Op deze foto klopt al iets niet als de spitsstrook dicht is. Je kunt aan het blauwe bord goed zien dat er een strook in het midden is die omgedraaid kan worden: als de spitsstrook dicht is zal als het goed is dit te zien zijn doordat de rechter twee stroken dan alleen een afrit-pijl hebben en de pijl rechtdoor ontbreekt. Of deze foto is genomen met de spitsstrook open, of als de spitsstrook dicht was, dan is het bord stuk en zal Rijkswaterstaat dat een keer moeten fixen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:44 schreef Fer het volgende: [..] Een plaatje is duidelijker. Deze vluchtstrook is doorgaans een spitstrook. Ook in het weekend en s avonds. De pijl een stukje terug is altijd groen, omdat het verkeer wat de afrit neemt er altijd mag rijden. Boven het bord UIT staat een bord wat soms aangeeft dat de spitstrook open is. Als je het bord mist, of niet begrijpt dat dit (helemaal grijs) betekend dat de spitstrook dicht is, rijd je dus de spitstrook op, omdat deze vrijwel altijd open is. Het rode kruis komt verderop pas, de bocht om.
Of een dikke vette trainhorn onder de kap schroevenquote:
Hier staan ze regelmatig te wachten bij een zebrapad zonder blijkbaar de intentie te hebben over te gaan steken. Lekker langs een drukke weg waar (bijna) iedereen vriendelijk voor ze stopt...quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:07 schreef aloa het volgende:
Het blijft irritant, mensen die naast de stoep gaan lopen
En dan ook nog zonder licht terwijl het zicht amper 100 meter is door de regen / opgegooid water.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
Dit dus. En hieraan toevoegend: mensen die in hoosbuien geen enkele vorm van verlichting voeren.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!
Lever a.u.b. je rijbewijs in!
Oh en mensen die niet zien dat de midden en linkerbaan meestal droger zijn bij regen en je daar dus met minder kans op waterplanning redelijk door kunt rijden.
Gewoon gas erop en op het wegdek en verkeer letten.
Maar ja ik was dus te laat op mijn afspraak...
Misschien reden ze op nankangsquote:Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op manquote:Op donderdag 6 juni 2019 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meh, meeste gevallen is het gewoon een onnodig rood kruis.Ik zie vaak rode kruizen die te vroeg, te onlogisch, of gewoon helemaal voor niks er staan. Dat betekent uiteraard niet dat je ze maar mag negeren, maar als mensen op een gegeven moment doorhebben dat er elke keer niets aan de hand is (en meestal kun je ook wel ver vooruit kijken) tja... Als je iedere week een brandoefening houdt dan gaan mensen ook niet meer rennen als er echt brand is.
En de overige gevallen zijn gewoon echt blind. Hoe vaak ik mensen niet gewoon op een baan met rood kruis zie rijden en dan op het laatste moment als dat karretje met die pijl bijna in zicht is zie je ze pas remmen in paniek en naar links gaan. Alsof ze echt max 50 meter naar voren zicht hebben ofzo.
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2019 23:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
quote:Op donderdag 13 juni 2019 13:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wie rijdt er nou door een rood kruis heenDan ben je echt niet aan het opletten.
Van die mensen die het beter menen te weten dan degene die die rijstrook afkruist.quote:Op donderdag 13 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.
Maar jij bent zeker zo iemand die midden in de nacht op een overzichtelijk kruispunt bij het zebrapad gewoon nog op het knopje gaat drukken om te wachten tot je mag oversteken
2 km lijkt me wat overdreven, maar er kan best een goede reden voor zijn die je niet meteen ziet. Rommel op de rijbaan, bijvoorbeeld. Vorig jaar zijn er 18 auto's van weginspecteurs van Rijkswaterstaat aangereden terwijl die inspecteurs bezig waren met het afhandelen van een incident. Da's meer dan 1 auto per 3 weken, wat toch best veel is voor opvallende auto's.quote:Op donderdag 13 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.
Overigens kan ik me wel een andere situatie voorstellen waarbij een rijstrook kilometerslang is afgekruisd. Maar dan gaat het om een plusstrook die in de spits opengesteld wordt, en waarbij de maximumsnelheid dan verlaagd wordt. Als het rustig is, wordt die strook afgekruisd en mag je 120 (of 100), als het drukker is gaat die strook open en mag je 100 (of 80). Andere optie daar is natuurlijk die strook ombouwen tot een permanente rijstrook en altijd de lagere snelheid hanteren, maar daar wordt ook niet iedereen vrolijk van. (Die plusstrook is smaller en daarom geldt een lagere snelheid.)twitter:Rijkswaterstaat twitterde op zaterdag 12-01-2019 om 09:12:19Achttien aangereden auto's van weginspecteurs, dat zijn er achttien te veel... 😢 #houjeaandachtopdeweg #zorgdatzeveiligthuiskomen https://t.co/K9RujyDHyf reageer retweet
Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekekenquote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Dat is leuk, maar hoe kun je weten dat er een rood kruis boven de weg is, als je bezig bent met een whatsapp berichtje te typen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 23:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
Waar heb je het in godsnaam over. Dat mensen niet kunnen rijden, eens. Maar het negeren van komt heel ergens anders vandaan. Van mij mogen ze die camera's overal toepassen bij rode kruizen, beboeten maar die idioten.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.
Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.
Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200mquote:2 km lijkt me wat overdreven, maar er kan best een goede reden voor zijn die je niet meteen ziet. Rommel op de rijbaan, bijvoorbeeld. Vorig jaar zijn er 18 auto's van weginspecteurs van Rijkswaterstaat aangereden terwijl die inspecteurs bezig waren met het afhandelen van een incident. Da's meer dan 1 auto per 3 weken, wat toch best veel is voor opvallende auto's.
Ik rij 80% van de tijd in Duitsland, maar daar zie je vaak geen limiet, bord 120, 500 meter verder weer geen limiet. Limiet is dan vaak in verband met geluidsoverlast o.i.d.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Volledig mee eens. Echter een rood kruis blijft wel een no-go.....quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.
Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.
Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Amen brother.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekeken
Benieuwd hoelang het duurt voordat ze daar eens flink gaan controleren
Yep. Maar ook dan wordt een rijstrook niet kilometers van tevoren afgekruisd. Als er kruizen nodig zijn, kunnen ze altijd nog mobiele matrixborden inzetten. Maar dat is eigenlijk alleen bij geplande werkzaamheden.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 10:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200m
Yep.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 13:08 schreef Light het volgende:
[..]
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Dat wordt het. Zelfde boetebedrag.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.quote:
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.
Best wel bijzonder, op andere kruisingen zonder verkeerslichten gaat het toch ook niet zo vaak fout?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk bij mij in de buurt, verkeerslichten doen het niet en meteen ongelukken... Zelfde plek waar tijdje geleden ook filmpje was over vrachtwagen door rood ging. Welcome to Zaandam 😄
https://m.facebook.com/st(...)6&id=111828655539438
Welcome to Zaandamquote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
een andere reden zou ik echt niet weten.
Ach ik heb midden inde nacht rond 4 of 5 met geen hond op de weg behalve ikzelf ook wel eens zoiets gehad. Gewoon zo'n systeemcontroleur die zich te pletter verveelt.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 16:30 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.
(Ben overigens wel van mening dat afkruizen best wat gedisciplineerder mag gebeuren...
Werd laatst door een plotseling rood kruis van de linkerbaan naar rechts verdreven. Iedereen volgde netjes. en een aantal seconden later veranderde het ineens in rechts afgekruisd en links open.
Op een andere dag werd plots de hele rijbaan afgekruisd. Geen waarschuwing of snelheidslimiet van tevoren. Seconden later verdwenen de kruizen weer...)
