Ik rij 80% van de tijd in Duitsland, maar daar zie je vaak geen limiet, bord 120, 500 meter verder weer geen limiet. Limiet is dan vaak in verband met geluidsoverlast o.i.d.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Volledig mee eens. Echter een rood kruis blijft wel een no-go.....quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Stelletje domme schapen, jullie zullen zeker ook braaf in de rij staan als ze die chip in jullie arm komen implementeren. Regels zijn er om alles onder controle te houden maar je kan ook zelf nog wel je verstand gebruiken. Probleem van al deze hulpmiddelen, matrixborden, stoplichten is dat mensen helemaal niet meer auto kunnen rijden. Ze kijken alleen nog naar kleurtjes of ze mogen gaan of niet. En als ze dan een keer in een ander land rijden waar het allemaal niet zo geregeld is rijden ze zich direct dood.
Ik zie het hier al als bij het kruispunt de stoplichten stuk zijn. Mensen weten absoluut niet meer wat ze moeten en je ziet meteen levensgevaarlijke situaties ontstaan. Vroeger reden we ook zonder matrixborden hoor, dan gebruikte je gewoon de ogen in je hoofd waarbij je zag dat mensen verderop allemaal aan het remmen waren voor een file of ongeluk. En dan ging je gewoon ritsen zonder dat er een pijl voor je smoel moet staan.
Het enige logische vervolg op hoe we nu rijden is volledig autonoom rijden, want mensen kunnen het uiteindelijk toch niet meer. Op zich ook geen probleem, maar toch vind ik dat wel jammer.
Amen brother.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hier bij een knooppunt is het tegenwoordig in de spits 90. Als je dan 90 rijdt word je echt aan alle kanten voorbij geblazen en kwaad aangekeken
Benieuwd hoelang het duurt voordat ze daar eens flink gaan controleren
Yep. Maar ook dan wordt een rijstrook niet kilometers van tevoren afgekruisd. Als er kruizen nodig zijn, kunnen ze altijd nog mobiele matrixborden inzetten. Maar dat is eigenlijk alleen bij geplande werkzaamheden.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 10:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook nog wegvakken zonder een matrixbord om de 200m
Yep.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 13:08 schreef Light het volgende:
[..]
Azelo - Buren zeker. Herkenbaar. Ik rij daar dan standaard 100 (gps) en wordt nog links en rechts voorbij geblazen.
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem zit 'm niet in het al dan niet terecht afgekruiste wegdelen, maar in het volk dat meent een eigen intepretatie te maken. "maar ik zie niets gebeuren" of "het systeem is vast stuk". Nee, rood kruis is gewoon wegwezen. Niet een moment om even na te denken of het wel terecht is dat die rode kruizen aan staan.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor snelheidsverlagingen.
Dat wordt het. Zelfde boetebedrag.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En rode stoplichten overigens. Waarom wordt een rood kruis niet op dezelfde manier bestraft als op een andere manier door rood rijden?
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.quote:
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn: Matrixbord op 70, is ook flitsen op 70.
Best wel bijzonder, op andere kruisingen zonder verkeerslichten gaat het toch ook niet zo vaak fout?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk bij mij in de buurt, verkeerslichten doen het niet en meteen ongelukken... Zelfde plek waar tijdje geleden ook filmpje was over vrachtwagen door rood ging. Welcome to Zaandam 😄
https://m.facebook.com/st(...)6&id=111828655539438
Welcome to Zaandamquote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
een andere reden zou ik echt niet weten.
Ach ik heb midden inde nacht rond 4 of 5 met geen hond op de weg behalve ikzelf ook wel eens zoiets gehad. Gewoon zo'n systeemcontroleur die zich te pletter verveelt.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 16:30 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Officieel mag dat al. Alleen leent de situatie en tijdspanne zich niet voor active controle.
(Ben overigens wel van mening dat afkruizen best wat gedisciplineerder mag gebeuren...
Werd laatst door een plotseling rood kruis van de linkerbaan naar rechts verdreven. Iedereen volgde netjes. en een aantal seconden later veranderde het ineens in rechts afgekruisd en links open.
Op een andere dag werd plots de hele rijbaan afgekruisd. Geen waarschuwing of snelheidslimiet van tevoren. Seconden later verdwenen de kruizen weer...)
Cc’tje naar DHL!quote:Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak.
Niet alleen buitenlanders. 99.3% van de weggebruikers snapt er niks van. Het blijft allemaal stoïcijns op rijstrook 2 hangen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:33 schreef funnywell het volgende:
Snap die meter extra asfalt besparing niet om er fatsoenlijke 3 baans van te maken. Niet dat ik door een rood kruis rij. Maar god buitenlanders snappen er geen snars van en begrijpelijk. Dunne doorgetrokken streep en over uitvoegstroken rijden en dat is dan een baan
Je geluid doet het nietquote:Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze chauffeur zag een rood licht en een paar wachtende auto's over het hoofd, en besloot zonder te kijken zijn combinatie naar mijn kant te gooien.
Gelukkig was er ruimte om zijn fouten op te vangen, maar er kon geen bedankje vanaf... nee hij was kwaad op mij toen ik hem erop aansprak.
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:01 schreef Jantje2k het volgende:
Irritant zijn de mensen die 110 rijden als je 100 mag, dan mag je 120 en bkijven ze 110 rijden op de linkerbaan
Ga dan gewoon naar rechtsquote:Op maandag 17 juni 2019 23:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Soms heb je geen zin om mee te doen aan die circusact van de overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |