abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:04:56 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187383121
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187383122
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:44 schreef Fer het volgende: [..] Een plaatje is duidelijker. Deze vluchtstrook is doorgaans een spitstrook. Ook in het weekend en s avonds. De pijl een stukje terug is altijd groen, omdat het verkeer wat de afrit neemt er altijd mag rijden. Boven het bord UIT staat een bord wat soms aangeeft dat de spitstrook open is. Als je het bord mist, of niet begrijpt dat dit (helemaal grijs) betekend dat de spitstrook dicht is, rijd je dus de spitstrook op, omdat deze vrijwel altijd open is. Het rode kruis komt verderop pas, de bocht om.

Op deze foto klopt al iets niet als de spitsstrook dicht is. Je kunt aan het blauwe bord goed zien dat er een strook in het midden is die omgedraaid kan worden: als de spitsstrook dicht is zal als het goed is dit te zien zijn doordat de rechter twee stroken dan alleen een afrit-pijl hebben en de pijl rechtdoor ontbreekt. Of deze foto is genomen met de spitsstrook open, of als de spitsstrook dicht was, dan is het bord stuk en zal Rijkswaterstaat dat een keer moeten fixen.
pi_187383133
Het blijft irritant, mensen die naast de stoep gaan lopen 8)7 Twee meter stoep waar geen kip loopt en dan alsnog op straat gaan lopen :{
pi_187384111
Gewoon tikje met de spiegel geven :)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 12 juni 2019 @ 10:35:18 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187384408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon tikje met de spiegel geven :)
Of een dikke vette trainhorn onder de kap schroeven :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187384490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:07 schreef aloa het volgende:
Het blijft irritant, mensen die naast de stoep gaan lopen
Hier staan ze regelmatig te wachten bij een zebrapad zonder blijkbaar de intentie te hebben over te gaan steken. Lekker langs een drukke weg waar (bijna) iedereen vriendelijk voor ze stopt...
pi_187392308
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...

en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!

Lever a.u.b. je rijbewijs in!

Oh en mensen die niet zien dat de midden en linkerbaan meestal droger zijn bij regen en je daar dus met minder kans op waterplanning redelijk door kunt rijden.

Gewoon gas erop en op het wegdek en verkeer letten.

Maar ja ik was dus te laat op mijn afspraak...
pi_187392736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
En dan ook nog zonder licht terwijl het zicht amper 100 meter is door de regen / opgegooid water.
Flesje bier
  woensdag 12 juni 2019 @ 19:06:29 #9
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_187392746
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...

en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!

Lever a.u.b. je rijbewijs in!

Oh en mensen die niet zien dat de midden en linkerbaan meestal droger zijn bij regen en je daar dus met minder kans op waterplanning redelijk door kunt rijden.

Gewoon gas erop en op het wegdek en verkeer letten.

Maar ja ik was dus te laat op mijn afspraak...
Dit dus. En hieraan toevoegend: mensen die in hoosbuien geen enkele vorm van verlichting voeren.
pi_187394455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...

en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!

Misschien reden ze op nankangs :D
Facts don't care about your feelings
pi_187395902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien reden ze op nankangs :D
Hm ja dan zou ik ook schrikken :o :D
pi_187398240
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Meh, meeste gevallen is het gewoon een onnodig rood kruis.Ik zie vaak rode kruizen die te vroeg, te onlogisch, of gewoon helemaal voor niks er staan. Dat betekent uiteraard niet dat je ze maar mag negeren, maar als mensen op een gegeven moment doorhebben dat er elke keer niets aan de hand is (en meestal kun je ook wel ver vooruit kijken) tja... Als je iedere week een brandoefening houdt dan gaan mensen ook niet meer rennen als er echt brand is.

En de overige gevallen zijn gewoon echt blind. Hoe vaak ik mensen niet gewoon op een baan met rood kruis zie rijden en dan op het laatste moment als dat karretje met die pijl bijna in zicht is zie je ze pas remmen in paniek en naar links gaan. Alsof ze echt max 50 meter naar voren zicht hebben ofzo.
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
pi_187401656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:47 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.

Maar jij bent zeker zo iemand die midden in de nacht op een overzichtelijk kruispunt bij het zebrapad gewoon nog op het knopje gaat drukken om te wachten tot je mag oversteken :')
Facts don't care about your feelings
pi_187403980
Wie rijdt er nou door een rood kruis heen :') Dan ben je echt niet aan het opletten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 13 juni 2019 @ 13:27:10 #15
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_187404065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wie rijdt er nou door een rood kruis heen :') Dan ben je echt niet aan het opletten.
pi_187404092
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.

Maar jij bent zeker zo iemand die midden in de nacht op een overzichtelijk kruispunt bij het zebrapad gewoon nog op het knopje gaat drukken om te wachten tot je mag oversteken :')
Van die mensen die het beter menen te weten dan degene die die rijstrook afkruist. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187413720
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.
2 km lijkt me wat overdreven, maar er kan best een goede reden voor zijn die je niet meteen ziet. Rommel op de rijbaan, bijvoorbeeld. Vorig jaar zijn er 18 auto's van weginspecteurs van Rijkswaterstaat aangereden terwijl die inspecteurs bezig waren met het afhandelen van een incident. Da's meer dan 1 auto per 3 weken, wat toch best veel is voor opvallende auto's.

Rijkswaterstaat twitterde op zaterdag 12-01-2019 om 09:12:19 Achttien aangereden auto's van weginspecteurs, dat zijn er achttien te veel... 😢 #houjeaandachtopdeweg #zorgdatzeveiligthuiskomen https://t.co/K9RujyDHyf reageer retweet
Overigens kan ik me wel een andere situatie voorstellen waarbij een rijstrook kilometerslang is afgekruisd. Maar dan gaat het om een plusstrook die in de spits opengesteld wordt, en waarbij de maximumsnelheid dan verlaagd wordt. Als het rustig is, wordt die strook afgekruisd en mag je 120 (of 100), als het drukker is gaat die strook open en mag je 100 (of 80). Andere optie daar is natuurlijk die strook ombouwen tot een permanente rijstrook en altijd de lagere snelheid hanteren, maar daar wordt ook niet iedereen vrolijk van. (Die plusstrook is smaller en daarom geldt een lagere snelheid.)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:18:27 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187415854
Of een dieselspoor van een lekkende vrachtwagen, maar daar kun je natuurlijk gewoon overheen vlammen met al je rijhulpsystemen he.. Niks aan de hand.. Tot je moet remmen, of er zo'n gele pickup staat waar je even voor naar rechts moet, en dan blijk je op een spekgladde ijsbaan te rijden met je vette bandjes..

Je moet gewoon helemaal niet zelf willen denken of het wel- of niet zou kunnen, mensen die daar verstand van hebben proberen jou en iedereen om je heen veilig te houden, daar zijn voorschriften en procedures voor, die volgen ze, en daarna willen ze graag veilig en vlot hun werk kunnen doen zónder dat er iemand die botsabsorber komt testen.
Die gele mannetjes worden 'afgerekend' op het aantal vertragingsuren op 'hun' stukje weg, dus die is er alles aan gelegen om asap die weg weer vrij te geven, dat kruis staat er écht niet voor de sier of om jou te gallen.

Dus; flikker van afgekruiste die strook af, en hou je gemak, dan is de ellende het snelst weer opgelost.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187415999
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_187416089
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:

Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekeken :{
Benieuwd hoelang het duurt voordat ze daar eens flink gaan controleren
A mind with a heart of it's own
pi_187416239
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.

Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.

Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Facts don't care about your feelings
pi_187416320
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:47 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
Dat is leuk, maar hoe kun je weten dat er een rood kruis boven de weg is, als je bezig bent met een whatsapp berichtje te typen.

Werd een week of twee geleden ingehaald door een motor met een tekst op zijn jas, was iets van "blijf van je mobiel af".
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187416617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.

Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.

Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Waar heb je het in godsnaam over. Dat mensen niet kunnen rijden, eens. Maar het negeren van komt heel ergens anders vandaan. Van mij mogen ze die camera's overal toepassen bij rode kruizen, beboeten maar die idioten.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:28:19 #24
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_187416653
quote:
2 km lijkt me wat overdreven, maar er kan best een goede reden voor zijn die je niet meteen ziet. Rommel op de rijbaan, bijvoorbeeld. Vorig jaar zijn er 18 auto's van weginspecteurs van Rijkswaterstaat aangereden terwijl die inspecteurs bezig waren met het afhandelen van een incident. Da's meer dan 1 auto per 3 weken, wat toch best veel is voor opvallende auto's.

Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200m
pi_187417304
M'n auto netjes op een invalideplaats gezet (Met kaart, voor mijn vriendin) met geen mogelijkheid om er vooruit uit te rijden door de paaltjes die ervoor staan, om bij terugkomst een auto pal achter die van mij te zien staan. Gelukkig liep de mevrouw die daar geparkeerd had net weg en kon ik haar aanspreken. Ze had geen idee wat ze verkeerd gedaan had... 8)7
pi_187417460
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:

Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Ik rij 80% van de tijd in Duitsland, maar daar zie je vaak geen limiet, bord 120, 500 meter verder weer geen limiet. Limiet is dan vaak in verband met geluidsoverlast o.i.d.

Als je dat op een gegeven moment weet is er echt geen hond meer die gaat afremmen.

Een verlaging heeft alleen zin als de weg erop is aangepast.
Een 80 kilometer weg niet aanpassen maar alleen de vmax naar beneden bijstellen is natuurlijk ridicuul.
pi_187417469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.

Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.

Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Volledig mee eens. Echter een rood kruis blijft wel een no-go.....
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:47:55 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187417657
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Amen brother.
pi_187418876
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekeken :{
Benieuwd hoelang het duurt voordat ze daar eens flink gaan controleren
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.
pi_187418926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:28 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200m
Yep. Maar ook dan wordt een rijstrook niet kilometers van tevoren afgekruisd. Als er kruizen nodig zijn, kunnen ze altijd nog mobiele matrixborden inzetten. Maar dat is eigenlijk alleen bij geplande werkzaamheden.
pi_187419009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 13:08 schreef Light het volgende:

[..]

Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.
Yep.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 14 juni 2019 @ 15:09:25 #32
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187420300
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_187420556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?
Dat wordt het. Zelfde boetebedrag.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 14 juni 2019 @ 15:32:43 #34
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187420581
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:30 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat wordt het. Zelfde boetebedrag.
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_187421340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.

(Ben overigens wel van mening dat afkruizen best wat gedisciplineerder mag gebeuren...

Werd laatst door een plotseling rood kruis van de linkerbaan naar rechts verdreven. Iedereen volgde netjes. en een aantal seconden later veranderde het ineens in rechts afgekruisd en links open.

Op een andere dag werd plots de hele rijbaan afgekruisd. Geen waarschuwing of snelheidslimiet van tevoren. Seconden later verdwenen de kruizen weer...)
pi_187426236
Kijk bij mij in de buurt, verkeerslichten doen het niet en meteen ongelukken... Zelfde plek waar tijdje geleden ook filmpje was over vrachtwagen door rood ging. Welcome to Zaandam 😄

https://m.facebook.com/st(...)6&id=111828655539438
Facts don't care about your feelings
pi_187438639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk bij mij in de buurt, verkeerslichten doen het niet en meteen ongelukken... Zelfde plek waar tijdje geleden ook filmpje was over vrachtwagen door rood ging. Welcome to Zaandam 😄

https://m.facebook.com/st(...)6&id=111828655539438
Best wel bijzonder, op andere kruisingen zonder verkeerslichten gaat het toch ook niet zo vaak fout?
Kan goed zijn dat mensen die daar dagelijks rijden zich niet aan kunnen passen aan verandering, een andere reden zou ik echt niet weten.
Maar dan nog is het gewoon ronduit slecht en dom.
pi_187438711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:15 schreef vannelle het volgende:

[..]
een andere reden zou ik echt niet weten.
Welcome to Zaandam
pi_187444180
Snap die meter extra asfalt besparing niet om er fatsoenlijke 3 baans van te maken. Niet dat ik door een rood kruis rij. Maar god buitenlanders snappen er geen snars van en begrijpelijk. Dunne doorgetrokken streep en over uitvoegstroken rijden en dat is dan een baan
pi_187449498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:30 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.

(Ben overigens wel van mening dat afkruizen best wat gedisciplineerder mag gebeuren...

Werd laatst door een plotseling rood kruis van de linkerbaan naar rechts verdreven. Iedereen volgde netjes. en een aantal seconden later veranderde het ineens in rechts afgekruisd en links open.

Op een andere dag werd plots de hele rijbaan afgekruisd. Geen waarschuwing of snelheidslimiet van tevoren. Seconden later verdwenen de kruizen weer...)
Ach ik heb midden inde nacht rond 4 of 5 met geen hond op de weg behalve ikzelf ook wel eens zoiets gehad. Gewoon zo'n systeemcontroleur die zich te pletter verveelt.
pi_187450878
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak. :(

  zondag 16 juni 2019 @ 11:11:01 #42
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187450982
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak. :(

Cc’tje naar DHL!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_187450989
De A28 bij Zwolle is normaal 100km/u en is rijstrook 1 afgekruisd (in beide richtingen).
Als rijstrook 1 gebruikt mag worden zijn er borden actief met 80 (niet op de matrixen maar op die 'normale' electronische borden langs de weg).
Maar niemand rijdt dat daar. Ik vraag me ook af of dat eigenlijk wel klopt, 80 is daar wel heel erg langzaam.
pi_187451094
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:33 schreef funnywell het volgende:
Snap die meter extra asfalt besparing niet om er fatsoenlijke 3 baans van te maken. Niet dat ik door een rood kruis rij. Maar god buitenlanders snappen er geen snars van en begrijpelijk. Dunne doorgetrokken streep en over uitvoegstroken rijden en dat is dan een baan
Niet alleen buitenlanders. 99.3% van de weggebruikers snapt er niks van. Het blijft allemaal stoïcijns op rijstrook 2 hangen.
pi_187472368
Irritant zijn de mensen die 110 rijden als je 100 mag, dan mag je 120 en bkijven ze 110 rijden op de linkerbaan :r
pi_187472452
Als je de afrit genomen hebt, doe dan even je knipperlicht uit. :{

Net zowat een auto geraakt, omdat die met knipperlicht naar rechts de rotonde opreed, maar dus niet de rotonde verliet, echt jong. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker maandag 17 juni 2019 @ 22:50:28 #47
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187477327
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak. :(

Je geluid doet het niet :P
Tevens -purist.
pi_187477574
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:01 schreef Jantje2k het volgende:
Irritant zijn de mensen die 110 rijden als je 100 mag, dan mag je 120 en bkijven ze 110 rijden op de linkerbaan :r
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.
.
  maandag 17 juni 2019 @ 23:04:44 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187477622
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.
Ga dan gewoon naar rechts :Y)

Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlaging :') Moeilijk he gas los........
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187477677
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je geluid doet het niet :P
Ik zal hem terug naar AliExpress sturen....
  Spellchecker maandag 17 juni 2019 @ 23:10:23 #51
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187477730
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ga dan gewoon naar rechts :Y)

Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlaging :') Moeilijk he gas los........
Totdat je een vrachtwagen nadert op jouw strook natuurlijk, dan kunnen ze het gas ineens wel vinden :')
quote:
99s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:07 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik zal hem terug naar AliExpress sturen....
Laat ze je dan maar meteen een nieuwe opsturen, waarbij het geluid het met terugwerkende kracht doet.
Tevens -purist.
pi_187477940
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ga dan gewoon naar rechts :Y)

Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlaging :') Moeilijk he gas los........
Soms gaat het dus niet, omdat dan die klojo rechts gas geeft.
.
pi_187481633
Ik weet niet of hier weleens over geklaagd is al, maar ik heb het zeer regelmatig dat ik op mijn snorscooter voorrang heb op een rotonde en dat auto's dan nog snel keihard gas geven zodra ze je aan zien komen... Ik heb al met regelmaat bijna een ongeluk gehad. :{

Het is net alsof ze een hekel aan snorscooters hebben en het op die manier uit proberen te dragen. _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2019 10:15:25 ]
pi_187482886
Wat wel mooi is zijn die bumberpklevers in van die eco hokjes druk gebarend etc.
Ik KAN niet harder dan diegene voor me, en kan ook niet naar rechts als daar een vrachtwagen zit.

Maar als ik dan naar rechts ga en het gas ff aantik, komt het hokje pas na een paar honderd meter voorbij (als ik geen zin heb om door te rijden). Met het gezicht strak naar voren :')
pi_187483070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:01 schreef J.Caesar het volgende:
Wat wel mooi is zijn die bumberpklevers in van die eco hokjes druk gebarend etc.
Ik KAN niet harder dan diegene voor me, en kan ook niet naar rechts als daar een vrachtwagen zit.

Maar als ik dan naar rechts ga en het gas ff aantik, komt het hokje pas na een paar honderd meter voorbij (als ik geen zin heb om door te rijden). Met het gezicht strak naar voren :')
mensen die links plakken en pas gas geven als ze dan eindelijk naar rechts optiefen om 'terug te pakken'
pi_187483492
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:13 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

mensen die links plakken en pas gas geven als ze dan eindelijk naar rechts optiefen om 'terug te pakken'
Chef, ik rijd Vmax+30 op de snelweg. Als ik niet kan inhalen omdat er iemand voor me zit is dat geen plakken.
pi_187483614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:47 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Chef, ik rijd Vmax+30 op de snelweg. Als ik niet kan inhalen omdat er iemand voor me zit is dat geen plakken.
oke, je overtreedt dus ook nog de vmax. Naast onnodig links rijden (als je niet kan inhalen hoor je naar rechts te gaan) en op rechts gas bij geven om iemand 'terug te pakken'. Ohja ook nog proberen te intimideren.

Goed bezig
pi_187483858
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ga dan gewoon naar rechts :Y)

Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlaging :') Moeilijk he gas los........
Invoegen met een gangetje van 70, waardoor ik in moet gaan halen en dan als ik in haalt vinden 'ze' ineens het gaspedaal en gaat met snelheid maken. :r
pi_187483896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:01 schreef J.Caesar het volgende:
Wat wel mooi is zijn die bumberpklevers in van die eco hokjes druk gebarend etc.
Ik KAN niet harder dan diegene voor me, en kan ook niet naar rechts als daar een vrachtwagen zit.

Maar als ik dan naar rechts ga en het gas ff aantik, komt het hokje pas na een paar honderd meter voorbij (als ik geen zin heb om door te rijden). Met het gezicht strak naar voren :')
Ja dat :')
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:39:42 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187484419
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:53 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

oke, je overtreedt dus ook nog de vmax. Naast onnodig links rijden (als je niet kan inhalen hoor je naar rechts te gaan) en op rechts gas bij geven om iemand 'terug te pakken'. Ohja ook nog proberen te intimideren.

Goed bezig
Hij schrijft toch duidelijk dat er rechts een vrachtwagen zit?
Als je in een treintje links zit dan betekent dat vaak dat er rechts geen mogelijkheid is, tenzij je je voorganger via de rechter- of middenbaan wilt inhalen, en dat is volgens mij ook niet de bedoeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187484456
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij schrijft toch duidelijk dat er rechts een vrachtwagen zit?
Als je in een treintje links zit dan betekent dat vaak dat er rechts geen mogelijkheid is, tenzij je je voorganger via de rechter- of middenbaan wilt inhalen, en dat is volgens mij ook niet de bedoeling.
Het lijkt mij sterk dat de voorganger plotseling langzaam de vrachtwagen voorbij gaat. Dat is van tevoren in te schatten. Daarna naar rechts gaan en gas bij geven om je achterliggende collegachauffeur te irriteren en intimideren slaat natuurlijk verder helemaal nergens op.
pi_187485249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:41 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat de voorganger plotseling langzaam de vrachtwagen voorbij gaat. Dat is van tevoren in te schatten. Daarna naar rechts gaan en gas bij geven om je achterliggende collegachauffeur te irriteren en intimideren slaat natuurlijk verder helemaal nergens op.
Je hebt in ieder geval een rijke fantasie.

Je hebt nooit meerdere vrachtwagens of langzamer verkeer op de rechterbaan gezien?
Als je dan links zit er er rijdt een auto of vrachtwagen voor je, wat doe jij dan?

En intimideren? Waar heb je dat uit opgemerkt?
Als ik mijn tempomat terugzet naar de ingestelde waarde, en deze versnelt sneller dan het ecohokje, ben ik intimiderend? Tof ^O^
Door deze denkwijze kan ik me wel voorstellen dat veel mensen zich geintimeerd voelen dan, en niet alleen in het verkeer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2019 14:42:09 ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:23:57 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187485958
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:41 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat de voorganger plotseling langzaam de vrachtwagen voorbij gaat. Dat is van tevoren in te schatten. Daarna naar rechts gaan en gas bij geven om je achterliggende collegachauffeur te irriteren en intimideren slaat natuurlijk verder helemaal nergens op.
Vrachtwagens 80-90 en dan zo'n bejaarde die met 100-110 inhaalt (waar je 120 mag), en jij doet alsof dat een uitzonderlijke situatie is in NL...

Als je daar dan achter die bejaarde zit kun je weinig hè.
Als er dan vervolgens zo'n leaselul in een ecohok achter je zit te douwen krijgt hij van mij ook te zien wat mijn 200 pk wel kan en zijn ecohok niet, zodra die bejaarde klaar is op de linkerbaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187486212
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vrachtwagens 80-90 en dan zo'n bejaarde die met 100-110 inhaalt (waar je 120 mag), en jij doet alsof dat een uitzonderlijke situatie is in NL...
In het geheel geen uitzonderlijke situatie. Daarom vooraf goed te herkennen en op in te spelen.

quote:
Als je daar dan achter die bejaarde zit kun je weinig hè.
Als er dan vervolgens zo'n leaselul in een ecohok achter je zit te douwen krijgt hij van mij ook te zien wat mijn 200 pk wel kan en zijn ecohok niet, zodra die bejaarde klaar is op de linkerbaan.
- knip, op de man, niet doen, lees de topicpointer en doe er wat mee -

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 19-06-2019 12:20:22 ]
pi_187486264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:40 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval een rijke fantasie.

Je hebt nooit meerdere vrachtwagens of langzamer verkeer op de rechterbaan gezien?
Als je dan links zit er er rijdt een auto of vrachtwagen voor je, wat doe jij dan?

En intimideren? Waar heb je dat uit opgemerkt?
Als ik mijn tempomat terugzet naar de ingestelde waarde, en deze versnelt sneller dan het ecohokje, ben ik intimiderend? Tof ^O^
Door deze denkwijze kan ik me wel voorstellen dat veel mensen zich geintimeerd voelen dan, en niet alleen in het verkeer.
Die komen uit de lucht vallen zeker, die bejaarden en vrachtwagens.

Verder: ecohokje, leaselullen, tempomat. Er is nogal wat compensatie nodig om dit sneue gedrag goed te praten :D
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:09:46 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187491698
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:39 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

In het geheel geen uitzonderlijke situatie. Daarom vooraf goed te herkennen en op in te spelen.
[..]

Zo zo zo, het zit wel diep of niet. Wel sneue reactie overigens, had dit niet van jou verwacht maar mogelijk heeft je 19 jarige zoontje het account gehackt
Ik heb 2 zoons en ze zijn geen van beiden 19.

En ja, als er de hele tijd zo'n kutpuber in een golfje achter me zit te duwen terwijl ik ook geen kant op kan dan zorg ik wel dat ik weg ben zodra dat kan, al was het alleen al om te voorkomen dat die kutpuber me niet op een normale manier voorbij kan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:22:36 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187500494
Beetje knippie plakkie gedaan, topicpointer staat er niet voor de sier; lezen en er wat mee doen, en dan bedoel ik niet je reet mee afvegen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:29:47 #68
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_187518373
Als ik naar mijn werk rij moet ik altijd een hele drukke afslag nemen, waar een lange rij op staat. De snelweg zelf is echter altijd vrij. Je hebt dus altijd een aantal mensen die op de snelweg zelf die hele rij voorbij knallen en dan op het allerallerallerlaatste moment hun auto nog de afslag op proppen tussen de file in.

Als ik terug naar huis rij, is er een punt waar het andersom is. Daar is ook altijd een drukke afrit, terwijl ik op de vrije snelweg moet blijven rijden. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik moet remmen voor mensen die die rij voorbij geknald zijn, op het allerlaatste moment ertussen proppen maar nog half uitsteken of er überhaupt niet tussen gelaten worden waardoor ze de doorgaande weg volledig blokkeren.

Nou zit ik altijd heel erg relaxed achter het stuur en er zijn maar heel erg weinig dingen waar ik me druk om maak in het verkeer, maar dit is er wel eentje van. Ik twijfel altijd heel erg om in dit geval een tokkie te worden en die gaten dicht te rijden, maar ik zie de andere kant 's middags als ik terug naar huis rij en dat is dus niet bepaald ongevaarlijk.....
pi_187519134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb 2 zoons en ze zijn geen van beiden 19.

En ja, als er de hele tijd zo'n kutpuber in een golfje achter me zit te duwen terwijl ik ook geen kant op kan dan zorg ik wel dat ik weg ben zodra dat kan, al was het alleen al om te voorkomen dat die kutpuber me niet op een normale manier voorbij kan komen.
Je kunt je er druk over maken, maar misschien is het verstandiger om niet toe te geven aan je gevoelens. Wat heeft het voor zin om het gas te vloeren zodat je bumperklever je niet in kan halen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_187519360
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je kunt je er druk over maken, maar misschien is het verstandiger om niet toe te geven aan je gevoelens. Wat heeft het voor zin om het gas te vloeren zodat je bumperklever je niet in kan halen?
Mwah, als ik iemand in wil halen die traag rijdt en ik word daardoor gekleefd, dan is het wel leuk om even gas in te trappen zodat die klever ook begrijpt dat je het irritant vond. Of gewoon om te kijken wie er harder wil rijden :P
Facts don't care about your feelings
pi_187527447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik naar mijn werk rij moet ik altijd een hele drukke afslag nemen, waar een lange rij op staat. De snelweg zelf is echter altijd vrij. Je hebt dus altijd een aantal mensen die op de snelweg zelf die hele rij voorbij knallen en dan op het allerallerallerlaatste moment hun auto nog de afslag op proppen tussen de file in.

Als ik terug naar huis rij, is er een punt waar het andersom is. Daar is ook altijd een drukke afrit, terwijl ik op de vrije snelweg moet blijven rijden. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik moet remmen voor mensen die die rij voorbij geknald zijn, op het allerlaatste moment ertussen proppen maar nog half uitsteken of er überhaupt niet tussen gelaten worden waardoor ze de doorgaande weg volledig blokkeren.

Nou zit ik altijd heel erg relaxed achter het stuur en er zijn maar heel erg weinig dingen waar ik me druk om maak in het verkeer, maar dit is er wel eentje van. Ik twijfel altijd heel erg om in dit geval een tokkie te worden en die gaten dicht te rijden, maar ik zie de andere kant 's middags als ik terug naar huis rij en dat is dus niet bepaald ongevaarlijk.....
Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.

Vandaag ook zo’n invoeger die met zijn kofferbak nog op de gewone rijbaan bleef staan. Kut die erachter reed gaat eerst remmen en toen ik ongeveer links naast haar was kwam ze plotseling mijn rijstrook op 8)7

Overigens reed ik zelf van de week rood kruis. Kwam zo de invoegstrook op, rechterstrook van de snelweg afgekruist. Dan kun je in feite niet meer invoegen, maar dat was hier geen optie.

De oorzaak (pechgeval) stond overigens nog ergens voor de invoegstrook, dus geen gevaar maar wel kans op 300+ boete tegenwoordig.
.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:33:49 #72
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187527624
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.
Ik vind het een beetje ver gaan om maar gewoon geen veilige afstand te houden om te voorkomen dat een of andere aso hem er tussen gooit.
Ok stelletje hokboeren
pi_187527677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje ver gaan om maar gewoon geen veilige afstand te houden om te voorkomen dat een of andere aso hem er tussen gooit.
Hoezo, ze staan stil of stapvoets
.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:39:11 #74
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187527734
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:36 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoezo, ze staan stil of stapvoets
Ok, daar heb jij natuurlijk gelijk in. Even niet over nagedacht, excuus :)
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:51:38 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187527949
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je kunt je er druk over maken, maar misschien is het verstandiger om niet toe te geven aan je gevoelens. Wat heeft het voor zin om het gas te vloeren zodat je bumperklever je niet in kan halen?
Ten eerste maak ik me niet druk, ten tweede hoef ik het gas niet te vloeren, ten derde vertrek ik asap naar de rechterbaan, dus als hij wil inhalen dan kan dat prima.

Ik ben echter wel zo snel weg dat hij me niet al kan inhalen terwijl ik nog niet eens volledig op de andere baan zit, en dat lijkt me met dat soort figuren wel zo veilig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:55:42 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187528034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik naar mijn werk rij moet ik altijd een hele drukke afslag nemen, waar een lange rij op staat. De snelweg zelf is echter altijd vrij. Je hebt dus altijd een aantal mensen die op de snelweg zelf die hele rij voorbij knallen en dan op het allerallerallerlaatste moment hun auto nog de afslag op proppen tussen de file in.

Als ik terug naar huis rij, is er een punt waar het andersom is. Daar is ook altijd een drukke afrit, terwijl ik op de vrije snelweg moet blijven rijden. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik moet remmen voor mensen die die rij voorbij geknald zijn, op het allerlaatste moment ertussen proppen maar nog half uitsteken of er überhaupt niet tussen gelaten worden waardoor ze de doorgaande weg volledig blokkeren.

Nou zit ik altijd heel erg relaxed achter het stuur en er zijn maar heel erg weinig dingen waar ik me druk om maak in het verkeer, maar dit is er wel eentje van. Ik twijfel altijd heel erg om in dit geval een tokkie te worden en die gaten dicht te rijden, maar ik zie de andere kant 's middags als ik terug naar huis rij en dat is dus niet bepaald ongevaarlijk.....
A1-A30 is ook zo'n situatie, en dan van die figuren die vlak voor het einde van de afrit stil gaan staan op de weg omdat ze de afrit moeten hebben.
Joehoe, de afrit staat stil, de snelweg rijdt 50 of 70, en dan ga je daar stilstaan... gevaar op de weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187528376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

A1-A30 is ook zo'n situatie, en dan van die figuren die vlak voor het einde van de afrit stil gaan staan op de weg omdat ze de afrit moeten hebben.
Joehoe, de afrit staat stil, de snelweg rijdt 50 of 70, en dan ga je daar stilstaan... gevaar op de weg.
Nee, op de vluchtstrook gaan staan is geen gevaar?
sig verwijderd door FA
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:18:45 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187528447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:14 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Nee, op de vluchtstrook gaan staan is geen gevaar?
?
De vluchtstrook is daar spitsstrook.
Er is dus geen vluchtstrook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187538770
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.

Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:20:48 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187538972
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
Ik ook, zo ongeveer een file om in te voegen, maar nog een dubbele lijn dus ze mogen nog niet invoegen, maar door die ruimte te laten weten ze al wel dat ze zo rustig kunnen invoegen, duikt er weer iemand van de linkerbaan in dat gat.... ja, joehoe... die hele file die er op dat moment staat komt door het invoegen en door al die figuren die na het invoegen DIRECT naar de linkerbaan moeten, terwijl het 500 meter verder weer gewoon rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187541356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
Tja ik blijf echt zo lang mogelijk links op dezelfde snelheid rijden en dan tegen het einde invoegen. Anders schieten er nog 3 langs van achter mij.
.
pi_187555956
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja ik blijf echt zo lang mogelijk links op dezelfde snelheid rijden en dan tegen het einde invoegen. Anders schieten er nog 3 langs van achter mij.
Gut, wat erg.
Als je je maar bedenkt dat als ik jou de kans heb gegeven dat dat een gemiste kans was als jouw strook asfalt ophoudt.
  zondag 23 juni 2019 @ 13:11:52 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187563093
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..

Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..

Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.

Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.

Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn? |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187564908
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..

Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..

En daar gaat het dus vaak mis. Dan heb je dat volk dat vol gas doordendert en dan vlak voor het einde van de rijstrook in de ankers gaat en zich er dan tussen wil wurmen.

Vanmiddag even mot gehad met een Duitse die raar aan het rijden was. Ik rij op de cruisecontrol, ga haar voorbij, ga weer netjes naar rechts. In de verte een auto met caravan die langzamer rijdt dan ik. Gaat die muts mij weer inhalen. Op zich prima, ze rijdt zo hard dat ze mij voorbij kan, ik achter haar weer naar links kan om die caravan voorbij te gaan. Echter, op het moment dat ze naast mij rijdt, laat ze haar gas los en gaat ze dezelfde snelheid rijden als ik waarbij ze heel gezellig aan het kletsen is met haar autogenoten. Om niet klem gezet te worden achter die caravan heb ik een dot gas gegeven en voor haar weer naar links gegaan. Dat vond ze niet goed. Geknipper met lichten, claxon, middelvinger alles :')
A mind with a heart of it's own
  zondag 23 juni 2019 @ 16:34:57 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187566014
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:28 schreef DrMarten het volgende:

[..]

En daar gaat het dus vaak mis. Dan heb je dat volk dat vol gas doordendert en dan vlak voor het einde van de rijstrook in de ankers gaat en zich er dan tussen wil wurmen.

Vanmiddag even mot gehad met een Duitse die raar aan het rijden was. Ik rij op de cruisecontrol, ga haar voorbij, ga weer netjes naar rechts. In de verte een auto met caravan die langzamer rijdt dan ik. Gaat die muts mij weer inhalen. Op zich prima, ze rijdt zo hard dat ze mij voorbij kan, ik achter haar weer naar links kan om die caravan voorbij te gaan. Echter, op het moment dat ze naast mij rijdt, laat ze haar gas los en gaat ze dezelfde snelheid rijden als ik waarbij ze heel gezellig aan het kletsen is met haar autogenoten. Om niet klem gezet te worden achter die caravan heb ik een dot gas gegeven en voor haar weer naar links gegaan. Dat vond ze niet goed. Geknipper met lichten, claxon, middelvinger alles :')
Ja, of je hebt van die figuren die 600 meter van te voren een gaatje laten, en als je daar dan niet meteen induikt maar ernaast blijft rijden om te voorkomen dat haast&co achter je nog even 550m. doorstampen om nog 10 hele auto's te kunnen schaken tot ergernis en irritatie van alles en iedereen, de deur weer dichtflikkeren, waardoor je alsnog naar voren moet rijden op zoek naar een welwillende medeweggebruiker die het wél snapt.
Iedereen vindt jou dan weer een tokkie, maar de ekte droplul rijdt dan een stukkie achter hen.

Gewoon snelheid aanpassen en relaxed invoegen OM EN OM.
Ik laat er altjd eentje tussen, en als ik zie dat er zo'n goochem langs komt vliegen die er nog even bij wil, heeft 'ie pech; iedereen moet geduld hebben, dus jij ook, al heb je 12 middelvingers, kun je schelden vloeken en tieren in 5 talen en bijt je de stukken uit je airbag, je gaat hem er echt niet tussen krijgen :W

En dat gekeuvel in auto's is niet per definitie 'des vrouws', maar ik zie wel vaak dat vrouwspersonen die met meerdere specimen in een hok zitten het heel druk hebben met communiceren. En kids in een auto is ook altijd even oppassen; dan zijn bestuurders ook nogal eens afgeleid.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187569783
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..

Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..

Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.

Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.

Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn? |:(
Dan vergeet je toch een paar dingen zoals bijvoorbeeld het bord "ritsen vanaf hier".
Je bent echt niet verplicht om door te rijden tot het verdrijvingsvlak.
En daarnaast ben je ook nog eens verplicht zo veel mogelijk rechts te rijden dus als je niet sneller kunt door een voorligger of zo (en je weet dat er een rijstrook af gaat) heeft het totaal geen nut om links te blijven rijden ondanks dat je een plekje aangeboden krijgt.

Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn? |:(
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 20:40:02 #87
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_187569812
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..

Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..

Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.

Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.

Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn? |:(
Lees de topicpointer nog eens goed
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_187569818
Warm he :D
Het is te merken in het verkeer. Verhitte koppies :+
pi_187575058
Gisternacht heerlijk kunnen doorrijden in Duitsland.
500 kilometer in 2 uur en 20 minuten.

En dan dit zien gebeuren:
https://www.donaukurier.d(...)er-fluechtet-zu-Fuss;art64745,4226178

Sommige mensen.....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2019 06:39:41 ]
pi_187597801
Het lijkt wel alsof het al remmend wisselen van strook weer aan populariteit wint. Wat een fucking hinderlijke en vaak gevaarlijke manoeuvre is dat zeg...
pi_187612973
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 06:39 schreef J.Caesar het volgende:
Gisternacht heerlijk kunnen doorrijden in Duitsland.
500 kilometer in 2 uur en 20 minuten.

En dan dit zien gebeuren:
https://www.donaukurier.d(...)er-fluechtet-zu-Fuss;art64745,4226178

Sommige mensen.....
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
  woensdag 26 juni 2019 @ 12:23:57 #92
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_187614803
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
Ja echt he. Ben vorig jaar naar Denemarken gereden. Ik heb zo'n hekel aan dat woord gekregen. Hamburg was een drama :|W
pi_187616286
quote:
19s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja echt he. Ben vorig jaar naar Denemarken gereden. Ik heb zo'n hekel aan dat woord gekregen. Hamburg was een drama :|W
Tegenwoordig kan je beter op de Nederlandse wegen rijden dan op de Duitse lijkt het wel. In Nederland is het vaak 100 km/h, maar dat is het in Duitsland ook steeds vaker, maar dan heb je ook nog eens de tientallen baustelles die je in Nederland veel minder hebt.
pi_187617257
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 10:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
Klopt.
Midden in de nacht rijden is de enige oplossing.
Baustelle heb je toch, maar daarna is het leeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2019 15:27:39 ]
  donderdag 27 juni 2019 @ 19:54:49 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187636423
Caravan- en camper tyfus vanmiddag, blijf alsjeblieft lekker achter een vrachtwagen hangen met dat kutding :r

Al een paar keer gehad dat vrachtverkeer een kudde van die lelijke koelkasten moest gaan inhalen om dat ze standaard ineens allemaal 80 op de teller gaan rijden. Dat is natuurlijk 75 - 80 in het echie, en kuddes vrachtwagens willen lekker 84 rollen.

Wat een ellende; elk jaar hetzelfde gezeik met dat kutvolk :{ ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187636764
Onervaren caravan rijders dan. Iedere idoot weet toch dat je 90 mag met een caravan/aanhanger
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:24:38 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187639406
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Onervaren caravan rijders dan. Iedere idoot weet toch dat je 90 mag met een caravan/aanhanger
Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..

Kneuzen :{w .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187643265
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..

Kneuzen :{w .
_O_
pi_187644766
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
Caravan- en camper tyfus vanmiddag, blijf alsjeblieft lekker achter een vrachtwagen hangen met dat kutding :r

Al een paar keer gehad dat vrachtverkeer een kudde van die lelijke koelkasten moest gaan inhalen om dat ze standaard ineens allemaal 80 op de teller gaan rijden. Dat is natuurlijk 75 - 80 in het echie, en kuddes vrachtwagens willen lekker 84 rollen.

Wat een ellende; elk jaar hetzelfde gezeik met dat kutvolk :{ ;(
+1
Facts don't care about your feelings
pi_187652806
Vanavond geen irritatie bij mij, maar bij een auto voor me. Er stond een lange file en er kwam een Range Rover over de vluchtstrook aangereden. De meneer ergens voor mij was daar kennelijk niet van gediend en gooide z’n auto ervoor. Toen bleken het twee Range Rovers te zijn met allebei blauwe zwaailichten aan. :')

Weet iemand trouwens welke dienst/eenheid/watdanook er in ons land met die Range Rovers rijdt?
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 21:10:51 #101
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_187653052
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..

Kneuzen :{w .
Wat een aannames en een woede
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_187653721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:59 schreef itchycoo het volgende:
Vanavond geen irritatie bij mij, maar bij een auto voor me. Er stond een lange file en er kwam een Range Rover over de vluchtstrook aangereden. De meneer ergens voor mij was daar kennelijk niet van gediend en gooide z’n auto ervoor. Toen bleken het twee Range Rovers te zijn met allebei blauwe zwaailichten aan. :')

Hoop dat ie daar een boete voor krijgt. Snap die mensen niet die hun auto zo ervoor gaan gooien. Ja over de vluchtstrook rijden mag niet, maar je bent zelf geen politie dus moet je het recht niet in eigen hand nemen. Door zo'n actie rij je immers zelf ook op de vluchtstrook dus mag je net zo'n hoge boete krijgen. En als je zwaailichten niet ziet ben je helemaal scheel.
Facts don't care about your feelings
pi_187654012
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoop dat ie daar een boete voor krijgt. Snap die mensen niet die hun auto zo ervoor gaan gooien. Ja over de vluchtstrook rijden mag niet, maar je bent zelf geen politie dus moet je het recht niet in eigen hand nemen. Door zo'n actie rij je immers zelf ook op de vluchtstrook dus mag je net zo'n hoge boete krijgen. En als je zwaailichten niet ziet ben je helemaal scheel.
Ja, ik snap de frustratie als een zot even de file denkt te skippen, maar je weet eigenlijk nooit zeker waarom iemand het doet (bijv. een arts onderweg naar het ongeval), dus dan maar laten gaan. :)
Overigens moet ik wel zeggen dat de blauwe lichten aan de voorkant van die Range Rover niet heel goed te zien waren, hele kleine lampjes, voornamelijk geïntegreerd in de bumper. Nadat ze die vent voorbij waren, deden ze ook maar de sirene aan :P
pi_187656202
Daar had ik vandaag ook last van. Ik word ook niet blij als mensen de file via de vluchtstrook gaan inhalen maar doe er nooit wat tegen. Vandaag op de terugweg van Noorwegen werd ik in Duitsland over de vluchtstrook ingehaald door een Golfje wat minimaal 130km/h reed. Er was niet eens file :'(

Maar bij Bremen kreeg ik problemen met mijn remmen, waardoor ik uit de file de vluchtstrook opging met alarmlichten aan. Ik had al snel een gezonden dat bij de volgende afslag een Mercedes bedrijfswagen dealer zat (in Bremen kan dat niet missen natuurlijk), dus ik ging rustig via de vluchtstrook met alarmlichten aan de file voorbij die wat trager reed. Nou vond een trucker dat niet kunnen dus die ging naar rechts toe (kon er gelukkig voorbij) en daarna ging 'ie toeteren :') Terwijl je de remmen van mijn bus echt wel FLINK hoorde piepen en aanlopen. Bleek dat een blokje compleet op was (tot voor kort remde hij gewoon prima overigens).
pi_187667807
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:59 schreef itchycoo het volgende:

Weet iemand trouwens welke dienst/eenheid/watdanook er in ons land met die Range Rovers rijdt?
Kmar?
  zaterdag 29 juni 2019 @ 20:34:54 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187670140
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187675125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
AIVD?
AIVD is een opsporingsdienst, die doen niet aan activiteiten waarvoor een voorrangsvoertuig vereist is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 30 juni 2019 @ 07:06:08 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187675129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:59 schreef itchycoo het volgende:
Vanavond geen irritatie bij mij, maar bij een auto voor me. Er stond een lange file en er kwam een Range Rover over de vluchtstrook aangereden. De meneer ergens voor mij was daar kennelijk niet van gediend en gooide z’n auto ervoor. Toen bleken het twee Range Rovers te zijn met allebei blauwe zwaailichten aan. :')

Weet iemand trouwens welke dienst/eenheid/watdanook er in ons land met die Range Rovers rijdt?
DSI?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187679020
Nog een poging: AT?
  zondag 30 juni 2019 @ 14:35:48 #111
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_187679998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:59 schreef itchycoo het volgende:
Vanavond geen irritatie bij mij, maar bij een auto voor me. Er stond een lange file en er kwam een Range Rover over de vluchtstrook aangereden. De meneer ergens voor mij was daar kennelijk niet van gediend en gooide z’n auto ervoor. Toen bleken het twee Range Rovers te zijn met allebei blauwe zwaailichten aan. :')
Ik denk dan aan het gesprek wat zo'n kerel dan 's-avonds met z'n vrouw heeft . " Ja schatje, ik kon toch ook niet weten dat er politie in die auto's zat, ik dacht dat er een paar patsers met een grotere auto dan ik aso aso aan het doen waren" ofzo _O- _O- _O-
pi_187684947
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 14:35 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ik denk dan aan het gesprek wat zo'n kerel dan 's-avonds met z'n vrouw heeft . " Ja schatje, ik kon toch ook niet weten dat er politie in die auto's zat, ik dacht dat er een paar patsers met een grotere auto dan ik aso aso aan het doen waren" ofzo _O- _O- _O-
Hij reed in een BMW dus zou best kunnen :P
pi_187688386
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 18:18 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Hij reed in een BMW dus zou best kunnen :P
Had ik niet verwacht van BMW rijders, meestal zijn dat van die types in nietszeggende auto's die ook even de wijsneus willen uithangen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook steeds meer slechte bestuurders in BMW's zie. Vroeger had ik nog een beetje respect voor de gemiddelde BMW rijder.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 4 juli 2019 @ 00:58:10 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187745026
Net ritje IJmuiden - midden Limburg net als elke dag de afgelopen 2 weken.

A2 was clean as a whistle itt tot alle voorgaande dagen waren er geen werkzaamheden, A15 primadeluxe, alles relaxed 120 op de cc, maar bij Nijmegen de A73 op had ik bingo met een breedte transportje van een meter of 8 met een stelletje asociale begeleiders die het verrekten om vluchtstroken en in- en uitvoegers erbij te pakken zodat het verkeer erlangs kon op sommige punten, ze reden met 5 auto's op 2 transporten, kans genoeg om er eentje vooruit te laten scouten voor borden en rommel in de berm, maar nee hoor, gewoon als een stelletje zombies de boel dicht houden.. er waren er al een paar over de vluchtstrook geknald, en bij de A77 uitvoeger was ik er ook klaar mee.. en doewie :W

Ik heb alle begrip voor die mensen, sterker nog; ik heb die papieren ook gehad (nog, maar verlopen) en dat werk ook gedaan, hetzij in een iets andere vorm. Ik heb daardoor ook best begrip en geduld als ik ze tegenkom, maar ze hebben mogelijkheden genoeg om verkeer erachter langs te laten, desnoods één voor één, maar als je dat niet doet en je hebt gewoon poep, ja, dan is de automobilist er ook een keer klaar mee..

Ga geen 60 kilometer van mijn 2 uur durende rit in het donker 70km/u achter die knipper orgie rijden, en als zij geen neuk geven, doe ik het ook niet.

Owja, en mochten ze meelezen;

dat knoppie met dat maantje op je controller, is de nachtstand, dat scheelt een hoop hoofdpijn en epileptische aanvallen achter je :( :{w

Stelletje amateurs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187748229
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:58 schreef Sounddragon het volgende:
Net ritje IJmuiden - midden Limburg net als elke dag de afgelopen 2 weken.

A2 was clean as a whistle itt tot alle voorgaande dagen waren er geen werkzaamheden, A15 primadeluxe, alles relaxed 120 op de cc, maar bij Nijmegen de A73 op had ik bingo met een breedte transportje van een meter of 8 met een stelletje asociale begeleiders die het verrekten om vluchtstroken en in- en uitvoegers erbij te pakken zodat het verkeer erlangs kon op sommige punten, ze reden met 5 auto's op 2 transporten, kans genoeg om er eentje vooruit te laten scouten voor borden en rommel in de berm, maar nee hoor, gewoon als een stelletje zombies de boel dicht houden.. er waren er al een paar over de vluchtstrook geknald, en bij de A77 uitvoeger was ik er ook klaar mee.. en doewie :W

Ik heb alle begrip voor die mensen, sterker nog; ik heb die papieren ook gehad (nog, maar verlopen) en dat werk ook gedaan, hetzij in een iets andere vorm. Ik heb daardoor ook best begrip en geduld als ik ze tegenkom, maar ze hebben mogelijkheden genoeg om verkeer erachter langs te laten, desnoods één voor één, maar als je dat niet doet en je hebt gewoon poep, ja, dan is de automobilist er ook een keer klaar mee..

Ga geen 60 kilometer van mijn 2 uur durende rit in het donker 70km/u achter die knipper orgie rijden, en als zij geen neuk geven, doe ik het ook niet.

Owja, en mochten ze meelezen;

dat knoppie met dat maantje op je controller, is de nachtstand, dat scheelt een hoop hoofdpijn en epileptische aanvallen achter je :( :{w

Stelletje amateurs.
Vergelijkbare klacht maar dan over trekkers. Reed vorige week over een 80km weg met 2 uitwijkplaatsen voor trekkers, maar die tuft die lul rustig met 30 op de teller voorbij met een stuk of 30 auto's in zijn kielzog :{
Ze zijn hier een andere weg aan het herinrichten en daar staat dan bij dat er interactieve uitwijkplekken voor trekkers komen met melding wanneer ze weer veilig op kunnen trekken enzo. Hardstikke mooi natuurlijk, maar dan moeten ze er wel gebruik van maken. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaalt dat een trekker even aan de kant ging om het snellere verkeer voorbij te laten.
A mind with a heart of it's own
pi_187748329
Ik zag vanochtend een kleine Kia rijden met ingeklapte spiegels. :')
Dus spiegels zijn overbodige accessoires?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187748539
Gisteren naar huis, een ongeluk op de baan van Breda naar Gorinchem. Dat is al erg genoeg voor de betrokkenen en voor de mensen die daar in de file staan (10+ km meen ik). Alle hulpdiensten uitgerukt, flink wat schade en geschrokken mensen. Maar dan nog heb je van die figuren die het mateloos interessant vinden om hun camera te pakken en te filmen terwijl ze op de andere weghelft zitten (Gorinchem naar Breda). Achterlijke ramptoeristen zijn het :r :r :r
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 4 juli 2019 @ 12:04:38 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187748603
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag vanochtend een kleine Kia rijden met ingeklapte spiegels. :')
Dus spiegels zijn overbodige accessoires?
Als je dat niet merkt voordat je je eigen straat uit bent, mag je inderdaad je rijbewijs wel inleveren ja :Y
Don't let my username fool you...
  Spellchecker donderdag 4 juli 2019 @ 15:10:42 #119
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187751362
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag vanochtend een kleine Kia rijden met ingeklapte spiegels. :')
Dus spiegels zijn overbodige accessoires?
Ach, dat is niks vergeleken bij die hele volksstammen die hun richtingaanwijzer als overbodige accessoire beschouwen...
Tevens -purist.
  donderdag 4 juli 2019 @ 16:52:15 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187752900
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Vergelijkbare klacht maar dan over trekkers. Reed vorige week over een 80km weg met 2 uitwijkplaatsen voor trekkers, maar die tuft die lul rustig met 30 op de teller voorbij met een stuk of 30 auto's in zijn kielzog :{
Ze zijn hier een andere weg aan het herinrichten en daar staat dan bij dat er interactieve uitwijkplekken voor trekkers komen met melding wanneer ze weer veilig op kunnen trekken enzo. Hardstikke mooi natuurlijk, maar dan moeten ze er wel gebruik van maken. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaalt dat een trekker even aan de kant ging om het snellere verkeer voorbij te laten.
Met de kraan deed ik wel eens een rondje extra op de rotonde, maar de meesten geven idd geen neuk.
En als het spits is kun je wel heel sociaal effe op zo'n plekkie rechts duiken, maar je weet zelf ook vast wel dat het dan wel een tijdje kan duren voor je er weer tussen kunt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187753311
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag vanochtend een kleine Kia rijden met ingeklapte spiegels. :')
Dus spiegels zijn overbodige accessoires?
Kan ook technisch wezen natuurlijk.
.
pi_187754972
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
En als het spits is kun je wel heel sociaal effe op zo'n plekkie rechts duiken, maar je weet zelf ook vast wel dat het dan wel een tijdje kan duren voor je er weer tussen kunt..
Eigenlijk zou die passeerstrook links moeten liggen.
Dan kan ander verkeer de trekker inhalen terwijl deze bij het einde met voorrang kan doorrijden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:25:08 #123
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187755088
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag vanochtend een kleine Kia rijden met ingeklapte spiegels. :')
Dus spiegels zijn overbodige accessoires?
Beter voor de aerodynamica B-)
pi_187755182
Zag net op een 80 km een snorscooter best wel hard ernaast op het fietspad. Ging er even naast rijden, 70 op de teller, dus 65 gps.

Zonder helm en ook een blik erbij alsof ze geen idee heeft wat haar overkomt als ze klapband of een overstekend dier tegenkomt. :N
.
  maandag 8 juli 2019 @ 09:01:35 #125
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_187808313
Net op mijn commute naar het werk. Het was redelijk druk. Ik wilde invoegen op de snelweg en zag een mooie ruimte achter een vrachtwagen en voor een BMW. Nou je zult het al wel raden.. tijdens het invoegen reed de BMW het gat met een volle toeter dicht... Tja helemaal mijn fout natuurlijk. Had beter moeten weten dan dat iemand je ook maar een centimeter ruimte geeft op de weg, zeker als het druk is.. :N
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_187808324
Mensen die sigarettenpeuken/ kauwgom/ random afval uit het raam gooien.
Zo asociaal :{w
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187808332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als je dat niet merkt voordat je je eigen straat uit bent, mag je inderdaad je rijbewijs wel inleveren ja :Y
Ik vond het een heel vreemd gezicht :')

quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2019 15:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ach, dat is niks vergeleken bij die hele volksstammen die hun richtingaanwijzer als overbodige accessoire beschouwen...
Ook dat, superhandig op een rotonde.. -O-

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan ook technisch wezen natuurlijk.
Kan, ik hoop dat hij linea recta naar de garage reed

quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Beter voor de aerodynamica B-)
:') hehe
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187819263
Ik overweeg om een tegenhanger van dit topic te maken met grappige momenten op de weg, maar deze had de potentie om een irritatie te zijn:

vanochtend een automobilist op de A20 die structureel de richtingaanwijzer verkeerd om gebruikte. :')
  maandag 8 juli 2019 @ 21:18:34 #129
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_187820060
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:41 schreef itchycoo het volgende:
Ik overweeg om een tegenhanger van dit topic te maken met grappige momenten op de weg, maar deze had de potentie om een irritatie te zijn:

vanochtend een automobilist op de A20 die structureel de richtingaanwijzer verkeerd om gebruikte. :')
Klinkt als verkeerd om aangesloten?
pi_187824399
Gisteren weer zo'n muts met haar telefoon op schoot en elke seconde die ze stil stond gebruikte om gelijk haar mobiel vast te houden. Je kan toch verdomme wel ff een half uur zonder dat ding?
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 07:47:56 #131
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_187824675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 06:42 schreef Albert86 het volgende:
Je kan toch verdomme wel ff een half uur zonder dat ding?
Triest he - De noodzaak om elke minuut naar je telefoon te kijken is al erg genoeg, maar dat je zelf niet doorhebt hoe triest en gevaarlijk dit kan zijn tijdens het auto-rijden.. Daarnaast zijn veel mensen zich ook niet bewust van de verslaving zie ze hebben.

Ook al sta je in de file, een facebook scrolletje of niet-dringend berichtje sturen kan ook later wel..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:07:14 #132
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187824787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 07:47 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Triest he - De noodzaak om elke minuut naar je telefoon te kijken is al erg genoeg, maar dat je zelf niet doorhebt hoe triest en gevaarlijk dit kan zijn tijdens het auto-rijden.. Daarnaast zijn veel mensen zich ook niet bewust van de verslaving zie ze hebben.

Ook al sta je in de file, een facebook scrolletje of niet-dringend berichtje sturen kan ook later wel..
Ik heb sinds kort roterende lock screen afbeeldingen, best wel confronterend als je ze allemaal meerdere keren per dag voorbij ziet komen... Maar ik laat dat ding netjes in mn broekzak als ik in de auto of op de fiets zit.

Vergelijkbaar, mensen met koptelefoon op de fiets. Kun je dan echt niet een kwartiertje zonder muziek, dat je vrijwillig met een zintuig minder aan het verkeer deelneemt? (beetje gechargeerd, ik weet natuurlijk niet hoe hard ze de muziek hebben staan)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:17:45 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187824879
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 9 juli 2019 08:07 schreef padlarf (beetje gechargeerd, ik weet natuurlijk niet hoe hard ze de muziek hebben staan)
Ik heb muziek niet zo hard staan, maar met de oortjes die ik heb hoor ik niks meer van de buitenwereld. Daarom luister ik onderweg als fietser geen muziek: levensgevaarlijk. Ook geen telefoongesprek.
pi_187824942
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan ook technisch wezen natuurlijk.
De mijne kan volgens mij niet eens rijden met ingeklapte spiegels, die klappen automatisch uit dan? Maar goed dat is ook geen kia.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:37:13 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187824991
Ik rij door omstandigheden niet vaak meer, vorige keer was meer dan een jaar terug. Het viel me op dat er "ineens" zoveel mensen over de vluchtstrook rijden als het op de gewone stroken langszaam/file rijdt. Geen hulpverleners met zwaailichten of zo, geen spitsstrook, geen afrit verderop. Gewoon hele treintjes auto's (4, 5 achter elkaar) die per se de file willen inhalen.

En de hele kuddes die nog steeds niet snappen wat een rood kruis boven de weg betekent. Zie je ze weer bijna op de hulpverleners klappen :N
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:04:13 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187825181
De zon anderhalve meter boven het wegdek en dan lekker zonder zonnebril en zonder verlichting aan onderweg zijn. Idioot....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187825316
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 08:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb muziek niet zo hard staan, maar met de oortjes die ik heb hoor ik niks meer van de buitenwereld. Daarom luister ik onderweg als fietser geen muziek: levensgevaarlijk. Ook geen telefoongesprek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 08:07 schreef padlarf het volgende:

Vergelijkbaar, mensen met koptelefoon op de fiets. Kun je dan echt niet een kwartiertje zonder muziek, dat je vrijwillig met een zintuig minder aan het verkeer deelneemt? (beetje gechargeerd, ik weet natuurlijk niet hoe hard ze de muziek hebben staan)
Wat een bullshit. Ik luister altijd muziek op de fiets, al voor zo lang als ik leef. Zet het inderdaad niet keihard dus auto's hoor je nog wel een beetje, maar je gebruikt gewoon altijd je OGEN. In de auto kan je toch ook muziek hard zetten, dan hoor je ook niks. Nou en? Dove mensen rijden en fietsen ook en dat is echt niet levensgevaarlijk. Werkelijk hoor wat voor dwazenwereld leven we hier eigenlijk dat mensen 100% gefocust moeten zijn om te fietsen... je weet wel, dat gene wat een 5 jarige al kan?
Facts don't care about your feelings
pi_187825351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


[..]
je weet wel, dat gene wat een 5 jarige al kan?
Het heeft niet zoveel te maken met de fietstechniek.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2019 09:22:58 ]
pi_187825564
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:22 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel te maken met de fietstechniek.
Denk het wel, Nederlanders kunnen toch vrij goed fietsen omdat we er mee opgegroeid zijn. Kijk de gemiddelde toerist af en toe eens en dan zie je het verschil. Ook als ik weleens in het buitenland fiets dan merk ik dat ze er niet zoveel van snappen. Als jij opgegroeid bent in een beetje stad dan weet je, zelfs als bijv. 16 jarige, wel een beetje hoe het spelletje werkt.

Als ik hier in de Zaan van die Chinezen op zo'n huurfiets zie dan let ik ook wel ff extra op in de auto pfffff :')
Facts don't care about your feelings
pi_187825588
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:

Wat een bullshit. Ik luister altijd muziek op de fiets, al voor zo lang als ik leef. Zet het inderdaad niet keihard dus auto's hoor je nog wel een beetje, maar je gebruikt gewoon altijd je OGEN. In de auto kan je toch ook muziek hard zetten, dan hoor je ook niks. Nou en? Dove mensen rijden en fietsen ook en dat is echt niet levensgevaarlijk. Werkelijk hoor wat voor dwazenwereld
Disclaimer: Ik weet inmiddels niet of je nou trollt of begaafd bent met beperkt inzicht ('ignorance is a bliss', luidt het spreekwoord immers). Aangezien je een poosje terug betoogde dat je mobieltje in de auto ook geen kwaad kan en helemaal niet zoveel overlast voor anderen veroorzaakte...

Hoe dan ook, here goes. Het kan knap link zijn om niet te horen wat om je heen gebeurd als je met twee wielen en een vaartje van 25 km/pu over asfalt zoeft en je daar allerlei andere weggebruikers tegenkomt: snellere (wielrenners, scooters) weggebruikers, gevaarlijkere weggebruikers (auto's, vrachtwagens) als langzamere weggebruikers (bejaarden zonder e-bike, scootmobielen). Soms één voor één, soms tegelijkertijd.
Bedenk eens dat dit 'goed gaat zo lang je leeft' misschien te danken is aan oplettende ANDERE weggebruikers, en niet je eigen koppige koppie? En dat je misschien zomaar de pech kunt hebben dat een mede-weggebruiker níet oplet? Wil je dat je familie/nabestaanden aandoen? :)

Dove mensen rijden en fietsen ook en dat is echt niet levensgevaarlijk.
Blinde mensen lopen ook rond over straat. Haal je het daarom in je hoofd om eens lekker met je ogen dicht boodschappen te gaan doen? Tuurlijk niet. Zij kunnen en doen niet anders en passen hun weg/loop-gedrag erop aan.
pi_187825663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:45 schreef asdqert het volgende:

[..]

Disclaimer: Ik weet inmiddels niet of je nou trollt of begaafd bent met beperkt inzicht ('ignorance is a bliss', luidt het spreekwoord immers). Aangezien je een poosje terug betoogde dat je mobieltje in de auto ook geen kwaad kan en helemaal niet zoveel overlast voor anderen veroorzaakte...

Ik troll niet hoor, het is eerder dat er alleen huilende moraalridders op fora zitten die denken dat ze ze zichzelf slimmer en wijzer mogen noemen door te laten weten wat mensen allemaal wel niet fout doen. Kijk is naar de gemiddelde facebook reactie, beetje zelfde als hier. Alleen maar gejank van mensen die alles denken te weten. Prima, want daar zijn forums uiteraard voor, een mening geven. En dat zal ik ook blijven doen, of anderen het er nou mee eens zijn of niet >:)
Facts don't care about your feelings
pi_187825732
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik troll niet hoor, het is eerder dat er alleen huilende moraalridders op fora zitten die denken dat ze ze zichzelf slimmer en wijzer mogen noemen door te laten weten wat mensen allemaal wel niet fout doen. Kijk is naar de gemiddelde facebook reactie, beetje zelfde als hier. Alleen maar gejank van mensen die alles denken te weten. Prima, want daar zijn forums uiteraard voor, een mening geven. En dat zal ik ook blijven doen, of anderen het er nou mee eens zijn of niet >:)
Ik ben echt niet de moraalridder in deze, maar je posts hebben wel een erg hoog troll gehalte hoor.

Voor mijn part fietst iedereen met muziek op niveautje 100. Maar slim kun je het niet noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2019 09:59:14 ]
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:02:45 #143
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_187825790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 08:30 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

De mijne kan volgens mij niet eens rijden met ingeklapte spiegels, die klappen automatisch uit dan? Maar goed dat is ook geen kia.
En als je dan een boot oprijdt waar je de spiegels moet inklappen?
pi_187825809
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

En als je dan een boot oprijdt waar je de spiegels moet inklappen?
Na het starten (en uitklappen) kun je ze gewoon weer inklappen.
pi_187825844
Hoeveel mensen je in auto's ziet die met telefoon bezig zijn of in ieder geval de intentie wekken. Waar je dan achter rijdt en dat je dan ineens die wagen over de middenlijn ziet bewegen. Valt me nog mee het aantal doden per jaar in het verkeer eigenlijk...... zou alleen maar hoger moeten worden als je het mij vraagt.
U MAD?
pi_187825868
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:58 schreef Sounddragon het volgende:
Net ritje IJmuiden - midden Limburg net als elke dag de afgelopen 2 weken.

A2 was clean as a whistle itt tot alle voorgaande dagen waren er geen werkzaamheden, A15 primadeluxe, alles relaxed 120 op de cc, maar bij Nijmegen de A73 op had ik bingo met een breedte transportje van een meter of 8 met een stelletje asociale begeleiders die het verrekten om vluchtstroken en in- en uitvoegers erbij te pakken zodat het verkeer erlangs kon op sommige punten, ze reden met 5 auto's op 2 transporten, kans genoeg om er eentje vooruit te laten scouten voor borden en rommel in de berm, maar nee hoor, gewoon als een stelletje zombies de boel dicht houden.. er waren er al een paar over de vluchtstrook geknald, en bij de A77 uitvoeger was ik er ook klaar mee.. en doewie :W

Ik heb alle begrip voor die mensen, sterker nog; ik heb die papieren ook gehad (nog, maar verlopen) en dat werk ook gedaan, hetzij in een iets andere vorm. Ik heb daardoor ook best begrip en geduld als ik ze tegenkom, maar ze hebben mogelijkheden genoeg om verkeer erachter langs te laten, desnoods één voor één, maar als je dat niet doet en je hebt gewoon poep, ja, dan is de automobilist er ook een keer klaar mee..

Ga geen 60 kilometer van mijn 2 uur durende rit in het donker 70km/u achter die knipper orgie rijden, en als zij geen neuk geven, doe ik het ook niet.

Owja, en mochten ze meelezen;

dat knoppie met dat maantje op je controller, is de nachtstand, dat scheelt een hoop hoofdpijn en epileptische aanvallen achter je :( :{w

Stelletje amateurs.
En dan is Venlo - Roermond ook nog eens echt een kutstuk om te rijden. Waar moet je er van af?
U MAD?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:39:21 #147
366734 dimmak
bitcoin
pi_187826184
Bij de vernieuwing van A6 hebben ze weer duidelijk alleen aandacht geschonken aan Almere. :') Vanaf Lelystad is er een te smalle afslag naar de A27, dat had best tweebaans mogen zijn. De andere kant op is het drama, bij de afslag Almere Buiten-Oost is het een drama. Net nadat het verkeer van de A6 en A27 samenkomt gaat de weg van driebaans naar tweebaans wat elke middag voor een enorme bottleneck zorgt. Overduidelijk niet over nagedacht. Als ze de snelweg in beide richtingen nou meteen driebaans hadden gemaakt tot aan Lelystad, waren alle problemen meteen aangepakt. :(
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187826729
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
reactie, beetje zelfde als hier. [quote]0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik troll niet hoor, het is eerder dat er alleen huilende moraalridders op fora zitten die denken dat ze ze zichzelf slimmer en wijzer mogen noemen door te laten weten wat mensen allemaal wel niet fout doen. Kijk is naar de gemiddelde facebook reactie, beetje zelfde als hier. Alleen maar gejank van mensen die alles denken te weten. Prima, want daar zijn forums uiteraard voor, een mening geven. En dat zal ik ook blijven doen, of anderen het er nou mee eens zijn of niet >:)

gejank van mensen die alles denken te weten. Prima, want daar zijn forums uiteraard voor, een mening geven. En dat zal ik ook blijven doen, of anderen het er nou mee eens zijn of niet
1) Een betere wereld begint bij jezelf. Kritiek uiten helpt die regels op jezelf toepassen, wat uiteindelijk kan zorgen voor netter weggedrag. Want wie is nou niet 'mild voor zichzelf, maar streng voor anderen'? Ik te vaak. ;)

2) Je geeft een mening, of toeter je rond hoe onverantwoord je wel niet bezig bent om vooral een reactie uit te lokken? Ik zie je het laatste doen, maar jij meent het eerste te doen. :P
Dat je erbij vermelden moet dat dat helemaal niemand aangaat... Waarom post je het dan? ;)

3) Ik zie de 'het is eerder dat' niet zo in, maar dat kan aan mij liggen :)

Ontopic: automatisch stadslicht-rijders bij regen (bonuspunten voor schemer). Wie heeft bedacht dat de overheid de campagne voor 'altijd je lampen aan!' niet meer hoeft te voeren? Amai zeg.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:33:22 #149
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187826780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


[..]

Wat een bullshit. Ik luister altijd muziek op de fiets, al voor zo lang als ik leef. Zet het inderdaad niet keihard dus auto's hoor je nog wel een beetje, maar je gebruikt gewoon altijd je OGEN. In de auto kan je toch ook muziek hard zetten, dan hoor je ook niks. Nou en? Dove mensen rijden en fietsen ook en dat is echt niet levensgevaarlijk. Werkelijk hoor wat voor dwazenwereld leven we hier eigenlijk dat mensen 100% gefocust moeten zijn om te fietsen... je weet wel, dat gene wat een 5 jarige al kan?
Zo, op de teentjes getrapt? 100% gebruik van je gehoor kunnen maken op de fiets is altijd veiliger dan dat niet kunnen. Heeft verder niks met moraalridder zijn te maken, ik begrijp gewoon niet dat mensen voor een minder veilige optie kiezen.
Ok stelletje hokboeren
pi_187826950
Ik zit regelmatig op de weg, en rijd altijd Vmax. Soms heb je dan van die auto's voor je op de linkerbaan die maar 100 rijden ofzo. Tja, vind ik jammer, maar zij hebben dat recht.

Echter vorige week werd ik wel sacherijnig. Zit er een auto voor me, rijd die 107 op de linkerbaan (je mag daar 130) en die zie ik door haar achterruit op de telefoon bezig. Dat vind ik echt irritant. Rijd gewoon door, of ga op de rechterbaan met je telefoon bezig zijn :r
pi_187826976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:45 schreef Jantje2k het volgende:
Ik zit regelmatig op de weg, en rijd altijd Vmax. Soms heb je dan van die auto's voor je op de linkerbaan die maar 100 rijden ofzo. Tja, vind ik jammer, maar zij hebben dat recht.

Echter vorige week werd ik wel sacherijnig. Zit er een auto voor me, rijd die 107 op de linkerbaan (je mag daar 130) en die zie ik door haar achterruit op de telefoon bezig. Dat vind ik echt irritant. Rijd gewoon door, of ga op de rechterbaan met je telefoon bezig zijn :r
Liever gewoon op een parkeerplaats met je telefoon
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187826980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zo, op de teentjes getrapt? 100% gebruik van je gehoor kunnen maken op de fiets is altijd veiliger dan dat niet kunnen. Heeft verder niks met moraalridder zijn te maken, ik begrijp gewoon niet dat mensen voor een minder veilige optie kiezen.
Typische snowflake reactie. Ja je kind altijd een helm laten dragen en kniebeschermers is ook vast wel veiliger. Of überhaupt nooit buiten laten komen en geen gevaarlijke sporten laten doen. Ook meteen maar een gelijkvloerse woning kopen? Je kan zo je nek breken van de trap. Hou toch op man, we mogen tegenwoordig al steeds minder en minder. Muziek op de fiets is nog gewoon toegestaan en dan zijn er hier mensen die zelfs daarover al doen alsof je dan als een tikkende tijdbom op de weg bevindt... |:(

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:29 schreef asdqert het volgende:

2) Je geeft een mening, of toeter je rond hoe onverantwoord je wel niet bezig bent om vooral een reactie uit te lokken? Ik zie je het laatste doen, maar jij meent het eerste te doen. :P
Dat je erbij vermelden moet dat dat helemaal niemand aangaat... Waarom post je het dan? ;)

Maar dat is dus het hele probleem, de meeste mensen doen alsof ze gelijk hebben. Jij ook, want je noemt wat ik doe onverantwoord en daardoor ben ik een troll. Terwijl ik vind dat wat ik doe normaal is en wat de gemiddelde fokker vindt wijsneuzig moraalridder gedrag. T
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 juli 2019 @ 11:49:23 #153
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187826998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Typische snowflake reactie. Ja je kind altijd een helm laten dragen en kniebeschermers is ook vast wel veiliger. Of überhaupt nooit buiten laten komen en geen gevaarlijke sporten laten doen. Ook meteen maar een gelijkvloerse woning kopen? Je kan zo je nek breken van de trap. Hou toch op man, we mogen tegenwoordig al steeds minder en minder. Muziek op de fiets is nog gewoon toegestaan en dan zijn er hier mensen die zelfs daarover al doen alsof je dan als een tikkende tijdbom op de weg bevindt... |:(
[..]

Maar dat is dus het hele probleem, de meeste mensen doen alsof ze gelijk hebben. Jij ook, want je noemt wat ik doe onverantwoord en daardoor ben ik een troll. Terwijl ik vind dat wat ik doe normaal is en wat de gemiddelde fokker vindt wijsneuzig moraalridder gedrag. T
Reageren zonder scheldwoorden is te veel gevraagd zeker. Ik ga niet met jou in discussie verder.
Ok stelletje hokboeren
pi_187827002
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Liever gewoon op een parkeerplaats met je telefoon
Ja uiteraard, maar in geen geval op de linkerbaan
pi_187827010
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:49 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar in geen geval op de linkerbaan
Ik heb liever helemaal geen mensen op de linkerbaan ;)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187827194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Typische snowflake reactie. Ja je kind altijd een helm laten dragen en kniebeschermers is ook vast wel veiliger. Of überhaupt nooit buiten laten komen en geen gevaarlijke sporten laten doen. Ook meteen maar een gelijkvloerse woning kopen? Je kan zo je nek breken van de trap. Hou toch op man, we mogen tegenwoordig al steeds minder en minder. Muziek op de fiets is nog gewoon toegestaan en dan zijn er hier mensen die zelfs daarover al doen alsof je dan als een tikkende tijdbom op de weg bevindt... |:(
[..]

Maar dat is dus het hele probleem, de meeste mensen doen alsof ze gelijk hebben. Jij ook, want je noemt wat ik doe onverantwoord en daardoor ben ik een troll. Terwijl ik vind dat wat ik doe normaal is en wat de gemiddelde fokker vindt wijsneuzig moraalridder gedrag. T
Ik ben het eens met je punt, maar het is jammer dat je je punt zo kinderachtig maakt.
pi_187827208
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb liever helemaal geen mensen op de linkerbaan ;)
Haha, dat is natuurlijk het mooist, maar dan nog. Anderen hebben gewoon het recht daar langzamer te rijden, dus daar doe ik niet moeilijk over. Ik kan er alleen niet tegen als ze dan op hun mobiel zitten ofzo, waardoor ze te zacht rijden.
pi_187828029
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:49 schreef padlarf het volgende:

[..]

Reageren zonder scheldwoorden is te veel gevraagd zeker. Ik ga niet met jou in discussie verder.
Thanks for making my point _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:04 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je punt, maar het is jammer dat je je punt zo kinderachtig maakt.
:*
Facts don't care about your feelings
pi_187828233
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:04 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je punt, maar het is jammer dat je je punt zo kinderachtig maakt.
Onderaan de streep heeft hij/zij best een punt, betutteling strijkt iedereen tegen de haren in. Maar waar begint/eindigt betutteling?

Ik uitte het vermoeden dat mr Grootneus zijn reactie plaatste om te trollen zonder hem voor troll uit te maken, maar blijkbaar kwam dat anders over.

In aansluiting op een eerder afhaken van discussie met Grootneus, laat ik het hier maar bij. Zowel Grootneus als ikzelf hebben ons punt gemaakt, en ik hoop oprecht niet dat deze voor-mij anonieme mede-FOK!ker ooit op de harde manier zijn mening moet herzien dat appen achter het stuur veilig is..
pi_187831449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zo, op de teentjes getrapt? 100% gebruik van je gehoor kunnen maken op de fiets is altijd veiliger dan dat niet kunnen. Heeft verder niks met moraalridder zijn te maken, ik begrijp gewoon niet dat mensen voor een minder veilige optie kiezen.
Je kan beter afleren om op je gehoor te fietsen. In een luxe auto hoor je ook niks meet van buiten, dan doe je alles op zicht.

Auto’s worden ook steeds stiller voor de omgeving, dus kun je beter aanpassen.
.
pi_187831652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 13:13 schreef asdqert het volgende:

In aansluiting op een eerder afhaken van discussie met Grootneus, laat ik het hier maar bij. Zowel Grootneus als ikzelf hebben ons punt gemaakt, en ik hoop oprecht niet dat deze voor-mij anonieme mede-FOK!ker ooit op de harde manier zijn mening moet herzien dat appen achter het stuur veilig is..
:*
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 juli 2019 @ 20:41:48 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187835102
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En dan is Venlo - Roermond ook nog eens echt een kutstuk om te rijden. Waar moet je er van af?
Horst.

Heb denk ik 3 jaar lang Gennep - Geleen gereden dagelijks, nu rijd ik hem steeds omhoog.. kan hem echt dromen, van voor tot achter :') Venlo - Roermond kun je gewoon 120 - 130 knallen, effe uitkijken bij de viaductjes bij Roermond en voor- en na de tunnel, en bij 12.6 O-) Owja, en bij Venlo, achter de glazen geluidswal. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187835149
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 20:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Horst.

Heb denk ik 3 jaar lang Gennep - Geleen gereden dagelijks, nu rijd ik hem steeds omhoog.. kan hem echt dromen, van voor tot achter :') Venlo - Roermond kun je gewoon 120 - 130 knallen, effe uitkijken bij de viaductjes bij Roermond en voor- en na de tunnel, en bij 12.6 O-) Owja, en bij Venlo, achter de glazen geluidswal. :P
Wat moet je in Geleen :'(
pi_187835656
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 20:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Horst.

Heb denk ik 3 jaar lang Gennep - Geleen gereden dagelijks, nu rijd ik hem steeds omhoog.. kan hem echt dromen, van voor tot achter :') Venlo - Roermond kun je gewoon 120 - 130 knallen, effe uitkijken bij de viaductjes bij Roermond en voor- en na de tunnel, en bij 12.6 O-) Owja, en bij Venlo, achter de glazen geluidswal. :P
Horst is Noord-Limburg :P
U MAD?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:54:04 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187837904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:11 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Horst is Noord-Limburg :P
Mook is Noord-Limburg.

Maakt mij de pis sowieso niet lauw, ik ben een Rotterdammer, ik doe hier alleen ontwikkelingswerk :7

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 20:44 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Wat moet je in Geleen :'(
Geld rapen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:48:47 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187839311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:45 schreef asdqert het volgende:

[..]

Disclaimer: Ik weet inmiddels niet of je nou trollt of begaafd bent met beperkt inzicht ('ignorance is a bliss', luidt het spreekwoord immers). Aangezien je een poosje terug betoogde dat je mobieltje in de auto ook geen kwaad kan en helemaal niet zoveel overlast voor anderen veroorzaakte...

Hoe dan ook, here goes. Het kan knap link zijn om niet te horen wat om je heen gebeurd als je met twee wielen en een vaartje van 25 km/pu over asfalt zoeft en je daar allerlei andere weggebruikers tegenkomt: snellere (wielrenners, scooters) weggebruikers, gevaarlijkere weggebruikers (auto's, vrachtwagens) als langzamere weggebruikers (bejaarden zonder e-bike, scootmobielen). Soms één voor één, soms tegelijkertijd.
Bedenk eens dat dit 'goed gaat zo lang je leeft' misschien te danken is aan oplettende ANDERE weggebruikers, en niet je eigen koppige koppie? En dat je misschien zomaar de pech kunt hebben dat een mede-weggebruiker níet oplet? Wil je dat je familie/nabestaanden aandoen? :)

Dove mensen rijden en fietsen ook en dat is echt niet levensgevaarlijk.
Blinde mensen lopen ook rond over straat. Haal je het daarom in je hoofd om eens lekker met je ogen dicht boodschappen te gaan doen? Tuurlijk niet. Zij kunnen en doen niet anders en passen hun weg/loop-gedrag erop aan.
Aanvulling: dove mensen hebben een bordje SH op hun fiets (slechthorend). Daar hou je dan rekening mee.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:51:21 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187839370
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb liever helemaal geen mensen op de linkerbaan ;)
Ik maak er geen punt van zolang ze achter me rijden :{w
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:59:00 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187839537
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Je kan beter afleren om op je gehoor te fietsen. In een luxe auto hoor je ook niks meet van buiten, dan doe je alles op zicht.

Auto’s worden ook steeds stiller voor de omgeving, dus kun je beter aanpassen.
Kijk, als je gewoon zoveel mogelijk rechts houdt op het fietspad is het geen probleem. Fiets je echter -zoals tegenwoordig heel vaak wordt gedaan- slingerd rond de middenas van het fietspad, dan heb je een probleem als je de achteropkomende snellere fietser/brommerds niet hoort bellen/tüteren als die wil inhalen en je wil waarschuwen dat je naar rechts moet. Die moeten dus tussen jouw (midden op de weg) en de linkerberm passeren.
Ik heb al heel wat "muziekluisteraars" zich de tering zien schrikken omdat er "ineens" iemand links inhaalt en rakelings passeert. Dat schrikken gaat meestal gepaard met ongecontroleerde slingerbewegingen - echt heel fijn op een smal fietspad waar je vaak ook nog rekening moet houden met tegemoetkomend verkeer. NOT.
  woensdag 10 juli 2019 @ 00:16:54 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187839838
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kijk, als je gewoon zoveel mogelijk rechts houdt op het fietspad is het geen probleem. Fiets je echter -zoals tegenwoordig heel vaak wordt gedaan- slingerd rond de middenas van het fietspad, dan heb je een probleem als je de achteropkomende snellere fietser/brommerds niet hoort bellen/tüteren als die wil inhalen en je wil waarschuwen dat je naar rechts moet. Die moeten dus tussen jouw (midden op de weg) en de linkerberm passeren.
Ik heb al heel wat "muziekluisteraars" zich de tering zien schrikken omdat er "ineens" iemand links inhaalt en rakelings passeert. Dat schrikken gaat meestal gepaard met ongecontroleerde slingerbewegingen - echt heel fijn op een smal fietspad waar je vaak ook nog rekening moet houden met tegemoetkomend verkeer. NOT.
Je weet dat ze van die stadiontoetertjes verkopen he? die passen in je zak. >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187841327
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mook is Noord-Limburg.

Maakt mij de pis sowieso niet lauw, ik ben een Rotterdammer, ik doe hier alleen ontwikkelingswerk :7
[..]

Geld rapen.
Maar ik vroeg me meer af wat daar nog gebouwd wordt dan?
pi_187841512
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik maak er geen punt van zolang ze achter me rijden :{w
True that :s)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187841536
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je weet dat ze van die stadiontoetertjes verkopen he? die passen in je zak. >:)
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:34:12 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187843003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:

Muziek op de fiets is nog gewoon toegestaan
Inderdaad. Alleen dan niet zeuren als je voor je flikker wordt gereden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187845081
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mook is Noord-Limburg.

volgens wikipedia is de gemeente Beesel zelfs als Noord-Limburg (althans, het is geen Midden-Limburg volgens de VV maar op bestuurlijk niveau wel)


En idd. Op de A73 altijd even opletten op de punten waar de maximum snelheid wijzigt van 120 naar 100. Dat je daar ook daadwerkelijk de snelheid laat zakken
Het is wat.......
pi_187845469
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen dan niet zeuren als je voor je flikker wordt gereden.
Waar slaat dat nou weer op? Dus als iemand muziek luistert mag je hem aanrijden?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2019 @ 13:35:57 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187845565
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:

Waar slaat dat nou weer op?
Dat als je mij niet hoort, je achteraf niet moet zeiken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187845629
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat als je mij niet hoort, je achteraf niet moet zeiken.
Als ik jou niet hoor, terwijl je door rood rijdt met je auto, 10 whisky op hebt en mij schept... dan heb ik alle recht om op je te zeiken.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2019 @ 13:43:09 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187845643
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:

... dan heb ik alle recht om op je te zeiken.
In dat geval zetten we op je grafsteen: 'Hij had gelijk'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187845825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In dat geval zetten we op je grafsteen: 'Hij had gelijk'.
_O- _O- _O-
Het is wat.......
pi_187846361
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In dat geval zetten we op je grafsteen: 'Hij had gelijk'.
Of: "Hij vond fietsen zonder iets te horen nog wel zo veilig"

Mocht onze medeFOK!ker met de auto onder een vrachtwagen klappen met een telefoon in zijn hand, dan kan men nog kiezen voor "Hij was nog wel zo bereikbaar". ;(
pi_187848895
Slimmerd vorige week. Liften op (nou ja officieel iets voor) de snelweg. Na de verkeerslichten bij Hooipolder. Ga dan nog voor de verkeerslichten staan.



Werd van de weg geplukt door Rijkswaterstaat.
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:47:58 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187849068
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 07:38 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Maar ik vroeg me meer af wat daar nog gebouwd wordt dan?
Weet ik veel, ga eens een rondje fietsen daar ofzo :+

Er staan wel huizen hoor, wonen zelfs mensen in :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187849320
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Weet ik veel, ga eens een rondje fietsen daar ofzo :+

Er staan wel huizen hoor, wonen zelfs mensen in :+
Je weet niet meer wat je daar hebt gedaan :D ?
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:46:28 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187850864
Ergens onderaan afrit 9 en een beetje links rechts troelala schijnt mijn bed te slapen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Spellchecker donderdag 11 juli 2019 @ 02:46:48 #185
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187858047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:45 schreef Jantje2k het volgende:
Ik zit regelmatig op de weg, en rijd altijd Vmax. Soms heb je dan van die auto's voor je op de linkerbaan die maar 100 rijden ofzo. Tja, vind ik jammer, maar zij hebben dat recht.

Echter vorige week werd ik wel sacherijnig. Zit er een auto voor me, rijd die 107 op de linkerbaan (je mag daar 130) en die zie ik door haar achterruit op de telefoon bezig. Dat vind ik echt irritant. Rijd gewoon door, of ga op de rechterbaan met je telefoon bezig zijn :r
Als je op de linkerbaan rijdt, ben je aan het spookrijden...
Tevens -purist.
  donderdag 11 juli 2019 @ 06:27:48 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187858307
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2019 02:46 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Als je op de linkerbaan rijdt, ben je aan het spookrijden...
Moehahaha...

Never getting old eh?

:O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187858318
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2019 06:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Moehahaha...

Never getting old eh?

:O
Mwah, ik vind het wel handig als de juiste termen worden gebruikt. Vaak erger ik mij ook aan die baan/strook-verwisselingen.

Stel dat iemand torenkraan en telekraan door elkaar haalt....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 11 juli 2019 @ 07:43:06 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187858621
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 06:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het wel handig als de juiste termen worden gebruikt. Vaak erger ik mij ook aan die baan/strook-verwisselingen.

Stel dat iemand torenkraan en telekraan door elkaar haalt....
Ja, we kunnen niet allemaal overal verstand van hebben he..

Doe maar een beetje uittoppen machinist.. 😁👍
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187860554
tractie bij? Okee
  Spellchecker donderdag 11 juli 2019 @ 20:37:52 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187869962
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2019 06:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Moehahaha...

Never getting old eh?

:O
Nee, mensen blijven het immers ook door elkaar halen.
Tevens -purist.
pi_187870139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:45 schreef Jantje2k het volgende:
Ik zit regelmatig op de weg, en rijd altijd Vmax. Soms heb je dan van die auto's voor je op de linkerbaan die maar 100 rijden ofzo. Tja, vind ik jammer, maar zij hebben dat recht.

Echter vorige week werd ik wel sacherijnig. Zit er een auto voor me, rijd die 107 op de linkerbaan (je mag daar 130) en die zie ik door haar achterruit op de telefoon bezig. Dat vind ik echt irritant. Rijd gewoon door, of ga op de rechterbaan met je telefoon bezig zijn :r
Als ik dat soort situaties zie dan laat ik het meestal maar. Maar als het in een drukke spits is en er is rechts heel veel ruimte dan sein ik nog wel eens 1x en dan zwaai ik even. Vaak zitten die mensen gewoon niet op te letten en hebben ze niet door dat ze de hele boel ophouden. Als het lukt dan gebaar ik altijd nog wel even ‘dankjewel’ of iets, om niet helemaal als een zeikerd over te komen :P

Het valt me sowieso wel vaak op dat het soms al met heel weinig auto’s heel druk lijkt (en de snelheid gedrukt wordt), omdat een paar mensen onnodig links blijven hangen
pi_187919568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:51 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Als ik dat soort situaties zie dan laat ik het meestal maar. Maar als het in een drukke spits is en er is rechts heel veel ruimte dan sein ik nog wel eens 1x en dan zwaai ik even. Vaak zitten die mensen gewoon niet op te letten en hebben ze niet door dat ze de hele boel ophouden. Als het lukt dan gebaar ik altijd nog wel even ‘dankjewel’ of iets, om niet helemaal als een zeikerd over te komen :P

Kijk, zo kan het ook. Mooie en realistische / begripvolle manier om deze situatie op te lossen. Niets zeikerigs aan overigens.
  maandag 15 juli 2019 @ 08:56:17 #193
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_187930213
Iemand nog in de buurt van Eindhoven geweest gisteren?

https://www.omroepbrabant(...)eginspecteur-gereden
pi_187930352
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 16:54 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Kijk, zo kan het ook. Mooie en realistische / begripvolle manier om deze situatie op te lossen. Niets zeikerigs aan overigens.
Zo doe ik het ook en soms een toeter omdat ze niet kijken in de binnenspiegel maar dan krijg ik daarna meestal een middelvinger :')
Facts don't care about your feelings
pi_187931250
Gelden er in België soms andere regels met betrekking tot van rijstrook wisselen? Vanmorgen meende een busje uit België in ieder geval dat richting aangeven betekent dat ik moet afremmen om hem er tussen te laten. Mongool!
Het is wat.......
pi_187931262
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:27 schreef gooddaddy het volgende:
Gelden er in België soms andere regels met betrekking tot van rijstrook wisselen? Vanmorgen meende een busje uit België in ieder geval dat richting aangeven betekent dat ik moet afremmen om hem er tussen te laten. Mongool!
Dat is ook in Nederland zo :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187932208
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is ook in Nederland zo :')
:') Nee

Ook in Nederland alleen invoegen als er ruimte is, niet achterlijk je auto ertussen drukken
pi_187932228
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:34 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:') Nee

Ook in Nederland alleen invoegen als er ruimte is, niet achterlijk je auto ertussen drukken
Ja nou, vertel mij wat.. vanochtend bijna van de weg gedrukt door een Volvo die er tussen wilde..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 15 juli 2019 @ 11:38:28 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187932266
Dat komt o.a. door die "aardige" mensen die naar links vliegen zodra er iemand op de invoegstrook rijdt. Als je dat dus niet doet hebt je een boze medeweggebruiker want o-o wat ben je een lul als je je aan de regels houdt :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 15 juli 2019 @ 12:48:32 #200
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187933227
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:27 schreef gooddaddy het volgende:
Gelden er in België soms andere regels met betrekking tot van rijstrook wisselen? Vanmorgen meende een busje uit België in ieder geval dat richting aangeven betekent dat ik moet afremmen om hem er tussen te laten. Mongool!
Die van jou gaf tenminste nog richting aan..
Ok stelletje hokboeren
pi_187939863
Vrouw strandt met lege tank op A15 en steekt over om benzine te halen

Met dit soort intellectuelen mag je dus de weg delen. ^O^
pi_187940074
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Vrouw strandt met lege tank op A15 en steekt over om benzine te halen

Met dit soort intellectuelen mag je dus de weg delen. ^O^
Ze had het nog aan d'r man gevraagd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 15 juli 2019 @ 20:13:37 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187940541
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Vrouw strandt met lege tank op A15 en steekt over om benzine te halen

Met dit soort intellectuelen mag je dus de weg delen. ^O^
Teringjantje, dan ben je echt niet goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 juli 2019 @ 21:42:50 #204
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_187942698
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Vrouw strandt met lege tank op A15 en steekt over om benzine te halen

Met dit soort intellectuelen mag je dus de weg delen. ^O^
Dan spoor je toch ook gewoon niet? En dan in het volle zicht van je kinderen te pletter gereden worden.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 15 juli 2019 @ 22:09:37 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_187943235
Wat een advies. De beste tip is om de ANWB te bellen. Die komen vast wel tegen vergoeding wat peut brengen.
pi_187945295
Het domste van alles is dat ze de kinderen in de auto achterlaat op de vluchtstrook, een containerboertje die niet op let,
Doei kids, omdat moeders een domme kut is.

Rijbewijs innemen en kinderen uithuis halen.
pi_187945365
Niet zo slim mee, maar ze was wel lekker dichtbij gestrand :P

"De man noemt het de meest idiote actie die hij ooit zag."

In het buitenland (Frankrijk, Italië, Spanje, etc.) kom ik toch vaak tegen dat een wegwerker nog even gauw oversteekt, ook op de snelweg. Slim is het uiteraard nooit.
pi_187948093
Gister ook een mooie. ik kom vanaf een oprit een 100km weg op. Een stukje voor mij rijd een vrachtwagen en op de linkerbaan rijd een auto me voorbij, daarachter komt in de verte ook een oude vierkante Volkswagen die al ruim van tevoren naar links is gegaan voor de vrachtwagen.

Aangezien ik al op snelheid was en aan het inlopen op de vrachtwagen besluit ik naar links te gaan, de Volkswagen was ondertussen bezig dat gat waar ik in wilde dicht te rijden maar er zat nog genoeg ruimte waardoor ik mijn actie gewoon doorzet. Gevolg was dat die tokkie ruim een KM op mijn bumper heeft gezeten om daarna wild gebarend voorbij te komen toen ik terug naar rechts ging.

Een stukje verderop kwam echter het :') van zijn actie. Er volgt namelijk een stuk met een gemengde op en afrit en de normale linker en rechter rijbaan. Omdat ik op dat stukje weg rechtdoor moet ga ik weer naar de linkerbaan omdat ik wat mensen aan het inhalen was.

De Volkswagen gaat links voor me rijden zodat ik hem niet voorbij kan (ofzo?) om helemaal op het einde opeens van de linkerbaan helemaal naar rechts op de gemende in en uitvoegstrook te vliegen waarna hij nog hard in de ankers moet om die afrit mee te kunnen pakken.
pi_187951751
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:50 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ze had het nog aan d'r man gevraagd.
In het kader van: ik hoef niet meer te tanken, schat...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187954159
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

In het kader van: ik hoef niet meer te tanken, schat...
Meer in het kader dat moet ik even aan mijn man vragen.
Ik denk dat die man zijn kans zag en snel online een levensverzekering heeft afgesloten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_187957186
Vandaag vol over een strook met rood kruis gereden. })

Rechterstrook was zowel voor als na de afrit rood gekruist. Er stond een busje met pech en een bergingswagen op de vluchtstrook, 10 meter voor de afrit.

Ben er overheen gegaan en heb de afrit genomen. Ruim voorbij het pechgeval :W
.
pi_187958159
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:45 schreef Fer het volgende:
Vandaag vol over een strook met rood kruis gereden. })

Rechterstrook was zowel voor als na de afrit rood gekruist. Er stond een busje met pech en een bergingswagen op de vluchtstrook, 10 meter voor de afrit.

Ben er overheen gegaan en heb de afrit genomen. Ruim voorbij het pechgeval :W
Rijbewijs innemen en doodstraf.
Facts don't care about your feelings
pi_187958843
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:38 schreef daNpy het volgende:
Dat komt o.a. door die "aardige" mensen die naar links vliegen zodra er iemand op de invoegstrook rijdt. Als je dat dus niet doet hebt je een boze medeweggebruiker want o-o wat ben je een lul als je je aan de regels houdt :')
Nee dat komt omdat mensen denken dat als iemand aangeeft naar links te willen, er gas bij moet worden gegeven, zodat de auto tenminste niet voor jou komt.

Hoe vaak ik niet ruim op tijd aangeef naar links te willen, waarna iemand dan dat gat denkt dicht te rijden :r
pi_187966585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Meer in het kader dat moet ik even aan mijn man vragen.
Ik denk dat die man zijn kans zag en snel online een levensverzekering heeft afgesloten
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:14:20 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187966635
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:45 schreef Fer het volgende:
Vandaag vol over een strook met rood kruis gereden. })

Rechterstrook was zowel voor als na de afrit rood gekruist. Er stond een busje met pech en een bergingswagen op de vluchtstrook, 10 meter voor de afrit.

Ben er overheen gegaan en heb de afrit genomen. Ruim voorbij het pechgeval :W
En daar ben je trots op?
Protège moi de mes désirs.
pi_187969987
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

En daar ben je trots op?
Nee, maar het irriteert me dat dit soort zaken zo overdreven door politie onder de aandacht worden gebracht als levensgevaarlijk en binnenkort ook medewerkers van RDW je ook een boete van 340¤ ervoor kunnen geven.

Terwijl in de praktijk niks gevaarlijks aan is.
.
  woensdag 17 juli 2019 @ 17:08:26 #217
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187970505
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, maar het irriteert me dat dit soort zaken zo overdreven door politie onder de aandacht worden gebracht als levensgevaarlijk en binnenkort ook medewerkers van RDW je ook een boete van 340¤ ervoor kunnen geven.

Terwijl in de praktijk niks gevaarlijks aan is.
Misschien is er verderop wel nog een ongeluk gebeurd. Weet jij veel?
De boete is meer dan terecht.
Protège moi de mes désirs.
pi_187972294
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, maar het irriteert me dat dit soort zaken zo overdreven door politie onder de aandacht worden gebracht als levensgevaarlijk en binnenkort ook medewerkers van RDW je ook een boete van 340¤ ervoor kunnen geven.

Terwijl in de praktijk niks gevaarlijks aan is.
Ik zal nog eens een post van eerder in dit topic quoten waar ik nog steeds 100% achter sta.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:21:12 #219
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_187972827
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, maar het irriteert me dat dit soort zaken zo overdreven door politie onder de aandacht worden gebracht als levensgevaarlijk en binnenkort ook medewerkers van RDW je ook een boete van 340¤ ervoor kunnen geven.

Terwijl in de praktijk niks gevaarlijks aan is.
Rode kruizen zijn er dan ook vooral voor de veiligheid van mensen die pech hebben en mensen die hun werk proberen te doen.
Ga anders eens praten met de tientallen weginspecteurs die jaarlijks aangereden worden terwijl ze een ander proberen te helpen.
Flesje bier
pi_187973790
Die bergauto was ik dus al 10 tallen meters voorbij.
.
pi_187975379
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:06 schreef Fer het volgende:
Die bergauto was ik dus al 10 tallen meters voorbij.
Zinloze discussie. Gewoon je ogen gebruiken en gezond verstand is er niet meer bij tegenwoordig. Verstand op 0 en domweg alle borden volgen. In geval van een stroomstoring zal iedereen verongelukken want niemand snapt wat je moet doen als er geen matrixborden of stoplichten zijn :')

Facts don't care about your feelings
pi_187982972
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:59 schreef itchycoo het volgende:
Vanavond geen irritatie bij mij, maar bij een auto voor me. Er stond een lange file en er kwam een Range Rover over de vluchtstrook aangereden. De meneer ergens voor mij was daar kennelijk niet van gediend en gooide z’n auto ervoor. Toen bleken het twee Range Rovers te zijn met allebei blauwe zwaailichten aan. :')

Weet iemand trouwens welke dienst/eenheid/watdanook er in ons land met die Range Rovers rijdt?
Dat is de Dienst Vervoer en Ondersteuning van justitie. Hier worden de extra beveiligde gevangenen in vervoerd. Ik zie ze tamelijk vaak rijden hier vlakbij de rechtbank. Volgens mij dik gepantserd.
pi_187983085
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:45 schreef Fer het volgende:
Vandaag vol over een strook met rood kruis gereden. })

Rechterstrook was zowel voor als na de afrit rood gekruist. Er stond een busje met pech en een bergingswagen op de vluchtstrook, 10 meter voor de afrit.

Ben er overheen gegaan en heb de afrit genomen. Ruim voorbij het pechgeval :W
Hoe kan je de afrit nemen VOOR het pechgeval als het busje 10 meter VOOR de afrit stond?

Ik zou er persoonlijk overigens niet zo hoog van de toren blazen over het negeren van rode kruizen. Wellicht dat het in dit geval goed ging, maar volgens mij zijn ze bij Rijkswaterstaat de negeerders meer dan zat. Zo moeilijk is het toch niet om wat veiligheidsinstructies op te volgen?
pi_187983227
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:45 schreef Fer het volgende:
Ben er overheen gegaan en heb de afrit genomen. Ruim voorbij het pechgeval :W
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:27 schreef Coppi het volgende:

[..]

Hoe kan je de afrit nemen VOOR het pechgeval als het busje 10 meter VOOR de afrit stond?
lezen is moeilijk
pi_187983248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zinloze discussie. Gewoon je ogen gebruiken en gezond verstand is er niet meer bij tegenwoordig. Verstand op 0 en domweg alle borden volgen. In geval van een stroomstoring zal iedereen verongelukken want niemand snapt wat je moet doen als er geen matrixborden of stoplichten zijn :')

[ afbeelding ]
Nou inderdaad zeg, daarom worden rode kruizen massaal genegeerd. Omdat al die schapen de borden volgen, oh wacht. :')
https://www.rtlnieuws.nl/(...)specteurs-aangereden
https://www.rtvutrecht.nl(...)s-maar-net-goed.html
https://nos.nl/artikel/22(...)-kruizen-op-a16.html
https://www.omroepbrabant(...)eginspecteur-gereden
Ja hoor, blind de regeltjes volgen is echt de norm, NOT. :W
pi_187983307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:40 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

lezen is moeilijk
quote:
Er stond een busje met pech en een bergingswagen op de vluchtstrook, 10 meter voor de afrit.
Dan snap ik nog steeds niet hoe je de afrit kan nemen VOOR het ongeval als het busje daar stond. Was er een tweede afrit voor de afrit van het busje? Laat Jef het maar beantwoorden, want hij kent de situatie wel.
pi_187983359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:46 schreef Coppi het volgende:

[..]

[..]

Dan snap ik nog steeds niet hoe je de afrit kan nemen VOOR het ongeval als het busje daar stond. Was er een tweede afrit voor de afrit van het busje? Laat Jef het maar beantwoorden, want hij kent de situatie wel.
Nog een keer lezen, hij neemt niet de afrit VOOR het ongeval maar VOORBIJ het ongeval. Tijd voor een bril? ;)
pi_187984764
Het was

1 rood kruis
2 pechgeval
3 afrit
4 rood kruis
.
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:34:46 #229
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187984912
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:27 schreef gooddaddy het volgende:
Gelden er in België soms andere regels met betrekking tot van rijstrook wisselen? Vanmorgen meende een busje uit België in ieder geval dat richting aangeven betekent dat ik moet afremmen om hem er tussen te laten. Mongool!
Had het laatst met een vrachtwagen in de Noord-Oost Polder. Kom je lekker met 130 aanvliegen op de linkerbaan. Besluit hij de vrachtwagen voor hem in te halen met waarschijnlijk 84 km/u en verwachten ze dat je hard op de remmen gaat klappen alleen omdat ze hun knipperlicht aan zetten. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_187986076
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Nou inderdaad zeg, daarom worden rode kruizen massaal genegeerd. Omdat al die schapen de borden volgen, oh wacht. :')
https://www.rtlnieuws.nl/(...)specteurs-aangereden
https://www.rtvutrecht.nl(...)s-maar-net-goed.html
https://nos.nl/artikel/22(...)-kruizen-op-a16.html
https://www.omroepbrabant(...)eginspecteur-gereden
Ja hoor, blind de regeltjes volgen is echt de norm, NOT. :W
Ze worden waarschijnlijk steeds vaker genegeerd omdat ze te pas en te onpas worden gebruikt. Zoals in het voorbeeld van Fer, waar het ongeluk al voorbij is, maar het stuk daarna ook nog een rood kruis heeft. Heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt. En die eerste gast was dronken, ik denk niet dat een kruis dan nog veel nut heeft.

Gisteren had ik het op de A8 ook. Auto op de vluchtstrook met lekke band dus 1 strook een rood kruis, maar dat kruis stond al voor een oprit. Dat betekent dus dat iedereen die de oprit op komt direct een boete moet krijgen :') alleen weten ze het niet want ze kunnen niet zien dat er daarvoor al een rood kruis was en zien verderop pas nog het tweede rode kruis. Het blijft een hulpmiddel, aangezien die matrixborden niet op elke meter staan klopt het soms niet.

Maar goed ik zeg niet dat we allemaal maar rode kruizen moet negeren, wordt alleen moe van dat dit nu telkens in het nieuws komt alsof het allemaal zo boeiend is. Er zijn dagelijks overal in Nederland mensen die te hard rijden, geen knipperlichten gebruiken, door rood rijden, inhalen waar het niet mag etc. etc. etc. en dat zul je altijd blijven houden ook. Gelukkig is het wegennet van NL zo'n beetje de veiligste van de hele wereld dus laten we het allemaal niet overdrijven.
Facts don't care about your feelings
pi_187986242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ze worden waarschijnlijk steeds vaker genegeerd omdat ze te pas en te onpas worden gebruikt.


Is niet aan ons om dat te beoordelen. Rood kruis is rood kruis en dan schuif je een baan op.
Vanochtend tot mijn vreugde inderdaad een aantal automobilisten gezien die beboet werden voor negeren rood kruis
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_187989048
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is niet aan ons om dat te beoordelen. Rood kruis is rood kruis en dan schuif je een baan op.
Oke dan verschillen we daarin van mening. Jij bent iemand die elke regel blind opvolgt hoe dom en onlogisch het ook wezen mag en ik zie het meer als een hulpmiddel.
Facts don't care about your feelings
pi_187989334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oke dan verschillen we daarin van mening. Jij bent iemand die elke regel blind opvolgt hoe dom en onlogisch het ook wezen mag en ik zie het meer als een hulpmiddel.
Als de consequentie een boete van 240 Euro is en het niet volgen van de regel ernstig gevaar, niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen oplevert, ja dan volg ik idd de regels.
Je kunt heel stoer net doen alsof dat iets doms is van mij, maar je weet donders goed dat de domheid alleen bij jou zit.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_187989391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze worden waarschijnlijk steeds vaker genegeerd omdat ze te pas en te onpas worden gebruikt.
En dat komt niet overeen met schapen die blind de regels volgen. ;) Dat was mijn enige punt.
pi_187989440
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oke dan verschillen we daarin van mening. Jij bent iemand die elke regel blind opvolgt hoe dom en onlogisch het ook wezen mag en ik zie het meer als een hulpmiddel.
Appen achter het stuur, ach joh kan best. Rood kruis? Ah joh das meer een leidraad en geen regel, gewoon negeren dus.

En dan vragen mensen zich af waarom er steeds meer auto's van Rijkswaterstaat aan poeier gereden worden.
A mind with a heart of it's own
pi_187989687
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:25 schreef Fer het volgende:
Het was

1 rood kruis
2 pechgeval
3 afrit
4 rood kruis
Dan pak je de volgende afrit. En anders zeker niet janken als je een boete krijgt, liever nog een artikel 5 :W
pi_187990368
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als de consequentie een boete van 240 Euro is en het niet volgen van de regel ernstig gevaar, niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen oplevert, ja dan volg ik idd de regels.
Je kunt heel stoer net doen alsof dat iets doms is van mij, maar je weet donders goed dat de domheid alleen bij jou zit.
Dus als je geen boete ervoor zou krijgen, je weet bijv. dat er geen politie in de buurt is, en het niet volgen van de regel niet direct voor ernstig gevaar zorgt (bijv. door rood stoplicht rijden midden in de nacht op een overzichtelijk kruispunt) dan vind je dat het wel kan?

quote:
13s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Appen achter het stuur, ach joh kan best. Rood kruis? Ah joh das meer een leidraad en geen regel, gewoon negeren dus.

En dan vragen mensen zich af waarom er steeds meer auto's van Rijkswaterstaat aan poeier gereden worden.
Door een rood kruis rijden is wat anders dan auto's van Rijkswaterstaat aanrijden, dat zou ik bijvoorbeeld weer niet doen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:03 schreef Chia het volgende:

[..]

En dat komt niet overeen met schapen die blind de regels volgen. ;) Dat was mijn enige punt.
Gelukkig zijn er nog zulke mensen :P maar ik denk dat als je het in perspectief zet het allemaal wel mee valt. Alles over verkeer komt nou eenmaal vaak in het nieuws. Als je nagaat dat er bijna 10 miljoen auto's zijn en de gemiddelde persoon 32 km per dag aflegt, dan vind ik het qua doden ontzettend meevallen. En dan heb ik het niet eens over fietsen, motoren etc. Uiteindelijk gaan er daarvan maar gemiddeld 2 dood per dag. En daar maken we ons iedere dag druk om.... als ik ieder facebook bericht weer lees over moord en doodslag als iemand iets te hard heeft gereden. Ter vergelijking, 6 mensen plegen zelfmoord per dag... maar daar hoor je niets over.
Facts don't care about your feelings
pi_187991349
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dus als je geen boete ervoor zou krijgen, je weet bijv. dat er geen politie in de buurt is, en het niet volgen van de regel niet direct voor ernstig gevaar zorgt (bijv. door rood stoplicht rijden midden in de nacht op een overzichtelijk kruispunt) dan vind je dat het wel kan?
[..]


[..]
nee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_187992139
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:25 schreef Fer het volgende:
Het was

1 rood kruis
2 pechgeval
3 afrit
4 rood kruis
Ja, und?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 18 juli 2019 @ 20:03:35 #240
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_187992247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:

Uiteindelijk gaan er daarvan maar gemiddeld 2 dood per dag.
En dit is een soort van bijkomende schade? Je zou er ook vanuit kunnen gaan dat elke dode er een teveel is en misschien/hopelijk te voorkomen. En dan kan je wel denken dat alle regeltjes alleen voor een ander zijn, maar niet voor jou, die regeltjes zijn er echt niet om jou te pesten.
pi_187994414
quote:
13s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Appen achter het stuur, ach joh kan best. Rood kruis? Ah joh das meer een leidraad en geen regel, gewoon negeren dus.

En dan vragen mensen zich af waarom er steeds meer auto's van Rijkswaterstaat aan poeier gereden worden.
Rijkswaterstaat heeft mij een keer van achteren aangereden :') in de file
“Ja, ik had u niet gezien.”

Het zou wat zijn als hij me wel had gezien en dacht: het is een mooie dag voor een botsing
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187999251
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oke dan verschillen we daarin van mening. Jij bent iemand die elke regel blind opvolgt hoe dom en onlogisch het ook wezen mag en ik zie het meer als een hulpmiddel.
Dit soort personenen op de weg is ergernis op de weg nummer 1.

Direct rijbewijs afnemen en een boete van 1000 euro.
Brengen levens in gevaar, denken boven de wet te staan. Doen maar wat ze willen.

En nee dan heb ik het niet over een rood kruis die ineens voor je komt bij een oprit, dan kan je niet anders.
pi_187999281
Met name ouderen. Die eigenlijk al geen rijbewijs meer moeten hebben.
Die standaard 20km/u of meer onder limiet rijden.
Die een km voor rotonde al heel erg vertragen en maar niet optrekken na die tijd.

Een trekker ophouden of er maar niet voorbij durven.

Hebben gewoon niet meer die reactietijd en vermogen. Rijvaardigheden om fatsoenlijk te rijden waardoor ze een gevaar worden.

Net als al die figuren die 100 rijden op een 130 snelweg. Plakken soms nog achter een vrachtwagen. Serieus?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 09:27:03 #244
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187999760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 08:46 schreef bianconeri het volgende:
Met name ouderen. Die eigenlijk al geen rijbewijs meer moeten hebben.
Die standaard 20km/u of meer onder limiet rijden.
Die een km voor rotonde al heel erg vertragen en maar niet optrekken na die tijd.

Een trekker ophouden of er maar niet voorbij durven.

Hebben gewoon niet meer die reactietijd en vermogen. Rijvaardigheden om fatsoenlijk te rijden waardoor ze een gevaar worden.

Net als al die figuren die 100 rijden op een 130 snelweg. Plakken soms nog achter een vrachtwagen. Serieus?
Had niet verwacht dat uitgerekend jij zo intolerant en onvergevingsgezind zou zijn, tegen ouderen nog wel! Ga je boek lezen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyr80 op 19-07-2019 16:44:20 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188001196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 08:46 schreef bianconeri het volgende:

Net als al die figuren die 100 rijden op een 130 snelweg. Plakken soms nog achter een vrachtwagen. Serieus?
En dat is vervelend omdat?...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 11:28:41 #246
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_188001305
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 11:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dat is vervelend omdat?...
Het wordt pas vervelend als ze gaan inhalen zonder daarbij te versnellen.
Flesje bier
pi_188009546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 08:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit soort personenen op de weg is ergernis op de weg nummer 1.

Direct rijbewijs afnemen en een boete van 1000 euro.

Gelukkig dat jij geen rechter bent :')

Jij ergert je blijkbaar een trage bejaarden, ik niet. Omdat ik ze gewoon inhaal. Vertragen bij de rotonde? Dan neem ik hem linksom :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 juli 2019 @ 18:58:57 #248
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_188009713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gelukkig dat jij geen rechter bent :')

Jij ergert je blijkbaar een trage bejaarden, ik niet. Omdat ik ze gewoon inhaal. Vertragen bij de rotonde? Dan neem ik hem linksom :')
Over rotondes linksom nemen gesproken trouwens. Ik zat laatst ineen zwarte taxi (ja pauper ik weet het) en die nam dus echt ff voor de grap een rotonde linksom.

Ging allemaal goed en kon ook prima want hij kon daar alles zien, maar wtf. :')
Flesje bier
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:14:43 #249
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_188009916
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 08:46 schreef bianconeri het volgende:

Net als al die figuren die 100 rijden op een 130 snelweg. Plakken soms nog achter een vrachtwagen. Serieus?
Ik kan je dit ten harte aanbevelen tijdens de spits :)

Heerlijk rustig ten opzichte van dat massaal links plakken en gespannen gedoe op die baan.
pi_188010950
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 18:58 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Over rotondes linksom nemen gesproken trouwens. Ik zat laatst ineen zwarte taxi (ja pauper ik weet het) en die nam dus echt ff voor de grap een rotonde linksom.

Ging allemaal goed en kon ook prima want hij kon daar alles zien, maar wtf. :')
Zie ik in Poelenburg wel vaker :P Het probleem is dat de meeste rotondes dichtgemaakt zijn, verhoogd, of met een kunstwerk erop zodat je andere auto's op de rotonde niet kan zien. Sommige hebben dat niet en dan zou je het linksom kunnen nemen ja, maar anders is het nogal een riskante gok :')
Facts don't care about your feelings
pi_188013055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:19 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat is de Dienst Vervoer en Ondersteuning van justitie. Hier worden de extra beveiligde gevangenen in vervoerd. Ik zie ze tamelijk vaak rijden hier vlakbij de rechtbank. Volgens mij dik gepantserd.
Ah thanks! Ik zag ze vandaag inderdaad weer rijden op hetzelfde stuk
  vrijdag 19 juli 2019 @ 23:10:32 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188014267
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gelukkig dat jij geen rechter bent :')

Jij ergert je blijkbaar een trage bejaarden, ik niet. Omdat ik ze gewoon inhaal. Vertragen bij de rotonde? Dan neem ik hem linksom :')
Wat een pauper ben je ook zeg :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188017984
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik kan je dit ten harte aanbevelen tijdens de spits :)

Heerlijk rustig ten opzichte van dat massaal links plakken en gespannen gedoe op die baan.
Wat is spits xD.

En nee 100 rijden of langzamer waar je 130 mag slaat gewoon helemaal nergens op en is nog gevaarlijk ook vanwege het snelheidsverschil.
pi_188018050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 08:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat is spits xD.

En nee 100 rijden of langzamer waar je 130 mag slaat gewoon helemaal nergens op en is nog gevaarlijk ook vanwege het snelheidsverschil.
Alle vrachtwagens rijbewijs inleveren dan maar.
.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 08:49:02 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188018244
Gisteren een vrouw voor me die heftig nee schudde omdat ik bij het verlaten van de rotonde wel érg dicht achter haar zat. Ik heb vrolijk mee "nee" geschud en toen begon ze nog meer te schudden :D!
Sja als je geen voorrang verleend moet je niet doen alsof het resultaat dan aan de andere weggebruiker ligt he :|W

Overigens wordt ik wel moe van die mensen die voluit op de rem stampen en stil gaan staan voor een rotonde.... waar niemand anders in de buurt is. Of er komen mensen (van links) die allemaal keurig hun knipperlicht aan hebben en dus niet kruisen....
Op een of andere manier krijgen ze het dan wél voor elkaar om -nadat diverse auto's de rotonde verlaten hebben- aan te rijden precies op het moment dat er iemand voorlangs gaat oO<
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188018712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat een pauper ben je ook zeg :')
En n troll bovendien
  zaterdag 20 juli 2019 @ 09:59:45 #257
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188019023
Leuk hoor, rotonde linksom, maar de hoek van de bochten die je dan moet maken wordt zoveel scherper dat je er nauwelijks voordeel van hebt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188019066
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat een pauper ben je ook zeg :')
:*

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 09:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

En n troll bovendien
Je moeder is een troll.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 08:49 schreef daNpy het volgende:

Overigens wordt ik wel moe van die mensen die voluit op de rem stampen en stil gaan staan voor een rotonde.... waar niemand anders in de buurt is. Of er komen mensen (van links) die allemaal keurig hun knipperlicht aan hebben en dus niet kruisen....
Op een of andere manier krijgen ze het dan wél voor elkaar om -nadat diverse auto's de rotonde verlaten hebben- aan te rijden precies op het moment dat er iemand voorlangs gaat oO<
Yep en daarom werken rotondes ook niet. Mensen snappen het niet en kunnen ook geen richting aangeven. Bijna iemand geramd toen op een lege rotonde die gewoon helemaal afremde naar stilstand.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 09:59 schreef Tyr80 het volgende:
Leuk hoor, rotonde linksom, maar de hoek van de bochten die je dan moet maken wordt zoveel scherper dat je er nauwelijks voordeel van hebt.
Eens, tenzij je dus ook de verkeerde weghelft op komt rijden. Ik heb het maar één keer in m'n leven gedaan en ik geef toe dat het nergens op slaat :')

[ Bericht 30% gewijzigd door YoshiBignose op 20-07-2019 10:08:11 ]
Facts don't care about your feelings
pi_188021428
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 08:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Alle vrachtwagens rijbewijs inleveren dan maar.
Deze opmerking is niet serieus te nemen.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 13:52:26 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188021834
#doeslief

Niveau, sfeer, het gaat allemaal nét niet helemaal de goede kant op..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188039230
Wielrenners }:|

Ik rijd er twee achterop bij een rotonde met gescheiden banen voor fietsers en auto’s. Je zou dus verwachten dat de wielrenners doen wat alle fietsers moeten doen en de fietsstrook opgaan. Gelukkig ken ik de pappenheimers al een beetje dus ging er maar niet naast rijden toen we bijna bij de rotonde waren.
Zonder omkijken of enige andere erkenning dat er mogelijk een auto op ‘hun’ weg zat rijden de heren over de rijbaan de rotonde op. Als ik daar had gereden had het niet gepast.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 juli 2019 @ 15:04:56 #262
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_188039681
Gatplakkers.

Ik mag weer een tijdje geen auto rijden door de medicatie.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 21 juli 2019 @ 18:55:01 #263
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188043220
Hier in de buurt moeten fietsers en auto's tijdelijk gebruik maken van dezelfde rijbaan, omdat het complete fietspad er uit ligt wegens onderhoud. In plaats van 50 mag je daar als automobilist nu tijdelijk nog maar 30 rijden, maar niet dat iemand zich er aan houd natuurlijk.

Maar ook van fietsers zou je toch verwachten dat ze zich aanpassen en iets voorzichtiger gaan rijden........
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 21 juli 2019 @ 19:21:32 #264
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188043658
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:

Yep en daarom werken rotondes ook niet. Mensen snappen het niet en kunnen ook geen richting aangeven. Bijna iemand geramd toen op een lege rotonde die gewoon helemaal afremde naar stilstand.

Heb ik ook reen paar keer gehad idd. Je kijkt naar wat er op en om de rotonde gebeurt (niks dus) en dan staat zo'n josti voor je ineens stil :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188050275
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wielrenners }:|

Ik rijd er twee achterop bij een rotonde met gescheiden banen voor fietsers en auto’s. Je zou dus verwachten dat de wielrenners doen wat alle fietsers moeten doen en de fietsstrook opgaan. Gelukkig ken ik de pappenheimers al een beetje dus ging er maar niet naast rijden toen we bijna bij de rotonde waren.
Zonder omkijken of enige andere erkenning dat er mogelijk een auto op ‘hun’ weg zat rijden de heren over de rijbaan de rotonde op. Als ik daar had gereden had het niet gepast.
Yup... :{

Ik reed eens 10 minuten achter zo'n kudde wielrenners aan, op een landweggetje, dus inhalen was er niet bij. En dan zijn 10 minuten toch best lang.
Aan de kant gaan, ho maar.. Toen ging er eentje onderuit en toen gingen ze wel aan de kant.

Karma bestaat dus toch.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188051019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nog een keer lezen, hij neemt niet de afrit VOOR het ongeval maar VOORBIJ het ongeval. Tijd voor een bril? ;)
Hard tijd voor een bril. Nu snap ik hem pas.
pi_188051024
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:25 schreef Fer het volgende:
Het was

1 rood kruis
2 pechgeval
3 afrit
4 rood kruis
Sorry, ik lees een beetje matig.
  maandag 22 juli 2019 @ 12:05:31 #268
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188052769
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 15:04 schreef sararaats het volgende:
Gatplakkers.

Ik mag weer een tijdje geen auto rijden door de medicatie.
Problemen met de stoelgang?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 22 juli 2019 @ 12:38:28 #269
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_188053177
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:05 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Problemen met de stoelgang?
Nee medicatie voor epilepsie
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 22 juli 2019 @ 12:44:18 #270
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188053251
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:38 schreef sararaats het volgende:

[..]

Nee medicatie voor epilepsie
Oh, ja dat kan wel invloed hebben ja. Heb je een goeie chauffeur dan?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188053375
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:05 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Problemen met de stoelgang?
:D _O-
pi_188068605
Waarom...gaan langzame bestuurders opeens harder rijden als ik met mijn koekblik ga inhalen om vervolgens weer langzaam te gaan rijden als ik er weer achter zit :?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:57:25 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188068704
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:49 schreef DW457 het volgende:
Waarom...gaan langzame bestuurders opeens harder rijden als ik met mijn koekblik ga inhalen om vervolgens weer langzaam te gaan rijden als ik er weer achter zit :?
Ja dat hebben ze niet door ofzo...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:49:01 #274
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_188137916
Zo lekker rustig op de weg met die vakanties.
Je moeder is een hamster
pi_188140249
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:49 schreef Crutch het volgende:
Zo lekker rustig op de weg met die vakanties.
Zo rustig, eindelijk tijd om rustig 85 te rijden
.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 16:44:38 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188156297
Het was weer lachen gieren brullen met deze temperaturen. Overal caravans met slome, onwennige babyboomers, korte lontjes en onzekere vakantiegleufjes.

Een combi van nummer 1 en 3 leverde bijna een ongeval op vlak voor me toen een onzeker prutstertje na vijf keer hakkelend wisselen van rijbaan besloot dat ze toch de meest rechtse wilde maar haar manoeuvre inzette in de dode hoek van een caravan die ineens naar links kwam. Kwam ze dus ineens weer naar links, zag het gelukkig al aankomen.

En type 2, het opgewonden standje, vond het onder andere nodig om een knijterdrukke rotonde zo'n beetje rechtdoor op te knallen met een achterlijke snelheid en was toen verbaasd dat andere weggebruikers daar niet op rekenden en reageerden met vriendelijk gezwaai toen hij toch echt niet via de verhoging in het midden als eerste uitkwam.

Verder onderweg een ongeval door dergelijke snelle, oververhitte types die zo nodig op de bumper van de voorligger moesten kruipen en nog een motor die tussen inhalende auto's links en een vrachtwagen rechts kwam piepen.

Ik ga morgen minstens 8 uur de weg op dus dit belooft wat *O*
pi_188157573
Volgens mij is er een besmettelijke ziekte uitgebroken waardoor mensen niet meer op de rechterbaan kunnen rijden. Valt jullie dit ook op?
pi_188159400
De besmettelijke ziekte dat mensen een strook een baan noemen vind ik nóg erger.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 19:32:23 #279
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_188159699
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:19 schreef vannelle het volgende:
De besmettelijke ziekte dat mensen een strook een baan noemen vind ik nóg erger.
:')
Horrible Cunt!
pi_188161072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:49 schreef DW457 het volgende:
Waarom...gaan langzame bestuurders opeens harder rijden als ik met mijn koekblik ga inhalen om vervolgens weer langzaam te gaan rijden als ik er weer achter zit :?
Dat zie ik echt heel vaak gebeuren ja. Net als mensen die gaan inhalen en dan gas afnemen, en als ze dan weer naar rechts gaan geven ze gas bij. Ik heb het toch echt andersom geleerd...
Facts don't care about your feelings
pi_188166484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:19 schreef vannelle het volgende:
De besmettelijke ziekte dat mensen een strook een baan noemen vind ik nóg erger.
Wow, maar dan heb je het écht heel zwaar! Sterkte man!

Ook leuk: mensen die niet even de moeite nemen om te spiegelen als ze van strook ( :* ) wisselen. Super leuk als je op de motor zit. Zeker met al die caravans nu. Mensen hebben gewoon niet door dat ze ruim 2 keer zo lang zijn met dat ding ererachter.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2019 06:50:12 ]
  zondag 28 juli 2019 @ 08:07:41 #282
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_188166666
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 06:46 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wow, maar dan heb je het écht heel zwaar! Sterkte man!

Ook leuk: mensen die niet even de moeite nemen om te spiegelen als ze van strook ( :* ) wisselen. Super leuk als je op de motor zit. Zeker met al die caravans nu. Mensen hebben gewoon niet door dat ze ruim 2 keer zo lang zijn met dat ding ererachter.
Nog erger ze rijden zoals ze rijden zonder zo sleurhut achter de auto.

Je heb echt imbeciel er bij zitten.
  zondag 28 juli 2019 @ 08:13:12 #283
208890 June.
Seriously?
pi_188166673
Irritatie nummer 1 zijn van die mensen die de hele tijd achter een vrachtwagen plakken, maar als ik aankom rijden schuiven ze hun koekblik er net nog even voor.. En bij voorkeur ook met maximaal 90 km/ uur. Snappen mensen niet dat ze zo files creeeren??
Shine bright like a diamond.
  zondag 28 juli 2019 @ 10:26:07 #284
344250 75020
ik weet niet beter
pi_188167650
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:46 schreef DW457 het volgende:
Volgens mij is er een besmettelijke ziekte uitgebroken waardoor mensen niet meer op de rechterbaan kunnen rijden. Valt jullie dit ook op?
Uitgebroken? Dit heerst al jaren.

Wat ik dan weer grappig vind, iedereen kankert erover maar als ik morgen weer op de snelweg zit ben ik weer de enige die zoveel mogelijk rechts rij.
Iets klopt hier niet.
pi_188167710
Ik haal bijna iedere dag iemand rechts in en dat is echt niet altijd omdat ik hard rij. Om één of andere reden willen mensen hier altijd links voorsorteren als er twee stroken naar links afslaan.
Facts don't care about your feelings
pi_188170627
De ketelbrug wil niet meer dicht vandaag. Kan gebeuren. Maar dan heb je van die ongeduldige malloten die gaan keren en met een behoorlijke gang via de vluchtstrook terugrijden, vlak langs uitstappende mensen en kinderen... Echt zo belachelijk. Waarschijnlijk ook kuddegedrag - eentje doet het en dan volgen ze allemaal.
Of op twitter een dame die roept 'Kan er minimaal water komen!! Het word steeds warmer!! Zijn gezinnen met baby’s en huisdieren!!'
Sja, ik vind dat toch de verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Zonder water op pad gaan, met dit weer? Wat is dat voor iets raars?
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 14:28:56 #287
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188170851
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:26 schreef 75020 het volgende:

[..]

Uitgebroken? Dit heerst al jaren.

Wat ik dan weer grappig vind, iedereen kankert erover maar als ik morgen weer op de snelweg zit ben ik weer de enige die zoveel mogelijk rechts rij.
Iets klopt hier niet.
Jij ook al?
F.K.A. SuperwormJim
pi_188171161
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:28 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Jij ook al?
De enigen die netjes rechts rijden zijn jij, @75020 en ik.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_188179639
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 06:46 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wow, maar dan heb je het écht heel zwaar! Sterkte man!

Bedankt voor je begrip. ^O^
pi_188187440
Gisteravond was het volgens mij neem-je-kind-mee-naar-je-werk-dag bij Rijkswaterstaat.
Ik weet niet wie er achter de knoppen van de matrixborden zat, maar dit was wel erg bijzonder:

3-baans snelweg, A1 ter hoogte van Naarden richting Amersfoort.

Eerst achtereenvolgens 90, 70, linkerrijstrook dicht en daarna afgekruist op de matrixborden.
Twee portalen verder einde alle verboden.
Twee portalen verder rechterrijstrook dicht en daarna afgekruist, 1 portaal verder weer alles open.

Behalve leeg asfalt niets bijzonders gezien -O-
pi_188188867
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Gisteravond was het volgens mij neem-je-kind-mee-naar-je-werk-dag bij Rijkswaterstaat.
Ik weet niet wie er achter de knoppen van de matrixborden zat, maar dit was wel erg bijzonder:

3-baans snelweg, A1 ter hoogte van Naarden richting Amersfoort.

Eerst achtereenvolgens 90, 70, linkerrijstrook dicht en daarna afgekruist op de matrixborden.
Twee portalen verder einde alle verboden.
Twee portalen verder rechterrijstrook dicht en daarna afgekruist, 1 portaal verder weer alles open.

Behalve leeg asfalt niets bijzonders gezien -O-
En nog zijn er mensen die zeggen iedereen rijbewijs innemen die door rood kruis ging of te hard onder 70 en 90 reed :O
Facts don't care about your feelings
pi_188200274
Met al die aandacht naar de rode kruizen die schijnbaar massaal genegeerd worden, kwam ik nu ook de keerzijde tegen. :'( :D :'(

Ik reed op de A2 bij Utrecht vlak voor de Leidsche Rijntunnel. De rijbaan heeft 3 rijstroken en ik reed op de middelste. Zo'n 30-40 meter voor me sprongen de 2 linker matrixborden plotseling op een rood kruis. Gevolg: iedereen ging vol in de ankers op de 2 linker rijstroken met een nogal linke situatie als gevolg. In nog geen 3-4 seconden afremmen van 100 km/u naar ca 20 km/u... Ik kon uiteindelijk 20 meter ná het rode kruis ( o|O ) netjes invoegen op de meest rechtse rijstrook, maar je zag anderen uit angst overtrokken reageren. :')

En waarvoor? een gestrande auto in de tunnel op de meest linker rijstrook.

Heeft iemand zoiets ook al eens meegemaakt?
pi_188200845
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:09 schreef gebrokenglas het volgende:
De ketelbrug wil niet meer dicht vandaag. Kan gebeuren. Maar dan heb je van die ongeduldige malloten die gaan keren en met een behoorlijke gang via de vluchtstrook terugrijden, vlak langs uitstappende mensen en kinderen... Echt zo belachelijk. Waarschijnlijk ook kuddegedrag - eentje doet het en dan volgen ze allemaal.
Of op twitter een dame die roept 'Kan er minimaal water komen!! Het word steeds warmer!! Zijn gezinnen met baby’s en huisdieren!!'
Sja, ik vind dat toch de verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Zonder water op pad gaan, met dit weer? Wat is dat voor iets raars?
Een gevolg van de verzorgingsstaat. Ik vind ook dat mensen een beetje voorbereid moeten zijn op onverwachte tegenslagen, zeker als je kinderen bij hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:10:57 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188200857
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een gevolg van de verzorgingsstaat. Ik vind ook dat mensen een beetje voorbereid moeten zijn op onverwachte tegenslagen, zeker als je kinderen bij hebt.
Tegenslagen zijn niet meer van deze tijd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188200949
Linksrijders :')
Vaak genoeg dat ik er ook rechts voorbij ga. Ik ga niet 2 stroken naar links (al helemaal niet als het niet eens kan) als de hele rijstrook leeg is. Vooral als de spitsstrook ook open is. Mensen hebben er angst voor ofzo.

Laatste tijd ook steeds meer vrachtwagens die onnodig links blijven rijden. En dan tel ik degene die tijdens de spits alvast voorsorteren voor een snelwegsplitsing niet mee, aangezien dat juist helpt bij de doorstroming.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:24:01 #296
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188200992
Waarom is er geen pleziertjes in het verkeer topic?

Vooraan staan bij een stoplicht, telefoonverslaafde achter je, en dan al ruim 100 meter weg zijn voordat ie wakker wordt en de haat van iedereen achter ‘m over zich heen krijgt.

Irritatie van vandaag is wanneer mensen in een woonwijk structureel de binnenbocht nemen als ze linksaf slaan, kijk dan gewoon ff!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188201029
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En nog zijn er mensen die zeggen iedereen rijbewijs innemen die door rood kruis ging of te hard onder 70 en 90 reed :O
En gewoon terecht. Maar goed, jouw vader is geen wegwerker of hulpdienst, dus wat kan jou het verrotten. :')
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Gisteravond was het volgens mij neem-je-kind-mee-naar-je-werk-dag bij Rijkswaterstaat.
Ik weet niet wie er achter de knoppen van de matrixborden zat, maar dit was wel erg bijzonder:

3-baans snelweg, A1 ter hoogte van Naarden richting Amersfoort.

Eerst achtereenvolgens 90, 70, linkerrijstrook dicht en daarna afgekruist op de matrixborden.
Twee portalen verder einde alle verboden.
Twee portalen verder rechterrijstrook dicht en daarna afgekruist, 1 portaal verder weer alles open.

Behalve leeg asfalt niets bijzonders gezien -O-
Snelheden gaan ook door middel van sensoren. En de rode kruizen misschien nog aan omdat de auto of eventuele rommel/dood dier of wat dan ook die op de strook lag, net enkele minuten daarvoor verwijderd zijn en daarom nog aan stonden.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_188201044
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:24 schreef Tyr80 het volgende:
Waarom is er geen pleziertjes in het verkeer topic?

Vooraan staan bij een stoplicht, telefoonverslaafde achter je, en dan al ruim 100 meter weg zijn voordat ie wakker wordt en de haat van iedereen achter ‘m over zich heen krijgt.

Irritatie van vandaag is wanneer mensen in een woonwijk structureel de binnenbocht nemen als ze linksaf slaan, kijk dan gewoon ff!
Ja, dat gebeurt hier ook steeds vaker. Binnenbochtje nemen..... echt.... :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_188206511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:24 schreef Tyr80 het volgende:

Irritatie van vandaag is wanneer mensen in een woonwijk structureel de binnenbocht nemen als ze linksaf slaan, kijk dan gewoon ff!
Was dat maar alleen vandaag..... Hier in de wijk schering en inslag.
Niet alleen automobilisten maar ook fietsers en dan het liefst in een onoverzichtelijke bocht.
pi_188207089
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:27 schreef OscarMopperkont het volgende:

En gewoon terecht. Maar goed, jouw vader is geen wegwerker of hulpdienst, dus wat kan jou het verrotten. :')

Nee dus niet terecht, zoals al twee mensen hier aangeven op deze pagina alleen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 17:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Was dat maar alleen vandaag..... Hier in de wijk schering en inslag.
Niet alleen automobilisten maar ook fietsers en dan het liefst in een onoverzichtelijke bocht.
Man, hier in de wijk rijden mensen eenrichtingsverkeer de andere kant op, auto over fietspaden, rotondes via links. En echt niet dat je rechts voorrang krijgt hoor :D Zeker niet van een verlaagde, geblindeerde golf. Kan me er niet zo druk om maken eerlijk gezegd, alhoewel ik 1x wel redelijk pissig was dat iemand eenrichtingsverkeer in kwam waardoor we klem zaten en dan naar mij gaat seinen dat ik aan de kant moet. Nou was ik nog half in de bocht dus uiteindelijk deed ik dat maar uit efficiency, maar doe dan op z'n minst een beetje beleefd want je weet dat je fout zit.
Facts don't care about your feelings
pi_188209505
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 17:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee dus niet terecht, zoals al twee mensen hier aangeven op deze pagina alleen.
[..]

:') Sorry, maar geef dus voor 1 al uitleg wat de reden kan zijn.

Maar goed, ik gun je elke boete voor rode kruizen negeren. ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')