Cc’tje naar DHL!quote:Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak.![]()
Niet alleen buitenlanders. 99.3% van de weggebruikers snapt er niks van. Het blijft allemaal stoïcijns op rijstrook 2 hangen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:33 schreef funnywell het volgende:
Snap die meter extra asfalt besparing niet om er fatsoenlijke 3 baans van te maken. Niet dat ik door een rood kruis rij. Maar god buitenlanders snappen er geen snars van en begrijpelijk. Dunne doorgetrokken streep en over uitvoegstroken rijden en dat is dan een baan
Je geluid doet het nietquote:Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak.![]()
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:01 schreef Jantje2k het volgende:
Irritant zijn de mensen die 110 rijden als je 100 mag, dan mag je 120 en bkijven ze 110 rijden op de linkerbaan
Ga dan gewoon naar rechtsquote:Op maandag 17 juni 2019 23:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.
Totdat je een vrachtwagen nadert op jouw strook natuurlijk, dan kunnen ze het gas ineens wel vindenquote:Op maandag 17 juni 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga dan gewoon naar rechts
Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlagingMoeilijk he gas los........
Laat ze je dan maar meteen een nieuwe opsturen, waarbij het geluid het met terugwerkende kracht doet.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik zal hem terug naar AliExpress sturen....
Soms gaat het dus niet, omdat dan die klojo rechts gas geeft.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga dan gewoon naar rechts
Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlagingMoeilijk he gas los........
mensen die links plakken en pas gas geven als ze dan eindelijk naar rechts optiefen om 'terug te pakken'quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:01 schreef J.Caesar het volgende:
Wat wel mooi is zijn die bumberpklevers in van die eco hokjes druk gebarend etc.
Ik KAN niet harder dan diegene voor me, en kan ook niet naar rechts als daar een vrachtwagen zit.
Maar als ik dan naar rechts ga en het gas ff aantik, komt het hokje pas na een paar honderd meter voorbij (als ik geen zin heb om door te rijden). Met het gezicht strak naar voren
Chef, ik rijd Vmax+30 op de snelweg. Als ik niet kan inhalen omdat er iemand voor me zit is dat geen plakken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:13 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
mensen die links plakken en pas gas geven als ze dan eindelijk naar rechts optiefen om 'terug te pakken'
oke, je overtreedt dus ook nog de vmax. Naast onnodig links rijden (als je niet kan inhalen hoor je naar rechts te gaan) en op rechts gas bij geven om iemand 'terug te pakken'. Ohja ook nog proberen te intimideren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:47 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Chef, ik rijd Vmax+30 op de snelweg. Als ik niet kan inhalen omdat er iemand voor me zit is dat geen plakken.
Invoegen met een gangetje van 70, waardoor ik in moet gaan halen en dan als ik in haalt vinden 'ze' ineens het gaspedaal en gaat met snelheid maken.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga dan gewoon naar rechts
Van die mensen die je niet inhalen, maar (kort) links achter je gaan rijden. Of remmen bij snelheidsverlagingMoeilijk he gas los........
Ja datquote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:01 schreef J.Caesar het volgende:
Wat wel mooi is zijn die bumberpklevers in van die eco hokjes druk gebarend etc.
Ik KAN niet harder dan diegene voor me, en kan ook niet naar rechts als daar een vrachtwagen zit.
Maar als ik dan naar rechts ga en het gas ff aantik, komt het hokje pas na een paar honderd meter voorbij (als ik geen zin heb om door te rijden). Met het gezicht strak naar voren
Hij schrijft toch duidelijk dat er rechts een vrachtwagen zit?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:53 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
oke, je overtreedt dus ook nog de vmax. Naast onnodig links rijden (als je niet kan inhalen hoor je naar rechts te gaan) en op rechts gas bij geven om iemand 'terug te pakken'. Ohja ook nog proberen te intimideren.
Goed bezig
Het lijkt mij sterk dat de voorganger plotseling langzaam de vrachtwagen voorbij gaat. Dat is van tevoren in te schatten. Daarna naar rechts gaan en gas bij geven om je achterliggende collegachauffeur te irriteren en intimideren slaat natuurlijk verder helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij schrijft toch duidelijk dat er rechts een vrachtwagen zit?
Als je in een treintje links zit dan betekent dat vaak dat er rechts geen mogelijkheid is, tenzij je je voorganger via de rechter- of middenbaan wilt inhalen, en dat is volgens mij ook niet de bedoeling.
Je hebt in ieder geval een rijke fantasie.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:41 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat de voorganger plotseling langzaam de vrachtwagen voorbij gaat. Dat is van tevoren in te schatten. Daarna naar rechts gaan en gas bij geven om je achterliggende collegachauffeur te irriteren en intimideren slaat natuurlijk verder helemaal nergens op.
Vrachtwagens 80-90 en dan zo'n bejaarde die met 100-110 inhaalt (waar je 120 mag), en jij doet alsof dat een uitzonderlijke situatie is in NL...quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:41 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat de voorganger plotseling langzaam de vrachtwagen voorbij gaat. Dat is van tevoren in te schatten. Daarna naar rechts gaan en gas bij geven om je achterliggende collegachauffeur te irriteren en intimideren slaat natuurlijk verder helemaal nergens op.
In het geheel geen uitzonderlijke situatie. Daarom vooraf goed te herkennen en op in te spelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vrachtwagens 80-90 en dan zo'n bejaarde die met 100-110 inhaalt (waar je 120 mag), en jij doet alsof dat een uitzonderlijke situatie is in NL...
- knip, op de man, niet doen, lees de topicpointer en doe er wat mee -quote:Als je daar dan achter die bejaarde zit kun je weinig hè.
Als er dan vervolgens zo'n leaselul in een ecohok achter je zit te douwen krijgt hij van mij ook te zien wat mijn 200 pk wel kan en zijn ecohok niet, zodra die bejaarde klaar is op de linkerbaan.
Die komen uit de lucht vallen zeker, die bejaarden en vrachtwagens.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:40 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval een rijke fantasie.
Je hebt nooit meerdere vrachtwagens of langzamer verkeer op de rechterbaan gezien?
Als je dan links zit er er rijdt een auto of vrachtwagen voor je, wat doe jij dan?
En intimideren? Waar heb je dat uit opgemerkt?
Als ik mijn tempomat terugzet naar de ingestelde waarde, en deze versnelt sneller dan het ecohokje, ben ik intimiderend? Tof![]()
Door deze denkwijze kan ik me wel voorstellen dat veel mensen zich geintimeerd voelen dan, en niet alleen in het verkeer.
Ik heb 2 zoons en ze zijn geen van beiden 19.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:39 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
In het geheel geen uitzonderlijke situatie. Daarom vooraf goed te herkennen en op in te spelen.
[..]
Zo zo zo, het zit wel diep of niet. Wel sneue reactie overigens, had dit niet van jou verwacht maar mogelijk heeft je 19 jarige zoontje het account gehackt
Je kunt je er druk over maken, maar misschien is het verstandiger om niet toe te geven aan je gevoelens. Wat heeft het voor zin om het gas te vloeren zodat je bumperklever je niet in kan halen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb 2 zoons en ze zijn geen van beiden 19.
En ja, als er de hele tijd zo'n kutpuber in een golfje achter me zit te duwen terwijl ik ook geen kant op kan dan zorg ik wel dat ik weg ben zodra dat kan, al was het alleen al om te voorkomen dat die kutpuber me niet op een normale manier voorbij kan komen.
Mwah, als ik iemand in wil halen die traag rijdt en ik word daardoor gekleefd, dan is het wel leuk om even gas in te trappen zodat die klever ook begrijpt dat je het irritant vond. Of gewoon om te kijken wie er harder wil rijdenquote:Op donderdag 20 juni 2019 13:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je kunt je er druk over maken, maar misschien is het verstandiger om niet toe te geven aan je gevoelens. Wat heeft het voor zin om het gas te vloeren zodat je bumperklever je niet in kan halen?
Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik naar mijn werk rij moet ik altijd een hele drukke afslag nemen, waar een lange rij op staat. De snelweg zelf is echter altijd vrij. Je hebt dus altijd een aantal mensen die op de snelweg zelf die hele rij voorbij knallen en dan op het allerallerallerlaatste moment hun auto nog de afslag op proppen tussen de file in.
Als ik terug naar huis rij, is er een punt waar het andersom is. Daar is ook altijd een drukke afrit, terwijl ik op de vrije snelweg moet blijven rijden. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik moet remmen voor mensen die die rij voorbij geknald zijn, op het allerlaatste moment ertussen proppen maar nog half uitsteken of er überhaupt niet tussen gelaten worden waardoor ze de doorgaande weg volledig blokkeren.
Nou zit ik altijd heel erg relaxed achter het stuur en er zijn maar heel erg weinig dingen waar ik me druk om maak in het verkeer, maar dit is er wel eentje van. Ik twijfel altijd heel erg om in dit geval een tokkie te worden en die gaten dicht te rijden, maar ik zie de andere kant 's middags als ik terug naar huis rij en dat is dus niet bepaald ongevaarlijk.....
Ik vind het een beetje ver gaan om maar gewoon geen veilige afstand te houden om te voorkomen dat een of andere aso hem er tussen gooit.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.
Hoezo, ze staan stil of stapvoetsquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje ver gaan om maar gewoon geen veilige afstand te houden om te voorkomen dat een of andere aso hem er tussen gooit.
Ok, daar heb jij natuurlijk gelijk in. Even niet over nagedacht, excuusquote:
Ten eerste maak ik me niet druk, ten tweede hoef ik het gas niet te vloeren, ten derde vertrek ik asap naar de rechterbaan, dus als hij wil inhalen dan kan dat prima.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je kunt je er druk over maken, maar misschien is het verstandiger om niet toe te geven aan je gevoelens. Wat heeft het voor zin om het gas te vloeren zodat je bumperklever je niet in kan halen?
A1-A30 is ook zo'n situatie, en dan van die figuren die vlak voor het einde van de afrit stil gaan staan op de weg omdat ze de afrit moeten hebben.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik naar mijn werk rij moet ik altijd een hele drukke afslag nemen, waar een lange rij op staat. De snelweg zelf is echter altijd vrij. Je hebt dus altijd een aantal mensen die op de snelweg zelf die hele rij voorbij knallen en dan op het allerallerallerlaatste moment hun auto nog de afslag op proppen tussen de file in.
Als ik terug naar huis rij, is er een punt waar het andersom is. Daar is ook altijd een drukke afrit, terwijl ik op de vrije snelweg moet blijven rijden. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik moet remmen voor mensen die die rij voorbij geknald zijn, op het allerlaatste moment ertussen proppen maar nog half uitsteken of er überhaupt niet tussen gelaten worden waardoor ze de doorgaande weg volledig blokkeren.
Nou zit ik altijd heel erg relaxed achter het stuur en er zijn maar heel erg weinig dingen waar ik me druk om maak in het verkeer, maar dit is er wel eentje van. Ik twijfel altijd heel erg om in dit geval een tokkie te worden en die gaten dicht te rijden, maar ik zie de andere kant 's middags als ik terug naar huis rij en dat is dus niet bepaald ongevaarlijk.....
Nee, op de vluchtstrook gaan staan is geen gevaar?quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
A1-A30 is ook zo'n situatie, en dan van die figuren die vlak voor het einde van de afrit stil gaan staan op de weg omdat ze de afrit moeten hebben.
Joehoe, de afrit staat stil, de snelweg rijdt 50 of 70, en dan ga je daar stilstaan... gevaar op de weg.
Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.
Ik ook, zo ongeveer een file om in te voegen, maar nog een dubbele lijn dus ze mogen nog niet invoegen, maar door die ruimte te laten weten ze al wel dat ze zo rustig kunnen invoegen, duikt er weer iemand van de linkerbaan in dat gat.... ja, joehoe... die hele file die er op dat moment staat komt door het invoegen en door al die figuren die na het invoegen DIRECT naar de linkerbaan moeten, terwijl het 500 meter verder weer gewoon rijdt.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
Tja ik blijf echt zo lang mogelijk links op dezelfde snelheid rijden en dan tegen het einde invoegen. Anders schieten er nog 3 langs van achter mij.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
Gut, wat erg.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 20:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja ik blijf echt zo lang mogelijk links op dezelfde snelheid rijden en dan tegen het einde invoegen. Anders schieten er nog 3 langs van achter mij.
En daar gaat het dus vaak mis. Dan heb je dat volk dat vol gas doordendert en dan vlak voor het einde van de rijstrook in de ankers gaat en zich er dan tussen wil wurmen.quote:Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..
Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..
Ja, of je hebt van die figuren die 600 meter van te voren een gaatje laten, en als je daar dan niet meteen induikt maar ernaast blijft rijden om te voorkomen dat haast&co achter je nog even 550m. doorstampen om nog 10 hele auto's te kunnen schaken tot ergernis en irritatie van alles en iedereen, de deur weer dichtflikkeren, waardoor je alsnog naar voren moet rijden op zoek naar een welwillende medeweggebruiker die het wél snapt.quote:Op zondag 23 juni 2019 15:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En daar gaat het dus vaak mis. Dan heb je dat volk dat vol gas doordendert en dan vlak voor het einde van de rijstrook in de ankers gaat en zich er dan tussen wil wurmen.
Vanmiddag even mot gehad met een Duitse die raar aan het rijden was. Ik rij op de cruisecontrol, ga haar voorbij, ga weer netjes naar rechts. In de verte een auto met caravan die langzamer rijdt dan ik. Gaat die muts mij weer inhalen. Op zich prima, ze rijdt zo hard dat ze mij voorbij kan, ik achter haar weer naar links kan om die caravan voorbij te gaan. Echter, op het moment dat ze naast mij rijdt, laat ze haar gas los en gaat ze dezelfde snelheid rijden als ik waarbij ze heel gezellig aan het kletsen is met haar autogenoten. Om niet klem gezet te worden achter die caravan heb ik een dot gas gegeven en voor haar weer naar links gegaan. Dat vond ze niet goed. Geknipper met lichten, claxon, middelvinger alles
Dan vergeet je toch een paar dingen zoals bijvoorbeeld het bord "ritsen vanaf hier".quote:Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..
Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..
Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.
Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.
Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn?
Lees de topicpointer nog eens goedquote:Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..
Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..
Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.
Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.
Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn?
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.quote:Op maandag 24 juni 2019 06:39 schreef J.Caesar het volgende:
Gisternacht heerlijk kunnen doorrijden in Duitsland.
500 kilometer in 2 uur en 20 minuten.
En dan dit zien gebeuren:
https://www.donaukurier.d(...)er-fluechtet-zu-Fuss;art64745,4226178
Sommige mensen.....
Ja echt he. Ben vorig jaar naar Denemarken gereden. Ik heb zo'n hekel aan dat woord gekregen. Hamburg was een dramaquote:Op woensdag 26 juni 2019 10:07 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
Tegenwoordig kan je beter op de Nederlandse wegen rijden dan op de Duitse lijkt het wel. In Nederland is het vaak 100 km/h, maar dat is het in Duitsland ook steeds vaker, maar dan heb je ook nog eens de tientallen baustelles die je in Nederland veel minder hebt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja echt he. Ben vorig jaar naar Denemarken gereden. Ik heb zo'n hekel aan dat woord gekregen. Hamburg was een drama
Klopt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 10:07 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Onervaren caravan rijders dan. Iedere idoot weet toch dat je 90 mag met een caravan/aanhanger
quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..
Kneuzen.
+1quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
Caravan- en camper tyfus vanmiddag, blijf alsjeblieft lekker achter een vrachtwagen hangen met dat kutding
Al een paar keer gehad dat vrachtverkeer een kudde van die lelijke koelkasten moest gaan inhalen om dat ze standaard ineens allemaal 80 op de teller gaan rijden. Dat is natuurlijk 75 - 80 in het echie, en kuddes vrachtwagens willen lekker 84 rollen.
Wat een ellende; elk jaar hetzelfde gezeik met dat kutvolk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |