Femke is amusedquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:23 schreef Ringo het volgende:
Goed zo! Oprotten met die stinkbakken voor provinciaaltjes! Iedereen een Tesla, bakfietsch of benenwagen.
slavernij weer invoerenquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:23 schreef Ringo het volgende:
Goed zo! Oprotten met die stinkbakken voor provinciaaltjes! Iedereen een Tesla, bakfietsch of benenwagen.
electriciteit wordt niet echt schoon opgewekt ofzo. Ook electrische auto's (accu's bv) zijn vervuilend. Dus voorlopig is het lood om oud ijzer. Het is eerder een manier om de industrie te laten draaien. Denk ik danquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:27 schreef -Chakotay- het volgende:
ik vind het als het om gezondheid gaat natuurlijk het beste argument
al die dampen is simpelweg kankerverwekkend
maar het klimaat is natuurlijk de grootste bullshit
in 2030 is de wereldbevolking weer met 10 procent gestegen, dus zijn de maatregelen al weer verouderd
Wie gaat er in godsnaam nog met de auto naar Amsterdam?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
nee.. maar de uitstoot is gecentraliceerd..quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:31 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
electriciteit wordt niet echt schoon opgewekt ofzo. Ook electrische auto's (accu's bv) zijn vervuilend. Dus voorlopig is het lood om oud ijzer. Het is eerder een manier om de industrie te laten draaien. Denk ik dan
GL is toch ook de grootste in Amsterdam? Toch logisch dat je dan ook GL beleid krijgt? Dat is toch wat de kiezer wilde?quote:
wie gaat er uberhaupt nog naar Amsterdamquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie gaat er in godsnaam nog met de auto naar Amsterdam?
Klopt. Ik vraag me af of een auto met range extender dan wel zou mogen, die hebben een klein benzineblokje maar rijden in de stad gewoon elektrisch. Zal wel niet gok ik, aangezien er zo te lezen ook hier weer begonnen wordt met selecteren op leeftijd (ban de Fortwo CDI, wees welkom Q7 V12 TDI) heeft het met absolute uitstoot en eerlijkheid niet zoveel te maken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
Je kan vast dan nog wel een benzineauto kopen. Maar merken als Volkswagen zullen dan al voor het grootste deel alleen elektrische auto's produceren. Zeker in 2030.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
Nee joh, doe niet zo gekquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan vast dan nog wel een benzineauto kopen. Maar merken als Volkswagen zullen dan al voor het grootste deel alleen elektrische auto's produceren. Zeker in 2030.
Het is juist vooral China die hier enorm veel druk op uitoefend. Die wil namelijk ook benzine auto's verbieden (de verkoop) ergens rond 2035 geloof ik.quote:
Dat gaat dan ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe dan ook, als de grootste afzetmarkt ter wereld geen benzine auto's meer accepteerd is het snel gedaan.
Welk deel? Dat China de verkoop aan banden gaat leggen is niet zo gek. Zijn ze nu al mee bezig. (alle bussen en politie auto's moeten elektrisch rijden).quote:
Alles van je post. Sowieso zullen de autoverkopen in landen als de VS alleen maar stijgen.quote:
Wanneer denk jij dan dat de elektrische auto de benzine versie voorbij streeft? Want als ik kijk naar alle ontwikkelingen denk ik niet dat dit pas 2050 gaat zijn ofzo. Dus sommige gebieden (Amsterdam, maar ook andere plekken) zullen rond 2030 dus dit gaan invoeren, wat het alleen maar gaat versnellen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles van je post. Sowieso zullen de autoverkopen in landen als de VS alleen maar stijgen.
Het invoeren gaat dus sowieso niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wanneer denk jij dan dat de elektrische auto de benzine versie voorbij streeft? Want als ik kijk naar alle ontwikkelingen denk ik niet dat dit pas 2050 gaat zijn ofzo. Dus sommige gebieden (Amsterdam, maar ook andere plekken) zullen rond 2030 dus dit gaan invoeren, wat het alleen maar gaat versnellen.
Nee, met het betalen van wegenbelasting koop je geen recht om alle wegen te mogen gebruiken. Je mag bijv. ook niet op fietspaden en busbanen rijden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
Betaal ik als automobilist wegenbelasting om overal de wegen te mogen gebruiken, behalve in Amsterdam?
https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehiclesquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het invoeren gaat dus sowieso niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel.
En ik zie het nooit gebeuren. En dat is maar goed ook.
Hoezo, met 350Kw snellader en 100Kwh capaciteit wil ik er ook wel een. Maar voorlopig sla een ronde over, over een jaar of 4 zal ik weer eens kijken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:58 schreef Ringo het volgende:
Die elektrische auto is toch niet meer dan een onhandige tussenoplossing? Volgens mij is er nog helemaal geen serieus alternatief voor de benzinemotor gevonden.
een kerncentrale heeft geen uitstoot dus dat kun je prima doen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:32 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
nee.. maar de uitstoot is gecentraliceerd..
ik ga niet uit eten met mijn vriendin naast een kerncentrale
accu's schijnt enorme hoax te zijn
Als de laatste benzine auto verkocht wordt in 2035 rijden er nog zeker tot 2055 nog aanzienlijke hoeveelheden benzineauto's.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is juist vooral China die hier enorm veel druk op uitoefend. Die wil namelijk ook benzine auto's verbieden (de verkoop) ergens rond 2035 geloof ik.
En volkswagen is in Chinese handen dacht ik
Hoe dan ook, als de grootste afzetmarkt ter wereld geen benzine auto's meer accepteerd is het snel gedaan.
Je hebt het nieuwsbericht goed gelezen, bravoquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
ik zou er zelfs nog in 2055 1 2dehands kopen.....quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als de laatste benzine auto verkocht wordt in 2035 rijden er nog zeker tot 2055 nog aanzienlijke hoeveelheden benzineauto's.
Volgens mij betalen alleen inwoners in amsterdam voor de amsterdamse wegen. Wegenbelasting gaat volgens mij naar rijkswegen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:07 schreef Bocaj het volgende:
Als je straks niet meer in A'dam en verwacht ook Utrecht mag rijden, wil ik ook MINDER wegenbelasting betalen want ik kan op minder wegen rijden!
Volgens mij gaat alles op de grote hoop.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij betalen alleen inwoners in amsterdam voor de amsterdamse wegen. Wegenbelasting gaat volgens mij naar rijkswegen.
jij hebt het over uitstoot niet ikquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
een kerncentrale heeft geen uitstoot dus dat kun je prima doen.
Het is een oplossing voor stadsverkeer, dat wel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:58 schreef Ringo het volgende:
Die elektrische auto is toch niet meer dan een onhandige tussenoplossing? Volgens mij is er nog helemaal geen serieus alternatief voor de benzinemotor gevonden.
En die zullen dat natuurlijk nooit doenquote:Op donderdag 2 mei 2019 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles
Kijk naar dit lijstje, en je ziet dat veel landen ermee bezig zijn.
Je bent nogal stellig.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die zullen dat natuurlijk nooit doen.
Er is niks mis met je hoofdrekenen. Deze theorie klopt helemaal.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
Mercedes als symbool van Mokum? Of toch Heineken?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:34 schreef -Chakotay- het volgende:
het woordje ster in amsterdam vind ik altijd zo... zo.. tja.. zo veelzeggend
GroenLinks geeft geen fuck om economie!quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:22 schreef Drugshond het volgende:
Hoe verkloten we de economie met GL. Kijk maar naar Amsterdam.
Klimaat Fascisme. Iedereen met een fossiele brandstof auto krijgt een gele ster.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
GroenLinks geeft geen fuck om economie!
Ze houden van de boompjes en de beestjes! Treehuggers zijn het!
Die worden dan ook langzaam maar zeker de stad uitgerookt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben je lekker mee als simpel arbeider in Amsterdam, auto is dan toch niet meer te betalen?
Parkeren is er nu al niet te betalen laat staan in 2030, wat mot men dan nog met een auto?quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:30 schreef -Chakotay- het volgende:
maar even dit.. je koopt in 2024 een benzineauto nieuw.. mag je dus 6 jaar later niet meer in Amsterdam rijden?
quote:Op donderdag 2 mei 2019 17:24 schreef -Chakotay- het volgende:
Dat vind ik om andere redenen een prima plan. Maar dan moeten ze wel alternatieven garanderen. Vooral als het gaat om vrachtverkeer
Is alleen goed voor de verkeersborden industrie. En dan heb je het wel gehad.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen.
Haal eerst die ouderdom maar dan hoor ik dan wel wat je doet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou er zelfs nog in 2055 1 2dehands kopen.....
Onhaalbaar.... voor 2030quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen.
Is voor alles goed Amsterdam maakt zichzelf de deuren dicht!quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is alleen goed voor de verkeersborden industrie. En dan heb je het wel gehad.
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Lijkt me fantastisch als iedere gemeente dit op eigen houtje gaat bepalen.
Is dat zo?quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die worden dan ook langzaam maar zeker de stad uitgerookt.
Mondkapje mee bij aankomst.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.
Ja, want die kunnen dat betalenquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje concurrentie, mensen met behoefte aan een benzine-auto kunnen lekker in Rotterdam gaan wonen.
En vergeet de investering van je warmtepomp ook niet. Maar Nederland staat erom bekend alles op de lat te bekostigen dus ook dat komt wel goed.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
Alleen nog maar elektrische brom en snorfietsen in 2025. Sign me up! Teringherriequote:Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen. De gemeente gaat het laadpalennetwerk in de stad uitbreiden. Wie een elektrische auto koopt, kan een laadpaal aanvragen.
Het uitstootvrij maken van de stad gebeurt in stappen. Vanaf volgend jaar mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10 komen. De milieuzone voor oudere diesels raakt duizenden autobezitters. In 2022 geldt het verbod ook voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100.
In 2025 gaat het ook gelden voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten. In 2030 moet de bebouwde kom helemaal uitstootvrij zijn, dus valt ook het doek voor personenauto's en motoren.
Een Zoë of Ionic die nu als leasebak geleverd wordt, zal in 2030 minstens 200000km erop hebben staan. Die is tegen die tijd nog amper 5000-10000¤ waard.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
Ik denk dat mensen met een benzine-auto best in staat zijn een huis in Rotterdam te betalen ja.quote:
Huizen kopen? Ben je gek, dat is alleen voorbehouden aan mensen die een elektrische auto kunnen betalenquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met een benzine-auto best in staat zijn een huis in Rotterdam te betalen ja.
Wordt dat niet een ratjetoe aan laadpalen overal?quote:Wie een elektrische auto koopt, kan een laadpaal aanvragen.
Waarom wil je er dan niet naast zitten?quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
jij hebt het over uitstoot niet ik
Ach joh, er staat in de OP dat er subsidies komen. Mensen kunnen 10 jaartjes sparen. tegen die tijd zijn die dingen ook goedkoper.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo?
Maar goed, een elektrische auto is nog niet te betalen voor de meeste mensen, komt er op neer dat je dan maar pech hebt?
Ja daarom ik vind de plannen heel mooi maar een groot deel van de benedenklasse heeft geen cent over momenteel.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
En vergeet de investering van je warmtepomp ook niet. Maar Nederland staat erom bekend alles op de lat te bekostigen dus ook dat komt wel goed.
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach joh, er staat in de OP dat er subsidies komen. Mensen kunnen 10 jaartjes sparen. tegen die tijd zijn die dingen ook goedkoper.
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
En hoe zit het met de achteruitgang van de accu van die wagens? En jet blijft nog een flink bedrag. Vind het zolang het gewoon te betalen is een prima plan hoor van mij hoeven die benzine auto's niet te blijven en hoe sneller af van de olie hoe beter maar er wordt wel heel erg op emotie beslist de laatste tijd heb ik het idee.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Een Zoë of Ionic die nu als leasebak geleverd wordt, zal in 2030 minstens 200000km erop hebben staan. Die is tegen die tijd nog amper 5000-10000¤ waard.
Niet meer en niet minder. Domme Amsterdammersquote:Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef Nattekat het volgende:
De stad krijgt de bende waarvoor de kiezer gestemd heeft.
Geeft natuurlijk wel prima aan dat Wilders enkel achterom kan kijken. Er komen al steeds meer betaalbare elektrische auto's op de markt en in 2030 zal dat aanbod nog veel groter zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Bocaj het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
En als die subsidie eraf gaat is het opeens gewoon te betalen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Huh, in 2030 zou Amsterdam toch een islamitische ghetto zijn? Apart dit.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Bocaj het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-05-2019 om 17:15:40Vanaf 2030 is Amsterdam echt alleen nog voor de subsidieslurpende Tesla-elite van GroenLinks en D66.De gewone benzine- / dieselrijdende man en vrouw moeten voor die subsidies opdraaien, maar mogen zelf hun eigen hoofdstad niet meer in. Compleet bezopen! https://t.co/hCtH7WALbW reageer retweet
En is de accijns op stroomgebruik verhonderdvoudigd.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Een zeer juiste visie. Zo zal het inderdaad gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens oud gebruik gaan eerst de mensen die toch al eigen middelen hebben gesubsidieerd aan de elektrische auto, en tegen de tijd dat jan met de pet eindelijk genoeg gespaard heeft is de pot leeg en wordt de subsidie stopgezet.
Net als het aanbod veel goedkopere en betere benzineauto's.quote:Op donderdag 2 mei 2019 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geeft natuurlijk wel prima aan dat Wilders enkel achterom kan kijken. Er komen al steeds meer betaalbare elektrische auto's op de markt en in 2030 zal dat aanbod nog veel groter zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |