abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187380426
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:15 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Sommige producteigenschappen leer je niet kennen door alleen op informatie van het internet af te gaan. Neem bijvoorbeeld laptops. Je kunt laptops kopen met een fragiel dun scherm, breekbare plastic onderdelen of laptops die heel heet worden. Staat dat op het internet? Nee (of een Youtuber heeft per toeval net dat ene model kritisch gereviewd). Websites als Coolblue vermelden o.a. hoe snel de CPU is en dat de accu in theorie zoveel uur meegaat, maar men schrijft (vrijwel) niks over de gebruikte materialen, onderdelen en bouwkwaliteit. Dit geldt ook voor kleding, schoenen en allerlei andere spullen. Een product zien, aanraken, voelen en ervaren vind ik toch nog wel fijn. Iedere keer van alles retourneren vind ik niet fijn.
Maar kun jij een laptop of meerdere laptops in een winkelsetting zo belasten dat ze heet worden? Verder lijken me dat nogal subjectieve elementen waar je referentiekader meespeelt. De ene laptop blijft daarnaast koeler omdat ie misschien qua vermogen op ecostand staat en de ander blaast op powermodus.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 23:27:37 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187380470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:52 schreef ems. het volgende:
Een verkoper heb je eigenlijk ook niet meer echt nodig.
Een verkoper heb je nooit nodig.
De enige die een verkoper nodig heeft, is de eigenaar van de winkel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187380479
Winkelcentra moeten gezellig... Evt kleiner... Hebben wel een flinke make over nodig ja. Maar ter dagbesteding van ouderen worden ze prima voorzienend..

Bloemen / fietsenwinkel / kaasspecialiteiten / slijter....

Mensen houden daar behoefte aan.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_187380561
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan je beter laag of hoog kopen?

Ik betaal liever minder altijd.
Laag.

Dat neemt nog niet weg dat het nog verder kan zakken.
pi_187380582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:31 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Laag.

Dat neemt nog niet weg dat het nog verder kan zakken.
Gazprom kon ook terug zakken naar 4 euro, helaas niet gebeurt.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_187380620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gazprom kon ook terug zakken naar 4 euro, helaas niet gebeurt.
Jep.
pi_187380628
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een verkoper heb je nooit nodig.
De enige die een verkoper nodig heeft, is de eigenaar van de winkel.
Verkopers zijn er voor de alternatieven die men heeft of waar men aan kan komen. Althans ik heb wel situaties gehad waarbij de verkoper kwam met iets wat meer paste bij de behoefte dan hetgeen ik in gedachten had.
pi_187380693
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar kun jij een laptop of meerdere laptops in een winkelsetting zo belasten dat ze heet worden? Verder lijken me dat nogal subjectieve elementen waar je referentiekader meespeelt. De ene laptop blijft daarnaast koeler omdat ie misschien qua vermogen op ecostand staat en de ander blaast op powermodus.
Ja dat kan ik. Daar komt nog bij dat het slechts een voorbeeld is.

Anyway, voel je vrij om alles online te blijven kopen, ik verplicht je tot niets!

Ik zou het alleen fijn vinden als ook nog een paar winkels in de buurt met kundig personeel blijven bestaan, niet alleen vanwege vage / subjectieve begrippen als emotie en beleving.
pi_187380786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:16 schreef BasEnAad het volgende:
Die parkeertarieven nodigen ook niet echt uit tot een middagje gezellig winkelen.
Inderdaad, godskolere. Zo ff 15 euro dokken voor een middagje stilstaan. De overheid verneukt het voor de winkels, niet de consument.

Oh en winkels zelf ook, die denken dat ze nooit hoeven te veranderen/innoveren.
  woensdag 12 juni 2019 @ 00:05:55 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187381131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:34 schreef Beathoven het volgende:
Verkopers zijn er voor de alternatieven die men heeft of waar men aan kan komen. Althans ik heb wel situaties gehad waarbij de verkoper kwam met iets wat meer paste bij de behoefte dan hetgeen ik in gedachten had.
Natuurlijk is dat zo, een goede verkoper (m/v) bewijst zʼn waarde, ook voor degene die de beurs trekt.
Zulke verkopers kom ik niet vaak tegen. Ja, in de betere kledingwinkel, kleine speciaalzaken (witgoed, fotoapparatuur, stripalbums, kaas, tweedehands platenspelers). In veel (grotere) winkels is hun kennis echter maar matig en soms kun je ze zelfs beter ontlopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187381665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:15 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Sommige producteigenschappen leer je niet kennen door alleen op informatie van het internet af te gaan. Neem bijvoorbeeld laptops. Je kunt laptops kopen met een fragiel dun scherm, breekbare plastic onderdelen of laptops die heel heet worden. Staat dat op het internet? Nee (of een Youtuber heeft per toeval net dat ene model kritisch gereviewd).
Tweakers pricewatch. En een youtuber heeft het vrijwel -gegarandeerd- kritisch gereviewd.
quote:
Websites als Coolblue vermelden o.a. hoe snel de CPU is en dat de accu in theorie zoveel uur meegaat, maar men schrijft (vrijwel) niks over de gebruikte materialen, onderdelen en bouwkwaliteit.
Daarvoor moet je ook niet bij coolblue zijn. Het punt is juist dat je met een beetje gegoogle eigenlijk alles zelf kan achterhalen.

En trouwens, je hoeft er echt niet vanuit te gaan dat als je een winkel binnenloopt dat elke medewerker jou wel zo eenvoudig alle details over het materiaal en bouwkwaliteit kan vertellen.
quote:
Dit geldt ook voor kleding, schoenen en allerlei andere spullen. Een product zien, aanraken, voelen en ervaren vind ik toch nog wel fijn. Iedere keer van alles retourneren vind ik niet fijn.
Daar moeten winkels het inderdaad van hebben. Maar er zijn nog veel en veel meer producten die allemaal niet 'gevoeld' hoeven worden en daarom lopen winkelcentra dus leeg.
Just a humble motherfucker with a big dick.
pi_187381751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:17 schreef roos94 het volgende:
Overigens doe ik half mee aan de online gekte.

Veel elektronica etc koop ik online. Kleding en schoenen niet. Ik wil het gewoon in mijn handen zien en kijken of ik het leuk vindt. Dat zie ik ook niet veranderen in de toekomst.
pi_187381786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:23 schreef Jellereppe het volgende:
Daarentegen zijn de pakketjesbezorgers volgens mij niet aan te slepen? Die banen blijven nog wel bestaan. Het is nog heel ver weg voordat robots zijn die een dermate intelligentie hebben en dat kunnen overnemen. De een zijn dood, is de ander zijn brood.
  woensdag 12 juni 2019 @ 01:15:37 #114
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187381854
Is dit niet een trend die al twintig jaar heel langzaam gaande is?
pi_187382677
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:56 schreef the-eye het volgende:
Hoge huren en hoge parkeertarieven dan moet je niet de webshops de schuld gaan geven.
Precies, en als ze dit willen oplossen door gratis parkeren in te voeren kunnen ze dat vergeten want de parkeergarage is aan Q-park uitbesteed, net als bij menig ziekenhuis. Boycot die toko maar eens lekker.
Racist
  woensdag 12 juni 2019 @ 07:01:14 #116
134944 Hi_flyer
MGTOW-light
pi_187382870
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:14 schreef roos94 het volgende:
Bij winkelcentrum zuidplein in Rotterdam 1 euro betalen per 20 minuten parkeren _O_ KOOPJE!
En waan je je vervolgens in het buitenland. Wat een verpauperde bende is dat zeg...
pi_187382936
Niks van te merken in Maasmechelen Village. Ik zou zeggen kom eens kijken in het weekend.

