abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187163247
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat het vaak gebeurt maakt het niet meteen acceptabel natuurlijk. De enige reden dat er zo met hem wordt omgegaan is dat 1 hij electoraal niet zoveel stemmen had dat men niet om hem heen kon en 2 de leiderschapskwaliteiten van Klaver (inhoudelijk qua argumentatie plus persoonlijkheid) onvoldoende zijn een dergelijke crisis fatsoenlijk uit te komen.
Ik weet niet of dit aan de leiderschapskwaliteiten van Klaver ligt of het algehele niveau van de Nederlandse politiek. Volgens mij vertrekken VVD'ers, FvD'ers, PVV'ers, D66'ers ook eigenlijk nooit zonder imagoschade voor hun partij.

quote:
Alle andere genoemde punten zijn eigenlijk een afgeleide van bovenstaande punten. Kabinetsdeelname onder Klaver kan je dus vergeten. Asscher kijkt nu al uit naar de volgende verkiezingen.
Asscher zal vast hopen dat dit hem wat extra stemmen oplevert maar tenzij hij weer met VVD wil regeren zal hij toch echt niet graag zien dat GL veel stemmen verliest. Daarbij is het denk ik ook nog de vraag of PvdA ook maar in de buurt kan komen van het resultaat dat ze nu met Timmermans hebben gehaald, het lijkt me sterk. Sowieso met hoe sterk de Nederlandse politiek versplintert is denk ik niet dat je nu al kan zeggen dat dit regeringsdeelname uitsluit. Misschien is het zelfs een voordeel, een regering zal niet graag met een partij samen gaan die de eigen plannen soms opeens afschiet.
  donderdag 30 mei 2019 @ 04:30:52 #77
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187163800
We liepen een dagje mee met de vertrouwenspersoon van GroenLinks
https://speld.nl/2019/05/(...)soon-van-groenlinks/
pi_187164003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als je deel uitmaakt van een fractie is het niet de bedoeling dat je er een eigen mening op na houdt.

Helaas.
Dat vond Stalin ook...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_187164026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:57 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]

Mailtje van Jesse aan de leden.
Jesse Klaver heeft een VMBO opleiding van 4 klassen gehad, dat zegt iets over zijn intelligentie en vaardigheden.

Hij steunt zichzelf door opgezochte citaten van grote leiders in het buitenland, wordt ingefluisterd door zijn adviseurs. Zijn achterban is getalsmatig de jongere vrouw. En nauwelijks intelligente en maatschappelijke leden die op macro niveau kunnen denken.

Hij is aan de beurt om te struikelen... en op basis van zijn capaciteiten te overleven. Niet om professioneel leiding te kunnen geven aan een organisatie waarbij management de basis is en moet zijn.

Dat heeft hij niet, zijn stijl van leiding geven is een laissez faire.
pi_187164064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 00:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Sowieso met hoe sterk de Nederlandse politiek versplintert is denk ik niet dat je nu al kan zeggen dat dit regeringsdeelname uitsluit. Misschien is het zelfs een voordeel, een regering zal niet graag met een partij samen gaan die de eigen plannen soms opeens afschiet.
Dit is natuurlijk een feit. Logisch ook, als kamerleden zich niet meer verbonden voelen aan compromisafspraken (zoals het leenstelsel voor GroenLinks is), wordt het land onregeerbaar. Niet voor niets dat er tijdens de afgelopen formatie veel werd geschreven en gesproken over Omtzigt en Voordewind, beide ook vrij eigenzinnig op bepaalde onderwerpen (geen slechte kamerleden, zeker niet). Gelukkig volgen die momenteel wel gewoon de partijlijn, ik wil toch gewoon een regeerbaar land.
pi_187164075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 07:43 schreef cempexo het volgende:

[..]
Hij steunt zichzelf door opgezochte citaten van grote leiders in het buitenland, wordt ingefluisterd door zijn adviseurs. Zijn achterban is getalsmatig de jongere vrouw. En nauwelijks intelligente en maatschappelijke leden die op macro niveau kunnen denken.
Bewezen onzin.

https://nos.nl/artikel/22(...)-stemmers-eruit.html

Man/vrouw is met 46/54 redelijk in evenwicht, de grootste groep is 35-65 en 58% is hoog opgeleid.
pi_187164107
D
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bewezen onzin.

https://nos.nl/artikel/22(...)-stemmers-eruit.html

Man/vrouw is met 46/54 redelijk in evenwicht, de grootste groep is 35-65 en 58% is hoog opgeleid.
Dat, die hoogopgeleiden, zijn ambtenaren. Je wordt ambtenaar om vooral geen verantwoordelijk te willen dragen. In Nederland.

https://www.dagelijksesta(...)s-16-d66-en-10-pvda/
  donderdag 30 mei 2019 @ 08:22:37 #83
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_187164151
1.gesprekken opnemen waar je deel aan neemt is volgens de wet toegestaan en hoef je niet te melden.
2. Een vertrouwenspersoon die zaken doorbrieft is bedenkelijk.
3. Waarom de vuile was buiten hangen. Die hele uitleg was echt overbodig en ik denk dat de rechter het zelfs zou labelen tot smaad en laster. Niet slim.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_187164157
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:13 schreef cempexo het volgende:
D
[..]

Dat, die hoogopgeleiden, zijn ambtenaren. Je wordt ambtenaar om vooral geen verantwoordelijk te willen dragen. In Nederland.

https://www.dagelijksesta(...)s-16-d66-en-10-pvda/
Ik vind de dagelijkse standard geen bron... Het kan wel zo zijn, GroenLinks stemmers zijn wel mensen die ideaal boven geld stellen, dat zie je meer bij ambtenaren.

In elk geval is jouw vorige stelling bewezen onzin en probeer jij er nu via ambtenaren een draai aan te geven. Hoogopgeleide ambtenaren zijn niks minder hoog opgeleid dan een hoogopgeleide manager van een filiaal die alleen maar ja en amen moet zeggen tegen de directeur en vooral voor het geld werkt.

Edit: voor jou de peiling maar opgezocht:
https://www.stadszaken.nl(...)e-statenverkiezingen

Nou gaat stadszaken vooral over de grote steden, daar doet GroenLinks het sowieso goed. Maar zoals gezegd: het is logisch dat mensen die in hun baankeuze een baan kiezen waar geld niet het belangrijkste is, ook een partij kiezen waarbij geld niet het belangrijkste is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 08:36:21 ]
pi_187164224
quote:
18s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:22 schreef Mickytjuh het volgende:
1.gesprekken opnemen waar je deel aan neemt is volgens de wet toegestaan en hoef je niet te melden.
2. Een vertrouwenspersoon die zaken doorbrieft is bedenkelijk.
3. Waarom de vuile was buiten hangen. Die hele uitleg was echt overbodig en ik denk dat de rechter het zelfs zou labelen tot smaad en laster. Niet slim.
1. Dat het is toegestaan /dat het je recht is, wil nog niet zeggen dat het chic is. Hangt ook een beetje af van de aard van het gesprek. Een formeel gesprek is natuurlijk prima om op te nemen, daar hoef je niet eens geheimzinnig over te doen. Informeel daarentegen... Het zegt wel wat dat 'ie dacht dat het nodig was.
Somebody that I used to know
pi_187164266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:40 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

1. Dat het is toegestaan /dat het je recht is, wil nog niet zeggen dat het chic is. Hangt ook een beetje af van de aard van het gesprek. Een formeel gesprek is natuurlijk prima om op te nemen, daar hoef je niet eens geheimzinnig over te doen. Informeel daarentegen... Het zegt wel wat dat 'ie dacht dat het nodig was.
Het hangt er ook vanaf hoe je het brengt. Als Özdil liet merken dat hij het wilde doen omdat hij Klaver niet vertrouwde, dan is dat eigenlijk al een groot probleem in een fractie. En inderdaad: het lijkt er op dat dat hier het geval is. Een politicus die zijn politieke leider niet vertrouwt, dat werkt gewoon niet en dan is hij terecht weggestuurd.
pi_187164293
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind de dagelijkse standard geen bron... Het kan wel zo zijn, GroenLinks stemmers zijn wel mensen die ideaal boven geld stellen, dat zie je meer bij ambtenaren.

In elk geval is jouw vorige stelling bewezen onzin en probeer jij er nu via ambtenaren een draai aan te geven. Hoogopgeleide ambtenaren zijn niks minder hoog opgeleid dan een hoogopgeleide manager van een filiaal die alleen maar ja en amen moet zeggen tegen de directeur en vooral voor het geld werkt.

Edit: voor jou de peiling maar opgezocht:
https://www.stadszaken.nl(...)e-statenverkiezingen

Nou gaat stadszaken vooral over de grote steden, daar doet GroenLinks het sowieso goed. Maar zoals gezegd: het is logisch dat mensen die in hun baankeuze een baan kiezen waar geld niet het belangrijkste is, ook een partij kiezen waarbij geld niet het belangrijkste is.
Les 1 macro economie: Iedere organisatie heeft behoefte aan domme mensen. Lees: volgzame mensen.
pi_187164364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf hoe je het brengt. Als Özdil liet merken dat hij het wilde doen omdat hij Klaver niet vertrouwde, dan is dat eigenlijk al een groot probleem in een fractie. En inderdaad: het lijkt er op dat dat hier het geval is. Een politicus die zijn politieke leider niet vertrouwt, dat werkt gewoon niet en dan is hij terecht weggestuurd.
Naja, dat laatste is me te kort door de bocht. Misschien is het wantrouwen wel terecht. In ieder geval heb je dan iets te bespreken...
pi_187164382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja, dat laatste is me te kort door de bocht. Misschien is het wantrouwen wel terecht. In ieder geval heb je dan iets te bespreken...
Ja, ik ging wel uit van het geval dat het wantrouwen niet gedeeld wordt door de rest van de fractie. En dat blijkt hier het geval. Een fractie moet het hebben van vertrouwen in elkaar. Als ze bijvoorbeeld ergens over moeten stemmen, volg je het stemadvies van de woordvoerder (over het algemeen). Dan moet je die woordvoerder wel vertrouwen.

En je moet allemaal naar hetzelfde doel werken, wat wordt uitgewerkt door de politieke leider. Die moet je dus zeker vertrouwen.

Wat hier gewoon ook speelt is dat GL nu wil overleggen met het kabinet en via compromissen zaken binnen wil halen. Dan kun je geen dissidenten gebruiken, dat verzwakt je positie (kabinet zal dan liever naar PvdA stappen).

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 09:13:02 ]
pi_187164432
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik ging wel uit van het geval dat het wantrouwen niet gedeeld wordt door de rest van de fractie. En dat blijkt hier het geval. Een fractie moet het hebben van vertrouwen in elkaar. Als ze bijvoorbeeld ergens over moeten stemmen, volg je het stemadvies van de woordvoerder (over het algemeen). Dan moet je die woordvoerder wel vertrouwen.

En je moet allemaal naar hetzelfde doel werken, wat wordt uitgewerkt door de politieke leider. Die moet je dus zeker vertrouwen.

Wat hier gewoon ook speelt is dat GL nu wil overleggen met het kabinet en via compromissen zaken binnen wil halen. Dan kun je geen dissidenten gebruiken, dat verzwakt je positie (kabinet zal dan liever naar PvdA stappen).
Wacht even, het vertrouwen van anderen is toch geen graadmeter voor of wantrouwen terecht of onterecht is? Misschien is de rest wel jaknikker. Of weten ze dingen niet die je zelf wel weet. Bovendien zit je er op je eigen innerlijke koers, dus als jij iemand wantrouwt, dan wantrouw je iemand en dan heb je iets te bespreken (geldt omgekeerd net zo : Jesse mag ook Ozdil wantrouwen, en dan heeft ie ook iets te bespreken). Want idd: als fractie moet je wel op elkaar aan kunnen. Maar dat Jesse hier de grote leider is aan wie iedereen zich moet schikken, nou nee, bedankt.
pi_187164546
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

DENK is geen frisse club en beneden zijn waardigheid.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dikke doei!
DENK stemt daar toch gewoon met partijen als GroenLinks mee?
pi_187164750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

Bij mij niet, noem eens wat andere kamerleden?
Thierry Baudet lust ook wel wat wijntjes hoor.
  donderdag 30 mei 2019 @ 09:47:40 #93
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187164770
Op NPO1 nu de oud voorzitter of iets van DWARS aan het woord over de kwestie.
Wel interessant hoe mensen die nauw betrokken zijn geweest bij de partij een flinke koerswijziging zien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:38:21 #94
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187165253
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Die SID wil gewoon dat homo's niet met elkaar trouwen.
Een mening die ik ook deel.
Ben ik dan ook homofoob ?
Nee, maar wel enigszins kortzichtig. Er bestaat geen enkele geldige reden om ertegen te zijn.
pi_187165942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Die SID wil gewoon dat homo's niet met elkaar trouwen.
Een mening die ik ook deel.
Ben ik dan ook homofoob ?
Ik zou graag willen zeggen dat Morgan Freeman daar wat over zei waar ik het wel mee eens ben. Jammer alleen dat Morgan Freeman het zelf nooit zei. Maar goed:

pi_187166118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, maar wel enigszins kortzichtig. Er bestaat geen enkele geldige reden om ertegen te zijn.
Nee ?
Ik word iets opgelegd en mijn mening is niet rechtsgeldig ?
Ik dacht dat ik in een democratie woonde
pi_187166325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Op NPO1 nu de oud voorzitter of iets van DWARS aan het woord over de kwestie.
Wel interessant hoe mensen die nauw betrokken zijn geweest bij de partij een flinke koerswijziging zien.
Wat is die koerswijziging dan?
  donderdag 30 mei 2019 @ 12:50:52 #98
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187166917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 07:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

Jesse Klaver heeft een VMBO opleiding van 4 klassen gehad, dat zegt iets over zijn intelligentie en vaardigheden.

Hij is aan de beurt om te struikelen... en op basis van zijn capaciteiten te overleven. Niet om professioneel leiding te kunnen geven aan een organisatie waarbij management de basis is en moet zijn.

Dat heeft hij niet, zijn stijl van leiding geven is een laissez faire.
En Jesse Klaver duldt geen tegenspraak en kan niet tegen kritiek. En dan zeggen sommigen dat hij een charismatische leider is. _O-
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187167002
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:50 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En Jesse Klaver duldt geen tegenspraak en kan niet tegen kritiek. En dan zeggen sommigen dat hij een charismatische leider is. _O-
Dat zeggen de rokjes...de Nederlandse rokjes dan.
pi_187167206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:50 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Welke politiek leiders doen dat wel volgens jou dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')