abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186492000
Voor een huwelijksfeest moeten we bepalen of we voor de gasten per drankje gaan betalen of een arrangement.

Het is een bepaald deel van de dag, in de middag. Het gaat om een borrel/receptie dat 3 uur gaat duren, niet te lang niet te kort. Nu moeten we echter kiezen bij de horeca gelegenheid of we per drankje gaan betalen (tussen de 2,5 en 4 euro, fris, bier en wijn). Of dat we gelijk per gast een arrangement gaan betalen a 20 euro voor die 3 uur. Het gaat totaal om 150 gasten.

In de avond hebben we een besloten diner met de directe naasten, dus staat los van deze middag.

Wat zou een logische keuze zijn? Er zijn mensen die drinken slechts een paar fris en er zullen mensen zijn die flink tanken (en alles wat er tussen in zit).
pi_186492022
Aan die 20 pp zit je zo na 3 uur
  maandag 29 april 2019 @ 09:20:36 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186492038
Sowieso arrangement. 2,50 vanafprijzen... :N
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 29 april 2019 @ 09:20:42 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186492040
Is het in de zomer dan zit je in drie uur zo aan de 20 euro.

Dat zijn 8 drankjes op als ze enkel fris drinken.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  maandag 29 april 2019 @ 09:24:37 #5
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_186492106
Zitten er ook kinderen bij of alleen volwassen? Kinderen drinken nooit 6 drankjes in drie uur dus dan kan je beter los afrekenen.

Ligt er verder ook aan hoe 'dorstig' je familie/vriendenkring is. En denk er ook aan of iedereen er de volle drie uur is of alleen een deel van de tijd.

En ook niet vergeten hoe ze de drank aanbieden, lopen ze met plateaus rond met drank erop of moet iedereen aan de bar betalen. In dat laatste geval zal er ook minder gedronken worden.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 09:36:41 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186492286
Maar aangezien die toko winst wil maken en je koopt het af, dan hebben ze dus een vast bedrag aan winst en ze zullen de kosten lager willen laten blijven dus dan komen ze gewoon minder vaak langs.

Wat denk je dat je daar voor verhalen van krijgt?

'wel duur doen met 150 gasten en vervolgens komen ze nauwelijks langs met drank, nodig dan minder mensen uit als je t niet kunt betalen'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186492350
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:24 schreef Black-Hole het volgende:
Zitten er ook kinderen bij of alleen volwassen? Kinderen drinken nooit 6 drankjes in drie uur dus dan kan je beter los afrekenen.

Ligt er verder ook aan hoe 'dorstig' je familie/vriendenkring is. En denk er ook aan of iedereen er de volle drie uur is of alleen een deel van de tijd.

En ook niet vergeten hoe ze de drank aanbieden, lopen ze met plateaus rond met drank erop of moet iedereen aan de bar betalen. In dat laatste geval zal er ook minder gedronken worden.
Goede opmerkingen.

- Kinderen zijn min of meer gratis, vooral limonade of op basis van nacalculatie

- Vrienden zijn dorstig, gedeelte familie lust wijn en een ander gedeelte drinkt alleen fris en spa blauw

- Zeker goede opmerking dit, we kunnen kiezen tussen met plateaus laten rond lopen of alleen bestellen aan de bar. Misschien overwegen we dan wel het arrangement en om dan service/sfeer verhogend ze dan rond te laten lopen. Doen we per drankje dan zullen we geen plateaus met drank rond laten gaan...
pi_186492387
quote:
5s.gif Op maandag 29 april 2019 09:17 schreef Apekoek het volgende:

Wat zou een logische keuze zijn? Er zijn mensen die drinken slechts een paar fris en er zullen mensen zijn die flink tanken (en alles wat er tussen in zit).
Afkopen vind ik persoonlijk handiger vanwege:

- Je weet van tevoren hoeveel de rekening is.
- Diegenen die willen tanken, kunnen dat
- Geen gedoe met speciale drankjes. Gewoon fris, koffie/thee en bier.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_186492399
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
Maar aangezien die toko winst wil maken en je koopt het af, dan hebben ze dus een vast bedrag aan winst en ze zullen de kosten lager willen laten blijven dus dan komen ze gewoon minder vaak langs.

'wel duur doen met 150 gasten en vervolgens komen ze nauwelijks langs met drank, nodig dan minder mensen uit als je t niet kunt betalen'.
Dat gaan we vragen, als we een arrangement doen, moeten ze ook blijven lopen. Jagen we gewoon aan.
pi_186492419
Nacalculatie is vrijwel altijd goedkoper (zus werkt in de horeca)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 09:46:07 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_186492428
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:43 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat gaan we vragen, als we een arrangement doen, moeten ze ook blijven lopen. Jagen we gewoon aan.
Ja maar ze gaan er geen geld op toeleggen natuurlijk. Als jij bij wijze van voor 20 euro pp drank afkoopt, dan willen ze niet dat elke gast voor 25 euro gaat drinken want dan maken ze verlies op de deal. Dus die zullen echt niet zichzelf in de vingers gaan snijden, dan zullen ze ws zeggen 'ja, dan had je maar per glas moeten betalen' en terecht, want wat je dan eigenlijk wil is dat elke gast zo veel kan drinken als hij wil, terwijl je per gast niet meer betaald dan die 20 euro (in dit voorbeeld).
  maandag 29 april 2019 @ 09:48:40 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492460
Neig nu meest naar arrangement met service van rond brengen, geen luxe drank maar wel goede service en steeds een drankje in je hand.
  maandag 29 april 2019 @ 09:50:42 #13
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492484
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja maar ze gaan er geen geld op toeleggen natuurlijk. Als jij bij wijze van voor 20 euro pp drank afkoopt, dan willen ze niet dat elke gast voor 25 euro gaat drinken want dan maken ze verlies op de deal. Dus die zullen echt niet zichzelf in de vingers gaan snijden, dan zullen ze ws zeggen 'ja, dan had je maar per glas moeten betalen' en terecht, want wat je dan eigenlijk wil is dat elke gast zo veel kan drinken als hij wil, terwijl je per gast niet meer betaald dan die 20 euro (in dit voorbeeld).
Dat snap ik, maar de een drinkt 2 drankjes in 3 uur en de ander 10. Extremen zullen het wel naar het midden trekken.
  maandag 29 april 2019 @ 09:52:28 #14
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492502
quote:

[..]

Anderzijds, wat kost een cola of bier nou voor de horeca gelenheid zelf...
  maandag 29 april 2019 @ 09:53:17 #15
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492513
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:45 schreef tombolafan het volgende:
Bij rond brengen van drankjes of bij alleen bestellen aan de bar. Er zijn meerdere variabelen in dit verhaal.
  maandag 29 april 2019 @ 09:54:42 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492529
We willen trouwens niet duur doen, maar er is nou eenmaal een grote familie en vrienden kring die op gaat komen dagen (en we hebben uberhaupt geen avond programma naast diner met een aantal naasten). Maar het zal wel lager uitvallen dan die 150.
pi_186492538
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:40 schreef Apekoek het volgende:
Misschien overwegen we dan wel het arrangement en om dan service/sfeer verhogend ze dan rond te laten lopen. Doen we per drankje dan zullen we geen plateaus met drank rond laten gaan...
Om zo te denken vind ik ook best wel eeh, opportunistisch, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Je kijkt toch gewoon naar hoe je het fijnste vindt, en eventueel bepaal je aan de hand daarvan of je arrangement of los kiest.

Overigens vind ik 20 euro in 3 uur vrij fors. Zoveel bier tik je volgens mij nog niet eens weg op een terrasje in 3 uur. Al is het maar omdat het in de middag is enzo. Als het warm is, zullen wel veel mensen water blijven vragen (dat zal Spa zijn). Na 3 cola heb je de cola heb je 't daar ook wel mee gehad. En wijn klok je niet zo snel weg. En vijf wijntjes: dan ben je dronken (goed aangeschoten).
Somebody that I used to know
  maandag 29 april 2019 @ 09:59:37 #18
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492573
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 09:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Om zo te denken vind ik ook best wel eeh, opportunistisch, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Je kijkt toch gewoon naar hoe je het fijnste vindt, en eventueel bepaal je aan de hand daarvan of je arrangement of los kiest.

Overigens vind ik 20 euro in 3 uur vrij fors. Zoveel bier tik je volgens mij nog niet eens weg op een terrasje in 3 uur. Al is het maar omdat het in de middag is enzo. Als het warm is, zullen wel veel mensen water blijven vragen (dat zal Spa zijn). Na 3 cola heb je de cola heb je 't daar ook wel mee gehad. En wijn klok je niet zo snel weg. En vijf wijntjes: dan ben je dronken (goed aangeschoten).
Tja als er rond wordt gegaan met plateaus zijn mensen meer geneigd te pakken, dan lijkt mij een arrangement meer zekerheid geven. Dat rond brengen lijkt mij wel wat namelijk. Ik denk niet opportunistisch, maar wil uiteraard wel bang voor de buck, zoals elke Hollander dat zou willen.

Maar je hebt een punt, na 3 cola’s ben je er klaar mee. Maar er zijn ook genoeg zuiplappen, en dat mag want het is feest die dag.
  maandag 29 april 2019 @ 10:08:54 #19
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492683
Oh en locatie is stads en niet een 1 of andere witte zuipkeet op het platteland. Er wordt dus ook betaald voor de locatie, hapjes staan dus nog los van dit arrangement uiteraard.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:18:25 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_186492795
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:08 schreef Apekoek het volgende:
Oh en locatie is stads en niet een 1 of andere witte zuipkeet op het platteland. Er wordt dus ook betaald voor de locatie, hapjes staan dus nog los van dit arrangement uiteraard.
Wij hebben toen wij trouwden niet afgekocht. Wij trouwden alleabehalve in een zuipkeet dus wij betaalden ook gewoon voor locatie, hapjes, 6gangen diner voor alle gasten (maar dat waren er geen 150) etc etc. Ik vind dus 'we betalen daar ook al voor' een non argument, want dat doet iedereen. Het is toch geen porum? Heb je alles goed geregeld en dan koop je de drank af omdat je dan ineens wat geld wil besparen, met als keerzijde hoe dat over kan komen (wat terecht zou zijn want immers, dat ís dan ook de reden dat je dat doet: zuinigheid).

Wij betaalden gewoon achteraf, de enige beperking die wij hebben gesteld is dat er geen cocktails en sterke drank werd geschonken.
  maandag 29 april 2019 @ 10:27:05 #21
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492915
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wij hebben toen wij trouwden niet afgekocht. Wij trouwden alleabehalve in een zuipkeet dus wij betaalden ook gewoon voor locatie, hapjes, 6gangen diner voor alle gasten (maar dat waren er geen 150) etc etc. Ik vind dus 'we betalen daar ook al voor' een non argument, want dat doet iedereen. Het is toch geen porum? Heb je alles goed geregeld en dan koop je de drank af omdat je dan ineens wat geld wil besparen, met als keerzijde hoe dat over kan komen (wat terecht zou zijn want immers, dat ís dan ook de reden dat je dat doet: zuinigheid).

Wij betaalden gewoon achteraf, de enige beperking die wij hebben gesteld is dat er geen cocktails en sterke drank werd geschonken.
Maar jij gaat er steeds vanuit dat er niet genoeg drank beschikbaar is wanneer we het af zouden kopen. Wat is er mis mee? Mensen kunnen dan uberhaupt gewoon aan de bar bestellen anytime wanneer ze willen. Ik snap niet dat je het dan steeds over de keerzijde hebt, men kan dan genoeg krijgen.

Wat komt dan zuinig over, naar wie toe?
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:28:46 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_186492937
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar jij gaat er steeds vanuit dat er niet genoeg drank beschikbaar is wanneer we het af zouden kopen. Wat is er mis mee? Mensen kunnen dan uberhaupt gewoon aan de bar bestellen anytime wanneer ze willen. Ik snap niet dat je het dan steeds over de keerzijde hebt, men kan dan genoeg krijgen.
Als men naar de bar kan om gewoon te bestellen wat ze willen, waarom zou je het dan nog afkopen?
  maandag 29 april 2019 @ 10:31:34 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186492975
Naast het arrangement zijn er ook gewoon luxe hapjes beschikbaar en prosecco bij aankomst.

Nogmaals, ik snap niet over welke zuinigheid er wordt gesproken. Ik zoek gewoon naar de juiste zakelijke deal.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:33:28 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_186492992
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:31 schreef Apekoek het volgende:
Naast het arrangement zijn er ook gewoon luxe hapjes beschikbaar en prosecco bij aankomst.

Nogmaals, ik snap niet over welke zuinigheid er wordt gesproken. Ik zoek gewoon naar de juiste zakelijke deal.
Dan snap ik nog steeds niet waarom je het zou afkopen, als mensen ook gewoon naar de bar kunnen lopen en daar kunnen bestellen? Waarom dan niet gewoon open bar? Ik snap niet waarom je het dan überhaupt nog zou afkopen, dat heeft dan toch geen zin?
  maandag 29 april 2019 @ 10:34:16 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493005
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als men naar de bar kan om gewoon te bestellen wat ze willen, waarom zou je het dan nog afkopen?
Nogmaals ik snap je zuinigheids argument nog steeds niet.

Ik vind rond laten brengen getuigen van een extra service, echter mensen zijn dan geneigd meer te drinken. Dus dan afkopen met een arrangement geeft dan iets meer zekerheid. Dat is de reden dan.
  maandag 29 april 2019 @ 10:37:25 #26
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493053
Voor de duidelijkheid, bij een arrangement kunnen we het langs laten brengen maar men kan dan ook bestellen bij de bar.

Dubbel op dus
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:37:30 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_186493055
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:34 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nogmaals ik snap je zuinigheids argument nog steeds niet.

Ik vind rond laten brengen getuigen van een extra service, echter mensen zijn dan geneigd meer te drinken. Dus dan afkopen met een arrangement geeft dan iets meer zekerheid. Dat is de reden dan.
Ah, dus het verschil zit hem in dat als mensen kunnen blijven zitten je er vanuit gaat ze bijbestellen als het ze gevraagd wordt, terwijl als ze helemaal moeten opstaan en naar de bar moeten lopen ze minder genegen zijn bij te bestellen? Dat is wat je bedoeld?
  maandag 29 april 2019 @ 10:47:01 #28
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493183
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, dus het verschil zit hem in dat als mensen kunnen blijven zitten je er vanuit gaat ze bijbestellen als het ze gevraagd wordt, terwijl als ze helemaal moeten opstaan en naar de bar moeten lopen ze minder genegen zijn bij te bestellen? Dat is wat je bedoeld?
Yes het is dan en en he. Er zullen mensen rond gaan met plateaus bier, wijn en fris. Maar men kan dat zelfde aanbod ook gewoon bij de bar halen. Dus beiden.

Ja het idee is, dat wanneer je naast alleen bij de bar kan bestellen, ook nog eens rond gegaan wordt met plateaus met drank, dat er dan gemiddel meer gedronken wordt. En je kan gewoon bestellen bij de bar wanneer je wil, dus daar zit weinig zuinigheids aspect dan aan.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:49:58 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_186493215
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 10:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Yes het is dan en en he. Er zullen mensen rond gaan met plateaus bier, wijn en fris. Maar men kan dat zelfde aanbod ook gewoon bij de bar halen. Dus beiden.

Ja het idee is, dat wanneer je naast alleen bij de bar kan bestellen, ook nog eens rond gegaan wordt met plateaus met drank, dat er dan gemiddel meer gedronken wordt. En je kan gewoon bestellen bij de bar wanneer je wil, dus daar zit weinig zuinigheids aspect dan aan.
Als je het doet omdat mensen, als ze meer moeite moeten doen minder bestellen, en dat is waar je op anticipeert, dan is dat zuinigheid in mijn ogen.
  maandag 29 april 2019 @ 10:53:41 #30
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493274
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je het doet omdat mensen, als ze meer moeite moeten doen minder bestellen, en dat is waar je op anticipeert, dan is dat zuinigheid in mijn ogen.
Volgens mij lullen we ontzettend langs elkaar heen.

Ik wil juist zowel drank laten rond brengen als mensen aan de bar laten bestellen zodat ze nooit zonder drank komen te zitten.

Wat is daar zuinig aan? Ik vind dit een raar gesprek, volgens mij ben ik duidelijk waar ik aan denk. En daar zou zo’n arrangement goed bij passen, want dan hoeven we niet per drankje af te rekenen. Gewoon 1 rekening en ieder drinkt zoveel hij/zij wilt.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 10:57:35 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_186493326
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:53 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik wil juist zowel drank laten rond brengen als mensen aan de bar laten bestellen zodat ze nooit zonder drank komen te zitten.

Wat is daar zuinig aan?
Maar als DAT je doel is, waarom zou je de drank dan nog afkopen? Wat is het nut daar dan van? Jouw punt is dat als mensen 4x aan tafel gevraagd wordt of ze wat willen drinken ze 4 x ja zeggen, terwijl als ze moeten opstaan en naar de bar moeten gaan dat misschien maar 2x doen. Dan heb je dus 2x bespaard. Als je doel is die 2x uit te sparen, dan ís dat zuinigheid.
pi_186493366
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar als DAT je doel is, waarom zou je de drank dan nog afkopen? Wat is het nut daar dan van? Jouw punt is dat als mensen 4x aan tafel gevraagd wordt of ze wat willen drinken ze 4 x ja zeggen, terwijl als ze moeten opstaan en naar de bar moeten gaan dat misschien maar 2x doen. Dan heb je dus 2x bespaard. Als je doel is die 2x uit te sparen, dan ís dat zuinigheid.
Huh, volgens mij snap je TS totaal niet.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 11:00:37 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_186493368
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 10:53 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat is daar zuinig aan? Ik vind dit een raar gesprek, volgens mij ben ik duidelijk waar ik aan denk. En daar zou zo’n arrangement goed bij passen, want dan hoeven we niet per drankje af te rekenen. Gewoon 1 rekening en ieder drinkt zoveel hij/zij wilt.
Nee dat is het hem nou net. Mensen die meer willen drinken staan toch wel op. Maar mensen die MINDER drinken dan pp is begroot in dat arrangement, daar betaal je toch voor. Dan ben je uiteindelijk meer geld kwijt.

Laat de bediening gewoon met behoorlijke regelmaat langskomen. Reken dat achteraf af, en klaar.
Want als je ze met plateaus drank laat rondkomen, stel dat daar 20 cola op staan, en er worden er maar 10 van gedronken, maar die overige 10 zijn wel geschonken. Moet je die dan ook betalen? Dat zou ik vragen.

Als mensen gewoon drinken wat ze bestellen, heb je achteraf nooit gezeikm
  maandag 29 april 2019 @ 11:01:49 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_186493386
Mij lijkt me dat afkopen in de praktijk een stuk duurder gaar worden.

Je hebt een drie uur receptie, alleen als iedereen meer dan 5 bier of wijn drinkt ben je goedkoper uit als je het afkoopt.

Er zullen misschien mensen zijn die dat doen, maar het merendeel zal minder drinken. Niet iedereen is er stipt op het begin, niet iedereen blijft 3 uur hangen.

En je prosecco zit hier niet bij in lijkt me?

*disclaimer: Ik ga ervan uit dat je gasten geen leden van een studentenverenging zijn die als doel zuipen hebben
  maandag 29 april 2019 @ 11:03:20 #35
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493413
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wil de beste deal in termen dat mensen kunnen drinken wat ze willen. Dan is arrangement met rond brengen de beste deal naar ratio denk ik.

Als ik per drankje laat doen en alleen bij de bar is misschien het goedkoopst. Maar dat is dus niet mijn doel.

Ik wil dat men zoveel drinkt als hij/zij wil, voor een goede prijs. Dan kan ik net zo goed rondbreng service aanbieden + bar bestellingen in combinatie met het arrangement.

Om even duidelijkheid te scheppen, jij vind dus per drankje aan de bar bestellen zonder rond brengen dus zuinig. Ok dat kan ik dan wel begrijpen.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 11:12:10 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_186493540
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik wil de beste deal in termen dat mensen kunnen drinken wat ze willen. Dan is arrangement met rond brengen de beste deal naar ratio denk ik.

Als ik per drankje laat doen en alleen bij de bar is misschien het goedkoopst. Maar dat is dus niet mijn doel.

Ik wil dat men zoveel drinkt als hij/zij wil, voor een goede prijs. Dan kan ik net zo goed rondbreng service aanbieden + bar bestellingen in combinatie met het arrangement.

Om even duidelijkheid te scheppen, jij vind dus per drankje aan de bar bestellen zonder rond brengen dus zuinig. Ok dat kan ik dan wel begrijpen.
Nee, om even duidelijkheid te scheppen: als de beweegreden om mensen naar de bar te laten gaan in plaats van ze op hun zitplek vragen wat ze willen drinken is dat als ze zelf naar de bar moeten gaan ze dat minder vaak doen en dus minder drinken dan dat het ze gebracht wordt, dan is die gedachtengang van 'als ze het zelf moeten doen nemen ze die moeite niet en dus kost het mij minder' zuinigheid in mijn ogen.

Daarnaast. Stel je doet een arrangement. Mensen kunnen binnen dat arrangement niet drinken wat ze willen want die toko wil winst maken op de deal. Als zij 4 drankjes per gast begroten zullen ze er geen 5 schenken.

Oke zeg jij, doe ik de bar erbij. Prima mensen die per se meer willen drinken nemen die moeite.maar wat nou als er gasten zijn die MINDER drinken dan in dat arrangement zit? Dat moet je dan toch betalen, terwijl ze het niet nuttigen.

Mensen die extra naar de bar gaan moet je betalen bovenop de arrangementsprijs, dus bij zon arrangement kan het alleen maar meer worden, door de mensen die naar de bar gaan. Mensen die minder drinken dan in het arrangement begroot, dat geld krijg je niet terug.

Ik zou dus gewoon de bediening langs laten komen om te vragen wat ze willen drinken, met behoorlijke regelmaat. Veel mensen slaan af, sommige mensen tanken door, maar uiteindelijk betaal je voor elk glas dat daadwerkelijk genuttigd is.

Ik heb toen wij trouwden uitgerekend wat voordeliger was geweest omdat mijn vrouw ook in eerste instantie wilde afkopen,maar wat we dus uiteindelijk niet hebben gedaan. Conclusie? Maar goed dat we niet afgekocht hebben.
  maandag 29 april 2019 @ 11:24:23 #37
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493745
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, om even duidelijkheid te scheppen: als de beweegreden om mensen naar de bar te laten gaan in plaats van ze op hun zitplek vragen wat ze willen drinken is dat als ze zelf naar de bar moeten gaan ze dat minder vaak doen en dus minder drinken dan dat het ze gebracht wordt, dan is die gedachtengang van 'als ze het zelf moeten doen nemen ze die moeite niet en dus kost het mij minder' zuinigheid in mijn ogen.

Daarnaast. Stel je doet een arrangement. Mensen kunnen binnen dat arrangement niet drinken wat ze willen want die toko wil winst maken op de deal. Als zij 4 drankjes per gast begroten zullen ze er geen 5 schenken.

Oke zeg jij, doe ik de bar erbij. Prima mensen die per se meer willen drinken nemen die moeite.maar wat nou als er gasten zijn die MINDER drinken dan in dat arrangement zit? Dat moet je dan toch betalen, terwijl ze het niet nuttigen.

Mensen die extra naar de bar gaan moet je betalen bovenop de arrangementsprijs, dus bij zon arrangement kan het alleen maar meer worden, door de mensen die naar de bar gaan. Mensen die minder drinken dan in het arrangement begroot, dat geld krijg je niet terug.

Ik zou dus gewoon de bediening langs laten komen om te vragen wat ze willen drinken, met behoorlijke regelmaat. Veel mensen slaan af, sommige mensen tanken door, maar uiteindelijk betaal je voor elk glas dat daadwerkelijk genuttigd is.

Ik heb toen wij trouwden uitgerekend wat voordeliger was geweest omdat mijn vrouw ook in eerste instantie wilde afkopen,maar wat we dus uiteindelijk niet hebben gedaan. Conclusie? Maar goed dat we niet afgekocht hebben.
Ok ik waardeer jouw input omdat je er al ervaring mee hebt. Zal dat nu zeker laten meewegen.

Echter neem jij aan dat men niet drankje 5, 6 en meer per persoon zou mogen bestellen. Dat is dus niet zo, arrangement is onbeperkt drinken dus het huis moet blijven door schenken (dat is ook de afspraak). Maar uiteraard, er zullen ook genoeg mensen zijn die het slechts bij 2 drankjes houden. Dus voor hun kan het niet uit inderdaad.

Maar stel ik laat hun plateaus met bier en wijn rond brengen, kan het wel zijn dat je sneller aan de prijs zit. Zou een arrangement dan niet handiger zijn?
  maandag 29 april 2019 @ 11:29:16 #38
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493800
quote:

[..]

Nogmaals, er hoeft dus niet extra per drankje te worden betaald boven op het arrangement (daar heb je immers het arrangement voor, onbeperkt). Het is 3 uur drinken wat je wil, maar inderdaad voor de helft van de mensen kan het wellicht niet uit
  maandag 29 april 2019 @ 11:30:51 #39
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493820
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:01 schreef Libris het volgende:
Mij lijkt me dat afkopen in de praktijk een stuk duurder gaar worden.

Je hebt een drie uur receptie, alleen als iedereen meer dan 5 bier of wijn drinkt ben je goedkoper uit als je het afkoopt.

Er zullen misschien mensen zijn die dat doen, maar het merendeel zal minder drinken. Niet iedereen is er stipt op het begin, niet iedereen blijft 3 uur hangen.

En je prosecco zit hier niet bij in lijkt me?

*disclaimer: Ik ga ervan uit dat je gasten geen leden van een studentenverenging zijn die als doel zuipen hebben
Je hebt een punt. Ik verwacht dat een stuk of 40 mensen de echt zware drinkers gaan uithangen :D
pi_186493923
quote:

[..]

TS zegt toch telkens dat bij dat arrangement drankjes aan de bar niet apart berekend worden? Of ben ik nou gek. :?
  maandag 29 april 2019 @ 11:41:07 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186493945
quote:

[..]

Verlies zullen ze er nooit op maken, hooguit minder winst. De horeca heeft gigantische marges.
Op 't randje en erover.
pi_186493946
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 11:39 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

TS zegt toch telkens dat bij dat arrangement drankjes aan de bar niet apart berekend worden? Of ben ik nou gek. :?
Ja dat zegt hij. :P
  maandag 29 april 2019 @ 11:42:00 #43
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186493964
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 11:39 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Klopt, volgens mij was ik daar aardig duidelijk in. Alles in 1 prijs, waar je ook je drankje pakt of besteld. 20 euro per man = onbeperkt.

Anderzijds snap ik wel dat het wellicht niet voor ieder uit kan.
pi_186493986
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Klopt, volgens mij was ik daar aardig duidelijk in. Alles in 1 prijs, waar je ook je drankje pakt of besteld. 20 euro per man = onbeperkt.

Dan is coolguy dus al het hele topic een andere discussie aan het voeren dan waar het hier om gaat. :T
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 11:47:30 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_186494039
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 11:43 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dan is coolguy dus al het hele topic een andere discussie aan het voeren dan waar het hier om gaat. :T
Nee, de juiste.
  maandag 29 april 2019 @ 11:47:51 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_186494046
Ik was voor een avondfeest met per drankje betalen de helft kwijt van wat ik met afkopen kwijt zou zijn geweest. En daar zaten echt niet alleen maar theedrinkers.

Tenzij je echt alleen maar zware drankorgels uitnodigt die in die 3 uur 10 glazen bier gaan adten (Wat al echt bijna niet haalbaar is) is per glas betalen vrijwel zeker goedkoper ;)
disclaimer
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 11:48:44 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_186494063
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dus als ik kan voor 300 euro drinken als jij voor mij 20 euro betaald hebt? En die toko zegt dan nee joh no problem, ik draai wel 280 euro verlies?
  maandag 29 april 2019 @ 11:49:59 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_186494080
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus als ik kan voor 300 euro drinken als jij voor mij 20 euro betaald hebt? En die toko zegt dan nee joh no problem, ik draai wel 280 euro verlies?
Ik vind het knap als al jouw gasten in 3 uur tijd voor 300 euro de man kunnen consumeren. Hell, ik vind het al knap als 1 iemand dat kan. :')
disclaimer
pi_186494152
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is nou precies wat zo'n arrangement inhoudt in dit geval. De afspraak is onbeperkt drinken voor een vast bedrag. De klant koopt het risico af en de horecagelegenheid gaat het risico aan, in de hoop goedkoper uit te zijn.

Jij hebt het telkens over dat ze niet meer zullen schenken dan dat je betaald hebt, en dat is in dit geval juist NIET hoe de afspraak is. Goh, anders zal zo'n arrangement áltijd nadelig zijn voor de klant.
  maandag 29 april 2019 @ 11:59:01 #50
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186494214
Ik zou nacalculatie doen. Er zijn ook best wel wat mensen die niet 3 uur blijven. Komen later of gaan eerder weg en zijn er maar 1,5 uur ofzo. Dat zijn ook vaak de mensen die niet veel drinken. En dan heb je nog de categorie die last minute afzeggen. Of hoef je daar dan ook niet voor te betalen bij een arrangement?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 29 april 2019 @ 12:03:59 #51
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186494305
Vanuit financiële overweging moet je sowieso per drankje betalen. Een zuipende individu haalt die drankjes er wel uit bij een arrangement, maar de gehele groep van 150 mensen? Die halen dat gemiddelde nooit.

Die aanbieders zijn ook niet gek natuurlijk. Die snappen ook wel de neiging om een vast bedrag te willen hebben en zullen die optie zo berekend hebben dat ze daar gemiddeld de meeste winst op maken.

Als je echter vooral geen zin hebt in gedoe, dan kun je voor het arrangement kiezen. Wel zou ik in beide gevallen ze gewoon met de drankjes laten lopen. Zoveel meer zullen mensen daar echt niet door gaan drinken hoor. Het is geen wedstrijd zoveel mogelijk naar binnen werken. Mensen nemen gewoon de volgende wanneer ze daar weer zin in hebben en dat beetje extra service is wel zo fijn.
  maandag 29 april 2019 @ 12:09:21 #52
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186494380
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat is nou precies wat zo'n arrangement inhoudt in dit geval. De afspraak is onbeperkt drinken voor een vast bedrag. De klant koopt het risico af en de horecagelegenheid gaat het risico aan, in de hoop goedkoper uit te zijn.

Jij hebt het telkens over dat ze niet meer zullen schenken dan dat je betaald hebt, en dat is in dit geval juist NIET hoe de afspraak is. Goh, anders zal zo'n arrangement áltijd nadelig zijn voor de klant.
Dit, lijkt mij ook niet zo moeilijk te begrijpen toch.

Daarbij kan de 1 wel enorm drinken en de ander niet. Dus gemiddeld maakt het voor hun toch geen zak uit dat de 1 wel enorm veel drinkt, het leveld zichzelf. Zou wat zij als ze dan bij de bar zeggen “nee jij hebt al 4 gehad, je mag niet meer”.
  maandag 29 april 2019 @ 12:11:50 #53
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186494429
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:59 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou nacalculatie doen. Er zijn ook best wel wat mensen die niet 3 uur blijven. Komen later of gaan eerder weg en zijn er maar 1,5 uur ofzo. Dat zijn ook vaak de mensen die niet veel drinken. En dan heb je nog de categorie die last minute afzeggen. Of hoef je daar dan ook niet voor te betalen bij een arrangement?
Je betaalt voor het aantal mensen die er op dat moment zijn.

Iedereen is er vanaf het begin bij (want aansluitend programma), ieder blijft zo lang hij of zijn wilt (dus dat kan wel korter wezen).
  maandag 29 april 2019 @ 12:27:28 #54
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186494646
Maar dit is dus de receptie en daarna komt er nog een feest ofzo?
Op 't randje en erover.
  maandag 29 april 2019 @ 12:30:13 #55
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186494685
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:27 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dit is dus de receptie en daarna komt er nog een feest ofzo?
Ochtend/middag plechtigheden, daarna dus deze borrel (ook met muziek). Dus zie het maar meer als een middagfestival. Daarna laat op de avond met een kleine groep eten (dat gaat voor 150 mensen helaas onbetaalbaar worden). Daarna zien we wel, geen nachtfeest inderdaad. Verwacht dat overige mensen de stad in trekken daarna.
pi_186494733
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:36 schreef CoolGuy het volgende:

Dat is dus niet altijd waar. Wij hoorde achteraf juist van gasten dat hun glas nog niet leeg was of er stond al een nieuwe. En heb trouwens nog nooit meegemaakt op een feest dat we om de haverklap droog stonden.

Eind van de avond was iedereen wel goed de weg kwijt dat wel :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186494769
Wij hadden open bar dus bier, wijn, sterk, fris de hele mik mak. En we hebben het van te voren afgekocht. Ik vond het fijn want wij wisten precies waar wij aan toe waren qua kosten. En nee onze gasten hoefde niet te wachten op drank ze moesten eerder afslaan dan vragen.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 12:41:47 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_186494849
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Die toko hoopt daar niet alleen op, daar zullen ze ook actief moeite voor doen om winst te blijven maken.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 12:42:05 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_186494859
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 11:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind het knap als al jouw gasten in 3 uur tijd voor 300 euro de man kunnen consumeren. Hell, ik vind het al knap als 1 iemand dat kan. :')
Dat was gechargeerd, dat snapte je toch wel? ;)
pi_186494871
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
Vanuit financiële overweging moet je sowieso per drankje betalen. Een zuipende individu haalt die drankjes er wel uit bij een arrangement, maar de gehele groep van 150 mensen? Die halen dat gemiddelde nooit.

Die aanbieders zijn ook niet gek natuurlijk. Die snappen ook wel de neiging om een vast bedrag te willen hebben en zullen die optie zo berekend hebben dat ze daar gemiddeld de meeste winst op maken.

Als je echter vooral geen zin hebt in gedoe, dan kun je voor het arrangement kiezen. Wel zou ik in beide gevallen ze gewoon met de drankjes laten lopen. Zoveel meer zullen mensen daar echt niet door gaan drinken hoor. Het is geen wedstrijd zoveel mogelijk naar binnen werken. Mensen nemen gewoon de volgende wanneer ze daar weer zin in hebben en dat beetje extra service is wel zo fijn.
Helemaal mee eens. ^O^ Mijn ervaring is wel dat er bij goede bediening iets meer gedronken wordt, maar gemiddeld zal dat geen significante verschillen veroorzaken waardoor arrangementen ineens wel goedkoper zijn dan nacaculatie.
pi_186494957
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die toko hoopt daar niet alleen op, daar zullen ze ook actief moeite voor doen om winst te blijven maken.
Dat ligt er maar helemaal aan waar je heengaat en wat de afspraken zijn. Het kan maar zo zijn dat de horecagelegenheid liever voor 3500 aan verkoopwaarde schenkt en 3000 betaald krijgt, dan risico lopen maar 2000 euro omzet te draaien.

Het lijkt er echt op dat je aan het begin van dit topic verkeerd gelezen hebt en met gestrekt been de discussie in bent gegaan, en nu maar argumenten zoekt om bij je punt te kunnen blijven.
pi_186494987
Lol die Coolguy snapt het topic niet
pi_186496669
20 * 150 = 3000

Dat betaalden wij ook op een knetterwarme dag voor drank van 14:00 tot 1:00 met 80 gasten. Waar echt hele flinke zuiperds bij zaten. En daar zat ook buitenlands en speciaal bier bij.

De volgende keer (niet trouwen, dat gebeurt niet weer :P), doe ik het gewoon weer op nacalculatie.
pi_186496878
Ik doe het bij een nieuwe gelegenheid op arrangement omdat wij op onze bruiloft voor mijn gevoel echt opgelicht zijn.

90 gasten

Waarvan 20 oudjes die amper dronken
10 kinderen die een beetje appelsap en cola dronken

Om vervolgens 90 x 19 glazen wijn per persoon afgerekend te krijgen. Nou als dat echt zo was had iedereen per ambulance afgevoerd moeten zijn. Maar de uitbater hield voet bij stuk.
  maandag 29 april 2019 @ 14:57:28 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_186496900
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:56 schreef lichtknopje het volgende:
Ik doe het bij een nieuwe gelegenheid op arrangement omdat wij op onze bruiloft voor mijn gevoel echt opgelicht zijn.

90 gasten

Om vervolgens 90 x 19 glazen wijn per persoon afgerekend te krijgen. Nou als dat echt zo was had iedereen per ambulance afgevoerd moeten zijn. Maar de uitbater hield voet bij stuk.
Oh echt? Dat is wel schandalig ja :o
disclaimer
pi_186496941
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh echt? Dat is wel schandalig ja :o
Ja, doet nog steeds pijn :)
  maandag 29 april 2019 @ 15:04:12 #67
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186497002
Komen er veel mensen met de auto?
Ik zou sowieso nacalculatie doen.
pi_186497103
quote:

90 gasten

Oh wauw dat is echt schandalig. Dikke vette negatieve recensies achtergelaten hoop ik? Daar pak je die zaken het hardst mee.
  maandag 29 april 2019 @ 16:46:54 #69
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_186498638
quote:

90 gasten

Oftewel hij heeft kinderen alcohol geschonken?
Ik zou dreigen met aangifte. :(

Maar even serieus ik mag hopen dat je dat niet betaald hebt?
Stonden er ook andere soorten drank op de rekening?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_186498882
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:46 schreef Elpis het volgende:

[..]

Oftewel hij heeft kinderen alcohol geschonken?
Ik zou dreigen met aangifte. :(

Maar even serieus ik mag hopen dat je dat niet betaald hebt?
Stonden er ook andere soorten drank op de rekening?
Ja er stonden nog andere dranken op. Van fris tot water tot wijn. Ik heb er hele discussies over gehad met de uitbater. Liet streepjes lijst en al zien. Uiteindelijk werd het een hele vervelende discussie. Betaald en ik kom er nooit meer.
  maandag 29 april 2019 @ 17:30:38 #71
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_186499288
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:02 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Ja er stonden nog andere dranken op. Van fris tot water tot wijn. Ik heb er hele discussies over gehad met de uitbater. Liet streepjes lijst en al zien. Uiteindelijk werd het een hele vervelende discussie. Betaald en ik kom er nooit meer.
Daar is hij dan mooi weg mee gekomen.Dat je er niet meer komt is al verrekend met wat je nu betaald hebt denk ik zo. Dat zal hem echt niet boeien.
Aan mij had hij een slechte gehad.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_186499370
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:45 schreef tombolafan het volgende:
Het maakt weinig uit. Maar het zal afgekocht net iets hoger uitkomen behalve bij een hittegolf. Wij konden op enkele tientjes nauwkeurig voorspellen hoe hoog de rekening zou worden. 2 drankjes per uur is gemiddeld wat ze drinken. Als het echt warm weer is worst het wat meer. Hoe groter de groep hoe beter het gemiddelde klopt.

Oma drinkt niet zo veel, het voetbalteam veel meer.

Voordeel van afkopen is dat de rekening niet tegenvalt. Maar het is meestal iets minder duur als je o rekening doet.
Whatever...
pi_186499714
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het maakt weinig uit. Maar het zal afgekocht net iets hoger uitkomen behalve bij een hittegolf. Wij konden op enkele tientjes nauwkeurig voorspellen hoe hoog de rekening zou worden. 2 drankjes per uur is gemiddeld wat ze drinken. Als het echt warm weer is worst het wat meer. Hoe groter de groep hoe beter het gemiddelde klopt.

Oma drinkt niet zo veel, het voetbalteam veel meer.

Voordeel van afkopen is dat de rekening niet tegenvalt. Maar het is meestal iets minder duur als je o rekening doet.
Weet je nog de dag dat mh17 uit de lucht werd geschoten? 36 graden of zo. 10 uur drank, voor 80 man, niet afgekocht. Onder de 3k.

Ik zal het nooit meer afkopen.
pi_186500008
Wel grappig dat koelguy zijn kop hier niet meer durft te laten zien.
  maandag 29 april 2019 @ 18:21:33 #75
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_186500052
Misschien heb ik het gemist maar ik heb een paar vragen;
Wat is de datum van je bruiloft
Hoe zullen de meeste van deze gasten arriveren (zelf rijden/ov)?
Wat is het tijdstip van deze receptie?
Zit de prosecco erbij voor die 2p euro?

Ik doe dit voor werk en zou in 95% van de gevallen nacalculatie aanraden.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 18:38:05 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_186500270
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 18:17 schreef Stompzinnig het volgende:
Wel grappig dat koelguy zijn kop hier niet meer durft te laten zien.
Rustig maar, hier ben ik, ik ben nog steeds van mening dat als je overweegt om mensen te laten lopen omdat ze dan wellicht minder genegen zijn die moeite te nemen en zodoende minder bestellen, dat dat zuinigheid is.

En nu?

Oh wacht, jij zat natuurlijk te F5en tot ik weer reageerde of wat? Ik moest mn woonkamer leegruimen, dat had even wat meer prioriteit dan FOK! :) maar als jij dat als een 'overwinning' wil zien, be my guest hoor.

Dan zeg ik nu maar alvast dat ik nu verder ga daarmee, voor je dalijk weer helemaal blij wordt :+

[ Bericht 14% gewijzigd door CoolGuy op 29-04-2019 18:44:27 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 04:52:01 #77
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_186556915
Sowieso is het hele dilemma zuinigheid. Waar ben ik het goedkoopste mee uit?

Geef iedereen dan gewoon x aantal consumptiebonnen die ze bij de bar kunnen inwisselen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 05:05:24 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186556983
Kun je niet allebei doen? Dus zowel rond laten lopen (handig voor wie slecht ter been is, èn aan de bar laten bestellen (goede verzamelplek voor losse gasten?
  donderdag 2 mei 2019 @ 06:51:15 #79
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186557333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 04:52 schreef SugeLucky het volgende:
Sowieso is het hele dilemma zuinigheid. Waar ben ik het goedkoopste mee uit?

Geef iedereen dan gewoon x aantal consumptiebonnen die ze bij de bar kunnen inwisselen.
Is het echt zo gek dat je gaat zoeken naar de meest economische oplossing waarbij je iedereen tevreden stelt? Iedereen bij een dergelijke situatie zal afwegen of je het afkoopt of per drankje doet, anders zou die optie uberhaupt niet bestaan. Laten we aub niet wereldvreemd doen, alsof je niet over de kosten na zou mogen denken.
pi_186557518
Doe wat jou rust geeft..
Wij hebben voor het feest afgekocht voor, na onderhandeling, 17,50 pp voor 4u, 100 man. 2 barren, bier, wijn, fris en ontvangst met cava. Natuurlijk weet ik niet of het voordeliger geweest was als we niet hadden afgekocht maar het drankgebruik was fors dus wellicht was t verschil niet zo groot. Belangrijkste reden voor mij was dat ik rust wilde over de rekening, ik kon nu precies het budget bijhouden. Als je dat belangrijk vindt; afkopen. Als je dat niet belangrijk vindt, kies dan lekker voor nacalculatie.
Overigens gaat het argument dat een tent bij afkoop minder gretig schenkt niet altijd op; bij ons stond er nooit iemand met lege handen. Dat is gewoon afhankelijk van de locatie en de afspraken die je maakt.
I only drink Champagne on two occasions, when I am in love and when I am not.
pi_186565463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 06:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Is het echt zo gek dat je gaat zoeken naar de meest economische oplossing waarbij je iedereen tevreden stelt? Iedereen bij een dergelijke situatie zal afwegen of je het afkoopt of per drankje doet, anders zou die optie uberhaupt niet bestaan. Laten we aub niet wereldvreemd doen, alsof je niet over de kosten na zou mogen denken.
Nee, dat is volledig logisch. Ik zou het zeer onverstandig vinden om totaal niet naar de kosten te kijken. Tenzij je er genoeg hebt en er nooit naar hoeft te kijken natuurlijk.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_186588038
Als het om de middag gaat dan klinkt het meer als gezellig borrelen ipv keihard feesten/zuipen. Dan zou ik per drankje betalen. Wellicht kun je nog een betere stukprijs afspreken met de uitbater (bijv per fust betalen, schenken uit grote flessen ipv kleine flesjes etc).
pi_186592515
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 09:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Tja als er rond wordt gegaan met plateaus zijn mensen meer geneigd te pakken, dan lijkt mij een arrangement meer zekerheid geven. Dat rond brengen lijkt mij wel wat namelijk. Ik denk niet opportunistisch, maar wil uiteraard wel bang voor de buck, zoals elke Hollander dat zou willen.

Maar je hebt een punt, na 3 cola’s ben je er klaar mee. Maar er zijn ook genoeg zuiplappen, en dat mag want het is feest die dag.
Wat je je wel moet bedenken is dat het overdag is en maar drie uurtjes. Iedereen is met de auto ook.

Er zullen vast een paar mensen zijn die dan gaan zitten tanken, maar de meeste mensen houden zich overdag wel in nog. Het duurt maar drie uur en dan moeten ze weer weg en is het feestje afgelopen. Dat is best wel een reden om rustig aan te doen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:21:40 #84
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186593277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wat je je wel moet bedenken is dat het overdag is en maar drie uurtjes. Iedereen is met de auto ook.

Er zullen vast een paar mensen zijn die dan gaan zitten tanken, maar de meeste mensen houden zich overdag wel in nog. Het duurt maar drie uur en dan moeten ze weer weg en is het feestje afgelopen. Dat is best wel een reden om rustig aan te doen.
Veel vrienden wonen in dezelfde stad en komen per fiets en vinden overdag zuipen net zo leuk, verwacht dat de meesten daarvan gewoon verder gaan in de avond. Maar wat wel zo is, is dat het voor de meeste familie niet geldt (die zijn wel per auto en hebben wat meer principes). Dus nacalculatie lijkt idd wel steeds logischer.
pi_186633029
Ik heb de afgelopen jaren best wat bruiloften bijgewoond, inclusief die van mezelf, en precies niemand kocht de drank af. Ik trouwde op een warme julidag, maar er was bij lange na niet zoveel gedronken als we afgekocht zouden hebben. Wij betaalden achteraf ongeveer 5000,- aan de locatie voor de hele bruiloft: daarvoor hadden we een afgehuurd kasteel voor ons alleen, koffie/thee/fris en bolussen bij aankomst, prosecco na de ceremonie, de hele dag drinken (bier/wijn/fris), een uitgebreid diner en ‘s avonds nog drank en hapjes (van bittergarnituur tot kaas en noten en alles). Er werden bestellingen opgenomen aan tafel en op het terras én men kon zelf aan de bar bestellen. Die combinatie vond ik erg prettig. Wij deden de hele dag (ongeveer van 14.00 tot 1.00) met hetzelfde gezelschap van 49 man. Daar zaten geen kinderen bij, wel ervaren drinkers met een hotelkamer op het landgoed :+ Wij hadden trouwens ook nog de bruidssuite erbij voor die prijs :)

Als ik lees wat jij kwijt zou zijn alleen nog maar aan de drank met dat arrangement, lijkt nacalculatie me een betere keus.
pi_187127870
Lastig, ik heb in de horeca gewerkt op bruiloften. En als je per drankje betaald kan je ook opgelicht worden, ik weet dat mijn leidinggevende soms wel eens dubbel schreef :')

Ik heb bruiloften gehad waar ze veel dronken en weinig dronken. Waar ze veel dronken werd er ongeveer 5-6 biertjes per uur gedronken. Ik moet wel zeggen dat ik alleen avondfeesten had. Dan wordt er ook meer gedronken.

Wat wij ook altijd deden was zoutjes van het huis op tafel zetten >:) Wat betekende meer dorst :D

Dus aan de ene kant kan afkopen wel handig zijn. Maar ligt echt aan de type mensen, of ze 3 uur blijven, is het buiten in de zon? Is het in een zaal? Is de zaal warm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')