SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En inderdaad. Moederdag! Fijne dag allemaal! Met jullie mini baby's, buikbaby of gewoon al grote broers en zussen..
[ Bericht 4% gewijzigd door Sisu op 12-05-2019 12:29:53 (dt) ]Zonder hoop geen leven.

Ach, als je niet bekend bent met diabetes mellitus type 1 en/of veelvuldig vocht hebt verloren (braken, diarree) dan zou ik me er niet druk om maken hoor!quote:Op zondag 12 mei 2019 11:15 schreef Sicilia het volgende:
Ik had een bijzonder ochtendje gister. Ik had het vermoeden dat ik een blaasontsteking had, dus ik heb mijn ochtend urine opgevangen en naar de huisartsenpost gebracht. Ik moest nog bloed prikken, ook voor de nipt, dus het leek mij wel handig om dat dan ook maar meteen te doen. Bloedprikken moest nuchter i.v.m. bepalen nuchtere glucose waarden, want vader met diabetes. Kom ik bij de arts om de uitslag van mijn urine te bespreken, vraagt ze of ik heel erg aan het braken of aan het vasten ben? De ketonen in mijn urine waren namelijk wel erg hoog (4+). Toen ik aangaf dat niets van dit alles aan de hand is, maar dat ik nog nuchter ben i.v.m. het bloedprikken zei ze: Ah oké, we dachten even dat we u zouden moeten opnemen. Ik moest vervolgens een foto van het scherm met de uitslag maken en deze appen naar mijn verloskundige, had geen blaasontsteking, dus kon gaan.
En nu neemt mijn hoofd een loopje met me en maak ik mij druk om die ketonenHeb de foto naar de verloskundige gemaild, ben benieuwd naar hun reactie morgen.
Sorry beetje #liefdagboek! Fijne moederdag allemaal!

Thanks voor je reactie! Ik eet juist erg graag koolhydraten, ontbijt met witte ovenbroodjes, afgelopen week iedere dag geluncht met pasta. Het aankomen wil ook maar niet lukken, terwijl eten prima gaat, ik blijf rond de 47 kilo hangen.quote:Op zondag 12 mei 2019 12:45 schreef June. het volgende:
[..]
Ach, als je niet bekend bent met diabetes mellitus type 1 en/of veelvuldig vocht hebt verloren (braken, diarree) dan zou ik me er niet druk om maken hoor!
Dan komt het waarschijnlijk door het nuchter zijn. Eet je toevallig weinig koolhydraten? Dan heb je sowieso al meer ketonen in je urine.
#exitdoktermodus
En fijne Moederdag allemaal! Mijn vriend heeft voor me ontbijt op bed gemaakt

Ela, mijn dochter was ook een lichtgewichtje die haar temperatuur ook moeilijk kon vasthouden. Ze doen dan 24 uurs opname om de glucose spiegels in de gaten te houden. Na die 24 uur was alles in orde en konden we weer naar huisquote:Op zondag 12 mei 2019 11:18 schreef elamanilo het volgende:
Ceviche, van harte gefeliciteerd! Ik begrijp nog niet helemaal waarom je kleintje met 3kg in het ziekenhuis moet blijven?! Maar hopelijk mogen jullie vlug terug naar huis.![]()

quote:Op zondag 12 mei 2019 13:51 schreef elamanilo het volgende:
Sisu, mijn vroedvrouw houdt dezelfde UD aan als jij en Pinq, dus ik sta nr 1 samen met jullie!
Klinkt als een bijzondere droom! Geen idee wat het kan betekenen.

Ahhh Okee! Helpt huid op huid niet genoeg dan? Of is dat ook wat ze in de gaten houden?quote:Op zondag 12 mei 2019 14:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ela, mijn dochter was ook een lichtgewichtje die haar temperatuur ook moeilijk kon vasthouden. Ze doen dan 24 uurs opname om de glucose spiegels in de gaten te houden. Na die 24 uur was alles in orde en konden we weer naar huis

Ook, maar wij hadden ook nog eens de 'pech' dat mijn dochter ook nog eens dysmatuur was. Zij woog maar 2465 gram bij 39+6. Een reden daarvoor is nooit gevonden. Zij dronk haar voeding leeg, kwam netjes 40 gram per dag aan om de dag erop die alweer afgevallen te zijn. Groeien én jezelf warm houden is pittig als je zo klein bent. Uiteindelijk een beetje extra voeding, een laagje kleding extra en een kruik erbij, en het kwam helemaal goed. Inmiddels is ze alweer 5 hoorquote:Op zondag 12 mei 2019 15:15 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ahhh Okee! Helpt huid op huid niet genoeg dan? Of is dat ook wat ze in de gaten houden?

Ook zoiets. Gewoon de volgende afspraak.quote:Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd Chan! Mooi cadeautje![]()
![]()
Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...
Hoelang duurde het bij jullie tot je de uitslag had?

5 werkdagen, werd gebeld met de uitslag door het ziekenhuis omdat ik net over mocht naar verloskundigequote:Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
![]()
Ik ga morgen of dinsdag maar eens bellen ivm de NIPT uitslag. 29/4 geprikt, dus de 10 werkdagen zijn morgen om...

Ik kreeg een week later een mail van de vk met de uitslagbrief (ondertekend door mijn oude prof, grappig toevalquote:Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
![]()

Bij mij belden ze precies op werkdag 10. Dus zou morgen nog even afwachten en anders even bellen.quote:Op zondag 12 mei 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:
![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |