Op deze foto klopt al iets niet als de spitsstrook dicht is. Je kunt aan het blauwe bord goed zien dat er een strook in het midden is die omgedraaid kan worden: als de spitsstrook dicht is zal als het goed is dit te zien zijn doordat de rechter twee stroken dan alleen een afrit-pijl hebben en de pijl rechtdoor ontbreekt. Of deze foto is genomen met de spitsstrook open, of als de spitsstrook dicht was, dan is het bord stuk en zal Rijkswaterstaat dat een keer moeten fixen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:44 schreef Fer het volgende: [..] Een plaatje is duidelijker. Deze vluchtstrook is doorgaans een spitstrook. Ook in het weekend en s avonds. De pijl een stukje terug is altijd groen, omdat het verkeer wat de afrit neemt er altijd mag rijden. Boven het bord UIT staat een bord wat soms aangeeft dat de spitstrook open is. Als je het bord mist, of niet begrijpt dat dit (helemaal grijs) betekend dat de spitstrook dicht is, rijd je dus de spitstrook op, omdat deze vrijwel altijd open is. Het rode kruis komt verderop pas, de bocht om.
Of een dikke vette trainhorn onder de kap schroevenquote:
Hier staan ze regelmatig te wachten bij een zebrapad zonder blijkbaar de intentie te hebben over te gaan steken. Lekker langs een drukke weg waar (bijna) iedereen vriendelijk voor ze stopt...quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:07 schreef aloa het volgende:
Het blijft irritant, mensen die naast de stoep gaan lopen
En dan ook nog zonder licht terwijl het zicht amper 100 meter is door de regen / opgegooid water.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
Dit dus. En hieraan toevoegend: mensen die in hoosbuien geen enkele vorm van verlichting voeren.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!
Lever a.u.b. je rijbewijs in!
Oh en mensen die niet zien dat de midden en linkerbaan meestal droger zijn bij regen en je daar dus met minder kans op waterplanning redelijk door kunt rijden.
Gewoon gas erop en op het wegdek en verkeer letten.
Maar ja ik was dus te laat op mijn afspraak...
Misschien reden ze op nankangsquote:Op woensdag 12 juni 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Van die mensen die 55 op de snelweg gaan rijden met wat regen...
en dan gaan slingeren als een vrachtwaggel ze voorbij knalt zo van oei schrik!
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op manquote:Op donderdag 6 juni 2019 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meh, meeste gevallen is het gewoon een onnodig rood kruis.Ik zie vaak rode kruizen die te vroeg, te onlogisch, of gewoon helemaal voor niks er staan. Dat betekent uiteraard niet dat je ze maar mag negeren, maar als mensen op een gegeven moment doorhebben dat er elke keer niets aan de hand is (en meestal kun je ook wel ver vooruit kijken) tja... Als je iedere week een brandoefening houdt dan gaan mensen ook niet meer rennen als er echt brand is.
En de overige gevallen zijn gewoon echt blind. Hoe vaak ik mensen niet gewoon op een baan met rood kruis zie rijden en dan op het laatste moment als dat karretje met die pijl bijna in zicht is zie je ze pas remmen in paniek en naar links gaan. Alsof ze echt max 50 meter naar voren zicht hebben ofzo.
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2019 23:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
quote:Op donderdag 13 juni 2019 13:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wie rijdt er nou door een rood kruis heen Dan ben je echt niet aan het opletten.
Van die mensen die het beter menen te weten dan degene die die rijstrook afkruist.quote:Op donderdag 13 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.
Maar jij bent zeker zo iemand die midden in de nacht op een overzichtelijk kruispunt bij het zebrapad gewoon nog op het knopje gaat drukken om te wachten tot je mag oversteken
2 km lijkt me wat overdreven, maar er kan best een goede reden voor zijn die je niet meteen ziet. Rommel op de rijbaan, bijvoorbeeld. Vorig jaar zijn er 18 auto's van weginspecteurs van Rijkswaterstaat aangereden terwijl die inspecteurs bezig waren met het afhandelen van een incident. Da's meer dan 1 auto per 3 weken, wat toch best veel is voor opvallende auto's.quote:Op donderdag 13 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik probeer alleen de standaard gedachtegang uit te leggen van mensen. Is gewoon psychologie hoor, heeft niets te maken met dat die mensen klootzakken zijn of niet. Als je met eigen ogen kan zien op een overzichtelijke snelweg dat het ongeluk 2 km verderop is en het rode kruis er al staat dan is het niet raar om iets later van baan te verwisselen. Uiteindelijk zouden die matrixborden hulpmiddelen moeten zijn om het veiliger te maken.
Overigens kan ik me wel een andere situatie voorstellen waarbij een rijstrook kilometerslang is afgekruisd. Maar dan gaat het om een plusstrook die in de spits opengesteld wordt, en waarbij de maximumsnelheid dan verlaagd wordt. Als het rustig is, wordt die strook afgekruisd en mag je 120 (of 100), als het drukker is gaat die strook open en mag je 100 (of 80). Andere optie daar is natuurlijk die strook ombouwen tot een permanente rijstrook en altijd de lagere snelheid hanteren, maar daar wordt ook niet iedereen vrolijk van. (Die plusstrook is smaller en daarom geldt een lagere snelheid.)twitter:Rijkswaterstaat twitterde op zaterdag 12-01-2019 om 09:12:19 Achttien aangereden auto's van weginspecteurs, dat zijn er achttien te veel... 😢 #houjeaandachtopdeweg #zorgdatzeveiligthuiskomen https://t.co/K9RujyDHyf reageer retweet
Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekekenquote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Dat is leuk, maar hoe kun je weten dat er een rood kruis boven de weg is, als je bezig bent met een whatsapp berichtje te typen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 23:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Even terugkomend op dit, oprecht mensen zoals jij en mensen die door een rood kruis jekkeren moet je het rijbewijs afnemen voor een jaar, dikke boete en ze daarna even in gesprek laten gaan met wegwerkers of weduwen die door dit soort idioten mensen kwijtgeraakt zijn... Maar de baan was toch leeg!!! 11!! Rot op man
Waar heb je het in godsnaam over. Dat mensen niet kunnen rijden, eens. Maar het negeren van komt heel ergens anders vandaan. Van mij mogen ze die camera's overal toepassen bij rode kruizen, beboeten maar die idioten.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.
Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.
Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200mquote:2 km lijkt me wat overdreven, maar er kan best een goede reden voor zijn die je niet meteen ziet. Rommel op de rijbaan, bijvoorbeeld. Vorig jaar zijn er 18 auto's van weginspecteurs van Rijkswaterstaat aangereden terwijl die inspecteurs bezig waren met het afhandelen van een incident. Da's meer dan 1 auto per 3 weken, wat toch best veel is voor opvallende auto's.
Ik rij 80% van de tijd in Duitsland, maar daar zie je vaak geen limiet, bord 120, 500 meter verder weer geen limiet. Limiet is dan vaak in verband met geluidsoverlast o.i.d.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Volledig mee eens. Echter een rood kruis blijft wel een no-go.....quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.
Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.
Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Amen brother.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekeken
Benieuwd hoelang het duurt voordat ze daar eens flink gaan controleren
Yep. Maar ook dan wordt een rijstrook niet kilometers van tevoren afgekruisd. Als er kruizen nodig zijn, kunnen ze altijd nog mobiele matrixborden inzetten. Maar dat is eigenlijk alleen bij geplande werkzaamheden.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 10:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200m
Yep.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 13:08 schreef Light het volgende:
[..]
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Dat wordt het. Zelfde boetebedrag.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.quote:
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.
Best wel bijzonder, op andere kruisingen zonder verkeerslichten gaat het toch ook niet zo vaak fout?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk bij mij in de buurt, verkeerslichten doen het niet en meteen ongelukken... Zelfde plek waar tijdje geleden ook filmpje was over vrachtwagen door rood ging. Welcome to Zaandam 😄
https://m.facebook.com/st(...)6&id=111828655539438
Welcome to Zaandamquote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
een andere reden zou ik echt niet weten.
Ach ik heb midden inde nacht rond 4 of 5 met geen hond op de weg behalve ikzelf ook wel eens zoiets gehad. Gewoon zo'n systeemcontroleur die zich te pletter verveelt.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 16:30 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.
(Ben overigens wel van mening dat afkruizen best wat gedisciplineerder mag gebeuren...
Werd laatst door een plotseling rood kruis van de linkerbaan naar rechts verdreven. Iedereen volgde netjes. en een aantal seconden later veranderde het ineens in rechts afgekruisd en links open.
Op een andere dag werd plots de hele rijbaan afgekruisd. Geen waarschuwing of snelheidslimiet van tevoren. Seconden later verdwenen de kruizen weer...)
Cc’tje naar DHL!quote:Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak.
Niet alleen buitenlanders. 99.3% van de weggebruikers snapt er niks van. Het blijft allemaal stoïcijns op rijstrook 2 hangen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:33 schreef funnywell het volgende:
Snap die meter extra asfalt besparing niet om er fatsoenlijke 3 baans van te maken. Niet dat ik door een rood kruis rij. Maar god buitenlanders snappen er geen snars van en begrijpelijk. Dunne doorgetrokken streep en over uitvoegstroken rijden en dat is dan een baan
Je geluid doet het nietquote:Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak.
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:01 schreef Jantje2k het volgende:
Irritant zijn de mensen die 110 rijden als je 100 mag, dan mag je 120 en bkijven ze 110 rijden op de linkerbaan
Ga dan gewoon naar rechtsquote:Op maandag 17 juni 2019 23:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |