baten systeem. Ik ken mensen die tamelijk geïsoleerd leven met een fila, die hond is altijd op een plek van het erf waar niemand bij kan, behalve het gezin, en een liever en betrouwbaardere hond voor het gezin is er niet, maar de prijs die ze betalen voor hun bescherming is dat zelfs familie leden niet onaangekondigd langs kunnen komen en voor Mr.J. beiden hoog opgeleid hij is directeur van een middel zorginstellingen en zij is kinderarts. Dus geen bier blik gooiende mensen.

Ps ik leer mijn kinderen precies het zelfde aan.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:40:13 #123
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187466996
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nou er zijn toch zat kinderen die ongevraagd je hond even willen aaien. Een incident van lang geleden: ik ging mijn kind ophalen op school, hondje mocht mee want dan kon die meteen even gaan poepen enzovoort, ik sta daar te wachten, niet tussen andere ouders, en in ene komt er een jongetje naar mij toe die de hond begon te aaien, ik zeg tegen dat jong doe maar niet aaien, hij kan bijten. Oh zegt dat kind, maar mij bijt hij niet hoor. En een seconde later ging het bijna fout, kind zat op zijn knieën voor mijn hond en het was dat ik m'n hond op tijd terug kon trekken anders had ie hem flink gebeten. Wie is hier dan fout? Volgens sommige fokkers ben ik dan fout want ik moet mijn Stafford maar niet mee naar school nemen. En dat stoort me dan mateloos, want ik heb dat kind gezegd niet te aaien omdat ik weet dat die hond dat niet prettig vindt. Om die reden heb ik hem ook nooit alleen buiten bij de winkel laten staan omdat er altijd domme mensen blijven die denken dat ze overal maar aan mogen zitten met hun fikken. Ik heb mijn kinderen ook aangeleerd dat ze gewoon van honden af moeten blijven.
En jij als volwassen man denkt dan niet van: goh, dit is een jongetje die enthousiast is, wellicht verplaats ik mezelf even met mijn gevaarlijke hond?
  maandag 17 juni 2019 @ 11:42:19 #124
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467039
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Was jij erbij? Jouw kind zat op dezelfde school? En er is uiteindelijk niets gebeurd dan een kind dat een wijze les heeft geleerd. Die les had ie eigenlijk van zijn eigen ouders moeten leren. Maar gek genoeg hoor ik je daar dan niet over.
Dat is er niets is gebeurd is meer geluk dan wijsheid.

En tuurlijk, ouders moeten kinderen opvoeden geen vreemde honden/katten whatever te aaien, maar om als kind gelijk een vreselijke prijs hiervoor te moeten betalen als zo een moordmachine in een killing frenzy terecht komt bij een aai over zijn bol... :N
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467055
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Mee eens. Echter dragen voor fokkers niet bij aan goed hond eigenaarschap en zijn velen gewoon domme Tokkies die totaal geen verstand van honden hebben, maar eerder bezig met cashen. Hoe meer je je hond socialiseerd hoe beter het gaat, maar wel hoe meer jij moet opletten en verantwoordelijkheid draagt, het is kosten baten systeem. Ik ken mensen die tamelijk geïsoleerd leven met een fila, die hond is altijd op een plek van het erf waar niemand bij kan, behalve het gezin, en een liever en betrouwbaardere hond voor het gezin is er niet, maar de prijs die ze betalen voor hun bescherming is dat zelfs familie leden niet onaangekondigd langs kunnen komen en voor Mr.J. beiden hoog opgeleid hij is directeur van een middel zorginstellingen en zij is kinderarts. Dus geen bier blik gooiende mensen.

Ps ik leer mijn kinderen precies het zelfde aan.
Ja die hond in kwestie kwam uit een asiel, ik wist dus weinig van zijn eerste jaren.
Maar kennelijk vond ie het hier prima want hij is lang bij me geweest.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:43:45 #126
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467066
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:33 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik heb geen kattenprobleem, ik heb er zelf ook een. Ik vind mezelf druk maken om de beesten van andere mensen zonde van mijn tijd.
Nee, je maakt je al niet eens druk om je eigen monster. Laat staan andere dieren. Of kleine kinderen...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467082
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:21 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik haat geen honden hoor, ik zet alleen mijn twijfels bij doorgedraaide moordmachines mee laten draaien in de maatschappij.

Dat je dat niet inziet is onderdeel van het probleem en maakt je indirect medeschuldig aan de volgende uit elkaar getrokken kat in je tuin of een aangevallen kindje op schoolplein waar Cryptodinges zijn monster uitlaat. }:|
Gast klets niet zo dom. Je toon geeft gewoon aan dat je compleet niet weet waar je het over hebt. Maar goed zoals ik al zei je bent anti hond en probeert argumenten e gebruiken door honden moordmachines te noemen en op basis van een mening iemand medeplichting te maken en die kat is gewoon onzin, die hoort niet in andermans tuin te komen. En elke hond zou hem grijpen die niet aan katten gewend is. Het zegt hond helemaal niks over het soort hondm alle honden zijn gewoon honden en hebben zelfde eigenschappen. Hond heeft een functie binnen een huishouden altijd zo geweest, alleen laatste 20 jaar denken mensen honden soort kinderen zijn binnen het gezin. Hond is een hond.
pi_187467094
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:40 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

En jij als volwassen man denkt dan niet van: goh, dit is een jongetje die enthousiast is, wellicht verplaats ik mezelf even met mijn gevaarlijke hond?
Nee ik als volwassene heb direct gezegd mijn hond niet te aaien.
pi_187467113
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:43 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja die hond in kwestie kwam uit een asiel, ik wist dus weinig van zijn eerste jaren.
Maar kennelijk vond ie het hier prima want hij is lang bij me geweest.
Maar nog ben ik het gedeelte eens met de feedback je krijgt. Jij hoort de veiligheid te garanderen rondom jou hond, niet het kind.
pi_187467124
quote:
13s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:42 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat is er niets is gebeurd is meer geluk dan wijsheid.

En tuurlijk, ouders moeten kinderen opvoeden geen vreemde honden/katten whatever te aaien, maar om als kind gelijk een vreselijke prijs hiervoor te moeten betalen als zo een moordmachine in een killing frenzy terecht komt bij een aai over zijn bol... :N
Het kind in kwestie was gewaarschuwd.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:47:06 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187467125
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nou er zijn toch zat kinderen die ongevraagd je hond even willen aaien. Een incident van lang geleden: ik ging mijn kind ophalen op school, hondje mocht mee want dan kon die meteen even gaan poepen enzovoort, ik sta daar te wachten, niet tussen andere ouders, en in ene komt er een jongetje naar mij toe die de hond begon te aaien, ik zeg tegen dat jong doe maar niet aaien, hij kan bijten. Oh zegt dat kind, maar mij bijt hij niet hoor. En een seconde later ging het bijna fout, kind zat op zijn knieën voor mijn hond en het was dat ik m'n hond op tijd terug kon trekken anders had ie hem flink gebeten. Wie is hier dan fout? Volgens sommige fokkers ben ik dan fout want ik moet mijn Stafford maar niet mee naar school nemen. En dat stoort me dan mateloos, want ik heb dat kind gezegd niet te aaien omdat ik weet dat die hond dat niet prettig vindt. Om die reden heb ik hem ook nooit alleen buiten bij de winkel laten staan omdat er altijd domme mensen blijven die denken dat ze overal maar aan mogen zitten met hun fikken. Ik heb mijn kinderen ook aangeleerd dat ze gewoon van honden af moeten blijven.
Je neemt een hond die bijt mee naar een school? Waarbij je weet dat er op dat moment veel kinderen aanwezig zijn?

Dat het beter is als kinderen wat basis dingetjes zoals aai nooit zomaar een vreemde hond aanleren klopt. Maar je neemt gewoon geen bijtende hond mee naar
ze toe.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:48:06 #132
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467146
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Gast klets niet zo dom. Je toon geeft gewoon aan dat je compleet niet weet waar je het over hebt. Maar goed zoals ik al zei je bent anti hond en probeert argumenten e gebruiken door honden moordmachines te noemen en op basis van een mening iemand medeplichting te maken en die kat is gewoon onzin, die hoort niet in andermans tuin te komen. En elke hond zou hem grijpen die niet aan katten gewend is. Het zegt hond helemaal niks over het soort hondm alle honden zijn gewoon honden en hebben zelfde eigenschappen. Hond heeft een functie binnen een huishouden altijd zo geweest, alleen laatste 20 jaar denken mensen honden soort kinderen zijn binnen het gezin. Hond is een hond.
Zeg je nu dat alle honden graag kinderen aanvallen?

Wat een generalisatie zeg. :Z
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467155
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:46 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar nog ben ik het gedeelte eens met de feedback je krijgt. Jij hoort de veiligheid te garanderen rondom jou hond, niet het kind.
Dat heb ik gedaan door het kind te verbieden mijn hond te aaien.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:49:10 #134
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467166
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:47 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Het kind in kwestie was gewaarschuwd.
Dus dan heb jij je verantwoordelijkheid genomen om de maatschappij tegen het genetisch defect te beschermen? |:(
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467197
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zeg je nu dat alle honden graag kinderen aanvallen?

Wat een generalisatie zeg. :Z
Elke hond zal een kind bijten als het zo ver komt, net als elke koe een kind zal dooddrukken, elke kat een kind de ogen er uit zal krabben en elk varken een kind helemaal zal verschronden als het in zijn voerbak valt en niet weg kan komen. Dieren zijn dieren.
pi_187467216
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je neemt een hond die bijt mee naar een school? Waarbij je weet dat er op dat moment veel kinderen aanwezig zijn?

Dat het beter is als kinderen wat basis dingetjes zoals aai nooit zomaar een vreemde hond aanleren klopt. Maar je neemt gewoon geen bijtende hond mee naar
ze toe.
Die hond had tot dan toe nooit een poging tot bijten gedaan.
Senna speelde ook gewoon met die hond.
pi_187467235
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan door het kind te verbieden mijn hond te aaien.
Kijk ik ken de situaties maar ik haal dan direct mijn hond weg en ga tussen kind en hond instaan. Gewoon nooit toestaan dat het kind dan bij de hond kan komen tenzij je niet goed wist hoe het zo reageren, dan kan het gebeuren, maar mag niet gebeuren. Begrijp je mijn visie op het voorval
  maandag 17 juni 2019 @ 11:55:36 #138
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467266
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:51 schreef Korenfok het volgende:

elke kat een kind de ogen er uit zal krabben
Dat is die andere goed lopende topic reeks ja. :|W
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 11:57:06 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187467286
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zeg je nu dat alle honden graag kinderen aanvallen?

Wat een generalisatie zeg. :Z
Elke hond kan bijten, net als elk mens kan slaan.

Zelfs het liefste mens op aarde kan in een situatie komen waar hij/zij slaat, zo ook bij honden.
Normaal gesproken geld bij zowel hond als mens dat ze liever niet zulke middelen gebruiken. En dat als ze slecht opgevoed zijn, agressief opgevoed zijn, ze sneller over zullen gaan tot dat soort middelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187467308
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Kijk ik ken de situaties maar ik haal dan direct mijn hond weg en ga tussen kind en hond instaan. Gewoon nooit toestaan dat het kind dan bij de hond kan komen tenzij je niet goed wist hoe het zo reageren, dan kan het gebeuren, maar mag niet gebeuren. Begrijp je mijn visie op het voorval
Ja het ging ook echt retesnel. Ik schrok me echt de pleuris en er was geen tijd om tussen hond en kind te gaan staan, enkel tijd om hem aan zijn tuig omhoog te hijsen en godzijdank sprong dat kind ook meteen weg. Later ben ik naar de moeder van dat kind gegaan maar die zei gewoon doodleuk dat het zijn eigen schuld was, moest ie maar luisteren.
Toen stond ik wel even met m'n oren te klapperen. Die hadden zelf twee staffies dus ik snap wel waarom dat kind dacht dat aaien geen kwaad kon.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:05:09 #141
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187467376
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:52 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Die hond had tot dan toe nooit een poging tot bijten gedaan.
Senna speelde ook gewoon met die hond.
Ik geloof er geen flikker van dat het gaat van supersociaal en betrouwbaar naar ik kon hem net wegtrekken omdat een kind enthousiast op hem af kwam met jou erbij.

Daar gaat een stevige geschiedenis van gedrag aan vooraf die al alarmbellen af liet gaan. De hond moet al gespannen zijn geweest en dan hoor jij daar niet met hem te zijn.

Een normale, sociale hond haalt niet op die manier uit in die situatie. Enkel bij (stevige) pijn of wanneer hij zich de touwtakke schrikt (diep lag te slapen en iemand bovenop hem springt ofzo) kan het gebeuren dat ze hap doen voordat ze nadenken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:06:26 #142
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467388
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Elke hond kan bijten, net als elk mens kan slaan.

Zelfs het liefste mens op aarde kan in een situatie komen waar hij/zij slaat, zo ook bij honden.
Normaal gesproken geld bij zowel hond als mens dat ze liever niet zulke middelen gebruiken. En dat als ze slecht opgevoed zijn, agressief opgevoed zijn, ze sneller over zullen gaan tot dat soort middelen.
Je vergeet 'genetisch stukgemaakt'.

Ook hier weer dat gezeur dat het aan opvoeden en andere maakbare BS ligt ipv toe te te geven dat een monster gewoon een monster is.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 12:07:26 #143
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467396
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]
Die hadden zelf twee staffies dus ik snap wel waarom dat kind dacht dat aaien geen kwaad kon.
|:( :|W
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik geloof er geen flikker van dat het gaat van supersociaal en betrouwbaar naar ik kon hem net wegtrekken omdat een kind enthousiast op hem af kwam met jou erbij.

Daar gaat een stevige geschiedenis van gedrag aan vooraf die al alarmbellen af liet gaan.

Een normale, sociale hond haalt niet op die manier uit. Enkel bij (stevige) pijn of wanneer hij zich de touwtakke schrikt (diep lag te slapen en iemand bovenop hem springt ofzo) kan het gebeuren dat ze hap doen voordat ze nadenken.
Beest kwam uit een asiel, wie weet wat hem eerder is overkomen. En waar lees je dat ik zeg dat hij supersociaal en betrouwbaar was? Ik zeg alleen dat mijn kind met veel plezier met hem speelde en de hond dat ook waardeerde.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:12:16 #145
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467467
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Beest kwam uit een asiel, wie weet wat hem eerder is overkomen.
Beetje achtergrond info opdoen is natuurlijk totaal overbodig.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467506
quote:
15s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Beetje achtergrond info opdoen is natuurlijk totaal overbodig.
En waar had ik die info vandaan moeten halen? Zwervend op straat aangetroffen stond er in de beschrijving.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:18:53 #147
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467563
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:15 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En waar had ik die info vandaan moeten halen? Zwervend op straat aangetroffen stond er in de beschrijving.
De ideale hond om in huis te nemen en naar het schoolplein mee te slepen dus.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467638
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De ideale hond om in huis te nemen en naar het schoolplein mee te slepen dus.
Was een fantastisch leuke hond.
pi_187467703
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja het ging ook echt retesnel. Ik schrok me echt de pleuris en er was geen tijd om tussen hond en kind te gaan staan, enkel tijd om hem aan zijn tuig omhoog te hijsen en godzijdank sprong dat kind ook meteen weg. Later ben ik naar de moeder van dat kind gegaan maar die zei gewoon doodleuk dat het zijn eigen schuld was, moest ie maar luisteren.
Toen stond ik wel even met m'n oren te klapperen. Die hadden zelf twee staffies dus ik snap wel waarom dat kind dacht dat aaien geen kwaad kon.
Meeste mensen reageren ook goed en snappen dat het allemaal niet zo zwart wit is als honden haters doen voorkomen. En er is uit eindelijk dus niets gebeurt behalve dat je hond uit haalde richting het kind. Ook al had hij het kind gebeten in zijn hand, is er nog niet direct een man overboord en meeste mensen zien dat zo, behalve de honden haters zoals mr.j. Internet verenigingd de zeikerds van deze wereld.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:30:43 #150
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187467711
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan door het kind te verbieden mijn hond te aaien.
:')

"Ik heb je gewaarschuwd, jammer dat je gezicht nu in twaalf stukken ligt. Je had beter moeten weten, dom jongetje van 8"
  maandag 17 juni 2019 @ 12:32:27 #151
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467733
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Meeste mensen reageren ook goed en snappen dat het allemaal niet zo zwart wit is als honden haters doen voorkomen. En er is uit eindelijk dus niets gebeurt behalve dat je hond uit haalde richting het kind. Ook al had hij het kind gebeten in zijn hand, is er nog niet direct een man overboord en meeste mensen zien dat zo, behalve de honden haters zoals mr.j. Internet verenigingd de zeikerds van deze wereld.
Ik haat helemaal geen honden, hoe komt men hier toch bij. :?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467788
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:32 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik haat helemaal geen honden, hoe komt men hier toch bij. :?
Door je reacties, lijkt me niet zo onlogisch conclusie, maar ook al heb je geen hekel aan honden, echt enig idee van honden, heb je ook niet lijkt het.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:42:48 #153
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187467868
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Beest kwam uit een asiel, wie weet wat hem eerder is overkomen. En waar lees je dat ik zeg dat hij supersociaal en betrouwbaar was? Ik zeg alleen dat mijn kind met veel plezier met hem speelde en de hond dat ook waardeerde.
En dan hoor jij dus ervoor te zorgen dat die hond niet in die situatie komt. Die neem je dus niet mee naar een school.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187467938
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dan hoor jij dus ervoor te zorgen dat die hond niet in die situatie komt. Die neem je dus niet mee naar een school.
Ja ik kon zijn reactie ook echt van te voren ruiken ofzo.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:51:06 #155
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467948
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Door je reacties, lijkt me niet zo onlogisch conclusie, maar ook al heb je geen hekel aan honden, echt enig idee van honden, heb je ook niet lijkt het.
Omdat ik vraagtekens zet bij het meenemen van moordmachines -waarvan men de achtergrond niet eens weet- naar school?

Wat een vreemde conclusie zeg.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 12:52:11 #156
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467964
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja ik kon zijn reactie ook echt van te voren ruiken ofzo.
Nee, even van te voren nadenken zal er niet inzitten aangezien je elk genetisch defect zonder verdere informatie uit een asiel plukt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187467985
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee, even van te voren nadenken zal er niet inzitten aangezien je elk genetisch defect zonder verdere informatie uit een asiel plukt.
Je had liever gehad dat ie dat jong zijn hoofd eraf gebeten had ofzo? We praten hier nu over een incident van 10 jaar geleden hè.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:56:03 #158
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187467997
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:54 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je had liever gehad dat ie dat jong zijn hoofd eraf gebeten had ofzo? We praten hier nu over een incident van 10 jaar geleden hè.
Om te beginnen lijkt het mij logisch dat je je niet bij een school ophoudt met een moordmachine met onbekend verleden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468014
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:56 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Om te beginnen lijkt het mij logisch dat je je niet bij een school ophoudt met een moordmachine met onbekend verleden.
Wat jij vindt interesseert mij niet.
  maandag 17 juni 2019 @ 12:59:10 #160
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468025
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Wat jij vindt interesseert mij niet.
De veiligheid van kinderen interesseerde je ook al bar weinig.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468033
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De veiligheid van kinderen interesseerde je ook al bar weinig.
Klopt. Ben je nu blij?
  maandag 17 juni 2019 @ 13:00:07 #162
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468036
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Klopt. Ben je nu blij?
Yes.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468048
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Omdat ik vraagtekens zet bij het meenemen van moordmachines -waarvan men de achtergrond niet eens weet- naar school?

Wat een vreemde conclusie zeg.
Door dat je het stelsmatig moordmachines noemt gooi je de discussie dicht. En trol. Want nu dwing je anderen eerst om die stelling honden zijn moordmachines te ontkrachten en dan vervolgens nog een reactie te geven op de inhoud. Beetje zelfde als alle vegetarischen zijn Bestialifielen, en en dat stelselmatig zo te noemen in discussie over biologische vlees of massa vlees. Het voegt niks toe aan deze discussie, behalve dat jou conclusie (om welke reden dan ook, waarschijnlijk ongefundeerde angst of moeite om logisch te kunnen redeneren) dat die honden er niet moeten zijn, benoemt wordt.
pi_187468079
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:00 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Yes.
Goed zo, wil je nu een sticker?
  maandag 17 juni 2019 @ 13:05:47 #165
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468109
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Door dat je het stelsmatig moordmachines noemt gooi je de discussie dicht. En trol. Want nu dwing je anderen eerst om die stelling honden zijn moordmachines te ontkrachten en dan vervolgens nog een reactie te geven op de inhoud. Beetje zelfde als alle vegetarischen zijn Bestialifielen, en en dat stelselmatig zo te noemen in discussie over biologische vlees of massa vlees. Het voegt niks toe aan deze discussie, behalve dat jou conclusie (om welke reden dan ook, waarschijnlijk ongefundeerde angst of moeite om logisch te kunnen redeneren) dat die honden er niet moeten zijn, benoemt wordt.
Wat is het nu? Haat ik honden, genetische moordmachines of gooi ik de discussie dicht?

Je bent een beetje verwarrend. Even de buiten de hond uitlaten zal je misschien goed doen? :?

PS: Vergeet de muilkort en riem svp niet, anders blijven we deze maand bezig in dit topic.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 13:06:03 #166
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468116
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Goed zo, wil je nu een sticker?
Heb je honden stickers?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468300
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat is het nu? Haat ik honden, genetische moordmachines of gooi ik de discussie dicht?
Haten ontkende je indirect door af te vragen waar dat beeld vandaan komt. Je gooit de discussie dicht en bent anti hond, zie je reactie hieronder wat een goed voorbeeld is dat je trolt of totaal geradicaliseerd en geen zicht meer hebt op de realiteit

quote:
Je bent een beetje verwarrend. Even de buiten de hond uitlaten zal je misschien goed doen? :?

PS: Vergeet de muilkort en riem svp niet, anders blijven we deze maand bezig in dit topic.
  maandag 17 juni 2019 @ 13:19:40 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187468339
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja ik kon zijn reactie ook echt van te voren ruiken ofzo.
Ik durf er geld op in te zetten dat je het wel degelijk had kunnen zien/weten.
Hond met rugzakje, niet goed sociaal en betrouwbaar. Gespannen (onrustig, druk, onzeker, gefocused maar niet op jou, iets in die geest) al voordat het kind hem benaderde.
Dat alleen is al genoeg om te weten dat je je in risico gebied beweegt.

Laat me verder nog wat raden. Gelukkig had je de riem al lekker kort zodat je hem snel weg kon trekken. Was je zelf ook wat gespannen, klaar om in te grijpen. Dacht je al oh nee toen je dat kind aan zag komen.
Misschien nog wat irritatie over dat jong dat niet luisterde? Waardoor je je toch al kort gehouden lijn strak trok of de hond zelfs iets weg begon te trekken?

Het is je taak als eigenaar om dat wel te kunnen ruiken. Wat prima mogelijk is als je je verantwoordelijkheid neemt die hoort bij een huisdier hebben.
Dit is een situatie geweest waar je prima grip op had kunnen hebben.

En dit heeft geen ene bal met 'ras' te maken. Elke hond met bepaalde gedragingen is daarin een risico. Elke hond zonder die bepaalde gedragingen zal in die situatie niet uitvallen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 17 juni 2019 @ 13:20:43 #169
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468361
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Haten ontkende je indirect door af te vragen waar dat beeld vandaan komt. Je gooit de discussie dicht en bent anti hond, zie je reactie hieronder wat een goed voorbeeld is dat je trolt of totaal geradicaliseerd en geen zicht meer hebt op de realiteit
[..]

Een geradicaliseerde anti-hond trol. Nice. :s)

Hond al uitgelaten btw? Pas je op bij schoolpleintjes?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468429
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Een geradicaliseerde anti-hond trol. Nice. :s)

Hond al uitgelaten btw? Pas je op bij schoolpleintjes?
Wat is je punt?
pi_187468465
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik durf er geld op in te zetten dat je het wel degelijk had kunnen zien/weten.
Hond met rugzakje, niet goed sociaal en betrouwbaar. Gespannen (onrustig, druk, onzeker, gefocused maar niet op jou, iets in die geest) al voordat het kind hem benaderde.
Dat alleen is al genoeg om te weten dat je je in risico gebied beweegt.

Laat me verder nog wat raden. Gelukkig had je de riem al lekker kort zodat je hem snel weg kon trekken. Was je zelf ook wat gespannen, klaar om in te grijpen. Dacht je al oh nee toen je dat kind aan zag komen.
Misschien nog wat irritatie over dat jong dat niet luisterde? Waardoor je je toch al kort gehouden lijn strak trok of de hond zelfs iets weg begon te trekken?

Het is je taak als eigenaar om dat wel te kunnen ruiken. Wat prima mogelijk is als je je verantwoordelijkheid neemt die hoort bij een huisdier hebben.
Dit is een situatie geweest waar je prima grip op had kunnen hebben.

En dit heeft geen ene bal met 'ras' te maken. Elke hond met bepaalde gedragingen is daarin een risico. Elke hond zonder die bepaalde gedragingen zal in die situatie niet uitvallen.
Goed gezegd! Kijk wat hem gebeurde kan gebeuren en gebeurde uiteindelijk helemaal niets! Echter het zijn dieren en hierom niet altijd 100% voorspelbaar, maar jou hond = alleen jou verantwoording.
pi_187468510
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik durf er geld op in te zetten dat je het wel degelijk had kunnen zien/weten.
Hond met rugzakje, niet goed sociaal en betrouwbaar. Gespannen (onrustig, druk, onzeker, gefocused maar niet op jou, iets in die geest) al voordat het kind hem benaderde.
Dat alleen is al genoeg om te weten dat je je in risico gebied beweegt.

Laat me verder nog wat raden. Gelukkig had je de riem al lekker kort zodat je hem snel weg kon trekken. Was je zelf ook wat gespannen, klaar om in te grijpen. Dacht je al oh nee toen je dat kind aan zag komen.
Misschien nog wat irritatie over dat jong dat niet luisterde? Waardoor je je toch al kort gehouden lijn strak trok of de hond zelfs iets weg begon te trekken?

Het is je taak als eigenaar om dat wel te kunnen ruiken. Wat prima mogelijk is als je je verantwoordelijkheid neemt die hoort bij een huisdier hebben.
Dit is een situatie geweest waar je prima grip op had kunnen hebben.

En dit heeft geen ene bal met 'ras' te maken. Elke hond met bepaalde gedragingen is daarin een risico. Elke hond zonder die bepaalde gedragingen zal in die situatie niet uitvallen.
Nope, hond zat rustig aan mijn voeten, lijn was kort maar dat doe ik altijd op straat. Hij leek niet gespannen of onrustig oid. Van het ene op het andere moment sloeg hij om. Daarna ook nooit meer iets gebeurt.
  maandag 17 juni 2019 @ 13:40:39 #173
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468630
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Geen punt, gewoon een vraag of je een beetje oppast.

Sommige mensen zijn nl wel geinteresseerd bij een veilige samenleving.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468688
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee, even van te voren nadenken zal er niet inzitten aangezien je elk genetisch defect zonder verdere informatie uit een asiel plukt.
Het zijn net mensen.
pi_187468710
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Goed gezegd! Kijk wat hem gebeurde kan gebeuren en gebeurde uiteindelijk helemaal niets! Echter het zijn dieren en hierom niet altijd 100% voorspelbaar.
Mensen ook niet.
  maandag 17 juni 2019 @ 13:46:25 #176
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468723
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het zijn net mensen.
Matige vergelijking.

Mensen adopteren doorgaans niet pubers zonder enige vorm van achtergrondcheck.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468724
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:40 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geen punt, gewoon een vraag of je een beetje oppast.

Sommige mensen zijn nl wel geinteresseerd bij een veilige samenleving.
Ja die wordt echt veiliger als er geen honden meer zijn. Leef jij onder een steen ofzo?
  maandag 17 juni 2019 @ 13:49:14 #178
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468761
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:46 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja die wordt echt veiliger als er geen honden meer zijn. Leef jij onder een steen ofzo?
Ah, je bent er weer.

Ik heb nergens gezegd dat de wereld veiliger zonder honden zou zijn. (Wel interessante gedachte trouwens.) Ik maakte referenties naar muilkorf, aanlijnen en schoolpleinen vermeiden. Toch niet zo heel gek allemaal?

Even je brilletje opzetten en bij de les blijven he. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468785
quote:
4s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:46 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Matige vergelijking.

Mensen adopteren doorgaans niet pubers zonder enige vorm van achtergrondcheck.
Oke, volgende keer leg ik zelf wel een aantal eieren met daarin kleine knuffelhondjes.
pi_187468789
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ah, je bent er weer.

Ik heb nergens gezegd dat de wereld veiliger zonder honden zou zijn. (Wel interessante gedachte trouwens.) Ik maakte referenties naar muilkorf, aanlijnen en schoolpleinen vermeiden. Toch niet zo heel gek allemaal?

Even je brilletje opzetten en bij de les blijven he. :)
Jabwel knetter gek en totaal ongefundeerd, beetje zelfde strekking laten we kinderen direct bij hun moeder weg halen, want er zijn moeders die hun kinderen verzuipen.

En jij wil zeggen dat je niet angstig bent voor honden, laat me niet lachen
pi_187468816
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ah, je bent er weer.

Ik heb nergens gezegd dat de wereld veiliger zonder honden zou zijn. (Wel interessante gedachte trouwens.) Ik maakte referenties naar muilkorf, aanlijnen en schoolpleinen vermeiden vermijden. Toch niet zo heel gek allemaal?

Even je brilletje opzetten en bij de les blijven he. :)
Nee die referenties maakte jij niet.
pi_187468830
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Jabwel knetter gek en totaal ongefundeerd, beetje zelfde strekking laten we kinderen direct bij hun moeder weg halen, want er zijn moeders die hun kinderen verzuipen.

En jij wil zeggen dat je niet angstig bent voor honden, laat me niet lachen
Die schijt 7 kleuren en loopt waarschijnlijk om als hij een hond ziet.
pi_187468832
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:46 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja die wordt echt veiliger als er geen honden meer zijn. Leef jij onder een steen ofzo?
Mijn hond houdt het huis hier juist "veilig" tegen inbrekers.
pi_187468902
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:54 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Mijn hond houdt het huis hier juist "veilig" tegen inbrekers.
Pas maar op, jij als eigenaar bent verantwoordelijk als hij een inbreker, kat, kind whatever bijt. Gelukkig heb ik alleen nog maar een katje die in alle buurtuinen schijt. Ze bijt tenminste niet.
  maandag 17 juni 2019 @ 13:58:30 #185
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468909
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Jabwel knetter gek en totaal ongefundeerd, beetje zelfde strekking laten we kinderen direct bij hun moeder weg halen, want er zijn moeders die hun kinderen verzuipen.
En meestal zijn die kinderen dan... Jawel, heel goed, beschadigd. En hebben ze goede zorg nodig en een verstandig iemand die met behulp van de achtergrond informatie aan de slag gaat.

quote:
En jij wil zeggen dat je niet angstig bent voor honden, laat me niet lachen
Dit is een serieus onderwerp, ik maak geen grappen hoor. :{
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468921
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En meestal zijn die kinderen dan... Jawel, heel goed, beschadigd. En hebben ze goede zorg nodig en een verstandig iemand die met behulp van de achtergrond informatie aan de slag gaat.
[..]

Dit is een serieus onderwerp, ik maak geen grappen hoor. :{
Meestal zijn die kinderen dood, die verzopen worden door hun moeder.
  maandag 17 juni 2019 @ 14:00:21 #187
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187468927
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:53 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nee die referenties maakte jij niet.
Oei, daar ga je. Had nu maar die sticker geregeld en niet meer gepost.

quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:05 schreef Mr.J het volgende:

PS: Vergeet de muilkort en riem svp niet, anders blijven we deze maand bezig in dit topic.
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Mr.J het volgende:

Hond al uitgelaten btw? Pas je op bij schoolpleintjes?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187468937
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:57 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Pas maar op, jij als eigenaar bent verantwoordelijk als hij een inbreker, kat, kind whatever bijt. Gelukkig heb ik alleen nog maar een katje die in alle buurtuinen schijt. Ze bijt tenminste niet.
Ohh het is een grote herdershond maar absoluut geen held.
Hij blaft wel als hij wat hoort, dat is genoeg.
pi_187468947
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:00 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Oei, daar ga je. Had nu maar die sticker geregeld en niet meer gepost.
[..]


[..]

Ja en? Wat probeer je nou precies te zeggen?
pi_187468973
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:00 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ohh het is een grote herdershond maar absoluut geen held.
Hij blaft wel als hij wat hoort, dat is genoeg.
Jonge, volgens @MrJ zijn alle honden valse doorgefokte, genetisch defecte moordmachines.
Ook de jouwe dus.
pi_187469038
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jonge, volgens @:mrJ zijn alle honden valse doorgefokte, genetisch defecte moordmachines.
Ook de jouwe dus.
Nee ik heb een lieverd. MrJ mag langskomen, 2min dan heeft ie hem overtuigd/gewonnen. Echt een charmeur is het hahaha. Wel oude kleding meenemen hij likt graag T-shirts...
pi_187469047
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:07 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Nee ik heb een lieverd. MrJ mag langskomen, 2min dan heeft ie hem overtuigd/gewonnen. Echt een charmeur is het hahaha. Wel oude kleding meenemen hij likt graag T-shirts...
O+ honden zijn ook gewoon hartstikke leuk en ik mis de mijne nog steeds ;(
  maandag 17 juni 2019 @ 14:11:54 #193
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187469098
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Meestal zijn die kinderen dood, die verzopen worden door hun moeder.
Niet als je ze op tijd weghaald en ergens anders onderbrengt. Maar dan als nieuwe opvoeder moet je wel de achtergrond informatie weten.

Dit dus in relatie tot iemand die zonder verdere informatie een genetisch defect uit een asiel haalt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 14:12:29 #194
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187469108
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja en? Wat probeer je nou precies te zeggen?
Ik ontkracht jouw "Nee die referenties maakte jij niet." statement.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 17 juni 2019 @ 14:13:35 #195
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187469127
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jonge, volgens @:mrJ zijn alle honden valse doorgefokte, genetisch defecte moordmachines.
Ook de jouwe dus.
Begrijpend lezen gaat het echt niet worden he.

Misschien kunnen we met een kleurplaat werken voor je? Stickers had jezelf al toch?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187469208
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik ontkracht jouw "Nee die referenties maakte jij niet." statement.
Ik zie inderdaad niet waar je dit ontkracht.
  maandag 17 juni 2019 @ 14:20:19 #197
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187469249
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad niet waar je dit ontkracht.
Jouw posthistory in dit topic geeft inderdaad weinig reden tot optimisme mbt begrijpend lezen.

Naja, dan maar de kleurpotloden halen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187469275
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:20 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Jouw posthistory in dit topic geeft inderdaad weinig reden tot optimisme mbt begrijpend lezen.

Naja, dan maar de kleurpotloden halen.
De jouwe getuigt inderdaad van grote kennis van honden. Ga maar gauw je broek verschonen bange poeperd.
  maandag 17 juni 2019 @ 17:18:15 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187471700
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:31 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nope, hond zat rustig aan mijn voeten, lijn was kort maar dat doe ik altijd op straat. Hij leek niet gespannen of onrustig oid. Van het ene op het andere moment sloeg hij om. Daarna ook nooit meer iets gebeurt.
Ik vermoed zo dat jij en ik een andere visie hebben over 'rustig'. En durf er vergif op in te nemen dat elke fatsoenlijke hondentrainer die uitval al van verre aan zag komen.

Lijn kort of erger strak is iets wat je zou moeten vermijden bv. Dat veroorzaakt spanning in het dier. Zorgen dat er altijd een ontspannen lusje in de lijn kan hangen is het doel.
De onzekere hond heeft dan ruimte om te ontwijken (minder defensief), de 'dominante' hond voelt zich niet al gestimuleerd om de situatie te beheersen met agressie.
Het geeft een (beperkte) ruimte waarin het dier moet nadenken en handelen om en hoe die ruimte te gebruiken ipv geen enkele ruimte waardoor van dat naar escalatie maar 1 stap zonder nadenken is.
Ook breng je je eigen spanning/irritatie minder over door geen directe lijn ertussen te hebben. Jij komt dan over alsof je de situatie beter onder controle hebt, waardoor de hond minder de noodzaak voelt in te grijpen (vluchten of aanvallen).

Maar goed, dit zou je moeten weten als honden eigenaar. Wordt behandeld bij de theorie bij een gedegen puppy cursus en verfijnd op jouw hond bij de vervolg cursussen.

Een hond aanschaffen met een slechte achtergrond is een goed iets. Daar niet mee aan het werk gaan (met jezelf en de hond) om die hond te helpen beter om te gaan met zulke normale dingen is niet goed.
Het is een levend wezen, een hond, een roofdier. Geen Bart Smit knuffelbeest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 17 juni 2019 @ 17:25:16 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187471802
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:11 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Niet als je ze op tijd weghaald en ergens anders onderbrengt. Maar dan als nieuwe opvoeder moet je wel de achtergrond informatie weten.

Dit dus in relatie tot iemand die zonder verdere informatie een genetisch defect uit een asiel haalt.
Achtergrond info is minder belangrijk dan je denkt. Het is echt een mensending om verleden zo mee te nemen in het heden en de toekomst.

De trainer die de achtergrond niet kent, die reageert op hier en nu zal veel meer bereiken dan de trainer die wel de achtergrond kent en dat meeneemt naar het hier en nu.
Het verleden meenemen zorgt voor een 'ja maar', wat veelste vaak betekend dat ongepast gedrag vergoeilijkt wordt. Maar een hond is geen mens. Verleden en toekomst betekenen weinig voor ze. Nu des te meer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187471947
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jonge, volgens @:mrJ zijn alle honden valse doorgefokte, genetisch defecte moordmachines.
Ook de jouwe dus.
Mijn killer-Teckel O+
Erg waaks/alert trouwens ookal is ze nog een pupje :D
Een inbreker komt bij mij niet weg zonder kapotte enkels :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187472084
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Mijn killer-Teckel O+
Erg waaks/alert trouwens ookal is ze nog een pupje :D
Een inbreker komt bij mij niet weg zonder kapotte enkels :7
[ afbeelding ]
LOL, wij hebben hier ook zo'n moord-machine. Maar ik denk dat de gemiddelde inbreker banger wordt van de huis-tijger (overgewicht zwarte kat)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_187472762
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Mijn killer-Teckel O+
Erg waaks/alert trouwens ookal is ze nog een pupje :D
Een inbreker komt bij mij niet weg zonder kapotte enkels :7
[ afbeelding ]
O+ O+ O+ voor je puppy. Zo leuk!
pi_187472956
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik vermoed zo dat jij en ik een andere visie hebben over 'rustig'. En durf er vergif op in te nemen dat elke fatsoenlijke hondentrainer die uitval al van verre aan zag komen.

Lijn kort of erger strak is iets wat je zou moeten vermijden bv. Dat veroorzaakt spanning in het dier. Zorgen dat er altijd een ontspannen lusje in de lijn kan hangen is het doel.
De onzekere hond heeft dan ruimte om te ontwijken (minder defensief), de 'dominante' hond voelt zich niet al gestimuleerd om de situatie te beheersen met agressie.
Het geeft een (beperkte) ruimte waarin het dier moet nadenken en handelen om en hoe die ruimte te gebruiken ipv geen enkele ruimte waardoor van dat naar escalatie maar 1 stap zonder nadenken is.
Ook breng je je eigen spanning/irritatie minder over door geen directe lijn ertussen te hebben. Jij komt dan over alsof je de situatie beter onder controle hebt, waardoor de hond minder de noodzaak voelt in te grijpen (vluchten of aanvallen).

Maar goed, dit zou je moeten weten als honden eigenaar. Wordt behandeld bij de theorie bij een gedegen puppy cursus en verfijnd op jouw hond bij de vervolg cursussen.

Een hond aanschaffen met een slechte achtergrond is een goed iets. Daar niet mee aan het werk gaan (met jezelf en de hond) om die hond te helpen beter om te gaan met zulke normale dingen is niet goed.
Het is een levend wezen, een hond, een roofdier. Geen Bart Smit knuffelbeest.
Sorry mop, ik heb met de hond in kwestie verschillende gehoorzaamheidstrainingen gevolgd, hij gaf ten tijde van dat incident geen signalen of wat dan ook af, maar ik had al eerder gezien dat hij niet over de kop geaaid wilde worden en ik heb dat jong ook aangegeven toen de hond nog braaf aan mijn voeten zat hem niet te aaien. Kind ging gewoon door ondanks dat hij mij duidelijk verstaan had en toen besloot de hond om het tot mijn grote verbazing zelf op te lossen. Dan kun je blijven janken over hoe ik het gezien had moeten hebben, maar voor alles blijft een eerste keer. Daarna nam ik de hond ook niet meer mee tijdens het ophalen, zoals ik al eerder zei, ik kon zijn reactie niet ruiken, het was ook voor mij zeer plotseling. Hij was erbij toen mijn dochter werd geboren en is altijd haar vriend geweest, in mijn ogen kon hij dus veilig mee om zijn grootste kleine bazin op te halen. Dat kun je mij na blijven dragen maar daar schiet je niks mee op. Het is nu goed afgelopen, ik heb er van geleerd.
Ben je zo blij en tevreden? Aldoende leert men.
  maandag 17 juni 2019 @ 19:06:39 #205
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187473374
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:33 schreef mascara-klodder het volgende:

Een inbreker komt bij mij niet weg zonder kapotte enkels :7
Denk dat je jouw mormel iets te veel credits geeft: een klein schopje en het ligt aan de andere kant van de kamer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 17 juni 2019 @ 19:08:36 #206
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187473408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Cryptocoryne het volgende:

Aldoende leert men.
Als je hierdoor geleerd hebt dat elk dier in de basis onbetrouwbaar is, dan is dat goed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 17 juni 2019 @ 19:15:54 #207
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187473510
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:01 schreef Korenfok het volgende:

Door dat je het stelsmatig moordmachines noemt gooi je de discussie dicht.
Maar dat is een Stafford toch ook? Die zijn toch gekweekt om te vechten? Dat jij dat feit niet prettig vindt, doet daar niets aan af natuurlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187473681
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat is een Stafford toch ook? Die zijn toch gekweekt om te vechten? Dat jij dat feit niet prettig vindt, doet daar niets aan af natuurlijk.
Nee, zijn niet gekweekt om te vechten. Aantal honden werden/worden gebruikt voor gevechten. De enige die er echt op is gekweekt is de oude Engelse pitbull, maar dat is bijna 200 jaar geleden. Dus omdat je iets denkt wil niet zeggen dat het klopt. Mensen moeten na deductief redeneren altijd hun idee toetsen aan de hand van inductief redeneren. Voorbeeld alle zwanen zijn wit, wil je dit bewijzen, dat doe je door te zoeken naar zwarte zwanen op heel de wereld en dus niet door het tellen van witte zwanen, op moment je overal gekeken hebt, en je vindt geen zwarte zwanen kun je stellen dat zwanen wit zijn.

Dus nu honden als Staffords zijn moord machines, als je dit wil bewijzen fa je opzoek naar tegen bewijs en zie je de stelling is gewoon bullshit

[ Bericht 12% gewijzigd door Korenfok op 17-06-2019 19:30:30 ]
  maandag 17 juni 2019 @ 19:56:11 #209
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187474175
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 19:25 schreef Korenfok het volgende:

Nee, zijn niet gekweekt om te vechten.
Uh-huh...

quote:
De staffordshire-bulterriër is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187474520
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uh-huh...
[..]

Na 200 jaar geleden ras beschrijven annno nu:

Amerikaanse staffordshireterriërs en wordt gebruikt als waak gezinshond en ook honden gevechten zijn bij uitstek geschikt als gezinshond. Ze zijn vriendelijk, betrouwbaar en erg aanhankelijk naar mensen.

De Stafford bullterrier die jij qoute is inderdaad w
200 jaar geleden gekweekt op honden gevechten, niet om te moorden tenzij je roofdieren als moordenaars ziet. Maar dacht dat er het over de Amerikaanse hadden

quote:
De Staffordshire Bull Terrier is een uitstekende speelkameraad voor kinderen, hij heeft louter goede bedoelingen en heeft een eindeloos geduld. Een Staffordshire bull terrier voelt zich door kinderen niet snel onheus bejegend en kan tegen een stootje.
Nogmaals pit achtige zijn in Engeland in 1800 daarvoor gebruikt. Net als tosu inu (officiële hond van Japan) er ook op is gefokt, maar in Japan zijn honden gevechten niet verboden.

Dus nogmaals zijn het moordmachimes of gewoon honden,aangezien alle honden voor gevechten zijn gebruikt?
  maandag 17 juni 2019 @ 20:28:31 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187474640
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:20 schreef Korenfok het volgende:

Dus nogmaals zijn het moordmachimes
Zeker.

Je kunt er allemaal mooie verhalen omheen verzinnen, maar ze zijn van oorsprong gefokt voor gevechten. En honden (dieren in het algemeen) zijn onbetrouwbaar. Het is eigenlijk belachelijk dat een muilkorf niet verplicht is.

[ Bericht 20% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 17-06-2019 20:36:44 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187474990
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker.

Je kunt er allemaal mooie verhalen omheen verzinnen, maar ze zijn van oorsprong gefokt voor gevechten. En honden (dieren in het algemeen) zijn onbetrouwbaar. Het is eigenlijk belachelijk dat een muilkorf niet verplicht is.
Nee bewijs het, als iemand kan vechten is het geen moordmachine en dat was 200 jaar geleden.
Dus eigenlijk ben je gewoonbang en wil je iedereen meedoet met je psychose
  maandag 17 juni 2019 @ 20:53:58 #213
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187475027
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:51 schreef Korenfok het volgende:
Dus eigenlijk ben je gewoonbang en wil je iedereen meedoet met je psychose
Nee, hoor. Ik ben niet bang. Maar de meeste hondeneigenaren zijn enorm egocentrisch. Veel erger dan veel ouders met kinderen. En daar mag best een rem op gezet worden.

Weet je waarom dit topic bestaat? En waarom het deel 1808 is? Hmmm? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187475285
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik ben niet bang. Maar de meeste hondeneigenaren zijn enorm egocentrisch. Veel erger dan veel ouders met kinderen. En daar mag best een rem op gezet worden.

Weet je waarom dit topic bestaat? En waarom het deel 1808 is? Hmmm? :)
Iets met pot en ketel. Ouders met kinderen zijn ook egocentrisch? kom van je zolder kamer af en heb een goede vrijpartijz misschien ontdooi je wat
  maandag 17 juni 2019 @ 21:23:07 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187475483
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:10 schreef Korenfok het volgende:

Ouders met kinderen zijn ook egocentrisch?
Sommigen. Maar dat zijn kinderen, geen honden. Kinderen zijn nuttig, die houden op termijn de samenleving overeind. Een hond is in de basis nutteloos. Een egoistisch pleziertje. Alleen voor jou. Heeft verder helemaal niemand iets aan.

quote:
kom van je zolder kamer af en heb een goede vrijpartijz misschien ontdooi je wat
Ach, gossie. Geeft de vervelende meneer je geen gelijk? :)

Ik kan je vertellen dat mijn kinderen een stuk leuker worden gevonden en meer gewaardeerd worden dan dat mormel van jou.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187476328
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sommigen. Maar dat zijn kinderen, geen honden. Kinderen zijn nuttig, die houden op termijn de samenleving overeind. Een hond is in de basis nutteloos. Een egoistisch pleziertje. Alleen voor jou. Heeft verder helemaal niemand iets aan.
[..]

Ach, gossie. Geeft de vervelende meneer je geen gelijk? :)

Ik kan je vertellen dat mijn kinderen een stuk leuker worden gevonden en meer gewaardeerd worden dan dat mormel van jou.
Discussie gaat eigenlijk nergens meer over ( Je bent er van overtuigd dat honden slecht zijn prima. Milljoenen voorbeelden dieaan geven van niet. Maar goed je hebt gewoon mensen die vinden dat anderen zich altijd aan hun moeten aanpassen. Op basis van hun eigen gevoel zonder ratio
pi_187476362
Gaat het nog steeds over honden ?
  maandag 17 juni 2019 @ 22:12:01 #218
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187476426
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:08 schreef Korenfok het volgende:
Je bent er van overtuigd dat honden slecht zijn prima.
Kijk, nu doe je hetzelfde als bij Mr J. Woorden in de mond leggen. Dan kun je net zo goed met jezelf discussieren. Heb je mij niet nodig.

Het gaat om het egoisme van de hondeneigenaar, niet dat honden slecht zijn.

quote:
Maar goed je hebt gewoon mensen die vinden dat anderen zich altijd aan hun moeten aanpassen. Op basis van hun eigen gevoel zonder ratio
Zoals jij. Jij vindt dat een hond hebben een basisrecht is. Want dat is wat jij wil. En je kijkt helemaal niet naar wat anderen willen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187480773
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kijk, nu doe je hetzelfde als bij Mr J. Woorden in de mond leggen. Dan kun je net zo goed met jezelf discussieren. Heb je mij niet nodig.

Het gaat om het egoisme van de hondeneigenaar, niet dat honden slecht zijn.
[..]

Zoals jij. Jij vindt dat een hond hebben een basisrecht is. Want dat is wat jij wil. En je kijkt helemaal niet naar wat anderen willen.
Klein detail: hebben van een hond is een basisrecht, wat jij wil afnemen. Niet de boel omdraaien
  dinsdag 18 juni 2019 @ 09:21:36 #220
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187481075
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Klein detail: hebben van een hond is een basisrecht, wat jij wil afnemen. Niet de boel omdraaien
Een basisrecht?

En als de huisbaas geen huisdieren wilt, is dat via dat recht afdwingbaar dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187481140
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:21 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Een basisrecht?

En als de huisbaas geen huisdieren wilt, is dat via dat recht afdwingbaar dan?
Ja bizar om het een basisrecht te noemen. Het is een privilege waar veel te lichtzinnig mee om wordt gesprongen.

En dat hilarische staffies zijn lievv. Elke hond heeft een moment dat hij of zij zich terecht of onterecht bedreigd voelt en dan maakt het voor het gebeten slachtoffer een enorm verschil of de hond een teckel is of een lievvv staffie. Maar dat gaat er niet in bij deze mensen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 10:46:16 #222
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187481965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:28 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Ja bizar om het een basisrecht te noemen. Het is een privilege waar veel te lichtzinnig mee om wordt gesprongen.

En dat hilarische staffies zijn lievv. Elke hond heeft een moment dat hij of zij zich terecht of onterecht bedreigd voelt en dan maakt het voor het gebeten slachtoffer een enorm verschil of de hond een teckel is of een lievvv staffie. Maar dat gaat er niet in bij deze mensen.
Dat is dus niet echt waar.

Dit komt omdat je via de media enkel de extreme gevallen meekrijgt. En dan mbt pit achtigen ook nog eens van over de hele wereld (wat bij andere rassen niet gebeurd).

Het is een fabel dat een staff e.d. als hij hap zegt altijd enstig verwond, in 'killer' stand gaat.
Verreweg de meeste beten, van welk ras dan ook, gaan over zogenaamde 'afweer' beten, een enkele snelle beet, niet op volle kracht.
Natuurlijk absoluut onwenselijk, maar meestal niet meer dan een winkelhaakje in het vel (wat zeker in het gezicht nogal problematisch is) en wat kneuzingen/blauwe plekken.
Elke hond kan zijn beet beheersen. Dat leert hij al in het nest bij zijn mams. Enkel als jij je hond aanleert zijn beet niet te beheersen, of zelfs hard to maken (veel trekspelletjes, opjutten er harder op te gaan, of het gruwelijke hang maar aan een tak/touw) zal de enkele reactieve beet harder uitvallen.

De ernstige beten gaan eigenlijk nooit over die huishond die altijd zo lief was en zich een keer bedreigt voelt, schrikt of wat dan ook waardoor hij 'snap' zegt.
Dat gaat vrijwel altijd over langdurige problemen waarin gedrag steeds erger wordt. Waarbij grove fout zich op grove fout stapelt en het vooral wonderlijk is dat het niet al veel eerder mis is gegaan. En zelfs daar blijft het vaak bij een enkele (ernstige, wel met kracht erachter) beet.

De buiten beten, het angstbeeld van vele mensen. Een hond of meerderen die jou als voorbijganger te pakken nemen bevatten geen was altijd zo'n lieve hond gevallen. Dat is waak en/of jachtgedrag. Waarbij bij waak rond de grens van het eigen terrein het engste is en bij jacht eigenlijk alles wat serieus is.
Maar jouw gewone huishond die altijd normaal sociaal was, niet is weggehouden bij, opgefokt is tegen (of toegelaten dat hij zichzelf opfokt) gaat niet op mensenjacht zodra hij een keer alleen op straat loopt. En als die voorbij het hek komt blaft hij aan, springt hij druk rond, doet hij wat stoer om de onzekerheid te verbergen, hapt hij wat in de lucht. Dat in het slechtste geval, als de hond al wel bij het hek moeilijk mocht doen. Heel direct naast het hek is dan de grootste kans op een beet die nog niet op volle kracht is.

Honden die echt serieus bijten en/of doorgaan zijn stuk voor stuk honden die al een geschiedenis hebben met agressief gedrag. Er is veel zelfvertrouwen nodig om echt aan te vallen. Dat komt met ervaring, hebben ze (zichzelf) aangeleerd.
Er zijn meerdere 'succes momenten' nodig om daar te komen.

Er is de uitzondering van medische gevallen. Honden met ernstige pijn of ziekte die maakt dat hun kop in de kronkels ligt.
Maar over het algemeen gesproken is het altijd hetzelfde beeld. De hond die ernstig bijt kent een geschiedenis van opbouw naar die beet toe. Vanuit onwetendheid van de eigenaar ('liefde', tussen haakjes omdat de omgeving al vaak aangeeft dat het niet goed gaat met die hond, het echt niet 'schattig' is), of vanuit een leuk dat hij 'eng' is of erger.

Er zijn omstandigheden waarin die wel zeer tevreden huishond een hap geeft (kan geven), maar als het niet bij een reactieve hap blijft, het overgaat tot serieus bijten en/of aanvallen is er meer aan de hand.

De conclusie is en blijft dat zolang we eigenaren en honden-fokkers niet aanpakken op het gedrag van hun hond(en) we zoveel hondenbeten blijven houden.
Het maakt niet uit of je 'pits' verbied, want het zal dan enkel verschuiven.
In mijn jeugd waren bouviers en dobermans berucht, herders e.d. ook. Nu amper meer, simpelweg omdat ze niet meer zo populair zijn bij slechte fokkers/eigenaren.

Ik pleit er al jaren voor dat een basiskennis honden verplicht is voor honden eigenaren. En dat als blijkt dat dat niet in acht genomen wordt de eigenaar daarvoor bestraft wordt.
In dit recente geval had de eigenaar zijn hond nooit onbeheerd en vastgelegd achter mogen laten. Dat is echt basis kennis.
Het is een duidelijk geval van nalatigheid.

Zelfde bij 'fok', er moet een algemene standaard zijn. Ouderdieren moeten normaal opgevoed zijn, sociaal genoeg voor die periode (de pups zijn kwetsbaar, vreemde honden e.d. kan niet, dat komt later pas).
Zeker de moeder moet sociaal zijn, zij is het eerste voorbeeld voor de pups.
Een fokker van een xxl-pit/bully met foto's van ouderdieren die in een dikke ketting hangen, blaffend en kwijlend, die richt op het 'stoer' zijn van die ouderdieren is gewoon ongeschikt. De fokker van hetzelfde type met foto's van ouderdieren die lief en zacht zijn, die richt op een goede basis socialisering is wel geschikt.
Verplicht gedragstesten voor ouderdieren, verbied fok zonder gedrags en gezondheids testen. Ook voor stamboomloos/kruising. Ook voor de particulier/gelegenheidsnestje.

Dat dat laatste werkt is te bewijzen. De raad van beheer heeft deze simpele eisen al voor de fok van bepaalde rassen. De honden van die rassen met stamboom komen amper voor in de bijtlijsten.
Win-win.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:04:47 #223
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187482172
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker.

Je kunt er allemaal mooie verhalen omheen verzinnen, maar ze zijn van oorsprong gefokt voor gevechten. En honden (dieren in het algemeen) zijn onbetrouwbaar. Het is eigenlijk belachelijk dat een muilkorf niet verplicht is.
Ja.

Maar ze zijn voor meer gefokt.

Om een dier te krijgen dat met andere gevaarlijke dieren knokte moest er idd aangepast worden. Neus zo geplaatst dat ze vast konden houden zonder te stikken. Het zwaartepunt meer naar voren zodat ze niet weggeslingert konden worden. Algemeen zeer atletisch en hoog in energie om het vol te kunnen houden.

Maar de dieren waarmee ze moesten knokken waren vaak ook waardevol. Dus echt afmaken was niet de bedoeling. Hiervoor had men een hond nodig die eraf gehaald kon worden. Die niet afbeet, waardoor je de dieren uit elkaar kon halen.

Ook wilde men een hond die veilig was in het gezin, die bij voorkeur het gezin veilig hield. Pits en aanverwante rassen zijn net zoals vele waakrassen geselecteerd op tolerantie naar mensen toe. Bij de waakrassen wat meer op eigen mensen, bij de pit achtigen wat algemener (vaker onbekende mensen die ook in moeten kunnen grijpsn zonder aangevallen te worden).

Dit maakte een ras die tot op de dag van vandaag bekend stond als kinderoppasser. Alhoewel hede ten dage enkel idioten zoals drugsgasten enzo dit ras zo toepassen.
Maar door deze achtergrond zijn de meeste pit achtigen verdomd tolerant naar mensen toe. De selectie was dan ook stevig, afbijten betekende de kogel, weg uit de bloedlijnen.

Hede ten dage is er veel sprake van gerichte fok op ook feller zijn naar mensen toe. Wakers en kuddebewakers worden ingekruist om de 'mensmakheid' te verzwakken. Maar het terrier achtigen wordt behouden om zijn 'drive'. Hoog in energie, reactief.
Dat maakt een onstabielere hond. Minder geschikt om in de mensenmaatschappij te bewegen. Minder geschikt als die 'bullenbijter' waar je naar verwijst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187482450
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Discussie gaat eigenlijk nergens meer over ( Je bent er van overtuigd dat honden slecht zijn prima. Milljoenen voorbeelden dieaan geven van niet. Maar goed je hebt gewoon mensen die vinden dat anderen zich altijd aan hun moeten aanpassen. Op basis van hun eigen gevoel zonder ratio
Ik ben al twee keer gebeten door zo'n kutbeest tijdens het hardlopen.
pi_187483525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

De ernstige beten gaan eigenlijk nooit over die huishond die altijd zo lief was en zich een keer bedreigt voelt, schrikt of wat dan ook waardoor hij 'snap' zegt.
Dat gaat vrijwel altijd over langdurige problemen waarin gedrag steeds erger wordt. Waarbij grove fout zich op grove fout stapelt en het vooral wonderlijk is dat het niet al veel eerder mis is gegaan. En zelfs daar blijft het vaak bij een enkele (ernstige, wel met kracht erachter) beet.

Dit is niet helemaal waar. https://www.minderhondenb(...)ht-van-de-incidenten
Aardig wat incidenten met kinderen gebeuren tijdens het spelen in een huissituatie.

Het zal echt wel van de hond afhangen. Onze grote grijze keeshond heeft nog nooit ook maar iets van aggresiviteit laten zien naar mensen of andere honden (hij blaft hard, maar dat lijkt alleen een uitnodiging tot spelen). Hj is ook erg populair bij de buurkinderen. Die laten we alleen dichtbij de hond als we de hond aan de lijn hebben trouwens.

Toch geloof ik dat zelfs onze Kees een ongeluk kan veroorzaken, daarom altijd toezicht.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:09:36 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187483900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:49 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar. https://www.minderhondenb(...)ht-van-de-incidenten
Aardig wat incidenten met kinderen gebeuren tijdens het spelen in een huissituatie.

Het zal echt wel van de hond afhangen. Onze grote grijze keeshond heeft nog nooit ook maar iets van aggresiviteit laten zien naar mensen of andere honden (hij blaft hard, maar dat lijkt alleen een uitnodiging tot spelen). Hj is ook erg populair bij de buurkinderen. Die laten we alleen dichtbij de hond als we de hond aan de lijn hebben trouwens.

Toch geloof ik dat zelfs onze Kees een ongeluk kan veroorzaken, daarom altijd toezicht.
70% van de beten valt in de thuissituatie. Het merendeel daarvan valt onder enkele beten die niet op volle kracht zijn (wat nogsteeds meer dan naar kan zijn, zeker in het gezicht). Lees ook de bron die je zelf plaatst. Tweederde van de beten is niet ernstig, geen medische behandeling noodzakelijk.

Maar zoek de berichtgeving rond echt ernstige en meerdere beten er maar op na. Die komen allemaal van slechte huize. Van goedbedoelde, maar grove ellende tot grove ellende die ook gestimuleerd is.

Toezicht is idd een voorwaarde voor de verantwoordelijke honden eigenaar. Die weet dat een hond een hond is. Die zorgt dat bepaalde risico situaties gewoon niet ontstaan.
Immers volgens je eigen bron, bij zeker de helft van de kinderen die gebeten werd was geen toezicht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187484296
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

70% van de beten valt in de thuissituatie. Het merendeel daarvan valt onder enkele beten die niet op volle kracht zijn (wat nogsteeds meer dan naar kan zijn, zeker in het gezicht). Lees ook de bron die je zelf plaatst. Tweederde van de beten is niet ernstig, geen medische behandeling noodzakelijk.

Maar zoek de berichtgeving rond echt ernstige en meerdere beten er maar op na. Die komen allemaal van slechte huize. Van goedbedoelde, maar grove ellende tot grove ellende die ook gestimuleerd is.

Toezicht is idd een voorwaarde voor de verantwoordelijke honden eigenaar. Die weet dat een hond een hond is. Die zorgt dat bepaalde risico situaties gewoon niet ontstaan.
Immers volgens je eigen bron, bij zeker de helft van de kinderen die gebeten werd was geen toezicht.
je hebt natuurlijk een bron en bij de dodelijke slachtoffers gaat het vrijwel altijd om de beruchte rassen (maar als er kinderen bij betrokken zijn wel vaak in de thuissituatie) https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
statistieken voor Nederland zijn wat lastiger te vinden. In deze amerikaanse statistieken zie je trouwens wel een verdwaalde Keeshond en Boston Terrier die als kindvriendelijk bekend staan.
pi_187486543
Wat een totaal onzinnige discussies in dit topic zeg :') Als eigenaar ben je altijd (ja, altijd) verantwoordelijk voor de acties van je hond; je kunt zo'n beest niet verantwoordelijk houden voor zijn eigen daden. Elke keer als er weer eens een hond ingeslapen moet worden is dat door de tekortkoming van zijn/haar baas, niet door het beestje zelf.

Daarnaast: wij hebben 2 honden. 1 is heel vriendelijk naar andere mensen/honden, de andere een stuk minder. Wij houden beide gewoon aan de riem en vermijden direct contact met andere mensen. Als andere mensen dat ook doen is er niks aan de hand. Laten andere mensen hun hond los? Prima, maar dan kan ik er weinig aan doen als mijn hond zich gaat verdedigen. Ergo; wij gaan dus met de ene hond ook nooit naar drukke openbare gelegenheden en met de ander wel. Kinderen laat ik nooit zonder toezicht of zonder toestemming de hond aaien. Sowieso: wat een debiele beredenatie dat een hond ingeslapen moet worden wanneer hij een kind bijt terwijl dat kind hem net in de ogen heeft gestoken :')
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:07:57 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187486738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:37 schreef Korenfok het volgende:

Klein detail: hebben van een hond is een basisrecht
Nee hoor. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187489845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Klein detail: hebben van een hond is een basisrecht, wat jij wil afnemen. Niet de boel omdraaien
"Een basisrecht"! Hoe verzin je het! :D 🤣
pi_187490451
iedereen heeft recht op bed, bad, brood, onderdak en een hond.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:26:07 #232
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187491018
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:48 schreef Beathoven het volgende:
iedereen heeft recht op bed, bad, brood, onderdak en een hond.
Daarom zie je die vieze krakers ook altijd met een Mechelse herder
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_187491045
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Daarom zie je die vieze krakers ook altijd met een Mechelse herder
Die hebben ze met dank aan Unicef.
pi_187491666
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Daarom zie je die vieze krakers ook altijd met een Mechelse herder
Die Mechelse herder is vaak eigenlijk stiekem een chronisch uitgehongerde Duitse herder. Daarom zijn ze ook vaak zo nerveus en vals! :P
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:26:19 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 19 juni 2019 @ 01:04:55 #236
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187495950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:29 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

je hebt natuurlijk een bron en bij de dodelijke slachtoffers gaat het vrijwel altijd om de beruchte rassen (maar als er kinderen bij betrokken zijn wel vaak in de thuissituatie) https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
statistieken voor Nederland zijn wat lastiger te vinden. In deze amerikaanse statistieken zie je trouwens wel een verdwaalde Keeshond en Boston Terrier die als kindvriendelijk bekend staan.
Ik reageer op de bron waar jij zelf mee komt.

Ik haal daar mijn info uit in deze. Interessant dat je daar tegenin wil gaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187498221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 01:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik reageer op de bron waar jij zelf mee komt.

Ik haal daar mijn info uit in deze. Interessant dat je daar tegenin wil gaan.
Dit is een misverstand (ik was niet erg duidelijk). Je hebt een punt. In het artikel wat ik aanhaalde staat alleen niet welke rassen betrokken zijn bij de ongelukken in huis. Daarom haalde ik ook het Amerikaanse onderzoek erbij, waaruit inderdaad blijkt dat de vriendelijke rassen minder betrokken zijn bij ongelukken (behalve labradors maar daar zijn er zo veel van), maar niet helemaal uit te sluiten. Ik wilde wat aanvullen, niet tegen je in gaan.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:47:08 #238
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187500055
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:51 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Dit is een misverstand (ik was niet erg duidelijk). Je hebt een punt. In het artikel wat ik aanhaalde staat alleen niet welke rassen betrokken zijn bij de ongelukken in huis. Daarom haalde ik ook het Amerikaanse onderzoek erbij, waaruit inderdaad blijkt dat de vriendelijke rassen minder betrokken zijn bij ongelukken (behalve labradors maar daar zijn er zo veel van), maar niet helemaal uit te sluiten. Ik wilde wat aanvullen, niet tegen je in gaan.
Dat is logischer, ik dacht al ;)

Nu is Amerika een lastige om te vergelijken. In de steden daar zijn veel zogenaamde risico rassen en ook in omstandigheden die nogal problematisch zijn (drugshuizen, gevechten, ghetto shit).
Op sommige plekken staan pits en aanverwanten in de top 5 van meest voorkomende honden. Dat die dan hoger in de bijtlijsten komen is niet vreemd, combi van vaker voorkomen en omstandigheden die niet gunstig zijn.

Hier in Nederland heb ik er geen goed zicht op. Bij de laatste serieuze onderzoeken kwamen dat type honden amper voor in de bijtlijsten. Maar dat was nog tijdens de rad regeling, er waren er ook gewoon niet zoveel.
Dat is nu wel anders, sinds dat de rad regeling opgeheven is (omdat het geen enkele vermindering in ernstige bijt incidenten gaf) is de populatie risico rassen enorm toe genomen. En dan vooral via ongereguleerde fok.

Maar in al dit soort onderzoeken geld dat ze niet geheel zuiver zijn. Welk ras beet is meestal zelfrapportage. Het slachtoffer of hulpverlening/politie duid het ras. Daar zitten logischerwijs mensen tussen die een blonde hovawart (een erfbewaker) duiden als een overmaatste golden (een retriever).

Ook zitten we, hier iig, met het probleem dat de pit geen erkend ras is. Het is hier een verzamelnaam voor een om en nabij lichaamstype. Kijk maar eens op marktplaats om te zien wat een enorme kust en keur dat oplevert.
Een golden is een golden, daar zijn vrij specifieke richtlijnen voor. Zelfs zonder stamboom valt een golden goed te duiden. Er is al vele een duidelijke rasbeschrijving.
Dat is bij wat onder de noemer 'pit' valt hier niet aan de orde. Een kruising whippet-boxer zou bv onder de rad regeling gevallen zijn door het lichaamstype
wat eruit komt (=pit achtige). Maar ook die kruising cane corso-engelse staff.
99% van wat hier onder de noemer 'pit' valt is geen echte pit. Die ene procent die overblijft heeft een buitenlandse stamboom ( beide ouderdieren iig).

Met de staff geld hetzelfde, die worden onder de noemer 'pitachtige' gegooit zodra er geen stamboom is. Pit/staff is dus een verzamelnaam voor een kust en keur aan kruisingen.
Dat terwijl we bij de amerikaanse staff en engelse staff zien dat zover we weten de honden met stamboomlijnen maar zeldzaam degene zijn die bijten. Bij de pits weten we dat niet omdat er geen erkende stamboom is, geen registratie daarvan die aanwijzingen geeft.

Al met al is dit interessant in de onderzoeken over hondenbeten. Uit elk onderzoek blijkt dat hoe bewuster het dier is gefokt en opgekweekt, hoe bewuster aangeschaft, hoe lager de kans dat het dier zal gaan bijten.
Fok, (eerste) socialisatie en opvoeding lijken altijd de grootste factor te zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:14:28 #239
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_187500393
Cryptodinges en Korenclown, kunnen jullie svp even helpen dit goed te praten?

https://www.dumpert.nl/me(...)_ziet_een_hapje.html
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_187500415
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

70% van de beten valt in de thuissituatie. Het merendeel daarvan valt onder enkele beten die niet op volle kracht zijn (wat nogsteeds meer dan naar kan zijn, zeker in het gezicht). Lees ook de bron die je zelf plaatst. Tweederde van de beten is niet ernstig, geen medische behandeling noodzakelijk.

Maar zoek de berichtgeving rond echt ernstige en meerdere beten er maar op na. Die komen allemaal van slechte huize. Van goedbedoelde, maar grove ellende tot grove ellende die ook gestimuleerd is.

Toezicht is idd een voorwaarde voor de verantwoordelijke honden eigenaar. Die weet dat een hond een hond is. Die zorgt dat bepaalde risico situaties gewoon niet ontstaan.
Immers volgens je eigen bron, bij zeker de helft van de kinderen die gebeten werd was geen toezicht.
Hangt er ook sterk van af wat je onder 'bijten' verstaat.

Ik stoei af en toe ook wel met m'n hond en dan 'bijt' hij me ook. Maar om nou te zeggen dat dat speelse bijten zeer doet / verwondingen tot gevolg heeft...
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:39:02 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187500749
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:16 schreef Restyler het volgende:

[..]

Hangt er ook sterk van af wat je onder 'bijten' verstaat.

Ik stoei af en toe ook wel met m'n hond en dan 'bijt' hij me ook. Maar om nou te zeggen dat dat speelse bijten zeer doet / verwondingen tot gevolg heeft...
Ik hoop (misschien tegen beter weten in) dat speels bijten zonder enige blauwe plek niet in de lijsten komt.
Dat het gaat om hap, snap en echte beet.

In het onderzoek dat geplaatst is blijkt dat 70% van de beten die opgenomen zijn geen medische hulp nodig hadden. Dan spreken we dus over krasjes, blauwe plekken en/of kneuzingen en de 'was bijna raak' gevallen (tussen haakjes omdat er in de praktijk geen sprake is van bijna raak', niet raak bewust is). Maar wel vallen onder 'onvriendelijk'.

Neemt niet weg dat die 30% die overblijft veelste veel is en ernstig is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187659292
http://a68.tinypic.com/fxsbcp.jpg

Er is een hont doodgevonden....
De foto’s doe ik niet. Is zelf makkelijk terug te vinden.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187659351
Ik vind het vooral stupide dat je opeens beseft dat je huis te klein is? Hoe dan?

Heb zelf een pleeghond gehad voor 3 maanden. Ik mis haar nog steeds. Maar heb wel veel geleerd.

En mijn huis is te klein voor een grote hont
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker zaterdag 29 juni 2019 @ 08:12:01 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187659632
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 06:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vind het vooral stupide dat je opeens beseft dat je huis te klein is? Hoe dan?

Heb zelf een pleeghond gehad voor 3 maanden. Ik mis haar nog steeds. Maar heb wel veel geleerd.

En mijn huis is te klein voor een grote hont
Ik vind het ook stupide dat je teveel werkt en zo niet genoeg tijd hebt voor dat beest. Begin er dan gewoon niet aan. Verder niet alles gelezen maar was de hont niet gechipt? :@
  zaterdag 29 juni 2019 @ 10:50:07 #245
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187660853
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:12 schreef maily het volgende:

[..]

Ik vind het ook stupide dat je teveel werkt en zo niet genoeg tijd hebt voor dat beest. Begin er dan gewoon niet aan. Verder niet alles gelezen maar was de hont niet gechipt? :@
Hier zijn t de mensen die met een hond gemeen in de fout gaan. Hond in een park aan een boom gebonden en die is daar gestorven.... Dat is niet echt op zijn plaats in dit topic over agressieve honden.

Hoewel t wat de mens betreft helaas ook een gevalletje * doen we anders nooit * is. Bah breng je hond gewoon naar t asiel als je hem niet meer wilt hebben. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187663868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:56 schreef nickhguitar het volgende:
Wat een totaal onzinnige discussies in dit topic zeg :') Als eigenaar ben je altijd (ja, altijd) verantwoordelijk voor de acties van je hond; je kunt zo'n beest niet verantwoordelijk houden voor zijn eigen daden. Elke keer als er weer eens een hond ingeslapen moet worden is dat door de tekortkoming van zijn/haar baas, niet door het beestje zelf.

Daarnaast: wij hebben 2 honden. 1 is heel vriendelijk naar andere mensen/honden, de andere een stuk minder. Wij houden beide gewoon aan de riem en vermijden direct contact met andere mensen. Als andere mensen dat ook doen is er niks aan de hand. Laten andere mensen hun hond los? Prima, maar dan kan ik er weinig aan doen als mijn hond zich gaat verdedigen. Ergo; wij gaan dus met de ene hond ook nooit naar drukke openbare gelegenheden en met de ander wel. Kinderen laat ik nooit zonder toezicht of zonder toestemming de hond aaien. Sowieso: wat een debiele beredenatie dat een hond ingeslapen moet worden wanneer hij een kind bijt terwijl dat kind hem net in de ogen heeft gestoken :')
Pluim voor deze post, er zijn gelukkig nog eigenaren met hersens die berekend zijn op onvoorspelbaarheid. Mijn ervaring met een kind heb ik eerder beschreven. Het kind moest erg hoesten en de hond begon te blaffen en te steigeren omdat hij dit ook als blaffen zag. Deze zat gelukkig aangelijnd anders was er een probleem geweest.

Kinderen en honden zijn wel wat vergelijkbaar, je moet je ogen erop houden en veiligheid voor het kind of de hond zelf en je omgeving er permanent inbouwen. Een ongeluk of gevaar zit in een kleine hoek en bij verslapping van de aandacht, in nonchalante en onverwachte momenten is wanneer het gebeurd.
pi_187670468
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is niet echt op zijn plaats in dit topic over agressieve honden.

Hoewel t wat de mens betreft helaas ook een gevalletje * doen we anders nooit * is. Bah breng je hond gewoon naar t asiel als je hem niet meer wilt hebben. :(
Ik wist even niet waar ik dit kon plaatsen.

Maar dit bericht is ook wel een plaats waardig in dit topic.

Het gaat over wat sommige mensen hier een moordmachine noemen.
Maar wat met dit beestje is gedaan, moordmachine of misschien niet: dit doe je een hond niet aan.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 29 juni 2019 @ 21:06:58 #248
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187670585
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik wist even niet waar ik dit kon plaatsen.

Maar dit bericht is ook wel een plaats waardig in dit topic.

Het gaat over wat sommige mensen hier een moordmachine noemen.
Maar wat met dit beestje is gedaan, moordmachine of misschien niet: dit doe je een hond niet aan.
Ik ben als de dood voor dit soort honden, maar zou de stumper evengoed goed geholpen hebben door de dierenambulance te bellen. Je laat zo'n dier toch niet creperen ? Sommige mensen zijn echte * beesten * :N
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker zondag 11 augustus 2019 @ 23:40:58 #249
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188399945
Hond bijt drie kinderen in Nieuwegein, politie zoekt eigenaar
quote:
In Nieuwegein zijn aan het einde van de middag drie kinderen gebeten door een loslopende hond. De kinderen liepen rond 17.30 uur in park Oudegein toen het beest ineens op hen af kwam en een kind greep. De andere kinderen begonnen te gillen, waarop de hond ook hen beet.

De drie slachtoffers raakten gewond en moesten worden behandeld door een dokter. De hond heeft een donkere vacht. Het zou mogelijk om een langharige rottweiler gaan, maar helemaal zeker is dat niet.

De politie wil weten van wie de hond is en hoopt daarom op tips. Die kunnen doorgegeven worden via 0900-8844 of anoniem op 0800-7000
  maandag 12 augustus 2019 @ 10:22:13 #250
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188403498
quote:
En langharige Rottweiler? Die zal makkelijk te vinden moeten zijn, want dat is vrij apart aangezien Rottweilers kortharig zijn en er geen langharige versie van is (ze bestaan wel, maar het is vrij zeldzaam).

Grotere hond, black and tan, zijn er ook niet zoveel van, zeker niet halflang of langharig. Hovawart, tibetaanse mastiff...
Black and tan is redelijk specifiek iig, geen heel dominante kleur.

Hoop dat de politie zijn werk doet en de hond vindt, dat moet in deze prima mogelijk zijn aangezien deze kleurstelling opvallend is. En de ratio waarin ze moeten zoeken vrij klein is (die hond heeft niet de trein naar de andere kant van het land genomen om daar te gaan bijten). Binnen een straal van 5 km zouden ze deze hond moeten vinden (en dat is al vrij ruim genomen).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Spellchecker maandag 12 augustus 2019 @ 17:37:24 #251
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188409471
- update -
Loslopende Rottweiler bijt 3 kinderen, baasje loopt weg
De politie is op zoek naar de eigenaar van een rottweiler die zondag in een park in Nieuwegein drie jonge kinderen heeft gebeten. De vrouw deed na het incident de hond aan de lijn en liep weg. De politie heeft een signalement van de vrouw verspreid.
Aanvankelijk beet de hond alleen één van de drie kinderen, maar toen de anderen in paniek raakten en begonnen te gillen, werden zij ook aangevallen. De kinderen, tussen de drie en zes jaar oud, zijn door een arts behandeld aan de bijtwonden.
Volgens de politie liep de rottweiler los op een plek in het park Oudegein waar dat is toegestaan. Na de aanval van de hond is het beest aangelijnd door het baasje. „Daarna is ze weggelopen in de richting van de wijk Fokkesteeg in Nieuwegein. Zij heeft verzuimd haar gegevens achter te laten”, aldus de politie, die op zoek is naar getuigen van het incident.

Het is een jonge vrouw met lang donkerblond steil haar.
  maandag 12 augustus 2019 @ 19:03:05 #252
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_188411006
Is deze eigenaar inmiddels al gevonden? Nieuwsbericht van 23 juli dit jaar maar was nog niet geplaatst hier. Foto's van de beetwond in het artikel.
quote:
Groningse Laura werd op straat gebeten door een hond, de eigenaar liet haar bloedend achter

Laura Caroniti zoekt via Facebook naar de mensen en de hond die ze afgelopen zondag tegenkwam in het centrum van Groningen. De hond beet haar in haar been, de eigenaars liepen door alsof er niets gebeurd was.
  Spellchecker maandag 12 augustus 2019 @ 20:24:30 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188412311
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 19:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Is deze eigenaar inmiddels al gevonden? Nieuwsbericht van 23 juli dit jaar maar was nog niet geplaatst hier. Foto's van de beetwond in het artikel.
[..]

Dit is het gezelschap met de bewuste hond
  Spellchecker woensdag 14 augustus 2019 @ 22:06:53 #254
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188451161
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:37 schreef maily het volgende:
- update -
Loslopende Rottweiler bijt 3 kinderen, baasje loopt weg
De politie is op zoek naar de eigenaar van een rottweiler die zondag in een park in Nieuwegein drie jonge kinderen heeft gebeten. De vrouw deed na het incident de hond aan de lijn en liep weg. De politie heeft een signalement van de vrouw verspreid.
Aanvankelijk beet de hond alleen één van de drie kinderen, maar toen de anderen in paniek raakten en begonnen te gillen, werden zij ook aangevallen. De kinderen, tussen de drie en zes jaar oud, zijn door een arts behandeld aan de bijtwonden.
Volgens de politie liep de rottweiler los op een plek in het park Oudegein waar dat is toegestaan. Na de aanval van de hond is het beest aangelijnd door het baasje. „Daarna is ze weggelopen in de richting van de wijk Fokkesteeg in Nieuwegein. Zij heeft verzuimd haar gegevens achter te laten”, aldus de politie, die op zoek is naar getuigen van het incident.

Het is een jonge vrouw met lang donkerblond steil haar.
-- nog een update --

Eigenares bijthond meldt zich bij de politie
quote:
De eigenaresse van de rottweiler die op 11 augustus in Nieuwegein drie kinderen beet in het park Oudegein heeft zich bij de politie gemeld. Tegen de vrouw is aangifte gedaan en zij wordt op een later moment verhoord.

De hond is in beslag genomen. De politie zegt dat de rottweiler een gedragstest zal ondergaan en dat de uitkomst van de test bepalend is voor de vervolgstappen.

Het bijtincident vond afgelopen zondag plaats rond 17.30 uur. De kinderen speelden in het park toen de loslopende hond ineens op hen afkwam en een van de kinderen greep. De andere kinderen begonnen te gillen, waarop de hond ook hen beet.

De vrouw lijnde vervolgens de hond aan en liep daarna weg, waarna de politie een zoektocht naar haar startte. De drie jonge slachtoffers raakten gewond en moesten worden behandeld door een dokter.
Mooizo. Niet meer loslaten.
pi_188451464
De TT is ook de reactie van Femke H.

;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2019 @ 22:23:31 #256
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188451507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:06 schreef maily het volgende:

[..]

-- nog een update --

Eigenares bijthond meldt zich bij de politie
[..]

Mooizo. Niet meer loslaten.
Afmaken dat beest, en alle schade op dat mens verhalen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:25:10 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188451532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:06 schreef maily het volgende:

[..]

-- nog een update --

Eigenares bijthond meldt zich bij de politie
[..]

Mooizo. Niet meer loslaten.
Nice.. waarom zou ze zich melden? Druk van buurtgenoten die wisten dat zij en haar vierpotige monster de daders waren?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Spellchecker woensdag 14 augustus 2019 @ 22:45:25 #258
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188451913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:23 schreef Djeez het volgende:

[..]

Afmaken dat beest, en alle schade op dat mens verhalen
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nice.. waarom zou ze zich melden? Druk van buurtgenoten die wisten dat zij en haar vierpotige monster de daders waren?
Misschien omdat ze blijkbaar toch is "gezien" ......
Beter jezelf melden dan ....

En je hond inleveren aub ....
pi_188452901
???De politie zegt dat de rottweiler een gedragstest zal ondergaan en dat de uitkomst van de test bepalend is voor de vervolgstappen.?
nouja! een gedragstest! het gaat hier toch niet om alleen beschuldigingen,
heeft hij nog niet genoeg gebeten?
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 21 augustus 2019 @ 09:18:20 #260
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188551804
quote:
Een vrouw is vannacht zwaargewond geraakt in haar woning in Rotterdam-Zuid. Ze werd aangevallen door drie agressieve honden. De politie zag zich genoodzaakt de honden dood te schieten om de vrouw hulp te kunnen bieden.

Buurtbewoners belden de politie rond 01.45 uur vannacht toen ze gegil hoorden, meldt RTV Rijnmond.

De politie en ambulancedienst waren snel ter plaatse, maar konden aanvankelijk weinig doen omdat de honden agressief bleven. Ook hondengeleiders van de politie slaagden er niet in de dieren te kalmeren. Agenten zagen zich vervolgens genoodzaakt de honden dood te schieten. Pas daarna konden ze de vrouw helpen.

De vrouw is in zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Het is niet bekend of het haar eigen honden waren of die van iemand anders.

https://nos.nl/artikel/22(...)vrouw-aanvielen.html
Voorbeeld nummer zoveel. In dit geval een dom wijf die met drie (waarschijnlijk forse) honden in een kutappartementje woont. Je ziet ze zooooo vaak lopen, van die iele vrouwtjes die hun monsterhond niet onder controle hebben. Combineer dat met drie van die gestreste beesten in een te kleine ruimte (roedel mentaliteit galore) en het is feest. Gelukkig hebben ze deze keer alleen het gezicht van hun baasje eraf geknabbeld.
pi_188552058
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Voorbeeld nummer zoveel. In dit geval een dom wijf die met drie (waarschijnlijk forse) honden in een kutappartementje woont. Je ziet ze zooooo vaak lopen, van die iele vrouwtjes die hun monsterhond niet onder controle hebben. Combineer dat met drie van die gestreste beesten in een te kleine ruimte (roedel mentaliteit galore) en het is feest. Gelukkig hebben ze deze keer alleen het gezicht van hun baasje eraf geknabbeld.
Dat dus en ze ervoor waarschuwen is kansloos want hun hondjes zijn lief en doen zoiets dus nooit...
  Spellchecker woensdag 21 augustus 2019 @ 09:41:05 #262
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188552164
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Voorbeeld nummer zoveel. In dit geval een dom wijf die met drie (waarschijnlijk forse) honden in een kutappartementje woont. Je ziet ze zooooo vaak lopen, van die iele vrouwtjes die hun monsterhond niet onder controle hebben. Combineer dat met drie van die gestreste beesten in een te kleine ruimte (roedel mentaliteit galore) en het is feest. Gelukkig hebben ze deze keer alleen het gezicht van hun baasje eraf geknabbeld.
Het was nog niet helemaal duidelijk of het haar honden waren .... ik hoop het wel :@
pi_188552272
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Meaghan op 21-08-2019 18:38:10 ]
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:49:31 #264
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_188553076
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Voorbeeld nummer zoveel. In dit geval een dom wijf die met drie (waarschijnlijk forse) honden in een kutappartementje woont. Je ziet ze zooooo vaak lopen, van die iele vrouwtjes die hun monsterhond niet onder controle hebben. Combineer dat met drie van die gestreste beesten in een te kleine ruimte (roedel mentaliteit galore) en het is feest. Gelukkig hebben ze deze keer alleen het gezicht van hun baasje eraf geknabbeld.
Zo fors zijn die honden nou ook weer niet. En waar baseer je dat laatste op?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:02:37 #265
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188553246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:50 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Naast mij woont er ook zo'n leip drugsverslaafd wijf met drie van die monsters op een kleine bovenwoning. Het is wachten op dit scenario. Er zijn al meerdere gevechten onderling geweest en ze hebben al meerdere mensen gebeten. Ik loop iedere keer met angst en beven over de trap met mijn kleine hondjes :{
Weet je wat je moet doen mocht er één aanvallen?
pi_188553264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Weet je wat je moet doen mocht er één aanvallen?
Ik denk dat er dan geen redden meer aan is..
pi_188553751
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Meaghan op 21-08-2019 18:38:51 ]
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:56:51 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188554004
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lie-vrouw-emotioneel
quote:
Er was voor de politie maar één mogelijkheid: de honden doodschieten. Via een ladder van de buurvrouw konden de agenten in de portiek komen en de honden doden. "De vrouw had verwondingen over haar hele lichaam, vooral op haar arm."

De vrouw woonde samen met een familielid, de honden waren van hem. "Hij was zeer emotioneel. Omdat zijn honden dood zijn, maar natuurlijk ook door wat er is gebeurd. Hij had wel begrip voor onze daad."
De eigenaar was zeer emotioneel, maar hij had er wel begrip voor... ? Omdat de moordmachines doodgeschoten waren was hij emotioneel ? Daar zou ik in zijn plaats alleen maar blij om zijn geweest. Ik zal dergelijke mensen nooit kunnen begrijpen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker woensdag 21 augustus 2019 @ 12:15:12 #269
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188554271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:56 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lie-vrouw-emotioneel
[..]

De eigenaar was zeer emotioneel, maar hij had er wel begrip voor... ? Omdat de moordmachines doodgeschoten waren was hij emotioneel ? Daar zou ik in zijn plaats alleen maar blij om zijn geweest. Ik zal dergelijke mensen nooit kunnen begrijpen.
Ja maar zijn schattige moordmachientjes zijn doodgeschoten ....
pi_188555781
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Voorbeeld nummer zoveel. In dit geval een dom wijf die met drie (waarschijnlijk forse) honden in een kutappartementje woont. Je ziet ze zooooo vaak lopen, van die iele vrouwtjes die hun monsterhond niet onder controle hebben. Combineer dat met drie van die gestreste beesten in een te kleine ruimte (roedel mentaliteit galore) en het is feest. Gelukkig hebben ze deze keer alleen het gezicht van hun baasje eraf geknabbeld.
Als je het bericht nou gewoon even had gelezen wist je dat dit "domme wijf" niet de eigenaar van de honden is. Het baasje is ongedeerd gebleven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 22 augustus 2019 @ 19:10:12 #271
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188575771
asjemenou....

quote:
Na een anonieme tip over een illegaal hondengevecht bij de vrouwelijke verdachte in Amersfoort werden in oktober 2016 invallen bij de vier gedaan. De politie trof er 26 slecht verzorgde en vermagerde vechthonden aan, en nam deze in beslag. Uiteindelijk werden zestien honden afgemaakt, na een agressiviteitstest.

Advocaat Rutger van Veen staat de 33-jarige vrouwelijke verdachte uit Amersfoort bij. Hij bevestigt dat in de slaapkamer van haar huis een hondengevecht is gehouden. En dat daarvan filmopnamen zijn gemaakt. "De gevechten zijn min of meer spontaan ontstaan, uit interesse. Ze heeft inderdaad filmopnamen gemaakt, maar dat was alleen voor eigen gebruik, niet om te verspreiden of geld mee te verdienen. Mijn cliënte heeft hier vreselijke spijt van."
Dus als ik het goed begrijp zijn er 10 honden niet afgemaakt, die mogen op herkansing....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188575828
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:10 schreef deedeetee het volgende:
asjemenou....
[..]

Dus als ik het goed begrijp zijn er 10 honden niet afgemaakt, die mogen op herkansing....
:r
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker donderdag 22 augustus 2019 @ 19:30:24 #273
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188576161
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:10 schreef deedeetee het volgende:
asjemenou....
[..]

Dus als ik het goed begrijp zijn er 10 honden niet afgemaakt, die mogen op herkansing....
Je hebt 26 (z.e.s.e.n.t.w.i.n.t.i.g) van
die moordmachines in je huis ... en houdt hondengevechten in je slaapkamer .... 8)7 8)7 8)7 8)7
  donderdag 22 augustus 2019 @ 19:36:42 #274
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188576330
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:30 schreef maily het volgende:

[..]

Je hebt 26 (z.e.s.e.n.t.w.i.n.t.i.g) van
die moordmachines in je huis ... en houdt hondengevechten in je slaapkamer .... 8)7 8)7 8)7 8)7
Dat schijnt flink wat geld op te leveren. Dáár doen ze t voor. De honden zitten wrs altijd opgesloten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 22 augustus 2019 @ 19:37:13 #275
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188576340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:10 schreef deedeetee het volgende:
asjemenou....
[..]

Dus als ik het goed begrijp zijn er 10 honden niet afgemaakt, die mogen op herkansing....
Gelukkig krijgen die arme mishandelde dieren een kans.
Gruwelijk dat zoveel al te erg beschadigd waren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Spellchecker donderdag 22 augustus 2019 @ 19:37:30 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188576347
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat schijnt flink wat geld op te leveren. Dáár doen ze t voor. De honden zitten wrs altijd opgesloten.
Gelukkig heeft ze er spijt van :'(
pi_188576521
Bah, bah en nog eens bah.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 22 augustus 2019 @ 20:53:58 #278
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188578314
Ze laten alles toe ( maar hoe lang blijft dit goed gaan ? )

Mja het zijn gelukkig nog pups. Hoop voor de kinderen dat het zo goed blijft gaan maar heb geen hoge dunk van de opvoedkundige kwaliteiten van moeders.
quote:
De 31-jarige moeder heeft twee honden in huis die door de overheid als ‘hoogrisicohond’ worden bestempeld: een Amerikaanse stafford van vijftien maanden (Senna) en een pitbullachtige stafford van vijftien weken (Kyara). ,,Het zijn de liefste honden die je je maar kunt voorstellen”, vertelt Nathalie. ,,Als je ziet hoe ze met mijn twee jonge kinderen omgaan, dan word je daar zo zielsgelukkig van.”

Volgens Nathalie spelen haar kinderen van 7 en 4 jaar de hele dag door met de honden, die alles toelaten. ,,Ze springen op hun rug en doen aan paardjerijden, knuffelen tot ze een ons wegen en slapen ermee op de bank en in bed. Aan het einde van de dag moet ik het kwijl van de gezichten van mijn kinderen wassen. Ik zeg het je, deze honden geven ons zo ontzettend veel liefde, dat zie je bij geen enkel ander hondenras terug.”
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker donderdag 22 augustus 2019 @ 21:12:39 #280
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188578883
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 20:53 schreef deedeetee het volgende:
Ze laten alles toe ( maar hoe lang blijft dit goed gaan ? )

Mja het zijn gelukkig nog pups. Hoop voor de kinderen dat het zo goed blijft gaan maar heb geen hoge dunk van de opvoedkundige kwaliteiten van moeders.
[..]

Arme kinderen van die Nathalie .... snel, maak een screenshot zolang ze nog gave gezichten hebben en lachen .....
pi_188578934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 21:12 schreef maily het volgende:

[..]

Arme kinderen van die Nathalie .... snel, maak een screenshot zolang ze nog gave gezichten hebben en lachen .....
Dit ja. Sjongejonge....arme beesten ook dat er op hun rug wordt gesprongen en ze als paardje worden gebruikt
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker donderdag 22 augustus 2019 @ 21:15:31 #282
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188578973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dit ja. Sjongejonge....arme beesten ook dat er op hun rug wordt gesprongen en ze als paardje worden gebruikt
En Nathalie loopt nog eens elders met haar kids, en die zien zo'n zelfde honden en denken "HA, daar kan ik wel op paardrijden" :r
pi_188579610
Deze 2 laat ik bijvoorbeeld ook niet alleen. Als die ouwe hap doet is er van mijn Teckel niks meer over :X


Ze zijn gelukkig wel dol op elkaar en die ouwe kan haar gelukkig goed hebben maar never nooit niet dat ze alleen zijn.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker donderdag 22 augustus 2019 @ 21:45:30 #284
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188579769
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 21:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Deze 2 laat ik bijvoorbeeld ook niet alleen. Als die ouwe hap doet is er van mijn Teckel niks meer over :X
[ afbeelding ]

Ze zijn gelukkig wel dol op elkaar en die ouwe kan haar gelukkig goed hebben maar never nooit niet dat ze alleen zijn.
[ afbeelding ]
Groot gelijk.
  Spellchecker dinsdag 17 september 2019 @ 17:22:07 #285
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188992654
Hondje doodgebeten door rottweiler; iedereen was bang voor dat beest
quote:
In de Van Meelstraat in Helmond is afgelopen zondag een hondje doodgebeten door een rottweiler. De loslopende hond toonde eerder ook al agressief gedrag richting mensen en andere honden. De eigenaar lijkt vrijuit te gaan.
Na het incident is de rottweiler in beslag genomen door de politie. De officier van justitie beslist nu wat er met het dier gaat gebeuren. De grote rottweiler heeft een eigenaar, maar de hond liep volgens getuigen in zijn eentje door de buurt. Wijkbewoners van de Pronto zijn boos op de man, omdat zijn hond eerder soortgenoten aanviel en zich agressief gedroeg richting mensen. Bij de politie kwam afgelopen mei een officiële melding binnen, maar er zouden nog meer incidenten zijn voorgevallen.

Afgelopen zondagmorgen werd er wederom een vrouw bijna aangevallen door de viervoeter. Rond half negen stortte de rottweiler zich vervolgens op een boomertje, dat op dat moment aangelijnd werd uitgelaten. ,,Ik lag in bed en hoorde een hondje heel hard gillen. Ik keek door het raam en toen zag ik dat de rottweiler het hondje bij z’n achterste vast had. Aan de andere kant stond haar baasje met de lijn in haar hand”, zegt een ooggetuige.

Ontroostbaar
De vrouw rende daarna vlug de trap af, maar ze kon de hond, en de vrouw die hem uitliet niet meer helpen. ,,Ik ben naar buiten gerend, maar toen was de rottweiler er al met het hondje in zijn bek vandoor gegaan. Een bewoner uit de straat trof het hondje bij haar dood in de achtertuin aan.”

Loes, het zestigjarige baasje, is ontroostbaar. ,,Ik zal mijn verhaal doen, maar ik krijg mijn hondje Stern er niet mee terug. Hopelijk gebeurt er nu iets. Ook mijn kinderen en kleinkinderen hebben er veel verdriet van”, zegt de vrouw. ,,Iedereen was bang voor die hond. Ik had hem zelf alleen nog nooit gezien. Alles heeft niet langer dan twee seconden geduurd. Maar het gegil van mijn hondje heeft iedereen geraakt, de hele omgeving heeft het gehoord en gezien.”

Muilkorf
De politie laat weten dat de eigenaar van de hond is achterhaald. Er wordt hem niets ten laste gelegd. ,,Als er geen kwade opzet is, dan gebeurt dat ook niet. Dat gebeurt alleen als het dier tegen een ander dier wordt opgezet”, zegt een woordvoerder.

De officier van justitie neemt binnen tien dagen een beslissing over de agressieve hond. Waarschijnlijk wordt de hond eerst onderzocht. Mocht de hond terugkeren in de wijk, dan kan de gemeente de maatregel opleggen om hem een muilkorf te laten dragen.
  dinsdag 17 september 2019 @ 17:54:27 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188993086
Wanneer komt er strengere regelgeving tegen tokkies met tokkiehonden? :(

Ze mogen hun buurt nu zo goed als ongestraft terroriseren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Spellchecker dinsdag 17 september 2019 @ 18:17:30 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188993420
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:54 schreef Perrin het volgende:
Wanneer komt er strengere regelgeving tegen tokkies met tokkiehonden? :(

Ze mogen hun buurt nu zo goed als ongestraft terroriseren.
Ja maar heej; misschien wordt aan deze hond wel een muilkorfplicht opgelegd joh!
Misschien .....
pi_188998306
Dus je kan hier in nederland gewoon rottweilers los laten lopen zonder consequenties voor de eigenaar zelf???? Loooooool echt sick
  Spellchecker dinsdag 24 september 2019 @ 21:09:51 #289
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189104982
Oudere vrouw verliest veel bloed na aanval door honden in Waalwijk
quote:
In de parkeergarage van zorgcomplex Koetshuis in Waalwijk is dinsdagavond een oudere vrouw zwaargewond geraakt nadat ze was aangevallen door twee honden.
Volgens een getuige die kort na de aanval in de parkeergarage ging kijken nadat hij geblaf had gehoord, was de vrouw er ernstig aan toe. Het slachtoffer bloedde hevig aan haar been. “De vellen hingen eraf”, vertelt hij.

De vrouw liet vanwege het slechte weer haar hond uit in de parkeergarage. Net als de eigenaar van de twee andere honden die er – niet aangelijnd – rondliepen. “Dat doen ze allebei wel vaker”, aldus de getuige. Ditmaal kregen de drie honden het met elkaar aan de stok. Toen de vrouw de beesten uit elkaar wilde halen, werd ze aangevallen. “Het waren twee van die fox-hondjes. Die zijn daarna opgesloten in het fietsenhok.”

De vrouw is met loeiende sirenes naar Tilburg gebracht. Haar identiteit is niet bekend, maar ze zou ongeveer 70 jaar oud zijn.
  dinsdag 24 september 2019 @ 22:16:40 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189106222
quote:
Zien er niet bepaald uit als gevaarlijke vechthonden. :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 24 september 2019 @ 23:19:27 #291
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189107708
quote:
Toch ook wel tokkie, om je hond in een parkeergarage uit te laten...
  woensdag 25 september 2019 @ 16:51:38 #292
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189117031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:19 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Toch ook wel tokkie, om je hond in een parkeergarage uit te laten...
Om je hond zichzelf uit te laten laten. En om als je het al zelf doet te zuipen, ook best tokkie. Het beeld is weer helemaal compleet.
pi_189117170
Een boerenfoxje en een Jack Russel _O-
Okee het zijn felle en hyperactieve honden, maar die zijn superlief (behalve deze dan).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189117207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 22:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zien er niet bepaald uit als gevaarlijke vechthonden. :{
Maar er was nog een 3e hond toch?
  woensdag 25 september 2019 @ 17:17:07 #295
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189117464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:19 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Toch ook wel tokkie, om je hond in een parkeergarage uit te laten...
Misschien parkeren die bejaarden hun rollator daar en kwamen ze net terug van even met de honden uitwaaien langs het strand
  Spellchecker woensdag 25 september 2019 @ 17:32:51 #297
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189117663
quote:
"Gelukkig" waren het waarschijnlijk haar eigen honden. Arme kindjes.
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 17:56:35 #298
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189117962
quote:
Wat moet je als vrouw dan ook met die tokkiemormels
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_189118020
Pitbulls zijn geen huisdieren.
  woensdag 25 september 2019 @ 18:07:38 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189118108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:56 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat moet je als vrouw dan ook met die tokkiemormels
Passen wel bij haar?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 18:23:38 #301
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189118313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Passen wel bij haar?
Dat dan weer wel. Ooit scharrelarij gehad met een mokkel met een Rottweiler. Brrrr
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')