abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187147738
Wat ik nu lees in verschillende kranten, is deze zaak Özdil inderdaad vergelijkbaar met de zaak Otten: Özdil zou in de partij flink aan de stoelpoten van Klaver hebben gezaagd, terwijl Klaver aan de andere kant juist alle macht naar zich toe trekt. Klaver heeft dit dan ook gebruikt om hem te dumpen.

De vraag is dan: hoe erg was Özdil zijn zagen (de andere kamerleden waren hem schijnbaar al langer zat)? En hoe erg is het als een partijleider echt de partij naar zijn hand zet?

Van dat laatste hebben we voorbeelden gezien dat het goed was voor de partij, in binnen en buitenland. Maar ook dat het totaal fout af kan lopen. Ik ben van mening dat er altijd ruimte voor discussie moet zijn in een politieke partij, over de richting. Maar dat je niet op de man moet gaan spelen. En wat ik lees heeft Özdil echt de positie van Klaver proberen te ondergraven. Van buitenaf lastig te beoordelen hoe erg dat is.

Ik vind het in elk geval jammer dat een goed kamerlid als Özdil weg gaat, maar als er niet mee samen te werken is in een fractie is het aan de andere kant ook maar goed dat hij na 2 jaar al weg is. Ik vind het lastig hier partij te trekken.
  woensdag 29 mei 2019 @ 10:19:03 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187148262
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:42 schreef Hanca het volgende:
Wat ik nu lees in verschillende kranten, is deze zaak Özdil inderdaad vergelijkbaar met de zaak Otten: Özdil zou in de partij flink aan de stoelpoten van Klaver hebben gezaagd, terwijl Klaver aan de andere kant juist alle macht naar zich toe trekt. Klaver heeft dit dan ook gebruikt om hem te dumpen.

De vraag is dan: hoe erg was Özdil zijn zagen (de andere kamerleden waren hem schijnbaar al langer zat)? En hoe erg is het als een partijleider echt de partij naar zijn hand zet?

Van dat laatste hebben we voorbeelden gezien dat het goed was voor de partij, in binnen en buitenland. Maar ook dat het totaal fout af kan lopen. Ik ben van mening dat er altijd ruimte voor discussie moet zijn in een politieke partij, over de richting. Maar dat je niet op de man moet gaan spelen. En wat ik lees heeft Özdil echt de positie van Klaver proberen te ondergraven. Van buitenaf lastig te beoordelen hoe erg dat is.

Ik vind het in elk geval jammer dat een goed kamerlid als Özdil weg gaat, maar als er niet mee samen te werken is in een fractie is het aan de andere kant ook maar goed dat hij na 2 jaar al weg is. Ik vind het lastig hier partij te trekken.
Ik ken dit soort situaties een beetje vanuit mn ervaring als gemeenteraadslid. Vaak gaat het niet eens om het feit dat mensen inhoudelijk het met elkaar oneens zijn of men er verschillende standpunten op nahoudt. Het gaat er vooral om dat zo'n type als Ozdil onberekenbaar is en met zijn manier van handelen het gezag van een fractieleider ondergraaft. Hoe kun je als Klaver nog afspraken met een andere partij maken als je zon onberekenbaar figuur erbij hebt? En hoe duidelijk is het profiel van je partij nog als een woordvoerder steeds zijn eigen plan trekt?

Ik begrijp wel dat dit dan zo afloopt.
pi_187148334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ken dit soort situaties een beetje vanuit mn ervaring als gemeenteraadslid. Vaak gaat het niet eens om het feit dat mensen inhoudelijk het met elkaar oneens zijn of men er verschillende standpunten op nahoudt. Het gaat er vooral om dat zo'n type als Ozdil onberekenbaar is en met zijn manier van handelen het gezag van een fractieleider ondergraaft. Hoe kun je als Klaver nog afspraken met een andere partij maken als je zon onberekenbaar figuur erbij hebt? En hoe duidelijk is het profiel van je partij nog als een woordvoerder steeds zijn eigen plan trekt?

Ja, dat snapte ik ook, toen de ophef er kwam. Maar vervolgens werd vlak daarna ook het officiële standpunt van GroenLinks dat ze tegen het leenstelsel zijn. Dus alleen op dit punt snap ik het niet. Özdil liep hier alleen iets voor de partij uit. Daarmee leek voor mij de kou uit de lucht.

Dus er moet meer spelen. Dat lees je dan ook overal. Het is alleen van buitenaf lastig te begrijpen wie er gelijk heeft. Is Özdil echt een lastige jongen, of wil Klaver te veel grip op de partij. Enige grip is noodzakelijk, natuurlijk. Maar er moet ruimte zijn voor discussie, in elk geval binnen de partij.
  woensdag 29 mei 2019 @ 10:55:37 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187148804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat snapte ik ook, toen de ophef er kwam. Maar vervolgens werd vlak daarna ook het officiële standpunt van GroenLinks dat ze tegen het leenstelsel zijn. Dus alleen op dit punt snap ik het niet. Özdil liep hier alleen iets voor de partij uit. Daarmee leek voor mij de kou uit de lucht.

Dus er moet meer spelen. Dat lees je dan ook overal. Het is alleen van buitenaf lastig te begrijpen wie er gelijk heeft. Is Özdil echt een lastige jongen, of wil Klaver te veel grip op de partij. Enige grip is noodzakelijk, natuurlijk. Maar er moet ruimte zijn voor discussie, in elk geval binnen de partij.
Ruimte voor discussie zeker. Maar het is vooral ook aan hoe iemand die ruimte neemt. Zolang je partijgenoten weten waar ze aan toe zijn is het een heel ander verhaal dan wanneer iemand zich als een ongeleid projectiel gedraagt.

En ik heb zo het idee dat GL dat standpunt een beetje tegen de wil van van de meerderheid van de fractie heeft aangepast om een nog grotere faal te voorkomen. Alleen lijkt dat nu niet gelukt.
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:16:38 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187149102
Als er van Klaver een wassen beeld in Madame Tussaud zou komen, zou dat beeld een beter en sympathieker kamerlid zijn dan Jesse zelf. Wat een onnozele dwaas. En blijkbaar ook nog eentje die het niet zo op tegenspraak heeft en een hele serie wanstaltige, gemaakte tweets de wereld in slingert. Bedenkt ie die teksten zelf? Hoe krijg je het uit je vingers.

Ik zag Klaver ooit bij een demonstratie op het Malieveld en toen was het al een schreeuwende idioot die zich vooral in volume maar zonder inhoud verzette tegen de langstudeerboete, om een jaar later heel constructief de gehele basisbeurs af te schaffen met de 4 armzalige prutszeteltjes die GL nog had voor wat overduidelijk ongeloofwaardige beloftes aangaande extra investeringen.

Het was goed dat Özdil dit weer om probeerde te draaien, jammer dat hij nu weg is en we achterblijven met een fractie waarbij ze met z'n dertienen achter een leeghoofd aan moeten hobbelen.
Antifa
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:46:15 #56
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187151471
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:16 schreef VoMy het volgende:
Ik zag Klaver ooit bij een demonstratie op het Malieveld en toen was het al een schreeuwende idioot die zich vooral in volume maar zonder inhoud verzette tegen de langstudeerboete, om een jaar later heel constructief de gehele basisbeurs af te schaffen met de 4 armzalige prutszeteltjes die GL nog had voor wat overduidelijk ongeloofwaardige beloftes aangaande extra investeringen.

Het was goed dat Özdil dit weer om probeerde te draaien, jammer dat hij nu weg is en we achterblijven met een fractie waarbij ze met z'n dertienen achter een leeghoofd aan moeten hobbelen.
Dat van die studiefinanciering vind ik nog altijd onbegrijpelijk inderdaad.

Tja, we hebben het hier over een partij die het Kunduz akkoord tekende (dus onze "Groenen" stemden voor millitaire interventie, internationaal gezien een unicum) en die recent bij een congres een motie aannamen die BDS goedkeurde.

"Maar BDS is tegen Israel, niet tegen Joden!!!"

Nou:

quote:
Bondsdag: BDS is een antisemitische beweging

Het Duitse parlement heeft voor een motie gestemd die de BDS-beweging als antisemitisch bestempelt. De beweging pleit voor economische druk op Israël om de bezetting van Palestijns gebied te beëindigen.

BDS staat voor boycot, desinvestering en sancties. Hun argumentatie en methoden zijn antisemitisch, staat in de motie die werd gesteund door de CDU, SPD, Liberalen en Groenen. De motie heeft tot gevolg dat de beweging geen subsidie meer krijgt.

https://nos.nl/artikel/22(...)tische-beweging.html
De Duitse Groenen heben daar dus een andere mening over.

Dus ik denk ook dat Jesse Klaver niet bepaald een zegening voor de partij is. Onder zijn leiderschap gebeuren er hele rare dingen.
pi_187152307
pi_187155351
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat van die studiefinanciering vind ik nog altijd onbegrijpelijk inderdaad.

Tja, we hebben het hier over een partij die het Kunduz akkoord tekende (dus onze "Groenen" stemden voor millitaire interventie, internationaal gezien een unicum) en die recent bij een congres een motie aannamen die BDS goedkeurde.

"Maar BDS is tegen Israel, niet tegen Joden!!!"

Nou:
[..]

De Duitse Groenen heben daar dus een andere mening over.

Dus ik denk ook dat Jesse Klaver niet bepaald een zegening voor de partij is. Onder zijn leiderschap gebeuren er hele rare dingen.
GroenLinks ontbreekt vandaag ook bij het keppeltjesprotest, de meeste partijen zijn wel aanwezig. VVD, D66, CU, FVD, CDA enzovoorts. Ik kan me voorstellen dat Klaver niet aanwezig kan zijn, hij is al de hele dag bezig is de onrust binnen de partij te beteugelen;
pi_187156068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:57 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens kan ik begrijpen dat ze met een twitter verbod dreigden nadat Ozdil knuffelend met Sid Lukkassen op de foto ging.

Lukkassen is gewoon een autoritaire xenofoob en homofoob. Flirtend met anti democratisch geweld.

50 jaar later wordt dat dan weer gebruikt, zoals mensen fotos van islamieten die de hand schudden van Hitler gebruiken.
Die SID wil gewoon dat homo's niet met elkaar trouwen.
Een mening die ik ook deel.
Ben ik dan ook homofoob ?
  woensdag 29 mei 2019 @ 18:49:38 #60
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_187156110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor Klaver? Vrij veel.
Vertrouwenspersonen die lekken verdienen ook geroyeerd te worden
AFCA!
pi_187156127
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

DENK is geen frisse club en beneden zijn waardigheid.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dikke doei!
Noou, want NL is heul niet progressief.
Waarom moet het altijd maar zo progressief mogelijk ?

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 29-05-2019 19:28:31 ]
pi_187156137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:19 schreef borisz het volgende:
Sywert twitterde op woensdag 29-05-2019 om 08:15:30 GroenLinksers lekken naar @:XandervdWulp in @:NOSRadio1 journaal dat @:ZihniOzdil ‘ongelukkig, gestresst, onbetrouwbaar, onbereikbaar zou zijn én alcoholprobleem zou hebbenLekker sociale partij, als je zo iemand eruit gooit en dit lekt i.p.v. hem helpt en de tijd/ruimte gunt.. reageer retweet
Karaktermoord is de enige juiste term.
Dat Zihni Ozdil een alcoholist was, was toch al geruime tijd bekend? Zo zijn er wel meer ambtenaren/tweede kamerleden.
pi_187156413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:57 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens kan ik begrijpen dat ze met een twitter verbod dreigden nadat Ozdil knuffelend met Sid Lukkassen op de foto ging.

Lukkassen is gewoon een autoritaire xenofoob en homofoob. Flirtend met anti democratisch geweld.

50 jaar later wordt dat dan weer gebruikt, zoals mensen fotos van islamieten die de hand schudden van Hitler gebruiken.
In plaats van het vijandsbeeld te vergroten en met wat hokjestermen te smijten zou je misschien ook eens met een glimlach kunnen kijken naar wat verbinding tussen 2 politieke tegenpolen. Dit zien we veels te weinig in de huidige vechtpolitiek en zou politici misschien meer naar een neutralere midden kunnen trekken.
pi_187156520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:08 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

In plaats van het vijandsbeeld te vergroten en met wat hokjestermen te smijten zou je misschien ook eens met een glimlach kunnen kijken naar wat verbinding tussen 2 politieke tegenpolen. Dit zien we veels te weinig in de huidige vechtpolitiek en zou politici misschien meer naar een neutralere midden kunnen trekken.
Precies.
Altijd met je eigen soort optrekken is niet gezond en versterkt polarisatie
  woensdag 29 mei 2019 @ 19:19:42 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187156582
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:24 schreef Postbus100 het volgende:
Zouden ze bewust gewacht hebben tot na de verkiezingen?
Tuurlijk.
Net zoals dat ze in Oostenrijk hebben gewacht tot voor de verkiezingen om mensen een loer te draaien.
Het gaat ze helemaal niet om principes, alleen om macht.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187157050
Özdil was wel een van de redenen dat ik af en toe nog wel eens een stem op GroenLinks overwoog. Ik ben het met bijzonder veel van zijn opvattingen eens.

Deze actie van GroenLinks is dan weer een doorslaggevend argument om dat in ieder geval de komende jaren absoluut niet te doen. Eerst helpen ze de studiefinanciering af te schaffen en nu trappen ze een autonome denker de partij uit omdat hij die achterlijke beslissing terug wil draaien.

GroenLinks wordt zo langzamerhand PvdA 2.0. Fuseer dan ook maar gewoon. Dan kan een nieuwe linkse partij dat gat opvullen en verdwijnt die narigheid die de PvdA al was en die GroenLinks nu geworden is gewoon waar die hoort: in de lijst van partijen die uit de Kamer verdwenen zijn.
pi_187157103
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:49 schreef Jigzoz het volgende:
Özdil was wel een van de redenen dat ik af en toe nog wel eens een stem op GroenLinks overwoog. Ik ben het met bijzonder veel van zijn opvattingen eens.

Deze actie van GroenLinks is dan weer een doorslaggevend argument om dat in ieder geval de komende jaren absoluut niet te doen. Eerst helpen ze de studiefinanciering af te schaffen en nu trappen ze een autonome denker de partij uit omdat hij die achterlijke beslissing terug wil draaien.

GroenLinks wordt zo langzamerhand PvdA 2.0. Fuseer dan ook maar gewoon. Dan kan een nieuwe linkse partij dat gat opvullen en verdwijnt die narigheid die de PvdA al was en die GroenLinks nu geworden is gewoon waar die hoort: in de lijst van partijen die uit de Kamer verdwenen zijn.
Wat had hij dan voor andere opvattingen als dat GL het had ?
pi_187158031
Het wegsturen van hem is echt te dom voor woorden. Hij kwam juist bij Groenlinks, omdat Jesse Klaver een ander geluid wilde in de partij. Wanneer hij achter dat geluid liet horen, werd hij meteen op de vingers getikt. Ik heb niets met Groenlinks, maar vind Özdil een goede politicus.
pi_187158524
Slechte zaak lijkt me, zo'n Özdil kan ik juist waarderen en hem zo natrappen is ook niet fraai. Opzich niet verkeerd dat Klaver wel toegeeft dit slecht te hebben aangepakt in plaats van een buikgriep te verzinnen.
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:51:44 #70
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187159824
Jesse Klaver houdt niet van geprofileerde medewerkers. Hij is een eng mannetje dat zijn krankzinnige idealen aan alles en iedereen met harde hand wil opleggen. Nederland, ontwaakt ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187159870
De renteverhoging is gelukkig van de baan

Sywert twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 22:04:26 Sowieso: dat D66-minister van Onderwijs 260 miljoen euro voor het overheidssaldo in 2060 (!) zo belangrijk vindt dat minister dreigt met verdere bezuinigingen op onderwijs (!) als renteverhoging leenstelsel sneuvelt vat wel een beetje samen hoe technocratisch D66 is geworden. reageer retweet
Was natuurlijk een poging om de sociale mobiliteit doelbewust te slopen. Het raison d'etre van partijen als VVD en CDA. Beschermen van ons soort mensen.
pi_187161651
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:51 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat Zihni Ozdil een alcoholist was, was toch al geruime tijd bekend? Zo zijn er wel meer ambtenaren/tweede kamerleden.
Bij mij niet, noem eens wat andere kamerleden?
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:38:47 #73
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_187162348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

Hero Brinkman?
Non possumus non loqui
pi_187162366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat het vaak gebeurt maakt het niet meteen acceptabel natuurlijk. De enige reden dat er zo met hem wordt omgegaan is dat 1 hij electoraal niet zoveel stemmen had dat men niet om hem heen kon en 2 de leiderschapskwaliteiten van Klaver (inhoudelijk qua argumentatie plus persoonlijkheid) onvoldoende zijn een dergelijke crisis fatsoenlijk uit te komen.

Alle andere genoemde punten zijn eigenlijk een afgeleide van bovenstaande punten. Kabinetsdeelname onder Klaver kan je dus vergeten. Asscher kijkt nu al uit naar de volgende verkiezingen.
pi_187163081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

Boris Yeltsin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')