Gratis parkeren en heel gezellig winkelen. Wel vroeg komen anders sta je in de file ivm volle parkeerpleinen (en die zijn althans Huge). De helft betreft Nederlandse kentekens. 👍
pi_187383022
Als je alle filialen sluit en 100% op online verkoop gaat richten dan maak je alleen maar meer winst toch ?
Ik was hier...
pi_187383128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:01 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

En waan je je vervolgens in het buitenland. Wat een verpauperde bende is dat zeg...
Valt wel mee hoor, als je een verpauperde bende wil zien moet je naar Keizerswaard
pi_187383142
Zoetermeer is ook slim met eerste paar uur gratis parkeren en een winkelcentrum dat een Primark en een MediaMarkt heeft.
pi_187383268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:01 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

En waan je je vervolgens in het buitenland. Wat een verpauperde bende is dat zeg...
Zuidplein valt wel mee toch? Idd veel hangjongeren maar ik vind het gezellig winkelen en ze hebben precies alle winkels die ik graag bezoek
pi_187383320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:32 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Als ik een set luidsprekers wil kopen dan wil ik ze wel kunnen horen en wanneer ik 2 mille voor een televisie neerplemp dan wil ik het ding wel eerst zien. Dan is een verkoper die een beetje kennis van zaken heeft wel handig. De specs op het interweb zeggen ook niet alles.
Precies. Zo ook kleren, die koop ik nooit online. Ik wil ze passen en heb bovendien totaal geen zin om steeds weer zaken retour te sturen waar je dan weer naar een afleverpunt moet gaan.

Ik combineer het altijd met een dagje terras. En Maastricht is wat dat betreft perfect. Bovendien woon ik op loopafstand van het centrum dus ik koop bijna nooit iets online.
pi_187383340
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:14 schreef roos94 het volgende:
Bij winkelcentrum zuidplein in Rotterdam 1 euro betalen per 20 minuten parkeren _O_ KOOPJE!
Jij vindt dat een koopje, ik vind dat een boel geld ( 5 euro per uur) om ergens iets te willen gaan kopen.
Het is een compleet scheef gegroeide situatie waarbij bedrijven enorme bedragen aan adverteren uitgeven terwijl er aan de andere kant voor de consument een drempel is opgeworpen doordat er eerst betaald moet worden voordat men in de winkel is.
My head's in Mississippi
pi_187383352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:42 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij vindt dat een koopje, ik vind dat een boel geld ( 5 euro per uur) om ergens iets te willen gaan kopen.
Het is een compleet scheef gegroeide situatie waarbij bedrijven enorme bedragen aan adverteren uitgeven terwijl er aan de andere kant voor de consument een drempel is opgeworpen doordat er eerst betaald moet worden voordat men in de winkel is.
Het was een sarcastischw comment
pi_187383381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:43 schreef roos94 het volgende:

[..]

Het was een sarcastischw comment
Oh.
My head's in Mississippi
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 08:50:21 #126
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187383389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor expertise en advies hoef je ook niet meer naar de winkel, daar word je geholpen door een puisterige 16 jarige of een of andere "verkoopspecialist" die nul productkennis heeft.

Dit alles om euros te besparen
Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:52:59 #127
80382 manny
30 is best veel
pi_187383407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:45 schreef Nismo91 het volgende:
Als je alle filialen sluit en 100% op online verkoop gaat richten dan maak je alleen maar meer winst toch ?
daar zijn de geleerden nog niet helemaal uit. online marketing is ook niet gratis en je concurreert al heel snel heel hard op prijs. offline heeft zeker wel waarde. traditionele pure online spelers als cool blue hebben vaak ook wel wat filialen geopend uiteindelijk.

maar vooral het handhaven van een dubbele infrastructuur (dus zowel filialen als een online tak) kan erg duur zijn. daar proberen bepaalde ketens weer wat aan te doen, met click and collect en dat soort concepten...

lastig spelletje.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187383440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Die specialistische winkels zijn niet hoofdzakelijk de winkels die het moeilijk hebben
Juist wel. Laast nog een winkel weer failliet die alleen kwaliteit verkocht rondom koken. Pannensets van bijvoorbeeld Le Creuset etc. en ander keukengerei van topkwaliteit. Winkel heeft het een jaar vol gehouden. Blijkbaar te duur voor Jan met de Pet. Het zijn ook investeringen. Toen de uitverkoop was liep het plots storm.

De grote ketens zoals een Ikea, Action etc doen het alleen maar goed vanwege de prijs. Maar de winkels stralen niets uit. Massa ellende.
pi_187383463
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Dat zie je ook terug bij opticiens. Klanten laten alles meten en kopen bij de drogist een bril. :)
pi_187383475
En maar bouwen en bouwen en bouwen.....
De loodsen en bedrijven schieten overal als paddestoelen uit de grond, terwijl ze het gros van de leegstaande panden niet aan de straatstenen kwijt kunnen.......
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
pi_187383555
Maar goed, waar ik in mijn jeugd ging stappen waren het nog café's. Die bestaan nog wel maar zijn allemaal eetcafés. Volgens mij zijn er in de stad waar ik woon nog maar een handvol echte cafés. Alles in de binnenstad zijn eetcafés geworden. En dat ga ook steeds meer zien bij de winkels in de toekomst.
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:15:21 #132
129292 LXIV
misdunker
pi_187383575
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Komt 3 euro per aandeel aan free cash flow binnen bij dat bedrijf, de grond van hun bezittingen zijn meer waard per aandeel dan de prijs van je aandeel.

Doe je ding maar naar mijn idee is dit aandeel behoorlijk koopwaardig.
Intrinsieke waarde op papier is het dubbele van de marketcap.
Thierry for president!
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:40 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187383650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:12 schreef Cherni het volgende:
Alles in de binnenstad zijn eetcafés geworden. En dat ga ook steeds meer zien bij de winkels in de toekomst.
Of een combinatie.
Boekenwinkel/lunchroom. Dat je klanten eerst een broodje zalm eten en dan met hun vette knuisten in je boeken bladeren :{.
Of, godbetert, maar het bestaat, een kapsalon/sushibar. Norimaki met mensenharen :r.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 12-06-2019 10:58:50 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187384974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:42 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij vindt dat een koopje, ik vind dat een boel geld ( 5 euro per uur) om ergens iets te willen gaan kopen.
Het is een compleet scheef gegroeide situatie waarbij bedrijven enorme bedragen aan adverteren uitgeven terwijl er aan de andere kant voor de consument een drempel is opgeworpen doordat er eerst betaald moet worden voordat men in de winkel is.
Rotterdam kent trouwens hele voordelige tarieven bij de gemeentelijke parkeergarages, mits je reserveert.

Soms 10 euro voor 10 uur parkeren, niet veel geld, op hele goede plekken zoals het Schouwburgplein. Echt een tip als je in Rotterdam moet zijn.

Vermijd Q-park als de pest, die zijn reteduur.
  woensdag 12 juni 2019 @ 11:28:50 #135
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_187385028
Geen goede ontwikkeling. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_187385434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)krimpen-of-opknappen

TLDR; Winkelcentra kampen met leegstand, vooral doordat ze niet kunnen concurreren met webshops.

Als voorstander van de vrije markt ben ik tegen ingrijpen van de overheid om dit soort effecten tegen te gaan. Van de andere kant moet er wel sprake zijn van een gelijk speelveld. Ook vind ik dat fysieke winkels wel belangrijk zijn om steden en dorpen levendig te houden en verloedering tegen te gaan.
Zo zouden gemeenten kunnen stoppen met dit soort centra zien als melkkoeien om parkeergeld te innen. Dat scheelt denk ik al veel.
Verder is het heel raar dat er -vaak- geen BTW hoeft te worden betaald op inkopen van webshops uit het buitenland. Nog raarder is het dat China de status heeft van een derde-Wereldland en nauwelijks verzendkosten hoeft te betalen om iets naar Nederland te sturen. Op die manier kunnen winkels prijstechnisch al nooit concurreren met (Chinese) webwinkels.
De bal ligt ook bij de winkelcentra zelf. Die moeten meer bieden dan enkel de producten, waardoor mensen graag er naar toe komen.
De winkeliers willen niets teveel bieden aan de klanten. Aangezien de winkeliers een monopolypositie hebben. Iedere klant is namelijk verplicht om te winkelen bij een van de vele winkeliers. En aangezien winkeliers allemaal dezelfde instelling hebben, is er voor klanten niets te beleven in de winkels of supermarkten. Waardoor klanten het liefst niet zouden winkelen, wat niet kan omdat klanten ook eten en drinken nodig hebben.
pi_187386917
Ik zie nog wel een concept in bijvoorbeeld een kledingwinkel waar je alle topmerken qua kleding/schoenen/petten etc kunt passen en als het lekker zit/staat kun je het direct daar online bestellen. De winkeleigenaar krijgt een klein percentage van de aankoop. Dan hoef je geen grote voorraden aan te houden (alleen de verschillende maten per kledingstuk). Kun je het eventueel combineren met een lunch-cafe ofzo voor een totaalbelevenis.

Kan ook nog wel eens invloed hebben op het eindeloos terugsturen van kleding dat toch niet lekker zit. De extra kosten die dat oplevert kunnen de online toko's wellicht besparen door dit soort 'paswinkels'.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:34:26 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187386973
Testwinkels voor online verkoop inderdaad, en veel meer afhaalpunten voor online bestellingen, in voormalige winkelpanden. Kun je prima combineren met andere functies.
Vanuit die afhaalpunten kun je ook een Thuisbezorgd-achtige dienst opzetten, klanten die hun pakje ʼs avonds op afroep (via app) per fietskoerier laten bezorgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Forum Admin woensdag 12 juni 2019 @ 15:00:09 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187388336
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Dat ook, inderdaad. Naast de hoge kosten heb je daar ook nog eens mee te concurreren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 juni 2019 @ 15:05:46 #140
80382 manny
30 is best veel
pi_187388442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:53 schreef torentje het volgende:

[..]

De winkeliers willen niets teveel bieden aan de klanten. Aangezien de winkeliers een monopolypositie hebben. Iedere klant is namelijk verplicht om te winkelen bij een van de vele winkeliers. En aangezien winkeliers allemaal dezelfde instelling hebben, is er voor klanten niets te beleven in de winkels of supermarkten. Waardoor klanten het liefst niet zouden winkelen, wat niet kan omdat klanten ook eten en drinken nodig hebben.
Haha. Grappig. Ik hoop dat je het met opzet doet , maar vrees een beetje dat dit serieus bedoeld is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 12 juni 2019 @ 15:11:21 #141
80382 manny
30 is best veel
pi_187388588
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:34 schreef Ringo het volgende:
Testwinkels voor online verkoop inderdaad, en veel meer afhaalpunten voor online bestellingen, in voormalige winkelpanden. Kun je prima combineren met andere functies.
Vanuit die afhaalpunten kun je ook een Thuisbezorgd-achtige dienst opzetten, klanten die hun pakje ʼs avonds op afroep (via app) per fietskoerier laten bezorgen.
juistem ! dat soort leuke concepten (en er zijn er vast nog veel meer, en vast ook betere): daar zou nog een kans zitten om juist samen met online iets moois te doen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187389658
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Of een combinatie.
Boekenwinkel/lunchroom. Dat je klanten eerst een broodje zalm eten en dan met hun vette knuisten in je boeken bladeren :{.
Of, godbetert, maar het bestaat, een kapsalon/sushibar. Norimaki met mensenharen :r.
Kapsalonnetje bestellen in de kapsalon _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:08:55 #143
482080 AgnesGru
It’s sooo fluffy!
pi_187390874
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom zou ik naar een winkel gaan om er via een chagrijnig wijf in de winkel erachter te komen dat het niet op voorraad is en het niet bekend is wanneer het binnen komt.
Tja, na vele van dit soort teleurstellingen koop ik gewoon bij coolblue en bol.com en dat heb ik het dezelfde avond of de volgende dag al in huis.
Waarbij je dan ook nog te horen krijgt dat je het online kunt bestellen. Zo werken ze het zelf (deels) in de hand.
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:18:35 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187391032
De meeste verhuurders winkelcentra en binnensteden zijn zichzelf aan het verneuken. Ze hebben de huurprijzen enorm opgedreven en daarmee ingezet op grote ketens die deze huren konden betalen. Dit brengt met zich mee dat het nauwelijks nog uitmaakt of waar je gaat winkelen, gros van de binnensteden en winkelcentra onderscheiden zich nauwelijks tot niet van elkaar. Verder parkeertarieven, Mozes kriebel daar kan je zowat voor uit eten.
Gaat er dan eentje failliet zijn er gelijk tientallen zo niet honderden winkels dicht en aangezien er ketens zijn die meerdere winkelformules hebben heb je soms een domino effect.
Er is al een dikke 20 jaar e-commerce, als de verkopers van producten daar nog niet mee hebben leren omgaan en onderscheidend vermogen hebben aangeleerd zijn ze zelf schuld.

Ik kom al jaren niet meer in winkels, omdat de ketens geen enkele meerwaarde bieden. Ketens zijn alleen met hun aanbiedingen goedkoop, een triest voorbeeld hiervan is mediamarkt. De verkopers zijn niet in staat je goed te adviseren en wat niet in de aanbieding is, is te duur. Service is meestal kut.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietverdriet op 12-06-2019 17:24:19 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187391757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:56 schreef the-eye het volgende:
Hoge huren en hoge parkeertarieven dan moet je niet de webshops de schuld gaan geven.
Alsof het daarom gaat.

Die winkelcentra kosten je enorm veel tijd, prijzen zijn vaak hoger, keuze is beperkt en garantie vaak minder goed geregeld.

Overigens zie je dat de hybride winkel in opkomst is. Webshop met bezorgen of ophalen in de winkel die zelf ook de belangrijkste producten op voorraad heeft
Whatever...
pi_187391892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alsof het daarom gaat.

Die winkelcentra kosten je enorm veel tijd, prijzen zijn vaak hoger, keuze is beperkt en garantie vaak minder goed geregeld.

Overigens zie je dat de hybride winkel in opkomst is. Webshop met bezorgen of ophalen in de winkel die zelf ook de belangrijkste producten op voorraad heeft
Zou het hoger zijn van de prijzen niet (mede) komen door de hoge huren die aan de klant doorberekend moeten worden?
My head's in Mississippi
pi_187392011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zou het hoger zijn van de prijzen niet (mede) komen door de hoge huren die aan de klant doorberekend moeten worden?
Ongetwijfeld. Stone age didnt end becsuse of a lack of Stones.

Deze winkels leveren minder waar voor meer geld en tijd geïnvesteerd.

Alleen winkels die de balans kunne. Repararen zullen overleven. Winkelen als uitje of beleving bijvoorbeeld. Of waar je nog echt goed kan proberen en advies krijgt en after sales service. Of unieke producten die anderen niet maken.

De rest gaat eraan. Of ze passen hun model aan.

Slachtoffer spelen werkt echt niet voor ondernemers.
Whatever...
pi_187393754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat vind jij ver weg? Autonoom vervoer en bezorging is dichterbij dan je denkt. De grootste beperking ziet niet in de techniek maar in de regelgeving.
Autonoom rijden zeker. Alleen hoe gaat men dat doen met pakketjes afleveren aan de deur?

abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')