Femke is amusedquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:23 schreef Ringo het volgende:
Goed zo! Oprotten met die stinkbakken voor provinciaaltjes! Iedereen een Tesla, bakfietsch of benenwagen.
slavernij weer invoerenquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:23 schreef Ringo het volgende:
Goed zo! Oprotten met die stinkbakken voor provinciaaltjes! Iedereen een Tesla, bakfietsch of benenwagen.
electriciteit wordt niet echt schoon opgewekt ofzo. Ook electrische auto's (accu's bv) zijn vervuilend. Dus voorlopig is het lood om oud ijzer. Het is eerder een manier om de industrie te laten draaien. Denk ik danquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:27 schreef -Chakotay- het volgende:
ik vind het als het om gezondheid gaat natuurlijk het beste argument
al die dampen is simpelweg kankerverwekkend
maar het klimaat is natuurlijk de grootste bullshit
in 2030 is de wereldbevolking weer met 10 procent gestegen, dus zijn de maatregelen al weer verouderd
Wie gaat er in godsnaam nog met de auto naar Amsterdam?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
nee.. maar de uitstoot is gecentraliceerd..quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:31 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
electriciteit wordt niet echt schoon opgewekt ofzo. Ook electrische auto's (accu's bv) zijn vervuilend. Dus voorlopig is het lood om oud ijzer. Het is eerder een manier om de industrie te laten draaien. Denk ik dan
GL is toch ook de grootste in Amsterdam? Toch logisch dat je dan ook GL beleid krijgt? Dat is toch wat de kiezer wilde?quote:
wie gaat er uberhaupt nog naar Amsterdamquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie gaat er in godsnaam nog met de auto naar Amsterdam?
Klopt. Ik vraag me af of een auto met range extender dan wel zou mogen, die hebben een klein benzineblokje maar rijden in de stad gewoon elektrisch. Zal wel niet gok ik, aangezien er zo te lezen ook hier weer begonnen wordt met selecteren op leeftijd (ban de Fortwo CDI, wees welkom Q7 V12 TDI) heeft het met absolute uitstoot en eerlijkheid niet zoveel te maken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
Je kan vast dan nog wel een benzineauto kopen. Maar merken als Volkswagen zullen dan al voor het grootste deel alleen elektrische auto's produceren. Zeker in 2030.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
Nee joh, doe niet zo gekquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan vast dan nog wel een benzineauto kopen. Maar merken als Volkswagen zullen dan al voor het grootste deel alleen elektrische auto's produceren. Zeker in 2030.
Het is juist vooral China die hier enorm veel druk op uitoefend. Die wil namelijk ook benzine auto's verbieden (de verkoop) ergens rond 2035 geloof ik.quote:
Dat gaat dan ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe dan ook, als de grootste afzetmarkt ter wereld geen benzine auto's meer accepteerd is het snel gedaan.
Welk deel? Dat China de verkoop aan banden gaat leggen is niet zo gek. Zijn ze nu al mee bezig. (alle bussen en politie auto's moeten elektrisch rijden).quote:
Alles van je post. Sowieso zullen de autoverkopen in landen als de VS alleen maar stijgen.quote:
Wanneer denk jij dan dat de elektrische auto de benzine versie voorbij streeft? Want als ik kijk naar alle ontwikkelingen denk ik niet dat dit pas 2050 gaat zijn ofzo. Dus sommige gebieden (Amsterdam, maar ook andere plekken) zullen rond 2030 dus dit gaan invoeren, wat het alleen maar gaat versnellen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles van je post. Sowieso zullen de autoverkopen in landen als de VS alleen maar stijgen.
Het invoeren gaat dus sowieso niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wanneer denk jij dan dat de elektrische auto de benzine versie voorbij streeft? Want als ik kijk naar alle ontwikkelingen denk ik niet dat dit pas 2050 gaat zijn ofzo. Dus sommige gebieden (Amsterdam, maar ook andere plekken) zullen rond 2030 dus dit gaan invoeren, wat het alleen maar gaat versnellen.
Nee, met het betalen van wegenbelasting koop je geen recht om alle wegen te mogen gebruiken. Je mag bijv. ook niet op fietspaden en busbanen rijden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
Betaal ik als automobilist wegenbelasting om overal de wegen te mogen gebruiken, behalve in Amsterdam?
https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehiclesquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het invoeren gaat dus sowieso niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel.
En ik zie het nooit gebeuren. En dat is maar goed ook.
Hoezo, met 350Kw snellader en 100Kwh capaciteit wil ik er ook wel een. Maar voorlopig sla een ronde over, over een jaar of 4 zal ik weer eens kijken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:58 schreef Ringo het volgende:
Die elektrische auto is toch niet meer dan een onhandige tussenoplossing? Volgens mij is er nog helemaal geen serieus alternatief voor de benzinemotor gevonden.
een kerncentrale heeft geen uitstoot dus dat kun je prima doen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:32 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
nee.. maar de uitstoot is gecentraliceerd..
ik ga niet uit eten met mijn vriendin naast een kerncentrale
accu's schijnt enorme hoax te zijn
Als de laatste benzine auto verkocht wordt in 2035 rijden er nog zeker tot 2055 nog aanzienlijke hoeveelheden benzineauto's.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is juist vooral China die hier enorm veel druk op uitoefend. Die wil namelijk ook benzine auto's verbieden (de verkoop) ergens rond 2035 geloof ik.
En volkswagen is in Chinese handen dacht ik
Hoe dan ook, als de grootste afzetmarkt ter wereld geen benzine auto's meer accepteerd is het snel gedaan.
Je hebt het nieuwsbericht goed gelezen, bravoquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
ik zou er zelfs nog in 2055 1 2dehands kopen.....quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als de laatste benzine auto verkocht wordt in 2035 rijden er nog zeker tot 2055 nog aanzienlijke hoeveelheden benzineauto's.
Volgens mij betalen alleen inwoners in amsterdam voor de amsterdamse wegen. Wegenbelasting gaat volgens mij naar rijkswegen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:07 schreef Bocaj het volgende:
Als je straks niet meer in A'dam en verwacht ook Utrecht mag rijden, wil ik ook MINDER wegenbelasting betalen want ik kan op minder wegen rijden!
Volgens mij gaat alles op de grote hoop.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij betalen alleen inwoners in amsterdam voor de amsterdamse wegen. Wegenbelasting gaat volgens mij naar rijkswegen.
jij hebt het over uitstoot niet ikquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
een kerncentrale heeft geen uitstoot dus dat kun je prima doen.
Het is een oplossing voor stadsverkeer, dat wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:58 schreef Ringo het volgende:
Die elektrische auto is toch niet meer dan een onhandige tussenoplossing? Volgens mij is er nog helemaal geen serieus alternatief voor de benzinemotor gevonden.
En die zullen dat natuurlijk nooit doenquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles
Kijk naar dit lijstje, en je ziet dat veel landen ermee bezig zijn.
Je bent nogal stellig.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die zullen dat natuurlijk nooit doen.
Er is niks mis met je hoofdrekenen. Deze theorie klopt helemaal.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
Mercedes als symbool van Mokum? Of toch Heineken?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:34 schreef -Chakotay- het volgende:
het woordje ster in amsterdam vind ik altijd zo... zo.. tja.. zo veelzeggend
GroenLinks geeft geen fuck om economie!quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:22 schreef Drugshond het volgende:
Hoe verkloten we de economie met GL. Kijk maar naar Amsterdam.
Klimaat Fascisme. Iedereen met een fossiele brandstof auto krijgt een gele ster.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
GroenLinks geeft geen fuck om economie!
Ze houden van de boompjes en de beestjes! Treehuggers zijn het!
Die worden dan ook langzaam maar zeker de stad uitgerookt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben je lekker mee als simpel arbeider in Amsterdam, auto is dan toch niet meer te betalen?
Parkeren is er nu al niet te betalen laat staan in 2030, wat mot men dan nog met een auto?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:24 schreef -Chakotay- het volgende:
Dat vind ik om andere redenen een prima plan. Maar dan moeten ze wel alternatieven garanderen. Vooral als het gaat om vrachtverkeer
Is alleen goed voor de verkeersborden industrie. En dan heb je het wel gehad.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen.
Haal eerst die ouderdom maar dan hoor ik dan wel wat je doet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou er zelfs nog in 2055 1 2dehands kopen.....
Onhaalbaar.... voor 2030quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen.
Is voor alles goed Amsterdam maakt zichzelf de deuren dicht!quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is alleen goed voor de verkeersborden industrie. En dan heb je het wel gehad.
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen.
Is dat zo?quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die worden dan ook langzaam maar zeker de stad uitgerookt.
Mondkapje mee bij aankomst.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.
Ja, want die kunnen dat betalenquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.
En vergeet de investering van je warmtepomp ook niet. Maar Nederland staat erom bekend alles op de lat te bekostigen dus ook dat komt wel goed.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
Alleen nog maar elektrische brom en snorfietsen in 2025. Sign me up! Teringherriequote:Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen. De gemeente gaat het laadpalennetwerk in de stad uitbreiden. Wie een elektrische auto koopt, kan een laadpaal aanvragen.
Het uitstootvrij maken van de stad gebeurt in stappen. Vanaf volgend jaar mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10 komen. De milieuzone voor oudere diesels raakt duizenden autobezitters. In 2022 geldt het verbod ook voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100.
In 2025 gaat het ook gelden voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten. In 2030 moet de bebouwde kom helemaal uitstootvrij zijn, dus valt ook het doek voor personenauto's en motoren.
Een Zoë of Ionic die nu als leasebak geleverd wordt, zal in 2030 minstens 200000km erop hebben staan. Die is tegen die tijd nog amper 5000-10000¤ waard.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
Ik denk dat mensen met een benzine-auto best in staat zijn een huis in Rotterdam te betalen ja.quote:
Huizen kopen? Ben je gek, dat is alleen voorbehouden aan mensen die een elektrische auto kunnen betalenquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met een benzine-auto best in staat zijn een huis in Rotterdam te betalen ja.
Wordt dat niet een ratjetoe aan laadpalen overal?quote:Wie een elektrische auto koopt, kan een laadpaal aanvragen.
Waarom wil je er dan niet naast zitten?quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
jij hebt het over uitstoot niet ik
Ach joh, er staat in de OP dat er subsidies komen. Mensen kunnen 10 jaartjes sparen. tegen die tijd zijn die dingen ook goedkoper.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
Ja daarom ik vind de plannen heel mooi maar een groot deel van de benedenklasse heeft geen cent over momenteel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
En vergeet de investering van je warmtepomp ook niet. Maar Nederland staat erom bekend alles op de lat te bekostigen dus ook dat komt wel goed.
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach joh, er staat in de OP dat er subsidies komen. Mensen kunnen 10 jaartjes sparen. tegen die tijd zijn die dingen ook goedkoper.
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
En hoe zit het met de achteruitgang van de accu van die wagens? En jet blijft nog een flink bedrag. Vind het zolang het gewoon te betalen is een prima plan hoor van mij hoeven die benzine auto's niet te blijven en hoe sneller af van de olie hoe beter maar er wordt wel heel erg op emotie beslist de laatste tijd heb ik het idee.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Een Zoë of Ionic die nu als leasebak geleverd wordt, zal in 2030 minstens 200000km erop hebben staan. Die is tegen die tijd nog amper 5000-10000¤ waard.
Niet meer en niet minder. Domme Amsterdammersquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef Nattekat het volgende:
De stad krijgt de bende waarvoor de kiezer gestemd heeft.
Geeft natuurlijk wel prima aan dat Wilders enkel achterom kan kijken. Er komen al steeds meer betaalbare elektrische auto's op de markt en in 2030 zal dat aanbod nog veel groter zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Bocaj het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
En als die subsidie eraf gaat is het opeens gewoon te betalen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Huh, in 2030 zou Amsterdam toch een islamitische ghetto zijn? Apart dit.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Bocaj het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
En is de accijns op stroomgebruik verhonderdvoudigd.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Een zeer juiste visie. Zo zal het inderdaad gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Net als het aanbod veel goedkopere en betere benzineauto's.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geeft natuurlijk wel prima aan dat Wilders enkel achterom kan kijken. Er komen al steeds meer betaalbare elektrische auto's op de markt en in 2030 zal dat aanbod nog veel groter zijn.
Hoe willen ze dat bereken daar een huishouden ook stroom verbruikt?quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En is de accijns op stroomgebruik verhonderdvoudigd.
Kamelen lopen niet op benzine, dat scheelt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Huh, in 2030 zou Amsterdam toch een islamitische ghetto zijn? Apart dit.
Klopt, niet dat dat relevant is verder.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net als het aanbod veel goedkopere en betere benzineauto's.
Natuurlijk wel, want daar zal de gemiddelde persoon voor kiezen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, niet dat dat relevant is verder.
Dit. Geef maar eens geen subsidie, kijken of men dan nog zo staat te springen om dit soort maatregelingen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Het ging natuurlijk om het geschetste beeld dat elektrische auto's enkel betaalbaar waren voor een "elite". Dan is de vraag of een benzine-auto ook betaalbaar zal zijn geen relevante.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want daar zal de gemiddelde persoon voor kiezen.
En dus is dit hele plan een wassen neus.
Jij hebt (gezien je reacties in topics over elektrische auto's) nogal moeite met verandering.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En is de accijns op stroomgebruik verhonderdvoudigd.
Klopt en het is nu al zichtbaar.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want daar zal de gemiddelde persoon voor kiezen.
En dus is dit hele plan een wassen neus.
Rekeningrijden is nu inderdaad nog een "vies woord" voor de VVD maar die partij gaat echt geen 8.500.000.000 aan accijnzen laten liggen. Dus bij een volgend kabinet is dat nog net zo heilig als de HRA ooit wasquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat bereken daar een huishouden ook stroom verbruikt?
Ik vermoed eerder rekening rijden, daar de groep pluche plakkers ook inkomen willen hebben.
Natuurlijk is dat relevant, want dat is het alternatief. En elektrische auto's gaan nog wel even onbetaalbaar blijven.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging natuurlijk om het geschetste beeld dat elektrische auto's enkel betaalbaar waren voor een "elite". Dan is de vraag of een benzine-auto ook betaalbaar zal zijn geen relevante.
Nee, ik heb moeite met mensen (en overheden) zonder realiteitszin.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij hebt (gezien je reacties in topics over elektrische auto's) nogal moeite met verandering.
Milieumaatregelen zijn gewoon rechtse hobbies dus.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:31 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
electriciteit wordt niet echt schoon opgewekt ofzo. Ook electrische auto's (accu's bv) zijn vervuilend. Dus voorlopig is het lood om oud ijzer. Het is eerder een manier om de industrie te laten draaien. Denk ik dan
Rotterdammers zijn in staat om met de auto naar de plee te gaan, de hele stad is op de auto ingericht. Maar die halen de geleden schade graag gauw in. Dus die volgen Amsterdam gewoon, net als Utrecht.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:34 schreef Monolith het volgende:
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.
Nee, maar je hebt duidelijk weer eens je tijd van de maand. Veel plezier ermee.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat relevant, want dat is het alternatief. En elektrische auto's gaan nog wel even onbetaalbaar blijven.
Zolang er nog een stekker aan vastzit, hoef ik zoʼn ding niet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef Fir3fly het volgende:
Het is een oplossing voor stadsverkeer, dat wel.
Maar verder dan dat, nee.
De Utrechtse binnenstad kent al een verbod op oude diesels. Daar zal ook wel op voortgebouwd worden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Rotterdammers zijn in staat om met de auto naar de plee te gaan, de hele stad is op de auto ingericht. Maar die halen de geleden schade graag gauw in. Dus die volgen Amsterdam gewoon, net als Utrecht.
Rotterdam heeft zoʼn verbod ook, als ik het goed heb.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:17 schreef Monolith het volgende:
De Utrechtse binnenstad kent al een verbod op oude diesels. Daar zal ook wel op voortgebouwd worden.
Dan heb ik er niks aan, kan zelf nog lopen, dus als niet sneller heb ik niks eraan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kunt ze wel voeren, dan lopen ze sneller.
Verwacht je dat elektrische auto's ooit stekkerloos worden dan?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zolang er nog een stekker aan vastzit, hoef ik zoʼn ding niet.
Jammer is dat, zo gauw iemand een fatsoenlijke vraag stelt ga je meteen persoonlijk doen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt duidelijk weer eens je tijd van de maand. Veel plezier ermee.
Hoe zien ze dat dan een oud voertuig kan net zo goed een nieuwe motor erin hebben liggen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Utrechtse binnenstad kent al een verbod op oude diesels. Daar zal ook wel op voortgebouwd worden.
https://scontent-amt2-1.x(...)359f4b44&oe=5D658319quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verwacht je dat elektrische auto's ooit stekkerloos worden dan?
Dat soort hobbyprojecten zijn op een paar handen te tellen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zien ze dat dan een oud voertuig kan net zo goed een nieuwe motor erin hebben liggen.
Neem ik zelfs aan bij een diesel.
Oude voertuigen ook.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat soort hobbyprojecten zijn op een paar handen te tellen.
quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan heb ik er niks aan, kan zelf nog lopen, dus als niet sneller heb ik niks eraan.
quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
https://scontent-amt2-1.x(...)359f4b44&oe=5D658319
De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor.
Ik verwacht niks, maar om die dingen echt van praktisch nut te laten zijn, zul je wel wat moeten bedenken om van die stekker af te komen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:19 schreef MaGNeT het volgende:
Verwacht je dat elektrische auto's ooit stekkerloos worden dan?
Goed he ik kwam ook om van het lachen toen ik het eerst zag, gelijk opgeslagen die komt nog eens van pas.quote:
Wat is het probleem met een stekker dan?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik verwacht niks, maar om die dingen echt van praktisch nut te laten zijn, zul je wel wat moeten bedenken om van die stekker af te komen.
Dat zal een aardige km heffing gaan worden dan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Draadloos opladen is een kwestie van tijd. Die techniek bestaat al jaren. Er moet alleen infrastructuur voor worden aangelegd. In theorie zou je dat zelfs onder het wegdek kunnen leggen zodat je rijdend laadt.
Maar als GroenLinks stemmer is dat toch juist waar de partij voor staat? Dat weet je toch als je er op stemt? Waarom dan zo verbaasd dat ze dat beleid dan ook gaan uitvoeren als ze de grootste zijn?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:38 schreef Guanabana het volgende:
That's it, ik stop met GroenLinks stemmen. Hier in Amersfoort ook al die waanzin van dat in 2030 alles van het gas af moet.
Denk eerder dat ik zelf verander(d) (ben) dan dat ik ineens verbaasd ben over GroenLinks zelf.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar als GroenLinks stemmer is dat toch juist waar de partij voor staat? Dat weet je toch als je er op stemt? Waarom dan zo verbaasd dat ze dat beleid dan ook gaan uitvoeren als ze de grootste zijn?
Het scheelt natuurlijk wel dat mensen het bijna 11 jaar van tevoren weten. Zo lang heb ik iig nog nooit dezelfde auto gehad.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:31 schreef Ivo1985 het volgende:
Slecht plan. Niet omdat de overgang naar een all-electric leefomgeving zo'n slecht plan is.
Maar omdat een beetje fatsoenlijke auto met brandstofmotor wanneer deze normaal onderhouden en gebruikt wordt toch wel een jaar of 20 mee gaat. Zomaar voortijdig goede producten die nog jaren mee kunnen wegens regelgeving onbruikbaar maken is wat mij betreft een no-go.
- Ten eerste zadel je mensen met op met zeer hoge afschrijvingen.
- Ten tweede is het niet bepaald duurzaam om goede producten (auto's) maar af te danken
- Ten derde zit het er niet naar uit dat de laad-infrastructuur tijdig op orde gebracht kan worden. Wanneer je een massale overstap naar elektrisch rijden wil, is dat toch een hele belangrijke voorwaarde.
En heb je tegen die tijd ook een nieuw accupakket nodig t.w.v. 5000 euro.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Een Zoë of Ionic die nu als leasebak geleverd wordt, zal in 2030 minstens 200000km erop hebben staan. Die is tegen die tijd nog amper 5000-10000¤ waard.
Er zullen merken zijn die het niet zo goed voor elkaar hebben met de accu-pakketten maar als je naar Tesla's kijkt zie je dat ze na zo'n 200.000km nog steeds >80% capaciteit over hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:43 schreef silverhill het volgende:
[..]
En heb je tegen die tijd ook een nieuw accupakket nodig t.w.v. 5000 euro.
Ik was in 2018 al van het gas af dus ik zie het niet zo donker in.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:44 schreef Guanabana het volgende:
Het gaat me overigens ook meer om dit specifieke ding, het is gewoon zwaar onrealistisch om dit in 2030 al te willen. Idem voor dat gas hier in Amersfoort.
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook springen?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik was in 2018 al van het gas af dus ik zie het niet zo donker in.
Is je woning er slecht geïsoleerd?
Heb je die propaan tank nu al eens in je tuin gelegd? Daar heb je het al 2 jaar over.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:46 schreef john2406 het volgende:
Wat is het probleem dan een propaan tank in de tuin en je hebt nog steeds gas, ook nog met een hogere calorische waarde als dat aardgas.
Bijna 11 jaar is heel weinig bij een product wat tot 20 jaar mee gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk wel dat mensen het bijna 11 jaar van tevoren weten. Zo lang heb ik iig nog nooit dezelfde auto gehad.
Het is niet zo dat ze het in 2021 willen invoer
Hey, heet jij ineens Guanabana? Ik vroeg het niet aan jou volgens mij.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook springen?
Als de tijd komt zie ik dan wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je die propaan tank nu al eens in je tuin gelegd? Daar heb je het al 2 jaar over.
Ja, (nog) wel, maar het gaat me niet zozeer om mij persoonlijk maar om de maatregel in het algemeen (binnen tien jaar).quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik was in 2018 al van het gas af dus ik zie het niet zo donker in.
Is je woning er slecht geïsoleerd?
Dan nog jij stelt iemand een vergelijking dat doe ik dan terug, en als deze er niet op komt doe ik dat maar even ervoor.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hey, heet jij ineens Guanabana? Ik vroeg het niet aan jou volgens mij.
Ik ben benieuwd hoe Amsterdam bevooraad gaat worden en vooral hoe de afvalstromen gemanaged gaan worden. Of alles maar in de gracht kiepen?quote:In 2020 mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10. In 2022 geldt dat voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100.
In 2025 geldt het voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten.
Ik schreef toch al de deuren maken ze zelf dicht, of als het even niet uitkomt zetten ze deze open?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Amsterdam bevooraad gaat worden en vooral hoe de afvalstromen gemanaged gaan worden. Of alles maar in de gracht kiepen?
Sowieso is er nu al een milieuzone in Amsterdam en kom je er met je oude bestelbus of vrachtwagen nu ook al niet meer in.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Amsterdam bevooraad gaat worden en vooral hoe de afvalstromen gemanaged gaan worden. Of alles maar in de gracht kiepen?
En ik in 2017 al. Alleen onze drive is niet maatgevend wat voor een hele stad realistisch is. Bij gasloos wonen heb je nog het profijt dat mensen met lage inkomens meestal huren en de verhuurder/corporatie de investeringen moet doen. Bij auto's is dat 'voordeel' er niet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik was in 2018 al van het gas af dus ik zie het niet zo donker in.
Is je woning er slecht geïsoleerd?
Volgens mij worden de plannen in Amersfoort pas in juli bekend toch?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, (nog) wel, maar het gaat me niet zozeer om mij persoonlijk maar om de maatregel in het algemeen (binnen tien jaar).
Insubordinatie is Amsterdam natuurlijk niet vreemd... Maar er wordt landelijk beleid opgetuigd dus Amsterdam praat weer eens voor hun beurt met hun wensdenkerij...quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom gedraagt Amsterdam zich steeds vaker als een Vrijstaat? Betaal ik als automobilist wegenbelasting om overal de wegen te mogen gebruiken, behalve in Amsterdam?
Waarom kan er niet gewoon landelijk beleid worden gevoerd om autogebruik in de binnenstad te ontmoedigen? Waarom moet Amsterdam altijd weer op eigen houtje opereren?
NOSquote:Vanaf 2020 landelijke regeling milieuzones voor dieselrijders
Er komt in het hele land een uniforme regeling voor milieuzones. Plaatsen die vanaf 2020 een milieuzone invoeren kunnen auto's met een dieselmotor weren die op die datum ouder zijn dan vijftien jaar of ouder dan twintig jaar. Gemeenten mogen zelf bepalen waar ze de grens leggen. Benzineauto's mogen die milieuzones nog wel in, evenals oldtimers (auto's van veertig jaar en ouder) en campers waarvan de eigenaar in de milieuzone woont.
Ook komt er een eenduidig systeem van borden, die voor iedereen begrijpelijk moeten zijn. Het kabinet is het eens over deze maatregelen. De Eerste en Tweede Kamer moeten zich er nog wel over uitspreken.
De uniforme regeling betekent niet dat gemeenten straks een milieuzone moeten invoeren, gemeenten kunnen zelf bepalen of ze dat nodig vinden.
Zelfde regels
Het kabinet wil graag dat in het hele land dezelfde regels gelden. Sommige gemeenten, zoals Amsterdam, Arnhem, Rotterdam en Utrecht, hebben nu al een milieuzone, maar de regels verschillen per plaats. In Amsterdam bijvoorbeeld worden binnen de milieuzone alleen oudere vrachtauto's, bestelbusjes, bussen en taxi's geweerd, maar in Utrecht en Arnhem ook personenauto's.
Wel is het in Amsterdam voor bewoners sinds twee jaar niet meer mogelijk om voor oudere diesel- en benzineauto's een parkeervergunning te krijgen.
We krijgen in september nieuwe kozijnen (alle appartementen hier), dat zal al vrijwel 100% schelen gelukkig.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij worden de plannen in Amersfoort pas in juli bekend toch?
Heb je zelf al een idee wat je wil gaan doen qua isolatie om ook nu je stookkosten naar beneden te krijgen?
Ok, ja, dat kan zeker al flink schelen. Eigen appartement binnen VVE?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We krijgen in september nieuwe kozijnen (alle appartementen hier), dat zal al vrijwel 100% schelen gelukkig.
Je bent wel een grapjurk vandaagquote:Op donderdag 2 mei 2019 19:58 schreef john2406 het volgende:
Als alleen de kozijnen en het glas niet zal dat weinig uitmaken.
Ja. Nu tocht het als de ziekte dus zal sowieso flink verbeteren.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ok, ja, dat kan zeker al flink schelen. Eigen appartement binnen VVE?
Wordt het niet eens tijd dat je een centraal topic gaat opstarten waar je continu over je isolatie, warmtepompen, zonnepanelen, huis, kozijnen, octa-glas, elektrische auto en weet ik veel kunt ouwehoeren? Ipv dat je elk topic loopt te vervuilen met dit gezever?quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
Ok, ja, dat kan zeker al flink schelen. Eigen appartement binnen VVE?
Jij had toch die jaren '30 woning met enkel glas, zonder spouwmuren? Of ben ik in de war?quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd dat je een centraal topic gaat opstarten waar je continu over je isolatie, warmtepompen, zonnepanelen, huis, kozijnen, octa-glas, elektrische auto en weet ik veel kunt ouwehoeren? Ipv dat je elk topic loopt te vervuilen met dit gezever?
Ik ook niet maar ik ken toevallig een man die tegen zijn pensioen aan zit. Gewoon een normale arbeider. Die heeft heel zijn leven gewerkt en netjes zijn huis afbetaald en heeft een paar weken terug voor het eerst in zijn leven een nieuwe auto gekocht, een Mercedes. Daar wil hij tot zijn dood of tot het niet meer kan in blijven rijden. Gelukkig woont hij niet in Amsterdam maar daar zal je ook zulke mensen treffen. Voor hen is het toch behoorlijk zuur.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk wel dat mensen het bijna 11 jaar van tevoren weten. Zo lang heb ik iig nog nooit dezelfde auto gehad.
Het is niet zo dat ze het in 2021 willen invoer
Shell heeft niks met klimaat.quote:Op donderdag 2 mei 2019 19:56 schreef john2406 het volgende:
Shell heeft ook opeens iets voor het klimaat, zouden ze de zooi in Afrika al geruimd hebben of gaan ze dat van deze actie doen?
Jij bent in de war. Ik heb een hut uit 1985.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:08 schreef MaGNeT het volgende:
Jij had toch die jaren '30 woning met enkel glas, zonder spouwmuren? Of ben ik in de war?
Wat kan een klant dan anders vertel ik hoor graag, boycot die firma? Zelfs dat kan men niet die zitten overal mee in.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar laten we zeggen dat het een eerste stap is en eigenlijk kun je ze weinig kwalijk nemen als de klanten het allemaal wel best vinden.
Oh wat gek, dan ben ik inderdaad in de war met een andere user.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent in de war. Ik heb een hut uit 1985.
Waarom moet dat belastinggeld kosten? Vanwege die subsidies, dan moet je wel alle subsidies meenemen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:03 schreef Drugshond het volgende:
Je moet echt kortsluiting in je GL (fantast) bovenkamer hebben om dit realistisch te noemen.
Onhaalbaar
Bij brancheorganisatie BOVAG zien ze weinig heil in de Amsterdamse plannen. Volgens de organisatie loopt Amsterdam met de plannen vooruit op landelijk beleid. Vooralsnog bestaat alleen wetgeving voor het weren van dieselauto’s, maar in Amsterdam gaan ook benzineauto’s in de ban. ,,Een leuk streven, maar niet realistisch’’, aldus Tom Huyskens, woordvoerder van BOVAG.
Zelfs in het geval dat in 2030 honderd procent van alle verkochte auto’s elektrisch is, blijven nog zo’n zeven miljoen auto’s op traditionele brandstof over. ,,Wat ga je dan doen? Mensen dwingen om een nieuwe auto te kopen? Dat gaat onwijs veel belastinggeld kosten en is niet haalbaar.’’
----------------------------------
Gewoon tulpenwaanzin.
Volgens mij willen de grote steden überhaupt al niet dat mensen van buiten de stad met de auto de stad inkomen, dat wordt nu al aan alle kanten ontmoedigd. Je komt maar met de trein of de tram vanaf de P+R, het OV in de stad is goed genoeg. Dit is dus een beetje blaten voor de bühne.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Bocaj het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
Neemt niet weg dat ik een enorme tegenstander ben van die hele #vangaslos idioterie en dit soort stompzinnige maatregelen zoals Amsterdam weer eens wil gaan invoeren... En daar zijn wij wel vaker over in discussie gegaan misschien dat je dacht dat ik in een historisch pand woonde ofzo.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:12 schreef MaGNeT het volgende:
Oh wat gek, dan ben ik inderdaad in de war met een andere user.
Eigenlijk kan ik het wel begrijpen in de echte oude binnenstad....quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:14 schreef speknek het volgende:
Volgens mij willen de grote steden überhaupt al niet dat mensen van buiten de stad met de auto de stad inkomen, dat wordt nu al aan alle kanten ontmoedigd. Je komt maar met de trein of de tram vanaf de P+R, het OV in de stad is goed genoeg. Dit is dus een beetje blaten voor de bühne.
Ik ben inderdaad in de war met Captain_Jack_Sparrowquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik een enorme tegenstander ben van die hele #vangaslos idioterie en dit soort stompzinnige maatregelen zoals Amsterdam weer eens wil gaan invoeren... En daar zijn wij wel vaker over in discussie gegaan misschien dat je dacht dat ik in een historisch pand woonde ofzo.
Het gaat sowieso om inwoners binnen de ring maar het autobezit zal wel fors afnemen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Eigenlijk kan ik het wel begrijpen in de echte oude binnenstad....
Maar wat moeten alle mensen in de vele buitenwijken van A'dam dan doen?
Waar moeten zij hun voertuigen dan laten? Je gelooft toch zelf niet dat zij allen per 2030 een electro auto hebben?
Nee hoor de gehele stad.... 2030quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat sowieso om inwoners binnen de ring maar het autobezit zal wel fors afnemen.
Dit is onzin. Er wordt meerdere malen meer geld uitgegeven aan ontwerp en R&D van gewone auto's dan aan elektrische auto's. Er zullen ook meer nieuwe normale automodellen verschijnen dan elektrische.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:14 schreef speknek het volgende:
Sowieso, als je over vijf jaar een nieuwe auto koopt ben je debiel als het niet elektrisch is (beter nog, benzineautos worden nu al niet echt meer ontworpen),
Je vergeet hier alleen dat veel particulieren nooit een nieuwe auto kopen, maar al blij zijn als ze een tweedehandsje van 10 of 12 jaar oud kunnen aanschaffen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:14 schreef speknek het volgende:
Sowieso, als je over vijf jaar een nieuwe auto koopt ben je debiel als het niet elektrisch is (beter nog, benzineautos worden nu al niet echt meer ontworpen), dus ik denk dat dit streven niet eens zo heel moeilijk te halen is.
Dat is natuurlijk ook een beetje het uiteindelijke doel, autobezit is kwaadaardig volgens bepaalde stromingenquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
wordt een groot deel van de bevolking met de voorgestelde maatregelen het autorijden ontzegd.
Oh ja, ik zie het, dat is het plan wel idd. Maar even afwachten hoe het straks uitgewerkt wordt.quote:
bezit hebben is sowieso schandalig als het aan Groenlinks ligtquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een beetje het uiteindelijke doel, autobezit is kwaadaardig volgens bepaalde stromingen.
Tot het hele linkse blok weer wat moet inleveren te koste van de eigen partij.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, ik zie het, dat is het plan wel idd. Maar even afwachten hoe het straks uitgewerkt wordt.
Ja ik heb dat wel met die verboden Diesels. Het zijn niet de mensen dicht bij het centrum zelf die daar door getroffen worden zeg maar. Maar in dit geval is er een waarschuwing van elf jaar. Dat is toch ook wel genoeg tijd om je voor te bereiden. Maar het OV mag wel wat meer gesubsidieerd worden, daar ging het mis in Frankrijk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Eigenlijk kan ik het wel begrijpen in de echte oude binnenstad....
Maar wat moeten alle mensen in de vele buitenwijken van A'dam dan doen?
Waar moeten zij hun voertuigen dan laten? Je gelooft toch zelf niet dat zij allen per 2030 een electro auto hebben?
Ligt eraan over welk merk en jaartal je het hebt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is onzin. Er wordt meerdere malen meer geld uitgegeven aan ontwerp en R&D van gewone auto's dan aan elektrische auto's. Er zullen ook meer nieuwe normale automodellen verschijnen dan elektrische.
Dat is dan misschien het enige wat ik gemeen heb met hem...quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:20 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben inderdaad in de war met Captain_Jack_Sparrow
Volgens mij woont hij in een jaren '30 woning en heeft hij nog gaskacheltjes.
Jullie delen wel het hetzelfde "enthousiasme" voor warmtepompen![]()
Elk merk en elk jaartal.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ligt eraan over welk merk en jaartal je het hebt.
Je bent weer erg stellig.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Elk merk en elk jaartal.
En Tesla is over een paar jaar natuurlijk verdwenen.
Tja wat moet je dan, er zijn mensen zoals jij die echt geloven dat overheidsballonnetjes zoals deze daadwerkelijk effect gaan hebbenquote:
Okay Henk. Ik geloof mijn collega Maarten Steinbuch iets meer dan jou.quote:
Ik kijk meer naar wat de markt zelf al doet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja wat moet je dan, er zijn mensen zoals jij die echt geloven dat overheidsballonnetjes zoals deze daadwerkelijk effect gaan hebben.
quote:Volkswagen wil 70 nieuwe elektrische modellen lanceren
Volkswagen wil de komende jaren nog meer elektrische auto's op de markt te brengen dan eerder gedacht. In de periode tot 2028 gaat het om bijna 70 nieuwe modellen. Eerder had het Duitse concern 50 elektrische modellen gepland.
Dat betekent volgens Volkswagen dat er de komende tien jaar meer dan 22 miljoen elektrische voertuigen van de productiebanden zullen lopen, van een eerder geplande 15 miljoen auto's. Volkswagen trekt de komende vijf jaar meer dan 30 miljard euro uit voor elektrisch maken van zijn vloot. In 2030 moet het aandeel elektrische voertuigen stijgen tot minstens 40 procent van de groep. Het bedrijf trekt ook miljarden uit voor bijvoorbeeld autonoom rijden en digitalisering.
Volkswagen houdt dinsdag zijn dag voor beleggers. Het bedrijf wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn. Volgens topman Herbert Diess zal Volkswagen radicaal veranderen en is de grootste autofabrikant van Europa volledig toegewijd aan de klimaatafspraken van Parijs.
Audi en Porsche
De onderneming uit Wolfsburg, met ook dochtermerken als bijvoorbeeld Skoda, Seat, Audi, Porsche en de truckmerken Scania en MAN, heeft als doelstelling om in 2025 de CO2-uitstoot van de vloot met 30 procent te verlagen in vergelijking met 2015.
Dit jaar wordt de volledig elektrisch aangedreven Audi e-tron in productie genomen, gevolgd door de Porsche Taycan en de Seat El-Born.
Klimaatneutraal
Volkswagen werkt daarnaast aan het verlagen van de uitstoot van al zijn fabrieken. Deze moet in 2025 met de helft zijn gereduceerd ten opzichte van 2010. Wereldwijd telt het bedrijf 123 productielocaties, voor een groot deel in Europa. De productiefaciliteit van Audi bij Brussel is bijvoorbeeld al volledig klimaatneutraal, aldus het concern.
Snellaadstations
Verder gaat Volkswagen vierhonderd snellaadstations aanleggen lange grote Europese wegen en snelwegen in samenwerking met industriepartners. Daarvan komen er honderd in Duitsland. Tevens komen er 3500 oplaadpunten op parkeerruimtes voor werknemers bij fabrieken.
Ja?quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is onzin. Er wordt meerdere malen meer geld uitgegeven aan ontwerp en R&D van gewone auto's dan aan elektrische auto's.
Maakt die ook zulke domme taalfouten?quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Okay Henk. Ik geloof mijn collega Maarten Steinbuch iets meer dan jou.
Dat zijn modellen die 5-8 jaar geleden uit de pen zijn gekomen en nu op de markt komen (zo lang duurt de ontwikkeling van een nieuw platform nu eenmaal).quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maakt die ook zulke domme taalfouten?
Je moet gewoon minder domme dingen zeggen. Er worden nog elk jaar nieuwe gewone modellen gepresenteerd door alle grote automerken en dat blijft ook doorgaan. Je liegt gewoon keihard.
En dat zal dus ook zo zijn in 2025-2030.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zijn modellen die 5-8 jaar geleden uit de pen zijn gekomen en nu op de markt komen (zo lang duurt de ontwikkeling van een nieuw platform nu eenmaal).
Ja.quote:
quote:What to make of it, then, when Philipp von Hagen, who is on the executive board of Porsche SE, told the Bloomberg New Energy Finance conference in San Francisco this week that as much as Volkswagen is spending on electric cars, it is spending twice as much to continue the development of vehicles with gasoline and diesel engines?
According to Inside EVs, von Hagen was asked if Volkswagen is “all in” on electric cars. “Not really,” he replied. “The investment [in EVs] is big and consequential, but we still are making two thirds of our investment in existing drivetrain technologies.”
Porsche SE may be the largest company you never heard of. It is the financial holding company that owns the Volkswagen Group and all its brands, including Audi and Porsche. So when von Hagen speaks, he has the weight of billions of dollars of assets behind his words.
While it is exciting that the Volkswagen Group plans to have 50 electrified models in its lineup by 2030, that information has to be balanced against another statistic. In total, there are more than 300 models that fall under the Volkswagen group umbrella.
Nee.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat zal dus ook zo zijn in 2025-2030.
Jep. Honda bijvoorbeeld levert in 2025 nog steeds meer dan de helft van hun modellen met gewone motoren.quote:
Toyota vermoedelijk ook, dat gaf ik net al aan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jep. Honda bijvoorbeeld levert in 2025 nog steeds meer dan de helft van hun modellen met gewone motoren.
Nu maar hopen der er genoeg grondstoffen zijn voor die accu's....quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kijk meer naar wat de markt zelf al doet.
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4639441/elektrische-auto-volkswagen-productie-audi-skoda-seat-porsche
[..]
Dat is leuk voor je. Toyota verkoopt er 24.000.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toyota vermoedelijk ook, dat gaf ik net al aan.
Honda is op de Nederlandse markt overigens maar een kleine speler, die verkopen iets van 1000 nieuwe auto's per jaar in Nederland.
Ja, dat lukt nog wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:43 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nu maar hopen der er genoeg grondstoffen zijn voor die accu's....
Iets meer dan 2000 verkochtquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Merken als Huyndai en Kia timmeren echter wel al flink aan de weg met hun Kono en eNiro die "schappelijk" geprijsd zijn voor een elektrische auto met een dergelijk bereik.
De meeste fabrikanten blijven gewoon benzineauto's maken. Ze moeten aan een EU doelstelling voldoen om per 2030 lagere emissies te hebben. Om daar aan te voldoen komen er hybride modellen (mild hybride wordt standaard voor benzineauto's) en nulemissieauto's. De bulk zal mild hybride zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zijn modellen die 5-8 jaar geleden uit de pen zijn gekomen en nu op de markt komen (zo lang duurt de ontwikkeling van een nieuw platform nu eenmaal).
VW zet bijvoorbeeld echt wel in op elektrisch nu, Volvo stopt met diesel, etc.
Wil je in 2030 nog auto's leveren in de EU dan moet je als fabrikant nu echt wel al aan de slag zijn.
Ja, maar van Toyota had ik al gezegd dat die geen elektrische auto's maakt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je. Toyota verkoopt er 24.000.
Die maken hybride auto's. Die veel te succesvol waren omdat ze daadwerkelijk nut hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, maar van Toyota had ik al gezegd dat die geen elektrische auto's maakt.
Die werken aan een solid state accu.
Kan wel, alleen moet je hem buiten de stad parkerenquote:Op donderdag 2 mei 2019 19:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bijna 11 jaar is heel weinig bij een product wat tot 20 jaar mee gaat.
Wie afhankelijk is van een 3e hands koekblik kan in 2030 simpelweg geen betaalbare tweedehands elektrische auto kopen met fatsoenlijke range.
Dan heb ik het over de prijsklasse 2000 tot 3000 euro.
Ah, eigenlijk ook wel enorm logisch.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja.
https://cleantechnica.com(...)fuel-transportation/
[..]
Ja maar die krijgen subsidie. Om een tweedehands Tesla aan te schaffen. Ofzoquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:47 schreef indiaantje89 het volgende:
We praten nu allemaal over nieuwe modellen. Maar heel mensen rijden in tweede hands auto’s.
Ik heb het vermoeden dat mensen die al een auto hebben de eerste jaren gewoon hun auto mogen blijven rijden met een ontheffing.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:22 schreef Paul het volgende:
Benzine- en dieselauto's zijn vanaf 2030 niet meer welkom in Amsterdam. De stad wil het verkeer emissievrij maken door milieuzones uit te breiden en uitstootvrije gebieden in te voeren. Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen.
[…]
Mazda is inderdaad wel goed bezig met z'n Skyactiv blokken, heb een paar jaar terug zelfs nog een gebruikte Mazda 6 overwogen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:47 schreef Benger het volgende:
[..]
De meeste fabrikanten blijven gewoon benzineauto's maken. Ze moeten aan een EU doelstelling voldoen om per 2030 lagere emissies te hebben. Om daar aan te voldoen komen er hybride modellen (mild hybride wordt standaard voor benzineauto's) en nulemissieauto's. De bulk zal mild hybride zijn.
Mazda heeft net een nieuwe benzinemotor gelanceerd waarmee je met mild hybride net zo zuinig bent als met een Prius. Ze werken al aan een volgende generatie voor over een paar jaar die nog iets zuiniger moet worden. Ook komt er nog een dieselvariant van de huidige generatie. En ze komen met één (1) model elektrische auto.
Je ziet steeds zuinigere auto's met verbrandingsmotor en die trend kan nog wel even doorzetten. Er is namelijk buiten Amsterdam een enorme markt voor.
Net zo duur als stroom dan, natuurlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
maar als de auto's nieuwe even duur zijn en de brandstof 2 tot 3x zo duur is per kilometer
Dit werpt wel het punt op hoe de overheid dan de belastingen verlegd om toch aan haar inkomsten te komen. Vermoedelijk is hier wel al verkennend werk gedaan?quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:50 schreef MaGNeT het volgende:
en de brandstof 2 tot 3x zo duur is per kilometer
Vergeet niet dat Volkswagen nog degene is die het meest investeert en er ook het meeste bombarie over maakt. Allemaal een goedkoop PR-offensief na dieselgate natuurlijk, maar de evangelisten trappen er met open ogen in zoals in dit topic te zien isquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah, eigenlijk ook wel enorm logisch.
En ik interpreteerde jouw 'meerdere malen' behoorlijk verkeerd. Het is daar maar het dubbele
Nee, want het beleid is niet dat ze dit per se dan al doen in tegenstelling tot wat de titel zou doen vermoeden. Het is uitgesproken als streven en ze spannen zich er voor in, maar als het niet redelijkerwijze haalbaar is of leidt tot sociale verdrukking nemen ze een stap terug.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heel veel banen dreigen al op korte termijn te verdwijnen door dit nieuwe beleid. Banen die ook voor de inwoners van Amsterdam onmisbaar zijn. Je loopt dan het risico dat schilders, glazenwassers, loodgieters en klusjesmannen zullen stoppen met werken in Amsterdam of zelfs helemaal stoppen met hun huidige werk. En de meeste van hen zijn ook nog eens zzp'er.
Het gevolg zal zijn dat alleen een paar grote spelers overblijven die wel elektrische busjes kunnen betalen en dat deze diensten veel duurder gaan worden voor Amsterdammers.
Natuurlijk niet, net zoals niemand weet wie al die subsidies gaat betalen voor al die mensen die gedwongen een nieuwe auto moeten kopen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dit werpt wel het punt op hoe de overheid dan de belastingen verlegd om toch aan haar inkomsten te komen. Vermoedelijk is hier wel al verkennend werk gedaan?
Joh het duurt gemiddeld zeven jaar voordat modellen die ontworpen worden op de markt komen. De modellen die nu gepresenteerd worden komen uit 2011 van de tekentafel. Je zit weer eens hoog van de toren te blazen over dingen waar je geen reet verstand van hebt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maakt die ook zulke domme taalfouten?
Je moet gewoon minder domme dingen zeggen. Er worden nog elk jaar nieuwe gewone modellen gepresenteerd door alle grote automerken en dat blijft ook doorgaan. Je liegt gewoon keihard.
In 2025 zijn binnen de ring vracht- en bestelwagens die op diesel of benzine rijden niet meer welkom.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, want het beleid is niet dat ze dit per se dan al doen in tegenstelling tot wat de titel zou doen vermoeden.
Ja hoor, de VVD heeft voor DIT kabinet het "kilometerheffing" woord nog uit het regeerakkoord weten te weren maar over 1 of 2 kabinetten komt dat er echt wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dit werpt wel het punt op hoe de overheid dan de belastingen verlegd om toch aan haar inkomsten te komen. Vermoedelijk is hier wel al verkennend werk gedaan?
Je leest je eigen linkjes niet eensquote:Op donderdag 2 mei 2019 20:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Joh het duurt gemiddeld zeven jaar voordat modellen die ontworpen worden op de markt komen. De modellen die nu gepresenteerd worden komen uit 2011 van de tekentafel. Je zit weer eens hoog van de toren te blazen over dingen waar je geen reet verstand van hebt.
Je kan stroom niet zomaar 3x duurder maken aangezien dat nogal een basisbehoefte is, daarnaast kunnen mensen met veel zonnepanelen en een thuisaccu tegen die tijd dan "gratis" laden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net zo duur als stroom dan, natuurlijk.
Ik weet niet zo goed waar wij en/of de evangelisten intrappen. Je bedoelt een GL die dit plan voor Adam heeft en denkt dat het haalbaar is?quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Volkswagen nog degene is die het meest investeert en er ook het meeste bombarie over maakt. Allemaal een goedkoop PR-offensief na dieselgate natuurlijk, maar de evangelisten trappen er met open ogen in zoals in dit topic te zien is.
(Welke taalfout heb je het over trouwens?)quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je leest je eigen linkjes niet eens. Kleine tip: 'elektrisch' betekent niet 'volledig elektrisch'.
Je kunt dus niet lezen en ook niet schrijven. En niet zelfstandig nadenken. Blijft dus over ideologisch verblinde brabbelaar die zichzelf constant voor schut zet. En dat noemt zich wetenschapper. Ga je schamen.
Ja en dat elektrische auto's een vervanging zijn van normale auto's.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waar wij en/of de evangelisten intrappen. Je bedoelt een GL die dit plan voor Adam heeft en denkt dat het haalbaar is?
Eerst duivelse eco-plannetjes bedenken en achteraf huilen dat ze het niet waar kunnen maken. Hoe imbeciel links is dat ?quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, want het beleid is niet dat ze dit per se dan al doen in tegenstelling tot wat de titel zou doen vermoeden. Het is uitgesproken als streven en ze spannen zich er voor in, maar als het niet redelijkerwijze haalbaar is of leidt tot sociale verdrukking nemen ze een stap terug.
Het zal ook niet volledig elektrisch worden, dat is letterlijk wat er in die linkjes staat. Dat je zo makkelijk in PR-praatjes van een Volkswagen-pak trapt spreekt boekdelen. Gefeliciteerd met je lidmaatschap van de cult.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:01 schreef speknek het volgende:
[..]
(Welke taalfout heb je het over trouwens?)
Jaja, NU is het nog niet volledig elektrisch, dat zegt niets over over zeven jaar.
Ach ja natuurlijk, gooi er nog een drogreden bovenopquote:Maar goed, universiteitshoogleraar automotive versus wandelend Dunning-Kruger effect Fir3fly, moeilijk moeilijk.
Er komen vast weer argumenten dat 500km onvoldoende range is en dat er straks 1000'en auto's bij de laadstations staan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Elektrische auto's zijn geen vervanging van normale auto's?
Op grote schaal niet nee. Voor stadsverkeer zijn ze zeer geschikt. Plannen om elektrisch gebruik in de stad te promoten zijn daarom ook goede ideeën. En dat hadden we ook al lang kunnen hebben. Maar ja, religie wint het nu van realiteit. Elektrische auto's vinden overheden mooi, want ze verkopen zo slecht dat de subsidies nog niet zo veel kosten en toch kunnen ze mooi 'groen' doen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Elektrische auto's zijn geen vervanging van normale auto's?
Afgaan op experts een drogreden noemenquote:Op donderdag 2 mei 2019 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het zal ook niet volledig elektrisch worden, dat is letterlijk wat er in die linkjes staat. Dat je zo makkelijk in PR-praatjes van een Volkswagen-pak trapt spreekt boekdelen. Gefeliciteerd met je lidmaatschap van de cult.
[..]
Ach ja natuurlijk, gooi er nog een drogreden bovenop.
die uitstoot blijft toch niet op 1 plek hangen? Dat waait ook het hele land over. Daarnaast zou het verplaatsen van concentratie zijn ipv totaal oplossen. Wat schiet je daar mee op?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:32 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
nee.. maar de uitstoot is gecentraliceerd..
ik ga niet uit eten met mijn vriendin naast een kerncentrale
accu's schijnt enorme hoax te zijn
Mwah regelmatig fikt er een Tesla spontaan in de brand. Het is maar waar je zin in hebt. In China zijn ze ook wijzer aan het worden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Elektrische auto's zijn geen vervanging van normale auto's?
Ah daar geloof ik eigenlijk ook wel in. Uiteindelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja en dat elektrische auto's een vervanging zijn van normale auto's.
Het is een beetje zoals de VVD riep te bezuinigen op de ambtenaren ofzo. Kan heel niet meer natuurlijk met zogenaamd ongewijzigde dienstverlening, maar het klinkt lekker, want dan kan dat geld naar andere leuke virtuele traktaties.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Eerst duivelse eco-plannetjes bedenken en achteraf huilen dat ze het niet waar kunnen maken. Hoe imbeciel links is dat ?
hmhmquote:Op donderdag 2 mei 2019 19:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Milieumaatregelen zijn gewoon rechtse hobbies dus.
Ze moesten toch wat hè na dieselgate. Ze liften mooi mee op de cult van de heer Musk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah daar geloof ik eigenlijk ook wel in. Uiteindelijk.
Ik wist niet dat dit een gevolg is van een PR campagne van Volkswagen. Hebben ze knap gedaan
Het gaat om de big picture, waarvan dit 1 van de eerste stuiptrekkingen zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals de VVD riep te bezuinigen op de ambtenaren ofzo. Kan heel niet meer natuurlijk met zogenaamd ongewijzigde dienstverlening, maar het klinkt lekker, want dan kan dat geld naar andere leuke virtuele traktaties.
Ik zou dit niet een duivels plannetje noemen, zie niet in wat er duivels aan is. Het lijkt me wat te ambitieus, maar aan de andere kant kan het snel gaan. Paard en wagen waren ook in steden in enkele jaren verdwenen... al was dat niet echt met de stok van oom agent meen ik?
En uit de EU. Binnen de EU kan je geen goed economisch beleid voeren.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:11 schreef Drugshond het volgende:
Als je iets wilt veranderen is dat met een goed economisch motief/beleid. En niet door Nazi-links beleid van "verboten" Dat heeft nog nooit gewerkt (toen niet en nu ook niet).
Maar we zijn het er wel vast over eens toch dat iemand die een elektrische auto aanschaft doorgaans niet een fossiele brandstof auto ernaast neemt? Dus dat is dan ter vervanging van. Nee, dat kan niet voor iedereen in elk gewenste situatie op het moment inderdaad, dat klopt, maar veruit het meeste verkeer kun je er in principe wel mee op vangen toch?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op grote schaal niet nee. Voor stadsverkeer zijn ze zeer geschikt. Plannen om elektrisch gebruik in de stad te promoten zijn daarom ook goede ideeën. En dat hadden we ook al lang kunnen hebben. Maar ja, religie wint het nu van realiteit. Elektrische auto's vinden overheden mooi, want ze verkopen zo slecht dat de subsidies nog niet zo veel kosten en toch kunnen ze mooi 'groen' doen.
Maar goed, er gaan nog zo veel hybride modellen op de weg komen dat de overheden er op een gegeven moment wel aan moeten geloven.
Precies. Daarom is de klimaatwet ook voor 2050. Dan zijn de indieners allang met pensioen, dus boeiend..quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:12 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk idd dat het plan gaat lukken, want in 2030 zijn er alleen nog maar een paar yuppen die in een Tesla rijden en de rest van de bevolking bestaat uit uitkeringstrekkers, asielzoekers en criminelen.
Behalve de laatste groep kunnen zij zich geen auto veroorloven. De middenstand is tegen die tijd allang weggepest.
Economisch voordeel. Snapt links dat ?? Denk het niet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals de VVD riep te bezuinigen op de ambtenaren ofzo. Kan heel niet meer natuurlijk met zogenaamd ongewijzigde dienstverlening, maar het klinkt lekker, want dan kan dat geld naar andere leuke virtuele traktaties.
Ik zou dit niet een duivels plannetje noemen, zie niet in wat er duivels aan is. Het lijkt me wat te ambitieus, maar aan de andere kant kan het snel gaan. Paard en wagen waren ook in steden in enkele jaren verdwenen... al was dat niet echt met de stok van oom agent meen ik?
Wat mij opvalt, wanneer iemand zegt dat ie electrisch rijdt, dan is de meest gehoorde eerste reactie 'maar hoe moet dat dan met de zomervakantie want je kan er niet ver mee rijden hé?'.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er komen vast weer argumenten dat 500km onvoldoende range is en dat er straks 1000'en auto's bij de laadstations staan.
Schone lucht voor Amsterdammers. Wat over het hoofd wordt gezien is dat die uitstoot elders onvermijdelijk wel plaatsvind. Door een kolencentrale. Of dat bij 'provincialen' een windmolen naast het erf geplaatst moet worden. Of in het minst erge geval een kerncentrale.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:22 schreef Paul het volgende: "We willen schonere lucht voor alle Amsterdammers , zegt verkeerswethouder Sharon Dijksma.
https://nos.nl/artikel/22(...)rbieden-in-2030.html
Gezien ze subsidie willen geven aan mensen om het proces te bespoedigen en als de economische realiteit er niet naar is dit niet willen gaan doen lijkt daar wel enig begrip voor te bestaan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Economisch voordeel. Snapt links dat ?? Denk het niet.
Zijn er eigenlijk cijfers van de leeftijd van het Nederlandse wagenpark? Ik ben benieuwd hoeveel auto's van 12 jaar of ouder rondrijden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:47 schreef indiaantje89 het volgende:
We praten nu allemaal over nieuwe modellen. Maar heel mensen rijden in tweede hands auto’s.
Dat denk ik dus niet. Sowieso natuurlijk vrachtverkeer niet en ook voor veel woon-werkverkeer zal dat niet werken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar we zijn het er wel vast over eens toch dat iemand die een elektrische auto aanschaft doorgaans niet een fossiele brandstof auto ernaast neemt? Dus dat is dan ter vervanging van. Nee, dat kan niet voor iedereen in elk gewenste situatie op het moment inderdaad, dat klopt, maar veruit het meeste verkeer kun je er in principe wel mee op vangen toch?
Is er nagedacht over wie die subsidies moeten gaan betalen? Want tegen die tijd hebben alle rijke mensen al een elektrische auto gekocht met dikke subsidie.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Gezien ze subsidie willen geven aan mensen om het proces te bespoedigen en als de economische realiteit er niet naar is dit niet willen gaan doen lijkt daar wel enig begrip voor te bestaan.
D66 en GL hebben een plak spacecake op waarvan ik stiekem het recept wil hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schone lucht voor Amsterdammers. Wat over het hoofd wordt gezien is dat die uitstoot elders onvermijdelijk wel plaatsvind. Door een kolencentrale. Of dat bij 'provincialen' een windmolen naast het erf geplaatst moet worden. Of in het minst erge geval een kerncentrale.
Dat is het irritante van de D66/GL grachtengordelelite. Geen kolencentrale in A'dam willen, maar wel stroom. De eigen kindjes naar school ipv de kobaltmijnen in, maar wel een Tesla met subsidie. Voor 40 euro naar Milaan vliegen voor de kleine boodschappen maar Henk en Ingrid de houtkachel verbieden..
Meen dat Dijksma zei op de radio dat het voortkwam uit de verkoop van gronden oid?! Het was klaarblijkelijk afgetikt bij de coalitiebesprekingen in A'dam, dus daar zal vermoedelijk wel een technische dekking achter zitten denk je niet?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is er nagedacht over wie die subsidies moeten gaan betalen? Want tegen die tijd hebben alle rijke mensen al een elektrische auto gekocht met dikke subsidie.
Provinciale electriciteitcentrales zouden eigenlijk een 020-tax moeten heffen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schone lucht voor Amsterdammers. Wat over het hoofd wordt gezien is dat die uitstoot elders onvermijdelijk wel plaatsvind. Door een kolencentrale. Of dat bij 'provincialen' een windmolen naast het erf geplaatst moet worden. Of in het minst erge geval een kerncentrale.
Dat is het irritante van de D66/GL grachtengordelelite. Geen kolencentrale in A'dam willen, maar wel stroom. De eigen kindjes naar school ipv de kobaltmijnen in, maar wel een Tesla met subsidie. Voor 40 euro naar Milaan vliegen voor de kleine boodschappen maar Henk en Ingrid de houtkachel verbieden..
Lol zulke aannames moet je bij de overheid nooit nemen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meen dat Dijksma zei op de radio dat het voortkwam uit de verkoop van gronden oid?! Het was klaarblijkelijk afgetikt bij de coalitiebesprekingen in A'dam, dus daar zal vermoedelijk wel een technische dekking achter zitten denk je niet?
Afrikaanse kinderhandjes bedoel je vermoedelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:18 schreef DoubleUU het volgende:
De Chinese kinderhandjes die het Kobalt en Lithium uit de mijnen schrapen, het is wel weer een lekkere oplossing voor een Europees probleem. Wat niet eens een echt probleem is. Het is lachwekkend.
Jij weet ook wel dat sinds het Parijs klimaat akkoord dat keer 10.000 gaat. Bij wijze van. De afname gaat bizar hard stijgen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Afrikaanse kinderhandjes bedoel je vermoedelijk.
De selectieve verontwaardiging over de kobaltwinning in Congo vind ik dan ook wel weer bijzonder.
Toen het om smartphones of laptopaccu's ging hoorde je niemand daarover.
Uiteraard is dat slecht maar het is niet alsof kinderarbeid enige manier is om kobalt te winnen.
Dus ja, graag betere arbeidsomstandigheden en een einde aan kinderarbeid.
Overigens wordt veel kobalt uit kopermijnen gewonnen (als "bijvangst").
Als je het zero-sum game een beetje snapt gaat dit no-doubt tten koste van de burger. Je maakt geen geld uit niks. Fijn als de grondprijzen nog verder stijgen. En de technische dekking (flapdrol linkse kolder opmerking - bestaat niet in de economie) is ??quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meen dat Dijksma zei op de radio dat het voortkwam uit de verkoop van gronden oid?! Het was klaarblijkelijk afgetikt bij de coalitiebesprekingen in A'dam, dus daar zal vermoedelijk wel een technische dekking achter zitten denk je niet?
Ja... en nogmaals, ik ben tegen kinderarbeid en voor goede arbeidsomstandigheden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:23 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat sinds het Parijs klimaat akkoord dat keer 10.000 gaat. Bij wijze van. De afname gaat bizar hard stijgen.
Klopt, maar als we mensen echt salaris gaan betalen dan wordt een tesla 250.000 euroquote:Op donderdag 2 mei 2019 21:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja... en nogmaals, ik ben tegen kinderarbeid en voor goede arbeidsomstandigheden.
Dat zou zeker aangepakt moeten worden.
Maar nogmaals: het is niet zo dat kobalt niet gewonnen kan worden zonder kinderarbeid.
Gemeentes kennende denk ik van nietquote:Op donderdag 2 mei 2019 21:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meen dat Dijksma zei op de radio dat het voortkwam uit de verkoop van gronden oid?! Het was klaarblijkelijk afgetikt bij de coalitiebesprekingen in A'dam, dus daar zal vermoedelijk wel een technische dekking achter zitten denk je niet?
Als mensen een auto willen kopen en nu kiezen ze voor een auto op benzine en straks alleen nog maar kunnen kiezen voor een electrische auto. Wie is dan de verliezer?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als je het zero-sum game een beetje snapt gaat dit no-doubt tten koste van de burger. Je maakt geen geld uit niks. Fijn als de grondprijzen nog verder stijgen. En de technische dekking (flapdrol linkse kolder opmerking - bestaat niet in de economie) is ??
Wat is je punt precies? Ik vind het nogal een warrig verhaal..quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als mensen een auto willen kopen en nu kiezen ze voor een auto op benzine en straks alleen nog maar kunnen kiezen voor een electrische auto. Wie is dan de verliezer?
Jeetje electrische auto's worden gesubsidieerd want die kosten nu teveel maar er levert ook veel op. Wat is dan de klacht?
We subsidiëren ook het kopen van het huizen.
Wil je vliegen, doen, je hoeft geen BTW of accijnzen te betalen...
Dan vinden we het alsmaal prima, maar nu reageren we uiteraard direct infantiel. Alsof we terug willen naar de jaren vijftig waar de lucht pas echt smerig was
Excuses voor het verpesten van je tijdquote:Op donderdag 2 mei 2019 21:32 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat is je punt precies? Ik vind het nogal een warrig verhaal..
Elektrische auto's zijn verre van volmaakt. Dat bewijst Tesla nog dagelijks in het nieuws. We denken het ei van Columbus ontdekt te hebben (Tulpenmania), Maar is dat wel zo ?. Is energetisch waterstof niet de betere variant ? Ask Noorwegen. Het is slechts een transitie periode (en dat met dwang afdwingen. Suc6).quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als mensen een auto willen kopen en nu kiezen ze voor een auto op benzine en straks alleen nog maar kunnen kiezen voor een electrische auto. Wie is dan de verliezer?
Jeetje electrische auto's worden gesubsidieerd want die kosten nu teveel maar er levert ook veel op. Wat is dan de klacht?
We subsidiëren ook het kopen van het huizen.
Wil je vliegen, doen, je hoeft geen BTW of accijnzen te betalen...
Dan vinden we het alsmaal prima, maar nu reageren we uiteraard direct infantiel. Alsof we terug willen naar de jaren vijftig waar de lucht pas echt smerig was
De verliezer is de voormalige automobilist die zich geen elektrische auto kan veroorloven.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als mensen een auto willen kopen en nu kiezen ze voor een auto op benzine en straks alleen nog maar kunnen kiezen voor een electrische auto. Wie is dan de verliezer?
Het kost meer dan een gewone auto en levert geen milieuvoordeel op.quote:Jeetje electrische auto's worden gesubsidieerd want die kosten nu teveel maar er levert ook veel op. Wat is dan de klacht?
Het subsidiëren van huizen is men aan het afbouwen. En dit kabinet wil een vliegtaks invoeren.quote:We subsidiëren ook het kopen van het huizen.
Wil je vliegen, doen, je hoeft geen BTW of accijnzen te betalen...
De lucht is nu al een heel stuk schoner. Moderne auto's zijn al heel schoon. Met elektrische auto's ga je geen significante verbetering van de luchtkwaliteit bereiken. De meeste luchtverontreiniging komt van de industrie en haven. Denk ook aan allerlei machines zoals aggregaten die op diesel werken zonder filters.quote:Dan vinden we het alsmaal prima, maar nu reageren we uiteraard direct infantiel. Alsof we terug willen naar de jaren vijftig waar de lucht pas echt smerig was
Niks doen is geen optie, lijkt mij.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Elektrische auto's zijn verre van volmaakt. Dat bewijst Tesla nog dagelijks in het nieuws. We denken het ei van Columbus ontdekt te hebben (Tulpenmania), Maar is dat wel zo ?. Is energetisch waterstof niet de betere variant ? Ask Noorwegen. Het is slechts een transitie periode (en dat met dwang afdwingen. Suc6).
En de afvalverbranding vooral ook ergens ver weg laten plaatsvinden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:16 schreef LXIV het volgende:
Schone lucht voor Amsterdammers. Wat over het hoofd wordt gezien is dat die uitstoot elders onvermijdelijk wel plaatsvind. Door een kolencentrale. Of dat bij 'provincialen' een windmolen naast het erf geplaatst moet worden. Of in het minst erge geval een kerncentrale.
Dat is het irritante van de D66/GL grachtengordelelite. Geen kolencentrale in A'dam willen, maar wel stroom. De eigen kindjes naar school ipv de kobaltmijnen in, maar wel een Tesla met subsidie. Voor 40 euro naar Milaan vliegen voor de kleine boodschappen maar Henk en Ingrid de houtkachel verbieden..
Het gemiddelde is iig 11 jaar, en dat blijft al geruime tijd vergrijzen wat oa te maken heeft met het kwalitatief steeds beter worden van de gemiddelde auto.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk cijfers van de leeftijd van het Nederlandse wagenpark? Ik ben benieuwd hoeveel auto's van 12 jaar of ouder rondrijden.
Laat de economie werken. Die komen echt wel met oplossingen. De roep daarop is bijzonder aanwezig. Maar ga geen mensen verplichten op basis van een reclame folder van VW. Dat slaat echt gigantisch dood.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks doen is geen optie, lijkt mij.
Als er vanuit overheid niet enigszins gepusht wordt, gebeurt er weinig en anders vooral langzaam. Dat hoef ik hoop ik niet met voorbeelden te onderbouwen.
Tabel CBS...quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:17 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn er eigenlijk cijfers van de leeftijd van het Nederlandse wagenpark? Ik ben benieuwd hoeveel auto's van 12 jaar of ouder rondrijden.
Gemiddeld zelfs, zo oud had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het gemiddelde is iig 11 jaar, en dat blijft al geruime tijd vergrijzen wat oa te maken heeft met het kwalitatief steeds beter worden van de gemiddelde auto.
https://www.autoblog.nl/n(...)agenpark-2019-122560
Er zijn ook nog verstandige mensen in A'dam!twitter:FVDamsterdam twitterde op donderdag 02-05-2019 om 18:03:51Dictatoriaal GL/PvdA/D66/SPcollege grijpt in in onze levensstijl en jaagt Amsterdammers op kosten. Na het CO2-neutraal maken van ons huis (¤60.000) moeten wij ook gedwongen in een dure elektrische auto rijden. #FVD zal er alles aan doen om dit te stoppen! https://t.co/WyM8tTmLqc reageer retweet
Ja, klinkt heel verstandig om deze democratisch verkozen bestuurders die gewoon democratisch opereren dictatoriaal noemen. Democraten pur sang daar bij de Forum voor Democratie.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:52 schreef Bocaj het volgende:
Er zijn ook nog verstandige mensen in A'dam!twitter:FVDamsterdam twitterde op donderdag 02-05-2019 om 18:03:51Dictatoriaal GL/PvdA/D66/SPcollege grijpt in in onze levensstijl en jaagt Amsterdammers op kosten. Na het CO2-neutraal maken van ons huis (¤60.000) moeten wij ook gedwongen in een dure elektrische auto rijden. #FVD zal er alles aan doen om dit te stoppen! https://t.co/WyM8tTmLqc reageer retweet
40% van het wagenpark dus ouder dan 12 jaar. Klasse ouder dan 25 jaar ook meegenomen, al zullen daar wel veel mooi weer hobby auto's tussen zitten dus lastig te vergelijken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tabel CBS...
Kleine anderhalf miljoen tussen de 12 en 15 jaar oud. En bijna 1.8 miljoen tussen de 15 en 20 jaar oud. Dus een dikke 3 miljoen met een leeftijd van 12 tot 20 jaar oud.
Wens van het volk. We zijn te ver doorgeschoten met dat idiote TBS-hippie beleid. Of heb je wat verkiezingsuitslagen gemist ?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, klinkt heel verstandig om deze democratisch verkozen bestuurders die gewoon democratisch opereren dictatoriaal noemen. Democraten pur sang daar bij de Forum voor Democratie.
En daarom is dit voorstel zo onrealistisch.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tabel CBS...
Kleine anderhalf miljoen tussen de 12 en 15 jaar oud. En bijna 1.8 miljoen tussen de 15 en 20 jaar oud. Dus een dikke 3 miljoen met een leeftijd van 12 tot 20 jaar oud.
Welk nieuws?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Elektrische auto's zijn verre van volmaakt. Dat bewijst Tesla nog dagelijks in het nieuws.
Waterstof? Nee, dat geloof ik sowieso niet.quote:We denken het ei van Columbus ontdekt te hebben (Tulpenmania), Maar is dat wel zo ?. Is energetisch waterstof niet de betere variant ? Ask Noorwegen. Het is slechts een transitie periode (en dat met dwang afdwingen. Suc6).
Waterstof heeft juist wel de toekomst!quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welk nieuws?
[..]
Waterstof? Nee, dat geloof ik sowieso niet.
Die verkiezingsuitslag voor de Provinciale Statenverkiezingen met zo'n 14% van de stemmen voor FVD. En de rest van de democratische stemmen ging dus naar andere partijen?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wens van het volk. We zijn te ver doorgeschoten met dat idiote TBS-hippie beleid. Of heb je wat verkiezingsuitslagen gemist ?
In een Tesla Model 3 zit nog zo'n 4,5 kilo kobalt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:27 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Klopt, maar als we mensen echt salaris gaan betalen dan wordt een tesla 250.000 euro
https://www.forbes.com/si(...)-china/#14392087bd91quote:
De economische links/rechts blokken zijn grofweg even groot gebleven hoor, of heb jij wat gemist? Verder irrelevant. Deze mensen onder de banner van "democratie" zetten een democratisch verkozen bestuur die democratisch handelt weg als dictatoriaal. Volstrekt van de pot gerukt natuurlijk en wakkert alleen maar het wantrouwen aan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wens van het volk. We zijn te ver doorgeschoten met dat idiote TBS-hippie beleid. Of heb je wat verkiezingsuitslagen gemist ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |