abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 27 mei 2019 @ 12:54:29 #1
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187113710
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan iemand die door herseninfarcten niet aangeboren hersenletsel heeft opgelopen. Ben jij benieuwd wat voor impact dit heeft op iemands leven, hoe zij het ervaren heeft en of zij er ooit bovenop kan komen dan kun je het hier vragen.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 27-05-2019 13:06:40 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:04:50 #2
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187113878
Hallo allemaal!

Even voorstellen, ik ben een vrouw van nu 41 jaar oud, hieronder mijn verhaal in beknopte versie Drie jaar geleden is mijn leven van het een op het andere moment veranderd. Op een donderdag zou ik met een goede vriendin naar een musical gaan. Dat betekende twee uur heen rijden en twee uur rijden terug. Ik voelde me die ochtend een beetje raar en eenmaal bij mijn vriendin thuis kon ik geen woorden vinden. Eigenlijk kon ik helemaal niet praten, in mijn hoofd zag ik de woorden voorbij schieten maar er kwam niks uit mijn mond. Het zal wel stress zijn dacht ik. Ook al ben ik geen type om stress te hebben. We zijn vertrokken naar Utrecht en ook weer veilig terug gekomen, maar ik kreeg wel de opmerking ga morgen toch maar even naar de huisarts. Daar werd ik al gauw doorgestuurd naar de eerste hulp waar de Neuroloog me vertelde, je hebt een herseninfarct gehad.

En dat was het moment dat mijn oude leven ophield, mijn oude ik is daar dood gegaan. De ik voor wie nooit iets teveel was, die zichzelf aan de kant zette voor anderen. De spontane en impulsieve ik die altijd alles leuk vond, en voor wie gezelligheid ontzettend belangrijk was. De ik die veel vrienden had, en een groot sociaal leven. En ook de ik, die altijd alleen maar lachte en alles af deed met een het komt wel goed.

De klachten waarmee ik loop heten niet aangeboren hersenletsel (NAH) Hierbij moet je denken aan:

overprikkeling, zowel door beeld als drukte en geluid
permanent beschadigd evenwichtsorgaan (continu misselijk en duizelig)
vermoeidheid, geen volle batterij meer hebben
energiebalans is verstoord
korte termijn geheugen werkt niet goed
informatieverwerking gaat stroef
concentratieproblemen (gevaarlijk met autorijden)

Ondanks alles sta ik positief in het leven en geniet ik van de kleine dingen! Jullie mogen alles vragen, dan zie ik wel of ik er een antwoord op geef of kan geven :D Ik doe mee aan deze Vraag wat je wil rubriek omdat het hebben van niet aangeboren hersenletsel vaak stuit op onbegrip en in plaats van boos worden, probeer ik “de wereld” te laten weten hoe het is om met niet aangeboren hersenletsel te leven in mijn geval.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:07:38 #3
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187113922
Je hebt het vooral over de impact op je sociale leven, maar ik ben ook benieuwd wat de impact op je werkleven is geweest? Doe je nog steeds dezelfde baan en kun je nog evenveel werken?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:10:49 #4
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187113988
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:07 schreef Meke het volgende:
Je hebt het vooral over de impact op je sociale leven, maar ik ben ook benieuwd wat de impact op je werkleven is geweest? Doe je nog steeds dezelfde baan en kun je nog evenveel werken?
Hoi!

Sinds mijn infarcten werk in inderdaad niet meer. Ik ben 100% afgekeurd. Dit is ook een heel moeilijk iets geweest voor mij. Je hebt het gevoel dat je er niet meer toe doet of er bij hoort. Je mist zelfs bijv vergaderingen, of etentjes met collega's etc.

Ik had een marketing baan, druk en snel en dat kan ik niet meer. Ik doe vrijwilligerswerk, zo'n anderhalf uur per week. En daarnaast geef ik af en toe presentaties over NAH
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 13:11:55 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187114004
Wow heftig :o je zegt zelf dat je vroegere ik in één klap weg was, voelde dat voor je omgeving ook zo? En zo ja zijn er ook mensen die je door die verandering verloren bent?

Ook ben ik wel benieuwd of er eigenlijk ook ooit een oorzaak voor het infarct aangetoond is of is het maar gewoon een kwestie van ongeluk geweest?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 mei 2019 @ 13:16:09 #6
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114070
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow heftig :o je zegt zelf dat je vroegere ik in één klap weg was, voelde dat voor je omgeving ook zo? En zo ja zijn er ook mensen die je door die verandering verloren bent?

Ook ben ik wel benieuwd of er eigenlijk ook ooit een oorzaak voor het infarct aangetoond is of is het maar gewoon een kwestie van ongeluk geweest?
Het heeft mij wel zeker een jaar gekost om te merken dat ik niet meer terug kon naar vroeger. In mijn hoofd was ik nog steeds energiek en vol levenslust. Maar mijn lijf trekt dat gewoon niet meer. Omdat je aan mij van de buitenkant niks ziet denkt iedereen vaak dat het wel meevalt. Nu, weet mijn omgeving waar ik tegenaan loop en dat ik bepaalde dingen niet meer kan.

Ik heb van een paar vriendinnen idd bewust afscheid genomen omdat ze het niet begrepen en vonden dat ik me aanstelde. De energie die dat kost kan ik goed gebruiken om bijv boodschappen te doen of een terrasje te pikken ofzo.

De oorzaak is trombose door roken in combinatie met de pil. Ik ben met beide gestopt intussen :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 13:19:56 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187114128
Misschien een rare vraag maar welke musical en heb je daar nog veel van meegekregen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 mei 2019 @ 13:22:10 #8
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114170
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien een rare vraag maar welke musical en heb je daar nog veel van meegekregen?
Haha ja, dat vond ik achteraf ook wel gek. Het was The Bodyguard. Ik ken het verhaal natuurlijk en heb de film al tig keer gezien dat zal wel hebben gescheeld. Merkte dat ik mijn aandacht er niet goed bij kon houden, maar ik denk dat dat kwam omdat ik niet kon praten en me daar toch wel zorgen over maakte.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114230
Je zegt opgeven moment

quote:
En dat was het moment dat mijn oude leven ophield, mijn oude ik is daar dood gegaan.
Tot in hoeverre zou je zeggen dat je niet meer in staat bent om te zijn wie je was? Kan me best voorstellen dat je veel dingen zult doen die anders ook zo had gedaan maar ook een heleboel niet.

Klopt het wel dat je oude ik werkelijk er niet meer is?
pi_187114232
Heb/had je een partner ten tijde van je infarct? Zo ja, hoe is diegene met de verandering om gegaan?
  maandag 27 mei 2019 @ 13:29:28 #11
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114284
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:26 schreef CaseJunky het volgende:
Je zegt opgeven moment
[..]

Tot in hoeverre zou je zeggen dat je niet meer in staat bent om te zijn wie je was? Kan me best voorstellen dat je veel dingen zult doen die anders ook zo had gedaan maar ook een heleboel niet.

Klopt het wel dat je oude ik werkelijk er niet meer is?
Ik kan bijv max 3 activiteiten per dag doen. Denk dan aan boodschappen, een vriendin op bezoek of sporten. Dit is dan een drukke dag voor mij. Ik slaap in de middag ook een uurtje. Dat bepaalt wel hoe je je leven leidt.

Qua karakter ben ik rustiger, meer gelaten. Gelukkig heb ik geen grote karakterveranderingen gehad.

Kan het het beste omschrijven als voor mijn infarct was ik sprankelend en nu een ben ik een beetje dof.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:31:11 #12
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114304
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:26 schreef Najieto het volgende:
Heb/had je een partner ten tijde van je infarct? Zo ja, hoe is diegene met de verandering om gegaan?
Een paar maanden voor het infarct is mijn relatie stuk gelopen. Misschien had ie het wel voelen aankomen :D

Ik heb het later wel aan mijn ex gevraagd of hij er mee om had kunnen gaan. Hij zei dat hij het waarschijnlijk niet had aangekund. Hij is een hele drukke man, is continu bezig en kan niet tegen mensen die zitten. Ik zal je verklappen, ik zit nu het grootste gedeelte van de dag :D en zou waarschijnlijk ook niet meer tegen hem kunnen (de drukte)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114324
Tvp post. Enkele jaren geleden op 25-jarige leeftijd een hersenbloeding gekregen. Ben wel benieuwd hoe het bij iemand anders vergaat.

Overigens wel full-time werkzaam etc etc. Zelfs nog een opleiding recent afgerond.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:35:29 #14
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114358
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:33 schreef ...TomTom het volgende:
Tvp post. Enkele jaren geleden op 25-jarige leeftijd een hersenbloeding gekregen. Ben wel benieuwd hoe het bij iemand anders vergaat.
Ik wilde bijna zeggen wat leuk een lotgenoot. Maar dat bedoel ik natuurlijk niet helemaal zo. Wat heftig ook zeg. Denk dat je het met me eens bent dat er wel wat meer aandacht voor mag zijn toch?

Sterkte !

Lees dat je fulltime werkt en een opleiding hebt gevolgd. Dat is gaaf zeg. Ik kan niks meer mijn koppie in krijgen
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114366
Fijn dat je dit wil delen. Is er iets van herstel mogelijk of is dit permanent?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 mei 2019 @ 13:36:29 #16
432997 Ven1972
Man met humor
pi_187114375
Wat heftig hoor, zo dat je alles moet verwerken na NAH. Maar veranderingen na NAH is ook ingrijpend voor iedereen en ook voor de partner. Vooral vind ik het erg voor je dat veel vrienden bij jou is weggelopen zodat je veranderd bent na NAH. Dat zijn hele slechte vrienden die ze jou in steek lieten nadat je herseninfarct hebt gehad. Ik ben zelf lichamelijk beperkt en heb aangeboren hersenletsel. Maar wat goed dat je vrijwilligerswerk doet om nieuwe sociale contacten op te bouwen met nieuwe mensen. Ga je zelf ook naar dagbesteding toe waar je jouw eigen activiteiten doet onder begeleiding van een personeel van een stichting?
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 27 mei 2019 @ 13:38:18 #17
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114393
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:36 schreef raptorix het volgende:
Fijn dat je dit wil delen. Is er iets van herstel mogelijk of is dit permanent?
Je hersens "herstellen" tot anderhalf jaar na een infarct. Ze maken nieuwe verbindingen aan. Ik kon bijv niet meer praten maar nu wel weer, alleen kost het me meer energie. Ook typen is lastig, zeker foutloos. Eerder was ik een taalvirtuoos, en nu totaal niet meer. Ik twijfel over van alles.

Ik heb mijn hersteltijd dus gehad en dit is waar ik het mee moet doen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:39:52 #18
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114420
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:36 schreef Ven1972 het volgende:
Wat heftig hoor, zo dat je alles moet verwerken na NAH. Maar veranderingen na NAH is ook ingrijpend voor iedereen en ook voor de partner. Vooral vind ik het erg voor je dat veel vrienden bij jou is weggelopen zodat je veranderd bent na NAH. Dat zijn hele slechte vrienden die ze jou in steek lieten nadat je herseninfarct hebt gehad. Ik ben zelf lichamelijk beperkt en heb aangeboren hersenletsel. Maar wat goed dat je vrijwilligerswerk doet om nieuwe sociale contacten op te bouwen met nieuwe mensen. Ga je zelf ook naar dagbesteding toe waar je jouw eigen activiteiten doet onder begeleiding van een personeel van een stichting?
Dank je wel! Ik ga niet naar dagbesteding. Ik heb voor mezelf een goede planning en heb vrienden en familie om me heen die me accepteren hoe ik nu ben en daar heb ik mijn handen vol aan :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114449
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik wilde bijna zeggen wat leuk een lotgenoot. Maar dat bedoel ik natuurlijk niet helemaal zo. Wat heftig ook zeg. Denk dat je het met me eens bent dat er wel wat meer aandacht voor mag zijn toch?

Sterkte !
Er mag zeker meer aandacht aan zijn. Ik heb natuurlijk ook last van vermoeidheid, of vooral onverwachtse vermoeidheid.

In feite kan ik alles, doe ook alles. Maar binnen 10 minuten kan mijn energie niveau gewoon weg zijn. De ene keer gaat het prima en rol ik overal als "vanouds" doorheen.

De andere keer trek ik bepaalde activiteiten gewoon totaal niet. Wat natuurlijk wel onbegrip op wekt. Daardoor ook van werkgever gewisseld in het recente heden. Ook mijn toenmalig relatie is er daardoor niet meer. Ooit nog een topic over aangemaakt een enkele jaren geleden.

Met name signalen van vermoeidheid voelen aankomen mis ik. Dus ik ben gewoon ik 1 klap total-loss. Dat maakt het soms wel lastig met mijn werk, en vorig jaar ook nog in combinatie met mijn opleiding.

Veel reacties van jou op dit moment geven ook wel herkenningspunten in meer of mindere mate.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:43:51 #20
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187114472
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dank je wel! Ik ga niet naar dagbesteding. Ik heb voor mezelf een goede planning en heb vrienden en familie om me heen die me accepteren hoe ik nu ben en daar heb ik mijn handen vol aan :D
Wat fijn dat je veel mensen om je heen hebt. Het lijkt me wel pittig :Y En heb je af en toe niet ontzettende inzinkingen? :@

En volgens mij is NAH echt een ontzettende paraplu waar ze vanalles onder hangen, of niet? Een heel goede vriendin van mij heeft als jonge puber een auto-ongeluk gehad waar ze NAH aan over heeft gehouden, maar die heeft ook haar VWO netjes in 6 jaar afgerond en een masteropleiding. Ik vergeet ook ontzettend vaak dat zij NAH heeft :@ Maar gelukkig geeft ze het zelf aan als dingen teveel worden en doen we het even rustig aan :) Dat klinkt wel veel milder dan bij jou. Ben jij daarin al ernstig, of kan het nog veel erger? (Ik weet dat 'erg' en 'ernstig' ook woorden zijn die ontzettend om perceptie gaan en dat mensen met lichte NAH misschien het als veel heftiger ervaren, maar wist niet zo goed hoe ik het anders moest omschrijven)

Ik vind het wel ontzettend interessant en wil je bedanken dat je je zo openstelt en zo eerlijk bent! :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:45:02 #21
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114491
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:42 schreef ...TomTom het volgende:

[..]

Er mag zeker meer aandacht aan zijn. Ik heb natuurlijk ook last van vermoeidheid, of vooral onverwachtse vermoeidheid.

In feite kan ik alles, doe ook alles. Maar binnen 10 minuten kan mijn energie niveau gewoon weg zijn. De ene keer gaat het prima en rol ik overal als "vanouds" doorheen.

De andere keer trek ik bepaalde activiteiten gewoon totaal niet. Wat natuurlijk wel onbegrip op wekt. Daardoor ook van werkgever gewisseld in het recente heden. Ook mijn toenmalig relatie is er daardoor niet meer. Ooit nog een topic over aangemaakt een enkele jaren geleden.

Met name signalen van vermoeidheid voelen aankomen mis ik. Dus ik ben gewoon ik 1 klap total-loss. Dat maakt het soms wel lastig met mijn werk, en vorig jaar ook nog in combinatie met mijn opleiding.

Veel reacties van jou op dit moment geven ook wel herkenningspunten in meer of mindere mate.
Die vermoeidheid is ook echt wel killing. Ik beleef het net zo als jij. In een keer ben ik dan helemaal klaar. Lastig is dat, en zeker als je een planning hebt gemaakt en het dan niet loopt zoals je wil.

Ik vind het erg knap, je werk en je opleiding!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:48:52 #22
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114551
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:43 schreef Meke het volgende:

[..]

Wat fijn dat je veel mensen om je heen hebt. Het lijkt me wel pittig :Y En heb je af en toe niet ontzettende inzinkingen? :@

En volgens mij is NAH echt een ontzettende paraplu waar ze vanalles onder hangen, of niet? Een heel goede vriendin van mij heeft als jonge puber een auto-ongeluk gehad waar ze NAH aan over heeft gehouden, maar die heeft ook haar VWO netjes in 6 jaar afgerond en een masteropleiding. Ik vergeet ook ontzettend vaak dat zij NAH heeft :@ Maar gelukkig geeft ze het zelf aan als dingen teveel worden en doen we het even rustig aan :) Dat klinkt wel veel milder dan bij jou. Ben jij daarin al ernstig, of kan het nog veel erger? (Ik weet dat 'erg' en 'ernstig' ook woorden zijn die ontzettend om perceptie gaan en dat mensen met lichte NAH misschien het als veel heftiger ervaren, maar wist niet zo goed hoe ik het anders moest omschrijven)

Ik vind het wel ontzettend interessant en wil je bedanken dat je je zo openstelt en zo eerlijk bent! :)
Het is een vreselijk iets inderdaad, maar ik ga er gelukkig redelijk positief mee om. Alhoewel ik me ook af en toe heel zielig kan vinden. Zeker als iedereen naar een festival is of een feestje. Daar kom ik niet meer helaas. Dan voel je je echt wel alleen.

NAH is idd heel breed en het hangt af van waar je hersenletsel zit waar je last van hebt.

Het schijnt dat de overprikkeling bij mij wel heftig is in vergelijking met anderen bijvoorbeeld.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:51:42 #23
432997 Ven1972
Man met humor
pi_187114583
Mensen, NAH kan nooit genezen worden net als aangeboren hersenletsel. Ik heb soort cursus gevolgd over NAH onder begeleiding van een psycholoog. NAH is echt anders dan aangeboren hersenletsel in karakter, gedrag, cognitieve vaardigheden en andere functies zoals verlamming van een arm of been. Ze hebben meestal intensieve revalidatieperiode nodig om aan hun beperkingen te werken om terug te komen in de maatschappij. Enkele kunnen weer gewoon aan het werk met bemiddeling van UVW en meeste worden meestal 100% arbeidsongeschikt verklaard door UVW waar mee ze een uitkering krijgen. De meeste mensen met NAH wonen meestal in een woonvorm waar mee ze begeleiding en hulp krijgen van een begeleider. Maar ze kunnen ook zelfstandig wonen in een huurhuis of gekochte huis en sommige mensen krijgen dan hulp van ambulant begeleider of Volledig Thuis Pakket via woonvorm van een stichting waarmee hij of zij als cliënt verbonden is.

Vooral TS schrijft in haar verhaal dat ze moeite heeft met structuur in haar leven te handhaven zoals ze niet meer alles kan dan voor dat ze NAH heeft gekregen. Maar ik kan me in haar verplaatsen dat dit ook voor haar familie grote compact heeft gehad dat ze hersenbloeding heeft gehad.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 27 mei 2019 @ 13:55:48 #24
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114621
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:51 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, NAH kan nooit genezen worden net als aangeboren hersenletsel. Ik heb soort cursus gevolgd over NAH onder begeleiding van een psycholoog. NAH is echt anders dan aangeboren hersenletsel in karakter, gedrag, cognitieve vaardigheden en andere functies zoals verlamming van een arm of been. Ze hebben meestal intensieve revalidatieperiode nodig om aan hun beperkingen te werken om terug te komen in de maatschappij. Enkele kunnen weer gewoon aan het werk met bemiddeling van UVW en meeste worden meestal 100% arbeidsongeschikt verklaard door UVW waar mee ze een uitkering krijgen. De meeste mensen met NAH wonen meestal in een woonvorm waar mee ze begeleiding en hulp krijgen van een begeleider. Maar ze kunnen ook zelfstandig wonen in een huurhuis of gekochte huis en sommige mensen krijgen dan hulp van ambulant begeleider of Volledig Thuis Pakket via woonvorm van een stichting waarmee hij of zij als cliënt verbonden is.

Vooral TS schrijft in haar verhaal dat ze moeite heeft met structuur in haar leven te handhaven zoals ze niet meer alles kan dan voor dat ze NAH heeft gekregen. Maar ik kan me in haar verplaatsen dat dit ook voor haar familie grote compact heeft gehad dat ze hersenbloeding heeft gehad.
Ik heb drie jaar gerevalideerd inderdaad. Je moet jezelf weer opnieuw leren kennen. Daar zijn een hoop psychologen voor geweest. Ik woon gelukkig zelfstandig maar heb hulp in de huishouding.

Ik heb een duidelijke structuur en planning in mijn leven, soms wel een beetje te veel. Maar daar voel ik me heel happy mee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:57:54 #25
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187114653
Is er sprake van herstellend vermogen? Of is het allemaal definitief?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 27 mei 2019 @ 14:05:15 #26
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187114745
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb van een paar vriendinnen idd bewust afscheid genomen omdat ze het niet begrepen en vonden dat ik me aanstelde.
Dat meen je niet :X

Ben je bang voor herhaling? Word je in de gaten gehouden mee controles?

Ik vind het altijd raar dat ik hoor/lees van mensen die echt wel weten dat "opeens moeite met spreken" niet goed is, toch total niet stilstaan bij de ernst en bijvoorbeeld nog gewoon een musical bezoeken. Terwijl diezelfde persoon tegen iemand anders met die symptomen zou zeggen dat ie met spoed naar een dokter moet gaan :P meerdere keren gezien.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:06:43 #27
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114770
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:57 schreef klappernootopreis het volgende:
Is er sprake van herstellend vermogen? Of is het allemaal definitief?
Je hersens "herstellen" tot anderhalf jaar na een infarct of ongeval. Ze maken nieuwe verbindingen aan, maar dat kost heel veel energie. Hersenletsel is eigenlijk topsport
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114835
Wow. Interessant onderwerp weer. Ik ben zeer prikkelgevoelig (autist) en vind drie 'dingen' op een dag twee teveel. Diep respect dus voor jou!

Heb jij iets aan 'prikkelarme uurtjes' in winkels e.d., die de laatste tijd steeds hipper lijken te worden?
Mon 'en!
  maandag 27 mei 2019 @ 14:10:39 #29
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114837
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:05 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat meen je niet :X

Ben je bang voor herhaling? Word je in de gaten gehouden mee controles?

Ik vind het altijd raar dat ik hoor/lees van mensen die echt wel weten dat "opeens moeite met spreken" niet goed is, toch total niet stilstaan bij de ernst en bijvoorbeeld nog gewoon een musical bezoeken. Terwijl diezelfde persoon tegen iemand anders met die symptomen zou zeggen dat ie met spoed naar een dokter moet gaan :P meerdere keren gezien.
Ik ben gelukkig niet echt bang voor herhaling, Ik moet twee keer per jaar op controle bij de huisarts en dan wordt er ook bloed geprikt. Plus twee keer per jaar voor mijn hart (boezemfibrileren) en nog naar de internist 1 x per jaar. Dus ik heb een drukke agenda :D

Gek is dat he, ik stond er totaal niet bij stil dat ik een herseninfarct had gehad. Daar was ik te jong voor, en dat kwam totaal niet in me op. Stom he. Nu ben ik er natuurlijk wel meer alert op, ook bij anderen. Maar ik denk niet dat het qua herstel wat had uitgemaakt voor mij.

Ik heb een engeltje op mijn schouder gehad die dag (vanwege het rijden)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:10:54 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187114839
In hoeverre loop je verhoogd risico om opnieuw een herseninfarct te krijgen?

edit: net al gevraagd en beantwoord.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 mei 2019 @ 14:11:49 #31
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187114863
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:06 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je hersens "herstellen" tot anderhalf jaar na een infarct of ongeval. Ze maken nieuwe verbindingen aan, maar dat kost heel veel energie. Hersenletsel is eigenlijk topsport
Is er een speciaal soort training/protocol om dit te doen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 27 mei 2019 @ 14:14:25 #32
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114902
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:10 schreef bloempjuh het volgende:
Wow. Interessant onderwerp weer. Ik ben zeer prikkelgevoelig (autist) en vind drie 'dingen' op een dag twee teveel. Diep respect dus voor jou!

Heb jij iets aan 'prikkelarme uurtjes' in winkels e.d., die de laatste tijd steeds hipper lijken te worden?
Mooie vraag! Drie activiteiten is ook wel de max en dan ook echt niet 2 dagen achter elkaar bijv

Ik heb ooit de bioscoop hier een mail gestuurd of het geluid niet wat zachter kon tijdens de film. Hier is uitgekomen dat ze prikkelarme films gingen draaien. Zonder reclames en voorfilmpjes. Het geluid en licht was gedimd al bij binnenkomst. Dat was echt fantastisch ook al moest ik daarna twee dagen bijkomen. Ze zijn er mee gestopt, het was niet commercieel genoeg helaas.

Ik ga niet naar bijv een prikkelarme kermis dat is te veel voor mij ook vanwege mijn evenwichtsorgaan. Hier in het zuiden zijn nog geen winkels die prikkelarme uurtjes hebben helaas. Daar zou ik zeker gebruik van maken, want ik vergeet de helft als de muziek hard staat ook al heb ik een lijstje bij me
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114912
Mooie (vreselijke-) VWJW.
Verhelderend ook, al je antwoorden!
En dat onbegrip lijkt me zo frustrerend, en al helemaal vrienden die afhaken :(
  maandag 27 mei 2019 @ 14:15:26 #34
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114918
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:10 schreef golfer het volgende:
In hoeverre loop je verhoogd risico om opnieuw een herseninfarct te krijgen?

edit: net al gevraagd en beantwoord.
Ik heb de oorzaak aangepakt en ben gestopt met roken en de pil
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:16:51 #35
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114942
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:11 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Is er een speciaal soort training/protocol om dit te doen?
Ik heb aardig wat revalidatie gehad.

Eerst 8 maanden in het ziekenhuis (ergotherapie, psycholoog, logopedist, fysio)
Daarna een revalidatie van 3 maanden voor mijn evenwichtsorgaan (omgaan met vooral)
En daarna heb ik een dik jaar een revalidatie gevolgd die je leert omgaan met Hersenletsel (www.hersenz.nl)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:20:17 #36
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187114986
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:15 schreef Bluezz het volgende:
Mooie (vreselijke-) VWJW.
Verhelderend ook, al je antwoorden!
En dat onbegrip lijkt me zo frustrerend, en al helemaal vrienden die afhaken :(
Dank je wel, ik doe mijn best :)

Onbegrip is ook echt frustrerend. Ik zeg heel vaak tegen mezelf dat ik alleen verantwoording hoef af te leggen een mezelf en echt aan niemand anders. Dat helpt mij wel.

En die vrienden, tja... ik heb de vriendschap een jaar na mijn infarct verbroken. Het koste me zoveel energie en het legde een enorme druk op me. Klein voorbeeld is dat ik me moest verantwoorden waarom ik wel met Pietje kon afspreken en met Jantje niet.

Daar zijn natuurlijk allerlei redenen voor. De ene dag is de andere niet, ik heb goede en slechte dagen, ik moest nog leren plannen etc. Daar zat echt niks persoonlijks in maar dat maakten die vrienden het wel. Dat vechten daartegen dat wilde ik niet meer.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187114995
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Mooie vraag! Drie activiteiten is ook wel de max en dan ook echt niet 2 dagen achter elkaar bijv

Ik heb ooit de bioscoop hier een mail gestuurd of het geluid niet wat zachter kon tijdens de film. Hier is uitgekomen dat ze prikkelarme films gingen draaien. Zonder reclames en voorfilmpjes. Het geluid en licht was gedimd al bij binnenkomst. Dat was echt fantastisch ook al moest ik daarna twee dagen bijkomen. Ze zijn er mee gestopt, het was niet commercieel genoeg helaas.

Ik ga niet naar bijv een prikkelarme kermis dat is te veel voor mij ook vanwege mijn evenwichtsorgaan. Hier in het zuiden zijn nog geen winkels die prikkelarme uurtjes hebben helaas. Daar zou ik zeker gebruik van maken, want ik vergeet de helft als de muziek hard staat ook al heb ik een lijstje bij me
In omgeving Den Bosch ken ik 1 supermarkt met een prikkelarm uurtje, maar da's op een stomme dag/tijd dus ik ben nog nooit geweest. Muziek in supermarkten kan ik nog nét hebben, maar als er dan ook nog vakkenvullers voor mijn neus lopen en producten op zijn of ineens verhuisd, kun je mij wel opvegen.

Zijn er hulpmiddelen die jou kunnen helpen? Ik draag bijvoorbeeld elke dag (ook in de regen) een zonnebril en hoed. Als andere mensen dat raar vinden, jammer dan. :)
Mon 'en!
  maandag 27 mei 2019 @ 14:22:30 #38
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187115020
Moet je ook oppassen voor plotselinge impulsen? lichtflitsen, harde geluiden?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 27 mei 2019 @ 14:22:40 #39
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187115024
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:20 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

In omgeving Den Bosch ken ik 1 supermarkt met een prikkelarm uurtje, maar da's op een stomme dag/tijd dus ik ben nog nooit geweest. Muziek in supermarkten kan ik nog nét hebben, maar als er dan ook nog vakkenvullers voor mijn neus lopen en producten op zijn of ineens verhuisd, kun je mij wel opvegen.

Zijn er hulpmiddelen die jou kunnen helpen? Ik draag bijvoorbeeld elke dag (ook in de regen) een zonnebril en hoed. Als andere mensen dat raar vinden, jammer dan. :)
Ik heb een noise-cancelling koptelefoon, KNOPS (oordopjes waarbij je het volume kan instellen) zonnebril idd en in de zomer een hoed of petje want ik heb ook warmte intolerantie door de infarcten. Afgelopen zomer toen het zo heet was, heb ik bijna vijf weken met koorts rond gelopen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:23:40 #40
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187115044
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:22 schreef klappernootopreis het volgende:
Moet je ook oppassen voor plotselinge impulsen? lichtflitsen, harde geluiden?
Ja! En dit kan ook echt mijn hele dag omgooien of verprutsen.

Laatst in de supermarkt ging er een hard alarm af. Ik word dan zo misselijk en duizelig, dat ik meteen weg moet en daar echt wel tijd voor nodig heb om bij te komen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 14:33:41 #41
382129 crew  Donna
pi_187115210
Heel goed dat je dit doet! Er is zo weinig over bekend en zoveel onbegrip.

Mijn vader heeft in 2007 zijn eerste hersenbloeding gehad en is uiteindelijk in 2013 aan een hersenbloeding (in de hersenstam) overleden. De tussenliggende jaren waren heel heel zwaar en er was inderdaad veel onbegrip van de buitenwereld.

Het ga je goed! Ik heb geen vraag, maar wilde het toch even zeggen. :*
  maandag 27 mei 2019 @ 14:36:43 #42
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187115250
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:33 schreef DonnaRush het volgende:
Heel goed dat je dit doet! Er is zo weinig over bekend en zoveel onbegrip.

Mijn vader heeft in 2007 zijn eerste hersenbloeding gehad en is uiteindelijk in 2013 aan een hersenbloeding (in de hersenstam) overleden. De tussenliggende jaren waren heel heel zwaar en er was inderdaad veel onbegrip van de buitenwereld.

Het ga je goed! Ik heb geen vraag, maar wilde het toch even zeggen. :*
Ah wat lief, dank je wel!

Wat rot voor je vader ook maar ook voor familie, onbegrip is echt niet fijn. Veel mensen met NAH raken in een depressie daardoor.

Ik probeer daarom zo open mogelijk te zijn. Niet alleen hier hoor, maar ook in het dagelijks leven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:37:13 #43
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187115261
Hoe staat het met je richtingsgevoel? Is die helemaal verstoord of valt dit mee?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 27 mei 2019 @ 14:40:17 #44
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187115317
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:37 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe staat het met je richtingsgevoel? Is die helemaal verstoord of valt dit mee?
Dat gaat nog wel, maar ben wel een vrouw :D :P

Heb wel last gehad bij de zee. Dacht leuk een weekje bij te komen maar water is niet tof voor mijn evenwicht. Ik leek echt stomdronken en kon niet gewoon naar de zee toe lopen. Ik moet daar wel om lachen, maar zal niet snel nog eens naar de zee gaan
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:44:44 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187115374
Ik ben zo vrij VWTJ.. Ik wens je nog veel goede vragen en alle sterkte!

^O^
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 27 mei 2019 @ 14:49:30 #46
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187115430
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:44 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik ben zo vrij VWTJ.. Ik wens je nog veel goede vragen en alle sterkte!

^O^
Dank je wel!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187115572
Heel erg herkenbaar allemaal :Y Ik heb ook NAH, maar gelukkig heb ik er relatief weinig last van. Veel dingen die je noemt van klachten zijn wel heel erg herkenbaar, want zeker in het begin had ik ook veel meer klachten. Maar ik werk 40 uur, kan er naast nog sporten/sociaal leven. Al heb ik soms ook wel een terugval als ik te veel van mijn lichaam vraag. Het is soms gewoon op. Wel goed om het hier te delen zodat anderen ook zien wat het inhoud :Y O+
  maandag 27 mei 2019 @ 15:06:24 #48
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187115726
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:59 schreef Puala het volgende:
Heel erg herkenbaar allemaal :Y Ik heb ook NAH, maar gelukkig heb ik er relatief weinig last van. Veel dingen die je noemt van klachten zijn wel heel erg herkenbaar, want zeker in het begin had ik ook veel meer klachten. Maar ik werk 40 uur, kan er naast nog sporten/sociaal leven. Al heb ik soms ook wel een terugval als ik te veel van mijn lichaam vraag. Het is soms gewoon op. Wel goed om het hier te delen zodat anderen ook zien wat het inhoud :Y O+
Wat heerlijk voor je, dat je er redelijk goed mee kan leven. Dat is niet iedereen gegund. Echt heel fijn!

En daar gaat het mij ook echt om, wat onbegrip weghalen en wat meer herkenning.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:37:08 #49
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187116230
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Heb wel last gehad bij de zee. Dacht leuk een weekje bij te komen maar water is niet tof voor mijn evenwicht. Ik leek echt stomdronken en kon niet gewoon naar de zee toe lopen. Ik moet daar wel om lachen, maar zal niet snel nog eens naar de zee gaan
Hoe is je spraak momenteel? Want ik kan me voorstellen door dit soort dingen - en zeker als je spraak nog niet weer helemaal 'normaal' (ook zo'n stom woord ;( ) is, dat mensen je ook vaak inschatten alsof je minder kan dan je kunt? Dat je met een vriend(in) op stap bent en dat ze dan automatisch tegen die ander gaan praten, ook vragen die over jou gaan? Of valt dat reuze mee?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:45:41 #50
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187116334
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:37 schreef Meke het volgende:

[..]

Hoe is je spraak momenteel? Want ik kan me voorstellen door dit soort dingen - en zeker als je spraak nog niet weer helemaal 'normaal' (ook zo'n stom woord ;( ) is, dat mensen je ook vaak inschatten alsof je minder kan dan je kunt? Dat je met een vriend(in) op stap bent en dat ze dan automatisch tegen die ander gaan praten, ook vragen die over jou gaan? Of valt dat reuze mee?
Ik kan weer normaal praten, al heb ik wel woordvindingsproblemen. Maar daar moet ik vaak dan wel om lachen. Bijv, een klokuis noemde ik een cockpit laatst, een sneakersok een gymschoentjessok.

Verder zie ik er net zo uit als een normaal mens :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187116531
Hier nog een lotgenoot, wel een newbie op CVA/NAH gebied. Ik had een acuut infarct op 4 maart jongstleden. Zag dit topic verschijnen en mijn FOK!account maar eens afgestoft. Ik zie in de lijst met punten waar je nu nog last van hebt geen "zenuwpijn" staan, bijvoorbeeld een tintelend gevoel in je arm/gezicht/mond/been etc. Heb je die überhaupt niet gehad, of zijn deze in de herstel periode verdwenen? En zo ja, was dat in de eerste drie maanden of binnen de maanden daarna in het eerste jaar?
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 16:03:36 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187116587
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:59 schreef Dirkh het volgende:
FOK!account maar eens afgestoft
Dat is inderdaad lang geleden leuk dat je nog meeleest, heftig om te horen van je infarct :{ veel sterkte daarmee...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 mei 2019 @ 16:07:57 #53
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187116662
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:59 schreef Dirkh het volgende:
Hier nog een lotgenoot, wel een newbie op CVA/NAH gebied. Ik had een acuut infarct op 4 maart jongstleden. Zag dit topic verschijnen en mijn FOK!account maar eens afgestoft. Ik zie in de lijst met punten waar je nu nog last van hebt geen "zenuwpijn" staan, bijvoorbeeld een tintelend gevoel in je arm/gezicht/mond/been etc. Heb je die überhaupt niet gehad, of zijn deze in de herstel periode verdwenen? En zo ja, was dat in de eerste drie maanden of binnen de maanden daarna in het eerste jaar?
Er zijn leukere groepen om toe te mogen treden dan de NAH/CVA groep, maar welkom ofzo. Fijn dat je ook nog "zo goed" kan typen en je account wist af te stoffen. Dat zegt al heel veel.

Mijn rechterarm en been is niet meer zo sterk als voorheen, en heb wel eens wat last van tintelingen maar ik denk niet in die mate zoals jij beschrijft. Kan je daar helaas niks over vertellen. Heb je revalidatie?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187116786
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Er zijn leukere groepen om toe te mogen treden dan de NAH/CVA groep, maar welkom ofzo. Fijn dat je ook nog "zo goed" kan typen en je account wist af te stoffen. Dat zegt al heel veel.

Mijn rechterarm en been is niet meer zo sterk als voorheen, en heb wel eens wat last van tintelingen maar ik denk niet in die mate zoals jij beschrijft. Kan je daar helaas niks over vertellen. Heb je revalidatie?
Ik heb nog wel revalidatie, gelukkig poliklinisch. Ik heb enorm veel geluk gehad dat ik na een korte periode kon lopen en de rest van mijn lichaam kon bewegen. Daardoor heb ik de revalidatie na een paar weken teruggebracht tot logopedie i.v.m. mijn aangezichtsverlamming en ergotherapie, die er eigenlijk meer is om er op toe te zien dat ik goed op mezelf let. Omdat het vrij kort geleden is, kan je nog niks zeggen over de rest van herstel. Mij is gezegd dat je pas na een jaar kan aangeven of de problemen blijvend zijn, jij schrijft overigens anderhalf jaar. Ik ga voor het jaar, dat duurt me al te lang. ;)

In dit topic had iemand het over een paraplu waaronder de NAH onder geschaard wordt. Logisch, maar NAH kan zo enorm verschillend zijn, het is maar waar het infarct en de schade plaatsvindt. Maar dat het enorme invloed heeft op je eigen leven en ook zeker van je naasten is een ding wat zeker is. Ik lees graag met je mee in dit topic.
  maandag 27 mei 2019 @ 17:39:56 #55
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187117799
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:17 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik heb nog wel revalidatie, gelukkig poliklinisch. Ik heb enorm veel geluk gehad dat ik na een korte periode kon lopen en de rest van mijn lichaam kon bewegen. Daardoor heb ik de revalidatie na een paar weken teruggebracht tot logopedie i.v.m. mijn aangezichtsverlamming en ergotherapie, die er eigenlijk meer is om er op toe te zien dat ik goed op mezelf let. Omdat het vrij kort geleden is, kan je nog niks zeggen over de rest van herstel. Mij is gezegd dat je pas na een jaar kan aangeven of de problemen blijvend zijn, jij schrijft overigens anderhalf jaar. Ik ga voor het jaar, dat duurt me al te lang. ;)

In dit topic had iemand het over een paraplu waaronder de NAH onder geschaard wordt. Logisch, maar NAH kan zo enorm verschillend zijn, het is maar waar het infarct en de schade plaatsvindt. Maar dat het enorme invloed heeft op je eigen leven en ook zeker van je naasten is een ding wat zeker is. Ik lees graag met je mee in dit topic.
Niet te snel afbouwen hoor, die revalidatie. Ik wilde er ook zo snel mogelijk vanaf maar daarna begint het pas. Tenminste voor mij. Wat je zegt de invloed op je leven is groot, eigenlijk immens dus alle hulp die je kunt krijgen is ook hard nodig.

Ik heb gemerkt dat ik nu pas eigenlijk besef wat er gebeurd is allemaal. Volg maar lekker mee, en wie weet hebben mensen ook vragen aan jou ^O^
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 27 mei 2019 @ 17:42:04 #56
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187117834
Voor vandaag ga ik stoppen met antwoorden anders ga ik weer teveel doen en typen en denken. Morgen kom ik weer terug om jullie vragen/opmerkingen/gedachtespinsels te beantwoorden

Bedankt voor de vragen! Ik vond het heel even wat spannend vanmiddag, maar het voelt goed om op deze manier mijn ervaringen te delen.

O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187117921
Wat tof dat je hier in dit topic antwoorden op vragen geeft! Ik werk zelf voor Hersenz en ik vind het een mooi programma, maar dat is van de hulpverlenerskant. Ik heb geen contact meer met oud-deelnemers maar ik vraag me af hoe jij het programma hebt ervaren. Heb je er baat bij gehad? Heb je iets gemist in het programma?
pi_187117929
Heftig verhaal zeg maar chapeau voor je mindset.


Heb je veel dat mensen niet doorhebben dat je moeite hebt met bepaalde zaken wat weer tot onbegrip leidt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187118564
Ben je zo wanhopig dat je alternatieve/experimentele behandelingen/medicijnen zou willen proberen of dat niet?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_187118813
Omdat delen van je hersenen taken over zijn gaan nemen, nieuwe verbindingen is gaan leggen, merk je ook dingen die je nu beter kan dan voorheen? Of zijn er zelfs dingen die je eerst niet kon, maar nu wel? Bijvoorbeeld beter rekenen, of andere talen beter oppakken?
  maandag 27 mei 2019 @ 20:33:26 #61
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187121003
Misschien ook interessant voor @SunChaser
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:36:06 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187121068
Ben je gelukkig? Heb je vrede maar waar je nu in het leven staat?

Hoe oud ben je nu? Wat vind je het ergst dat je moet gaan missen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 20:53:55 #63
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_187121480
Ik ken al je klachten helaas maar al te goed... ben sinds 2011 100% afgekeurd voor werk en zit alleen maar thuis omdat alle prikkels enorm overweldigend zijn, heb totaal geen energie, kan nergens meer naartoe :{ De klachten begonnen in 2008 en werden steeds iets erger tot ik in april 2011 gewoon met alles moest stoppen.

In 2008 is de "echte" ik doodgegaan en tegenwoordig leef ik niet meer, maar besta ik. En dat is saai en kut.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_187121817
Hallo,

Ik kan me heel goed voorstellen wat voor impact zoiets op je dagelijks leven kan hebben.
Waar heb je de meeste moeite mee?

Zijn dit de ontstane klachten die je nu ondervindt of is dit angst om opnieuw een infarct te krijgen?

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat die angst er altijd is.
pi_187121912
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ben je zo wanhopig dat je alternatieve/experimentele behandelingen/medicijnen zou willen proberen of dat niet?
'Wanhopig'?

Wat een negatief woord.

Je kunt dit ook gewoon als nieuwsgierig of open staan voor andere mogelijkheden omschrijven.
pi_187122773
Heb je het gevoel dat mensen (onbekende/buitenstaanders) je anders behandelen als voorheen? In de zin van, oh wat zielig, of een 'gehandicapte'? Of is niet niet duidelijk merkbaar dat je dit hebt? Zo nee, vind je het dan soms niet lastig om hulp te vragen als dit nodig is?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:14:15 #67
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126159
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat tof dat je hier in dit topic antwoorden op vragen geeft! Ik werk zelf voor Hersenz en ik vind het een mooi programma, maar dat is van de hulpverlenerskant. Ik heb geen contact meer met oud-deelnemers maar ik vraag me af hoe jij het programma hebt ervaren. Heb je er baat bij gehad? Heb je iets gemist in het programma?
Hersenz heeft mijn leven gered om het zo maar te zeggen. Ik heb de module omgaan met verandering en grip op energie gevolgd. Door Hersenz heb ik samen met mijn begeleider een presentatie gehouden thuis voor mijn familie en vrienden. Dit heeft voor hen ook veel opgeleverd.

Ik had wel moeite met de indeling. 1 x een halve dag en 1 x een hele dag in de week. Dat laatste was voor mij eigenlijk wat teveel. En de modules volgden elkaar wat snel op, er zaten drie weken tussen. Dit heb ik natuurlijk ook teruggegeven maar buiten dat zou Hersenz eigenlijk voor iedereen moeten zijn die met niet aangeboren hersenletsel te maken krijgt

Je doet in ieder geval fantastisch werk! O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:16:08 #68
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126168
quote:
16s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Heftig verhaal zeg maar chapeau voor je mindset.

Heb je veel dat mensen niet doorhebben dat je moeite hebt met bepaalde zaken wat weer tot onbegrip leidt?
Dank je wel!

Een van mijn karaktereigenschappen is niet laten zien hoe zwaar ik het heb wat inderdaad voor meer onbegrip zorgt.

Ik doe me altijd sterker voor als dat ik ben. Ik probeer hier zelf aan te werken, want ik heb mezelf hier altijd mee want dat kost heel veel energie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:18:21 #69
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126175
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ben je zo wanhopig dat je alternatieve/experimentele behandelingen/medicijnen zou willen proberen of dat niet?
Ik ben totaal niet wanhopig gelukkig, sommige mensen wel misschien. Maar dat staat voor mij los van het wel of niet gebruiken van alternatieve/experimentele behandelingen/medicijnen

Sommige mensen hebben er baat bij sommige mensen niet. Ik hou me aan de voorschriften van de dokter en probeer buiten mijn noodzakelijke medicijnen geen andere zaken te nemen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:20:12 #70
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126188
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:43 schreef Dirkh het volgende:
Omdat delen van je hersenen taken over zijn gaan nemen, nieuwe verbindingen is gaan leggen, merk je ook dingen die je nu beter kan dan voorheen? Of zijn er zelfs dingen die je eerst niet kon, maar nu wel? Bijvoorbeeld beter rekenen, of andere talen beter oppakken?
Ik ben ontzettend gestructureerd geworden. Alles, maar dan ook alles wat er moet gebeuren staat in mijn agenda op mijn telefoon. Op zondag kijk ik altijd de week vooruit zodat ik weet wat er komen gaat en dat werkt heel erg fijn voor mij.

Vroeger was ik heel impulsief
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:20:24 #71
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126190
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:33 schreef flipsen het volgende:
Misschien ook interessant voor @:sunchaser
^O^
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:22:24 #72
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126204
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:36 schreef Keep_Walking het volgende:
Ben je gelukkig? Heb je vrede maar waar je nu in het leven staat?

Hoe oud ben je nu? Wat vind je het ergst dat je moet gaan missen?
Tja ben ik gelukkig, niet elke dag natuurlijk maar ik heb wel vrede met hoe het is. Tuurlijk mis ik dingen. Gewoon meedoen met vrienden mis ik het ergst. Concerten, festivals, etentjes, bioscoop, avondjes in de kroeg zijn voor mij niet weggelegd.

En dat is voor iemand die 41 is niet leuk
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:23:53 #73
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126214
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ken al je klachten helaas maar al te goed... ben sinds 2011 100% afgekeurd voor werk en zit alleen maar thuis omdat alle prikkels enorm overweldigend zijn, heb totaal geen energie, kan nergens meer naartoe :{ De klachten begonnen in 2008 en werden steeds iets erger tot ik in april 2011 gewoon met alles moest stoppen.

In 2008 is de "echte" ik doodgegaan en tegenwoordig leef ik niet meer, maar besta ik. En dat is saai en kut.
Tja ik probeer mezelf niet te veel te laten hangen in het saai en kut (want dat is het wel) Ik probeer te focussen op de dingen die ik wel kan. Ik heb sinds een jaar een huisje met tuin en tuinieren vind ik geweldig bijvoorbeeld.

Daar kan ik echt af en toe mijn hoofd mee leeg maken ondanks dat het zwaar werk is
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:24:56 #74
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126222
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:08 schreef Bracha020 het volgende:
Hallo,

Ik kan me heel goed voorstellen wat voor impact zoiets op je dagelijks leven kan hebben.
Waar heb je de meeste moeite mee?

Zijn dit de ontstane klachten die je nu ondervindt of is dit angst om opnieuw een infarct te krijgen?

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat die angst er altijd is.
Ik kan heel goed met de angst omgaan, dat speelt geen rol in mijn leven. Ik heb meer moeite met de klachten waardoor ik niet meer mee kan doen met het normale leven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:25:09 #75
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126224
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:12 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

'Wanhopig'?

Wat een negatief woord.

Je kunt dit ook gewoon als nieuwsgierig of open staan voor andere mogelijkheden omschrijven.
^O^
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:26:39 #76
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126239
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:52 schreef Pinuts het volgende:
Heb je het gevoel dat mensen (onbekende/buitenstaanders) je anders behandelen als voorheen? In de zin van, oh wat zielig, of een 'gehandicapte'? Of is niet niet duidelijk merkbaar dat je dit hebt? Zo nee, vind je het dan soms niet lastig om hulp te vragen als dit nodig is?
Aan mij is niks te zien en ook niet te horen. Ik oog gewoon normaal waardoor ik inderdaad vaak overschat wordt en dat doe ik zelf ook nog vaak.

Hulp vragen vond ik heel moeilijk, maar dat heb ik inmiddels wel geleerd, al is dat nog niet van harte :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187126260
En hoe kunnen anderen jou helpen?
Wat vind jij goede hulp?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 08:03:26 #78
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187126451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:31 schreef Cryptocoryne het volgende:
En hoe kunnen anderen jou helpen?
Wat vind jij goede hulp?
Het is niet zo zeer dat ik geholpen moet/wil worden maar simpel het rekening houden met.

Mooi voorbeeld, elke dinsdagavond komen wij met 6 vriendinnen bij elkaar. Nu was het zo'n mooi weer dat er een voorstel tot bbq met aanhang. Zo gezegd zo gedaan maar dit is voor mij niet te doen qua kids. Dan is er een vriendin die zegt, weet je wat wij bellen je als de kids weg zijn en dan kom je dan voor een borreltje. En dat is waar ik me fijn bij voel. Dat mensen gewoon meedenken en proberen dingen op te lossen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187127615
Herkenbare verhalen... ben zelf 3 jaar geleden, op mijn 33e, getroffen door een hersenbloeding.

Ik gok dat ik zo'n 95% van je ervaringen deel.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:47:32 #80
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187128321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:01 schreef FireFox1 het volgende:
Herkenbare verhalen... ben zelf 3 jaar geleden, op mijn 33e, getroffen door een hersenbloeding.

Ik gok dat ik zo'n 95% van je ervaringen deel.
Het is best zwaar he, jij bent ook nog zo jong. Sterkte!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187128581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Hersenz heeft mijn leven gered om het zo maar te zeggen. Ik heb de module omgaan met verandering en grip op energie gevolgd. Door Hersenz heb ik samen met mijn begeleider een presentatie gehouden thuis voor mijn familie en vrienden. Dit heeft voor hen ook veel opgeleverd.

Ik had wel moeite met de indeling. 1 x een halve dag en 1 x een hele dag in de week. Dat laatste was voor mij eigenlijk wat teveel. En de modules volgden elkaar wat snel op, er zaten drie weken tussen. Dit heb ik natuurlijk ook teruggegeven maar buiten dat zou Hersenz eigenlijk voor iedereen moeten zijn die met niet aangeboren hersenletsel te maken krijgt

Je doet in ieder geval fantastisch werk! O+
Bedankt voor je antwoord. Het programma is erg intensief, daar zijn we ons bewust van. Bij onze organisatie plannen we vaak bewust pauzes in tussen modules, maar dat kan niet bij alle organisaties. Ik maak ook deel uit van de landelijke vakgroep en we bespreken vaak de indeling van het programma, dit is iets wat op de agenda gaat!

Mooi dat die presentatie jou en je omgeving zoveel heeft opgeleverd, de behandeling is ook zoveel mogelijk op je omgeving gericht maar dat werkt niet altijd zoals wij voor ogen hebben. Ik vind het erg tof om zo terug te lezen O+
pi_187129171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 08:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat ik geholpen moet/wil worden maar simpel het rekening houden met.

Mooi voorbeeld, elke dinsdagavond komen wij met 6 vriendinnen bij elkaar. Nu was het zo'n mooi weer dat er een voorstel tot bbq met aanhang. Zo gezegd zo gedaan maar dit is voor mij niet te doen qua kids. Dan is er een vriendin die zegt, weet je wat wij bellen je als de kids weg zijn en dan kom je dan voor een borreltje. En dat is waar ik me fijn bij voel. Dat mensen gewoon meedenken en proberen dingen op te lossen.
Maar zijn mensen daar dan ook toe bereid? Of is het maar een klein groepje wat meedenkt?
pi_187129248
Allereerst Dankjewel voor de openheid en alle antwoorden.
Ik heb zelf aangeboren hersenletsel (CP), dus ik weet niet beter. In hoeverre voel je een overlap/herkenning met de groep mensen met aangeboren hersenletsel? En is dat gevoel veranderd tijdens of na je revalidatie?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:53:50 #84
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187131259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Het programma is erg intensief, daar zijn we ons bewust van. Bij onze organisatie plannen we vaak bewust pauzes in tussen modules, maar dat kan niet bij alle organisaties. Ik maak ook deel uit van de landelijke vakgroep en we bespreken vaak de indeling van het programma, dit is iets wat op de agenda gaat!

Mooi dat die presentatie jou en je omgeving zoveel heeft opgeleverd, de behandeling is ook zoveel mogelijk op je omgeving gericht maar dat werkt niet altijd zoals wij voor ogen hebben. Ik vind het erg tof om zo terug te lezen O+
Kijk wat fijn dat het op de agenda staat. Ik ben trouwens ook als ervaringsdeskundige aan het werk voor Hersenz. Als er bijeenkomsten zijn voor "nieuwe" lotgenoten, ga ik altijd mijn verhaaltje doen. Werkt voor mij helend en erg herkenbaar voor de lotgenoten die er echt wel wat aan hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:55:15 #85
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187131285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:43 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar zijn mensen daar dan ook toe bereid? Of is het maar een klein groepje wat meedenkt?
Niet iedereen, en je kiest ook wel je mensen uit. Het is vaak geen onwil van mensen hoor, het is moeilijk te begrijpen. Zolang je dat voor ogen houdt valt het allemaal wel mee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:57:32 #86
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187131330
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:47 schreef WheeleE het volgende:
Allereerst Dankjewel voor de openheid en alle antwoorden.
Ik heb zelf aangeboren hersenletsel (CP), dus ik weet niet beter. In hoeverre voel je een overlap/herkenning met de groep mensen met aangeboren hersenletsel? En is dat gevoel veranderd tijdens of na je revalidatie?
Grappig dat je dat vraagt :D Ben ooit terecht gekomen bij een lotgenoten groep waar mensen bij zaten met aangeboren hersenletsel en niet aangeboren hersenletsel. Daar werd een hele strijd gevoerd met elkaar wie er nou erger aan toe was.

Ik ben van mening dat het voor iedereen even erg of rot is. Is het aangeboren, dan weet je niet beter maar je ziet wel dat bij "normale" mensen dingen makkelijker lopen en is het niet aangeboren dan moet je er eerst mee leren omgaan etc.

Wat mij betreft is het voor iedereen rot, aangeboren of niet
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187132260
Voel je je schuldig? Als in: was ik maar nooit begonnen met roken en/of de pil slikken?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:55:00 #88
2651 svann
night-hawk
pi_187132343
Ik sta er van te kijken hoeveel mensen hier rondlopen die zoiets hebben meegemaakt.
En zo jong nog. Sterkte allemaal met het heruitvinden van jezelf.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:32:29 #89
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_187133021
Het is net of ik mijn vrouw hoor/lees, zij was 36 toen ze nah kreeg.
Nu zijn we 3 jaar verder en merken we pas goed de impact van nah, ook afgekeurd en 3 dingen per dag is eigenlijk te veel.
Het enige lastige bij ons is dat we een zoon van 5 hebben.

Helpt bij jouw een papieren agenda om te plannen of gebruik je de agenda in je telefoon ?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:28:49 #90
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187134424
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:48 schreef Thisbe het volgende:
Voel je je schuldig? Als in: was ik maar nooit begonnen met roken en/of de pil slikken?
Nee niet echt, het heeft ook geen zin. Hoeveel vrouwen doen dit niet dagelijks?

Denk heel veel en niet allemaal krijgen een herseninfarct, die kans is vrij klein. Ik was een van de weinigen waarbij het wel gebeurd is.

Ik voel me niet schuldig, maar probeer wel alles er aan te doen dat ik niet nog een keer getroffen word. Maar dat heb je niet in de hand.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:31:03 #91
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187134486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:55 schreef svann het volgende:
Ik sta er van te kijken hoeveel mensen hier rondlopen die zoiets hebben meegemaakt.
En zo jong nog. Sterkte allemaal met het heruitvinden van jezelf.
Gek he, toen ik in het ziekenhuis kwam met mijn infarct zag ik echt verbazing op het gezicht van de verpleging vanwege mijn leeftijd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:34:34 #92
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187134589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:32 schreef Tha_Flash het volgende:
Het is net of ik mijn vrouw hoor/lees, zij was 36 toen ze nah kreeg.
Nu zijn we 3 jaar verder en merken we pas goed de impact van nah, ook afgekeurd en 3 dingen per dag is eigenlijk te veel.
Het enige lastige bij ons is dat we een zoon van 5 hebben.

Helpt bij jouw een papieren agenda om te plannen of gebruik je de agenda in je telefoon ?
Wat fijn dat jullie nog samen zijn, het is voor een partner ook heel wat om mee te maken.

Drie dingen per dag is ook echt een topdag hoor :D dat moet ik niet twee dagen achter elkaar doen. Ik doe alles via mijn telefoon inderdaad.

Ik ben echt heel blij dat ik geen kinderen heb eigenlijk. Het had nog gekund na het infarct maar ze hebben het afgeraden. Ze denken niet dat het goed gaat en daarbij met de mate van overprikkeling wil ik zelf niet eens meer. Plus dat ik ook gewoon 41 ben nu en het voor mij ook wel een beetje voorbij is. Ik geniet wel van de kinderen van mijn vriendinnen en broers.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187134686
Het klinkt allemaal akelig bekend.

3 jaar geleden heeft mijn moeder een hersenbloeding gehad en heeft sindsdien geen korte termijn geheugen meer. Ook zij is 100% afgekeurd.

Ik wil je dan ook veel sterkte wensen want het is ontzettend heftig.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:41:52 #94
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187134775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het klinkt allemaal akelig bekend.

3 jaar geleden heeft mijn moeder een hersenbloeding gehad en heeft sindsdien geen korte termijn geheugen meer. Ook zij is 100% afgekeurd.

Ik wil je dan ook veel sterkte wensen want het is ontzettend heftig.
Dank je wel! Sterkte ook voor je moeder O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187134815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Grappig dat je dat vraagt :D Ben ooit terecht gekomen bij een lotgenoten groep waar mensen bij zaten met aangeboren hersenletsel en niet aangeboren hersenletsel. Daar werd een hele strijd gevoerd met elkaar wie er nou erger aan toe was.

Ik ben van mening dat het voor iedereen even erg of rot is. Is het aangeboren, dan weet je niet beter maar je ziet wel dat bij "normale" mensen dingen makkelijker lopen en is het niet aangeboren dan moet je er eerst mee leren omgaan etc.

Wat mij betreft is het voor iedereen rot, aangeboren of niet
Dat is gelijk antwoord op mijn vervolgvraag :). Het is inderdaad maar net aan wie je het vraagt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:46:17 #96
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187134836
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:44 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Dat is gelijk antwoord op mijn vervolgvraag :). Het is inderdaad maar net aan wie je het vraagt.
Ik vond dat toen zo stom, hele rel over wat nou erger was. Ik ben nooit meer gegaan _O-
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187135082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dank je wel! Sterkte ook voor je moeder O+
Dankjewel, het scheelt misschien dat ze het heel cru gezegd niet weet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187136085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee niet echt, het heeft ook geen zin. Hoeveel vrouwen doen dit niet dagelijks?

Denk heel veel en niet allemaal krijgen een herseninfarct, die kans is vrij klein. Ik was een van de weinigen waarbij het wel gebeurd is.

Ik voel me niet schuldig, maar probeer wel alles er aan te doen dat ik niet nog een keer getroffen word. Maar dat heb je niet in de hand.
Welke pil gebruikte je? Wist je dat er kans was op trombose?


quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel, het scheelt misschien dat ze het heel cru gezegd niet weet.
Maar beseft ze dan ook niet dat ze het niet meer weet? Want mijn vader heeft in 2015 een hersenbloeding gehad en ook geen kortetermijngeheugen meer, maar hij heeft daar wel veel last van. Loopt de hele tijd zo van: “Ik snap het allemaal niet meer, hoe zit het nou, ik begrijp er helemaal niks meer van, wat is er met me aan de hand, ben ik gek geworden of zo?”

(ik had dit nog niet opgeschreven of hij begon weer :P )
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:14:31 #99
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187136406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel, het scheelt misschien dat ze het heel cru gezegd niet weet.
Als ze daar geen last van heeft idd hoe rot het ook is. Mijn korte termijn geheugen werkt dan nog wel redelijk. Ik vergeet wel vaak dingetjes maar omdat ik het in mijn agenda noteer heb ik er niet zo'n last van. Heb het ook vaak in een gesprek. Dan begin ik ergens over en halverwege de zin weet ik niet meer waar ik naar toe wilde
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:15:56 #100
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187136439
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Welke pil gebruikte je? Wist je dat er kans was op trombose?
[..]

Maar beseft ze dan ook niet dat ze het niet meer weet? Want mijn vader heeft in 2015 een hersenbloeding gehad en ook geen kortetermijngeheugen meer, maar hij heeft daar wel veel last van. Loopt de hele tijd zo van: “Ik snap het allemaal niet meer, hoe zit het nou, ik begrijp er helemaal niks meer van, wat is er met me aan de hand, ben ik gek geworden of zo?”

(ik had dit nog niet opgeschreven of hij begon weer :P )
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Welke pil gebruikte je? Wist je dat er kans was op trombose?
[..]

Maar beseft ze dan ook niet dat ze het niet meer weet? Want mijn vader heeft in 2015 een hersenbloeding gehad en ook geen kortetermijngeheugen meer, maar hij heeft daar wel veel last van. Loopt de hele tijd zo van: “Ik snap het allemaal niet meer, hoe zit het nou, ik begrijp er helemaal niks meer van, wat is er met me aan de hand, ben ik gek geworden of zo?”

(ik had dit nog niet opgeschreven of hij begon weer :P )
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Welke pil gebruikte je? Wist je dat er kans was op trombose?
[..]

Maar beseft ze dan ook niet dat ze het niet meer weet? Want mijn vader heeft in 2015 een hersenbloeding gehad en ook geen kortetermijngeheugen meer, maar hij heeft daar wel veel last van. Loopt de hele tijd zo van: “Ik snap het allemaal niet meer, hoe zit het nou, ik begrijp er helemaal niks meer van, wat is er met me aan de hand, ben ik gek geworden of zo?”

(ik had dit nog niet opgeschreven of hij begon weer :P )
Ik geloof dat bij bijna elke pil kans is op trombose. De pil is een en al hormoon. Ik slikte Marvelon, een van de lichtste pillen. Moet er wel bij zeggen dat ik zeker drie jaar de pil continu heb doorgeslikt en geen stopweek heb gehad. Of dat de oorzaak is daar kan geen arts mij een antwoord op geven, maar ja ik mag ze toch niet meer hebben :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:16:32 #101
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187136457
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Welke pil gebruikte je? Wist je dat er kans was op trombose?
[..]

Maar beseft ze dan ook niet dat ze het niet meer weet? Want mijn vader heeft in 2015 een hersenbloeding gehad en ook geen kortetermijngeheugen meer, maar hij heeft daar wel veel last van. Loopt de hele tijd zo van: “Ik snap het allemaal niet meer, hoe zit het nou, ik begrijp er helemaal niks meer van, wat is er met me aan de hand, ben ik gek geworden of zo?”

(ik had dit nog niet opgeschreven of hij begon weer :P )
Ach wat sneu is dat, heftig hoor. Zeker ook voor familie O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187136676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:15 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik geloof dat bij bijna elke pil kans is op trombose. De pil is een en al hormoon. Ik slikte Marvelon, een van de lichtste pillen. Moet er wel bij zeggen dat ik zeker drie jaar de pil continu heb doorgeslikt en geen stopweek heb gehad. Of dat de oorzaak is daar kan geen arts mij een antwoord op geven, maar ja ik mag ze toch niet meer hebben :D
Oh yikes, ik gebruik ook Marvelon zonder stopweek... :o Ik rook dan wel niet, maar toch... Denk dat ik toch maar even langs de huisarts ga!

Blijkbaar hebben derde en vierde generatie anticonceptiepillen een verhoogde kans op trombose en embolie.

quote:
Lareb kreeg een fors aantal meldingen van sterfgevallen, blijkt uit cijfers die deze krant opvroeg. Het gaat niet alleen om Diane-35 (33) maar ook om andere risicopillen als Marvelon (29) en Yasmin (15). ,,Het zijn meldingen waarbij men vermoedt dat het overlijden een gevolg is van de bijwerkingen van anticonceptiepillen'', zegt directeur Agnes Kant.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-gelegd~a9678a52/
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:48:14 #103
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187136903
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:31 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Oh yikes, ik gebruik ook Marvelon zonder stopweek... :o Ik rook dan wel niet, maar toch... Denk dat ik toch maar even langs de huisarts ga!

Blijkbaar hebben derde en vierde generatie anticonceptiepillen een verhoogde kans op trombose en embolie.
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)den-gelegd~a9678a52/
Ik heb nu een mirenaspiraaltje. Hier zit maar 1 hormoon in en is plaatselijk. Ik had door de bloedverdunners namelijk heel veel last van ongesteld zijn. Zal de details besparen _O-

Maar dat is een goed alternatief voor de pil
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:58:56 #104
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187137053
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Welke pil gebruikte je? Wist je dat er kans was op trombose?
[..]

Maar beseft ze dan ook niet dat ze het niet meer weet? Want mijn vader heeft in 2015 een hersenbloeding gehad en ook geen kortetermijngeheugen meer, maar hij heeft daar wel veel last van. Loopt de hele tijd zo van: “Ik snap het allemaal niet meer, hoe zit het nou, ik begrijp er helemaal niks meer van, wat is er met me aan de hand, ben ik gek geworden of zo?”

(ik had dit nog niet opgeschreven of hij begon weer :P )
Soms heeft ze zo'n moment. Maar gelukkig niet al te vaak. De grote strijd bij ons is vooral roken. Ze vergeet namelijk steeds dat ze al een sigaretje op heeft en rookt zich dus helemaal te pletter.

En oh ja we hebben anderhalf jaar geleden de hond in laten slapen. Die is ze ook nog vaak aan het zoeken. Tot ze de kat ziet dan pas beseft ze dat onze Rocky er niet meer is.

Het is vooral voor mijn vaders best wel pittig naast een fulltime baan.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:00:41 #105
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187137079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Als ze daar geen last van heeft idd hoe rot het ook is. Mijn korte termijn geheugen werkt dan nog wel redelijk. Ik vergeet wel vaak dingetjes maar omdat ik het in mijn agenda noteer heb ik er niet zo'n last van. Heb het ook vaak in een gesprek. Dan begin ik ergens over en halverwege de zin weet ik niet meer waar ik naar toe wilde
Ah ja wel fijn dat je dankzij een agenda nog wel orde houd. Mijn moeder zou vergeten dat ze een agenda heeft ;)

Al met al blijft het natuurlijk ontzettend lastig.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:02:24 #106
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187137109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Soms heeft ze zo'n moment. Maar gelukkig niet al te vaak. De grote strijd bij ons is vooral roken. Ze vergeet namelijk steeds dat ze al een sigaretje op heeft en rookt zich dus helemaal te pletter.

En oh ja we hebben anderhalf jaar geleden de hond in laten slapen. Die is ze ook nog vaak aan het zoeken. Tot ze de kat ziet dan pas beseft ze dat onze Rocky er niet meer is.

Het is vooral voor mijn vaders best wel pittig naast een fulltime baan.
Dat lijkt me inderdaad wel heel heftig voor je vader maar ook voor jou hoor. Je bent er continu mee bezig dan he. Als ik dat soort dingen hoor, dan kan ik me toch wel blij voelen met hoe ik er dan vanaf ben gekomen. Het kan altijd erger zeg maar.

Heel veel sterkte ermee
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:03:19 #107
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187137126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah ja wel fijn dat je dankzij een agenda nog wel orde houd. Mijn moeder zou vergeten dat ze een agenda heeft ;)

Al met al blijft het natuurlijk ontzettend lastig.
Dat is wat ik net schrijf idd, ik kan mezelf gelukkig prijzen dan nog, met hoe ik er van af ben gekomen. Het had zoveel erger kunnen zijn. Dit besef ik ook bijna dagelijks en daardoor geniet ik ook echt meer van de kleine dingen in het leven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187137364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb nu een mirenaspiraaltje. Hier zit maar 1 hormoon in en is plaatselijk. Ik had door de bloedverdunners namelijk heel veel last van ongesteld zijn. Zal de details besparen _O-

Maar dat is een goed alternatief voor de pil
Bedankt voor de tip! Sowieso een eye-opener, dus bedankt voor het delen!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:21:04 #109
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187137518
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:14 schreef Trainwreck het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Sowieso een eye-opener, dus bedankt voor het delen!
Mocht 1 iemand door mijn verhaal het lot bespaard blijven van een herseninfarct dan ben ik heel happy :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:46:30 #110
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187138129
Ik ben er weer vandoor voor vandaag! Ik ben er morgen weer :W
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187138191
(NU bij First Dates een man met niet-aangeboren hersenletsel. Ben heet ie (voor wie kijkt). )
Somebody that I used to know
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:17:38 #112
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_187140526
Ben je wel eens mensen tegengekomen die hun niet aa geboren hersenletsel als smoes voor vervelend en slecht gedrag gebruiken?
With love :*
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:52:36 #113
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_187144341
Hier nog een. 32 was ik toen het gebeurde.
Ik herken nagenoeg alle ervaringspunten in de OP. Daarbij heb ik ook een sterke fysieke beperking, maar dat is eigenlijk het minst erge van alles om mee om te gaan.
Wat voor mij het ergste is om te slikken is dat ik nooit van mijn leven zal kunnen functioneren als normaal persoon. Niet volwaardig werken, niet een volwaardig sociaal leven, ik zal nooit een goede baan met dito loon hebben om mooie dingen te kunnen doen en reeel gezien ook nooit een relatie krijgen, laat staan ooit kinderen te kunnen hebben.
Helaas merk je aan de buitenwereld dat je wel een tweederangs mens bent. Niemand zal dat luidop zeggen, maar tussen de regels door gedragen mensen zich anders naar je. Dat is slopend, want ondanks dat je misschien 40% van de dingen niet meer kan, kan je 60% van de dingen nog wel en dat wil je dan graag bewijzen, maar daar hebben veel mensen geen boodschap aan.
Wat mij ook opvalt is dat veel mensen je klachten niet geloven. Ik heb nooit geweten dat iedereen in dit land neuroloog, fysiotherapeut én ergotherapeut is, maar god, wat heeft iedereen opeens een mening over wat ik wel/niet doe en waarom en hoe raar dat is. Mensen proberen je klachten te begrijpen met hun eigen belevingswereld en dat lukt ze uiteraard niet. En dan is de conclusie dat je raar doet of liegt. Maar met NAH werkt het leven gewoon anders.

Ik besef me dat dit een negatieve post is. In het dagelijks leven gaat het wel okee, maar kijkend naar de toekomst is er weinig om blij mee te zijn. 30%-40% van de mensen met een beroerte worden depressief en daar is een 'goede' reden voor.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 29 mei 2019 @ 02:38:10 #114
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_187145846
Heel veel dingen herken ik goed. Mijn moeder heeft 6 jaar geleden een herseninfarct gehad midden in de nacht. Het was een tijd waarin ik veel te veel zat te gamen en dat ik haar zachte, maar zeer paniekerige geroep hoorde door het geluid van mijn headset heen is een wonder te noemen. Daardoor heb ik op tijd 112 kunnen bellen en zijn we met loeiende sirenes naar het ziekenhuis vervoerd. Mijn moeder is ook zeer gevoelig voor prikkels van buitenaf en kan niet meer tegen de drukte waar ze dat vroeger wel kan. Ook lichamelijk gezien heeft ze meer last van haar evenwichtsorganen en loopt ze onzeker. Ze is er relatief gezien goed vanaf gekomen.

Het is heel moeilijk voor anderen om te begrijpen wat er omgaat in een persoon met een NAH. Ook al heb ik het van super dichtbij meegemaakt, begrijp ik er eigenlijk ook bar weinig van. Het is heel raar om het mee te maken. De ene avond springlevend en dansend door de woonkamer en nog geen 2 uur later ligt je hele leven onderste boven...
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:53:37 #115
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187146651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:52 schreef twiFight het volgende:
Hier nog een. 32 was ik toen het gebeurde.
Ik herken nagenoeg alle ervaringspunten in de OP. Daarbij heb ik ook een sterke fysieke beperking, maar dat is eigenlijk het minst erge van alles om mee om te gaan.
Wat voor mij het ergste is om te slikken is dat ik nooit van mijn leven zal kunnen functioneren als normaal persoon. Niet volwaardig werken, niet een volwaardig sociaal leven, ik zal nooit een goede baan met dito loon hebben om mooie dingen te kunnen doen en reeel gezien ook nooit een relatie krijgen, laat staan ooit kinderen te kunnen hebben.
Helaas merk je aan de buitenwereld dat je wel een tweederangs mens bent. Niemand zal dat luidop zeggen, maar tussen de regels door gedragen mensen zich anders naar je. Dat is slopend, want ondanks dat je misschien 40% van de dingen niet meer kan, kan je 60% van de dingen nog wel en dat wil je dan graag bewijzen, maar daar hebben veel mensen geen boodschap aan.
Wat mij ook opvalt is dat veel mensen je klachten niet geloven. Ik heb nooit geweten dat iedereen in dit land neuroloog, fysiotherapeut én ergotherapeut is, maar god, wat heeft iedereen opeens een mening over wat ik wel/niet doe en waarom en hoe raar dat is. Mensen proberen je klachten te begrijpen met hun eigen belevingswereld en dat lukt ze uiteraard niet. En dan is de conclusie dat je raar doet of liegt. Maar met NAH werkt het leven gewoon anders.

Ik besef me dat dit een negatieve post is. In het dagelijks leven gaat het wel okee, maar kijkend naar de toekomst is er weinig om blij mee te zijn. 30%-40% van de mensen met een beroerte worden depressief en daar is een 'goede' reden voor.
Het is ook gewoon klote idd. Ik herken heel goed dat je je een tweederangsburger voelt. En idd iedereen is specialist tegenwoordig en weten hoe je het ook allemaal zou moeten doen. Het is heel erg moeilijk voor mensen om zich er echt een voorstelling van te kunnen maken.

Depressie ligt hier ook wel op de loer, tenminste dat komt uit allerlei testen. Het huisje, boompje beestje verhaal is hier ook wel een punt. Vraag me af of er ooit een man komt die NAH erbij neemt en mij gaat accepteren zoals ik ben. Van de andere kant doe ik het ook prima alleen en ik heb ik niet echt een man nodig.

Heel veel sterkte ook!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:56:54 #116
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187146681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 02:38 schreef FReemdeling het volgende:
Heel veel dingen herken ik goed. Mijn moeder heeft 6 jaar geleden een herseninfarct gehad midden in de nacht. Het was een tijd waarin ik veel te veel zat te gamen en dat ik haar zachte, maar zeer paniekerige geroep hoorde door het geluid van mijn headset heen is een wonder te noemen. Daardoor heb ik op tijd 112 kunnen bellen en zijn we met loeiende sirenes naar het ziekenhuis vervoerd. Mijn moeder is ook zeer gevoelig voor prikkels van buitenaf en kan niet meer tegen de drukte waar ze dat vroeger wel kan. Ook lichamelijk gezien heeft ze meer last van haar evenwichtsorganen en loopt ze onzeker. Ze is er relatief gezien goed vanaf gekomen.

Het is heel moeilijk voor anderen om te begrijpen wat er omgaat in een persoon met een NAH. Ook al heb ik het van super dichtbij meegemaakt, begrijp ik er eigenlijk ook bar weinig van. Het is heel raar om het mee te maken. De ene avond springlevend en dansend door de woonkamer en nog geen 2 uur later ligt je hele leven onderste boven...
Dat vind ik ook echt heel apart idd, het ene moment is er niks met je aan de hand en ben je springlevend terwijl je het volgende moment helemaal in de kreukels ligt voor de rest van je leven.

Wat ontzettend fijn dat je je moeder gehoord hebt!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:49:00 #117
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187147119
Ik ben vandaag wat minder aanwezig, maar beantwoord straks gerust weer alle vragen/opmerkingen etc.

O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187147245
Afgelopen 1e paasdag heeft mijn vrouw een herseninfarct gehad.

Na lekker uitgeslapen te hebben kwam ze op d’r dooie gemak naar beneden. Het eerste zinnetje wat ze sprak kwam er goed uit en de rest was wartaal.

Ik vertrouwde het niet en heb gelijk 112 gebeld. Die namen het heel serieus en hebben haar met loeiende sirenes meegenomen.

In het ziekenhuis bleek dat ze een herseninfarct heeft gehad door een gescheurde halsslagader.

Ze heeft er veel geluk gehad. Het enige wat aangetast is, is haar spraak. Ze heeft moeite met woordvinding.
Daar krijgt ze 2-3 keer per week logopedie voor.

Verder maakt ze het lichamelijk goed. Ze kan en mag weer alles doen. Ook autorijden.

Zelf is ze nog erg bang. Haar lichaam heeft haar in de steek gelaten. Dat stukje vertrouwen moet ze weer terugvinden.

Succes aan een ieder die er mee te maken hebben.
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:10:56 #119
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_187149010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:03 schreef suri het volgende:
Zelf is ze nog erg bang. Haar lichaam heeft haar in de steek gelaten. Dat stukje vertrouwen moet ze weer terugvinden.
Dat herken ik ook heel erg ja. Niet dat ik continu vrees dat ik niet meer wakker word of zo.
Maar wel bij elke tinteling of elk doof gevoel denk ik: mijn god, het gebeurt toch niet weer he?!
Want het begon bij mij met dat ik minder gevoel in mijn vingers had en er geen controle meer over had. Ik werd die nacht wakker en toen zakte ik door mijn been.
Laatst sliep na het sporten mijn been en zakte ik er ook doorheen. Ik was volledig in de paniek.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 29 mei 2019 @ 12:29:04 #120
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_187150326
Vriendin heeft ook een hersenbloeding gehad maar voordat ze daar achter kwamen had ze al bijna een dag op bed gelegen.

Eerst had ze der leven wel gebeterd maar nu rookt ze weer net zoveel shag en zuipt ze bier als nooit tevoren.

Hou jij rekening ermee ?
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:20:55 #121
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187152760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:03 schreef suri het volgende:
Afgelopen 1e paasdag heeft mijn vrouw een herseninfarct gehad.

Na lekker uitgeslapen te hebben kwam ze op d’r dooie gemak naar beneden. Het eerste zinnetje wat ze sprak kwam er goed uit en de rest was wartaal.

Ik vertrouwde het niet en heb gelijk 112 gebeld. Die namen het heel serieus en hebben haar met loeiende sirenes meegenomen.

In het ziekenhuis bleek dat ze een herseninfarct heeft gehad door een gescheurde halsslagader.

Ze heeft er veel geluk gehad. Het enige wat aangetast is, is haar spraak. Ze heeft moeite met woordvinding.
Daar krijgt ze 2-3 keer per week logopedie voor.

Verder maakt ze het lichamelijk goed. Ze kan en mag weer alles doen. Ook autorijden.

Zelf is ze nog erg bang. Haar lichaam heeft haar in de steek gelaten. Dat stukje vertrouwen moet ze weer terugvinden.

Succes aan een ieder die er mee te maken hebben.
Dat is ook wel lastig hoor, vertrouwen krijgen in je lichaam. Ik had dat vooral na het tweede infarct, ik was toen echt even in paniek. Maar sinds ze de oorzaak hebben gevonden en mijn medicijnen daarop zijn afgestemd is dat vertrouwen ook weer teruggekomen.

Ik mag gelukkig ook autorijden, daar ben ik ook ontzettend blij mee. Geeft toch een stukje vrijheid.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:21:55 #122
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187152779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat herken ik ook heel erg ja. Niet dat ik continu vrees dat ik niet meer wakker word of zo.
Maar wel bij elke tinteling of elk doof gevoel denk ik: mijn god, het gebeurt toch niet weer he?!
Want het begon bij mij met dat ik minder gevoel in mijn vingers had en er geen controle meer over had. Ik werd die nacht wakker en toen zakte ik door mijn been.
Laatst sliep na het sporten mijn been en zakte ik er ook doorheen. Ik was volledig in de paniek.
Ik ben een paar keer voor niks terug gegaan naar het ziekenhuis. En weet je, dat snappen dokters maar al te goed. Langzaam komt dat vertrouwen wel weer!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:23:45 #123
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187152804
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2019 12:29 schreef Rozevla het volgende:
Vriendin heeft ook een hersenbloeding gehad maar voordat ze daar achter kwamen had ze al bijna een dag op bed gelegen.

Eerst had ze der leven wel gebeterd maar nu rookt ze weer net zoveel shag en zuipt ze bier als nooit tevoren.

Hou jij rekening ermee ?
Ik rook nu al sinds 18 september 2015 niet meer. Daar ben ik ook heel trots op. Door mijn medicijnen mag ik maar max twee drankjes per dag. Ik hou me er aan, niet dat ik elke dag drink hoor. Ik wil proberen om een nieuw infarct wel te voorkomen. Ook al heb ik daar geen invloed op natuurlijk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 29 mei 2019 @ 16:22:52 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187153630
Aangrijpende verhalen en ervaringen. Maakt wel indruk op me, vooral dat het zoveel gevolgen heeft voor je/jullie dagelijks functioneren.

Van nabij meegemaakt bij twee jonge collega’s, die ook beiden wel weer terug aan het werk konden, maar vaak met de nodige hindernissen en soms onbegrip van mensen. Zelf trombose gehad (onderbeen) toen ik begin 40 was. Geen roker, slikte wel de pil. Pil was enige wat werd genoemd als mogelijke factor. Ben laatst nog een keer gescand omdat ik klachten had en bang was dat het terug was - bleek loos alarm.

Ik heb niet echt een vraag, wel een opmerking. Namelijk dat ik het heel opmerkelijk vind dat niemand bij het begin van je klachten heeft gezegd: we gaan nu met je naar een huisartsenpost of de spoedeisende hulp. De eerste uren kunnen enorm cruciaal zijn voor het verdere verloop/herstel.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 mei 2019 @ 18:15:16 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_187155533
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:22 schreef Lienekien het volgende:
Namelijk dat ik het heel opmerkelijk vind dat niemand bij het begin van je klachten heeft gezegd: we gaan nu met je naar een huisartsenpost of de spoedeisende hulp. De eerste uren kunnen enorm cruciaal zijn voor het verdere verloop/herstel.
Het is ook niet altijd zo cut and dry wat er gaande is. TS dacht dat het stress was. Ikzelf was al wat ziekjes de dagen ervoor en ik dacht toen mijn arm doof voelde dat ik de nacht ervoor in bed verkeerd op mijn arm gelegen had .

Vooral als dertiger, veertiger komt een beroerte echt niet zomaar in je op. Dat speelt eerder bij de 70+. En de symptomen kunnen erg verschillen. Er wil iets niet zoals normaal, tsja, zeg het maar... wat kan het zijn? 1001 dingen.

Ik heb zelf de huisartsenpost gebeld en die wilden mij niet eens zien!! Ik heb moeten aandringen om langs te mogen komen, moest zelf met een taxi naar de post toe en ook de dienstdoende huisarts zat te zuchten en te klagen. Pas nadat er overleg was geweest met de eerste hulp werd ik opgenomen. Daar heeft, tussen bellen en de eerste behandeling, 4 uren tussen gezeten. Ben er nog woest om. De HAP in Utrecht heeft doden op haar geweten, daar ben ik van overtuigd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 29 mei 2019 @ 22:12:24 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187160335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het is ook niet altijd zo cut and dry wat er gaande is. TS dacht dat het stress was. Ikzelf was al wat ziekjes de dagen ervoor en ik dacht toen mijn arm doof voelde dat ik de nacht ervoor in bed verkeerd op mijn arm gelegen had .

Vooral als dertiger, veertiger komt een beroerte echt niet zomaar in je op. Dat speelt eerder bij de 70+. En de symptomen kunnen erg verschillen. Er wil iets niet zoals normaal, tsja, zeg het maar... wat kan het zijn? 1001 dingen.

Ik heb zelf de huisartsenpost gebeld en die wilden mij niet eens zien!! Ik heb moeten aandringen om langs te mogen komen, moest zelf met een taxi naar de post toe en ook de dienstdoende huisarts zat te zuchten en te klagen. Pas nadat er overleg was geweest met de eerste hulp werd ik opgenomen. Daar heeft, tussen bellen en de eerste behandeling, 4 uren tussen gezeten. Ben er nog woest om. De HAP in Utrecht heeft doden op haar geweten, daar ben ik van overtuigd.
Ik kan me voorstellen dat je daar woest om bent. :'(

Bij niet meer kunnen praten zouden de alarmbellen wel onmiddellijk moeten gaan rinkelen. Ik herinner me een spotje van een tijdje terug, om mensen alerter te maken op tekenen van een infarct/beroerte, kwam het daar niet ook in voor?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 mei 2019 @ 06:58:32 #127
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187163946
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:22 schreef Lienekien het volgende:
Aangrijpende verhalen en ervaringen. Maakt wel indruk op me, vooral dat het zoveel gevolgen heeft voor je/jullie dagelijks functioneren.

Van nabij meegemaakt bij twee jonge collega’s, die ook beiden wel weer terug aan het werk konden, maar vaak met de nodige hindernissen en soms onbegrip van mensen. Zelf trombose gehad (onderbeen) toen ik begin 40 was. Geen roker, slikte wel de pil. Pil was enige wat werd genoemd als mogelijke factor. Ben laatst nog een keer gescand omdat ik klachten had en bang was dat het terug was - bleek loos alarm.

Ik heb niet echt een vraag, wel een opmerking. Namelijk dat ik het heel opmerkelijk vind dat niemand bij het begin van je klachten heeft gezegd: we gaan nu met je naar een huisartsenpost of de spoedeisende hulp. De eerste uren kunnen enorm cruciaal zijn voor het verdere verloop/herstel.
Het is totaal niet in me opgekomen en ook niet bij mijn vriendin eigenlijk. Daar hebben we het natuurlijk nog wel eens over. Het is dat ze zei ga morgen toch maar naar de huisarts, anders had ik dat misschien niet eens gedaan. Stom is dat he, daar kun je je geen voorstelling bij maken als je weet wat de uitkomst is. Ik heb zelfs het idee dat het al gebeurd is de avond voor we naar de musical gingen tijdens het sporten.

De eerste uren zijn idd cruciaal, wie weet had ik nu minder klachten gehad. Maar geloof me, ik heb het totaal niet herkend.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 30 mei 2019 @ 06:59:43 #128
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187163948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het is ook niet altijd zo cut and dry wat er gaande is. TS dacht dat het stress was. Ikzelf was al wat ziekjes de dagen ervoor en ik dacht toen mijn arm doof voelde dat ik de nacht ervoor in bed verkeerd op mijn arm gelegen had .

Vooral als dertiger, veertiger komt een beroerte echt niet zomaar in je op. Dat speelt eerder bij de 70+. En de symptomen kunnen erg verschillen. Er wil iets niet zoals normaal, tsja, zeg het maar... wat kan het zijn? 1001 dingen.

Ik heb zelf de huisartsenpost gebeld en die wilden mij niet eens zien!! Ik heb moeten aandringen om langs te mogen komen, moest zelf met een taxi naar de post toe en ook de dienstdoende huisarts zat te zuchten en te klagen. Pas nadat er overleg was geweest met de eerste hulp werd ik opgenomen. Daar heeft, tussen bellen en de eerste behandeling, 4 uren tussen gezeten. Ben er nog woest om. De HAP in Utrecht heeft doden op haar geweten, daar ben ik van overtuigd.
Dat is echt vreselijk, niet worden geloofd door doktoren. :'(
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187163997
Maar ma
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 06:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Het is totaal niet in me opgekomen en ook niet bij mijn vriendin eigenlijk. Daar hebben we het natuurlijk nog wel eens over. Het is dat ze zei ga morgen toch maar naar de huisarts, anders had ik dat misschien niet eens gedaan. Stom is dat he, daar kun je je geen voorstelling bij maken als je weet wat de uitkomst is. Ik heb zelfs het idee dat het al gebeurd is de avond voor we naar de musical gingen tijdens het sporten.

De eerste uren zijn idd cruciaal, wie weet had ik nu minder klachten gehad. Maar geloof me, ik heb het totaal niet herkend.
Maar je vriendin vond het dus niet raar dat je de hele avond niet hebt gepraat?
  donderdag 30 mei 2019 @ 08:11:16 #130
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187164097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 07:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar ma
[..]

Maar je vriendin vond het dus niet raar dat je de hele avond niet hebt gepraat?
Het heeft zelfs de hele dag geduurd, maar we waren totaal niet bezig met ziek zijn of een herseninfarct. We hadden totaal geen idee, anders waren we inderdaad heel snel naar de huisarts gegaan of naar het ziekenhuis.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 30 mei 2019 @ 16:52:54 #131
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_187170036
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik herinner me een spotje van een tijdje terug, om mensen alerter te maken op tekenen van een infarct/beroerte, kwam het daar niet ook in voor?
Zelf hou ik nu FAST aan. Face, Arms, Speech en Time.
Hangt je gezicht, kun je je armen in de lucht houden, praat je normaal. Zo niet, dan is tijd van levensbelang.
Toen mijn been zo doof was en ik bang was dat ik weer een beroerte kreeg heb ik die tests ook bij mezelf gedaan.

Volgens mij is er nu weer een andere afkorting die gebruikt wordt, maar komt op hetzelfde neer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_187171029
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zelf hou ik nu FAST aan. Face, Arms, Speech en Time.
Hangt je gezicht, kun je je armen in de lucht houden, praat je normaal. Zo niet, dan is tijd van levensbelang.
Toen mijn been zo doof was en ik bang was dat ik weer een beroerte kreeg heb ik die tests ook bij mezelf gedaan.

Volgens mij is er nu weer een andere afkorting die gebruikt wordt, maar komt op hetzelfde neer.
Dit zegt ook niet alles helaas, mijn collega kon praten, armen en benen bewegen. Was wel wat suf, daarom meegenomen door ambulance personeel (die hadden ook niet het idee dat het een hersenbloeding was) Leek heel erg op migraineaanval. In het ziekenhuis bleek dat het geen 5 minueten langer had moeten duren.....
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:50:12 #133
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187179344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zelf hou ik nu FAST aan. Face, Arms, Speech en Time.
Hangt je gezicht, kun je je armen in de lucht houden, praat je normaal. Zo niet, dan is tijd van levensbelang.
Toen mijn been zo doof was en ik bang was dat ik weer een beroerte kreeg heb ik die tests ook bij mezelf gedaan.

Volgens mij is er nu weer een andere afkorting die gebruikt wordt, maar komt op hetzelfde neer.
Ik heb vaak het zinnetje De kat krabt de krullen van de trap gezegd en idd mijn armen gestrekt. Ik praat ook vaak tegen mijn katten om te kijken of het nog goed gaat. Nu wordt dat wel wat minder gelukkig. Ik wilde de angst niet mijn leven laten beheersen, Het is al zo anders dan vroeger.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:51:01 #134
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187179347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:04 schreef soapie het volgende:

[..]

Dit zegt ook niet alles helaas, mijn collega kon praten, armen en benen bewegen. Was wel wat suf, daarom meegenomen door ambulance personeel (die hadden ook niet het idee dat het een hersenbloeding was) Leek heel erg op migraineaanval. In het ziekenhuis bleek dat het geen 5 minueten langer had moeten duren.....
Het was bij mij ook niet zo duidelijk inderdaad. Bij twijfel altijd gaan, ik had ook veel eerder moeten gaan. Ik denk dat het op woensdagavond is gebeurd en vrijdagochtend was ik pas op de eerste hulp.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187185019
Op een of andere manier vertrouwde ik het niet en binnen 5 min had ik 112 gebeld.
Toen zij er waren hebben zij ook de bekende testen gedaan maar daaruit bleek niet dat ze een herseninfarct had.
Toch vertrouwden ze het niet en hebben de neuroloog gebeld. Hij heeft het zekere voor het onzekere genomen en haar op laten nemen.

Fijn dat ie het heeft gedaan want we waren er heel vroeg bij
  zaterdag 1 juni 2019 @ 07:10:22 #136
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187194788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:21 schreef suri het volgende:
Op een of andere manier vertrouwde ik het niet en binnen 5 min had ik 112 gebeld.
Toen zij er waren hebben zij ook de bekende testen gedaan maar daaruit bleek niet dat ze een herseninfarct had.
Toch vertrouwden ze het niet en hebben de neuroloog gebeld. Hij heeft het zekere voor het onzekere genomen en haar op laten nemen.

Fijn dat ie het heeft gedaan want we waren er heel vroeg bij
Dat is heel erg fijn! En goed van je!

En daaruit blijkt iedereen is anders en reageert anders op hersenletsel he. Het is geen gesneden koek idd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187202832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 07:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is heel erg fijn! En goed van je!

En daaruit blijkt iedereen is anders en reageert anders op hersenletsel he. Het is geen gesneden koek idd.
Inderdaad, ik snap arm spraak etc. wel maar dat is niet alles. Bij mij was het direct, werd 's nacht wakker met een piep in de oren, daarna enorme hoofdpijn, geen zicht en geen kracht. Ik hen anderhalf uur in de slaapkamer geprobeerd hulp te zoeken maar kon niet meer bellen want ik kon niks meer zien. Heb me toen tot bloedens toe naar een andere slaapkamer gesleept en heb alles uit het raam geduwd wat ik kon tot de politie kwam. Die dachten dat ik een verwarde gevaarlijke gek was die spullen uit het raam gooide. Het kan dus ook zo van de een op het andere moment komen, zonder voorteken. Een infarct is vaak gewoon pech, met kutgevolgen.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:08:37 #138
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187215315
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:49 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Inderdaad, ik snap arm spraak etc. wel maar dat is niet alles. Bij mij was het direct, werd 's nacht wakker met een piep in de oren, daarna enorme hoofdpijn, geen zicht en geen kracht. Ik hen anderhalf uur in de slaapkamer geprobeerd hulp te zoeken maar kon niet meer bellen want ik kon niks meer zien. Heb me toen tot bloedens toe naar een andere slaapkamer gesleept en heb alles uit het raam geduwd wat ik kon tot de politie kwam. Die dachten dat ik een verwarde gevaarlijke gek was die spullen uit het raam gooide. Het kan dus ook zo van de een op het andere moment komen, zonder voorteken. Een infarct is vaak gewoon pech, met kutgevolgen.
Daarom ook dit topic, het kan je zomaar overkomen en je leven staat op zijn kop!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:09:45 #139
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187215330
Lieve mensen, wat een mooie vragen, opmerkingen en ervaringen. Ik vond het eerst wat spannend maar het heeft mij goed gedaan om jullie mijn wereld met NAH te laten zien.

Bedankt! Ik draag het stokje over voor morgen.

Liefs!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187215357
Complimenten voor jou! Ik wilde actiever deelnemen, maar had zelf iets teveel aan mijn hoofd.


Goed gedaan! O+
Mon 'en!
  zondag 2 juni 2019 @ 09:14:51 #141
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187215381
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 09:12 schreef bloempjuh het volgende:
Complimenten voor jou! Ik wilde actiever deelnemen, maar had zelf iets teveel aan mijn hoofd.

Goed gedaan! O+
O+ En ik weet hoe dat voelt

Dank je wel voor de complimenten, ook al is het simpelweg gewoon maar mijn verhaal zoals er zoveel zijn :@
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:22:50 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187215460
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:49 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Inderdaad, ik snap arm spraak etc. wel maar dat is niet alles. Bij mij was het direct, werd 's nacht wakker met een piep in de oren, daarna enorme hoofdpijn, geen zicht en geen kracht. Ik hen anderhalf uur in de slaapkamer geprobeerd hulp te zoeken maar kon niet meer bellen want ik kon niks meer zien. Heb me toen tot bloedens toe naar een andere slaapkamer gesleept en heb alles uit het raam geduwd wat ik kon tot de politie kwam. Die dachten dat ik een verwarde gevaarlijke gek was die spullen uit het raam gooide. Het kan dus ook zo van de een op het andere moment komen, zonder voorteken. Een infarct is vaak gewoon pech, met kutgevolgen.
Meh. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:23:26 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187215470
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 09:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Lieve mensen, wat een mooie vragen, opmerkingen en ervaringen. Ik vond het eerst wat spannend maar het heeft mij goed gedaan om jullie mijn wereld met NAH te laten zien.

Bedankt! Ik draag het stokje over voor morgen.

Liefs!
^O^ :*
The love you take is equal to the love you make.
pi_187238017
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 09:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Lieve mensen, wat een mooie vragen, opmerkingen en ervaringen. Ik vond het eerst wat spannend maar het heeft mij goed gedaan om jullie mijn wereld met NAH te laten zien.

Bedankt! Ik draag het stokje over voor morgen.

Liefs!
^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')