quote:Op maandag 3 juni 2019 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar hij /zij heeft geen invloed wat de rest van het verkeer doet.
Nogmaals, zelf weten, maar de gevolgen zijn heel groot, zowel voor de motorrijder als voor het overige verkeer. Niemand wil zo'n ongeluk zien.
Tja maar dat kun je van alles zeggen. Of je nou een riem om doet of een auto met airbags hebt, als die vrachtwagen niet remt ben je plat. En je kan ook boos worden op mensen die weinig sporten, veel suiker eten, roken, parachute springen etc. want die kosten de maatschappij inderdaad meer geld dan iemand die gezond leeft en alleen sbs6 kijkt.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Ongelukken zijn niet altijd te voorkomen door zelf voorzichtig te rijden, want je bent daarin ook afhankelijk van andere onbenullen op de weg. En motorrijders al helemaal.
Persoonlijk maak ik me geen zorgen, want ik sta nooit in de file.
Nee, je moet wel even goed lezen. Als een motorrijder een ongeluk heeft, dan is dat natuurlijk kut. Maar als een motorrijder helemaal naar de klote is, en dat leed verminderd/voorkomen had kunnen worden door beschermende kleding te dragen, dan is hij een domme lul die aanspraak hoort te maken op een Darwin-award en dan is de duur van de file en alle bijkomende kosten die de hulpdiensten maken dus ook volkomen verwijtbaar.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Juist wel, doordat hij ook weet dat als hij valt naar de klote is, zal hij voorzichtiger rijden.
[..]
[..]
Dus iemand is helemaal naar de klote of misschien wel dood en jullie maken je zorgen om dat je daardoor langer in de file staat?
Nee, jij moet even goed lezen. Het is niet verplicht om motorkleding te dragen en dus zijn de bijkomende kosten en hulpdiensten helemaal niet voor hem. Net zoals als iemand die 200 kg weegt door teveel eten en een hartaanval krijgt niet voor de ambulance hoeft te betalen.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, je moet wel even goed lezen. Als een motorrijder een ongeluk heeft, dan is dat natuurlijk kut. Maar als een motorrijder helemaal naar de klote is, en dat leed verminderd/voorkomen had kunnen worden door beschermende kleding te dragen, dan is hij een domme lul die aanspraak hoort te maken op een Darwin-award en dan is de duur van de file en alle bijkomende kosten die de hulpdiensten maken dus ook volkomen verwijtbaar.
Kut dat 'ie in de kreukels ligt, maar dat had niet zo ernstig hoeven zijn.
Dat is een dooddoener.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, jij moet even goed lezen. Het is niet verplicht om motorkleding te dragen en dus zijn de bijkomende kosten en hulpdiensten helemaal niet voor hem. Net zoals als iemand die 200 kg weegt door teveel eten en een hartaanval krijgt niet voor de ambulance hoeft te betalen.
En daar ben ik dan weer op tegen.quote:Op maandag 3 juni 2019 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef wielrenners gewoon voorrang ook al hebben ze het niet als ze met een hele groep aankomen, omdat het voor mij veel minder moeite kost dan voor 10 mensen waarbij hun schoen vastgeklikt zit aan een pedaal. Maar goed ik ben dan ook voor de regel "sneller verkeer gaat voor"
Amen. Hier in de omgeving hebben bij rotondes de auto's voorrang op de fietsers. Er komen regelmatig mensen piepend tot stilstand omdat de "vriendelijke weggebruikers" voor ze menen de fietsers voorrang te verlenen.quote:
Dit dus zoiets heb ik een collega ooit een uitgelegd dat dat onverstandig is. Hij liet scholieren altijd voor als ze geen voorrang hadden er komt dan een keer dat diezelfde scholier denkt ik heb voorrang en onder een auto verdwijnt.quote:Op maandag 3 juni 2019 18:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Amen. Hier in de omgeving hebben bij rotondes de auto's voorrang op de fietsers. Er komen regelmatig mensen piepend tot stilstand omdat de "vriendelijke weggebruikers" voor ze menen de fietsers voorrang te verlenen.
Ja, helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 juni 2019 18:01 schreef vannelle het volgende:
Wat ik veel irritanter vind is dat mensen hun eigen regeltjes gaan maken en dus stoppen op momenten en in situaties waar eigenlijk niemand dat verwacht.
Fuck die eigen regeltjes en hou je gewoon aan de bestaande regeltjes zodat iedereen weet wat hij/zij kan verwachten in het verkeer.
Eigen regels: Niet doen.
Dashcam aanschaffen en volgende keer vol tegenaan rijden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik maakt vandaag een kleine inschattingsfout en maakte aanstalten om naar de linkerbaan te gaan (knipper aan) toen dat eigenlijk niet kon. Aanstalten, meer ook niet want ik kwam er achter dat het niet ging voor ik nog maar enige stuurbeweging kon maken. Knipper uit en maar even wachten. Als dank kreeg ik van degene die me inhaalde vervolgens een keiharde brakecheck ...
En daarom moet je ook eerst kijken vóór je je richtingaanwijzers aanslingert, je bezorgt anderen anders onnodig een hartverzakking.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik maakt vandaag een kleine inschattingsfout en maakte aanstalten om naar de linkerbaan te gaan (knipper aan) toen dat eigenlijk niet kon. Aanstalten, meer ook niet want ik kwam er achter dat het niet ging voor ik nog maar enige stuurbeweging kon maken. Knipper uit en maar even wachten. Als dank kreeg ik van degene die me inhaalde vervolgens een keiharde brakecheck ...
Zo ken ik er nog wel een paar. Je denkt toch niet dat ik iemand zomaar voorrang ga geven als er allemaal mensen achter me rijden dan is het nut toch helemaal weg. En al helemaal in de auto. Uiteraard ga je geen ongevaarlijke situaties creëren. Maar als ik als fietser voorrang heb en zie een groep wielrenners aankomen kan ik heus wel even wachten tot die hele groep er langs is.quote:Op maandag 3 juni 2019 18:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
En daar ben ik dan weer op tegen.
Niet om die wielrenners hoor, al vind ik ze vaak ook irritant.
Wat ik veel irritanter vind is dat mensen hun eigen regeltjes gaan maken en dus stoppen op momenten en in situaties waar eigenlijk niemand dat verwacht.
Fuck die eigen regeltjes en hou je gewoon aan de bestaande regeltjes zodat iedereen weet wat hij/zij kan verwachten in het verkeer.
Mooi voorbeeld:
Ik zat bij iemand in de auto en die stopte ineens voor een brandweerauto die uit een uitrit kwam.
Geen zwaailichten of akoestische signalen dus gewoon een verkeersdeelnemer.
Hij vond het zo enorm goed van zichzelf dat hij gestopt was terwijl dat niet eens hoefde en was er zelfs trots op.
Totdat die brommerrijder die achter hem reed verhaal kwam halen omdat hij bijna op z'n bek ging door die onverwachte stopactie.
Eigen regels: Niet doen.
Ja wat een beredenering zeg Ik reed eens in de woonwijk hier en op een plek waar geen zebrapad is wil (uiteraard) een bejaarde met rollator oversteken in de stromende regen. Er reed een hele zooi auto's achter me dus dan sta je nog wel even te wachten. Hoeveel moeite is het om even te laten oversteken ondanks dat ze geen voorrang heeft. En daar hoef je echt geen kettingsbotsing voor te veroorzaken. En ze gaat ook echt niet de volgende keer blind oversteken omdat ze nu altijd voorrang verwachtquote:Op maandag 3 juni 2019 18:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dit dus zoiets heb ik een collega ooit een uitgelegd dat dat onverstandig is. Hij liet scholieren altijd voor als ze geen voorrang hadden er komt dan een keer dat diezelfde scholier denkt ik heb voorrang en onder een auto verdwijnt.
Ik reed open (cabrio). Je kan zo zien dat ik niet op de telefoon zit. Ik kreeg niet eens de tijd om mijn koppeling omhoog te laten komen, en het was echt niet zo dat ik het groene licht miste.quote:Op maandag 3 juni 2019 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien in jouw geval niet, maar ik snap de haat voor wielrenners niet zo. Als je op FB en bij reacties op nieuws kijkt dan zie je iedereen schelden op wielrenners. Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als mensen die te hard rijden in de auto. Om één of andere reden kunnen mensen niet het begrip opbrengen om even mee te denken aan verkeer dat sneller gaat, terwijl ze zelf ook geïrriteerd raken als ze achter 2 bejaarden lopen in de supermarkt.
Ik geef wielrenners gewoon voorrang ook al hebben ze het niet als ze met een hele groep aankomen, omdat het voor mij veel minder moeite kost dan voor 10 mensen waarbij hun schoen vastgeklikt zit aan een pedaal. Maar goed ik ben dan ook voor de regel "sneller verkeer gaat voor"
[..]
Ja maar dat kan ook komen doordat veel op telefoon zitten. Als ik achter iemand sta bij het stoplicht en ik zie hem naar beneden kijken dan ga ik ook sneller toeteren. Maar er zit een groot verschil tussen zo'n kort toetertje (of 2) of een een lange geïrriteerde toeter
Ik vind dat juist leuk, maar word weinig gekleefd of uitgedaagdquote:Op dinsdag 4 juni 2019 19:53 schreef Donderkonijn het volgende:
Vroeger wilde ik dan nog wel eens " ok, kijken hoe hard je durft dan" te spelen. Nu niet meer, ben een stuk rustiger.
Als je rustig stopt, moet dat prima kunnen en kan het verkeer achter je er ook genoeg op anticiperen. Overigens begint artikel 49 van het RVV 1990 met "Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan."quote:Op dinsdag 4 juni 2019 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja wat een beredenering zeg Ik reed eens in de woonwijk hier en op een plek waar geen zebrapad is wil (uiteraard) een bejaarde met rollator oversteken in de stromende regen. Er reed een hele zooi auto's achter me dus dan sta je nog wel even te wachten. Hoeveel moeite is het om even te laten oversteken ondanks dat ze geen voorrang heeft. En daar hoef je echt geen kettingsbotsing voor te veroorzaken. En ze gaat ook echt niet de volgende keer blind oversteken omdat ze nu altijd voorrang verwacht
Waaaat... ik was het zelfs verplicht dacht dat ik wat aardigs deed.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:10 schreef Light het volgende:
[..]
Als je rustig stopt, moet dat prima kunnen en kan het verkeer achter je er ook genoeg op anticiperen. Overigens begint artikel 49 van het RVV 1990 met "Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan."
De lol gaat er na een tijdje van af. Vroeger liet ik me wel eens gek maken, maar zelfs toen had je gewoon mensen die nog kwader werden als ze dan zon wedstrijdje verloren.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik vind dat juist leuk, maar word weinig gekleefd of uitgedaagd
Ik weet dat je overdrijft, maar denk dat het percentage dat dit doet enigszins meevalt.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
Dat is sowieso de norm van nu toch? Rode kruizen negeren enzo terwijl hulpdiensten iemand proberen te redden....
Bloedirritant om met mensen achter je, in een voorrangssituatie toch even jan en alleman voor te laten (zeker als het geen bejaarden, minder validen o.i.d. zijn).quote:Op maandag 3 juni 2019 18:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
En daar ben ik dan weer op tegen.
Niet om die wielrenners hoor, al vind ik ze vaak ook irritant.
Wat ik veel irritanter vind is dat mensen hun eigen regeltjes gaan maken en dus stoppen op momenten en in situaties waar eigenlijk niemand dat verwacht.
Fuck die eigen regeltjes en hou je gewoon aan de bestaande regeltjes zodat iedereen weet wat hij/zij kan verwachten in het verkeer.
En/of: tijd dat we in de Benelux hetzelfde grapje doen als wat je oostelijker steeds vaker ziet: de wegenbelasting verlagen en een wegveignet invoeren. Laat ze maar betalen voor gebruik van de wegen (en niet alleen door brandstofaccijns).quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:41 schreef Boezeidekoe het volgende:
Gisteren vanuit Zuid-Frankrijk in 1 dag naar Nederland gereden. Werkelijk elke parkeerplaats onderweg, hoe klein ook helemaal volgepropt met vrachtwagens, met name uit Polen en Litouwen. Zelfs op stukken vluchtstrook bij de oprit terug naar de snelweg stonden trucks. Ook nemen ze parkeerplaatsen in die bestemd zijn voor personenauto's en auto's met caravan. Op de A7 ten zuiden van Lyon rijden zoveel vrachtwagens, deze trucks nemen een groot gedeelte van de 2 meest rechtse rijstroken in beslag, zodat al het overige verkeer als het ware naar de linker rijstrook wordt geduwd. Wat een ellende zeg, het wordt tijd dat er snelwegen speciaal voor vrachtwagens worden aangelegd.
Voor vrachtwagens moet in Benelux ook gewoon tol betaald worden (en nagenoeg elk land in Europa). Zitten niet voor niets zoveel kastjes achter het raam van de internationale rijders.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:38 schreef asdqert het volgende:
[..]
En/of: tijd dat we in de Benelux hetzelfde grapje doen als wat je oostelijker steeds vaker ziet: de wegenbelasting verlagen en een wegveignet invoeren. Laat ze maar betalen voor gebruik van de wegen (en niet alleen door brandstofaccijns).
Die ikke ikke ikke mentaliteit in het verkeer is idd zwaar irritant, het is niet zo dat jij zomaar ineens en zonder reden besloot om een strook op te schuiven.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:18 schreef sneakydesert het volgende:
Van het weekend was er verderop een ongeluk gebeurd op de snelweg. Ik reed op de rechterrijstrook en kreeg een pijl op het matrixbord dat ik naar links moest gaan. Inmiddels was het verkeer op de rijbaan al langzaam rijdend, dus ik probeerde rustig naar links te gaan. Niemand, maar ook niemand die mij er tussen liet. En niet alleen mij, maar ook de auto's achter mij. Toen ik bij het rode kruis kwam ben ik gewoon gestopt omdat je daar niet verder mag rijden. Achter mij werd er getoeterd omdat mensen blijkbaar vonden dat ik door moest rijden. Uiteindelijk wel naar links gekund, maar wel met frustratie.
Waar overdrijf ik dan in? Je bevestigd toch mijn punt?quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:37 schreef asdqert het volgende:
[..]
Ik weet dat je overdrijft, maar denk dat het percentage dat dit doet enigszins meevalt.
Neem deze casus: https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-ongeluk~a0732af7/
- Tijdsbestek van 1 uur
- Moment van de dag: Ik gok rond 22:00?
- Minstens 56 auto's besloten zichzelf superbelangrijk te vinden...
[..]
Jep, ook een groeiende tendens op de weg.... mensen die geen ruimte maken....quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:18 schreef sneakydesert het volgende:
Van het weekend was er verderop een ongeluk gebeurd op de snelweg. Ik reed op de rechterrijstrook en kreeg een pijl op het matrixbord dat ik naar links moest gaan. Inmiddels was het verkeer op de rijbaan al langzaam rijdend, dus ik probeerde rustig naar links te gaan. Niemand, maar ook niemand die mij er tussen liet. En niet alleen mij, maar ook de auto's achter mij. Toen ik bij het rode kruis kwam ben ik gewoon gestopt omdat je daar niet verder mag rijden. Achter mij werd er getoeterd omdat mensen blijkbaar vonden dat ik door moest rijden. Uiteindelijk wel naar links gekund, maar wel met frustratie.
Ik bevestig je punt niet helemaal (Dat ik weet ). Wat ik dagelijks op de A27 Utrecht-Hilversum zie, is dat zodra er één of twee banen worden 'afgekruist', je goed moet zoeken naar een idioot die erop durft te rijden. En als het de norm was, was er (ook om 22:00 's avonds op de A10/A8, we praten niet over een landweggetje) toch een veelvoud aan boetes uitgeschreven?quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Waar overdrijf ik dan in? Je bevestigd toch mijn punt?
Ik vind het nogal wat, elke minuut een auto op een relatief rustig tijdstip.....
Boete voor negeren rood kruis mag van mij wel naar 2300 euro ipv 230.... kijken hoeveel mensen het dan nog doen....
Ik woon al m'n hele leven bij dat punt, dus ik weet dondersgoed wat de verkeersdrukte daar is. En dan vind ik 1 auto per minuut toch nog steeds een hoog gemiddelde. Sowieso, iedere auto die een rood kruis negeert is er 1 te veel.quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:39 schreef asdqert het volgende:
[..]
Ik bevestig je punt niet helemaal (Dat ik weet ). Wat ik dagelijks op de A27 Utrecht-Hilversum zie, is dat zodra er één of twee banen worden 'afgekruist', je goed moet zoeken naar een idioot die erop durft te rijden. En als het de norm was, was er (ook om 22:00 's avonds op de A10/A8, we praten niet over een landweggetje) toch een veelvoud aan boetes uitgeschreven?
Nee, we verbazend, ergeren en verwonderen ons nog steeds over 'rood kruis-rijders'. Hier op het forum, op kantoor of op een verjaardag moet ik de eerste nog tegenkomen die zegt "Ja, maar hoor eens: zo'n rijbaan met rood kruis is prima asfalt. Ik let zelf wel op dat ik niets raak!".
Meh, meeste gevallen is het gewoon een onnodig rood kruis.Ik zie vaak rode kruizen die te vroeg, te onlogisch, of gewoon helemaal voor niks er staan. Dat betekent uiteraard niet dat je ze maar mag negeren, maar als mensen op een gegeven moment doorhebben dat er elke keer niets aan de hand is (en meestal kun je ook wel ver vooruit kijken) tja... Als je iedere week een brandoefening houdt dan gaan mensen ook niet meer rennen als er echt brand is.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Echt, negeren rood kruis mag van mij harder aangepakt worden. Sowieso, mag aso gedrag op de weg harder aangepakt worden. Ik weet, er op handhaven is lastig, maar zorg dan gewoon dat degene die wel gepakt worden ook daadwerkelijk goed aangepakt worden.
Dat valt mij ook op ja. Zelfs zo erg dat er al km’s aangegeven wordt dat de rijstrook ophoudt en dat er dus van de 2 nog 1 overblijft. Ik rijd dan al netjes rechts en dan presteren mensen het om nog een inhaal manoeuvre te beginnen terwijl de rijstrook echt bijna ophoudt en dan zie je weer gauw naar rechts gaan (zonder te hebben ingehaald). Dan kijk je inderdaad niet vooruit.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
En de overige gevallen zijn gewoon echt blind. Hoe vaak ik mensen niet gewoon op een baan met rood kruis zie rijden en dan op het laatste moment als dat karretje met die pijl bijna in zicht is zie je ze pas remmen in paniek en naar links gaan. Alsof ze echt max 50 meter naar voren zicht hebben ofzo.
Die mensen probeer ik altijd rechts in te halen en dan ga ik voor ze rijden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:07 schreef J.Caesar het volgende:
Opzich niet echt een irritatie, maar een oprechte verbazing zijn de mensen die op een compleet lege snelweg links rijden, vervolgens wel netjes naar rechts gaan als ze iemand zien naderen, maar daarna ook weer gelijk naar links gaan. WAAROM
Nouja, deze gevallen blijven niet links rijden als ze iemand achter zich hebben. Dus rechts inhalen is in dit geval wat tricky .quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:25 schreef Guapoo het volgende:
[..]
Die mensen probeer ik altijd rechts in te halen en dan ga ik voor ze rijden.
Ook links dus. Waarom?quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:25 schreef Guapoo het volgende:
[..]
Die mensen probeer ik altijd rechts in te halen en dan ga ik voor ze rijden.
Misschien komt er over 5km wel een vrachtwagen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:07 schreef J.Caesar het volgende:
Opzich niet echt een irritatie, maar een oprechte verbazing zijn de mensen die op een compleet lege snelweg links rijden, vervolgens wel netjes naar rechts gaan als ze iemand zien naderen, maar daarna ook weer gelijk naar links gaan. WAAROM
Mensen die moeilijk ter been zijn en die willen oversteken moet je dan wel weer laten overstekenquote:Op dinsdag 4 juni 2019 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja wat een beredenering zeg Ik reed eens in de woonwijk hier en op een plek waar geen zebrapad is wil (uiteraard) een bejaarde met rollator oversteken in de stromende regen. Er reed een hele zooi auto's achter me dus dan sta je nog wel even te wachten. Hoeveel moeite is het om even te laten oversteken ondanks dat ze geen voorrang heeft. En daar hoef je echt geen kettingsbotsing voor te veroorzaken. En ze gaat ook echt niet de volgende keer blind oversteken omdat ze nu altijd voorrang verwacht
Ik heb echt geprobeerd om jouw post begrijpend te lezen maar ik heb er nogal moeite mee om het te snappen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:35 schreef Fer het volgende:
Waar betreft de spitsstroken zijn er nog steeds onduidelijke situaties. Waar bijvoorbeeld geen witte pijl is, maar alleen een blauw richting bord met spitsstrook open/dicht, wat dan ook in een bocht ergens staan net na een stuk met wisselstroken.
Bijvoorbeeld vanaf de A10 de A4 op ri Schiphol. Die spitsstrook is bijna 24u open en heel af en toe dicht. Maar het rood kruis is pas zichtbaar als je al de spitstrook opgereden bent.
Hier was al op gereageerd en de uitkomst was al duidelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mensen die moeilijk ter been zijn en die willen oversteken moet je dan wel weer laten oversteken
Laat maar... ik doe weer eens een spuit 11
Zoeken ze nog modjes?quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier was al op gereageerd en de uitkomst was al duidelijk.
Beter lees je alle reacties even voor je wat typt en plaatst.
Een plaatje is duidelijker. Deze vluchtstrook is doorgaans een spitstrook. Ook in het weekend en s avonds. De pijl een stukje terug is altijd groen, omdat het verkeer wat de afrit neemt er altijd mag rijden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb echt geprobeerd om jouw post begrijpend te lezen maar ik heb er nogal moeite mee om het te snappen.
Zou je het nog eens op een andere manier willen formuleren?
Want het beetje dat ik wél snap doet mij vermoeden dat je wel een punt hebt.
Apart idd, je zou eigenlijk een pijl naar links verwachten voor er een rood kruis komt.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Een plaatje is duidelijker. Deze vluchtstrook is doorgaans een spitstrook. Ook in het weekend en s avonds. De pijl een stukje terug is altijd groen, omdat het verkeer wat de afrit neemt er altijd mag rijden.
Boven het bord UIT staat een bord wat soms aangeeft dat de spitstrook open is.
Als je het bord mist, of niet begrijpt dat dit (helemaal grijs) betekend dat de spitstrook dicht is, rijd je dus de spitstrook op, omdat deze vrijwel altijd open is. Het rode kruis komt verderop pas, de bocht om.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs Google auto snapt het niet en rijdt op de gesloten spitstrook
Pff had dat laatst ook, stond er één of andere Duitse meneer in een oude BMW. En elke cm die de voorganger naar voren reed, meteen zo snel hij kon aansluiten. Ik probeerde oogcontact te maken maar hij deed echt net alsof ie me niet zag.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:18 schreef sneakydesert het volgende:
Van het weekend was er verderop een ongeluk gebeurd op de snelweg. Ik reed op de rechterrijstrook en kreeg een pijl op het matrixbord dat ik naar links moest gaan. Inmiddels was het verkeer op de rijbaan al langzaam rijdend, dus ik probeerde rustig naar links te gaan. Niemand, maar ook niemand die mij er tussen liet. En niet alleen mij, maar ook de auto's achter mij. Toen ik bij het rode kruis kwam ben ik gewoon gestopt omdat je daar niet verder mag rijden. Achter mij werd er getoeterd omdat mensen blijkbaar vonden dat ik door moest rijden. Uiteindelijk wel naar links gekund, maar wel met frustratie.
Beter lees je dat ik dat zelf al bedacht hadquote:Op donderdag 6 juni 2019 17:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier was al op gereageerd en de uitkomst was al duidelijk.
Beter lees je alle reacties even voor je wat typt en plaatst.
Bij mij op het werk loopt er eentje rond. Die roept altijd dat Rijkswaterstaat die kruizen veeeel te vroeg aanzet en dat je dus prima door kunt rijden ‘voordat je echt op moet gaan letten’. Maar goed, hij rijdt ook een Audi en graag hard en op de vraag waarom hij altijd zo hard rijdt antwoordde hij ooit ‘ja, aan het eind van mijn leven heb ik daar toch mooi een paar dagen mee gewonnen’.quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:39 schreef asdqert het volgende:
[..]
Nee, we verbazend, ergeren en verwonderen ons nog steeds over 'rood kruis-rijders'. Hier op het forum, op kantoor of op een verjaardag moet ik de eerste nog tegenkomen die zegt "Ja, maar hoor eens: zo'n rijbaan met rood kruis is prima asfalt. Ik let zelf wel op dat ik niets raak!".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |