nog
dag(en)
uur
minuten
seconden
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 08:50:21 #126
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187383389
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor expertise en advies hoef je ook niet meer naar de winkel, daar word je geholpen door een puisterige 16 jarige of een of andere "verkoopspecialist" die nul productkennis heeft.

Dit alles om euros te besparen
Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:52:59 #127
80382 manny
30 is best veel
pi_187383407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:45 schreef Nismo91 het volgende:
Als je alle filialen sluit en 100% op online verkoop gaat richten dan maak je alleen maar meer winst toch ?
daar zijn de geleerden nog niet helemaal uit. online marketing is ook niet gratis en je concurreert al heel snel heel hard op prijs. offline heeft zeker wel waarde. traditionele pure online spelers als cool blue hebben vaak ook wel wat filialen geopend uiteindelijk.

maar vooral het handhaven van een dubbele infrastructuur (dus zowel filialen als een online tak) kan erg duur zijn. daar proberen bepaalde ketens weer wat aan te doen, met click and collect en dat soort concepten...

lastig spelletje.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187383440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Die specialistische winkels zijn niet hoofdzakelijk de winkels die het moeilijk hebben
Juist wel. Laast nog een winkel weer failliet die alleen kwaliteit verkocht rondom koken. Pannensets van bijvoorbeeld Le Creuset etc. en ander keukengerei van topkwaliteit. Winkel heeft het een jaar vol gehouden. Blijkbaar te duur voor Jan met de Pet. Het zijn ook investeringen. Toen de uitverkoop was liep het plots storm.

De grote ketens zoals een Ikea, Action etc doen het alleen maar goed vanwege de prijs. Maar de winkels stralen niets uit. Massa ellende.
pi_187383463
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Dat zie je ook terug bij opticiens. Klanten laten alles meten en kopen bij de drogist een bril. :)
pi_187383475
En maar bouwen en bouwen en bouwen.....
De loodsen en bedrijven schieten overal als paddestoelen uit de grond, terwijl ze het gros van de leegstaande panden niet aan de straatstenen kwijt kunnen.......
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
pi_187383555
Maar goed, waar ik in mijn jeugd ging stappen waren het nog café's. Die bestaan nog wel maar zijn allemaal eetcafés. Volgens mij zijn er in de stad waar ik woon nog maar een handvol echte cafés. Alles in de binnenstad zijn eetcafés geworden. En dat ga ook steeds meer zien bij de winkels in de toekomst.
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:15:21 #132
129292 LXIV
misdunker
pi_187383575
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Komt 3 euro per aandeel aan free cash flow binnen bij dat bedrijf, de grond van hun bezittingen zijn meer waard per aandeel dan de prijs van je aandeel.

Doe je ding maar naar mijn idee is dit aandeel behoorlijk koopwaardig.
Intrinsieke waarde op papier is het dubbele van de marketcap.
Thierry for president!
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:40 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187383650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:12 schreef Cherni het volgende:
Alles in de binnenstad zijn eetcafés geworden. En dat ga ook steeds meer zien bij de winkels in de toekomst.
Of een combinatie.
Boekenwinkel/lunchroom. Dat je klanten eerst een broodje zalm eten en dan met hun vette knuisten in je boeken bladeren :{.
Of, godbetert, maar het bestaat, een kapsalon/sushibar. Norimaki met mensenharen :r.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 12-06-2019 10:58:50 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187384974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:42 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij vindt dat een koopje, ik vind dat een boel geld ( 5 euro per uur) om ergens iets te willen gaan kopen.
Het is een compleet scheef gegroeide situatie waarbij bedrijven enorme bedragen aan adverteren uitgeven terwijl er aan de andere kant voor de consument een drempel is opgeworpen doordat er eerst betaald moet worden voordat men in de winkel is.
Rotterdam kent trouwens hele voordelige tarieven bij de gemeentelijke parkeergarages, mits je reserveert.

Soms 10 euro voor 10 uur parkeren, niet veel geld, op hele goede plekken zoals het Schouwburgplein. Echt een tip als je in Rotterdam moet zijn.

Vermijd Q-park als de pest, die zijn reteduur.
  woensdag 12 juni 2019 @ 11:28:50 #135
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_187385028
Geen goede ontwikkeling. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_187385434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)krimpen-of-opknappen

TLDR; Winkelcentra kampen met leegstand, vooral doordat ze niet kunnen concurreren met webshops.

Als voorstander van de vrije markt ben ik tegen ingrijpen van de overheid om dit soort effecten tegen te gaan. Van de andere kant moet er wel sprake zijn van een gelijk speelveld. Ook vind ik dat fysieke winkels wel belangrijk zijn om steden en dorpen levendig te houden en verloedering tegen te gaan.
Zo zouden gemeenten kunnen stoppen met dit soort centra zien als melkkoeien om parkeergeld te innen. Dat scheelt denk ik al veel.
Verder is het heel raar dat er -vaak- geen BTW hoeft te worden betaald op inkopen van webshops uit het buitenland. Nog raarder is het dat China de status heeft van een derde-Wereldland en nauwelijks verzendkosten hoeft te betalen om iets naar Nederland te sturen. Op die manier kunnen winkels prijstechnisch al nooit concurreren met (Chinese) webwinkels.
De bal ligt ook bij de winkelcentra zelf. Die moeten meer bieden dan enkel de producten, waardoor mensen graag er naar toe komen.
De winkeliers willen niets teveel bieden aan de klanten. Aangezien de winkeliers een monopolypositie hebben. Iedere klant is namelijk verplicht om te winkelen bij een van de vele winkeliers. En aangezien winkeliers allemaal dezelfde instelling hebben, is er voor klanten niets te beleven in de winkels of supermarkten. Waardoor klanten het liefst niet zouden winkelen, wat niet kan omdat klanten ook eten en drinken nodig hebben.
pi_187386917
Ik zie nog wel een concept in bijvoorbeeld een kledingwinkel waar je alle topmerken qua kleding/schoenen/petten etc kunt passen en als het lekker zit/staat kun je het direct daar online bestellen. De winkeleigenaar krijgt een klein percentage van de aankoop. Dan hoef je geen grote voorraden aan te houden (alleen de verschillende maten per kledingstuk). Kun je het eventueel combineren met een lunch-cafe ofzo voor een totaalbelevenis.

Kan ook nog wel eens invloed hebben op het eindeloos terugsturen van kleding dat toch niet lekker zit. De extra kosten die dat oplevert kunnen de online toko's wellicht besparen door dit soort 'paswinkels'.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:34:26 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187386973
Testwinkels voor online verkoop inderdaad, en veel meer afhaalpunten voor online bestellingen, in voormalige winkelpanden. Kun je prima combineren met andere functies.
Vanuit die afhaalpunten kun je ook een Thuisbezorgd-achtige dienst opzetten, klanten die hun pakje ʼs avonds op afroep (via app) per fietskoerier laten bezorgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Forum Admin woensdag 12 juni 2019 @ 15:00:09 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187388336
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Dat ook, inderdaad. Naast de hoge kosten heb je daar ook nog eens mee te concurreren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 juni 2019 @ 15:05:46 #140
80382 manny
30 is best veel
pi_187388442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:53 schreef torentje het volgende:

[..]

De winkeliers willen niets teveel bieden aan de klanten. Aangezien de winkeliers een monopolypositie hebben. Iedere klant is namelijk verplicht om te winkelen bij een van de vele winkeliers. En aangezien winkeliers allemaal dezelfde instelling hebben, is er voor klanten niets te beleven in de winkels of supermarkten. Waardoor klanten het liefst niet zouden winkelen, wat niet kan omdat klanten ook eten en drinken nodig hebben.
Haha. Grappig. Ik hoop dat je het met opzet doet , maar vrees een beetje dat dit serieus bedoeld is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 12 juni 2019 @ 15:11:21 #141
80382 manny
30 is best veel
pi_187388588
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:34 schreef Ringo het volgende:
Testwinkels voor online verkoop inderdaad, en veel meer afhaalpunten voor online bestellingen, in voormalige winkelpanden. Kun je prima combineren met andere functies.
Vanuit die afhaalpunten kun je ook een Thuisbezorgd-achtige dienst opzetten, klanten die hun pakje ʼs avonds op afroep (via app) per fietskoerier laten bezorgen.
juistem ! dat soort leuke concepten (en er zijn er vast nog veel meer, en vast ook betere): daar zou nog een kans zitten om juist samen met online iets moois te doen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187389658
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Of een combinatie.
Boekenwinkel/lunchroom. Dat je klanten eerst een broodje zalm eten en dan met hun vette knuisten in je boeken bladeren :{.
Of, godbetert, maar het bestaat, een kapsalon/sushibar. Norimaki met mensenharen :r.
Kapsalonnetje bestellen in de kapsalon _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:08:55 #143
482080 AgnesGru
It’s sooo fluffy!
pi_187390874
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom zou ik naar een winkel gaan om er via een chagrijnig wijf in de winkel erachter te komen dat het niet op voorraad is en het niet bekend is wanneer het binnen komt.
Tja, na vele van dit soort teleurstellingen koop ik gewoon bij coolblue en bol.com en dat heb ik het dezelfde avond of de volgende dag al in huis.
Waarbij je dan ook nog te horen krijgt dat je het online kunt bestellen. Zo werken ze het zelf (deels) in de hand.
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:18:35 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187391032
De meeste verhuurders winkelcentra en binnensteden zijn zichzelf aan het verneuken. Ze hebben de huurprijzen enorm opgedreven en daarmee ingezet op grote ketens die deze huren konden betalen. Dit brengt met zich mee dat het nauwelijks nog uitmaakt of waar je gaat winkelen, gros van de binnensteden en winkelcentra onderscheiden zich nauwelijks tot niet van elkaar. Verder parkeertarieven, Mozes kriebel daar kan je zowat voor uit eten.
Gaat er dan eentje failliet zijn er gelijk tientallen zo niet honderden winkels dicht en aangezien er ketens zijn die meerdere winkelformules hebben heb je soms een domino effect.
Er is al een dikke 20 jaar e-commerce, als de verkopers van producten daar nog niet mee hebben leren omgaan en onderscheidend vermogen hebben aangeleerd zijn ze zelf schuld.

Ik kom al jaren niet meer in winkels, omdat de ketens geen enkele meerwaarde bieden. Ketens zijn alleen met hun aanbiedingen goedkoop, een triest voorbeeld hiervan is mediamarkt. De verkopers zijn niet in staat je goed te adviseren en wat niet in de aanbieding is, is te duur. Service is meestal kut.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietverdriet op 12-06-2019 17:24:19 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187391757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:56 schreef the-eye het volgende:
Hoge huren en hoge parkeertarieven dan moet je niet de webshops de schuld gaan geven.
Alsof het daarom gaat.

Die winkelcentra kosten je enorm veel tijd, prijzen zijn vaak hoger, keuze is beperkt en garantie vaak minder goed geregeld.

Overigens zie je dat de hybride winkel in opkomst is. Webshop met bezorgen of ophalen in de winkel die zelf ook de belangrijkste producten op voorraad heeft
Whatever...
pi_187391892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alsof het daarom gaat.

Die winkelcentra kosten je enorm veel tijd, prijzen zijn vaak hoger, keuze is beperkt en garantie vaak minder goed geregeld.

Overigens zie je dat de hybride winkel in opkomst is. Webshop met bezorgen of ophalen in de winkel die zelf ook de belangrijkste producten op voorraad heeft
Zou het hoger zijn van de prijzen niet (mede) komen door de hoge huren die aan de klant doorberekend moeten worden?
pi_187392011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zou het hoger zijn van de prijzen niet (mede) komen door de hoge huren die aan de klant doorberekend moeten worden?
Ongetwijfeld. Stone age didnt end becsuse of a lack of Stones.

Deze winkels leveren minder waar voor meer geld en tijd geïnvesteerd.

Alleen winkels die de balans kunne. Repararen zullen overleven. Winkelen als uitje of beleving bijvoorbeeld. Of waar je nog echt goed kan proberen en advies krijgt en after sales service. Of unieke producten die anderen niet maken.

De rest gaat eraan. Of ze passen hun model aan.

Slachtoffer spelen werkt echt niet voor ondernemers.
Whatever...
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:06:09 #148
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187393754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat vind jij ver weg? Autonoom vervoer en bezorging is dichterbij dan je denkt. De grootste beperking ziet niet in de techniek maar in de regelgeving.
Autonoom rijden zeker. Alleen hoe gaat men dat doen met pakketjes afleveren aan de deur?

abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')