En in combinatie met een moralistisch-linkse fanaat is goed voor een recept voor ellende.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Lijkt wel dat hoe succesvoller de partij/partijleider is, er des te minder ruimte is voor intern debat en reflectie. Zonnekoning gedrag.
Jou wordt niks opgelegd, je hoeft niet te trouwen met een man. Niemand zegt iets over dat je mening niet rechtsgeldig is, wel dat er geen geldige argumenten zijn om ertegen te zijn. Ik weet namelijk zeker dat je op basis van religie tegen bent en dat is op zichzelf geen valide argument. Wel ben je beschermd door de democratie om dat te vinden, een stuk meer bescherming dan als we in een theocratie zouden wonen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:52 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee ?
Ik word iets opgelegd en mijn mening is niet rechtsgeldig ?
Ik dacht dat ik in een democratie woonde
Theocratieën bestaan op aarde niet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jou wordt niks opgelegd, je hoeft niet te trouwen met een man. Niemand zegt iets over dat je mening niet rechtsgeldig is, wel dat er geen geldige argumenten zijn om ertegen te zijn. Ik weet namelijk zeker dat je op basis van religie tegen bent en dat is op zichzelf geen valide argument. Wel ben je beschermd door de democratie om dat te vinden, een stuk meer bescherming dan als we in een theocratie zouden wonen.
rokjes ?quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat zeggen de rokjes...de Nederlandse rokjes dan.
Niet debiel. Geradicaliseerd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet ook wel volslagen debiel zijn om Trump en Bush met Hitler te vergelijken.
Dat krijg je als je iedereen met een niet linkse mening bant.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Niet debiel. Geradicaliseerd.Ik zou graag zeggen dat Klopkoek een gestoorde eenling is, maar heel Twitter zit vol met dit soort lui met extreme opvattingen.
Ik vermoed niet veel, aangezien de cult rondom GL zich niet zoveel aantrekt van dit soort dingen. Ze stemmen omdat ze zich verheven voelen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 08:57 schreef Jigzoz het volgende:
Jammer dat die peiling van De Hond er pas zondag weer is. Ik ben wel benieuwd hoeveel zetels dit achterlijke gedoe ze gaat kosten.
We zullen zien. Voorspellinkje doen? Ze staan nu op 16 en zondag zijn dat er (goed, ik zet nu expres wat sterker in) 12.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vermoed niet veel, aangezien de cult rondom GL zich niet zoveel aantrekt van dit soort dingen. Ze stemmen omdat ze zich verheven voelen.
Dapper.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We zullen zien. Voorspellinkje doen? Ze staan nu op 16 en zondag zijn dat er (goed, ik zet nu expres wat sterker in) 12.
Ja. Ik denk dat je de trouwe aanhang van GroenLinks te groot inschat. Dat deel bestaat wel, maar meer dan een zetel of vier zijn die niet waard. De rest bestaat uit mensen die het ook geen ramp vinden om op de PvdA, D66, PvdD, CU of de SP te stemmen. En iemand uit je partij trappen die het opnam tegen het leenstelsel, dat doet het bij die mensen heel, heel slecht. Zeker omdat de steun van GroenLinks voor dat stelsel door de achterban nooit begrepen is.quote:
Een deel die no matter what trouw zijn aan GL, een deel dat het doet om goede sier te maken tegenover vrienden en collega's en deel dat zichzelf goed wil voelen door GL'er te zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat je de trouwe aanhang van GroenLinks te groot inschat. Dat deel bestaat wel, maar meer dan een zetel of vier zijn die niet waard. De rest bestaat uit mensen die het ook geen ramp vinden om op de PvdA, D66, PvdD, CU of de SP te stemmen. En iemand uit je partij trappen die het opnam tegen het leenstelsel, dat doet het bij die mensen heel, heel slecht. Zeker omdat de steun van GroenLinks voor dat stelsel door de achterban nooit begrepen is.
Klaver stapt alleen op als deze rel nog een tijdje door blijft etteren. En dan wordt het Buitenweg.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:19 schreef Ringo het volgende:
Hoe lang duurt het nog voordat Jesse Klaver zelf mag opstappen?
En wie zou hem kunnen opvolgen?
Hmja, ik ken uit mijn eigen omgeving vrij veel mensen die GL stemden, maar geen van ze komt ook maar een beetje in de buurt van het type dat jij omschrijft.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een deel die no matter what trouw zijn aan GL, een deel dat het doet om goede sier te maken tegenover vrienden en collega's en deel dat zichzelf goed wil voelen door GL'er te zijn.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als ik uitga van de GL-stemmers in mijn omgeving is dit wat ik verwacht.
Klaver nu eruit gooien zou erg dom zijn, GroenLinks is mede dankzij hem verdubbeld in de eerste kamer. In peilingen voor de Tweede Kamer staat GroenLinks vrij stabiel op plek 3 of 4 met rond de 16 zetels, ongekend goed voor GroenLinks.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:19 schreef Ringo het volgende:
Hoe lang duurt het nog voordat Jesse Klaver zelf mag opstappen?
En wie zou hem kunnen opvolgen?
twitter:denieuwsbv twitterde op donderdag 30-05-2019 om 13:03:44.@mvanroosmalen vraagt zich af: "Waarom zei Jesse Klaver niet gewoon de waarheid: Ik schrijf mijn eigen teksten niet, ik weet niet wat ik allemaal uitkraam, ik kan niet tegen kritiek, maar verder ben ik wel een supergave leider." https://t.co/zWqIYLTRQg reageer retweet
Ja, die was fantastisch.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:35 schreef Postbus100 het volgende:
Hebben jullie de column van Marcel van Roosmalen al gehoord?twitter:denieuwsbv twitterde op donderdag 30-05-2019 om 13:03:44.@:mvanroosmalen vraagt zich af: "Waarom zei Jesse Klaver niet gewoon de waarheid: Ik schrijf mijn eigen teksten niet, ik weet niet wat ik allemaal uitkraam, ik kan niet tegen kritiek, maar verder ben ik wel een supergave leider." https://t.co/zWqIYLTRQg reageer retweet
Ah, dat maakt wel veel duidelijk. Een vertrouwenspersoon die uit de school klapt, dat kan echt niet. Dit is wel veel logischer. Niet goed, natuurlijk. Maar blijkbaar lag Özdil slecht in de hele fractie. En dat zal echt niet alleen aan die fractie liggen, dat ligt ook gewoon aan Özdil zelf blijkbaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:37 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, en btw, het was geen officiële vertrouwenspersoon. Het was iemand die Özdil dacht te kunnen vertrouwen. Dat maakt GL tot een slangenkuil, meer niet.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom niemand dit rechtzet. Stond gisteren al in de Volkskrant, waarom corrigeert niemand zichzelf? (half Nederland viel over dit stukje). Zelfreflectie is niet onze beste kant.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, dat maakt wel veel duidelijk. Een vertrouwenspersoon die uit de school klapt, dat kan echt niet. Dit is wel veel logischer. Niet goed, natuurlijk. Maar blijkbaar lag Özdil slecht in de hele fractie. En dat zal echt niet alleen aan die fractie liggen, dat ligt ook gewoon aan Özdil zelf blijkbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |