abonnement Unibet Coolblue
pi_186737136
Uitgerekende data:

20 mei: Sisu
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

13 oktober: onomatopee
18 oktober: Kleurdoos

8 november: ***Automatic_ en Narrator***
10 november BellaaElisa
11 november: June.
30 november sicilia

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 14-05-2019 20:53:55 ]
Schudden voor gebruik
  vrijdag 10 mei 2019 @ 03:13:29 #2
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186737361
Ik had 3 weeën. En nu is het weer gestopt :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 mei 2019 @ 04:44:55 #3
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186737504
Inmiddels meer weeën! Maar nog steeds rommelig en onregelmatig.
Ik hoop dat 't doorzet :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186737698
Spannend Pinquit. Ik ben aan het duimen.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 07:08:20 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186737782
Spannend Pinq! Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen :P
pi_186737908
Ik duim Pinq! :*
  vrijdag 10 mei 2019 @ 07:43:27 #7
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186737944
Weer weg :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186738435
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 07:43 schreef pinquit het volgende:
Weer weg :')
Ja uhhh das niet de bedoeling
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_186738516
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 07:43 schreef pinquit het volgende:
Weer weg :')
Hey, voorbereidend werk voor je ontsluiting enzovoorts. Nu pannekoeken eten met gepureerde ananasharten enzovoorts, dan 'lekker' baren :+. Straks zit je stiekem ineens al op x cm zonder het heel erg te merken en is je dame er gewoon bijna al.

En Sisu, diep respect dat je naar het krijspaleis bent geweest zeg :o . Als ik jou was geweest had ik liever in een coconnetje thuis gezeten, met veel kussens, eten, een groot dekbed en ongelimiteerde voetmassages. Geweldige moeder ben je :*
pi_186738545
Oww Pinquit wat maak je het spannend! Ik hoop dat het snel gaat doorzetten, maar dit voorwerk heeft je vast wel al wat opgeleverd :)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 10 mei 2019 @ 09:42:09 #11
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186739214
Ohhhh Pinq, je maakt het spannend ♥
  vrijdag 10 mei 2019 @ 09:56:59 #12
221912 minilot
Nancy boy
pi_186739438
Even ontlurken voor een *O* @ Pinq. Suuuuuucces jij! O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:16:32 #13
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186739728
Ben benieuwd hoor, ze blijven nog altijd weg. Maar 't waren wel echte echte weeën. Zo suf he, heb dit al 2,5x gedaan, maar toch :') weer anders!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:37:26 #14
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186740055
Wuuuu pinq! Ik hoop ook dat het doorzet.
Het doet altijd iets!
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:49:49 #15
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186740239
Elke wee helpt al mee (ohh, dat rijmt :P ). Maar het zou ook leuk zijn als het doorzet ja! Volgens mij ben je er best wel klaar voor. O+

Hier gaat het gelukkig wel weer ietsje beter (mentaal). Veel met mijn lief gepraat en het belangrijkste voor mijzelf is dat ik vooral kan accepteren en omarmen wat er dan ook gebeurt. Veranderen kan toch niet. Dus het vertrouwen erin hebben dat het zo loopt zoals het hoort en het accepteren van wat er dan ook gebeurt, zonder te verzetten.

Blijkbaar stond ik niet helemaal stabiel en had ik een duw nodig om mijn balans eerst te verliezen zodat ik daarna weer kan stabiliseren en dan dus ook steviger kan staan.

Het enige waar ik nog niet over uit ben, is of ik nu nog vervolg onderzoek wil. Het lijkt me om het even. Het kan meer inzicht geven, maar ook meer onzekerheid. Ik denk dat ik voor maandag oid een afspraak maak bij vrvr en dan ter plekke bekijk wat er nodig is/het beste voelt. Ik ga dan samen met mijn lief (vorige keer kon hij niet mee).
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:59:36 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186740414
:* wat goed dat je gepraat hebt Ela! En heel fijn dat het geholpen heeft 💛
Ik zou zelf die controle laten denk ik, maar misschien vind je het nog wel fijn om iets bevestigd te krijgen. Sowieso fijn om met je lief samen te gaan!

Ik ga nu twijfelen of ik er wel klaar voor ben :D ik zoek nu de hele tijd naar dingen die ik misschien ben vergeten maar wel echt moet. Er moet toch een reden zijn dat 't weer gestopt is!
Komt vast goed. Ik heb alleen totaaal geen "zin" om me in ons gezin te mengen beneden. Heb net gedouched en zit op m'n bed met thee en chocolaatjes en eigenlijk vind ik het helemaal goed zo.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:02:57 #17
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186740465
Ha, lekker daar (even) blijven zitten joh! Neem lekker even die ruimte en tijd. Je bent niets vergeten ;) je lichaam en baby zijn gewoon nog even bezig met klaarmaken. O+
pi_186740487
Spannend Pinq!
Ik herken de teleurstelling als ze plots weer verdwenen zijn haha.
pi_186740753
Wat bijzonder toch om te lezen hoe bij jullie het lichaam laat merken er klaar voor te zijn! O+ Ik herken dat dus niet, bij beide bevallingen werd ik er behoorlijk door overvallen met een termijn van 38.3. Ook al had ik de tweede keer toch al in mijn hoofd dat dit precies de termijn was dat de oudste geboren werd... Ik was nog op visite geweest bij mijn nichtje en vlak voor ik naar huis toe ging, kreeg ik mijn eerste wee. Zelf autorijden met weeën is geen pretje. :') En vier uur later had ik een verse baby :D O+.

Alvast heel veel succes en wat heerlijk om uit te kijken naar een nieuw leven O+ O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:12:07 #20
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186741797
Ik ben er ook klaar voor. Het zeurt hier ook in Mn buik en ik loop moeilijk, maar het blijft bij gerommel.
Ben blij dat Mn ouders zijn blijven logeren. Zo kon ik heerlijk uitslapen vandaag. Voelde me zo heerlijk uitgerust toen ik wakker werd. Bij het opstaan flinke steken in Mn zijn rug, maar die zijn dus weer weg.
Mn moeder denkt dat het dit weekend komt.
Mn man dacht gisteren :9

Pinq, is je man thuis of zitten de kinderen alleen?
En chocolaatjes. Dat je dat nu weg krijgt.
Ik heb alleen maar trek in zuur. Citroenlimonade, bitter lemon en licht verteerbaar eten zoals beschuitjes.

Ik heb nul focus op Mn omgeving. Kan me ook nergens meer druk om maken eigenlijk. Ik wil gewoon met rust gelaten worden O+

Ela, wees niet te streng voor jezelf he. :*

Phaidra, ik teken er voor! Zo’n vlotte bevalling.
De laatste maand hebben we heel wat andere bevallingen mogen meemaken in dit topic.
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:14:37 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186741830
Nee de Lex is niet alleen hoor! Mn lief is thuis :) en oudste is op school.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186743685
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:59 schreef pinquit het volgende:
:* wat goed dat je gepraat hebt Ela! En heel fijn dat het geholpen heeft 💛
Ik zou zelf die controle laten denk ik, maar misschien vind je het nog wel fijn om iets bevestigd te krijgen. Sowieso fijn om met je lief samen te gaan!

Ik ga nu twijfelen of ik er wel klaar voor ben :D ik zoek nu de hele tijd naar dingen die ik misschien ben vergeten maar wel echt moet. Er moet toch een reden zijn dat 't weer gestopt is!
Komt vast goed. Ik heb alleen totaaal geen "zin" om me in ons gezin te mengen beneden. Heb net gedouched en zit op m'n bed met thee en chocolaatjes en eigenlijk vind ik het helemaal goed zo.
pi_186748137
Zoooooo... plantjes verplant die het nodig hadden, kippenhokje verschoont, wasjes gedraaid die ik achter liep door verbouwen en zulks. Vriendinnetje op bezoek en lunch gehad, keuken wat opgeruimd en nu met de pootjes omhoog.......

Chocolade klinkt mij goed in de oren nu. Haha

De rest van de avond weinig doen, want morgenavond heb ik bardienst op een bierfestival in Zeeland O+

Super veel zin in!

Ela: ik heb geen flauw idee hoe je eruit ziet en zag een post op een fbpagina in bad. Ik miste de hemel erboven waardoor mijn twijfel heeeej zou dat ela zijn weg ging.
Hier dus heen gesprint om te loeren..... fijn dat je zo goed hebt kunnen praten met je man.

Hihi

Oohh en weeën die komen en gaan! Lekker terug trekken en doen wat goed voelt. Ook al is niet alles tot in de puntjes gedaan...... dat valt allemaal wel op zijn plek strakjes :*
Wat fijn dat je ouders bleven slapen. Wie weet blijven ze wel heel het weekend als je daar zin in hebt! ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Stippelrientje op 10-05-2019 18:48:27 ]
Schudden voor gebruik
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:41:09 #24
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186748623
Ooh spannend pinquit. En sisu. Ik ben benieuwd of er dit weekend verse babies zijn O+

Dat coconnen klinkt mij nu als muziek in de oren. Ik ben net in Amsterdam aangekomen voor n heel weekend hard werken. Maar ik wil alleen maar slapen nu. Vannacht ging m'n hoofd weer niet uit en n goede slaaphouding wordt steeds lastiger de laatste dagen. En vannochtend schrok ik van m'n dikke buik :D Maar ook wel direct trots erop O+

Hormonaal zit ik ook wel lekker in m'n vel en ik vind het zooooo'n verademing om geen menstruaties te hebben.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:55:48 #25
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186751516
Nou hier is alles weer helemaal rustig hoor.
Bij jou, pinq? O+

Ik heb vandaag een vitrage gordijn opgehangen zodat ik op bed kan liggen met Mn verduisterende gordijnen open. Toch daglicht binnen, maar wel beschut O+
Heb er zo’n zin in om lekker in Mn holletje te liggen met een minibaby.
Kom maar, babybaby. Kom dan! :D
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:03:35 #26
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186751696
Hier ook de rest van de dag rustig gebleven. Sinds ik na 't avondeten weer in bed kroop nog wat krampen gehad, maar 't is niet veel soeps meer :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186752438
Ze wachten gewoon op de nacht om actief naar buiten te komen :P ! Kleine hamsters O+
Schudden voor gebruik
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:10:46 #28
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186754496
Ik kan m'n baby nu ook van buiten zien bewegen. Zo'n kronkelende buik .Ik vind het zo bizar en onwerkelijk,en bijzonder en mooi. Wow O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:20:32 #29
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186754695
Dat moment dat je baby je ribben lijkt te betasten. Auw :X
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:23:19 #30
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186754745
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:10 schreef -Mellow- het volgende:
Ik kan m'n baby nu ook van buiten zien bewegen. Zo'n kronkelende buik .Ik vind het zo bizar en onwerkelijk,en bijzonder en mooi. Wow O+
Jaaaaa! Gaaf is dat he O+
Ik probeer het altijd te filmen, maar dan houdt hij zich opeens rustig(er). Zie je bijv nog maar 1 schop i.p.v. de 30 die hij ervoor deed enzo. Trollbaby :D

Pinq,
Komt goed! Je krijgt gewoon de tijd voor wat extra puntjes op de i.
Zo ligt hier bijvoorbeeld een sisu met geschoren benen, oeha, oksels en haar haren weer keurig zacht dankzij het maskertje.
Morgen nagels lakken, zodat ik geen berenklauwen heb op de foto’s.

Mn ouders zijn weer naar huis. Mis ze nu al.
Mn moeder zei zoiets liefs: ik ben helemaal om met de kleertjes. Je hebt zo gelijk. De Hema doet het helemaal niet meer voor me. Jouw kleertjes zijn echt veel fijner. Ben zo trots dat je daar zo naar op zoek bent gegaan om alles zo met liefde te vinden.
(Alles tweedehands en 90% bio/eco/lief voor de makers). Ik heb deze zwangerschap zo veel merken ontdekt waar ik voorheen niet vanaf wist. En nu wil ik er zo graag Mn kindje in zien O+
Hopelijk komt het ook echt snel, want ik ben niet meer mezelf richting ro. Heb vandaag 3x gesnauwd (luister nou eens/doe niet zo druk/waarom luister je noooooooit). Grote pruillip en dan groeit mijn schuldgevoel tot immense hooogte.
Arm kind. Hopelijk is alles weer snel wat minder spannend voor mij. Gelukkig kunnen we ook nog als de beste kroelen samen.

Had ik al verteld dat ik een prijs gewonnen heb bij een lokale winkel? Kreeg een tony’s, sferisch kaartje, wat snoepjes, leuke beker van Rice en een zoutsteen voor waxinelichtjes. Echt zķ leuk!
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 00:01:19 #31
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186755450
Wat leuk, Sisu! Geniet ervan :)

Dat bewegen :X soms zie ik hier een hand of voet zo onder de buik doorschuiven, hetzelfde idee als wanneer je je hand onder een deken beweegt. Ik blijf het een raar idee vinden dat er echt een baby inzit.
En inderdaad altijd stoppen zodra er een camera in de buurt komt :')

Er gebeurt hier verder helemaal niks, wel een hoop kwaaltjes en pijntjes waarvan ik dan denk: zou dit het begin zijn?
Maar die kunnen dan ook weer verklaard worden door te veel eten, te weinig eten, te veel bewegen, verkeerde beweging maken, bepaalde dingen eten, te veel op dingen letten, et cetera.
Ik ga er maar vanuit dat het niets is totdat ik weeën krijg of m'n vliezen breken ofzo :P

En m'n vriend lijkt een inleiding wel handig, die is klaar met het wachten en die wil z'n kind zien :D
pi_186756313
Een inleiding wil ook niet zeggen dat je die dag je kindje ontmoeten gaat :P

Dat kan dan nog altijd dagen duren ;)
Schudden voor gebruik
pi_186756333
Mijn hemel! Maagzuur van blauwe bessen.... zo ranzig :(
Schudden voor gebruik
  zaterdag 11 mei 2019 @ 07:52:55 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186758254
Kon niet rustiger vannacht! Heb heerlijk geslapen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:34:35 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186759180
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 00:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Een inleiding wil ook niet zeggen dat je die dag je kindje ontmoeten gaat :P

Dat kan dan nog altijd dagen duren ;)
Precies wat ik wilde zeggen. Dat duurde bij mij toen nog 47 uur ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186760135
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:23 schreef Sisu het volgende:

[..]

Jaaaaa! Gaaf is dat he O+
Ik probeer het altijd te filmen, maar dan houdt hij zich opeens rustig(er). Zie je bijv nog maar 1 schop i.p.v. de 30 die hij ervoor deed enzo. Trollbaby :D

:D Volgens mij is dat een ongeschreven ongeboren-baby-regel...
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:25:38 #37
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186764643
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186764942
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:25 schreef elamanilo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhh! Mooi!
pi_186765150
Ela wat mooi O+. Ik heb tegenwoordig ook een schuif-baby, alsof mijn buik een golvende, soms ietwat oncomfortabele zee is. Gistereravond was baby op expeditie naar mijn ribben, dat was minder fijn :X. Kan ook regelmatig links boven mijn navel iets vastpakken waarvan ik vermoed dat het bovenbeen naar onderbeen is, kan er zo mijn hand omheen leggen en het steekt soms ook in een punt uit.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:19:21 #40
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186765456
Herkenbaar ja :D Ik heb zelfs een keer teentjes kunnen voelen! :o

Mijn vorige twee babies waren veel rustiger in de buik. Soms zag ik dan wel een bobbeltje voorbij komen, maar zoals dit heb ik bij hun nooit meegemaakt. Elke keer zit ik met verbazing ernaar te kijken en te voelen. O+

Maandagavond ga ik naar de vroedvrouw. We kijken dan ter plekke of we nog wat extra's willen laten onderzoeken.

Inmiddels ben ik wel weer kalm en zen. Mijn baby'tje is hoe dan ook welkom en mijn lichaam en baby kunnen dit. Het vertrouwen is (er) weer (groeiende). Heb net ook mijn slinger afgemaakt, straks eens kijken of ik iets op de foto kan krijgen.

En mijn buik mensen, ik denk echt dat mijn buik nog nooit zo mooi geweest is. Mijn lief gaat zo eens checken of we iets op de foto kunnen zetten. Ik ben echt heel trots op mijn lichaam. Wel jammer dat het nog maar kort een mooi gevulde buik is. ;) Hopelijk kan ik de trots daarna vasthouden. O+
pi_186765498
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:25 schreef elamanilo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_186765530
:W Wat is het heerlijk jurkjesweer! Kennelijk ben ik nu ook voor anderen de "aangekomen of zwanger"-fase voorbij, kreeg de afgelopen dagen zoveel complimentjes over m'n buik en voel me ook zo mooi zwanger O+ Qua beweging hier nog zachte en kleine bewegingen die ik vooral voel als ik rustig op bed lig, zo knus weer. Verder vooral bezig met de verbouwing die nu gaande is, over een week is het gedaan met alle bouwvakkers over de vloer en hebben we de benedenverdieping terug. Lekker inrichten en opruimen en weer normaal koken :)

Verder veel LLM's hier, spannend! Fijn dat je een goeie nacht had @pinquit, lijkt me zo gek om echte weeën te voelen en dan weer rust! Benieuwd voor hoelang ;)
@Sisu: verwennerij zo'n pakket! En wat klinken je verhalen over je ouders steeds enorm liefdevol, fijn zo'n warm bad O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:25 schreef elamanilo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! En hartjes voor je laatste post, wat heerlijk dat je het zo kan voelen nu O+
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:30:18 #43
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186765595
Yess jompels voor Ela's zen! *O*
Prachtig dat filmpje O+ zo duidelijk komen de voetjes hier niet voorbij, maar je kan ze wel altijd heel goed voelen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:29:42 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186766518
Wat mooi dat je dat vast hebt kunnen leggen, Ela!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:56:36 #45
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186771211
Bwuh. Wisselen jullie buien ook zo af?
Over de maan zo blij met de baby in je buik tot mega sombere -irrationele- gedachten.
Ik heb me vandaag bijvoorbeeld zo sip gevoeld. Wilde me echt terug trekken, maar kreeg daar amper tijd voor.
Tegelijkertijd heeft onze kleuter momenteel een fase waar je u tegen zegt. Álles gaat met strijd. Insert pruillip en huilen. Ik kon me vandaag bijna voorstellen dat er ouders zijn die hun kind een tik geven ( <- mijlenver buiten mijn normale staat van zijn).
Dus bwuh. Chocolade waar ben je?

Of nog beter: baaaaaaby! Baaaaaaaaaby! Kom dan poelepoele.
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 21:42:40 #46
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186773681
Dat is heel normaal met al die hormonen, vooral zo in de allerlaatste periode van de zwangerschap. Dan verandert er weer van alles mbt dir hormonen en zo. :* Helemaal niet gek dus, maar soms ook stom! Ik hoop dat je baby lekker snel buiten wil komen spelen. O+
  zaterdag 11 mei 2019 @ 22:25:22 #47
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186774627
En Thanks voor de lieve reacties. Ik sta zelf ook verbaast van die buik, of vooral van de baby 😁 Elke dag wel enkele malen van die feestelijkheden binnenboord. Maar omdat de baby zo naar voren ligt, heb ik er van binnen weinig last van. Ook m’n maag ed zitten helemaal niet in de verdrukking. Het gewicht hangt wel echt zo voor m’n buik, dus opstaan en bijv in de keuken dingen doen bij het aanrecht is wel heel zwaar inmiddels. Gelukkig houdt mijn lief van koken. ;)
  zaterdag 11 mei 2019 @ 22:59:52 #48
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186775497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 21:42 schreef elamanilo het volgende:
Dat is heel normaal met al die hormonen, vooral zo in de allerlaatste periode van de zwangerschap. Dan verandert er weer van alles mbt dir hormonen en zo. :* Helemaal niet gek dus, maar soms ook stom! Ik hoop dat je baby lekker snel buiten wil komen spelen. O+
is ook zo.
past ook wel goed bij de maanstand. tis morgen weer eerste kwartier dus logisch dat ik tegen problemen aanloop. wil dan altijd te veel -> wat zorgt voor stress. Maar zonder wrijving geen glans, zegt mijn moeder dan.
Dus wie weet is de externe harde schijf crash wel het begin van het mooiste geboortekaartje ooit.. -x.. en dat soort dingen meer.. :B
Zonder hoop geen leven.
  zondag 12 mei 2019 @ 07:49:24 #49
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186779243
Lijkt me ook best zwaar hoor Sisu, met de zwangerschap, de hormonen en een rondlopende kleuter. Gelukkig hoef je niet zolang meer en dan ben je zeker weten weer je liefhebbende zelf. Niet zo streng voor jezelf zijn, hoor!
  zondag 12 mei 2019 @ 07:56:00 #50
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186779292
Sisu, hier ook fluctuerende buien hoor. Vooral afhankelijk van hoe moe ik ben, als ik moe ben ben ik gewoon niet zo leuk en kan ik beter gaan slapen :*. En Ro'tje he, haar buien. Je vrolijke liefste meisje merkt ook heel veel aan haar mama en dit is misschien haar manier van deze spanning uiten, want ze weet nog niet zo goed hoe ze dat 'anders' kan doen. Jullie band is zo ontzettend sterk, zij merkt (on)bewust ook een heleboel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want ro weet het hoor . Straks is ze grote zus, er gaat voor haar een boel veranderen wat ze niet bewust weet, maar onbewust wel. Mama is anders, er komen spulletjes voor een baby, mensen zeggen dat ze straks ' de grote zus ' is. De uitdaging is alleen hoe je daar nu als hoogzwangere Ro een stukje zekerheid mee kan geven.

Laatste loodjes-dames, bedankt hoeveel ik van jullie heb mogen leren en lezen de afgelopen maanden al. Dit is echt zo fijn. Veel herkenning, nu ook nog steeds. Ik voel mij hierdoor de laatste weken steeds meer een met mijn lichaam, ik merk aan alles dat het klaar maakt voor het moederschap en bevalling, maar er nog niet helemaal is. Mijn intuitie is zoveel sterker geworden, het vertrouwen in mijn lijf, kind en man groeit nog met de dag. Het is zo prettig dat ik mijn zwangerschap op deze manier mag beleven. Het klinkt onwijs zweef zo, maar ik ben daarin ook nog ontzettend nuchter ;). Ik werd gisteren ook heel erg blij van deze Tedtalk:
Slapen is ineens wel wat meer een uitdaging aan het worden hier. Men neme:
Mijn bedhelft. Je gooit daarop een 2 persoonsdekbed met zijkanten opgerold om voedingskussen met voedingskussen ter hoogte van handig voor benen/voeten. Dan een kussen voor onder mijn kont en een voor onder mijn hoofd/schouders. Dan kan ik liggen en gooi ik mn normale dekbedje over mij heen. Gemiddeld 1x per uur wakker want slaaphouding ligt niet meer lekker of het is te warm, dus pak ik het kleed wat over mij heen ligt. Het opgerolde dekbed kan ik op een comfortabelere manier kwijt onder mijn buik, maar geeft aan de achterkant weer genoeg steun zodat ik wel goed blijf liggen met mijn bekken. Had namelijk nu 3 nachten gehad waarbij ik wakker werd met zoveel pijn in mijn heupen dat het echt niet meer leuk was. Dus ik ben nu bezig met mijn comfortabele wolk te bouwen voor goede nachtrust, omgeven door zoveel mogelijk zachtheid O+.
  zondag 12 mei 2019 @ 07:57:49 #51
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186779303
En ik meld me met baby uit de buik *O*
Hij is echt prachtig O+ lijkt inderdaad op m'n vriend :)
De hele bevalling is een beetje raar verlopen (althans, anders dan ik had verwacht), maar het was een mooie thuisbevalling en ik kijk er echt positief op terug.
Alleen heeft de baby wel wat moeite zichzelf warm te houden en bleek hij geen 3665 gram te wegen (geschat 5 weken geleden) maar 3000. Dus nu mogen we alsnog 24 uur in het ziekenhuis doorbrengen. Dat is wat minder maar hij is er niet minder leuk om O+
  zondag 12 mei 2019 @ 08:03:36 #52
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186779348
@Ceviche Wat een geweldig moederdagcadeautje! Gefeliciteerd! O+
Protčge moi de mes désirs.
  zondag 12 mei 2019 @ 08:08:43 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186779388
Jaa Ceviche! Wat goed! Van harte gefeliciteerd O+ *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186779483
Gefeliciteerd @Ceviche ! *O*
Even aansterken en dan lekker genieten O+
  zondag 12 mei 2019 @ 08:27:09 #55
208890 June.
Seriously?
pi_186779508
Gefeliciteerd ceviche! O+
Shine bright like a diamond.
pi_186779629
Gefeliciteerd Ceviche! *O*
pi_186779665
Proficiat Ceviche *O* !
  zondag 12 mei 2019 @ 09:14:34 #58
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186779819
Ceviche gefeliciteerd *O*
  zondag 12 mei 2019 @ 09:48:23 #59
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186780215
Van harte gefeliciteerd Ceviche! *O* wat een mooi Moederdagcadeau, en op je uitgerekende datum (denk ik?). Ik ben benieuwd hoe anders dan verwacht de bevalling is verlopen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_186780272
Gefeliciteerd, Ceviche!
pi_186780465
Gefeliciteerd @Ceviche! *O*
pi_186780692
Ceviche van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!
  zondag 12 mei 2019 @ 10:30:32 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_186780707
Gefeliciteerd!!
pi_186780736
Gefeliciteerd, @Ceviche *O*
pi_186780924
Van harte gefeliciteerd Ceviche! Ben benieuwd naar je verhaal O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 12 mei 2019 @ 11:05:01 #66
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186781177
Gefeliciteerd Ceviche! Nu genieten O+
pi_186781275
Ik had een bijzonder ochtendje gister. Ik had het vermoeden dat ik een blaasontsteking had, dus ik heb mijn ochtend urine opgevangen en naar de huisartsenpost gebracht. Ik moest nog bloed prikken, ook voor de nipt, dus het leek mij wel handig om dat dan ook maar meteen te doen. Bloedprikken moest nuchter i.v.m. bepalen nuchtere glucose waarden, want vader met diabetes. Kom ik bij de arts om de uitslag van mijn urine te bespreken, vraagt ze of ik heel erg aan het braken of aan het vasten ben? De ketonen in mijn urine waren namelijk wel erg hoog (4+). Toen ik aangaf dat niets van dit alles aan de hand is, maar dat ik nog nuchter ben i.v.m. het bloedprikken zei ze: Ah oké, we dachten even dat we u zouden moeten opnemen. Ik moest vervolgens een foto van het scherm met de uitslag maken en deze appen naar mijn verloskundige, had geen blaasontsteking, dus kon gaan.

En nu neemt mijn hoofd een loopje met me en maak ik mij druk om die ketonen :s) Heb de foto naar de verloskundige gemaild, ben benieuwd naar hun reactie morgen.

Sorry beetje #liefdagboek! Fijne moederdag allemaal!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 12 mei 2019 @ 11:18:53 #68
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186781310
Ceviche, van harte gefeliciteerd! Ik begrijp nog niet helemaal waarom je kleintje met 3kg in het ziekenhuis moet blijven?! Maar hopelijk mogen jullie vlug terug naar huis. :* O+
pi_186782056
Gefeliciteerd Ceviche!

3kg is een mooie gewicht! Ze zitten er vaak naast met metingen. Dat is toch niet zo gek dan?

Hopelijk kan je baby zich snel wat warm houden. Veeeel huid op huid kan hier ook bij helpen :*
Schudden voor gebruik
pi_186782057
Wat een leuk filmpje Ela.
Schudden voor gebruik
pi_186782061
Fijne moederdag allemaal :* O+
Schudden voor gebruik
  zondag 12 mei 2019 @ 12:28:45 #72
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186782136
Ceviche, wat is de kans! Op je uitgerekende datum! super wauw!
En wat klink je al gelukkig <3 Heb je maar weer mooi gedaan. Supervrouw!
Heel benieuwd naar je verhaal, maar eerst ff wennen aan elkaar :*

Oh pinq .. het wordt nu wel heel echt.. we staan Numero uno!
Of zal ela ons inhalen? <3

Ik heb een hele atmosferische droom gehad vannacht/varnmorgen. Even in een spoiler, want als er ook nog normale mensen komen posten haken ze hier gelijk af :D _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En inderdaad. Moederdag! Fijne dag allemaal! Met jullie mini baby's, buikbaby of gewoon al grote broers en zussen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Sisu op 12-05-2019 12:29:53 (dt) ]
Zonder hoop geen leven.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:45:38 #73
208890 June.
Seriously?
pi_186782383
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 11:15 schreef Sicilia het volgende:
Ik had een bijzonder ochtendje gister. Ik had het vermoeden dat ik een blaasontsteking had, dus ik heb mijn ochtend urine opgevangen en naar de huisartsenpost gebracht. Ik moest nog bloed prikken, ook voor de nipt, dus het leek mij wel handig om dat dan ook maar meteen te doen. Bloedprikken moest nuchter i.v.m. bepalen nuchtere glucose waarden, want vader met diabetes. Kom ik bij de arts om de uitslag van mijn urine te bespreken, vraagt ze of ik heel erg aan het braken of aan het vasten ben? De ketonen in mijn urine waren namelijk wel erg hoog (4+). Toen ik aangaf dat niets van dit alles aan de hand is, maar dat ik nog nuchter ben i.v.m. het bloedprikken zei ze: Ah oké, we dachten even dat we u zouden moeten opnemen. Ik moest vervolgens een foto van het scherm met de uitslag maken en deze appen naar mijn verloskundige, had geen blaasontsteking, dus kon gaan.

En nu neemt mijn hoofd een loopje met me en maak ik mij druk om die ketonen :s) Heb de foto naar de verloskundige gemaild, ben benieuwd naar hun reactie morgen.

Sorry beetje #liefdagboek! Fijne moederdag allemaal!
Ach, als je niet bekend bent met diabetes mellitus type 1 en/of veelvuldig vocht hebt verloren (braken, diarree) dan zou ik me er niet druk om maken hoor!

Dan komt het waarschijnlijk door het nuchter zijn. Eet je toevallig weinig koolhydraten? Dan heb je sowieso al meer ketonen in je urine.

#exitdoktermodus

En fijne Moederdag allemaal! Mijn vriend heeft voor me ontbijt op bed gemaakt O+
Shine bright like a diamond.
pi_186782811
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:45 schreef June. het volgende:

[..]

Ach, als je niet bekend bent met diabetes mellitus type 1 en/of veelvuldig vocht hebt verloren (braken, diarree) dan zou ik me er niet druk om maken hoor!

Dan komt het waarschijnlijk door het nuchter zijn. Eet je toevallig weinig koolhydraten? Dan heb je sowieso al meer ketonen in je urine.

#exitdoktermodus

En fijne Moederdag allemaal! Mijn vriend heeft voor me ontbijt op bed gemaakt O+
Thanks voor je reactie! Ik eet juist erg graag koolhydraten, ontbijt met witte ovenbroodjes, afgelopen week iedere dag geluncht met pasta. Het aankomen wil ook maar niet lukken, terwijl eten prima gaat, ik blijf rond de 47 kilo hangen.
Maar goed, ik ga er ook maar van uit dat het kwam omdat ik nuchter was. Vind haar reactie gewoon wat vreemd, want als je je ochtend urine opvangt, wat wordt geadviseerd, dan ben je toch sowieso nog nuchter?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 12 mei 2019 @ 13:51:03 #75
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186783519
Sisu, mijn vroedvrouw houdt dezelfde UD aan als jij en Pinq, dus ik sta nr 1 samen met jullie!

Klinkt als een bijzondere droom! Geen idee wat het kan betekenen.
  zondag 12 mei 2019 @ 14:17:32 #76
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186783851
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 11:18 schreef elamanilo het volgende:
Ceviche, van harte gefeliciteerd! Ik begrijp nog niet helemaal waarom je kleintje met 3kg in het ziekenhuis moet blijven?! Maar hopelijk mogen jullie vlug terug naar huis. :* O+
Ela, mijn dochter was ook een lichtgewichtje die haar temperatuur ook moeilijk kon vasthouden. Ze doen dan 24 uurs opname om de glucose spiegels in de gaten te houden. Na die 24 uur was alles in orde en konden we weer naar huis :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 12 mei 2019 @ 14:18:16 #77
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186783856
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:51 schreef elamanilo het volgende:
Sisu, mijn vroedvrouw houdt dezelfde UD aan als jij en Pinq, dus ik sta nr 1 samen met jullie!

Klinkt als een bijzondere droom! Geen idee wat het kan betekenen.
*O* *O* *O*
3 dames op 1. nu nog een datum drieling, haha.

En sicilia,
geen idee wat het betekent, maar als je je druk maakt zou ik gewoon even de vk of hap bellen. Zij zijn er toch voor om jou van advies te voorzien.
Vervelend he.. hoe zo'n opmerking dan in je hoofd blijft hangen..
Zonder hoop geen leven.
  zondag 12 mei 2019 @ 15:15:58 #78
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186784784
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 14:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ela, mijn dochter was ook een lichtgewichtje die haar temperatuur ook moeilijk kon vasthouden. Ze doen dan 24 uurs opname om de glucose spiegels in de gaten te houden. Na die 24 uur was alles in orde en konden we weer naar huis :)
Ahhh Okee! Helpt huid op huid niet genoeg dan? Of is dat ook wat ze in de gaten houden?
  zondag 12 mei 2019 @ 15:17:39 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186784835
Ik had ook een baby van 2750g die zichzelf slecht warm hield, maar niks geen ziekenhuis hoor. Lekker huid op huid en extra wollen dekens en kruiken erbij :9
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 12 mei 2019 @ 15:48:11 #80
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186785394
Ik had net mijn babyshower en het was zo fijn O+. Met een paar goede vriendinnen, schoonzusjes en aanstaande oma's goede gesprekken gehad over van alles en nog wat op het gebied van zwangerschap, baby's, bevallingen en andere toffe dingen.
Een heerlijke mand met allemaal kleine dingetjes gekregen voor mijzelf voor nu en straks na de bevalling, kleine verwenmomentjes O+ en wat nuttigs voor de baby.
pi_186785468
Sisu ik was nieuwsgierig en internet vertelt mij dat een zwaan in dromen symbool staat voor "schoonheid en goedheid en voor tevredenheid met je persoonlijke leven". Geen idee of het waar is, maar het klinkt mooi in elk geval :)

Klinkt als een heerlijke babyshower op een mooie dag douche-eendje :)

Ik had al een paar dagen zo mijn vermoedens, maar mijn moederdag kon niet beter O+ nu maar hopen dat het blijft plakken natuurlijk, spannend :D
  zondag 12 mei 2019 @ 15:54:26 #82
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186785523
Oh chan wat tof, gefeliciteerd! :*
  zondag 12 mei 2019 @ 15:57:29 #83
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186785574
Ha Chan! Welkom O+ wat een leuk nieuws!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 12 mei 2019 @ 16:04:50 #84
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186785725
Ah Chan, wat lief! Dankje.
Ja ik heb vandaag weer ultieme zen in Mn lijf.
Ben net even naar de biesbosch gegaan om even pootje te baden en voel me weer helemaal opgeladen.
Kreeg net een hele mooie oranje aventurijn van ro voor moederdag. Ze had hem zelf uitgekozen in mijn favoriete winkel (met Mn moeder).
Zo’n mooie warme steen.

Natuurlijk blijft jouw O+ Plakken, Chan!
Hoe ver ben je nu? Spannend! <3

Zo leuk dat ceviche bevallen is op zo’n mooie dag als vandaag O+

harrrrrtjes! Hartjes all around.
Zonder hoop geen leven.
pi_186785905
Dank :D

Vandaag getest, moet ongeveer morgen eigenlijk ongesteld worden... 4 weken precies vandaag volgens mijn eigen berekening... dus nog erg spannend :o
  zondag 12 mei 2019 @ 16:12:27 #86
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186785910
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 15:15 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ahhh Okee! Helpt huid op huid niet genoeg dan? Of is dat ook wat ze in de gaten houden?
Ook, maar wij hadden ook nog eens de 'pech' dat mijn dochter ook nog eens dysmatuur was. Zij woog maar 2465 gram bij 39+6. Een reden daarvoor is nooit gevonden. Zij dronk haar voeding leeg, kwam netjes 40 gram per dag aan om de dag erop die alweer afgevallen te zijn. Groeien én jezelf warm houden is pittig als je zo klein bent. Uiteindelijk een beetje extra voeding, een laagje kleding extra en een kruik erbij, en het kwam helemaal goed. Inmiddels is ze alweer 5 hoor O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_186786440
Gefeliciteerd @Chan, spannend!
pi_186786580
Gefeliciteerd, Chan!
Spannend!
Schudden voor gebruik
  zondag 12 mei 2019 @ 19:40:17 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186791479
:o Chan, wat tof! Gefeliciteerd O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 12 mei 2019 @ 21:01:03 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186793966
Gefeliciteerd Chan! Mooi cadeautje :) *O*

Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...
Hoelang duurde het bij jullie tot je de uitslag had?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 12 mei 2019 @ 21:06:25 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186794195
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd Chan! Mooi cadeautje :) *O*

Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...
Hoelang duurde het bij jullie tot je de uitslag had?

Ook zoiets. Gewoon de volgende afspraak.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 12 mei 2019 @ 21:23:34 #92
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186794804
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd Chan! Mooi cadeautje :) *O*

Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...
Hoelang duurde het bij jullie tot je de uitslag had?
5 werkdagen, werd gebeld met de uitslag door het ziekenhuis omdat ik net over mocht naar verloskundige :)
pi_186794899
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd Chan! Mooi cadeautje :) *O*

Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...
Hoelang duurde het bij jullie tot je de uitslag had?
Ik kreeg een week later een mail van de vk met de uitslagbrief (ondertekend door mijn oude prof, grappig toeval :D), was er iets afwijkends geweest dan hadden ze even gebeld. Ik zou gewoon even bellen idd :)
  zondag 12 mei 2019 @ 21:51:28 #94
208890 June.
Seriously?
pi_186795798
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd Chan! Mooi cadeautje :) *O*

Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...
Hoelang duurde het bij jullie tot je de uitslag had?
Bij mij belden ze precies op werkdag 10. Dus zou morgen nog even afwachten en anders even bellen.

En gefelciteerd Chan! Leuk! Heb je al meer kinderen of is dit je eerste?
Shine bright like a diamond.
  zondag 12 mei 2019 @ 22:57:47 #95
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186797871
Thnx allemaal!
Ik loop in/via ziekenhuis en zij bellen alleen bij een afwijking. Als alles goed is, dan krijg ik de uitslag per post. Aangezien er op maandag geen post komt, zal dat dinsdag zijn & anders maar even bellen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_186799098
Ceviche van harte gefeliciteerd met je zoon *O*

Chan gefeliciteerd met je tweede streepje *O*

Nipt uitslag kreeg ik op de zesde werkdag na het prikken, via mijn vk.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 13 mei 2019 @ 00:15:02 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186799301
Gaat bij jullie alles goed beef?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186800335
Gefeliciteerd ceviche, wat een mooie dag!

En jij ook Chan!

Ik ben aan het cocoonen, althans, een poging tot cocoonen aan het doen. Ik moet nog wel steeds iedere ochtend en middag de kinderen wegbrengen/ophalen en daarnaast nog de gewone dingen als koken en afwas vallen me heel erg zwaar. Het helpt niet dat de verbouwing nog in volle gang is en man me de hele tijd vertelt dat de baby nog even niet moet komen...
Ik merk wel dat ik best zen ben. Heb veel geduld met de kinderen en kan heel goed beslissingen nemen mbt de verbouwing (vloerbedekking, tegels, badkamer meubels etc uitzoeken). Alleen mijn man kan ik vaak wel echt achter het behang plakken. Vreemd dat mijn liefde ineens zo verdeeld wordt. Hij trekt echt aan het kortste eind. Zal wel iets hormonaals zijn, want evolutionair gezien is hij nu eigenlijk ook een beetje overbodig 😂.
pi_186800981
Ceviche, gefeliciteerd O+
  maandag 13 mei 2019 @ 07:45:50 #100
208890 June.
Seriously?
pi_186801330
Jeetje dodoria, met die drukte zou ik ook weinig tijd over houden hoor. Heel logisch dat je je man dan af en toe achter het behang wilt plakken.
Shine bright like a diamond.
  maandag 13 mei 2019 @ 08:07:27 #101
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186801446
Oh dodoria,
Wat fijn om te merken dat ik niet de enige ben die af en toe haar man niet kan uitstaan tijdens de zwangerschap. Snap je dus héél goed!
En die opmerkingen zijn zo stom.
Mijn man en ik hadden gisteren ook zo’n gesprek..
ik: vind het zo tof dat ik met 39 weken nog steeds een boswandeling met jullie maak. Dat doen veel zwangeren me niet na.
Hij: bij je vorige zwangerschap was je anders veel fitter.
Ik: toen liep er geen klein kind rond en hadden we een kleiner huis.
Hij: ik zeg alleen dat er ook een hoop vrouwen zijn die fitter dan jou erbij lopen momenteel.
Ik: je zou ook gewoon kunnen zeggen. Inderdaad sisu. Fijn dat we dit samen nog kunnen doen. Je zķu ook gewoon eens een compliment kunnen geven.
Hij: na 9 maanden zeuren en klagen ben ik blij dat je vandaag kunt wandelen.
Ik: grrr.
En dan pakt hij me beet om te knuffelen. Hij plaagt me, maar voor mij is het absoluut geen plagen op dat moment. Trek het écht niet zulke opmerkingen :@
Beetje in het kader: just shut up and tell me i’m beautiful.


O. Vannacht lag ik een half uur wakker van pijn in Mn buik. Dacht steeds: zou het dan nu beginnen?!!
Maar inmiddels sta ik alweer klaar om ro naar school te brengen.. :D
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 08:29:57 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186801619
't was zo'n maf weekend! Met die gekke weeën vrijdag heb ik echt 't hele weekend op scherp gestaan en keihard gecocoond. Mn lief beneden met de kinders en ik op bed met drinken eten, tijdschriften en Netflix. En de was :P

Het was heerlijk O+ maar de baby zit nog steeds heerlijk warm binnen O+
Vandaag is dus weer een heel normale dag, en dat is zo gek!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 08:41:30 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186801702
Ik vind 't zo flauw van mezelf dat ik zo ongeduldig ben.
Als m'n meisje zo lekker zit kan ik toch alleen maar dankbaar zijn? En wat zijn nou die paar dagen/weken op een mensenleven.
Maar toch knaagt dat gevoeletje, ongeduld, ik wil haar ontmoeten!
Toch kan ik tegelijkertijd zo trots zijn dat mijn lichaam haar nog van alle nodige dingen kan voorzien O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186801739
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 00:15 schreef pinquit het volgende:
Gaat bij jullie alles goed beef?
Jazeker het gaat hier lekker zijn gangetje.16 weken vandaag en voel me helemaal goed. We zijn pogingen aan het doen om wat baby uitzet bij elkaar te sprokkelen, maar man en ik hebben allebei last van keuzestress dus dat wil nog niet helemaal lukken :') Gelukkig hebben we nog even.

Aan alle zwangeren die hun man wat aan willen doen: maak er gewoon een leuk bedspelletje van ~O> :9 ;)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_186801766
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 08:41 schreef pinquit het volgende:
Ik vind 't zo flauw van mezelf dat ik zo ongeduldig ben.
Als m'n meisje zo lekker zit kan ik toch alleen maar dankbaar zijn? En wat zijn nou die paar dagen/weken op een mensenleven.
Maar toch knaagt dat gevoeletje, ongeduld, ik wil haar ontmoeten!
Toch kan ik tegelijkertijd zo trots zijn dat mijn lichaam haar nog van alle nodige dingen kan voorzien O+
Logisch hoor, het verlangen om je baby te zien en vast te houden is gewoon groot :* Hopelijk is ze snel afgebakken en klaar om te komen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 13 mei 2019 @ 08:57:49 #106
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186801846
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 08:46 schreef beefcake het volgende:

[..]

Aan alle zwangeren die hun man wat aan willen doen: maak er gewoon een leuk bedspelletje van ~O> :9 ;)
Say what?
Werkelijk het allerlaatste waar ik nu behoefte aan heb.
Is dat raar?
Hoe noemen ze dat ook alweer. Tapped out? Dat je geen aanrakingen meer kan verdragen, omdat je emotioneel zo vol zit.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 08:41 schreef pinquit het volgende:
Ik vind 't zo flauw van mezelf dat ik zo ongeduldig ben.
Als m'n meisje zo lekker zit kan ik toch alleen maar dankbaar zijn? En wat zijn nou die paar dagen/weken op een mensenleven.
Maar toch knaagt dat gevoeletje, ongeduld, ik wil haar ontmoeten!
Toch kan ik tegelijkertijd zo trots zijn dat mijn lichaam haar nog van alle nodige dingen kan voorzien O+
Dikke plus 1!
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 09:23:17 #107
208890 June.
Seriously?
pi_186802191
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 08:46 schreef beefcake het volgende:

[..]

Jazeker het gaat hier lekker zijn gangetje.16 weken vandaag en voel me helemaal goed. We zijn pogingen aan het doen om wat baby uitzet bij elkaar te sprokkelen, maar man en ik hebben allebei last van keuzestress dus dat wil nog niet helemaal lukken :') Gelukkig hebben we nog even.

Aan alle zwangeren die hun man wat aan willen doen: maak er gewoon een leuk bedspelletje van ~O> :9 ;)
Hier exact hetzelfde :')

En keuze tussen nieuw/tweedehands. Ik wil graag een Joolz kinderwagen, maar vriend vind 1200 euro echt onzinnig als er tweedehands zat te koop zijn voor de helft van het geld. En enerzijds snap ik dat ook wel, maar mijn hormonen willen nieuw :@
Shine bright like a diamond.
  maandag 13 mei 2019 @ 09:24:15 #108
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186802208
Haha dodoria, ik zou mijn man dan ook wel achter het behang kunnen plakken hoor :P. Maar hier is ons projectje nu afgerond; zo heerlijk. Nu weer verder met de echt leuke dingen.

Ah pinq en sisu, jullie klinken er zo heerlijk klaar voor O+.

Hier net weer controle gehad bij verloskundige en een mooie glittersticker. Alles gaat gewoon lekker, zowel met mij als met baby O+. Het is zo fijn om zo zwanger te mogen zijn. Ondanks alle kilo's vocht in mijn lijf is mijn bloeddruk gewoon lekker steady, alle dingen die ze voelt passen prima bij de termijn van zwangerschap.
  maandag 13 mei 2019 @ 09:30:24 #109
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186802288
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:23 schreef June. het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde :')

En keuze tussen nieuw/tweedehands. Ik wil graag een Joolz kinderwagen, maar vriend vind 1200 euro echt onzinnig als er tweedehands zat te koop zijn voor de helft van het geld. En enerzijds snap ik dat ook wel, maar mijn hormonen willen nieuw :@
Daarom was ik zo blij met de showmodellenuitverkoop eind vorig jaar toen we net op zoek gingen naar een kinderwagen :@, want jeetje wat zijn die dingen duur. Ik heb via hier ook een draagdoek gekocht en ik vrees dat ik daar straks nog een heleboel meer geld uit aan ga geven :')
  maandag 13 mei 2019 @ 09:42:57 #110
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186802465
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:23 schreef June. het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde :')

En keuze tussen nieuw/tweedehands. Ik wil graag een Joolz kinderwagen, maar vriend vind 1200 euro echt onzinnig als er tweedehands zat te koop zijn voor de helft van het geld. En enerzijds snap ik dat ook wel, maar mijn hormonen willen nieuw :@
Haha, wij hebben onze kinderwagen ook tweedehands gekocht. Dus ik ben team echtgenoot.
nu gaat hij weer een ronde extra mee.
Ik gebruik hem graag voor de boodschappen en het is ook fijn lopen achter zo’n wagen als je een beetje moe bent.
Maar doe waar jij je goed bij voelt. O+
Niets zo fijn als het gevoel hebben dat het gaat zoals je wilt. En je kunt de wagen dus weer voor de helft door verkopen na dit kindje. Misschien krijg je hem zo over de streep?

Ik ga zometeen Mn baby kleertjes maar eens wassen. Dat had ik nog niet gedaan. Met 39 weken mag dat best toch?
En Mn geboortekaartje is weer naar de drukker. Ben benieuwd hoe het eruit ziet op papier.
Ik baal zo dat Mn originele idee niet werkte dus dit is second best. Ik moet ergens een grens trekken enzo.. het loslaten van perfectie vind ik zķ moeilijk.

Woeh. Wat is de baby druk in Mn buik! Even van genieten zolang het nog duurt.

Wat kijken jullie op Netflix? Niets boeit me :x


Douche eendje:
Wat fijn dat alles goed is! Fijne vooruitzichten dus *O*
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 09:44:43 #111
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186802487
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Daarom was ik zo blij met de showmodellenuitverkoop eind vorig jaar toen we net op zoek gingen naar een kinderwagen :@, want jeetje wat zijn die dingen duur. Ik heb via hier ook een draagdoek gekocht en ik vrees dat ik daar straks nog een heleboel meer geld uit aan ga geven :')
Ja. Daar kun je je echt in verliezen. Je wordt ook gek gemaakt door anderen.
Ik heb er dus 2. Simpele yaro’s.
En toch heb ik die onrust dat ik een artipoppe two birds wil. Of een andere high end doek.
Belachelijk eigenlijk.
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 09:51:41 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186802581
Ik heb er ook 2. 1 goedkope fijne (maar dikke, echt niet voor de zomer), en 1 dure fijne, die in principe voor elk seizoen kan. Dat was een hele stugge, maar nu lekker zacht en soepel want ingedragen door peuter O+ superfijn.
Voor m'n lief wil ik graag nog een tula ftg, daar speur ik marktplaats nog even voor af.

[ Bericht 15% gewijzigd door pinquit op 13-05-2019 10:20:40 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 09:58:11 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186802672
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:44 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ja. Daar kun je je echt in verliezen. Je wordt ook gek gemaakt door anderen.
Ik heb er dus 2. Simpele yaro’s.
En toch heb ik die onrust dat ik een artipoppe two birds wil. Of een andere high end doek.
Belachelijk eigenlijk.
Ow ik mag straks als baby er is van mezelf een draagdoekconsult (vraag ik gewoon lekker als verjaardagscadeau aan MeneerEend :s) ) of een mooie, goede doek of draagzak. Gewoon iets wat echt lang mee kan. Of de cursus babymassage, dat lijkt mij ook supertof om te doen.

Ik laat mij ook hopelijk niet te snel gek maken, alles wat ik aanschaf gaat echt echt gedegen voorbereiding aan vooraf en kost soms een week zoekwerk tot ik heb gevonden wat ik mooi/nuttig vind. Zo hebben we de wondere wereld der babyspeelgoed voor pasgeborenen nog om uit te vinden, waarbij ik ook gewoon net zoals met alles een -voor ons- acceptabele hoeveelheid wil hebben. Daarin ook liever gewoon 1x iets goeds dan allemaal dingen die na 3x spelen stuk zijn. Maar daar zit wel een prijskaartje aan. Zo krijgt mijn nichtje ook gewoon voor haar eerste verjaardag een veeeel te duur cadeautje maar nu kan het nog. Grimms regenbogen-achtig iets lijken mij namelijk wel een tof cadeau om te geven als tante :+. Als kraamcadeau kregen ze een voorleesboek want boeken O+ en houten stapelblokken van little dutch. Als je ziet hoe ze daar nu mee speelt, zo leuk. Je kan er op slaan want er komt geluid uit, je kan dingen in de blokjes stoppen, op laten stapelen en omduwen want kabaal, de vormenstoofdeeltjes zijn weer verschillend aan kleur en vorm en kun je gebruiken om mee op de blokken te meppen O+
  maandag 13 mei 2019 @ 09:58:20 #114
208890 June.
Seriously?
pi_186802673
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:42 schreef Sisu het volgende:

[..]

Haha, wij hebben onze kinderwagen ook tweedehands gekocht. Dus ik ben team echtgenoot.
nu gaat hij weer een ronde extra mee.
Ik gebruik hem graag voor de boodschappen en het is ook fijn lopen achter zo’n wagen als je een beetje moe bent.
Maar doe waar jij je goed bij voelt. O+
Niets zo fijn als het gevoel hebben dat het gaat zoals je wilt. En je kunt de wagen dus weer voor de helft door verkopen na dit kindje. Misschien krijg je hem zo over de streep?

Nah, ik denk als we eenmaal de keuze gemaakt hebben ik er ook wel achter kan staan hoor. Denk dat we uiteindelijk voor een goede aanbieding gaan of anders tweedehands.
En het is ook een beetje pick my battles, want zie nu ook bednesten als cosleeper en die lijken me helemaal geweldig.

En babywasjes, wat fijn. Ben benieuwd naar je geboortekaartje!
Shine bright like a diamond.
  maandag 13 mei 2019 @ 10:02:18 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186802731
Ons geboortekaartje is verre van perfect en ik zie steeds meer dingetjes (zoals een missende arm van oudste :') ) en ik erger me er wel aan, maar niet genoeg om het aan te passen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 10:18:42 #116
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186802937
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:51 schreef pinquit het volgende:
Ik heb er ook 2. 1 goedkope fijne (maar dikke, echt niet voor de zomer), en 1 dure fijne, die in principe voor elk seizoen kan. Dat was een hele stugge, maar nu lekker zacht en soepel want ingedragen door petter O+ superfijn.
Voor m'n lief wil ik graag nog een tula ftg, daar speur ik marktplaats nog even voor af.
wat voor draagdoek heb jij dat hij lekker is voor heet weer ?
die van mij zijn gewoon van simpel katoen.
En ik verveel me dus ik wil best even op doekenjacht. Misschien valt er een ruil te maken met iemand :)
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 10:23:27 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186802995
Katoen en linnen 50/50! Maar niet zo dun dat hij gaat snijden.
Tis de oscha okinami eventide, maar dat linnen is dus wel keistug in het begin.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 10:25:56 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186803024
Ik had ook een Ellevil Zara, die is ook heel fijn voor de zomer! Gewoon katoentje en best dun en floppy (2e hands). Ik heb die vorig jaar verkocht aan SpeesEend, want de mt7 was mij eigenlijk net iets te klein, de punten van de doek waren heel puntig, zodat ik met de puntjes moest knopen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186803042
Ellevil Zara 💛, dat vond ik ook een ontzettend fijne doek.
  maandag 13 mei 2019 @ 10:27:42 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186803048
Jaa die had ik van jou Cho! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 10:34:07 #121
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186803133
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:23 schreef pinquit het volgende:
Katoen en linnen 50/50! Maar niet zo dun dat hij gaat snijden.
Tis de oscha okinami eventide, maar dat linnen is dus wel keistug in het begin.
Ja nou ging ik op de oscha website kijken. Ik ben verliefd :o
  maandag 13 mei 2019 @ 10:35:21 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186803141
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja nou ging ik op de oscha website kijken. Ik ben verliefd :o
Aiiii, noooit op de Oscha website kijken! :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 10:36:14 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186803156
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:35 schreef pinquit het volgende:

[..]

Aiiii, noooit op de Oscha website kijken! :P
Ja daar had een waarschuwing op moeten staan }:|. Het is zoveel moois dat ik alsnog niet weet wat ik wil dus ik heb hem weggeklikt, teveel mooie keuze dus keuzestress.
  maandag 13 mei 2019 @ 11:36:43 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186804183
Ohh guys, ik ging een beetje op m'n ukelele pingelen, gaat baby dansen O+ O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186804681
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:36 schreef pinquit het volgende:
Ohh guys, ik ging een beetje op m'n ukelele pingelen, gaat baby dansen O+ O+ O+
ukeleles O+
dansende baby O+ O+
pi_186804706
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 07:45 schreef June. het volgende:
Jeetje dodoria, met die drukte zou ik ook weinig tijd over houden hoor. Heel logisch dat je je man dan af en toe achter het behang wilt plakken.
Haha, ja hč? Het valt mee dat we nog door 1 deur kunnen samen, want we doen wel even alles tegelijk. (Baby, verbouwing en we zijn ook nog onze bruiloft aan het plannen). Gelukkig doen we veel aan verdeel en heers. Man overziet de verbouwing, dus ik hoef
me daar niet mee bezig te houden. Alleen af en toe mee uitkiezen. Dat klinkt heel ouderwets, maar normaal gesproken ben ik juist degene die al het kluswerk etc doet/regelt, dus dat scheelt wel dat dat nu niet hoeft. Man neemt het huishouden etc wel over als hij thuis komt van z’n werk en zal ook alles mbt de oudere kinderen doen als de baby er eenmaal is. Alleen nu ik overdag thuis ben zonder baby kan ik niet echt niksen als er nog dingen gedaan moeten worden....
pi_186804873
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 08:07 schreef Sisu het volgende:
Oh dodoria,
Wat fijn om te merken dat ik niet de enige ben die af en toe haar man niet kan uitstaan tijdens de zwangerschap. Snap je dus héél goed!
En die opmerkingen zijn zo stom.
Mijn man en ik hadden gisteren ook zo’n gesprek..
ik: vind het zo tof dat ik met 39 weken nog steeds een boswandeling met jullie maak. Dat doen veel zwangeren me niet na.
Hij: bij je vorige zwangerschap was je anders veel fitter.
Ik: toen liep er geen klein kind rond en hadden we een kleiner huis.
Hij: ik zeg alleen dat er ook een hoop vrouwen zijn die fitter dan jou erbij lopen momenteel.
Ik: je zou ook gewoon kunnen zeggen. Inderdaad sisu. Fijn dat we dit samen nog kunnen doen. Je zķu ook gewoon eens een compliment kunnen geven.
Hij: na 9 maanden zeuren en klagen ben ik blij dat je vandaag kunt wandelen.
Ik: grrr.
En dan pakt hij me beet om te knuffelen. Hij plaagt me, maar voor mij is het absoluut geen plagen op dat moment. Trek het écht niet zulke opmerkingen :@
Beetje in het kader: just shut up and tell me i’m beautiful.


Oooh, dit zou de mijne ook zo kunnen zeggen! Die is gewoon veel te eerlijk, daar heb ik helemaal geen behoefte aan, aan zulke eerlijke opmerkingen. Vertel me gewoon wat Ik wil horen! 😂😂😂
  maandag 13 mei 2019 @ 12:06:26 #128
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186804914
Draagdoeken: ik heb een uitgebreide verzameling. Voor warm weer hebben wij een Ellevill Paisley O+ Die is heel zacht en dun, maar ook kang bruikbaar bij dreumes.

Mijn lief: door de oxytocine (en sowieso) ben ik toch juist zo extreem verliefd op hem! De hele dag kijk ik zwijmelend naar hem. Ik lijk wel zo’n verliefde puber. :’)
M’n libido is er ook nog, en ons liefdesleven is nog fijn. ;)

Kinderwagen hebben we niet.

Waar ging het verder over?

Jaaa, gefeliciteerd Chan!!!
  maandag 13 mei 2019 @ 12:14:04 #129
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186805007
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:06 schreef elamanilo het volgende:
Draagdoeken: ik heb een uitgebreide verzameling. Voor warm weer hebben wij een Ellevill Paisley O+ Die is heel zacht en dun, maar ook kang bruikbaar bij dreumes.

Mijn lief: door de oxytocine (en sowieso) ben ik toch juist zo extreem verliefd op hem! De hele dag kijk ik zwijmelend naar hem. Ik lijk wel zo’n verliefde puber. :’)
M’n libido is er ook nog, en ons liefdesleven is nog fijn. ;)

Kinderwagen hebben we niet.

Waar ging het verder over?

Jaaa, gefeliciteerd Chan!!!
Libido! Nu nog/ook/zelfs?
Jij verdient echt een epische award hoor.
O+

Nu wil ik ook een dun doekje erbij
Zucht.. niet doen sisu.niet doen! Je bent juist zo heerlijk aan het ontspullen :D
( hormonen hebben daar echt maling aan he?)
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:17:42 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186805059
Sisu ik wil je nergens toe pushen ofzo hoor, maar is er niet iets anders dat weg kan zodat je hormonen een nieuw dun doekje kunnen aanschaffen? :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 mei 2019 @ 12:56:51 #131
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186805643
Ik heb juist heel veel weggedaan, waardoor ik van alles zou kunnen kopen, haha.
Ik probeer alleen wat bewuster te leven. Dus minder spullen aanschaffen en gewoon alles (op) gebruiken wat ik al heb. En mn yaro's overleven alles.. maar ik zou er ook eentje weg kunnen geven aan een goede vriendin die in aug is uitgerekend.
Mocht ik tegen een mooie doek aanlopen dan weet ik niet wat ik ga doen hoor.
Soms wint het oude gat in mn hand het van mijn principes :P
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 13:41:22 #132
221912 minilot
Nancy boy
pi_186806297
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:06 schreef elamanilo het volgende:
Mijn lief: door de oxytocine (en sowieso) ben ik toch juist zo extreem verliefd op hem! De hele dag kijk ik zwijmelend naar hem. Ik lijk wel zo’n verliefde puber. :’)
M’n libido is er ook nog, en ons liefdesleven is nog fijn. ;)
Heh, herkenbaar. Hoogzwanger kon ik mijn lief wel opvreten. Normaal ook al wel, maar in die periode leek het alsof ik elke dag aan het ovuleren was :D :9 O+

Maaarrrrr ik kwam eigenlijk Ceviche ontzettend gefeliciflapstaarten! *O* Van harte met de (kleine) kleine en genietze! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_186808891
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja nou ging ik op de oscha website kijken. Ik ben verliefd :o
Ik kan korting voor je regelen
  maandag 13 mei 2019 @ 17:03:08 #134
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186809880
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:14 schreef Sisu het volgende:

[..]

Libido! Nu nog/ook/zelfs?
Jij verdient echt een epische award hoor.
O+

Nu wil ik ook een dun doekje erbij
Zucht.. niet doen sisu.niet doen! Je bent juist zo heerlijk aan het ontspullen :D
( hormonen hebben daar echt maling aan he?)
:D

Ik heb deze zwangerschap echt de hele tijd al een superhoog libido. Normaalgesproken is ie al niet zuinig :') maar met al die hormonen gaat het helemaal los.

Nu kan het nog! Straks na de bevalling zal het vast even duren voor we dat voorzichtig weer oppikken. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186810855
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:03 schreef elamanilo het volgende:

[..]

:D

Ik heb deze zwangerschap echt de hele tijd al een superhoog libido. Normaalgesproken is ie al niet zuinig :') maar met al die hormonen gaat het helemaal los.

Nu kan het nog! Straks na de bevalling zal het vast even duren voor we dat voorzichtig weer oppikken. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
High five sloerebak 🖤
  maandag 13 mei 2019 @ 17:44:14 #136
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186810949
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik kan korting voor je regelen
Haha mag hoor, maar ik wil eerst even mn parasietje baren en de tips en tricks met mn huididge doek doorhebben voor ik een 2e ga aanschaffen :). Heb via hier een didymos fische lachs overgenomen, lekker ingedragen door meerdere kindjes (oa die van Malteser) en een heerlijk soepel doekje. Straks alleen dat knopen nog, maar dat moet mij als scout toch wel lukken denk ik.
Het voelt voor mij een beetje als met mijn harp, had ik meer gespeeld was mn huidige weggegaan (ondanks al het moois wat we hebben meegemaakt O+) en had ik er nu een gekocht voor de rest van mijn leven.
pi_186811336
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Haha mag hoor, maar ik wil eerst even mn parasietje baren en de tips en tricks met mn huididge doek doorhebben voor ik een 2e ga aanschaffen :). Heb via hier een didymos fische lachs overgenomen, lekker ingedragen door meerdere kindjes (oa die van Malteser) en een heerlijk soepel doekje. Straks alleen dat knopen nog, maar dat moet mij als scout toch wel lukken denk ik.
Het voelt voor mij een beetje als met mijn harp, had ik meer gespeeld was mn huidige weggegaan (ondanks al het moois wat we hebben meegemaakt O+) en had ik er nu een gekocht voor de rest van mijn leven.
Je mag ook langskomen voor een gratis consultje hoor!
  maandag 13 mei 2019 @ 18:06:15 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186811430
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:02 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Je mag ook langskomen voor een gratis consultje hoor!
Ow echt? Tof :D Maar dan wel als baby er is hoor, heb oefenmateriaal nodig :P
pi_186811633
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ow echt? Tof :D Maar dan wel als baby er is hoor, heb oefenmateriaal nodig :P
Ja hoor! No biggie!
  maandag 13 mei 2019 @ 19:02:57 #140
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186812845
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:14 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ja hoor! No biggie!
Kun je alvast babysnuffelen :+
  maandag 13 mei 2019 @ 19:08:51 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186813001
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:03 schreef elamanilo het volgende:

[..]

:D

Ik heb deze zwangerschap echt de hele tijd al een superhoog libido. Normaalgesproken is ie al niet zuinig :') maar met al die hormonen gaat het helemaal los.

Nu kan het nog! Straks na de bevalling zal het vast even duren voor we dat voorzichtig weer oppikken. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 weken hier. Ben benieuwd hoe ik er vanaf kom nu er 2 uit moeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 mei 2019 @ 19:13:11 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186813093
En ik moet ook nog op doekenjacht, ben alleen totaal niet meer thuis in die wereld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 mei 2019 @ 20:20:31 #143
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186814710
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

3 weken hier. Ben benieuwd hoe ik er vanaf kom nu er 2 uit moeten.
Ach, blijven zitten doen ze sowieso niet :+
pi_186815368
Mijn libido is altijd hoog :(

En mijn meneer is de zijne nu helemaal kwijt :')


Zucht klaag steun
Schudden voor gebruik
pi_186815717
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:51 schreef June. het volgende:

[..]

En gefelciteerd Chan! Leuk! Heb je al meer kinderen of is dit je eerste?
Het is mijn tweede :D

Pinquit tuurlijk wil je haar graat ontmoeten :) Is toch helemaal niet erg dat je daar wat ongeduldig van wordt? Zeker als je zo'n weekend achter de rug hebt...

Oeh, doeken, ja, ik hou me nog even in voordat ik mijn doeken weer uit de berging opduikel... Ik heb ze altijd bewaard in de hoop er nog een keer een kindje in te kunnen dragen O+
pi_186816255
Ik heb een nieuwe doek van wovenclauds.

Verder alle doeken bewaard die ik voor wurm nog had. Ik draag hem soms nog :)
Schudden voor gebruik
  maandag 13 mei 2019 @ 21:50:29 #147
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186818116
Gefeliciteerd Ceviche!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 13 mei 2019 @ 21:53:06 #148
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186818224
Ik heb een Didymos Prima Aurora maat 5 te koop. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_186818261
Gefeliciteerd Ceviche! O+

Chan ik las over je heen. Jij ook gefeliciteerd! O+

[ Bericht 39% gewijzigd door BellaaElisa op 13-05-2019 22:03:49 ]
pi_186818526
Chan!!
Wauw wat een tof nieuws O+ van harte!
:)
  maandag 13 mei 2019 @ 22:26:37 #151
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186819672
Hoge libido’s.
Ik benijd jullie. Dat is hier echt niet meer. Tot groot verdriet van Mn man. Soms oplevingen, maar het verdwijnt altijd weer. Ik ben er ook voor in therapie geweest, maar zonder resultaat.


Hebben jullie ook een mentale blokkade tijdens de laatste weken? Voorbeeld:
Dat je denkt: oké. De 20e uitgerekend. Het kindje mag elk moment komen, maar niet op die dag of die dag, want dan is tante huppelepup jarig of ...
ik heb morgen dus zo’n blokkadedag.
En het maakt me gek. Zo’n kans op een dubbele verjaardag.
Zonder hoop geen leven.
pi_186820791
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:26 schreef Sisu het volgende:
Hoge libido’s.
Ik benijd jullie. Dat is hier echt niet meer. Tot groot verdriet van Mn man. Soms oplevingen, maar het verdwijnt altijd weer. Ik ben er ook voor in therapie geweest, maar zonder resultaat.


Hebben jullie ook een mentale blokkade tijdens de laatste weken? Voorbeeld:
Dat je denkt: oké. De 20e uitgerekend. Het kindje mag elk moment komen, maar niet op die dag of die dag, want dan is tante huppelepup jarig of ...
ik heb morgen dus zo’n blokkadedag.
En het maakt me gek. Zo’n kans op een dubbele verjaardag.
Anderen hadden dat heel erg. 'niet op die of die datum bevallen want..'

Zelf wilde ik eigenlijk echt niet op de 13e bevallen want lelijke datum. Uiteindelijk bevallen op de 13e. :')
pi_186820869
Dank voor alle felicitaties, zo lief O+ Ik vind het maar spannend hoor, of het wel goed zal gaan allemaal. Maar goed, geduld hebben nu eerst, meer kan ik niet doen :D

mignonne ik moest nog aan je denken, ruim 10 jaar geleden samen van het ene naar het volgende topic en zulks :D
pi_186821097
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 23:10 schreef Chan het volgende:
Dank voor alle felicitaties, zo lief O+ Ik vind het maar spannend hoor, of het wel goed zal gaan allemaal. Maar goed, geduld hebben nu eerst, meer kan ik niet doen :D

mignonne ik moest nog aan je denken, ruim 10 jaar geleden samen van het ene naar het volgende topic en zulks :D
Nou idd!!
10 jaar alweer he. Bizar hoe hard het gaat. T. weet het nog niet?
:)
pi_186821155
Nee die weet het voorlopig nog niet, maar hij heeft het de laatste weken wel bijzonder vaak over broertjes en zusjes. Elke gelegenheid die hij ziet grijpt hij aan om zijn wens kenbaar te maken :D Dat heeft hij altijd al gehad, maar het wordt flink opgevoerd de laatste tijd :D
  dinsdag 14 mei 2019 @ 00:02:37 #156
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186821943
Zo,even bijgelezen.
Chan gefeliciteerd!

Wij hebben nog maar weinig uitgegeven aan babydingen. Alleen een paar tweedehands kleertjes en een cosleeper via marktplaats die iemand zelf (heel kundig) heeft gemaakt O+
Veel grote uitgaven zijn we ook niet echt van plan. Alleen nog wasbare luiers en ik heb ook nog wel wat over voor n mooie (tweedehands) draagdoek. Ik heb nu ook helemaal niet het idee dat ik van alles nodig heb, afgezien van wat kleine basisdingen.

Ik kan me ook niet veel voorstellen bij een hoog libido terwijl je hoog zwanger bent. Het idee alleen al vind ik veel te lastig. Ik voel me nu al een zeekoe met weinig bewegingsvrijheid. Maar emotioneel wil ik het wel heel graag want ik ben ook enorm verliefd op mijn lief O+ Nu ook nog meer dan anders. Maar mijn lijf doet niet echt mee met die emoties, vreemd wel...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 14 mei 2019 @ 00:09:45 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186822038
Bedankt voor alle felicitaties! Wat lief O+

Chan, gefeliciteerd. Hopelijk tot over een maand of 8 in het babytopic :D

We mochten vandaag het ziekenhuis verlaten dus nu lekker thuis. Gelukkig gaat het goed met de kleine. Blijkbaar was vooral z'n lage geboortegewicht reden om naar het zkh te gaan, ik snap het zelf ook niet helemaal maar protocol enzo. In het zkh bleek dat hij nog wel andere trekjes had die bijvoorbeeld wijzen op een te lage bloedsuiker, maar suiker was steeds goed (mits gevoed) dus de kinderarts vond het wel best. We moeten hem alleen bijvoeden naast borstvoeding.
Het gaat nog niet echt van een leien dakje maar dat hoort erbij en komt wel weer goed. In 3 dagen zo'n 6 uur geslapen ofzo dus lekker moe en hormonaal enzo :') Onze zoon is echt prachtig en fantastisch en lief O+

Ik zal binnenkort m'n bevallingsverhaal posten, ik ben echt geen schrijver maar ik wil het graag delen.
Twijfel of ik het in het verhalentopic moet posten of hier want ik ben echt niet zo'n uitgebreide schrijver :@
  dinsdag 14 mei 2019 @ 02:47:28 #158
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186823184
Potverdorie. Blijkt dat we het verkeerde bevallingspakket hebben besteld voor 't bad :{ zonder kraankoppelstukjes. Jemig wat baal ik dat we dat niet eerder hebben gecheckt :X

Ik verloor net een bloederige slak :9 Maar nu wil ik het even een nachtje skippen, want m'n badje :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:08:21 #159
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186823193
Ohh spannend weer Pinq :*

Ik sliep vanmiddag, want m'n peuter is koortsig en wilde samen met mij in bed. Dus nu ben ik wakker, olé olé. w/ :D
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:16:27 #160
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186823198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 02:47 schreef pinquit het volgende:
Potverdorie. Blijkt dat we het verkeerde bevallingspakket hebben besteld voor 't bad :{ zonder kraankoppelstukjes. Jemig wat baal ik dat we dat niet eerder hebben gecheckt :X

Ik verloor net een bloederige slak :9 Maar nu wil ik het even een nachtje skippen, want m'n badje :{
Succes alvast, Pinq! Je hebt vast nog wel genoeg tijd om die stukjes of evt een ander bad te regelen :Y
Ben echt benieuwd hoe het bad gaat bevallen (no pun intended), bad is hier uiteindelijk toch niet doorgegaan.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:22:55 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186823200
Ik denk dat het weer begonnen is :P eens zien waar deze keer het schip strandt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:34:56 #162
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186823204
Echt!! Ohhh ik vind het plaatsvervangend hartstikke spannend ;) Maar je kunt het. In januari was ik ook bij een badgeboorte waarbij het kraanstuk niet aanwezig was of paste. De man had het hele bad heel lief met emmers gevuld! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:50:00 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186823207
:D ja m'n lief heeft al allerlei oplossingen bedacht. De slang gewoon om de kraan duwen en dan met tie wraps vastmaken bijv, of de douche in een emmer leggen met daarin de slang aan de dompelpomp. Komt vast goed.
Als de weeën aanhouden zo eerst even douchen, en als ze dan nog aanhouden gaan we 't bad opzetten *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:52:23 #164
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186823208
*O* Hoe voel je je verder?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:54:20 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186823210
Goed :D Ik had net wat trillerige adrenalinebenen van de zenuwen, maar m'n lief heeft heerlijk m'n rug geaaid, dus ik hoop dat de serotonine het nu over gaat nemen ;) O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:55:26 #166
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186823212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 03:54 schreef pinquit het volgende:
Goed :D Ik had net wat trillerige adrenalinebenen van de zenuwen, maar m'n lief heeft heerlijk m'n rug geaaid, dus ik hoop dat de serotonine het nu over gaat nemen ;) O+
Ohh ja, herkenbaar ook van de vorige keren, eerst die adrenaline maar dan ook weer de rust! Ik hoop zo dat het doorzet! 14 mei lijkt me een prachtige verjaardag. O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:55:26 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186823213
Hij is nu de keuken aan het opruimen :P :') dat was blijkbaar nog een bende.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 mei 2019 @ 03:55:56 #168
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186823214
Hehehehe, wat lief :D O+
pi_186823237
Succes!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 14 mei 2019 @ 05:33:01 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186823371
Alles gaat nog goed! Dat bad opzetten maakt herrie en ik kan 't slecht verdragen!
Weeën komen een beetje rommelig nu, maar door al het gedoe om me heen kon ik me er ook slecht aan overgeven. Ik hoop dat dat straks beter gaat *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186823472
Oh pinq, wat spannend! Dat missende opzetstuk los je wel op met heel veel duct tape of emmers etc. komt goed! Heeft man ook wat om zich mee bezig te houden 😂😂😂.

Heel veel succes voor jou!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 05:56:11 #172
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186823501
Jaaaaa, veel succes pinquit! Ik duim voor een mooie bevalling en een mooie dochter zometeen *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186823542
Pinq! Spannend! Succes O+
♥ J & S
pi_186823576
Daar komt ze, pinq O+
Make your own kind of music.
pi_186823603
Wat spannend pinquit, zet m op :D Fijn dat je man creatieve oplossingen heeft voor het bad!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 mei 2019 @ 07:04:15 #176
269689 crew  Viv
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:19:38 #177
221912 minilot
Nancy boy
pi_186823719
Ooooo, bijna! Of al! :D Pinq: O+ ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_186823757
Zet ‘m op pinq! :% O+
pi_186823977
Zet 'm op pinq! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:59:58 #180
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186823992
Ja Pinq *O* Zet hem op, je bent er klaar voor O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:01:23 #181
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186824006
Pinq, wat doe je nu!
Als je hulp nodig hebt of je zet toch je zinnen op die koppelstukken dan ben ik met 30 min aan je deur hoor.
Fok to the rescue !

Ben zo benieuwd naar je meisje en hoe alles met je gaat. Ik word er gewoon emotioneel van O+
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:23 #182
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186824325
Nieuwsgierig hoe het met Pinq is :D O+
pi_186824387
Spannend!!
Succes Pinq! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:00:24 #184
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186824767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:29 schreef elamanilo het volgende:
Nieuwsgierig hoe het met Pinq is :D O+
O+ Me too.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:13:49 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186825862
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186825921
Gefeliciteerd! *O* O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:22:01 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_186825959
Hoera, pinq! Van harte gefeliciteerd!
disclaimer
pi_186825972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
*O* *O* O+ O+
Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!

Mooie naam!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 mei 2019 @ 10:23:18 #189
148247 taxibabe
pi_186825980
Oooh gefeliciteerd Pinquit!! O+ *O*
pi_186825995
Gefeliciteerd Pinquit! O+ *O* Wat fijn dat de bevalling naar wens verliep ook! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:24:05 #191
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186825997
Gefeliciteerd *O* *O* *O* wat een mooie namen :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186826026
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
O+ Gefeliciteerd! Mooie namen en wat klinkt het fijn. Ik heb er tranen van in mijn ogen. :*
pi_186826028
Pinq gefeliciteerd!! O+ *O*
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:27:07 #194
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186826038
Gefeliciteerd Pinq! Wat fijn dat het kon zoals je wilde! Was het bad nog op tijd vol? :P
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:27:21 #195
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186826041
Jaaaaa Pinq!
Ik zit gewoon te huilen hier. Ben zo blij voor je O+
Wat fijn dat het zo mooi gegaan is. Ik ben super benieuwd naar je verhaal, maar eerst ff lekker je cocon in met jullie gezin. Zo benieuwd hoe je zonen het vinden.
Prachtige namen ook voor jullie dochter!


Jeeeeeee. Echt. Dikke woehoeeeeeeeee *O* *O*
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:29:38 #196
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186826073
Wow! Wat fantastisch, van harte gefeliciteerd Pinq O+ O+ O+ Veel geluk met z'n vijven O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:30:17 #197
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186826084
Sisu, jij of ik?! ;)

Of toch Dodoria?!
pi_186826115
O+ Gefeliciteerd Pinquit *O*
pi_186826130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
. Jjaaaaaaaaaaaaa 🎉🎉🎉🎉 wat klinkt dat fijn! Van harte gefeliciteerd met je meisje 🖤
pi_186826139
Gefeliciteerd Pinquit! O+
pi_186826143
Gefeliciteerd Pinq! *O* O+
pi_186826217
Jaaa pinq, van harte gefeliciteerd O+
Make your own kind of music.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:49:00 #203
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_186826401
Gefeliciteerd pinquit! Dat klinkt geweldig! *O* *O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_186826419
Pinq wat fijn!! Gefeliciteerd! O+ O+ O+
pi_186826488
Gefeliciteerd pinquit *O* Een klein meisje erbij, met zo'n lieve naam O+ Veel geluk!
pi_186826498
Gefeliciteerd Pinq! *O* Leuke namen O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:58:14 #207
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_186826639
Pinq *O* gefeliciteerd! Wat een mooie namen O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_186826648
Ik moet een foto zien Pinq! Anders messenger 😂😂
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:01:41 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186826734
Wat superfijn! Gefeliciteerd O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186826946
Jaaa proficiat pinq! ^O^ *O*
pi_186826957
Gefeliciteerd Pinq! *O*
Wat fijn dat het is gegaan zoals je wilde!
Hoop dat het allemaal gelukt is met het bad.
Geniet met z’n 5en O+
pi_186826960
Gefeliciteerd, Pinq!
pi_186826971
Yay pinq *O* *O* *O*

Prachtige namen O+
pi_186827082
Gefeliciteerd Pinq!! *O* Mooie namen O+
pi_186827153
Pinq gefeliciteerd! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:24:36 #216
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186827250
Oh pinq wat geweldig O+ Gefeliciteerd!
pi_186827669
Oh pinq wat klinkt dat geweldig! Gefeliciteerd!!!
pi_186827694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:30 schreef elamanilo het volgende:
Sisu, jij of ik?! ;)

Of toch Dodoria?!
😱 nee, doe mij nog maar niet hoor, daar ben ik nog niet klaar voor! Gaan jullie maar!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:45:55 #219
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186827742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:30 schreef elamanilo het volgende:
Sisu, jij of ik?! ;)

Of toch Dodoria?!
Oh dodoria, dat zou wat zijn *)
Spannend hoor. Het maakt me allemaal niet uit. Als hij maar levend en gezond geboren wordt.
De laatste tijd krijg ik daar weer nare gedachtes over :{

Ik merk dat ik er klaar voor ben, maar ook nog niet. Maar elke dag dat het langer duurt zie ik weer dat er iets kapot is / ondergepiest is door mijn jaloerse kat / nog niet aangeschaft / adressenboekje kwijt voor de geboortekaartjes / dat soort dingen meer. -> huilie

Ken je dat gevoel voordat je zwangerschapsverlof in gaat? Als ik verlof heb dan ga ik zus en zo doen.. nou ik voel me nu dus een beetje falend, want heb nog niets van dat lijstje gedaan (bijvoorbeeld overdag naar de bios of buiten de deur lunchen).
Dus vandaag was ik dat van plan.. maar toen kon ik mijn adressenboekje niet vinden dus nu ligt mn hele huis weer overhoop. :o :P
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:49:40 #220
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186827821
Ohh Sisu :* Ik herken het wel hoor, met die razende hormonen in je lichaam. En dat je al zo zwanger bent dat het ook echt vermoeiend wordt om van alles zomaar te ondernemen. :) Probeer te bedenken wat je prioriteiten zijn. En doe alles ding voor ding. Je hoeft geen hele dag in te plannen, wat wil je nu doen?! Ga dat lekker doen. Alles is geoorloofd in deze 'tussenfase', ergens middenin die transformatie van vrouw naar mama(-van-twee-drie-etc). Ik heb ook zoveel dingen nog ergens op m'n wensenlijst, maar inmiddels verschuiven de prioriteiten van minuut tot minuut zo ongeveer :')
Ach ja, ook die flexibiliteit is vast een oefening voor 'zometeen'!

O+

Dodoria :D
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:59:03 #221
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_186827995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
Yeah!! Gefeliciteerd ❤❤❤❤❤
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_186828088
Gefeliciteerd Pinq! :* Wat een prachtige namen *O*
pi_186828205
Gefeliciteerd Pinq. :*
pi_186828357
Ooooooh Pinq ❤️❤️❤️❤️❤️
Van harte!!
:)
pi_186828413
Pinq van harte gefeliciteerd! *O* *O*
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 12:23:32 #226
5428 crew  miss_sly
pi_186828424
Gefeliciteerd pinquit *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186828493
Gefeliciteerd Pinq *O*
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:50:43 #228
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186828823
Pinq *O*
Wat fijn dat je bevalling zo goed is verlopen O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:07:51 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186829067
Super, pinq 😍 gefeliciteerd!! Benieuwd of ze op haar broers lijkt!
pi_186829089
Gefeliciteerd Pinq *O* veel geluk samen!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:09:55 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186829097
Dank allemaal O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:11:34 #232
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186829116
Ohhhhhhhh wat een dotje! O+ O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:15:11 #233
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186829164
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:09 schreef pinquit het volgende:
Dank allemaal O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mnohhh Pinq, van harte hoor! O+
Wat weegt ze? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:16:28 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186829180
3600g! Valt mee he, als je d'r bolletje zo ziet zou ze makkelijk zwaarder kunnen zijn :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186829198
Gefeliciteerd Pinguit! En de rest van het gezin uiteraard ook! Wat ligt ze heerlijk tevreden te slapen. En wat een bos haar! O+
pi_186829228
ohh wauw Pinq, wat een prachtig tevreden slapend snoetje O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:22:01 #237
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186829279
Gefeliciteerd pinq! Nu wil ik ook een derde...
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:23:50 #238
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186829311
Oh. Ik ben een plasje!
Kijk nou O+
Wat is ze mooi. Wat is ze gaaf!
O+
Ik kan alleen maar hartjes strooien , haha.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:24:19 #239
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186829320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd pinq! Nu wil ik ook een derde...
Ik ook :D
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:30:11 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186829397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:13 schreef pinquit het volgende:
Ze is er O+ geboren om half 9, na een geweldige hands off bevalling O+
Ben zo trots! Op ons alledrie!
Ze heet Nora Jolie O+
Gefeliciteerd!!! ❤
***
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:35:34 #241
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186829452
Oh pinq die haartjes O+ Wat een heerlijke baby heb je gemaakt zeg
pi_186829508
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:09 schreef pinquit het volgende:
Dank allemaal O+


❤❤❤❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:52:50 #243
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186829667
Gefeliciteerd *; *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_186829728
Pinq, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Wat klinkt het als een droombevalling en wat is ze mooi O+. Veel geluk! O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_186829817
Oooh wat een snoesje. O+ Mooi bolletje haar ook!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:11:27 #246
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_186829965
Prachtig Pinq O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:12:19 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_186829982
Wat een knappie, met d'r bolle toet O+
disclaimer
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:12:39 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_186829991
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:24 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ik ook :D
:') :D
disclaimer
pi_186830026
Pinq. Wat een dotje. O+
pi_186830157
O+ pinq... prachtige namen! Wat heerlijk!
Schudden voor gebruik
pi_186830192
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:09 schreef pinquit het volgende:
Dank allemaal O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🖤🖤🖤🖤🖤 wat een heerlijk propje 🖤🖤😎
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 mei 2019 @ 14:35:35 #252
269689 crew  Viv
pi_186830556
Mnohhhh Pinq O+ Gefeliciteerd! Prachtige, lieve namen hebben jullie gegeven. O+
pi_186831372
Wauw Pinq wat een heerlijk meisje! En wat fijn dat de bevalling zo goed is gegaan! En ook prachtige namen O+ O+ Gefeliciteerd!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  Jubileum moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 15:24:03 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_186831400
Ohhh wat lief en wat een prachtige naam! Gefeliciteerd Pinq O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_186832131
Ohhhh Pinq wat een schatje O+
En wat heeft ze een bos haar!

Hoe kan ik nu al weer rammelen terwijl mijn baby net 2 weken oud is :'). Stomme hormonen.
pi_186832577
Gefeliciteerd Pinq, wat een schatje!
pi_186832999
Gefeliciteerd Pinq O+ O+
♥ J & S
pi_186834339
Gefeliciteerd pinq O+
pi_186834670
Gefeliciteerd Pinq! Even wat verder teruggelezen; wat een mooierd en wat een haar! En met
prachtige namen!
pi_186835006
Ik heb begrepen dat hier een vacature is ontstaan? O-) Gefeliciteerd Pinquit. Inderdaad mooie namen O+

Ik lurk al een kleine 2 weken maar durfde nog niet echt mee te posten. Eigenlijk nog steeds niet zo goed :@ Ik ben nu 6 weken zwanger (en dat is nog steeds heel gek om te zeggen :@) na mijn eerste ronde IVF en krijg over precies een week de eerste echo.
pi_186835110
Gefeliciteerd pinq!! Wat een dotje en wat een bos haar al O+.

En gefeliciteerd Bertha *O*
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:37:47 #263
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186835328
Ohhh pinquit gefeliciteerd wat mooi allemaal, de bevalling, de namen, je babietje O+ Echt baardrang heb ik nu ook.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:38:51 #264
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186835353
Bertha welkom en gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat een zwangerschap extra speciaal is als het niet vanzelf is gegaan.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186835365
Gefeliciteerd Bertha! *O*
  dinsdag 14 mei 2019 @ 19:20:45 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_186836247
Pinq, feli! Wat een poppetje, en die haartjes!!! <3
Mooie namen. Ze wordt vást een 'jolie femme'. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 19:49:37 #267
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186837029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb begrepen dat hier een vacature is ontstaan? O-) Gefeliciteerd Pinquit. Inderdaad mooie namen O+

Ik lurk al een kleine 2 weken maar durfde nog niet echt mee te posten. Eigenlijk nog steeds niet zo goed :@ Ik ben nu 6 weken zwanger (en dat is nog steeds heel gek om te zeggen :@) na mijn eerste ronde IVF en krijg over precies een week de eerste echo.
Je bent perfect op tijd. Spannende tijd ga je tegemoet.
Ik hoop dat je hier vaak even je ei kwijt kunt. Het is zo fijn om gewoon ergens te kunnen zeggen dat je zwanger bent/ wilt klagen over je klachten of juist wilt jubelen om kleine dingetjes. Ver voordat je je omgeving erover kunt vertellen.
Dus wees welkom en Spui lekker O+
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:05:12 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186837534
Leuk Bertha! Welkom!!


Vandaag de NIPT uitslag ontvangen per post & het was goed. Binnenkort geslachtsbepaling *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_186837802
Wauw, gefeliciteerd Pinquit! Wat een prachtig meisje!

Ook ik lurk hier al een tijdje mee.. mag ik samen met Bertha de vacature opvullen? 😊

Vandaag 7 weken zwanger na onze eerste ICSI poging! Uitgerekende datum is ongeveer 31 december.

Vorige week donderdag al een echo gehad en een hartje zien knipperen ❤ Donderdag nog een echo en dan de keus of we onder controle moeten bij de gynaecoloog of gewoon bij de verloskundige. Spannend allemaal!
pi_186837958
Van harte gefeliciteerd Pinq! O+
pi_186838492
Gefeliciteerd Pinq! *O* O+ Goede naam. 8-)
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:34:19 #272
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186838616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb begrepen dat hier een vacature is ontstaan? O-) Gefeliciteerd Pinquit. Inderdaad mooie namen O+

Ik lurk al een kleine 2 weken maar durfde nog niet echt mee te posten. Eigenlijk nog steeds niet zo goed :@ Ik ben nu 6 weken zwanger (en dat is nog steeds heel gek om te zeggen :@) na mijn eerste ronde IVF en krijg over precies een week de eerste echo.
Aangenomen :*. Welkom hier O+, samen met collega Luna
pi_186838838
Ohh wat een dotje pinq O+

Welkom Bertha en Luna-87, extra bijzonder om hier aan te sluiten na zo'n route! O+ *O*

Ik ben vandaag naar de vk geweest, onze zoon schopte tegen de doptone :D Verder zķ blij met de praktijk waar we nu zitten. We zijn aan het kijken wat er nodig is om vaginaal te kunnen bevallen (vorige keer ks ivm traumatisch verleden) en er wordt heel fijn meegedacht. De vk kwam eigenlijk zelf al met de optie van hands-off bevallen en dat er echt ruimte is om af te wijken van het protocol waar nodig. Er zijn nog best wat haken en ogen en een beslissing is er nog niet, maar na vandaag heb ik wel voorzichtig de hoop gekregen dat een gewone bevalling misschien toch mogelijk gaat zijn.. En komen we er uiteindelijk toch op uit dat het niet kan (de gyn moet ook mee willen in een paar dingen), dan is dit overwegen en samen nadenken in elk geval al heel waardevol :)
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:42:09 #274
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_186838899
Oooh Pinquit!! Ze is er! Je meiske! Wauw!! O+ Geniet samen en van harte gefeliciteerd!! *O*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:44:04 #275
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186838991
Oh Luna, ook al zo’n bijzonder verhaal.
Wat jammer dat jullie deze weg hebben moeten bewandelen , maar o wat fijn dat het moment nu daar is!
Heb je een voorkeur over je begeleiding?
Mijn eerste begeleiding was via de gynaecoloog en bij de tweede plakker via de vk.
Bij de gynaecoloog had ik altijd wel het gevoel dat er goed naar het kindje gekeken werd. Bij de vk lijkt het me meer om de gemiddelde te gaan ofzo. Achteraf weet ik dus niet of ik de vk zo veel fijner vond.
Wel iets om ook zelf Goed over na te denken.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:46:49 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_186839101
Gefeliciteerd Pinq! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:55:03 #277
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186839373
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:44 schreef Sisu het volgende:
Oh Luna, ook al zo’n bijzonder verhaal.
Wat jammer dat jullie deze weg hebben moeten bewandelen , maar o wat fijn dat het moment nu daar is!
Heb je een voorkeur over je begeleiding?
Mijn eerste begeleiding was via de gynaecoloog en bij de tweede plakker via de vk.
Bij de gynaecoloog had ik altijd wel het gevoel dat er goed naar het kindje gekeken werd. Bij de vk lijkt het me meer om de gemiddelde te gaan ofzo. Achteraf weet ik dus niet of ik de vk zo veel fijner vond.
Wel iets om ook zelf Goed over na te denken.
Ik vond het ziekenhuis juist weer zo'n gedoe en was blij dat ik er weg mocht na de termijnecho. Ik mocht ook blijven, als ik daar behoefte aan had maar merk dat mijn verloskundigen meer sturen op de dingen waar ik mij prettig bij voel, aangeven dat ik naar mijn eigen gevoel mag luisteren want dat zit goed. Ook vind ik het wel fijn om gewoon zwanger te mogen zijn.
Wat ook meeweegt is dat ziekenhuis hier wel een gedoe is, je bent er in principe zo maar toch ook weer niet. Met de auto die kant op moeten, auto parkeren etc. Verloskundige is op fietsafstand. Maar voor iedereen geld natuurlijk, kies waar jij je het prettigste bij voelt. Jouw zwangerschap, jouw kind en jij weet wat voor jou het beste werkt O+
pi_186839629
Gefeliciteerd Pinq! Heb je ook als eerste gecheckt of het echt een meisje was ;)
O+

Hier bij 2 zwangerschappen er bewust voor gekozen om niet bij de gyn te blijven maar tussendoor bij de vk te zitten. (Ik moest wel bevallen in het ziekenhuis olv een gyn, die ik beide keren niet heb gezien ;) )
Ik had juist het gevoel dat zij meer naar mij keken en de gyn meer naar cijfertjes ;)
pi_186839898
Gefeliciteerd B.ertha! En ook gefeliciteerd Luna-87!

automatic_ fijn dat de uitslag goed was :)

Bij mijn eerste moest ik op een bepaald moment over van de verloskundige naar de gyn, maar dat vond ik achteraf helemaal niet erg want daar voelde ik me veel beter geholpen. Bij de verloskundige stond ik letterlijk na 5 minuten alweer buiten bij een controle en als ik belde omdat ik me ergens zorgen om maakte reageerde de verloskundige die ik dan aan de lijn kreeg ook niet heel fijn. Naar die praktijk ga ik ook niet meer terug, hopelijk is degene waar ik me nu aangemeld heb prettiger voor mij.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:22:33 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186840846
Ik vind het niet erg om bij de gyn te lopen, er gaat alleen veel tijd in zitten terwijl ik zoiets dacht toen ik ontdekte dat ik zwanger was dat ik de bezoeken aan de vk zo minimaal kon houden.

Maar goed, nu heb ik een soort van mn vaste gyn en af en toe zie ik een vk en loop daarnaast bij diabeteszorg waar ik dan weer 2x per week contact mee heb.

Ik vind het dan ook af en toe vervelend om hier enkel de negatieve houding te lezen over ziekenhuizen en de bemoeienis van artsen, ik heb niet echt een andere verantwoorde keus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:32:44 #281
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186841558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het dan ook af en toe vervelend om hier enkel de negatieve houding te lezen over ziekenhuizen en de bemoeienis van artsen, ik heb niet echt een andere verantwoorde keus.
Ik ben zelf nogal voorstander van zinnige zorg. Ik heb een complicatieloze zwangerschap tot nu toe, geen gekke dingen en dat is erg prettig. Ik heb de extra begeleiding vanuit het ziekenhuis niet nodig, dus dan heb ik liever dat er genoeg capaciteit is voor zij die dat wel nodig hebben; zoals jij. En als hier ineens dingen anders lopen, ga ik met alle liefde naar het ziekenhuis. Uiteindelijk is het einddoel een gezonde baby en een gezonde moeder en daarvoor wil ik op de plek zijn die daarvoor nodig is :).
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:45:41 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_186842344
Ik loop ook in ZKH en niet bij een verloskundige geweest. Ik vind het prima, weet nu niet beter. Enige vervelende vind ik dat ik tot nu toe weinig praktische info heb gekregen (en er ook niet altijd ruimte was om dit bij de gynaecoloog te vragen). Vrijdag zien we als het goed is verloskundige in ZKH. Ik kan mij indenken (op basis van verhalen) dat een reguliere praktijk wat persoonlijker is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:49:43 #283
208890 June.
Seriously?
pi_186842592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb begrepen dat hier een vacature is ontstaan? O-) Gefeliciteerd Pinquit. Inderdaad mooie namen O+

Ik lurk al een kleine 2 weken maar durfde nog niet echt mee te posten. Eigenlijk nog steeds niet zo goed :@ Ik ben nu 6 weken zwanger (en dat is nog steeds heel gek om te zeggen :@) na mijn eerste ronde IVF en krijg over precies een week de eerste echo.
Onwerkelijk hč? Ik ben nu 14 weken en kan het soms nog steeds niet geloven. Maar mijn beginnende bol zegt toch iets anders. Zo gek om ineens je baarmoeder te voelen haha.

En ook welkom Luna O+
Shine bright like a diamond.
pi_186845613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het niet erg om bij de gyn te lopen, er gaat alleen veel tijd in zitten terwijl ik zoiets dacht toen ik ontdekte dat ik zwanger was dat ik de bezoeken aan de vk zo minimaal kon houden.

Maar goed, nu heb ik een soort van mn vaste gyn en af en toe zie ik een vk en loop daarnaast bij diabeteszorg waar ik dan weer 2x per week contact mee heb.

Ik vind het dan ook af en toe vervelend om hier enkel de negatieve houding te lezen over ziekenhuizen en de bemoeienis van artsen, ik heb niet echt een andere verantwoorde keus.
Ik. En ben zo’n dikke fan van mijn gyn. Zo’n lieve ondersteunende man. Ten tijde van Archie nam hij zeeen van tijd voor ons (like ipv 20m vast consult, 3 uur lollen) 😆
pi_186849584
Gefeliciteerd Bertha en Luna!
Schudden voor gebruik
  woensdag 15 mei 2019 @ 05:52:12 #286
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186850013
*O* Welkom Bertha!
*O* Welkom Luna!

Beide een bijzondere zwangerschap, ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen. :*

Onomatopee een zoon! *O* Koningskoppel straks. O+
pi_186850927
Ik heb met zowel de gyn als de verloskundige goede ervaringen. Nu 'ken' ik de gynaecologen hier ook al een jaar of 7, denk dat dat ook wel scheelt. Ik mocht zelf kiezen wat ik wou, bij de gyn blijven of naar de verloskundige gaan. Ik loop officieel nu bij de verloskundige maar kom toch nog met regelmaat bij de gyn. Ik vind het allebei eigenlijk wel prettig/oke.
  woensdag 15 mei 2019 @ 09:12:21 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186851170
9 uur slapen is zo fijn he :O, had nog wel een uur of 3 langer kunnen slapen denk ik. Ja, het was gisteren weer dinsdag en ik had weer yoga. Echt, beter dan chocolade dit.
pi_186851268
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:12 schreef Luna-87 het volgende:
Wauw, gefeliciteerd Pinquit! Wat een prachtig meisje!

Ook ik lurk hier al een tijdje mee.. mag ik samen met Bertha de vacature opvullen? 😊

Vandaag 7 weken zwanger na onze eerste ICSI poging! Uitgerekende datum is ongeveer 31 december.

Vorige week donderdag al een echo gehad en een hartje zien knipperen ❤ Donderdag nog een echo en dan de keus of we onder controle moeten bij de gynaecoloog of gewoon bij de verloskundige. Spannend allemaal!

Wat fijn O+ waarom krijg je nog een echo?

Ik heb meteen een vraagje. Slikken jullie ook visolie? Ik heb gelezen dat dat heel goed is, o.a. voor de hersentjes, maar sinds gisteren boer ik ze op en dat is zo goor dat ik daar misselijk van word ;( Maar als het beter is, dan wil ik er wel mee doorgaan
pi_186851402
Welkom B.ertha en Luna! Zo fijn om jullie hier in dit topic te zien O+

Wat betreft VK vs. Gyn kan ik niet meepraten, ik ben alle keren alleen onder begeleiding van de VK geweest.

@B.ertha ik slik een multi vitamine speciaal voor zwangere en daar zit wel ook visolie in. Ik werd daar ook echt heel misselijk van, maar nu neem ik ze in de avond, bij het avond eten of vlak voor ik ga slapen met een crackertje. Merk er tijdens het slapen niets van, dus wellicht kan je dat proberen?

Iemand tips wat betreft drinken? De misselijkheid is bij mij nu eindelijk bijna over, maar ik word misselijk van drinken. Ik heb nog geen drankje gevonden waarvan ik niet misselijk word en dus drink ik veel te weinig met als gevolg verstopte darmen en hoofdpijn.

En ik voel de baby al af en toe O+ Super vroeg met ruim 11 weken, maar ik weet het zeker en word er zo vrolijk van!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 15 mei 2019 @ 10:00:17 #291
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186851944
@Sicilia, ik heb de eerste weken echt geleefd op thee met gember-achtige smaakjes. Heerlijk O+. Nu heb ik juist weer veel behoefte aan gewoon water, voor afwisseling een kop pukka motherkind pregnancy thee, crodino, groene (ijs)thee en melk.
Ik heb ook echt ineens al dagen continu trek in dingen als fruit, yoghurt, goed vers brood, groente, noten etc. Avocado is liefde momenteel.
  woensdag 15 mei 2019 @ 11:25:29 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186853258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 09:18 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat fijn O+ waarom krijg je nog een echo?

Ik heb meteen een vraagje. Slikken jullie ook visolie? Ik heb gelezen dat dat heel goed is, o.a. voor de hersentjes, maar sinds gisteren boer ik ze op en dat is zo goor dat ik daar misselijk van word ;( Maar als het beter is, dan wil ik er wel mee doorgaan
Er zit visolie in mn multivitamine van davitamon mama.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2019 @ 11:50:19 #293
70532 loveli
N
pi_186853611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 09:18 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat fijn O+ waarom krijg je nog een echo?

Ik heb meteen een vraagje. Slikken jullie ook visolie? Ik heb gelezen dat dat heel goed is, o.a. voor de hersentjes, maar sinds gisteren boer ik ze op en dat is zo goor dat ik daar misselijk van word ;( Maar als het beter is, dan wil ik er wel mee doorgaan
Beter voor jou. De hersentjes van de beeb krijgen wat ze nodig hebben en als je niet genoeg vetzuren eet, moet het uit jouw reserves komen. Bij 2 zwangerschappen kort achter elkaar wordt het een groter 'probleem'. Ik ben voor gezonde vetzuren, maar als je er last van hebt hoef je niet bang te zijn dat je kleine tekort komt. Zorg er wel voor dat je na de zwangerschap weer aan jezelf denkt.
crap in = crap out
  woensdag 15 mei 2019 @ 12:16:32 #294
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186853976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Beter voor jou. De hersentjes van de beeb krijgen wat ze nodig hebben en als je niet genoeg vetzuren eet, moet het uit jouw reserves komen. Bij 2 zwangerschappen kort achter elkaar wordt het een groter 'probleem'. Ik ben voor gezonde vetzuren, maar als je er last van hebt hoef je niet bang te zijn dat je kleine tekort komt. Zorg er wel voor dat je na de zwangerschap weer aan jezelf denkt.
Na de zwangerschap weer bunkeren op alle visjes die nu niet mogen? En degene die wel veilig zijn, die vind ik echt totaal vreselijk nu :@. Ik had een tijd terug dagvers gerookte zalm en dat mag dus wel. Dat was zo goddelijk lekker.
pi_186853988
Bedankt voor jullie lieve reacties! :@ En ook jullie uitgebreide reacties ten opzichte van gynaecoloog/verloskundige. Wij hebben het er gisteren nog uitgebreid over gehad en hebben besloten, dat als het mag, we bij de gynaecoloog onder begeleiding willen blijven.

Ik heb best wel een uitgebreide medische geschiedenis (geen hele erge dingen, wel vervelende die nu met de zwangerschap best zouden kunnen opspelen), dus het lijkt me fijn om dan al in het ziekenhuis te lopen. Wel willen we vragen of we van het academisch ziekenhuis terug mogen naar het 'streekziekenhuis' (deze is ook onderdeel/onder de vlag van het academisch ziekenhuis). Dit scheelt toch weer zo'n 25 minuten enkele reis. Komt er op neer dat ik dan 10 minuten moet rijden voor de verloskundige en 15 minuten voor het ziekenhuis. Dat lijkt me prima te doen.

En wij willen sowieso in het ziekenhuis bevallen, met of zonder medische indicatie (al komt die er vermoedelijk wel).

Verder een echo morgen. Echt heel erg spannend weer! Al weten we door de echo van vorige week dat het allemaal op de goede plek zit en we het hartje hebben zien knipperen, ik hoop toch zo dat het nog goed zit! O+ Ben benieuwd of je in die week al veel verschil kunt zien. Eerste echo was dan met 6 weken 3 dagen en deze met 7 weken 3 dagen.

Dan nog een andere vraag. Wij willen graag op vakantie! Nu heb ik twee weekjes vrij binnenkort. We willen dan weg tussen de 9 weken 2 dagen en 11 weken 6 dagen. Dit houdt in dat ik dan op 12 weken precies weer naar een gynaecoloog/verloskundige kan. Zou dit een probleem kunnen zijn? Voor de nipt kan dit ook nog toch?
  woensdag 15 mei 2019 @ 12:53:56 #296
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186854594
Lieve luna,
Je kunt altijd op vakantie. De afspraken plan je er dan gewoon omheen.
Wij zijn ook een weekje naar Londen geweest met 27 weken. Was heerlijk (vermoeiend ook :P )

Nu ik heerlijk zit te genieten van Mn wokgroenten (ik weet niet wat het is, maar taugé, peultjes, paprika en peen oftewel Cambodjaanse zak van de jumbo gaan er hier met kilo’s doorheen) en Mn baby heerlijk voel bewegen besef ik me opeens weer dat dit de laatste dagen zijn. Binnen een week of 2 ligt hij op Mn buik i.p.v. erin. Zoooo’n gekke realisatie.
En het maakt me ook verdrietig. Dat ik dit dan niet meer voel. Leeg ben.
Al ligt de grote schat dan natuurlijk wel in het zicht *smelt*
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 15 mei 2019 @ 17:52:15 #297
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186860633
Ik zag op een webwinkel een mooie grimms wagenspanner met rozenkwarts. Werd spontaan verliefd. Helaas uitverkocht. Via Google afbeeldingen toch nog kunnen vinden bij de maker zelf. -bleek om een zzp-er te gaan.
Ik was dolblij. Echt dolblij.
Nu is het binnen en helemaal niet wat ik er van had verwacht. Kralen zijn veel kleiner dan verwacht. Twijfel zelfs of het wel grimms is. Het speenkoord is bijv niet per kraal afgeknoopt, maar heeft een gewoon katoenen draadje. Ik vind het veel te link om zoiets aan een baby te geven.
Dus ja.. dit is dus zo’n te dure aankoop waar je van baalt.
Moest even klagen. Dan kan ik weer door.

Jullie nog aankopen gedaan die erg tegen gevallen zijn?
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:10:09 #298
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186861097
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:52 schreef Sisu het volgende:
Jullie nog aankopen gedaan die erg tegen gevallen zijn?
Nee, ik ben alleen soms zo bang voordat ik iets aanschaf dat het straks zo tegen gaat vallen of niet gebruikt gaat worden. Ben daarom soms ook dagen bezig met iets vinden wat ik echtechtecht wil en snap jou dan ook volledig. Heb je het eindelijk gevonden, is het niet wat je had verwacht -O- .
Zo vind ik de cadeautjes die mijn moeder geeft bijvoorbeeld erg zonde. Supersynthetische goedkope kleertjes van de action en zeeman, ik weet nu al dat mijn kind het nooit aan krijgt. En dat vind ik zo zonde he, dan denk ik koop dan gewoon een rompertje bij de hema (die bamboe/organic cotton lijnen zijn erg fijn), dan ben ik veel blijer ermee, of geef ipv iedere maand iets gewoon 1x per jaar een mooi voorleesboek :@.
pi_186861702
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:52 schreef Sisu het volgende:
Ik zag op een webwinkel een mooie grimms wagenspanner met rozenkwarts. Werd spontaan verliefd. Helaas uitverkocht. Via Google afbeeldingen toch nog kunnen vinden bij de maker zelf. -bleek om een zzp-er te gaan.
Ik was dolblij. Echt dolblij.
Nu is het binnen en helemaal niet wat ik er van had verwacht. Kralen zijn veel kleiner dan verwacht. Twijfel zelfs of het wel grimms is. Het speenkoord is bijv niet per kraal afgeknoopt, maar heeft een gewoon katoenen draadje. Ik vind het veel te link om zoiets aan een baby te geven.
Dus ja.. dit is dus zo’n te dure aankoop waar je van baalt.
Moest even klagen. Dan kan ik weer door.

Jullie nog aankopen gedaan die erg tegen gevallen zijn?
Er staan echt zoveel woorden in deze post die ik niet ken dat ik me echt afvraag hoeveel ik nog moet leren :D

Ik ga voor een vriendin een luiertaart maken. Daarvoor moet ik oa hydrofiele doeken, slabjes en een flesje kopen. Mag ik daarvoor gewoon goedkope kopen of komt dat heel nauw? :@ Ik kan me voorstellen dat je geen flesje van de action wilt maar mag de Hema?
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:44:05 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186861847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:37 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Er staan echt zoveel woorden in deze post die ik niet ken dat ik me echt afvraag hoeveel ik nog moet leren :D

Ik ga voor een vriendin een luiertaart maken. Daarvoor moet ik oa hydrofiele doeken, slabjes en een flesje kopen. Mag ik daarvoor gewoon goedkope kopen of komt dat heel nauw? :@ Ik kan me voorstellen dat je geen flesje van de action wilt maar mag de Hema?
Hema heeft oa difrax en dat is wel een vrij gebruikelijk merk voor flesjes geloof ik. En ze hebben ook leuke hydrofielen met printjes naast de basic witte :P
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:47:51 #301
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186861922
Douche eendje,
Zo ben ik dus ook. Ik koop echt alleen iets na heel veel onderzoek gedaan te hebben. Alles wordt ook met liefde uitgezocht. Gelukkig gaat mijn familie daar helemaal in mee. Schoonfamilie is wel van de nylon shirtjes (i kid you not) voor baby’tjes. Scapino, primark enzo.
Zeeman heeft heel veel bio katoen. Net als c&a.
(Hoorde ik gisteren). Zelf loop ik die winkels nooit meer binnen , omdat ik eigenlijk alles tweedehands koop.

Maar goed, juist omdat ik overal het mooiste/beste/speciaalste van wil is het zo balen dat dit dan tegenvalt. Maar wellicht denk ik daar heel anders over als baby er mee speelt , haha. :P

Bertha ,
Wat leuk! Hema is echt hartstikke goed voor kleintjes. Heel geaccepteerd en alom geliefd merk voor baby’s hoor. Gewoon doen dus.
Zonder hoop geen leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')