Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor expertise en advies hoef je ook niet meer naar de winkel, daar word je geholpen door een puisterige 16 jarige of een of andere "verkoopspecialist" die nul productkennis heeft.
Dit alles om euros te besparen
daar zijn de geleerden nog niet helemaal uit. online marketing is ook niet gratis en je concurreert al heel snel heel hard op prijs. offline heeft zeker wel waarde. traditionele pure online spelers als cool blue hebben vaak ook wel wat filialen geopend uiteindelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2019 07:45 schreef Nismo91 het volgende:
Als je alle filialen sluit en 100% op online verkoop gaat richten dan maak je alleen maar meer winst toch ?
Juist wel. Laast nog een winkel weer failliet die alleen kwaliteit verkocht rondom koken. Pannensets van bijvoorbeeld Le Creuset etc. en ander keukengerei van topkwaliteit. Winkel heeft het een jaar vol gehouden. Blijkbaar te duur voor Jan met de Pet. Het zijn ook investeringen. Toen de uitverkoop was liep het plots storm.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die specialistische winkels zijn niet hoofdzakelijk de winkels die het moeilijk hebben
Dat zie je ook terug bij opticiens. Klanten laten alles meten en kopen bij de drogist een bril.quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Intrinsieke waarde op papier is het dubbele van de marketcap.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 23:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Komt 3 euro per aandeel aan free cash flow binnen bij dat bedrijf, de grond van hun bezittingen zijn meer waard per aandeel dan de prijs van je aandeel.
Doe je ding maar naar mijn idee is dit aandeel behoorlijk koopwaardig.
Of een combinatie.quote:Op woensdag 12 juni 2019 09:12 schreef Cherni het volgende:
Alles in de binnenstad zijn eetcafés geworden. En dat ga ook steeds meer zien bij de winkels in de toekomst.
Rotterdam kent trouwens hele voordelige tarieven bij de gemeentelijke parkeergarages, mits je reserveert.quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij vindt dat een koopje, ik vind dat een boel geld ( 5 euro per uur) om ergens iets te willen gaan kopen.
Het is een compleet scheef gegroeide situatie waarbij bedrijven enorme bedragen aan adverteren uitgeven terwijl er aan de andere kant voor de consument een drempel is opgeworpen doordat er eerst betaald moet worden voordat men in de winkel is.
De winkeliers willen niets teveel bieden aan de klanten. Aangezien de winkeliers een monopolypositie hebben. Iedere klant is namelijk verplicht om te winkelen bij een van de vele winkeliers. En aangezien winkeliers allemaal dezelfde instelling hebben, is er voor klanten niets te beleven in de winkels of supermarkten. Waardoor klanten het liefst niet zouden winkelen, wat niet kan omdat klanten ook eten en drinken nodig hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)krimpen-of-opknappen
TLDR; Winkelcentra kampen met leegstand, vooral doordat ze niet kunnen concurreren met webshops.
Als voorstander van de vrije markt ben ik tegen ingrijpen van de overheid om dit soort effecten tegen te gaan. Van de andere kant moet er wel sprake zijn van een gelijk speelveld. Ook vind ik dat fysieke winkels wel belangrijk zijn om steden en dorpen levendig te houden en verloedering tegen te gaan.
Zo zouden gemeenten kunnen stoppen met dit soort centra zien als melkkoeien om parkeergeld te innen. Dat scheelt denk ik al veel.
Verder is het heel raar dat er -vaak- geen BTW hoeft te worden betaald op inkopen van webshops uit het buitenland. Nog raarder is het dat China de status heeft van een derde-Wereldland en nauwelijks verzendkosten hoeft te betalen om iets naar Nederland te sturen. Op die manier kunnen winkels prijstechnisch al nooit concurreren met (Chinese) webwinkels.
De bal ligt ook bij de winkelcentra zelf. Die moeten meer bieden dan enkel de producten, waardoor mensen graag er naar toe komen.
Dat ook, inderdaad. Naast de hoge kosten heb je daar ook nog eens mee te concurreren..quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Daarentegen worden de winkels die nog wel service en kwaliteit bieden vaak misbruikt door klanten om advies in te winnen en het vervolgens voor een paar euro goedkoper online te bestellen. Schraal Nederland op z'n smalst.
Haha. Grappig. Ik hoop dat je het met opzet doet , maar vrees een beetje dat dit serieus bedoeld is.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:53 schreef torentje het volgende:
[..]
De winkeliers willen niets teveel bieden aan de klanten. Aangezien de winkeliers een monopolypositie hebben. Iedere klant is namelijk verplicht om te winkelen bij een van de vele winkeliers. En aangezien winkeliers allemaal dezelfde instelling hebben, is er voor klanten niets te beleven in de winkels of supermarkten. Waardoor klanten het liefst niet zouden winkelen, wat niet kan omdat klanten ook eten en drinken nodig hebben.
juistem ! dat soort leuke concepten (en er zijn er vast nog veel meer, en vast ook betere): daar zou nog een kans zitten om juist samen met online iets moois te doen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 13:34 schreef Ringo het volgende:
Testwinkels voor online verkoop inderdaad, en veel meer afhaalpunten voor online bestellingen, in voormalige winkelpanden. Kun je prima combineren met andere functies.
Vanuit die afhaalpunten kun je ook een Thuisbezorgd-achtige dienst opzetten, klanten die hun pakje ʼs avonds op afroep (via app) per fietskoerier laten bezorgen.
Kapsalonnetje bestellen in de kapsalonquote:Op woensdag 12 juni 2019 09:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of een combinatie.
Boekenwinkel/lunchroom. Dat je klanten eerst een broodje zalm eten en dan met hun vette knuisten in je boeken bladeren .
Of, godbetert, maar het bestaat, een kapsalon/sushibar. Norimaki met mensenharen .
Waarbij je dan ook nog te horen krijgt dat je het online kunt bestellen. Zo werken ze het zelf (deels) in de hand.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom zou ik naar een winkel gaan om er via een chagrijnig wijf in de winkel erachter te komen dat het niet op voorraad is en het niet bekend is wanneer het binnen komt.
Tja, na vele van dit soort teleurstellingen koop ik gewoon bij coolblue en bol.com en dat heb ik het dezelfde avond of de volgende dag al in huis.
Alsof het daarom gaat.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:56 schreef the-eye het volgende:
Hoge huren en hoge parkeertarieven dan moet je niet de webshops de schuld gaan geven.
Zou het hoger zijn van de prijzen niet (mede) komen door de hoge huren die aan de klant doorberekend moeten worden?quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Alsof het daarom gaat.
Die winkelcentra kosten je enorm veel tijd, prijzen zijn vaak hoger, keuze is beperkt en garantie vaak minder goed geregeld.
Overigens zie je dat de hybride winkel in opkomst is. Webshop met bezorgen of ophalen in de winkel die zelf ook de belangrijkste producten op voorraad heeft
Ongetwijfeld. Stone age didnt end becsuse of a lack of Stones.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zou het hoger zijn van de prijzen niet (mede) komen door de hoge huren die aan de klant doorberekend moeten worden?
Autonoom rijden zeker. Alleen hoe gaat men dat doen met pakketjes afleveren aan de deur?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat vind jij ver weg? Autonoom vervoer en bezorging is dichterbij dan je denkt. De grootste beperking ziet niet in de techniek maar in de regelgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |