Dit, lijkt mij ook niet zo moeilijk te begrijpen toch.quote:Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat zo'n arrangement inhoudt in dit geval. De afspraak is onbeperkt drinken voor een vast bedrag. De klant koopt het risico af en de horecagelegenheid gaat het risico aan, in de hoop goedkoper uit te zijn.
Jij hebt het telkens over dat ze niet meer zullen schenken dan dat je betaald hebt, en dat is in dit geval juist NIET hoe de afspraak is. Goh, anders zal zo'n arrangement áltijd nadelig zijn voor de klant.
Je betaalt voor het aantal mensen die er op dat moment zijn.quote:Op maandag 29 april 2019 11:59 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou nacalculatie doen. Er zijn ook best wel wat mensen die niet 3 uur blijven. Komen later of gaan eerder weg en zijn er maar 1,5 uur ofzo. Dat zijn ook vaak de mensen die niet veel drinken. En dan heb je nog de categorie die last minute afzeggen. Of hoef je daar dan ook niet voor te betalen bij een arrangement?
Ochtend/middag plechtigheden, daarna dus deze borrel (ook met muziek). Dus zie het maar meer als een middagfestival. Daarna laat op de avond met een kleine groep eten (dat gaat voor 150 mensen helaas onbetaalbaar worden). Daarna zien we wel, geen nachtfeest inderdaad. Verwacht dat overige mensen de stad in trekken daarna.quote:Op maandag 29 april 2019 12:27 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dit is dus de receptie en daarna komt er nog een feest ofzo?
Dat is dus niet altijd waar. Wij hoorde achteraf juist van gasten dat hun glas nog niet leeg was of er stond al een nieuwe. En heb trouwens nog nooit meegemaakt op een feest dat we om de haverklap droog stonden.quote:Op maandag 29 april 2019 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
Maar aangezien die toko winst wil maken en je koopt het af, dan hebben ze dus een vast bedrag aan winst en ze zullen de kosten lager willen laten blijven dus dan komen ze gewoon minder vaak langs.
Wat denk je dat je daar voor verhalen van krijgt?
'wel duur doen met 150 gasten en vervolgens komen ze nauwelijks langs met drank, nodig dan minder mensen uit als je t niet kunt betalen'.
Die toko hoopt daar niet alleen op, daar zullen ze ook actief moeite voor doen om winst te blijven maken.quote:Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat zo'n arrangement inhoudt in dit geval. De afspraak is onbeperkt drinken voor een vast bedrag. De klant koopt het risico af en de horecagelegenheid gaat het risico aan, in de hoop goedkoper uit te zijn.
Jij hebt het telkens over dat ze niet meer zullen schenken dan dat je betaald hebt, en dat is in dit geval juist NIET hoe de afspraak is. Goh, anders zal zo'n arrangement áltijd nadelig zijn voor de klant.
Dat was gechargeerd, dat snapte je toch wel?quote:Op maandag 29 april 2019 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind het knap als al jouw gasten in 3 uur tijd voor 300 euro de man kunnen consumeren. Hell, ik vind het al knap als 1 iemand dat kan.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 29 april 2019 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
Vanuit financiële overweging moet je sowieso per drankje betalen. Een zuipende individu haalt die drankjes er wel uit bij een arrangement, maar de gehele groep van 150 mensen? Die halen dat gemiddelde nooit.
Die aanbieders zijn ook niet gek natuurlijk. Die snappen ook wel de neiging om een vast bedrag te willen hebben en zullen die optie zo berekend hebben dat ze daar gemiddeld de meeste winst op maken.
Als je echter vooral geen zin hebt in gedoe, dan kun je voor het arrangement kiezen. Wel zou ik in beide gevallen ze gewoon met de drankjes laten lopen. Zoveel meer zullen mensen daar echt niet door gaan drinken hoor. Het is geen wedstrijd zoveel mogelijk naar binnen werken. Mensen nemen gewoon de volgende wanneer ze daar weer zin in hebben en dat beetje extra service is wel zo fijn.
Dat ligt er maar helemaal aan waar je heengaat en wat de afspraken zijn. Het kan maar zo zijn dat de horecagelegenheid liever voor 3500 aan verkoopwaarde schenkt en 3000 betaald krijgt, dan risico lopen maar 2000 euro omzet te draaien.quote:Op maandag 29 april 2019 12:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die toko hoopt daar niet alleen op, daar zullen ze ook actief moeite voor doen om winst te blijven maken.
Oh echt? Dat is wel schandalig jaquote:Op maandag 29 april 2019 14:56 schreef lichtknopje het volgende:
Ik doe het bij een nieuwe gelegenheid op arrangement omdat wij op onze bruiloft voor mijn gevoel echt opgelicht zijn.
90 gasten
Waarvan 20 oudjes die amper dronken
10 kinderen die een beetje appelsap en cola dronken
Om vervolgens 90 x 19 glazen wijn per persoon afgerekend te krijgen. Nou als dat echt zo was had iedereen per ambulance afgevoerd moeten zijn. Maar de uitbater hield voet bij stuk.
Ja, doet nog steeds pijnquote:Op maandag 29 april 2019 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is wel schandalig ja
Oh wauw dat is echt schandalig. Dikke vette negatieve recensies achtergelaten hoop ik? Daar pak je die zaken het hardst mee.quote:Op maandag 29 april 2019 14:56 schreef lichtknopje het volgende:
Ik doe het bij een nieuwe gelegenheid op arrangement omdat wij op onze bruiloft voor mijn gevoel echt opgelicht zijn.
90 gasten
Om vervolgens 90 x 19 glazen wijn per persoon afgerekend te krijgen. Nou als dat echt zo was had iedereen per ambulance afgevoerd moeten zijn. Maar de uitbater hield voet bij stuk.
Oftewel hij heeft kinderen alcohol geschonken?quote:Op maandag 29 april 2019 14:56 schreef lichtknopje het volgende:
90 gasten
Ja er stonden nog andere dranken op. Van fris tot water tot wijn. Ik heb er hele discussies over gehad met de uitbater. Liet streepjes lijst en al zien. Uiteindelijk werd het een hele vervelende discussie. Betaald en ik kom er nooit meer.quote:Op maandag 29 april 2019 16:46 schreef Elpis het volgende:
[..]
Oftewel hij heeft kinderen alcohol geschonken?
Ik zou dreigen met aangifte.
Maar even serieus ik mag hopen dat je dat niet betaald hebt?
Stonden er ook andere soorten drank op de rekening?
Daar is hij dan mooi weg mee gekomen.Dat je er niet meer komt is al verrekend met wat je nu betaald hebt denk ik zo. Dat zal hem echt niet boeien.quote:Op maandag 29 april 2019 17:02 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Ja er stonden nog andere dranken op. Van fris tot water tot wijn. Ik heb er hele discussies over gehad met de uitbater. Liet streepjes lijst en al zien. Uiteindelijk werd het een hele vervelende discussie. Betaald en ik kom er nooit meer.
Het maakt weinig uit. Maar het zal afgekocht net iets hoger uitkomen behalve bij een hittegolf. Wij konden op enkele tientjes nauwkeurig voorspellen hoe hoog de rekening zou worden. 2 drankjes per uur is gemiddeld wat ze drinken. Als het echt warm weer is worst het wat meer. Hoe groter de groep hoe beter het gemiddelde klopt.quote:Op maandag 29 april 2019 09:45 schreef tombolafan het volgende:
Nacalculatie is vrijwel altijd goedkoper (zus werkt in de horeca)
Weet je nog de dag dat mh17 uit de lucht werd geschoten? 36 graden of zo. 10 uur drank, voor 80 man, niet afgekocht. Onder de 3k.quote:Op maandag 29 april 2019 17:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het maakt weinig uit. Maar het zal afgekocht net iets hoger uitkomen behalve bij een hittegolf. Wij konden op enkele tientjes nauwkeurig voorspellen hoe hoog de rekening zou worden. 2 drankjes per uur is gemiddeld wat ze drinken. Als het echt warm weer is worst het wat meer. Hoe groter de groep hoe beter het gemiddelde klopt.
Oma drinkt niet zo veel, het voetbalteam veel meer.
Voordeel van afkopen is dat de rekening niet tegenvalt. Maar het is meestal iets minder duur als je o rekening doet.
Rustig maar, hier ben ik, ik ben nog steeds van mening dat als je overweegt om mensen te laten lopen omdat ze dan wellicht minder genegen zijn die moeite te nemen en zodoende minder bestellen, dat dat zuinigheid is.quote:Op maandag 29 april 2019 18:17 schreef Stompzinnig het volgende:
Wel grappig dat koelguy zijn kop hier niet meer durft te laten zien.
Is het echt zo gek dat je gaat zoeken naar de meest economische oplossing waarbij je iedereen tevreden stelt? Iedereen bij een dergelijke situatie zal afwegen of je het afkoopt of per drankje doet, anders zou die optie uberhaupt niet bestaan. Laten we aub niet wereldvreemd doen, alsof je niet over de kosten na zou mogen denken.quote:Op donderdag 2 mei 2019 04:52 schreef SugeLucky het volgende:
Sowieso is het hele dilemma zuinigheid. Waar ben ik het goedkoopste mee uit?
Geef iedereen dan gewoon x aantal consumptiebonnen die ze bij de bar kunnen inwisselen.
Nee, dat is volledig logisch. Ik zou het zeer onverstandig vinden om totaal niet naar de kosten te kijken. Tenzij je er genoeg hebt en er nooit naar hoeft te kijken natuurlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2019 06:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Is het echt zo gek dat je gaat zoeken naar de meest economische oplossing waarbij je iedereen tevreden stelt? Iedereen bij een dergelijke situatie zal afwegen of je het afkoopt of per drankje doet, anders zou die optie uberhaupt niet bestaan. Laten we aub niet wereldvreemd doen, alsof je niet over de kosten na zou mogen denken.
Wat je je wel moet bedenken is dat het overdag is en maar drie uurtjes. Iedereen is met de auto ook.quote:Op maandag 29 april 2019 09:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Tja als er rond wordt gegaan met plateaus zijn mensen meer geneigd te pakken, dan lijkt mij een arrangement meer zekerheid geven. Dat rond brengen lijkt mij wel wat namelijk. Ik denk niet opportunistisch, maar wil uiteraard wel bang voor de buck, zoals elke Hollander dat zou willen.
Maar je hebt een punt, na 3 cola’s ben je er klaar mee. Maar er zijn ook genoeg zuiplappen, en dat mag want het is feest die dag.
Veel vrienden wonen in dezelfde stad en komen per fiets en vinden overdag zuipen net zo leuk, verwacht dat de meesten daarvan gewoon verder gaan in de avond. Maar wat wel zo is, is dat het voor de meeste familie niet geldt (die zijn wel per auto en hebben wat meer principes). Dus nacalculatie lijkt idd wel steeds logischer.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:53 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wat je je wel moet bedenken is dat het overdag is en maar drie uurtjes. Iedereen is met de auto ook.
Er zullen vast een paar mensen zijn die dan gaan zitten tanken, maar de meeste mensen houden zich overdag wel in nog. Het duurt maar drie uur en dan moeten ze weer weg en is het feestje afgelopen. Dat is best wel een reden om rustig aan te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |